Pro pohodlnější navigaci i přístup k pokročilým funkcím Databáze-her.cz doporučujeme povolit si ve svém prohlížeči JavaScript.

Nejlépe hodnocené komentáře

Tomb Raider

  • PC 95
Nové odstartování série Tomb Raidera mi bylo upřímně uprdele. Proč? Možná proto že nemám rád filmy s Angelinou Jolie (fuj), ale hlavně proto že jsem očekával že bych to stejně nerozjel, tak sem se o tu hru radši ani nezajímal (stejný přístup jsem zvolil např. u Watched dogs). Jenže boží cesty jsou nevyzpytatelné, a tak sem se k téhle hře dostal. Jako první nezmíním příběh, postavy, hratelnost, ale grafiku a její optimalizaci, která je pohádková! Hru se mi podařilo v klídku rozběhnout na střední detaily, hra jede krásně plynule a grafika vypadá i tak skvěle. Za mě tedy obrovský palec nahoru. Tak a teď se pojďme vrhnout na to ostatní.

Vždycky jsem záviděl PéeSkářům sérii Uncharted. Dneska už však nemusím smutnit, jelikož máme na počítače a nebo v mém případě nootebooky novou Laru, která je navíc mnohem víc sexy než Nathan. Ano Lara je sexy, a hratelností si to bere to nejlepší ze sérií Uncharted a Batman! Lara prostě kombinuje to nejlepší ze střílení, lezení, hádanek, množství předmětů k nalezení a vyprávění příběhu. Animace jsou plynulé, akční složka je pořádně akční, a baví po celou dobu hry. Navíc tu máme i jednoduchý (opravdu jednoduchý, a ještě jednou jednoduchý aby bylo všem jasné jak jednoduchý) RPG systém, kdy si můžeme vylepšovat zbraně a Lařiny schopnosti. Co se pak týká prostředí, tak jsem byl vážně spokojen. Okolní prostředí je krásně zpracované, má svou atmosféru a taky se dočkáme i menší volnosti v některých oblastech (rozuměno že nemusíme jít cestou A, ale můžeme si vybrat cestu A, B, C, D, E, F).

Co se pak týče příběhu, tak to je jeden epický drahý blockbuster, který je vyprávěn velkým množstvím cut-scén, a QTE, což mi tady naprosto vyhovovalo, a opravdu to mělo ten filmový nádech (což já od staromilců, pamatující první vydání pac-mana vítám). Taky se mi líbilo vyprávění pomocí kamery ruční kamery, která nám dá nahlédnout na to co se dělo před ztroskotáním. Rozhodně tedy od příběhu nelze očekávat nějaká intelektuální moudra a filosofické myšlenky, ale nadupanou akční složku, kde všechno padá, vybuchuje, padá, střílí, vybuchuje a padá. Navíc hlavní hrdinka tohoto obřího bluckbusteru je jak jsem zmiňoval sexy, sympatická a sexy! Konečně tu máme Laru která vypadá k světu(a né jako Angelina Jolie...fuj)! Navíc Lara není žádný badass možná tak sexass (jsem ale vynalézavý co? krásně si hraji ze slovíčky, nojo vždycky jsem byl hračička), takže se dočkáme hrdinky která je k svým činům donucena okolnostmi, která má strach, a musí ze sebe vymáčknout všechno jinak ji čeká smrt.... a restart úrovní. No když už jsem nakousnul tu smrt, tak s tou si autoři vážně vyhráli, a tak se vám několikrát za hru nabídne pohled na křehkou (a sexy) Laru jak je zabita brutálním způsobem (třeba její nabodnutí na pěkně ostrou větev). Někomu tihle scény můžou přijít nepříjemné, ale já jsem hold tvor co má rád násilí a brutalitu ve hrách, filmech a knihách.

Co se pak týká ostatních postav, tak ty jsou poměrně dobře napsané, i když nelze u nich očekávat nějak propracované charaktery, jako například v Mass Effectu, Dragon Age a nebo Alanu Wejkovy. Možná tak Roth se dočkal z vedlejších postav trochu propracovanějšího charakteru. Pokud pak jde o zpracování hlavního záporáka, tak to též není nějaká Oscarová postava, ale svůj účel plní dobře a vy máte chuť ho zabít (aspoň já tedy měl).

Co se mi pak na Laře líbilo, bylo velké množství předmětů k nalezení, které rozšiřovaly příběh, jako třeba deníky, kde se píše co se dělo na ostrově před příjezdem Lary Croft, a nebo předměty z dávné minulosti, ke kterým má Lara vždy nějaký odborný komentář (aspoň je vidět že se na škole něco naučila). A jelikož -se jedná o Tomb Raidera tak tu nemůžou chybět ani hrobky, kde abyste se dostali k cíli, tak máte vždy před sebou nějakou logickou hádanku, které sice nejsou náročné, ale bavily mě. Pokud by se tedy dalo hře něco vytknout, tak je to přílišná jednoduchost, kdy u na hard, je hra ve většině jednoduchá, ale to je tak jediná pořádná výtka ke hře, jinak se jedná o jeden z nejlepších a nejnadupanějších herní blockbusterů, s jednou z nejvíc sexy hrdinek v herní branži! No nikdy bych nevěřil že budu mít nějakou Laru Croft rád, ale je to tak a na pokračování se těším jako malý školák na zmrzlinu za obdrženou jedničku.

Obtížnost: Hard.
Délka: Projeto za dva dny, odhaduji že to zabralo tak 9-10 hodin.
Dokončeno 78%.

Pro: Nová křehká a sexy Lara Croft, Akční složka, Blockbusterový spád hry, Epické vyprávění příběhu, Velké množství předmětů k nalezení, Grafika a její pohádková optimaliazce

Proti: Moc jednoduché

+16 +18 −2

FlatOut 2

  • PC 100
EA pozor. Tomuhle já říkám nadupaná závodní hra. Od jedničky přibylo akčnosti a je tak ještě více zábavná. Hudba od Megadethů nebo Rob Zombie mě přímo pouštělo krev do žil. A to že se můžete vyřadit sám ze závodu? To je další stupeň v reálnosti. Kariéra je daleko lepší než v jedničce. Můžete mít i více aut. A nacheatovat si školní autobus? To je FlatOut 2.

Pro: hudba, jíydní model, grafika, kariéra, destruction derbz, akrobacie, školní autobus

Proti: ?

+16 +18 −2

Mass Effect 2: Kasumi - Stolen Memory

  • PC 80
Kasumi's Stolen Memory je na první pohled stejné DLC jako Zaeed - The Price of Revenge, avšak mnohem lepší. Účelem tohoto DLC je přidat nám do týmu dalšího člena posádky. Kasumi je unikátní postavou, avšak o to víc vás bude mrzet, že s mím není možné vést normální dialog (pouze poslouchat jeho vyprávění bez možnosti odpovědi). Hodnotou částí DLC je Kasuminin loyality quest a její interakce během misí základní hry. Aby jste si získali její oddanost, musíte podstoupit misi ala James Bond v přestrojení. Což je v ME sérii novinkou a jde o velmi příjemné a zábavné spestření plné easter eggů. Pár bodíků navíc si zaslouží i fakt, že se vám tato postava importuje i do ME3, kde pro ni plníte další úkol, popřípadě máte další možnost si s ní promluvit.

