Pro pohodlnější navigaci i přístup k pokročilým funkcím Databáze-her.cz doporučujeme povolit si ve svém prohlížeči JavaScript.

Komentáře

  • PC 80
Když pocházíte z ČR a sledujete vývoj druhého dílu nejkultovnější tuzemské hry již od prvních zveřejněných obrázků, je zkrátka jasné, že nemůžete po dohrání odcházet se vztyčenou hlavou, aniž by se v ní neshromažďovalo několik otázek proč tak a ne jinak? Mafia II je výborná městská akce a navazuje na tradici prvního dílu a přebírá jeho systém (realistický děj, mise opatřené logickými argumenty v celé své šíři...). Ortodoxní fandové však mohou na dvojce vidět několik hnusných škrábanců, které by mohl kdokoliv, kdo jedničku nehrál (a tím mířím spíš do zahraničí), bez povšimnutí přehlédnout. Problémy nastávají v okamžiku, kdy se slibuje něco, co se nakonec nesplní. A co je horší - je to na hře vidět. O čem je řeč?

1) Hra má pramalou znovuhratelnost. Žádná volná jízda po dohrání, žádné extra výzvy. Playboye a tři obtížnosti to bohužel nezachrání.

2) Město je nádherně navržené, ale totálně nevyužité. Vedlejší postavy (Mike, Derek) jsou mimo hlavní příběh naprosto k ničemu. Při prvním setkání vás vyzvou ke spolupráci, ale kdykoliv se za nimi zastavíte, nic pro vás nemají. Přitom menší prácičky pro Dereka a Mikea by hru tolik oživili...stejně jako Lucas v jedničce. Když už jsme u toho - na co je telefon? To tvůrci nemohli máknout na telefonním seznamu, kde byste mohli různé postavy obvolávat včetně tedy zavolání si taxíka, který také kdysi měl být nedílnou součástí hry? Proč jste pomohli té prostitutce před barákem, když už se s ní dále nesetkáte?

3) Minihra při kradení auta je jednoduchá a účelná, autoservisy a benzinky plní svůj účel...ale k čemu to všechno je, když si auta nikterak neschováváte a nechlubíte se vozovým parkem? K ničemu.

4) Bitky jsou udělané dobře, na úrovni, stejně jako systém krytí. Trošku zamrzí jak neomezený inventář, tak nepřítomnost ručních zbraní. Vyloženě jalový je však systém checkpointů aneb Když si chceš zahrát nějaký úsek, musíš od začátku mise. Zamrzí i nemožnost střílet z auta.

5) K příběhu. Vito je méně sympatický než Tom z jednoho prostého důvodu. Je to voják, chladná mašina na zabíjení a ne nějaký taxikář, který prostě je v brindě. Proto tu je Joe - Paulieho vyslanec, hláškující ožrala a temperamentní chlápek, jenž vždy prozáří scénu. Henry zase charakter podědil po Samovi. Více či méně dvojka v mnoha ohledech vyprávění jedničku kopíruje (několik identických misí, zvraty či přímo narážky a reference), ale na druhou stranu už není tak velkou mafiánskou onanií jako první díl. Stojí spíše na svých pevných základech a otírá se hlavně o kulturní a politickou sféru 40./50. let. Příběh je rozvětvenější, dospělejší a temnější. Bohužel ve spleti postav a charakterů se lehce ztratí jednotlivé motivace a místo jasně definovatelných pozic tu je spousta osob, které se objeví a zmizí a na konci příběhu vlastně pátráte z dialogů, kdo byl sakra tamten chlápek?

Resumé: Tyhle všechny výtky patří k tomu, jak by Mafia II MOHLA dopadnout, KDYBY se všechno dodrželo a stihlo. Takový výčet by však patřil ke každé druhé hře, neboť producenti vždy myslí na finance až v první řadě. Jaká tedy Mafia II ve skutečnosti je, když spolkneme hořkou pilulku s nápisem "kompromis"? Skvělá městská akce, která vyniká famózním Empire Bay a sálá působivou retro atmosférou. Příběhově a obsahově je dvojka značně okleštěna, moderní prvky ale zvládla zakomponovat se ctí (autoheal podpořený jídlem a pitím, benevolentnější policie...). Mafia II se výborně hraje, úžasně se na ní dívá a pak se nad ní jenom nadává. To je osud.

P.S. stanice "classic" v 50. letech je něco tak úžasně pohlcujícího...i při samostatném poslechu

Pro: Fantasticky ztvárněné Empire Bay, soundtrack, dialogy, kouzelná retro atmosféra, přestřelky, brilantně vyřešená otázka policie

Proti: Nulová znovuhratelnost, nevyužitý potenciál města a postav a spousta drobností (žádné ruční zbraně, průběžné checkpointy), nad politikou DLC přídavků se radši nepozastavovat..

+20 +22 −2
  • PC 85
Nakonec bych se odvážil označit Mafii II za příjemné překvapení. Totiž, příjemné oproti očekávání - nevěřil jsem, že dokáží dosáhnout úrovně dostačující jedničce. Tedy ne, že by druhý díl byl nakonec lepší než první. To ani omylem. Proč?

K Mafii vždy patřilo velké a krásné město. A ono tedy velké a krásné je - v tomhle odvedli hoši opravdu dobrou práci - avšak, jednoduše: Lost Heaven jsem si tehdy opravdu oblíbil, a dodnes si pamatuju názvy čtvrtí a spousty hezkých zákoutí, které skýtaly. Já věřím, že jich pár nabízí i Empire Bay, jenže... Jenže mi je neukázalo. Hra mě vodila po červené lince přes celé město sem a tam, aby nahnala herní dobu (nestěžuju si, k tak krásným autům se jen tak nedostanu), ovšem město jsem při tom nepoznal. Ano, myslím si, že za to může z velké části i ta zatracená GPS, díky které je nemožné zabloudit, a tudíž poznat nová místa. Protože GPSka vyhledává vždy nejkratší cestu, a těch je jen pár. Řekl bych, že dobrou půlku města jsem prostě neviděl. Přitom by snad nebyl takový problém cíle misí trochu... rozprostřít, přidat snad i nějaký výlet do přírody, nebo se alespoň nevykašlat na Lucase Bertoneho.

To se dostáváme k autům. Ano, vozový park je bohatý, krásný a zajímavý. Jenže naprosto chybí motivace se jím probírat a auta sbírat. Však víte, snad jsem nebyl jediný, kdo se v prvním díle těšil na každého nového Lassitera, kterého mi Luca dohodí, abych si jej mohl postavit na dvorek za bar, a občas si jej chodit prohlédnout. Tohle v sequelu zcela chybí. Byť jsem se snažil žihadla sbírat, hra jen hází klacky pod nohy - auto při většině misí zmizí, nebo vám pro jistotu rovnou zmizí garáž. A rozhodně autorům jen tak neodpustím, že mě nenechali vzít si hot-rod (pokud jste se dobře dívali, byly v té továrně dva). Dopadá to pak tak, že zkrátka v každé misi ukradnete nejbližší věc na čtyřech kolech a na konci ji zase zahodíte. Oproti jedničce už totiž ani nezáleží na výkonu či rychlosti, protože se ve městě se stejně jezdí neuvěřitelně pomalu, a honičky autoři nepovažovali za dostatečně zábavné, takže je neočekávejte.

