Pro pohodlnější navigaci i přístup k pokročilým funkcím Databáze-her.cz doporučujeme povolit si ve svém prohlížeči JavaScript.

Nejlépe hodnocené komentáře

Half-Life 2: Lost Coast

  • PC 70
Jako technologické demo Source enginu je to pěkné, ale vzhledem k pouhé několikaminutové herní době se to nedá považovat za právoplatnou hru. Architektura, HDR efekty a detaily postavy rybáře jsou úžasné a ani dnes se za ně nemusí stydět. O tom žádná. Stojí to za vyzkoušení, ale nečekejte kdovíjakou hratelnost. Jeden level je jeden level.

Pro: Grafika - HDR, efekty vody, detailní textury.

Proti: Hratelnost o délce pár minut.

+14

Original War

  • PC 80
Original War je vynikající jako novátorská hra. Přináší spoustu svěžích a funkčních nápadů a pokud se nějaká hra dá označit za kombinaci RTS a RPG, je to právě OW. Skvělý je i samotný příběh (byť nedokončený) těžící z poměrně provařeného cestování časem snad naprosté maximum (jen škoda, že je americký hlavní hrdina místy takový debil, viz poslední mise za Američany).

Ovšem jako klasická RTS (kam pozdější fáze hry žel spějí) poměrně selhává. Pokud mi ve hrách od Blizzardu (SC/W3) vadilo, že se budovy dají válcovat pěchotou, OW představuje trochu odlišný extrém - dobývání základen může být až extrémně tuhé; dokonce mi místy přišlo znatelně jednodušší (nicméně stále obtížné) válčit s pěchotou, než právě užívat různá vozidla, která by měla mít za dané situace navrch.

Jinak 2D grafika je stále solidní a to samé platí i pro technické zpracování obecně. Jen ten (český) dabing skřípe - kupříkladu herec dabující Powella měl naprosto příšernou intonaci (tedy pokud se vůbec dala intonací nazvat).
+14

Europa 1400: The Guild

  • PC 95
Hra, která bere lidem čas. Alespoň, když já jsem ji kdysi hrál, bylo pro mě těžké mít pojem o čase. Nikdy mě nebavilo se hrabat ve statistikách či hledat kde co koupit či prodat lépe, ale tato hra mě i přez tuto vadu nezkutečně vzala. Od úplné nicky se postupným zlepšováním, zvedáním reputace či dvořením, stát pánem celého města. Nezkutečné možností, jak dosáhnout tak jednoduchého úkolu, je v této hře zcela oslňující. Rozhodně tedy zamrzí, jak už tu bylo jednou řečeno, že se druhý díl vývojářům vůbec nepovedl. Snad to dopadne příště o něco lépe.

Pro: Dlouhatánská doba hratelnosti, promakané do úplných maličkostí, je toho hodně.

Proti: Některá povolání, pár bugů, které ale nijak neznemožňují hraní.

+14

Age of Mythology: The Titans

  • PC 75
V první řadě mi vadilo, že hra je kratší než sem čekal. 12 misí je prostě málo. Myslel sem, že skončím aspoň tak u 15. Jinak jako datadisk toho moc nového nenabízí, když se vynechá single player a jeho mise, tak sou tu „nový“ pouze Atlantis s pár bohy a navíc sou to jen přemletý řekové, který mi nějak k srdci nepřirostli. Jinak sou tu samozřejmě Titáni, který bohužel potkáte jen v kampani. Ano sou opravdu titánský, ale čekal sem od nich přeci jen trochu víc. Kdyby nebyly v některých misích nesmrtelný, tak jdou zabít celkem snadno, sice budete mít kupu mrtvol, ale titán prostě padne. Mytologické obludy sou prostě bezva. Některý si zamilujute, ať chcete nebo ne, ale opět se to těm novým nepovedlo. Kdyby datadisk nikdy nevyšel, škoda by to nebyla. Samozřejmě, že si hru užijete, ale je to prostě jen na zabití krátké doby.

