Pro pohodlnější navigaci i přístup k pokročilým funkcím Databáze-her.cz doporučujeme povolit si ve svém prohlížeči JavaScript.

Komentáře

  • PC 80
Co to je vlastně to Limbo? Nehledě na to, že slovo limbo pro mě znamená jiný význam pro kómat, jsem vlastně vůbec netušil, do čeho jdu. A přitom...Limbo se během vteřin ukázalo naprosto impozantně a tak jsem po něm okamžitě skočil. Rozhodně radši, než po blížícím se kómatu vzhledem k předcházejícímu alkoholovému dýchánku :)

Skočil jsem po hře, která je klasickou skákačkou a ta mě naprosto okamžitě pohltila. No fakt, zkuste to. Kam se hrabe roztomilý Super Mario. Limbo je naprosto brutální, depresivní, atmosferická jízda, kde není nic hezké, roztomilé a milé. Ba naopak. Je tu neuvěřitelně zlý černobílý svět a Vy jste ta poslední pozitivní stránka tohoto světa.

Těch pár hodinek, co jsem si s hrou vyhrál, jsem si maximálně užil. Tak atmosferickou hru nepotkáte každý den. Takže zavřít rolety, zhasnout, nasadit sluchátka a šup do Limba, protože to Vás sejme okamžitě. A to i přesto, že celou hru se nedozvíte vůbec nic a ani konec to nezachrání. Ten tu atmosféru možná ještě víc zhutní a Vás donutí přemýšlet. Proč? To se dozvíte až na samotném konci :)

Pro: Geniální nápad atmosferické černobilé obrazovky, která Vás pohltí.

+30
  • PC 60
Předem je třeba říci, že Limbo se ke mně dostalo coby součást bundlu a že bych si ho jinak nejspíš nepořídil. Vlastně jsem ani netušil, do čeho jdu. Spíše než hopsačku jsem dostal logickou hru.

Zpočátku udělá hra samozřejmě dojem. Stylizace je perfektní a měl jsem tendenci se trochu bát (hlavně velkých pavouků). Během hraní ale člověk dost otupí a ke konci se nedá o nějaké atmosféře vůbec mluvit. Trochu mě vadilo ono "vrstevnaté" pojetí prostoru, kdy člověk na první pohled nevěděl, co je v "mé vrstvě" a co je kdesi v dálce.

Samotné hraní mě bavilo. Tedy minimálně tak do půlky hry. Pak mi to ale začalo připadat poněkud dlouhé. Mít hra nějaký příběh, možná by to takhle nedopadlo, ale ke konci jsem to už zkrátka chtěl mít za sebou. Dokonce jsem i kouknul do návodu, což je na jednu stranu ostudné, na druhou je to jediný způsob, jak proplout hrou, jejíž hratelnost postupně klesá kamsi do hlubin.

Já nejsem pro Limbo ta správná cílová skupina. K plošinovkám mám obecně averzi a logickým hrám taky moc nedám. Netroufám si hodnotit, jak moc je hra povedená v rámci žánru, ale z mého pohledu je to jen lehce nadprůměrná záležitost.

Pro: Stylizace, snadné ovládání, atmosféra

Proti: Zdlouhavé, některé úkoly pekelně těžké (já vím, je to relativní), hodně úkolů je třeba dělat metodou pokus-omyl

+35 +36 −1
  • PC --
Vizuální nadřazenost, minimalistický interface, funkční fyzika, ladné rozpohybování a mrazivý zvukový doprovod dělají z Limba na pohled, na čmuch a na omak velice působivou hru. Odehrává se v přírodním a industriálním prostředí, přičemž to industriální převažuje, většinou obsahuje řešení (pro mě) nezáživných hádanek a nulovou atmosféru. Naopak ta přírodní s pavoukem, dětmi nebo červíky, dělá z Limba chmurný zážitek plný smrti a pokud by se celá hra nesla v podobném duchu, byl bych nadšený.

Celkem dvě rozehrání, přičemž přitom prvním jsem byl líný se přemlouvat k dohrání, u druhého už mě lenost přešla. Každopádně pocit po doražení je uspokojující, melancholický. Příjemný.