Pro: nová postava, originální a zábavný loyality quest, import do ME3

Proti: nedostatečná interakce s postavou

+16

Far Cry 3

  • PC 95
V úvodu se rovnou vyhnu řečem jak jsem se na hru strašně těšil nebo naopak nic nečekal apod, protože je to zbytečné a píše to každej........
No popravdě na hru jsem se docela těšil, ale radší jsem po ostudě s názvem FC2 radši nic moc nečekal....
No tak nic....

Teď zavřete huby a pořádně poslouchejte co vám chci říct..!!!!
Miluju karibik, tak krásné místo pro blažený odpočinek bohatých teenagerů frustrovaných džunglí velkoměsta, protředí tak nemilosrdného pro mladé američany hýčkané v přepychu svých rodičů, zbohatlých na chudobě druhých.
Naštěstí ale spravedlnost přece jen existuje. Chrabří mužové, odpadlíci kmene Rakyatti, vyvrhnuti do nehostinné divočiny vydáni na pospas divoké zvěři, nepřízni počasí, pronásledování nenávistí vlastní rodiny a kmene, museli se přizpůsobit. Otrokářství byl ten pravý byznys, který tyto nešťastníky vysvobodil z jejich agonie a utrpení. Pár amerických teenagerů byl jako dar z nebes. Byl to pocit zadostiučinění koukat na úžasná videa v drahém smartfounu a pak na vyděšené xichty jejich majitelů zavřených v kleci v tratolišti jejich vlastních výkalů. Číst v jejich tvářích strach a beznaděj, touhu utéct spátky k tatínkovi a mamince do států.. Ta chuť si do jednoho z nich vystřellit nebo alespoň bodnout nožem byla prostě hmatatelná. Ale to muselo chvíli počkat, napřed vyždímat jejich rodiče a pak můžeme vesele bodat, střílet, škrtit, topit, zapalovat, omračovat, mlátit, věšet, způsobovat strach a bolest - prostě to všechno krásné, co k životu správného otrokáře patří a z čeho se může radovat.
Bohužel jeden z těch spratků americkejch utekl, ale alespoň jsem stačil odprásknout jeho bráchu před jeho očima.. Ó děkuji ti osude, že jsem mohl najít důvod jednoho z nich voddělat jak psa.
Nějakým zázrakem se vyhnul dešti našich střel a nesežrala ho džungle. Dříve než se tak stalo ho bohužel objevil ten brejlatej negr. Nějak ho dokázal postavit na nohy a ještě mu vykéroval ty kraviny na ruku.. Prej magie tomu říkaj, prej je to kouzlo, prej bude silnej a bude ho to chránit a s každou novou čmáranicí prý bude rychlejší, silnější, odolnější..!! Pche! Jason Brody, ten americkej klučík s vytepleným hláskem. Ten určitě.
Bohužel se tak opravdu stalo. Vykuchal půl džungle jen aby měl víc peněz, střeliva a vetší krosnu na ukradený věcy vod mrtvol. Vyplenil značnou část naší flóry ve snaze necítit bolest, vyléčit zranění, nebo bez postihu řádit jako smyslů zbavený. A když už kytky došly, tak si kulky vydloubával kudlou nebo kombinačkama a různě se fašoval do izolep a obvazů. Fakt tvrďák.
Z počátku jsme ztratili jen pár stanovišť, několik mrtvých, to se dá přejít. Ale postupem času tenhle Jason s teplým hláskem začal osvobozovat většinu našeho území. Dělal to ještě k tomu tak chytře, že vylezl na vaysílací věž v dané oblasti, aby zničil naše blokování a pěkně se tak rozhlídl po okolí kde co je ukryto a zajímavýho.. Pak si to ještě vesele slaní jak kdyby se nechumelilo.. Prozkoumával každičkou část MÉHO ostrova, jeskyně, tajné skrýše, sbíral cenné relikvie, dopisy mrtvých - a to vše toho zmetka americkýho jen posilovalo.. Měl tolik volného pohybu a možnost si vybrat místo kam oko dohlídne až běda. Jednoho by to mohlo zmást a nudit, ale ne tak Jasona. Byl veden halucinacemi a tím negrem až příliš důsledně. Dokonce jen tak ze sportu zabíjel dle ztradice kudlou mé nejlepší velitele.. Svině.
Zničil naši největší plantáž na marjánku.. Kyby si řekl, tak mu toho džointa dám, není problém, ale ne tak on!! On ne, on se musí mstít a ještě si k tomu pouští raggae písničky a má z toho radost jak to pěkně hoří.. Svině.
A jak odpravil celou moou armádu? Stačí si jen vybrat.. Dělal to nožem, samopaly, útočnými puškami, granátomety, plamenomety (můj oblíbený), granáty, molotovy, minami. Občas celou oblast vyčistil bez odhalení sniperkou s tlumičem.. Ani poplach nikdo nestihl spustit. Dabl svině.
Pak ho povolá má sexy šílená sestra a dá mu ještě více síly i kuráže, ale naštěstí se v ní naše rodinná povaha nezapře a chtěla pěkně podříznou ty jeho kamarádíčky, hehe... Aspoň něco máme společné. Ještě že ji ten negr brejlatej tak pěkně sejmul, to se musí nechat... Ještě mě pěkně nasral ten zhoubovanej dědek co má barák na kopci, doufal jsem, že mu dá řádnou dávku aby hošánek skapal, ale bohužel ty svý haluze ukočíroval. Letos mám prostě smůlu.
Nejen že ve finále svinsky voddělal mě tím starým rezavým kinžálem ikdyž byl v totální halucinaci, ale ještě si to napochodoval k Hoyttovi na základnu a tam ho sejmul jak kdyby se nechumelilo u partičky pokru.. Fakt pohoda, ani Hoyttovi se letos nedaří koukám... To mu ještě pomáhal ten nácek co vypadá jak tapeta, ale dostal co si zasloužil - jak zaseješ, tak sklidíš..... Bohužel organizace v prdeli, naši gaunerští žoldáci stojí za kulový, blbci s molotovama si nabíhají na mušku, no prostě je to bordel.. Navíc se všude po ostrovech válí pěkný funkční káry, drahý skůtry a čluny s kulometem a von si to bere jak se mu zachce... Připadá mi, jak kdyby mu tuhle krvavou jízdu pěkně poctivě nekdo nachystal a dokonce nic nepodělal a navíc tomu dal konečně nějaký koule a hromadu zábavy na desítky hodin. Věřím, že se ten zmrd Jason královsky bavil celou dobu a nenašel ve svém terorizování naší milované otrokářské organizace větších zádrhelů a chyb. Věřím, že je tenhle madr fakr pěkně spokojenej a hodnotí to jednoznačně jako jízdu roku, protože nic asi letos nebylo líp vycajchnováno a zábavnějšího než tahle masová série vražd mých milovaných otrokářských bratrů a demolicí totálně všeho, co zdemolovat nebo alespoň zapálit jde.

S pozdravem ze záhrobí Váš Vaas.

