Pro pohodlnější navigaci i přístup k pokročilým funkcím Databáze-her.cz doporučujeme povolit si ve svém prohlížeči JavaScript.

Nejlépe hodnocené komentáře

Miss Neko 2

  • PC 65
Na hru Miss Neko 2 jsem se tak nějak těšil hned od doby, co jsem na Steamu objevil, že má brzy vycházet. Čekal jsem odpočinkovou hru, kde bude hlavní mechanikou klikání na co největší skupiny barevných koček vedle sebe doplněné o nějakou tu erotiku. Výsledek má očekávání do jisté míry naplnil, přesto mám ale nějaké výhrady.

Hra má na první pohled jednoduchý barevný design, působí hravě a odsýpá rychle. Postupně se během jednotlivých úrovní začínají objevovat nové bloky, kterých je dostatečné množství, aby to všechno nezačalo být za svou krátkou herní dobu stereotypní. Bohužel se ale nedostaví nic, co bychom v tomto žánru už neviděli. Ocenil bych také o něco vyšší obtížnost, protože tak, jak je hra nastavena, jsem většinu úrovní dokázal téměř bez snažení zvládnout na plný počet hvězd.

Zvláštní mi pak na hře přišly výsledné odměny. Za peníze získané během úrovní si můžete koupit jídlo, které dáte kočce. Ta se pak promění na kočkoholku a uloží se vám do sbírky. A teď přichází ten divný moment. Máte následně totiž dvě možnosti, co s ní dělat. Buď si můžete zobrazit reálnou verzi daného plemene kočky s nejrůznějšími informacemi o něm, nebo se s danou kočkoholkou můžete vyspat. Připadal jsem si u tohohle výběru, jako kdybych šel do obchodu, kde bych vedle sebe měl na poličce Pribináčka a útočnou pušku. Těžká volba, že? Mně osobně by asi přišlo lepší, kdyby se tvůrci vykašlali na jednu z možností. Udělali by zkrátka buď odměny v podobě erotických scén s kočkoholkami, nebo přidali ještě více informací o daných plemenech.

Co se týče samotných erotických scén, byl jsem spokojen, ale nijak překvapen. Každá kočka je dostatečně unikátní a převedení jednotlivých plemen na kočkoholky dost povedené. Animace scén je za mě spíše nadprůměrná, jejich obsah možná až moc klasický. Nejvíce mě asi mrzí, že žádná z kočkoholek nemá příběh ani alespoň nějakých pár vět, kterými bychom se o nich dozvěděli něco zajímavého, jak je u her s erotickým obsahem zvykem.

Miss Neko 2 je ve výsledku přesně ta hra, která neurazí, ale přímo nenadchne. Jako odpočinek po náročném dni ale rozhodně funguje.

Pro: barevný design, ideální herní doba, jistá edukativní hodnota ohledně koček, jednotlivé kočkoholky

Proti: žádné inovace v rámci žánru, nízká obtížnost, zvláštní výběr aktivit s danými kočkami, absence příběhu

+12

Maneater

  • PC 80
V jednoduchosti je síla tak nějak se to říká. Pokud čekáte od toho titulu kdo ví jak propracovaný mechaniky soubojů levelování a nekonečné úkoly tak jste vedle. Tato hra vsadila na jednoduchost krásné prostředí a oddychové hraní při žraní všeho co najdete v moři, bažinách i na souši. Herní prostředí je zpracované velmi krásně a nápaditě i když brouzdáte v kanalizaci či jeskyních vede vás to příjemně a neztratíte se.

Je tu jednoduchý příběh a vedlejší úkoly v podstatě nejsou ale po dohraní můžete vyzobávat značky či bedny které jsou rozeseté po celé mapě a aspoň objevíte místa na které jste se předtím nedostali. pokud hru budete brát jako Relax po práci kde si požerete co se vám namane a chcete se cítit jako žralok kterého nic nezastaví tak si hru určitě užijete.

Trocha kritiky se ale určitě najde, komentáře od vypravěče po čase začínají lézt krkem a co se týče herní délky tak také není nijak závratně dlouhá ale je možnost si přikoupit DLC pokud si chcete prodloužit herní zážitek. Také soubojový systém se omezuje jen na několik mechanik, dá se to v podstatě dohrát mačkáním dvou tlačítek na myši.

Ještě dodám že mě hra velice překvapila, původně jsem myslel že hrát za žraloka a plácat se na souši nebude moc zábava ale opak byl pravdou na odreagování to bylo super ale z pohledu něčeho co by se mělo stát převratným titulem a oslovit masy hráčů to určitě není. Ještě zde dodám že hra má jen jednu obtížnost a ta je spíše lehká a pokud nasbíráte suroviny na vylepšení už v prvních lokacích projdete hrou opravdu lehce.

Pro: Jednoduchost, krása zpracování

Proti: málo vedlejšího obsahu a délka hry.

+12

RollerCoaster Tycoon Classic

  • PC 95
  • Android 95
RCT je zpět! Tentokrát na mobilu. Na mobilu se hra hraje velmi dobře, jsou tam upravené nějaké věci aby hraní bylo komfortní. Ale my si rozebereme pc verzi.

