Pro pohodlnější navigaci i přístup k pokročilým funkcím Databáze-her.cz doporučujeme povolit si ve svém prohlížeči JavaScript.

Nejlépe hodnocené komentáře

NHL 97

  • PC 90
Pro mě první a poslední hokej, který jsem odehrál komplet. Oproti předchůdci konečně padaly góly (možná až moc). Dle mého právě tento díl položil základní kámen dalším pokračováním. Na svou dobu parádní grafika a nekonečná znovuhratelnost.
Kvalitní hokej,který byl v záplavě každoročního pokračování překonán.

Pro: hratelnost, atmosféra,souboje

+12

Posel smrti

  • PC 95
Co k téhle - troufám si říct - legendě dodat? Lahůdka pro hráče adventur. Můžeme být hrdí, že něco tak povedeného vytvořili čeští vývojáři s minimálními financemi a prostředky. Palec nahoru...

Pro: Nezapomenutelný příběh a hutná atmosféra, kvalitní dabing, z českých luhů a hájů, povedená hudba a zvuky, hádanky, délka, pro mě zajímavě řešený konec

Proti: Slabší rozlišení, jinak nic

+12 +23 −11

Back to the Future: The Game - Episode I: It's About Time

  • PC 75
Ač nehraji adventury absolutně vůbec a vyhýbám se jim jako čert kříže (poslední byla Lula 3D :D ), byla pro mne naprostá povinnost si zahrát tuto první epizodu. Proč? Jelikož jsem velký fanoušek skvělé filmové předlohy. Velmi mi bylo líto toho, že kvůli zdravotnímu stavu M.J.Foxe se nenatočí 4tý film. Hra spadla z čistého nebe a svým způsobem mohla zalepit onu bolístku smutku. Ke hře jsem nepřistupoval zrovna 2x nadšeně(hlavně kvůli žánru), ale překonal jsem předsudky a pustil se do hry. Byl velký boj hru vůbec spustita také s češtinou:(, ale nakonec se podařilo(tímto ještě jednou děkuji Marlesovi).

Tak trochu jsem při hraní zavzpomínal na Poldu, ale hlavně jsem myslel na Návrat do budoucnosti, protože je opravdu zase s NÁMI! :) Atmosféra dýchá z každé místnosti. Jsou tu všichni i Einý! :) Jsem rád, že se o5 drží zajetého konceptu - rodina McFlyů proti Tannenovcům. Hráči je dána možnost procházet hlavní částí Hill Valey a poklábosit se známými i novými postavami. Jak jsem psal, adventury nehraji, nevím jak přísný bych měl být a co sledovat, ale já se skvěle bavil a zavzpomínal na každou narážku:). Vše tu funguje, i hratelnostně, nepotřebuji tu žádné složitosti, příběh mi vynahrazuje vše potřebné. Grafika je ucházejíci, ale chvíli jsem si zvykal. Taky jsem si zvykal na hlas Martyho, který mi moc nesedl. Ale máme tu pravého Emmeta, so...:P. Velmi jsem se bavil všemožným vtípkům, ale stará Edna byla naprosto nejlepší! :D Ve finiši je závěr brilantní a napínavý a taky vtipný. Hru jsem spustil po 12té, takže odhaduji něco k 2.5h, což na první část je solidní. Hrál jsem nepřetržitě od vytáčení Biffem(vpodstatě otcem) přes opětovné ohrožování časoprostorového kontinua až do konce. Hra mne chytla, nepustila, zaujala(ač je to adventura) a bylo to fajn. Pro fanoušky rozhodně povinnost, pro neznalce důvod, proč se podívat na excelentní trilogii :), už se těším na další dobrodružství Martyho a Doca! Už aby tu bylo všech 5 epizod a mohli jsme to dohrát v celku.

Ještě bych zmínil příjemný překlad i s "ingame" textama, jen tak dál s dalšími 4mi částmi.

Pro: je to BttF, Doc, stará Edna, atmosféra, příběh zatím vypadá slibně, možnost využití nápovědy(užitečné nakopnutí :), konec a dokončování experimentu při hádce

Proti: technické problémy(asi jen můj problém), Martyho hlas

+12 +13 −1

Supaplex

  • PC 90
Nie, Supaplex som nedohral! Možno by mi to malá kôpka ľudí dokázala vyvrátiť, ale to jednoducho nešlo. Skončil som niekde okolo 80. levelu plus som mal samozrejme 3 levely preskočené. Tie bludiská museli vymýšľať úplní psycháči, ale mne sa páčili, boli výborne prepracované (no tie s gravitáciou ma pekne srali). A ten čas, ktorý som pri tom zabil... Anyway, aj lav dis šit :D

Pro: väčšina levelov neskutočne baví, možnosť preskočiť 3 levely...