**/5
+16 +18 −2
  • PC 90
Noir pro velké děti (hráče).

Nádherná minimalistická a detailní grafika (detailní v rámci výtvarného stylu - kompozice světla a efekty). Atmosférická hudba a propracované ozvučení. Morbidně hravé a vlastně nemelancholicky kruté. Logika levelů je zpětně brilantně prostá, protože zapadá do prostředí (děje) a checkpointy jsou až lamácky početné. Jedna z mála her (možná dokonce první), která se mne emocionálně dotkla. Vzhledem k tomu, že Limbo je čistě audiovizuální bez příběhové kostry, je sakra co říct. Hutnost prostředí není konzistentní, ale nejlepší části jsou dojmem silnější než klasický noir. Krása temného, moderního světa. Příjemně osamělá a pohlcující.

Hrajte to sami, v noci, na jeden zátah, se sluchátkama.

Kolik odvahy stojí holka? (V noir femme fatale)

Pro: Emoční.

+25
  • PC 60
Hru jsem před pár hodinami po dalším "těžkém"* pokusu dokončil. I přesto, že je to jen těch pár hodin, věcí, které by mi z ní nějak výrazně utkvěly v paměti, moc není.

Limbo je celkem pěkná podívaná, které na atmosféře prospívá černobílé zpracování a minimalistická grafická a zvuková stránka. Prostředí je tak ještě víc prázdné a odtažité a až na závěrečná ozubená soukolí a vůbec industriální sekci celkem působivé.
Rozvláčnost vítám, ale většinu cesty jsem se stejně nudil. Překážky samy až na výjimky tak složité nebyly. Tou největší z nich bylo překvapivě jednoduché ovládání, na které jsem si ale až do konce hry nezvykl. Takové věci, jako pustit se z lana (ne skočit z), když není poznat, kdy už se panák držet nebude, *nebo opožděné reakce skoku a jiných akcí, mě stály většinu opakování a hlavně nervů.

Celou dobu mě vlastně ani nezajímalo kde jsem a proč, proč bych se měl bát, za čím se hnát, i když by k tomu měl zrovna tenhle kousek vybízet, a tak to zůstalo i do pro mě tím pádem dost levného konce.

Abych si hru prožil, musela by nabízet víc, než jen úvodní romantickou atmosféru.
+14 +15 −1
  • PC 90
Limbo je jedna z mála her, která v sobě spojuje snad všechny lidské emoce. Strach, úzkost, radost, šok, okouzlení, nadšení, zděšení...Je krásná svým zpracováním, ale děsivá v momentech překvapení, ve vyprávění příběhu. Je to jako spojení Hitchcocka a Kinga. Nikdy si nejste jistí tím, co vidíte, co děláte, proč to děláte a kam to vede. U Limba není smrt trestem, ale je to součást hratelnosti. Nejdřív musíte zemřít, abyste zjistili, jak dál. Navíc zde smrt přichází velmi nečekaně a je okamžitá. Neexistuje něco jako zranění a příprava na smrt jako třeba ve střílečkách. Zde smrt působí šok. A zpracování smrti ten šok ještě umocňuje. Je to brutální, živé a pokaždé mě to dostalo.

Zpracování od animací postavy, zvukového doprovodu přes ovládání je majstrštyk. Neruší vás interface, jste tam pouze vy a smrt číhající za rohem. Jen pojď, pojď maličký, ale dávej pozor kam šlapeš. Takhle nějak si představuji vizuální zpracování Erbenovy Kytice. Člověk ví, že ho nečeká nic dobrého, ale jde stále dál, protože je to tak krásné, až melancholické. Říká se, že kdo se bojí tmy, nesmí do lesa. U Limba to ale úplně neplatí.

Proti: Jediné drobné mínusko je příběh a konec hry. Čekal jsem trochu něco...osvícenějšího.

+63
  • PC 80
K Limbovi jsem přišel úplnou náhodou a nedokázal jsem hru vypnout dokud nebyla dohrána. Dlouho jsem nenarazil na hru, u které bych se lekl nebo nedokázal absolutně předvídat co se stane. V trochu hororovém stylu plníte logické úlohy, které vás stále posunují bez děje ve 2D pohledu dále. Charakterizoval bych Limba jako nového "Abe", který je založen na 4 ovládacích tlačítkách a navíc hra je kompletně v černobílém kabátě. V jednoduchosti je síla a tady to platí dvakrát tolik..

