Pro pohodlnější navigaci i přístup k pokročilým funkcím Databáze-her.cz doporučujeme povolit si ve svém prohlížeči JavaScript.

Komentáře

  • PC 75
Jak se za ty roky Half-Life 2 změnil? Docela hodně, grafika byla vylepšena na aktuální Orange Box engine, přidány byly achievementy a díky tomu bylo o dost zábavnější hru hrát. Přestože i bez těch updatů z května by byla jistě z větší části o tom samém, ale ne tolik jako v aktuální verzi ke dni 13. června 2010. A já jsem za to Valve vděčný, protože jinak bych kvůli svému, jednomu, nesmyslnému zákysu, ve Water Hazard, nad HL2 asi zlomil hůl a nedohrál jej po letech opět znovu.

Prim ve hře hrály tři věci, grafika, fyzika a akce. To vše v líbivém kabátku, ať už jsem střílel, překonával překážky nebo se jen kochal detailními texturami či zářicími HDR efekty. Akční pasáže byly v obvyklém podání a proložené několika možnostmi eliminace nepřátel, právě díky pokročilé fyzice. Na níž stavěla zejména první půlka hry, nebylo to ale vůbec na škodu, neboť o to zábavnější mě hra přišla. V posledních částech už dominovala jen čirá a poměrně frenetická akce, doplněná i častou kooperací s parťáky, což přidávalo na hutné atmosféře a souboje se Stridery tak měly šťávu.

Neodpustím si ale i menší kritiku, hlavně začátek, konec a defaultní nastavení obtížnosti. Protože, jako protřelému pařanovi, mě dokázalo hodně vytočit, že jsem rozehrál new game a jel na easy. Aniž bych si uvědomil, kde vlastně volby obtížnosti jsou. A až později si toho všiml v menu u položky Options. Každý přece ví, že už skoro vše drtím na HARD. Když mi v Highway 17 došla nastalá situace, nezbývalo tedy nic jiného než dát opět new game, obtížnost na nejvyšší a hrát odznova. Nakonec ale nebylo toto rozhodnutí z mé strany nijak marné a troufalé, a to i kvůli neúnavnému plnění achievementů, do nichž jsem se s chutí pustil.

Ale ještě k intru, které se mi samotné líbilo, jen začátek, kdy hra vtahuje hráče do jejího světa, mě přišel natolik slabý a naprosto degradující to, co si pamatuji ze začátku HL1, že jsem vůbec nechápal, proč něco takového vývojáři do pokračování cpou! Přitom jízda v kóji v Citadele byla hodně dobrá a právě ta nepostrádala atmosféru. Jo, jo, kdyby nějakým takovým způsobem druhý Half začínal, nezlobil bych se. Závěrečné outro, stejně jako to těsně před ním a za ním, už naštěstí pěkné bylo.

Poslední výtka se týká závěrečného úkonu ve hře, který je pro tentokrát jiný než v prvním díle, a čerpá z jednoho z tří výše uvedených prvků, na nichž hra staví, konkrétně mírně nevyvážené obtížnosti, vyplývající z jeho konání. Osobně jsem totiž musel ten úsek s jádrem jednou opakovat, kvůli nedostatku životů a útokům gunship. Takže celkově, po druhém dohrání, převládá spokojenost a odhodlání časem hru rozehrát znovu. Nebo alespoň nějaké její vybrané části, jelikož mi ještě chybí šest achievementů z celkových třiceti tří.

Pro: Zábava, hrátky s fyzikou, rozmanité achievementy a způsoby jak dané části hrát, a velmi pěkná grafika.

Proti: Úplný začátek hry krom intra, obtížnost schovaná v options a náročnost na konci, i když jak pro koho.

+33 +35 −2
  • PC 90
Procitnete ve vlaku a už se prakticky pořádně nevyspíte... při příjezdu do města na vás dýchne ta všude přítomná deprese a zoufalství obyvatel, kteří se odevzdaně podřizují represivním jednotkám nově vládnoucímu systému... to vše zastřešuje vybraný zástupce z lidské rasy, který intervenci cizáků ospravedlňuje, hájí a dokonce nabádá ke kolaboraci.

Setkání se známými tvářemi z prvního dílu Half-Life na sebe nenechá dlouho čekat a pro veterány (odkojené Half life jedničkou) opravdu začíná tzv. seznamovací jízda v prvních pár kampaní (Point Insertion a Red Letter Day) s novým Source enginem, a věřte, že si ho užijete...kapitoly Point Insertion, A Red Letter Day vás teprve uvádějí do děje a dají se považovat za intro, ten první impuls, kdy hra začíná je podáním páčidla od Barney(ho), které doprovodí neskutečně emotivní sampl a pohled na Citadelu... a jste v tom zase sám - tentokrát se zapojíte do místního odboje.