Proti: isté levely pekne serú, veľký požierač času

+12

Dragon Age: Origins - Leliana's Song

  • PC 70
Jako první z několika počinů z Dračího Věku "padla" právě Lelianina píseň. Odskočil jsem si do ní ve chvíli, kdy jsem v hlavním příběhu vyřešil Kruh mágů a jejich věž, právě i s Lelianou v družině. Nebudu tady hodnotit Dragon Age jako takové, to si nechám až na koment k hlavní hře.

Leliana a její píseň je velmi krátký přídavek, jehož dokončení mi zabralo zhruba dvě hodiny a je také velmi, ale velmi lineární, což považuji za jeho největší zápor, částečně spolu s délkou, kterou jsem ale ochoten ještě jakž takž překousnout. Docela mě překvapilo, v jakém světle se tu Leliana prezentuje, přece jenom, udělal jsem si o ní trochu jiný obrázek. Lineární a bojová, víc se tu máchá mečem a kouzly, než mluví.

Přesto jsem se u vcelku bavil, je to i tím, že jsem nalazen na Dragon Age vlnu a nebýt toho, že se dobrodružství spouští odjinud v menu bych si možná ani nevšiml, že nehraju hlavní příběh.

Pro: Leliana jak ji neznáme, prohloubení sžití se světem DA

Proti: Lineární, příliš bojové

+12 +13 −1

Bombič

  • PC 75
Velice příjemná oddychovka ve stylu klasického bombermana, ale v mnohých věcech propracovanější, rozšířenější a zkrátka i zábavnější, alespoň z mého pohledu. Prý se také pracuje na pokračování, ale dost dlouhou dobu už jsem neslyšel o projektu žádné nové zprávy, tak uvidíme.

Pro: multiplayer, grafika, délka hry, spousta druhů příšerek, z přivřenýma očima i příběh

Proti: občas lezou zvuky zabitých příšer na nervy, po čase mírný stereotyp

+12

F.E.A.R.: Extraction Point

  • PC 65
Počet hodin v Xfire: 11 Pln očekávání jsem instaloval tuto hru, ale byl jsem mírně zklamán. Nastavovaná kaše kdy jen jdete z konce původního F.E.A.R.a do nového. Během hry se téměř nic nedozvíte, jen kosíte nepřátele. Celkem nuda, ale AI nepřátel pořád na slušné úrovni a i grafika stále ušla, takže si i tentokrát užijete ve slow-motinu rozsekané nepřátelé M2G2 nebo Penetratorem. // Hrál jsem s českými titulky.

Pro: Spousta nepřátel pro slow-motion, grafika, dvě nové zbraně

Proti: Příběh zůstal nedotčen, velmi krátké (11 hodin a dvakrát dohráno)

+12

F.E.A.R. 2: Reborn

  • PC 40
Za co mě kdo trestá? Opravdu se divím, kam až F.E.A.R. spadl, Reborn je toho krásnou ukázkou. Placený datadisk (nebo spíše lépe řečeno tříhodinové DLC) nepřináší do dvojky vůbec nic nového, jen držení šipky dopředu a levého tlačítka myši, občas klávesa pro přebíjení // Hrál jsem v originále.

Pro: Nenáročnost na HW, krátkost

Proti: Blbé, bez příběhu, snipeři

+12

Floorball League

  • PC 70
Ze sportovních her mám nejraději sérii NHL, ale jeden kolektivní sport, konkrétně florbal, který bych si chtěl zahrát na svém počítači a mám ho vcelku v oblibě, pořád nikdo ne a ne zpracovat. Naštěstí se našlo finské vývojářské studio Prodigium Games Studios, které hru zaměřenou na tento sport koncem loňského roku vyvinulo, a já si mohl konečně plnými doušky vychutnat hraní jednoho ze švédských národních sportů z pohodlí domova.