Co je velkým + hry, že jsem za celou dobu jejího hraní nenarazil ani na jeden bug, což se stává u málo které hry. Ve hře také panuje skvělá fyzika. Jediné co se dá vytknout je useknutý konec. Každá hra by měla hráči nabídnout nějaké závěrečné video nebo rozuzlení děje (tady projdete poslední překážku jako každou jinou a najednou se hra vypne), filmy bez konce taky nikdo nemá rád. Limbo mi nešel rozjet na OS s WinXP (na 3 odlišných PC), ale to bude v budoucnosti zřejmě zcela normální problém her. Někteří do záporu píší čas hry, ale to je už široce spekulativní faktor hodnocení. Mě přišly 3 hodiny v tomhle prostředí tak akorát, třeba se dočkáme pokračování.

Pro: atmosféra, fyzika, prostředí, ani jeden bug

Proti: useknutý konec

+21
  • PC 75
Tak, právě dohráno. Abych pravdu řekl, není mi jasné, co na tom všichni vidí. Je to prostě logická hra, nic z čeho bych byl vyloženě na větvi. Ano, docela dobře řemeslně zvládnutá a hororová stylizace je neobvyklá... nic víc.

Herní doba je nějakých 4,5 hodiny a vážně jsem u toho nedokázal vydržet víc jak půl hodiny. Mezi jednotlivými hrami jsem si dával docela velké několikadenní pauzy, většinou abych si pročistil hlavu kvůli nějakému momentu, kde jsem se zasekl. Člověk se na to prostě musí podívat s odstupem.

Hádanky jsou docela náročné, ale ne zas tolik aby vás naštvaly do té míry, že už k tomu nikdy nesednete. Asi 2x jsem musel zamířit na youtube a kouknout na návod, ne že by byly hádanky tak těžké, ale jednou jsem přehlédl jeden použitelný předmět a podruhé jsem věděl co mám udělat, ale když jsem se o to snažil, tak se mi to nikdy nepodařilo. Video mi ukázalo, správnost mého postupu a tak jsem se snažil a snažil a snažil a... až to vyšlo. Touto větou by se dala shrnout celá hra.

Pro: přiměřená obtížnost, grafická stylizace

Proti: absence příběhu, pomalé tempo

+16 +18 −2
  • PC 95
Prvý krát, keď som videl Limbo na konzolách, povedal som si "Wow, to musí byť skvelé. Kiež by to tak bolo aj na PC." Po pomerne krátkej dobe sa mi toto želanie splnilo...

Limbo je pomerne neznáma hra (aspoň v našich končinách), už len kvôli tomu, že je to Indie hra, a nemá veľké reklamné billboardy. To ale vôbec neodberá kvalitu hry.

Grafika v Libu je jednoduchá a pritom prekrásna. Dlho som nehral hru, ktorá by mala iba dve farby, a zároveň by bola tak krásna. Temné prostredie sa k tejto hre hodí, a je dotiahnuté takmer k dokonalosti. Limbo je taktiež skvelá atmosferická hra. Neraz mi behal mráz po chrbte, keď som hral v noci. Hlavne pavúk. Ten bol naozaj skvelý
Hratelnosti nemám taktiež čo vytknúť. Animácie má Limbo jedny z najlepších, čo som videl. Hlavná postava sa ovláda a pohybuje plynule, bez väčších problémov. Originálne logické časti sú tu na dennom poriadku. Čo iné sa dá čakať od logickej hry? Niekedy mi dali poriadne zabrať, ale väčšinou stačí trochu porozmýšľať, a je to. Zatiaľ jedny z naj podarenejších hádaniek, z ktorými som sa stretol...