Začínáte v prostředí města City 17, dokreslující už tak depresivní atmosféru, kterou vytvářejí všudepřítomné Combine, jež doprovázejí efekty jako - houkačky, hlášení o aktivitách odboje z rádií a vysílaček, vzdálené souboje a přestřelky a spousta dalších prvků...jako např., když ve vedlejším bloku procházel Spider a čištil prostor pod sebou... město se povedlo a atmosféra je opravdu sugestivní... Combine jsou inteligentnější a rafinovanější, lépe kempují a spolupracují, nadále je podporují nové jednotky ty létající Combine mrchy jsou fakt impozantní, no o spiderech ani nemluvě - v Anticitizen One, jste jim postaveni v tváří v tvář, ale buďme upřímní, nejsou tak inteligentní jak sem si původně myslel (hrál sem na střední obtížnost), dále pak Atlioni a jejich královny jsou také uchvatné.

I zde si zahrajete v kooperaci s jinými členy odboje a povedete je do boje, jsou oproti Half-Life: Opposing Force daleko inteligentnější, ale furt se občas pletou.

Díky nové grafice hra dostala jiný rozměr a je to vidět i na scénáři, poněvadž externích kampaní jsou většina - lokace jsou opravdu pěkné, nenudí - člověk se rád rozhlídne, dokonce používáte i dopravní prostředky. Budete totiž cestovat a překovávat docela dlouhé úseky mezi lokacemi ono vlastně Water Hazard je kampaň, kde si užijete vznášedlo a uvidíte překrásný design plavebního kanálu s pár úkoly a souboji, anebo kampaň Highway 17, kde pro změnu cestujete autokrossovým autíčkem... tyto road-kampaně lze brát jako velmi příjemné zpestření.

Jsem trochu zklamán, ale chápejte subjektivně, protože kampaní s ponurou atmosférou... jako je Ravenholm mohlo být vícero (můžu vám říct, že tentokrát jsem si Ravenholm velmi užil a lekacích scény bylo až přespříliš), a taková kampaň Nova Prospect už zas takovou atmosféru nedokázala navodit, a scén které mě držely v neustálém napětí..., je ve dvojce poskrovnu.

Ozvučení scén s případnými doprovodnými samply je vynikající a velmi sugestivní... hra opět stojí na velmi slušném základu (příběh, grafika, zvuk, atmosféra) a dle toho se i hraje - příběh opravdu mílovými kroky utíká.

Hra nabízí dle mého vše co lze od dobré first-person-action očekávat, má skvělý příběh, který vás vtáhne do děje, kampaně nenudí, grafika a hudba vytvářejí velmi kvalitní herní prostředí. Doporučuji - není to vyhozený čas ani peníze.

UPDATE:spoilerů

Pro: příběh, grafika, atmosféra, road kampaně, nový nepřátelé

Proti: málo horrorových kampaní

+34 +35 −1
  • PC 100
S uspokojením zjišťuji že Half Life 2 je i po letech stále vynikající akční hrou, ve svém žanru stále patřící k těm několika málo nejlepším výtvorům jaké kdy spatřily světlo světa. Vlastně jedinou, která ji stále výrazně překonává, je první díl - nenabídl sice reálnou fyziku prostředí, ani epický rozsah a rozmáchlou výpravu se spoustou originálních nápadů, ale má něco jiného. Atmosféru která dokonale využívala uzavřeného a jednolitého prostředí, přímočarý příběh a hlavně geniální akční scény díky vynikající umělé inteligenci nepřátel a dokonalého pocitu "feelingu" zbraní. K tomuto už se jeho pokračování nepřibližuje ani trochu - nepřátelé jsou hloupější a padnou po pár zásazích, takže boje s nimi jsou jen dobrou zábavou, nikoli však herním orgasmem jako v případě jedničky. Stejně tak atmosféra nedrží stále stejně vysokou úroveň, ale kolísá se změnami prostředí a obměnami v herním stylu. Což není chyba, hra díky tomu získává na dynamičnosti a neustálém objevování nového, ale zase je až příliš roztříštěná, nekonzistentní... a některé její části jsou až příliš evidentně slabší než jiné. To jsou ovšem snad jediné nedostatky ve srovnání s prvním dílem na jinak úchvatné akční hře.

Také mě nepřestává fascinovat naprosto unikátní práce s narací a percepcí hráče... obzvlášť u takto mainstreamového titulu. O Half Life se nedá říct že by tu byl příběh upozaděn ve srovnání s jinými prvky hry, nebo snad dokonce že by tu nebyl vůbec - na rozdíl od všech jiných her tady totiž příběh není vyprávěn přímo pomocí postav či jiným podobně jednoduchým, přímočarým způsobem, ale nepřímo prostředím a tím jak toto prostředí působí na hráče. On sám zkoumá svět ve kterém se ocitl, on sám přemýšlí o tom co kolem sebe vidí a vytváří si o tomto světě celkový obraz. Není tu nic co by mu podalo pomocnou ruku, podalo vysvětlení nad rámec vnímání postavy Gordona Freemana - hráč ho nikdy neopouští aby pomocí nějaké popisné animace pochopil co a jak se vlastně děje, musí na to přijít sám pomocí náznaků které kolem sebe nachází, útržků vět které zaslechne. Gordon Freeman nemluví a neptá se na otázky, jen pozoruje.

Pro: Nesmírně komplexní hra nabízející zážitek jako málokterá jiná.

Proti: AI, nekonzistentnost světa a stylu hry, steam

+37 +40 −3
  • PC 80
I přes kultovnost prvního Half-Life jsem si dvojku oblíbil víc, asi protože do obrovských řad fanoušků jedničky nepatřím.