Pro: Charaktery postav!!!!!, perfektní dabing, grafika, příběh, herní systém, hudba!!!!,

Proti: Teplý dabing Jasona

+16

Dragon Age II: Mark of the Assassin

  • PC 80
DLC lepší než originální hra.....nepřipomíná vám to něco? Mass Effect 3? Citadela? Ano historie se opakuje. Stejně jako Citadela i Mark of the Assasin je posledním rozšířením a stejně jako u Citadely je cítit úplně odlišný přístup k fanouškům a samotné hře.
Jako by jsi někdo v Bioware postavil hlavu a nahoře u kravatáků řekl dost! "Pokud to tak půjde dál můžete si hledat nového producenta" Jinak si to nedovedu vysvětlit.

Celé DLC se nese v takovém komičtějším duchu. Vtipných dialogů je to celá hromada. Sem tam se občas objeví narážka na "rozmanitost a barevnost" Kirkwallu, což dává člověku pocit jaké si sebe parodie. Opravdu jsem několikrát natáhl koutky huby až k uchu a párkrát jsem se i od srdce zasmál. Scénáristé opět ukázali svůj nezaměnitelný talent a nadání.

Nová postava, Tallis, kterou ztvárnila Felicia Day je velmi sympatická (ostatně jako herečka samotná) a docela mi bylo líto že se natrvalo nepřipojila do party. Snad se objeví ve třetím díle a nakonec ten svůj vztah s Hawkem nějak vyřeší.

Do DLC přibylo nové lesní prostředí, které je překvapivě velmi rozsáhlé+několik mocných předmětů a také zabudování základních stealth prvků. Ty tu fungují překvapivě docela slušně. Omračování nepřátel a základní mechaniky tu fungují sice podivně, ale nikdy jsem necítil žádný pocit frustrace z toho, že by mě hra nějak znevýhodňovala, takže je to v pořádku. Ještě dodám že tu zajímavě působila stylizace. Pokud se ukrýváte ve stínu vaše postava se přepne až do komiksově laděného stylu, působilo to pěkně.

Délka a rozmanitost questů, několik bossů a noví nepřátelé, také pochopitelně Mark of the Assasin přihazují body navíc.
Jak výše píše slečna Ria, toto DLC se nevyhlo problémům a nedostatkům původní hry. Jako přehnaný respawn a stejné lineární jeskyně. S tím se asi ale nedalo moc dělat, protože by vývojáři museli měnit jádro hry. Ač se to zdá nepravděpodobné je to tak.

Ještě dodám že souboje s Bosáky byli docela solidní výzvou a tak to má být.

Pro: Vtipné pojetí a lépe napsané postavy, nové rozsáhlé prostředí, Tallis, snaha o přidání nových prvků.

Proti: Ten RESPAWN, Tallis není trvalou členkou party.

+16

Anachronox

  • PC --
Poněkud netradiční akční adventura, která se hratelností (údajně) nejvíce blíží japonským RPG. Značně dlouhá hra plná humoru, vtipných hlášek, zajímavých lokací, nápaditých myšlenek a rozhovorů. Do značné míry mi hraní připomínalo SW:KOTOR (ovládání, volba 3 členů party z týmu postav, různé dialogové možnosti dle složení skupiny atd.), jen ten soubojový systém je trochu zvláštní, ale dá se na něj rychle zvyknout a je alespoň změnou od zavedených real-time pauzovaných soubojů.

Bohužel hra ztrácí v druhé polovině dech, humoru a zajímavých dialogů ubývá na úkor dlouhého běhání sem a tam a také dochází k recyklování již navštívených lokací mírnou obměnou NPC osazenstva a přidáním pár questů. Na své stáří hra stále obsahuje místa, která dokážou zapůsobit i více jak deset let od svého vydání. Naproti tomu některé části jsou naprosto vytržené z příběhu resp. zasazení světa a dovádí hru do naprostého extrému (tvůrci byli očividně fanoušci komiksů). Nepotěší ani bugy. Sice v GOG verzi nijak závažné, ale najdou se.

Příběh je plný sci-fi tématiky; hráči s oblibou futuristické a vesmírné tématiky si přijdou na své a přestože může příběh působit místy chaoticky, v těch nejkritičtějších momentech si dá hra obzvlášť záležet, abych hráč pochopil, o čem je řeč. Aby ne, když je hlavní postava zkrachovalý a zadlužený detektiv s hologramem mrtvé sekretářky a mozkem věčně naloženým v lihu.

Pro: rozhovory, humor, příběh, lokace

Proti: druhá poloviny hry, bugy, komiksové části

+16

War Thunder

  • PC 50
Velice dobré to je, ale stejně jako všechny ostatní F2P hry to trpí syndromem dementních hráčů = hrají to všichni, takže kvalita pilotů značně kolísá a je tam až moc těch, kteří neumí pořádně létat / střílet, tak jen bourají do ostatních a nebo se pustí jen do čelních soubojů, které často také končí nevyhnutelnou srážkou. Za to, že to hrajou lamy ale hra nemůže :)

Grafika je super, říkal jsem si, jak to mají hazky vyladěné, že to na mé šunce hraji skoro na max, ale od určité verze (tak 10 updatů zpátky) se něco provedlo s grafikou a už to tak nenáročné není, mně to spadlo o 10 fps dolů a to jsem musel ještě několik detailů hodně ubrat. Pokud bych měl u grafiky něco vytknout, tak možná jen provedení některých map v arkádě, které vypadají velmi ošklivě (většinou ty přehnaně hornaté) ve srovnání s těmi, které jsou podle skutečných lokalit, ty totiž většinou působí až fotorealisticky - grafici v tomto směru odvedli perfektní práci, samotné zpracování modelů letadel je na špičkové úrovni.

Zvuky mě trošku zklamaly, v kokpitu zní letadlo výborně, ale v externím pohledu je zvuk motoru dost nevýrazný a navíc mi příjde, že u všech letadel stejný. Navíc v spectate módu je zvuk totálně zabugovaný, často vypadne zvuk motoru nebo zní jen určitá frekvence.

Dále bych vytknul podle mě dost humpolácky udělané menu a server lobby, menu občas působí nepřehledně, pak si člověk zvykne, ale lobby je vyloženě očesané, u serverů chybí údaje o pingu, nejde řadit jednotlivé hry podle hráčů/kola atd - tyto věci mě vždy odradí od hledání nějaké mise a tak stejně vždycky skončím v instantní bitvě, ale ani tam mi nefungují nabízené filtry.

Celkově je to ale fajn, baví mě to, občas si ale říkám, že to hraju jen kvůli bodům a vidině, že si koupím lepší letadlo atd. Tyto věci mě v hrách celkem štvou, protože se tak vytrácí hraní her čistě pro radost, hráči se pouze honí za statistikami, levelováním atd. To je holt taková nemoc dnešní doby

EDIT: Po 4 letech strhávám 20%
+16

Braid

  • PC 80
Braid je skutečně povedený počin. Hra má skvělé grafické zpracování, které je laděno poměrně pohádkově, i když příběh tak pohádkový není. I hudba je velmi dobrá a dává hře kouzlo.

Hratelnost je poměrně dobrá. Jedná se o mix logické hry a hopsačky (je to spíše logická hra). Hra je však velmi obtížná a může se dost lehce stát frustrující. Je však nutno ocenit originalitu. Osobně neznám moc her, kde se dá využívat vrácení času zpět.