Na druhou stranu, samotná akce mě oproti jedničce bavila nepopiratelně více. Říkejte si co chcete, ale systém krytí je vážně dobrý - efektní stejně jako efektivní. Přestřelky skutečně vypadají jako z filmů a já se mnohdy přistihl, že víc než na zaměřovač koukám tak nějak všeobecně na scénu, kochaje se svištícím olovem. Vzhledem k tomu, že v tomto ohledu nejsem pravý hardcore hráč, a nestydím se přiznat, že docela často hraju na nejjedoduší obtížnost, neboť střílení není to, co mě na hrách baví nejvíce, si na autoheal stěžovat nebudu - byť uznávám, že není zrovna domyšlené jeho svázání s konceptem jídla, které vám dopolňuje životy... Nu, zcela zbytečně. Každopádně, tohle je jediná část hry, která mi přijde oproti předchozímu dílu jako zlepšení. V některých misích prvního dílu byly savepointy vážně nechutně frustrující, a boji jsem se tam co njvíce vyhýbal. Zde jsem si jej užíval. (A, koneckonců, sakra, vy byste se v přestřelkách nekryli?!)

To ovšem zase sráží to poslední, a to příběh. Není vyloženě špatný - je docela zajímavé hrát jednou za skutečného záporáka, který si prostě a jednoduše chce namastit kapsy. Rozumím, že někomu může hra, ve které nezachraňuje svět, připadat jako ztráta času, ale vzhledem k označení, které pro takové lidi mám, se k tomu nebudu dále vyjadřovat. Válka zkrátka donutí člověka koukat na život a morálku trochu jinak. Ovšem, první díl Mafie ve mně vyvolává pravou bouři vzpomínek: Salieriho briefingy, motel za městem, scéna v kostele, výlet do přírody, letiště, parník, bastard se štěstím, honička s Morellem... Ale po dohrání druhého dílu? Ehm... Vybavuju si jen Sawshank, který ještě byl docela nudný, a pak hotel, kde jsem zabil toho chlápka, o kterém nemám ponětí, jak se menuje. A to je to, co sráží titul na kolena dolů z jeho možného vysluněného místečka. Nevýrazné místa, nevýrazné postavy - nic, co bych si opravdu zapamatoval. Ano, věřím, že cutscén je stejně jako v prvním dílu, jenže když většina z nich sestává z telefonování...? Mluvit o filmovém zážitku už, zkrátka a dobře, nejde.

A na konec konec. Líbil se mi. Hodně. Vlastně určitě přidal mému hodnocení deset procent. Pokud ostatní hráče zklamalo, že na konci nebyla žádná hustodémonská scéna s škoujícím odhalením, že Joe je Vitův otec, nebo pětiminutové poslední slovo umírajícího přítele, já jsem byl naopak nadšen, že dokázali jít jiným směrem než Hollywood, a konec mnou narozdíl od jiných tiitulů skutečně pohnul. Vitův konsternovaný pohled za těch pár hodin hraní stál.



P.S.: Proč proboha v každé recenzi naleznu zmínku o "Soundtracku, který skvěle pasuje"? To jako někdo čeká, že písničky z padesátých let do padesátých let pasovat nebudou?

Pro: Stále nádherné prostředí, a svým způsobem zajímavý děj

Proti: To první žalosně nevyužité, to druhé žalsotně zpackané.

+18
  • PC 75
Jarni (2010) betatesting na Xboxu me hodne navnadil a tak jsem s koupi nevahal, protoze jsem mel prakticky jistotu, ze tohle bude opravdu kvalitni pocin. Tomu tak nakonec skutecne je. Je zde vsak rozdil mezi hranim na konzoli a na PC a ten nakonec u me srazi hru nejvic. Je tim nevyvazena obtiznost, kterou se tvurci snazili hru priblizit co nejsirsi mase hracu.

Pote, co jsem byl skoro zdesen snadnosti demicka (na PC) jsem nevahal u zvoleni obtiznosti "hard" u plne hry a i presto pro me hra byla jen malou vyzvou. Policie me behem honicek v aute ani jednou (!) nedokazala dostat do uzkych a muj uprk byl vzdy uspesny. Naopak prestrelky diky tomu nabyvaji skveleho spadu a dynamicnosti a je opravdu radost je hrat. Je tedy docela sporne, zdali je nizka obtiznost vyraznym minusem, ci ne, protoze casta umrti z predchoziho dilu vedla spolu s dementne rozlozenymi savepointy k nefalsovane frustraci.

Pribeh neni ani zdaleka tak silny, jak jsem ocekaval a vidina penez, ktere v praxi stejne nemuzu po meste skoro nijak vyuzit, me opravdu nemotivovala. Misto tvorby cool artworku, ktere se postupne odemykaji v menu, se meli chlapci v 2K zamerit spise na obsah hry samotne... ac, musim uznat, Playboye jsou napad skvely ;)

Pres vsechna negativa ale musim rict, ze hra slape skvele. Hratelnost je primo vynikajici a ac neni pribeh zrovna AAA, tak dokaze navnadit a hrace udrzet - uz jen svym smyslem pro humor. A diky dokonale atmosfere mesta a doby (audiovizualni zpracovani + hudba) jsem byl opravdu hrou pohlcen. V tomhle smeru prokazali tvurci opravdu puntickarsky smysl pro detail, coz rozhodne dokazu ocenit.
Skvelou dynamicnost prestrelek jsem jiz zminoval a stejne tak je radost jenom tak si jezdit po meste. Hrac hned po prvnich ujetych metrech zjisti, ze i tentokrat neridi pouhy x-polygonovy model auta ale masinu, ktera skutecne neco vazi a ktera mu toho behem jizdy mnohe nepromine. I tak jsem se ale dokazal s jizdnim modelem prakticky ihned szit a pokazde si tak jizdu uzit.

Kdyby nebyla hra tak kratka a dala hraci vice moznosti k vyblbnuti a k prozkoumavani, muj dojem by byl o hodne lepsi. Absence "Free ride" je neodpustitelna. Politika DLC smutna.
+8 +9 −1
  • PC 80
Je škoda, že Mafia II je výborná hra, mohla být totiž mnohem víc...
Hra je to zábavná, se skvělým příběhem, jedinečnými hlavními postavami a vcelku dobrou hratelností (byť má své mušky), bohužel na každém kroku (hlavně ke konci) vidíte, že autoři se hrou měli o hodně větši plány... ze kterých bohužel sešlo.

Ústřední příběh vůbec není špatný a skvěle se hodí do atmosféry. Prostředí Empire Bay City je přímo nádherné, hráče prakticky neomrzí kochat se jeho ulicemi, pobřežím i výšinami. A postavy? Hlavní postavy (Vitto, Joe, Henry) jsou skvěle rozvinuté a vztahy mezi nimi neuvěřitelně reálné, s většinou ostatních postav je to ale o trochu horší, ale jde vidět, že původně s nimy bylo zamýšleno o trochu víc. Právě postavy a interakce mezi nimi jsou jednou z nejlepších součástí hry.