Half-Life 2 nabídla nádhernou grafiku a fyziku. Velká část využívání fyziky se týká skvělého Gravity Gunu, který na zábavnosti jen přidává.
Strašidelná atmosféra vyskytující se v první části jedničky je pryč, ale přijde na ní řada v tom temném a nebezpečném městě Ravenholm. Half-Life 1 má ze začátku víc uzavřenosti, víc tmy a víc hnusných příšer, když to v Half-Life 2 je ze začátku víc otevřenosti, víc světla a aspoň na začátku hrají hlavní druh nepřátel místo příšer(kterých je samozřejmě taky ve hře hodně) vojáci. Tím pádem druhý díl sází na jiný druh atmosféry, než měl první díl.
Projížďka ve vznášedle či bugině je určitě zajímavé oživení a ze začátku zabaví, ale potom se ježdění stane stereotypním. I přes některé povedené momenty se hra neubrání stereotypu, který se dostaví po nějaké době hraní. Naštěstí to zachraňuje poslední část hry, tím myslím poslední lokace hry(povedená prohlídka té vysoké věže, vylepšený Gravity Gun). A ještě vyzdvihnu zajímavý závěr hry.

Half-Life 2 je určitě zábavná hra. Škoda jen toho menšího stereotypu, ale to nevadí, když ta hra má tak dobrou grafiku a hlavně fyziku.

Pro: Grafika, fyzika,hratelnost, Gravity Gun, hraní v poslední lokaci hry a závěr.

Proti: Dostaví se menší stereotyp.

+21
  • PC 80
Řeknu to jednoduše...když jsem kdysi hrál HL1, tak sem z toho byl fakt unešenej. Od začátku hry jsem se nezastavil a pořád se něco dělo...super atmosféra a do tý doby nevídaný věci. Tenkrát jsem ho dohrál minimálně třikrát a nepřestával mě bavit. Doteď si pamatuju vetšinu levelů...
Najednou je tu HL2...rozehraju nástupce kultovní FPSa a říkam si: "recenzce, který jsem zatim četl, tak ho jenom vychvalovaly. Bude to určitě pecka" :)
No nebudu to natahovat...když si na tu "pecku" vzpomenu dneska, tak se mi možná vybaví povedenej strašidelnej level, kde jsem po mutantech střílel ozubený kola...dál že jsem někde musel někam shodit ledničku, aby se mi otevřely vrata a nebo že jsem měl u sebe část hry velkýho robotího parťáka. Že bych to hrál znova, mě vlastně ani nenapadlo...
Neříkam, že je HL2 špatná hra, to né. Ale jako nástupce jedničky by to prostě mělo bejt lepší...

Pro: Malé HW nároky, nadprůměrná zábava, hratelnost

Proti: O dost slabší než první díl + to co sem psal

+19 +25 −6
  • PC 70
Nikdy jsem nepochopil a nepochopím tu krásu Half-Life 2. Dle mého názoru má v sobě akorát Gravity Gun a zbytek je všechno pouze podprůměrná záležitost.

HL2 začíná obyčejně a po celou dobu obyčejně působí, není v něm vlastně nic, co by t něho dělalo tolik ověnčovanou hru roku (a já nevím čeho ještě). V HL2 se střídají tři druhy nepřátel (laicky řečeno - vojáci, zombíci a brouci) a ni jeden z nich mi nenaháněl strach, ani jeden z nich se mi nelíbil.

HL2 je klasickou střílečkou, ve které musíte několikrát zapnout své závity, aby jste se dostali dále, což je na akci velmi dobré a drží Vás ve střehu, ale jinak? Hm, nenabízí vážně nic tak záživného, z čeho bych měl smeknout klobouk, který nemám :)

Pro: Uvěřitelný svět, herní přátelé,

Proti: chování zbraní, dlouhé loadingy, hrdina Gordon,

+12 +17 −5
  • PC 70
HL2 na svého předchůdce nemá. V detailech je téměř totožný - jízda vlakem na úvod, možnost nasednout do dopravního prostředku, zvuky, HUD, skriptů celá hra, příběh sledujeme tak, že v něm prostě jsme atd...
Jenomže scény v HL2 jsou sice supr, ale nejsou tak supr jako v jedničce. Nestanou se legendárními a nebudu na ně vzpomínat s mravenčením v zátylku.

Ovšem sama o sobě je to hra nanejvýš vydařená. Prakticky každá kapitola přináší něco nového, skripty nemají chybu, Alyx nemá chybu (je vidět, že na ní se tvůrci soustředili nejvíce, mimika je na její tváři obzvlášť vydařená) a konec nemá chybu - nemít doma další dvě epizody, budu naštvanej :).

Na rozdíl od jedničky kvalita hry stoupá. Ačkoliv tvůrci si nemohli odpustit něco toho skákání na konec, rozhodně nejsme vystaveni takovému hororu jako byl Xen. Celé roky jsem slýchal o tom, jak je poslední lokace v HL2 skvostná...nevěřil jsem, dokud jsem to neviděl na vlastní oči.
Jízda útrobami Citadely bylo přesně to, co charakterizuje celou myšlenku prvního HL - nic nedělej a dívej se. Kochej se. O vylepšeném Gravity Gunu ani nemluvím a o závěrečném výbuchu už vůbec ne.

