Pro pohodlnější navigaci i přístup k pokročilým funkcím Databáze-her.cz doporučujeme povolit si ve svém prohlížeči JavaScript.

Nejlépe hodnocené komentáře

Age of Wonders

  • PC 90
AoW mělo smůlu, že přišlo v době, kdy byli všichni v euforickém stavu z HoMaM III a tak se nerozšířila tak masově, jak by si zasloužila. Nejvíc se mi zde líbí systém magie, který je sice odlišný, ale řekl bych, že i více propracovaný, než v sérii HoMaM. Zejména globální kouzla, která se používají na herní mapě - např. při použití kouzla Anarchy, zakouzlené na nepřátelské město, polovina jeho vojenské osádky dezertovala nebo ničivé tornádo, které odneslo hrdinu i s armádou na druhý konec mapy. Sice aktivní zapojení hrdiny do bitev bylo zpestřující, ale na max. úrovni, kterou mohl hrdina dosáhnout, se z něj stal nesmrtelný bijec, který dokázal zdecimovat houfy obyčejných jednotek, ale pakliže jste o svého hlavního hrdinu přišli, prohráli jste. Jedinou velikou výtku bych měl k výstavbě měst, která je vlastně nulová - jsou tu 4 typy měst, které se odlišují pouze svou velikostí, kolik generují zlata, kolik armád je může bránit a jaké úrovně jednotke v nich můžete zkoumat a trénovat. Takže v největších městech jste měli přístup k nejlepším jednotkám. Tím starost o města končila.
Celkově vzato je ale AoW dobrá alternativa, když vás HoMaM přestane bavit.

Pro: 12 ras, systém magie, variabilita jednotek, zdařilý příběh a kampaně

Proti: výstavba měst, na max. úrovni přehnaně silní hrdinové

+12

Jazz Jackrabbit 2

  • PC 100
Tahle hra je pro mě legendou v oblati 2D plošinovek. Výborná hudba, která je opravdu příjemná, nikterak nenarušující průběh hry, a hlavně takovou v jiných hraách rozhodně neuslyšíte. Grafika je nadhérně kreslená, maximální práce. Můžete si vybrat z dvou králíků, každý má kromě normálního pohybu, skoku a střelby 2 zvlášttní pohyby které velmi dobře zpestřují hru. V datadisku přibude dokonce králíčí dívka.

Mě nikdy moc nezaujaly hry hrané po internetu, jako malý jsem hrál se svým bráchou NES, a že tahle hra umožňuje hrát hru pro dva hráče na jednom počítači byla pro mě super zpráva. A bylo to ještě lepší než jsem očekával, máte možnost si hru projít od začátku do konce v módu spolupráce, přičemž je obrazovka rozdělena na dvě poloviny, každá pro jednoho hráče. Ale to nejlepší je že nejste nijak omezeni v pohybu (oproti hrám na NES) můžete si level procházet nezávisle na druhém hráči, každá obrazovka totiž sleduje jednoho králíka. Z toho vyplývá že si každý musí přijít na své, a to je jenom jeden mód! Je jich tu ještě několik od bitvy po sbírání pokladů.
Ovládání je jednoduché, menu stylové, funkce save stoprocentní, možnost nastavení obtížnosti, já téhle hře nemám co vytknout...

Pro: nepřekonatelná hra pro 2 hráče, hudba, grafika

Proti: nic jsem nenašel

+12

El Matador

  • PC 65
Tak jsem to právě dohrál. Dojmy jsou vcelku pozitivní, když jsem se dozvěděl, že se dokonce jedná o domácí produkt, byly ještě pozitivnější. Teda pozitivní, ona na první pohled vypadá hra dobře, i na druhý, tady chyba není, ale je k uzoufání těžká! A to nejsem žádný přizdisráč, stříleček mám za sebou dost, ale tady jsem měl problém v podobě AI. Jako jó, oni se kryjou, to je fajn, ale stejně jednou vylezou a je po nich. Jako jó, pořvávají, sem tam uskočí a tak. ALE, jako debilové se zakempujou kilometr od vás, absolutně mimo dostřel, a začnou pálit. A jak! Teda nevím o tom, že by se brokovnice používala jako sniperka, protože takhle oni střílí, vždycky se trefí, snad i z kilometru kamenem. Jsou to prostě megaborci. I když oni vás hned nesejmou, to zase ne, ale jakmile se nekryjete, stačí chvilka a je po vás (že by realita?:). Navíc když k tomu hraje to odporné techno, nebo co to je, které mělo asi udávat tempo hry a dělat ji víc akční. Jako. V první misi bych to pochopil, páč je to nějaká diskotéka, ale v džungli? Prostě hrozná hudba, která mne otravovala a rušila.

