Nejlépe hodnocené komentáře
Half-Life 2: Lost Coast
Original War
Ovšem jako klasická RTS (kam pozdější fáze hry žel spějí) poměrně selhává. Pokud mi ve hrách od Blizzardu (SC/W3) vadilo, že se budovy dají válcovat pěchotou, OW představuje trochu odlišný extrém - dobývání základen může být až extrémně tuhé; dokonce mi místy přišlo znatelně jednodušší (nicméně stále obtížné) válčit s pěchotou, než právě užívat různá vozidla, která by měla mít za dané situace navrch.
Jinak 2D grafika je stále solidní a to samé platí i pro technické zpracování obecně. Jen ten (český) dabing skřípe - kupříkladu herec dabující Powella měl naprosto příšernou intonaci (tedy pokud se vůbec dala intonací nazvat).
Europa 1400: The Guild
Pro: Dlouhatánská doba hratelnosti, promakané do úplných maličkostí, je toho hodně.
Proti: Některá povolání, pár bugů, které ale nijak neznemožňují hraní.
Age of Mythology: The Titans
Pro: titáni, prodloužení hrací doby
Proti: titáni, nic zásadně nového, krátké
Overlord
Další chybu bych viděl v tom, že jsem velkou část herní doby strávil hledáním další cesty, které je občas umně skryta, a nemůžu opomenout ani stereotyp v pozdějších částech hry.
Příběh je okořeněný jednoduchým humorem a dělá si srandu z nejednoho fantasy klišé. Slouží ale hlavně jako důvod k výpravám za destrukcí (a puzzly, tfuj), obsem těžko někoho ohromí...
Až na samotný závěr. Tam dojde k takovému příběhovému zvratu, že máte chuť autory něčím umlátit. Člouvěk už chce mít tu hru za sebou, protože dávno nenabízí nic nového a příběh má hloubku jako... e... příběh prostě hloubku nemá vůbec. A pak se tam objeví tohle - něco co by patřilo do hry nebál bych se říct epické, něco co bych čekal v rpg na které se bude ještě roky vzpomínat jako na klenot mezi hrami. Proč autoři neudělali i zbytek hry pořádně? Chystáte se na závěrečného bosse a proklínáte autory za to že to všechno předtím bylo v porovnání s tímhle docela domrvené.
Je to zábavná hra. Ze začátku, prakticky to nejlepší když pominu konec je už v demu, jak to tak bývá, že :) Netroufám si ji ale doporučit všem, protože větší část hry je o kombinování vlastností skřetů k řešení problémů a to spolu s ovládáním (které je sice řešeno dobře, ale ne zrovna pohodlně) nepovažuju za nejšťastnější nápad.
Pokud jste zvyklí na krkolomné ovládání a máte rádi puzzly, nejspíš vás Overlord bude bavit. Ostatním doporučím demo. Kupovat plnou hru bez vyzkoušení plné verze bych v tomhle případě jinak považoval za blbost.
Pro: humor, destrukce, závěr hry
Proti: za nějakou dobu se okouká jak humor, tak destrukce, nudné otravné puzzly po většinu hry, příběh vyjma závěru a s ním spojená slabá motivace prokousat se stereotypem
Jazz Jackrabbit 2
Pro: hratelnost, nářezová hudba, cool protivníci, roztomilá grafika
Proti: i na nejtěžší obtížnost je hra poměrně lehká
Black & White
Grafika byla na tu dobu velice detailní a líbivá, hardwarově nijak zvlášť náročná, po mapách byla roztroušena spousta vedlejších questů, ale i tak se nemohu přinutit a dát jí víc jak *** z pěti.
Pro: originalita, grafika, questy, gesta myší a zvířátko.
Proti: zdlouhavost!
Age of Mythology
Multiplayer to však napravuje, jsou zde tři národy, za které se hraje úplně jinak, a když k tomu ještě přidáte různá božstva, kterým se zasvětíte, nabízí to množství různých stratégií, které vedou k vytouženému vítězství.
