Pro pohodlnější navigaci i přístup k pokročilým funkcím Databáze-her.cz doporučujeme povolit si ve svém prohlížeči JavaScript.

Poslední komentáře

Uncharted 2: Among Thieves

  • PS3 90
  • PS4 90
Po skvělé trojce jsem nemohl jinak než doplnit vzdělání druhým dílem a musím hned konstatovat, že to je opravdu zábava ale...

Úvodní scéna ve vlaku je dechberoucí a dlouho jsem nehrál něco takového, bylo to opravdu vypiplené do detailů ( ne nadarmo je Naughty Dogs mojim oblíbeným studiem). Jenže pak mi trochu přišlo, že hra ztratila trochu dech.

Nechci aby to znělo špatně, hra je opravdu akční, ale je tu na mne moc střílení a prostě chybí mi tu takový ten šmrnc jako ve třetím díle. Něco prostě to úplně netáhne dopředu tak, jak jsem si představoval. Ale jasně, je to druhý díl a jde vidět, že vyvojáři se prostě chybami učí a chtějí jít dopředu. To je na týhle sérii to krásné.

Takže pro doplnění vzdělání super, ale raději dám přednost těm dalším dílům.

Pro: filmovost, postavy, vtip, příběh

Proti: ovládání, obtížnost, až moc střílení, chybí šmrnc jako v dalších dílech, po úvodní scéně hra trochu ztratí dech

+8

Uncharted 3: Drake's Deception

  • PS3 95
  • PS4 95
Tenhle díl byl pro mne první setkání s Nathanem. Tehdá jsem viděl trailer na všechny díly a hrozně mne zaujala poušť a celková filmovost tohohle titulu a chtěl jsem začít v tom nejlepším a opravdu jsem si nemohl vybrat lépe. Tento díl mám opravdu rád a je skvělej.

Jasně, je to prostě více lineární hra, má pár nedostatků, jenže jako první seznámení to funguje na jedničku. Má to spád, vtip, skvělého Nathana, ale i ostatní postavy. Cestujete všude možně a příběh je hrozně filmový, scéna v letadle, poušť, to vše vypadá tak skvěle i tehdá na PS3, že jsem z toho byl úplně paf a potřeboval jsem o týto sérii vědět více.

Rád se k týhle sérii vracím, protože je to jedna z mála her, kde pátráte po pokladu a připomíná mou oblíbenou filmovou sérii Indiana Jonese.

Pro: filmovost, postavy, vtip, příběh

Proti: občas kamera zlobí, občas ovládání, ale nic co by pohoršovalo

+7

Batman: Arkham Knight

  • PS4 95
Pro mne je to opravdu povedený díl. Nejen svým příběhem, ale i celkovou atmosférou a hrozně jsem se na tento díl těšil a hrál jsem ho opravdu vícekrát. Co bych tak jediný vytkl je ovládání při tankových soubojích. Je to trochu prkenný a ty souboje se dost opakují a jsou nezáživný, tahle část by tam opravdu být nemusela, jelikož těchto soubojů si opravdu užijete spoustu. Jinak ale je to povedený Batman a vše zase funguje, tak jak má.

Pro: příběh, postavy, dabing, atmosféra, mapa, souboje

Proti: souboje v batmobilu, trochu horší ovládání

+6

Until Dawn

  • PS4 90
Mé první seznámení se Supremassive Games a hned jsem byl naprosto spokojený. Until Dawn mne vtáhl, nejen, že obsahuje twisty, ale i skvělé momenty a hlavně QTE, které já prostě můžu.

Ale tady hned přijde upozornění, že pokud vám QTE vadí a nemáte rádi interaktivní filmy, asi vám hra nemá co víc nabídnout. Ale mne baví být neúspěšný a díky tomu sledovat, co se ve hře děje a jak se příběh dále rozvíjí. I když hra hráče nabádá k opakovanému hraní, tady nastává trochu problém.

Ne, že by ten příběh nebyl dobrej, ale u těchto her je problém, že jakmile projdete prvním průchodem, tak příběh už vás nemá jak překvapit a nevím teda jak moc může být konec ovlivněn, ale tu hlavní myšlenku nezměníte.

Ale pro mne osobně to jako takový problém není, stačí nějakou dobu počkat a pak si to zahrát znovu a ne vše si pamatuji do detailů, takže rozdíly se po opětovném hraní určitě najdou.

Jinak grafika je skvělá a celkově se to hraje fakt dobře. Mám s touhle společností plány a určitě se jim podívu víc na zoubek, protože tyhle hry jsou moje guilty pleasure. A taky je fajn, že sice to není úplný horor, ale náběh a napětí si to udržuje a atmosféra se povedla.

Pro: QTE, grafika, herci, atmosféra, příběh, znovuhratelnost

Proti: QTE - někomu prostě nesednou, více film než hra, není to opravdový horor,

+4

Dragon's Dogma: Dark Arisen

  • PS4 100
Někdy pár měsíců před vydáním v roce 2012 vyšlo demo. RPG od Capcomu? Co blbnou, vždyť se tímhle žánrem přestali dávno zabývat. Ale zkusil jsem. Dojmy jsem měl rozpačité. To mám jako šplhat po Griffinovi? Nechat se na něj vyhodit sťítem spolubojovníka jako z trampolíny? CTKJ?
Ale drápek byl zaťat. Hra vyšla a veden jakýmsi druhým já, jsem šel do obchodu a hru koupil. A pak to začalo. Čím víc jsem do hry pronikal, a že to nebylo hned, tím víc mi začlo docházet že hraju něco vyjímečného. Čím dál častěji jsem si říkal jak tohle někdo mohl dokázat udělat. Byl rok 2012 a skutečně mi přišlo že jsem se nějak posunul v čase dopředu i zpět.

Hra zažívala v té době solidní nezájem, nebylo snadné do ní proniknout, na ps3 běžela dost mizerně a žádný grafický next gen to taky nebyl. Skyrim vypadal líp. Až po dlouhých deseti letech od vydání, postupně hra zaujala větší množství hráčů a stal se z ni legendární nedoceněný kousek. Také díky remasteru a portům prakticky na všechny platformy.

Dragons Dogma je hluboká a propracovaná hra která sází na hráčovu zvídavost, experimentování, a chuť se naučit nepoznané.

Souboják je něco co z mého pohledu u akčního rpg od toho roku 2012 nikdo nepřekonal a ani se k tomu nepřiblížil. Všechny ty věci jako pocit těžké nebo lehké zbraně, jejich vliv na pohyb postavy a schopnost reagovat v boji, naprosto precizní a strašně cool akční skilly, lukostřelba jak z čitanky, vyvolávání kouzel které bere dech a nikde jinde ho neuvidíte, fyzika zbraní dle jejich impaktu na příšeru a její velikost, zásahové zóny, šplhání po větších monstrech ( ok tohle občas vrže a chce to cvik ) a desítky dalších vychytávek, dělá ze soubojáku promakané a nádherné herní divadlo které nemá obdoby. Je to tak uspokojivé jako kdyby někomu v patnácti vylezla krásná modelka/l z časopisu na klín.