Celá hra je krátká, ještě že tak, protože bych to asi nedal. Fakt je to dost těžké. Vlastně teď mě napadlo, že se dá ukládat kdykoli, což hru ulehčuje, jenže já s tím mám problém a jsem rád, když hra sem tam ukládá za mě, protože já se tak zažeru, že na nějaký save zapomenu. Tady se však ukládá pouze na začátku kapitoly, takže jestli jste nesavovali jako já, klidně se vám může stát, jako mně, že už budete u konce kapitoly, bum bác a jedete znova.

Zatím to vypadá, že píšu, že hra je úplný odpad, což rozhodně není a tak ji pochválím. Graficky je hra opravdu povedená, líbila se mi, je vidět, že si někdo dal práci s leveldesignen, všude se válí spousta krámů a mise v džungli mi asi na 10 sekund připomínala Far cry. Povedený je i český dabing, který mě potěšil, člověk se do hry lépe vžije. Dále arzenál, ten je dosti bohatý a některé zbraně jsem vůbec nepoužil. Kdyby hra nebyla tak těžká, byla by to fajn odreagovačka, jako třeba Mizerové, ale takhle ne.

Pro: Grafika, dabing, hodně zbraní

Proti: Hnusná hudba, nevyvážená obtížnost

+12 +13 −1

Assassin's Creed

  • PC --
Kvůlivá vydání druhého dílu jsem se rozhodl dát znovu šanci dílu prvnímu. Především soubojový systém, který jsem prvně kritizoval jsem si po pořádném pochopení jak se to či ono dělá (a že se pro některé údery a protiúdery musí stále držet pravé tlačítko myši) velmi oblíbil. Vlastně bych řekl, že má AC nejlepší soubojový systém vůbec - je tak akorát taktický a zároveň dostatečně dynamický.

Obsah samotné hry ale už tak silný není. Repetitivní průběh každé mise je opravdu otřesný - nejdřív odhalit mapu šplháním na výhledy, pak vyslýchání, špehování, kradení a následně samotná vražda. Ono by to nebylo tak špatné, kdyby ale získané informace měly nějaký případný vliv na samotné provedení vraždy. Například získáte informaci o postavení stráží, tak bych očekával, že je budete mít na mapě třeba znázorněné, ale ono ne. Prostě nějaká ta motivace k získávání konkrétních informací by mi přišla zajímavá.

Samotné vraždy pak neumožňují mnoho taktizování. Třebaže je Altair velmi ohebným chlapíkem jeho repertoár vražedných pohybů je velmi malý. Většina misí tedy končí buď bitkou s mraky nepřítel, nebo úprkem. První možnost je značně zdlouhavá a i přes kvalitu soubojů nepopulární. Druhá možnost se zase velmi složitě provádí, protože i stráže v těžkých brněních na tom s parkůrem nejsou nejhůře. Nehledě na stráže na střechách.

Grafika je opravdu úžasná a skvěle optimalizovaná. Bohužel hra nenabízí příliš rozmanité prostředí - města jsou si velmi podobná a těch opravdu krásných lokací je málo (napřiklad přístav je vynikající a i okolí měst, kde se ale bohužel odehrává minimum děje hry, je také nádherné).

Ve výsledku je první díl AC spíš takovým tech-demem. Hrou, která měla zjistit, zda je takovýto žánr hry rentabilní a dovolit hráčům v podstatě bez naroku na zisk vytvořit svými názory díl další.

Pro: grafika a optimalizace, soubojový systém

Proti: malá rozmanitost prostředí, stereotypní náplň misí, nedokonalé vraždy samotné, absence titulků

+12 +17 −5

Grand Theft Auto IV

  • PC 85
Tak právě příjemně to nezačalo - instalační proces byl zdlouhavý, a než jsem se dopracoval ke spuštění samotné hry, něčím jsem si prošel. Každopádně, jakmile začala hra samotná, věděl jsem, že si to užiju. Celá první cutscéna, fungující také jako úvodní titulky, se mi hodně líbila. První mise byly takové nemastné neslané, ale nějak to začít musí, že. Jakmile se však Nikovi dostala do ruky zbraň, v tom momentě mě to opravdu začalo bavit. Taky jsem ocenil poměrně nový systém policajtů - zatímco v předešlých dílech museli být přímo u vás, aby po vás šli, zde stačí, aby vás někdo při zločinu viděl a už to nahlásí (tedy, takhle jsem si vysvětlil tu skutečnost, že kolikrát mě začali hledat třeba i až po 15 sekundách od krádeže auta). Ztratit se policistům je taky nyní obtížnější, což se jistojistě cenní. Skutečnost, že se toho opravdu hodně ovládá přes mobil, je zpočátku podezřelá, ale brzy jsem si to zamiloval. Šipky mě bavily, bowling mě bavil, billiard byl divný. Ožrat se je jednou dvakrát fakt prča, pak už jenom otrava. Možnost svézt se taxikem jsem taky rozhodně uvítal. Celkově mi mise přišly snadší, než v předchozích dílech, a pak zejména vůbec poslední příběhová mise mě hodně zklamala (ovšem ukončení u sochy svobody bylo fajn, o tom žádná). Poměrně častá možnost volby se zdá být hezkým zpestřením, nicméně při druhém hraní konajíc věci jinak (tj. zabil jsem ty, které předtím ne, nechal jsem žít ty, které před tím ne, atd.) jsem nepociťoval žádnou významnější změnu. Celkový počet příběhových misí od San Andreas klesl, ale to vůbec nevadí, protože téměř každá z oných misí je zábavná a svům způsobem originální (narozdíl od zmíněného SA). Vedlejších misí a způsobů, kterak se v Liberty City vyřádit a přitom přidávat procenta do celkového dokončení hry, je také hodně.

