Pro pohodlnější navigaci i přístup k pokročilým funkcím Databáze-her.cz doporučujeme povolit si ve svém prohlížeči JavaScript.

Poslední komentáře

Resident Evil 3: Nemesis

  • PS3 80
moje tretie resident evil a tym padom moj treti boj proti zombikom, zombipsom, zombihavedi, zombibossom a ovladaniu a kamere, ktore dufam nebudu zombi a nadobro umreli v 90.kach...ale hra ako zazitok moze byt, cital som, ze hra je tak na 6 hodin, po dohrati som mal nieco cez 10, ale pocitovo mam dojem, ze som v tom nechal aj 30, to bude asi tymi nepreskocitelnymi cutscenami a behanim hore dole po mape

co sa tyka starych hier, tak som noob a hral som to na easy, ale to som nevedel, ze dostanem do vienka rovno cerly arzenal, ktory mi teda trochu kazil zazitok z tej hry, skor som nechcel narazit na problem, ze enemaci budu mat zbytocne vela zivotov alebo one hit utoky, teda skratene hre chyba nejaka zlata stredna cesta v podobe normal modu

nemesis ako boss fungoval vyborne a podla mna bolo uplne jedno, ci to clovek hra na easy alebo hard, to jeho aggro, kedy sa po vas rozbehne vas vystresuje tak ci tak, lebo je fuk, ze ma jill 150 nabojov, ked ich stale striela rovnako pomaly

hral som povodnu ps1 verziu na ps3 a neviem, ci som uz ja len stary, ale mal som v cutscenach problem rozumiet dialogom, bud boli rozhovory potichu alebo hudba moc nahlas, takze som sa musel spokojit len so synopsiou, ze sa jill snazi opustit mesto, zatial co po nej ide nemesis....takze vobec netusim aku agendu tam mal nikolai, kto bol mikhail alebo o com sa cely cas bavili jill s carlosom

suma sumarum, za mna spokojnost, dufam ze toto ovladanie uz inde neuvidim aj ked neviem co ma caka vo veronice, v nule alebo revelations, ale tesim sa na aj na ne, tak na stvorku a neskor aj remake

Pro: atmosfera, hadanky, nemesis

Proti: chybajuca stredna difficulty, ozvucenie, ovladanie+kamera

+10

Spyro 2: Gateway to Glimmer

  • PS3 75
spyro, jedna z milovanych ikon prveho playstationu...ako decko som plnu hru nikdy nehral, len demo jedneho alebo dvoch levelov...ked som vsak dospel k danemu levelu, zahltila ma vlna nostalgie, ze ved toto si pamatam :D

ale teraz o cca 20 rokov neskor, ked som si dal plnu hru, co si o nej myslim? no za prve, vzdy ma potesi navrat ku korenom a je fajn vidiet na com makali ludia z insomniacu, ktori sú dnes zodpovední za ratcheta a spider-mana. prave v tejto hre su uz prve naznaky na ich dalsiu seriu, Ratchet & Clank

hra si drzi svoje caro vdaka roznorodosti vyse 20 levelov a rozsireniu spyrovych schopnosti...hra trochu nepriamo deti moze naucit, ze nic nie je zadarmo, ked za vsetky nove schopnosti si musite zaplatit tvrdo nazbierane diamanty (a ano viem, ze ich na konci hry vsetky dostanete naspat, ale tak to detom nehovorte :D)

s cim som mal problem, tak boli vyzvy, pri ktorych som myslel, ze ten joystick zlomim v rukach, na to som uz mozno stary a chybaju mi patricne reflexy a hlavny problem bola kamera, vytacalo ma do nepricetna, ze otacanie kamery nie je podporovane analogovymi packami, ked uz prva verzia dualshocku vysla dva roky pred hrou, zial, vtedy asi nebol taky standard ako dnes

Pro: svety, postavy, schopnosti

Proti: niektore vyzvy, kamera

+8

Ratchet & Clank

  • PS3 90
Ratchet and Clank je už od prvního dílu ultimátně zábavná kombinace střílečky a plošinovky. Pestrost zbraní a prostředí je definitivně to nej co nabízí. Díky kolekci na Playstation 3 se na ní vůbec nekouká s odporem a to i přesto, že je první díl skoro dost starý na to, aby si dal v Americe legálně alkohol.

Díky péči dnešních Deck Nine vynikne barevnost a živost planet. Při skákání na plošinkách se za Ratchetem mihotají lodě či jiné doplňky v prostředí a díky tomu nepůsobí planety/úrovně staticky. Dění v pozadí je samozřejmě spjaté s tématem planety a skvěle dokreslují její atmosféru. A i díky tomu vůbec není otravná nutnost vracet se na již navštívené planety.

Zamrzela mě recyklace nepřátel, kteří později dostali jen upgrade v podobně kybernetických částí. I když se hra skvěle ovládá, při boji s nepřáteli jsem měl problém je vůbec trefit. Jak klíčem na blízko tak zbraněmi na dálku kvůli ne úplně funkčnímu autolocku a to mě na planetě s puffer fishema udělalo ne jednu vrásku navíc. Část hry se z Ratcheta stane nepříjemný jouda a v kombinaci s designem jeho očí to není zrovna nejpříjemnější hrdina (nakonec se samozřejmě polepší a oči mu prominu, takže všechno dobrý)

Dva díly ze série Ratchet and Clank jsem rozehrál a úspěšně nedohrál až na třetím Playstationu a říkal jsem si, jak hodně se asi musela celá série během let vyvíjet. No a ona vůbec. Překvapilo mě jak je první díl už tak strašně zábavná a vyladěná hra. Bavil jsem se u ní náramně a to bych u hry z PS2 generace, kterou jsem předtím nehrál, vůbec nečekal. Po velmi upoceném finální bossovi mám i tak chuť na nášup, takže sáhnu minimálně po dílech, jenž vyšly původně na PS3. Mimochodem Captain Qwark je totální Zapp Brannigan PG13.

Herní výzva 2023 - 3. Císařův pekař/pekařův císař

Pro: humor, ovládání, pestrost - zbraní, úrovní i hratelnosti

Proti: autolock, recyklace nepřátel, oldschool chechpointy

+16

Silent Hill: Downpour

  • PS3 75
Downpour je podle mnohých fanoušků série Silent Hill nejhorší díl a dobové recenze se shodly na tom, že se moc nepovedl. První verze hry byla šíleně zabugovaná, často dropovalo FPS a celkově to vypadalo, že tvůrci moc neuměli pracovat s Unreal enginem. Později vyšel patch, který ty nejhorší chyby opravil, ale nebylo to příliš platné, protože pověst nehratelně zabugované hry už Downpour nikdo neodpáře. Plus, některé problémy zůstaly do dnes.

