Pro pohodlnější navigaci i přístup k pokročilým funkcím Databáze-her.cz doporučujeme povolit si ve svém prohlížeči JavaScript.

Poslední komentáře

Dračí Historie

  • PC 75
No jo, teď zkrátka jedu české adventury, proč ne. Je potřeba tedy zabrousit ještě dále a narazil jsem na krásné dětství v podobě Dračí Historie. To je skvělý nápad další vzpomínky.

Musím říct, že mě tato hra docela překvapila nebo si nepamatuji. Ale absolutně si nemohu vybavit, že si pamatuji v této hře rychlé cestování. To jsem byl v příjemném šoku. Málokdy se stane, že si něco nepamatuji, ale rychlé cestování mi opravdu uletělo. A co se týče ovládání, tak na rozdíl od předešlé hry Ve Stínu Havrana, tak se mi to zde líbilo o poznání lépe. Ovládalo se to úplně jinak. Přehledně, ne zmateně.

Co se týče hry, tak jsem ji poměrně rychle dohrál a nějak jsem se extra nezasekl, což je u mě v adventurách spíše překvapení. Ale jo, opravdu mi přišla tato hra jednoduchá a hrála se příjemně.

Nesmím ale zapomenout na dabing s grafikou. Hlas Berta je vynikající. Je pravda, že hra je spíše primárně pro děti, ale dospělého také neodradí. A výtvarné grafické zpracování je také super.

Takže dojmy z této dětské vzpomínky? Jo, super. Na tu chvilku sem se opravdu nenudil a pomu si odškrtnout další českou adventuru do sbírky. :)
+17

Chicken Police

  • PC 85
Na prvý pohľad až absurdne komicky vyzerajúca hra ponúka dospelý, ponurý príbeh a postavy trpiace existenciálnou krízou.

Kto to kedy videl? Postavy majú nafilmované/nafotené ľudské telá a na nich opäť nafotené, rozanimované zvieracie hlavy (a občas sa nájde aj nejaký ten chvost, srsť a perie). Človek si predstaví nejakú absurdnú frašku so slapstick humorom a surealistickou zápletkou, opak je však pravdou. Hra čerpá z klasických prvkov (a klišé) noir detektívok a často cituje Raymonda Chandlera a ostatne jedna z vedľajších postáv starého súkromného detektíva sa volá Filmar Low. Medzi ďalšie inšpirácie patrí Agatha Christie alebo aj Ezop a jeho bájky. Práve vzťahy medzi zvieratami v spoločnosti mesta Clawville, v ktorom sa hra odohráva, poukazujú na mnohé vzťahy a povahové vlastnosti z ezopových bájok. Ústredne duo dokonca spomína na niektoré bájky, ako ich minulé prípady.

Hra je vyvedená vo výrazne čiernobielom prevedení, kde hlavnou farbou (ako už názov napovedá) je červená, ktorá slúži na zobrazenie nielen krvi. Okrem toho sú farebné rôzne veci, pre kontrast čiernobielého ponurého a cynického vnímania sveta ústrednej postavy Santina Featherlanda. Ten tvorí so svojim parťákom Martinom MacChickenom veľmi zábavné a zohrané duo. Ako som už spomenul, na prvý pohľad koncept vizuálne avizuje ustrelenú komédiu, ale hra je predovšetkým detektívka s prvkami drámy a thrilleru. Humor je tu samozrejme prítomný, ale nie prehnaný, zväčša sa jedná o sarkastické, až cynické komentáre hlavnej dvojice na seba navzájom, na svoje okolie, postavy ktoré stretávajú a životy, ktoré žijú. Zatrpknutosť a sklamanie je tu tak časté, ako spomenutie whisky alebo brandy.

Príbeh prípadu si udrží hráčovu pozornosť po všetky 4 kapitoly (a epilóg) a hoci obsahuje väčšinu žánrových klišé, dokáže byť dostatočne zaujímavý, aby držal a pútal pozornosť. Môžu za to asi hlavne dve veci - v prvom rade sú dialógy naozaj výborne napísané a takisto zahrané, hra má totiž plnohodnotný profesionálny dabing, ktorý určite patrí k highlightom hry. No a druhým dôvodom je neotrepané antropomorfné zvieracie mesto s vlastnou históriou a príbehovým pozadím od jeho histórie, politických susedov, spoločenských vrstiev až po hmyzie geto zvané "Úľ" alebo urážlivo Roachtown. Možno práve to zvieracie prepojenie a reflexia na Ezopa je to, čo robí hru výnimočnou a zrozumiteľnou ako zrkadlom pre živočíšne ľudské vlastnosti.