Se soubojovým systémem jsou samozřejmě silně spojeny povolání postavy a jejich pomocníků, pawnů ( o těch bude oslavný traktát níže ). Za každé povolání se hraje zcela odlišně a také každé z nich zaručuje rozdílný růst statistik. Lze je libovolně střídat a tím tvořit výsledné statistiky postavy. Také jde kombinovat některé skilly naučené u jiného povolání. Je to smrtící kombinace neskutečného min/max řádění že z toho jeden nespí jak to pořád v hlavě různě kombinuje.

Pawni. To je něco co se musí hlavně zažít. V kostce to funguje tak že hráč si vytvoří jednoho pawna který ho stále doprovází a zároveň si ho můžou půjčovat jiní hráči. Na oplátku si hráč může půjčit dva pawny od ostatních hráčů. Na první pohled to působí že pawni jsou hloupí jak štoudev a vyvádějí věci že rozum zůstává stát. To je ale jen ten první pohled. Oni se totiž učí a sbírají gameplay zkušenosti u ostatních hráčů. Znalosti o taktikách nepřátel, znalosti o světě a dungeonech, znalosti o úkolech. A dokážou pak hráči poradit v mnoha situacích, zavést ho k tajné chodbě, říct proč má město na jedné straně nižší hradby nebo nalézt NPC do úkolu a další věci. Další část která ovlivňuje chování pawna jsou takzvané inklinace které jdou nastavit dvě a určují chování Ai. Inklinace lze ovlivnit jen u vlastního pawna a celkem na tom stojí a padá úspěšnost při zapůjčení a aby pawn nebyl v cizí partě za blbce. Není moc záhodno aby místo pouštění fireballů při boji s kyklopem sbíral kytky :)
Pawni i okoukávají chování hráče a často se snaží jet takzvaně páníčkovým stylem. Vycvičit provozuschopného pawna který bude fungovat v boji a nebude dělat ostudu při zápůjčce je poměrně dlouhá štreka stylu pokus omyl a správného pochopení principů jejich funkčnosti. To samé platí u pawnů co si hráč půjčuje, je potřeba vědět co je dobře a co špatně a správný výběr značně ovlivňuje výsledky soubojů a celkovou souhru party. A věřte mi že když to tak je, je to skoro jako hrát se živými lidmi. A to se vším všudy, i s tím že i živý hráč občas udělá blbost. Znáte to ne? Hrajete MMO a v tom největším boji nějaký debil místo aby healoval sbírá někde loot :) Tohohle tvůrci chtěli dosáhnout co se pawnů týče, aby to co nejvíc připomínalo cestu živého hráče nováčka až po jeho vzestup na hráče veterána co občas při boji telefonuje :)

Při tvorbě postavy se volí jen vzhled postavy ale za tím stojí její schopnost dělat různé věci. Malá postava umí prolézt malou dírou, velká ne. Lehkou postavu odnese harpyje do vzduchu a někde ji z výšky upustí na kámen. Svalnatá postava hodně unese a má víc staminy a tak dále. Ano, takže udělat si tlustoprda může mít své výhody :)

Vybavení a módní přehlídka je velmi silnou součástí hry. Stovky kusů vybavení různě kombinovatelné mezi sebou. Omezení dle povolání. A třeba i překrývání jednotlivých kusů výbavy které o hezkých pár let později Dan Vávra promoval u svého Kingdom Come jako cool fíčuru co nikdo nemá :)
Veškerá výbava se dá vylepšovat, zprvu se zdá že jde o klišé způsob pomoci materiálu a peněz. Ale i tady hra zahrála na první housle a v určité fázi uprgradovani předmětu je potřeba aby daný kus prošel bojem s drakem a tím se přetavil na Dragonforge předmět. Také je třeba aby postava měla pěkně sladěné oblečení a vypadala buď cool nebo fantasy seriózně, při zapůjčkách to hraje roli.


Teď už jen telegraficky. V noci je tma jak v pytli a je třeba lampa, ta funguje na olej, lampa zhasne když se namočíte. Když se namočíte tak se můžete usušit hadrem a lampa zas začne svítit. Čím míň oleje v lampě je, tím míň svítí. Můžete zabít krávu a mít z ni maso. Maso se v inventáři za tři dny zkazí. Když ho necháte den odležet a naložíte, vydrží déle a taky se pak dá prodat za trojnásobek. Prakticky všechny předměty jdou duplikovat za poplatek, i quest itemy a jdou s tim dělat šílený věci, jako třeba splnit obě větve nějakého úkolu jelikož máte ty prsteny prostě dva, jeden fake ale to nevadí. Jde nosit v náručí králíka nebo pobíhat s velkou tarantulí v ruce po lese a příhodně ji odhodit třeba do vody aby neotravovala. NPC se dá hodit přes rameno a mrsknout ze skály nebo goblin co vás vzal kyjem do hlavy. Romanci lze mít s každým NPC ve hře. I s tím ošklivým strážným u brány nebo s malým klukem co pobíhá v uličkách města. Free for all, následky zamilované scény na konci ponesete sami. A tak dále.

Dragons Dogma u mně patří do toho nejlepšího co jsem kdy hrál. Svojím staroškolským přístupem ze špetkou moderny, nechavání hráče napospas hře ať se naučí a následnou satisfakcí, skvělou herní komunitou přes všechny platformy ( kromě Switche jsem to hrál všude ) což se mi neříká lehko protože prostě komunity. Atmosférou, hrdinským příběhem který má lehce kryptický styl vyprávění až po nejlepšího draka v historii videoher jménem Grigori.

Mohl bych psát ještě dlouho, ale není nad vlastní zkušenost. Tak to zkuste !

Hrané verze: PS3, X360, PC, PS4
+30

Bloodborne

  • PS4 20
Po zapnutí hry jsem se musel rychle podívat, jestli jsem se nespletl. Jestli tohle skutečně má být ona opěvovaná hra na PS4 a ne nějaký remaster z PS3. Okey, ošklivou grafiku dokážu překonat, herní zážitek dělají střeva a ne tvář. Po (chvála vývojářům) velmi krátké úvodní custcéně jsem posunul páčku na gamepadu a moje postava se pohnula. A já přemýšlel nad tím, jestli je tohle nějaký krutý žert. Animace postavy je naprosto příšerná. Běhání, mlácení, oboje působí hrozně arkádově a amatérsky. Jako kdyby se mi dostal do ruky prototyp nějakého pokusu začínajících herních vývojářů, kteří mi poskytli demo z alfa verze.