Jakožto velký milovník Silent Hillu jsem se do Downpour pustil, abych zjistil, jestli je to opravdu tak špatné, jak se říká. A světě div se - byl jsem příjemně překvapen. Přišlo mi, že je to vlastně docela povedená hra.

Hlavní dějová linka tentokrát nijak nenavazuje na předchozí díly, ani s nimi není nijak propojena, což je dobře, protože prznění Silent Hill lore už bylo dost. Hlavním hrdinou je jistý Murphy, který sedí ve vězení a my hráči vlastně nevíme za co. Prvním úkolem je zabít jednoho spoluvězně - hezky na něj počkáme ve sprchách, kdy kolem nebude žádná stráž a brutálně ho ubodáme. Jakožto hráči se mi do toho moc nechtělo, protože vypadal tak nevině a škemral o život - bylo mi ho líto. Hra nám ani nevysvětlí, proč ho Murphy tak strašně nenávidí, ale věřte, že má fakt dobrý důvod!

Později je Murphy přeřazen do jiné věznice, takže ho s dalšími spoluvězni naloží do autobusu a hurá na cestu! Na převoz dohlíží policistka Anne, která Murphyho absolutně nenávidí, ale opět ze začátku nevíme proč. Autobus však havaruje, sjede z vozovky a spadne dolů ze skály.

Když se Murphy probudí - naštěstí jen lehce poraněný - zjistí, že je úplně sám. Vydává se tedy hledat pomoc a pochopitelně nikoho nepřekvapí, že dorazí do Silent Hillu. A tam se začnou dít věci!

Děj hry je každopádně zajímavý. Rozhodně to není filozofické dílo století, ale udrželo mou pozornost až do konce a myslím, že je ve výsledku dobře napsané a má i nějakou tu myšlenku.

Překvapilo mě, že Silent Hill Downpour je téměř takový open-world. Hráč dostane jistou volnost, skoro na úrovni GTÁčka. Ze začátku to hráče trochu vede za ručičku, ale postupně je na něm, jakým stylem bude město prozkoumávat a prohledávat. K dispozici je spousta budov, které lze libovolně prošmejdit.

Jasně, některým hráčům to nesedne, protože to není tak úplně Silent Hill (a upřímně skoro vše, co vyšlo po Silent Hill: Origins už není tak úplně Silent Hill). Musím ale přiznat, že prohledávání města a jednotlivých míst mi přišlo zábavné. Škoda snad jen toho, že tvůrci používají pořád dokola ty stejné assety, čili v každém domě je ta stejná lednička, nábytek, v každém parku lze najít úplně identickou kašnu atd.

Kromě města je tu pochopitelně spoustu míst, kde se to hraje jako klasický Silent Hill. Tj. třeba se dozvíme, že musíme navštívit místní klášter, a tak se tam vydáme a uvnitř nás čeká to, co dobře známe z předchozích dílů. To znamená, že nejdříve musíme najít mapu daného místa, a pak ho můžeme začít prozkoumávat. Sem tam narazíme na monstra, která umlátíme sekerou. Sem tam objevíme nějaké ty zápisky, co nám prozradí něco málo o pozadí příběhu. A sem tam se vyskytne zapeklitý puzzle, který je nutné vyřešit. (Mimochodem, některé puzzles jsou v tomhle Silent Hillu docela povedené).

Za zmínku ještě stojí vedlejší úkoly. Některé jsou celkem zajímavé, nápadité a mají něco jako takový svůj minipříběh. Např. narazíte na opuštěný dům. Vlezete dovnitř a při prohledávání najdete gramofon. Chybí mu ale klika a nějaké ty vinylové desky. Prošmejdíte okolní místnosti, dokud něco z toho nenajdete. Pak se vrátíte ke gramofonu, dáte na něj desku, vložíte kliku a točíte. A jak točíte a začne hrát hudba, objeví se před vámi mrtvá žena. Wow! Když pak klikou točíte pozpátku, naskytne se vám před očima scéna, která odhalí, že ženu zavraždil její manžel! Jakmile je nám tahle skutečnost odhalena, duch krvežíznivého manžela ožije, povstane a bude nás chtít zabít. Jediný způsob, jak ho zastavit, je zapálit jeho portrét poblíž. Je to krátký nepovinný miniúkol, ale je zajímavý, téměř poetický a rozhodně ho jen tak nezapomenu.

A takových je v Downpour celá hromada. Jen škoda, že za jejich splnění nedostane hráč téměř žádnou odměnu, mimo nějaké té zbraně, lékárničky a achievementu (ani jedno z toho není nijak vzácné v téhle hře). Ačkoliv, je tu jeden úkol, jehož splněním se otevřou podzemní chodby, kterými si lze zkracovat cestu, když se hráč bude potřebovat rychle dostat z jedné části města do jiné.

Jedna z mnoha věcí, za který byl Downpour kritizovaný, jsou nedostatečně kreativní monstra. Tady dávám za pravdu. Tvůrci neměli žádné pořádné nápady a většina monster vypadá spíše jako placeholdery, které někdo chtěl nahradit něčím lepším později, ale už mu asi nezbyli peníze a čas. Škoda! Nějakou tu originalitu má jenom jedno monstrum, a to duch, který je vidět pouze pokud zapnete UV lampu. Jediný způsob, jak ducha eliminovat, je najít někde poblíž figurínu a tu zničit. Působivé, že?

Bojový system je obecně nic moc. Sem tam je i značně frustrující. Možná méně frustrující, než třeba v Origins, nebo tak něco, ale stejně... Někdy mě i boje otravovaly a monstra jsem zabíjel jen proto, abych měl klid na řešení puzzlů, prozkoumávání prostředí a pročítání zápisků.

Ještě bych se rád krátce vyjádřil k tomu, jak to funguje jakožto horror. Koneckonců je Silent Hill horová série, že jo? Inu... nic moc. Na první čtyři díly série to prostě nemá. Na druhou stranu, atmosféra některých míst není nejhorší. Ve výsledku je to celkem průměr.

