Pro pohodlnější navigaci i přístup k pokročilým funkcím Databáze-her.cz doporučujeme povolit si ve svém prohlížeči JavaScript.

Nejlépe hodnocené komentáře

Mafia II: Jimmyho Vendeta

  • PC 50
Jimmy je sympaťák. Takovej nenápadnej plešatej vrah, kterému styční důstojníci říkají, co má dělat a on to bez problémů plní. Škoda, že jsem se k jeho postavě dostal jenom přes první a poslední video. Mezi první a poslední misí je totiž mrtvolné prázdno, které nenabízí nic. Jenom takovou alternativu a la extrémní jízda. A to je všecko.
+12

Blur

  • PC 60
Už je to dávno, co jsem naposled dal nějaký ty auťáky. Vždycky na to padne nálada uprostřed zimy nebo prostě v době, kdy je takové pošmourno a nedá se moc, co dělat jiného, než sedět doma a koukat na tu tmu z okna. Blur mě lákal už delší dobu a dal jsem mu přednost před nějakým tím, pro mě ještě nehraným, dílem z Need For Speed série. Líbili se mi licence na plno závoďáků. Zaujalo mě, že taková hra ty licence vůbec nabízí. Závody jako takové byly hrozně fajn. Dá se u nich dobře odpočinout a vyblbnout. Příběh jsem přešel jaksi bez zájmu a závody byly hodně do arkády. Každopádně, co se týče ovládání, s tím jsem neměl žádný problém. Bylo dost slušné. Největší problém jsem měl s opakováním závodů. Nejvíc mi vadilo, že prostředí se opakovalo stále dokola. Stejně tak i postupem času arkádovost v podobě různých zbraní ztrácela na síle. Vyblbnul jsem se, ale jak hra nenápadně ke mně přišla, tak stejně tak zase odešla.
+12

Amnesia: The Dark Descent

  • PC 90
Jak už možná víte, jsem posera. Proto dodnes nevím, proč jsem do Amnesie šel, nejspíš mě zlákal podtitulek "3D hororová adventura" a možnost celkem kreativně manipulovat s předměty. A navíc zahrát si hororovou hru ve starém hradu zasazenou do 19. století je prakticky nemožné (ačkoli starý hrad a strašidla jsou snad největší klišé ze všech, opravdu strašidelné hry se strašidly v hradech se prostě nedělají).

Úvodní minuty hraní působí na hráče dost intenzivně a snaží se z vás vymáčknout co nejvíce strachu, ještě než najdete první papír s poznámkou, která vám nastíní nějaký děj a vysvětlí, že o paměť jste se připravili zcela dobrovolně. Pak se tempo trošku zvolní a hra se vám začne pomalu odhalovat a nabírat obrátek. Grafický kabátek je ušitý velmi příjemně, a i když to není špička, vykresluje prostředí velmi šikovně. Hra světla a stínů hraje prim, a společně s hudbou navozuje doopravdy hrůzu z neznámého. Autoři navíc přidali postavě i charakter strašpytla skrze atribut "Sanity" (duševní zdraví), čím déle jste ve tmě, tím hůř se postava cítí a začíná hlasitěji dýchat, skřípat zuby, má drobné halucinace a po nějaké delší době bez pobytu na světle se jí podlamují kolena a nakonec se může i úplně sesypat hrůzou. Z toho důvodu nafasujete lucernu na olej a můžete najít i nějaká ty křesadla, kterými si občas zapálíte svíčku na stolku nebo nějakou pochodeň na rozcestí v hlubokých kobkách hradu.

Hrad ale není zcela prázdný. Už poměrně krátce po probuzení zjistíte, že se po středověkém sídle pohybují nějaké podivné žijící entity, a setkání s nimi (alespoň u mě) většinou vyústilo téměř v infarkt a nové trencle. A nebylo by to tak hrozné, kdybyste dostali do ruky alespoň nějaký kus kovové tyče nebo čehokoli, čím můžete to kulhavé cosi fláknout po ksichtě. Jenomže hlavní "hrdina" je totální posera, takže jakmile spatří cokoli nenormálního a stěží rozumně vysvětlitelného, okamžitě téměř ztrácí zdravý rozum, zrak a snad i důstojnost. Pokud vás strašák nevidí, stačí se skrčit někam do temnýho koutku a počkat. Jakmile vás ale zmerčí, tak jste prakticky nahraní. To mě trošku štvalo, protože ačkoli smraďoch kulhá a potácí se jak stoletej děda, po závanu čerstvýho masa se rozběhne jak slepice po flusu, a i když vám za klávesnicí adrenalin rozjede vaší pumpu do závratných otáček, váš herní strašpytel má nejspíš nějakou dysfunkci nadledvinek. Takže utéct je nemožný, natož se pak rychle schovat do skříně a zavřít dveře. Manipulaci předmětů jsem si zkrátka nějak nenacvičil, a tak když došlo na nějaký vyhrocený okamžik, zběsile jsem škubal myší a sotva jsem otevřel i normální dveře, natož abych manipuloval s tak složitým mechanismem, jako jsou dveře od šatníku. A takový epileptik je pro zombíka celkem snadná kořist.

