Pro pohodlnější navigaci i přístup k pokročilým funkcím Databáze-her.cz doporučujeme povolit si ve svém prohlížeči JavaScript.

Poslední komentáře

Prince of Persia

  • PC 100
Ten kdo vyrůstal v devadesátých letech, sledoval Želvy Ninja, alespoň na čas podlehl dinosauří mánii, obdivoval Pamelu Anderson v Pobřežní hlídce a hrál Prince of Persia. Všechno ostatní mě postupně přešlo, jen na Prince jsem nezapomněl.

Prince of Persia je na první pohled jednoduchá, v jádru však překvapivě komplexní plošinovka. V době svého vydání ohromila svět přirozeně vypadajícím hrdinou a skvělou odezvou na ovládání. Grafika převálcovala všechny ostatní klady a hra si trochu nezaslouženě vydobyla pověst atmosférické a krásně vypadající, ale mechanikami nevýrazné skákačky. K úspěšnému dohrání je však nutné hledat správnou cestu, využívat prostředí, zkoušet nové postupy, používat stealth a řešit problémy. Není to dynamická a zběsilá hopsačka, ale spíše pomalejší taktická hra.

Tato charakteristicka je téměř paradoxní, protože hlavní hrdina vyráží do bludiště s časovým limitem jedné hodiny. Hra odměňuje hráče s pevnými nervy. Většina pastí se dá proběhnout, pokud ovšem máte zažitý správný rytmus a načasování. Použitelné jsou tedy dvě strategie. Rychlá s občasným umíráním, nebo pomalá a na jistotu. Zkušený hráč zachrání princeznu zhruba za půl hodiny. Mně na konci zbývalo necelých pět minut a to jsem v mém ideálním, ale opatrném průchodu prakticky nechyboval.

Levelů je 14, nebo 12, podle toho, koho se zeptáte. Hra na začátku každého dočasně uloží pozici, takže v případě smrti začíná cesta odtud. Čas ovšem běží dál, což razantně zvyšuje obtížnost. Hra se dá manuálně ukládat stiskem CTRL+G a nahrávat pomocí CTRL+L. Ukládání funguje jen od třetí úrovně výš a nahrávání jen na hlavní obrazovce (CTRL+R). Kdyby na to hra upozornila, možná by mi dohrání netrvalo skoro třicet let. Levely nejsou stejně dlouhé, ani stejně obtížné. První tři zvládne téměř každý, poté se obtížnost trochu zvyšuje. Nejdelší a nejtěžší je osmý, následovaný devátým. Po cestě je několik překážek, které jsou schopné zastavit postup na dny i týdny, dokud hráč nenajde správné řešení. V mém případě to byl ďábelský strážce na osmém podlaží, na něhož jsem vymýšlel speciální taktiku.

Prostředí je nutně stylizované, ale dostačující. Princ proběhne jen dvě lokace - podzemí a palác, přesto se hra může pochlubit silnou pohádkovou atmosférou. Zčásti za ni může příběh, zčásti hudba a zčásti nostalgie. S kulisami souvisí i jediný opravdu velký nedostatek celé hry. Level design by uvítal skrolování, ale hra se bez něj bohužel obešla. Občas je tedy nutné skočit do prázdna a doufat, že princ neskončí o dvacet metrů níž rozlámaný na podlaze. Animace smrtí je opravdu působivá a kupříkladu na hnusný mlaskavý zvuk sklapnutých čelistí nezapomenu asi nikdy.

Hra existuje v bezpočtu verzí a portů. Nejikoničtější jsou téměř totožné PC a Amiga verze. Proslavený je i nádherně barevný port na Macintosh s vyšňořeným princem. Jak kdosi poznamenal "Tahle verze by měla začínat s časovým limitem čtyřicet minut, protože dvacet minut princ promrhal oblékáním." Zajímavý je i port na SNES s prodlouženým intrem a mučící scénou.

Prince of Persia je klasika s fantastickou hratelností. Málokdo se od něj dokázal jen tak odtrhnout. Touha zachránit nebohou princeznu byla tak velká, že se téměř každý neúspěšný hrdina dříve a nebo později uchýlil k podvádění. Hrál jsem stovky her, zdaleka jsem nedohrál všechny, ale tahle byla jediná, v níž jsem konec prostě musel vidět.

Pro: fantastická hratelnost, působivá animace, atmosféra, zvuky, logické překážky, časový limit

Proti: diskutabilní level design, málo variabliní prostředí

+30

Killzone 2

  • PS3 85
Killzone 2 má všechno, co musela mít každá správná FPS čerstvě po vydání Modern Warfare. Frenetickou přímočarou akci, autoheal, tři zbraně (pistoli, pušku a někdy nůž), pořádnou válečnou atmosféru, kde se pořád něco musí dít a krátkou herní dobu. Aby to po delší době stejné hratelnosti náhodou nezačalo nudit.

Mě tenhle styl baví. Je to hodně zaměřené na samotnou akci. Na rozdíl od "old school" her, kde musíte sbírat lékárny a v komplexních úrovních hledat cestu dál podle mapky. Autoheal a checkpointy jsou, podle mě, geniální vynálezy. Hry mají díky tomu větší spád. Nejsou tak rozkouskované. Nemusíte před každým skokem nebo po každé povedené ráně ukládat. Protože, co kdybych na to zapomněl a musel to hrát znova. Tady budete umírat taky. Hodí vás to na začátku checkpointu a znovu prověří schopnosti.

Killzone 2 má všechno. Má autoheal, frenetickou akci, pořádnou válečnou atmosféru, krátkou herní dobu a nemá quick load. Je přímočarý, ale kupodivu ne tak, jak by člověk čekal. Občas nějakou odbočku ve hře najdete. Občas se vracíte. Všechno je to ale poctivě naskriptováno a obejít pravidla vám hra nedovolí. Mě to ale vůbec nevadilo. Užíval jsem si akci, kde vás vyruší jen vlastní smrt, kde nemůžete zabloudit a kde vás parťáci pochválí, když se povede pěkný head shot. Užíval jsem si střílení. Pokud jsem se teda s dual shockem trefil. Ještě na něm nemám takový skill.

