Pro pohodlnější navigaci i přístup k pokročilým funkcím Databáze-her.cz doporučujeme povolit si ve svém prohlížeči JavaScript.

Nejlépe hodnocené komentáře

Tyrian 2000

  • PC 80
Kamarád mě navnadil na to, že si Tyrian stáhnul a tak jsem si na oddech od adventur rozhodl že si dám zas jednou nějaký "lehčí" žánr. Na GOG je Tyrian zadarmo v nové verzi, tak jsem sáhl po něm, i když jsem kdysi dohrával tu původní, nemám pocit že by se cokoliv změnilo.

Tyrian je tradiční "raketka", tedy žánr který kraloval na konzolích i na automatech, ale na PC byl jste podobných her moc nenašli. Napadá mě Raptor, Tubular World a dále...? Tyrian mě bavil vždycky nejvíce. Pěkná pestrobarevná grafika, spousta možností a opravdu obrovský rozsah hry. Hra má 5 epizod (původně tuším 4), každá epizoda obsahuje cca 8-10 kol a to pořádně dlouhých.

V každém kole sbíráte peníze a body za zničené nepřátele, za které si pak nakupujete spoustu vylepšení - loď, štíty, pohon, boční děla, zadní dělo, hlavní dělo. V každé kategorii máme několik možností a co se týče předního a zadního děla ještě asi 10 stupňů upgradů! Možnosti jsou tak nevyčerpatelné, navíc tohle se týká jen Story módu. V arcade módu se na to všechno vykašlete a upgrady sbíráte přímo na bojišti (a jsou to úplně jiné zbraně).

Skoro všechno se dá rozstřílet a zdemolovat a moc pěkně to bouchá, na konci každého kola je nějaký monumentální boss. Díky štítům (které se dobíjí) a brnění to není tradiční jeden zásah a smrt, navíc mezi koly se dá ukládat. Hra je tak celkem pohodová, ale je pravda, že v dalších epizodách obtížnost roste (hráno na normal) a našly se kola, které jsem opakoval a ne jednou (úplně předposlední jsem hrál snad 20*).

Slabinou je tak jen příběh, protože je to užvaněná tuna blábolů, které brzy začnete přeskakovat. Boj proti obrovské korporaci, milion postav, létání od čerta k ďáblu. No ale pro příběh se tyhle hry nehrají. Za mě spokojenost, Tyrian je pořád slušná zábava.

Pro: Pestrobarevná grafika, obrovský rozsah, spousta možností vylepšování lodě, příjemná hratelnost.

Proti: Příběh

+12

Hell: A Cyberpunk Thriller

  • PC 90
Hell byla moje vysněná adventura ze zlaté éry, kterou jsem chtěl už od doby prvního přečtení recenze ve Score. Představoval jsem si tu brutalitu v úžasné grafice a všechny ty výjevy, které Andrew popisoval. Ale popořádku.

Píše se rok 2095 a Amerika je v troskách. Imperátor Solene Solux ovládá s organizací Hand of God celé Státy a nedočkavě sahá po zbytku světa. Nad vším dohlíží ideopolicie Trangression (něco jak STB) a její likvidační tým, běžnou kriminalitu řeší ACR (něco jako VB). Bojuje se proti veškerému technickému pokroku, inteligentním věcem jako je satira, literatura, umění ale i hrám, pornu a dalším. Zkrátka diktatura před kterou by zbledli i komunisti. A jak to, že se lidi nevzbouří?

Inu ono je tu ještě peklo, které má s imperátorem dobrý vztah. Po zemi se prochází nižší démoni, pekelná muka jsou skutečná a nemilosrdná a těch pár šťastlivců (vlastně jeden), kteří se z něj dostali o něm vykládají s hrůzou v očích. Do toho světa patří i relativně slušní členové ACR, milenecký pár Rachel a Gideon, kteří jednou okusí vlastní medicínu a poté co vyřídí likvidační tým, vydají se do ulic zjistit proč měli zemřít. A brzy poznávají co je režim zač a pomalu se staví proti němu.

Proč se o příběhu tak rozepisuji? Protože je fantastický, takhle úžasnou dystopii jsem neviděl ani nepamatuji. Přes hrozbu ze strany vlády i pekla lidí páchají všechno možné. Nechybí tu nejrůznější gangy, psychopati, opilci, hackeři, androidi, sekty, telepati, démoni točící porno, ilegální sázky, zabijáci, černý trh a pochopitelně zprvu dobře ukrytý odboj. Každá jedna postava, kterou potkáte je živoucí, dýchající bytost, z některých Vám bude zle, některých Vám bude líto, někomu byste dali přes držku a kupodivu dvojice hrdinů to většinou vidí stejně. Hrdinové jsou dokonale napsaní a dialogy nemají chybu (včetně drobných mileneckých hádek), imperátora "třetí pohlaví" Soluxe budete od začátku nenávidět.

Jak tak budete sledovat příběh přijdou hned tři zvraty a každý Vás dostane úplně jiným způsobem. A pak je tu peklo. Samozřejmě Andrew trošku přeháněl, ale moc ne. Brutalita, mučení, oplzlosti, nechutní démoni korunovaní samotným Satanem, ale hratelnost na tom rozhodně nestojí. Prostě fantazie.

Ruku v ruce s tím jde kupodivu i hratelnost. Jeden kurzor řeší vše, ještě více řeší globální příkaz Examine, který ukáže všechny předměty a hlavně východy z místnosti!!! Haleluja už v roce 1994 někdo pochopil že pixelhunting není fajn. Předmětů není moc, jejich využití je většinou logické, i když občas byste autory nakopali, protože máte pět granátů, ale nemůžete je použít. Hra funguje spíše RPG způsobem - hned od začátku máte 16 částí města (většina má 1-3 lokace), pár stop na konci každé nich několik postav, které Vás směřují dále. Zadarmo ani kuře... takže za to pochopitelně každý něco chce. Úkolů a stop přibývá, předměty použijete jen občas aby se neřeklo (spíše v pekle), zato se zapotíte při naprosto šílených hádankách a hledání hesel. Kromě dvou plánů existence je tu bezva (animovaná) automapa, možnost přehrát si hovory a navíc budete najímat NPC, které občas něco umí co Vy ne. Akční sekvence (boje s démony) jsou zpracovány poměrně sympatickými animacemi. Zkrátka hratelnost je skvělá, navíc hra je obrovská, zabrala mi skoro 3 dny i s nakukováním do návodu (hlavně ty hesla).