Pro: titáni, prodloužení hrací doby

Proti: titáni, nic zásadně nového, krátké

+14

Overlord

  • PC 75
Minioni jsou roztomilí a sledovat jak páchají destrukci na okolí je radost. Ta ovšem opadla s příhodem dalších typů jak hnědých, a s nimi spojenými puzzly, kteréžto byly docela otravné. Destrukce s armádou hnědých skřetů je jednoduše zábavnější, z nějakého důvodu ale místo nich bylo do hry narváno hafo přiblbých puzzlů a zas tak pohodlné to ovládání není, aby to bavilo.
Další chybu bych viděl v tom, že jsem velkou část herní doby strávil hledáním další cesty, které je občas umně skryta, a nemůžu opomenout ani stereotyp v pozdějších částech hry.

Příběh je okořeněný jednoduchým humorem a dělá si srandu z nejednoho fantasy klišé. Slouží ale hlavně jako důvod k výpravám za destrukcí (a puzzly, tfuj), obsem těžko někoho ohromí...
Až na samotný závěr. Tam dojde k takovému příběhovému zvratu, že máte chuť autory něčím umlátit. Člouvěk už chce mít tu hru za sebou, protože dávno nenabízí nic nového a příběh má hloubku jako... e... příběh prostě hloubku nemá vůbec. A pak se tam objeví tohle - něco co by patřilo do hry nebál bych se říct epické, něco co bych čekal v rpg na které se bude ještě roky vzpomínat jako na klenot mezi hrami. Proč autoři neudělali i zbytek hry pořádně? Chystáte se na závěrečného bosse a proklínáte autory za to že to všechno předtím bylo v porovnání s tímhle docela domrvené.

Je to zábavná hra. Ze začátku, prakticky to nejlepší když pominu konec je už v demu, jak to tak bývá, že :) Netroufám si ji ale doporučit všem, protože větší část hry je o kombinování vlastností skřetů k řešení problémů a to spolu s ovládáním (které je sice řešeno dobře, ale ne zrovna pohodlně) nepovažuju za nejšťastnější nápad.
Pokud jste zvyklí na krkolomné ovládání a máte rádi puzzly, nejspíš vás Overlord bude bavit. Ostatním doporučím demo. Kupovat plnou hru bez vyzkoušení plné verze bych v tomhle případě jinak považoval za blbost.

Pro: humor, destrukce, závěr hry

Proti: za nějakou dobu se okouká jak humor, tak destrukce, nudné otravné puzzly po většinu hry, příběh vyjma závěru a s ním spojená slabá motivace prokousat se stereotypem

+14

Jazz Jackrabbit 2

  • PC 95
Možná jsem to s tím celkovým hodnocením trošku přehnal, pravdou ale je, že já tuhle hru prostě miluju. :) Ať už kvůli parádní hratelnosti, nářezové hudbě, roztomilé grafice, vtipným protivníkům či skvělému multiplayeru – Jazz Jackrabbit 2 pro mě zkrátka představuje nejlepší plošinovku všech dob.

Pro: hratelnost, nářezová hudba, cool protivníci, roztomilá grafika

Proti: i na nejtěžší obtížnost je hra poměrně lehká

+14

Black & White

  • PC 50
Hned ze začátku bych se měl přiznat, že B&W jsem nedohrál, mělo to jeden jediný důvod a to byla nehorázná zdlouhavost jednotlivých misí. I přesto, si o této hře myslím, že byla velice dobrá a originální. Přece jenom to byla "hra na boha" a takové Tamagoči v jednom.

Grafika byla na tu dobu velice detailní a líbivá, hardwarově nijak zvlášť náročná, po mapách byla roztroušena spousta vedlejších questů, ale i tak se nemohu přinutit a dát jí víc jak *** z pěti.