Příběh je velmi zajímavý. Lze jej různě interpretovat a všechny interpretace dávají smysl. Dost mě zaujal ten zvrat na konci (nebo spíše na začátku?), který prakticky celý příběh převrátil. Je zajímavostí, že "1. level" budeme dělat jako poslední. Díky tomu hráč vlastně neví o co ve hře jde, i když si myslí, že to ví.

Pro: Příběh, grafika, hudba, originalita

Proti: Vysoká obtížnost a možná frustrace

+16

The Incredible Adventures of Van Helsing

  • PC 80
Již od prvních obrázků jsem se na tento klikfest těšil. Hra od prvního pohledu vypadala dobře, videa dala tušit spoustu skillů a perků a celkově vypadala jako důstojný vyzyvatel Diabla. Jaké jsou mé nynější pocity po pokoření finálního bosse? Rozporuplné.

Jako syn slavného lovce monster se vydáváte v jeho šlépějích a v tomto příběhu pomáháte místním kdesi ve východní evropě proti šílenému vědci, který se snaží svými stroji ovládnout minimálně celý svět. K tomu vám dopomáhej Bůh. Nebo alespoň Katarina - uštěpačný duch šlechtičny, která vám poslouží minimálně jako nosič bezvýznamných předmětů, poslíček pro prodej onoho šrotu a vděčný terč pro hordy nepřátel.

Ve hře naleznete jen dva typy zbraní. Sečné na blízko, plus pušky a pistole na dálku. Toť vše. Žádné dělení na sekery, palcáty, kladiva, halapartny apod. A vůbec to nevadí. I tak je předmětů spousta a každou chvíli přemýšlíte, jak svoji digitální bárbínu obléct a vybavit. Vybavit lze samozřejmě i Katarina, lze jí zvolit způsob boje (na blízko či na dálku) a nastavit chování při sbírání věcí - např. obyčejné sbírej, na magické a raritní mi nešahej...

Levelování je tradiční, Van Helsing i Katarina dostávají body k rozdělení do vlastností a skill pointy do bonusových aktivních i pasivních schopností. Krom nich se Van Helsingovi zvyšuje i míra reputace, za kterou se dají přidělit permanentní perky - bojové či obranné bonusy, nebo třeba jen jednorázové přidělení skillpointů.

A jak se to vlastně hraje? Protřelí klikači tutorial přeskočí, protože herní mechanismy se téměř neliší od známějších titulů žánru a skočí rovnýma nohama vstříc hordám nepřátel. A tentokrát to jsou opravdu hordy, které se na vás sypou ze všech stran a nejednou jejich přesila povede k vašemu zběsilému úprku do klidnější (rozuměj již vybité) části. Ve třetím aktu hra ještě o něco přitvrdí na počtu i tuhosti nepřátel, ale není to nic, s čím by si člověk neporadil při troše opatrnosti a pomalejším postupu. Katarina každou chvilku komentuje vaše počínání a občas se i zasmějete. Hra se nebere příliš vážně, všude naleznete spoustu odkazů na filmy, knihy a různá fantasy klišé.

Hordy nepřátel a ke konci pomalejší postup za nedostatek nepovažuji - ostatní hry na tom nejsou jinak. Naopak - konečně se na obrazovce děje něco zběsilého, kdy přes hromadu nepřátel a jejich vnitřností ani nevíte kde jste. S tím jsem spokojen. Absence rotace kamery mi též nevadila, oddálení považuji za přiměřené, zoom je jako kdekoli jinde k ničemu. Oproti Torchlightu nemohu ani vytknout stereotyp, který se mi u něj dostavil poměrně brzy. Typů nepřátel je tak akorát. Jenže...

Jenže je to jen taková jednohubka. Autoři si sice dali záležet na grafice, kterou pokládám za jednu z nejhezčích za dlouhá léta (snad krom Diabla 3) - Torchlight 2 je oproti Van Helsingovi vyloženě ošklivý. Po dohrání vás ale již nic nepřinutí hrát znovu. Zabijete bosse, proběhnou titulky a... nic. objevíte se zpátky ve vyprázdněném světě, kde není do čeho píchnout. Doslova. Respawn nepřátel se nekoná krom dvou levelů, kam vás opětovně zavede příběh - jak je ale jednou vybijete, nikoho tam už nepotkáte. Lokace jsou předem dané, náhodné generování prostředí tu není. Dosahování vyšších levelů postavy vás také nemotivuje. Je jich 30 a po dohrání jsem byl na 29. Sice je tu mód Scenario, do kterého můžete naskočit se svojí vytuněnou postavou, ale... Není proč hrát, není kam dál vylepšovat, třicet levelů a basta. Multiplayer hodnotit nemůžu, nehrál jsem ho.

Jak vše shrnout? Zábava solidní, podpořená humorem, hutnými řežbami a krásnou grafikou. Znovuhratelnost minimální, není pořádně kam postupovat. Přesto, pokud nehodláte postavu dlouhé týdny piplat a jen si chcete zařádit proti stovkám nepřátel, mohu jedině doporučit. Celou dobu jsem se bavil na výbornou.

Pro: Grafika, humor, spousty nepřátel

Proti: Minimální znovuhratelnost, občas kamera

+16

F.E.A.R.: Extraction Point

  • PC 80
Inu první přídavek nám servíruje přesně to, na co jsme si zvykli v původní hře:
Super souboje, některý nový zbraně, nepřátelé.

Co se týče příběhu tak tam už trochu autory pohaním: Nechápu, proč musel bejt Fettel "oživenej" - asi měli vymodelovanou postavu a nechtělo sem jim dělat další záporáky (no i toho tlusťocha tam někde použijem) Celá motivace hráče jít kupředu nyní nespočívá v odhalení nějakého tajemství, nýbrž v pouhém dosáhnutí dané lokace. Spadnul vrtulník – dostaň se na místo, kde přistane jinej vrtulník – bájo!

Alma a její pasáže už nedosahují kvalit, na kterou jsem navyknul. Dokonce některé, zdá se mi, pouze prachsprostě autoři zkopírovali a doufali, že si hráčstvo nepovšimne, nicméně konec třeba scéna v cele mi to trochu vynahradil.

Prostředí mi pak přišlo i malinko variabilnější než prve, aspoň metro se mi vcelku líbilo.

Celkově tedy máme v rukou zásobárnu dobré akce a i když kvalit původního tažení nedosahuje, stále je to důstojnej datadisk, kterej potěší, i když nenadchne 80%

Pro: boje, UI, Alma, zvuky a hudba

Proti: předimenzovanost, málo změn, příběh

+16

Doom 3

  • PC 60
* Tohle není DOOM
Ačkoliv hororové prvky byly v původních Doom 1 a 2 obsaženy, koncipovat nástupce jako survival bylo dost ambiciozní a nepopsatelně nešťastné. Předchozí díly se zapsaly do povědomí především nekompromisní akcí, bojem o přežití v rozsáhlém nelineárním bludišti plném krvelačných příšer ze samého nitra pekla. Vaší zbraní byla rychlost, palebná síla a save-load proti nekonečným zástupům nepřátel. Tomu dejte sbohem.
Začíná to jako nějaké RPG - procházíte po základně, bavíte se s lidma, posloucháte nadřízené a čuráte v sedě. Bože odpušť těm hříšníkům - máte dokonce i jméno. Koho to u cyberdémonovi nohy zajímá? Kde jsou zombie, propadla do neuniknutelných bazémů s kyselinou, tajné dveře a stovky nepřátel.
Opravdu se potřebujeme dovědět, že vojín XY dorazil na základnu, došel si do zbrojnice, pak do kantýny, potom se nechal zprdnout od velitele a musel někam na povel běžet, jinak než na obalu cd nebo pár větami vypsanými během "loadingu"?
Opravdu potřebujeme mít nějaké teplé iDoom zařízení, kde budeme šmírovat cizí emaily? Opravdu tam musí být interaktivní automaty, audiology, scriptované in-game sekvence, roboti na pomoc a á la Half-Life puzzly akorát dementní? Ve hře zvané DOOM?

