Pro pohodlnější navigaci i přístup k pokročilým funkcím Databáze-her.cz doporučujeme povolit si ve svém prohlížeči JavaScript.

Poslední komentáře

The Last Guardian

  • PS5 --
Kreativní ředitel Japan Studia byl údajně překvapený, jak silné pouto si hráči vytvořili s koněm Argo v Shadow of Colossus. Osobně jsem jím byl taky unešený a věnoval mu celý třetí odstavec v komentáři. Autoři dokázali simulovat chování živého tvora do neskutečně reálné podoby. U The Last Guardian chtěli jít ještě dál. Stvořili křížence griffina a dvou nejoblíbenějších domácích mazlíčků, který je alfou a omegou celé hry - Trico.

Interaguje se svým okolím a chová se přesně tak, jak by se od správného kočkopsa dalo čekat. Zaujme ho kaluž vody, ve které se nadšeně vyválí, kouká kolem sebe, škrábe se za krkem a stříhá ušima, čmuchá, kňučí a ošívá se, občas si vyžaduje pozornost a chce pohladit, jindy je potřeba ho uklidnit. Trico se většinu času pohybuje sám, nezávisle na hráči, ale v některých momentech je potřeba mu gestikulací naznačit, co udělat.

Někdy poslechne, někdy nechápavě kouká. Pozorovat Trica a jeho eskapády je vděčné pro přísedící. Snad poprvé v historii hra zaujala i moji přítelkyni, která skoro celé hraní sledovala a dle jejích slov to bylo lepší a napínavější než film. A jestli je skvělé TLG sledovat, není skvělé jej ovládat. 

Když se ve hře, založené na pohybu a skákání, nedá pořádně ani běžet rovně, je tady něco špatně. Ovládání je jedna velká tragédie a může to být jedna z věcí, kvůli které spousta hráčů sekne s gamepadem. Kamera krouží kolem postavy, ale je zoufale pomalá a když se někam rozběhnu, chvíli ji trvá, než mě vůbec dožene. Zároveň reaguje s velkým zpožděním na pohyb a po vyhnutí analogové páčky trvá celou vteřinu, než se dá do pohybu. Často jsem sebou třískal do všeho okolo, než se mi podařilo nasměrovat chlapce správným směrem. Vytáčela mě i herní mechanika, při které je potřeba asi stopadesátkrát zmáčknout tlačítko na gamepadu (jakékoli), aby se chlapec vysmeknul ze sevření nebo aby se restartoval checkpoint. Díky tomu jsem se párkrát uchýlil raději k tvrdému ukončení hry a jejímu znovuspuštění...

Přes ovládací peripetie ale musím smeknout poklonu autorům, protože se jim skutečně podařilo vytvořit mimořádný herní zážitek. Originální a zajímavé zasazení, se spoustou úžasných momentů. Vzájemná důvěra obou protagonistů je budována postupně a zatímco na začátku působí nejistě a vrtošivě, ke konci už je bezmezná a silně emotivní.

ona: "Skoč! On tě chytí!"
já: "Nechytí, nemám tu výzvu na obrazovce a doteď jsem se chytal jen jeho chlupů, tam nedoskočím."
ona: "Dívej se, jak na tebe kouká těma očima, dává ti najevo, že mu máš věřit!"
já: "Pff, to určitě..."
...
Chytil mě.

Hodnocení: ✰✰✰✰
+18

Pou

  • Android 70
Poua bych se klidně nebál zařadit jako jednu nejznámějších her na mobil. Obsah hry sice vůbec není originální, ale je zpracován zábavnou formou.

Největší plus bych viděl v minihrách, kde si můžete vybírat opravdu ze všech kategorií od arkád až po lehce hazardní hry.

Problém Poua bych viděl zejména v nedostatku nového contentu. Tvůrci sice pravidelně dělají nějaké eventy, ale hra po chvíli začíná být repetetivní.

Já jsem hru přestal hrát zhruba na levelu 70, kde už jsem měl Poua a všechen jeho majetek vyšperkovaný podle mého gusta. Celkově jsem ale příjemně strávil několik hodin čekání na autobus, takže jako hru na zabíjení času mužu jen doporučit.

Pro: Minihry, možnost upravení Poua

Proti: Po chvíli začne být repetetivní, nedostatek nového contentu

+10

Alone in the Dark 2

  • PC 50
Pamatuju si jak jsem si první Alone in the Dark zálibně prohlížel v jednom z čísel časopisu Excalibur. Recenze se dělila o stránku s už tehdy polomýtickým Wizardry VII, a jako by se trochu jeho kouzla přeneslo i na novinku z dílny Infogrames. K druhému dílu žádnou nostalgii necítím, ale po dohrání k němu chovám silnější emoce, než by si hra svou kvalitou zasloužila.

Alone in the Dark 2 na první pohled vypadá stejně jako jeho předchůdce. Grafika se téměř nezměnila a úvod do děje se odbyl podobně rychle. První souboj mě čekal hned za bránou a než jsem opustil lokaci, absolvoval jsem dva další. První díl potyčky citlivě dávkoval a některé protivníky šlo neutralizovat adventurním způsobem. Takovou nápaditost druhý díl nenabízí, takže jsem byl odkázaný na střelné zbraně, kopance a pěsti.

