Pro pohodlnější navigaci i přístup k pokročilým funkcím Databáze-her.cz doporučujeme povolit si ve svém prohlížeči JavaScript.

Nejlépe hodnocené komentáře

Blood Stone 007

  • PS3 80
Pro mě je Blood Stone zapadlým klenotem z éry Daniela Craiga. Originální příběh vás v téhle střílečce z pohledu třetí osoby zavede do řady atraktivních lokací. Začínáte v aténské Akropoli, fanoušky Srdečných pozdravů z Ruska potěší výlet do Istanbulu, a pokocháte se také ohňostrojem no nočním nebi Monaka. Parádní špionskou atmosférou na vás dýchne mise na Sibiři, kde musíte infiltrovat sklad biochemických zbraní, a jako ve skutečném velkofilmu si budete připadat při návštěvě obřího akvária v Bangkoku.

Chybět nemůže ani úvodní titulková scéna a famózní song I’ll Take It All od zpěvačky Joss Stone, která svůj půvab a hlas propůjčila hře i pro ztvárnění bond girl. Jo a hlavního hrdinu si samozřejmě namluvil sám Craig a nechybí ani Judy Dench, čili ve všech směrech byla tomuhle videohernímu projektu věnována špičková péče.

Na internetu ostatně najdete spoustu povzdechnutí ve smyslu, že tohle měl být film. A to je to nejdůležitější – celý příběh je s Craigovou sérií silně propojený, což vám dojde ve chvíli, kdy se doslechnete o jakémsi děsivém muži na pozadí všeho, co se děje... Není jmenován, ale modří už vědí, přitom do jeho oficiálního "představení" v tu dobu zbývalo ještě 5 let! Proto si Blood Stone na časové ose můžete skutečně zařadit mezi Quantum of Solace a Skyfall, a stane se tak dalším (a plnohodnotným) střípkem do celkové mozaiky Craigových bondovek.

Dobové recenze hru do nebes nevynášely, většinou dostávala průměrné hodnocení 5-6 z 10, ale obecně ji fanoušci agenta 007 dodnes považují za vydařené dílo a dokonce v komentářích volají po remaku. Blood Stone měl smůlu, že byl vydán zrovna v časech po rozpačitě přijatém Quantum of Solace. Série prožívala ústup ze slávy, proto i slabé prodeje rozhodly o tom, že zvažované (a snad i původně ohlášené) videoherní pokračování nebude.

Říkám škoda! Protože i když hratelnost není vždy dokonalá, jde o vydatnou porci (kvalitní) bondovské akce a zábavy, kterých mimo filmy zas tak moc nevzniklo.

PS: Další mé recenze nejen na hry najdete na Instagramu, profil instageek_cz , díky!:)

Pro: Filmová atmosféra, atraktivní lokality, příběhově doplňuje Craigovu hlavní sérii bondovek.

Proti: Levely, kde něco řídíte, byly sice nadupané akcí, ale technická stránka trochu drhla.

+12 +13 −1

Dark Souls

  • PC 95
  • PS3 95
  • X360 95
Dark Souls je pro mě hra, která mě vrátila k hraní. Pocit objevování, jako je tady, jsem jinde moc nezažil a ten design úrovní mě prostě nepřestává bavit. Letos jsem ji taky nedohrál poprvé, nýbrž jsme si ji dali s kamarádem v coopu ve dvou. A hraje se to prostě tak dobře, soubojový systém je přesný, ve většině případů selhání člověk ví, co udělal za chybu a jakkoliv je hra těžká, působí férově. Design bossů a světa je perfektní a na některé bossy budu mít krásné vzpomínky už napořád. Příběh mě baví svojí tajemností a některé postavy jsou tak krásně napsané, i když toho vlastně moc neřeknou. Na dnešní poměry už samozřejmě hra není kdovíjak krásná po vizuální stránce, ale i přesto jsou některé scenérie moc pěkné a prostředí působí tak, jak má.

Pro: objevování, soubojový systém, úžasná atmosféra, vedlejší postavy, tajemný a nejasný příběh

Proti: Starší grafický kabátek

+12 +14 −2

Uncharted 3: Drake's Deception

  • PS3 90
Začátek tohoto dílu byl pro mě dost rozpačitý. Spousta dialogů. Chvíli jsem měl pocit, že jsem snad v nějakém filmu. Celkem málo akce. Překvapivě hodně hádanek. U některých jsem i chvíli musel přemýšlet abych přišel na její princip. Nelíbala se mi berlička, která řeší hádanky za vás. Zbraně mi připadali slabší. Kolikrát se vyplatilo naběhnout a pěkně je zbušit na férovku. A příběh začal nějak moc filozofovat.

Naštěstí se hra tak v jedné třetině rozjela do starých kolejí. Hra plná akce. Plná absurdně epických situací. Ve kterých by všichni ostatní hrdinové umřeli. Opět je to nabité a strhující. Korunu tomu dává scéna v letadle a přistání v poušti. Tohle byla snad nejšílenější a nejlepší scéna z celé série. Následná procházka v poušti je taky boží. Třetí díl je filmovější. Dobrodružný biják není rozhodně na škodu. Ještě, když je to občas psychedelické. Co na tom, že některé souvislosti v příběhu moc nedávají smysl.