Podtitul "adventura" ve hře vynikne až později, kde přichází na řadu řešení rozpohybování různých mechanismů, zezačátku budete spíš jen hledat cestu, světlo a snažit se vyhnout prohnilým zrůdám. Příběh vám je vyprávěn pomocí útržků stránek nejspíš z vašeho deníku, a naštěstí to není jen výplň k hrůznému prostředí hry. Ke konci hry už tak nějak zjistíte, jak hra pracuje se strachem a bude se vám možná hrát o něco pohodlněji. Já ale nevydržel na jeden zátah déle než hodinu.

Amnesia ale svůj úkol splnila, a to naprosto perfektně. Navodí skutečný strach z neznámého, a znemožní vám postavit se strachu silou, zároveň vyzkouší váš mozek na několika různých logických hádankách. A když se naučíte perfektně manipulovat s předměty a nacvičíte si rychlé schování do skříně nebo do bedny s víkem, bude váš zážitek ještě mnohem lepší. Tohle je vynikající survival, nemáte nic a za celou hru ani nic nedostanete, jenom lucernu, sem tam nějaký to křesadlo a občas nějaký cajky, který vám pomůžou v cestě hlouběji do hradu. Perfektně odvedená práce.
+12

Risen 2: Dark Waters - Air Temple

  • PC 40
Hned na úvod můžu řícti, že Air Temple je v podstatě zbytečný přídavek, který slouží snad jen k tomu, aby si hráč nahrabal zkušenosti (či "slávu", jak je to v Risen 2 nazváno).

Na ostrově Antigua si jistě všimnete, že tam jsou nějaké nové potvory, které vám ztrpčují postup - chrliči. Záhy potkáte starého známého druida Eldrica, který vám řekne, že za tím stojí (překvapivě) Mara. No a vám nezbývá nic jiného, než se tomu podívat na zoubek.

Odplujete tedy na Ostrov bouří, kde pobijete několik chrličů a dalších potvor (jejich velitel má aspoň užitečný meč), zachráníte jednoho trosečníka, a toť vše. Dále už zbývá jenom zabít pár chrličů na každém dalším ostrově, vzít jim vejce a přinést je Eldricovi. Fanoušci Piranha Bytes si jistě vzpomenou na opravdu velmi podobný úkol z Gothicu 2 s ještěrany.

Samotná postava Eldrica je pak stejně jako zbytek posádky neuvěřitelně plochá. Dialogy nic moc, pouze jednou vám pomůže na Ostrově bouří, a pak celý zbytek hry postává na lodi a nedá se s ním nic dělat.

Jako celek toto DLC zbytek hry nijak neruší, ale rozhodně se nedá říct, že by ji jakýmkoliv způsobem obohacovalo. Zkrátka průměr.

Pro: Chrliče jako zdroj zkušeností navíc

Proti: Je to jenom jeden rozsáhlejší quest typu zabij/přines

+12

The Political Machine 2012

  • PC 70
Hru jsem si pořídil za pár centů na steamu a byl jsem zvědavý, co to vlastně je. Zvolil jsem si netradiční duel za Michelle Obamovou proti Condoleese Riceové. Popisky a rady jsem nějak moc nečetl, tak jsem vlastně pouze se svojí Michelle lítal ze státu do státu (hlavně těch, kde je hodně volitelů) a přednášel své projevy o Obamacare, lidi na to asi slyšeli, takže jsem nakonec porazil Condoleezu asi o 2% volitelů:)
Když jsem hru zkoušel podruhé, zvolil jsem klasický souboj Obama x Romney, tentokrát jsem zvolil téma svých proslovů jako obhajobu války v Iráku a Afghánistánu a sem tam i nějaké to vzdělávání. S tím jsem ale u Američanů moc nepochodil a volby prohrál se ziskem asi 20%. Možná za to můžou špatně zvolená témata, ale to by do jisté míry podporovalo stereotypní názory, které má na USA velké množství lidí. Do takových debat se však nechci pouštět.
Až půjdu někdy do voleb znovu, budu se zajímat o nezaměstnanost a snad to vyjde;)

Pro: netradiční hra, možnost "přepsat" dějiny

Proti: pořád to samé, brzy přestane bavit

+12

Splice

  • PC 75
Tato hra působí trochu zvláštně. V době, kdy už kdejaký simulátor skříně, důchodového pojištění, či celého vesmíru má nějaký příběh, zde ho člověk nenajde. Ani vlastně neví proč to hraje. To ale neznamená, že je toto dílko nějak špatné, spíše naopak.

V každé úrovni máte dané schéma do kterého se musíte několika málo tahy strefit. Není to nic jednoduchého, člověk často zkouší a zkouší, představuje si rozložení o dva tahy dál a stejně se do schématu netrefí. Nedá se však říci, že je to neřešitelné, často se řešení skrývá tam, kde by ho člověk na první pohled vůbec nečekal.

Splice je pěknou logickou hrou, kterých je sice na trhu habaděj, ale když se vám dostane do ruky, tak s ním strávíte pěkný čas, už třeba jen v podobě přestávkových pětiminutovek.

Pro: trénink mozku, vypadá to pěkně

Proti: hra nevybočuje z řady

+12

TrackMania United Forever

  • PC 75
Rychlost! Ještě větší rychlost! Šílená rychlost a k tomu naprosto šílené akrobatické tratě. Tak to je Trackmania.
Hromada lidí na jednom serveru honících se za desetinami a setinami vteřin. To je Trackmania.
Hledání různých zkratek a fíglů na pokoření aktuálního rekordu na trati. To je Trackmania.
Sta tisíce lidí závodících pod vlajkou své rodné země. To je Trackmania.
Dva roky mého života. To je Trackmania.
Progaming. To je Trackmania.