A tady přichází mínusy a důvod proč ne 100%. Technická stránka je otřesná. Grafika je udělaná pěkně, ale animace se neuvěřitelně trhají. Hudba je naprosto otřesná, chvíli jsem přemýšlel, že se mi sekl počítač. Ve hře máte sice možnost zapnout/vypnout zvuk, řeč a titulky. Jenže v praxi pokud chcete popisy s titulky, musíte oželet zvuk a naopak. Proč proboha? Korunu tomu nastavuje padání hry. V některých místech hra očekává zvuk a pokud ho nedostane spadne. První (ale ne poslední) místo je v baru, kde zachraňujete psionika před vrahem - řešení je vypnout titulky a zapnout zvuk, hudbu i řeč. V inventáři když zkoušíte vše na všechno tak se sám vypíná... chcete někam jít a jde tam druhá postava, co Vám blokne cestu... zkrátka technická stránka se nepovedla a je to škoda, mohlo to být po dlouhé době 100%.

Pro: Úžasně vymyšlený svět budoucnosti plný živoucích postav, dialogy, skvělá "RPG" hratelnost a plnění úkolů,

Proti: Odfláknutá technická stránka, bugy.

+12

Becherov

  • PC 50
Becherov je takové hodně zjednodušené GTA 2, bez možnosti vystoupit z vozu, bez bonusů za přejíždění chodců, za které jsem byl naopak penalizován, vlastně bez těch nejzábavnějších složek, které slavnou sérii charakterizují.

Zde vlastně jen jezdím po vcelku rozlehlém městě a převážím Becherovku sem a tam. Jediné, co se mění jsou auta, která řídím, ale to je samozřejmě málo. Musím však pochválit přehlednou mapu, podle níž se dá snadno a především rychle orientovat.

Pro: rozlehlé město, auta, mapa

Proti: vše je až moc zjednodušené, stereotypní mise

+12

Ys VIII: Lacrimosa of Dana

  • PS4 80
Jestli se osmý díl série Ys něčím vyznačuje, tak je to jednoznačně nadprůměrnost. Úplně každý z prvků téhle hry je na nevídaně vysoké úrovni. Zvláštní je, že v ničem se vyloženě nerovná velikánům žánru. Najdete dost RPG s lepší grafikou, poutavějším příběhem, zajímavějšími postavami i třeba povedenějšími boji. Jenže žádné z nich nedokáže udělat každou jednu činnost tak smysluplnou jako Ys VIII.

Po ztroskotání na tajemném ostrově začíná spolu s ostatními trosečníky hráč pomalu budovat své obydlí a prozkoumávat okolí. Právě hledání základních zásob má svůj účel i po mnoha hodinách hraní, protože je lze kdykoli vyměnit za lepší. Plněním vedlejších úkolů zjistíte více o ostatním postavách, případně vylepšujete jednotlivá zařízení. Vaření, rybaření i odhalování mapy je odměněno často důležitými předměty značně usnadňující postup hrou.

Ten je sice převážně lineární, ale občas narazíte na nějakou odbočku či zatím nedostupnou cestu. Zachraňováním ostatních smolařů získáváte důležitou pracovní sílu a odemykáte si více oblastí k průzkumu. Všechno do celkové hratelnosti až neuvěřitelné přesně zapadá. Většina questů se sice zobrazuje na mapě, nicméně rozhodně se nejedná o běhání mezi otazníky.

Souboje probíhají v reálném čase a spíš než o nějaký systém se jedná o hack and slash ve stylu třeba Devil May Cry. Máte skilly využívající jakousi manu, ale ty lze řetězit za sebou tak rychle, že obyčejné útoky se časem ani nevyplatí používat. Nalezení toho nejúčinnějšího comba pro každou z hratelných postav nabízí dostatečné uspokojení. Díky své rychlosti boje nenudí ani po 50 hodinách, ač především zejména díky skvělým bossům ve druhé polovině hry.

Vyzdvihnout si zaslouží i způsob, jakým poznáme titulní postavu, Danu. Zpočátku vidíme jen pár obrázkových flashbacků, později je v jistých pasážích i hratelná, aby se, v docela pokročilé fázi, připojila k hlavní skupině. A vůbec po dlouhé době se mi stalo, že jsem byl zvědavý jak příběh dopadne. Není ničím výjimečný a už vůbec ne originální. Jeho provedení a vyprávění mi každopádně sedlo a zvědavost mě nutila pokračovat v jeho odkrývání.

Jako celek působí Ys VIII především poctivě. Jen málo hrám se podaří takhle vyšperkovat všechny své mechaniky a zároveň působit uceleně. Vlastně není jediný důvod ji konzumentům akčních RPG nedoporučit.
+12

Call of Duty: Black Ops IIII

  • PC 75
Před hraním Black Ops 4 ( IIII?) jsem si myslel, že střílečky si celkem dávám. Nejsem nějak extra dobrej, ale k/d jsem schopen udržet kolem hranice 1:1. Má jediná větší aktivita v poslední době v multiplayer fpskách byl Battlefield. Jenže Battlefield má s BO4 jedinou společnou věc. Je to střílečka...
BO4 sází na extrémně frenetickou akci, která nedává hráči vydechnout. Pořád dobrý. S tím jsem hru kupoval. Nebudu ale zastírat, že jsem v COD hodně špatný. Nedokážu konkurovat ostatním hráčům, kteří dosáhli (několikrát) úroveň prestiže. Takový borci jsou šíleně naskillení. Od znalosti mapy po dokonalou vazbu reakcí oko/ruka. Ale dost bylo brečení, ne?