Autoři se ještě o píď pokusili vylepšit grafiku. Na některých místech to už ale trochu přetáhli a hra se párkrát nepříjemně zpomalila (PS3). Poušť je ale malebná. Pouštní prostředí byla trefa do černého. Nahuštěné poklady zase věstí, že hra není tak dlouhá. Asi jako jednička, která byla krátká. Obtížnost je sice na některých místech slušná, ale checkpoint je snad na každém metru. Tahle hra prostě chce být dohrána.

Dost mi vadila změna vzhledu Eleny. V předchozích dílech byla mnohem hezčí. Vlastně jsem vůbec nepochopil její roli. Nathan jí nejdřív nechce vidět, aby se později do sebe znovu zamilovali. Přišlo mi to trochu zbytečné. Trochu na sílu. Naopak vztah Sullyho a Nathana je skvělý. Celou hru jsem žil s Nathanem proto, aby Sullyho nezabili.

Pro: strhující akce, scéna v letadle, některé slušné hádanky, dobrodružný biják jak svině

Proti: pomalý začátek, změna vzhledu Eleny, možnost automaticky vyřešit hádanku, krátké

+12

Ratchet & Clank: Tools of Destruction

  • PS3 85
Dosud jsem žádný díl této série nehrál. Začal jsem tedy s prvním PS3kovým dílem. Tyhle platformovky mám vcelku rád. Nutno, ale říct, že je to v první řadě spíše střílečka. A to docela unikátní. Je tu hodně různorodých zbraní a gadgetu, které jsou velmi zábavné na hraní. Skvělý je například granát, který po hození začne hrát hudbu a všichni nepřátele na chvilku začnou tančit a vy si je můžete v klidu postřílet. Nepřátel je poměrně dost druhu a jsou fajn, akorát styl bojů s bossy mi přišel vždycky poměrně stejný. Na rok 2007 vypadá hra graficky a animačně neskutečně dobře. Ve hře se léta z planety na planetu a každá má svoji vlastní barevnou paletu, což je hezky pestré. Příběh hry je trochu slabší, ale pro potřeby takové hry to asi dostačuje. Jsou tu často minihry, kde se využívá funkce naklánění dualshocku. Nemůžu říct, že by se mi nějak protivili, ale nějak odvařený jsem z nich nebyl. Ocenil bych, kdyby tu bylo více pasáží, kde hrajete za vašeho parťáka robota Clanka. Hrajete za něj vždycky krátkou chvíli a to jenom asi dvakrát nebo třikrát. Celkově je hra zábavná a pěkně svižná. Nějaké další díly si určitě zahraju.

Pro: Unikatní zbraně, nepřátele, grafika, animace, různorodá barevnost každé planety, level design, různorodost gameplaye

Proti: Bossfighty, příběh, málo pasáží s Clankem,, pasáže, kde letíte a bojujete s vesmírnou lodí byly trošku odfláklé

+12

Beyond: Two Souls

  • PS3 --
Duchové a paranormální jevy... tyhle věci nesnáším. A přesně o tom je Beyond. I přes to jsem si tuhle gamesu užil. Víceméně. Je to spíše film, který je potřeba posouvat mačkáním buttonů a občas nějakou sofistikovanější akcí, která by se dala označit za "hraní".

Příběh je vyprávěn na přeskáčku, což by nebyl takový problém. Až na jednu scénu (úvod) si nepamatuju na nic, co by mi nějak neštymovalo dohromady. Bohužel né všechny kapitoly jsou povedené, označit bych mohl minimálně dvě, které mi do vyprávění neseděly tempem (Navahové) nebo vyzněním (Jako jiné holky).

Hra boduje především v malých, civilních scénách, kde dokáže vybudovat atmosféru a emoce (Bez domova). Paxe ale přesune do úplně jiné roviny, kdy se Jodie jako Sam Fisher snaží infiltrovat a zabít "znepřáteleného" vůdce a celé herní rozpoložení jde do faku. Je velká škoda, že se Quantic Dream nesnažili zůstat při zemi.

Zakončení už není budováno od začátku, tak jako v Heavy Rain, ale záleží jen na několika klíčových rozhodnutích na konci hry. Navíc poprvé jsem dostal ten nejhorší konec a to jen proto, že jsem dvakrát po sobě nezmáčknul dostatečně jasně dané tlačítka. Nejhorší konec v tom, že je nejkratší a nejméně uspokojující. Přepadla mě taková nasranost, že jsem DVD vyrval z mechaniky ještě před nájezdem titulků a měl jsem v úmyslu ho rozlámané poslat zpět vývojářům. Nakonec jsem si celou poslední kapitolu zopakoval znovu a tentokrát už jsem měl skutečné uspokojivé zakončení. Bohužel, jaxem později zjistil z videí na YT, jednotlivé rozhodnutí měly jen minimální dopad na to, jaké zakončení člověk dostane...