Čo na záver dodať? Nesklamalo ma, a ani nejak dramaticky neprekvapilo. Limbo je jedna z Indie hier roku 2011, ktoré by si každý správny hráč nemal nechať újsť. Naozaj to za ten čas stojí... =)

Pro: Grafika, hrateľnosť, temné prostredie, logické hádanky, animácie

Proti: Nič podstatné

+26
  • PC 90
„V jednoduchosti je síla.“, vybalil by jistě tohle provařený zaříkavadlo nějakej ten klasik po dohrání Limba (za předpokladu, že by klasik vůbec někdy Limbo hrál). A měl by hošík pravdu. Černobílé barvy, jen čtyři tlačítka, žádná slova, žádná hudba, a přesto atmosféra silná jak noha u prdele.

Tohle už není jen a pouze počítačová hra, zde lze konečně vidět, že i taková „hra“ může atakovat žánr uměleckého díla díky svojí estetičnosti.

Základem je tu tedy, jak už bylo řečeno, jednoduchost a tak pohyb panáčka, vašeho herního alter-ega, ovládáte pouze pomocí čtyř tlačítek. „Jenom tak málo čudliků?“, řekne si jistě kdekdo. Tady to ovšem výborně funguje a nejen to, ono to taky výborně vypadá. Což názorně dokládá takovej souboj s pavoukem. Celá tahle šarvátka je sakra napínavá a zavdá si i s takovýma ždímačkama nervů, jako je třeba Call of duty a to nakonec na pavouka ani nepotřebujete celej zbraňovej arzenál, vystačíte si s jedním šutrákem. Navíc si k tomu všemu přidejte skvělý vizuál Limba, který samotnou scénu ještě přiživuje.

Nechtěl bych hodnotit, jak je hra dlouhá (samozřejmě je krátká), takovýto aspekt by podle mě ve výsledném hodnocení neměl co dělat. Film také nehodnotíte negativně, pokud je příliš krátký, ba někdy „krátkost“ je právě silnou stránkou filmu. A stejně tak chápu Limbo, jako záměrně krátký atmosférický zážitek, který může člověk zfouknout na jedno posezení, za jeden večer, ovšem odnese si z něj třeba více, než z leckteré mnohahodinové hry.

Co mě ale trochu srazilo v nadšení z úvodu, byl přesun z přírodního prostředí do jakéhosi technického obludária s různými mechanickými koly a magnety. Lesní prostředí mělo svoje kouzlo a ten posun k technice ve druhé polovině mně moc neštymoval a taky mě trochu vytrhl z herního zážitku.

Limbo je jedinečné tím, že v něm jeden chytrolín může najít mnoho velkých, či malých myšlenek, zároveň však druhý nemusí najít myšlenku žádnou a do toho všeho ještě třetí, který žádné myšlenky ani hledat nebude a stejně se bude bavit. Hra je prosta jakéhokoliv herního textu, vše je řečeno jen a pouze v jejím dění a právě v tom vidím unikátnost Limba. Jeden může špekulovat a přemýšlet, co to všechno vlastně mělo znamenat, jinému může být vyznění hry šumák, stačilo mu, že si zahrál, zaskákal a vyřešil pár logických hádanek.

Tak safryš, je to jen obyčejná hopsačka a nebo hra, co v sobě má něco víc? Na to si musí odpovědět každý sám, pro mě však platí jednoznačně to druhé.
+24
  • PC 75
Limbo je... no, ono je... je prostě tak trochu jiné.

Herní náplň není vůbec ohromující, pobíháte si tak po světě, snažíte se dostat vždy o něco dál, umíráte. A umíráte často. Co se týká puzzlů bránících v dalším postupu, nejedná se naštěstí o jedno schéma, které by se neustále opakovalo, ale čeká vás jak správné drcení kláves v přesně daném načasovaném pořadí, tak hrátky s gravitací, magnetismem a jinou fyzikou. Svět se bude točit, zhasínat, problikávat elektřinou, fajn. Hádanky poměrně slušně gradují a ke konci vás opravdu donutí trochu přemýšlet. Bohužel je to ale pořád trochu málo, jako by tomu chyběla nějaká ta šťáva nebo aspoň chvilkové vyskočení ze zajetých kolejí. Není to sice vysloveně špatné, ale také to není žádný desítkový zázrak.

