Pro pohodlnější navigaci i přístup k pokročilým funkcím Databáze-her.cz doporučujeme povolit si ve svém prohlížeči JavaScript.

Poslední komentáře

Dark Echo

  • PC 45
  • Android 45
Dark Echo má skvělý novátorský koncept a pěkný umělecký styl. Bohužel nenaplňuje svůj potenciál. Velmi se mi líbil začátek, ale později to začalo být nudné a zdlouhavé. Tmavé úrovně jsem hrál na Androidu, a část světlých úrovní na PC, takže mohu porovnat obě verze.

Ve hře jsou hlavní 3 mechaniky - poklepání, plížení a hození kamene. Ze začátku jsou zajímavé, ale v pozdějších fázích žádný další koncept nebo mechanika nepřibyde (možná s výjimkou pohnutí objektem v pozdějších úrovních). Hra působí nedokončeně - mohlo v ní být tolik zajímavých věcí, a nejsou.

Úrovní není mnoho. Je tu 40 temných úrovní, které jdou dokončit za pár hodin, a 40 světlých úrovní, což jsou ty samé jako temné, jenom s mnohem větším počtem (větších a rychlejších) nepřátel a výrazně nepříjemným kompletně bílým pozadím.

Ovládání není bohužel uděláno moc dobře. Na dotekových zařízeních se těžko plíží a občas uděláte místo plížení normální krok, což v pozdějších (světlých) úrovních znamená okamžitou smrt. Nepřesné ovládání na dotekových displejích byl důvod, proč jsem pro pozdější úrovně přešel na PC. Na druhou stranu, s dotykovým zařízením se vám velmi dobře házejí kameny do libovolného směru a můžete si tak velmi přesně nasměrovat nepřátele. Naprosto nepochopitelně tohle na PC provést nelze. Ačkoliv by dávalo perfektní smysl hodit kámen kurzorem myši, tak nemůžete, a lze házet jen do 8 základních směrů pomocí klávesnice. Také se musíte vždy podívat do směru, kam chcete hodit, takže nemůžete utíkat před nepřítelem a odvést jeho pozornost hozením kamene do strany, jak by bylo přirozené. S gamepadem můžete házet do libovolného směru, ale s páčkami se zase hůře míří. Takže ačkoliv se na PC verzi lépe pohybuje, tak se zase na ní hůře míří, v porovnání s dotykovými zařízeními. Postava se neovládá dobře na žádném zařízení. V pozdějších úrovních bylo ovládání postavy mým hlavním zdrojem frustrace. Přitom ideální ovládání se zdá být zjevné - levé myšítko pro chození, Shift pro plížení, mezera pro klepnutí, pravé myšítko pro hození do přesného směru. Škoda, že to tam není.

Snad někdo vezme tento herní koncept a udělá z toho výbornou hru, se zajímavějšími úrovněmi, více typy nepřátel, interaktivnějšími objekty a prostředím (představuji si např. zvlnění terénu, které pozmění šíření zvukových vln), lepším ovládáním a větší zábavou.

Celkové hodnocení: Nic moc / Dobrá 

(Komentář byl původně zveřejněn v roce 2016 v angličtině na Steamu).
+4

Polda 2

  • PC 90
  • Android --
Polda 2 je takový smíšeně přijatý díl. Spousta lidí ho bere jako jeden z nejslabších ze série, pro mne osobně je naopak velmi vysoko.

Jeho velkým bonusem a zároveň chybou jsou pitoreskní reakce na dobové reálie, televizní i politické. Bonusem jsou proto, že se ke mne P2 dostal právě tou dobou po vydání, takže i přes poměrně nízký věk (tehdy mi bylo 12), si dobové seriály a politiky (už jen díky Šimkovi, který do nich spolu s Bubílkovou bušil ve své šou) vybavuji, takže si většinu těch prvků umím nostalgicky připomenout. To je ale zároveň velká chyba hry, protože pokud si ji dnes pustí někdo mladší, kdo tuto dobu nepamatuje, nepochopí naprostou většinu souvislostí, a tím pro něj hra hodně ztrácí (budou znát tak Zemana a Klause a novodobou Laru).

Dvojkou zároveň přišla naprostá změna stylizace, nic nezůstalo ani podobné prvnímu dílu. Z pokroucené postavičky Pankráce se stala poměrně normální komiksová postava, celkový vzhled prostředí i barevný styl jsou také úplně jiné. Nicméně mne se tento design od začátku líbil, zatímco z jedničky jsem měl takový trochu oldschool pocit, dvojka na mne působila hrozně moderně. Nicméně tyto věci jsou vždy individuální, každopádně dvojka se mi líbí dodnes.

