Pro pohodlnější navigaci i přístup k pokročilým funkcím Databáze-her.cz doporučujeme povolit si ve svém prohlížeči JavaScript.

Nejlépe hodnocené komentáře

Be a King

  • PC 60
Pro mě docela velké překvapení, i když od Rake In Grass jsem zkoušel nejen Jets'n'Guns ale i Trolla a velmi mě to bavilo, neměl jsem v jakousi ostříhanou strategii příliš důvěru. Ovšem...

Ta hra je něco mezi logickou a budovací strategií. Potřebujete postavit určité druhy budov aby jste splnili zadané úkoly (počet obyvatel, počet různých staveb, výši příjmů) a v některých, většinou koncových, máte většinu místa zaplácanou zbytečnýma domkama, které pomalu bouráte (aby vám stále nesly alespoň ty drobné a měli jste na suroviny, protože dostáváte jen peníze a kámen a dřevo musíte nakupovat).

Hru ještě více oživují náhodné události, které můžou přínést peníze/suroviny, upgrade obraných věží proti neustále útočícím banditům/monstrům, bandu hrdinů, slevy surovin, ale taky cestu na krchov pro vašeho hrdinu.

Když jsem se dostal k plné verzi (po té co mě zaujalo předváděné demo), nešel jsem spát, dokud nebyla dohrána. Po třetí ráno.

Pro: Svižná, jednoduchá, hratelná, místy ne až tak úplně flákací...

Proti: Na konci to už stejně trochu omrzelo... přeci jen pořád opakovat... opakovat... opakovat...

+12

Lionheart: Legacy of the Crusader

  • PC 75
Tahle hra měla určitě potenciál, jen škoda, že to tvůrci nedotáhli. Od poloviny je to fakt trochu nuda, ale dohrát jsem to stejně musel... Fakt velká škoda.....(Je pravda, že jsem Lionheart začal hrát po BG II,což je trochu jiná káva, takže jsem byl dost namlsanej)

Pro: Grafika, prostředí(doba), postavy

Proti: Po určité době začína trochu nudit...( asi by neuškodila trochu práce navíc)

+12 +17 −5

World of Goo

  • PC 75
Trochu mě mrzí, že si Kyle Gabler opět hraje na veskrze originální hru a na spojitost s Bridge Builderem poukazuje pouze jednou úrovní, přestože si z Bridge Buildera půjčuje základní princip hratelnosti a dokonce i princip řešení "poslední" úrovně (Horizontal Transportation Innovation Comittee). Jinak ale World of Goo originální hrou je, především návrhem úrovní - míra recyklace nápadů v průběhu kampaně je minimální, tomu odpovídá krátká herní doba. Pěkná grafika úspěšně využívá jednoduché sprajty a různorodé vizuální efekty.

2009-10-16: Začal jsem hrát.
2009-10-17: Dohrál jsem kampaň, "764 Goo Balls", "05:55:13 time units" (několik úrovní jsem vyhrál opakovaně).

Pro: originalita úrovní, styl, hudba, intuitivnost ovládání

Proti: nepřesnost ovládání

+12 +14 −2

Sid Meier's Alpha Centauri

  • PC 90
Alpha Centauri je, hmm, bezesporu "civka" v zajímavém prostředí. Má poměrně propracovaný děj a souhlasím, že prvně udělá skvělý dojem už při výběru stran. Ty se (po celou dobu) liší svou filosofií a celkovým pojetím života (zde "strategií"). Vzhledem k tomu, že jsem četl Nadaci od Isaaca Asimova, tak jsem si ponejprv vybral Gaiu (bezesporu to ale bylo i tím, že Lady Deidre měla nejpříjemnější hlas : )).

Pak ovšem postupně přichází určité problémy, které se poměrně negativně projeví na kvalitě hraní. Především omílaná nabídka vytvářet si jednotky je spíše otravná (navíc naskočí s každým novým patřičným vynálezem) a v posledku nelze pominout, že jednotek je vyloženě jen pár. Možnosti dávat jim určité bonusy, zbraně a zbroje sice potěší, ale tenhle tristní počet to nevytrhne. Nadto je pravidlem, že pěchota, vozítka, lodě i tanky mají se stejnými zbraněmi stejný útok a se stejnými zbrojemi stejnou obranu. Případná nutnost jednotky "míchat" je tak relevantní varianta jen podle jejich ceny (což je tak vlastně jediné, co se opravdu liší), počtu útoků a částečně i rychlosti. Určitě bych ale přežil, pokud bych měl dříve přístup k rychlejším variantám (tanky, vznášedla).

Prazvláštně rovněž působí, že daleko v budoucnosti stavíte ("vyšlapáváte") na Alphě Centauri poměrně dlouho cesty. Je vážně cestování vlakem v "tunelech" až tak velký "civilizační výkon?". Chápu, že pokud bych rovnou stavěl "railroad", tak by se hra až příliš urychlila (a já bych si neužil některé diplomatické možnosti), ale vymyslet lépe to snad šlo.

Podobně bych i uvítal jasnější systém "terraformování" (obdělávání okolí měst). Pokud se neustále mění bonusy z povrchů, tak i neustále musím přestavovat. U všech základen mi tak permanentně pracují dva "formers" (settleři), čímž pádem hra zase o něco hůře "odsýpá". Nejsmutnější však je, že znečištění z měst se dá nakonec zvládnout jen s Gaiou (jejíž města se časem cca vyplatí obestavět fungusem). Jinak musíte počítat, že vám čas od času vybouchne fungus u základny a zničí nějaké ty "terraformace".