Co do technologického rázu, hra opět nezklamala. Jistě, na grafice se najde sem tam nějaká ta muška, ale takhle dobře vypadající městskou akci (ne že by jich bylo hodně) jsem stejně nikdy neviděl. Použití Euphoria enginu je ocenitelné, jelikož to poskytuje mnohdy výbornou podívanou a někdy dokonce trochu realismu, každopádně to, co předvádí sám Niko, je častokrát šíleně přehnané a otravné (např. lehce do něj ťukne projíždějící auto a on z toho půl minuty pokulhává dozadu a nakonec ještě spadne...co to?). O soundtrack jsem se nestaral, hned z kraje jsem tam naházel svůj výběr a každá jízda byla o to příjemnější.

A teď k tomu zásadnímu - Jak dlouho to fakt baví? Navzdory tu a tam blbým a nezábavným misím byla nejsilnějším tahákem SA schopnost udržet hráče zabavené na ku***sky dlouhou dobu, a ačkoliv jsem jí třeba nedokončil, vím že celkově jsem s ní strávil přes 100 hodin. Už teď ale vím, že z toho ani polovinu nestrávím se čtyřkou, a to z jednoho prostého důvodu - naprosto všechno v této hře omrzí. Všechno. Problém je, že všechno, co hra nabízí, nabídne už při plnění příběhových misí, a nenechá nic extra na potom, a dokončení příběhu zabere stěží kolem 20ti hodin (+ pár hodin strávených bezmyšlenkovitým blbnutím a zkoumáním celého města mezi misemi). A po dokončení příběhu je motivace hrát dál tím pádem minimální (nepočítaje multiplayer).

Je mi jasný, že hodně lidí to zkrátka baví a bude bavit ještě hodně dlouho převážně i kvůli zmíněnému multiplayeru, ke kterému jsem se jaksi nedostal, a tak zde hodnotím jen a pouze příběhovou část hry, protože hledat a střílet ptáky se mi nechtělo, a drbat se s přemísťováním vozidel do jedné a té samé garáže mě taky tak po páté moc nelákalo. Za sebe říkám, že příběhová část samotná je dost silná na to, aby přinutila kohokoliv uznat, že se jedná o titul vysoké kvality (a někoho, jako mě, snad i donutit projít si celou věcí okamžitě ještě jednou). Už to nehraju, ale jsem si jistý, že si to rád v nedaleké budoucnosti zopakuju.

Pro: Grafika jako celek, téměř každá příběhová mise je skrz na skrz zábavná a originální, příběh, mobil, taxiky a ostatní novinky

Proti: Některé vizuální detaily, Euphoria na Nika leckdy působí krapet přehnaně, všechno docela brzy omrzí

+12 +14 −2

KKnD 2: Krossfire

  • PC 85
Spolu s Age of Empires II: The Age of Kings ( možná to je ode mě trochu odvážné tvrdit ) je pro mě nejlepší strategickou hrou konce 90. let. Samozřejmě vím, že je moc podobná Command & Conquer, který vyšel před X lety s předstihem, ale přesto všechno mi více zachutala KKND série.

Graficky se sice nejedná o nějaký skvost a hlavně pouštní mapy docela saly, protože se mi docela často stávalo, že jsem přehlídl nějaký nenápadný důležitý tunel, který mě stal i celou rozehranou hru a já musel rozehrávat od začátku.

Hlavním lepidlem je proto to nejdůležitější a tím je hratelnost, která je velmi intuitivní a jednoduše implantovaná do přehledného bočního menu panelu, kde najdete všechny budovy i armádu pohromadně a není proto nutné složitě pobíhat po mapě s kursorem po budovách a tvořit v každé jinou pěchotní jednotku.

Dalším prvkem ke zvyšení hratelností je těžba surovin, která je ve hře jediná a urychluje to tak piplaní se s ekonomikou hry na úkor boje. V pozdější fázi hry můžete ropné doly nahradit elektrárnami, které narozdíl od nich mají nekonečnou energii.