Co se naštěstí nezměnilo, je dabing. Už v jedničce byl velmi povedený a profesionální. Hlavní postavu stále dabuje Luděk Sobota, kterého ač nemusím, tak dabing Poldy mu opravdu sedl a k postavičce začal neodmyslitelně patřit. Objevují se tu další známá česká dabérská esa, musím vyzdvihnout Václava Faltuse, který se tehdy specializoval na napodobování hlasů politiků, a ve dvojce si jich nemálo střihnul. Sekunduje tu Petr Nárožný, Jiří Lábus + několik dalších známých dabérů, kteří porůznu nadabovali postavy (většinou vícero postav).

Hudba ke hře sedí, mění se dle navštívené lokace, takže není monotónní.

Pokud jde o herní styl, jedná se o klasickou C&P adventuru. Tady musím říct, že hra udělala velký skok oproti jedničce. Zatímco jednička byla bez návodu (nebo opravdu obrovské trpělivosti) prakticky nedohratelná, jelikož obtížnost šplhala do výšin kvůli pixelhuntingu a občas opravdu hodně nesmyslným kombinacím předmětů, tak dvojka je v tomto ohledu mnohem hratelnější. Aktivní místa na obrazovce je možno zobrazit, počty předmětů v inventáři se umírnily, kombinace předmětů začaly být o něco smysluplnější (a v Android verzi se i zobrazuje nápověda, které předměty v inventáři jsou kombinovatelné). Zároveň je hra delší a obsahuje mnohem větší množství lokací i postav.

Jak jsem již zmínil na začátku (a samozřejmě už o tom psali předchozí recenzenti), hra je nacpaná odkazy na soudobé televizní seriály – Esmeralda, Pobřežní hlídka a politické postavy + herní postavy (Lara Croft) a historické postavy (Cézar, Hitler…).

Příběh hry je komiksově-adventurní, vůbec není nijak složitý ani hluboký, a není nosnou částí, která dokáže hráče u hry udržet. Tou jsou různé epizodní gagy a odkazy, které protýkají celou hru.

Tedy abych to shrnul, pro mne je druhý díl adventury ikonický a vždy se mi líbil a bavil mne. Ale chápu, že nemusí sednout každému a hlavně mladší obecenstvo se bude ztrácet v té náloži dobových odkazů.

Pro: Grafika, délka hry, dabing, hratelnost i bez návodu

Proti: Dobové odkazy, které časem ztrácí souvislosti

+22

Mravenci

  • PC 80
  • Android 85
Mravenci mají v mém herním srdci zvláštní místo. V době kdy jsem totiž ještě nevlastnil namakaný herní noťas za 30 litrů ale 386ku po kdovíkolika majitelích, jsem díky Mravencům i tak mohl zažít jedno z prvních opravdových, herních pobláznění. A po dalších cca 15 letech i kapku nostalgie při opětovném dohrání na mobilu.

Je to tak, poprvé jsem mravence hrál ještě na základní škole kdy byla tahle gamesa jako příloha k jednomu z čísel legendárního časopisu PPK. S kamarádem který na tom byl s železem podobně jsme pak svedli nespočet bitev buď u jednoho nebo u druhého doma. Kamarád po nějakém čase přeci jen dostal lepší pc a začal drtit rally, skate, hokej atd. já ale musel ještě chvíli zůstat věrný stavění hradů z mravenišť. A i když jsem samosebou kámošovi trochu záviděl, Mravenci mě pořád bavily a dokola jsem porážel nepřátelský hmyz a stavěl větší a větší hrady v nekonečné hře.

O neuvěřitelných 15 let později když se ze mě pomalu ale velice jistě začal stávat i pařan mobilní, jsem na hru náhodou narazil na Google play a na pár dní se v duchu vrátil do těch let kdy jsem s touto hrou začínal svoji hráčskou "kariéru". A kupodivu mě to bavilo stejně jako tenkrát i když už samozřejmě ne tak dlouho. Mravenci prostě pro mě už navždy budou něčím víc než jen obstojnou, krátkou karetní hrou na zahnání dlouhé chvíle a za to vývojářům i těm kdo hru portovali na mobily patří velký dík ;)

Pro: Chytlavá hratelnost, časově i herně nenáročné

Proti: Grafické zpracování už je přeci jen za zenitem, u pc verze pomalejší tahy

+15

Bury me, my Love

  • Android 65
Hra Bury me, my Love krásně ukázala, jak moc těžké dokáže být to, když je hráč pouhým divákem událostí, které nemůže sám ovlivnit. Najednou se rozhoduje jinak, když má jít o život někoho jiného než jeho. Rozhoduje se opatrněji, neriskuje, protože jeho rada může stát život jeho milovaného partnera. A tohle je podle mě největší přednost hry.