Grafika, styl, noir, blah blah blah. Ano, Limbo má naprosto úžasnou grafickou stylizaci, kdy černobílé světlo sporadicky střídá všudypřítomnou černobílou tmu. Panáček je krásně naanimován a i ty desítky jeho úmrtí vypadají pěkně. Všechno se krásně plynule hýbe, rozanimování všeho toho, co se hýbe, je taky na jedničku. K tomu se ozývá sem tam nějaký náznak temné hudby nebo jen zvuků prostředí, což je fajn. Ale pořád je to trochu málo.

Proč? Příběh jako by nebyl. Prostě jdete dopředu a snažíte se neumírat tak často. Nakonec se sice potkáte s jakousi slečnou (sestra?), a dokonce je to v té jedné jediné animaci podkreslené náznakem hudby slušně vygradováno, ale pořád to na mě působí tak trochu mdle. Je pravda, že ty tři herní hodiny uběhly celkem příjemně, i když místy bylo Limbo opravdu nudné. Zaplatit plnou cenu, asi bych trochu litoval, ale za nějaké 3€ ve slevě to určitě stálo.

Pro: stylizace

Proti: občas stereotyp či nuda

+16 +17 −1
  • PC 80
Yeah.

Limbo je jako starý dobrý, hořkosladký, usmiřovací sex. Po jeho skončení jsem si prostě musel zapálit, přestože se s tím momentálně snažím seknout. Společných znaků se ale najde více – usmiřovací sex je ten nejlepší druh sexu, který s partnerkou jedinec může mít. Ať už je ale sebelepší, je to pořád sex s partnerkou, která mu visí na krku už nějakej ten pátek, se kterou už souložil požehnaně a jistě jej s ní i nespočet dalších souloží čeká, a pravděpodobně to není první ani poslední usmiřovací sex, který s danou partnerkou má. Je až děsivé, jak přesně do takového popisu zapadá i Limbo.

Překlad:
V rámci konkrétního žánru je Limbo špička, ale to z něj ještě nedělá unikát.

Pro: Černobílá stylizace je nebývale slušivá, absolutní absence mluveného slova či hudby, pohodlné ovládání, přesná obtížnost (závity to sem tam zavaří, ale nikdy to nefrustruje)

Proti: Strašně krátké...i když, jelikož jsem to rovněž dohrál na jeden noční dvou a půl hodinový zátah, zážitek je pravděpodobně o to intenzivnější...a taky by to beztak upadlo do stereotypu, bejt to delší

-7 +12 −19
  • PC 95
Nevím, co moc o takovéto hře psát, a tak to vezmu velmi rychle. Donedávna jsem ani neměl tušení, že taková hra existuje. Když jsem od kamaráda slyšel, že je to skákačka, řekl jsem si "pane bože". Jenže jakmile jsem viděl první obrázky ze hry, uvědomil jsem si, jak strašně jsem se mýlil. Limbo je oddechová 2D skákačka, která vás dokonale pohltí svou ponurou atmosférou, stylizovanou černobílou grafikou a také stále těžšími hádankami, kde nejde ani tak o přemýšlení, jako spíš o to si vše načasovat a vytipovat tu správnou chvíli na provedení akce. Co se zvuků týče, nemohu si stěžovat. Během hry slyšíte většinou jen zvuky okolí, jako třeba chůze, pasti nebo jiné efekty. Hudba se spustí pouze u vypjatých situací (třeba když se chytnete do pavučiny a pavouk si vás "zabalí"). Hra je velmi jednoduchá na pochopení, a přesto je velmi zábavná. Věřte mi, že jakmile si Limba zahrajete, jen těžko se od něj odtrhnete, dokud nedojdete na konec hry. Ten bohužel přijde poměrně brzo, ale co se dá dělat. Alespoň že ty 4 hodiny vašeho života, co u této hry strávíte, nejsou zbytečné a že se u nich budete skvěle bavit.

Pro: atmosféra, grafika, zvukové efekty, zábavné a jednoduché

Proti: mohlo to být delší

+15
  • PC 95
Po dlouhém, nenasytném pokukování Xbox screenshotů jsem se konečně dočkal a mohl se sám ponořit do hry, která mě zaujala doslova na první pohled.