Celkový počet ras se zastavil na číslovce 3 ( lidé, zmutovaní lidé a roboti ), což se může někomu zdát málo hlavně oproti takovému už zmíněnému Age of Empires II: The Age of Kings. Nelze než souhlasit a klidně bych snesl i o dvojnásobek nynějšího počtu. Vyrovnání je však spravedlivé a přibližuje se nejvíce ke StarCraft, kde každá rasa vyniká v něčem jiném.

Multiplayer je taky perfektní a malým flíčkem tak budiž jen malý omezený pošet map, který se po čase ohraje. Tudiž by bodlo náhodné rengerování terénu, které však chybí, ale dá se nahradit implantovaným level editorem, který je rovněž velmi jednoduchý a zvládne to v něm opravdu každý.

Pro: Jednoduchá hratelnost, hudba, široká škála jednotek ( pozemní, jezdecké i letecké + speciální možnost úpravy vlastní autojednotky podle vlastního vkusu ).

Proti: Někdy nepřehledná grafika ( tunely v poušti ), mohlo být více fragcí, chybí náhodné rengerování multiplayerových map, místy cheatujicí počítač.

+12

Duke Nukem 3D

  • PC 95
Pro mě jedna z dalších legendárních her a legendy hodnotím vysoko. Ale tentokrát musím udělat vyjímku, později vysvětlím proč. Hrál jsem Atomic edition (s novou epizodou), hrál jsem později i verzi pro Playstation, která obsahuje jednu zcela novou epizodu s názvem Plug and Pray, vydanou pouze na PSX.
Co dodat.. v dobách, kdy frčel Doom 2, Hexen nebo Heretic přišel DN3D a byl skvělý, hezčí graficky, technicky vyspělejší než ostatní doomovky. Umožňoval např. skákání, skrčení, létání, potápění, střílení nahoru i dolů. Ve hře se poprvé objevují i reálné prvky, takže se můžete kochat i rozbíjením okolí. Na SVGA grafické kartě VESA kompatibilní šlo rozlišení nastavit až 800x600. Přes to všechno má Duke jednu vadu na kráse, předměty a monstra jsou ještě kresleny 2D a tak potkat nějaké monstrum z blízka nebylo nikdy zrovna oku lahodící. Ještě jednu věc bych PC verzi vytknul a tou je hudba. Kromě úvodní melodie, která vstoupila do historie, je hudební doprovod spíš o ničem a je lepší si jej vypnout.
Naopak vynikající soundtrack vznikl pro verzi (pozdější) na Playstation, kombinace rockových a elektro skladeb k Dukovi náramně sednul (něco se dá poslechnout i na Youtube). Verze pro PSX obsahuje i nové plně 3D videosekvence. Kdyby tohle všechno bylo i na PC, neváhám a dám 100. Proto těch 5% dolů.
Přes to všechno Duke Nukem byl revoluční, posunul vývoj FPS o pořádný kus dopředu a zaslouží si jistě vysoké hodnocení.
Dodatek: Před několika lety byl do hry vydán volně šířitelný High resolution pack (velikost až 200MB), který obsahuje nové textury a posouvá grafiku DN3D podstatně výš. Upřímně, po shlédnutí screenshotů na webu mám nutkání hru nainstalovat a znovu si jí projít.

Pro: Legendární průkopník FPS, detailnější prostředí s reálnými prvky, postava Duke a jeho hlášky, hratelnost, zábavnost.

Proti: Slabší hudební doprovod.

+12 +13 −1

Duke Nukem: Manhattan Project

  • PC 75
Podle mně docela slušná plošinovka. Určitě by byla hodnocená líp, kdyby neexistoval Duke Nukem 3D a Manhattan volně navazoval na předchozí sérii plošinovek. Bohužel to pořadí vývoje je takové, jaké je... Osobně jsem také čekal nějaké velkolepé pokračování Duke Nukem ve formě FPS a když jsem viděl Manhattan, jen jsem nevěřícně kroutil očima. Neměl jsem v něj důvěru a taky se domníval, že je to krok zpátky. Nicméně jsem ho zkusil a dohrál se zaujetím až do konce. Přeci jen ta Dukovská atmosféra je tam trochu znát a chytne...
Manhattan bych bral, kdyby to bylo jen takové odbočení při vývoji nové FPS. Třeba mohl oživit sérii Dukovských plošinovek a položit základy pro několik dalších. Ale každopádně 3DRealms měli pracovat na nové FPS (dokončit svého Duke Nukem Forever), aby měl DN3D plnohodnotného nástupce. Bohužel Manhattan mi tak nepřipadá. Teď už se nevyvíjí nic a Manhattan je takovou podivnou tečkou za celým nadějným projektem.

Pro: Zábavná plošiňovka s promyšlenými levely, atmosféra Ďúka.

Proti: Chybí ten třetí rozměr...