Co ale může opravdu BO4 nabídnout? Je toho vlastně víc.
Klasickou přestřelku v TDM nebo domination modu. Nic novýho se nekoná, ale to neznamená nutně špatně. Jedná se totiž o dynamickou a nezastavitelnou střílečku, které je snadné propadnout. Pokud vám alespoň trochu půjde a budete vidět jistý progress, tak si troufám tvrdit, že v těchto modech ztratíte nejvíc času. Otvíráte si nové zbraně, modifikujete a levelujete. Dodává to té testosteronové řezničině nějaký smysl a bonus navíc. Vše příjemně bliká, odemyká se a při hraní dostáváte pochvalu za naprosto každej kill. Svižná a vymazlená akce. To vás čeká, pokud dáte BO4 šanci.
Pak tu máme mod Blackout. Ten není určený mě. Osobně mi přijde kombinace frenetický hratelnosti s v podstatě simulátorem campení (pokud jste fanda, tak slovo nahraďte přežití) trochu nemístná. Obecné hodnocení vyznívají ale veskrze pozitivně. Pokud tedy hledáte AAA titul, který se chopí role monumentálního battle royale modu, tak moc schopný konkurence nenajdete. Musím ale vypíchnout, že z nějakýho důvodu působí grafický zpracování v Blackout modu naprosto otřesně. Rozplizlost textur a přílišná pastelovost barev může docela snadno vrátit pocit hráče o pár let zpět. Když tohle překousnete, tak se nejspíš budete bavit. Tedy za předpokladu, že máte takový mod rádi.
Zombie mod je docela prča. Jen nuda, pokud hrajete sólo. Příjemná béčkovitost jde krásně ruku v ruce potokům krve a vlnám zombíků. Dokážu si představit, že s partou kamarádů to může být nadmíru solidní zábavička. Překvapila komplexnost. V zombie modu máte na výběr mezi několika tříd, perky a itemy. Plníte jednoduché úkoly v tom všem vraždění a jdete tak nějak přirozeně dál. Nic intelektuálního, ale určitě bude bavit s partou známých.
Jak už jistě víte, tak tento díl nemá story mod. Já si ale naopak myslím, že to nevadí. Musíme si přiznat, že story nikdy v COD nebyla silným tahákem. Drtivá většina kupuje CODko právě kvůli multiplayeru a ten je i přes mé prvotní skeptické pocity popravdě zatraceně vymazlený. Jen si musíte položit otázku, jestli ještě máte na to, aby jste se střetli na poli frenetický akce proti zkušeným cápkům. Matchmaking totiž vám moc nenahrává. Já totiž na to fakt už nemám...

Herní výzva 2019 v základní formě - Barevný svět - splněna

Pro: frenetická akce, dobrý pocit ze střelby, různorodost zbraní, systém progressu, rozdílné třídy, vyšperkovaný multiplayer

Proti: podivná stylizace, nepřizpůsobivý matchmaking, špatná technická stránka Blackout modu, drsná škola pro nováčky, mikrotransakce

+12

Canabalt

  • PC 50
Canabalt je jedním z typických zástupců Running Games. Oproti ostatním titulům ze stejné kategorie má však náhodně generované prostředí, a tak jsem pokaždé musel své skoky plánovat trochu jinak.

Dům, po kterém zrovna běžím se začíná hroutit, je třeba tedy ihned skočit na další, dopadne přede mnou nějaká družice či co, honem do vzduchu, jé teď jsem skočil moc brzy a řítím se do propasti. To je ve zkratce hratelnost. I když se hra ovládá pouze jednou klávesou, její chytlavost je neskutečná.

Variabilita však není nekonečná a po čase se spousta událostí začne opakovat, i když v jiném pořadí. Tak padesátkrát mě ještě tak nějak bavilo překonávat mou nejdéle uběhnutou vzdálenost. Po jednapadesáté ale už moc ne.

Pro: náhodně generované prostředí, chytlavost, hudba

Proti: po čase stereotyp

+12

Undress Me

  • PC 50
Místo svlíkacího pokeru je Undress Me svlíkací chytání lahváčů do basy. Nápad nic moc, provedení také ne a co si budeme nalhávat, většinu hráčů ke hře přivede nejspíše trojice slečen, které při úspěšném chytání postupně shazují své svršky i s podprsenkou a nakonec zůstanou jen v kalhotkách.

Především hráče mužského pohlaví na chvíli určitě zabaví, ale opravdu jen na chvíli. Jakmile se mi podařilo svléknout všechny tři dívčiny, ani vyšší skóre mě nemotivovalo ve hře dále pokračovat.

Pro: trojice slečen

Proti: krátké, stereotypní

+12

Metro: Last Light Redux

  • PC 60
Tahle hra je fakt low, těžce low. 85% si vysvětluju efektem zelené míle z ČSFD. Kdyby to byl první díl série Metro, pak 70-75%, ať nežeru, dal bych to. Protože to je druhej díl a protože doslova zazdil story prvniho dílu (proč se dělaj s různejma koncema, když to staticky navazuje na pouze jeden z možných konců prequelu ?) a prohloubil stereotypy, na který si všichni stěžovali, pak nemůžu hodnotit líp a 60% je v podstatě milosrdných.

Metro: Last Light Redux je naprosto generická střílečka, která, s ohledem na to, že existuje první díl, nepřináší naprosto (ale naprosto - je to tak důležité, že jsem cítíl potřebu to zopakovat) nic nového. Jako uznávám, grafika, dokud to člověk nezačne pitvat, je v pohodě. Arzenál zbraní a pocit ze střelby taky fajn. Prostředí moskevského metra je zajímavé a originální. Tohle ale fakt nestačí.

Atmosféra je 0 (slovy nula). Nevím, jak se to pánům 4a podařilo, ale je to tak. Horror to fakt není. Lekačky totiž neexistujou kvůli zvukům a hudbě, která Vás dopředu POKAŽDÝ upozorní, že se se něco bude dít (tohle je fakt LOL, asi pro případ, že by jste byli autistickej dement, aby se nestala nějaká nehoda - tohle fakt vymyslel nějakej jantar), prostředí a level design nutí a nabádají do prachsprostého farmingu, protože v každý odbočce je nějakej matroš a každej (skoro každej) otitulkovanej dialog kterej vyslechnete, vám dá záblesk karmy. Spojeno s debilním autosavem, jehož frekvence je taková, že to neřešíte a hrajete to jak quick-save/quick-load akci. Do toho všeho tomu dává korunu hnusnej anglickej dabing s ruským přízvukem a naprosto wtf strukturovaná zápletka, kdy by fakt bylo lepší radši nemít zápletku žádnou a jen jít dopředu levelama jako ve správné lineární a koridorové střílečce.

Teď technicky:

* Fakt běs hnus nejhorší stealth co jsem kdy viděl. Je tam asi nějakej grafickej glitch, kdy se nezobrazujou správně propisky ve vočích, co si do nich vrazili všichni nepřátelé, protože voni prostě nevidí a neslyší. S tím spojenej lightning. Tma je světlá a vaši protivníci jsou na 3 metry slepí jako krtkové a hluší jako nějaké jiné zvíře, co zas blbě slyší. Arťom v naprosto světlé chodbě vidí protivníka bez limitu a nepřítel Arťoma nevidí ani na 2 metry. Nenormální situace, prostě *immersion icebreaker. Potom najednou, jakmile začne vzduchem lítat olovo, tak Arťoma všichni jak mávnutím kouzelného šátku vidí bez omezení.

