Pro pohodlnější navigaci i přístup k pokročilým funkcím Databáze-her.cz doporučujeme povolit si ve svém prohlížeči JavaScript.

Nejlépe hodnocené komentáře

Darkest of Days

  • PC 70
Na budgetovou hru musím říct, že mě Darkest of Days velice příjmně překvapilo. A to tak, že jsem se ho rozhodl i dohrát, i když samotné délka hry není bůhví jak dlouhá. Nicméně délka hry mi i přesto udělala radost, protože delší bych tu hru už ani nechtěl. Má totiž celou řadu neduhů. Umělou inteligencí spoluhráčů a protihráčů začínaje a hudbou konče. Je prostě jednoduchá. Co už ale jednoduché není a stojí to určitě za pozornost je pak samotný příběh, který nás zavede na bojiště 1. světové války, Divokého západu mezi Indiány a v neposlední řadě na Pompeje při erupci tamní sopky. To vše převedeno do nádherného prostředí, které je zpracované ve v celku dobré grafice, přinášející opravdu nevšední atmosféru, se kterou jsem se ve hře ještě nesetkal.

Celkově musím říct, že od takovýchto her očekávám cokoliv, ale nečekal jsem, že Darkest of Days překvapí v tolika scénách, ve kterých na ní budu pokaždé, když si ji připomenu, vzpomínat. Chrlící sopka na Pompejích, první linie 1. světové války a s ním spojená zákopová válka a miliony mrtvých nebo obklíčeni a ve spárách indiánů. Co víc si přát?

A věřte mi, že není lepšího pocitu, než když Vám Vaše velitelka do Divokého západu donese rotační kulomet...:-)

Hra je svá, osobitá a na nic si nehraje. To je to, co dělá tuhle hru tak sympatickou a za vyzkoušení rozhodně stojí. V žádném případě s ní neváhejte. Sežere Vám nanejvejš 8 hodin hracího času.

Pro: Perfektní prostředí, atmosféra, některé nezapomenutelné scény, příběh, grafika, délka hry

Proti: Hudba a AI protivníka, který střílí ze všech směrů a spoluhráče, který jako by ve hře ani nebyl

+12

Rage

  • PC 75
Než hra vyšla, tak jsem se těšil jaký to bude nářez, "vždyť přece pracují na tom id" jsem si říkal. No i videa a celá ta reklama vypadali tak slibně. A pak to přišlo...

Jako první mně do očí bouchlo to neustálé loadování textur, radši jsem si i zkontroloval, jestli nemám na monitor připojené PSko, ale nic takového se bohužel nestalo. Cel-shade grafika mně naproti tomu celkem příjemně překvapila. Carmackovi megatextury vypadaly úchvatně. I když Vysoká skaliska a monumentální panoramatický obroz jsem už viděli ve více hrách, tak i přezto to na mně dělalo nikdy nekončící cinematický dojem. Textury interiérů však - jak už tu zmiňovalo pár lidí - nestáli zhola za nic. Když jsem se snažil najít vchod do krámu s nábojema, tak se mi ho povedlo 5x oběhnout než jsem ho vůbec našel. Celkově v této hře ubírá texturám přílišná konzolovost. Co se však musí pochválit je dabing a mimika postav.

Samotná hra jakožto akční střílečka obstála na dobré úrovni. Neutuchající chtíč k zabíjení všeho živého mne hnal stále kupředu a nad ničím jsem se dlouho nezastavoval. Design některých destinací jde však mnohdy mimo moje chápání a nejednou jsem se ve hře pěkně zamotal. S obtížností hry si autoři mohli taky více pohrát. Na nejtěžší obtížnost jsem za celou hru dlouhou zhruba 11 hodin zdechl všehovšudy 10x, pokud nepočítám oživování nanotrity. Co se týče zbraní tak ty byli řekněme prakticky nahovno. Zkoro všechno se dalo zabít bumerangama a když už ne tak s sebou vždycky stačilo nosit pár náboju do raketometu nebo elektronické náboje do automatky pravomoci.

Minihry, kterých tato hra obsahuje celkem dost byly zbytečné, nezáživné a nudné. Závody nevyjímaje. Ty se ale nedaly celou dobu ignorovat a pár jsem si jich byl povinen zajet.

Celkově mi hra připadla jako prostornější koridorovka. No co si budem, vedlějších úkolů tam je opravdu po skromnu a i ta hlavní linka neni nijak extra dlouhá. Neviditelné textury vás nedovolí spáchat ani dobrovolnou sebevraždu. Člověk by dokonce řekl že když už to napálí raketometem do skříně, že se s ní něco stane... škoda rakety která padne vedle.

Jedno se musí ale lidem z id uznat. Hra až na počáteční graficko-technické problémy neobsahuje žádné bugy, nebo jsem si žádných nevšiml.

Sečteno podtrženo mně hra bavila, ale znovu ji hrát nebudu.

Pro: Zabijení zabíjení a zase zabíjení. A ještě jsem zapoměl na zabíjení. No dobře, ještě ty jeho megatextury.

Proti: Grafika, velmi slabý příběh, šíleně mocná a nepřekonatelná Pravomoc se moc nepředvedla.