Pro: originalita, grafika, questy, gesta myší a zvířátko.

Proti: zdlouhavost!

+14

Age of Mythology

  • PC 75
Když jsem hrál AoM poprvé, tak mě vyloženě nadchnul. Perfektní herní systém ze série Age of Empires doplněný pěknou 3D grafikou. Co víc si přát? Zábavu! Příběh je na jednu stranu dobře napsaný, ale kampaň je rozkouskována na příliš mnoho misí a tak se neskutečně dlouho vleče.

Multiplayer to však napravuje, jsou zde tři národy, za které se hraje úplně jinak, a když k tomu ještě přidáte různá božstva, kterým se zasvětíte, nabízí to množství různých stratégií, které vedou k vytouženému vítězství.

Jen nesmíte být odkázáni, jako já, na souseda po LANu, který vyrábí jen Kolosy :-D

Pro: příběh, grafika, multiplayer.

Proti: zdlouhavost kampaně.

+14

Another World

  • PC 90
Tak tohle je hra, na kterou se neda vzpomenout jinak, nez se slzou v oku. Jak uz psal nize Zephyr, kazdy okamzik hry je neskutecny adrenalin, ktery ve vas necha vzpominky na cely zivot. A ten zaver! Zaver hry je jedna z nejemotivnejsich scen, jake jsem ve hrach kdy videl. Je sice kratky a zas tolik se toho v nem nedeje, ale to co se deje, je proste na plac jak delane.Eric Chahi je proste borec. Vsem hracum, at uz hru tehdy hrali nebo ne, doporucuju si zahrat reedici po patnacti letech (moje recenze, je prakticky stejna jako ta puvodni, jen grafika je trosku jemnejsi a vsechno jede pod widlema bez problemu).

Pro: Atmosfera, jakou nenajdete nikde jinde.

Proti: Kratke.

+14

Gorky 17

  • PC 95
Tak tahle hra, prestoze se z pro me nepochopitelnych duvodu nestala hitem a upadla v zapomneni, ma naprosto ultimatni atmosferu, kterou umocnuje dokonala tajemna hudba, ze ktere vas obcas cosi zatlaci v trenyrkach. Hral jsem to s kamosem a ty domluvy pri tahovych soubojich, jestli pouzijeme napalm ted nebo se nechame trochu zranit a budem si ho setrit na pozdeji, jakou zbran pouzijem ci na koho zautocime prvniho, to proste nejde vratit. Pro me urcite jedna z TOP10 her.

Pro: Skvela grafika, fantasticka hudba, zabavne tahove souboje, atmosfera.

Proti: Fakt nic.

+14 +15 −1

Star Wars: Empire at War

  • PC 85
Paradni strategie, ktera skloubila planovani na galakticke mape, paradni vesmirne bitvy a bohuzel i trochu nudne bitvy pozemni. Hru jsem dohral jednim dechem za obe strany a nasledne i datadisk a nemohu ji nedoporfucit nejen vsem fandum Star Wars, ale i vsem fandum RTS. Tohle se proste povedlo.

Pro: Vyborne skloubeni tri rovin, atmosfera Star Wars.

Proti: Trosku nudnejsi pozemni mise.

+14

Pariah

  • PC 65
Pariah je hodně zvláštní. Příběh tu sice moc není, ale i tak má celkem zajímavé podání (alespoň na papíře, když si hráč něco o hře přečte, vypadá pozadí zdejších konfliktů pro sci-fi fandy poutavě), bohužel ustupuje do pozadí a nahrazuje jej čistá akce.

Hratelnostně je to klasická sci-fi FPS (dědictví Unrealu se nezapře), ale naprosto dementní AI, stereotypní hratelnost i prostředí a spousta bugů sráží hodnocení rapidně dolů. Navíc na současném hardwaru je celá hra v podstatě nehratelná (nefungují zvuky, padá, nespouštějí se skripty...).