Nejprve jsem zkoušel hrát s nastaveným ovládáním, které je jiné, než u zmíněného NHL, ale po chvíli jsem si ho změnil k obrazu svému a po tréninku, pár přátelských zápasech a nájezdech jsem se pustil do národního šampionátu a posléze si zahrál i finskou nejvyšší soutěž. Bohužel zde žádná jiná liga není, ale počítám, že se to do budoucna změní. Jelikož ještě žádná jiná florbalová hra nevyšla (s výjimkou postaršího MER Innebandy) neměl jsem Floorball League s čím porovnávat a tak alespoň poukážu na některé rozdíly oproti NHL, kterému se tato hra v lecčem podobá.

Největším rozdílem, pominuli fakt, že zde běháte v botách namísto bruslí, je bezesporu pískání sudích. Píská se totiž i sebemenší otření o protihráče, což je samozřejmě dáno pravidly, ale nejvíc mě mrzí, že i když máte výhodu, rozhodčí odpíská faul ještě dřív, než se soupeř dotkne míčku, což mě připravilo o spoustu gólů. Naopak se mi líbilo, že zde je rozhodčí opravdu součástí hry, a tak se vám občas stane, že míček se po nárazu do něj zastaví nebo změní směr a ne jako v NHL, kde jím kotouč projede. Za nejlepší prvek, který v NHL značně postrádám je uvažování střídajících hráčů. Když zde totiž ke střídajícímu hráči jede míček, hraje dál a není pevně rozhodnut vystřídat, což mi dopomohlo ke skórování nebo naopak zabránění skórování soupeřovým hráčům.

Na závěr se ještě musím pochlubit svým nejvyšším vítězstvím Švédska nad Kanadou 11:0 a pochválit vývojáře za to, že se pustili do zpracování tohoto ještě moc neprobádaného sportu, protože jako první florbalový simulátor si myslím, že Floorball League není vůbec špatná hra.

Pro: první (resp. druhá) florbalová hra, nájezdy, národní šampionát, rozhodčí je součást hry, uvažování střídajících hráčů

Proti: jen jedna liga, pískání sudích

+12

Dangerous Dave in the Haunted Mansion

  • PC 95
Přiznám se že jsem se dostal pouze do čtvrtého levelu, a pak jsem zapnul cheaty, protože to bylo tak těžký že se to fakt nedalo. Jinak ale luxusní plošinovka se spoustou typů nepřátel. Od zombieho až po neprůstřelnou hořící lebku. Nejvíc mi dali zabrat ty skákající medvědi a sliz co vám skákal na hlavu. A také si pamatuji jak vždycky na mě šlo pět zombíků a já přebíjel =D to vždycky byly nervy.

Pro: Originalita, hratelnost, nepřátelé a spousta levelů

Proti: Sakra těžká obtížnost a pár chyb v grafice

+12

FIFA 2000

  • PC 70
Jak už jsem psal dříve v komentáři k Euru 2008, FIFA 2000 je jedním ze tří fotbalů, které jsem na svém PC hrál a přestože mě bavila ze všech nejméně, mám na ni pár pěkných i nepěkných vzpomínek.

První ze vzpomínek se váže k úplnému začátku hry, což je intro. To je opravdu perfektně zpracované a navíc k němu hraje píseň zpívaná Robie Williamsem, která skvěle podbarvuje onu fotbalovou atmosféru. Prolíná se v něm současnost (rok 1999) a minulost, což je narážka na možnost hrát za slavné historické týmy.

Další vzpomínka je na můj jedinečný tým. Všechny hráče, kteří za něj hráli, jsem si totiž vytvořil sám a mohli se pyšnit jmény mých spolužáků ze základní školy.

Poslední vzpomínka už není tak pěkná, protože se vztahuje k ukončení hry, které přišlo asi v půlce sezóny. I když jsem byl tuším na druhém místě v tabulce, hra mě absolutně přestala bavit a tak jsem ji vypnul a odinstaloval.

Nevím, jestli si v pořadí sedmou FIFU ještě někdy zahraji (nejspíše ne), ale zůstane mi na ni alespoň těchto pár vzpomínek, ať už těch lepších nebo těch horších.

Pro: intro, možnost hrát za historické týmy, tvorba hráčů

Proti: postupně hra přestává bavit

+12

Grim Fandango

  • PC 90
Grim Fandango, ať už jste nebo nejste fanoušky adventur, určitě jste o něm zaslechli. A to co jste o něm zaslechli, bylo jen většinou v dobrém, že ano? Takže co můžu říct já?