* Textury a animace ze začátku jdou, ale naprosto tragicky je s postupujícím časem vidět, jak úroveň slábne. Ve druhé polovině reduxu je množství textur doslova odporně a trestuhodně odfláknutejch, že se na to ani nedá dívat. Dobře je to vidět v divadle při pohledu na prostitutku/tanečnici, tady se totiž dá předpokládat, že většina hráčů si je prohlédne, nicméně ruský developer/QA asi uvažuje trochu jinak. Nebo venkovní lokace. Ty jsou hnusný už od začátku.

* Celej ekonomickej subsystém je úplně špatnej a nefunkční. Survival-Hardcore obtížnost slibuje, že bude záležet na materiálu, ale není tomu tak. V podstatě v celém walkthrough se pohybujete s naprosto plnejma zásobama veškerého materiálu. MR (milotary rounds - platidlo) netřeba vůbec utrácet, protože všechno stejně najdete, myslím tím kombinace zbraní a attachmentu a každej kdo hrál první díl tohle prostě ví, takže tady se nestal žádnej progres nebo evoluce týhle situace, a to je špatně, protože udělat chybu a něco zkazit nění problém, ale udělat to stejné zase znovu už je demence.

Shrnuto: Nemám problém s koridorovovejma střílečkama, ale mám problém s Metrem, které jsem oba díly a zejména ten druhej už od poloviny probíhal s touhou mít to za sebou. Replay nehrozí.
+12 +13 −1

EPOCH

  • PC 35
EPOCH je hra v ktorej sa ujmete jedného zo strážnych, ktorý sa aj vo svete zničenom vojnou snaží splniť svoju hlavnú úlohu, a to nájsť osobu, na ktorej ochranu bol stvorený.
➤ovládanie: veľmi jednoduché, kryjete sa za rôznymi stenami a hýbete sa medzi nimi doprava, doľava a môžete sa aj skrčiť. Takže v podstate celá hra vyzerá len tak že sa hýbete z prava doľava, krčíte sa a strieľate.
➤prostredie: prostredie je graficky na nízkej úrovni. Pohybujeme sa v troskách zničeného mesta, ktoré mi ale príde až moc jednotvárne a ničím špeciálne.
➤vylepšenia robota: v hre je možnosť vylepšiť si svojho robota. Lepšie zbrane, brnenie, špeciálne zbrane a tieto vylepšenia musím uznať že celkom pomáhajú v prechode hrou.
➤nepriatelia: v hre sú 4 druhy nepriateľov ktorým sa len vylepšujú zbrane a životy. Jediný nepriateľ na ktorom som sa na pár minút zasekol je boss vo finálnom levely. Na jeho porazenie to chcelo pár vylepšení ale nakoniec sa podarilo.
➤cena: na Steame sa hra predáva za 1,50€ čo je celkom pekná cena ale aj tak by som doporučoval ju kúpiť ešte za menšiu cenu.

Záverečné hodnotenie
EPOCH nie je dobrá hra. jedná sa o port z mobilu a preto jej to dokážem odpustiť že nie je dobrá. Ovládnanie sa nejako zvládnuť dá, prostredie je jednotrvárne a nepriatelia sa opakujú. Jedniná výzva bol záverečný boss na ktorého sa treba trošku pripraviť. Herná doba sa pohybuje okolo 2-3 hodiniek. Nakoniec už len toľko že pokiaľ si hru nekúpite a nezahráte tak o nič neprídete.

HODNOTENIE: 35/100%
+12

Atlantis: The Lost Tales

  • PC 90
První setkání s touto adventurou proběhlo v mém dětství a ačkoli jsem byl příznivce spíše akčních stříleček, byl jsem uchvácen audiovizuálním zážitkem. Samozřejmě, v oné době jsem byl jen divákem, na pokoření této záležitosti jsem jistě neměl.

S odstupem času jsem ale pocítil nutkání navrátit se do tohoto světa a konečně celé dobrodružství absolvovat.

Ruku na srdce, Atlantis nepatří k dlouhým hrám. Často spíše než hádanky, natahuje herní dobu nelogický postup. Zde opravdu platí nutnost neustálého zkoušení, neustálého vyptavaní, které konečně vede k posunu. Nezřídka se objeví jako jediná možnost absolutně nepředstavitelný paskvil. Hrdina Seth hodí po vojákovi vázou, kterýžto ji chytá a nemůže bojovat. Což často působí vtipně. Výborné jsou autosavy s nápovědou, která hráče navádí.

Jak už jsem zmínil, audiovizuální stránka hry je stále dechberoucí, bohužel ale v některých místech postrádá jasnější kontury, které by hráče navedly. Typický Carbonek, absolutně nenápadná studánka, která vede do jeskyní A tak je to někdy spíše o nahodilém kmitání kurzorem, čekání kde se objeví další cesta.

Z celkového hlediska je to ale super. Zajímavý děj, logické hádanky, které jsou stále výzvou. Z mého pohledu je Atlantis atraktivní záležitostí i pro hráče, kteří žánru adventur neholdují.
+12

Aaero

  • PC 100
Aaero bylo součástí Humble Monthly února 2019. Hlavní hry mě neoslovily Yakuza 0 a Sniper Elite III, proto jsem tento měsíc pozastavil. Když jsem pak viděl výčet, tak jsem si říkal, udělal jsi dobře ale co ta raketka, která se jmenuje Aaero, vůbec nevypadá špatně. Začal jsem shánět, povedlo se mi zde odchytit, známého Kšeftaře Moua "ZX Atariho" slovo dalo slovo a udělali jsme směnu snad za Outlas 2. Teď zpětně mohu říct, že jsem nikdy v životě neudělal lepší výměnu!

Hudební her je po málu, o PC to platí dvojnásob. Od hry Rez 2oo2 (to je strašný 17let) jsem nehrál lepší hudební hru,. Tenkrát jsem u hry REZ objevil Adama Freelanda, u Aaera jsem takového mistra nenašel ale herně a hudebně jsem se bavil jak tenkrát.