A nakonec se ještě vrátím k tomu, že je Downpour špatně optimalizovaná a zabugovaná hra. Popravdě jsem měl asi štěstí, protože tak na 95 % jsem nenarazil na žádný výrazný problém. Sem tam se mi to škubalo, FPS padalo dolů a asi dvakrát mi hra zamrzla tak, že jsem musel resetovat PS3, ale jinak celkem pohoda. Za mě tedy OK.

Zajímavostí je, že je Downpour vlastně česká hra. Japonské Konami hledalo nějaké studio, které vytvoří pokračování Silent Hillu co nejlevněji a vzali to lidi z brněnského studia Vatra (složené většinou z bývalých lidí z 2K Games). Takže mimo Mafia: The City of Lost Heaven a Hidden & Dangerous a jiná díla, na která můžeme být hrdí, je tu i jeden díl Silent Hillu. Škoda, že pak studio zkrachovalo, protože Downpour se zřejmě moc neprodával.

Špatný výsledek hry však prý není čistě jejich chyba, ale co jsem tak hledal něco málo o vývoji, tak to bylo právě Konami, co mělo spoustu požadavků a nápadů, které chtěli do hry, zatímco tvůrci měli na vývoj brutálně omezený čas. Možná proto to dopadlo, jak to dopadlo.

Rozumím tomu, proč Downpour nebylo přijato dobře, ale pod slupkou různých technických problémů, se vlastně skrývá povedená hra, která mě upřímně bavila a dobře jsem si ji užil. Příběh není nejhorší, open-world prvky mi sedly, deštivá atmosféra celkem fungovala a prostě víceméně OK. Downpour nakonec tedy hodnotím kladně, ačkoliv rozumím bouřlivé kritice a hromadnému zklamání ostatních.
+17

God of War III

  • PS3 80
Třetí díl nás posouvá do éry PlayStation 3 a na hře je to opravdu znát. Velký pokrok to samozřejmě znamená pro grafickou stránku, která je výrazně detailnější a propracovanější. Vyšší výkon je ale znát i na ještě větší monumentálnosti a epičnosti úrovní i hlavních bitev. Příběh těsně navazuje na druhý díl a teprve zde začíná pořádná čistka mezi bohy. Závěr se povedl a překvapivě dává i naději na další díl. Hratelnost je v základu stále stejná, přesto přináší třetí díl nejvíce inovací. Kratos má tentokrát k dispozici více schopností díky čemuž jsou zajímavější hádanky i souboje. Potěší také kompletní eliminace otravných šibeničních časových limitů, těch pár akcí není problém stihnout i s několika chybkami.

U soubojů došlo také k několika vítaným zlepšením. Především oceňuji rozumnější QTE sekvence, navíc vylepšené o umístění symbolu potřebného tlačítka na správné místo obrazovky. Pro někoho hrajícího především na PC nebo konzolích od Nintenda je to velké usnadnění. Příjemná je také rychlá dostupnost luku, díky čemuž je možné plynule kombinovat boj na blízko a dálku. To ostatně platí i pro další speciální schopnosti. Poprvé v sérii je lépe použitelných více zbraní a tak jsem konečně nestrávil celou hru jen s čepelemi. Ovládání všech možností je vyřešeno intuitivně a ani při delší pauze jsem neměl problémy.

Místy jsou lokace natolik rozvětvené a propojené, že občas chvíli trvalo najít správnou cestu. Jinak je až na pár tajných lokací postup opět lineární. Obtížnost je zhruba srovnatelná s předchozími díly, ale díky rozumněji nastaveným hádankám jsem umíral vlastně méně. Po dohrání se odemkne klasicky vyšší obtížnost, pár dalších drobností, ale především slušné množství opravdu dlouhých videí. Tematicky je zastoupeno vše od designu úrovní po skládání hudby, velmi příjemný bonus. Celkově považuji God of War III za vrchol tradiční části série.
+21

God of War II

  • PS3 80
Pokračování povedených a úspěšných her bývají často rozporuplná, ale v tomto případě je vše jak má být. Většina nepříjemných prvků z jedničky byla vyřešena nebo umírněna. Akrobatické kousky nejsou tak zdlouhavé, moc se neopakují a není nutné je zkoušet dvacetkrát. Také časové omezení některých hádanek zůstalo, ale tentokrát s malým prostorem pro chyby, takže není tak frustrující. Velký pokrok udělal i design jednotlivých úrovní. Vše je snad ještě epičtější a především propojenější. Kratos se častěji vrací do již navštívených lokací, ale cesta dále je většinou jasná, obvykle jde o výlety z větší oblasti aby se nakonec otevřela hlavní cesta dále.

Hlavní náplní jsou stále souboje a zde k žádným podstatným změnám nedošlo. Pár nových nepřátel, pohybů, ale jinak je vše při starém. Nová je z části magie, především magický luk jsem hodně ocenil. V první části na likvidaci vzdálených cílů, ale později se dost hodil i na některé bossy. To je také příjemná změna, větších soubojů je tentokrát výrazně více. QTE nebylo tak hrozné jako v prvním díle až na úplný závěr. Finální souboj proběhl celkem bez problémů, je o dost snazší než v prvním díle, ale poslední minuta s QTE je hrozná. Strávit půl hodiny snahou namačkat !4! tlačítka byla opravdu hrůza. Už jsem i uvažoval, že to nebudu dohrávat. Během hry také jeden boj proběhne v 2D, což možná byla drobná inspirace pro mobilní Betrayal.

Grafika je od prvního pohledu výrazně dále. Je vždy potěšující vidět, jak vývojáři postupně dokáží více využít stejnou platformu. Příběh dobře navazuje na jedničku, po dohraných třech dílech to vypadá docela nadějně. Vzhledem k žánru si autoři dávají celkem záležet. Odemknuté bonusy tentokrát tolik nezaujmou a režim výzev jsem ani nezkoušel. Celkově na mě druhý díl působil dobře a až na pár drobností ho považuji za povedenější než první. Stále jsem se ještě nerozhodl zda budu pokračovat plnohodnotnou trojkou nebo Chains of Olympus, ale sérii bych rád zkompletoval celou.
+13

Dead Space

  • PS3 80
Herní výzva 2022: Ticho jako v hrobě 

Dead Space byl jeden z mých herních restů. Hru jsem rozehrál "kdysi dávno" a pak se k ní dlouhou dobu nevrátil. Po návratu jsem nejspíše přišel na to proč. Ovládání je na konzoli prostě divné. Místo klasického střílené R1 R2 musíte nsjprve stisknout L1, čímž také otevíráte svoje schopnosti. Po čase si na to ale jde zvyknout.