Nour se totiž chová jako reálná bytost, a tak jen slepě nenásledovala moje rozkazy, ale dělala si věci i podle sebe. Dokonce párkrát mi začala něco psát, aby to následně smazala. Možná se jí stalo něco, čím mě nechtěla zatěžovat. Kdo ví? Celou dobu jsem měla jen střípky informací o tom, co se děje, a tak jsem si mohla jen domýšlet a "užívat si" bezmoc a pociťovala jsem tu vzdálenost, která mezi námi byla. Nejhorší chvíle nastaly, kdy se Nour odmlčela na delší dobu a kdy jsem tak nevěděla, jestli ji někdo nezabil, nezavřel, prostě jestli se jí něco nestalo. Kolikrát jsem kontrolovala telefon, abych se ujistila, že opravdu ještě nenapsala.

Co pro mě hru ovšem sráží tak je ona komunikace mezi Majdem a Nour. Je mi jasné, že Majd má nějakou osobnost, a tak bude odpovídat zřejmě tak, jak hra sama nabízela, ale přijde mi, že většinu doby jsem musela vybírat mezi menším zlem a větším zlem. Kolikrát bych nevybrala ani jednu z nabízených odpovědí, protože mi přišly naprosto hloupé. A když už se dalo odpovědět nějak rozumně, tak stejně ta následně napsaná odpověď vyzněla jinak, než když jsem jí vybírala. A co mě už naprosto naštvalo, tak byla možnost, kdy jsem na nějakou událost, ale i položenou otázku! musela odpovědět jedním ze tří emotikonů. Opět, beru, že se ti dva tak třeba dorozumívají a znají jejich (emotikonů) významy, ale já fakt ne. Jak mám vědět, jestli mám odpovědět otráveným, naštvaným či rozzlobeným smajlíkem, když já z toho nic necítím a přijde mi to naprosto pitomé? Takže opět jsem musela vybírat mezi menším a větším zlem.

I přes výtky hodnotím hru nadprůměrně a je skvělé, jak tvůrci dokázali na tak malém prostoru vytvořit silný a emocemi nabitý příběh. Jinak moje zakončení bylo Německo - dobrý konec (zřejmě).
+21

Among Us

  • Android 75
Hra, která zaznamenala boom až v roce 2020, přesto, že vznikla o dva roky dříve. Hra, o které se hodně mluví. Obvykle jdou hypy zcela mimo mě, byl jsem ale partou kamarádů pozván, abych si s nimi hru zahrál. Příležitosti jsem tedy využil.

Zkráceně řečeno, nemá cenu hrát s neznámýma lidma. Není zase tak dobrá, a lidi umí bejt opravdoví dementi. S partou přátel a trochou alkoholu? Na karanténní dobu zcela ideální. Nemusí vám ovšem díky hře tato přátelství vydžet, že.

Pro: Udržuje kontakt v těžkých dobách, komunikace

Proti: Repetativnost, zábavné jen s přáteli

+7 +8 −1

Důkaz 111

  • Android 90
Tento počin by se dal označit dírou na trhu. Je to totiž jen audio zážitek - posloucháte příběh a do toho palcem hýbete do stran a rozhodujete co hlavní postava udělá. Nečekejte tedy žádnou grafiku, obrázky, nic, jen černý displej (verze pro lidi co vidí má možnost zobrazit textově volbu). Rozhodně bych to ohodnotil štemplem "nezvyklej zážitek". Audio je perfektní, jednu z postav dabuje hvězdný Bohdan Tůma, scénář je promyšlený, titul nabízí nespočet konců a celé to pěkně odsýpá. Jednu třetinu hry máte navíc zcela zdarma a pak už je jen na vás zda investujete do dokončení příběhu za pouhých 99,-. Vřele doporučuji zaplatit - jednak podpoříte prvotinu tohoto studia a jednak si užijete nevšední pecku. Já si hraní užíval před spaním, kdy jsem kvitoval s nadšením že nemusím čumět do displeje a užívat si tak modrého světla (navíc to šetří baterku). Hra je vhodná pro všechny věkové kategorie a rozhodně si zaslouží vaši pozornost (i kdybyste měli zkusit jen demo). Jediné co bych do příště zkusil změnit je, že bych vyhodil hlavní postavu - hrajete zde totiž za policistku a rozvíjíte její příběh. Lepší by - za mě - bylo, kdyby to byl váš příběh, což by nebyl problém - dva dabingy, muž a žena a vaše odpovědi, vaše vlastní cesta, ne předdefinovaná story někoho jiného. Více by to vtáhlo. Nicméně je to fakt maličkost a spíš popíchnutí k další hře. Daný příběh jsem si v Důkazu 111 velmi užil a místy jsem až koukal kolik a jak moc zásadních rozhodnutí zde děláte. Pakliže hledáte čerstvý vánek z mobilních vod, vřele doporučuji.