Vcelku bych se změnou hratelnosti neměl problém, kdyby se adekvátně zjemnilo ovládání. Bohužel hlavní hrdina je šíleně toporný a přinutit ho k pohotové akci je nadlidský úkol. Trefit někoho revolverem je praktická ukázka metody pokus - omyl. Fyzický boj není schůdná varianta, protože než se Edward Carnby odhodlal k úderu, slíznul minimálně dva, spíš tři. Snad žádný souboj jsem neabsolvoval na poprvé a většinou musel několikrát nahrávat.

Ponurá atmosféra gotického hororu nepřežila ani první půl hodinu. Hra má všechny potřebné propriety, a v těch vzácných chvílích kdy mi obyvatelstvo Hell's Kitchen nešlo po krku, a nechalo mě prozkoumávat náhle ztichlé sídlo, vygenerovala tísnivé pocity. Pak se objevil další z mnoha sloužících a spláchl je do kanálu.

Adventurní složka taktéž utrpěla. První díl stál na řešení vesměs logických úloh a dokonce i člověk nepolíbený žánrem neměl problém dojít na konec bez návodu. Při hraní druhého dílu jsem si ho po chvíli rezignovaně otevřel a při čtení autory hry několikrát od srdce proklel. Na lahůdky jako otevírání dveří vázou, nebo používání otráveného vína bych nikdy nepřišel a vůbec se za to nestydím.

Příběh jako takový není vůbec špatný. Jako už tradičně ho vypráví nalezené knihy a občas jsem nějaký detail vydoloval z prostředí. Když to vezmu kolem a kolem, radši bych ho viděl zfilmovaný, než ho hrál. Snaha dovědět se jak to dopadne mě přinutila zatnout zuby a silou vůle se dobelhat až k závěrečným titulkům. Za ty nervy to ale nestálo.

Pro: pořád ještě slušná hudba, střípky atmosféry, pár silných scén, příběh

Proti: na akční hru je ovládání toporné, zbytečná hektičnost, nelogické řešení hádanek, kamera občas škodí

+14

Rusty Lake Hotel

  • Android 50
Sakra, co mám dnes vařit k večeři? Moje věčné dilema, Rusty Lake Hotel mi dal alespoň malou inspiraci.

Rusty Lake Hotel je klikací/dotyková adventura. Pět hostu bylo pozváno na speciální večeře do Hotelu Rusty Lake. Pravě na Vás je, okouzlit něčím nepřekonatelným. Vaším úkolem je tedy přes noc nasbírat suroviny na další večeři. Je potřeba vyřešit hádanky, nález klíče, splnit přání hostů tím nejefektivnějším způsobem, aby byly všichni spokojeni.

Rusty Lake Hotel není nijak extra nápaditá adventura, hádanky jsou lehké, děj nějaký, pokud se někde vyloženě nekousnete ve stylu, že vám nejde udělat správný úkon, který posouvá hru dál, tak máte do 3 hodin hotovo.

Verdikt: Nejsem hráč adventur a asi i tím u mě Rusty Lake Hotel trpí ale já bych si dovedl přestavit důmyslnější hádanky, zajímavější recepty, jednoduše vylepšení všech směrech. 50%

Pro: Styl, grafika.

Proti: Hádanky, recepty.

+6

Roblox

  • PC 75
(Odkašlání)
Takže dneska jsem se rozhodl, že napíšu komentář ke hře Roblox.

HRATELNOST
Roblox vlastně není hra, ale je to herní platforma, kde mohou vývojáři publikovat svoje hry. Na Robloxu je mnoho milionů her, ale pokud by někdo chtěl vědět o nějakých dobrých, tak na závěr napíšu seznam.
Hra má dobré ovládání a celkově se hrou základní nemám problém (kromě někdy divné fyzice bloků...nebo jak tomu mám říkat). Akorát mě velmi štve divný filtr chatu.

GRAFIKA
Záleží na jednotlivých hrách. Proto ji nebudu hodnotit.

SOUNDTRACK
To stejné jako grafika. Bez hodnocení.

KOMUNITA
Díky tomu, že hra je MMO a cílová skupina jsou děti od 8-18 let...není na tom komunita nejlíp. Cca. 25 procent hráčů jsou toxické děti ve věku kolem 10 let. Cca. 30 procent hráčů jsou velice velcí sprosťáci a rageři (počítám sem i nějaká procenta dětí), kteří, když prohrajou, tak spamují chat ne vlnou, ale rovnou tsunami sprostých slov a věcí typu "ty jseš k***t, seš hacker", atd...Opravdu nevím, jestli mám na komunitu takovou smůlu a je lepší, ale...prostě mě potkávají často tyto skupiny hráčů. Ale aby vám nepřišlo, že vše na komunitě je podle mě špatné, tak řeknu jeden klad - ostatní hráči jsou normální.

VERDIKT
Hratelnost - 80/100
Grafika - -/-
Soundrack - -/-
Komunita - 50/100
Celkem - 75/100 (Musím dát kvůli hrám na této hře-platformě)

Roblox je dobrá hra s několika funkcemi, co nefungují úplně perfektně a špatnou komunitou. Pokud ale hraju s přáteli...Jde to.

SEZNAM DOBRÝCH HER
Natural Disaster Survival
Prison Life
Jailbreak
Sharkbite
Tornado Alley Ultimate
Theme Park Tycoon 2
Flee the Complex
Work at a Pizza Place
atd...