Ačkoliv Trackmania United Forever je vlastně kompilací a posledním rozšířením původní Trackmanie a obsahuje tak obří singleplayerovou kampaň v sedmi různých prostředí plus ještě další módy jako např. akrobacie nebo platformy, jádro téhle hry leží v multiplayeru. Přídavek Forever navíc umožnil kromě jiného propojit závodníky free verze se závodníky placené United verze a vytvořit tak jednu obří komunitu. Navíc byl rozšířen již tak kvalitní a jednoduchý editor tratí, takže komunita dál mohla produkovat nespočetné množství ještě šílenějších "treků". Novinkou je zde i další obří a velmi náročná Star Track kampaň, ve které dosáhnout na tzv "Medaile autora" je v podstatě pro běžného hráče skoro nemožné.

Naprosto ultimátní charakteristikou Trackmanie kromě šílených tratí a rychlosti, je absence jakýchkoliv kolizí mezi hráči. To je podle mého názoru i podstatnou příčinou popularity Trackmanie z hlediska multiplayeru. Nikdo vás tak nemůže blokovat, nikdo vás nemůže otravovat, a nikdo vám nezkazí hru. Jste tu jen vy, auto a čas. Neuvěřitelně rychle ubíhající čas, který vám při snaze o překonání traťového rekordu neodpustí naprosto žádnou ani minimální chybu.

Nicméně když si udržím odstup tak samozřejmě vidím, že hra má i své mouchy. Např. singleplayer je v konečném důsledku v podstatě docela nudný. Jediné co vás nějak motivuje je získání těch 4 placek na každé trati. Což k dohrání hry může dovést jen úplného magora jako jsem já. I když pravda to závěrečné zjištění, že v té době kompletně hru dohrálo jen 10 Čechů a nějakých 530 lidí na celém světě, celkem dokázalo pohladit mé ego. Zpátky na zem jsem se ovšem vrátil velmi rychle, když jsem se někdy v roce 2009 zúčastnil kvalifikace na Mistrovství ČR. Jestliže v závodech kde jde o desetiny a setiny vteřiny, dostanete od profesionální špičky naděleno několik vteřin, tak je rozhodnuto, že tudy cesta nepovede... :D

Pro: Úžasný multiplayer, hromada serverů, ligy, turnaje - progaming

Proti: Nudný singleplayer.

+12

Osmos

  • Android 85
Hra kterou asi kde kdo na začátku považoval za relaxační a odpočinkovou pohodovku, se ve své pozdější fázi ukázala býti hardcore záležitostí. Ani zde na Databázi her se moc často u hodnocení neobjevuje to známé zatržítko indikující dohrání hry do úplného konce. Falešnému úvodnímu dojmu velmi také napomáhá skvělý hudební doprovod, který ovšem nedoporučuji poslouchat za volantem (což s oblibou s herními soundtracky dělávám), neboť byste mohli u jeho poslouchání usnout a probudit se až na JIPce nebo v márnici.

Celá hra je inspirována přírodním jevem nazývaným osmóza. Kdo neví, co se pod tímto pojmem skrývá, nechť si to vygooglí, za prvé se tímto popisem nechci zdržovat, a už vůbec se nechci ztrapnit, kdyby se ukázalo, že tomu prd rozumím. :) Hra by tak měla navozovat dojem interagujících buněk, kde herní "osmóza" funguje tak, že větší buňka vždy pohltí buňku menší. Kontakt s menšími buňkami je tak pro nás žádoucí naopak kontakt s většími životu nebezpečný. To jestli je sousední buňka bezpečná nebo ne, indikuje nejenom její velikost ale i její barva. Pohyb buňky funguje na principu reaktivního pohonu. Buňka tedy do místa označeného myší vyprdne kousek sama sebe a zároveň dle zákona akce a reakce se vydá směrem opačným. Čím více buňku donutíme prdět tím rychlejší pohyb vykoná. Zároveň platí i zákon zachování hmoty, a vzhledem k tomu, že buňka prdí částečky sama sebe, je logické že se její velikost zmenšuje a rychlost zmenšování je úměrná rychlosti prdění. Ale dosti prdící teorie...

Chtěl bych se totiž ještě pozastavit nakrátko u grafické prezentace hry. Mnohem více než mikroskopické prostředí buněk mi hra spíše připomíná makroskopické prostředí vesmíru s rotujícími hvězdami, planetami galaxiemi a jejich gravitačním působením, které je ve hře také patrné. Ne že by mi to vadilo spíše naopak, moc se mi to líbí, jen nevím jestli to byl záměr autorů. Ale čert to vem. Důležitější je, že se to hraje velmi dobře, navíc jsem měl to štěstí, že jsem se potkal s Android verzí a dotykovým ovládáním, pro které je snad tato hra přímo stvořená. Nicméně jak už jsem předeslal v úvodu, obtížnost ke konci roste do závratných výšin a ani urputné bušení do displeje mého mobilu mě nakonec nedovedlo k totálnímu splnění všech levelů. I přesto to byl zážitek maximálně uspokojivý.