To, co kluci (a holky) z 2K Czech zvládli po grafické stránce, je opravdu krása. Celé město, jak už jsem zmínil, vypadá nádherně a různé hry světla denní doby mu jen na kráse přidávají. Postavy vypadají velmi živě, vozidla jsou nádherná – prostě po stránce grafiky, žádná výtka.

Hudebně a zvukově je hra také na špičkové úrovni. Osobně jsem hrál hru s anglickým dabingem (protože jsem nebyl zvědavý na neustále "kurvování", které jsem slyšel z různých videí) a jsem z něj nadšený. Rozhodně se jedná o jeden z nejlepších dabingů, který jsem kdy slyšel. Hudba nádherně sedí do doby a vůbec neruší.

Kde je teda problém?
Nejhorší ze všeho je zmíněná zřetelná nedokončenost – postavy v dějových i nedějových rozhovorech naznačují, že hráč měl mít možnost jezdit po městě a plnit různé vedlejší mise, při kterých by se seznámil se spoustou vedlejších postav. O dost věcech se člověk při hře ani nedozví, že je může dělat – já se například dozvěděl, že jdou vykrádat obchody až podle toho, že jsem si procházel achievementy hry. Celé osekání hry jen na hlavní linii pak vypadá jako vyloženě sprostý krok od 2K. Je to jako, když si koupíte auto, ale když k vám dorazí, je bez barvy, laku, potahů, rádia, koberečků a spostě dalších moc pěkných věcí, které byly na obrázku. Ano, je to pořád skvělé rychlé auto, které plní svůj účel, ale...
Další problém je v ovládání, obvzláště u akčních částí – osobně nejsem žádný velký odpůrce konzolovitosti, ale některé prvky, jako je krytí se, mi vyloženě lezly na nervy. V takovém ME nebo GOW tento prvek vyřešili jednoduše – bylo lehké zalehnout do krytu a zase z něj vyběhnout, ale tady je člověk rád, když se mu podaří zalehnout tam kam chtěl, a pak z něj zase včas vylézt, než jej zabije protivník, který k němu vyběhl.
A poslední vážnější chybou je kapitola ve vězení. Ta je sice atmosférická a prostředí je nádherné, bohužel nejde o nic víc, než několik otravných boxerských zápasů. Kdyby se ten boj dal pořádně ovládat, nestěžoval bych si, ale v Vitto útočí jen když se mu chce, a používání counterů, které hra hráče tak mermomocí učí, je k ničemu, protože většinou nefunguje.

Mafia II je tedy ve svém základě uznatelným pokračováním první Mafie, které bohužel přichystala stůl na hostinu, ale servíroval se jen hlavní chod. Hlavní chod je to opravdu chutný, ale bez vína, a se spoustou volných talířů na stole, což bohužel ubírá na atmosféře. Na druhé straně, na pochutnání si stačí docela dobře a moc pěkně se na něj kouká.
+32 +33 −1
  • PC 90
O Mafii2 toho bylo napsáno hodně, první recenze nevyznívaly zrovna nejlépe. Proto jsem se do hraní pustil se smíšenými pocity. Záhy se však většina pochybností rozplynula.

První mise mě přesvědčily že Mafie 2 se dobře hraje, především přestřelky nejsou tak „těžkopádné“ jako v prvním díle. Město je krásné a živé, auta a jízdní model též vyhovující. Hru jsem dohrál poměrně rychle a snadno, nicméně z hraní jsem měl velmi dobrý pocit. I tolik diskutovaný příběh mi přišel jako zdařilý. Ano hra mohla být delší, potenciál města lépe využitý, minimálně chybí cosi ve stylu extrémní jízdy z prvního dílu , ale i přes to vše hodnotím Mafii 2 jako důstojné a kvalitní pokračování.

První díl byl mega hitem a od dvojky se očekávalo patrně přehnaně mnoho, v mých očích první díl nebyl sice překonám, ale rozhodně se jedná o povedenou hru, která má tu smůlu že ji všichni srovnávají s patrně nepřekonatelným prvním dílem.

Pro: povedený příběh, krásné město a auta, přestřelky, filmové scény

Proti: herní doba, absence extrémní jízdy, nevyužitý slibný potenciál města

+30 +34 −4
  • PC 90
Jako převážná většina fandů první Mafie, jsem i já, pln očekávání, čekal na vydání druhého dílu, který spatřil světlo světa v srpnu loňského roku. Jelikož jsem se ale k Mafii II a ke stroji, na kterém by šla spustit, dostal až letos, zahrál jsem si jí až nyní.

Ihned po spuštění mě překvapilo, že hra neumožňuje vytvoření jakéhokoli profilu, což jsem u dnešních her pokládal za samozřejmost, nehledě na to, že profily byly už i v předchozím dílu. Musel jsem tedy počkat, až bratr hru dohraje, abych si ji mohl spustit od začátku. Dalšímu překvapení jsem byl vystaven, když jsem zjistil, že Playboye, které bratr sebral při předchozím hraní, již znovu sebrat nejdou, protože už se ve hře nevyskytují. Proč se při spuštění nové hry veškeré statistiky neresetovaly, je mi záhadou.

Po tomto nelichotivém začátku se ale vše urovnalo a já se mohl vžít do role Vita Scaletty, který se z pouličního zlodějíčka postupně vypracoval až na člena mafiánské rodiny. Příběh, jenž o vzestupu Vita pojednává, sice už není takový, jako v Mafii: The City of Lost Heaven, ale stále je, oproti ostatním hrám, nadprůměrný. Je vyprávěný formou interaktivního filmu, až se mi zdálo, že více než na samotné hraní, je kladen důraz na filmové sekvence. To ale určitě neubírá na jeho kvalitě. Celá hra je rozdělena na kapitoly, ale nečekal jsem, že každá kapitola, bude v podstatě obsahovat pouze jednu misi. Výjimku tvoří pouze kapitola číslo 14, která je nejdelší, nejtěžší a podle mě i nejlepší.

Někomu může vadit, že se v Mafii II hodně jezdí autem, ale mě to tedy nevadilo vůbec, ba naopak, když jsem sbíral zatykače, abych měl hru splněnou na 100%, jízda autem pro mě byla skvělým zážitkem. Občas mi začal dokonce blikat ukazatel benzínu, tak jsem na benzince za pár dolarů vzal plnou nádrž a blikání přestalo. Líbila se mi i možnost opravy rozbitého vozidla, když už nejelo, Vito se trochu pošťoural v motoru a já mohl jet zase o pár kilometrů dál. V autech (nebo i v bytech) je navíc rádio s úžasnou dobovou hudbou a co jsem docenil nejvíc, jsou tři rádiové stanice, mezi kterými se může ladit a mimo hudby jsou na nich i zprávy o vývoji války nebo o vašich činech.