Hrá má jinak velmi hutnou atmosféru, a to hlavně ze začátku, kdy tak nějak moc netušíte, co se děje. Lekačky jsou opravdu lekavé, rozkrývání příběhu zajímavé a mnohé jiné než střílecí prvky zajímavé. Zahrajete si tak zero-G basket, zastřílíte na střelnici, sejmete pár asteroidů a zalítáte si v atmosféře. Samotné střílení je také zábavné. Řezačka je jedna z nejlepších zbraní ve hrách vůbec a rozhodně má nejoblíbenější zbraň ve hře. Hodně vám pomůže proti rychlým nepřátelům a obecně v boji na blízko. Jste ale donuceni používat i jiné zbraně, protože na některé nestvůry je vám řezačka k prdu.

Vaše hlavní postava Isaac během hry nic neřekne, informace se dozvídáte díky komunikaci ostatních členů posádky a z nasbíraných audiozáznamů. Musím ocenit, že oproti jiným hrám zde není vůbec problém sesbírat veškeré textové a audiozáznamy, protože se k nim v průbehu hry přirozeně dostanete a nemusíte tak hledat na bizarních místech. Jejich počet je dostatečně nízký na to, aby si udrželi zajímavost.

Ke konci jsou některé pasáže velmi frustrující, a to ne zrovna v dobrém slova smyslu. Nestvůra, která nemůže umřít a neustále se regeneruje (a to i když ji nezabijete a jen jí usekáte nohy) vás neustále ruší v tom, abyste vyřešili puzzle. Proti tomu závěrečný bossfight je o poznání lehčí. Je nutnost s sebou mít střelnou zbraň a když vám dojdou náboje, boss vám spawne nestvůry, ze kterých vám náboje padnou. Podle mě dobře vymyšlené.

Na závěr bych ještě ocenil grafiku, která na mě působila velmi dobře i po těch x letech a ještě na PS3 konzoli. Tyhle starší hry zkrátka stárnou dobře se vším všudy.

Pro: Atmosféra, výběr zbraní, hezká grafika

Proti: Frustrující pasáže, podivné ovládaní

+21

God of War

  • PS3 75
Nejnovější díl z roku 2018 všichni doporučují všemi deseti, ale před jeho hraním musím poznat alespoň základ této série. Vrhl jsem se tedy na úplný počátek a rozhodně toho nelituji. God of War je velmi solidně zpracovaná rubačka. Vůbec se nedivím, že ve své době uchvátila tolik lidí. Řada prvků skvěle funguje i dnes. Začnu zasazením a hlavním hrdinou. Staré Řecko je sice už okoukané, ale stále zajímavé téma a Kratův příběh do této atmosféry pěkně pasuje. Samotná jeho postava je neobvyklá, nejde o žádného kapitána dobráka, právě naopak. S ničím se nepáře a jde si tvrdě za svým cílem, pomstou. Je to osvěžující změna. Při hraní jsem si nejednou vzpomněl na Herkula nebo Xenu, atmosféra je dost podobná.

Grafika působí dobře, je na ní sice vidět věk, ale pro tento účel dostačuje. Verze pro PlayStation 3 je navíc v trochu vyšším rozlišení a hýbe se krásně plynule. To je důležité především v soubojích, které mají slušnou dynamiku a jsou hlavní náplní hry. Akce je opravdu hodně a hra s ní naštěstí umí pracovat. K dispozici je dostatek komb, magie i možnost úhybu a blokování, ale vše je velmi svižné a jednoduché. Efektní údery a téměř filmové boje tak vznikají téměř sami. Tím nechci nijak snižovat obtížnost. Klasičtí nepřátelé jsou ještě tak akorát, ale bossové představují slušnou výzvu. Bohužel to v polovině případů mají na svědomí quick-time eventy. Sice po nich vždy následuje velmi efektní útok, ale obzvláště ty delší moc nemusím a ani mi nejdou. Stejně jako super rychlé mačkání kolečka celkem dlouhou dobu není můj šálek čaje.

Mimo boje hra obsahuje i skákací pasáže a pár puzzlů. Skákání ani balancování na trámech mi nijak nevadilo, není moc náročné a vhodně rozbijí všudypřítomnou akci. Hádanky nejsou obtížné, moc nezdrží, ale za časový limit v některých částech jsem autorům hodně spílal. Závěrečná část hry je trochu nevybalancovaná, lezení a skákání je až moc, ale většina jde celkem zvládnout. Nejhorší byla část s lezením na rotující sloupy, musel jsem to opakovat snad stokrát. Po dohrání se ale většina negativních pocitů rychle vytratila.

Na závěr bych ještě rád pochválil pěkně zpracovaný manuál a bonusové materiály přímo na disku se hrou. Po dohrání se totiž odemknou různá povídání o vývoji, tvorbě postav, úrovní a ukázky odstraněných částí. Velmi zajímavě vypadaly také první verze hry, občas skoro nebyla k poznání. V 3D muzeu postav jsou k vidění prototypy Krata a některé jsou opravdu překvapivé. Rozhodně doporučuji si tyto bonusy projít. Odemkne se také jakýsi režim výzev, řada lokací s nepřáteli a daným úkolem na čas, za mě spíše nuda. God of War mě velmi příjemně překvapilo, rozhodně stojí za zahrání i dnes. Nejspíše se hned vrhnu na druhý díl.
+20

Crash Bandicoot 3: Warped

  • PS3 75
dlho som rozymslal, co v ramci hernej vyzvy zaradim pod kolonku nemy protagonista. vsetko co som chytil, tak bola aspon jedna prehovorena veta. potom v ramci playlistu, som sa po asi 20 rokoch dostal ku crashovi a nahle prislo to uvedomenie, CRASH JE TICHO!

tak som si to presiel, niektore levely ma bavili ako kedysi, ine som neznasal stale rovnako, ale principialne sa mi pacila ich roznost. raz ste v prehistorickom leveli utekajuc pred dinosaurom, potom zavodite na motorke, lietate v oblakoch, jazdite na tigrovi az sa dostanete do futuristickych koncin hry.