Co se týče míření s páčkami, tak má hra nevýhodu, že se nepřátelé nechtějí nechat snadno zabít. Pořád se kryjí, pořád jsou v pohybu. Jinak jsou Helgasti pořádně démoničtí a hra má hodně sirovou atmosféru. Hra zábavně dávkuje styl hraní. Klasické hraní, stacionární kulomety, dobývání, mise v mechovi, souboje s bossy. Killzone 2 je intenzivní a nemá úplně pitomý příběh. Jen jednu pitomou postavu. Kdybyste vy jako Sevchenko preventivně odpráskl Rica už na začátku, mohlo to skončit úplně jinak. Na druhou stranu občas pomohl v přestřelkách.

Pro: pocit ze střílení, válečná atmosféra, inteligence protivníků, hra chytne nepustí

Proti: jednu pušku navíc bych bral, hodně krátké, Rico

+14

World of Goo

  • PC 90
World of Goo je jedna ze srdcovek, díky této hře (a Humble Bundle) jsem objevil krásy indie her. Hra je úžasná a okouzlující. Má skvělé logické hádanky a dokonce i poměrně nenápadně podaný příběh ve kterém nechybí nečekaný zvrat ke konci. Obtížnost hry je přesně akorát - některé úrovně jsou těžší, ale nejsou přestřelené a vždy se dají udělat. Pro extrémisty nechybí výzvy, nad kterými si už pořádně potrápí mozek. Z celé hry sálá hravost a veselost (a na ten vážný podtón v příběhu si musíte přijít sami). Ze srdce doporučuji.

Celkové hodnocení: Nářez

(Komentář byl původně zveřejněn v roce 2013 v angličtině na Steamu).
+12

Unepic

  • PC 80
Zábavná hra, kterou mohu doporučit fanouškům fantasy a plošinovek. Dobré herní mechaniky, slušná hudba, velké množství předmětů, magických kouzel, rozličných zbraní, prostě na co si vzpomenete. Ve hře je tak levný a klišovitý humor, až je občas i docela vtipný. Hru jsem si hodně užil. Pokud máte po ruce dalšího hráče, tak můžete hru projít i v multiplayeru.

Celkové hodnocení: Výborná

(Komentář byl původně zveřejněn v roce 2013 v angličtině na Steamu).
+5

Awesomenauts

  • PC 75
Velmi hezká a příjemná variace na DotA/MOBA. Velké množství frustrujících prvků Doty bylo odstraněno, a výsledkem je hra, která není tak obtížná, více pro běžné hráče, ale stále vyžaduje schopnosti a týmovou souhru. Jeden zápas trvá kolem 20 minut, takže si můžete snadno zahrát bez risku frustrace, když někdo opustí hru (a daný člověk je i tak nahrazen docela ucházejícím botem). Doporučuji.

Celkové hodnocení: Výborná

(Komentář byl původně zveřejněn v roce 2013 v angličtině na Steamu).
+3

Dwarfs!?

  • PC 55
Jednoduchá grafika a jednoduché herní mechaniky, ale hra umí docela pobavit - alespoň tedy na chvíli. Je škoda, že kromě pár herních výzev tam není jiný cíl hry než co nejvyšší skóre. Nějaký příběhový režim s rozličnými úkoly by byl skvělý. Aktuálně tedy hrajete pořád dokola volnou hru, což může být jako 15 nebo 30minutovka před spaním ideální, ale obecně je to hodně repetetivní, takže většina lidí asi ve hře stráví celkem jen pár hodin. Jako občasná oddychovka ale dobré.

Celkové hodnocení: Dobrá 

(Komentář byl původně zveřejněn v roce 2013 v angličtině na Steamu).
+3

Anomaly: Warzone Earth

  • PC 55
Ačkoliv jsem hru dohrál až do konce, tak nemohu prohlásit, že bych byl extra nadšený. Autoři tuto hru označují jako tower offense, a je to určitě originální koncept. Ale alespoň za sebe musím říct, že klasické tower defense mi přijdou výrazně zábavnější :-) Celkově bych tedy Anomaly zařadil někam do pohodově hratelné, lehce nadprůměrné kategorie.

Celkové hodnocení: Dobrá

(Komentář byl původně zveřejněn v roce 2013 v angličtině na Steamu).
+5

Aquaria

  • PC 80
Aquaria je nádherná a okouzlující hra. Má moc pěknou grafiku a estetiku, příjemnou hudbu (která mi zní v uších doteď), zajímavý příběh a příjemné herní mechaniky.

Hře bych vytknul, že některé herní prvky nejsou moc dobře vysvětleny, což může výrazně zhoršit herní zážitek (jako třeba když nepochopíte systém rychlého cestování) a také že kombinace otevřeného světa s obnovujícími se nepřáteli může být frustrující, pokud hráč bloudí a potřebuje navštívit ta samá prostředí hodněkrát (jakkoliv to dává herní smysl - jste v moři, fauny je tam nespočetně). Pokud se do této situace dostanete, raději doporučuji nechat se posunout vpřed nějakým návodem na netu, než si nechat zkazit příjemný herní zážitek.

Celkové hodnocení: Výborná

(Komentář byl původně zveřejněn v roce 2013 v angličtině na Steamu).
+4

Call of Cthulhu

  • PC 70
Není třeba popírat, že titul Call of Cthulhu nepatří k těm nejoriginálnějším. Vše, co člověk ve hře uvidí, tak už viděl jinde a příběh, který je hráči představen, tak je natolik plný klišé, že jsem tušila, co se na ostrově děje, jak to bude rámcově probíhat a jak hra nejspíše i bude končit už při svém příjezdu na lodi do Darkwater. Tato hra má vše, co se dnes v moderní adventuře vyskytuje: snové pasáže, jednoduchou kombinaci předmětů (pokud vůbec nějakou), akční část, plížící část a nějakou pitomou část označenou jako "logickou" část. Co ovšem tuto hru zachraňuje, tak je krásně vystihnutá tajuplná a děsivá atmosféra, která sálá z Lovecraftových děl.

Začnu tím nejlepším. Na ostrově je zataženo, místy mlha, na pláži leží nějaký vorvaň či co, kolem stojí nepříjemní (rybo)lidé, nechybí tu skaliska s panstvím, sochy mořských božstev, psychiatrické oddělení (to o něčem vypovídá, když stálo za to otevřít psychinu na takovém ostrůvku a nevozit pacienty na pevninu), zmínka o rituálech a do toho případ opředený tajemstvím. Už první vteřiny na ostrově dají znát, že bude zle a otázkou je, kdy to přijde. Tohle se vývojářům opravdu povedlo. Ze začátku mě příběh i přes svoji předvídatelnost vtáhl a se zaujetím jsem četla každý záznam v deníku a každý popis předmětu. Navíc vyobrazení místních "Cthulhu bytostí" se mi esteticky líbilo, vypadaly dost odpudivě a závěrečný sám Cthulhu mi svým vzezřením opravdu udělal radost, protože tak nějak jsem si ho představovala a vypadal opravdu velkolepě.