Našel jsem si videa na youtube abych se ujistil, že nemám nějakou rozbitou verzi - a nemám. Tohle má skutečně být onen velehit, o kterém jsem toho tolik slyšel.

Herní průmysl se asi už úplně zbláznil a PS fanbois společně s ním.

Pro: krátká úvodní cutscéna

Proti: pohyb hlavní postavy, animace běhu a mlácení

-15 +15 −30

Mad Max

  • PS4 60
Svět Mad Maxe zní mnohem lépe na papíře, než vypadá ve filmech a této hře. Ten s Melem Gibsonem mě nebavil, ten nejnovější mě bavil, ale neměl jsem důvod si ho pouštět znovu. Hra měla obří potenciál, ale jak tomu u AAA her bývá, nakonec vše sklouzlo k repetetivní nudné činnosti.

A přitom originálních (i když vesměs otravných) prvků je zde dost - hrbáč na autě, pes štěkající na miny, prazvláštní systém střelby... prostě je to jiné, a to je u velkých her příjemné překvapení.

Svět pustiny není nijak zajímavý, je zde pár fajn monumentů, ale jinak je to holt poušť a poušť. Max nemá charakter, je to prostě nudná postavička, která chodí tam a sem, občas něco řekne, ale plytký scénář mu nedá šanci se jakkoliv projevit. Storylejno je vesměs nuda - máme tady záporáky Šourky, kteří se toulají pustinou sem a tam a čekají, až narazí na někoho, koho lze zabít. Do toho je zde pár základen, které jdou kdovíproč vylepšovat (stačí vylepšit jednu a máte díky fast travelu vystaráno) a jsou v nich vesměs zajímavé NPC, ale u nich to končí. Až na konci hry jsem objevil skilly, což vysvětlovalo, proč mi souboje přišly dlouhé a monotónní. Místo toho jsem vylepšoval auto, protože silniční bitky bylo příjemné koření tohoto titulu.

Příjemně mě překvapilo, že každý kus plátu z vybuchujícího auta měl svou fyziku. Hrbáč s harpunou je nejvíc cool zbraň, na kterou jsem za poslední roky ve hrách narazil. Bitky jsou fajn, ale je jich tam moc. A prostředí umí být zajímavé a se skvělou atmosférou, jen škoda, že toho tvůrci moc nevyužívali.

Z nějakého neznámého důvodu jsou poslední čtyři mise úplně jiné než zbytek hry. Nepochopil jsem proč, ale nebýt toho prázdna před nimi, mohli bychom se bavit o poutavém finále (i když hooodně na sílu).

Hru jsem hrál asi dva roky a v krátkých herních epizodách jsem se u ní bavil. Na relax ideální.

Pro: bitky s autama, občas překvapí některé featury (bouřka, oblaka kouře z naftových motorů, fyzika vraků)

Proti: repetetivní, nezáživné prostředí (většinou), brát si jiné auto kvůli minám je prostě vopruz (i když pes mě bavil)

+19

Lake

  • PS4 70
Kdysi dávno jsem toužil po komplexním fantasy / steampunk RPG z pohledu třetí osoby (kterého jsem se nikdy nedočkal a podle mě ani nedočkám), ale dneska si rád pustím něco jednoduchého a prostého. Něco, co bych před 20 lety ani nezapnul, protože by mi to přišlo nezajímavé. Něco, kde se nemusí nic dělat, nejde prohrát (ani vyhrát). Něco, jako je Lake.

O hře jsem v životě neslyšel a nainstaloval si ji jen díky názvu a úvodní fotce v ps store. Takže mě celkem překvapilo jak hra vypadá a o čem je. Vypadá vesměs hrozně a je o ničem. Ale vesměs hrozně znamená originální styl. A je o ničem znamená je to oddychovka.

Ve hře skutečně pouze jezdíte pošťáckým autem, občas trochu chodíte a hodně si povídáte. Tropa je naprosto tradiční a klišovitá - mladá ambiciózní a úspěšná žena se vrací do svého rodného maloměsta, aby se zde nechala přemoci vlnou nostalgie a vidlácké poetiky. Jakožto milovník filmu Sweet Home Alabama mi tohle sedlo na sto procent. Rovněž pomáhá zasazení do 80. let, protože to poslední, co bych chtěl v téhle hře dělat, by bylo telefonovat se smartfounem.

Některé momenty jsou vyloženě úsměvně až hloupé (jako když si pozvete k sobě večer domů 16letou holku), ale jinak jsou dialogy vesměs oukej, až na určitou šablonovost, klišovitost a šustění papírem. Některé jsou delší než by musely být a některé postavy jsou vyloženě otravné (majitelka bistra).

Ve hře nemusíte řešit VŮBEC NIC. Dokonce ani dilema mezi tím, s kým se chcete potkat. Prostě to tak plyne, vy si rozvážíte poštu, do toho je tam nějaké jakože drama s kolegou a pokud chcete, můžete se ponořit do nějaké té romance (já se neponořil).

Co oceňuji je, že avatarka střídá oblečení.

Technický stav hry je na PS4 tragický. FPS klesají jak sledovanost seriálu s Emmou Smetnaou, hra se cuká, objekty naskakují a mizí. Občas nejde vypnout rádio (což je průšvih, protože ty čtyři písničky se oposlouchají velice rychle), blbne přibližování mapy atd. Ale nic hrozného, dá se zvyknout.

Hru jsem si užil, má dobrou atmosféru, lokalita je to krásná a je to taková vhodná feel good věc před spaním.

Pro: prostředí, pohodová záležitost, asi dva pěkné stěry od hlavní hrdinky, mění se počasí i denní doba

Proti: auto při couvání nepípá, po první týdnu nepřibydou nové postavy (které by byly vidět), ost

+22

Infamous First Light

  • PS4 75
Hru jsem se rozhodl zahrát si je před second son jelikož se odehrává před ním. Gameplay s neonovýma schopnostma je dost nevšední a zajímavý. Upřímně je to vizuálně o dost hezčí a přitažlivější než elektrické schopnosti v Infamous 2. Docela mě mrzí, že tu úplně chybí systém karmy, pro sérii jeden z hlavních prvků. Příběh nemá téměř žádný překvapivý zvrat a třeba konec hry je strašně laciný. Fetch jako hlavní postava mi přišla zajímavější než Cole z minulých her. Velkou část obsahu tvoři chalenge v bojové aréné, které jsem ale vůbec nedělal, protože mě zkratka nebavily. Náplň příběhových mísí je většinou docela na stejné brdo. Grafika hry je na dobu vzniku na excelentní úrovní. Největším lákadlem této série je to, že podobných her moc není. Ano, je tu série prototype a spider-man hry, ale Infamous má takovou svoji jiskru, no tenhle díl spíše neon.