Pro: Perfektní audio, Bohdan Tůma, nevšední zážitek, solidní scénář, znovuhratelnost

Proti: Kratší herní doba (pouhé cca 3 hodiny) - člověk chce zákonitě víc - na druhou stranu je tam možnost hrát znovu a jinak

+23

Hitman GO

  • Android 70
V pořadí již druhá mnou dohraná GO hra, která oproti novější Laře má o fous propracovanější mechanismy (a kvůli tomu mi přišla i místy o něco těžší), ale co do vizuálu trochu ztrácí.

Hra je stylizována jako deskovka, kde Hitman představuje figurku, se kterou hráč posunuje po šachovnici a řeší různorodé puzzly. Oproti Laře je dávkování nových prvků častější, prakticky každých cca 5 levelů přichází nějaká nová featurka okořeňující hratelnost. Trochu mi ovšem přišlo, jako by se tvůrci báli více experimentovat a jednotlivé mechanismy spíše nahrazují jinými, než že by je kombinovali. Hru to udržuje svěží a levely nejsou nikdy přehnaně rozlehlé a komplexní natolik, aby se jejich řešení stalo frustrující. Každá úroveň má kromě dosažení exitu či odstranění nepohodlné osoby i 2 další vedlejší cíle a zejména v pozdější fázi, kde je splnění limitováno počtem tahů, se jedná o challenge, na kterých lze vykysnout i na nějakou tu půlhodinku.

Zatímco tahové řádění v Laře rámcoval i jakýsi primitivní příběh a levely byly obohaceny o drobné předělové animace, Hitman GO žádný příběh a ani složitější animace nemá. Vhodný je opravdu jen jako mobilní puzzle hra na zkrácení dlouhé chvíle.

Pro: příjemná puzzle hratelnost, jednoduchá grafika, vyvážená obtížnost a pravidelné dávkování nových prvků, Ave Maria

Proti: ve své podstatě jenom jednoduchá puzzle hra, která se náramně hodí na cesty, ale na PC nemá moc co nabídnout, někdy kamera

+11

Knights of Pen and Paper +1 Edition

  • Android 85
Po dokončení hry musím konstatovat, že je úžasná. Pokud jste se někdy v historii účastnili seancí Dračího Doupěte (nebo Dungeons & Dragons), tak vám přivolá zpět milé vzpomínky. Některé hlášky a vtípky postav jsou naprosto trefné, a výborně evokují tu prožitou atmosféru při hraní D&D.

Herní principy jsou jednoduché - máte jistý počet postav, každá postava má 4 schopnosti, můžete si ukořistit či koupit vybavení a jednorázové konzumovatelné předměty, můžete si vylepšovat zbraně. Souboje jsou tahová, jedna akce za tah. Je to velmi jednoduché, ale zároveň zábavné, a dostatečné pro to, abyste si užili jedno další dobrodružství v D&D.

Úkoly jsou zpracovány dobře. Je tu hlavní dějová linka, ale v každém místě máte k dispozici sadu předgenerovaných postranních úkolů, které můžete kdykoliv aktivovat a vydobít se tak více zkušeností či předmětů. Také si kdykoliv můžete vygenerovat jednorázový souboj. U něj si zvolíte, s jakými nepřáteli chcete bojovat a kolik jich má být, a to se odrazí ve vaší kořisti. Tento přístup mi přišel velmi sympatický.

Ve hře se nachází několik podzemních kobek, které vás donutí nasyslit si v inventáři plno léčivých předmětů, pokud je chcete prozkoumat celé, přežít, a zabít bosse. Opět, v duchu D&D.

Hra obsahuje sympatický humor. Po několika hodinách se začne trochu opakovat, ale alespoň nezdržuje od hraní. Hudba je více problematická, je tam pouze pár skladeb, které se tudíž ohrají poměrně rychle. Chtělo by to rozšířit repertoár.