Ellen Page zřejmě musela být trochu zklamaná z výsledku, vlažné přijetí a "nude" kauza tomu taky moc nepomohly. William Defoe jí zdatně sekunduje, celá hra ale stojí a padá na charakteru Jodie. Není to hra pro každého, pravděpodobně je větší radost jí sledovat než hrát, ale peněz nelituju. Bavil jsem se, je to zajímavá zkušenost a rozhodně stojí za to jí vyzkoušet, pokud je člověk jen trochu adventuro-interaktivně pozitivní.

Hodnocení: ✰✰✰
+11

Uncharted 3: Drake's Deception

  • PS3 --
  • PS4 --
Amy Hennig byla na psaní tentokrát sama, bez dvou dalších side-kicků a podařilo se ji opravdu mistrovsky podělat vše, na co sáhla. Začátek se ještě docela slušně rozjede a líbilo se mi propojení některých detailů s prvním dílem, co ale následuje poté už jen horko těžko drží při sobě. Ať už je to rozlítaná výprava, jejíž opodstatnění je příběhově vysvětleno dost kostrbatě, tak i některé kousky děje natolik děravé, že si hráč plácá do čela s DS4 a podivuje se, co to mělo kurva znamenat... Jestli bylo nevysvětlení celé zápletky scénáristčiným záměrem nebo jen amatérismem se už asi nedozvíme.

Mrzelo mě i plytké využití Eleny (která na scénu naskočí jak jinak než na vlně WTF momentu) a poněkud utnutým působením Chloe a Cuttera, kteří... prostě zmizí a už o nich do konce hry není ani zmínka. Talbot a jeho objevování se a mizení ze scény budu vydýchávat ještě dlouho.

Technicky je trojka o krok dál než dvojka (která byla o dva skoky dál než jednička) a v 60fps na PS4 se na to kouká celkem příjemně. Hratelností je to stále ten starý over-the-top popkorn se vším, co utváří sérii Uncharted. Po druhém dohrání je pro mě trojka nejslabší a není to hratelností nebo level-designen. Je to naprosto idiotsky napsaným scénářem...

Herní doba: 9hod 39min
Hodnocení: ✰
+11 +14 −3

God of War: Ascension

  • PS3 80
Když jsem si hru nedávno koupil, tak jsem od ní nečekal mnoho, nečekal jsem nic lepšího než předešlé dílo, ale ani nic horšího, spíše jsem sázel na návrat do nostalgie. To, co jsem dostal mě poněkud překvapilo, hra mě nejenom vtáhla, tudíž jsem ji dohrál během pár dní, ale také měla to, co God of War vždycky nabízelo.

Příběh byl na druhou stranu docela mediocre, ale nenudil. Jako prequel to ale dle mého názoru obstálo. Sice jsem čekal boss fight s Áreem na konci, ale bohužel se nekonal. Na konci byl také docela zajímavý plot twist.

Co se týče gameplaye, tak toho není moc, co říci, je to stejné jako v ostatních God of War, s menšími změnami, které zas tolik znatelné nejsou. Obohacení o různé elementy zbraní, místo nových zbraní je sice trochu zklamáním, protože bych radši uvítal zajímavé zbraně, než elementy, kterým nechybí nápad, jen to pro mě osobně není tak přitahující.

V čem tento God of War exceluje je grafické zpracování, je to nejhezčí God of War ze všech a oddálené záběry na velké bosse, či rozsáhle oblasti prostě stojí za to. Co se týče těch bossů, tak jsou zábavní a docela lehcí, i na nejtěžší obtížnost jsem s nimi neměl problém. Největší zklamání byl však finální boss, který byl prakticky celý z quick-time eventů.

Hádanek tam bylo požehnaně, někdy jsem se trošku ztrácel a musel jsem požádat o pomoc youtube, nemyslím si, že bych na to byl moc hloupý, tudíž řeknu, že tam někdy pokulhává level design.

Multiplayer jsem bohužel nebo naštestí nehrál ani nezkoušel tudíž ho nemohu hodnotit, ale nedokážu si ho představit ve hře jako je tato.

Pro: bojový systém, +-příběh, grafika, bossům nechybí nápad

Proti: někdy level design, finální bossfight, absence jiných zbraní

+11

The Last of Us: Left Behind

  • PS3 60
A furt nemáme 100% jistotu, jestli je Ellie lesba! Ačkoli náznaky jsou více než patrné, průměrně inteligentnímu hráči, mezi které se řadím, je potřeba předložit veškeré informace polopaticky! No nic, zbývá tedy hodnotit hru jako takovou.

Celé tohle DLC je vlastně celkem meh. Lidé z ND dobře ví, že jejich fanoušci jsou citliví, a naprosto cíleně jim naservírovali tklivé emo dobrodružství o jednom dávném holčičím "přátelství", které ale skončilo v momentě, kdy... spoilovat nebudu, ale jestli se něco ND podařilo, tak je to závěr. Opět.

Hratelnost je stejná jako u původní hry. Když pominu nudné a táhlé flashbackové cutscény, tak hra v současné dějové lince mě bavila víc, než původní gameplay. Konečně tu máte pořádnou volnost a Ellie bodající NPCčka zezadu do krku je prostě cool.