Samozřejmě, HL2 má svoje chyby. Jízda na člunu je hrozně dlouhá a šíleně nudná (na rozdíl od jízdy v bugině), stavení si cestiček pomocí gravity gunu je stejně nudná jako před pěti lety, navíc se tam opakuje až příliš často...asi 2x, ale stačí :)

Fascinovalo mě, jak tvůrci naložili s dějem. Každá postava zde má nějaký význam - včetně robotického Doga. Scénaristicky je to výborné, i rozdělení na epizody se mi zdá dost chytré (hodně trapné ale je, že za pět let vyšly pouze dvě a třetí je v nedohlednu...), ačkoliv děj samotný mi nepřišel příliš zajímavý... ovšem líbilo se mi, jak v hráči tvůrci pěstují očekávání - Citadelu vidíme už v prvním levelu, o Ravenholmu s náma Alyx taky zrovna nechce mluvit... jen G-man se mnou tentokrát nedělal vůbec nic. Kromě intra...

Kdyby se jednalo o samostatnou hru, hodnocení bude asi vyšší. HL2 je výborná hra, ale do kvalit prvního dílu má daleko...už jenom tou atmosférou - strašně dlouho mi trvalo, než jsem se do HL2 dostal.

Pro: Zvuky, které nepřátelé vydávají a díky nim víme, co nás čeká; muzika, animace obličejů, skripty, přednes děje, začátek (moment, kdy si Freeman obleče hazard suit), závěr , kněz s brokovnicí v Ravenholmu, Strideři

Proti: jsou jen dvě další epizody, stavění si cestiček pomocí gravity gunu, rozhodně není takovou legendou jako první Half Life

+8 +21 −13
  • PC 90
Rok 2004 byl ve znamení tří velkých FPS. Jednou byl Doom 3, který nenaplnil moje očekávání, další Far Cry s nepříliš přirozenou džunglí a nakonec je tu Half-Life 2 poháněný mocným Source enginem.

Čím je právě Half-Life 2 nejlepší? Pěkným a většinou uvěřitelným prostředím, příjemnou obtížností a hlavně fyzikou. Každý předmět můžete pomocí Gravity gunu mrštit po nepříteli a to včetně plechovek s barvou, pilou z cirkulárky či obyčejným kovovým sudem. Ovšem i řešení různých puzzlů spočívá ve využití zákonů fyziky. Dalším kladem je určitě vyvážení zbraní. Každá se hodí na jinou situaci a najdete pro ni nějaké uplatnění, brokovnicí se dají dobře odstranit překážky, pistolí zase nejlépe sejmete pár headcrabů atd.

Žádná hra není dokonalá a nejinak tomu je i u HL2. Předně je to příběh. Za celou hru se nic pořádně nedozvíte. Hlavní postavu asi nikdo nenaučil mluvit, protože neřekne ani jedno slovo. Občas jsou navíc některé části trochu zdlouhavé (hlavně Nova Prospekt), ale většinou se prostředí mění celkem rychle.

Možná nemá HL2 tak dobrou atmosféru jako Doom 3 a AI není propracovaná jako u Far Cry. Celkově mi však přijde z této trojice nejlepší, takže vysoké hodnocení si určitě zaslouží.

Pro: fyzikální model, vyváženost zbraní, různorodé a uvěřitelné prostředí

Proti: příběh, nemluvnost hlavní postavy, některé části jsou zbytečně dlouhé

+22 +23 −1
  • PC 95
Welcome back Mr.Freeman jsou slova, která vás uvítají v prvních minutách akční jízdy, která vám nedá spát dokud ji neprožijete celou. Na několik hodin si zahrajete za velice výřečného fyzika jenž místo rozlouskávání všemožných teorií rozlouskává hlavy zombíkům.

Hratelnost je z velké části postavena na fyzice. Kdyby tak byla zábavná i škola nejednomu dítku by zaplesalo srdce. Místo jednoduchích rovnic se budete učit jak využití gravitaci k sejmutí monstra. Případně jak rychle se pohybuje těleso z bodu a (Chudák voják) do bodu B (Chudák zeď s krvavou skvrnou)

Herní postavy si zamilujete od prvních vteřin hraní. Aby ne když má Alyx tak pěkný zadeček :-). Hra vám zabere kolem 16 hodin což je na FPS střílečku úctyhodný čas. Přesto se nemáte čas během hraní nudit a budete volat po dokončení po přídavku jenž vám autoři naservírovali v epizodě 1 a 2. Pokud je i to málo, tak můžete sáhnout po deatmatchi nebo stovce modů, které čas navýší o několik dalších desítek hodin.

Tak co pane Freemane máte už naleštěné páčidlo na vštípení svých mouder do hlavy těch parchantů?

Pro: Grafika, Fyzika, Hratelnost, Alyx a ukecaný Dr.Freeman

Proti: Nevyvážené obtížnost. Požitek z boje není takový jako u jiných FPS

+18 +20 −2
  • PC 80
Na Half-Life 2 jsme se těšil opravdu dlouho, zejména díky vysokému hodnocení a doporučením několika lidí. Zhruba před rokem jsem ji konečně sehnal, ihned nainstaloval a po třech misích zase odinstaloval protože mě nebavila. Naštěstí jsem ji ale teď dal druhou šanci a rozhodně toho nelituju.