Připomenu, že jsem hru hrál na tabletu s Androidem a ne na PC, takže ji vidím z trochu jiné perspektivy. Jedním z největších přínosů hry pro mě bylo, že je to zábavná hra co se dá příjemně hrát ve veřejné dopravě, tzn. offline a na tahy. Je to ideální hra pro tyto příležitosti na telefon nebo tablet. Pokud ji budete hrát na PC, tak asi budete očekávat propracovanější herní mechaniky, protože se plně soustředíte na hru a máte velkou obrazovku. V tom případě je velká šance, že budete mít ze hry o dost odlišný dojem.

Vřele doporučuji, zejména pokud hru budete hrát na mobilním zařízení.

Celkové hodnocení: Výborná / Nářez

(Komentář byl původně zveřejněn v roce 2015 v angličtině na Steamu).
+7

Knock-Knock

  • Android 40
Výtvarný styl je velmi povedený. Bohužel to stejné neplatí pro herní mechaniky.

Hra je příliš plytká a příliš závislá na štěstí. Vše se generuje náhodně, včetně počtu hodinových strojů a podobně. Takže jednou je skoro nemožné misi dokončit, a podruhé je naopak extrémně jednoduchá. Brzy vám to začne lézt na nervy. Vyhýbání se duchům je teoreticky zábavné, ale většinou se bohužel nacházíte někde v koutě a nemáte kam utéct a kde se schovat. Herní mechaniky (jako je např. uzavírání trhlin) obecně nejsou dobře vysvětlené, takže budete muset zřejmě pátrat v online herních návodech. Některé části hry, jako je les či chodba, jsou příliš dlouhé a příliš prázdné. Nic si z toho neodnesete, jen si přejete, aby už to proboha skončilo. Mumlání hlavní postavy je na začátku zajímavé, ale v pozdějších úrovních je hodně otravné, protože se při něm pozastaví hra a vy tento moment nemůžete hned přeskočit.

Celkové hodnocení: Nic moc

(Komentář byl původně zveřejněn v roce 2014 v angličtině na Steamu).
+9

Hungry Hearts Diner

  • Android 90
Poslední tři dny jsem byla k téhle hře tak trochu přilepená. Roztomilá grafika, naprosto slintuhodné japonské pokrmy a nostalgický příběh zabalené do jedné hry byla dokonalost.

Překvapilo mě, že životní příběhy jednotlivých zákazníků nejsou lehkovážné, právě naopak. Od potíží školačky s jejími rozvedenými rodiči až po osud jednoho člena yakuza. Jednotlivé dialogy se odkrývají se spokojeností zákazníka a pokrmy, které jim stařenka připraví. A že těch druhů jídel je tam opravdu hodně. Ze začátku ten výběr není tak velký, ale s vylevelováním jednoho jídla se otevře další a tak dále. Menu pokryje velkou část japonské kuchyně (i když samozřejmě ne zcela, protože to opravdu nejde) v celkem malé hře. V hlavě jsem si dělala malý seznam toho, co musím vyzkoušet až se někdy v budoucnu zase vypravím do Japonska. Úplně nejlepší ale je, že ke hra nevyžaduje vůbec žádné transakce ke zrychlení, dá se v pohodě dohrát úplně zdarma bez toho, aby u ní člověk strávil x let. To už bohužel není v dnešní době tak běžná věc.

Výtky mám asi jenom dvě a to jednak, že scrollování v menu není zrovna super, kdyby šlo nějak vyfiltrovat, určitě by to bylo lepší. A zadruhé to, že hru jsem (příběhově) dokončila předtím, než jsem stihla odemknout celé menu. Samozřejmě, že jde hrát dál, ale je trochu blbé, že není využito úplně všechno.

Pro: grafika, příběh, rozsah

Proti: nepřehlednost a částečná nevyužitost menu

+17

Kingdom Rush

  • Android 75
Kingdom Rush je velmi příjemná tower defense hra. Pěkně se na ni kouká, pěkně se ovládá. Obtížnost se zdá trochu nevybalancovaná. Neměl jsem žádný problém s dokončením některých úrovní na těžkou obtížnost, ale u jiných jsem se potil i na obtížnost jednoduchou. První polovina hry mi přišla zábavnější, hodně se posouváte kupředu a odhalujete nové herní prvky. V druhé polovině byly někteří zajímaví nepřátelé, ale vaše věžičky a hrdinové už vás ničím novým nepřekvapí, což je škoda.

To, že si nemůžete umístit věžičky kamkoliv, ale jen na předem určená místa, hodně zásadně mění klasický koncept tower defense. Ne každému se to bude líbit. Kingdom Rush vám také většinou dává poměrně málo herní měny, takže si musíte pečlivě naplánovat, co postavíte a kde. Místo živelného budovaní jako v jiných tower defense hrách se tato hra pomyslně blíží strategii či logické hře. Pokud si rozložení věžek pečlivě nepromyslíte již v začátku mise, tak nemáte příliš vysokou šanci k úspěchu.