Pro: Mnoho her (i těch dobrých)

Proti: Komunita, filtr chatu, fyzika bloků

+10 +11 −1

What Remains of Edith Finch

  • PS4 90
Bez debat jeden z nejlepších walking simulátorů vůbec. I přes úctyhodný počet příběhů je každý z nich originální. Některé z nich jsou navíc opravdu perfektně zpracované a vryly se mi hodně pod kůži. Díky nim je hratelnost opravdu pestrá a přestože nejde o žádnou výzvu, zabaví dobře a každý si tu najde ty své, co ho osloví. Nebýt pro mě neuspokojivého závěru, šel bych klidně s hodnocením výše.
+14 +16 −2

Cannon Fodder 2

  • PC 70
No a teď babo raď co napsat. Cannon Fodder je naprosto stejná hra top-down střílečka jako první díl. Nezměnilo se vůbec nic - stejné menu, jména postav, ovládání. Stejné je ovládání, zbraně, úkoly - zabít všechny, odpálit budovy, občas někoho zachránit. Stejné jsou vrtulníky, tanky a vozítka. Dokonce je tu opět 24 misí, které dohromady tvoří 72 kol. Příběh opět není, autoři se neobtěžovali tentokrát ani s intrem (jsou tu pouze titulky) a místo outra je tu naplácnutý obrázek a nápis The End. Tohle není pokračování, ba dokonce ani datadisk, tohle je pouhý mission pack.

Jedinou grafickou novinkou jsou nová prostředí, hrdinové asi cestují časem a tak se podíváme mezi kozom... ehm muslimy, gangstery, do středověku, do UFA a na mimozemskou planetu. Hratelnost se nemění ani o píď, jen mě pobavilo, že místo tanku jsem v mimozemských kolech ovládal řiditelného Daleka (Doctor Who). Graficky je to spíše už podprůměr, zejména mimozemská planeta je odporná.

Je to stejná zábava jako první díl? Víceméně ano, jen autoři přitvrdili s obtížností a to hlavně ze začátku ve středověkých kolech. Nepřátel je víc, jsou agresivnější, rozmístění některých prvků jako střílny či helikoptéry je pekelně nefér. A v misi 24/1 se autoři zbláznili, vypustí dvojici vojáků na prťavý ostrůvek a kolem se ze všech stran stahuje snad 50 alienů. Tohle jsem hrál asi stokrát a byl jsem jsem si na 100% jistý že to nejde vyhrát.

EDIT: Včera jsem zapomenul napsat o posledním kole, něco tak dementního jsem opravdu ještě neviděl. V posledním kole máte proti sobě jediného mimozemšťana hned u Vás, který se ani nebrání. Picnete ho a to je konec.

Za naprostou absenci čehokoliv nového a přestřelenou obtížnost procenta dolů, jinak je to v podstatě stejná zábava jako první díl.
+18

Need for Speed: Underground

  • PC 80
První Undergroundy jsem sice naposledy hrál asi před třemi lety, nicméně ve hře mám stráveno tolik času, že dokážu komentář v pohodě napsat na základě vzpomínek. A že jich je, i když všechny samozřejmě nejsou pozitivní.

Šestý díl (Need for Speed: Hot Pursuit 2 ) jsem měl už dohraný, když se objevilo první info o chystaném NFSU. Nadšený jsem rozhodně nebyl, protože jako konzerva jsem fandil spíše krajinkovým závodům se superauty a představa pouze nočních závodů a tunění běžných aut mě dvakrát nelákala. Ale stejně mi to nedalo a krátce po vydání jsem hru okusil. A spletl jsem se, byla to po většinu času zábava.

Po nezbytném utlumení hudby (tady mi soundtrack těžce nesedl) jsem se pustil rovnou do kariéry, protože jsem byl pochopitelně zvědavý na možnosti, jak moc jde vizuálně auto zprznit. Kariérní žebříček sice na první pohled nabízí jistou míru svobody, ale na ten druhý už je jasné, že si lze volit pouze pořadí, v jakém závody pojedete. Stejně se pro další postup musí odjet všechny. A zhruba po třiceti odjetých závodech nastal první problém a tím je repetitivnost. Město je totiž poměrně malé a mnohé úseky se v různých tratích opakují, takže je sice fajn, že se člověk nemusí moc snažit se zapamatováním, ale když vidí to samé v každém třetím závodě...

Nedomyšlené jsou taky odměny za vyhrané závody ve formě (asi) peněz. Ty se mění na základě zvolené obtížnosti, což by byla motivující věc (spolu s tím, že pro každý závod si obtížnost lze zvolit před startem), jenže se mi nikdy nestalo, že bych měl nedostatek a stačilo tím pádem jezdit stále na easy. Škoda, že nebyla možnost nějakých speciálních dílů za přemrštěnější částky, abych se musel víc snažit. Takhle hra sype všechno v podstatě za nic. Toto se týká karosérií a doplňků. Naopak barvy a polepy se dostávají za body vyježděné v driftech. A ty jsou směšně jednoduché (nicméně velice zábavné), takže stačí dejme tomu 10 závodů na hard a k dispozici jsem měl všechno. A těch pár extra závodů, kdy mi někdo slíbil ten speciální díl bohužel rutinu nenarušilo, maximálně jsem nějaké vylepšení dostal o něco dřív a ani tady jsem si nevšiml, že by výběr obtížnosti měl vliv na to, co lze získat.