Nakonec bych měl alespoň mírnou výtku ke grafice. Není vyloženě špatná a rozhodně má svůj styl. Ale stále je horší i než v díle druhém a to už musí vyvolat alespoň mírně zvednuté obočí.

Nicméně... Obrovsky zabaví diplomacie. Bude velká škoda, pokud Alphu Centauri jen tak rychle proběhnete jakožto dobyvatelé. Základní vyjednávání je totiž doplněno a různé planetární koncily, kde se hlasováním určuje zmrazování či naopak rozpouštění pólů (chudinky nechráněná města na pobřeží), globální obchodní pakty, možnosti použití brutálních vojenských technologií atp. Možná až příliš silní jsou zvědi (dokonce i na poměry série Civilizace). Byť možnost někomu udělat neplechu a pak to svést na někoho jiného je opravdu prima. Um, tedy pokud to někdo neprovede vám. ;)

Nu, to je tak v posledku vše. Alpha Centauri je zcela jistě nejpřitažlivější civilizací (svým "konceptem"), nicméně novátorství v posledku v některých ohledech naráží. Lze tak říci, že původní (nyní čtyřdílná) série se hraje o něco lépe. A to je bohužel u "civek" naprosto zásadní. Originalita a prima děj to nezachrání, jelikož jde o výhody patrné zejména při prvním hraní, přičemž síla civek je naopak v zábavných variantách a možnostech opakování. Nadto ohromné rozšíření fungusu po postavení Voice of the Planet a Ascend to Transcendence vás naštve tolik (pokud nehrajete za Gaiu - viz výše), že už nebude dále chtít hrát. A definitivní konec je pro Civilizaci něco zcela nenormálního. :-/

V posledku pár měsíců hru pilovat a už nikdy bych ani nemyslel, že bych hrál jinou Civilizaci. Škoda...
+12

Resident Evil 5

  • PC --
Stručně RE5 není survival horor v pravém slova smyslu. Zombíci se na vás hrnou v kvantech nevídaných stále, ale už v tom není ta tajemná atmosféra původní dílu, zde jde jen o bohapustou střílečku bez většího smyslu, přesto velice zábavnou - zvláště souboje s bossy jsou kulervoucí. RE5 je také velice lineární a skriptoidní.

Graficky je to dnešní standard a nejednou mi to připomělo nejnovější díl Tomb Ridera. Ani ne tak level designem (i když v jedné fázi je to TR až hanba), jako použitým enginem. Optimalizace je taky na výbornou.

Ovládání je dobré jak na klávesnici, tak na gamepadu. Nutno říct, že je pořádně oldchool, ale to tak nějak k tomuto žánru patří (survival horor) a RE5 je díky tomu stále značně odlišný od TPS/FPS her.

Arzenál zbraní docela luxusní s velkým množstvím dostupných upgradů. A potěší také sympatické bonusy za nabrané bodíky. Co však frajeři z Camcomu pořádně zmrvili je inventář.

RE5 je zábavná koridorová řež!
+12

Medal of Honor: Airborne

  • PC 75
Dlouho jsem váhal nad touto hrou, protože skoro všude jsem četl jen samé stížnosti. Z gameplayů se mi ale Airborne docela líbilo a tak mi to nedalo a hru jsem si sehnal. Hned na začátku hry mě nadchly seskoky z letadel a po té volnost. To je to, co mi třeba v Call of Duty hodně chybí. První zápornou věcí bych zde asi viděl ovládání. Ať jsem si ho nastavil, jak jsem si ho nastavil, pořád mi to nevyhovovalo (dle mého názoru je velmi neprakticky řešené). Zvuky, na které jsem se těšil, mě taky nějak moc nepotěšily. Všechny zbraně jakoby stejně \"prskaly\". Věci jako špatná AI, krátká herní doba a pár celkem drobnejch bugů dávat do záporu snad nemá ani cenu, protože to je dnes problém i spousty jiných her a nemyslím si, že třeba v CoD: World at War by byla AI o něco lepší. Když to tak shrnu, tak MoH: Airborne určitě neni špatná hra, ale zároveň to neni nic senzačního, co by mě na tolik chytlo, abych se k tomu musel vracet.

Pro: Volnost, upgrade zbraní

Proti: Nepraktické ovládání

+12

Torchlight

  • PC 75
Solidních Diablovek vychází minimum a Torchlight z toho těží. Zdaleka není tak propracovaný jako samotné Diablo, ale abych se tu věnoval balancování všeho možného, na to nejsem dost pošuk na mulťáky. Takže co se mi líbilo a co ne.

Už na začátku mě zklamalo, že ve hře jsou jen tři classy, navíc v roce 2009 jsem čekal nějakou alespoň základní upravitelnost vzhledu postavy. Ale ve hře by to pod vší tou zbrojí stejně asi nevyniklo - každopádně alchymista vypadal děsně cool, takže i když běžně mágovské postavy nehraju, sáhnul jsem po něm. Další zklamání se dostavilo po stránce grafické - neříkám, že by Torchlight nevypadal blbě - všechno je hezky barevné a tak, ale přijde mi, že od Fate se toho moc nezměnilo.

Po zorinetování ve hře mě naštvaly další věci, a to hlavně grafika interface, která imho zbytečně žere místo. K tomu připočítejme ne zrovna ideálně zvolený font, a malé obrázky předmětů. (Btw komu vadí WoWkoidní pojetí některých věcí - však v D3 to všecko bude taky.) Taky jsem po chvíli zjistil, že se moc neorientuju ve statikách - co která jak moc ovlivňuje, zda se do toho či onoho čísla započítává jiné číslo, nebo ještě ne...