Za ty čtyři roky, co znám nebožtíka Manuela Calaveru, byť se potkáváme jen jednou ročně, vždy o Mexickém svátku mrtvých, jsem si toho dobráka prostě musel oblíbit. Víte, on je to mrtvák, který dokáže vytěžit z ničeho úplně všechno. Třeba potom, co musel kvůli podvodům svého šéfa poslat nevinnou duši na strastiplnou cestu do podsvětí, zjistíc o "své" chybě vrhnul se za ní, aby ji zachránil. A panečku co on při tom dokázal! Chvíle kdy z malého zapadlého bistra vytvořil během jednoho roku prosperující kasíno, to byla jen špička ledovce.
Prostě a dobře, Manny Calavera je frajer a jako každej správnej frajer se obklopuje jen zajímavými lidmi. Je tady Glottis, což je bez pochyb ten nejlepší mechanik a řidič na světe mrtvých, a pak třeba Chepito, který už roky kráčí oceánem, a spousta dalších neméně zajímavých mrtvých. A příběh který vyprávějí? To je panečku příběh, který má grády.

Přidejte si k tomu skělé grafické zpracování, kvalitní dabing a trefnou hudbu a nemáte si na co stěžovat.

Teda až na ovládání... tohle bylo poprvé, co jsem kvůli adventuře musel vytahovat gamepad, a i tak jsem semtam šílel, hlavně ve chvílích, kdy se změnila poloha kamery a Manny najednou běžel úplně jinam, než jsem měl v úmyslu, nebo reagoval na jiné předměty, než jsem chtěl. Obtížnost hádanek mi přišla poněkud nerovnoměrná – někdy jsem viděl řešení během chvíle, jindy jsem nad ním musel dumat až příliš dlouho, což sice nemusí být chyba hry, ale na druhé straně by mohla semtam dát nějakou radu, aby hráč nemusel pořád zkoušet různé předměty na tu samou věc... už jenom proto, že kvůli byť pěknému, ale zdržujícímu řešení inventáře je to práce na docela dlouhou chvíli.
Ale což, alespoň to není gumová kachnička...;)

Celkově je tedy Grim Fandango špičková adventura, kterou byste neměli minout.
+12 +13 −1

Terminator Salvation

  • PC 60
Terminator Salvation sice vyšel souběžně s vydáním filmu, ale nesnaží se kopírovat události z něj. Pokud ale neznáte žádný z filmů ani předešlé herní kousky tak tato hra Vás v žádném případě nezaujme.

Ve hře se zhostíme nejdůležitější postavy Johna Connora a projdeme si typický příběh který nikterak nepřekvapí ale ani vyloženě nenaštve. John bude mít v každé mise k ruce kolegy z odboje kteří se mu budou snažit pomoct i když to samozřejmě hraje hlavně na efekt a vše zůstane stejně na hráči.

Samotná hratelnost je strikně koridorová, a jasně předem daná, dojdi támhle kde leží větší množství zbraní které dává tušit že za rohem bude bitka se stroji, vystřílej je a jdi dál kde to bude podobné. Počet nepřátelských stojů a jejich taktiky není taky zrovna mnoho, a zbraní je taky jen pár kousků. Během chvíle si osvojíte správný styl jak se jim dostat na kobylku, a budete z vesela přebíhat z krytu do zákrytu a ještě za roh abyste stroje fikaně obešli a vpadli jim do zad. Systém krytí mi připoměl Wanted ale ne vždy fungoval jak měl, hrdina přesto že neměl krytý výhled střilej jako by do zdi, ale to se naštěstí stalo jen párkrát.

Zábavnější částí jsou pasáže kdy se dostaneme do dopravních prostředků a k dispozici dostaneme nějakou tu těžší stacionární zbraň a ničíme Terminátory pěkně za jízdy zničenou krajinou. Samotné prostředí zničené válkou vypadá správně pochmurně a apokalypticky, a stěžovat si zde na monotónost prostředí nemá cenu.

Rozhodně nezkoušejte dohrát hru na jeden zátah, protože konec se u ní projeví proklatě brzy, a stereotyp hry by se dostavil také záhy, grafika je pěkná, soundtrack a dabing poslouchatelný, a nyní cena rozhodně více odpovídající kvalitě hry. Jelikož mám rád svět Terminátora hodnoním hru jako lehce nadprůměrnou která neurazí ale pokud Vám toto téma nic neříká tak se jí vyhněte.