Princip je úplně jednoduchý držet páčku v bodě, kde se nachází hudební stopa. Druhou páčkou zaměřovat cíle a snažit se je sestřelit. Zní to úplně triviálně ale hra klame jak může. Než jsem se naučil půl obloučky u skladby I'll Still, tak jsem myslel, že mi upadnou palečky a pak páčky u gamepadu. Pak samotná střelba, páčkou zamíříte, zmáčknete tlačítko a vystřelíte, to jo ale pokud to není do taktu budete delší dobu přebíjet a na to opravdu není čas - hezky všechno do rytmu.
V letních Steam slevách 2019 jsem koupil obě DLC, které do té doby vyšla. Aaero mi to okamžitě vrátilo v nejlepší podobě, Nej skladbou a Nej levelem v jednom (Outsiders (ft. Charlotte Haining) + Monstercat DLC) Aaero mě opět přikovalo k páčkám až mě opět bolí palečky!!

Verdikt: Nevím, jestli je Rez lepší než Aaero. Za Rez mluví nostalgiie a Adam Freeland ale Aaero vyplnilo obrovskou mezeru a prázdnotu, která byla. Vím, že si v blízké době REZ určitě pořídím (PC) ale to nesnižuje moje nadšení z AAerA 100%

Pro: Grafika, Hudba, Herní mechaniky, Obtížnost.

Proti: Bolí palečky a musel jsem vyměnit páčky na gamepadu.

+12

Weedcraft Inc

  • PC 75
Travička zelená, to je moje potěšení.
Travička zelená, to je moje peřina.
Když si smyslím, ubalím jednu.
Když si smyslím, zasadím jednu.
Travička zelená, to je moje potěšení.

Léta jsou pryč, kdy byla travička moje potěšení ale i tak se dále zajímám o Konopí, Marihuanu, Trávu, Zelený list, Mařku, Ganju jak chcete. Bavíme i jako květina, rád jsem jí i pěstoval a tohle vše spojuje Weedcraft Inc.

Ve hře jsou už tři scénáře (4.června 2019 vyšel třetí), pokaždé se dostanete do role někoho jiného ale úkol je stejný pomocí pěstování trávy se musíte dostat nahoru. Je potřeba si vše o šéfovat sám. Okouknout trh, jaká tráva je žádaná, přesvědči místního policistu aby u vašich obchodu a pěstíren trochu přivřel oko. Buď malý úplatkem, přátelským požádáním a nebo vydíráním, přece každý něco tají. Je také možnost zaplatit si licenci a vše dělat legálně, prodávat trávu nemocným, ať už se jedná o rakovinu, H.I.V či Parkinsonovu nemoc. Samozřejmě každý zákazník žádá něco jiného, kvalitu trávy, účinky trávy (na bolest, vetší libido, chuť vanilky atd). Je dobré se zaměřit na danou skupinu.
Ve hře se dál objeví možnost přípravy zákonu, ovlivňování politiků, ničení konkurence, marketing, modulování trávy na nejlepší možnou pro určitou skupinu. Je to ho poměrně dost.

Hra je velmi chytlavá a velmi lehká, když se na učíte principy hry, už vás nic nezastaví. Je pravda, že po čase je hra stereotypní, zasej, skliď, prodej, povídej si se zaměstnancem, policistou, politikem, vyhrabej špínu na konkurenci a to se dost opakuje. I přesto hra baví, tématem, jednoduchostí a skvělou hudbou. Opravdu doporučuji poslechnout na YT!!!

Verdikt: Myslím, že poláci se přesně trefili do správného tématu. Konopí je neustále bráno jako droga, která nesmí na povrch, přitom se už několikrát ukázalo, že může i pomoci ve farmaceutickém oboru na rozdíl od alkoholu. Škoda, že hra je špatně vyladěná a často padá i na lepších počítačích než je můj. (Například, já pokaždé musel dát novou hru a až pak load game, nijak se objevila modrá smrt :) ) Legalizovat!!! 75%!

Pro: Hodně možností, Chytlavé, Téma, Hudba!!!

Proti: Stereotyp, Poměrně snadné.

+12 +13 −1

Heroes of Might and Magic III: The Restoration of Erathia

  • PC 90
Tak moc a rychle jsem se zabral do hraní čtvrtého dílu, že jsem zapomněl okomentovat a ohodnotit ten třetí. Ten vyšel v roce 1999, já ho poprvé sehnat někdy v době, kdy jsem hry sháněl pomocí různých levných edicí CD Projektu a jiných firem a byla to opět bomba.

Na nic si není potřeba zvykat, grafika totiž vypadá přesně jak by měla vypadat v roce 1999 a přitom si stále drží styl i zobrazení prvních dvou dílů. Je detailní, propracovaná, kouzelně barevná, pohádková. Nic se nezměnilo ani na tom, jak vypadá celý svět, jediná změna tak přišla ve městech. Tady toho můžete postavit opravdu spoustu včetně sedmi druhů jednotek a autoři ty budovy prostě házej halabala bez větší logiky, takže je problém občas najít, co chcete koupit. Naštěstí to tvůrcům došlo, takže vše řeší jedna budovat hrad, ve které si souhrnně nakoupíte všechny jednotky.

Příběhově je to o fous dál než předchozí díl, ale ne zas o moc. V intru sledujeme Catherine, manželku hrdiny Rolanda z druhého dílu. Ten se někam ztratil, její otec král Gryphonheart zemřel a tak se Catherine vydává udělat pořádek do Erathie sužované ničivými válkami. Tvůrci na to šli zajímavě - v sedmi kampaních se na válku podíváme z různých úhlů. Zatímco Catherine se snaží zemi osvobodit, z východu postupují ďábelští Nighoňané a Eofoňané. Na západě situace využívají barbarští a kočovní Krewlod a Talalia, kteří chtějí něco urvat a bojují i mezi sebou. Z jihu se na straně dobra zapojují čarodějové z Brakady a ze severu si armádu nemrtvých chtějí rozšířit nekromanti atd...

Je to slušný nápad, ale kampaně nejdou do hloubky, navíc po projití se nedočkáme žádných gratulaček, shrnutí. Hru provází opět rozanimované obrázky, jen intro a outro je plně animované a řekněme průměrné, když to srovnám s filmečky k Warcraftu nebo Command and Conquer.

Hratelnost se příliš nemění, jen doplňuje a vylepšuje. Jak jsem říkal, v každém městě je nyní 7 jednotek, které jdou všechny vylepšit. Na mapě stále probíhá sbírání artefaktů, boje s random monstry, zabírání dolů a měst a průzkum. U zabírání dolů přišli tvůrci s báječnou novinkou - k dolu se dají přiřadit jednotky, aby jej hlídali - halelujá!!