Žánrovo sa jedná o vizuálny román no nie je až tak statická a len o vyberaní možností z dialógov. Na každé miesto, kam sa hrdinovia dostanú majú klasicky adventúrne interaktívne body, či už na preskúmanie, postavy na rozhovory alebo vyriešenie jednoduchej hádanky, či zahranie jednoduchej minihry ako napr. automobilová prestrelka. V tomto teda hra pôsobí viac ako adventúra a menej ako vizuálna novela. Takisto sa hra nevetví na x rôznych priebehov a koncov, čo do vývoja príbehu. To napomáha tomu, aby príbeh ostal ucelený, logický a napriek jednému obrovskému klišé na konci, aj zábavný. Chicken Police tak môžem odporučiť aj hráčom, ktorých úplne nebavia vizuálne romány, pretože tej interakcie je tu viac a hra tak pôsobí menej staticky.

Pro: scenár, dabing, postavy, hudba a originálny vizuál

Proti: jedno priveľké klišé pri konci hry, nedá sa poznať, či interakcia s objektom alebo postavou má ešte nejakú novú informáciu/hlášku alebo bude opakovať znova to isté

+14

9:05

  • PC 75
Vzhľadom na to, že rád skúšam nové a pre mňa netypické žánre, rozhodol som sa trochu ponoriť do sveta textových adventúr. Tie ma vždy celkom lákali a pripadali mi zaujímavé. Nastal teda čas vyskúšať si nejakú na vlastnej koži. 9:05 som zvolil preto, lebo ho miestny expert na textovky Artran na svojom profile odporúčal ako ideálny kúsok pre začiatočníkov.

Spočiatku som ale mal dosť problém sa v hre vyznať. Nešlo o jazykovú bariéru, všetkému som rozumel, ale tak úplne som nechápal základné mechaniky a to, ako to vlastne v textovkách chodí. Zadával som príliš krkolomné a zložité príkazy, ktoré systém nerozpoznal, netušil som, že predmety môžem aj bližšie skúmať (napr. otvoriť peňaženku), neskôr som sa zasekol v kúpeľni a nedokázal som sa dostať do sprchy, hoci som si šaty vyzliekol.

Až vďaka návodu som zistil, že oblečenie si nestačí vyzliecť, ale treba ho aj položiť. Skrátka mi dosť trvalo, kým som si na toto všetko zvykol. Keď sa tak ale stalo, tak som si hru dosť užil. Nechtiac sa mi dokonca podarilo dosiahnuť tri rôzne konce (havaroval som a zomrel, na druhýkrát som ušiel z mesta a až na tretí raz som dosiahol koniec, ktorý autor zamýšľal).

Príbeh sa mi páčil, jednoduchá situácia, veľmi pekne vykreslená a na záver fajn zvrat, ktorý som nečakal. Hra vo mne vyvolala túžbu siahnuť aj po ďalších textovkách, čo je asi najlepšie vysvedčenie, ktoré jej môžem udeliť. Ako isté negatívum by sa mohlo brať, že je to naozaj len jednohubka, ktorá slúži primárne na zoznámenie sa s týmto žánrom. Mne to ale neprekážalo.
+7

Life is Strange - Episode 1: Chrysalis

  • PS4 70
Jelikož jsem zrovna procházel herní krizí a svou knihovnou, ze které jsem si nemohl vybrat hru, která by mě delší dobu bavila, rozhodl jsem se zcela jinak: Zahraju si hru, kterou nemám ve své knihovně a je tématicky jiná, než co obvykle hraji. O Life is strange jsem věděl, že existuje, a že první díl je zdarma, tak jsem si řekl "proč ne".

Je pravděpodobné, že za normálních okolností bych hru, kde si hlavní postava prochází pubertou na umělecké škole a je ženského pohlaví, asi nezapnul. Je to pochopitelné, tato hra necílí na mě. Problémy dospívajících dívek jsou pro mne plytké a pro herní médium tak nějak... nezáživné?

Jak je ale vidět na mém hodnocení, neodpovídá tomu, že by hra byla špatná. Což ve finále za těch pár hodin ani nebyla. Procházíte Maxiiným světem, můžete v omezených možnostech interagovat s okolím. Okolí je uvěřitelné, postavy jakž takž také. Můžete procházet jejím deníkem. Fotíte si okolí, což se od sudentky fotografování očekává. Máte také možnost rozhodovat o nastalých situacích. A to tak, aby to pro cílovku nebylo příliš složité: Buď, a nebo.