Jelikož se zde vyskytují prodejny oděvů a zbraní a opravny aut (kde si mimo opravy můžete auto nechat přelakovat, vytunit, nebo na něm změnit SPZ), jsou potřeba peníze. Ty si vyděláte jak plněním misí, tak třeba vykrádáním zmíněných obchodů nebo lisováním aut.

Český dabing, se kterým jsem hru hrál, patří mezi ty lepší, ale dabingu v první Mafii nesahá ani po kotníky. Navíc je v něm řada vět, které by asi žádný rodilý Čech nevypustil z úst, jako příklad mohu uvést souhlasné prohlášení mé nejoblíbenější postavy ve hře Joa "to si vsaď".

Největším zklamáním je pro mě jednoznačně závěrečné video, které by se určitě dalo zvládnout lépe, ale nikdo s tím už nic nenadělá. Navíc po dohrání hlavní kampaně zde chybí volná nebo extrémní jízda, takže jediné co zbude, je buď prohlížení sbírky a grafiky anebo hraní znovu o začátku.

Pro: příběh, filmové sekvence, 14. kapitola, jízda autem, možnost opravy aut, tři rádiové stanice s dobovou hudbou, vykrádání obchodů, český dabing, Joe

Proti: chybí profily, při novém rozehrání se neresetují statistiky, závěr, chybí volná nebo extrémní jízda

+22 +23 −1
  • PC 55
Hodnotím hru jako Čech, jako fanda jedničky a jako odpůrce autohealu.

Mafii 2 jsem přestal sledovat od prvního gameplay videa. Bezedná garáž a arkádoidní styl jízdy mě natolik otrávily, že jsem se dostal až k demu. Zatímco jsem u hlavního menu seděl jak pěna a s mravenčením po celém těle poslouchal líbivou melodii, zbytek hry bylo utrpení.

Nakonec to ale nebylo tak hrozné. Ba naopak. Hra mě bavila.

Vito je sympatický pouliční rošťák, který se za války naučil střílet a zabíjet lidi. Rovněž tam získal některé nadpřirozené schopnosti (nesmrtelnost) a kouzelné artefakty (kabát, pod který se vejde výzbroj celého pluku a bezedná garáž, která sama dokáže opravovat vozidla). Začíná se odvíjet nepřehledný příběh o třech rodinách, které vládnou městu a pro které je Vito taková děvka pro všechno. Takže Vito mění co pár misí zaměstnavatele, aby nakonec skončila hra dříve, než se hráč stačí rozkoukat.

Náplně misí jsou skvělé. Díky nim ani nevnímáte děj o ničem, ale jen si užíváte přestřelky a cut scény. Horší je to s gameplayem jako takovým. Nesmrtelnost hru poměrně kazí. Na nejtěžší obtížnost jsem zemřel 30x (z toho jsem 2x naboural a 3x mě sejmul civil při obraně prodavačky) a jediný problém byly sledovací mise na zapnutou simulaci jízdy. O napínavých momentech nemůže být ani řeč, hrou projdete jako nůž máslem, ani se nezapotíte.

Hra si bohužel neodpustila nejrůznější zbytečné obchody. Ani jeden z nich jsem nevyužil ani jednou, pokud mě do toho hra nenutila. Zbraní je všude dost, oblečení máte doma a jídlo nepotřebujete, protože autoheal se vám vždy doplní téměř do maxima. O speciálních krámech ani nemluvím a nechat si vytunit auto? K čemu?
K tomu se pne další veličina - peníze. Absolutně zbytečná věc, která nepřidává hře vůbec, ale vůbec nic. Co dvě mise se stejně vaše situace změní buď k lepšímu či hrošímu, jak se to hře hodí, takže je to úplně fuk.

Město samotné je ovšem brilantní. Krásná grafika, změna ročního období (konečně! to mělo být v městských akcích už dávno!), dokonalé animace postav, paráda. V misích je to ještě lepší, skvělé cutscény, "herecké" výkony, moc hezky se na to kouká.

Hůř se to poslouchá. Chápu to. Chápu, že je potřeba dělat primárně anglický dabing, ale DOPRDELE, jak je možný, že je překlad tak odfláknutý, když je to naše hra? Hlasy jsou skvělé, ale ten text? "Kurva" za každým slovem, páčidlo místo paklíče, věty vytržené z kontextu... tak např. Vito sahá do ledničky a ptá se Joa "nezajdem na pivo" a pak jedno vytáhne z ledničky apod. A to ani nemluvím o naprosto podělané scéně s Tomem Angelem, která je namluvená ÚPLNĚ jinak než v jedničce. Měla fandy asi potěšit, ale mě spíš nasrala. Chápu, že si nepozvali Marka Vašuta kvůli jednomu slovu, ale aspoň ten překlad mohl být stejný.

Druhá Mafie by mě bavila, ale po celou dobu mě otravovalo příliš věcí. Přístup k českému trhu, autoheal, nemožnost vyhodit prázdné zbraně zpod kouzelného kabátu, nedotaženost vedlejších příběhových linek, nedovykreslených vedlejších postav atd. Kdyby se hra omezila jen na čisté ježdění a plnění misí, udělali by lépe. Ale je pravda, že se všechna pozlátka dají vynechat a zbyde poměrně kvalitní akce pro předškolní děti.

Vysoké hodnocení dávám za několik věcí - vychytané cut scény, originální náplně misí, přestřelky a Joeovu košili. A potěšily narážky na první díl, jako nošení beden apod. A překvapilo jméno Michala Rybky v creditech.

Nakonec musím poděkovat Indianovi, kvůli kterému jsem si hru určitě užil víc ;)

No ale klobouk dolů - dva dny po dohrání a ze závěru mi běhá mráz po zádech. Joea je mi líto a Vita považuju za svini a takové emoce ve mně hra dlouho nevyvovala.

Pro: malé město, grafika, náplň misí, město, muzika, narážky na první díl, snaha o osobnější děj, jízdní model (na simulaci)

Proti: nesmrtelnost, bezedná garáž, nafukovací kabát, nemožnost vyhodit prázdné zbraně, nemožnost trefit spolubojovníka/civila při misích, nijaký děj, žádné vyšší poslání, nemožnost vytvoření profilu

+21 +24 −3
  • PC 50
Hodně přeceněná hra. Mnoho věcí naprosto kazí dojem. Jako například dabing. Ten se už snad víc zkazit nedal. Jedno sprosté slovo za druhým. Ne že bych byl nějaký slušňák. Ale když v jedné větě každej, i obyčejný barman kterého neznáte, průměrně řekne dvakrát slovo ,,zkurvený" a ,,doprdele". Už to začne vadit. Například věta ,,Má tady ještě kurva někdo zkurvenej problém se zkurvenejma penězma." už je vrchol přehnanosti. Hlavní hrdina se snaží být děsnej tvrďák a pan chytrej. Po městě jsou benzínky kde můžete tankovat, ale nezažijete, že by ve vašem autě došel benzín. Policie na překročení rychlosti reaguje ale ježdění přes park a na červenou jim nevadí. Nemůžete používat vlastní auto, protože při první misi kterou se pokusíte udělat ho stejně jednou budete muset někde nechat stát a jakmile se vzdálíte, auto zmizí. V obchodech si můžete koupit maximálně pár druhů oblečení... Ale mimo to, má celkem slušnou grafiku a hratelnost. Myslim že 60% na to sedí.