+12

The Graveyard

  • PC 20
The Graveyard je zajímavé dílo, které se ale těžko dá nazývat hrou (i když mnoho prvků hry má). Hru začínáte na hřbitově a to je jediná lokace kam se v této "hře" podívaté. Vaším úkolem je dojít na konec cesty až k lavičce. Není to tak lehké jak se zdá, protože ovládání je horší a než tam dojdete tak asi umřete nudou. Na konci si poslechnete krátkou a velmi pofiderní písničku a jdete zpět z hřbitova. Konec.

Jeden z mála plusů které tato hra má je grafická stránka, které je na dobré úrovni. Atmosféra hřbitova je celkem dobrá, ale to je tak vše.

The Graveyard je tedy nejkratší hra co jsem kdy hrál a troufám si tvrdit že i nejkratší hrou co exituje. Tvůrci sami říkají že The Graveyard není tak úplně hrou, já ji ale tak vnímám protože prvky hry má. Asi nejvíc mě překvapilo že si za tuhle hru někdo nechá zaplatit. Z ofic. stránek lze sice stáhnout, ale pouze demo. Plná hra údajně obsahuje ještě smrt, za 5 dolarů je to ale trochu málo

Pro: Grafika, perfektní atmosféra

Proti: Krátká herní doba, cena (ano někdo si za tohle opravdu nechá zaplatit), špatná hratelnost

+12

Vlak

  • PC 95
Vedle Blackthorne,Wolfenstein 3D, .Dyna Blaster rozhodně jedna z nejhranějších her v hodinách informatiky a administrativy. Tahle hra se stala erární výbavou každého pc na každé škole, hrál ji snad každý počínaje učitelem a jelikož je přístupná i slečnám co jinak cákancům krve na zdi zrovna neholdují, tak bylo pokrytí téměř 100%. Princip jednoduchý a zaběhnutý již z dob hraní známého hada, tady je vše barevné, zábavné, pozdější mise znatelně těžší, takže si přišel na své jak ten co zabíjel jen přestávku, tak i ten co chtěl podkopat morálku už takhle skomírající aktivity v celé hodině. Později tyhle hry, alespoň v případě mém a mých hráčských druhů vytlačil Atomic Bomberman kterej nabízel možnost pro více hráčů.

Pro: zábava, později celkem obtížné, spolehlivě nasere 4 z 5 vyučujících

Proti: nenasralo toho pátýho

+12 +14 −2

Tom Clancy's H.A.W.X.

  • PC 60
V podstatě souhlasím s xxxfuckerem, jen dodám pár svých postřehů:

Co mi vadí:
Nulový pocit z rychlosti, nepoměr velikostí objektů, tanky jezdící rychlostí cca 400km/h, helikoptéry pak 1000km/h, spawnující se nepřítelé (nikdy neslyšeli o koordinovaném útoku?), mise o ničem, stabilita letadla (bez zpomalení lze stoupat do 15km a pak najednou během 200m letadlo zpomalí na cca 100km/h), nemožnost dostat letadlo do problémů v extrémních manévrech v módu s Asistencí (stoupání, střemhlavý let, radikální zpomalení). Šablonovité mise, wingmani jen do počtu. Skoro žádný rozdíl mezi letadly (A10 nebo SU-25? V podstatě to je jedno). Mód bez asistance je blbost, pominu-li ovládání vzaté k obrazovce, tak je to šíleně nepřehledné a i přes fajn vychytávky je efektivnější létat s asistencí... kéž by bylo možné asistenci vypnout, ale používat standardní pohled. Mizející objekty (sestřelená letadla, rakety), nemožnost kolize s ostatními letadly... pamatuje někdo ještě to nadšení při sledování padajících trosek letadla v replayi z 5km výšky ve hře Dropship? Příběh je absolutně směšný (Proti USA se znenadání obrátí soukromá vojenská společnost, obsadí půlku země, hrozí atomovkami, dva nebo tři protiútoky, konec hry).

Resumé:
HAWX se snaží tvářit ultra originálně, ale ve skutečnosti jde je o kopii série Ace Combat (3/4 misí naleznete už v prvním díle série Ace Combatu a.k.a. Air Combat). V rámci PC scény to je ale jenom dobře, nic podobného totiž v posledních mnoha letech nevyšlo. Bohužel ale spousta věcí skřípe, včetně poměrně monotónní náplně misí (způsob, jakým jsou úkoly podávány), které kopírují neustále stejné schéma (hlavní cíl: něco zničit; zvrat v misi: nepřátelské posily). Nicméně po celou dobu hraní (19x 5-15 minut) jsem se poměrně dobře bavil, několik misí překvapí, grafika plní účel (větší pocit z rychlosti tu ale mohl být), zkušenosti možná někoho motivovat budou (podle mě jsou zbytečné)... Chválím ale poměrně zdařilou implementaci multiplayeru, od coopu až po versus.

