Hratelnostní problémy
* Různorodost nepřátel je tragická. Jsou tu tak 4 základní typy nepřátel, každý z nich vypadá stejně a oblast většinou obsahuje jen jeden nebo dva typy. Bojujete s nimi pořád dokola.
* Možnost zabíjet pomocí prostředí je zábavná, ale v této hře jste k tomu v podstatě nuceni, a téměř nemáte možnost používat klasické prostředky (jako... meč!). Protože nepřátelé jsou hodně tuzí, když s nimi bojujete standardně (blokují stejně rychle jako vy útočíte a blok nikdy nezkazí), ale jsou extrémně zranitelní, když je něco strefí. Hodit po nich vázu má lepší výsledek, než seknout je mečem zezadu do krku (opravdu, protože váza nebo sud je srazí a můžete je okamžitě zabít, zatímco úder zezadu do hlavy žádný takový efekt nemá... dává to perfektní smysl a vůbec to celé nepůsobí uměle). Takže využívání prostředí zde není skvělý doplněk soubojového systému, ale je vám to tlačeno vrchem spodem a musíte to používat úplně pořád.
Technické problémy
* Hra je plná chyb, které vám buďto způsobí okamžitou prohru nebo vám znemožní dokončit danou oblast. Několikrát jsem musel nahrávat předchozí pozici, abych tyto chyby obešel. Určitě často ukládejte (a nespoléhejte se jen na rychlé uložení).
* Budete se zasekávat na čemkoliv a všem. Používání žebříků, provazů, proskakování oknem, to vše je neuvěřitelně problematické a často umřete kvůli hloupému enginu.
* Nasvícení je tak špatné, že polovina hry je dobře vidět a druhá polovina je jen absolutní tma (jako třeba vnitřek domu během dne). Zapnutí HDR to ještě zhorší. Neuvidíte ani ň a musíte často používat noční vidění, abyste kompenzovali špatné nasvícení. Úprava gamy moc nepomůže, pořád uvidíte prd a zbytek vás bude oslňovat.
* Zásahové zóny a zaměřování, ach jo. Dost často strefíte něco úplně jiného, jako třeba zeď za nepřítelem. Provedení smrtícího úderu je otázka náhody, jestli si hra myslí, že jste ve správné pozici či ne.
* Uživatelské rozhraní pro přepínání zbraní má do použitelnosti daleko. Můžete přepnout z meče a štítu na luk, ale už ne zpět. Buď můžete přepnout z luku na meč (a až potom si přidat štít), nebo přepnout z luku na štít + náhodnou zbraň (což většinou není ta, co chcete). Móc chytré.
* Nucená kinetóza. Ó ano, vy slabé lidské schránky, vývojáři vás nechají trpět, zasloužíte si to. Můžete vypnout pohupování hlavy, ale to je ten nejmenší problém. Obraz se naklání pokaždé, když uděláte úkrok. Při každém pohybu stranou se nepřirozeně pohne obraz, pravý okraj nahoru levý dolů, nebo naopak, jako loď kymácející se na moři. Našel jsem způsob, jak to vypnout, jinak bych nákup hry okamžitě vracel. Moje řešení si můžete přečíst na pcgamingwiki.
Skončil jsem v kapitole 6 v kryptách, bojujíce se zombiemi. Viděl jsem naprosté ho***, všechno bylo uhlově černé, takže jsem neustále musel přepínat noční vidění, a bylo téměř nemožné popravit zombii, kvůli problémům se zaměřováním, takže souboje trvaly věčnost. Nebyla v tom žádná zábava.
Jak dlouho vás bude bavit házet sudy po nepřátelích a shazovat je z visutých ploch, když jste nuceni to opakovat tisíckrát po sobě bez možnosti to udělat jinak? Moje zkušenost říká 9 hodin. (Ve zpětném pohledu mi přijde, že jsem byl hodně vytrvalý).
Celkové hodnocení: Nic moc
(Komentář byl původně zveřejněn v roce 2015 v angličtině na Steamu).
Pro: viditelné tělo hlavní postavy, interaktivita, lehké prvky rpg, soubojový systém na blízko, občas design úrovní
Proti: hudba, nevyváženost soubojového systému a vývojového stromu, postavy jsou často nesmrtelné, dokud nemáte naplno adrenalin, sem tam nějaké ty chyby