uplne som zabudol, ze vam uspesne boss fighty odomykaju nove power upy a este viac mi udrelo do oci, ze hned prvy level dalsieho segmentu sluzi ako tutorial na novu schopnost. to som si ako decko nikdy neuvedomil a celkovo viem ten dizajn hry viac docenit, ze to nie je len, sup sem, sup tam

ked nieco hram, snazim sa to skompletovat na 100% (v tomto pripade aj na viac), ale z duse neznasam dve veci...hard mode (ktory tu chvalabohu nie je) a casovky (ktore tu bohuzial su)...uprimne, par som ich skusil, ale uz na to nemam nervy a asi po troch som sa na to vykaslal, to nech si nahanaju mladi :D

Pro: roznorodost levelov, power upy

Proti: časovky

+11

Tom Clancy's Splinter Cell: Pandora Tomorrow

Tom Clancy's Splinter Cell

Battlefield: Bad Company

  • PS3 90
Od Bad Company jsem toho tolik nečekal. Nějakou chválu jsem slyšel, ale měl jsem utkvělou představu, že to bude jen další, řemeslně dobře zpracovaná napodobenina Modern Warfare. Jako, že tenhle typ akcí se v roce 2008 dostával těžce do kurzu. Jaké bylo mé překvapení, že Bad Company se dal jiným směrem. Svým osobitým směrem. Battlefield byla vždycky spíše multiplayerová série. Tomu odpovídají i zdejší mapy, které si o mulťák přímo říkají. Nabízí ale i plnohodnotný singl, který je maximálně zábavný.

Se svým potrhlým týmem elitních vojáků tvoříte první linii konfliktu. Duše celé hratelnosti je dobývání nového území. Hra vás vhodí do lineárních, ale členitých misí, které musíte dobýt. Kolikrát je to boj o každý druhý barák, o každý záchytný bod. K dispozici dostanete širokou paletu zbraní a jen jen na vás, jakou taktiku zvolíte. Je libo zdrženlivější postup při prohledávání domů s lehkými samopaly či brokovnicemi? Nebo si vzít do rukou raketomet či tank a budovy srovnat se zemí i s nepřítelem? Nebo střílet do oken pomocí odstřelovacích pušek? Hratelnost na víc způsobů je fajn. Jen ne tak zhurta. Rambo styl se moc nevyplácí.

Ze zbraní je radost střílet. Chovají se tak, jak mají. A vozidla se ovládají tak, že mě to jako hráče vůbec neomezovalo v plynulém zážitku. Bavil jsem se skoro se vším (golfový vozík zase takové terno není) . S helikoptérou se taktéž dalo efektivně a jednoduše bojovat. Nebo s ní můžete jen tak střílet do lesů a kácet je. Model destrukce je výborný. Vzhledem k dobyvačné povaze hry mají nepřátelé nastavené spíše defenzivní chování. Jen s neochotou opouštějí své kryty. V tu chvíli není nic jednoduššího, než přepnout na granátomet a kryt (například zeď baráku) ustřelit. Granátů i raket je dostatek a o zdi není nouze.

Systém léčení je tak někde napůl mezi autohealem a klasickou potřebou lékárniček. Zdraví si musíte hlídat a včas přepnout na adrenalinovou injekci, která se po aplikaci dobíjí. Vzhledem k velké přesnosti nepřátelské palby byly momenty, kdy jsem injekci pomalu nemohl dát z ruky. Někdy jsem si až říkal, že je to zbytečně překombinované. Je to ale rozhodně něco nového a neovlivňuje to zásadně hratelnost. Horší je, když člověk s gamepadem včas nezaměří. Nepřátelé jsou pohotoví a přesní. Možnost asistenta míření tady je, ale je zanedbatelný. A kdo taky chtěl mít střílečku z vlastních očí s asistentem míření? Minimálně já ne. Lepší je, naučit se to. Naštěstí hra za smrt moc nepenalizuje. Jen vás vrátí kousek nazpátek s uloženým postupem.

Moc příjemné není pomalé snímkování. V hektických pasážích se přeci jenom při 30 fps hůř míří. Já jsem ale měl pocit, že to často šlo i pod 30 snímků. Hra by si 60 zasloužila. To by ale také musela nejspíš vypadat o poznání hůře.
Za celou dobu se také skoro nezmění herní prostředí. To už je ale jen takový malý detail. Dobývání nepřátelského území a zlata, v singlu Bad Company, stojí za to.

Pro: pocit ze střelby, model destrukce, zábavné dopravní prostředky, sympatická a ulítlá parta spolubojovníků

Proti: pomalejší framerate ztěžuje míření

+17

Harry Potter and the Half-Blood Prince

  • PS3 55
Slaboučká videoherní adaptace "do počtu". Hratelnost Half-Blood Prince se omezuje defacto na pobíhání po Bradavicích a tři opakující se minihry.

První jsou dost mizerně navržené čarodějnické duely, druhá nenápadité létání na koštěti (naštěstí s alespoň špetkou atmosféry) a třetí celkem fajn vaření lektvarů. To je bohužel všechno a v kůži Harryho tak pendlujete od jedné aktivity ke druhé a cestou sbíráte po Bradavicích poschovávané erby. Snažení hráče je sice zabaleno do příběhové omáčky z předlohy, děj je však podávám otřesně a po scénáristické stránce jde místy až o ohavnost (což je vzhledem k předloze skoro zločin). Jednotlivé dějové scény na sebe špatně navazují a jsou hloupě napsané i rozanimované. Ovládání je toporné a kouzlení za pomoci pravé páčky ovladače místy až frustrující.

I přes hodně omezenou a opakující se herní náplň zabere hra cca 5-6 hodin, při plnění nepovinných výzev (samozřejmě v rámci naprosto totožných tří miniher) se herní doba o něco natáhne. Šestá herní adaptace dobrodružství Harryho Pottera tak měla nakročeno k úplnému propadáku...

Jenže on je to pořád Harry Potter a kouzelnický svět i v tomhle zpackaném provedení celkem funguje. Díky tomu si hra zachovala jisté zbytky atmosféry a já se i přes objektivně mizernou herní náplň jsem se po těch několik hodin vlastně celkem bavil.

Half-Blood Prince tak bohužel působí jen jako hodně odfláknutá hra na motivy filmu, spíchnutá v časovém pressu za několik málo měsíců. Objektivně to možná není ani na ten průměr, přesto niž s hodnocením nepůjdu. I mizerná herní adaptace ze světa čar a kouzel totiž svým zvláštním způsobem baví a jen se ukazuje, že na trhu by bylo pro moderní hru z tohoto světa rozhodně místo. Uvidíme, co předvedou tvůrci Hogwarts Legacy , kterým osobně i přes obrovská fanouškovská očekávání příliš nevěřím.