Poznámka k módu Asistance Off: V tomhle módu je pohled přepnut na vnější kameru snímající letadlo z boku, respektive tak, aby byl vidět zaměřený cíl. Ovládání je vztaženo k poloze obrazu (ne letadlu), je vypnuta většina ukazatelů. Hlavně ale lze provádět různé krkolomné manévry a minimální rychlost není pevně omezena na cca 1000 km/h (lze dostat letadlo do "stallu" a lépe manévrovat v "kontaktním" boji do 1000m). Škoda, že jeho použitelnost je díky zmatku v podstatě nulová (zvlášť pro lidi, kteří jsou zvyklí na ovládání modelů letadel pomocí vysílačky...).

Poznámka k ERS (Enhanced Reality System): Slouží k navádění na cíl pomocí letového tunelu znázorněného a HUDu (viz třeba přistání na planetu ve filmu Aliens). Jeho použití je ale minimální a kromě 3 průletů daných v misi a jednou v závěrečné misi je také v podstatě k ničemu.
+12 +13 −1

Lands of Lore: The Throne of Chaos

  • PC 85
Celkem dobrý dungeon, který ve své době (dle všemožných médií) patřil k nejlepším. Bohužel já se k němu dostal docela pozdě, takže nedokážu až tak ocenit jeho „kvality“, jako bych je asi ocenil v době, kdy tato hra vyšla, no budu se o to alespoň trochu snažit.
Takže na úvod začnu výčtem kladů. Na téhle hře se mi opravdu líbila pohodová pohádková atmosféra, perfektní hudební doprovod, množství předmětů, u kterých mi ovšem bohužel chyběl jejich popis, dále se mi líbila propracovanost některých dungeonů a především jejich různorodost. RPG systém byl také udělán docela dobře (ač byl vcelku zjednodušený), kde si hráč musel trénovat své postavy nejlépe ve všech směrech.
Nejvíce mi na téhle hře ovšem vadilo respawnování některých protivníků, hlavně v lokaci „bílá věž“, tuším, že to bylo 3. patro, kdy jsem málem už nervozitou hodil PC z okna:D. Také by neškodila větší variabilita kouzel (kouzla se liší pouze způsobovaným zraněním). Přes tohle všechno to byl ale velmi kvalitní Dungeon, který na nějaký ten čas zabaví i v dnešních dobách, avšak už trochu ztrácí na lesku.

Pro: Atmosféra,Zpracování dungeonů, hudba, dabing.

Proti: Kouzla, Respawnování protivníků, chybějící popis předmětů.

+12

Star Wars Jedi Knight: Jedi Academy

  • PC 90
Možná je to tím, že jsem Jedi Outcast nikdy nehrál. Možná je to tím, že souboje světelných mečů dokáží vždy lapit můj pohled. Prostě Jedi Academy mi ve většině ohledů sedla. Náplň misí byla přijatelně zajímavá, většina dovedností při užití dostatečně zábavná (blesky!), příběh (klišé) a hudba navozovaly vzpomínky na původní filmy. A zpomalené závěry bojů se Sithy většinou dodávaly patřičnou atmosféru (ani nevím jakou :-)).

Tak nějak mi připadá, jako by si Jedi Academy vybralo jeden deficit KotOR - tedy souboje - a ten se rozhodlo (víceméně úspěšně) dosti vylepšit. A vzhledem k tomu, že jsem naopak obě tyto hry hrál, pak nechápu, jak by to na mě mohlo nepůsobit.

Vysoké hodnocení je tedy především za to, že Jedi Academy jest mým oblíbeným kýčem. Můžete tedy s hodnocením nesouhlasit (často i oprávněně), ale to je tak vše. Zcela rozumím kritice příběhu či systému hry celkově (= možnosti/nemožnosti voleb). Avšak Jedi Academy nad tím ční jednou kvalitou - dobře se to hraje. :-)
+12