+12 +14 −2

Ford Racing 2

  • PC 75
Pohodová závodní hra s podobným tématem jako u Mercedes-Benz World Racing nebo Need for Speed: Porsche 2000. Na hře mě nejvíce překvapilo zdařilé ovládání vozů, které je mezi arkádou a simulátorem - přesně tak to mám rád. Hra obsahuje pěkné rozmanité tratě, celkem jich je 16. Nejkrásnější mi přišly pouštní tratě. Vozů je zde dostatečné množství, jsou kvalitně zpracované, jen mi chyběl pohled z interiéru. Ford Racing 2 nabízí velké množství modů, některé jsou originální a zábavné. V klasickém závodě se jezdí pouze proti 5 počítačovým soupeřům, což je docela málo, naštěstí na nejvyšší stupeň obtížnosti jsou soupeři opravdu dobří.

S živým počítačovým soupeřem je možné soupeřit pouze pomocí split-screenu, což mně, když jsem tento titul hrál, bohatě stačilo. Ještě teď si pamatuji jak jsme s kámošem sváděli velké bitvy v závodech, byla to dobrá zábava. Jen škoda, že ve hře není doprava a policie.

Pro: pěkné vozy, tratě, mody, přehledné menu, nízké HW požadavky, jízdní vlastnosti vozů, cena

Proti: málo pohledů kamery, krátká herní doba, pouze legální závody bez dopravy a policie, po čase začne nudit

+12 +13 −1

Mass Effect: Bring Down the Sky

  • PC 75
Jedna "planeta" pro vozítkový průzkum navíc (a docela dlouhá), tři základny podle staré šablony (vstup, velká hala, schody nahoru a ukončení vzadu) a jedna zajímavá hlavní báze. Průměrní nepřátelé (a to jak batariáni, tak věžičky), projíždění se sem/tam, několik menších morálních rozhodnutítch ... na výsadkovou misi je to dlouhé, ale jako DLC moc krátké.
+12

Eye of the Beholder

  • PC 80
Jedna klasika ze zlatého fondu té doby, chytlavé,hratelné a dá se na to koukat i dnes, pod dosboxem jede výborně, nutnost kreslit mapu na čtverečkovaný papír jinak se člověk z podzemí waterdeepu opravdu nevyhrabe, obludky zde na nás číhající jsou parádní a obtížnost je tak akorát, nikdy jsem to nedohrál, ale teď už se to určitě povede! Jsem už v sedmém patře :) Možnost jednoho sejvu také přidává na atraktivitě!

pokud by někoho zajímala má minirecenze, najdete ji zde http://vlci-doupe.blogspot.com/2012/02/eye-of-beholder.html

Pro: Nesmrtelná klasika, atmosféra, grafika i v dnešní době koukatelná

Proti: Slabší zvuky, pouze prostředí podzemí města waterdeep

+12

Anno 1404

  • PC 85
Anno byla série, která ne a ne vrýt se mi pod kůži, když to ale najednou nenápadně vykoukl díl ze začátku 15. století a já jí jen tak na zkoušku zkusil s tím, že v obrázcích vypadá opravdu nádherně. Nakonec jsem se do hry tak zažral, že kampaň, ačkoliv byla těžká, se zvládla vcelku rychle. O kampaňi se mi ale ani nechce mluvit. Síla v tomto díle tkví především v náhodné mapě, kde jsem si vybral velikost mapy obří, nepřátel hodně, neutrálních budov také dost a hrál a hrál až do zemdlení. Hraní mi podporovala velice pěkná hudba, tak pěkná, že mě na hru po delší době opět překvapila a hlavně samotné zpracování, které ze hru činí ne příliš obtížnou záležitost. Největší překvapení pak je v množství staveb, kterých je snad na 50 kusů, což je neuvěřitelné a s takovým množstvím jsem se snad ještě nesetkal. Užil jsem si to, nebudu říkat že ne. Série Anno se mi tak vryla pod kůži stejně dobře jako Civilizace nebo Age of Empires. Tedy také hry, které vládnou především faktem, že mají náhodnou mapu, která se dá hrát až do zbláznění.
+12

Mass Effect 2: Zaeed - The Price of Revenge

  • PC 55
• Zaeed, bounty hunter, mě při prvním setkání zaujal především vypiplanou texturou obličeje a volbou dabéra, který z charakteru udělal vcelku zajímavého společníka.
• Podobně jako Kasumi je i Zaeed velice silným společníkem v boji. Opět je tu i nová dovednost navíc, kterou se Shepard může naučit.
• Zaeed má celkem slušně obsáhlou databázi hlášek během procházení misí (např. tahle).

∙ Mise loajality má hezky udělané prostředí (mix průmyslových zrezlých interiérů s exotickým pralesem), ale jeho náplň je dost slabá.

◦ Délka mise nemá víc, než hodinu.
◦ Opět zde chybí dialogy na Normandii. A jelikož mě Zaeed celkem zaujal, zase mě to o to víc zamrzelo.

Pro: Užitečný společník do boje | Volba dabéra a vypiplaná textura obličeje

Proti: Mise loajality vesměs nic nenabídne

+12

Tom Clancy's Splinter Cell: Double Agent

  • PC --
Sam Fisher a jeho prvá úloha ako Double Agent. Príbeh sa začína ideálne. Všetko ide po másle a zo všetkého som bol nadšený a následne aj sklamanie. Misií celkom málo. Z tých 10 (+1 za dobrý koniec) sa 4 odohrávali v základni JBA (pre mňa sklamanie a zbytočne predlžovaná hra). Ked si pomyslím aké polená mi hra sama hádzala pod nohy. Optimalizácia stála za jedno kopyto. Typický príklad toho ako hra ma byť príkladne zabugovaná. Ani by som sa nehneval keby na PC hra nevyšla. Bugy ma sprevádzali celou hrou od začiatku až do konca. Záseky o hocijaké predmety, padanie hry a dokonca som ani hru skoro nedokončil vdaka bugom (problém som vyriešil tak že som musel som znížiť rozlíšenie na 800x600 aby sa mi ending spustil). Celkovo som sa ale zabavil a aj užil si to. Sam Fisher je späť ale nie v najlepšej kondícii.