Pro: Apokalyptická vize budoucnosti, pasáže ve vozidlech, soundtrack a dabing, svět Terminátora

Proti: Čistá koridorovka, minimum nepřátel a zbraní, málo prostoru pro invenci, systém krytí občas drhne

+12 +13 −1

Mass Effect 2: Lair of the Shadow Broker

  • PC 80
Oproti Lair of the Shadow Broker pôsobia všetky ostatné ME 2 DLC ako chudobní príbuzní. Má to spád, je to príbehovo zaujímavé, vystrieda sa niekoľko odlišných lokácii a pár (asi doslova) zaujímavejších charakterov. To v odhadovanej dĺžke asi dve a pol hodiny (fakt len odhad, pretože som pri tomto DLC čas naozaj nesledoval - čo je asi aj dôkazom toho, ako som sa bavil).

Keby bolo viac DLC ako Lair of the Shadow Broker, asi by som tie DLC aj začal mať rád. :) Kvalitatívne tento doplnok rozhodne prekonáva väčšinu obsahu pôvodnej hry. Pripomienky mám len dve: 1. škoda, že tá naháňačková minihra je tak krátka a 2. výtka je k príbehu DLC na to ako bol a je Shadow Broker vykreslovaný ako prefíkaný, inteligentný perfekcionista, ktorý má o všetkom veľmi pragmatický pohľad, tak je to celé nejaké priveľmi naivne easy. A to hlavne v druhej polovici DLC. .

Pro: zábavné, naháňacia minihra, viacero prostredí, efektné a napínavé

Proti: krátkosť minihry, v istých ohľadoch až prehnane naivne podaný príbeh

+12 +13 −1

Homefront

  • PC 70
Není to vyloženě špatné, ale je to brutálně konzoloidní, přeskriptované (+ nepříjemně často čekáte, až se někdo uráčí přijít a vykopnout dveře, atp.), plné "Press X to do everything" blbostí, krytí za překážkama často nefunguje tak dobře, jak by si jeden přál, parťáci sice leccos zastřelí, ale záda vám rozhodně hlídat nebudou a nejednou mě zabil nepřítel, který s klidně proběhnul kolem parťáků za mě. Also, nechutně přesní raketometčíci vám občas naperou do hlavy raketu, sotva ji vystrčíte.

"Stealth" mise na farmě byla vyloženě trapná - není prostě možné, aby si nás tam nikdo nevšimnul. A vrchol je, když se vám zahlásí mission fail, protože někoho odpravíte o vteřinu dřív (která z nějakého důvodu rozhoduje o tom, jestli si toho všimnou všichni nebo nikdo), nebo protože se rozhodnete snajpovat z jiného místa.

Zbraní je ve hře mrtě - s různými kombinacemi cammo, sights. Docela často jsem měl nedostatek nábojů a občas jsem měl pocit, že maník záměrně nezvedal munici, protože ležela ve zbrani s jiným mířidlem... no, těžko říct. Každopádně munice s sebou máte málokdy hodně a nejednou jsem běhal po bojišti hledajíc zbraň s municí. V zásadě nic proti tomu nemám, ale když si vezmu, kolik zabiju nepřátelských vojáků, tak bych tyhle problémy mít prostě neměl. Zbraně se účinností moc neliší - od boku netrefíte nic, přes mířidla všechno a smrt nepřítele = 1-3 kulky. Do MG můžete nést nejvíc munice, takže je to jasný favorit. Brokovnice je ve hře prakticky k ničemu.

Hra je sice tak trochu nepříjemně patriotická, ale není to tak hrozné, jak jsem čekal a náplň misí bych se i nebál označit za lehký nadprůměr, i když stýskat se mi po Homefront nebude. Ale ten základní gameplay má holt k dokonalosti daleko. A je to fakt hodně krátké, nevím jistě, ale viděl bych to tak na 4 hodiny.
+12

Destruction Derby

  • PC 85
Destruction Derby je neobvyklá závodní hra. Cílem hry je získávání bodu za poškození auta soupeře. Všechny auta se seřadí v kruhové aréně, ve stejných startovních rozestupech a po odpočítání se do sebe pustí. To však není vše, co hra nabízí. Na výběr máte několik modů. Třeba Timetrial, kde jste s autem na trati sami a musíte projet checkpointy v daném časovem limitu. Dále je tu mod Championship, který jsem si velmi oblíbil. Je to jakési mistrovství, které obsahuje tři ligové úrovně. Začínáte v té poslední a postupně se musíte vyškrábat až do té nevyšší a tu posléze vyhrát.