* Lepší už to nebude a konec frančízy Doom
Na DOOM 3 jsem se podobně jako nemalý zlomek vrstevníků těšil jak tele na nová vrata. Vzal jsem si brigádu, abych si vydělal na novou grafiku a tiše očekával příchod spasitele. Místo toho jsem dostal šlapku projetou jak D1 s plastikou a make-upem.
Byla to právě tato doba, kdy jsem si začal přiouštět, že Doom se bude RPGckovatět, RPGčka Doomovatět, až bude nakonec všechno jednolitá divná hmota bez chuti a zápachu. Když ani takováto bez nadsázky legenda nedokáže být "faithfull to the core", co potom?

* Grafika byla hezká, to jo
Na svou dobu bezesporu, ale omezení která z toho plynula jako uzamčení hráče do chaoticky uspořádaných a klaustrofobických interiérů, nedostatek nepřátel a naprosto nepochopitelné "venkovní" lokace, jednoduše nezapadají. Chodba, odbočka, křižovatka tvatu T, mistnost s několika dveřmi, schody dolů, schody nahoru - nuda, šeď. A krásné textury to nezachríní i kdyby na obrazovce byl přenos pitvy Gwyneth Paltrow ... zaživa.

* Chci ti vyrvat slezinu análním otvorem a pak s ní za zeď napsat, že tvoje matka je 123
Doom byl od svého počátku synonymem k násilí. Úspěšně navázal na kontroverzi Wolfa a dnes je tolerován protože násilí v rozlišení 320x200 se nebere vážně. Tady střelíte zombii a i kdyby nebyla všude tma, tak po nějakém "gore max" ani vidu ani slechu. Nakonec se nepřítel rozplyne v obláčku kouře, když se jeho tělo politicky korektně samovznítí. Bossové většinou nějak vybuchnou, krátce řečno, nic moc. A nějaká ta mrtvá těla poskládaná do satanistických obrazců v pozdější fázy hry to nezachrání.
Některá monstra se sice povedla, batolata s křidélky jsou strašidelná, zombie jsou krásně ošklivé, ale nikde se nerozprskávají, neplazí se po zemi vláčíce za sebou dvoumetrovou stopu střev a tělních tekutin. Nejčastější neprátelé Impové moc nenadchnou.
Hra se prodávala od 18-ti let, tak když už tak už ne. Díky bohu za Brutal doom.
+16 +20 −4

Circus Grande

  • PC 75
Velmi milé překvapení. Vzhledem k tomu, že hra zřejmě dokonale zapadla, čekal jsem, že bude spíše průměrným kouskem. Nicméně zvědavost na herně neotřelé prostředí cirkusu i na československý tým v čele s mými kdysi fanaticky oblíbenými redaktory Levelu (Michal "simWolf" Rybka jako lead designer? chjó!) mě k vyzkoušení svedly. A vida, ono to vůbec není neduživé klíště přicuclé k žánru tycoonů, ale zábavná a dobře odladěná budovatelská strategie.

Příběhové pozadí je sice trochu jednoduché a zkratkovité (třeba Restaurant Empire měl lepší), ale průvodce Buddy (mluvící pes s fóbií z vystupování před lidmi) je fajn a scénář sem tam potěší i slušným smyslem pro humor.

Těžištěm hry je ale sestavování programu - a to je zábavné, přehledné a ve svém základu velmi jednoduché. Uspokojit publikum není v zásadě až takový problém. Ovšem když chcete show vymakat až k dramaturgické virtuozitě, začíná přituhovat. V takovém případě je už potřeba promýšlet druh publika, pořadí vystupujících, hudbu, nasvícení, efekty... Zkrátka k vyždímání každé kapky potenciálu z Vaší squadry tajtrlíků už je třeba zapojit mozkové závity a nebát se experimentovat. Dobře vymyšlený a vytvořený systém vyhodnocování úspěšnosti show Vaši práci nenechá bez odměny. Logika sestavování programu je přitom zcela intuitivní a není třeba zkoumat zdrojový kód, abyste přišli na to, které kombinace a jak fungují. Tohle jádro cirkusové simulace, citlivě respektující hráčův zdravý rozum, považuji za velký klad hry.

Co mě ale vtáhlo nejvíce jsou samotní akrobati, tatrmani a cvičená zvířátka. Nejsou to jen náhodné generické položky na Vaší výplatní listině, ale mají své osobnosti, individuální vlastnosti či nároky a sem tam i příběh, který se s postupem jejich kariérou odhaluje (vyhořelý klaun-alkoholik byl i dost vtipný). Jejich statistiky jsou navíc podřízeny jednoduchému, ale vzácně funkčnímu a smysluplnému rpg systému. Každý level kteréhokoli ze zaměstnanců je citelně znát, ať už jde o nové triky k učení nebo vyšší psychickou a fyzickou odolnost, což jsou klíčové prvky. Zároveň je každý level potřeba tvrdě odmakat v manéži úspěšnými výstupy, takže si žádnou superhvězdu jen tak nějakým lusknutím prstů neopatříte. Tuhle cirkusáckou dřinu jsem při hraní dost spoluprožíval a pomáhala mi brát roli ředitele výrazně osobně:-)

Přesto, že je Circus Grande docela lehká hra zohyzděná ošklivou grafikou, je to jeden z nejvíce uspokojujících tycoonů, které jsem hrál. Propad do zapomění mi v tomto případě přijde dost nefér.

Pro: intuitivní systém, osobnosti artistů, povedené rpg prvky, moře zábavy

Proti: vyloženě ošklivá grafika, relativní snadnost, kampaň mohla mít větší spád

+16

Adam's Venture: Episode 2 - Solomon's Secret

  • PC 70
O něco lepší jako díl předchozí. Tentokrát nás čeká především mnohem atraktivnější prostředí a konečně se podíváme do nějakých exteriérů. Venkovní prostory jsou hezky barevné, prastarý Šalamounův chrám zase pěkně tajemný. Oproti první epizodě hra obsahuje zajímavější hádanky - veskrze jednoduché, ale vcelku originální a jednu i pěkně vypečenou... slušně řečeno. Neduhy předchozího dílu jako např. toporné animace a slabší dabing naneštěstí zůstávají. Hra byla vyvíjena malým evropským studiem a je to bohužel z jisté části znát. Hratelnost ovšem zůstává příjemně odpočinková, takže příznivcům nenáročných adventur rozhodně doporučuju.

Pro: atraktivní prostředí, hratelnost, atmosférická hudba, o trochu delší jak jednička...