První co mě ze začátku zaujalo byla výborna atmosféra, v první misi jste sice zbraň nedostali vůbec do ruky ale zpracovaní se mi dost líbilo. Podání příběhu nebylo nic moc, předchozí díly jsem nehrál takže občas nevěděl o čem postavy, nikoli ta moje, mluví. Další věci co mě zaujaly byly grafika a fyzika, naopak třeba hudba mi přišla nic moc. Misí je ve hře opravdu hodně a celá hra mi trvala 13 hodin, což je z dnešního pohledu výborné. Některé mise byly slabší, některé zase skvělé, celkově jsem se ale u hraní dobře bavil.

Half-Life 2 je skvělá FPS která rozhodně stojí za zahrání. Obsahuje sice dost nudných míst, vše si ale vynahrazuje a hodně mě překvapilo jaký originální prvek si pro nás tvůrci přichystali v posledních dvou misích. Obsahuje sice některé zásadní chyby a pro neznalce HL1 je příběh trochu zmatený, ale já se u ní výborně bavil.

Pro: dobrá atmosféra, některé nadprůměrné levely, gravity gun, použitý engine - grafika a fyzika

Proti: některá slabší místa, různé další chyby, podání příběhu, nutnost instalovat steam

+24 +26 −2
  • PC 90
Pri príležitosti tretieho dohratia Half-life 2 som sa rozhodol zhrnúť dojmy, ktoré sa vo mne zbierali a menili v priebehu piatich rokov od vzniku tejto hry. V prvom rade by som rád podotkol, že sa mi nestáva často, aby som FPS hry prechádzal viackrát a ak ma pamäť neklame, tak práve HL2 je jedinou FPS, ktorú som bol ochotný prejsť 3x. Dokonca aj po tretí raz mi hra zabrala úctihodných 12 hodín 41 minút (hral som na náročnosti normal a nesnažil som sa ponáhľať, ale vychutnávať hru).
A čím je vlastne HL2 tak výnimočnou hrou? Predovšetkým neuveriteľne dobre zvládnutou atmosferickou zložkou v rámci level designu, ktorý síce nebol nijak revolučný a v prípade mnohokrát videných industriálne-laboratórnych komplexoch, ani prehnane originálny. Bol však veľmi sviežo a rozumne dávkovaný a akcia bola striedana krátkymi a jednoduchými puzzlami, či už preskakovanie k vypínaču, otváranie nedostupných dverí, ukladanie debien, alebo využívanie zbrane menom gravity gun, ktorou sa priťahovali/posúvali/vystreľovali predmety. Samotná ponuka zbraní zahŕňa prevažne klasiky žánru a nie je tak pestrá ako v prípade jednotky, avšak svoj účel spĺňa, jediné výhrady som mal voči množstvu streliva, ktoré hráč uniesol, prečo pri zbraniach ako smg a glock to bolo zbytočne veľa a pri brokovnici, pulznej puške alebo colte tak hriešne málo?
Protivníci taktiež nie sú v rôznorodosti tak pestrí ako v prvom dieli, na druhej strane s humanoidnými vojakmi Combine si človek užije celkom dosť radosti v prestrelkách.
Samotný príbeh je dosť rozporuplný, to čo sa hráč dozvedá a prežíva v samotnej hre(aj keď občas trvá pekne dlho kým sa hráč prestrieľa k momentu nejakého skutočného príbehového posunu)je veľmi pekne podané a hlavne v prvých kapitolách hráč bude hltať každé slovko, každý audiovizuálny vnem, ktorý sa mu objaví na obrazovke, žiaľ veľa informácií, ktoré by mali byť samozrejmé (a pre ostatné postavy samozrejmé sú), si hráč musí prečítať na internete. A keď už som pri tých postavách, práve nehovoriaca hlavná postava pôsobí popri slušne prepracovanej mimike a spracovaniu postáv ako Eli Vance, Dr. Kleiner, Alyx, Barney alebo Dr.Breen, dosť ako tŕň v oku, pretože neovplýva žiadnym charakterom, ani beletrizáciou a Gordon Freeman je tak len akousi značkou pre Valve a HL a rukou s páčidlom (vyber zbraň podľa vlastnej voľby) miesto toho, aby bol skutočnou postavou. Napriek týmto výhradám je HL2 po hrateľnostnej stránke skutočným klenotom medzi fps, pretože nielen, že ponúka na dnešné pomery nadštandartnú hernú dĺžku, ale zároveň sa zaobíde bez stereotypu a také veľmi dôsledné urbanistické prostredie východnej Európy, jazda buginou po pobreží, alebo hororovú nočnú vsuvku v Ravenholme, hráč nenájde azda v žiadnej inej hre, rozhodne nie pokope a v tak Orwellowsky/Dickovsky pôsobiacom hernom svete.