Počáteční nadšení z rozhovorů s obyvateli bylo postupně vystřídáno lehkým zklamáním, neboť dialogy postupně ke konci hry ubývaly a i samotné vyšetřování se objevovalo již méně. Čeho naopak, k mé nelibosti, přibylo, tak byly ony snové pasáže či halucinace. Já vím, že tady to naprosto sedí, vždyť příčetnost ztratil v Lovecraftových knihách kde kdo, ale mě to jako herní mechanismus už strašně nebaví. Vizuálně to sice vypadalo poutavě, ale popravdě jsem si často říkala, proč vlastně zrovna tohle teď dělám, jaký to má význam a co to znamená. A já si nejsem úplně jistá, jestli sami tvůrci měli nějakou jasnou představu, co to má vše znamenat nebo jestli si řekli, že tam dáme tohle a tohle a hráč si s tím poradí sám. Působilo to lacině. Třeba to procházení portály v léčebně. Nebavilo mě to a příběhově mi to nic nedalo. Hra má postupně klesající kvalitu. První části mě bavily, ale postupem času jsem byla spíše otrávena z toho, co musím s hlavní postavou zase podstoupit. Vrcholem byla jedna ze závěrečných částí, která se tvářila jako puzzle, ale doopravdy bylo třeba danou část projít metodou pokus-omyl a působilo to jako zbytečné natahování konce.

Plížení ve hře nakonec nebylo tolik, jak jsem čekala (naštěstí), ale i tak jsem z něho nadšená nebyla a kdyby se hra dokázala obejít bez něj, byla bych raději. Akční část působila opravdu bizarně a jak píše Drolin ve svém komentáři, takové pojetí střílení jsem opravdu ještě neviděla. Bylo tak divné, že jsem zpočátku nechápala, jak vlastně funguje. Hra má i úsměvné momenty, ale ne tak, jak by si člověk představoval. Komická byla scéna, kdy jsem coby doktorka rozkázala sestře dát pacientovi infuzi. Sestra cosi udělala u infuzního vaku, ovšem hadička místo aby vedle třeba do žíly nemohoucího pacienta, tak visela ve vzduchu. Chvíli jsem tam čekala, jestli se ještě něco nebude dít, ale nic se nedělo. Vím, že je to detail, ale je to tak do očí bijící blbost, že jsem jen kroutila hlavou.

Když už jsem myslela, že hra skončí, čekal mě ještě nekonečný výstup na jakousi horu a shodou okolností, jak už to ve hrách bývá, moje postava kulhala a mě nezbývalo nic jiného než se do těchto výšin pomalu plazit. Už tak pomalý výstup byl přerušován nesmyslnými dialogy a celou tuhle estrádu šlo nahradit jedním videem.

Vím, že komentář odpovídá nižšímu hodnocení, než jsem udělila, ale i přes veškeré výtky mě hra (spíše) bavila a napínala a dost tomu pomohla i značka Call of Cthulhu a také, že jsem fanoušek Lovecraftova díla.

Pro: atmosféra, Cthulhu záležitosti, první třetina hry, dabing

Proti: poslední části hry, plížení, halušky, předvídatelnost příběhu

+22

DARQ

  • PC 90
DARQ mě velmi příjemně překvapil. Hry podobného typu, které mají v popisku značku "horror", většinou moc hororových elementů nemívají. Proto jsem byl velmi rád, že kromě plíživě mrazivé atmosféry a zajímavých puzzlů se DARQ nebojí hodit do placu i klasické hororové prvky a lekačky a párkrát mě i slušně vyděsit (zvlášť určitá část ve vlaku byla skvělá).

Hra vás nechá ovládat chlapce, který se postupně propadá do živých snů. Ty nejsou zrovna příjemné a v nich se od vás očekává jak řešení krátkých logických hádanek, tak skrývání nebo útěk před nepřáteli. I když ani jedna z těchto herních mechanik (stealth nebo útěk) mi není dvakrát po chuti, ve hře je všechno zvládnuto velmi dobře a decentně. Level design a samotné herní mechaniky jsou originální a celkově povedené. Atmosféra a grafická stránka hry je také velmi pěkná, bohužel je hra poměrně krátká. Dá se jí projít klidně na jedno sezení a trošku bych pochyboval jestli stojí za plnou cenu .. ve slevě ale určitě stojí za to vyzkoušení.

Pro: Grafická stránka, soundtrack, atmosféra, hratelnost

Proti: Poměr cena/výkon

+11

Hadr

  • PC 80
Hra Hadr je naprosto unikátní projekt. Ano existují hry ve kterých hráč ovládá všechno možné od chleba po kapku vody, jeden čas to bylo dost populární. Zde ale nejde o přímé ovládání hadru, ale o řízení směru větru, který hadrem hýbe. To spolu s pro hry nezvyklým chováním látky tvoří hlavní prvek zážitku. Zážitek je totiž přesně to, co hra přinese. Třináct levelů je možná až moc krátkých a za hodně slabé 2 hodiny je po všem. Hratelnost není komplikovaná, ale je jedinečná. Nevím zda by koncept dokázal udržet hru po delší dobu a vzhledem k příznivé cenovce to bylo rozumné rozhodnutí. Každý level je jiný a spolu s vhodnou hudbou a vtipně zvoleným příběhem udrží atmosféru. Povedená je také minimalistická vizuální stránka, která byla zvolena s ohledem na možnosti autora, ale k tématu se hodí. Ovládání je z počátku matoucí, ale jde si rychle na nezvyklé pohyby hadru zvyknout a ke konci přikrývat jeden objekt za druhým celkem plynule. Rozhodně nelituji pořízení Hadru. Je to typ hry, který osvěží běžná herní dobrodružství a o kterém budete s chutí vyprávět ostatním. Pokud si rádi vyzkoušíte něco jiného mohu Hadr jedině doporučit.
+28

Lara Croft GO

  • Android 75
Sympatická logická tahovka, kterou jsem se ve volných chvílích postupně prokousával asi půl roku a po dlouhé době mobilní hra, která si mě u sebe udržela až do konce. Jednotlivé úrovně jsou zpočátku hodně lehké, postupně ale hezky přituhuje. Hra ale nikdy nenechá hráči takovou volnost, aby se v úrovni ztratil a většina situací jde prostě vyřešit metodou pokus/omyl. Když to nejde tak a nejde to ani tak, tak už to může jít jedině tak. Víc cest není.