Hlavní quest se odvíjí pomalu, vedlejších questů je víc, ale v zásadě jsou to jen tři zoufale se opakující druhy. Některé prostředí mi stejně jako v Diablu přijdou nepřehledná - nemám u těhle her rád, když musím moc řešit, jestli jít teď vlevo nebo vpravo. Lokace s džunglí a lávou jsou v tomhle obzvlášť nepřehledné.

Obtížnost, je jak už tu bylo mnohokrát zmíněno, naprosto primitivní. A protože jsem zvyklý hrát hry na to, čemu autor říká normální obtížnost, jediné problémy jsem měl v různých vedlejších dungeonech, které jsou o nšco těžší - každopadně teď jsem na podlaží 26 a úrovni 29 a ještě jsem ani jednou neexnul. Na druhou stranu bezstarostné kosení všeho co se dostane moc blízko má taky něco do sebe :)

Mimochodem taky mě štvalo, že v obchodech nejsou předměty nějak slušně seřazené, třeba podle ceny, a pohybující se informační okénko taky přehlednosti nepřidá. Nebo že na krystalech není na první pohled patrná jejich kvalita.

Co se mi líbilo je čokl, protože se díky němu nemusím zdaleka tolik vracet do města - prakticky to dělám jen při dokončování questů, nebo když mám moc krámů a nechce se mi čekat až se čokl vrátí. A taky classy a jejich skilly - třeba že se nezdá že by byly bůhvíjak vypilované - vypadájí, že vytvářejí zábavnou kombinaci a mám v plánu si pokud bude čas rozjet hru ještě za pistolnici.

Každopádně mě Torchlight při čekání na Diablo 3 příjemně potěšil, protože to nejdůležitější (návyková radost z rubání) tu prostě je. A i když se nejedná o do detailu vypiplané dílo, tak za prvé je vypiplané dost na to, aby fungovalo a za druhé prakticky nemá v současnosti žánrovou konkurenci.

Pro: festovní rubačka. zajímavé classy. jinak asi není co vyloženě chválit, je dobré že nic podstatného nepodělali

Proti: nepřehlednost některých lokací, mechanismů hry, různých menu, interfaců a nabídek, jednoduché po stránce komplexnosti i obtížnosti, v závěru tomu nějak dochází dech

+12

Overlord

  • PC 85

Pro: humor,hra za zlo,dabing,dobrá AI minions,tvorba zbroje a zbraní

Proti: poušť ke konci hry,moc kouzel,zbytečně dlouhé,občasné záseky,místy nevyvážená obtížnost,minions se občas těžce ovládají,bugy minions se někdy zaseknou ve zdi apod.,časem se hry člověk přejí,bolávé prsty z častého klikání

+12 +15 −3

Wolfenstein

  • PC 60
Nový Wolfenstein je jako kopanec do koulí všem věrným fanouškům ID software, po němž se ale naštěstí hráči dokázali zvednout, posadit se k PC a s bolestí u srdce a v rozkroku hru dohrát. Wolfenstein je totiž dutá, triviální střílečka se stupidním příběhem, zaostalou hratelností a namachrovaným gumákem s dvojsmyslným jménem v hlavní roli (každému "normálnímu" chlapovi přece zkratka BJ jako první evokuje blowjob).

Dutá protože ať už je vaše aktuální mise nazvána jakkoliv, vždycky chodíte jen za směrovací hvězdičkou v horní části obrazovky jako zombie a střílíte všechno, co se vám dostane pod ruku, stereotyp od začátku do konce. Nemá cenu přemýšlet, nemá cenu taktizovat, člověk nemá šanci se do hry pořádně "zažrat" a dokonce ani příslib ukrytých pytlíků zlata vás nepřiměje k zabroušení do nepovinných lokaci.... Kde je ta tajemnost a skvělá atmosféra RtCW? Ano, i Wolfensteinův 8 let starý brácha představuje v dnešní době lepší volbu.

Herní nápady nejsou vůbec dobře využity. Potenciál Veilu je utopen v jeho snadné dostupnosti a malé potřebnosti, když ho můžete používat skoro pořád, není v něm žádné mystično, navíc paradoxně hra je tak snadná, že Veil nemusíte používat vlastně vůbec. Upgrady zbraní představují pár znuděných kliknutí, nápisy typu "na každou příšeru je vhodná jiná zbraň" zcela ignoruji a hru dohrávám takřka jen s MP40 a vypnutým mozkem... Pochválit na Wolfensteinovi tedy mohu jen to, že je to hra "dohratelná", nenarazil jsem na žádnou vyloženou demenci, co by mě přiměla hru vypnout a občas jsem si to nenáročné střílení i docela užil...

Pro: Na odreagování slušná střílečka, sebeparodický příběh může leckoho pobavit

Proti: Triviální, nudné, hratelnostně zaostalé, bez inovace s pár špatně využitými nápady

+12

Operation Flashpoint: Dragon Rising

  • PC 60
O spoustě věcí se říká, že je buď milujete nebo nenávidíte. Nic mezitím.
Nikdy sem nepochopil proč.
Původně sem to měl v plánu použít i v souvislosti s druhým Flashpointem. Jenže když člověk hraje druhý Flashpoint, tak je jako na houpačce. Chvilku ho miluje a nemůže se ho nabažit. Chvilku na to ho z celého srdce nenávidí a posílá do sedacích částí.