Sečteno podtrženo, není to žádný zázrak, ale rozvíjí to charakter Ellie. A co si budeme povídat, TLOU je hlavně o příběhu, protože hratelnost je jedno velké meh. Takže jo, za mě ok.

Pro: příběh

Proti: sexuální orientace Ellie je stále záhadou

+11 +15 −4

Duke Nukem 3D: Plutonium Pak

  • PS3 70
  • PS4 70
  • Vita 75
Ac hru nemam rad a nikdy mi k srdci neprirostla stejne sem ji na PSstore koupil a dohral jak kdysi na ps3 tak cca pred 3/4 rokem i na ps vita, nakonec to neni tak nudny jak to byvalo kdysi a novy mapy tomu dodali docela smrnc a vtipy v novych urovnich se mi libili. Novi nepratele jak pisou kolegove - prase v tanku se mi zda ze byli i v prvním vydani ale ruku.do ohne za to nedam.

Pro - poslední úroven se radi k tomu nejhorsimu co kdo kdy vymyslel...

Verze pro ps vita je jak delana na konsolku jako je tato

Pro: Docela zábavný úrovně, PSvita verze hry

Proti: Poslední úroven je teda dost debilni

+11

Enslaved: Odyssey to the West

  • PS3 95
tak sem tu nadheru dohral

pribeh super, nemam k nemu ani zble, prostredi je taky paradni, i kdyz za tech par let asi dost zestarlo, kdyz jsem tenkrat v dobe vydani hral demo tak mne oslovilo ale pak nejak hra sla mimo mne. parkrat jsem si na ni vzpomnel ale porad ne a ne se k ni dostat. no a ted konecne sem ji sehnal a dohral.

pribeh odsypa prijemne a nemam k nemu jedinou vytku, akorat mne parkrat neprijemne prekvapilo prostredi. umiral jsem jenom nedokonalym doskokem nebo ovladanim. tezko rict jestli uz je to zastaralyma ovladacema nebo opravdu optimalizaci hry. dostkrat se mi stalo ze se hra pri cutscenach mirne sekala pri vertikalnim posunu. nejdriv jsem si rikal ze to asi bude tim ze mam ps3 napojenou prez starodavny kino ale neni to tim, ted jsem vytahl Killzone 2 a ta na tom bezi uplne plynule.

nektery pasaze byli diky tomu frustrujici, nekolikrat opakovat pasaz diky spatny optimalizaci mne dost mrzelo, bohuzel pro mne ja jsem z tech co daji dost na pribeh a provedeni je az druhy v rade takze hra ma za mne 95 procent.

jinak jak jsem psal jinde tahle hra asi byla jako inspirace pro Horizon Zero Dawn protoze prostredi a namet spolecne s hlavni akterkou jako by z bluraydisku vypadl originalu :)

muzu doporucit, jedna se o velmi prijemnou hru

Pro: Pribeh, prostredi, hlavni hrdinove

Proti: Uz je trosku starsi, par bugu

+11 +12 −1

Killzone 2

  • PS3 75
Killzone 2 se mi doted uspesne vyhybal. Ac jsem nikdy tuhle serii nijak nevyhledaval pred časem se mi dostala do rukou Killzone: Shadow Fall a proto jsem si vzpomnel i na 2 a 3ku

Killzone: Shadow Fall jsem si neskutečně uzival a celkově jsem ze hry měl super pocit, proto jsem se rozhodl že pokorim i tuhle serii (je mozny ze 1ka se mi vyhne pokud nesezenu trilogy). Jsem ted mirne za pulkou hry Killzone 2 a mám k tomu pár věcí

1.) grafika a prostredi je uplne super i na tak starou hru, jsem mile prekvapeny ac vim ze ps4 vs ps3 nebyl graficky takovy skok ted mne to utvrdilo. Hra vypada fakt paradne na deset let starou hru

2.) ovladani hry je trochu divny. Oproti treba BioShock serii je neohrabany a nehraje se to 2x nejlip. Coz mi pripimnelo proc se mi.hra takovou dlouhou dobu vyhybala. Kdyz vylezla ps3 a demo na killzone 2 tak jsem ho sice dohral ale byl jsem presvedceny o tom ze hra mne bude muset minout. Oproti serii Resistance: Fall of Man je hra mnohem hure ovladatelna

3.) obtiznost - vetsinu her hravam na nejjednodussi obtiznost - pro mne je dulezity pribeh a celková jednodussi pruchodnost hrou (u bioshocku mam projito na vyssi obtiznosti ale jenom diky tomu ze mam dohrato jiz nekolikrat a protoze mne hry neuveritelne bavi, to neumela zatim zadna jina hra - sorry jeste doom serie :)). Tady je hra opravdu dost obtizna i na nejjednodussi obtiznost. Uz jsem dostkrat umrel a oproti jiným hram ktery se mi.podari projit na par smrti tady už jich bylo nepocitane. Hra chce aby jste neustale prebijeli, kryli se a podobne. Troslu mi to kazi celkovy dojem ze hry. Uvidime az dohraju...

e: takze dohrano. akce co chyti a nepusti, je to super hra, jenom ta obtiznost, ke konci uz nesmyslna opet, nechapu jaky sadomasochysty tohle bavi hrat na tezsi a nejtezsi obtiznost, diky tomu hra odnasi 75 procent, zacnu bejt na hry zlej kdyz jsou oni na mne

nejlepsi pistole je tam jen kousek jedny urovne, taky ach jo a to tisickrat umreni na konci kdy boss je ... no vsak ti co hrali vi a ti co budou hrat at se nechaji prekvapit...