Zde však narážíme na mé hlavní výtky. První výtkou je to, že některé volby jsou z hlediska děje nesmyslné. Máte hlavní rivalku, která vás právě ponížila a zesměšnila. Neustále vás "hejtí". Vy máte možnost jí to vrátit. A můžete si vybrat možnost to nejen neudělat, ale ještě ji psychicky podpořit? Vážně? Kdo by tohle v reálu udělal? Nedává to smysl.  Hlavní výtkou je to, že vám hra sděluje, že vaše rozhodnutí bude mít dopad a smysl. Tak si říkám super, to jsem zvědav co se stane. A ono se... nestane vůbec nic, protože nejprve si budete muset koupit další epizody! Ok ok, chápu, potřebujete na tom vydělat více, tak rozsekáte hru na menší části a budete je prodávat zvlášť. Ale tak jako tak by každá epizoda měla být celek, kde se něco zásadního stane a vy uvidíte dopad svých rozhodnutí. Ne jako seriál, kde musíte čekat další týden a někdy roky, než se dozvíte, jaký dopad bude mít daná akce.

Hra je tedy spíše Life is strange 1/6, kde celek máte rozdělen na části jen proto, aby vás to naštvalo. V pohodě by se mohlo jednat o hru nerozsekanou na epizody, kde by například první šestina byla free nebo demo, a za zbytek byste si zaplatili. Za celý zbytek. Kdo by si sakra koupil jenom například třetí a šestou epizodu v příběhové hře?

Pro: Prostředí, vypadá to hezky, na odlehčení

Proti: Rozsekání na šest částí, divné možnosti

-6 +7 −13

This Bed We Made

  • PC 70
Tato hra mě zaujala originálním konceptem – hrajete za služebnou, která se sice ráda prohrabává věcmi hotelových hostů. Celkově jsem si hru užila, ale bohužel mnoho momentů nešlo přeskočit, což pro mě snížilo její znovuhratelnost. Vedlejší postavy byly zajímavé a na začátku si můžete vybrat pomocníka, který vás doprovází celou hrou. Přestože se chovají víceméně stejně, mají jiné zájmy. Hra nabízí více konců, takže záleží jen na hráči, jak si s ní pohraje. I když jsem nedosáhla toho "nejlepšího" konce, byla jsem spokojená. Doporučují uložit hru po cinkání výtahu, pak si můžete lépe hrát s různými konci.
+3

LumbearJack

Hell is Others

  • PC 50
Jelikož snadno panikařím, je pro mě hra skoro nehratelná. Nápad se mi líbí, ale pro mě osobně, protože nejsem god-player, je to převážně jen frustrace.
-2

Battle Circuit

  • PC 80
  • Arcade 80
Battle Circuit je nejnovější klasická beat 'em up od Capcomu a na mnoha prvcích je to vidět. Osm středně rozsáhlých úrovní a pět hratelných hrdinů je pěkně nakresleno a rozpohybováno. Samotný bojový systém je svižný, s mnoha možnostmi a nejvíce připomíná ten z Alien vs. Predator. Postavy jsou dostatečně odlišné a za každou se hraje jinak. Nejvíce jsem si nakonec oblíbil růžového pštrosa...

Zasazení je sice sci-fi, ale značně šíleně podané. Není to něco co bych vyhledával a právě atmosféra tak pro mě nebyla nejlepší. Nakonec je to také největší výtka, kterou k této jinak dobře vyladěné hře mám. Obtížnost je celkem standartní, až na několik soubojů s bossy. Tam právě hodně pomohla volba postavy, pštros má se svým "létáním" často slušnou výhodu. Tentokrát má smysl také sbírat všechny ty peníze, protože je možné za ně zlepšovat postavu a získávat nové schopnosti. Celkově jde o velmi dobrou beat 'em up a pokud vám sedne prostředí, tak Battle Circuit rozhodně nevynechávejte.
+12

Kingdom Come: Deliverance – A Woman's Lot

  • PC --
DLC jsem dostal darem od Guldyho (člen Warhorse a již neaktivní člen DH) hned po vydání, ale šetřil jsem si ho až na druhý průchod. 

Terezinu část jsem si užil mnohem více, protože je od hlavní hry oddělená a přináší větší výzvu. Je potřeba otáčet každý groš a finální noční střety s Kumány ve skalických kopcích s umírající Terezou byl větší survival, než kdejaký rezident ývl. Líbí se mi, že autoři využili oblast kolem Skalice, která v hlavní hře nedostala tolik prostoru. Je fajn potkávat zpětně všechny NPC a znovu nasát tu atmosféru smradlavé středověké venkovské pohody. Upocené selky dřou jako divé, sedláci funí do korbelů a mlátí pěstí do stolů... a Tereza? To je snad nejlepší charakter v celé hře. Ani ten ňouma Jindřich si ji nezaslouží!