Zkrátka a dobře průměrná FPS po všech stránkách. Ale jak kolega nademnou (pipboy) naznačil, kdo má alespoň trochu rád sci-fi, toho hra chytí a už nepustí :-), tedy pokud jej nepřekonají některé bugy.

Pro: zbraně, zajímavý sci-fi svět, spousta akce

Proti: technické zpracování, AI, stereotyp

+14

Far Cry

  • PC 80
Pokud nevlastníte anglickou verzi, tak si připravte hodně silné nervy. Já mám tu smůlu, že mám plně lokalizovanou českou verzi. Právě v tom tkví největší zápor hry a to naprosto debilní nemožnej a trapnej dabing. Za to ale CryTek nemůže :D. Hra samotná je velice dobrá střílečka, která si mě získala už od začátku. Ve své době nevídaná grafika mě naprosto uchvátila, však taky kvůli pěkné grafice jsem párkrát chcípnul, když jsem se zastavil a chvilku koukal po okolí, než mě sejmul nějakej voják. Pravdou je, že hra postupně začíná ztrácet. Z pěkných lesíků a projížděk po pláži se dostanete do nějaké zaplivané laboratoře a místo vojáků střílíte zmutovaný opice. Stejně tak by si hra zasloužila velkolepější konec, ale čert to vem i s tím trapným happyendem, je to prostě dobrá a technicky výborně zvládnutá střílečka.

Pro: Grafika, hratelnost

Proti: Dabing, hnusný opice

+14

American Mcgee Presents: Bad Day L.A.

  • PC 40
Vybornej namet, ale priserny provedeni...
Ta hra mohla byt vazne vyborna kdyby se nekdo nesoustredil jen na tvorbu perfektnich videii s jednotlivyma katastrofama a misto toho se trosku zabyval game designem.
Samotna hra je totiz silene monotonni nuda s tupou AI. Skoda preskoda.

Pro: Paradni videa a jejich humor, pekna komiksova grafika

Proti: K uzoufani nudnej gameplay, tupa AI, takrka zadna hratelnost

+14

Serious Sam: The First Encounter

  • PC 70
Asi nejtriviálnější a nejpřímočařejší střílečka všech dob - berme v potaz, že secrety v SS (mimochodem cool zkratka) hrály spíše podřadnou roli a ammo se v levelech nacházelo ve stylu "nažer se a dalších 10 minut likviduj" - celkem rozumně bez snahy budovat jakýkoliv seriózní příběh, ale zároveň VELMI HRATELNÁ. Krájet ty ujeté obludky z ujetých prostředí je v SS díky pěkné a přehledné grafice, svižnému engine a prima řešených zbraních velká psina.

A ano, poněkud menší psina už byla např. taková žába zaseknutá za libovolnou texturou (AI, jak víme, zde fungovala v podstatě tak, že nefungovala) a znemožňující další postup. Ještě že ty mrchy kvákaly jak pominutý...
+14 +15 −1

Silent Hill 2

  • PC 85
Silent Hill je celkově hrozně nepříjemná série.Nic moc kamera, nic moc ovládání, prostě nehraje se to zrovna pohodlně.Ale přesto mě první tři díly (čtvrtej jsem ještě nehrál) hodně bavily, a druhej mám nejraději.Je na něm něco...magickýho, nemůžu si pomoct.První setkání s Pyramid Headem, ta celková snová atmosféra noční můry...nedá se to popsat, ta hra mě do sebe prostě vtáhla i přes svoje jasný chyby.A když na ní teď vzpomínám, tak jsou to nepříjemně příjemný vzpomínky - ale zato velice výrazný.Málo her na mě tak zapůsobilo..
+14