Pro: Grafika, leveldesign

Proti: Neni pribeh, vysoka obtiznost

+11

MotorStorm

  • PS3 100
Motorstorm je nejvic nejlepsi zavodni serii co jsem kdy hrál, prvni dil se odehrava na skalach a v kanonech. Už co vysla ps3 a s ni demo na tuhle hru jsem to hral porad dokola. Na chvili mne to prestalo bavit pri nemoznosti udolat jeden zavod ale ta grafika a cely tempo hry mne bavilo. Parkrat jsem hral i multiplayer a to bylo taky docela fajn i když na multi v podstate vůbec nejsem.

Dalsi dily byli taky super.

Skoda že to nereinkarnovali i na ps4, trošku jsem v to doufal

Pro: Trate, auta, motorky, buginy, nakladaky a to vsechno dohromady

Proti: Nemam nic, vlastně jo, ze se ta serie nedostala na ps4

+11

Uncharted 3: Drake's Deception

  • PS3 70
Po druhém díle jsem se těšil na další zážitek Nathana Drakea. Výsledek nakonec nedopadl úplně dle předpokladů.

Hra upadá s ještě větší ulitlosti a nesmyslnosti oproti dvojce. A ani gameplay není tak dobrý. V podstatě se pořád střílí. Střih. Zvrat. Střílení. Střih. Zrada. Zvrat.

Přesto má hra silne stránky. Vlastně celá poušť je zajímavá a když se oprostime od nesmyslů, tak i příběh je zajímavý.

Pro: Příběh, poušť

Proti: Nesmysly, moc střílení

+11

Just Dance 3

  • PS3 80
Kvůli 3. kategorii herní výzvy jsem musela oprášit svůj starý PS3, na kterém mám právě JD3. Just Dance se prezentuje jako party hra a pro většinu lidí tak asi bude, ale já bych se rozhodně ve společnosti někoho dalšího do trapného poskakování nepustila. I když mě to baví, rozhodně volím při „tancování“ samotu.
Další skupina lidí hraje JD kvůli pohybu a snaží se tak zhubnout. I samotná hra nabízí sweat režim. Neříkám, že se člověk u hry nezpotí, ale problém na PS s ovládáním move je ten, že vlastně nakonec stačí hlavně máchat rukou s ovladačem a na 3 hvězdičky dáte téměř každou písničku.
Hlavní problém jsem ale měla s prostorem. Úzká nudle, kterou mám před televizí, rozhodně moc prostoru nenabízí. Také jsem musela být velice blízko televizi a myslím, že kamera ovladač často snímala špatně.
Je pak nepříjemné, když se snažíte, máte pocit, že se i trefujete do hudby, ale hodnocení máte jen good, zatím co jindy jste vlastně dost mimo a získáváte perfeckt.
Hlavní důvod proč JD nehraju častěji je náročnost přípravy. Ono se to nezdá. „Jen“ se dá kamera na TV, připojí se k Playstationu, nabijou se ovladače, ale i to mě dokáže odradit. Jsem prostě lenoch.
Písničky, které ve hře jsou fajn. Neříkám, že jsem fandou všech nebo, že jsem všechny znala, ale všechny jsem aspoň jednou zkusila a neměla jsem potřebu žádnou z nich rovnou vypnout. O řadě z nich bych řekla, že jsou super. Já, co se týká hudby, nejsem zrovna vybíravá a líbí se mi téměř všechno.
Just Dance určitě doporučuji, jen asi novější verzi :)

Pro: výběr písniček a slušné sestavy

Proti: špatné vyhodnocování pohybu

+11

The Simpsons Game

  • PS3 85
Pokud stejně jako já patříte k lidem, kteří by si v případě neomezených finančních možností nechali vybudovat zmenšenou kopii Springfieldu a v ní žili jen se svými blízkými (a s herci placenými za to, aby hráli jeho seriálové obyvatele), jste s The Simpsons Game na správné adrese!

Ne snad, že by byl zdejší Springfield dokonale živoucím městem, ale má přesně ten správný feeling virtuální simulace, ve které jste se ocitli. Osobně jsem měl nejradši momenty, kdy při pročesávání ulic v honbě za víčky od Duffu či Krustyho kupóny utichla hudba a člověk slyšel jen klidný hluk města, typický pro líná prázdninová odpoledne.