Oproti tomu příběh Johanky a jejích halušek s pannou Marií je sled několika vedlejších úkolů v rámci hlavní hry, které vedou k dlouhému soudu a jednomu ze tří konců. Protože jsem příliš dobrý a udělal vše správně, dostal jsem ten nejlepší, ale upřímně mi přišel nejzajímavější ten špatný a ten ještě špatnější - víc emotivní a ponurý. Tak nějak mi to k Johaně více sedělo. Člověk pro ní dělá první poslední přesně tak jak si přeje, ale ona dokáže tak maximálně být protivná a házet klacky pod nohy. Když mi zadávala nejzábavnější a zároveň nejotravnější úkol v DLC (Cesta pokání), nemohl jsem se nesmát nad jejím pokrytectvím. 

Nový skill psovoda jsem v hlavní hře nevyužíval, naopak při hraní ze Terezu byl opravdu k užitku a díky jeho schopnosti odlákat nepřátele mi několikrát vytáhnul trn z paty. Než ale začne být čoklík užitečný Jindrovi, je potřeba mu aktivovat několik perků a do té doby bude hlavně překážet a blokovat dveře. Z technických problémů byl nejhorší vynechávající český dabing krejčířovi ženy, která toho tady namluví docela dost a většinou jí ten pant mlel naprázdno. Pozitivní je, že videosekvence v DLC jsou fixnuté a netrhají se, tak jako v původní hře.
+18

My Time at Sandrock

  • PC 85
V mnoha ohledech stejné jako Portia, v mnoha ohledech lepší, tedy těm, kterým se líbila původní hra, bude se dozajista líbit i pokračování. Kromě hezčího grafického kabátu mi přišla pohodlnější a plynulejší i hratelnost a stejně tak na zajímavosti pobraly nové postavy a příběh, jež se dočkaly i nějaké té vrstvy a vyššího rozměru (čili zatímco v Portii mi např. bylo jasné za koho se provdám prakticky hned, tady už to bylo složitější). Samozřejmě ale i tato hra pořád naráží na ty samé zápory, které k žánru chtě nechtě vždy budou patřit, tzn. po čase se dostaví repetitivnost, i když celou řadu úkonů lze postupem zautomatizovat, a při své monstrózní délce 100+ hodin jsem - přiznávám bez mučení - posledních pár dní/týdnů prospala, pokud nebyla k dispozici vyloženě hlavní mise, úpěnlivě vyhlížejíc konec, jež ne a ne nastat. Každopádně jako celek jsem si Sandrock užila a opět se jednalo o příjemný, odpočinkový výlet. Určitě si pořídím i další pokračování.

Pro: relax, příběh, postavy, svět, audiovizuál

Proti: repetitivnost, možná mohlo být o pár hodin kratší

+12

Last Train Home

  • PC 75
Již po vydání byly mé zraky upřené na tento titul. Jelikož jsem ale měl rozehrných několik jiných her, LTH putoval do seznamu přání na Steamu a čekal jsem na slevu. Nakonec jsem se po dohrání většiny rozehraných her z konce minulého roku nechal zlákal letní slevou a zakoupil rovnou edici včetně DLC. A rozhodně nelituji. V krátkosti jde o RTS ve stylu Commandos v kombinaci s dalšími strategickými prvky například ze hry XCOM. Primárním cílem je dostat partičku legionářů zpět do nově vzniklé Československé republiky. Má to ale háček. Kvůli vývoji na frontě se nelze vrátit zpět na západ, ale budete se muset proklestit celým Ruskem na východ až do Vladivostoku na poslední trajekt, který vás odveze domů. Toto vše za doprovodu kapitána Langera, kterého ztvárnil český herec Karel Dobrý známý například z role Adalberta ze středověkého filmu Jménem krále. Hra je poctou československým legionářům, přestože není zpracování historicky naprosto přesně.