Samotný hrdina má nyní celkem logicky uspořádaný inventář ala RPG, kde si skládáte artefakty podle jejich vlastností a užitečnosti. A rovněž povyšování a vlastnosti jsou ve stylu RPG - několik schopností a postupné navyšování. Jednou z těchto báječných schopností je taktika, což Vám umožní umístit jednotky až 7 políček dopředu! Bohužel v rámci kampaní vědí tvůrci většinou sami, co hráč "potřebuje" a moc na výběr není. Navíc hrdina se do dalších misí přenáší jen výjimečně, takže ten RPG feeling moc nefunguje.

Co dál? Spousta nových jednotek, nejsilnější už nejsou draci, ale andělé. Náplně misí občas zpestří hledání nějakého artefaktu alias subquest. Bohužel pokud artefakt najde nepřítel, máte smůlu, protože soupeř z 90% bitev uteče a artefakt nikdy nezískáte. Kromě povrchu se můžete vydat i do podzemí (a samozřejmě i soupeř). Jsou tu časované mise, které jsou pekelné a nedají se stihnout bez podvádění - jako příklad bych uvedl nasbírat za tři měsíce 2500 kostlivců!!!

A jak už jsem zmínil je to peklo. Mapy jsou obrovské, navíc i v podzemí, na každé z nich má nepřítel spoustu hradů (v jedné misi jsem jich napočítal 16!), každá mise zabere hodiny. Nepřítel má nevyčerpatelné zásoby, posílá desítky hrdinů obsazovat doly, města a přestože boje jsou většino zvládnutelné, je jich moc a nakonec přijdete o všechno. Na většině map nepřátelé spolupracují a počítač nepokrytě cheatuje. Takové zásoby prostě není možné získat poctivě a tak jsem neodolal, napsal si cheat na neomezené kolo a tušení se mi potvrdilo - dojel jsem až na území nepřítele, který už mě první den bez jediného tahu obsazených většinu dolů.

A tak jsem začal cheatovat taky. Ke každému dobytému městu či dolu jsem přiřadil nacheatované anděly, čímž se z pekelné záležitosti, kdy by mise trvala i den stala jen slušná výzva. Mimochodem i přes to, že jsem soupeře postupně odřezával od zdrojů, ty mu nikdy nedocházely.

Každopádně Heroes 3 je opět fantastická hra, která zachovává vše dobré, přináší hezčí grafiku, pár novinek, jen ta obtížnost je opět šílená.

Pro: Stále skvělá hratelnost, grafika, principy, novinky jako podzemí, taktický mód či levelování a inventář hrdiny.

Proti: Stále ta naprosto šílená obtížnost.

+12 +16 −4

Ghost Pirates of Vooju Island

  • PC 65
Hrát za ducha se mi nepoštěstí v každé hře, natož za tři najednou, a protože se mi prvotina Autumn Moon Entertainment líbila, pustil jsem se i do dobrodružství protkaného magií Vooju místo Voodoo. Bláznivý příběh a bláznivé úkoly jsou hlavními aspekty tohoto titulu, ale vše tak nějak vyplyne ze situace, takže nikdy nenastane úplný nepřehledný chaos.

Mlsný kuchař Blue Belly, který má místo chybějící ruky vidličku a ne obvyklý hák, mi byl z celé trojice nejméně sympatický a pasáže za něj mě moc nebavily. Naopak Papa Doc byl hodně zajímavou postavou, stejně jako Jane Starling, která mi připomínala Monu de Laffite z A Vampyre Story. Na začátku jsem se na chvíli zasekl, než jsem přišel na to, že mi mohou pomoci moji parťáci, když přetáhnu předměty v inventáři na jejich podobizny.

Nejlepší hláška je bezesporu reakce na počítání odseděných dnů ve vězeňské cele, kdy Papa Doc prohlásí, že tu byl asi někdo posedlý kreslením plotu, ale i narážky na Johnnyho Deppa v souvislosti s Piráty z Karibiku nebo na Miley Cyrus během jednoho zaklínadla stojí za to. Pes s protézami místo všech čtyř tlapek i ocasu a s páskou přes oko byl už však možná přehnaný.

Trochu mě štvalo, že dialogy lze přeskakovat jen při rozhovorech, ale při popisech lokací či předmětů, které tvoří převážnou část herní náplně, nikoli. Párkrát jsem si totiž chtěl část některých popisů nechat zopakovat, ale musel jsem si je vyslechnout celé. Najdou se zde i chyby, kdy postavy jen melou pusou, ale nic neříkají a nelíbila se mi ani aktivace některých předmětů až po vykonání určité činnosti, na což jsem nebyl nijak upozorněn, ale to k point and click adventurám tak nějak patří. Aktivních míst zde navíc nebylo mnoho, takže se o žádný velký problém nejednalo.

Ghost Pirates of Vooju Island určitě nepatří mezi ty nejpovedenější adventury, ale beru to jako odpočinkový titul s příjemnou hudbou, který neobsahuje ani jeden klasický hlavolam a i díky tomu pěkně odsýpá. Znovu se ke hře už ale s největší pravděpodobností nevrátím.

Pro: hraní za duchy, Papa Doc, Jane Starling, některé hlášky, hudba

Proti: Blue Belly, nelze přeskakovat některé dialogy, aktivace nových předmětů bez oznámení

+12

Axiom Verge

  • PC 70
Při hrání této plošinovky jsem se vrátil o dvacet let nazpět do doby kdy jsem do nekonečna mastil plošinovky od Apogee v čele s Agentem Samem ze hry Secret Agent. Neustále jsem umíral, neustále se rodil a neustále se vracel na stejné místo, abych se postupně dostal dál a otevřel si další části mapy. Jenže, nevím proč, na rozdíl od dětství, už dneska nemám tolik trpělivost, abych dvacetkrát za sebou opakoval to samé a dokázal hru nevypnout vztekem. Přitom po příběhové stránce se tu cosi děje, ale v rámci hratelnosti to nemá žádný vliv. Zbraně se také mění, i když nijak výrazně. To se častěji dostanete k navýšení síly současných zbraní nebo zdraví. Hra má podle mě jasný cíl, vrátit nostalgii do srdcí těch, kteří na ní už pozapomněli. A to podle mě, včetně dobré synthwave muziky, zvládla docela dobře.