Druhý Flashpoint má tolik neskutečných, až přímo amatérských chyb, že to místy pěkné není. Proč pan „JÁ“ velitel nemůže chodit během zadávání rozkazů svým věrným vojákům? To je copak normální? Asi mu pan cvičitel na cvičišti řekl, že uprostřed boje se má vždy zastavit, uvařit si kávičku a v poklidu vydat rozkazy. Od toho pánove cvičitelé přece jsou. Rovněž dá rozum, že všechny budovy jsou během válečného konfliktu kompletně a do čista vystěhované. Na stěhování během válečných konfliktu se přece vždycky najde čas. Vedle toho si už nikdo nevšimne, že budova je jen jedna spolu s kamarádkami ctrl a c.
„Když se na to vyflákli oni, tak já na to peču taky.“ si nejspíš řekl animátor. A tak vznikly geniální, prozaické scény, kdy si voják s injekcí v ruce klekne vedle zraněného a zamyšleně hledí do dáli. Krásné. Za pár vteřin je hotovo a kluci mohou opět hopsat po louce. Pardon, hopsat vlastně ne. Vojáci zásadně každý kámen obchází. To dá rozum. Kámen studí.
Stejně tak asi musí studit zamrzlé mozečky v hlavičkách mých (ne)věrných spolubojovníků. Proč by povely, které jim říkám, dělali okamžitě, když je můžou udělat až za chvíli. Na co se léčit hned, když to jde i při palbě nepřítele. Proč zadávat defenzivní postup, když stejně začnu střílet po všem, co vidím.
A ještě jen taková blbina. Ukládání. Koho zajímá ukládání, že. Na co je ukládání? Spravný voják neukládá! Tudíž tu máme krasný systém checkpointů, vzdálených od sebe podle toho, jak se pan designér zrovna ten den vyspal.

To všechno a ještě mnohem, mnohem víc, jsou věci kvůli kterým druhý Flashpoint při hraní nenávidím a hryžu si nehty.
Pak tu jsou ale věci kvůli kterým ho miluju. Není jich sice moc, ale jsou. Ona je vlastně asi jen jedna. Atmosféra.
Atmosféra s velkým A na začátku i na konci.
Díky nasvícení a bůhví jakým filtrům a fíglům působí druhý Flashpoint při hraní famózně. Nádherně provedené lesíky, vysoká tráva (!), kde po zalehnutí nevidíte ani ň, fantastické kouřové efekty, parádní přestřelky, svištění kulek, provedení zbraní, zvuk střelby…
Nebýt vygumované umělé intelegence na obou barikádách, tak je to neskutečně autentický zážitek. Autentický dle filmového vnímání. Band of Brothers anyone?
Jenže jen o grafice to není. Grafika samotná je chabá. Vše dělá ono nasvícení a provedení.

Spousta věcí je totiž na druhým Flashpointu chabá. Ubohá. Poloviční. A nedodělaná.
Většina prvků je odfláklá a nedotažená do konce. V tolika lidech a za takovou dobu by člověk čekal víc. Mnohem víc. Mohla to být výborná hra po všech stránkách. Takhle má jen jednu. Za to obrovskou.

Pro: Famózní atmosféra, parádní přestřelky, vcelku zajímavé mise

Proti: Spousta nedodělků a polovičatostí, stupidní ukládání, tupá umělá inteligence

+12

Throne of Darkness

  • PC 65
Další z her, které jsem po letech oprášil (DH na mě má špatnej vliv :-))

Po půl hodince hraní se divím, co mě na Throne of Darkness kdysi bavilo. Nemám rád RPG, kde v boji zbytek mojí družiny ovládá AI (i když jde formace nastavit v detailním taktickém editoru). Boj probíhá celkem těžkopádně, dlouhé animace útoků a smrtí ubírají na svižnosti, přitom jde většina monster na pár ran. A ani správa inventáře není to pravé ořechové.

Po dvou hodinách hraní už vím, co mě kdysi bavilo. Brzy jsem se dostal na čerstvý vzduch, kde hlídkuje spousta roztodivných asijských potvor a bitky jsou konečně tužší a zábavnější. Také se mi slavnostně zpřístupnil originální systém předmětů, ve kterém se vyplatí zrecyklovat každý vypadlý kousek (pro mě pohádka). Třešničkou na dortu bylo shlédnutí úžasné, mírně drastické cut-scény.

Po dohrání hry už mám jasno, tahle RPG klikačka nedopadla příliš slavně a nadšení opadlo zhruba v půlce hry. Trůn má jistě své klady, ale vždycky se najde nějaký argument proti. Zajímavé prostředí a potvory se brzy začnou opakovat, kromě velkého finále, které jako by Diablu z oka vypadlo, peklo opředené spoustou kostí a dojde i na otvírání pečetí a fešného bosse. Skilly postav jsou jen pro ozdobu, v žádné jiné hře jsem neměl na konci desítky nerozdělených bodíků. Cut-scén bohužel minimum. A dle mého největší trumf - systém předmětů, v praxi vůbec nefunguje. Regenty na enchantování zabírají hodně místa (ke konci hry jsem měl 5 ze 7 inventářů pouze pro regenty). Jednoruční a obouruční meče nejsou nijak odlišené a párkrát se mi stalo, že jsem vyrobil špatný. Všechny akce v inventáři hrozně dlouho trvají, identifikace předmětu 3 vteřiny, oprava předmětu klidně i celou minutu, výroba nového předmětu několik minut, to celé krát počet postav. V praxi to znamená přerušovanou akci: 10 minut bojuj a pak 5 minut čachruj s předměty.. tedy nic pro mě.

Pro: Samurajské téma, vše co má mít klon Diabla, finále s pořádnou tečkou na konec.

Proti: Nedotažená správa předmětů, podivné skillstromy, pro tento typ her klasický stereotyp.

+12

Manhunt 2

  • PC 40
Tahle hra není ani zdaleka tak špatná, jak se může zdát...jo, to jsem opravdu ze začátku prohlašoval, ale v předposledním levelu (nebo kde) jsem opravdu měl dost. Tato hra totiž fakt není dobrá.