Pro: organická fúzia atmosféry/level designu, pestré prostredia, chytľavosť. hrateľnosť a svižnosť, časť príbehu ktorá je v hre

Proti: Gordon Freeman, zas tie industriálne-laboratórne komplexy, časť príbehu, ktorá nie je v hre, ale na internete

+33
  • PC 85
Díky nedávné koupi Orange Boxu, jsem si to po 5ti letech zkusil znovu dohrát a musím říct, že i po 5ti letech mě HL2 dokázal zabavit. Hra je, na dnešní poměry, celkem dlouhá a líbilo se mi, že se v ní nikdy "jenom" nestřílí (i když "jenom" střílecí pasáže byly většinou vrcholem hry). Člověk vpodstatě může hru proběhnout (což sem dělal u prvního hraní já, kdy sem v bugince a vznášedlu kašlal na zabíjení a jel dál) a stejně si jí užít nebo pomalu prozkoumat, díky čemuž si víc užije zdejšího světa a najde navíc výbavu.
Máme tu hezky zpracované postapokaliptické prostředí, včetně stále probíhající genocidy. Zbraně dostaly schválně málo zásobníků, aby se jejich užívání muselo prostřídat. Různí nepřátelé, kteří jsou v určitých lokací nebezpeční a v jiných naprosto k smíchu (někteří se k vám dokonce i přidají). Občas nějaký puzzle. Někdy se k vám přidají spolubojovníci, jež nejsou nejchytřejší, ale jako návnada fungujou dobře. :) Po stránce náplně má hra snad všechno, takže u mě žádné stížnosti.
Graficky hra neurazí ani v dnešní době. Navíc se to dá rozjet skoro na všem, takže to potěší. Zvuky taky dobré, ať už hýkání/hlášení nepřátel nebo střelba (která je různě slyšet podle vzdálenosti).
Na hře se mi nelíbily akorát ne moc záživné pasáže s autem a antlionama. Toť vše.

Pro: Prostředí, různorodost (nepřátel, zbraní, gameplaye,...), někdy i fyzika

Proti: antlioni

+21
  • PC 90
Half-Life 2. Když si řeknu tohle, vybaví se mi onen nový engine, fotorealistické prostředí, výborná fyzika spolu s Gravity Gunem a uplně nový příběh. V tom bude ale asi bohužel to zlo. Jsem si skoro jist, že kdyby mi někdo dal zahrát HL1 a HL2 a neprozradil by přitom název her, tak bych možná ani nepoznal, že k sobě patří. Jsou totiž natolik odlišné, především druhý díl jaksi nenavazuje na ten první, což mě docela zklamalo a zejména toto je důvod, proč jsem snížil hodnocení, ale to je asi tak jediné negativum.

Po dohrání HL1 jsem se celý nedočkavý těšil na HL2, hned den na to jsem letěl do kšeftu pro Orange Box za uspořené penízky :). Došel jsem domů, nainstaloval a jedem. Hned mě zaujalo intro, které obsahovalo i záběr rezonanční kaskády z HL1. Po intru už přichází na řadu hraní samotné, nejdřív je to takové slepé pobíhání po městě, postupně to ale nabírá na obrátkách poté, co jste odhaleni jednotkami Combine. Útěk z města přes kanály, Ravenholm, poušť, věznici Nova Prospekt a zase zpět do City 17, tentokrát rozbořené a téměř zničené. Po probojování se dostaneme do Citadely, kde se dostaneme k hlavnímu bossovi, jehož zničením končí tato hra.

Hra mě velmi bavila, až na některé možná zbytečně zdlouhavé pasáže, mnohokrát jsem se zapotil při potyčkách s vojáky, headcraby, zombie, brouky a další všemožnou havětí. AI spoluhráčů i protivníků je na vysoké úrovni, to se musí nechat. A na tom je z části hra postavena, jelikož někteří spoluhráči jsou klíčoví pro další postup ve hře. Hrátky s Gravity gunem jsou také nezapomenutelné, hodně si s ním užijete, můžeme vám však i zachránit život.

Hra dohrána za zhruba 20 hodin, zážitek nezapomenutelný a jako pokračování předchozího dílu velmi dobré, přestože první díl překonán nebyl. Ač se příběh může zdát chaotický, tak kdo hrál HL1, neměl by mít problém si události druhého dílu spojit s událostmi prvního, přestože na sebe přímo nenavazují. Mám rád Source engine, mám rád HL2 a dostává ode mě 90%.

Rozhodně doporučuji těm, kteří ještě s tímto titulem neměli čest.

Pro: Engine - nadčasová grafika a fyzika, AI NPC, dlouhá herní doba ...