Už při spuštění "Limbo" na mě dýchla zvláštní tíživá atmosféra, která dala jasně vědět, že mám po dlouhé době zase čest s něčím neobyčejným. Grafika je kapitola sama pro sebe. Kombinace černobílé a filmového šumu je spolu s věrnými ambientními efekty a muzikou pilířem atmosféry celé hry. Respektive její větší částí. Tou druhou je pro mě děj hry jako takový. Ve skutečnosti si vlastně děj hry musíte chtě nechtě domyslet. Limbo vás totiž do svého světa zasadí velice svérázným způsobem. Jednoduše vám neřekne nic. "Běž dál. Běž prostě dál a přežij." To je to jediné, co vám hra sdělí a zbytek je na vaší fantazii. A tento krutý boj o život vás jednoduše bude bavit.

Absence vyprávění "příběhu" a minimalistická stylizace grafiky dává hráči prostor pro své vlastní myšlenky. Nechává prostor pro symboliku, kde každá překážka ve hře může znamenat něco víc, než jen hromadu skriptů a počítačového kódu. Alespoň já to tak cítil. U každé takové překážky jsem měl pocit, že se mi tím hra snaží něco říct.
Slovo "limbo" má více významů. Ale čím nás však hra Limbo provází? Je to očistec - ono předpeklí? Je to pouze noční můra, či stav mysli? Tvrdá a nemilosrdná cesta životem, cesta za štěstím? Na to ať si odpoví každý sám. Indicií poskytne hra spoustu.

Ve zkratce - hra na mě působí jako nálada a myšlenka post-rockových skladeb. Bezcitná. Svou tvrdou realitou krutá, přesto však neodolatelně krásná a přitažlivá.
+22
  • PC 90
O hře jsem se dozvěděl celkem náhodou, když se nás při hodině prográmka učitel ptal, co zrovna hrají "grafici". Kámoš řekl že hru Limbo. Samozřejmě jsem jí musel vyzkoušet. Hra mě chytla a opravdu ne jenom kvůli grafice...

Limbo je 2D logická skákačka s hororovým nádechem. Hrajete v ní za bezejmenného kluka, který se ocitá v tajemném světě, který by se dal přirovnat leda tak k jeho nočním můrám. Hlavní hrdina navíc ani pořádně neví kdo je, natožpak kam má jít. Už po prvních pár minutách vám bude jasné, že tento svět se s vámi ale rozhodně mazlit nebude. Potulují se v něm dost nebezpečná monstra a ani místní obyvatelé k vám zrovna moc naklonění nebudou. Navíc na vás bude každou chvíli něco padat, nebo vám jinak komplikovat cestu dál.

Ale v čem má tato 2D skákačka opravdu navrch? Určitě vás hned nadchne grafika hry. Celý svět a vlastně úplně všechno je černobílé. Ale nevypadá to vůbec špatně. Naopak, hra přichází s něčím novým, na co nejsme zvyklí a celému zážitku z hraní to jen a jen přidá. Prostředí celkově je zpracováno nádherně a bude na vás dýchat skvělou atmosférou. Druhou zajímavostí je, že hrajete za kluka, kterému se může stát opravdu cokoliv. Ani useknutá hlava není žádnou vyjímkou.

Jak už jsem psal, v Limbu se musíte dostat snad až na konec ponurého světa. Cestou budete muset vyřešit spoustu logických hádanek nebo naopak uplatnit svůj vytrénovaný postřeh... a někdy oboje. Obtížnost je nastavená tak akorát. Ovládaní je pak velice jednoduché.

Co víc k této hře napsat. Snad jen, že pokud chcete vyzkoušet něco nového, zkuste Limbo. Hru bohužel sfouknete asi za 4 hodiny, tak nezbývá než doufat, že bude pokračování...