Jen nesmíte být odkázáni, jako já, na souseda po LANu, který vyrábí jen Kolosy :-D
Pro: příběh, grafika, multiplayer.
Proti: zdlouhavost kampaně.
Another World
Pro: Atmosfera, jakou nenajdete nikde jinde.
Proti: Kratke.
Gorky 17
Pro: Skvela grafika, fantasticka hudba, zabavne tahove souboje, atmosfera.
Proti: Fakt nic.
Star Wars: Empire at War
Pro: Vyborne skloubeni tri rovin, atmosfera Star Wars.
Proti: Trosku nudnejsi pozemni mise.
Pariah
Hratelnostně je to klasická sci-fi FPS (dědictví Unrealu se nezapře), ale naprosto dementní AI, stereotypní hratelnost i prostředí a spousta bugů sráží hodnocení rapidně dolů. Navíc na současném hardwaru je celá hra v podstatě nehratelná (nefungují zvuky, padá, nespouštějí se skripty...).
Zkrátka a dobře průměrná FPS po všech stránkách. Ale jak kolega nademnou (pipboy) naznačil, kdo má alespoň trochu rád sci-fi, toho hra chytí a už nepustí :-), tedy pokud jej nepřekonají některé bugy.
Pro: zbraně, zajímavý sci-fi svět, spousta akce
Proti: technické zpracování, AI, stereotyp
Far Cry
Pro: Grafika, hratelnost
Proti: Dabing, hnusný opice
American Mcgee Presents: Bad Day L.A.
Ta hra mohla byt vazne vyborna kdyby se nekdo nesoustredil jen na tvorbu perfektnich videii s jednotlivyma katastrofama a misto toho se trosku zabyval game designem.
Samotna hra je totiz silene monotonni nuda s tupou AI. Skoda preskoda.
Pro: Paradni videa a jejich humor, pekna komiksova grafika
Proti: K uzoufani nudnej gameplay, tupa AI, takrka zadna hratelnost
Serious Sam: The First Encounter
A ano, poněkud menší psina už byla např. taková žába zaseknutá za libovolnou texturou (AI, jak víme, zde fungovala v podstatě tak, že nefungovala) a znemožňující další postup. Ještě že ty mrchy kvákaly jak pominutý...
Silent Hill 2
Supreme Snowboarding
Pro: grafika, hratelnost a podobný blbinky
Proti: menší počet map, s tím související pravděpodobně kratší doba hraní....a taky možná lehká zabugovanost.
Dreamfall: The Longest Journey
Navrch má Dreamfall moc hezky zpracované lokace, které dýchají atmosférou a na pozadí hraje moc moc pěkný soundtrack. (Doufám že to mělo někde alespoň nominaci za hudbu.) Dvousečnou zbraní je pak spousta postav a reálií z prvního dílu. Hra tím každopadně získává na atmosféře pro každého, kdo TLJ hrál, pro ostatní je ale tohle kouzlo skryto a některé věci si patrně tak dobře nevychutnají (načež ovšem kašlu). Věci, které jsem vyčítal, TLJ lze tady vícemnéně škrtnout. Humoru celkově bych řekl lehce ubylo, ale o to víc jsem se u něj nasmál. Hlavně rozhovory s Crow jsou naprosto perfektní a i většina ostatních postav je velmi slušně napasná. Nová hlavní postava Zoe je poměrně sympatická (whoo ty velký kukadla :)) a střídání s April, a tím týpkem, co si ani nepamatuju jeho jméno, docela zajímavě funguje. Souboje a stealth prvky jsou tu jaksi navíc a nečekal jsem od nich kdovíjakou funkčnost nebo snad zábavu, ale překvapivě alespoň jakš takš fungují a atmosféru nekazí, stejně tak puzly tu nejsou tak často, aby vadilo, že jsou jen dva.