Celkové hodnocení: Výborná

(Komentář byl původně zveřejněn v roce 2014 v angličtině na Steamu).
+10

Rugby Hero

  • Android 45
Obvykle hry na mobilu nehraji, ale když jsem objevil možnost se zúčastnit turnaje DH Masters, říkal jsem si, že to zkusím. A hrou pro tento turnaj byla právě Rugby Hero.

Když jsem hru pustil poprvé, dokázal jsem přeběhnout jen několik hřišť. Říkal jsem si, že na to asi nemám, ale dal jsem tomu ještě šanci. Zkoušel jsem ji hrát vždy v době, kdy jsem měl pár minutek čas a kupodivu jsem se začal zlepšovat. Časem jsem se dostal přes deset a s každým dalším high score jsem si říkal, že dál už to asi nepůjde. Opak byl pravdou a tak jsem se postupně dostal do 17., 21. a 23. úrovně a právě tam to začalo. 23. úrovní totiž začíná to pravé peklo, kde se na hráče hrnou skutečně mraky protivníků. Postupem času jsem se do té proklaté úrovně dostal několikrát, ale pokořit se mi ji podařilo jen jednou s tím, že jsem stejně narazil do protivníků hned po pár metrech v další úrovni.

Nesmím zapomenout zmínit jednu věc, která mě na této hře velmi vadila a tou byla reklama po ztrátě prvního života. Několikrát se mi totiž povedlo se dostat bez ztráty života opravdu hodně daleko. Zhlédnutím reklamy a tedy nucenou přestávkou jsem vypadl z tempa, takže jsem obvykle na druhý život uběhl jen pár metrů, než jsem do někoho vrazil. Na druhou stranu chápu, že reklamou ta hra "vydělává" a tímto krokem vlastně nutí hráče si koupit plnou verzi, ale kdyby ji přeci jen dali např. na úplný začátek každého pokusu, bylo by to pro mě lepší.

Ve výsledku tedy musím říct, že mě hra celkem bavila. Otázkou ale je, jestli by tomu tak bylo, pokud by hra nebyla součástí turnaje. Právě proto jsem se svým komentářem počkal a zkusil si hru po čase zahrát jen tak. A bohužel došlo jen na pár pokusů a konec, hra nadobro mizí z mého mobilu. Ale vzpomínky na mé snažení v turnaji zůstanou. :)
+8

The Room

  • PC 70
  • Android 60
Na The Room jsem byl celkem zvědavý, byla mi doporučena jedním z výtvorů Steam labs. Hru jsem nakonec hrál jak na PC, tak i na smartphonu (android), ale ještě rád jsem se vrátil k PC verzi. Možná za to může velikost displeje mé postarší Xperie, ale asi jsem příliš odkojen klasickými obrazovkami na to, abych si hru užil na tak malém prostoru.

PC verzi jsem hrál během dvou večerů. První večer mě to i celkem bavilo (renderované je to krásně), ale ten druhý už mi přišel dost natahovaný. Zvláště poslední, dodatková kapitola mi pořádně lezla na nervy, v čele s finálním bludištěm. Příliš mě nebaví hry s minimálním příběhem - a The Room mi přišla v tomto ohledu ještě méně vybavená, než třeba takový Safecracker: The Ultimate Puzzle Adventure. Ještě si hodně rozmyslím, jestli budu hrát sekvely (koupené je mám, holt slevy...).
+9

Earn to Die 2

  • Android 65
Výhodou hraní na telefonu je, že si ho můžete vzít kam chcete. Proto jsem původně chtěl EtD rozložit na záchodové dýchánky. Než jsem zjistil, že s rychlostí, jakou postupuju bych si musel kolem Vánoc začít podávat projímadlo. Takže místo abych jako člověk hrál normální hry na normálním PC, jsem shrbenej na gauči mastil displej a zkracoval životnost baterky mýho Samsungu.

Naštěstí tato hra není úplně typický F2P Android titul. Neomezuje vás energie a reklam je tu poskrovnu. A především, navzdory očekávání, je to docela zábava. I v tom nekonečném Google play trashy se semtam dají najít dobré a jednoduché hry, u kterých si nezlomíte prsty nebo nerozmáčknete displej.