Jenže díky výborné hratelnosti jsem většinu věcí výše dokázal hře odpustit. Soundtrack jsem si nahradil vlastními nářezy s minimálním BPM 150, obtížnost na hard a to byl hned jiný adrenalin. Některé úseky v kombinaci s "nevhodně" projíždějící dopravou dokázaly pěkně nas... :-) (zvláště v dragu). A koneckonců výběr aut a dílů byl poměrně široký, takže se jen s úpravami dalo strávit moře času. Jen škoda, že Hyundai Tiburon se tu tak nějak nedal sehnat, to auto jsem si zamiloval a odjezdil s ním minimálně polovinu hry. Nebylo vůbec třeba řešit, jestli se na drag hodí jiné auto než na sprint, hra vždy jízdní model upravila podle typu závodu.

Grafika byla celkem ok, ale šlo díky nočnímu zasazení poznat, že se s kvalitou textur vývojáři zrovna nevytáhli. Ale ono v tom fofru stejně není čas sledovat detaily. Zrodila se nechvalně známá zrcadlová silnice, modely aut vypadaly pěkně, ale celkově nic, o čem bych psal domů.

Ale ještě jedna perlička na závěr, kterou vysvětlím vyšší hodnocení, než by se mohlo zdát. Jednou jsme se se dvěma spolužáky rozhodli charakterně zatáhnout poslední dvě přednášky, skončili u jednoho z nich doma a v improvizovaném hotseatu jsme strávili 8 hodin v kuse :-) Takže ano, hra má mouchy, ale přitáhnout k sobě dokázala spolehlivě.
+20

The Walking Dead: The Final Season - Episode 4: Take Us Back

  • PC 75
Čtvrtá a zároveň poslední epizoda poslední série The walking dead nebyla úplně to, co jsem očekával.

Neříkám, že to bylo úplně špatné - první hodině bych dal tak 90%, ale ta druhá byla hrozně natahovaná a nudná. Je to hrozná škoda, protože kdyby to tak nenatáhli, tak by to ve mně mohlo zanechat větší vzpomínku.

Hudba byla jako vždy skvělá a dost mě překvapil příběh, když jsem se dozvěděl, že Clem vlastně neumřela. 

Další problém téhle epizody bych viděl v naprosto stupidním ovládání, které vás po pěti minutách dívání na cutsceny nutí během několika vteřin kliknout na naprosto nepřirozou kombinaci kláves. Samozřejmě jsem to několikrát nestihl a pak jsem si tu cutscenu musel vysedět znova.

Ikdyž poslední epizodu nehodnotím zas tak dobře, tak obsah, který byl v předchozích třech epizodách rozhodně stojí za to.

Pro: Příběh, akce v první části, hudba

Proti: Nepřirozené ovládání, druhá část

+11

Discworld

  • PC 95
Jsem velkým milovníkem Mistrova díla a odkazu. V podání Terryho Pratchetta a Jana Kantůrka se k nám dostala zřejmě nejlepší série humoristické fantasy, která kdy spatřila světlo světa. Nepopírám velkou oblibu Úžasné Zeměplochy, a tak ani nepředstírám objektivitu. Jako jiným knihám se i Zeměploše poštěstilo mít své herní dvojče. Jde zaplať Offler o adventuru a potomek se má věru čile k světu.

Mé nejoblíbenější hlavní postavy série jsou velitel Městské Hlídky Samuel Elanius a čarodějka Bábi "Esme" Zlopočasná. Žádného z nich ve hře nepotkáme. Ani Mrakoplaš však není špatnou volbou. Kdo by si nezamiloval mizerného kouzelníka, jehož jedinou kvalifikací je fakt, že je dosud naživu (což není zas až tak úplně málo) a zřejmě i jeho postradatelnost? A tak Mrakoplaše vedete třemi herními Akty a konečným střetem s drakem (velice krátký čtvrtý akt).

Mrakoplaš je smolař a příběh pro něj nezačíná nejlépe. Ve své měkké posteli dosud vyspává těžkou kocovinu, o které nemá nejmenší ponětí, kde k ní přišel (vysvětlí se), následně je násilně probuzen bušením na dveře a povoláním do kanceláře nadřízeného (tohle asi miluje každý člověk, který měl tu smůlu a ve svém životě byť jen zavadil o zaměstnání) a při pohledu z okna na nejvyšší věž spatří děsivý červený tvar, který nepříjemně připomíná draka. Což samozřejmě není možné, protože každý absolvent Neviditelné Univerzity ví, že draci neexistují. Aspoň dokud na ně někdo dostatečně silně nevěří.

Hru jsem dnes po třech dnech líté pařby dotáhl podruhé v životě do konce. Rozhodně se nejedná o žádnou jednohubku. Ta hra je OBROVSKÁ. Samotný druhý či třetí akt by vydal za jednu adventuru standardní délky. Hra je také mimořádně obtížná. Ne nadarmo jí ICE ve Score přiřknul nálepku "nehratelná obtížnost". Standardní postupy zde nefungují. Inventář ve formě Zavazadla se brzy naplní desítkami předmětů, téměř všechny lokace jsou přístupné hned od začátku hry. Do toho ve druhém aktu přibydou hrátky s časem a zapomenout nesmíme ani na libový pixelhunting. Většina postupů je sice ve světle páně Pratchettova světa logické. Ale neabsolventa Neviditelné Univerzity to samozřejmě nenapadne. Obtížnost v TWG značně přestřelili.