Grafika je vskutku ošklivá, ale není to vyloženě nekoukatelné. A vězte, že grafika patří k tomu lepšímu na této hře. HW nároky jsou rozhodně neoptimální, jsou zde chyby v animacích, jsou tu bugy...ale to stále není to nejhorší. Ona totiž celková hratelnost téhle hry je mizivá. Každým levelem děláte přesně to samé, s těmi vyjímkami, kdy pro změnu utíkáte mezi domy za neustálé palby nepřátel (což ale není právě zábavná část).

Krom toho je tu i jiná sbírka nedostatků a chyb, počínaje blbým ovládáním (některé exekuce jsem si nikdy nemohl vychutnat, protože hra jednoduše neragovala na mou myš, ačkoliv při tutorialu na začátku všechno fungovalo správně; při normálním pohybu je nemožné dívat se nahoru a dolů, což jsem viděl pouze u The Thing, a i tam mě to patřičně sralo; míření je vyloženě krkolomné; rozvržení kláves je pro mě nepohodlné, a není možné ho přenastavit...PROČ KURVA?!), místy divnou a divokou kamerou, nepřáteli, kteří jsou neuvěřitelní dementi a géniové s šestým smyslem zároveň (někdy se můžu proběhnout přímo před nima a oni na to nereagují, někdy se plížím 10 metrů za nimi a oni se vzápětí otočí a začnou to do mě pálit) a příšernými zvuky zbraní konče.

Abych ale něco také pochválil a odůvodnil ta procenta, atmosféra by se místy dala krájet, násilí jsem si (alespoň z počátku) nadmíru užíval a z nějakého záhadného důvodu mě to osobně dobrou první půlku opravdu bavilo. Pak ale přišla druhá půlka složená z neuvěřitelně blbých levelů, s dechberoucně špatným level designem a vzroustající nudou. Kromě toho se mi dvakrát stalo, že na konci levelu se mi hra na začátku filmečku (mimochodem, filmečky jsou odporné) zcela sekla. Samozřejmě jsem si během toho hru neukládal, jelikož z počátku jsem čekal, že checkpointy se zapisují sami (ale ne, vy musíte hru uložit ještě manuálně, abyste při dalším hraní pokračovali od posledního checkpointu), tudíž jsem level musel opakovat od začátku. Jakmile se mi to stalo podruhé, měl jsem všeho dost a hru nemilosrdně odinstaloval.

I když by se mohlo najít pár jedinců, jako jsem já, které by to zpočátku mohlo bavit, celková kvalita hry to jistojistě dřív nebo později zastíní a takový jedinec by hru akorát začal nenávidět za to, že s ni ztrácel čas. Ruce pryč!

Pro: Místy hustá atmosféra, násilí je super (dokud se neokouká), první půlku mě to bavilo, odinstalace je ultra rychlá

Proti: Všechno ostatní a pokud hru načnete a okamžitě vás neodradí (budete hrát dál), může vás vynervovat jako žádná jiná

+12

Wanted: Weapons of Fate

  • PC 70
Takhle má vypadat hra podle filmu! Na wanted jsem se docela dlouho těšil a splnila přesně to co jsem od ní očekával - dobrá hratelnost, pěkné cutscény a zajímavé prvky v podobě zastavení času nebo zatáčení kulek. Vše navíc doplňuje pěkná grafika, hudba a nějáký ten příběh.

Začnu první a největším kladem hry - hratelnost která je skvělá. Tvůrci použili krycí systém ve stylu kill.switch (no dobře tak Gears of War) se kterým si poradily mnohe mlépe než v takovém 007: Quantum of Solace. Klasické zpomalení času se zde nekoná, můžete však čas na nějáké 3 sekundy zastavit a v některých scénách budete dokonce sestřelovat střely přímo za letu. Druhé spestření je křivení dráhy kulek takže můžete klidně zasáhnout protivníka který se skrývá v místě kam by jste jinak neměli šanci dostřelit.

Příběh hry sice není nic extra, možná až uvidím film dojde mi že je skvělý (ale možná taky ne). Cut scény jsou pěkné, stejně tak grafika celé hry a dabing. Největší mínusy jsou některé mise, jeden příklad za všechny – finálová mise kdy jste se musely dostat nahoru do věže a prošli jste vždy dvěmi identickými patry – takhle natahovat herní dobu není zrovna nejlepší. Nesmím taky zapomenout na to že je hra strašně krátká a během nějakých pěti hodin mě už čekal závěrečný bos .

Pro: Dobrá hratelnost, systém krytí, příběh, grafika, ozvučení, křivení dráhy střel

Proti: Krátké, souboje s bossy

+12

Call of Duty: United Offensive

  • PC 70
Jako datadisk se Call of Duty: United Offensive od prvního dílu této válečné série v mnohém neliší. Mise, které jsou nové opět nezklamaly, mezi ně bych hlavně zařadil misi v letadle a následné mise v Holandsku a na Sicílii, kde se opravdu povedlo prostředí (pobřeží, městečko a celkově to venku bylo pěkné). Mise občas nudily a poslední mise za Rusy byla těžší, ale jinak hodně povedený datadisk ke skvělé jedničce.

Pro: Mise, prostředí, atmosféra.

Proti: Občas nuda, větší obtížnost poslední mise za Rusy.

+12 +14 −2

SAW

  • PC 70
"I want to play a game." Památná to věta, kterou pozná každý, kdo viděl alespoň jediný díl filmové série. Není tedy divu, že je to to první, co uslyšíte v této hře. Tato hra má ale s filmem společného méně, než by se mohlo zdát. A to jak v dobrém, tak špatném slova smyslu.