A na závěr bych rád podotkl že neuvěřitelně kopíruje GTA4.

Pro: grafika, hratelnost

Proti: dabing, málo možností

-8 +7 −15
  • PC 85
Druhý díl (a nebojím se napsat) dnes již kultovní české akční pecky Mafia celosvětové publikum dělí na dva tábory hráčů. Na ty, kteří hráli první díl a přistupují ke dvojce jako ke hře, jenž by měla svého předchůdce v lecčem překonávat, a ty, stojící na straně druhé, nezasažené původním dílem, srovnávající Mafiu 2 s podobnými hrami, vydanými v roce minulém nebo současném, hodnotící hru bez návaznosti po stránce technického zpracování, příběhu či žánru.

Nevím zda jsem schopný přiklánět se čistě k jedné z těchto dvou stran, svůj dojem proto beru jako takový průsečík z obou táborů. První díl jsem hrál a patří mezi mé nejoblíbenější hry, ale také si uvědomuji, že druhý díl si z původní hry bere už jen námět, zasazení, žánr a pouhopouhý jeden jediný střípek, připomínající první díl. Tímto způsobem jsem ke hře přistupoval a jako ti, kteří se nenechali ovlivnit sliby, hypem nebo živou myšlenkou na Mafii, mohl jsem si dopřát mnoho hodin výborné herní zábavy.

Své hodnocení začnu plusovou stránkou hry. Opět jsem sáhl po kusu, který je velmi výborně graficky a hudebně udělán. Podmanivě libý hudební doprovod se skvěle trefil do zasazeného období. Každé ze čtyř ročních období je zde nadmíru pěkně vykresleno a je to prvek, který atmosféře hodně pomáhá. Po začátečním válečném intermezzu se jako první představí zima, plná poetiky, vánočního shonu, ale i deprese a marastu. Jako válečný veterán přijíždíte do Empire Bay, města vašich dětských lumpáren, města, které jste opustil svým odjezdem na frontu (a vyhnul se tak jistému kriminálu). První, kdo přichází Vitovi Scalettovi (hlavní hrdina) naproti k vlaku, je starý známý výlupek z pubertálních let Joe. Joe, chlapík kterému v podstatě “vděčíte“ za svůj odchod z města, vás nyní bude zasvěcovat do dění celého systému hierarchie podsvětí.

Dostáváme se tak k dalším výrazným pozitivům hry. Jsou jimi příběh, atmosféra a hratelnost. Uznávám sice, že v prvních dvou třetinách hry vystrkuje nuda a jednotvárnost sem tam své růžky a nechápu, proč seznamování se s principy hry museli autoři roztáhnou do 5-6 kapitol, ale poslední třetina vše naplno vynahrazuje a ze hry se stává dílo, které právem patři nálepka “ještě jednu kapitolu drahá a jdu opravdu spát“. V ději se začnou odehrávat funkčně překvapivé zvraty, kdy jsem se nejednou přistihl, že hledím na monitor jako tele na nová vrata. Další povedenou části, která se až tak často ve hrách nevídá, je nechtěný pobyt v nápravném zařízení a přechod do jarního období, kdy vše pučí a z monitoru jde až cítit příjemné šimrání slunečních paprsků. V tuto chvíli začínáte pomalinku šplhat po pomyslném žebříčku mafiánské rodiny, kde neúspěchy a strádání střídají dny blahobytu, užívání si krásných aut a kvalitních obleků.

Ano i taková materiální fixace je zde možná a kromě již zmíněných oděvů nebo kvalitního vozového parku, lze i upravovat dopravní prostředky (velmi trpí arkádovým stylem řízení), pořizovat rozmanitý proviant nebo nakupovat zbraně. S dopravou jako takovou a bděním nad dodržováním zákonů jsou spojeni i muži zákona, kteří mnoho inteligence nepobrali. Pokud dojde ke sváru s policií ve většině případů se to dá vyřešit včasným úprkem. Město je v tomto výborně uděláno, plné života a věrohodného chování obyvatelstva. Po nějakém čase si sice začínáte všímat stereotypu a nic vás nepudí jen tak se procházet, celistvost takového rozměru je ale potřeba ocenit.

Zbraní je ve hře v celku velké množství, po nějaké době ale začnete používat pouze dvě, Colt 1911 a Thompson 1928. Ty byly na můj vkus přeci jen až moc účinné a přesné. Se zbraněmi souvisejí i samotné přestřelky a nový krycí systém, který mně zrovna moc k srdci nepřirostl. Nutnost opětovného stisknutí klávesy pro odpoutání se od překážky mě vysloveně vadila. Také díky tomuto a zbraním jako takovým se souboje staly sice atmosférou prosycené, ale ve výsledku velmi jednoduché.

Další výtka směřuje k českému dabingu, i když určitě musím vypíchnou kvalitní namluvení Joeho a Hanryho panem Šťastným a Zavřelem (část, kdy jsem musel zakopat mrtvolu a Joe byl zlitý na krupici, sedící a chrlící své hlášky, mě málem sesunula smíchem ze židle). Namluvení více postav jedním hlasem je možná v anglické verzi lehce přeslechnutelná maličkost, v české ale ne.

Má posledním záporná poznámka směřuje k zdlouhavým přejezdům po městě. Jistě, chápu, že když už si s tím vývojáři dali takovou práci, tak v tom chtějí hráče pořádně “omáchat“, nevím sice jak ostatní, mě už to ale pěkně iritovalo.

Pro: grafika, přestřelky, příběh, atmosféra, hratelnost, hudba

Proti: přejezdy, některé dialogy, krycí systém, policie

+22 +24 −2
  • PC 90
V přehršli těchhle sáhodlouhých komentářů dám jeden kratší.

Předně kašlu na všechny marketingový kecy a chování vydavatele před i po vydání hry. Hodnotím hru a ne přístup ohledně (zlodějských) DLC. A hru hodnotím zatraceně pozitivně.

Příběh: Zdaleka mi nepřijde tak strašný, jak to tu občas z názorů vyznívá. Je pravda, že místy je až trochu moc zamotaný a je v něm moc postav. Alce co? Tak je potkáte jednou a pes po nich neštěkne. Já s tím problém nemám. Průvodčí z včerejšího vlaku jsem taky viděl poprvé a dost možná naposled, tak co?

Zpracování: Paráda. Vypadá to dobře, zní to dobře, chová se to dobře. Za celou dobu jsem narazil asi na dva drobné bugy, takže docela pohoda. Grafika možná nemá ty nejmodernější vychytávky, ale účel plní perfektně. Hudba je super a těch pár kousků z prvního dílu to jen umocňuje. Zapojení fyziky sice není příliš účelné, ale je velice efektní (viz všelijaké střílení skrz luxfery, okna, drolení omítky apod.).

Hratelnost: Perfektní. Neměl jsem v podstatě žádný problém, že by mne hra přestala, byť jen na chvíli, bavit. Hraje se to parádně. Zemřel jsem mnohokrát jak vlivem vlastní blbosti, tak díky občasné silné přesile.