S obtížností se váže jedna poměrně dobrá zpráva - Mrakoplaš ve hře nemůže zemřít. V Discworldu se dostanete do mnoha situací (šplhání na tyč trčící z nejvyšší věže, pád přes Okraj světa, plavání v krokodýlí řece, Offlerův chrám a koneckonců jakékoliv setkání s drakem včetně toho osudového na konci hry), které by v adventurách Sierry byly doprovázeny napoprvé a napodruhé vtipnými, napodesáté už však mnohem méně zábavnými, animacemi smrti hlavní postavy. Ne tak v Discworldu. Mrakoplaš je nesmrtelný a dostaveníčka se Smrtěm (nikoliv se smrtí) jsou vtipná i bez seškrabávání hlavního hrdiny z dlažebních kostek náměstí.

Graficky je hra nádherná a přibližování a oddalování Mrakoplaše podle toho, jak je k Vám na obrazovce blízko nebo daleko, určitě nebylo standardem animace jara 1995. Ankh-Morpork a jeho obyvatelé nenabourávají moji představu, kterou jsem si odnesl z knih, snad s výjimkou Stařenky Oggové. Tu jsem si představoval výrazně zaoblenější a pochybuji, že by chtěla bydlet zrovna v Temném lese. Má ráda pohodlí a také se ráda obklopuje členy své rozsáhlé rodiny.

Hudba není špatná, ale špičky adventurního hudebního doprovodu (Loom, některé hry Sierry) nedosahuje.

Hru jednoznačně doporučuji jako příjemnou exkurzi do světa Terryho Pratchetta, kde se mnoho našinců bude cítit jako doma. Jen tentokrát bude nakukování do návodu výrazně častější, než je průměrný adventurista zvyklý. A koneckonců i sám velký ICE si vypomáhal hotline Psygnosis, aspoň tedy podle jeho recenze ve Score.

Pro: Příjemná návštěva Ankh-Morporku, humor, skvělá grafika a animace, Mrakoplaš nemůže zemřít.

Proti: Pekelná obtížnost, pixelhunting.

+23

The Walking Dead: The Final Season - Episode 3: Broken Toys

  • PC 85
Třetí epizoda poslední sezóny The walking dead je ze začátku jen o rozhovorech, takže někoho může nudit. Nicméně akční konec, kde byla spousta těžkých rozhodnutí, byl skvělý.

Líbila se mi postava Lilly jako zaporačky. Její charakter byl fakt skvělý a v poslední scéně excelovala. 

Na druhou stranu se mi fakt nelíbí postava Jamese, který sice ze začátku vypadal jako sympaťák, ale to s těma walkerma je dost stupidní. 

Až teď jsem si uvědomil, že postavy mají fakt dobrý dabing, který tomu dává něco navíc. Celkově tedy slabší epizoda, ale konec to dost zachránil.

Pro: Příběh, poslední půl hodina, charaktery, dabing a hudba

Proti: Slabší začátek

+10

Game Dev Tycoon

  • PC --
  • Android 85
Jednoho dne jsem narazil na hru jménem Game Dev Tycoon. Protože jsem v té době měl chromebook, tak jsem si hru stáhnul na svůj celkem zalagovaný mobil. Před rokem jsem si ale pořídil "pořádný" notebook (za 7000,-, viz můj profil) a koupil jsem si tři hry - Plague Inc., Theotown a Game Dev Tycoon (dále jen GDT).

P.S.: BTW...jde o "edit" (spíš úplné předělání) minulého komentáře, který se vztahoval pouze na mobilní verzi.

HRATELNOST
Hratelnost je velmi jednoduchá, ale má v sobě zároveň nějaký...typ hloubky. Na telefonu se mi líbilo nové rozhraní, ale na PC mě to velmi jednoduché GUI spíše odrazovalo. Byl to ale pouze první dojem z nějakého YouTube videa, protože když jsem hru zkusil, na jednoduchost jsem si zvykl rychle.
Co se týče základních herních mechanik, proberu tu jen nějaké. Nejvíc mě štve hodnocení her (Proč musí All Games dát VŽDYCKY 9/10, když ostatní dají 10/10???), popsání mechaniky zde. Jinak s hratelností problém nemám....teda kromě časté opakovatelnosti. Když hru dohrajete poněkolikáté, tak máte závažný problém - už víte, co kdy přijde, co očekávat, jak udělat to, jak udělat tamto...a prostě vás to začne nudit.

GRAFIKA
Grafika je celkem jednoduchá a má svoje kouzlo.

SOUNDTRACK
Soundtrack se mi líbí. (Nothing to say)

KOMUNITA
Komunita je celkem skvělá, ale já se do ní nezapojuju. Budu spíše hodnotit tu modderskou.
Modderská komunita je taková smíšená. Ve workshopu je hodně špatných módů, ale jsou tam i skvělé, díky kterým je hra zábavnější.

VERDIKT
Hratelnost: 75/100
Grafika: 85/100
Soundtrack: 80/100
Komunita: 80/100
Celkem: 80/100

GDT je skvělá hra, u které člověk dokáže strávit strašně moc času. Doporučuji. Nebudete litovat.