Je fajn, že napříč celou kampaní je obtížnost budována postupně a tvůrci tu a tam přidají i nějakou novinku nebo nový mechanismus. V tomhle ohledu mi přišly asi nejzajímavější poslední 2 přídavné mission packy (DLC), které hru obzvláštnily řadou zajímavých nových pravidel (zejména zrcadla), byť jejich obtížnost je, díky větší lineárnosti, oproti posledním levelům původní kampaně výrazně nižší. Osobně tohle ale beru spíše pozitivně, nemám zákysy moc rad.

Graficky hra vypadá velice pěkně a zároveň dokázala můj telefon při delší seanci řádně rozfajrovat. Oproti Hitman GO, který měl spíše look deskovky, je Lara GO již plně animovaná a obsahuje i řadu doprovodných minimalistických cut-scén. A dokonce i nějaké ty collectibles poschovávané po úrovních, podobně jako to dělají hidden object adventury.

Upřímně, na PC bych tohle asi nehrál, ale jako nenáročná mobilní hra na zabití času, navíc ve slevě za nějaký ten dolar, možná dva, je to ideální.

Pro: chytlavá hratelnost, vyvážená obtížnost, grafika, animace, collectibles, poslední mission pack se zrcadly

Proti: ve své podstatě jenom jednoduchá puzzle hra, která se náramně hodí na cesty, ale na PC nemá moc co nabídnout

+15

Journey

  • PS4 85
Hra pro prožitek. Hra pro pocit. Smysl pro poetiku větru, lehkosti, plynulosti a putování. Spojení obrazu a hudby. Umělecký zážitek, který hraješ. Slovíčko hraješ můžeš nahradit slovíčkem procházíš. Na první pohled se toho neděje přiliš. Chce to zastavit se, nebo zpomalit. Tady nejsi zahlcován přemírou aktivit, aby ses jednoduše zabavil. Tady putuješ.

Ano, hry mají i tuto moc. Hry můžou být i takto krásné. Tohle jsou hry pro mě. A teď nemluvím o uměleckých menších hrách bez komplikovanějšího gameplaye. Žánr tady nehraje roli. Jen mi dejte hru, která mi ukáže ten pocit, ten prožitek. Jako Journey.

Internetové spojení tady taky zafungovalo a potkáš i jiné hráče. Jenomže tady si s nimi netvoříš týmy nebo něco takového. Jsou to poutníci, jako ty, se stejnou cestou, potkáš je, pak je ztratíš. Tancujete spolu, zpíváte si, povzbuzujete se. Můžete spolu i meditovat.

Krásná hra.
+13

Batman: Arkham Knight

  • PC 100
5 rokov som trpezlivo čakal, kým si môžem zahrať posledný diel Arkhamskej série. S kúpou nového notebooku táto chvíľa nastala. Samozrejme, najprv som si zahral predchádzajúce diely, aby som si trochu oprášil Batmanov príbeh.

Po dlhej dobe sa na scéne objaví Scarecrow so svojím najväčším plánom, odhaliť Batmana. K tomu si do Gothamu, ktorý sa musel evakuovať kvôli nebezpečnému toxínu, zavolal takmer všetkých Batmanových nepriateľov. Avšak, ako aj názov napovedá, Batman bude čeliť aj novému a oveľa nebezpečnejšiemu protivníkovi. Všetko smeruje ku koncu a preto sa každí musí rozhodnúť, na koho stranu sa pridá.

Po prvýkrát sa hra odohráva v samotnom Gothame, po ktorom nám pohyb uľahčí novinka v podobe Batmobilu. Príbeh bol veľmi zaujímavý s nečakanými zvratmi. Vedľajšie misie Most Wanted boli fantastické. Pekne dopĺňali hlavný príbeh a predĺžili hernú dobu. Páčilo sa mi, že v nich boli takmer všetky postavy z predchádzajúcich dielov. Nesmeli chýbať ani Riddlerove hádanky a trofeje, ktoré vždy rád a poctivo zbieram, ale tentokrát ma to bavilo ešte viac, keďže pri skoro polovici z nich sa musel použiť aj Batmobil. WayneTech malo veľa možností ako si vylepšiť Batmana alebo Batmobil, a konečne nestálo všetko len jeden WaynePoint, ale dokonca aj osem, čo vás len nútilo dokončovať vedľajšie misie, ale dokonca ani to nestačí na odomknutie všetkých vylepšení, čiže je veľmi dôležité aký upgrade si zvolíte.

Ovládanie bolo úžasné. Batman vo fightoch mohol využívať veci v okolí ako napr. elektrickú skrinku, lampu, ba dokonca aj Batmobil, a mohol si zo zeme zdvihnúť basebalku alebo tyč. Originálne boli aj fighty so spoločníkmi, kde ste si mohli zahrať aj za nich. Trochu som sa obával ovládania Batmobilu, ale zbytočne. Jednoducho sa s ním jazdilo po Gothame a ešte jednoduchšie boli fighty proti Arkhamovym tankom. Grafika bola úchvatná. Od začiatku som mal otvorené ústa a triasol sa na stoličke. Soundtrack bol špičkový a dodával na celkovej atmosfére.

Možno som ovplyvnený tým, že Batman je jedna z mojich najobľúbenejších postáv, ale mne to je jedno. Hra bola fantastická a určite si ju zahrám viackrát.

TMI:Pred tým ako som hru hral, som videl let's play od jedného slovenského youtubera dokonca dvakrát, ale aj tak som bol pri hraní nadchnutý a napriek tomu som dostal jumpscare pri jednej misii.

Pro: Príbeh, Most Wanted, Riddlerove hádanky, WayneTech, Gotham, Batman, postavy, ovládanie, grafika, soundtrack,...

+16

Call of Cthulhu

  • PC 70
Call of Cthulhu je first person adventura, která patří do kategorie Lovecraftových her. S tímto žánrem nemám velké zkušenosti, takže nechci psát o tom, jestli hra obstojí v rámci žánru, ale jak se mi hrála a jaký jsem z ní měl pocit.