Začnu tím, na čem tato hra stojí, a to jsou hádanky. Co se různorodosti týče, není to žádná sláva, za což možná tak trochu může i fakt, že všechny druhy hádanek jsou představeny během první hodiny hraní (samozřejmě na ty vyjímky, kdy se jeden druh hádanky objeví jedinkrát za celou hru, což zpravidla bývá při zachraňování jednotlivých osob). Nicméně, jejich obtížnost postupem hrou roste a tak se stávají čím dál zajímavější (opět až na vyjímky, kdy jsou v jádru prostě snadné a takové přetrvávají až do konce). Co se se nápadu týče, nejvíce se mi líbila ta částečně zatopená místnost plná sloupů, jejíž stěny a sloupy byly všelijak pokryté čísly, a úkolem bylo najít to přesné místo a přesný úhel pohledu, abych si všiml trojciferné číselné kombinace. Chytré. Pexesové obrazovky s šibeničním množstvím pokusů při zachraňování poslední osoby mě taky potěšily.

Atmosféra mě rozhodně potěšila, ačkoliv místy staví jen a pouze na černočerné tmě. Většinou je ale opravdu vybudována poctivě na zvucích, nejistotě, slabotě hl. hrdiny a působivém designu opuštěného blázince. Kolikrát jsem měl upřímně nahnáno, když jsem věděl, že po mě jde někdo, kdo má v ruce pálku s hřebíky, zatímco já mám ruce prázdné. Ke konci hry jsem se taky lekl tak, až jsem poskočil a zaječel (a to jsem zrovna hrál za dne a vedle mě někdo seděl). Zkrátka a dobře, tahle hra dokáže vyděsit a dokáže hráče udržovat napjatého, což je na hru takového rozsahu rozhodně překvapující.

Ať je ale v tomto směru hra sebeúspěšnější, má několik bohužel velmi výrazných nedostatků. Jeden za všechny je prapodivný bojový systém. Těch prvních pár hodin jsem ho nesnášel a nadával na něj pokaždé, co jsem si na něj jen vzpomněl. Po pár bitkách jsem mu ale přišel na kloub a od té doby proti mě neměla šanci ani ta největší korba, neboť counter-attack nejde zkazit a některými zbraněmi stačí máchnout jen jednou a nepřítel se již válel v louži vlastní krve. Problém ale je, že tyto souboje jednoduše nejsou zábavné a jenom zdržují. Proto jsem se každého živáčka snažil nalákat do pasti (pokud někde nějaká byla), což je po chvilce taky žalostně snadné, takže ve výsledku nepřátelé opravdu fungují jen jako otravné překážky (až na jednu vyjímku na konci hry, ale k tomu až později).

Na samotný příběh jsem byl hodně zvědavej, a v tomto směru přišlo asi největší zklamání. On je příběh totiž strašně nezajímavej, vyvýjí se nezajímavě, a oba konce jsou prostě nezajímavé. Jo, je to uděláno po vzoru filmů, kdy celou dobu vlastně nevíte, o co kráčí, a na konci vás čeká veliké ohromující překvapení. Tady to ale tak nefunguje, protože ačkoliv jsem ten konec nečekal, na prdel jsem si z toho rozhodně nesedl (jak se stalo u prvních dvou dílů filmové série). Vlastně, jak jsem řekl, byl jsem zklamán a říkal jsem si, že po tom všem, čím jsem si prošel, bych si zasloužil něco lepšího.

Další vadou na kráse je neskutečně zhovadilé ovládání některých úkonů pouze myší. Přejít přes tenké prkno ještě není taková hrůza (i když taky občas dokázalo kvalitně nasrat), ale řešit některé hádanky je monumentální pain in the ass, obzvláště v případech, kdy vám přitom utíká čas. Tyto hádanky jsou totiž jaksi přecitlivělé a i nepatrný pohyb myší nahoru během pohybu do strany způsobí, že se označí zcela jiná část hádanky, která se samozřejmě změní v závislosti na onom pohybu do strany, a to vám akorát tak zamotá hlavu a patřičně to naštve.

Celková obtížnost hry je taky extrémně nevyvážená. 70% hry jsem si prošel s prstem v nose, zatímco během zbylé třicítky jsem se zapotil, jako už dlouho u žádné jiné hry. Znenadání jsem měl tři přisrané minutky na vyřešní tří hádanek, a tímto úkolem se na mém čele začal pot teprve objevovat. Následují totiž další po sobě jdoucí časově omezené sekvence, během kterých se pot rozmnožil až ze mě valil. A to ani nezmiňuju tu úplně závěrečnou sekvenci, která prakticky jen kombinuje všemožné hádanky versus extrémně neshovívavý časový limit a "strategicky" umístěné nepřátelé, kteří na hráče ustavičně hází Molotovy.

Přestože ale hádanky občas naštvou a od poloviny dál se vlastně už jen opakují, po celou dobu hraní mě to nějak pořád bavilo. Je pravda, že ten odporný všudypřítomný backtracking mi lezl na nervy, ale něco na tom prostě je. Něco, co udržovalo zájem. Mimochodem, herní doba je rozhodně nadprůměrná a musím se přiznat, že jsem se nenudil ani jednou. Ani při bitkách. Ty mě jenom sraly, ne že by byly nudné. Jo, Saw se může řadit mezi ty povedenější adaptace.