Hráno jako součást Herní výzvy 2022 – "5.  Na vážkách:  Dohraj hru, která má na žebříčku DH oranžové hodnocení (50 - 69 %)" – Hardcore varianta 

 Hodnocení na DH v době dohrání: 66 %; 71. hodnotící; fyzická kopie na disku

Pro: Svět Harryho Pottera; Bradavický hrad (byť i ten je odfláknutý); vaření lektvarů

Proti: Špatný soubojový systém; repetitivní herní náplň; otřesný scénář; i přes opakovaní mechanismů velmi krátké; frustrující ovládání

+11

Demon's Souls

  • PS3 80
takze, vsetci hraju elden ring, ale ja so svojim ocd musim zacat od korenov a tak sa k souls zanru of fromsoftware pustam cez ich prve demon's souls. k soulsovkam vam obrovsky respekt, bavia ma kukat na yt a twithci majstrov tohto zanru jak si idu, nezatazeni s tym, ze ich na kazdom kroku moze chyba stat zivot...reku, skusim tiez.

tak som si splasil ps3, nainstaloval demon's souls a hor sa do toho....boletaria, moja prva facka ako zaciatocnik, nejak som sa predal az k phalanxovi a zvladol som to len vdaka tomu, ze som uz vedel z videi, ze si treba posetrit vsetko ohnive nanho :D nexus a ze vyskusam novu oblast, stonefang....prisiel som, videl som armor spidera, umrel som tam asi tak 1648434843448 krat a odisiel som :D

a to je na tomto zanry pekne, potreba ucit sa a git gud a tak som sa ucil, ze treba sa zamerat na jeden, dva staty na zaciatok a do toho cpat souly a tak sa stalo, nieco som naskreckoval, vyleveloval sa a zrazu pavuk isiel na par pokusov dole a takto je to s celou hrou...treba sa zlepsovat :)

Pro: ferova obtaznost, niektore boss fighty mali zaujimavu mechaniku na ich porazenie

Proti: kolotocarski skeletoni na shrine of storms a flamelurker

+14

Dark Souls

  • PC 95
  • PS3 95
  • X360 95
Dark Souls je pro mě hra, která mě vrátila k hraní. Pocit objevování, jako je tady, jsem jinde moc nezažil a ten design úrovní mě prostě nepřestává bavit. Letos jsem ji taky nedohrál poprvé, nýbrž jsme si ji dali s kamarádem v coopu ve dvou. A hraje se to prostě tak dobře, soubojový systém je přesný, ve většině případů selhání člověk ví, co udělal za chybu a jakkoliv je hra těžká, působí férově. Design bossů a světa je perfektní a na některé bossy budu mít krásné vzpomínky už napořád. Příběh mě baví svojí tajemností a některé postavy jsou tak krásně napsané, i když toho vlastně moc neřeknou. Na dnešní poměry už samozřejmě hra není kdovíjak krásná po vizuální stránce, ale i přesto jsou některé scenérie moc pěkné a prostředí působí tak, jak má.

Pro: objevování, soubojový systém, úžasná atmosféra, vedlejší postavy, tajemný a nejasný příběh

Proti: Starší grafický kabátek

+12 +14 −2

Medal of Honor: Frontline

  • PS3 65
Nejsem tolik spokojen jako většina zdejšího osazenstva. Ten hlavní důvod je vysoká, až masochistická obtížnost. Frontline je asi tak stejně obtížný jako Allied Assault. Plus nemožnost uložit hru během mise. Plus nepohodlné ovládání přes gamepad. Bohužel, největší oldschool je zdejší ovládání. Žádná funkce akcelerace kurzoru. Ani možnost nějak snížit citlivost. O nějakém asistentu míření si můžete nechat zdát. Ve Frontline se míří špatně a k tomu vám dá hra jen málo věcí zadarmo.

Na větších prostranstvích musíte nejdřív nepřítele najít. Pokud se vám to podaří dřív, než vás zastřelí. Nepřátelé jsou přesní a uhýbají. Moje muška byla roztěkaná a často se mi nedařilo nácky rychle zaměřovat. Kulometná hnízda částečně střílí skrz zeď. I na to jsem si při extrémně pomalém a opatrném postupu zvykl. Opakovat misi po dvacáté je tady na denním pořádku. Já si ale dal za úkol hru dohrát na střední obtížnost. Podle zákonu pravděpodobnosti to trpělivý člověk (při dostatečném počtu pokusů) nakonec vyhraje. Otázkou je, zda je tohle ještě zábava. V některých misích (důlní vozík) ani opatrný postup nejde aplikovat.

Válka je válka a Frontline se pokouší její frustraci přenést na televizní obrazovky. Naštěstí někdy pomůžou chyby obsažené v PS3 verzi. Nepřítel se občas zasekne do zdi. Občas vytuhne, pokud utečete z boje a znova se vrátíte. Trochu to kompenzuje nemožnost ukázat oficírské papíry v tajných misích. Docela velká chyba. Naštěstí je hra hlavně o střílení, takže na nějakou tajnou misi se můžete z vysoka vyprdnout.

Po tom, co jsem si s hrou vytrpěl, musím uznat, že mě bavilo sbírat vzácné trofeje na PSN za dokončené úrovně. Evidentně s tím všichni takové nervy neměli. Každá dokončená mise bylo jedno velké oddechnutí a zároveň uspokojivý pocit z jejího zdolaní. Sáhl jsem si na dno nervů. Zahrál si zase jednou pořádný masochistický oldschool a vzpomněl si na hru Project IGI.. Díky, ale teď bych si dal raději něco odpočinkovějšího.

Pro: pocit uspokojení z každého zabitého nácká, z každé dohrané mise, z dohrané hry

Proti: nemožnost ukládání během misí, masochistická obtížnost, nepohodlné ovládání, technické chyby

+19

Resistance 3

  • PS3 85
Třetí Resistance mi sedl. A překvapivě hodně. Občas lidé tomuto dílu vyčítají vyšší obtížnost. Jako startovní hru na PS3 bych to rozhodně nedoporučoval, ale obtížnost je v mezích normy. Na střední obtížnost jsem umíral jenom občas. Ovládání gamepadu mi už, po nějaké době z PlayStationem, nedělá problém. Postupné startování citlivosti kurzoru je skvělá věc. Jaký velký rozdíl oproti starším kusům typu Medal of Honor: Frontline, které to nemají a kde musíte při každém míření těžce cukat kurzorem. Navíc, autosave je v třetí Resistance doslova na každém kroku.