Supreme Snowboarding

  • PC 90
Tuhle hru jsem si prvně zahrál tuším na Excalibur či Gamestar CD v roce 1999, jako demo, tehdy ještě pod názvem Boarder Zone. Strašně mě uchvátila a to nejsem žádný fanoušek snowboardu, vlastně jsem na tom nikdy nejel. Roky a roky trvalo, než se mi podařilo hru sehnat, všude jsem hledal Boarder Zone, v obchodech, u kamarádů, všechno bez úspěchu. A pak snad o čtyři roky později vidím nějaký herní časopis, už nevím který, jak nabízí jakousi podivnou plnou hru Supreme Snowboarding jako přílohu k časopisu. Říkám si: "hmm, tady něco nehraje, vždyť to vypadá jako Boarder Zone!". Tak jsem zaostřil a vidím, jak na obalu CD pod velkým nápisem "Supreme Snowboarding" je malinkým písmem, snad i v závorce, napsáno ono "Boarder Zone". Mé nadšení neznalo mezí. Okamžitá koupě byla samozřejmostí, okamžitá instalace rovněž, o okamžitém hraní už nebylo pochyb. Tedy pokud vynechám to, že se mi to nechtělo asi 2 týdny spustit kvůli problémům s grafickou kartou. Nicméně pak už skutečně následovala pařba! Nejdřív jsem zahrál starou známou trať z dema a pak se vrhl na všechny ostatní, ale to až poté, co jsem je všechny uvolnil. Popravdě, map mohlo být více, ale to je v mých očích snad jediný nedostatek téhle mojí srdcovky, jejíž sehnání jsem si jako ateista snad i vymodlil.

Pro: grafika, hratelnost a podobný blbinky

Proti: menší počet map, s tím související pravděpodobně kratší doba hraní....a taky možná lehká zabugovanost.

+14 +15 −1

Dreamfall: The Longest Journey

  • PC 90
Dreamfall. Je jednoduchý, primitivní, dost možná jediná adventura, u které jsem ani jednou nesáhnul k návodu. Ale funguje - příběh odsýpá a je dobrý a to je to hlavní, co po adventuře chci.

Navrch má Dreamfall moc hezky zpracované lokace, které dýchají atmosférou a na pozadí hraje moc moc pěkný soundtrack. (Doufám že to mělo někde alespoň nominaci za hudbu.) Dvousečnou zbraní je pak spousta postav a reálií z prvního dílu. Hra tím každopadně získává na atmosféře pro každého, kdo TLJ hrál, pro ostatní je ale tohle kouzlo skryto a některé věci si patrně tak dobře nevychutnají (načež ovšem kašlu). Věci, které jsem vyčítal, TLJ lze tady vícemnéně škrtnout. Humoru celkově bych řekl lehce ubylo, ale o to víc jsem se u něj nasmál. Hlavně rozhovory s Crow jsou naprosto perfektní a i většina ostatních postav je velmi slušně napasná. Nová hlavní postava Zoe je poměrně sympatická (whoo ty velký kukadla :)) a střídání s April, a tím týpkem, co si ani nepamatuju jeho jméno, docela zajímavě funguje. Souboje a stealth prvky jsou tu jaksi navíc a nečekal jsem od nich kdovíjakou funkčnost nebo snad zábavu, ale překvapivě alespoň jakš takš fungují a atmosféru nekazí, stejně tak puzly tu nejsou tak často, aby vadilo, že jsou jen dva.

Co mě zaskočilo hned po startu, bylo otřesné ovládání, které považuju v defaultu za nepoužitelné. Navíc hra ignorovala můj gamepad, ale nakonec jsem cvaknul na pár voleb a upravil tak ovaládání KB+myš do použitelné podoby a postupně si na ně zvyknul. Další věc k vytknutí by bylo časté "poslíčkování" na začátku hry, kde byla nejdena situace o běhání sem a tam mezi dvěma body. Vopruz. Trošku zamrzí špatná mimika obličejů, ale není to nějak hrozivé. Náselduje několik menších logických chybek v příběhu, babizna po návratu do Caira byla hodně laciná. A pak samozřejmě to, že hra končí po vyřešení něčeho, co jsem považoval tak nějak za vedlejší problém a všchny ty ostatní velké a důležité věci, které se dějí, zůstávají nevyřešeny. Navíc ještě hra sama pár polínek pod kotel otázek v závěru přihodí, takže seveřan se srandovním jménem mě docela nasere, jestli nezpracuje pokračování :) Konec lze prostě jen těžko nazvat uspokojivým.