Pro: Grafika, Hudba, Fisher sa zaľubil, príbeh

Proti: Bugy, Misie, Optimalizácia,

+12

Red Faction: Armageddon

  • PC 50
Tak se nám Red Faction propadlo hodně hluboko, a rovnou do hlubin zemských. Po užívání si v posledním díle svobody a volnosti Marsu, se autoři rozhodli všem ukázat jak se dělá ten správný koridor, nejlépe v tunelech. Cesta do herního pekla je dlážděna tunely, nekonečným množstvím respawnující se havěti a vykrádání všeho co to šlo.

Lidské protivníky a celkově lidskou stránku RF nahrazuje otravná havět která je křížená s brouky, barevnými papoušky, skákajícími hopíky a bůhví ještě čím. Tato degradace hratelnosti je podpořena jejich bizarním množstvím, kdy buď jsou neustále produkování z hnízd dokud je nezníčíte, nebo jen prostě se na Vás valí odnikud, případně se ve zdi objeví díra která vyvrhne další skupinu potvor. A ty začnou vesele skákat po stropech či jiných konstrukcích jako opice a neustále zasypávat hráče svými projektily a neutuchající pozorností. Ze začátku hry může ještě jejich likvidace bavit, kdy si zkoušíte různé zbraně na ně, hrajete si s magnetickou puškou a házíte po nich vše co najdete.

Jenže později narostou jejich počty, objeví se více typů a nahání Masona ze všech stran, takže zběsile pobíháte snažíte se přežít, a zárověň redukovat počty nepřátel. Zásadním problémem se stává fakt, že tohle je náplň většiny hry, dojdi do tunelu je na tebe vypuštěna vlna potvor, znič ji, dojdi za roh tam čeká druhá větší vlna. Jsou zde alespoň pasáže kdy dostanete robota nebo jiné vozidlo, a hned ta likvidace havěti jde snadněji. Jo tyhle části hry jsem si užíval rozhodně více než chůzi pěšmo.

Ano prostředí nabízí stavby a struktury co lze zničit, ale zábavností se to těžko vyrovnává Guerrile. Příběh o tom jak Mason vše zlé způsobí, aby to následně vše zachraňoval je napováženou. No alespoň ty cutscény nejsou špatný. Sbírání salvage opět slouží k nákupu nových vlastností a schopností, což hře dává lehký závan RPG prvků.

No nakonec je to šok, přesun podzem je ukázkovým příkladem jak má vypadat tunel a koridor. Navíc okořeněný bandou emzáků kteří mi prostě do světa RF nesedí, autoři už prostě nevěděli co do hry dát tak šáhli po tomto příšerném klišé. Pasáže ve vozidlech jsou vždy světlem v tomto nudném tunelu. Díky mé nákupní ceně okolo dvou stovek přistupuji ke hře jako k budgetu, a lze její průměrnou hratelnost akceptovat, ale v případě že bych si hru koupil a hodnotil v rámci AAA her šel bych s hodnocením do vod podprůměru. Zabití značky RF je dokonáno, odpočívej v pokoji.

Pro: Pasáže ve vozidlech, magnet gun, cutscény

Proti: Příběh, nepřátelé a jejich množství a častý respawn, koridor, prostředí tunelů je stereotypní

+12

Afterfall: InSanity

  • PC 55
Jsem čerstvě po dohrání a mám z toho poněkud smíšené pocity. Na jednu stranu nemohu neocenit ambice a nadšení malého polského týmu, který se rozhodl udělat velkou áčkovou hru, která asi chtěla být takovým levnějším postapokalyptickým Dead Spacem. Bohužel zatímco Dead Space má vybroušený každý detail, Afterfall se od začátku do konce potýká s problémy způsobenými nejen rozpočtem, nýbrž zřejmě i nedostatečnými schopnostmi a zkušenostmi vývojářů.

Paradoxně nejlépe na titulu působí asi technická stránka grafického zpracování, která sice nebere dech, ale nepůsobí nijak zastarale a v rámci hry neruší. O poznání horší je však samotný design levelů a z toho plynoucí vizuální diverzita prostředí. Opět zde musím srovnávat s Dead Space. Ten se sice celý odehrával v chodbách vesmírné stanice, přesto designeři dokázali vytvořit poměrně pestré prostředí s přirozenými orientačními body, které nenásilně vedly hráče skrz úrovně. V Afterfall se na nic takového nemyslí. Ať už se pohybujete v podzemí či na povrchu, jednotlivé koridory jsou stále stejné a nepříliš zajímavé. Nenapomáhá ani fakt, že se nejedná o nijak krátkou hru a spousta úrovní mi přišla vyloženě natahovaná. Možná, kdyby se Afterfall trochu scvrknul, co se týče délky, vůbec by mu to neuškodilo.