Začínáte cestou kousek od Moskvy, kterou jsme si mohli vyzkoušet už v demoverzi hry. Kromě jednotlivých misí se budete muset starat i o váš vlak. Zde si autoři skutečně vyhráli a do hry zakomponovali všemožné serepetičky. Během hry totiž dostanete možnost nejen vylepšovat například vaši lokomotivu, nebo si ji někde v nádražním depu vyměnit, ale rovněž budete moci vlak doplnit například o zdravotnický vagon, kuchyňský vagon, nebo dokonce dělostřelecký. V každém z daných vagonů budou vaši legionáři moci vykonávat danou práci dle typu vagonu. Ve zdravotnickém léčit zraněné a nemocné kolegy, v kuchyňském vařit jídlo a v dělostřeleckém pálit po nepřátelích v misi jako dělostřelecká podpora. Kapitolou samou pro sebe jsou pěchotní vagony. Těch je potřeba mít dostatek a co nejdříve je vylepšit na maximální kapacitu, abyste měli dostatečnou rezervu na naložení všech legionářů, které potkáte. Toto jsem v úvodu podcenil a hru musel restartovat od začátku. O zateplení vagonů ani nemluvě. To je nutné také provést zavčas, jinak se váš průjezd Sibiří stane nemožným. Dalším faktorem je sběr materiálu a komponentů. Ty je sice možné čas od času koupit u obchodníka, ale ve velmi nevýhodném poměru. Tak či tak bude někdy nutné něco dokoupit a jiné komponenty prodat. Naštěstí jsou během putování poblíž trati tzv. body zájmu, kde se dle jejich typů onen materiál nachází. Jelikož je ale výprava pod tlakem času, budete se muset i rozhodovat, které body zájmu navštívíte. Ve hře jsou navíc zabudované algoritmy, kdy vaše vyslaná četa může najít buď nadstandardní počet plus další, ale spíš pobere minimum a někdy vůbec nic. Toto se dá ovlivnit prospěšnými vlastnostmi někerých vojáků a naopak i negativně. Některý voják se může zranit, napadne jej prase, nebo chytí nemoc. Vojáci se v bojích zlepšují a učí se i nové dovednosti. Jsou poté všestrannější a mohou vypomoci, kde vás aktuálně tlačí bota. Čím vetší všestrannost, tím lépe. Hra je v tomto vypilaná skutečně detailně.

Ozvučení a zejména dabing je samozřejmě na velmi vysoké úrovni. Legionářům propůjčili hlasy známí čeští a slovenští dabéři a ozvučení je dle situací nadmíru autentické. Protivníci mluví samozřejmě rusky. Dobová hudba se také povedla, jak během putování vlakem, tak i v misích. Hudba v nich se mění dle aktuální situace, kdy zpočátku je v klidu, ale když graduje bitva, hudba je rychlejší a dramatičtější. Stejně tak ozvučení střelby, jezdících aut a podobných zní jako skutečné zbraně a vozy a ne komicky. Samozřejmostí je krytí vás i vašich nepřátel za určitými překážkami. Pak se přestřelky stávají delšími a abyste příliš neplýtvali municí, doporučuji použít proti nepřátelům jako argument granát. Putování je rozděleno na několik kapitol ve kterých budete plnit i celou řadu zajímavých misí. Tu budete pomáhat tamním farmárům proti rudým, kteří budou drancovat jejich vesnici, zachraňovat katedrálu, ničit nepřátelské továrny, dělostřelecká stanoviště, pevnosti a další. Čas od času vám spadne strom na koleje a bude na vás, zda jej prorazíte nebo odstraníte a dřevo si necháte. K interakcím bude docházet i na bodech zájmu a čas od času budete muset udělat rozhodnutí, která ovlivní morálku vašich vojáků. Někdy budete čelit špatným rozhodnutím a budete si muset vybrat to méně špatné. Pro doplnění morálky vojáků na vysokou, která je nutná, aby nedošlo k dezerci, můžete popít v nádražních hospodách nebo individuálně každému členovi výpravy morálku doplnit spotřebními předměty. Stejně tak i chybějícíc kondici. Mikromanagement výpravy bude hrát během vaší cesty zpět domů naprosto klíčovou roli. Jak budete postupovat, bude proti vám protivník víc a víc agresivnější a objeví se i faktor hrozby. Ta, pokud překročí určitou mez, stane se skutečností a nepřítel vás bude nalétávat například letadly. Hra se dá naštěstí behěm hektických pasáží mikromanagementu zpomalit nebo úplně zastavit, abyste neplýtvali drahocenným časem a vše si důkladně promysleli.