Kromě volného pobíhání po Springfieldu se hra skládá z 16 akcí nabitých levelů, kde budete hordy nepřátel mlátit, kopat, drtit tělovým tukem, trefovat prakem či ohlušovat saxofonem. A když se zrovna s nikým nervete, bude vás bavit humor, protože si v ničem nezadá s těmi nejlepšími díly Simpsonových. Město budete chtít zkoumat nejen kvůli sběratelským předmětům, ale i pro setkávání se starými známými, kteří mají vždycky co říct a reagují podle toho, za koho zrovna hrajete. Jeden příklad za všechny – když jste Bart a zahlédnete tetu Selmu, hned na vás z dálky haleká: „Ále, tady je můj oblíbený synovec! Jako na zavolanou, zrovna když potřebuju masáž nohou!“

Párkrát mě při hraní napadlo, jaká je škoda, že The Simpsons Game nedostala kompletní českou lokalizaci. V dabingu pánů Dejdara, Lábuse, Zavřela a dalších by to byla ještě o level zábavnější jízda. Angličtiny znalí pařani se ale i tak nasmějí až až, protože tahle hra se nezastaví před ničím. Dělá si srandu z nich, sama ze sebe i z celého videoherního průmyslu, který trefně paroduje. A i když za to ve finále schovává řadu vlastních nedostatků, ten koncept zkrátka funguje.

Během příběhu přebíráte postupně kontrolu nad všemi členy rodiny. Každý z 16 levelů procházíte s předem danou dvojicí postav (fajn hra pro lokální multiplayer!), přičemž ty se liší svými superschopnostmi. Homer se umí transformovat do obří tlusté koule, Líza ovládá boží ruku, kterou by jí záviděl i Maradona, Bart je springfieldský Batman a Marge dokáže se svým megafonem manipulovat dav. Navíc má ještě jednu tajnou zbraň – Maggie, za níž s pohledem z první osoby prolézáte různými těsnými prostory, kde bývají schované slevové kupony.

A tím se dostáváme ke sběratelství, protože kolektoři tady budou mít žně. Po celém Springfieldu i ve všech levelech budete narážet na předměty, které se vyplatí sbírat. Bartovi za ně přibývají na stěně pokoje plakáty s Krustym, parodující známé filmové hity, Líze ve skříni panenky Malibu Stacy, Marge v ložnici spreje na úpravu vlasů a Homerovi ve sklepě lahve Duffu. Jelikož město tady není nijak zvlášť obrovské, dá se při správném rozvrhnutí skutečně bez problému komplet pročesat.

Jak jsem už psal, Springfield je krásně udělaný, najdete v něm spoustu ikonických míst, kam můžete zajít i dovnitř (škola, kostel, bar u Vočka, komiksákův obchod, Kwik-E-Mart, ale třeba i kancelář starosty Quimbyho nebo sklepní laboratoř profesora Frinka). Jen škoda, že se nedostalo na továrnu pana Burnse! Můžete ho alespoň potkat na ulici a naložit mu některým ze speciálních útoků. A kdo má dodnes trauma z pekelně obtížných jízdních misí v The Simpsons Hit & Run, ten může být v klidu – tady žádná auta neřídíte.

Samotné levely jsou nabité akcí i humorem, postupně se dostanete od čokoládového světa přes Francii 2. světové války až do pohádkové říše a ještě mnohem dál! Byla by škoda to všechno vyzradit, protože vás budou neustále překvapovat, stejně jako vtipní nepřátelé i nové dovednosti postav. A i když vás občas při hraní trochu potrápí kamera, což vidím jako v podstatě jediné negativum, pořád jde o nutnost pro všechny fanoušky Simpsonových!

PS: Další moje nejen herní recenze najdete na Instagramu, profil instageek_cz !:)

Pro: Povedená herní simulace seriálového Springfieldu, humor a za sbírání jsou tu super odměny!

Proti: Jednotlivé levely by mohly být větší a pestřejší.

+11

Harry Potter and the Half-Blood Prince

  • PS3 55
Slaboučká videoherní adaptace "do počtu". Hratelnost Half-Blood Prince se omezuje defacto na pobíhání po Bradavicích a tři opakující se minihry.

První jsou dost mizerně navržené čarodějnické duely, druhá nenápadité létání na koštěti (naštěstí s alespoň špetkou atmosféry) a třetí celkem fajn vaření lektvarů. To je bohužel všechno a v kůži Harryho tak pendlujete od jedné aktivity ke druhé a cestou sbíráte po Bradavicích poschovávané erby. Snažení hráče je sice zabaleno do příběhové omáčky z předlohy, děj je však podávám otřesně a po scénáristické stránce jde místy až o ohavnost (což je vzhledem k předloze skoro zločin). Jednotlivé dějové scény na sebe špatně navazují a jsou hloupě napsané i rozanimované. Ovládání je toporné a kouzlení za pomoci pravé páčky ovladače místy až frustrující.

I přes hodně omezenou a opakující se herní náplň zabere hra cca 5-6 hodin, při plnění nepovinných výzev (samozřejmě v rámci naprosto totožných tří miniher) se herní doba o něco natáhne. Šestá herní adaptace dobrodružství Harryho Pottera tak měla nakročeno k úplnému propadáku...

Jenže on je to pořád Harry Potter a kouzelnický svět i v tomhle zpackaném provedení celkem funguje. Díky tomu si hra zachovala jisté zbytky atmosféry a já se i přes objektivně mizernou herní náplň jsem se po těch několik hodin vlastně celkem bavil.