Mistrovství je založeno na souboru několika tratí, které absolvujete i s ostatními auty. A jako v každých závodech dostáváte za konečné umístění body, které se po každém závodu započítávají do tabulky. První postupuje do vyšší ligy. Jenomže dojet na předních příčkách není tak jednoduché. Neopomeňme, že hra má název Destruction Derby. Tudíž bude závod napínavý až do posledních kol. Perličkou mezi tratěmi je trať, která je do tvaru osmičky, což značí mnoho střetů v jejím středu. Prostě adrenalinová hra se vším všudy. Hra kdy po sedm kol vedete závod a v tom posledním vás soupeř sestřelí. Adrenalinové závody jak mají být. Hra jde i ve Windows XP.

Pro: bláznivé "osmičkové" tratě, adrenalin, do posledních zatáček závodů není znám vítěz

+12

Haunted Halls: Green Hills Sanitarium

  • PC 40
Ne, ač námět vypadá sám o sobě i přes svou neoriginálnost zajímavě, prostředí působí od začátku správně strašidelně a občas tam vykoukne i nějaké to chapadlo, což hře dodá lehkou patinu béčkových filmů, tak bohužel se o nic zajímavého nejedná. Spíš by se to dalo označit jako propadák, podobající se špatným hororům vydávaným rovnou na DVD.

Pro začátek je třeba zdůraznit, že pátrání po zmizelém příteli zde není až tak žhavé, jelikož ten se vynoří hned během průzkumu prvních obrazovek a dále se ho hráč snaží vysvobodit ze zajetí jakéhosi tajemného přístroje. Pro odpojení přístroje je třeba zachránit deset různých chovanců, na které zdejší hlavní lékař používá poněkud "netradiční" léčebné metody spočívající v ad absurdum dovedené tezi, že postavením se svému strachu se s ním člověk vypořádá. Tudíž kdo se bojí pavouků a jiného hmyzu, bude obklopen všelijakou hmyzí verbeží, kdo se bojí vody, bude umístěn do cely plné stále dotékající vody a podobně. To samo o sobě by mohlo být fajn, bohužel není...

Hra totiž ztroskotává na zoufalé stereotypnosti zde nabízených puzzlů, které pro získání předmětů či postup dále musí hráč splnit. Ty se dají rozdělit do dvou typů. Méně často je nutno poskládat nějakou skládačku, ať už se jedná o vyplnění prostoru předměty různé velikosti či tvaru či propojit všelijaké trubky. Podobné překážky nejsou příliš zajímavé a až na jednu výjimku jsou velice lehké, ale aspoň působí trochu pestřeji než druhý typ problémů. A to jsou obrazovky, na kterých mezi různým harampádím je třeba nalézt vždy přesně 16 předmětů, aby jeden z nich byl následně získán do inventáře. Na poprvé či podruhé to není úplně nudné, po desáté už u toho člověk tiše zuří a po dvacáté by nejradši vraždil. A jelikož tím stráví člověk absolutní většinu herního času (zhruba 3,5 hodiny čistého času), tak je to už dosti o nervy.

Kdyby hra nebyla tak krátká, nedohrál bych ji. O nic bych nepřišel, neboť závěr příběhu opravdu není zajímavý. Jediné, co na něm vyděsí, je jeho otevřenost, značící vydání nějakého pokračování. Ale to už bude beze mě...
+12

Evil Islands: Curse of the Lost Soul

  • PC 80
Hra s největší počtem loadů v dějinách. Při útoku na nepřítele, utrpí tento jakoukoli náhodnou škodu, od nuly po maximum. Nedá se předem vůbec odhadnout, jak úspěšný útok bude. A tak nezbývá, než si hru před útokem uložit a loadovat a loadovat. Dříve nebo později, padne sebesilnější nepřítel. Jedinou výjimkou je, pokud útočíte s nevhodnou zbraní na extrémně silného nepřítele - pak padají samé nuly.