Dojem nezlepšuje ani mizerná práce kamery v cutscénách, voice acting a spousta "cheesy" dialogů, u nichž je znát, že je žádnej spisovatel rozhodně nepsal. Přitom samotný příběh není úplně špatný. Sice vykrádá všechno možné i nemožné a všechny překvapivé pointy vám budou jasné několik hodin předem, stejně je to však téměř jediná věc, která vás požene dopředu. Gameplay totiž za moc nestojí. Monotónní levely už jsem zmínil, ale herní mechanismy na tom nejsou o moc lépe. Autoři nejspíš hráli Condemned, tak se rozhodli naplnit každý level spoustou trubek, prken, kladiv a hasáků, aby měl člověk pěkně na výběr, čím bude masakrovat místní variaci na zombíky. Některé zbraně jsou silnější a pomalé, jiné jsou rychlejší a slabší, na papíře to zní pěkně a funkčně. Nicméně celej systém je trochu zabitej tím, že už od začátku je okolo dostatek požárních seker, který jsou rychlý i silný, takže úplně každá z asi stovky ostatních melee zbraní, který za hru potkáte, ztrácí jakýkoli smysl. Sekeru na chvíli pustíte z ruky jen tehdy, pokud vám ji hra z nějakého nevysvětleného důvodu vezme (což ráda dělá mezi některými loadingy). I samotný soubojový systém, kde můžete volit směr úderu, na papíře není špatný. To by však nesměl být implementován tak, že směr úderu nemá žádnou roli a tak stejně člověk spamuje jeden a ten samý úder, dokud nepřítel nezařve.

Celkově spousta věcí v Afterfallu působí nepromyšleně a nedotaženě, což se projevuje zejména v akčnější druhé půlce, kde už jsem hrál na volnoběh a těšil se do cíle. Ani po tom, jak jsem to tu zkritizoval, bych neřekl, že hra je to vyloženě špatná. Má pár působivých momentů a jsou na ní vidět vysoké ambice tvůrců. Jako celek to tentokrát nijak zvlášť nefunguje, ale budu chlapcům fandit, ať u podobnejch her zůstanou a nezakopou se někde u klonovanejch prefabrikátů typu Terrorist Takedown 253. Věřím, že až naberou trochu zkušeností, tak by mohli udělat pěknou hru.

Pro: Grafika, příběh, zasazení do postapo Polska

Proti: Design levelů a herních mechanismů, bugy

+12

Painkiller: Overdose

  • PC 70
Overdose je druhým sequelem Painkillera a tak jako vždy jde o samostatně spustitelný přídavek. Vývojáři tentokrát pocházejí z ČR a rozhodli se Overdose oživit zcela novou hlavní postavou – Belialem, který je synem Sammaela (známého z prvního dílu) a jakési nedůležité démonky. Souvislost s předchozími díly je tedy pouze přes postavu Sammaela. Od tohoto dílu též brutálně upadá kvalita příběhu na pozadí. Zatímco původní Polští autoři dokázali navzdory stylu hru vymyslet jakš takš ucházející příběh a dokonce ho zprostředkovat zdařilými animacemi, Čeští tvůrci přišli s ubohostí v podobě prosté pomsty, kterou nám ukazují prostřednictvím ‚oživlých obrázků.‘

Po grafické stránce není příliš mnoho novinek. Přibyly samozřejmě nějaké nové textury, modely a další, ale nic výrazného. Nový obsah, jinak stejná hra. Na druhou stranu, proč ne?

Co však má hru oživit je řada nových zbraní (celkem osm kusů – 16 funkcí), ale některé zbraně mají velice podobné funkce jako staré kousky. Co nové je, je mnoho úplně neznámých nepřátel, kterých jsou desítky. Tentokrát vás čekají i mnohá stará monstra z obou předešlých dílů. Výsledkem je úplně nejvíc různých druhů nepřátel ze všech Painkillerů. Setkáte se tu také se třemi bossy, přičemž opět půjde o skvělé a obtížné souboje.

S kartami je to bohužel horší. Těch nových je pouze 5 z toho 3 jsou zlaté a 2 stříbrné. Ostatní karty jsou z minulých dílů ale obecně se dá říci, že jde o ty nejhorší karty vůbec. Z toho důvodu nebudou hrát karty takovou roli jako dříve a nějaké výrazné usnadnění se nedá očekávat. To může být sice plusem (obtížné situace budou stále obtížné a budou představovat výzvu) ovšem také to poněkud sráží motivaci karty sbírat. Když víte, že odměnou za velmi obtížné úkoly, vám bude nějakých 20 bodů brnění navíc… má to cenu? Pro fandy sběratele určitě, pro ty jež chtějí pouze dohrát hru asi těžko.

Úrovní je hned 17, což je poměrně hodně. Bohužel jsou některé z nich příliš zjednodušené a obvykle zde nejsou téměř žádné výškové rozdíly. Nebudeme si nic nalhávat a řekneme to narovinu – design map je zoufale nudný a neustále jde jen o prázdné obdélníkové arény, které oživují maximálně nějaké ty překážky jako kameny, či sloupy. Úrovně jsou rozděleny do tří kapitol a na konci každé z nich čeká boss. Zase vás čekají nejrozmanitější úrovně od těch ze starší doby, jako jsou třeba pouště s egyptskými stavbami, antická města, hrady ale i další poněkud modernější jako je zvířecí farma, atomová elektrárna, filmová studia atd. Tentokrát se zde objevují i úrovně vyloženě smyšlené jako například asteroidy, vesnice s nezvyklou architekturou ukryté v bažinách, či válečné vzducholodě z jakési podivné alternativní budoucnosti. Čekají vás samozřejmě úrovně speciálně pro boj s bossy. V jednom případě však nepůjde pouze o běžnou finálovou úroveň, ale o spojení klasické úrovně s bossem na jejím konci. Osobně to za moc dobrý tah nepovažuji. Přeci jen mám radší klasické souboje v malých arénách.