Resumé: I přes jasný cíl přiblížit se GTA je ze hry cítit feeling původní mafie a to je dobře! Bavil jsem se od začátku do konce a když bylo po všem, bylo mi líto, že už žádné další kapitoly nejsou.

Přestože Joe občas působil jak osina v zadku, nakonec mi ho bylo líto... :-)

Pro: hratelnost, zpracování, město

Proti: občas bych uvítal jinak rozmístěné save-pointy

+17 +18 −1
  • PC 70
Na Mafii II jsem se dlouho těšil... no kdo ne? Videa a screeny vypadaly relativně dobře a tak jsem doufal že Mafie II bude výbornou hrou. Jaké zklamání mě pak čekalo při odehrání prvních tří misí a neopustilo mě až do konce hry... Záčátek se mi doceala líbil, pěkné cutscény, hned ukázka akce (itálie) a dobře vypadající město. Český dabing za moc nestojí, vrámci her dobrý ale u Mafie 1 se mi líbil mnohem víc... Nehledě na ten strašnej překlad. Příběh docela zajímavý, ve výsledku mám ale ve všech těch postavách bordel a vůbec jsem nevěděl pro koho vlastně dělám. Pak tam byly myslím nějáký rodiny který to město ovládají, tak o těch už nevím vůbec nic.

Od třetí, čtvrté mise to šlo docela z kopce. Žádná pořádná akce, jednotvárné úkoly... Za chvíli přišlo skvělé zpestření ve formě vězení, což je suveréně nejhorší mise celé hry a ten kdo ji vymyslel by si měl okamžitě plesknout. Dál mě čekalo pár dalších misí s množstvím akce, které ale nebyly vůbec žádnou výzvou (ani na nejtěžší obtížnost) a možná i kvůli tomu mě moc nebavili. Originálních misí které jsem si posléze zahrál moc nebylo (vývojáři vymysleli geniální věc, ve hře neexistuje možnost nahrát si hru takže si na to musíte stáhnout neoficiální mod), jmenujme třeba krádeže lístků na benzín, mrakodrap, klenotnicví.... Závěr byl trochu tužší (ještě že tak) ale bohužel nabídl jen střílení a pochybný konec.

Věc co se povedla je grafika, a to jak interiéry tak třeba i postavy, město nebo auta. Fyzika nic moc, spostu chyb. Hudba mě moc nevzala, stejně ale hraje jenom v autě. Nutnost instalovat Steam určitě nejednoho poctivého zákazníka nasere, ale je to in, cool a bez toho by se složitěj prodávali DLC.

Ve výsledku je sice Mafie II dobrá hra, ale je to jednohubka kterou si už pravděpodobně nikdy nezahraju. Proč taky, nějak extrémě z řady nevybočuje.

Pro: existence dabingu, grafika, příběh (možná), přestřelky a krycí systém (ale nedodělaný)

Proti: chyby ve fyzice, krátkost, stereotyp, některé mise, vzhledem k očekávání celkově sakra slabé

+20
  • PC 75
Asi největší zklamání tohoto roku. Hru, která měla potenciál stát se nejlepší hrou posledních let dokonale zadupali do země Američani vyznávající styl Dej málo, vydělej hodně. Jejich DLC systém sice z hlediska peněz chápu, jako hráč a fanoušek prvního dílu mám chuť popadnout luparu (která mi mimochodem ve hře chyběla) a jít do Take 2 vysvětlit, že takhle tedy ne.

Pro: slušný (ale osekaný) příběh, soundtrack, Joe, cover systém, Joe, Empire Bay, Joe...

Proti: Krátká herní doba, možnost mít u sebe klidně všechny zbraně a mnohem víc

  • PC 90
Hype druhého dílu kultovní české hry šel mimo mě a musím uznale napsat, že Mafia II povedla.

První co opravdu stojí za řeč je atmosféra a pocit s perfektně fungujícího města, tam autonehoda, zde policista na procházce, opodál obyčejný člověk, který spravuje své nepojízdné auto. Vše nádherně graficky vyvedeno. V první půlce do zimy, kde mě srdce zaplesalo nad detaily typu vyjíždím s nablýskaným bourákem a po chvíli jízdy se na něm usazuje balast a bílý poprašek a ve druhé do teplejší noty, vše se zelení a malá deprese mizí.

Hudební složka se taktéž trefila do období a výborně podbarvuje 50-60 léta minulého století.

Dalším kladem hry, i když již často vídaným je příběh o nuceně poslaném přistěhovalci z Itálie do bojů druhé světové války a návratu zpět do nového domova, kde mu zbyla jen sestra, matka a věrný kamarád Joe. Joe jej postupně zasvěcuje to tajů kriminality a mafie. Po osvojení si poměrů v Empire Bay dostáváte první úkol v podobě krádeže auta v černošské čtvrti a od tohoto okamžiku jsem plnil úkoly od těch prvních poskoků až po ty nejvyšší členy mafiánské rodiny. Za splněné mise jsem dostával odměnu, za kterou je možné si nakoupit šaty, jídlo nebo zbraně.

Malou výtku bych měl k neomalenému řízení automobilů a velké účinnosti zbraní.

Pro: Téměř vše

Proti: Malé drobnosti

+18
  • PC 80
Podle mého názoru neleze Mafii 2 srovnávat se svým starším jmenovcem. Nebudu se dlouho rozepisovat,proč tomu tak je, jen ve zkratce.

Mafia je společně s Tommym nedostižným ideálem. Mafia 2 se inspirovala, vypilovala grafiku a přidala tucty nepřátel. Přesto není lepší.

Grafika je nádherná. Zimní město je do základů vymazlené, ať už jedete v autě, nebo kráčíte volným krokem po ulici. Déšť kapku po kapce dopadá na vaše auto a vytváří tak povlak vlhkého filmu, a mé srdce plesá.

Příběh je podle mne ,,mafiánský standart,,. Nehraje si na nic velkého, jen ladně posunuje hru dál a dál, sem tam Joe prohodí nějaký ten fór,vy se zasmějete a jedete dál. Patnáct kapitol uteče jako voda.

Střelba a krytí mi sedla, i když si myslím, že zrovna krytí,ač efektní a působivé, ubírá hře na obtížností. Prostě jen nastavíte obrazovku zhruba tam, kde je protivník, vykouknete, docílíte a vystřelíte. PUF!...jednoduché...až moc.

Jízda autem, pokud si v menu nastavíte reálné řízení, je opravdu brutálně težká, v plné rychlosti se na tento mód auto skoro nedá uřídít. Chce to zvyk a kousek cviku, a i vy dojede (dofám že bez újmy), kam budete potřebovat.

Postava Vita je sice trochu moc siciliánská, i tak mi sedla. Vito je ostřílený mazák z druhé světové, takže vám ani nepřijde divné, že se umí prát ( k tomu o odstavec níže), i střílet z bouchačky. Takovej kluk do pohody.

Prát se Vito umí, a jak! Pošlete k zemí kohokoli, a tady je zase to naše krytí. Držíte jedno tlačítko, pak si počkáte a vyšijete protivníkovi jednu přímo do čuně.PLESK! Snadné?...až moc.