Pro: Originální koncept, Křivka obtížnosti (ano u mě je to pozitivum), Grafika i hudba

Proti: No dobře konec je nechutně těžkej... :)

+12

Unmanned

  • PC --
Unmanned, podobně jako Every Day The Same Dream, více než hrou je představením problému současného světa. Každodenost je nahrazena problematikou bezpilotních letadel a jejich morálním závazkem v konfliktech.

Hlavní postava, americký voják, je jedním z operátorů, který takovýto „dron“ řídí a je zodpovědný za případnou střelbu. Forma hry je strukturována do dvanácti kapitol idealizované služby vlasti. Zlý sen je zahnán raní projíždkou s karaoke písní, která celé ráno zní v uších. Z bezpečí nevadské základny je následně pozorován určený cíl. Morálku řídí vlastenectví a hlášky z Top Gunu. Syn při hraní Contemporary Warfare 2 pokládá otázku, proč jeho otec, voják cheatuje, když nemůže zemřít.

Tematika není tak silnou a všeobecně známou a zažitou jako u předchozího počinu, avšak italský autor měl u Unmanned více jak šest dnů a ty byly využity pro znatelně hladší a i rozmanitější průběh hrou, než tomu bylo u Every Day.

Pro: zpracování, "medaile"

+12

Saints Row: The Third - The Trouble With Clones

  • PC 70
Toto DLC hodnotím jako nejslabší ze "všech" tří. Příběh mi přišel vcelku nezajímavý, humoru dost ubylo, zůstala jen jedna velká neuvěřitelná akce.

Trochu otravně na mě působilo vyprávění příběhu místním nerdem, je to takové neosobní. Nápoj Saint Flow dodávající superschopnosti je sice fajn, ale sráží hratelnost na nízkou úroveň, všechno se hned povede, lidé umírají rychleji než jindy apod. To už opravdu není kdovíjak zábavné.

Jedinou vcelku slušnou chvilku přináší až závěrečná scéna a dojemný konec. Přesto to jaksi nestačí a toto DLC za zbytkem hry pokulhává. Ale ta hodinka v SR3 navíc se vždycky hodí ;)

Pro: pár pěkných scén

Proti: Saint Flow, příběh

+12

Execution

  • PC 50
Execution je pěkná hra, s velkou nadsázkou se dá označit jako simulátor popravčího :)

Na hráče čeká volba mezi 2 možnostmi (dál už nebudu k "ději" nic prozrazovat). Prostředí je minimalistické, ale co mě potěšilo je to, že se občas obrazovkou proletí ten známý chuchvalec z pouštních rostlin (ve filmech to často evokuje oblast, kde je prostě prázdno, jen tam občas fouká vítr), ten bych někdy konečně rád viděl i naživo. Naproti tomu popravu mi stačí vidět jen v PC.

Hra má dva konce, ovšem pokud chce hráč znát druhý má smůlu, po dohrání jste pouze informování o vašem dobrém/špatném rozhodnutí a to je vše, hrát už hru nejde. (To se dá vyřešit opětovnou "instalací").

No někdy si hru zkuste, zabere méně času, než tenhle komentář :)

Pro: morální dilema, chuchvalec

Proti: herní doba

+12 +14 −2

Ignite

  • PC 55
Rád si občas zazávodím, tak jsem sáhnul i po tomto kousku.

Ignite působí takovým přátelským dojmem od začátku (a tím myslím to, že hru udělalo pár přátel kdesi v garáži). Na relativně novou hru nevypadá kdovíjak. Auta se chovají všechny skoro stejně. Prostředí je takové umělé, neumím si představit, že by v tom městě a okolí někdo žil (možná taky proto jsem ve hře nenarazil na žádného člověka-diváka). Soupeři nejsou žádnou výzvou (závod jsem opakoval jen několikrát, jinak jsem vyhrával s velkým přehledem. Nebyl jsem potěšen ani multiplayerem, který jsem několikrát spouštěl, ale buď nastala nějaká chyba, nebo se neobjevil žádný potencionální soupeř, takže jsem si tuto část nevyzkoušel.

Najde se i pár kladů. Líbilo se mi, že různým srážením objektů na dráze, rychlou jízdou, smyky apod. se načítají body, které se dají použít jako nitro přímo v závodě. Tyto body je však často lepší schraňovat a nechat si je v "kapse" až do cíle, protože v této hře ne vždycky vítězí ten, kdo projel první cílovou páskou, nýbrž se po vlastním závodě ještě počítají body, které sráží výsledný čas. Může se tak stát, že jezdec, který dojel na druhém místě o 10 sekund za prvním, vyhraje závod. Špinavá jízda je tak v této hře ceněna často více než ta čistá.

Tyto závody nejsou zcela špatné, ale ani pár dobrých nápadů nedokáže porazit sterilní prostředí a stále stejnou hratelnost.

Pro: ocenění špinavé jízdy

Proti: ošklivé, sterilní, slabí soupeři, nefunkční multiplayer

+12

Galaxy on Fire 2

  • PC 70
Originál je má nejoblíbenější J2ME hra vůbec, tak jsem si PC verzi nemohl nechat ujít.