Pro: Jednoduchost a komplexita, grafika, soundtrack, mody

Proti: Repetetivní hratelnost, začne nudit

+9

The Walking Dead: The Final Season - Episode 2: Suffer The Children

  • PC 85
Druhou epizodu poslední série hodnotím velmi kladně, ale minulá epizoda mi připadala o kousek lepší.

V průběhu a hlavně ke konci epizody je několik opravdu těžkých rozhodnutí, které rozhodnou o osudu několika postav. Moc se mi nelíbilo, že formování Alvinovi osobnosti bylo nereálné a žádný normální člověk by jako on nereagoval.

Zase ale musím vyzdvihnout, že se tvůrcům podařilo udělat zábavný gameplay a při combatu jsem se dokonce bavil, což je u her tohoto typu vzácné.

Příběh byl (narozdíl od jiných TWD epizod) silný už od začátku a střet se starou známou postavou Lilly  byl opravdu skvělý. Taky se mi dost líbila část obléhání, která měla dobrý příběh a při hraní jsem byl v napětí, co se stane dál.

Pro: Příběh, soundtrack, zábavný combat

Proti: Formování Alvinovi osobnosti bylo nereálné

+11

F.E.A.R.: Perseus Mandate

  • PC 75
Herní výzva 2021 - bod č. 8 Herní nášup (3. část)

Klady:
- Nový pohled na příběh hry, kdy se ujímáme nové hlavní postavy a jeho dvou kámošů z týmu, kteří nás v některých pasážích hry doprovázejí.
- Příběh se odehrává v době základní hry i prvního datadisku.
- Noví nepřátelé v podobě trénovaných žoldáků jsou v některých případech opravdu kvalitními soupeři. Především ti, co mají lepší reflexy a nepůsobí na ně naše speciální schopnost zpomalení času.
- Nový zbraňový arzenál, přináší pár zajímavých kousků, se kterými můžete kosit nepřátele.
- Vyvážený systém lékárniček a nábojů, stalo se mi pouze dvakrát, kdy mi úplně došly náboje.
- Lokace jsou oproti původní hře lépe vytvořené a působí mnohem zajímavěji.

Zápory:
- Větší důraz na akční pasáže hry, kdy je upozaděn hororový prvek, což ubírá na atraktivitě. Místo toho přibyly takové ty bafačky, kdy se otočíte a najednou je za vámi postava.
- Nevysvětlený konec hry, kdy se stejně nedozvíme, co to je ten projekt Perseus.

Pro: Nový pohled na příběh hry, noví nepřátelé, nové zbraně

Proti: Větší důraz na akci, upozadění hororových scén

+16

The Sims 4: Discover University

  • PC 85
Herní výzva 2021 č. 8 – Herní nášup 

Univerzita je rozhodně jeden z těch lepších datadisků, které si můžete k The Sims 4 pořídit. Je to asi jedno z mála rozšíření, kde jsem plně ochotný říct, že je to lepší než datadisk k The Sims 2. Mnoho lidí vám řekne opak, ale to jsou zlatý voči Vočko.

 V první řadě, Univerzita je ve čtvrtém díle mnohem více realistická, a to jak v dobrém, tak špatném smyslu. Nyní můžete jít na vysokou v jakémkoliv věku, už žádné mezi-stádium mezi pubertou a dospělosti, vzdělání je pro všechny! Zároveň můžeme zůstat bydlet doma, nemusíte na kolej. To nabízí mnoho způsobů jak hru hrát. Můžeme mít mladého dospělého, co stále žije s rodiči, a který odejde na kolej, nebo můžeme mít někoho žijícího ve vlastním kdo do školy dojíždí. Oboje má něco do sebe.

Datadisk nabízí dvě vysoké školy. Jednou novou a moderní, zaměřenou spíše na technické obory, a jednu starobylou se zdmi, které něco zažili, drakem ve znaku, a Brumbálem v ředitelně. Dobře, to ne, ale chápete. Na obou můžeme studovat všechny obory které hra nabízí, pro příklad třeba Psychologii, Historii, Biologii, Fyziku, Literaturu… všechny oborou lze studovat na obou školách, ale některé nabízejí prestižnější diplom, takže vám nabídne více výhod. Třeba moderní škola nabízí lepší diplom z Biologie, zatímco klasická z Literatury.

Na první diplom studujete minimálně tři semestry, přičemž semestr trvá jeden týden. Každý další diplom pak minimálně tři semestry. Je to nesmírně obtížné, což je ta negativní stránka realističnosti. Musíme psát úkoly, dělat prezentace a dokonce i semestrální práce nebo jít na závěrečnou zkoušku. Hru jsem hrál s čarodějem který používal lektvary naplněných potřeb, ale stejně mi jednou něco uteklo, a dostal jsem na konci semestru z předmětu trojku. Což není špatné, ale pokud máte horší prospěch, váš diplom nebude mít vyznamenání, což opět zřejmě ubírá nějaké výhody.

Titulů lze mít více, takže můžete studovat i opakovaně. Což je fajn, protože jiných studentských událostí se můžete účastnit jen jako student a během těch tří týdnů se nemusí stihnout vše co byste chtěli. To zahrnuje třeba debatní klub, umělecký kroužek, fotbal, tajné spolky…

Tak či tak, po tří týdnech následuje promoce a jste volní. Nebo se k tomu peklu můžeme upsat znova :D Super je, že na rozdíl od The Sims 2 tu zkrátka není expirační doba pro ten zážitek.