Proti: Nepřímá návaznost na první díl, poměrně chaotický příběh

+18 +22 −4
  • PC 90
skvělá grafika a parádní příběh. Volnost,kterou hra nabízí mě zaujala. Po prvním dílu jsem netušila,jak by se to mohlo propracovat dál,ale spokojenost veliká :) Hraní po večerech občas strašidelné

Pro: Super příběh a atmosféra celé hry,vtáhnutí do děje a kvalitní grafika

Proti: chvílema nuda,nepřátelé

-14 +1 −15
  • PC 90
Velmi dobrá hra a dá se říci že splnila moje očekávání.Odnesl jsem si z jejího hraní intenzivní zážitek.Výborná hratelnost a uvěřitelnost světa. Jediné co mi trochu vadilo bylo to,že se mi spolubojovníci občas trochu pletli do cesty.V některých případech bych je nejradši postřílel sám.Gravity Gun jistě skývá nevyužitý potenciál a dovedu si představit co všechno by se s ním dalo dělat ale na druhou stranu si zase říkám jestli by to pak nebylo příliš jednoduché.
+23 +26 −3
  • PC 70
Half-Life 2 bych rozdělil na části, které mě bavili a na ty, které mi do toho moc neseděly a taky mě moc nenadchly. Nejvíc mě zaujaly části, které se odehrávaly ve městě. Spousta akce, souboje s vojáky Combine, boje se Stridery, sestřelování vznášedel, pobíhání v rozbořeném City 17 apod. Stejně tak mě bavila, sice krátká, ale atmosférická, Citadela. O něco méně mě zaujalo město zombií a jeho hororová atmosféra, které mi nějak nesedělo do celkového konceptu hry. Co mě nejvíc vadilo a nudilo byly mise na člunu a na bugině. Přišlo mi to jako zbytečné nastavování herní doby.
Co se týče zbraní, tak jsou docela slušně vyvážené a jednoznačně u mě vede pulsní puška (nebo tak něco). Naopak velkým zklamáním pro mě byl Gravity Gun. Počáteční nadšení vystřídalo rychlé vystřízlivění a následná kocovina sestávající se pouze z přenášení věcí z místa na místo. Toto rozčarování částečně vynahradily mise s házením kotoučů z cirkulárky a závěr v Citadele, ale myslel jsem si, že budu moct aspoň brát zbraně vojákům z rukou apod. Jako hodně originální považuji využívání pomoci brouků v soubojích.
Celkově je pro mě Half-Life 2 vynikající střílečkou s místy dechberoucí atmosférou, avšak celkový dojem mi hodně kazí přejížděcí sekvence a nevyužitý potenciál Gravity Gunu.

Pro: atmosféra, zbraně, místy svižná akce, souboje se Stridery

Proti: nevyužitý Gravity Gun, jízda v člunu a bugině

+28 +35 −7
  • PC 85
Pěkná grafika, kvalitně zpracovaný level desing (a především jeho různorodost), na FPS vcelku obstojný příběh. Zajímavé zbraně (hlavně gravity gun:)), dobře zpracované NPC postavy, variabilita nepřátel. Kvalitní zvuková a grafická stránka. Je to zkrátka jedna z nejlepších FPS, kterou jsem kdy měl možnost si zahrát a určitě jí všem vřele doporučuji. Vytknul bych snad pouze oproti prvnímu dílu mírné zhoršení co se atmosféry týče.

Pro: Grafika, zvuky, příběh, NPC(alyx:)), desing levelů, zbraně

Proti: Oproti prvnímu dílu horší atmosféra

+5 +15 −10
  • PC 80
Příběh Half-Life 2 nabízí vcelku slušné množství podnětů k zamyšlení, nicméně ani ne tak kvůli své propracovanosti jako spíše kvůli své "propracovanosti"; člověk začne přemýšlet, co je obecně v běžném příběhu důležité, jak má pracovat, atd. Zatímco jednička na mě působila dojmem fajn béčka o útěku ve snaze zachránit si po nezdařeném pokusu holý život (který se tedy zvhrne v povinnou pomstu a následné nakopání prdele hlavního emzáka s divným koncem k tomu, ale to nechme být), příběh dvojky se snaží tvářit maximálně originálně, propracovaně a záhadně v jednom a možná že tam někde na jídelním ubrousku, kam si jej o svačinách črtal hlavní storywriter Valve, skutečně originální, propracovaný a záhadný je, ale při jeho implementaci do hry žel pár ne-až-tak-kulervoucích součástí odpadlo a zbyly tak ony otázky: jakou může mít nějaký doktor motivaci vést povstání v naprosto cizím městě? Odkud se vzali nepřátelé? A proč jsou ti dříve zlí mimozemšťané najednou hodní? Možná to všechno někde na internetu (nebo přinejmenším na tom ubrousku) napsané je, ve hře ovšem nikoli.

Je docela vtipné, že ačkoli obecná teorie i zkušenost jednoznačně potvrzují, že propracovaný hrdina, do kterého se má čtenář, divák, příp. ten hráč alespoň trochu vcítit, by měl zastávat nějakou formu komunikace nebo mít přinejmenším vlastní myšlenky, designéři z Valve mají vlastní názor a tak za cenu maximálně trapných situací setrvávají u modelu prázdné krabice, kdy Gordon představuje pouhý prostředek (velmi omezené) interakce s prostředím. Hráč má tak údajně dostat pocit, že právě on je Freeman, nicméně pro mě osobně je Gordon stejně záhadný jako G-Man, jen ne tak prvoplánově. S hrdiny typu Cate Archer z NOLFů naprosto nesrovnatelné, o některých charakterech z vybraných RPG či adventur nemluvě.

Bod k dobru mají autoři za Alyx - mj. za absenci snahy udělat z ní další řadovou sex-ikonu a také vcelku příjemnou osobnost. Nicméně stačí pár lehkých náznaků romantiky a krabicová filozofie opět naráží; k tomu, aby něco takového mohlo v příběhu skutečně fungovat, je třeba komunikace obou, jenže vy se zkrátka nijak projevit nemůžete a jen bezmocně tupě čumíte; tomu říkám vcítění se do hrdiny...