A dostáváme se k tomu, co už jsem dvakrát nakousl. Mafia 2 je jednoduchá, proto jsem na konci zalitoval, že jsem ji hrál ,,jen,, na střední obtížnost. Problém je ten, že si myslím, že i na těžší obtížnost to nebude jiné.

Pro zpestření (klucííí), tu máme pár parádních nahotinek v podobě collect-itemů (časopis Playboy)....je jich hodně, já našel při prvním hraní asi 4 :/

Sumasumárum, nesrovnávám Mafiu 1 a 2, beru dvojku jako novou hru, a ta se jako gangsterka velmi vyvedla!

Pro: Vito, zbraně, jízda autem, grafika, příběh, 14. kapitola

Proti: konec, jednoduchost, rozdávání cigaret (fůůj)

+13
  • PC 85
Jedna z nejočekávanějších českých her tohoto roku, zřejmě na poli prodejnosti uspěla, což se podtvrdí až další činností 2K Czech, jenže naopak vůbec nedostála slibům a hypu dříve okolo hry vytvořeným.

Několik možných konců, možnost ovlivňovat vyvíjení děje a mít volnou ruku na jakou stranu se přiklonit nebo jakou cestou se vydat, postavy které Vám běhěm hlavní dějové linie mohou pomoci či poradit když vyřešíte jejich komplikace, hluboké charaktery se kterými můžete mimo mise jít do baru, či jim pomoct s problémy nebo naopak u nich ztratit přízen, velké město které nabídne spoustu možností a vedlejších misí, kde bude stále co objevovat. Tak tohle vše v Mafii 2 nenajdete. Zřejmě tlak na dokončení hry donutil vývojáře hru okleštit o původní nápady, a z opravdu smělých myšlenek a nápadů zbylo opravdu málo. Tento trend ještě navíc teď umocňuje DLC, které se záhy objevily s dodáním nového obsahu který již měl být zřejmě obsahem původní hry. Takže si vlastně hráč koupí půlku Mafie 2 aby později dokoupil další obsah a příběh byl nakonec poskládán do formy, ve které byl původně plánován.

Ona hra sama o sobě nemá ve své kategorii konkurenci, protože žádnou jinou současnou hru podobného ražení nenajdete, příběh je vyprávěný skvěle, jen si občas říkáte že chybí určité souvislosti, stanou se věci na které by měli následovat reakce a mít to dohru jenže tomu tak není, Empire Bay má vytvořenou historii, kterou se dozvíte jen skrze loadingová okna která však rychle zmizí, tudíž častokrát těžko stihnete přečíst celou myšlenku či citaci.

Město je vytvořeno opravdu s citem pro detail, dobová hudba je excelentní a pokud máte rádi starší klasiky a styl zde budete plesat radostí, vozový park také nabídne solidní možnosti, zbraně taktéž potěší, jenže opět město působí jako hriště které nabízí obrovské možnosti které tu měli být jenže chybí větší využití, můžete jít na jídlo, koupit zbraně, vykrást obchody, pooravit auto a vylepšit ho, kočkovat se s policií či gangstry na které lze náhodně narazit.

Přestřelky jsou zábavné, ale oproti prvnímu dílu mi přijde že zde jich je až moc poskrovnu, většinu času vyplní jízda v autě z bodu A do bodu B případně někam dál, město není zrovna malé, takže to klidně může zabrat i 10 minut. Což při některých misích mi zrovna nepřišlo tak zábavné. Pěstní souboje jsou dobře odvedená práce, ale opět nemusí sednout každému kvůli absenci kontaktních zbraní, přestože v jedné misi jsou v cut-scéně použity bassebolové pálky, škoda.

Příběh je trochu zvláštně poskládán, a závěr mnoho neobjasní spíše položí další otázky, co se týká českého dabingu,setkáme se zde i s minimálně jedním dabérem který byl v prvním díle, dokonce dabuje postavu se stejnou pozicí jako minule, třeba u velmi důležité postavy mi dabér Homera Simpsna vůbec neseděl, ale co jsem viděl anglický dabing ten také zrovna solidní kvality nedosahuje, tudíž bych český hodnotil že není špatný ale rozhodně nedosahuje kvalit prvního dílu.

Závěrem tedy mě hodně mrzí jak nebylo splněno tolik co by dělalo hru tak unikátní a výbornou, na druhou stranu se jedná o dobrou hru která nemá ještě plně využitý potenciál ale přesto vše stojí aspoň jednou za zahrání díky neopakovatelné mafiánské atmosféře které se mnoho vyvojářů obává, tudíž her s touto tématikou je míň jak šafránu.

Pro: Atmosféra 40. a 50. let, mafiánská tématika, přestřelky, bitky, vozový park, město Empire Bay, soundtrack

Proti: Velký hype, nevyužitý potenciál příběhu, slíbená možnost volby není, žádné vedlejší questy, zaměřeno hodně na prodej DLC

+15
  • PC 80
Musím říct, že Mafia II mi až tak do poloviny přišla vskutku výborná. Hra začne dynamicky, jste vhozeni do víru akce, samozřejmě s opodstatněným dějovým podkladem, všímáte si nádherné grafiky a stejně tak pěkného designu levelů, následně uvidíte město v zimě (což jsem si fakt hodně přál vidět od doby krátké ukázky zasněženého města GTA 3 v průběhu jedné mise ze San Andreas), jsou vám představeny další postavy a zkrátka je to tu, stará dobrá a přitom nová Mafie!

Časem se však začnou vyskytovat menší pihy na kráse. Začnu příběhem - zatímco první Mafie se inspirovala v Kmotrovi a Mafiánech, zde cítím největší inspiraci v seriálu The Sopranos, což je sice fajn, jenže děj je zde o poznání méně koherentní. V první Mafii byl vzestup a pád vybudován s chirurgickou přesností, tady by pár misí mohlo být zpřeházeno a my bychom nic nepoznali. Stále však jednoznačně palec nahoru pro Dana Vávru a kolektiv.

Město je prvotřídní ještě více, navíc po modernizaci aut se v něm parádně jezdí, už to není šourání se šedesátkou s tím, že do kopce vám to zpomalí na čtyřicet, transportovat se z místa na místo je tak záživné… Skoro jako v GTA… Ehm. Vzhledem k městu mi však chybí nějaká větší motivace pro jeho exploraci – nějaké vedlejší mise, série závodů, sbírání něčeho, co bude mít vztah k hratelnosti. Tady série GTA boduje na celé čáře a musím přiznat, že i ničení pořád těch samých stanovišť v Sabotérovi na tom bylo líp (že lze v Mafii sbírat Playboye jsem se dozvěděl až po dohrání hry… Pěkně děkuji).