Podtrženo sečteno je Overdose vcelku povedeným pokračováním, přinášejícím mnoho nového. Rovněž však nechybí recyklace starých věcí, jež jsou pouze zabaleny do nového obalu. Rozhodně nejde o nejlepší díl série, ale i tak se jedná o slušnou zábavu v trochu odlišném byť prostším hávu. Pro hráče, kteří se se hrou seznamují poprvé jde stále o dobrou volbu, jen je nutné dávat pozor na mnohem větší obtížnost než tomu bylo dříve a počítat se stereotypem, který se rychle dostaví, nezvolíte-li vhodné dávkování – třeba jen jednu úroveň za den.

Herní doba - cca 07:30

Pro: Nové zbraně, noví nepřátelé, nové karty (i když jen 5), hudba

Proti: Málo skrýší, místy vysoká obtížnost (Trauma je skoro nehratelná), slabý příběh, jednodušší design úrovní

+12

The Witcher

  • PC --
The Witcher
===========
The Witcher je skvelá hra na dlhšie obdobie. Universe Zaklínača nepoznám a v tejto hre som sa s Geraltom z Rivie po prvykrát zoznámil.

Svojím originálným spracovaním si získal nemálo fanúšikov a aj ja už patrím medzi nich. Zažil som príjemné chvíle ale aj slabšie. Niekedy som nadával a niekedy som hru nemohol vypnúť. Škoda že hra ma toľko nedostatkov, neviem či to niekomu až tak vadilo ale mne áno.Loading ktorí sa tiahne celou hrou a asi tak 20% vám zoberie investovaného času. Malo modelov postáv a stále sa opakujú. Čo ma mrzí, že celkom dôležitá postava v hre vyzerá ako záhradník, ktorého som stretol, potom ako kanibal čo žerie ludske miaso, potom ako žobráci z ulice a to je aj z inými postavami.

AI ma niekedy srala, že nemá ani ochotu sa mi uhnúť NPC u dvier, mostíkoch pri ktorých stojí. Dejové Postavy celkovo charizmatické a žiadna nebola zbytočná. Dabing bol svieži, žiadna cenzura a to si cením, ale hlasy NPC sa často menily(povedal prvu vetu v svojom hlase ale druhá veta bola taká, akoby ju niekto iný povedal).

Svet bol rozmanitý ale škoda, že obmedzený takže žiadny Oblivion World sa nekoná. Príšery zo slovanskej mytologie som nečakal a príjemne prekvapily. Môže si tu aj zahrať poker s kockami, pasovať sa s niekým alebo sa opiť pod obraz boží, čo pekne spestruje hru.
Časom vás bude hnevať, že Geralt bez problémov skolí veľkého Kuroliška ale a na plošinu v úrovni prvého schodu vám nevylezie a furt chodiť naokolo a ešte ktomu cez bažinu plnú utopencov sa 2x nechce.

Bojový systém bol zo začiatku chaotický ale časom sa zorientujete a aj oblúbite. Znamenia som často používal ale to iba jedno Igni ostatne my prišli zbytočné. Alchymiu som začal používať až tak v 3 kapitole a typu doplnenia zdravia. Niekedy musíte viac logicky rozmýšlať ako v hre postupovať (Dezorientacia, neviete čo skôr). Kto neskúsil tak nech skúsi a nenechať si zo začiatku pokaziť náladu s ovladaním hry.

Spomienka ? Azar Javed padol jednou ranou :) asi bug.

Pro: Príbeh, Atmosféra, Geralt, Niektoré Questy skvelé, Milostné hrátky, 3 možné konce

Proti: Loading, Málo modelov postáv, Geralt nevie skákať (ale salto vie :), padanie hry, Hlasy sú často iné, Fakľa v Krypte stojí za prd, malé bugy, Hlupa AI miestami

+12

Half-Life 2: Lost Coast

  • PC 65
Veselá historka z natáčení. Kdysi dávno, krátce po vydání HL2, jsem si v jednom herním časopise (čert ví jestli to bylo Score nebo Level), přečetl krátkou informaci o tomto techdemu. Tehdy v roce 2005 jsem neměl možnost si to stáhnout a pak jsem na jeho existenci úplně zapomněl. (Zkratka: ano, Orange Box, a jak máte na Steamu Half-life 2, máte i Lost Coast).

Momenty frustrace popisuji v příspěvku v diskuzi, prostě na Win 7 64bit se mi to nepodařilo spustit, ať jsem se třeba stavěl na hlavu. Nakonec jsem dal na M.a.t.t.a a nainstaloval si to (tři giga místo nějakých pár set mega) na svém starém památečním počítači z roku 2004 s XPčky. Hned na úvod mi hra oznámila, že moje grafická karta neumí HDR, takže to, co má demo ukázat mi vlastně neukáže. Audiokomentáře mi škytaly, prolínaly se s dialogy rybáře, poté jsem se - ponaučen dvojkou - s pomocí beden a gravity gunu pokusil obejít rozbitý plaňkový most (neúspěšně), užil si krásně udělaný kostel... a to je všechno? Vážně jsem stáhnul tři giga dat dvakrát po sobě a úplně zbytečně? Tolik se kvůli tomu navztekal? Na druhé straně jde o zajímavý pohled do kulinářství dvacet let poté... leeches, anyone?;)
+12 +14 −2