Proti: ... ale i tak dost krátké, slabší příběh, drobné technické nedostatky

+16

Rochard: Hard Times

  • PC 40
DLC začalo velmi slibně, v prvních dvou kapitolách se mi dostávalo přesně toho, co jsem postrádal (případně co přebývalo) na původní hře, tj. těžší logické hádanky a naopak téměř absence střílení.

Bohužel od poloviny hry se opět celá záležitost stávala nepochopitelně akční a celé to autoři zcela zabili v poslední kapitole (ta sestává pouze z jednoho levelu, ovšem ten opravdu stojí za to).

Dělat v logické hře padesátkrát jednu místnost jenom proto, že designér byl slušně řečeno na hlavu padlý idiot je opravdu úchvatné. Logické hry hraju kvůli tomu, abych musel přemýšlet. Nečekám od nich arkádní variaci na R-Type s požadavky na nulovou chybovost, půlmilimetrovou přesnost a stonásobné opakování jedné obrazovky kvůli robotické memorizaci herních prvků.

Pro: těžší logické hádanky

Proti: od poloviny opět zbytečně akční, hrozný poslední level

+16

Crysis 3

  • PC 75
První co člověka na serii crysis nadchne je dechberoucí technické zpracování.
Třetí díl je na tom rozhodně nejlépe a dalo by se říci, že je to největší klad hry. Ovšem sázet vše na jednu kartu se rozhodně nevyplatí.

Ted´ už k samotnému zpracování.
Animace jsou naprosto reálné. Míra detailů v obličejích postav taky na špičkové úrovni.
V čem hra dále opět vyniká jsou efekty výbuchů a kouře. Jediné v čem hra nevyniká jsou efekty vlasů. V tom je nadále revoluční nový Tomb Raider s technoligií Tressfx.
Ze zvukové stránky nemám nijak vyjímečný pocit. Řekl bych, že jednička na tom byla lépe.
Hardwarové nároky se dají v tomhle případě pochopit. Přiznávám v prvních misích v exteriérech jsem měl propady pod hratelnou úroveń na nejnižší nastavení, přitom můj stroj je výkonější než ty ,,slavné´´ konzole, kde to nějak jede.

Co se týče příběhu přijde mi naprosto béčkový a nezajímavý.
Mise jako takové jsou bud´to koridorové, nebo mírně otevřené, což platí u těch posledních a přišly mě nejlepší.
(Nečekaně jednička v těchto ohledech nenepřekonána. )

Když už jde o samotnou hratelnost třetího dílu, řekl bych že je lehce nadprůměrná.
Celou dobu si připadáte jako neporazitelný terminátor co odolá i střelám z tanku. Opět podotýkám, že v jedničce jsem si stále připadal jako člověk v nanoobleku.
Mírně pochválím možnosti jeho vylepšování či úpravy zbraní, které jsou nejlepší ze serie.
Prvek vozidel mě docela zklamal. Ve hře byly nalepené, aby se neřeklo a vyřádíte se v nich jen chvíli.
Délka hry mě zabrala lehce přes 4h. což je opravdu málo.

Když to shrnu, jediné v čem vyniká třetí díl je grafické zpracování. Děj, volnost pohybu, hratelnost, bossfighty má nejlepší stále díl první.

Popravdě spíše než zážitek ze hry jako takové mám pocit, jako bych hrál technologické demo, které ukazuje co dnešní moderní enginy dokážou předvést.
Jako tech. demo to funguje, ale po herní stránce to není žádná sláva, ovšem ani hrůza.

Pro: Technická stránka, vylepšovací systém obleku a zbraní.

Proti: Konzolovost, nezajímavý děj, herní doba, hw nároky.

+16 +18 −2

Baldur's Gate II: Throne of Bhaal

  • PC 90
Konec! Fňuk.. Byla to euforie a nyní je příběh u konce. Co dál? Hmm. Znovu za zlou partu! Ale radši, až zase příští léto, poněvadž čas je veliký nepřítel pařanství. Dohrál jsem super hru a chci ji od znova za jinou partu a pak třeba po třetí s importem obou dohraných postav s přehozením na dual povolání. Jsou tyto myšlenky zdravé?!? Sami vidíte, jak si semnou přes 10 let starý Baldur´s Gate pohrává.. a proč? Protože to bylo legendární!

Throne of Bhaal
Nahoďte oblek.. zabijáka, povolejte si všechny NPC ze SoA a vybírejte sestavu družiny. Překvápkem je možnost rekrutování Sarevoka. A nebo hrajte rozehranou partu ze SoA jako já. V ToB se vyskytuje nespočet nových předmětů (zvláště těch ultimátně skládaných). Celkově mi přišlo, že autoři už nevěděli co by a využili všechny faktory ze SoA, které pak vynásobili do takové meze, že to v hráči budí dojem přeplácanosti. Nevím zda-li je to dobře nebo špatně. Nicméně já si přišel pro více expů a konečné rozuzlení Baldur´s Gate ságy. Jak bylo ale naznačeno, ToB na příběhu moc nestaví a nabízí spousty těžkých, težších a ještě težších bitek. Opravdu, pro koho byl lich nebo drak v SoA překážkou, tak bitky v ToB bude považovat za skoro nehratelné. Ono by to skutečně bez pauzy nehratelné určitě bylo. Pro mezerník to znamená těžkou masáž. Boj, boj, boj a zase boj. Skoro žádný pořádný vedlejší quest a taktéž možnosti splnit situaci více způsoby se vyskytují zřídka. Je to ironické, že se má hlavní postava stát bohem a přitom nemůže do ničeho mluvit a rozhodovat se, ale to už se snažím číst mezi řádky. Příběh je samozřejmě na luxusní úrovni dotažen do konce (vlastně se nabízí 2 varianty závěru) a nechybí ani pokračování nadabovaných dialogů romance.

Mage "Invocator" Sinclair
Mocný mág a potomek Bhaala, Sinclair si to tentokrát nakráčel do své vlastní pomyslné sféry, aby se připravil na boj o Bhaalovo dědictví a božství. Doprovod mu i tentokrát dělala jeho chráněnkyně a přitom silná bojovnice Jaheira vyznávající přírodní rovnováhu. Z druhého boku stál starší, ale zároveň nejproslulejší paladin z Athkatly pan Keldorn. V kruhu a ve středu se krčila Imoen, proradná zlodějka a šikovná kouzelnice, ve stínu připravená na backstab. Nechybí ani hraničář Minsc se svým obřím ale zmenšeným křečkem Booem z vesmíru. A záda celé družiny kryje v elfí kroužkové zbroji mocná čarodějka a klerička Aerie s cepem věků v jedné ruce a se štítem Baldurana ve druhé. Jako hráč jsem netušil, že Strážcova tvrz patří do ToB, takže po jejím dobytí tato skromná sestava udělala s Irenicem jen krátký proces a pak je už čekala roztomilá návštěva v míru žijícího města Saradush, Oblasti byly po většinou menší a hru natahovaly boje, které nastražovala proti mé šestce pětka. Většinou to bylo třeba 50 obyčejných žoldáků, kteří po vřavě budí pocity silného sebevědomí nebo 1 silný polobůh, který probouzel spíše sousedy, když něčí ruce několikrát rychle zasáhly desku stolu :) Mám rád styl "play it hardcore", takže na celý ToB stačili 3 spánky ve hře. Není na tom nic záhadného, když je k dispozici přes 70 kouzel na jedné postavě (nepočítaje použitelné předměty včetně svitků). Následkem "play it hardcore" byla nedokončená romance s Aerii. Rozesmálo mě, když po první souloži nastal final fight ToB a po něm při rozhodování už chovám jejího syna. Fakt, že peníze ztratily v ToB význam, zamrzel, ale úvaha o nepotřebě peněz u poloboha to naštěstí kompenzuje.