Herní principy se téměř nezměnily, máme tu akorát nový systém kryti, který se mi hodně zamlouvá, hlavně proto, že působí realističtěji než střílení naslepo zpoza překážky v GTA 4. Ocenil bych však nějaké delší střílecí, nebo stealth pasáže jako byla např. vloupačka do trezoru či umístění bomby v hotelu z první Mafie, mise jsou zde sice vždy zábavné, avšak poněkud „stručné“. Čímž se dostávám k největšímu záporu a tím je herní doba. Hra dohrána za 9:48, to mi opravdu nejde do hlavy, autoři si dali tolik práce s pěkným, realistickým městem a ono to profičí kolem vás za dvě odpoledne a nezbyde ani hromádka popela v podobě extrémní jízdy…
+17
  • PC 90
Neni nad to si zahrát původní Mafii v novém kabátě ;-)

Ještě že zasáhla zlá ruka z Take Two a nenechala vydat jen hru jenž by nejspíš směřovala svojí hratelností k sérii GTA. Nic proti ní nemám, ale nedokážu si Mafii představit jinak než jako akci zasazenou do rozlehlého města přesto s typickou linární hratelnosti tak aby mohl vyniknout příběh a hrač se soustředil právě jenom na něj a na nic nepodstatného. V tom vidím největší klad a jedinečnost tohoto díla.

Přestože náplň většiny misí začíná a končí stejně ( většinou nějakým průserem ) všechno dopředu táhnou výborně napsané charaktery jednotlivých postav a spoustu kvalitně udělaných cut-scén, které už tak dotváří tu správnou filmovou atmosféru. Další podobnost s původní hrou.

Všechno ostatní počínaje grafikou, ozvučením až po klasické přestřelky ( a v nich použitý cover systém ) zvládne v dnešní době skoro každé větší vývojářské studio s potřebným rozpočtem :-) - čili je to zvládnuté na jedničku.

Sečteno a podtrženo - zahrál sem si to co sem si chtěl zahrát... pravou, nefalšovanou Mafii tak jak jí mám rád :-)

Pro: Empire Bay, příběh, hlavní charaktery, ozvučení a soundtrack, grafika, přestřelky

Proti: poměrně jednoduché a krátké

+33
  • PC 90
Nebudete se mnou určitě souhlasit, ale za největší přednost mafie, považuji právě lineárnost! Protože lineárnost znamená děj a příběh. Ne tisíc voleb až z toho člověk magoří a jsem velice rád že autoři zvolili tuto cestu. Nejvíce jsem však ocenil výborně rozpracované charaktery, jež působily vážně lidsky, jejichž dialogy občas nešetři vtipem, sarkasmy a provokacemi. Dále atmosféru města a jeho změnu po návratu z basy. Děj byl výbornej, plný výsluní a pádů.

Pro: atmosféra, příběh, rozpracované charaktery, grafika, hudba

Proti: vše může být vždy lepší :)

+19 +27 −8
  • PC 60
Týhle obyčejný third person cover based střílečce v sand box kulisách neuvěřitelným způsobem podkopávají nohy dvě věci. Jde o pokračování hry která má v ČR výsostné postavení a jde o hru neuvěřitelně hypovanou. Nešlo o klasický hype ve stylu masivní reklamní kampaně ale o daleko plíživější a zákeřnější způsob masírky. Jeden z tvůrců několik let vytrvale plival na jednu hru za druhou, což samozřejmě vedlo k doměnce, že ta na které pracuje on bude něco vážně skvělýho. Jinak by to znamenalo, že si docela dlouho jen tak pro radost sral do huby. Světe div se, revoluce, zázrak, groundbraking masterpice se nekonal. A je hodně těžké výše zmíněné skutěčnosti nepromítat do celkového hodnocení, když jediné co ze vzdušných zámků zbylo, je nějákých 10 hodin ježdění z jednoho místa na druhé a rekord v počtu pronesených spisovných nadávek.
+24 +29 −5
  • PC 70
Mafia 2? = dlouhá ježdění, krátká akce

Mafia byla českou verzí GTA, takový náš Jiří Trnka vedle Disneye. Srovnávat ale mafia s mafia 2 je jako srovnavat Operaci Flashpoint s Call of duty (první mise mimochodem je jak kdyby jí vyráběli přímo autoři CoD).
Mafia 2 je v první řadě poněkud jiný žánr a to ryze lineární arkádová akce v na první pohled živém městě. Hra vytváří bohužel jen iluzi volného světa a spolu s velkým množstvím vynikajících detailů, týkajících se chování spoluobčanů a přítomnosti holubů, krys, koček apod. klame člověka o tom, že umělá inteligence je na novém levelu. Pravda je taková, že žádná vyjímečná živá interakce vás nečeká, vše je jen přesně nalinkovaná hra dolaďující hollywoodskou atmosféru např. když u policistů, kteří vašemu sousedovi vyyhrozuji, ze vykopnou dvere, zustanete dele, zjistite, ze po vyhruzce "posledni sance" zacne smycka dialogu od zacatku a vy jste zpet v Thrumen show plnych hercu a kulis. Stejne jako v Gta4 tu narážím na absenci mnohých vychytávek z jednicky - tramvaje, vlaky, vedlejší mise, bankovní vloupačky, oldschool závody, vyklánění z oken apod. Zůstali ovšem klasické mafiánské bugy, které mě naplnují nostalgii, ale když vás donutí opakovat misi, tak je to neprijemne. To, že hlavní hrdina neumí plavat, by se dalo tolerovat, vzhledem k tomu, že do vody díky nemoderním a všudekdeautořipotřebujícím neviditelným zdem se ani nedostanete. Dokonce díky nim nemáte ani šanci zabít se při seskoku z budovy apod. To jen na lineárnosti přidává. Při dalším srovnávání s konkurencí mi tu chybí více způsobů, jak vyhodit člověka z auta, případně majitel vztekle držící kliku, zatímco s ním auto smýká. Absenci kaskadérských kousků oželím, ale možnost vyskočit z auta za jízdy být mohla. Stejně jako při velkém strčení nedocílím spadnutí člověka na zem, tak při velkém nárazu autem také nejsem přesvědčen o realitě destrukce modelů. Příběh neni sice nijak originální, ale ve stylu Kmotra, Road to Perdition, nebo třeba Pulp fiction opravdu napínavý a zábavný. Škoda jen, že není delší. Pravda je, že celá hra jde dohrát za 10-11 hodin, s tím, že animace a přejezdy do postele po každé misy zaberou minimálně 70 procent a opravdové střílecí akce si člověk užije až na konci. Mise jsou sice originální, ale je jich málo a myslím, že žádná z nich nepřekonala mnoho památných misí z jedničky. Jasně, je tu spostu vylepšení, od grafiky až po ničení sloupů při přestřelce apod.. Hodnotím zábavu a stejně jako u CoD vysokou návykovost a navíc zde hraje roli i trocha toho vlastenectví.

Pro: grafika, filmová atmosféra, systém odemykání zámků, možnost kradení všech typů aut od začátku, první a vězenska kapitola, zimni a letni verze mesta, systém životů, vliv na zraneni pri narazu, odkaz na první díl, zatím nejchytřejší policie ze všech her

Proti: mnoho kroků zpět, krátké, lineární, neukončený děj, otravné přejezdy, málo akce,vliv na zraneni pri narazu, nejotravnější policie ze všech her

+7 +10 −3