Pro: Grafika, ovládaní, zajímavé schopnosti hlavní hrdinky, unikátnost gameplaye

Proti: Chybí systém karmy, nezajímavé chalenge, naplň mísí by mohla být rozmanitější

+5

Hogwarts Legacy

  • PS4 85
To nejdůležitější na začátek – pro potterofila splněný sen. Pokud je hráči svět kouzelníků jedno nebo ho nezná, není šance, aby ve hře pronikl nějak citově hluboko. Je sice krásná a nápaditá, ale je šitá na míru těm, kteří už měsíce dopředu řešili, za jakou kolej budou chtít hrát. Byl jsem holka z Nebelvíru, jiná varianta nebyla nikdy v plánu.

Obzvlášť v úvodu jsem žasnul nad podceňovanou, ale v mých očích opravdu nádhernou grafikou a zamáčknul slzu ve chvíli, kdy se na obzoru objeví povědomá hradní silueta. Jakkoli se mi mytologické podhoubí zamlouvá, neprostupně záhadné zázemí hlavní postavy rozjíždí mozková kolečka a nové postavy mě zajímají, stejně jsou to Bradavice, kde jsem se definitivně rozpustil a utápěl dlouhé hodiny ať už v příjemných vedlejších úkolech nebo jen v objevování dalších a dalších pavučinami ozdobených zákoutí, kde lze potkat potenciálního studijního parťáka, ducha nebo se klidně jen dočíst místní zajímavost. Hrad je vážně školou, internátem, hřištěm i domovem a děj v jeho útrobách pro mě byl zdaleka nejzajímavější a chvíle, kdy jsem se po desítkách hodin dostal na místo, které mi do té doby zůstávalo zapovězeno, byly bez přehánění plné euforie.

Dění v Prasinkách nebo různých vesnicích, vysočinách a přímořských krajích je ne nutně slabší, ale přeci jen jiné. Na jednu stranu je volnější, o nic méně krásné, ale zároveň tuze vzdálené. Než se k protagonistovi dostane možnost ovládat koště nebo jiný dopravní prostředek, je to všude ne daleko, ale nedozírně daleko. Okolní svět je navíc přesně tím openworldovým pískovištěm, kde se v určitých chvílích nejde ani otočit bez toho, že by vás hra natáhla do další akce.

Vrtnu se do skal a tam tábor banditů, balony na obloze, potulující se troll, přistávací platformy, Merlinovy zkoušky nebo zapomenutý hřbitov plný otravných nemrtvých. Pro změnu se vrtnu do lesa a tam na jedné straně poklad hlídaný smečkou vlků, na druhé straně skrytá jeskyně, kde si na mě brousí kusadla řádně početný pavoučí klan. A když jsem náhodou konečně v klidu na louce, tu vidím světlušky nebo prodejce nebo rodinku roztomilých zvířátek. Ve chvíli, kdy jsem se při první cestě do Prasinek poprvé zamotal mimo vytyčenou cestičku, pořádně mi šla hlava kolem. Možností uvedených výše je přehršel a to jsem ještě určitě na něco zapomněl. Bez legrace jsem byl zahlcený a nevěděl, kudy dál. Naštěstí mě drtivá většina aktivit bavila, díky systému výzev jsem se rychle nakrmil v rámci úrovní a vesele jsem se tak mohl na fórech smát všem příspěvkům hráčů, kteří se kvůli nedostatečnému levelu nemohli pustit do další kapitoly příběhu. Od začátku do konce jsem byl v tomhle napřed, a to jsem si ještě spoustu úkolů (hlavně stereotypní Merlin trials) nechával nevědomky na později, ale o tom níže.

Ústřední příběh mě bavil, těšil mě tím, že každá jeho část byla nějak namotaná na některého z mých nových kamarádů, ale s blížícím se koncem se ukazoval jako nepřekvapující. Samozřejmě, takový Kámen mudrců taky nelámal skály v originalitě zápletky, ale tady mě takové extra výpravné výletování s Poppy nebo sestupování do temných katakomb se Sebastianem bavilo mnohem více, než souboje s Ranrokovými pohůnky. Vystupující výjimkou ze všech pravidel jsou zkoušky zakladatelů. První dva ještě plní úlohu klasických kobek, další dvě, zejména tedy ta třetí v pořadí, jsou ale parádní, originální a na celé hře možná to nejlepší a na fandom ne pomrkávající, ale vyloženě řvoucí. Vřelé díky, srdce mi bušilo téměř nahlas.

Jinou kapitolou je finální boss, který mi do daného vesmíru neseděl. Zážitek byl jak z komiksu, nebo ještě lépe jako z asijské hry, kde každý boss fight musí být naddimenzovaný a několikadílný. Je to škoda, ale beru to jako daň za to, že jiné takové úlitby trhům zde nebyly a naopak některé části, které se k podobné scéně rozmachovaly, nakonec dopadly sympaticky skromně.

P.S.: Poslední zmínku chci věnovat mému ne snad kompletování, protože na to jsem nikdy nebyl, ale jedné konkrétní trofeji. Usmyslel jsem si, že stůj co stůj dosáhnu na level 40. Když jsem končil hlavní kampaň, byl jsem přibližně na čísle 35, po splnění všech vedlejších úkolů na jednotce 37 a pak už mi zbyly jen výzvy. Tady zabít dostatek trollů, tady si poradit se všemi nechvalně proslulými nepřáteli (neboli úkol jako stvořený pro patnáctiletou dívčinu), tam zase splnit subjektivně tisíc Merlinových zkoušek a v neposlední řadě si poradit s dostatečným množstvím podružných úkolů během soubojů se všemi druhy nepřátel. Když mi ubývaly výzvy, na kterých se ještě dalo něco uhnat, tuhnul mi úsměv a nakonec jsem tomuhle finálnímu grindu věnoval snad deset hodin z celkového počtu necelých osmdesáti. Nakonec se povedlo, ale vážně - kdo bude mít podobně bláznivý nápad, počítejte s tím, že na bájnou čtyřicítku musíte splnit výzvy všechny. Zároveň jsem tuze rád, že se mi tu dařilo, protože snad v žádné hře mi nebylo takhle dobře v soubojích. Ať jde o střelbu z palných zbraní, z luku, vlastně z čehokoli, vždycky mám rezervy, nadávám, umírám, snižuji obtížnost atd. Tady jsem si připadal jako král a řezal jsem nepřátele bez rozdílu velikosti a intenzity. Zkrátka se mi vývojáři trefili hůlkou do ruky, což hráče, jakým jsem, tedy toho, který kvůli příliš velké intenzitě soubojů občas vynechal i leckterou slavnou značku, zákonitě potěší.