Ti, co nehráli první díl a ani nemají možnost, protože na PC nevyšel, se nemusí děsit. Jste Keith T. Maxwell a všechno pochopíte i bez znalostí prvního dílu. Většina postav je ve dvojce úplně nová a ty, co se vyskytovaly i v jedničce vás nemusí moc zajímat, protože jak je u mobilních her zvykem, tak nic není bráno moc do hloubky a navíc jsou to jen 2D obrázky jejich xichtů. Více než příběhová hra je to spíše velmi zjednodušený vesmírný simulátor, ve kterém lze obchodovat, bojovat s piráty či těžit suroviny a plnit v podstatě nekonečné množství vedlejších úkolů jako převézt zboží či pasažéry na jinou stanici, ochránit nákladní lodě, vyklidit oblast od pirátů či vesmírného odpadu. Brzy ale začnou být vcelku stereotypní a zjistíte, že nejrychlejší způsob jak si vydělat je obchodovat či bojovat s piráty a krást náklad. Vše se odehrává v několika sektorech, které mají určitý počet planet se stanicemi, mezi kterými se můžete volně pohybovat.

Souboje s nepřáteli jsou vcelku jednoduché, ovšem máte spoustu možností jak si je ozvláštnit. Zbraní, ať už primárních laseru apod. či sekundárních raket, je obrovské množství a nejen zbraní, ale taky lodí či vybavení se kterým si můžete vašeho miláčka vylepšit. Pak také hromada obchodních předmětů, se kterými lze tvořit i vlastní vybavení podle návodů, které si kupujete od lidí v baru na stanicích. A často to jsou kousky, které nikde na stanicích nekoupíte, tak je zde určitá motivace. Hra vás také odměňuje medailemi, které získáváte za plnění různých "výzev". Za získání všech je vcelku hezká odměna, tak se snažte. :)

Grafika není nic extra, ale občas je na ty barvy vesmíru moc pěkný pohled. Soundtrack je nevýrazný, ale najde se tam i nějaká ta líbivá hudba. Dabing je příšerný, hlasy jsou bez emocí a působí jakoby předčítaly nějaký text a vůbec se nepřizpůsobovaly situaci. Herní doba samotného příběhu je hodně krátká, ovšem musíte se trochu starat i o vedlejší věci, jinak nemáte šanci v pozdější fázi hry se slabou lodí uspět. Na mobilu mi hra zabrala přes 30h, na PC, jelikož jsem se ji už nesnažil dohrát na 100%, tak jen 10h.

S přihlédnutím na to, že je znatelný původ z mobilů a na poměry PC je to trochu slabší, musím dát nižší hodnocení než bych chtěl. Osobně jsem unavený ze všech portů mobilních her, co zaplavují v poslední době steam, ale pokud si nějaká hra zaslouží port na PC, tak právě Galaxy on Fire 2. Pro nováčky v žánru skvělá volba!

Pro: Množství zbraní, lodí a vybavení, volný pohyb po vesmíru

Proti: Dabing, znatelný původ z mobilů, nevýrazný soundtrack

+12

Saints Row IV: How the Saints Save Christmas

  • PC 80
DLC k Saints Row 4. A tým by sme mohli skončiť. Ale... trochu viac slov - pravdepodobne takmer o ničom - by mohlo helfnúť. Boss nemá rád Vianoce..., nemá rád vlastne žiaden novorčný sviatok. Prečo by aj? Lenže... Vianoce sú fajn a toto je príbeh presne o tom. Poznáte to, podobných príbehov si počas vianočných sviatkov pozriete u vás v TV... no milióny, minimálne. Lenže... toto sú chlapci a dievčatá z gangu Svätých z Tretej ulice, takže to bude mať mierne šibnutý šmrnc neznámeho matroša, ktorý vo Volition pravidelne šňupú. Nie, až tak extra super ako penetrovanie Dominy to nebude, ale stále je to príjemne zábavné i keď... no pravda... krátke. Ale za tú náladu, za tú zábavu a v pár euro zľave to určite stálo.

Pro: Saints Row 4 vo vianočnom balení

Proti: Rozmýšľam či má SR4 nejaký výrazný zápor, ak áno, mal by byť na tomto mieste...

+12

Diablo III

  • PC 90
26.3.2014 - úprava ke komentáři: Vzhledem k Updatu, který vydal Blizzard ku příležitosti Reaper of Souls, zaznamenala hra razantní změny v podobě nových lepších předmětů s lepšími statistikami. Znásobení efektnosti hry a zvýšenené razanci jednotlivých skillů. Jedná se tudíž o celkové zlepšení hratelnosti. Proto jsem hodnocení zvedl na 90%

Osobní tip - celou hru nemá smysl začínat na nižší, než třetí obtížnosti. Vyšší příjem zkušeností, zlata a lepšího vybavení - dělá celou hru mnohem zábavnější. Z mé zkušenosti mohu potvrdit, že hru lze začít s novou postavou i na Torment I, kde už jsou souboje opravdu náročné na taktiku a jedna vteřina může rozhodovat o vítězství anebo prohře.

Původní komentář

Diabla III jsem se velice obával od začátku jeho vývoje. Série Diablo mě totiž přirostla k srdci a nepovedená pokračování nemám rád. Po dohrání dvojky jsem si prostě nebyl jistý zdali může Blizzard nabídnout něco nového, co nebude jen komerční slátaninou.