F.E.A.R. 2: Project Origin

  • PC 65
Tak a F.E.A.R 2 mam za sebou a musím říct že to není bůh ví jáka good gamesa :) ale rozhodně je lepsí než jednička a stojí za to dohrát. Grafika Fearu 2 vzhledem k tomu že se jedná pouze o předělaný engine prvního dílu není kulervoucí(hrátky světla jaký jsou ve hře nikomu dnes dech nevezmou)ale jinak jsem si na grafiku nestěžoval. Voda vypada pěkně,různé filtry a HDR zejména hlavně Motion blur mě ve hře nevadil. O proti prvnímu dílu je rozhodně hezčí prostředí a obvzlášt exteriéry jsou příjemným zpestřením. Trosky města po atomovém výbuchu se mě hodně zamlouvala jak po textury tak padajicí nukleární prach. Po stránce hratelnosti taky neni hra špatná ale co mě dost chybělo je vyklánění se spoza rohu pač jste lehký terč a váš armor and lifes utrpěj pravě díky tomuto nepochopitelnému nedostatku.Také me nepřisla moc užitečná funkce překlopení stolku a podobných objektů za účelem krytí. Příběh neni není nejhroší ale že by mě nutil hru zapnout znovu to se říct nedá. Po herních levelech jsou rozmístěny ružné Informační disky a zapisníky :) aby si je hráč mohl přečíst,nevím jak ostatní ale mě po dvaceti noutech a jejich zbytečnému obsahu už dál nebavilo jejich čtení a tak jsem je ignoroval. Ale ted k problému,který mě prostě znechutil Fear 1 a díky němu jsem jej nedohrál (Stereotypnost) sice ma hra venkovní lokace což jednička ne a pár zajímavých míst ale po půlce jsem si říkal My god už aby byl konec :( nuda se po pár hodinách bohužel opakuje. Co se týče atmosféry a lekaček tak Demo bylo podle mého nazoru 2x strašidelnější a AVP2 je atmosférou a hrůzostrašností od FEARU na hony daleko. Lekací momenty jsem očekával po dvou hodinách hry a půl lvl dopředu :D Bohužel musím říct že Fear 2 je tak troch vykradač nápadů. Objasním konec hry se odehrává v jakémsi krytu a jeho design mě až moc připomínal STALKERA a některé lokace a bitky Half.Life 2 viz město a okolí Konečné lokace. Také samotná ALMA je až moc nápadně podobná zavěrečněmu ženskěmu zombí z filmu REC a vzhled vojaků ( ne všech typů) Combine z HL2. A na závěr ozvučení a o tom neni nic moc co komentovat pač dneska je celkem standart že hry maj zvuk výborní ( především zvuky duchu když mizej se mi hodně líbil). Fear 2 neni tak hroznej jako jeho předchůdce a rozhodně nelituju že jsem ho dohrál a až bude stát tři kila tak se koupit vyplatí :) ale neni to zas tak dobrá hra,abych se kní během nasledujcího roku vracel. Jo a ještě AI nepřátel jendnim slovem Slušná !


Ps: voda je pěkna :) tok vody po zdech alá Bioshock se mě nemůže nelíbit :)
+12 +13 −1

Wing Commander IV: The Price of Freedom

  • PC 90
Štvrtý diel je na tom asi najlepšie, čo sa produkčných kvalít týka. Pretože keď hovoríme o posledných dieloch tejto ságy, zároveň sa musíme baviť aj o jej „filmovej“ časti, ktorú Chris Roberts priviedol v tomto diely k dokonalosti. Až tak, že sa poniektorý pýtali, či pozerajú film alebo hrajú hru. Keď už sme pri hraných sekvenciách, hra sa na niektorých miestach vetvila, podľa toho ako sa hráč rozhodol, k čomu patrilo aj niekoľko odlišných koncov a slovná výmena na záver. Svoj nezanedbateľný kus práce si tu odviedli Mark Hamill, Malcolm McDowell, Tom Wilson i John Rhys-Davies(aj keď toho tu tentoraz veľa nebolo), dokonca by som povedal, že hrali ešte lepšie ako v prípade WC3. Aj keď...

Wing Commander 4 mal svoje muchy, niektoré scény neboli zrežírované až tak dobre – keď už sa zameriavam na jeho filmové kvality. Občas to vyzeralo akoby Roberts nechával na scéne postavy príliš dlho, aby zvýšil dramatický efekt, avšak skôr - či neskôr, to začalo byť otravné.

Druhým problémom, trochu závažnejším, sú misie samotné. Áno, obsahujú pestrú škálu úloh, medzi týmito misiami sú však také, ktorých jedinou náplňou je preskúmať sektor a zabiť všetko na čo narazíte. Nebol by to problém, keby tieto misie netvorili väčšinu vašej náplne.

Pritom aj napriek chybám, ktoré si človek uvedomuje, ta hra nechala v človeku len príjemné spomienky (viete čo je diskotéka? keď máte hru, ktorá je na množstvo CD a každú chvíľu ich prehadzujete. :-)) a relatívne kvalitný filmový zážitok.

Pro: je to zaujímavý interaktívny film, herecké výkony hlavných zúčastnených, niektoré misie

Proti: občas drhne réžia, veľká väčšina misií typu seek and destroy

+12

Medal of Honor: Allied Assault

  • PC 80
Slušná FPS s dobrou atmosférou. Některé mise měli opravdu doborou atmosféru (stejně jako v cod), počet zbraní slušný, AI mi taky nepříšla nejhorší (přecejenom je to ale už starší hra). Grafika pěkná, hratelnost dobrá a rozhodně stojí za zahrání i dnes.

Multiplayer jsem nikdy nehrál, takže ho hodnotit nemůžu. Nicméně sing je pěkná akce která se dobře hraje, boužel ale konec přichází relativně brzo

Pro: Grafika a perfektní atmosféra, celkové zpracování hry, zbraní atd.