Co mě zklamalo je fakt, že na koleje si nemůžeme vzít mazlíčky A nemůžeme nechat mazlíčky doma samotné, takže kočičí paní mají smůlu a musí studovat z domova. Ale z tohoto soudku je to jediná velká chyba.

Datadisk jinak nabízí nějaké nové dovednosti, přičemž nejdůležitější je asi robotika. Tato schopnost vám dovolí vytvářet roboty, a časem nakonec Serva. Tento Andrew se stane členem vaší rodiny, doslova. Není to pouhý sluha, ale naprosto samostatně fungující umělý simík, s kterým se můžete přátelit, oženit, a ano i… sdílet lože. Postupně ho můžete vylepšovat, měnit mu barvy, a dokonce měnit i osobnostní vlastnosti které jinak měnit nelze. Mimo jiné mu můžete také vybrat pohlaví. Serva nelze vytvořit při tvorbě domácnosti, což je asi dobře, protože i kdyby to šlo, nemůžete ho vylepšovat dokud nevyletíte nahoru v robotice – takže to funguje docela dobře.

Kromě toho tu máme klasické doplňky ve zboží a za zmínku stojí, že hra nyní obsahuje i kola:)

Hurá na vysokou je zkrátka příkladem dobrého datadisku k simíkům. Nenabízí nic, co by mělo být v základní hře – dokonce i ve srovnání s The Sims 2–a za svoji cenu nabízí dost materiálu. Doporučuji.
+11

Crash Bandicoot 4: It's About Time

  • PC 80
Crash jde stále ve šlépjejích staré dobré klasiky a pořád u téhle hry platí, že to není oddychová hra pro malé děti, ale pekelně těžká skákačka, kde si pořádně šáhneme na svoje nervičky. Kolikrát máte sto chutí hru vypnout, že vám něco nejde.
Pár změn přece jenom přibylo a to hned v menu. Máte možnost hrát dva módy a to RETRO nebo Modern.
Retro je jasné. Máte omezené množství životů (spíš bych to nazval Hardcore). Druhý mód Modern vůbec není pro slabochy. Nabízí neomezený počet úmrtí ve hře. Když vám to dlouho nejde objeví se i nějaký ten checkpoint.
Pak tu máme jěště pár funkcí jako: zpomalení času, ovládání vzhůru nohama nebo zapínání a vypínání jednotlivých těles na které musíte vyskákat.

Pro: Klasika, obtížnost, pestré změny míst

Proti: Obtížnost

+7

Cities: Skylines - Parklife

  • PC 80
Na úvod napíšu, že bez tohoto DLC se člověk obejde. Jde opravdu jen o tvorbu různých parků. Pro někoho to může být až otravné (ale kdo by si to koupil, že jo?); pro někoho to naopak může být zábava. Tvorba parků je jednoduchá záležitost a dá se tam fakt vyhrát.

Představovat jednotlivé parky je asi zbytečné. Mě osobně zaujalo nejvíce zoo a pouť. Odemykání dalších a dalších budov je totožné. Park musí splnit požadavek zábavy a návštěvnost. Trošku zamrzí, že těch věcí, co lze postavit je dost málo. A při posledním odemčení dostane člověk pouze jednu budovu. Do parku pak můžete dát i nekonečně mnoho tzv. props. Ale bohužel nemají žádnou funkci, což je u stánků, altánů a dalších věcí škoda. Nemá to vliv ani na návštěvnost, ani na zábavu. Lidi s tím nemají žádnou interakci. Je to jen pro potěšení oka.

Po parku můžete dělat i turistické stezky. Nevím no, moc se to nepovedlo. A jako nové MHD slouží i turistický autobus, který může jezdit po různých atrakcích. Takže je dobré propojit jednotlivé parky, ale i unikátní budovy na jednu výletní linku a lidé mohou cestovat. Vlastně to funguje na stejném principu jako legendární zamyšlená lanovka v Ostravě mezi Zoo a Dolní oblastí Vítkovic :D Kterou následně nahradil doubledecker, který také jezdí po této unikátní lince ve hře. Na workshopu se dá stáhnout pro tuto linku i turistický vláček, který je pro české krajany bližší.

Pro: Možnost budovat parkové oblasti, které mají velký vliv na město. Rozmanitost parků, vzhled budov a cest.

Proti: Řekl bych, že jednotlivých staveb do parků je málo. Mohlo toho být více, ale znáte to. Tady se spoléhá na moddery. Podivná turistická stezka.

+7

Call of Duty: WWII

  • PC 50
Dobrej pokus. Fajn postavy, konečně pořádná grafika a hlavně hutná hratelnost, kdy to má nějakou váhu (technicky). Snad poprvé mě díky tomu bavila mise s tankem. Nemusim tady trpět zlym či hloupym zpracováním tématu a příběh obstojí. Komorní a v rámci sugestivnější "prožij si to" gameplay vize. Škoda, že to není víc domyšlený, že bych místo standardního běhání po markerech v těch Ardenách třeba hoďku válčil o 50 metrů lesa - bez respawnu nácků. Nebo v Paříži krok za krokem osvobozoval město v pouličních bitkách. Právě v týhle už dneska overdone potřebě po ději se dělaj furt ty samý mise. Furt sestřeluju letadla, furt turretky, furt jezdím bleskovym džípem, furt se vyloďuju na Omaze, furt spouštim skripty. Stealth v Paříži, tank a ty letadla - fajn. Normální boj - herní náplní celkem šmíra kopčená z 20 let starých průkopníků. Stačil by prostě jen dobře udělaný fight.