Nenechte se zmást, ta hra je hroznej grind. Vlastně všechno co tu děláte je, že v jednotlivých, vizuálně stejných úrovních, dojíždíte pro peníze, za které upgradujete auto, které upgradujete jen proto, abyste si koupili další auto, který budete moct zase upgradovat hezky od začátku. A na konci.. je cutscéna! Zábavné je to především proto, že si hledáte optimální cestu a naklápíte auta na konkrétních místech tak, aby se nikde zbytečně nezaseknuli. Ve hře perfektně funguje jednoduchá fyzika, kde rozbíjíte bedny a různé trámy, rozřezáváte a střílíte za jízdy zombíky a semtam proletíte vybuchujícím barelem a když se všechno toto spojí, vzniká vám na trati slušnej bordel končetin a třísek. Přemýšlet, nad tím, co je lepší upgradovat nemá moc smysl, protože většinou potřebujete upgradovat úplně všechno na max.

Takže asi tak, mobilní pařmen ze mě nikdy nebude. Ve světě, kdy telefon na jedno nabití horko těžko překoná jeden den a i jednoduchá 2D hra vysává baterku raketovou rychlostí, je pro mě mžourání na upatlanej displej celkem nesmysl.
+15

Puddle

  • Android 40
Hru jsem hrál na tabletu a moc jsem si to neužil. Nejvíce iritující je zřejmě kamera. Nikdy nevíte, co vás vepředu čeká, protože tam není vidět, a tak se musíte úroveň naučit nazpaměť metodou pokus omyl. Při hraní se vaše tekutina dělí, a kamera se občas rozhodne sledovat maličkou kapičku, která se odloučila od hlavního objemu, a ujela jí příliš dopředu. Potom vůbec nevidíte, co se s vaším většinovým objemem děje. Taktéž mi moc nedochází, který vývojář chce urážet své hráče označením přeskočení úrovně jako "kňourání" (whining). Kňourání máte jen omezené množství. Hodně zvláštní.

Celkové hodnocení: Nic moc

(Komentář byl původně zveřejněn v roce 2014 v angličtině na Steamu).
+4

Lara Croft GO

  • Android 75
Sympatická logická tahovka, kterou jsem se ve volných chvílích postupně prokousával asi půl roku a po dlouhé době mobilní hra, která si mě u sebe udržela až do konce. Jednotlivé úrovně jsou zpočátku hodně lehké, postupně ale hezky přituhuje. Hra ale nikdy nenechá hráči takovou volnost, aby se v úrovni ztratil a většina situací jde prostě vyřešit metodou pokus/omyl. Když to nejde tak a nejde to ani tak, tak už to může jít jedině tak. Víc cest není.

Je fajn, že napříč celou kampaní je obtížnost budována postupně a tvůrci tu a tam přidají i nějakou novinku nebo nový mechanismus. V tomhle ohledu mi přišly asi nejzajímavější poslední 2 přídavné mission packy (DLC), které hru obzvláštnily řadou zajímavých nových pravidel (zejména zrcadla), byť jejich obtížnost je, díky větší lineárnosti, oproti posledním levelům původní kampaně výrazně nižší. Osobně tohle ale beru spíše pozitivně, nemám zákysy moc rad.

Graficky hra vypadá velice pěkně a zároveň dokázala můj telefon při delší seanci řádně rozfajrovat. Oproti Hitman GO, který měl spíše look deskovky, je Lara GO již plně animovaná a obsahuje i řadu doprovodných minimalistických cut-scén. A dokonce i nějaké ty collectibles poschovávané po úrovních, podobně jako to dělají hidden object adventury.

Upřímně, na PC bych tohle asi nehrál, ale jako nenáročná mobilní hra na zabití času, navíc ve slevě za nějaký ten dolar, možná dva, je to ideální.

Pro: chytlavá hratelnost, vyvážená obtížnost, grafika, animace, collectibles, poslední mission pack se zrcadly

Proti: ve své podstatě jenom jednoduchá puzzle hra, která se náramně hodí na cesty, ale na PC nemá moc co nabídnout

+15

Benji Bananas

  • Android 90
Můj stý komentář :)

Skvělá rychlovka, pokud chcete zabít trošku toho času při nějakém čekání. Herní prostředí je moc pěkné (někde jsem četl, že by mělo být kreslené ručně) a hra je opravdu roztomilá. A plnění úkolů je taky příjemná záležitost i když jsou občas dost zdlouhavé nebo těžké.

Hudba v pozadí je příjemná a do této hry parádně sedí. Obtížnost se s každým levelem (světem) stupňuje a projít lokace je opravdu výzva. Bohužel hra je dost monotonní, takže rychle omrzí.

V nějakém článku psali, že opička nemá nohy. A fakt!

Pro: Skvělá hra na zabití času, krásně provedeno prostředí i hudba.