Hour of Victory

  • PC 40
Co k tomuhle sakra napsat? Tohle je jednoznačně druhá nejhorší hra která se odehrává ve 2. světové válce. První je nějaká srajda od City interactive. Nechtěl jsem psát ani komentář ale tahle hra mě totálně vytočila. První 3 mise byly sakra krátké a já si říkal "To bude tak krátké?". A pak přišlo na řadu ovládání tanků, což je sice fajn nápad, ale hra se mi začla tak trochu sekat. Takže jsem snížil detaily a čekal zlepšení. No zlepšení se sice dostavilo ale rozhodně ne herní. Neustále se na mě vrhaly němci, což je asi největší mínus hry. Neustálé respawnování nepřátel. Musel jsem neustále utíkat dopředu abych se jich zbavil, ale když na Vás pálí zepředu i zezadu tak je to k naštvání. Dále je tu další neduh což je umírání, ne že by hra byla těžká ale když do mě někdo vpálí 20 kulek a jsem v pohodě a za stejnou postavu po chvilce do mě vpálí 5 kulek a chcípnu aniž by mi blikala obrazovka tak to mě naštve. Navíc ty checkpointy jsou tak nešikovně rozestavěné, že bych zvracel. Ke konci hry mi přišlo že nejsou vůbec a celá mise se musí uhrát na jeden zátah. Příběh raději nekomentuji protože je to neustálé klišé a navíc mi ani pořádně nedával smysl. Voice acting byl tragickej a to hlavně v případě Rosse to jeho debilní "Bang, boom thats me." mě tak strašně iritovalo že jsem musel rychle vypnout zvuk. Grafika když jí dám na nejvyšší detaily tak ujde ale nic extra na rok 2008 to rozhodně není. Dámy apánové tohle je prostě špatná hra která mě jen ze začátku trošku bavila ale na konci jsem si připadal jak 2x rožvýkaná žvejkačka.

Pro: Ehm.... Dá se to hrát, celkem začátek

Proti: Příběh, délka, konec, ovládání, inteligence nepřátel.... Je toho hodně

+12 +13 −1

Battlefield Play4Free

  • PC 35
Hodnocení BFP4F tady na DH je podle mňa zastaralé. Ano na začátku to byla skvělá f2p hra.

Čtyři herní třídy všecky zábavné a odlišené jak schopnosťama tak arzenálem. Zajímavé mapy, nutná a na hraní s náhodnýma luďma poměrně častá spolupráce. Různé zbraně s různým chováním a různě silné. Ty nejlepší sice jedině za peníze, ale nebyly nijak overpower. Docela dost různých vozítek: bugina, jeep, dodávka, APC, tank, bojová a transportní helikoptéra, stíhačka (s kerů jsem sa nikdy nenaučil pořádně hrát :D) a pozděj taky littlebird (malý vrtulníček se silnýma kulometama može nést 2 pasažéry). A využití majů všecky, od buginy až po stíhačku. Mapy různých typů nejmenší Sharqi se 3ma vlajkama a bez vozítek slibuje intenzivní zážitek a největší Oman kde je techniky dost. Taky statické zbraně jako AA a TOW, které sa spawnujů na určitých místoch po obsazení vlajky. Pár zajímavých nápadů. Lůbily sa mně stopy po výstřelu ze sniperky, díky kerým camping nebyl pohodová věc. Taky nožík kerý nešlo zvolit, ale enom použit a zásah znamenal smrt. S ním jsem si užil kopec srandy.
Už tehdy měla hra věci, keré mně na ní trochu vadily. Nebyl jsem úplně spokojený se systémem skillů, ale chápal jsem, že motivace pro levelování a nákup boosterů na XP je u takové hry potřeba. Přehnaná balistická křivka postihujíci enom recony (ostřelovače) a naopak nevídaná přesnost zbraní ostatních tříd na dálku. Nevím lesti to způsoboval špatný hitbox nebo latence, ale když sa člověk před palbů schová za roh a tam ho zastřelíja je to dost nepříjemné. Z pochopitelných důvodů hraní bez friendly fire, díky kterému vznikaly smešné situace, ale bylo to prostě něco s čím moseli obě strany počítat. Hra taky měla nejaké ty bugy. Projektil z RPG proletí skrz tank, bug postavy který znemožní hraní a opakuje sa aj po několik restartů hry, divně fungující zvuk kdy občas nebylo vůbec slyšet kroky (ani prudký sprint) protivníků a další. (Problémy způsobované demenců nekterých hráčů do hodnocení nezahrnuju a že jich je požehnaně.)