Zvláštně teď asi bude působit výrok, že celkově mě Half-Life 2 příjemně překvapil; po tom příšerně nudném začátku a ne zrovna příznivých referencí některých známých jsem moc nečekal a ono se to zakrátko velmi slušně rozjelo - zhruba v půlce pasáže ve vznášedle, s helikoptérou za zády jsem si začal říkat, že to je docela zábava. V čem pak druhý díl zcela jistě trumfuje předchůdce je prostředí - tím nemyslím samotný leveldesign, který je vcelku přímočarý a průměrný, ale výrazně tématicky laděné lokace, kdy každá se navíc hraje trochu jinak a má i určitou atmosféru - viz průjezd vodními kanály ve zmíněmém vznášedle, pak zombie městečko, jízda buginou po pobřeží, pouště plné antlionů, pouliční boje ve městě, Citadela (ta je po designové stránce opravdu skvostná)... K tomu sympatická délka a i přes nic moc AI svižné přestřelky (mínus špatná hudba).

Takže příběhově sice naprostý škvár (mám za to, že v některém z pokračování se dozvíme, že je Gordon Freeman vyvolený, mimozemšťan, Ježíš anebo to všechno do hromady), ale stranou toho dost dobrá zábava.
+27 +30 −3
  • PC 85
K druhému Half-Life jsem se dostal až prostřednictvím Orange Boxu minulý rok a jednička mně úplně minula (sice jsem jí vídával u kamaráda a líbila se mi, ale nikdy jsem ji nevyzkoušel). Zapnul jsem Xbox a po dohrání Portalu jsem se pustil do Half-Life.
První minuty po vystoupení z vlaku byly velice intenzivní. Skvěle vystavěná dusná atmosféra, šedé nevlídné barvy..perfektní. I když jsem nehrál jedničku (a tudíž jsem měl občas trošku nejasnosti) tak mě hnal dopředu hlavně příběh, protože co se týká gameplaye tak mi hra přišla víceméně tradiční, někdy možná až moc naskriptovaná a lineární. Nemám nic proti lineárnímu příběhovému postupu, ale tady mi to už někdy přišlo tak divné, že jsem se párkrát i zasekl.
Prostředí se díky příběhu mění celkem často a zajímavě hlavně Ravenholm mi přišel perfektní , tudíž se nedostavil stereotyp, což velmi oceňuji(zvlášť v dnešní době).
Celkem tedy pro mně kvalitka, až na přílišnou linearitu a jeden veliký mínus a to sice Gordonovu "výřečnost".

Pro: Atmosféra, příběh, prostředí

Proti: Mlčenlivý Gordon, linearita

+12 +17 −5
  • PC 90
Jednička je svým pojetím v FPS žánru poměrně revoluční záležitostí, ale hodně věcí, které jsou ve dvojce rapidně zlepšeny, mi přišlo poněkud rozpačitých. Prvně to je leveldesign, který evokuje orwellovské město ve spárech totalitní rasy, dále mnohem zajímavější nepřátelé a hlavně uhlazená hratelnost. Ta sice díky modernímu výstřelku -Gravity gunu- není tak klikatá a řešení puzzlů je otázkou pár sekund, ale dodává hře správný drajv a je mnohem více vyváženější (= uzpůsobena modernímu hráči, což mi, nestydím se říct, vyhovuje). Sice se hlavně ke konci jedná o nechutně lineární postup, jenže jde právě o ten zážitek, jaký má koneckonců každá druhá FPS v čele s Call of Duty. U série Half-Life mi přijde, že má podobný osud, jako Max Payne. Jedničce už ten neotřelý způsob nikdo neodpáře, ale dvojka je v tom nejlepším slova smyslu "bigger, better, more". Ke zvolenému narativnímu postupu asi tolik, že mi příliš nevyhovuje - je pravda odvážný, ale z vyprávění NPC kolem mě jsem toho zas až tolik nepochytil a klíčové informace dohledal na netu (že bych u jedničky nedával pozor?). Celý zvolený přístup příběhu bych pochopil v tom případě, že by se G-Man ukázal jako Freeman z budoucnosti, a že tuto teorii zastávám. V tomto směru je naprostou jedničkou BioShock. HL univerzum je dle různých webovek obsáhlé, což je však vzhledem k vstřícnosti sci-fi žánru k autorům jen standardní fakt. Zamrzí i docela odfláklý závěr, ale druhé dobrodružství doktůrka Freemana se nádherně hraje, všechno krásně odsýpá a i některé momentky stojí za zapamatování (Dog, Strideři). Co na tom, že je to lineární střílečka? Co na tom, že je to všechno jedno velké klišé? Co na tom, že závěr je až příliš plytký a až příliš pod taktovkou Gravity gunu? Narozdíl od jedničky jsem se bavil celou dobu.

Pro: Engine, leveldesign, nepřátelé, dynamická a jednoduchá hratelnost, některé silné momenty, mytologie kolem G-Mana

Proti: Slabší závěr, někdy okatě lineární

+21