Ze začátku jsem byl trochu vyjukaný z návratu lékárniček. Někdo by řekl, že to zvýšilo obtížnost. Já říkám, že to změnilo styl hraní. Moc se nevyplatí opatrně vykukovat z poza rohu a z dálky ostřelovat nepřítele s tím, že občas schytáte nějakou tu ránu. Tady je potřeba být v kontaktu s nepřítelem. Být v kontaktu s jeho lékárnami. Odhadem každý třetí emzák má za pasem připevněnou lékárnu. Bez nich dlouho nepřežijete. Díky tomu se z Resistance stává pořádná řežba.

Potěší možnost opět nosit všechny zbraně u sebe. Je super mít možnost vybírat si zbraně podle nálady a ne podle toho, co hra zrovna dovolí. Každá zbraň má něco do sebe. Mě nejvíc pomáhala brokovnice a ta zbraň, co dokáže prostřelit zeď. Možnost jejich vylepšení je taková malá odměna za používání. Proč ne, mě to přišlo fajn. Stejně tak bossové, kteří jsou naprosto přirozeně zakomponovaní do děje. Člověk by si ani na první dobrou neřekl, že bojuje z bossem. A souboje s nimi jsou parádní. Slušný pokrok oproti minulému. Jediné, co mi trochu chybělo, byl boj po boku lidské armády (která už není). Naopak poprvé v sérii zažijete boj proti lidským protivníkům.

Atmosféra hry je skvělá. Temný zdemolovaný svět, který už nenabízí příliš radosti. Přeživší se schovávají a snaží se v přicházející stálé zimě přežít. Celé je to trochu komixově laděné a nebere se to moc vážně. Děj je plný profláklých a nesmyslných klišé, které je opravdu potřeba nebrat vážně. Například scéna, kdy hrdina přijde k rádiu u kterého hraje gramofonová deska. Nemuselo by to být nic moc divného, až na to, že je očividně jasné, že toto místo lidé ani elektřina už dlouho neviděli. Halucinace zmrzlého hrdiny? Možná.

Konec je tak přestřelený, že jsem dlouho přemýšlel, zda už hrdina dávno neumřel před ním a zda to není jen projekce jeho snů. Podivná představa. Zároveň i děsivá. Kdyby to tak opravdu bylo, hra by měla velký přesah. Beznadějnost celé situace je očividná už od začátku.

Pro: perfetní atmosféra, abstraktní příběh, který můžete milovat i nenávidět, možnost nosit všechny zbraně, nezničitelný všední hrdina, ke konci už opravdu hodně solidní mindfuck

Proti: některé části v New Yorku jsou trochu frustrující, hnutí odporu je v troskách

+18

Blood Stone 007

  • PS3 80
Pro mě je Blood Stone zapadlým klenotem z éry Daniela Craiga. Originální příběh vás v téhle střílečce z pohledu třetí osoby zavede do řady atraktivních lokací. Začínáte v aténské Akropoli, fanoušky Srdečných pozdravů z Ruska potěší výlet do Istanbulu, a pokocháte se také ohňostrojem no nočním nebi Monaka. Parádní špionskou atmosférou na vás dýchne mise na Sibiři, kde musíte infiltrovat sklad biochemických zbraní, a jako ve skutečném velkofilmu si budete připadat při návštěvě obřího akvária v Bangkoku.

Chybět nemůže ani úvodní titulková scéna a famózní song I’ll Take It All od zpěvačky Joss Stone, která svůj půvab a hlas propůjčila hře i pro ztvárnění bond girl. Jo a hlavního hrdinu si samozřejmě namluvil sám Craig a nechybí ani Judy Dench, čili ve všech směrech byla tomuhle videohernímu projektu věnována špičková péče.

Na internetu ostatně najdete spoustu povzdechnutí ve smyslu, že tohle měl být film. A to je to nejdůležitější – celý příběh je s Craigovou sérií silně propojený, což vám dojde ve chvíli, kdy se doslechnete o jakémsi děsivém muži na pozadí všeho, co se děje... Není jmenován, ale modří už vědí, přitom do jeho oficiálního "představení" v tu dobu zbývalo ještě 5 let! Proto si Blood Stone na časové ose můžete skutečně zařadit mezi Quantum of Solace a Skyfall, a stane se tak dalším (a plnohodnotným) střípkem do celkové mozaiky Craigových bondovek.

Dobové recenze hru do nebes nevynášely, většinou dostávala průměrné hodnocení 5-6 z 10, ale obecně ji fanoušci agenta 007 dodnes považují za vydařené dílo a dokonce v komentářích volají po remaku. Blood Stone měl smůlu, že byl vydán zrovna v časech po rozpačitě přijatém Quantum of Solace. Série prožívala ústup ze slávy, proto i slabé prodeje rozhodly o tom, že zvažované (a snad i původně ohlášené) videoherní pokračování nebude.

Říkám škoda! Protože i když hratelnost není vždy dokonalá, jde o vydatnou porci (kvalitní) bondovské akce a zábavy, kterých mimo filmy zas tak moc nevzniklo.

PS: Další mé recenze nejen na hry najdete na Instagramu, profil instageek_cz , díky!:)

Pro: Filmová atmosféra, atraktivní lokality, příběhově doplňuje Craigovu hlavní sérii bondovek.

Proti: Levely, kde něco řídíte, byly sice nadupané akcí, ale technická stránka trochu drhla.

+12 +13 −1

The Simpsons Game

  • PS3 85
Pokud stejně jako já patříte k lidem, kteří by si v případě neomezených finančních možností nechali vybudovat zmenšenou kopii Springfieldu a v ní žili jen se svými blízkými (a s herci placenými za to, aby hráli jeho seriálové obyvatele), jste s The Simpsons Game na správné adrese!

Ne snad, že by byl zdejší Springfield dokonale živoucím městem, ale má přesně ten správný feeling virtuální simulace, ve které jste se ocitli. Osobně jsem měl nejradši momenty, kdy při pročesávání ulic v honbě za víčky od Duffu či Krustyho kupóny utichla hudba a člověk slyšel jen klidný hluk města, typický pro líná prázdninová odpoledne.