Bohužel se dostáváme k tomu, co mě zklamalo a nebylo toho málo. Ve hře jsem našel zásadní bug, kdy na konci třetí kapitoly mi od vstupu na železniční most nefungovalo zabití granátem. Na výbuch zemřel ze skupiny vojáků pouze jejich velitel přičemž podřízeným se nestalo vubec nic. Dalším bugem je padání hry při načítání uložených pozic. Šest pádů za nějakých šedesát hodin není extra moc, ale jsem názoru, že dobře optimalizovaná hra by rozhodně takto padat něměla. O absenci klávesy pro Quickload nemluvě, jak na takto důležitý prvek hry mohli tvůrci zapomenout?! Dále mě zarazila nerealistická umělá inteligence, která naprosto ignoruje mrtvé kolegy na zemi a podivně reaguje na například vaše odhalení. Očekával bych, že se na vás vyrojí soudruzi ze širokého okolí a začnou oblast pročesávat jako například v prvních Desperados: Wanted Dead or Alive. Vám stačí utéct o 100 metrů, skrýt se v křoví a během pár sekund je klid. Pro posílení hlídek nepřítele musí být vyvolán alarm samotným nepřítelem. Obtížnost hry mi přišla neuvěřitelně lehká snad jen s výjimkou poslední mise. A to jsem prosím hrál na Velitele. Stačilo si průzkumníkem kamenem nalákat jednoho po druhém ke křoví a pak jej picnout. Hlídky jsem obvykle vyřazoval granáty a pejsky výpadem s bajonetem. Spíš je šance, že se zaseknete protože vám dojde palivo ve vlaku nebo kvůli podcenění situace skončíte bez jídla nebo umrznete. Správa vlaku je zejména při nasazování čet a starání se o konkrétní legionáře otravná. V oknech je nutné se posouvat pomocí posuvníků, kdykoliv vysíláte do terénu dvě a více čet a pokud potřebujete konkrétního legionáře vylepšit, uzdravit nebo mu doplnit modrý i žlutý bar doplna. Stačilo by hlavní okna správy čet zvětšit a podokna naopak zmenšit, aby se vám do hlavního okna vešly tři čety aniž byste museli okno posouvat dolů. Toto budete proklínat zejména ke konci hry, kdy budete vysílat do terénu klidně i 4 a více čet a vylepšovat desítky vojáků. Hra v tomto všem bohužel v mých očích zbytečně klesá. Nebýt těchto nedostatků a jednoduchosti v misích, byla by to minimálně devadesátková hra. Tematika československých legionářů je ve hrách neprobádaná a LTH se toho nebál a i tak uspěl. Rozhodně jde o titul, který projdu vícekrát. Já totiž na Sibiři nikoho nenechám a ješte se chci podívat jak vypadá severní cesta!

Pro: pocta českým legionářům, dabing Karla Dobrého doplněný dialogovými a filmečky, faktor rozhodování se v situacích, stoupající obtížnost mikromanagementu, nutnost vylepšování vašeho vlaku

Proti: bugy v podobě nefunkčních granátů, padání hry během nahrávání pozic, nelogicky a neagresivně fungující AI, lehká obtížnost misí i na Velitele, příliš mnoho posouvání se nabídkami

+16

Astro Bot

  • PS5 100
Na Astro Bota jsem se neskutečně těšil a je to jedna z mála her, kterou jsem si předobjednal a dopadlo to naprosto fantasticky.
Hned na začátku zmínit to co mi vadilo, a to je to, že to nemá lokální co-op a to je vše opravdu jinak nemám co vytknou.
Teď ty klady, a že jich je hodně. Jako první tu mám nádhernou a roztomilou grafiku, každá planeta je neprosto překrásná a hrozně mě bavilo se jen tak zastavit a kochat se, jak skvěle to vypadá a ještě k tomu hraje fantastická hudba. Pak je level design, ten je taky fantastický a dost nápaditý, pak jsou tu různé schopnosti, kterých sice není moc, ale jsou dobře provedené a level, ve kterém jsou tak je využijete na maximum a ještě k tomu si budete užívat, jak je skvěle udělaná haptická odezva v DualSensu, když jsem u ty hapticky a ta funguje, i když ty schopnosti nemáte a to stejně jako ve čtyři roky starém Astro's Playroom. A jako poslední zmíním tu nádhernou nostalgii a obecné ohlídnutí se za třicetiletou historii Playstationu, to neskutečně hřeje u srdíčka, a i když jsem neznal všechny narážky a postavy, které jsem našel tak mě to hřálo u srdíčka, a ještě ty souboje s bossy jsou správně adrenalinové a zábavné.
No Astro Bot je pro mě adept na hru roku a já doufám, že se časem vrátí a zažiju sním další skvělé dobrodružství 100%.