Ve hře se dá spolehnout na zdravý rozum a funguje to. Jít přímo proti nepříteli, který je dvakrát vyšší než vy, je sebevražda. Lepší je ho pěkně obejít a zaútočit zákeřně zezadu. Pokud nepadne hned, loading a zkoušet to znovu, padne dřív či později.
Jak s oblibou říká hlavní postava: "Není to moc hezké, ale je to nutné."

Někteří nepřátelé vidí i dozadu, především různé magické bytosti, jako kostlivci.
Jak to je, můžete zjistit zakouzlením kouzla, které ukáže dohled nepřítele.
I kontaktní válečník totiž může používat základní kouzla, bez kterých je hraní mnohdy dost těžké.

Hlavní hrdina má staminu, která je zdrojem energie pro kouzla i běh. Množství staminy je omezené. Dá se sice zvýšit pomocí zkušenosti, ale té není nazbyt, a hlavně, každé zvýšení nějaké vlastnosti, zvyšuje cenu ostatních dvojnásobně.
Je potřeba říct, že ke konci hry už hráč dostává tolik zkušeností, že si může dovolit utrácet, ale je to nepříjemný pocit, vědět, že s každým vylepšením ztrácím z dohledu jiná vylepšení, která by chtěl taky.
Tedy stamina je omezená a utéct z boje je nemožné. Dá se to, jen pokud je blízko průchod do jiné mapy. Pokud silný nepřítel nepadne na první ránu, neporazíte ho, ani mu neutečete. Loadovací orgie jsou jasná volba - naštěstí hra načítá velmi rychle.

Nervy mi drásalo, když mému hrdinovi po delším běhu došla stamina a on začal vydávat vzdechy, jako by točil porno, pořípadě mi vytkl, že nemá nohy z oceli.
Mapy jsou obrovské, hlavní hrdina uběhne jen kousek než mu dojde stamina a pak se plouží krokem. Naštěstí si tvůrci uvědomili zdlouhavost svého díla a použili
zrychlování času, které jsem od půlky hry už ani nevypínal.
Po prvních několika mapách, které se procházejí hezky poctivě, nalezením správného průchodu, už naštěstí později můžete vlézt do jakéhokoli průchodu a dostanete se rychle, kam je potřeba.

Zbraň a zbroj si můžete měnit pouze u kováře (obchodníka), nebo při přechodu mezi mapami, jinak se do svého inventáře prostě nedostanete.
Ale! Vaše zbroj se bojem poškozuje a vyžaduje placené opravy. Jakmile se jednou zničí, už nejde spravit, jedině ji prodat a koupit za drahé peníze nazpátek.
Kdybych měl přístup do inventáře, věděl bych, jak moc je zbroj poškozená a sundal bych ji před zničením, nebo ji zašel opravit.
Chápu sice, jak to tvůrci mysleli - všechny vaše věci si sebou netaháte do boje, ty leží na vaší základně. Ale tohle je přece hra a neměla by jít proti hratelnosti.

Naprosto jsem také nepochopil, jak mám s kontaktním bojovníkem, kterého jsem si celou hru pěstoval, bojovat se závěrečným bossem, na kterého vůbec nedosáhne.
Nehledě ke skutečnosti, že mě boss dával na dvě rány, i kdyby bojovat šlo. Těsně před závěrečným soubojem mi hra začala navíc padat (častý problém, dodneška
neopatchovaný), takže jsem se soustředil víc na bleskové ukládání, které mě vždy dostalo o pár vteřin dál. Závěrečné titulky jsem tedy viděl.

Ve hře jsem třikrát použil cheat, všechny na posledním ostrově. Šel jsem do města, to šlo dobře, ale zpátky to už nešlo, protože jsem pobil pár stráží a hlíddky u brány byly ostražité a velmi silné. Kouzlo neviditelnost jsem neměl a nechtělo se mi to hrát celé znovu.

Do stejného města jsem se měl dostat podruhé, ale ať jsem se schoval kamkoli, vždy mě "našli". Tohle považuji od tvůrců hry za schválnost. Nehrál jsi, jak jsme chtěli (stealth), potrestáme tě tak, že ti znemožníme další hraní. A poslední cheat byl u závěrečného bosse, kdy jsem se soustředil spíš na to, aby mi hra (už asi podesáté) nespadla.