Pro: Atmosféra, hádanky, design blázince, herní doba, celou dobu mě to bavilo

Proti: Nezáživný a divný bojový systém, příběh, nevyvážená obtížnost, zmršené ovládání některých úkonů pouze myší, od poloviny repetičnost hádanek, pár nelogických blbůstek (jako naprosto zdravá ruka poté, co jsem se s ní prohrabával v barelu s kyselinou)

+12

Inquisition

  • PC 40
Všeobecné zklamání, tak by se daly shrnout moje dojmy. Inquisition sice začíná poměrně nadějným intrem, středověké prostředí v kombinaci s prostým zlodějíčkem, který má do mocného hrdiny předaleko, působí sympaticky. Co na tom, že příběh o krok dál prudce klouže do klišé o ztraceném templářském pokladu, alespoň je motivace jiná než one man show záchrana světa.

Tím ale plusové body končí. První dojem z herního prostředí je špatný a zůstavá takový i po delším hraní. Grafické zpracování je podprůměrné i na dobu vydání, textury jsou jednoduché a nelíbivé. Nevalně je na tom i samotná hratelnost, tupost stráží je přímo zarážející a už od začátku pohřbívá možnost na budování chytlavé atmosféry. V porovnání například s tematicky podobným Thiefem vyznívá Inquisition bídně a těžko hledat důvody, proč se o tento titul dnes hlouběji zajímat.
+12

The Wheelman

  • PC 20
Ty vole, tohle bylo něco. Tohle byla nejúžasnější hodina mého krátkého života. Přesně tak dlouho jsem hrál Wheelmana. Vůbec nejlepší městskou akci, která kdy zdobila můj disk.

Víte, co je na Wheelmanovi nejkrásnější? Že se nesere absolutně s NIČÍM. Fyzikální zákony? Neexistují, ale to by bylo v pořádku, konec konců Wheelman nikdy neměl být ani kapičku realistický. Ale co jsem ocenil nejvíc, Wheelman kašle i na jakékoliv dnešní (čti posledního desetiletí) standardy. To z Wheelmana činí opravdu unikátní hru.

Začnu u toho, o čem Wheelman stejně jako většina jiných městských akcí je, a to jsou vozidla. Teda řeknu vám, je to neskonale zábavné, když jsou všechna auta stejně rychlá, všechny se chovají stejně (stejně báječně), když jsou auta rychlejší, než motorky, ale samozřejmě jen v tom případě, kdy vy sedíte na motorce a honíte nějaké auto, páč to by potom bylo příliš snadné, že. Opravdu hodně jsem ocenil tu skutečnost, že každé auto, každá motorka i každý náklaďák má dusík. Ne že by byl potřeba, rychlost je už tak extrémní. Taky jsem si zamiloval fakt, že zde auta nedělají debilní kotrmelce, takže nikdy neskončí kolama vzhůru. NÁDHERA! A to jsem ještě ani nezmínil, jak parádně se hra hraje, když jdete po svých a musíte si prostřílet cestu dál. TO JE CESTA RÁJEM! Wheelman nabízí ty nejlepší, nejdramatičtější, nejnapínavější a nejzábavnější přestřelky všech dob. Taky je príma to, že Vin zde neumí skákat, takže půlmetrový balvan v úzké chodbě znamená nutnost jít jinudy a obejít si to. NÁDHERA, není nad to se v téhle hře jen tak procházet a kochat se všudypřítomnou grafickou krásou. Když už jsem nakousl tu grafiku, tohle jsou nefalšované orgie! AI je rovněž výborná. Tekly mi slzy štěstí pokaždé, když se nepřítel přestal krýt a vyběhl do prázdného prostoru, kde jen tak stál a čekal na mnou daný rozsudek smrti, a když jsem zmáčkl spoušť a chtěl nepřítele poslat do horoucích pekel, před hlaveň mi přivtěřil přítel, že si na nepřítele taky zastřílí a musí to být z přesně stejného místa, ze kterého střílím já. Takovej orgáč jsem zažíval i tehdy, když člověk, kterého jsem musel chránit, udělal to samé, co v předchozím příkladu nepřítel. BÁJEČNÉ! Hodně mě rovněž potěšila matrixovská rychlost civilních chodců, která způsobuje to, že je zkrátka není možné zabít! DOKONALOST!

Žerty stranou, Wheelman je epic fail. Pocit z jízdy je příšerný, páč se auta chovají opravdu neskutečně zhovadile (to není ani arkádový jízdní model, to je prostě dementní jízdní model) a motorky ještě hůř, jsou absurdně rychlá a absurdně rychle zatáčejí. Aimed shot, Cyclon shot (bo je se tomu nadává) ani Airjack to nezachrání, protože ačkoliv jsou tyto prvky vcelku zajímavé a originální, okoukají se během deseti minut. Tomu říkám blesková rychlost. Když Vin chodí po svých, to je ale teprv ten největší disaster. Přestřelky jsou brutálně nudné, otravné a příšerné, AI je jedna z nejhorších v celé herní historii (ne, nepřeháním), a zdejší animace jsou jedny z nejodpornějších, jaké jsem jaktěživ viděl. Na nich tvůrci evidentně makali jeden dva dny. Dál opravdu nechápu, proč ten chuj neumí skákat nebo aspoň nějaký základy šplhání. Kdyby to uměl, nemusel bych si jak píčus obcházet celej vlak kvůli podělanýmu půlmetrovýmu šutru. Jo, a civilisti se fakt nedají zabít a v podstatě reagujou úplně stejně jako v Midtown Madness...když jsem si uvědomil tuhle bolestnou pravdu, fakt jsem si říkal, že tohle nikdo nemohl myslet vážně. Dále tu máme poměrně klasické neduhy - totální absence příběhu (teda, alespoň za tu hodinu, co jsem to vydržel, se tam neobjevil ani nepatrný náznak), absolutně nulová motivace k hraní, nudně navržené město, ve kterém si je každý metr čtvereční podobný jako vejce vejci, přehršle zbytečných side misí, které stejně podle mě nikdo nebude chtít vykonat (osobně jsem zkusil dvě a měl jsem dost), glitches (nechtěně to na motorce ve vysoké rychlosti napálím do zdi, spadnu z ní, a hle, jsem za onou zdí a není cesty ven), hrozná hudba (aspoň teda to, co mé uši během hraní zaregistrovaly) hrozné CGI cutscény...no, na hodinu hraní toho na stěžování není nejmíň, není-liž pravda.