Proti: Rychle omrzí

+10

Hitman GO

  • Android 70
Hitman GO byla moje první hra ze série GO her. Potěšilo mě, jak tvůrci dokázali z mála (jednoduché mapy a pravidla) vytěžit docela dost. Postupem času se do hry přidávaly nové prvky, musela jsem se učit novým situacím a ani jednou jsem neměla u nějaké mapy pocit, že jsem podobnou už hrála. Výzvy ke každé úrovni byly zajímavé a někdy nutností, co se týče jejich splnění, ale hra mě nechytla tolik, že bych je chtěla splnit úplně všechny.

Občas jsem měla problém s přehledností, kdy jsem na mém mobilním zařízení neviděla celou mapu (a to si nemyslím, že mám zrovna malé rozměry displaye) a natočení kamery mi moc také nepomohlo. Musela jsem tak řešit některé situace metodou pokus-omyl, než jsem zjistila, jak jsou nepřátelé rozmístěni.

Jednoduchá grafika bez výraznějších detailů mi nevadila. Spíše mě zamrzela absence propracovanějšího hudebního doprovodu.
+17

Rugby Hero

  • Android 40
Když jsem Rugby Hero spustil poprvé, říkal jsem si, co je to za blbost. Jakási arkáda, vzdáleně připomínající Raptor (bez střílení) z ragbyového prostředí, kde bylo mým cílem přeběhnout co nejvíce hřišť, a tím získat co nejvíce bodů, nevypadala zrovna lákavě, ale nakonec mě to chytlo.

Zpočátku se mi podařilo přeběhnout postupně pět, devět a nakonec čtrnáct hřišť. Na tomto čísle jsem se na čas zasekl, až jsem se jednou dostal na číslo patnáct a nakonec na třiadvacet. K této metě, která se ukázala jakýmsi mezníkem, protože došlo k neskutečnému navýšení poštu soupeřů a zvýšila se i jejich agresivita, jsem se pak nikdy nepřiblížil.

Musím se přiznat, že jako lovce achievementů mě lákala představa zpřístupnění všech dvaceti týmů. Většina se odemykala pouhým nashromážděním určitého skóre, které se skládalo ze všech předvedených výkonů, ale pro pět národů bylo třeba předvést určitý výkon třikrát za sebou.

Přeběhnout třikrát za sebou tři hřiště ještě bylo v pohodě a i pět nebo sedm hřišť se při troše cviku dalo. Dosažení třikrát za sebou skóre devět a nakonec i deset už ale byla opravdu výzva a právě při odemčení Skotska, na které je třeba to nejvyšší opakované skóre, se mi podařilo dosáhnout mého nejlepšího výsledku.

Po odemčení všech týmů jsem nějak ztratil motivaci. Jak se ukázalo, tyto úspěchy byly mým hnacím motorem. Mé výkony už nebyly tak dobré, hře jsem již nevěnoval tolik času, jako dříve a po několika dalších pokusech jsem se k ní už nevrátil.

Pro: chytlavé, odemykání týmů

Proti: při vyšších skóre zdlouhavé, po odemčení všech týmů ztráta motivace hrát znovu

+10

Gardenscapes: New Acres

  • Android 80
Gardenscapes hraju on-and-off už skoro čtyři roky. Začala jsem s ní v prváku na vysoké a dodnes se k ní vracím. Obsah hry je stejný jako u všech match-3, postupně narůstají obtížnost, různé věci, které dokončení levelu ztěžují a množství různých power-upů. Oproti ostatním match-3 hrám ale vyniká v tom, že zároveň hráč renovuje obří zahradu. To je taky hlavní důvod proč třeba Candy Crush zmizel z mého mobilu po pár levelech, ale Gardenscapes jsem znovu instalovala i po výměně smartphonu. Ze začátku jsou k jednotlivým vylepšením potřeba jen okole jedné či dvou hvězdiček získaných po dokončení levelu, později je to většinou 3-4, takže se člověk opravdu nemusí bát, že hru jen tak dohraje.

Můžu hrdě prohlásit, že i po těch letech a momentálně v levelu 2739, jsem ani jednou neměla zapotřebí do hry vrážet peníze. Jasně občas se člověk někde zasekne, ale s trochou trpělivosti, kupovat power-upy opravdu není potřeba.

Jedinou výtku mám vůči naprosto idiotským reklamám, která za poslední rok nebo dva, Gardenscapes a Homescapes vyprodukovali. Nechápu motivaci lákat hráče na úplně jiný typ hry. Pravá vizáž hry má určitě co nabídnout pro ty, které match-3 baví a lidi, kteří si hru s táhnou kvůli falešné reklamě u ní stejně nevydrží.
+14