Pro: Nádherná grafika a světy, level desing, souboje s bossy, hudba, nápaditost a maximální využití ovladače DualSense, pocta třiceti let Playstationu.

Proti: Chtělo by to i co-op,

+17

Ve stínu havrana

  • PC 65
No dobrá, jdu pokračovat ve své spanilé jízdě českými adventurami.

Následoval Stín Havrana s Lábusovým dabingem. Nejsem si vědom, kdy naposledy jsem tuto hru hrál, protože už to bude zřejmě hodně dávno. Každopádně jsem si šel tuto opět oprášit a zjistit, jak je na tom.

Dabing, jak jsem již řekl byla Lábusova práce, což nebylo vůbec špatné, stejně jako graficky. Co mi ale dělalo obrovské problémy, tak byly minihry. Přes minihru na lodi jsem se nemohl za žádnou cenu dostat a musel jsem zkrátka najít mechanismus, jak k tomu dojít. A samozřejmě ta minihra úplně na konci. Tyto dvě minihry si mohly klidně odpustit, poněvadž jsem se prostě nemohl pohnout dále.

A bohužel se mí místy i zasekávala postava, když jsem třeba chtěl popojít do jiné lokace, tak jsem musel až třikrát kliknout, než se mi postava pohnula tam, kam jsem chtěl.

Nakonec jsem ovšem uspěl a hru dohrál, ale musím uznat, že jsou i lepší české adventury, než je tahle. Byť jsem si ji užil, to je pravda, tak mi tam asi opravdu něco chybělo.
+22

Rememoried

  • PC 20
Nápad na hru zní zajímavě udělat surealistickou hru o snových prostředích, kde hráč na to, jak se dostat dále musí přijít explorací a intuicí. Reálný produkt už bohužel nefunguje. Hra je z hlediska náplně po většinu času nudná a nezábavná. Intuice často nefunguje, kvůli hroznému designu. Divým se, že jsem hru vůbec dohrál. Poměrně často jsem se na to chtěl vykašlat. Hra nepřináší z hlediska vizuálního zážitku nic moc zajímavého, respektive to mohlo být zkratka výraznější lepší a víc šílenější. Takhle slabý pocit jsem u hry dlouho neměl. Radši se tomu vyhněte.

Pro: Nápad

Proti: Náplň, nezáživnost, naznačení jak se dostat dále tu často absolutně nefunguje, level design, vizuální zážitek nefunguje

+2

The Amazing Spider-Man 2

  • PC 70
Hra mě bavila hlavně kvůli gameplayi, který stanovil první díl. Druhy díl nepřinesl nic moc nového. Docela zajímavá je změna vystřelovaní sítí při pohybu ve městě. Už to není jenom na jedno tlačítko, ale na dvě kdy každým se zhoupnete sítí z jiné ruky. Možná to zní jako blbinka, ale byla to do docela osvěžení. Podobně na tom jsou občasné dialogové vybíraní na co se některých postav zeptáte. Blbinka, ale líbilo se mi to. Co nejvíce zamrzí je, že grafika se ani trochu neposunula ba naopak některé věcí působí vizuálně hůře než jednička. Hra má dobré a různorodé bossfighty. Je jenom škoda, že jsou z většiny situované až do poslední třetiny hry. Celkově jsem bavil, jenom jde cítit, že hra byla dělaná asi na rychlo, aby se stihlo vydaní okolo premiéry filmu.

Pro: Zábavný gameplay, pohyb po sítích na dvě tlačítka, dialogové možnosti, boss fighty

Proti: Málo výraznějších změn nebo novinek, grafika, příběh, zvláštní rozložení bossfightů

+2

Marvel's Midnight Suns

  • PC 75
Velkou část hry tvoří konverze s ostatníma postavama a pak jsou tahové souboje prostřednictvím karet. Souboje jsou zajímavé, da se v nich dobře taktizovat a vizuálně jsou útoky hezké na pohled. Jediné co mě u soubojů hodně výrazně štvalo bylo, že ve hře je poměrně hodně málo druhů nepřátel. V druhé části hry chodíte po ostrovním opatství a konverzuje s dalšími hrdiny snažíte se s nimi spřátelit, vybíráte věci pro výzkum, hledáte klíče na odemčený truhel atd. Můj trochu problém ze hrou je, že je až moc výpravná, jelikož na to nemá tak dobrý příběh. On sám o sobě příběh není zase špatný, ale pro hru, která na něm vyložené staví by měl být zkratka lepší a silnější. Technicky je hra pěkná z hlediska grafiky prostředí, ale u postav je to takové rozporuplné. Třeba Doctor Strange nebo Blade vypadají docela dobře tak třeba Tony Stark nebo Peter Parker vypadají o dost hůře. Celkově mě hra bavila, ale jde cítit, že to mohlo být lepší.