Half-Blood Prince tak bohužel působí jen jako hodně odfláknutá hra na motivy filmu, spíchnutá v časovém pressu za několik málo měsíců. Objektivně to možná není ani na ten průměr, přesto niž s hodnocením nepůjdu. I mizerná herní adaptace ze světa čar a kouzel totiž svým zvláštním způsobem baví a jen se ukazuje, že na trhu by bylo pro moderní hru z tohoto světa rozhodně místo. Uvidíme, co předvedou tvůrci Hogwarts Legacy , kterým osobně i přes obrovská fanouškovská očekávání příliš nevěřím.

Hráno jako součást Herní výzvy 2022 – "5.  Na vážkách:  Dohraj hru, která má na žebříčku DH oranžové hodnocení (50 - 69 %)" – Hardcore varianta 

 Hodnocení na DH v době dohrání: 66 %; 71. hodnotící; fyzická kopie na disku

Pro: Svět Harryho Pottera; Bradavický hrad (byť i ten je odfláknutý); vaření lektvarů

Proti: Špatný soubojový systém; repetitivní herní náplň; otřesný scénář; i přes opakovaní mechanismů velmi krátké; frustrující ovládání

+11

Crash Bandicoot 3: Warped

  • PS3 75
dlho som rozymslal, co v ramci hernej vyzvy zaradim pod kolonku nemy protagonista. vsetko co som chytil, tak bola aspon jedna prehovorena veta. potom v ramci playlistu, som sa po asi 20 rokoch dostal ku crashovi a nahle prislo to uvedomenie, CRASH JE TICHO!

tak som si to presiel, niektore levely ma bavili ako kedysi, ine som neznasal stale rovnako, ale principialne sa mi pacila ich roznost. raz ste v prehistorickom leveli utekajuc pred dinosaurom, potom zavodite na motorke, lietate v oblakoch, jazdite na tigrovi az sa dostanete do futuristickych koncin hry.

uplne som zabudol, ze vam uspesne boss fighty odomykaju nove power upy a este viac mi udrelo do oci, ze hned prvy level dalsieho segmentu sluzi ako tutorial na novu schopnost. to som si ako decko nikdy neuvedomil a celkovo viem ten dizajn hry viac docenit, ze to nie je len, sup sem, sup tam

ked nieco hram, snazim sa to skompletovat na 100% (v tomto pripade aj na viac), ale z duse neznasam dve veci...hard mode (ktory tu chvalabohu nie je) a casovky (ktore tu bohuzial su)...uprimne, par som ich skusil, ale uz na to nemam nervy a asi po troch som sa na to vykaslal, to nech si nahanaju mladi :D

Pro: roznorodost levelov, power upy

Proti: časovky

+11

Call of Duty 3

  • PS3 25
Můj původní koment:

Chtěl jsem si zahrát něco z WWII, CoD serii mám rád, tak sem si řekl, že by to nemuselo býti ažtak špatné. Hra je ovšem děsně tupá! Myslel jsem si, že 2jka bude tím slabým dílem série, ale 3jka je opravdu nejslabší. Treyarch se předvedl. už se děsím 5tky, ale hlavně mám obavy z Black Ops:(, na který jsem se velmi těšil. Gameplay příšerný(připadalo mi to jako hra z roku 2000, takový koridorek), AI totálně hloupá, parťáci vůbec nepomůžou, na vše je hráč sám. Otřesné zvuky. Konflikt se odehrává pouze v Normandii, takže prostředí se ohraje a mimo to, se stále opakuje. Rusaky vystřídali Poláci, ikdyž ti jsou úplně stejní(výbavou,...) jako Britové/Kanaďané. Dá se tedy řící, že se hraje za Amíky a Anglány. Nervy jsem zažíval u checkpointů, jelikož ty rozmísťoval asi člověk bez mozku. Musel jsem opakovat třeba i 20minut hry, abych se dostal tam, kde jsem zemřel. Hru jsem tak neustále vypínal a proto se mi zdála šíleně dlouhá. U této hry bych snesl i poloviční délku. Co je na hře ale dobré je implementace a větší zapojení Sixaxisu. Zatlačujete třeba dutinku do plastické trhaviny páčíte páčidlem a podobné úkony, ale hlavně souboje s nácky. Probíhají ve formě naskriptované situace, kdy na vás skočí třeba z poza rohu. Chce vám dát meel attack, jenže mu zbraň chytíte a začnete se s ním přetahovat. Není to vůbec jednoduché takže ovladačem je třeba vrtět o 106 i sem se zapotil :D. Nakonec souboj vyhrajete a třeba ho přetlačíte a on spadne z římsy, zastřelíteho, či mu odjistíte granát na vestě a necháte ho přepadnout přes zeď :). Dále jde ovládat i vozidlo, ale to není přesné, lépe analogem. Analogem(obouma) taky ovládáte minomet, což je super, jelikož podobným způsobem se ovladá i ve skutečnosti(kroutíte páčkami dokola a nastavujete výšku a směr). Stejným způsobem de ovládat Flak atpod. Ale jinak sem se celou dobu nudil, škoda

Pro: Sixaxis fíčury

Proti: Pokud nemáte PS3 verzi přijdete ó jediné pozitivum

+10 +11 −1

Infamous

  • PS3 70
Hráno značně kostrbatě přes PS Now s k+m, což dost možná nehezky ovlivnilo zážitek. Už jen to, jak ošklivá mi ta hra přišla, bylo jistě z velké části dáno právě touto okolností.