Co mě zaskočilo hned po startu, bylo otřesné ovládání, které považuju v defaultu za nepoužitelné. Navíc hra ignorovala můj gamepad, ale nakonec jsem cvaknul na pár voleb a upravil tak ovaládání KB+myš do použitelné podoby a postupně si na ně zvyknul. Další věc k vytknutí by bylo časté "poslíčkování" na začátku hry, kde byla nejdena situace o běhání sem a tam mezi dvěma body. Vopruz. Trošku zamrzí špatná mimika obličejů, ale není to nějak hrozivé. Náselduje několik menších logických chybek v příběhu, babizna po návratu do Caira byla hodně laciná. A pak samozřejmě to, že hra končí po vyřešení něčeho, co jsem považoval tak nějak za vedlejší problém a všchny ty ostatní velké a důležité věci, které se dějí, zůstávají nevyřešeny. Navíc ještě hra sama pár polínek pod kotel otázek v závěru přihodí, takže seveřan se srandovním jménem mě docela nasere, jestli nezpracuje pokračování :) Konec lze prostě jen těžko nazvat uspokojivým.
Celkově, bylo to dobré. Bylo to lepší, než TLJ. TLJ sice ukázal propracovanější svět, ale neuměl ho tak dobře podat. Navíc Dreamfall z TLJ v tomhle jakožto pokračování těží. Dreamfall má báječnou atmosféru a poutavý, i když místy.. e... "jednoduchý" příběh. Ten díky nenáročnosti hraní spěje svižně kupředu, což je jen dobře. Vyčítat MGS4 poměr filmečků a samotného hraní mi vedle Dreamfallu přijde směšné. Teda, ono mi to přijde směšné i tak, ale prostě tady je to často jen o tom někam dojít a podívat se na cutscény a vyleschnout dlouhé zajímavé rozhovory, občas v nich vybrat možnost. A baví to. Rozhodně je to lepší, než luštit nebo hledat hodinu nějakou blbost a následně rezignovat k návodu. (Zdravím adventurní masochisty.) Příběh ale nechal otevřených až moc vrátek, než abych hru končil s pocitem dobře odvedené práce, což je velká škoda.
Pro: příběh, grafika, hudba, atmosféra, rozhovory, návaznosti na předchozí díl, zajímavé nápady, nenáročnost, Vrána!
Proti: konec nekonec, ovládání, sem tam zaskřípe nějaká maličkost v příběhu, cliffhangery (resp. ten jeden), nějaké maličkosti v hratelnosti
Vietcong
Brát tohle všechno v ohledy při hodnocení, nestačí mi ani tisícová stupnice. Ale protože ještě před tím vším mě Vietcong uchvátil svou atmosférou, realističností a bezprostředním vyprávěním příběhu vojáka speciálních sil z hloubě Vietnamské džungle, do stovky se určitě vlezu. Hlavně díky tomu, že kluci z Pterodonu (kteří hru jinak dělali s ohromnou láskou) si s technickou stránkou věci moc nehráli :).
Pro: Atmosféra, dabing a zvuky obecně, příběh a postavy, zasazení do džungle Vietnamu
Proti: Technicky nic moc
Abuse
EDIT: Po letech dotaženo až do úspěšného konce a s potěšením musím konstatovat, že roky hře nijak neublížily. Stále se jedná o enormní, občas až přehnaně těžkou zábavu, plnou frenetických přestřelek, zběsilých úprků před hemžícími se nepřáteli a děsivých momentů, kdy člověk ví, že až zmáčkne tlačítko, tak se na něj vysypou monstra ze všech stran a bude mu horko, zatraceně horko. Krystalicky čistá akce. I takových je občas třeba.
Pro: Akce, akce a akce :-)
Proti: Občas příliš vysoká obtížnost
Pro: Grafika - HDR, efekty vody, detailní textury.
Proti: Hratelnost o délce pár minut.