Úvod hry mě velmi zaujal. Rychle je navozena velmi dobrá, ponurá atmosféra. Ovládání a základní mechaniky hry jsou v pohodě, hudba a zvuky jsou kvalitně zpracované a podporují atmosféru. Hra Vám říká, že Vaše rozhodnutí, která činíte budou mít v budoucnosti vliv na vývoj příběhu. Líbil se mi také systém rozdělování bodu v rámci RPG systému, který Vám umožňuje zvolit si, jakým způsobem budete hru hrát (můžete se soustředit na psychologii, vyšetřovací schopnosti, nebo např. hrubou sílu).
Bohužel hra v úvodu vytasí i své nedostatky. Vizuální zpracování je slabé, ve hře je jen několik vzorů postav, které se opakují a ani hlavní dějové postavy, které mají své vlastní modely postav nepůsobí vůbec přirozeně. Po prvotním nádechu atmosféry také zjistíte, že je hra hodně tunelovitá, můžete se pohybovat jen v úzkých koridorech a možnost interakce s okolím je velmi slabá. Po příjezdu do vesnice, kde se odehrává příběh jsem také trochu doufal v otevřené a živé prostředí. Bohužel jsem byl v tomto zklamán. Hra se také tváří trochu jako horror story, ale o horor opravdu nejde. Hra má ponurou a temnou atmosféru, ale opravdu není strašidelná (lekl jsem se jen jednou).

Hra funguje na stejném principu jako podobné detektivní adventury. Chodíte, sbíráte důkazy, informace k příběhu a postavám nebo předměty zvyšující Vaše schopnosti. Určitým zpestřením je pak schopnost Vašeho hrdiny přejít v určitých lokacích do stavu jakéhosi detektivního transu a rekonstruovat místa činu. Celkově tak hra plní své základní úkoly ale fakticky nepřichází s ničím moc převratným. Největší mínus je však pro mě absence větší výzvy. Hra je velmi jednoduchá, důkazy, které sbíráte vůbec nijak logicky neskládáte, hra Vás nenutí přemýšlet a kombinovat. Prostě chodíte, sbíráte předměty a těch pár hádanek a logických úkolů, které tam jsou jsou velmi primitivně jednoduché.

Hra mě udržela díky atmosféře podpořené dobrým soudtrackem a také díky příběhu, který se mi líbil. Rozhodně nejde o žádnou wow záležitost, ale příběh má dobrou strukturu a gradaci. Výrazně tomu pomáhá také postupné podléhání šílenství Vašeho hrdiny, které si navíc můžete dávkovat např. sbíráním okultních předmětů nebo naléváním whisky. Navíc díky možnostem volby můžete příběh lehce usměrňovat (i když jak jsem se zpětně díval na některé gameplaye, tak ty změny, kromě závěru nejsou příliš patrné). Hra má silné i slabé pasáže, ale v zásadě jsem se nikdy nezačal nudit. A o to ve výsledku, přes četné nedostatky, jde.

Pro: Atmosféra podpořena dobrým zvukem a hudbou, příběh, rpg prvky a možnosti gradace šílenství hlavního hrdiny

Proti: Vizuální zpracování, tunelovitý průchod lokacemi, nízká úroveň interakce s prostředím, jednoduchost a absence detektivní výzvy

+11

Alpha Protocol

  • PC 65
Měl jsem chvíli pocit, že už jsem v těch indie titulech zahrabaný až po uši. Chtělo to nějaký tříáčkovej titul a pořádně zavařit PC. Dlouho se mi totiž nestalo, aby se mi nějaký titul pod grafickým náporem, prachsprostě vypnul. A jelikož je sebetryzna pojem, který mi je s mým současným strojem, poměrně vlastní, volba padla na Alpha Protocol. To, že nad hrou je taková zvláštní osobitá aura vytvořená průměrnými recenzemi, jsem v tu chvíli prostě ignoroval. Chtěl jsem akci a tak jsem nainstaloval akci.

Navíc jsem si to zde s tím přehříváním fakt užil. Nejlepší moment byl když jsem po několikáté konečně sejmul Konstantina Brayka - mimochodem podle mě nejtěžší boss z celé hry - a počítač se mi ve videu následujícím, samozřejmě před uložením, vypnul...moment před spaním k nezaplacení, to mi věřte, hodinu jsem nemohl usnout :-)

Na první pohled musím upozornit na to, že jsem Alpha Protocol nainstaloval za cílem pořádné akce, nad kterou netřeba hluboce přemýšlet. Stealth prvky totiž nejsou úplně to, co ve hrách vyhledávám. Mám totiž pocit, že jsem si je před mnoha lety odbyl ve dvou dílech legendární akce Project IGI, a tak když nemusím, tak se prostě neplížím. Spíš to, dle možností, v podstatě vykosím a stealth prvek vnímám jako určitý bonus, který můžu, ale nemusím řešit. Navíc v této hře je možné oboje, tak proč se stresovat, že?

Alpha Protocol mi svým vzezřením hrozně připomínal Hitmana. Jenže zatímco Hitman ve své sérii má mise, na které v životě nezapomenete, Alpha Protocol má momenty, které brutálně připomínají scénáristické přehmaty těch nejlepších béčkových titulů, které jste coby sametové dítko vídali v televizi v devadesátých letech. Musím říct, že některé momenty byly fakt k nezaplacení. Alpha Protocol je totiž příběhově béčko jak vyšité, nicméně zábavné béčko jak vyšité, kde hlavní hrdina by mohl být klidně Jean Claude Van Damme a Vy byste ho prostě milovali. Příběhově je to totiž totální maglajz. Jste Alpha Protocol. Původně jste sice byl obyčejný agent, ale jelikož se proti Vám vaše organizace postavila zády, jste na té straně, kde se to zrovna hodí. Jednou pomůžete taiwanské mafii, po druhé ruské, po třetí Vás zachraňuje nějaká divná německá organizace SIE s kozatou Němkyní v hlavní roli a to vše se točí kolem firmy Halbech, která obchoduje se zbraněmi a bombami a celé to má takový nádech správné pokleslé absurdity. Momenty, kde mě mučí elektrickými šoky a po skončení videa vyskočím z křesla jak skřítek z krabičky a začnu to v okolí kosit, mě doslova pobavil. Stejně tak i fakt, že hlavní hrdina se nezalekne ničeho a nikoho, a nemá problém to pořádně pokosit třeba uprostřed historických rozvalin v Římě. Archeolog na úrovni...opravdu.