Pro: Neokoukaná grafika, perfektně zpracované prostředí, hlavní hrdina, atmosféra

Proti: Herní doba, chybí nastavení hlasitosti

+31
  • PC 95
když jsem se poprvý dozvěděl o Limbovi, velmi mě to zaujalo, protože mám hodně rád plošinovky, ale nálada se zkazila, když jsem se dozvěděl, že je pouze na PS3. No, tak jsem se alespoň koukl na celej walkthrough na youtube. O to mi to přislo ještě zajímavější. V posledním re-playi jsem se dozvěděl, že playdead portovali hru i na PC. Neváhal jsem a okamžitě jsem si hru pořídil. A jsem naprosto nadšen. Ta černobílá grafika dělá hře opravdu temnou atmosféru. Jak já se vždycky lekl když jsem umřel, tím že jsem měl repro na plný kule, to byla skoro moje smrt :) hádanky mě občas potrápily, ale za nějakou chvíli jsem je šťastně vyřešil. Hudba a zvukové efekty dodaly hře potřebné grády a občas jsem myslel, že ty zvuky se ozývají někde kolem mě. Na to, že první koncept vznikl v roce 2004 je hra naprosto parádní, ale trochu krátká. Když to hrajete už podruhé, tak za hoďku se to dá zvládnout. Nemohu jinak než doporučit.

Pro: černobílá grafika, atmosféra, konečně nějaká plošinovka, hudba a zvukové efekty

Proti: kratké, ale co by kdo čekal od hry, která má jen 100 MB

+12 +13 −1
  • PC 75
Smrt je krásná. A v Limbu je radost umírat. Často jsem měl pocit, že Limbo je záměrně navrženo tak, aby hráč mohl pocítit její sladkou chuť. Smrt tu čeká na každém kroku. A bylo by proto velkou chybou nabízených příležitostí nevyužít. Je li(m)bo napíchnutí na nohu pavouka? Usmažení elektrickým proudem? Rozřezání ozubeným kolem? Nebo se spokojíte s prostým pádem z výšky? Stačí si jen vybrat. A zemřít.
Nádhera, co říkáte? Limbo představilo smrt v úplně jiném světle. Klidně se obejde bez přemíry násilí a potoků krve. A stále bude krásná.

V některých hrách už dnes není dovoleno zabíjet děti. Hlavního hrdinu Limba, kterým je malý chlapec, můžete zabíjet dle li(m)bosti. Stačí ho navést na správnou cestu. Ostatně, sám název vývojářského týmu mluví za vše - PLAY DEAD.

Při každém úmrtí jakoby bezvládné tělo malého caparta posměšně vzkazovalo - zpackal jsi to, zemřel jsem, zkus to znova... Nabídka, která se neodmítá. Zvlášť pokud může chlapec zemřít znova. A on zemře, od toho ho tu máme. Nebo ne? Pokud vám během hraní ani jednou černobílá obrazovka zcela nezčerná, budete ochuzeni o nezapomenutelné/smrtící zážitky. Je to stejně neuspokojující jako průchod střílečkou bez jediného výstřelu. Nebo adventurou bez jediného slova.

Ano, Limbo je krásné...protože krásná je SMRT.


+23 +24 −1
  • PC 80
Limbo mě zaujal už z gameplay videí, což je u plošinovky docela ojedinělá záležitost. V jádru se jedná o obyčejnou skákačku, která navíc není moc dlouhá. Proč je ale Limbo tak ojedinělé a úžasné?

Díky vynikající grafické stylizaci do černobílé barvy a úžasným animacím. Limbo je zářivým důkazem, že tento kultovní žánr nevyhynul a má stále co nabídnout. První dvě třetiny hry jsou úžasné, atmosféra by se dala krájet a průchod hrou je relaxační a nenáročný. Jakmile se ale v poslední třetině hra přesunula do podzemí, už to nebylo ono. Hádanky začaly být o dost těžší a tempo hry se trochu zpomalilo. Mě naprosto vyhovovala ta nenáročná atmosférická zábava a je trošku škoda, že se to ke konci takhle změnilo. Tím ale nechci říct, že je poslední třetina špatná. To ne! Jen je trochu... jiná.

Ve hře není praktický žádný text, snad jen jednoduché menu. Ovládání je intuitivní, ale hra na mě nehoukla, že se dá použít ještě „akční“ klávesa CTRL, díky čemuž jsem na začátku zakysl, než mi napadlo juknout se do nastavení. Absence jakéhokoli HUDu jinak beru jako veliké pozitivum (on vlastně není ani potřeba), protože nekazí atmosféru.

Díky výborné fyzice a animacím je velice zábavná i samotná hratelnost. Grafika je zvláštní, ne moc složitá, na HW nenáročná a přesto velmi efektní.