Pro: Návrat nostalgie, hratelnost, hudba, zvuky

Proti: Příběh, repetitivnost

+12

Space Quest II: Vohaul's Revenge

  • PC 70
Roger Wilco! Blonďatá kreatura s velejemným hláskem proti Darth Vaderovi, pardon, Sludge Vohaulovi. Poté, co si užil patnáct minut slávy za záchranu domovské planety (které mu vyneslo především pozvání do talk show Davida Letter...droida, zde cameo zasloužilého Joshe Mandela neboli voice actora krále Grahama blahé paměti) je zase zpět ve vesmíru. Protože si ale dělal z Vohaula srandu v hlavním vysílacím čase, ten mu přísahá pomstu a unese ho i s raketoplánem, ve kterém milý Roger měl uklízet čísi blitky.

Vohaul se zachová jako správný megapadouch, Rogerovi vyslepičí svůj plán pomsty a místo, aby jej na místě odstřelill, pošle ho za doprovodu svých nohsledů z Planety opic makat do dolů... a poté, co se Roger vymotá ze zeleného pekla a uletí pryč, opět unese jeho raketoplán a vtáhne ho do svého asteroidu, aby ho nechal po svém sídle téměř beztrestně pobíhat. Hra po úmrtí během vypečených puzzlů volá po lobotomii herních vývojářů, tenhle (přiznaný) pastiš však dostane zcela novou úroveň poté, co se Alien pokusí dát Wilcovi francouzáka...

Výše zmíněné bych mohl napsat i k samotnému originálu, kdybych nebyl líný jej hrát (proč se mořit s parserem, když existuje point and click remake, že). SQIIVGA přináší kromě vylepšené grafiky, dabingu (dodatečně syntetizovaný hlas vypravěče připomíná Toma Bakera, resp. jeho vypravěče v originálním znění Little Britain) i kosmetické změny v designu některých puzzlů. To považuji za klad, protože sviňáren tu zůstalo i tak dost, pořád můžete spadnout z lávek a podobných vyvýšených oblastí.

Je škoda, že Infamous Adventures dokázali vydat pouze dvě plnohodnotné hry, nicméně rozumím tomu, že tvorbou freeware remaků si vývojář na chleba nevydělá. A tak stejně jako Tierra / AGDI vydávají své další produkty za peníze pod hlavičkou Himalaya Studios, i zde se tvůrci vydali komerční cestou pod názvem Infamous Quests a na slibovaný Space Quest III VGA Remake už nejspíš nedojde (minimálně ne od těchto autorů, údajně pracuje jiný tým na 3D verzi). Na to ale nejspíš čekat nebudu a podobně jako u King's Quest IV: The Perils of Rosella prostě překousnu ten parser... šest oficiálních dílů není zas tak moc (oproti 14 King's Questům + 5 Silver Lining a cca 7 příběhům o Larrym, o kterém nikdo žádnou fanouškovskou adaptaci neudělal, pokud nepočítáme Fuck Quest, to samé Police Questy. Nebo Eco Questy. Nebo ConQuesty nebo Laura Bow... ... ... ... ... )
+12

Streets of Rage

  • PC 60
Street of Rage šel dlouhou dobu mimo mě, díky absenci PC verze jsem ji akorát párkrát viděl na automatech. A přitom je to fajn rubačka, podobná sérii Golden Axe. Atmosférou jde mnohem dál než zlatá sekera, mlácení pankáčů a podobnejch městskej pobudů má vcuc a styl. Vše umocněno výrazným soundtrackem. Obzvlášť když dojde čas na bosse a spustí se Attack the Barbarian.

Gameplay už mi tolik nesedl, nepřátelé jsou fakt parchanti, speciálně bossové, útočí vertikálně, ustupují mimo obrazovku a na některé útoky mají předdefinovaté kántrataky. Tady mi právě vyhovuje víc Golden Axe, kde mám možnost útočit podle chuti a nemusím se tolik učit, jaký útok a z jaké pozice funguje na koho. Trn z paty často vytáhne podpora minometného policejního oddělení. Ale přiznám se, ani s jejich pomocí jsem nebyl schopen SoR dokončit na normální obtížnost a je to tedy po čase hra, kterou jsem dojel jen na Easy.

Pro: soundtrack, grafika, napříč skoro 30 rokům pořád dostupně hratelná

Proti: obtížnost

+12 +13 −1

SteamWorld Dig

  • 3DS 75
Na hru jsem narazil náhodou – a moji pozornost získala na první dobrou. Připomněla mi totiž sérii her, kterou jsem hrával na starém telefonu California Gold Rush. A protože nostalgie je potvora, hned jsem se rozhodnul zkusit své štěstí a objevit ten největší zlatý valoun. S přibývající hloubkou – nebo spíš ubývající? – hra představovala jednotlivá vylepšení a bonusy. Což by se dalo očekávat. Ona mi ale zákeřně začala podstrkávat i zlomky příběhu. To už jsem nečekal.
Takže po dohrání, které nezabere moc času a to, ani když hru opravdu vytěžíte, jsem s překvapením zjistil, že jsem dohrál jinou hru, než jakou jsem rozehrál. A nevadilo mi to. Jen bych si možná ještě trochu víc zavrtal do země…

Pro: Návyková hříčka, která ví, jak vás nenechat nepřestat kopat.

Proti: Nenabízí mnoho možností, ale díky kratší délce nezačne nudit.

+12

Uru: The Path of the Shell

  • PC 60
Nakonec jsem se překonal a dotáhl do konce i druhé rozšíření k Uru. Měl jsem z něj po většinu herní doby lepší pocit, než z hlavní hry (o To D'Ni nemluvě), přesto mě neskutečně pilo krev převedení dvou puzzlů (které údajně v online verzi vyžadovalo spolupráci více hráčů), kdy řešením-je-čekat-na-místě-patnáct-nekonečných-minut. Nemluvě o tom, že se buď něco pokazilo, nebo jsem něco zvoral já, ale po rozsvícení světla v nejhlubší jeskyni (světlo vám po patnácti minutách vydrží něco přes pět sekund) se sice opravdu vyjasnilo, ale obrazec obsahující důležitou stopu zůstal beze změny. Naštěstí to návod jistí...