Proti: krátké

+12 +13 −1

Spore

  • PC --
Ty komentáře pode mnou jsou skutečně dlouhé, rozhodně jsem je nečetl všechny, takže je možné, že řeknu něco, co už řekl někdo jiný, každopádně stručně a jasně:

Bez nějakého delšího přemýšlení můžu klidně říct, že nebýt editorů, byla by to, tedy aspoň z pohledu více či méně dospělého hráče, docela tragédie. Všechny složky hry mohly být daleko propracovanější. Rozhodně bych dost ocenil, kdybych si například mohl vytvořit několik druhů pozemních vozidel pro různé terény a taktiky. Ale ne, celé je to jenom o tom vytvořit si vozidlo naprosto libovolného tvaru, a čím víc zbraní na něj naskládáte, tím bude účinnější... WTF?

Dobře, zjevně je to hra pro děti. To je ale škoda. Být to seriózní higly-customable hra "pro dospělé", nejspíš bych si užil mnohem víc.

Pro: EDITORY, tak nějak to funguje a baví

Proti: Všechno je to děsně zjednodušené, hnusná grafika, infantilnost

+12

Bridge Builder

  • PC 80
Zajímavý počin na poli freeware, který jasně dokazuje, že jednoduchý koncept a hratelnost k sobě nepotřebují uberextra grafiku. Graficky je to opravdu jednodušší než leckterá hra na mobil a když tak nad tím přemýšlím, než začnete stavět, vypadá obrazovka jako nějaký graf. Do toho naskládáte pár kostrbatých tyček, proženete přes ně čtyři kostičky a je vymalováno. Vlastně vymalováno, někdy člověk vymýšlí dlouho most, pak se modlí aby vlak přejel, sleduje jak most červená a červená, až někde povolí. Občas je ale zábavné sledovat, jak si vlak rozbije ústa.

Tahle hra šla vždy tak nějak mimo mne, ale jednou jsem se hecl a dokončil všechny levely. Fanouškům logických her mohu vřele doporučit!

Pro: V jednoduchosti je síla!

Proti: Slabší grafika

+12

How

  • PC 30
Přiznám se, že ač je pro mne vždy na prvním místě hratelnost, hodnotil jsem tuto hříčku čistě jen za vizuální zpracování, poněvadž je to vážně pěkné:) Okolí ani tak ne, ale dívka je zpracována do nejmenších detailů, je krásně rozpohybovaná a obrázek který vidíte u hry, jsem měl asi tři dny jako tapetu na mobilu.

Jenže to je tak vše co hra nabízí, házet balóny do studny mi jako veliká zábava nepříjde a o nic jiného v How fakt nejde. Vlastně jo, dívenka sebou občas doslova švihne o zem a dá si šlofíka. Samozřejmě ji nelze probudit, takže na ni musíte čučet, dokud se uráčí vstát.

Hra působí takovým snovým dojmem a není se čemu divit, protože dívka ve hře užívá omamné látky. Jo fakt, normální narkomanka:) Ono totiž balónek nemusíte jen nést, ale dá se i vdechnout, byť to ve hře vypadá jako by ho snědla. Důsledkem vdechování rajských plynů, či co to je v těch balónech, dívka tmavne a tmavne, až překvapivě...


...usne.


Na internetu jsem se dočetl, že autor do hry zakomponoval jakési vtípky, nebo skryté věci, na které se dá narazit. Jo, to je fajn, ale kde u vousů pákistánského prodavače cukru jsou?! Hrál jsem hru několikrát, ale nikdy jsem na nic nenarazil. Teda když nepočítám studnu, balóny a chrnění. Nevěřím tomu.

Matně si také vzpomínám, že u How chybí hudba i jakékoli další ozvučení. Je to celkem škoda, poněvadž kdyby to obsahovalo aspoň nějakou poslouchatelnou smyčku, která by se hodila ke snové atmosféře, mohlo být hodnocení o stupínek vyšší.

Takže: How je nehra, na kterou se krásně dívá, ale i ten nejotrlejší hráč freewareovek se na ni nevydrží dívat víc než pár minut. Ale prohlédnout si krásně udělanou dívku mohu doporučit.

Pro: Snová atmosféra, nádherná animace dívky.

Proti: Není to moc hra, bere z toho spaní a chybí hudba i zvuky.

+12

Fallout 2

  • PC 95
nespočet možností,spousty postav a humoru.Tuhle hru už mám za sebou několikrát a vždycky si jí znova ráda zahraju.
Souboje,ikdyž občas na dlouho,jsou super a tato hra se jako další řadí mezi mé hodně oblíbené.

Pro: rozsah a nespočet možností,humor a rpg systém

Proti: snad jen občas boje,které trvají dlouho

+12 +16 −4