Pak ale přišly různě nepříjemné downgrady, keré vyvrcholily prachsprostů zlodějinů na platících hráčoch.
Dočkali jsme sa nerfů všeckého možného. Snížení kreditů za výhru (potřebných na nákup free zbraní na omezený čas), oslabení skillů a okamžitý vznik boosterů které to oslabení kompenzovaly, ohromné zvýšení počtu zkušeností potřebného na další úroveň a konečně neslavný příchod upgradu zbraní. My keří jsme naivně čekali další kustomizacu zbraní jsme byli velice zklamaní. Napřed přišlo velké znehodnocení a mírné slevnění starých zbraní (hráčom jejich kůpené zostaly v podobě elite upgradů na trvalo) kromě brokovnic a pistolí, přičemž nové upgrady šly za reálné peníze kůpit enom na časově omezenů dobu. RIP play 4 free. Oslabené zbraně bez upgradů sů skoro nepoužitelné. Dávajů poškození jak airsoftové, ale kopů jak kůň. Samozřejmě taky majů menší počet nábojů v zásobníkoch a míň zásobníků. Kdo si myslel "No dobře pos**li si to a noví hráči sa jim nepohrnů, je to jejich problém." toho čekalo velice kruté probuzení. Přišel downgrade kerý hráčom odebral elite upgrady a nahradil jich zbraňama +3. Číslo +3 je směšné samo o sobě, ale reálný bonus těchto zbraní byl +2. Došlo k jednomu vrácení peněz a pak to EA okamžitě zatrhla. Ten jeden šťastlivec do hry investoval myslím 100$. V další verzi byly upravené podmínky použití, kde nově přibylo základní krytí proti obraně hráčů. Představte si, že oni tento svůj krok ospravedlňovali balancováním hry. Oni balancovali hru tím, že dali hráčom neco co už nejde nijak získat, je to silnější a vylepšovat to jde stejně (tzn je to nevyvážené). Jediné co tím srovnali je míra dojení nových a starých hráčů. A za této situace přibyly nové overpowered boostery a ve hře zůstaly výrazně silnější pistole a brokovnice (i když s tímto sa myslím nedávno začalo neco dělat. Nevím lesti už je balanc ve hře, protože jsem po tejto aféře přestal dění kolem sledovat).

Velice smutný příběh zlodějiny a zrady, kde na začátku parádní hra "zadarmo" klesla hluboko pod úroveň Battlefield Heroes.

Pro: Drobná podobnost s BF2, nový obsah má vzácně aj hodnotu (mapy)

Proti: Je toho dost... viz komentář.

+12

The Suffering: Ties That Bind

  • PC 80
Do druhého dílu Sufferingu se určitě nepouštějte dřív, než dohrajete jedničku. Příběh totiž přímo navazuje, a byla by to velká škoda.

Ač by se mohl zdát konec jedničky jasný. Potom co se Torgue probudí vedle svého mrtvého parťáka, už to tak jasné není. Torgue si opět nic nepamatuje a snaží se ve svém rodném Baltimoru vzpomenout. Bohužel, s ním přišlo i zlo. Jak je to jenom možné? Příběh je opět vyprávěn flashbacky, které jsou tak časté, až s toho někdy bolí oči.

Hra začne v hororovém duchu klasického survivalu, ale už záhy po nějakých 20 minutách hraní, se promění v klasickou akci z třetího pohledu. Tak vydrží až dokonce. Akce je to ale velice zábavná, a hodně krvavá. Autoři přidali krev v bojích, a to hodně. Poznáte to hlavně zblízka při boji z brokovnicí. Často budete muset, na rozdíl od jedničky, používat Torgueho druhé já. Protože některé monstra jinak zabít nejdou nebo na rozbití prasklých zdí.

Nepřátel dost přibylo. Těch je ale v akčních hrách vždycky dost. Vesměs jsou to staří známí, jen s jiným popisem. Pár nových se najde, ale více invence by neškodilo. Grafika, až na model krve, velkých změn nedoznala. Je bezvadně funkční a optimalizovaná. Ovládání je navrženo tak, aby nerušilo pohodovou akční, krvavou hratelnost.

Jenom škoda, že hra ztratila takovou tu děsivou atmosféru věznice. Holt, v akční hře se asi bát nemusíme. Zakončení příběhu si ale určitě vychutnají všichni hororový nadšenci. Ti by ho asi mohli snadno předvídat. To mu ale na síle neubírá.

Pro: skvělé zakončení příběhu, zábavné krvavé střílení

Proti: atmosféra se poněkud vytratila + klasický nešvar dobré, krátké hry

+12

Medal of Honor: Airborne

  • PC --
Medal of Honor: Airborne
===================
Hra prekvapila ale aj zklamala. Inštalácia hry bola neskutočne zlá. Technické problémy som si myslel, že mám iba ja ale na nete som zistil, že niesom jediný. Po nejakom čase sa mi to podarilo nainštalovať.

Hra celkovo bola svižnejšia, rýchlejšia a viac akčnejšia. Neskutočne ma to vtiahlo do hry. Prvá vec čo ma sralo bolo veľkosť zamieravača nwm či sa to dalo nejako nastaviť ale to som už nezistil. AI bola chvalitebná ale miestami bola fakt mizerná a to hlavne vtedy, ked ste ich obišli a z boku napadli. Nemci ako gumový pajáci ktorý, mi často všakovako rozťahovali svoje končatiny ako tý najlepší gymnazisti. Skákanie z padákom z lietadla bolo len na okrasu ale i tak sa mi to páčilo. Upgrade zbraní mi moc nešmakoval a myslím si, že sa to tu moc aj tak nehodilo.

Soundtrack bol ako vždy vynikajúci ale aj sa mi páčili zvuky niektorých zbraní ale aj také maličkosti typu horiacich nemcov v tanku, ako kričia od bolesti. Ku koncu hry ma najviac vytočili príslušníci SS v plynovej maske a s rotačníkom, ktorí sa správali ako najväčší bosovia v hre a to by mi nevadilo ale nie to že vydržia celý zásobník z Thompsona ba aj granát!

A zrazu koniec! Čo?! Teraz ? Ked som sa do toho dostal ?! To som si hned povedal. Neskutočne krátka hra, ktorá slúži ako jednohubka a nie plnohodnotný titul. Síce multiplayer na chvílu zvýši hraciu dobu ale dnešnej dobe už ani EA nepodporuje a považuje sa prakticky za mŕtvy titul.