Prvním čím na mě hra zapůsobila, byly všechny možné připomínky na první díl. Počínaje remixovaným soundtrackem Diabla 1 při instalaci, konče mnohými odkazy v průběhu hry. Co by fanouška jedničky, si mě tyto věci opravdu získaly. Celá hra je až "nezdravě" propěchována takovými spoilery, u kterých se pamětník usměje a nováček pronikne do historie. Ačkoli na různé hráče může tento fakt působit negativně, mě vskutku oslovil.

To co ale úplně nebylo vychytáno jsou postavy. Né, že by se navzájem nelišily, či byly nezáživné, ale do Diabla mi ta kombinace prostě nesedí. Celé to až příliš smrdí exotikou a schází tomu ta Diablovská "gotičnost". A vzhledem k grafické stránce Witch Doctor či překrášlený wizard působí divně.
Na druhou stranu je zajímavá hratelnost některých postav. Vzhledem k skillům a strategií je mnohem složitější hra za Demon huntera, či Wizarda oproti ostatním.Fakt, že s Demon hunterem prostě musíte stále unikat a nenechat se chytit(zvlášť u Diabla). A u monka stačí jen stát, stále dokola mlátit a Diablo si ani neškrtne.. Odlišné postavy zajištují odlišné herní strategie- menší šance stereotypu.

Absence kupování skillů je dvousečným mečem. Postava je sice pevně daná a neměnitelná, ale možnost vyzkoušet si různé kombinace to vyvažuje. Zvláště když se člověk baví různými kombinacemi skillů a hledá ty nejlepší a nejsmrtonosnější.

Prostředí je až na druhý akt (asi již tradičně) docela zdařilé. Už jsem vzdal naděje na návrat k tak atmosférické hře, jakou byla jednička. Ale prostředí je i tak zajímavě podáno. Trosky starého Tristramu byly velice povedéné, ta nostalgie je tam všude. Ale stejně jako u dvojky, ta poušť v druhém aktu mi tam stále nesedí. Ovšem Areat a samotná nebesa, u toho jsem prostě žasl.

Celkově je hra zábavná a až na pár míst docela dobře hratelná. Od předchozího dílu mnoho přebrala, ale také přinesla několik novinek. Bohužel změnu používání elixírů (zvláště absenci mana a Rejuvitation potion) a automatické vlastnosti town portal, beru jako zprznění. Absence samostatné tabulky CHAR a volitelné budování jednotlivých parametrů je také neštastné.. Aspoň to trochu vykompenzuje větší inventář a více složek zbroje. Avšak původní rozmanitost speciálních předmětů, je ta tam (Větší rozmanitost a zlepšení celkové hry, až na vyšší obtížnosti). V podstatě se liší jen v tom, do kterého atributu přidávají ale jejich přínos je neznatelný. A s Npc se dalo taky trochu více vyhrát.

Diablo 3 je starou hrou v novém, velice slušivém kabátě. V podstatě nepřináší hráčům mnoho nového. Otázka však zní, jestli právě stím nejsou hráči spokojení, protože hodně překopané Diablo, už by snad nebylo Diablem. Hra nabízí solidní příběh toho Diabla tam fakt museli nějak vecpat, dobrou akci, různorodá kvalitně zpracovaná prostředí nebesa se opravdu otřásala, každý chtěl vidět démonsko andělskou bitvu. Pamámětníkům jedničky pak pěkné vzpomínky.
Bavil jsem se ale chtělo by to ještě trochu více, snad datadisk nebude rozsudkem smrti. 70%

Pro: Grafika, hratelnost, hudba, epický příběh, systém žoldáků.

Proti: Až moc exotické postavy, nestálá atmosféra. Od Npc jsem čekal trochu více.

+12

Castle Crashers

  • PC 95
Parádní arkádovka ve stylu Golden Axe s RPG prvky. Hodně chytlavá a nechybí jí ani vtipné pasáže - fakt mě pobavil level, kde se strachy posírají lesní zvířata. Přestože je to předělávka z Xboxu, nijak to není cítit, ikdyž s ovladačem se to hraje asi líp.

Nejlepší je na hře to, že má kooperativní režim. To je u mě vždy ohromné plus :) Můžete s kámošem procházet příběh, zápasit v arénách nebo se vždy na konci levelu prát o princeznu. Zkrátka, zábavná hra :)

Pro: vtipné pasáže, grafika, kooperativní režim, postavy, RPG

Proti: asi nic

+12

The Binding of Isaac

  • PC 80
Starozákonní bůh není zrovna definicí laskavosti a jeho fanatičtí přisluhovatelé také ne. Izákova maminka je skvělým materiálem pro noční můry a pochopitelně i hlavním monstrem příběhu. Funguje to jednoduše - procházíte místnosti se stupňující se obtížností, až dojdete do poslední a vyhrajete.

Co činí hru zajímavou je její námět (chudák Izák musí příšery zabíjet slzami, kamarádí se s mouchami, cestou se vyhýbá trusu ohavných červů a sbírá maminčino prádlo); a proměnlivost prostředí - každá úroveň se generuje náhodně, takže nikdy nehrajete znovu to samé. Navíc máte k dispozici desítky bonusových předmětů s nejrůznějšími vlastnostmi, takže můžete donekonečna zkoušet a kombinovat. Samozřejmě je většina z nich celkem k ničemu a některé celkem ke všemu (jakmile narazíte na Mr.Bomb, máte vyhráno), ale alespoň vám vkusně ozdobí hranou postavičku, například čertovskými růžky nebo ramínkem zabodnutým v hlavě. Časem si odemknete Magdalenu a Kaina, upíšete se ďáblu, objevíte tajnou místnost, necháte se zabít závistí, proženete obžerství, objevíte další konec - tvůrci své fantazii kladli meze jen do té míry, že jste celou tu dobu ve sklepě.