Devizou hry jsou letmé RPG prvky, které ze hry dělají zajímavý zážitek. Nečekejte hluboký RPG rozklad hlavního hrdiny, jako spíše postupné vylepšování vlastností, které se Vám můžou hodit. Každou misí získáváte zkušenosti. Získáváte je jak bojem, tak i pokecem s kámoši nebo protivníky. Ten je mimochodem hodně zajímavý a řekl bych, že v rámci podobných her veskrze inovativní. Pokec totiž probíhá tak, že nevolíte konkrétní věty, ale pocity, na jejichž výběr máte ještě nějaké časové omezení. Ve výsledku nevíte, na koho bude co platit, ale to je na tom výběru pocitů právě TO zábavné. No a abych dokončil myšlenku, tak zkušenosti kromě výše zmíněného získáváte i hackováním. Jednou otevíráte zámky, podruhé se snažíte spojit čísla ke konkrétním konektorům, které jsou navzájem propojené a propletené takovými kabely a nakonec bádáte v relativně velké tabulce plné čísel a s časovým omezením hledáte sérii čísel, která jediná je v celé té změti čísel statická, neměnící se. Chvílemi brutálně frustrující, ale v celém kontextu hry příjemně inovativní. No a tyto herní momenty postupem času způsobí, že se dostáváte na stále vyšší úroveň, až z Vás bude borec, který na jednu kulku z kulometu kadence Mata Hari nejen, že trefíte protivníka na 100 metrů, Vy ho klidně i na dobro sejmete. Po prvotních misích, kde z metru netrefíte hráče příjemná změna. To mi věřte.

Hra má ale jeden malý zádrhel. Z herního hlediska nenabízí nic, co by stálo za zapamatování. Sice se s hlavním borcem dostanete do takových míst, jako jsou Saudská Arábie, Řím, Moskva nebo Tchaj-pej, výsledek je vlastně ten, že všechny ty místa jsou poměrně sterilní a v rámci jednoho daného prostředí jednoznačně splývají. Nezbývá tedy, než si užívat především příběhový mariáš. I když, pravda, musím se přiznat, že snajperská mise na číhané byla poměrně originální. V té ostatní směsce ale rychle zapadne...

Alpha Protocol je především zábavná záležitost. RPG systém, kterým se chlubí, bych bral s jistou rezervou, ale v kontextu s příběhem je to pořád hra, která na cirka deset hodin příjemně pobaví a vlastně Vás ve výsledku ani neurazí. Navíc svobodou volby u jednotlivých diskuzí způsobuje, že má tendenci být repetitivní záležitostí. Věřím tomu, že kdybych si ji příště zahrál s tím, že už nebudu ten dobrák, ale arogantní sviňák, hra rázem bude mít úplně jiný rozměr. Pokud máte rádi jednoduché, nelogické, ale zábavné akčňáky devadesátých let s kupou drsných keců, tak je Alpha Protocol Vaší volbou. Uvidíte, nezklame Vás.

Pro: Zábavný, béčkový příběh, momenty, u kterých jsem se od srdce zasmál, zábavná možnost volby v diskuzích, jednoduchý rpg systém, který postupem času zjednodušší hru

Proti: ...může hru zjednodušit opravdu výrazně. Navíc hudba je nijaká, mise poměrně repetitivní, sterilní, až na pár vyjímek.

+19

Mafia: Definitive Edition

  • PC 85
Jakožto velký fanda druhého dílu jsem Definitive Edition přijal s povděkem a nadějí, že první díl konečně dostane prvky a kvality dvojky. A nutno uznat, že jsem se dočkal.

Začal bych podle očekávání grafickým kabátem, na který remaster vsadil nejvíc, a ten se vskutku povedl a na výbornou, zvláště pak grimasy postav, které mi přišly povedenější než ve dvojce.

Asi největší obava byla z českého dabingu, jelikož ten byl na jedničce jedinečný. Naštěstí tvůrce napadla spásná myšlenka ponechat nejen Tomův hlas Marku Vašutovi, jehož případné nahrazení by byl opravdu špatným nápadem, a tak jediná zásadnější změna hlasu nastala u Salieriho, jehož hlas byl propůjčen Marcelu Vašinkovi, který Salieriho ztvárnil naprosto bezchybně.

Podle očekávání šla Definitivě Edition více ve stopách dvojky, takže např. systém krytí, který jednička postrádala, a díky němuž pro mě byly přestřelky často poměrně hardcore, byl jedním z prvků, který jsem určitě uvítal a přestřelky si tak víc užíval. Když už jsem zabrousil na ně, trochu jsem doufal v autoheal z dvojky. Ten se nakonec nekonal, a tak jsem si aspoň při soubojích dával mnohem větší pozor, kdy z úkrytu vypálím a nezasáhne mě někdy až přehnaně přesná kulka nepřítele.

Co mě trochu zklamalo, byly krádeže aut, které se omezily na použití jedné klávesy na rozdíl od dvojky, kde se při odemykání hráč musel alespoň trochu snažit. Pravdou ovšem je, že u jedničky krádeže aut nebyly tak časté a nutné jako u dvojky, kde auta moc nevydržela a jejich "obměna" byla nutná.

Co dodat? Dát jedničce nový kabát a pár prvků druhého dílu a přitom si připomenout jedinečný herní příběh jedničky byl z mého pohledu skvělý nápad a pro mě tak největším důvodem, proč se k jedničce vrátit a trošku se v ní cítit jako v milované dvojce. Moje nemalá finanční investice se mi tak vrátila ve velmi dobrém herním prožitku, který si určitě ještě někdy velmi rád zopakuji.
+27 +29 −2

Amnesia: The Dark Descent

  • PC 70
Ten pocit úlevy a blaha byl tak kratičký, že se během pár vteřin vytratil do zapomnění jako poslední paprsky zimního slunce, které zakryjí těžké deštivé mraky. Opona spánku či možná bezvědomí se rychle roztáhla a umožnila mi pohlédnout na groteskní představení režírované šílencem. Hrubé zdi, stěny i nábytek zde doslova pulsovaly něčím, co se nezdálo z tohoto světa a já si rychle uvědomil, že jsem v strašlivém nebezpečí. Nebylo moudré setrvávat na tomto místě, ačkoli všechny buňky mého těla křičely, abych se schoval do prvního temného koutku, za komodu či do výklenku a schoulil se zde do klubíčka jako uzlíček nervů na pokraji nervového zhroucení.

Asi nějak takto by začínala první kapitola novely Amnesia, pokud by nebyla hrou, ale literárním dílem a její autor by byl kýčař bez vkusu a talentu. Amnesia však je nejen počítačovou hrou, ale i notně děsivým hororem, jehož atmosféra možná odradí nejednoho hráče, ačkoli samotná hra by ho velice lákala. Pocit neustálého ohrožení, tíživé a strašidelné zvuky a hlavně tušení, že se zde setkáváte s něčím, co přesahuje hranice našeho světa a snad i mantinely toho, co jste schopni vydržet, vás zde budou obklopovat prakticky od začátku až do závěrečných titulků.