Po takové robotě se mi svět Hogwarts Legacy opouští o něco snadněji. Nešlo o bezchybnou hru, kacířsky si troufám říct i to, že nešlo ani o hru výbornou. Spousta mechanik, příběhových kliček, her nebo prostředí je odkoukána ze Zaklínače, Assassina, Zeldy nebo Horizonu. Ale žádná z těch her neměla tohle prostředí a za to budu bláznivě vděčný. To, že můžu konečně plnohodnotně (bez zkratek nebo bez Lego rozhraní) žít v Bradavicích, chodit na hodiny, létat na koštěti, metat jedno kouzlo za druhým? Na to se nezapomíná.

Pro: Milovaný svět, soundtrack, vedlejší úkoly

Proti: Nedostatečně prokreslená hlavní postava, místy uspávající okolní svět

+18

Stray

  • PS4 85
Stray pro mě bylo docela příjemné překvapení. Já moc nesleduji herní novinky a jsem spíše retro-hráč, nicméně mi spoustu lidí říkalo, že Stray je fajn a musím si ho zahrát. Nejdříve jsem byl trochu skeptický, ale pak si ho koupil můj kamarád, se kterým společně sdílíme knihovnu na PS4 a protože sharing is caring, rozhodl jsem si to zahrát.

Přiznám se, že kočky obecně moc nemám rád. Já vím, teď jsem asi naštval pár lidí. Já proti kočkám nic nemám, ale zkrátka nepatří mezi moje nejoblíbenější zvířata. U téhle hry jsem měl však občas pocit, že svůj vztah ke kočkám snad i přehodnotím.

To, že se tu hraje za úplně obyčejnou kočku je hrozně zajímavé. Protože je celá hra vlastně postapo a odehrává se v budoucnosti, kdy vymřelo lidstvo a po světě chodí jen roboti, člověk by tak nějak očekával, že to bude nějaká robotická kočka nebo super kočka nebo bůhvíco, ale ne - je úplně obyčejná a normální kočka. Paradoxně díky tomu, jak moc obyčejná je působí v daném prostředí jako nějaká anomálie, jako něco, co tam nepatří.

Hraní za kočku je strašně fajn. Bylo zajímavé vnímat prostředí kočičím způsobem. Kočka se pohybuje s takovou lehkostí, skáče velice přesně, je mrštná, dovede projít různými úzkými průchody - např. mříží - a tak dále. Tvůrci šli dokonce tak daleko, že třeba nemáte možnost otvírat dveře a musíte na ně začít škrábat, aby vám je někdo otevřel. Nebo se můžete schoulit do klubíčka a zdřímnout si.

Celá hra je poměrně krátká a dohrál jsem ji asi za šest hodin. Většina hry je spíše relaxační, kdy jen chodíte, řešíte drobné logická hádanky - např. musíte něco shodit do větráku v šachtě, aby se to zaseklo mezi lopatkami a vy jste mohli projít. Pak jsou tu různé adventurní kapitoly, kde dostane takový menší open-world a tam plníte různé úkoly. Ty jsem si užil ze všeho nejvíce. 

Trochu méně jsem si užil různé drobné stealth mise. Ty sice dávají smysl, protože která jiná hra by měla mít stealth, než ta, kde hrajete za kočku, he? Nicméně stále nejsem úplně fanda tohohle herního mechanismu a též jsem moc nemusel ty akční pasáže, kde je úkolem utíkat před Zurkama. Nic z toho mě však nezaseklo na dlouho, takže pohoda.

Největší radost mi udělal příběh, který je většinu hry zahalen tajemstvím, ale nekonec je v něm určitá, řekněme, antiutopická a antitotalitní myšlenka. Fakt moc povedené, tleskám.

Je trochu škoda, že se na Stray malinko pozapomnělo. To je vlastně důvod, proč jsem se rozhodl sepsat review až teď. Čekal jsem, jak dlouho bude kolem hry hype a jak dlouho si bude držet pozornost. Přišlo mi, že se to vytratilo docela brzy - uběhl rok od vydání a o Stray už se vůbec nikde nemluví. Do jisté míry je to pochopitelné, protože Stray je taková jednohubka a nemá žádný vedlejší obsah, jako jsou nepovinné úkoly či nějaké DLC nebo něco takového.

No, každopádně jsem si Stray užil a jsem rád, že jsem mu dal šanci.
+18

Assassin's Creed Origins

  • PS4 50
Origins vyšlo v době, kdy jsem AC hry moc nehrála (měla jsem za sebou 1, 2 a BF), ale bylo mi to hrozně doporučované, že je to úplně jiné, skvělé, úžasné a ještě Egypt, což je prostě moje. Nicméně jsem se k tomu dostala poprvé až pár let zpátky a vlastně mě to moc nebavilo. A přitom, když to začalo a Bayekovi zemřel syn, tak mě ten způsob, jak se to stalo, strašně dostal. To mi přišlo zvládnutý vážně dobře. Pak jsem odehrála hádám třeba hodinu a půl a nechala jsem to být. Vzpomínám si, že jsem měla hroznej problém pochopit, jakou hru teda hraju, protože jsem od AC byla zvyklá na něco úplně jiného. Po nějaké době jsem se dostala k Odyssey a přes trošku kulhavé začátky mě to fakt hodně chytlo. Po dohrání jsem se vrátila k Origins a byla jsem strašně zklamaná. Přitom jak starověký Egypt, tak starověké Řecko je něco, co je mi fakt hodně blízké, takže to rozhodně nebylo prostředím, nebo zasazením děje.
Bohužel mi nesedla ani žádná z postav, která se ve hře objevila. Ať už hlavní, nebo vedlejší. Za celou dobu, se mi nepodařilo najít si cestu k Bayekovi a Aya mi byla vyloženě nesympatická a hraní za ní mě dost obtěžovalo. Až na pár vedlejších úkolů mě tam nic moc neoslovilo. Jediné, co mi to zachraňovalo byl Egypt a soundtrack. A klasicky atmosféra, no. To je pro mě něco, co má skoro každá AC hra, ale tady to teda bylo fakt jen tak tak, a musela jsem se hodně snažit.
Dohrát Originis pro mě bylo fakt těžké. Hlavně protože jsem si řekla, že to teda dotáhnu, ač mě to vlastně moc nebavilo a neustále jsem kvůli té touze mít to konečně za sebou, bojovala s tím, že úkoly hlavního příběhu vyžadovali vyšší level, než jsem měla já. Takže jsem byla nucená (!) hrát vedlejší úkoly, které mě prostě fakt nebavily. To se mi prostě v Odyssey nedělo. Když měl nějakej úkol vyšší level, tak jsem si řekla - ok, jdu teda nejdřív dělat tohle a užila jsem si to. Když se mi to dělo tady, tak jsem si řekla - jesus fucking christ, nechte mě to konečně dohrát. Když bych to měla srovnat s Odyssey, mám pocit, že Origins prostě chybí osobnost, nějakej vnitřní duch, kterýho Odyssey má.
Většinou, když ve hře strávím tolik času, tak (i když mě to ze začátku tolik nebere) si "zvyknu" a podlehnu tomu, co mi vývojáři předložili. Origins jsem dohrála, řekla jsem si "konečně", a hru jsem odinstalovala.
Takže, je mi líto, fakt bych chtěla, fakt jsem se snažila, ale prostě to nebyl můj šálek kávy.