Verdikt: Nedivím se, že je Limbo tak oblíbené. Já ho dohrál na jeden zátah, protože jednoduše jsem chtěl vědět, co bude dál a skvěle jsem se u něj bavil. Někdy si ho určitě střihnu znova. 80%

Pro: atmosféra, krásná grafická stylizace, moc pěkné animace, vhodně rozmístěné checkpointy, fyzikální hrátky, zvuky

Proti: ke konci to trošku ztrácí atmosféru; škoda, že to nebylo trošičku delší...

+31
  • PC 80
Díky své unikátní stylizaci mě Limbo oslovil a zaujal na první pohled. Opět dokazuje že v dnešní době nemusí být hra 3D, nemusí hýřit efekty a ani za ní nemusí stát špičkový tým s bandou dabérů a scénaristů. Ne vše lze udělat jinak jednoduše, vynechat dabing hudbu upozadit a dokreslit ponurou atmosféru jen díky občasným zvukům.

Začátek nezklamal probuzení v lese, kdy celý svět je jak ve stylu Noir, má prostě své kouzlo. Všem již známé setkání s obřím pavoukem ve mě zanechalo nejhlubší dojem, kdy jeho pohyby po lokaci působili naprosto úchvatným dojmen, a představolal něco neskutečného.

Stejně tak prostředí kdy hráč vidí mrtvoly houpající se na oprátce nebo plující ve vodě. Smrt zde prostě hraje obrovskou roli a bez umírání a zkoušení správné kombinace se dál prostě nehnete.

Bohužel pro mě vystřídání lesa a živých nepřátel a nástrah, za mechanické a tvořené více technického rázu ztratila hra trochu ze svého prvotního kouzla a atmosféry ale to je jen můj subjektivní dojem.

Přesto Limbo nabízí na dnešní poměry her něco neskutečného, unikátního nejen výtvarnou stránkou hry, ale i hratelností, myšlenkami ve hře obsažených a jedinečností. Za to hra určitě stojí i přes svoji kratší herní dobu.

Pro: Unikátnost, pavouk je fantastický, Noir styl, výpravnost bez použití slov, prostě jedinečný zážitek

Proti: Krátká herní doba, později značně přituhne

+20
  • PC 90
Limbo je krásné.

Ani ne grafikou, ale stylizací a prostorem, který dostane hráčova fantazie. Zaujme na první pohled, dobře to ví, a tak si na začátku může dovolit nechat hráče v naprosté nevědomosti bez sebemenších obav, že by o něj přišlo. S hlavním hrdinou totiž chcete jít vpřed, prozkoumávat a nechat se unášet skvělou atmosférou. A že někdy musíte vpřed zatraceně rychle... Limbo totiž dokáže být i děsivé, hra světla a stínu je místy opravdu působivá a k tomu, abyste se báli nepotřebujete ani nic vidět, spíše naopak. Stejně jako ve skutečnosti.

Smrt je na denním pořádku, ale zvyknout si na strach z ní tak snadno nejde. A že způsobů jak přijít o život autoři vymysleli požehnaně. Díky skvěle rozmístěným checkpointům však jde spíše než o otravnou záležitost o takové non-verbální sdělení autorů "takhle by to nešlo, zkus to jinak". Jiná hra by na to použila nápis / zvuk / vyskakovací help obrazovku, tady by to působilo nepatřičně. A tak trochu jde i o výsměch dnešním začátkům her ve stylu "pro pohyb vpřed použijte klávesu W, pro střelbu levé tlačítko myši...".

Limbo má hádanky, nejčastěji založené na fyzikálních principech (světlo, elektřina, gravitace, magnetismus...), ale není založeno primárně na nich, byť jsou často opravdu originální a pěkně vymyšlené. Limbo je hlavně o zážitcích, které vám nabídne každá obrazovka, a i když celá hra trvá jen kolem 3-4 hodin, zažijete jich nespočet. A to je herní vlastnost, za kterou jsem já osobně ochoten zaplatit bez váhání. Více takových her.

EDIT: Po druhém dohrání zvýšeno hodnocení na 90%, ta hra má prostě všechno. :-)
+51