Pro: propracovanější bitky s bossy, konečné rozuzlení příběhu, pokračování romance, češpenar, velká kovová jednotka, Sarevok, kouzla, bezedný pytel a ledničkoláhev

Proti: možná přeplácané, méně vedlejších questů, znemožnění návštěvy oblastí SoA

+16

Need for Speed: Hot Pursuit

  • PC 75
Je možné, že budu celou dobu prskat a nadávat na chyby a imbecilní designerský rozhodnutí, až se pak může zdát, že mě Hot Pursuit nebavilo... Vězte ale, že nejsem žádný závodní fajnšmekr. To znamená, že realističnost řízení, tuning, počet automobilových značek, věrnost aut předlohám, atp. - to všechno je mi u řitě. Většinou si chci prostě jen tak nějak zazávodit. A když mě samotné závodění nebaví, tak hře věnuju tak půl hodiny, než jí smažu a zapomenu. Hot Pursuit sem dohrál za obě strany (jestli se tak dá říct všem odjetým závodům s alespoň nějakou medailí... ve většině případů zlatou), tak chci, aby bylo jasno, že ta hra fakt zábavná *JE*. :) Následují náhodné myšlenky...

- Ježiši Kriste, jak jsi mohl dopustit, že u hry s názvem NEED FOR SPEED bude tak šíleně debilně zdržovací úvodní obrazovka. Loading chápu. Ale proč musim pokaždý čekat 10 vteřin, abych zjistil, že hra je od EA (já vim, stejně jako snad všechny ostatní díly!), že na ní spolupracoval Criterion (já vim, proto sem se na ní těšil!!) a že až začne pořádně hrát ta hustokrutopřísná muzika (dělejdělejdělej), tak zjistim, že hraju Hot Pursuit (imma fucking murder you!!!)... a že bych vlastně mohl zmáčknout enter, abych se TEPRVE TEĎ dostal do menu. (*exploze*)

- Mapa závodů musí alespoň na 3 vteřiny krutohustě zasvítit, než dovolí vybírat závody. (Takže další zdržování)

- Auta jsou vesměs hezká, ale prohlížecí kamera je v dobrém úhlu asi tak 5 vteřin. Pak následují detailní záběry zadku auta, nárazníku, dveří, světel... čili jestli bude to Porsche vypadat celkově líp v červené nebo černé se zjišťuje dost blbě. Zvlášť když je oblíbená barva až na konci seznamu, protože auto na chvíli zmizí, aby se načetlo s jinou barvou, jenomže prohlídková kamera se mění vklidu dál. (Smrdí to jako zdržování, ale dá se to obechcat...)

- Aut je celkem hodně a nová se dostávají dost rychle. Na začátku vpodstatě co vyhraný závod, to jedno až dvě auta ALE (!!!) nejde přeskočit obrazovka, že jsem vyhrál nějakou odměnu. Samozřejmě tam visí minimálně 5 vteřin. Asi pro retardované, co si musejí vyslabikovat slovo "reward" a říct nahlas číslo, co je u něj. Jenomže pak na dalších 5 vteřin naskočí cedule s názvem vyhranýho auta. Nic víc tam neni. Prostě Porsche XYX pěknym fontem, na který musim celou dobu čumět. A pak! Pak se objeví náhled na nové auto. To je většinou pěkné. Má u sebe i nějaký pseudofilozofický citát ve smyslu "Kdyby auta léčila rakovinu, tak bramborový salát a naše převodovka.". Jenomže ten náhled má tak 10 vteřin a nejdE KURVA PŘESKOČIT UŽ SEM MOHL BÝT V MENU A VYBÍRAT ZÁVOD DOPRDELE!!! Nedej bože když vyhraju nějakou schopnost. To se spustí nejzbytečnější dlouhá animace v dějinách animací, (která nejde přeskočit) a vysvětlí mi, že mám novou schopnost (která by se samozřejmě dala zkrátit na jednoduché - máš dělší pásy/nitro/dosah u emp... ale to by málo zdržovalo).

- Když začne závod tak hádej co. Začne jedna z několika málo druhů cutscén, která nejde přeskočit! Resp. trošku jde, ale zdá se mi, že tam jsou nějaké checkpointy, které to prostě přehraje. Což vysere u několikátého restartu, když ten úvodní čuprkůl smyk už nemůžete vystát...

- Co ale nejde přeskočit, jsou bourací animace (hej tak to sem nečekal)

- Řízení aut je takové těžkopádné a je třeba se ho napřed naučit zvládat. Rozdíly v náhonu na přední/zadní/všechny kola jdou fakt poznat. Některá začáteční auta se ale řídí opravdu debilně. Každopádně když vyberete nějakou dlouho zatáčku ve smyku, kolem dvou protijedoucích aut, a ještě do toho rozbijete bengálce.. tak je z toho hodě výborný pocit.

- Kecy u aut jsou jak z reklamního oddělení, takže jsou nudné a ještě je namluvila ženská s nesympatickým hlasem

- Policejní kampaň se mi zdála vesměs zábavnější. Víc akce a bourání, ale hnusnější auta. Teda jako jsou stejná, ale policejní skin nejde změnit a ten je ve většině případů hnusný. Tak mohli dát možnost, že si dám auto do normálních barev, protože jsem superbohatý fízlovský ředitel v civilu nebo tak něco... :-/

- Zkratky jsou povětšinou dost k prdu

- Policejní jízdy na čas se mi zdály těžké díky faktu, že každé škrábnutí jiného auta nebo svodidel ubíralo čas... než sem zjistil, že je jedno, kolik věcí nabořim, když pojedu pořád na nitro ^_^

- Ke konci obou kampaní se mi zdálo, že hra dost extrémně cheatuje. Na denním pořádku bylo, že jedu s nitrem a někdo mě předjede jen tak bez něj. U honiček s cajtama zase ten samý týpek s nitrem projel středem policejního záterasu a ani ho to moc nezpomalilo, zatimco já jsem tam někde škrtnul zrcátkem o policajta a zapla se mi k vychutnání nepřeskočitelná bourací kamera, která ani nedávala smysl, bo moje auto prostě jelo rovně a lítaly z něj jiskry.

- Grafika pěkná. Velmi pěkný efekt deště a jiskření u aut. Tratě vpodstatě taky dobré, jenom se mi nelíbila část s obří dálnicí. Za povedené považuju hlavně zasněženou horskou část, velký les a poušť u satelitů. Nelíbila se mi snad žádná jízda nocí, protože takové nezáživné.