Kromě volného pobíhání po Springfieldu se hra skládá z 16 akcí nabitých levelů, kde budete hordy nepřátel mlátit, kopat, drtit tělovým tukem, trefovat prakem či ohlušovat saxofonem. A když se zrovna s nikým nervete, bude vás bavit humor, protože si v ničem nezadá s těmi nejlepšími díly Simpsonových. Město budete chtít zkoumat nejen kvůli sběratelským předmětům, ale i pro setkávání se starými známými, kteří mají vždycky co říct a reagují podle toho, za koho zrovna hrajete. Jeden příklad za všechny – když jste Bart a zahlédnete tetu Selmu, hned na vás z dálky haleká: „Ále, tady je můj oblíbený synovec! Jako na zavolanou, zrovna když potřebuju masáž nohou!“

Párkrát mě při hraní napadlo, jaká je škoda, že The Simpsons Game nedostala kompletní českou lokalizaci. V dabingu pánů Dejdara, Lábuse, Zavřela a dalších by to byla ještě o level zábavnější jízda. Angličtiny znalí pařani se ale i tak nasmějí až až, protože tahle hra se nezastaví před ničím. Dělá si srandu z nich, sama ze sebe i z celého videoherního průmyslu, který trefně paroduje. A i když za to ve finále schovává řadu vlastních nedostatků, ten koncept zkrátka funguje.

Během příběhu přebíráte postupně kontrolu nad všemi členy rodiny. Každý z 16 levelů procházíte s předem danou dvojicí postav (fajn hra pro lokální multiplayer!), přičemž ty se liší svými superschopnostmi. Homer se umí transformovat do obří tlusté koule, Líza ovládá boží ruku, kterou by jí záviděl i Maradona, Bart je springfieldský Batman a Marge dokáže se svým megafonem manipulovat dav. Navíc má ještě jednu tajnou zbraň – Maggie, za níž s pohledem z první osoby prolézáte různými těsnými prostory, kde bývají schované slevové kupony.

A tím se dostáváme ke sběratelství, protože kolektoři tady budou mít žně. Po celém Springfieldu i ve všech levelech budete narážet na předměty, které se vyplatí sbírat. Bartovi za ně přibývají na stěně pokoje plakáty s Krustym, parodující známé filmové hity, Líze ve skříni panenky Malibu Stacy, Marge v ložnici spreje na úpravu vlasů a Homerovi ve sklepě lahve Duffu. Jelikož město tady není nijak zvlášť obrovské, dá se při správném rozvrhnutí skutečně bez problému komplet pročesat.

Jak jsem už psal, Springfield je krásně udělaný, najdete v něm spoustu ikonických míst, kam můžete zajít i dovnitř (škola, kostel, bar u Vočka, komiksákův obchod, Kwik-E-Mart, ale třeba i kancelář starosty Quimbyho nebo sklepní laboratoř profesora Frinka). Jen škoda, že se nedostalo na továrnu pana Burnse! Můžete ho alespoň potkat na ulici a naložit mu některým ze speciálních útoků. A kdo má dodnes trauma z pekelně obtížných jízdních misí v The Simpsons Hit & Run, ten může být v klidu – tady žádná auta neřídíte.

Samotné levely jsou nabité akcí i humorem, postupně se dostanete od čokoládového světa přes Francii 2. světové války až do pohádkové říše a ještě mnohem dál! Byla by škoda to všechno vyzradit, protože vás budou neustále překvapovat, stejně jako vtipní nepřátelé i nové dovednosti postav. A i když vás občas při hraní trochu potrápí kamera, což vidím jako v podstatě jediné negativum, pořád jde o nutnost pro všechny fanoušky Simpsonových!

PS: Další moje nejen herní recenze najdete na Instagramu, profil instageek_cz !:)

Pro: Povedená herní simulace seriálového Springfieldu, humor a za sbírání jsou tu super odměny!

Proti: Jednotlivé levely by mohly být větší a pestřejší.

+11

Resistance 2

  • PS3 75
Resistance 2 se poučila z kritiky, která se snesla na první díl a i když se stále některým nedostatkům nevyhnula a často bývá fanoušky považována za nejslabší díl, osobně se mi z celé základní trilogie pro PS3 líbila asi nejvíc.

První zlepšení je grafika - zapomeňte na šedivou jedničku, tady se hraje všemi barvami, jeden post-processing efekt střídá druhý a samotné prostředí je různorodé a hned se neokouká. Super! Jistě, trojka nabízí té pastvy pro oči ještě víc, ale zase běží ve sníženém rozlišení a má potíže s výkonem, což se tady neděje.

Nemám problém ani s autohealem a možností nést jen dvě zbraně, ačkoli obojí bylo hráči často kritizováno. Automatické doplňování zdraví zlepšuje plynulost hry, netlačí tolik hráče k opatrnickému postupu a kempování. Omezená nosnost zbraní zase přispívá k tomu, že hráč během hry opravdu vyzkouší celý arzenál, zatímco v jedničce používal stále dokola dvě základní zbraně a ty speciální si šetřil na bossy a difficulty spiky. Dvojka samozřejmě do lokací zbraně vhodně rozmisťuje podle toho, které se zrovna budou na následující výzvy hodit.

Tvůrcům se ale opět nepovedlo udělat férovou obtížnost a poladit míru poškození. Tedy, v případě nepřátel zmizel otravný bullet sponge efekt, nicméně hráč sám je opět mimořádně křehký. Když se v některých situacích dostanete pod těžkou palbu, nestihnete se schovat dříve, než bídně zhynete. A někteří nepřátelé jsou schopní vám zasadit instakill. Vyloženě otravní jsou Chameleoni, kteří jsou neviditelní, zaregistrujete je tak vteřinu až dvě před útokem a na jakoukoli obtížnost vás sejmou jednou ranou. Pokud zrovna v nevhodnou chvíli nabíjíte zbraň, není žádná možnost se jim ubránit.

Slabé jsou též bossfighty, které sice působí velkolepě na pohled, ale nevyžadují po hráči žádný skill a jejich překonání tak nepřináší pocit satisfakce. Úplně nejhorší je finální boss, který je akorát otravný, ale funguje na něj jednoduchá strategie (nebo je to exploit?), k jejímuž zdárnému provedení by snad šlo vycvičit i průměrně inteligentního psa.

Kdybych měl zážitek z Resistance 2 k něčemu přirovnat, řekl bych, že je to něco jako takové sci-fi Call of Duty - se vším dobrým i špatným, co k tomu patří.

Pro: mnoha vylepšení proti prvnímu dílu, grafika, pestrost, zbraně

Proti: nízká výdrž hráče, nefér obtížnost, Chameleoni, slabé souboje s bossy

+8