Pro: Grafika, Soundtrack, Skákanie z lietadla, svižnosť

Proti: AI bugy, Krátkosť, Nemci ako gumenné bábiky, veľký zameriavač, tech. problémy

+12

Transformers: War for Cybertron

  • PC 75
Jako film Transforměři měli jednu obrovskou chybu. Zemi a lidi, kdy atmosféru zabily mladistvé románky, americký patos a celkové vyznění lidstva. Přitom když se vydáme na planetu plnou Transformerů, kde zuří občanská válka, tak se hned příběh stane stravitelnější oproti filmům.

Možnost si projít konflikt za obě strany, jak za Deceptikoni, tak Autoboty. Začátek v roli těch zlých, vedeným mocichtivým Megatronem, který za každou cenu, nehledě na ztráty a dopady jeho činů, prahne po moci a ovládnutí Cybertronu. Svými činy mu to hráč umožní, aby v druhé části hry řešil a zachraňoval, co v první zničil. Přes to si hráč uvědomí, jak velcí jsou bastardi právě znímění Deceptikoni, teprve až v kůži Autobotů. Příběh tedy není rozhodně špatný.

Výběr Transformerů před misí, je taky fajn věc, jejich osobnosti, zvláštně pak vtipní hláškaři nemají chybu. Boj probíhá buďto v robotí formě, kdy lze využít jak zbraní na blízko, tak převážně je orientován na rozličné typy na dálku(útočné pušky, brokovnice, raketomety, granátomety atd...) Forma vozidel či letounů, má k dispozici jednu hlavní zbraň vždy podle typu vozidla, a spíše se využívá v přesunech na větší vzdálenosti či útěky před zkázou. Zajímavou kategorií jsou souboje s bossy, kdy speciálně ti nějvětší připomínají obrovské titány.

Prostředí dokáže vykouzlit solidní scenérie, jako pochmurné věžení, zničené orbitální stanice, válkou zasažené město atd... To vše v pěkné a stylové grafice. Hudební stránka hry zaslouží velkou pochvalu. Dabing je výborný, kdy jednotlivé charaktery vytváří opravdu zajímavé osobnosti, hudba je správně atmosférická, a nekazí dojem ze hry.

Přesto že nejsem fandou Transformerů, tak tahle hra mě opravdu bavila, a užil jsem si jí více než filmové zpracování. Je škoda že takto kvalitní hra celkem zapadla.

Pro: Cybertron, atmosféra, bossové, dabing, hudba, hratelnost, prostředí, zábavnost

Proti: Nemožnost hrát za nějakého toho většího Transformera

+12

Grand Theft Auto III

  • PC 80
Když už tady komentuju všechny GTA, tak se pustím i do trojky, kterou jsem hrál až po VC.

Vzpominám si na začátek v Portlandu na mostě, na ten nikdy nezapomenu. Tímto vlastně začal hned příběh, který byl skvělý jak je v GTA serii zvykem.

Na hře mi vadilo, že byla taková tmavá i ve dve, měla zajimavou atmosféru, ale to zas tak nevadí. Ve hře se mi líbilo, že jako v jedinném GTA lze tady amtputovat končetiny. Nohy, ruky jdou odstřelit. Sranda byla, když byl někde dav lidí a vy tam střelili bazukou. Po exlozi létali všude končeniny nebožtíků, nebo gangsterů :)))

Vzpomináte na šrotiště? Na ty školní autobusy? Na ten obchod, kde prodávali autobusy? Zřejmně nějaká cestovka. Já to mám pořád před očima. Vzpomínek na hru je mnoho :)

Pro: První 3D GTA, kterou začla GTA revoluce, auta, honičky s policii, grafika, akce, brutalita

Proti: Tmavé prostředí, opět stereotyp

+12

Network Q RAC Rally Championship

  • PC 80
Ve své době byl Network Q Rac Rally Championship jednoznačně nejlepší rally simulátor, byl překonán až roku 1997 svým nástupcem.

Po pěkném intru následuje vzhledově povedené a přehledné menu. Na výběr je ze šesti vozů, já jsem jezdil nejraději a také nejčastěji s tuzemskou Škodou Felicia. Vozy jsou graficky pěkně zpracovány, svým reálným předlohám se věrně podobají. Potěšil mě pěkně zpracovaný pohled z interiéru, který jsem ale moc nevyužíval, neboť mně ve hře nefungoval volant. Vozy mají na klávesnici velice zdařilé jízdní vlastnosti, každý vůz má trochu jinou výkonnost. Jak je v této sérii dobrým zvykem, tratě jsou dlouhé a rozmanité, odehrávající se ve Velké Británii. V menu je možné nastavit šířku tratí i počasí. Ve hře mě nejvíce bavilo jezdit proti viditelným počítačovým soupeřům, na úzkých rally tratích se docela obtížně předjíždí. Hra má výborné ozvučení, navigátor říká zatáčky ve vhodnou dobu.

Díky aplikaci DOSBox jsem si mohl tuto skvělou hru zahrát i dnes a zavzpomínat na ty časy, kdy jsem se slaboučkou Felicií závodil proti výkonným Imprezám či Escortům. V dětství jsem s žádným jiným autem ani nechtěl jezdit, neboť jsme měli Felicii jako rodinný vůz.

Pro: pěkné tratě, jízdní vlastnosti vozů, grafické zpracování, viditelní soupeři, Škoda Felicia

Proti: málo aut

+12