Pro: atmosféra, prostředí, soundtrack, odstartování hlavního příběhu

Proti: hlavní hrdina, nezáživnost hlavního příběhu, zdlouhavost

+9 +10 −1

Assassin's Creed Origins

  • PS4 80
Assassin's Creed bylo moje největší herní zklamání. Kupoval jsem si kvůli němu nové PC a hra mě neskutečně nudila. Tehdy se o hře mluvilo jako o novém Hitmanovi, ale nebyla v ní žádná volnost, hra mě pomocí cutscény dostala vždy tam, kde mě chtěla mít a předem mi definovala co mám dělat. Tehdy jsem netušil, že podobný styl hraní je budoucnost.

V průběhu let jsem vždy nějaké ÁCéčko zkusil, protože jsem si říkal, že papírově by mě to mělo bavit. Ale ani dvojka a ani trojka mě ničím nezaujaly, Valhale jsem se vyloženě vysmál a chtěl tuhle sérii k ledu. Ale kamarád mě tak dlouho prudil s tím, abych zkusil Origins, až jsem ho vzal za slovo.

A konečně jsem se u hraní AC bavil. Tak ze 60 % za to mohl Egypt. Poušť je sice nuda, ale herní Egypt nemá chybu. Lidé se věnují svým každodenním činnostem, nad pyramidami svítí slunce, beduíni jezdí na velbloudech a do toho všeho se několik národů řeže mezi sebou.

Zezačátku mě zklamala grafika, ale asi za to mohla úvodní lokace. Nudné prostředí v kombinaci s hnusnými texturami a nehezkými obličeji vyvolalo skutečně špatný první dojem. K tomu si připočtěte nepříliš povedené animace pohybu (hlavně u zvířat) a mírným rozpakům se neubráníte. Ale jak hra pokračuje a prostředí se otevírá, uvědomil jsem si, že to na krabičce za 10 000,- a ona jde (na konzolové poměry) plynule.

Potěšily také halušky na pouštích nebo různé "eventy", které na vás vyskočí když jdete okolo. Není to takové jako v RDR2, ale působí to příjemně organicky.

No a 40 % je gameplay. A ten je zábavný. Hra vás nechává hrát. Cutscén není tolik, dokonce vás občas i hra nutí něco hledat, něco vyřešit. Jsou to drobnosti, ale potěší to. Bavilo mě nacházení "pokladů" podle popisu, hrátky se sluncem a stíny, a odhalování problémů běžných lidí.

Pohyb mi pořád nesedí (pořád běžíte jak blázen), parkour je pořád to samé (uměl bych si představit , že bych jednou páčkou mířil kam přesně skočím (na římsu, pod ní, vedle na balkon) a druhou se hýbal). Místo toho se avatar hýbe jak se mu zlíbí, někdy přeskočí velkou mezeru, někdy ne... je to škoda. Boj je asi to nejlepší, čeho se dnes můžeme dočkat, ale pořád to není ono. Pořád stačí uskakovat a bodat. Ale aspoň si můžete boj zpestřit různými typy zbraní.

Questy jsou dobré. Někdy výborné (Memphis), někdy slabší. Bohužel je jich tam neskutečné množství a těch výborných je menšina. Ale pořád lepší než jsem čekal. Bavilo mě řešit lokální problémy místních, jedni se stěhují před písečnou bouří, další trpí toxickým oparem z múmií a další dostávají na zadek od Římanů.

Hlavní linka je vopruz jako vždycky. Motivace hlavního hrdiny jsou pomsta, což funguje dobře, ale veškeré NPC (i ta jedna PC) jsou vopruz. Potěšila mě Kleopatra, trošku jsem se bál, že zní budou dělat světici.

Hra mě bavila. Má klasické neduhy AAA her, ale nabízí více volnosti, než jsem čekal. Je v hezkém prostředí, některé questy jsou dobře napsané, gameplay je fajn a ty vopruzy se dají víceméně ignorovat.

Ale prosím, už dost zabíjení zvířat. Už mě to fakt nebaví. A nebaví mě, že s prstem v nose porazím 10 Římanů ale pak mi dá na zadek jeden hroch.

Pro: Egypt, papouch, některé questy, papyrusy, hezky se to hraje, lepší než ostatní AC, které jsem hrál

Proti: je to ubi AAA hra, moc zvířat, lodní bitvy,

+26

Mad Max

  • PS4 75
Tahle hra se nonstop pohybuje na pomezí jestli je to fakt hodně dobrá hra, nebo jen docela dobrá hra.

Graficky to vypadá nádherně i když už to pár let má, post apo svět vypadá krásně, lokace jsou zajímavý, ale sráží to za mě optimalizace na PS4, kde se hra chová neustále jakoby tam byl nějaký input lag, až sem si říkal, že mám něco špatně nastavený na televizi. Dá se na to zvyknout, ale nesmí člověk přeskakovat mezitím k jiným hrám, kde se to chová líp, je to pak hrozně patrný a otravný. Nehrál jsem to na PC, takže nedokážu posoudit, jestli se to tam chová stejně.

Příběh je takový béčko, což by člověk ale u tohohle typu hry čekal, jsou tam šílený momenty, docela zajímavý postavy, ale vyvrcholení příběhu a občasný motivace hlavního hrdiny mi přijdou ale naprosto debilní, že sem nad tím akorát kroutil hlavou.

Dobrý je, že Mad Max poměrně dobře dávkuje nový herní mechaniky, jinak by to dost rychle mohlo spadnout do stereotypu - někam jedeš, po cestě čistíš kempy, bouráš strašáky a je to vlastně v základu pořád dokola. Díky vylepšením Maxe i auta se ale k různým úkolům dá přistupovat postupně stále jinými způsoby. I tak už jsem se ale posledních pár hodin docela trápil a už jsem čekal na konec, objevování po té cca 20. odehrané hodině přestalo být motivací.