Celkově, bylo to dobré. Bylo to lepší, než TLJ. TLJ sice ukázal propracovanější svět, ale neuměl ho tak dobře podat. Navíc Dreamfall z TLJ v tomhle jakožto pokračování těží. Dreamfall má báječnou atmosféru a poutavý, i když místy.. e... "jednoduchý" příběh. Ten díky nenáročnosti hraní spěje svižně kupředu, což je jen dobře. Vyčítat MGS4 poměr filmečků a samotného hraní mi vedle Dreamfallu přijde směšné. Teda, ono mi to přijde směšné i tak, ale prostě tady je to často jen o tom někam dojít a podívat se na cutscény a vyleschnout dlouhé zajímavé rozhovory, občas v nich vybrat možnost. A baví to. Rozhodně je to lepší, než luštit nebo hledat hodinu nějakou blbost a následně rezignovat k návodu. (Zdravím adventurní masochisty.) Příběh ale nechal otevřených až moc vrátek, než abych hru končil s pocitem dobře odvedené práce, což je velká škoda.

Pro: příběh, grafika, hudba, atmosféra, rozhovory, návaznosti na předchozí díl, zajímavé nápady, nenáročnost, Vrána!

Proti: konec nekonec, ovládání, sem tam zaskřípe nějaká maličkost v příběhu, cliffhangery (resp. ten jeden), nějaké maličkosti v hratelnosti

+14 +15 −1

Vietcong

  • PC 85
Vietcong je pro mě legenda - hra, kterou Pterodon dokončil v den mých narozenin, provází mě dodnes a nikdy na ni nezapomenu. Může to znít divně, ale díky hraní Vietcongu jsem poznal obrovskou hromadu lidí, objevil spoustu nových možností a především mi Vietcong otevřel dveře hlouběji do herního světa. Taky jsm si díky němu vypěstoval svou lásku ke starému dobrému rock n' rollu ;-).

Brát tohle všechno v ohledy při hodnocení, nestačí mi ani tisícová stupnice. Ale protože ještě před tím vším mě Vietcong uchvátil svou atmosférou, realističností a bezprostředním vyprávěním příběhu vojáka speciálních sil z hloubě Vietnamské džungle, do stovky se určitě vlezu. Hlavně díky tomu, že kluci z Pterodonu (kteří hru jinak dělali s ohromnou láskou) si s technickou stránkou věci moc nehráli :).

Pro: Atmosféra, dabing a zvuky obecně, příběh a postavy, zasazení do džungle Vietnamu

Proti: Technicky nic moc

+14

Abuse

  • PC 95
Tak tohle je klasika, se kterou jsem v dávných dobách strávil spoustu času. Asi takhle má vypadat střílečka, co má atmosféru a neustálý náboj, kdy člověk se soustředí na každý okamžik a nikdy neví, co příjde.

EDIT: Po letech dotaženo až do úspěšného konce a s potěšením musím konstatovat, že roky hře nijak neublížily. Stále se jedná o enormní, občas až přehnaně těžkou zábavu, plnou frenetických přestřelek, zběsilých úprků před hemžícími se nepřáteli a děsivých momentů, kdy člověk ví, že až zmáčkne tlačítko, tak se na něj vysypou monstra ze všech stran a bude mu horko, zatraceně horko. Krystalicky čistá akce. I takových je občas třeba.

Pro: Akce, akce a akce :-)

Proti: Občas příliš vysoká obtížnost

+14