Zatím jsem o hře nenapsal nic pěkného, někdo by si mohl myslet, že se mi nelíbila, ale není tomu tak.
Krásná 3D grafika, střídání dne a noci (ačkoli na Gipathu byly velmi tmavé noci a věčně jsem nic neviděl), zvláštní atmosféra, zábavné prozkoumávání obrovského světa, podrazy a msta, každá potvora zanechává stopy, které zahlédnete řív než potvoru, takže se můžete podívat kudy chodí a připravit si útok, příběh hry, ačkoli to není žádný Planescape Torment, mě ke konci příjemně překvapil, ve hře si hráč může vytvářet a vylepšovat své zbraně, zbroj a kouzla, hráč si prostě nasbírá dostatek nějakého vzácného materiálu a pak si (za peníze) předělá své věci, takže jsou podstatně účinnější. Do věcí se dají vkládat kouzla, například do brnění dáte vlastnoručně vytvořené a vylepšené kouzlo, které vás bude léčit a posilovat, kdykoli zbroj někdo zasáhne. Nebo do zbraně dáte kouzlo, které přidá damage, nebo nepřítele oslabí.
Nad tvorbou předmětů a kouzel jsem strávil fůru času a je to věc zábavná. Kouzla se navíc dají vylepšovat pomocí run, které přidávají účinek, dosah, a podobně. K sestrojení kouzla potřebujete jen mít dostatek zkušenostních bodů.

Evil Islands je zábavná hra, obrovský kus poctivé práce. Má atmosféru, něco hráči dává. Neoznačil bych ji jako herní poklad, ale do rodinného stříbra jí mnoho nechybí.

Pro: Fantasy atmosféra, pěkná grafika, místy docela humorná, vytvářeč věcí, stopy, hrátky s dohledem, urychlování času.

Proti: Zdloooooooouhavá, hodně běhání.

+12

Battle: Los Angeles

  • PC 45
Film se mi hodně líbil a jeho herní podoba mě lákala už od samého začátku. Navíc jsem chtěl vidět jednu z nejkratších komerčních her na trhu.

Ve své podstatě je to docela dobrá a hratelná FPS. Prostředí LA je hezky provedeno. Pocit ze střelby je v rámci možností slušný, byť zvuky zbraní jsou tak nějak podivně tlumené a zbraň ani moc nekope. Dabing je na docela vysoké úrovni a hudba taktéž. Design je hodně koridorový, ale plný skriptů ala CoD. K dispozici jsou pouhé 4 zbraně (nějaká M16, sniperka, bazuka a napevno přidělaný kulomet), ale jelikož herní doba nepřekročí jednu hodinu čistého času, není jich víc potřeba. AI bych nekritizoval, emzáci se chovaj stejně "tupě" jako ve filmu.

Naprosto by odpovídalo, jak už to někdo zmiňoval, kdyby hru přidávali jako bonus k filmu v kině či uvolnili jako freeware. Já osobně bych si ji i koupil, kdyby vyšla v trafikách za nějakou tu řekněme pajdu. Ale za tu cenu, za jakou je dostupná kdesi na netu, je jedna hodina hraní žalostně málo. 45%

Pro: slušná atmosféra, grafika, dabing, ---> hra působí po shlédnutí filmu jako příjemný bonbónek

Proti: směšná krátkost a viditelná odfláknutost za účelem uspěchaného vydání a rychlého zisku

+12

Edna

  • PC --
Edna je co se ovládání týká tak trošku podobná sérii adventur o vajíčku Dizzy. Edna má u mne mnohá prvenství. Už jen skutečnost, že jsem před ní nehrál žádnou jinou adventuru podobného ražení ať už se jedná o ovládání tak i grafiku. Chvíli trvalo než jsem se do ovládání dostal. Ale neodradilo mě. Hra má libivou grafiku a čarodějka Edna omezený inventář tuším na tři předměty jestli si pamatuji dobře. S Ednou jsem se učil prvním kouzlům, řešením hádanek ale také vyvářením lektvarů ve svém kotlíku. Edna je myslím dostatečně zajímavý počin. Neměla by chybět, coby zářez v klacíku, každého alespoň trochu nostalgického hráče. Ještě doposud si pamatuji jak jsem originální cd s Ednou vyměnil za dvě cd časopisu Score č.80 kde jedno plné demoverzí a druhé cd obsahovalo simulátor letadel. A ještě jedna vzpomínka na jednu hlášku ze hry (je jich požehnaně):

"Bude plný smutku, den bez zlého skutku." :-)

Pro: milá grafika, dialogy, čeština

Proti: občasné bloudění

+12