Jednou za čas se mi i stal nějaký bug, kvůli kterýmu jsem musel loadovat předchozí uloženou pozici. Bylo to jen párkrát za celou dobu hraní, ale i tak mi to zůstalo dost dobře v paměti, bývalo to zrovna v dost frustujícím místě. Celkově se občas najde nějaká technická nedokonalost, ale v rámci velikosti světa jsem to dokázal odpustit.

Max Max mě bavil a určitě nelituju času strávenýho jeho hraním, je to poměrně solidní záležitost, ale určitě má svý chyby, který člověk musí při hraní překonat.

Pro: grafické zpracování, post apo svět, charaktery postav

Proti: hloupé fáze příběhu, občasný stereotyp

+16

Final Fantasy IX

  • PS4 80
Po třech dílech z relativně moderního prostředí se slavná série vrací do klasického středověkého fantasy zasazení. Jestli je to ku prospěchu, nebo škodě, si každý může odpovědět sám. Pro mě, i po druhém dohrání, zůstává devítka zvláštní kombinací lepších i horších prvků. Bezesporu nelze nadávat na grafické zpracování. FMV cutscény zůstávají vrcholem své doby, 3D modely postav oplývají všemožnými detaily a každý nepřítel je originál, takže nepotkáte pět variant vlka. Pravda, statické obrazovky na moderních zobrazovadlech dokážou někdy vypadat vskutku hnusně, nicméně se přes ně dá přenést.

Slušně si vede i příběh. Hlavně ve druhé polovině, i přes poněkud směšné vzezření některých postav, předhazuje poměrně zajímává a temná témata, ač nikdy nejde extra do hloubky. Podobně to je s osobními problémy jednotlivých charakterů postupně se přidávajících do naší skupiny. Vynikající (samozřejmě Vivi) jsou střídány těmi poněkud odbytými (Amarant) a třeba moje oblíbenkyně Freya je, po svých deseti minutách slávy, v zásadě nevyužitá. Kolikrát i vedlejší postavy mají mnohem větší přesah.

Podobně jsem si neoblíbil soubojový systém. Nevadí, že se jedná o ATB ve své nejjednodušší podobě. Přežiju i ten hloupě implementovaný Trance systém, který se spouští vždy automaticky po naplnění příslušného ukazatele, tudíž se většinou vyplýtvá v nějakém nepodstatném random boji. Hlavně mi vadí, že je pomalý. Nejen animace všeho docela trvají, čímž dochází ke zvláštnímu úkazu, kdy po vydání příkazu stejně postava čeká poměrně dlouho na svůj tah. Stejně tak ostatní systémy zůstávají poněkud spartánské. Učit se schopnosti používáním konkrétního vybavení je dobrý nápad, nýbrž se pak člověk nehoní jen za vyššími čísílky. A jednotlivé schopnosti ani nic originálního nepředstavují. Nezaujaly mě ani četné minihry (zmíním otřesnou, na náhodě postavenou, karetní Tetra Master).

V objektivním měřítku Final Fantasy IX v podstatě nedělá nic špatně. V poměru a předchozími díly mě ovšem nikdy nedokázala zaujmout. Každý jeden další prvek (OST, záporák apod.) je "jen" velmi dobrý. Stejně bych vlastně ohodnotil i celou hru - "jen" velmi dobrá.
+14

Assassin's Creed III

  • PS4 30
Tak hele, já jsem docela tolerantní osoba, jo. Obzvlášť co se AC her týká. Ale tohle byla fakt bolest. První část hry, kdy hrajete za Haythama, templáře jednoho ušatýho, byla super. Hrála jsem to a říkám si, co všem tak vadí, vlastně mi to přišlo úplně skvělý, hrát najednou za druhej tým. Sice jsem to věděla dřív než jsem tu hru hrála, ale to mi vůbec nevadilo. No a pak se to přeplo na synátora a já absolutně ztratila zájem. Nebylo to dobrý příběhem, hratelností, prostředím (člověk by řekl, že USA v týhle době budou dobrý, co), postavami, ničím. Vůbec nejvíc mě štvala vyprázdněnost mapy, která byla poměrně velká, ale bylo v ní velký kulový. Když jste se rozhodli cestovat na koni, nebo nedejbože pěšky, tak jste se jen táhli a nepotkali jste lautr nic zajímavýho. Z každý AC hry mám v něčem silnej dojem, vždycky tam byl nějakej klad, na kterej vzpomínám, i když mě ta hra třeba moc nebrala (Revelations mělo Konstantinopol a Ezia, Origins mělo velbloudy, hrochy a soundtrack), ale tady byl i ten soundtrack debilní. Prostě jediný na co myslím je začátek, kterej to ale nespasí a fakt je přebitej tím kýblem nudy potom. Ovladatelnost taky nanic. Fakt jsem to dohrávala jen ze setrvačnosti.
AC III jednoznačně vyhráva Adélinu cenu za nejdebilnější hru, kterou jsem měla tu smůlu dohrát.
Pakliže nemáte ambici hrát z principu všechny AC hry, tak se tomu vyhněte obloukem a dejte si radši Black Flag.

Pro: První hodina a půl

Proti: Všechno ostatní

+7 +12 −5

It Takes Two

  • PS4 90
Hry u kterých jsem brečela:
Red Dead Redemption 2
The Last of Us Part II
It Takes Two

Ne, nemyslím si, že je to těma dvojkama.
Scenáristi týhle hry jsou lidský zrůdy, protože to, co předvedli s tím slonem, to je na soudní tribunál. Naprosto chápu lidi, kteří to kvůli tomuhle nedohráli a abych citovala May  "I'm gonna need therapy after. This, this is so horrible " Vskutku. Nejradši bych jim za to poslala sloní hovno. Haha. Ha. .. Vyprovodím se sama.

Kromě této drobné výtky je to nejlepší gaučový multiplayer, co jsem hrála. A Way Out je skvělý (příběhově asi o píď lepší), ale herní mechanismy It Takes Two jsou fakt špica. Do dokonalosti to dotahují minihry a Moon Baboon, kterej je u nás doma hrdina.
Pokud hledáte hru pro dva a nejste úplný jelita, tak tohle je to nejlepší, co si můžete zahrát (jo, lepší než overcooked, jo lepší než lego hry. ano i lego star wars, už jsem řekla).

Btw, já bych se s May taky rozvedla, je to celkem pizda.