Pro: Souboje, karetní systém útoků, design opatství, pěkná grafika prostředí, dabing postav

Proti: Málo druhů nepřátel, až moc příběhové, příběh pro takovou hru mohl být lepší, různorodá kvalita zpracovaní postav

+2

Captain Commando

  • PC 70
Druhá hra ze série Capcom Beat 'Em Up Bundle se tentokrát přesouvá do budoucnosti, kde máme v kůži Captaina Commanda nebo jednoho ze tří jeho společníků za úkol vymlátit duši ze zločinců futuristického města Metro City.

Hratelnost je prakticky stejná, jako u předchozí hry Final Fight. Postupně jsem si vyzkoušel hrát za každou ze 4 postav, abych poznal jejich specifické útoky. Asi nejvtipnější hratelnou postavou bylo Baby Head, čili dítě sedící na robotovi, který rozdává rány nepřátelům. Nicméně nakonec jsem hru dokončil za základního kapitána. 

Zajímavou novinkou je možnost nasednout do mecha, díky kterému by měla být likvidace nepřátel snadnější. No bohužel jsem v něm obvykle nevydržel moc dlouho. Celkem mi udělala radost jedna úroveň, která spočívala v jízdě na vodním kluzáku s nutností útočit na nepřátele takto za jízdy.

Jinak je to z většiny stejná bojovka, jako její předchůdce, jen ve futuristickém prostředí. Možná mi přišlo, že jsem během hraní méně umíral, což jsem si ale vynahradil u finálního bosse, kde jsem naopak dával continue jak na běžícím pásu.
+8

Kulivočko 1. kapitola

  • PC 70
Taková rychlovka, kterou jsem zkusil na doporučení kamaráda. Hra zabere na nějaké ty dvě hodinky!

Hlas Kulivočka je skvělý. Velmi dobrý nápad. Příběh příjemně pohádkový, což je super. Rozhodně skvělý nápad. Tak jsem si ke hře sedl a byl jsem příjemně překvapen. Byť je ještě na Vánoce poměrně brzy, tak atmosféra na mě takhle působila, bylo to velmi příjemné. Graficky se mi to líbilo také.

Ale je škoda, že zatím není pokračování, byl bych za něj rád a určitě by mi to zpříjemnilo další hraní. Byť toto byla taková rychlovka, tak ji hodnotím dobře.

--XXX--
+9

Žhavé léto 3 ½

  • PC 70
No panečku, tak to byl masakr, řekl jsem si, že prostě budu sedět tak dlouho dokud to nedohraji. Nakonec se to po obrovském boji povedlo.

Po jedničce a dvojce jsem poprvé kouknul i na další díl a musím říct, že je úplně někde jinde, než předchozí díly, a tím jinde bohužel myslím hůře. Je pravda, že Cardův dabing mě mile překvapil, ale na Izera to ještě zdaleka nemá, ale to se dalo evidentně čekat.

Ale co mi opravdu vadilo, tak byly problémy s ovládáním, to bylo něco strašného, bohužel, no a samozřejmě se zde ukázaly i nějaké ty minihry a některé mi teda vadily, to teda jo. To byla vyloženě frustrace.

Na druhou stranu ale kromě dabingu tak bylo k vidění velké množství postav, většinou i zvláštních a navíc oproti předchozím dílům je tento díly trošku delší.

Ale ze všech dílů mi bohužel tento díl přišel nejslabší.
+12

Horké léto 2

  • PC 80
Tak jsem to zvládl, po jedničce jsem stihl i dvojku! Musím říct, že po těch letech se mi dvojka ovládla o hodně krát lépe, než jednička, což mě mile překvapilo. Měl jsem dojem, že to tehdy bylo opačně, ale jsem už hodně zestárnul.

Graficky vypadá dvojka samozřejmě výrazně lépe, což jsem předpokládal, úkoly byly výrazně zábavnější a hlavně Zdeněk Izer opět perfektní práce.

A vzhledem k tomu, že je to adventura, tak tam přišel klasický moment, kombinovat všechny možné předměty, když nevím, kam dále. I v tomto díle se mi to pochopitelně stalo.

Zítra se podívám ještě do dalšího pokračování, od kterého nevím, co čekat, poněvadž to bude má premiéra, tak uvidíme. Jsem zvědavý.

80%
+17