Pro: Příběh. Alepsoň formálně. Obsah od mainstreamu neočekávám. Po delší době v sérii grafika, která nějak vypadá.

Proti: Nevyužitá, lépe udělaná hratelnost v misích - neměli odvahu jít all the way s konceptem. Zvýšení obtížnosti nepomáhá - jde o herní náplň.

+15

The Walking Dead: The Final Season - Episode 1: Done Running

  • PC 90
To bylo něco! Z malé holčičky Clem se stala dospělá badass holka. Hned od začátku epizoda působila jinak než předchozí série.

Líbila se mi komiksová grafika, která je narozdíl od minulých sezón hezká. Příběh měl ze začátku trošku slabší rozjezd, ale jakmile se v epizodě příběh rozjede, tak vás to nepustí.

 Taky se mi dost líbila hororová atmosféra. Zejména byla atmosféra super v tom sklepě. Za takovou atmosféru by nemusel stydět ani ten nejlepší horor.  

Příjemně mě překvapila začáteční znělka, která je fakt pěkná. Postavy ve hře nebyly vykresleny černobíle, což jen prospívá. Nejvíc mě zaujala postava Marlona. Jeho smrt byla podobná smrti Logana ve Fear the walking dead, takže byla naprosto nečekaná. 

Abych jen nechválil, tak ovládání je pořád dost jednoduché a tak trochu stupidní (mačkej rychle klávesu "Q" a pak jednou zmáčkni "E"). Zas na druhou stranu přibyla možnost taktizování u boje, takže za mě téměř dokonalá epizoda.

Pro: Příběh, atmosféra, charaktery postav, hudba

Proti: Divné ovládání

+10

South Park: The Fractured But Whole - Bring The Crunch

  • PC 75
V tomto rozšírení pre South Park: The Fractured But Whole sa vyberieme do letného tábora Lake Tardicaca prešetriť miznutia táborových vedúcich. 

➤zápletka: vyšetrovanie miznutí bude prebiehať v atmosfére tradičných hororových filmov, najviac Piatka 13. Musím uznať že humor nechýba ani tu, tentokrát ten morbídny. Samotné rozuzlenie je až nečakané a znovu poriadne uletené.
➤lokácia: sprístupní sa nám lokácia tábora Tardicaca, obsahujúca pár chatiek a indianske pohrebisko. Není to nič extra veľké a nezaberie to veľa času na prejdenie, ale užíval som si hlavne atmosféru. 
➤špecializácia: nová trieda reprezentuje každého posledného preživšieho v hororových filmoch, s názvom Final Girl. Zaujímavé schopnosti, ktoré vám v tomto konkrétnom DLC uľahčia niektoré súboje ale používal som len jednu zo schopností. Nesadli mi totiž úplne.
➤spoločník: do tímu dostaneme bez možnosti zmeny Chaosa, Jimmyho, a novú postavu Bradley Biggleho, tiež prezývanýn Mintberry Crunch, z jeho povestným Shablagoo. je to skôr podporný charakter ale nedošiel som mu task úplne na chuť, aj ked schopnosti, ktoré postavám dávajú imunitu proti útokom su fajn ale vedel by som si na jeho mieste predstaviť iných. Každopádne je to skvelá postava čo sa týka príbehu a milá novinka.
➤nepriatelia: stretneme sa hlavne z rôznymi hororovými príšerami a jednou starou známou z hlavnej hry. Veľmi sa mi páčili súboje na indianskom pohrebisku, vdaka mechanike oživovania na určitých políčkach. Tým pádom ste nepriateľov museli rôzne odstrkovať a posúvať. A v poslednom rade to boli tri výborné bossfighty. Poriadne som si ich užil aj keď neboli moc náročné.


!! Záverečné hodnotenie !!
Bring The Crunch je slušné DLC, no From Dusk Till Casa Bonita hodnotím o niečo lepšie. Prostredie kempu a hororový nádych sa mi veľmi páčilo. Morbídny humor bol výborný. Čo sa noviniek týka, tak špecializácii s názvom Final Girl som moc na chuť neprišiel a ani novej postave Mintberry Crunch. Súboje neboli žiadna výzva, čo ma mrzí hlavne pri tých posledných troch, keďže to boli bossfighty. Našťastie boli skvelo premyslené a mali výborné mechaniky ( výbornú mal aj súboj na indianskom pohrebisku ). Celkovo hodnotím DLC kladne. Má svoje muchy a neoplatí sa asi kúpiť za plnú sumu, ale doporučujem každému fanúšikovi. Týmto rozšírením moja cesta hrou South Park: The Fractured But Whole končí. Možno si zahrám ešte pár súbojov v Danger Deck ale to už len tak okrajovo. Verím že v budúcnosti sa dočkáme návratu South Parku v plnej sile.

HODNOTENIE: 75/100%
+18