Spoutání Izáka je biblickou zábavou pro celou rodinu, kterou spustíte na čemkoliv.

Pro: proměnlivost, vtipnost, do cíle nedojdete napoprvé

Proti: boss fighty jsou napotřetí spíš nuda

+12

Jade Empire

  • PC 75
Jade Empire není hra od Bioware, Jade Empire JE Bioware. Ta šablona je tak očividná takřka ve všem, že si ji nelze nevšimnout nebo nezmínit. V tomhle případě je šablona zasazena na východ, což mi vůbec nevadilo, zaměření tímhle směrem můžu. Nicméně i v tomhle zaměření na východ mi ve hře jaksi překážel ten "steam-punk" (?) který mi sem skutečně neseděl. Létající vážky a bombardéry... OK, starověká Čína byla v mnohém dále než zbytek zaostalého světa té doby, nicméně tohle už bylo příliš sci-fi.

Příběh samotný ale byl vystavěný a vyprávěný celkem zajímavě a dokázal zaujmout. Parťáků z Biowaří šablony mi tu přišlo trochu zbytečně moc na to, aby se dali využít, ale dalo se s nimi pokecat a nemálo toho zjistit. V onom herním životě mi tak přišlo vše celkem promyšlené, včetně možnosti se napakovat zkušenostmi v bojové aréně v Císařském městě. Horší už to ale bylo se závěrem., který zapříčinil i finální hodnocení. Konec už byl tak překombinovaný a tak protahovaný, že jsem se nahlas ptal, jestli je to už, sakra, konec nebo se to furt bude táhnout dál. Potud vše tak nějak smysluplně plynulo, ale to neustálé zachraňování, umírání, oživování mě už štvalo, nemělo to konce! Rozhodně tomu nepřispíval fakt, že autoři před vás prostě už jen začali házet silné protivníky jenom proto, že se blížil konec a někde je asi napsáno, že ten musí být prostě těžký a lemovaný nepřáteli, protože smysluplnost to už postrádalo. Nervy mi už skutečně pěnily ve chvíli, kdy se strhla jedna z finálních lavin dění - po opětovném setkání se s parťáky po mé smrti, jsem měl ještě nedodělané věci v chrámu, ale jakmile jsem si promluvil s Jitřní Hvězdou, už se nešlo zastavit a chrám mi byl uzavřen. A když už jsem se mohl zase svobodně nadechnout, roztřídit si body, zkušenosti a přečíst několikeré změny v úkolech, už se mi zase nechtělo načítat předchozí uloženou pozici a procházet tím vším znovu. OBZVLÁŠTĚ, když nejde přeskakovat videa a animace, kdy jsem trpěl nad tím, že musím čekat, až se to táááhléééé přéééjííížděěěnííííé kamerou obtočí kolem něčeho, načte se nový level a spustí se další vííídééééoóó.... Tohle mi fakt dalo připomenout konec Mass Effect 3, svým zpracováním a neskutečným protahováním. Takovýhle konec mi prostě závěr hry znechutil, COŽ JE, DOPRKÝNKA, ŠKODA!

Dobře tedy, příběh Bioware umí, s tím zpracováním to trochu kulhá. Pokud je v tomhle případě o PC konverzi z XBoxu, jde o poměrně hodě dobrý počin, který i mnohé vysvětluje. Např. pohyby mé postavy v bojích, kdy jsem zprvu vůbec nevěděl, jestli pohyb dopředu bude znamenat útok nebo jen krok dopředu, přičemž bude trvat, než se takhle k nepříteli doplížím, protože kdybych ho přeskočil, budu sice vypadat mrštnější, ale budu k němu z druhé strany v podstatě stejně daleko, takže se i tak budu muset šourat. Hratelnost rozhodně nezvýšilo ani mnohdy zbytečné šlapání z A do B, které by šlo mnohdy vyřešit rychlejším kliknutím na přesunutí se rovnou na B. Takové město sice obsahovalo lidičky a vypadalo živoucně, ale drtivé většina stejným hlasem jen klábosila stejné repliky. A když už jsme u těch hlasů, tvůrci zjevně ve svých hrách používají pro dabing stejné lidi (já tady v tom slyšel hlasy z Citadely Mass Effectu :) A když už jsme u těch hlasů - docela by mě i zajímalo, zda skutečně ono číánské breptání bylo nějakým čínských breptáním nebo je pozpátku přehranými anglickými větami.

Stejně tak mi bylo líto, že mě autoři příliš neuvedli do ovládání hry. Teprve až po nějaké době jsem zjistil, že si mohu vybírat svého "podržtašku" a že vůbec mám na výběr nějaké parťáky. Že skoro pokaždé, co si s nimi promluvím mají nějaké nové informace jsem zjistil ještě později. Až do konce hry jsem ani nebyl nucen nijak využívat jakési ono skládání stylů, ve většině případů jsem prostě skupinu nepřátel v danou chvíli umlátil jedním stylem i bez krytí. Během bitky nebylo třeba nic měnit.