‘Kdyby jsi žil v komiksovce, byl by jsi hrdina nebo zloun?’ Mohl bych prostě a jednoduše odpovědět, ale tato hra zprostředkovává mnohem delší odpověď, tak proč bych to dělal, víme? ^_^

inFamous vypráví příběh kdysi normálního Jasona Stathama, který nechtěně místo pizzy jednou takhle doručil balíček, který jeho newyorské městečko vyhodilo do povětří, a ho samotného nabilo elektrickými suprpáurs. Tato exploze vrhla zdejší pseudo New York do třetího světa, kvůli čemuž jej vláda šoupla do karantény a oddělila jej tak od zbytku světa. Víceméně Batmanovo No Man’s Land, ale bez cool kostýmů a Jokera. Co hra ale postrádá v rámci namalovaných princů zločinu, to vynahrazuje bezejmennými enemáky, jelikož každému z místních tří ostrůvků kraluje jinčí gang. Jakmile Jason nad svými novými schopnostmi získá kontrolu, rozhodne se, že už ho toto místo neba, a pokouší se z karantény uprchnout. To ovšem vykvákne, a pak se navíc místo toho dostane pod ruce FBI agentky Moyi, která ho po valnou většinu hry zásobuje misemi.

Abych se vrátil k té úvodní otázce – můžete při hraní využívat své schopnosti pro dobro a být hrdinou, nebo pro zlo a hrát si tak na superpadoucha. Což je samo o sobě super. Problém je, že vaše volby v tomto směru mají naprosto miniskulní vliv na celkový zážitek. Drtivá většina scén a dokonce i telefonátů s Moyou jsou v obou případech naprosto identické, a nijak rozdílně se to neodráží ani na hlavních misích. Většinově rozdíl spočívá jen v tom, jestli vrháte blesky modrého či červeného odstínu, a na jaké stupnici padesáti odstínů bledosti se Cole nachází. Člověk by řekl, že by to přesáhlo za kosmetické úpravy a jednu dvě konverzace, když to na papíře musel být jeden z nejzajímavějších prvků, a vonohovno.

Ačkoliv nutno přiznat, že ještě jeden rozdíl vyobrazen jest – jak se kolem vás chovají civilisté. Když se rozlobíte a budete zlí, budou na vás házet šutry a pokoušet se vyvolat bitku. Když jedete dobráka, je to ještě horší. Buď za váma budou furt běhat, aby dali echo, že někde někoho okrádají (a to tak, že na vás jen tak nepřítomně ukazují), nebo se vám pokouší pomoct v soubojích tím, že své šutry vrhají na enemáky. Bohužel tato taktika stojí za vyližprdel, nikdy nikoho nesundají, a kolikrát se ještě pletou do cesty a často jich pár zabijete nechtěně. Což je hrdinské asi jen ve škole Zacka Snydera, ale nezrobíš nic. Takže pokud jste zloun, nepřítelem je celé město, ale při hře za klaďase jsou civiši zas neskutečně otravní. A když se to pokusíte uhrát na neutralitu, hra vás náležitě ztrestá tím, že vám odepře většinu z užitečných schopností.

Nemůžu ale tvrdit, že bych se u hry docela nebavil. Buldozerování skrze skupiny neřádů s rapidními blesky a pěstmi je poměrně vzrůšo, přičemž to z mechanického hlediska není žádná píšťalka a zároveň se to úspěšně vyhýbá pocitu lacinosti. Město je velké, přičemž ty jednotlivé ostrůvky jsou dostatečně rozeznatelné na to, aby si jejich explorace udržela adekvátní zábavnost dostatečně dlouho. Navzdory všem těm odstavcům plných negativity je třeba podotknout, že to umí být dobrá hra. Akorát mluvit o ní v převážně negativním svělte je prostě mnohem zábavnější.

A fakt bych si přál, abych mohl poslat Moyu do vadžájny. Z fleku bych pak hře vlepil osmičku.

Pro: Svižná, zábavná akce; se suprschopnostmi je prdel; město je velké a poměrně zajímavé

Proti: Bugy; karma de facto nemá na nic vliv; hrát neutrálně je masochistické; nevinní občané jsou naprostí dementi

+10

God of War: Ghost of Sparta

  • PS3 85
  • PSP 90
Tahle hra je super díky tomu, že God of War je nejlepší Hack n Slash série na světě a můžu mít God of War ve svý kapse. Dohrál jsem hru na God obtížnost takže nejtěžší. Nejhorší moment byly právě čarodějnice které se zasunou do země a pak vyskočí a rozsekají mě. Ale našel jsem strategii, porazil Thanose a dohrál hru. Ale hra je celkem krátká a moc zajímavá magie tam není.
+10