Pro: příběh, grafika, funkčnost multiplayeru, který má smysl

Proti: krutí scenáristé

+15

Assassin's Creed: Odyssey

  • PS4 80
AC: Odyssey jsem začala hrát jen tak mimochodem. Mám ráda řeckou mytologii, ale po některých recenzích jsem neměla velká očekávání. A goddamn, to byla skvělá hra. AC hry pro mě vynikají především atmosférou, kterou pro mě ostatní hry nemají. Princip toho, že hry pokrývají velké časové etapy života hrdinů na mě navíc prostě funguje. A u Odyssey tohle všechno běželo jak má. Měla jsem sice někdy problém stoprocentně vnímat hlavní příběh, ale to bylo zapříčeněno tím, že je ta hra prostě hrozně dlouhá. Paradoxně jsem člověk, který primárně ve hrách plní hlavní příběh a vedlejší úkoly jsou pro mě skutečně vedlejší. Tady jsem to měla naopak. Nejvíc mě bavilo jezdit po mapě, jen tak se kochat, zabíjet mytická zvířata a užívat si Řecko.
Hru jsem hrála za Kassandru, na jejíž dabing jsem si musela hodně zvykat (ale oproti Alexiovi zlatá Kassandra). Oproti jiným AC hrám mě tady mnohem víc bily do očí opakující se pohyby postav v cutscénách (jestli uvidím ještě jedno založení rukou tak rozmlátím ovladač).

Co se týká postav:
Z hlediska příběhu mě fakt zabolelo nevyužití potenciálu Brasida, kterej tam prostě měl bejt dýl a taky to měl být romance option. Jako nezlobte se na mě, Kassandra/Alexios vohnou kdejakou fuchtli / kdejakýho vobejdu, ale takovýhleho kocoura ne? Tak určitě. Cutscéna ve který se Brasidas objeví je snad nejlepší z celý hry, ale je extrémně random. Člověk si hledí svýho, plní úkoly hlavního příběhu a pak najednou mezi plameny epicky vkráčí Brasidas. Jako, námitky nemám, jen bych prosila houšť a větší kapky.

Fakt jsem nenáviděla Sokrata, to byla tak otravná postava a při každý jeho promluvě jsem si přála jeho pomalou a bolestivou smrt.
Nejdřív jsem taky nenáviděla Alkibiada, ale nakonec to byla jedna z nejlepších postav.

Hlavní příběh jsem nakonec dohrála, ale bylo to pro mě spíše trpké. Vzhledem k délce hry je fakt, že abyste měli "šťastný konec", tak musíte v rozplizlosti cca 80 hodin dělat určitá správná rozhodnutí, která za mě prostě nebyla moc jednoznačná (nebo jsem prostě nedávala dostatečně pozor, ale kruci... 80 hodin... normálně pro mě není problém vnímat hlavní příběh, ale tohle fakt nešlo) a fakt, že mi v příběhu nakonec zemřela matka i Alexios, to mě prostě fakt štve. Jednou jsem si zkusila nahrát uloženou hru, ale jen jsem dosáhla toho, že místo toho, aby Alexios Myrrine zabil, tak mě jenom zavrhla. A jak říkám, hlavní příběh pro mě fakt nebyl to hlavní, tak jsem to nakonec trpce oželela.
Ač s výtkami, bylo to super a říkám si, že si někdy zkusím pečlivěji zahrát hlavní příběh, abych měla happy end podle svýho gusta, ale bůhví kdy to bude.

Pro: atmosféra, OST, vedlejší úkoly, Alkibiades <3

Proti: Sokrates, vyústění hlavního příběhu, Sokrates, délka, repetitivnost cutscén, Sokrates

+12

Assassin's Creed IV: Black Flag

  • PS4 100
Moje absolutní srdcovka. K AC sérii jsem se dostala pěkně postupně od Altaira, přes Ezia k dalším hrám. Kdysi mě naprosto uchvátilo AC II, které jsem odehrála nevímkolikrát, ale musím říct, že Black Flag je moje nejmilovanější hra ze série AC. Edward je za mě absolutně nejlepší asasín, z toho prostého důvodu, že narozdíl od těch ostatních (se kterými jsem se zatím setkala, nemám odehrané všechny AC hry) není tak frigidně kladný hrdina, který se rovnou stane členem řádu. Vidím tu největší vývoj postavy, a to já ráda. OST jsem slyšela milionkrát, a celou hru znám dost nazpaměť. Jsem si vědomá vad týhle hry, která obecně odráží problémy se sérií AC, nicméně I don't care. Nijak tu nepociťuju otravnost repetitivnosti, nevadí mi, že občas s postavou vrazím do zdi, ač jsem chtěla běžet jinam, nevadí mi, že grafika stárne. Jsem trochu zaslepená, pro mě to pořád vypadá stejně nádherně a realisticky jako v roce 2013, příběh mě vždycky chytne za srdce a na konci vždycky dojetím brečím. Black Flag budu mít asi vždycky rozehraný a až ho dohraju, tak ho budu hrát znovu. Paradoxně bych to neoznačila za svoji nejoblíbenější hru, ale je vysoko a narozdíl od her, který bych skutečně označila za svoje nejoblíbenější (TLoU, RDR2, Uncharted) budu hrát Black Flag dokola a dokola a dokola a dokola...a pak ještě aspoň osmkrát.

I dreamed a dream the other night
Lowlands, lowlands away me John
My love she came, dressed all in white
Lowlands away

Pro: atmosféra, příběh, OST, grafika, souboje na moři, postavy, Karibik, pirrrrrráti

Proti: nemá, nic takového ona nemá!

+11

Heavy Rain

  • PS4 90
Heavy Rain pro mě byla první hra na PS, kterou jsem hrála. Pamatuju si tehdejší absolutní úžas nad grafikou a realističností té hry. Když jsem se k ní po letech vrátila, musela jsem se dost pousmát, nakolik doba pokročila a jak moc nehezké to z dnešního pohledu je.
Nicméně. Heavy Rain je špička, pro mě tehdy ztělesnění nepředstavitelného vyprávění příběhu. Prolínání 4 dějových linií příběhu a příběh samotný pro mě byly natolik vtahující, že jsem hru dohrála snad nadvakrát (a to pro mě tehdy něco znamenalo!). Hry od Quantic Dreamu mám extrémně ráda, herní mechanismy jsou zábavné a rozvětvenost možností vytváří výborný princip vracení se ke hře.
Trochu těžko se zpětně hodnotí hra nezaujatě, obzvlášť když se dají principy hraní srovnávat s Detroit Become Human, který nastavená pravidla o parník posunul. Nicméně hra i po letech vyniká excelentními hereckými výkony, příběhem a uvěřitelností.
Heavy Rain je moje srdcovka, bylo to prostě moje PS poprvé a na to se nezapomíná :).

Pro: Děj, herecké výkony, herní principy rozhodování se, soundtrack, atmosféra

Proti: Hra hodně vizuálně zestárla

+13