Já jsem ale hodnej kluk, takže něco i pochválím. Auta vypadají pěkně. Celkově je vizuální stránka výrazně podprůměrná, ale ty auta fakt vypadají pěkně. Destrukční model je slušný, voice acting je výtečný a musím se přiznat, že úvodní mise se mi docela líbila a zdálo se mi, že to nebude taková hrůza. Leč zmýlil jsem se, je to hrůza jako bejk.

Wheelmana bych mohl popsat jako Driv3ra nové generace. Ten měl ale aspoň působivý příběh a výborný soundtrack, a byl jsem ho schopný dohrát. Wheelman je ale katastrofální zpotvořenina na úrovni ptačího trusu. Na druhou.

Pro: Pěkný auta, voice acting, nízké HW nároky, úvodní mise

Proti: tss, dis gejm iz e džouk!

+12 +16 −4

Resident Evil 4

  • PC 95
Musim řici že me Resident Evil 4 opravdu poměrně pohltil...Je to jedna z mala konverzi na Pc ktere se podle mého pomerně povedla.Mnoho lidi si ztezuje ze uz to neni ten stary Resident jako driv ale me se zda ze je stale dobry a mozna i o chloupek lepsi.holduju zombíkum takze fakt že se zde nenachazeji zombíci mě zprvu zarazil ale casem sem poznal že nakažení vesnicane,mnichove..atd k nim nemaji prilis daleko v pohybu i hrůze.Grafika me napoprve moc neoslnila ale po staženi patche se dalo koukat znatelně lépe.Pro me to byl velice prijemný zážitek po nocích a absenci myši beru za +..snažit se zamířit klavesnici než se k vam ,,šourák¨¨ dostane je velice povzbuzujici..Salazar 4ever!!

Pro: Atmosféra,tuning zbrani.Leon a staří známí,Bonusy,solidní délka,akční sekvence

Proti: neni tolik log.hadanek,umela inteligence,záver snadny i na professional..

+12 +13 −1

Legendary

  • PC 15
Teda, jak se blíží Vánoce, kvalitně si dávám do těla. Nečekal bych, že tak brzo po Wheelmanovi budu hrát něco stejně špatného, ne-li horšího, ale povedlo se!

Nebudu prudit stupidní ironií jako tuhle u Wheelmana a řeknu to rovnou - Legendary je kurevsky špatná hra. VŠECHNO je špatně. Blbý příběh, ohromně klišoidní a celkově debilní dialogy, amatérský voice acting, totálně chudá hratelnost, starověké herní mechanismy, ošklivá grafika, otravné a nesmyslně dlouhé scripty (a to tak dlouhé, že za tu chvilku, co jsem to vydržel hrát, jsem asi desetkrát někam došel a tam jsem musel čekat, než se script dokončí (např. gauč bránící v cestě po schodech - dojdu k němu, sekám do něj sekerou, nic se neděje, pobíhám po místnosti, vrátím se ke gauči, ten už je dole - wtf?), dechberoucně hrozný level design (fakt, z toho jsem se málem posral), extrémně nízká obtížnost (vlastně si teď nevybavuju takhle lehkou hru...je teda možné, že by se časem obtížnost zvedla, ale už samotnej koncept zaručuje bezproblémový průchod hrou. Smůla, že je ta hra taková sračka, že s ní ztrácet víc než tu necelou hodinku nehodlám), prapodivný (a protivný) pocit ze střílení, prapodivné zvuky zbraní, random spouštění hudby (teda toho jednoho nic moc songu), zvláštní (ale zatraceně vtipné) animace vedlejších lidských postav...ale tohle všechno bych byl schopnej hodit za hlavu, kdyby ta hra aspoň byla zábavná. A ona ani to není. Ani v prvních minutách. Tohle lejno prostě od samotného začátku, od samotného intra šíleně smrdí a ten závan roste až do naprosté nesnesitelnosti, což v mém případě trvalo nějakých 45 minut. Nic víc se mi teď nevybavuje, ale jak na to teďka koukám, až tak málo toho není.

Tahle hra má k legendární na světelný léta daleko. Vlastně, zhruba stejně daleko má i k pouhé průměrnosti. Myslím ale, že už vím, kterýmu hajzlovi to dám pod stromeček. :)

Pro: Nízké HW nároky...

Proti: ...a to je jediné pozitivum. Jo a abych hru odinstaloval, musel jsem navštívit ovládací panely, což mě vždycky nasere.

+12

KnightShift

  • PC 85
Zezačátku je to trochu nepřehledné a příliš barevné. Ale pak jsem si zvykl (i když obrazovku bych někdy oddálil rád dál).

Občas jsem se u toho i zasmál. Hlavní surovina jako mléko je geniální nápad, krávy jsou velmi zajímavý prvek - zejména když vám je honí nepřátelé a zabíjejí je a vy pak nemáte z čeho stavět.

Postavy mají dokonalý pathfinding (je to to slovo?), no prostě že někam kliknete a hrdinové se tam dopraví, pokud to jde - což se hodí například v labyrintech ;) I příběhově to není zlé.

Pro: grafika (ohnivé koule se odráží ve vodě), muzika, střídání noci a dne

Proti: možná moc barevné a infantilní

+12