Vývojáři z Frictional Games jako mistři svého oboru a znalci lidské psychiky zcela správně šetří a pozvolna dávkují ono skutečné nebezpečí a drtivou většinu hry se budete bát spíše toho, co by se mohlo stát, než toho, co se právě děje. To je i hlavní prubířský kámen hry. Pokud se v tomto ohledu podvolíte tvůrcům hry, budete vyděšeni tak jako jste možná u žádné hry dosud nebyli, ale jestliže vaše kroku povedou jiným směrem, možná brzy zjistíte, že v až tak velkém nebezpečí nejste. Těch pár monster, které vás zde mohou ohrozit na životě, se zde zjevují v předskryptovaných místech a událostech a pokud se tak jednou stane a vy uniknete či zemřete, znovu se zde neobjeví. Snad s výjimkou jedné obrovské lokace v závěru hry. Tolik alespoň mé pozorování, za které ale ruku ani penis do ohně nedám. Paradoxně tak asi budou nejvíce vystrašeni dobří hráč, kteří se dokáží před nepřáteli schovávat natolik úspěšně, že nikdy nezjistí to co ti nešikovní. Tedy že nepřítele zde nemáte tak úplně v patách.

V předchozím odstavci jsem mluvil o schovávání a pokud máte na své klávesnici zářezy za tisíce fragů v Doomovi, Quakovi či Unrealu, asi si jen opovržlivě odplivnete na krví zbrocenou pohlahu svého doupěte a na vaší tváří se rozhostí cynický úšklebek. Ten vám ale z obličeje rychle zmizí, až vám sdělím, že v této hře se nedostanete k nižáné zbrani, kterou byste mohli na své protivníky použít. Tohle je hra, kde se před nebezpečím schováváte, kde se plížíte mezi stíny a sem tam řešíte jednodušší logické rébusy, jako je snaha rozleptat kyselinou zchátralý zámek, nebo hledání čehosi a použití něčeho na něco jiného. To se samo o sobě nezdá až tak obtížné, ale když se stále ohlížíte přes rameno a v hlavě vám buší myšlenka, že právě úspěšné vyřešení nějakého toho puzzlu může spustit skript zjevení nepřítele, trochu vám ty lehké rébusy v chvějícíh se rukách ztěžknou.

Amnesia toho vyjma opravdu děsivé atmosféry a relativně snadných puzzlů už mnoho nenabídne. Příběh je ucházející, tajemný a částečně nevysvětlený, což se dá považovat za klad, ale jako jedinec plně neovládající anglický jazyk jsem ho pravděpodobně plně nevstřebal. Grafika a hlavně zvuky se nedají popsat jinak než jako parádní a jediným dalším aspektem hry, nad kterým si budete lámat hlavu, jsou křesadla a olej do lampy. V temném hradu, který bude po čas celé hry hostit vaši přítomnost, je mnoho loučí, svíček a petrolejových lamp, jenž můžete křesadlem přivést k životu a trochu projasnit zdejší temné kouty. To s sebou ovšem nese i nebezpečí, že v osvětlených místech budete zahlédnuti nepřítelem. Někdy je to ovšem nezbytnost, protože při delším pobytu v temných místech, nebo nedejbože při pohledu na samotného nepřítele, začne vaše postava silně vyšilovat (vy možná také), obraz se začně naklánět a deformovat, až se vaše postava ze kakofonických zvuků okolí doslova zhroutí na podlahu a nebude takřka schopna pohybu. To je jistě zajímavý prvek hry, ale pokud trpíte kinetózou, možná se zhroutí nejen vaše postava, ale i vy a nelze vyloučit, že si pozvracíte i klávesnici. Já sám hrál hru na průměrnou obtížnost, ale pokud si to pamatuji dobře, je zde i nějaká realistická, kdy vaše postava může ze strachu i umřít, ale otestováno to nemám. Možná jsem měl při hraní právě tuto obtížnost zvolit a nestalo by se mi, že bych měl v závěru takové obrovské množství křesadel a oleje, že bych to tu mohl celé vyhodit do povětří.

Jistý hold a obdiv musím složit vývojářům ze sekce designu lokací a map. Některá zákoutí hradu jsou vskutu mimořádně depresivní a například prolézání kobek s mučícími nástroji je vyloženě jen pro silné povahy. Je zde i pár pasáží, kdy budete muset jednat hodně rychle a s nepřítelem za zády se může stát, že snadno propadnete panice a odběhnete v úleku od počítače a poběžíte se schovat mamince či partnerce pod sukni. Nicméně většinou bohatě stačí, když se schováte do temného zákoutí (ve hře) a nepřítel se brzy odebere do nicoty. Nemohu vám přesně říci kam, protože jsa schován jsem se na něj až na výjimky nedíal, abych nebyl spatřen či má postava nezačala být labilní. Občas mne napadlo, čapnout do ruky některý z mnoha interaktivních předmětu a mrštit jím po protivníkovi a snad jsem to i jednou udělal, ale účinek se nedostavil.

K dobru hry lez přičíst i fakt, že má tři různé konce, byť se takto dělí až v úplném závěru. Otestoval jsem všechny a těžko říci, který z nich je ten nejsprávnějí a nejoptimističtější. Ostatně závěr samotný byl pro mne možná lehkým zklamáním. Co o této hře říci na závěr? Je dobrá, opravdu. Je děsivá a strach je možná i ten nejsilnější atribut hry, který přehluší vše ostatní. Někdo to může považovat za nedostatek, jiní mají takové hry rádi. Pokud víte, do které skupiny hráčů patříte, asi vám už dále nemusím nic doporučovat.

Pro: Děsivá atmosféra, některé hodně depresivní lokace, zvuky, grafika, interakce s prostředím, nutnost šetřit s křesadly a olejem, snadné rébusy

Proti: Snad málo komplexní, předvídatelní nepřátelé, snadné rébusy

+14

Metro: Last Light

  • PC 75
Hra Metro 2033 svého času vzbudila značný rozruch a přestože se recenzenti vesměs uchýlili ke střízlivým hodnocením, rozmluvili se o fantastickém světě a obřím potenciálu. Před 4A Games stál tedy úkol udělat všechno znovu a trochu lépe.