- Hudba... sux. Pár písniček dobrých (a myslim, že to bylo fakt jenom dvě), ale na božský soundtracky Undergroundů nebo Poršáků to nemá ani náhodou. Písničky u policejních honiček byly dokonce ještě horší, než původní výběr. A co je lepší, nešly ani přepnout na "normální" hudbu. Dokonce ani v menu nešlo nastavit, jaké písničky se mají přehrávat. Na výběr bylo jen náhodné a postupné přehrávání. Kterýmu koněvovy tohle prošlo, to by mě zajímalo...

Pár slov na závěr:
Nemá to na klasiky arkádovýho závodění ála Midnight Club LA, Underground 2 nebo Most Wanted... ale rozhodně to není takový průser jako Hot Pursuit 2 , Run nebo Carbon

Pro: Grafika, některé části tratí, policejní kampaň

Proti: Zdržování!!!, cheatování

+16

The Darkness II

  • PC 80
Pro mě osobně velmi milé překvapení. Noir stylizace, mafie, démonické schopnosti, brutalita, šílené vize, love story, chapadla, vytrhané páteře, prehistorické artefakty, ... Zní to jako guláš pejska a kočičky, ale i přesto všechno hra působí celistvě a hraje se výborně.

Kreativní (a řádně krvavé) zabíjení lecčíms může připomínat Bulletstorm a v jistém smyslu si jsou obě hry skutečně podobné. Člověku stačí vypnout mozek a rozmlátit všechno a všechny. Zde navíc okořeněno vcelku zajímavým příběhem, který je "dlouhý tak akorát".

Herní doba kolem 6 hodin sice není nijak zázračná, ale nutno přiznat, že je ušita přesně obsahu, který hra nabízí. V rámci této doby si hráč prohlédne i značně variabilní prostředí, takže se prakticky celou dobu děje něco nového, zajímavého, neokoukaného. Zkrátka člověk se nenudí, což by mohlo s delší herní dobou přijít.

Pro: stylizace, brutalita, temnota

Proti: místy trochu nepřehledné, zbraní mohlo být víc

+16

Warhammer 40,000: Dawn of War II

  • PC 70
Druhý díl Warhammer 40k není vůbec špatná hra. Ale protože nosí přívlastek Dawn of War, musí dle mého názoru aspoň trochu zklamat každého, komu se první díl i se třemi datadisky líbil.

Příběh ve hrách Warhammer se nikdy netočil kolem kdejakých epických příběhů s nečekaným rozuzlením a filozofickými závěry. Dawn of War II není výjimkou. Napsané to možná vyzní špatně, ale v praxi je to jednoznačná výhra. Jelikož v univerzu Warhammeru zuří válka kdoví kolik stovek let, je logické, že se příběh kolem války bude točit. A přestože neoplývá originalitou, je tak sympaticky podaný, že jej považuji za jeden z největších kladů této hry. Prostě pořádná válečná story okořeněná až absurdní vírou Space Marines v jejich císaře.

Graficky je hra také velice povedená. Každá mapa je krásně propracovaná, plná překážek, za které se mohou vojáci krýt...vlastně bych řekl, že ty mapy jsou plné života. Je vidět, že tvůrci si dali hodně záležet. Samozřejmě nemohu nezmínit fascinující design budov (naprosto perfektní styl, kterému jsem se rozhodl říkat "gotické sci-fi"), vojáků, tanků, robotů (cenu za nejdrsnějšího mecha pod sluncem vyhrává Dreadnought), lodí a vůbec všeho. Za to ale nemohu připisovat kredit tvůrcům hry, takže je prostě chválím za věrohodné zpracování předloh.

Zvuková stránka je bezchybná a krásně doplňuje atmosféru. Zaujaly mě detaily jako třeba to, že když se hlásí voják nacházející se mimo zorné pole hráčovy obrazovky, zní jeho hlas z vysílačky; nebo třeba útočné pokřiky, které se mění podle toho, kdo je zrovna cílem.

Teď v rychlosti vychválím různé části hry: vyzbrojování jednotek jsem si užíval; jednotky měly skutečně užitečné schopnosti; líbilo se mi, že vojáci automaticky hledají krytí; naprosto miluji efektní zakončovací pohyby; byl dobrý nápad zakomponovat do kampaně obranné mise; líbil se mi zpravodaj, který informoval o situaci daného dne. A to je asi všechno. Teď se dostanu ke stinným stránkám hry.

V zásadně jsou tu dva největší problémy. Prvním z nich je totální odklon od prvního dílu. Kdybych předchozí díl nehrál, stěžovat si nebudu. Já ho ale hrál, a tak mě dost pobouřilo, že nyní budu řídit jen několik skupin vojáků a tam to končí. Druhým, a to asi největším problémem, je nechutná repetetivnost všech misí. I když jsou mapy krásně vymodelované, po čase začnou hrozně štvát, protože je člověk hraje kvůli obranným misím třeba desetkrát. A tak je to se vším. Ve hře je přítomno několik druhů misí, které se prachsprostě opakují, jen mají maličko odlišný cíl. Kdyby takových případů bylo méně, nekazilo by to tolik dojem ze hry. Jelikož je jimi ale celá kampaň protkaná, je to něco, co nemohu přehlédnout. Potom je tu absence ukládacích pozic při boji, kvůli čemuž jsem několikrát hru znechuceně vypnul, jelikož mi nepřítel po 40 minutách nakopal kolesa a já to musel celé procházet znovu.

Dawn of War II je tedy dle mého názoru dobrá taktická hra s nenáročným příběhem, zábavnými RPG prvky a efektními souboji. Všechno dobré ale vyvažuje přílišnou repetetivností; fanoušci původní hry si postesknou nad absencí jakékoliv základny a mně podobní strategičtí antitalenti si postesknou nad nepřítomností ukládání pozice.

Pro: Klasický válečný příběh, grafika, RPG prvky, skvěle vygradované finále

Proti: Opakující se mise (!), odklon od klasické strategie, absence možnosti uložení pozice

+16

Serious Sam 3: Jewel of the Nile

  • PC 80
Tento komentář bude lehce podobný mému minulému, protože některé specifické prvky byly převzaty i do tohoto DLC.

Zatímco v základní hře po klidnějším úvodu následovaly stále větší a větší hordy nepřátel, kde bychom chvilku klidu hledali jen marně, zde je akce dávkována postupně s mnoha příležitostmi na oddech. I samotná hektičnost byla snížena. Z toho, a současně ze skutečnosti, že hra zabere pouhých pár hodin a je v ní obsaženo značně více zeleně, vyplývá že DLC nikdy neupadne do stereotypu nebo snad i nudy.

Jako uchopitelný zápor bych označil hádanky ve tmě v druhé mapě, kde se pokus o čtyři logické úlohy, nutné pro postup chrámem, hrubě nepovedly, protože nebyly náročné na představivost, pouze zdržovaly.

Ale závěrečný boss byl přesně podle mého gusta. Tj.: "Zabij mě jak chceš, ve svém vlastním zájmu se ke mně nepřibližuj a opovaž se mě ztratit z dohledu."

A i neobsažení tohoto doplňku do základní hry považuji za dobrý nápad, protože jakékoliv prodloužení by samotnému SS3 jen uškodilo.

Pro: Méně hektické než základní hry, oku líbivé prostředí, závěrečný boss

Proti: Hádanky ve tmě, málo nábojů na první mapě

+16 +19 −3