Příjemným a nečekaným překvapením pak byl návrat do jistéhoohniště, ve kterém se nacházela jistá deska s rozměry 8x6, do které se dalo klikat a tvořit obrazce. Správný obrazec pak vyústil v linknutí do závěrečné lokace RealMystu. Za odměnu se na závěr opět ozvala Yeesha, což alespoň vyvážilo pachuť toho, že místo outra si na hráče opět připravili hlášku o tom, že konec ještě možná nebyl napsán, která byla už v závěru předchozího rozšíření...
+12

Command & Conquer 3: Tiberium Wars

  • PC 85
Asi je mi původní série Command and Conquer sympatičtější než odbočky. Dvojka Red Alertů mě přišla slabší, Generals jsem zkoušel, ale díky absenci animací, nesympatickým Číňanům i teroristům a brutálně obtížné třetí misi mě to prostě nebavilo. Takže jsem si v premiéře sehnal Tiberium Wars z roku 2007, popřemýšlel jak málo her z toho roku jsem dohrál (pár adventur, Portal a Tomb Raider) a kupodivu bez problémů rozjel.

První dojmy jsou parádní. Filmečky jsou zpět, opět s relativně známými herci. Z Battlestar Galacticy si tvůrci půjčili Tricii Helfer a Grace Park, z Lostu Joshe Hollowaye a vše zaštiťuje veterán Michael Ironside. Kampaně jsou tentokrát hodně provázané a doporučuji poslecnout tvůrce a hrát v pořadí GDI, NOD, Scrinn. Právě ti jsou esem v rukávě, mimozemskou rasou, která přilétá sklidit na Zemi zaseté tibérium a povraždit při tom pár milionů lidí.

Příběh se odehrává v roce 2047 kdy tibériová nákaza učinila některé části světa neobyvatelnými. Za GDI si projdete překvapivým teroristickým útokem, budete odrážet invazi NOD, ničit jejich arzenál a znovu dobývat jejich chrám, aby jste se ve finále postavili nezastavitelným Scrinnům. Kampaň NODu vše vypráví z druhého pohledu - od invaze do USA, přes zoufalé snahy vypořádat se ztrátami až po nečekané zrady, spojenectví a odhalení šíleného Kanova plánu. Musím říct, že za NODy byla kampaň mnohem zajímavější, leč končí otevřeným koncem. A pak jsou tu bonusové 4 mise za Scrinny a i na malém prostoru se tvůrcům povedlo vykreslit zajímavou rasu.

Graficky je to paráda, nejsem na "moderní" hry zvyklý, takže ten přechod do 3D mě dostal. Tvůrci si s tím vyhráli, vymodelovali různá prostředí, takže nechybí opět města, různé přírodní krajiny a finální mise za GDI i NOD se odehrávají v postapo krajině, kterou trefně komentuje jeden voják - je tohle ještě Země? Navíc obě (tři) strany používají spoustu energetických zbraní, takže na přestřelky a výbuchy je opravdu radost koukat.

Hratelnost mě na první dobrou štvala. Tvůrci zachovali principy - těžba tibéria, stavba základny, budování armády, boj. Ale ozvláštnili je spoustou zbytečných moderních featur. Takže Vám hned při první misi do boje asi 10* někdo vstoupí a kecá. V každé misi máte nejen primární, ale i bonusové úkoly, které jsou někdy na zabití (dojeď do základny s nepoškozeným transportem grrrr!!) a já je samozřejmě jako kompletista musím splnit :) A ještě sbíráte intel, což se projeví na databázi strojů, informací atd.. naštěstí tohle funguje víceméně automaticky. Bez podobných hovadinek bych se klidně obešel.

Mise jsou opět všeho druhu - stavěcí, bránící, komandovské a samozřejmě i ty nedohratelné. I na easy jsou prostě zejména závěrečné mise šílené, v okamžiku kdy teprve stavíte obranu se už na Vás valí hordy nepřátel ze všech stran. Ale dá se říct, že ve většině misí jsem se výborně bavil, v jedné z nich jsem dokonce obechcal tvůrce (nebo si to myslel). V 7 misi za NOD máte za úkol komandem vyčistit okolí, dojet s transportem do základny, postavit a ubránit ji. Mě se podařilo s komandem a týmem rakeťákům vyčistit celou mapu včetně armády tanků a bugyn a dvou základen a pak teprve dojel s transportem. A zjistil jsem, že počítač podvádí, protože útoky chodily i když nebylo odkud!

Ce ještě? Jednotky občas neposlouchají a prostě si tvrdošíjně jdou za svým a střílí/jedou kam chtějí. Naštěstí se to dá ovlivnit nastavitelnými módy chování.
Zůstalo obsazování budov, objevil se parádní systém upgradů - něco vylepšujete bojem, něco postavením speciálních budov a výzkumem. Moc se mi líbilo, že pokud rozestavíte poškozené auta kolem továrny, ta je sama opraví, dokonce si můžete postavit mobilní opravářské vozítko. Jen v žáru bitvy na to většinou není moc času.

Jednotky mají mezi sebou spoustu nového a zajímavého. GDI má jako první Zone Troopers, což je komando s laserovými puškami a jetpacky, které přeskočí jakoukoliv propast. Mezi letadly se objevuje stíhačka Firehawk, která umí přepnout mezi bojem s letadly a bombardováním (škoda že to nejde oboje najednou). Obraně vévodí drtivé sonické emitory a dva druhy kulometných věží, které udělají řešeto jak z pěchoty, tak z letadel. A vrací se Mammoth tank, který je tentokrát obrovitý, monumentální a nezastavitelný kolos a zbraň hromadného ničení proti všemu, zvlášť pokud si vylepšíte dělo na rail gun.
NOD dovedlo teroristické taktiky k dokonalosti. Disruptory skrývající celou základnu, sebevražední fanatici, stínový tým schopný přeletět na rogalech do základny a něco odpálit. Bombardéry a vrtulníky střílející na pozemní i vzdušné cíle. Obranu tvoří vždy hub a kolem něj tři věžičky, které se samy obnovují. Mezi tanky jsou slušné stealth, plamenometný (stále platí že se zabíjí i mezi sebou) a škorpion kterému můžete dělo vylepšit na laser. Všechny jednotky jsou o něco slabší než GDI, to ovšem neplatí pro Avatara. To je kolosální robot s laserem, který navíc za cenu zničení jednotky může vyrvat zbraň ze 4 dalších vozítek - plamenomet, stealth detektor a generátor a sekundární laser. Prostě paráda.
No a Scrinnové jsou prostě... mimozemští. Upřimně jsem se v jejich základně nevyznal, v jejich jednotkách také moc ne, takže mě zaujaly tripodi vykradení z Války světů a brutální bombardovací lodě, které z obrovské dálky poničí celou základnu.

Každopádně přes pár chybiček a zbytečností jsem se opět výborně bavil ať už příběhem, tak misemi a nakonec mě i ten nový "modernější" styl hraní chytil.
+12