A pak takové ty všude se vyskytující drobnosti, jako že postavě při monologu vypadne zvuk a tak jen lapá po dechu (díky za titulky :), že mnou NPC postavy procházejí jak duchové, že v animacích k sobě postavy hovoří zírajíc do nesmyslných úhlů a ne na sebe, že při vzájemných promluvách se dvě postavy doslova prolínají, že si ve chvílích bez boje sice mohu výběrem klávesy vybrat styl, ale při začátku souboje se stejně aktivuje ten, co byl vybrán na konci souboje předchozího, že když jdu z kopce, tak nic nevidím, protože kamera nejde víc zvednout, že GUI vypadá jak z nějaké nedodělané alfa/beta verze...

A to se nebudu zmiňovat o naprosto do hry nesednoucích a nesmyslných miniher s letadýlky na 2D mapce jak z nějakého herního automatu. Ty jsem přeskakoval úplně. Přišlo mi to stejně smysluplné, jako kdyby do hry byly vloženy minihry s karaoke.

Hra to byla dobrá, celkem se dobře ovládala, příběh měl smysl i vyprávění bylo podáno hezky, ale ten konec mě ničil. Mám to za sebou, jsem spokojen, ale znovu už do toho nepůjdu.

Pro: Příběh; zasazení do východní sféry světa; možnost výběru směřování postavy k dobru/zlu; celkem pěkné grafické i technické zpracování; dlouhá hrací doba...

Proti: ...což ovšem u konce už bylo dost obtěžující; nemožnost přeskakovat nebo alespoň pauzovat video sekvence či příběhové animace v enginu; zbytečné a nehodící se minihry s letadýlky; pocit "Tohle jsem už hrál, akorát předtím to bylo ve vesmíru proti Reaperům

+12

Mimpi

  • PC 80
Když jsem poprvé viděl obrázky ze hry, tak jsem si z nějakého důvodu vzpomněl na Amanita Design. Popravdě se Mimpi její tvorbě trochu podobá - nejsou zde dialogy, odehrává se to v kouzelném prostředí zpracovaném pěknou grafikou, není tu násilí a vlastně i žánrově to není moc odlišné. Mimpi je totiž více adventurou než plošinovkou. Nelze však říci, že by kluci od Silicon Jelly kopírovali. Jedná se o originální titul, který pouze je podobného ražení.

Hratelnost je dobře zpracovaná a nudit se určitě nebudete. Stejně tak tu nehrozí stereotyp. Hra nabízí 8 poměrně dlouhých levelů, které nabízí odlišnou hratelnost. V jednom si užijete hodně logických hádanek a v jiném zase více akce. Prostor mezi nimi je navíc vyplněn takovou hledací minihrou, která je docela dobrým zpestřením hry. Co však musím vytknout je místy frustrující obtížnost. Některé hádanky jsou prostě příliš obtížné. Naštěstí se ve hře vyskytují žárovky, které vám dají šanci nápovědy. Nevyplatí se ovšem jimi plýtvat. protože jejich počet je omezený a zaseknout se můžete klidně znova. Jindy je zase problém zjistit, co po vás hra chce. Jako například v 6. levelu, kde narazíte na řadu zvedacích plošinek, nebo když se musí dostat přes létajícího psa. Koho by napadlo, že v tomto mstě lze použít kost. Poměrně frustrující je 5. level. Tam narazíte na řadu překážek, jejichž překonání vyžaduje poměrně dost soustředění a dobré načasování, což není zrovna jednoduché, když máte v patách lávu. Když se však přes tyto části dostanete, tak si člověk řekne, že to nebylo zase tak těžké.

Ocenit musím soundtrack, který hru a její atmosféru vystihuje dobře. Stejně tak příběh je dobře zpracovaný. Na tom nic nemění ani to, že je velmi jednoduchý. Nutno však říci, že příběh je zde až na druhé koleji.

Celkově můžu hru doporučit. Nečekejte však oddechový titul, na který vypadá. Obtížnost je totiž poměrně vysoká, což však může být pro někoho kladem.

Pro: Hratelnost, grafika, hudba, délka

Proti: Místy obtížnost

+12

Call of Duty 4: Modern Warfare

  • PC 85
Jako člověk který se multiplayeru jakožto nejvetšímu žroutu času pro jistotu vyhýbá, jsem onehdá když jsem tuto hru hrál poprvé vyzkoušel jen singleplayer. Musím říct že nic co jsem hrál do té doby na mě nezapůsobilo takovým dojmem a já věděl v čem bude budoucnost akčních her.

Grafika, ta byla ve své době takřka bezkonkurenční a přitom byla hra schopna provozu i na počítačích které už nebyly zrovna high-end. Ozvučení dodávalo realističnosti a skripty dokonle napomáhaly atmosféře, pro mě ovšem přílišná skriptovitost znamená i jeden z mála záporů této hry. Díly co přišly potom se už tomuhle dílu podle mého názoru nikdy nevyrovnaly.
Dnes už se to možná těžko chápe, ale tahle hra byla milník, a při plížení Pripjatí mám i dnes husí kůži.

Pro: Úžasná atmosféra, hratelnost, příběh

Proti: Možná až přílišná přímočarost, délka hry

+12 +13 −1