Logická volba padla na adaptaci navazující knihy Metro 2034. Vývojářům se ovšem zápletka nepozdávala a proto požádali Dmitrije Gluchovského, aby ji přepsal. Hráči znalí předlohy tedy prožijí nové dobrodružství, aniž by oželeli známé lokace, nebo povědomé postavy. Prostředí je různorodější a nápaditější než v předchozím díle, přesto mi nepřišlo tak charismatické a velkolepé. Možná tím, že to byla už druhá návštěva tohoto světa, ale kupříkladu sestup do D6, Knihovna nebo Most působili uvěřitelnějším a plnějším dojmem, než Bažiny nebo Fabrika. Příběh není nijak nápaditý, ale vcelku bezpečně se dá říci, že je mnohem přístupnější a pro FPS vhodnější, než filosofické rozjímání z knihy. Závěr má dvě varianty a ten "správný" konec je při prvním průchodu prakticky nedosažitelný. Hra k němu nijak nevede a některé rozhodující okamžiky jsou buď banální, nebo téměř neviditelné.

Kritika zmiňovala především pokažený boj s mutanty a přílišnou linearitu. Vývojáři si vzali výtky k srdci a obojí znatelně vylepšili. Pasáže na povrchu a celkově potýkání s přírodou stále patří k tomu horšímu, ale už nejsou rozčilující, ani přehnaně dlouhé. Většinu času se Arťom utkává s lidskými obyvateli zdevastovaného světa. Pokrok je o to větší, že stealth konečně funguje a přizpůsobily se mu i mapy. V určitých místech je tichý postup nevyhnutelný, protože nepřátelé mají děsivou převahu, případně drží strategické a lehce bránitelné pozice. Nikdy to nesklouzlo až do stavu, kdy bych musel nějakou misi několikrát opakovat a pilovat taktiku, ale určitá kombinace obtížností by mě k tomu nepochybně donutila. Znovu platí, že pečlivý průzkum okolí může situaci hodně ulehčit.

Trudné a do jísty míry frustrující hledání toho jediného správného postupu téměř zmizelo. Většina problémů má viditelné a intuitivní řešení, nebo je k němu hráč naveden spolupracujícími postavami. Bez občasného zapojení mozkových buněk to ale nepůjde. Last Light je stejně přísně lineární jako minulý díl, ale lépe klame tělem. Neměl jsem pocit, že mě hra táhne dopředu, nebo mi cokoliv zakazuje. V určitý moment sice zavře cestu zpět, ale dělá to tak nenápadně a přirozeně, že mi to ani nevadilo. Ukládací body jsou citlivěji rozmístěné, takže neomezují, ani nehází klacky pod nohy.

Zbraně mi přišly variabilnější a použitelnější než v předchozím díle. Arzenál je tradičně omezen na tři kusy a je vhodné využívat celou paletu nábojů, protože s umanutým lpěním na jedné zbrani budete brzo na suchu. Většinu času jsem si vystačil s pistolí v odstřelovačské úpravě na lidské protivníky, posílenou brokovnicí na mutanty a univerzální útočnou puškou pro případ nouze. Pocit ze střelby je stěží průměrný, ať už co se týče zvuku, tak co se týče efektů. Vysloveně působivá je jen silná odstřelovačská puška, k níž jsem se bohužel dostal až na samém závěru. Jsem si ale téměř jistý, že jeden její exemplář je pohřbený někde ve spleti tunelů, protože munici jsem měl k dispozici už zhruba v polovině cesty.

Metro Last Light je méně ambiciózní, méně filmové, ale přímočařejší, akčnější a zábavnější než minulý díl. Přesto ctí ducha série a zachovalo si hutnou temnou atmosféru. Občas vykouzlilo téměř hororové pasáže, občas zdařile předstíralo taktickou střílečku a občas krásně pracovalo s postavami.

Pro: fantastické prostředí, taktické pasáže, atmosféra, zvuky, souboje s pavouky, silní záporáci

Proti: tuctová střelba, souboje s přírodou, souboje s bossy, šablonovitý příběh

+10

Desert Child

  • PC 70
O čem vlastně tato hra je? Příběh to žádný pořádně nemá, jen že chcete závodit s hover biky a vyhrát velkou cenu a je to tedy takový hoverákovský sandbox.

Ústředním motivem hry je tedy závod na těchto vznášejících se motorkách na Zemi či později na Marsu, střílení po bonusových bodech a zevlování mezi různými podniky za účelem opravy vašeho vozu, jeho vylepšení nebo uspokojení vlastního hladu (hladový závodník stojí totiž za nic).

Aby závody nebyly pořád to samé, či přesněji, abyste se vylepšovali v dílčích dovednostech, máte vícero variant, které vždy vyžadují využít zejména jednu z dovedností šikovného hoveráka. Cvičíte přesnost v náhánění klokanů, ověřujete si schopnost narážení při úkolu pro mafii nebo boj při pronásledování zločinců. To, jaké úkoly děláte může mít vliv na to, jak moc se o vás policie zajímá, a tedy se vám schopnost rychlé jízdy může hodit i pro únik před nimi. Avšak ve svém jádře je to pořád stejný mechanismus jen s malými obměnami a jednotlivé varianty se tedy mohou brzy také omrzit.

Hra má i zajímavou ekonomiku a provázanost vztahů, kdy si můžete různě vyhledat ideální kombinace služeb, ale zejména platí, že zločin hodně vynáší, ale nese i riziko, že se o vás bude zajímat policie a připraví vás o zisky. Tedy pokud je nestihnete ukrýt do banky, která zase krásně ukazuje jak rychle se pomocí dobrého zúročení dá vydělat.

Co však hru pro mě udělalo zajímavou bylo zevlování po městě. Jednak vám k tomu, dle mého soudu, hraje skvělá hudba, ale také jednotlivé záběry a celkové vyznění na mě působilo nějak hrozně cool. Jako zevlování někde na cool kalifornské pláži. Pravda, časem prozkoumáte vše, co je ve městě k dispozici, ale zase o to víc se budete cítit jako místní mazák, který chodí do své restaurace na ramen, koupí si noviny od kluka na rohu nebo se jde mrknout, jaká nová LP jsou na trhu. Pokud si pustíte soundtrack (viz videa) a bude se vám líbit, tak si myslím zkuste v zimních měsících Desert Child zahrát, ať aspoň v myšlenkách jste na slunné pláži na Marsu.

Pro: HUDBA

Proti: málo možností rozvoje, repetitivnost

+10