Vyplatí se pořídit pc verzi? Dneska za pár korun určitě ano. Hra je neskutečně návyková i po letech. Nechybí nic z kouzla této téměř dokonalé hry. Dokonce i tady lze najít nějaké novinky.

Jako první co vás zaujme je úvodní obrazovka. Vypadá jinak, parky jsou rozdělené podle kategorií. Parky tvoří mix z obou dílů i přídavky. Hned nejznámější první park lze stavět i s "novými" atrakcemi z druhého dílu.

Obtížnost hry mi připadá menší než u původní hry. Tu se dá vydělat peníze docela dobře, lidem tolik nevadí vysoké ceny. Kdo ví, možná se mi to jen zdá. Nově je možnost platit vstup na atrakce nebo do parku. Obojí dohromady tady není. Čili je tady model placení z druhého dílu.

Co se týče novinek, všichni ocení možnost zrychlit čas. To oprevdu chybělo v původních hrách. Další novinkou je i větší zoom, což může pomoci u nějaké stavby.

Pro: Legenda je zpět, téměř dokonalá hra je ještě vylepšená o zrychlení času.

Proti: Vývojáři mohli přidat nějaké nové atrakce, případně stánky, dekorace atd.

+12

GRIS

  • PC 65
Umění. To je slovo které člověka napadne při hraní této hry. Pomocí krásných animací a abstraktních obrazů se hra snaží bez jediného slova vyprávět jakýsi příběh. Příběh který si každý může vyložit po svém a každý ho bude vnímat trochu jinak.

I přesto že se jedná o poměrně krátkou dobu hratelnosti, i tak mě přišla až příliš dlouhá. Samotný koncept vyprávění beze slov nevydrží dlouho a po chvilce začne nudit. Vrcholem je to že díky vysokému opakování motivů chvílemi nevíte zda procházíte místem kde už jste byli nebo ne. Také se díky absenci jakékoliv nápovědy někdy vracíte na určitá místa a doufáte že najdete něco co jste předtím přehlédli.

Zajímavá, graficky nádherná ale po chvíli nudná hra. Škoda.

Pro: krátké, graficky nádherné

Proti: opakující se, zmatené

+12

Gobliiins

  • PC 55
Pamatuju si, že jsem o tomhle kousku v mládí slyšel od kámošů. ale nikdy se nedostal na mé stařičké Pc-čko. Tři gobliní tvorové mají za úkol zachránit očarovaného krále, každý z nich má svou zvláštní dovednost stejně jako povely, které může vykonávat- vazoun, kouzelník a ( asi ) pěšák.

Příběh má celkem 22 levelů, každá z nich se odehrávává na jednom screenu s tím, že do některých lokací se hráč musí vrátit a dokončit zadaný úkol. Bohužel tato netradiční adventura má mouchy - chybí klasické žvanění postav a hlavně předměty na obrazovce jsou nepojmenované, stane se tak, až po interkaci, která většinou znamená vyzkoušej všechny pohyby se všemi postavami až dojdeš výsledku ...

Tohle byl pro mě těžkej opruz, navíc logiku v řešení hádanek moc nehledejte, hlavně v první třetině jsem se vztekal a chtěl jsem na to hodit bobana i díky absenci save game ( hra nabízí jen restart levelu v rámci kódovaného klíče ). Nakonec jsem vydržel, snad díky tomu, že jsem se do toho možná trochu dostal nakonec porazil dragona, nicméně na víc než průměr to nevidím - 55 %

Pro: pěkná grafika

Proti: nelogicky postavené hádanky, ovládání

+12 +13 −1

Dungeon Siege: Legends of Aranna

  • PC 65
Odehráno z 3CD verze obsahující i základní hru. Hra je plně funkční na 10 64bit ve FullHD rozlišení. Při tomto nastavení však hra vyhazuje upozornění, které se dá odkliknout, je to však otravné tak sem jemně upravil exe soubor a už to fungovalo i bez výstrahy. Taky sem v něm v rámci ladění češtiny dopřekládal veškeré anglické texty. Takže už nesbíráte gold, ale zlato...

Grafika je pro mne stále hezká s ohledem na rok vzniku, Samotní hraní je ale docela nuda, hra se doslova hraje sama. Družinu jsem měl složenou z 3 postav na blízko a 3 lukostřelců. Oproti základní hře sem zaznamenal daleko větší počet bedniček, džbánů a dalších hovadin k rozbití a sesbírání pěnez a výbavy. Vše poctivě prodáváno a někde před koncem hry jsem došel na finanční limit, tuším 9 999 999 zlata. Takže si klidně nakupujte, financí je tu dost. Líbilo se mi tu i zvýraznění truhel obsahujících sadové věci, skryté vetšinou v nějaké odbočce.

Takže ze mě dobrý, hrát se to dá, ale poslední třetinu už sem se nudil...
+12

Conway: Disappearance at Dahlia View

  • PC 80
Jo, příběhové hry, to je moje. Obzvlášť když vyžadují od hráče dedukci skutečně založenou na logice, a ne na kombinaci náhodných předmětů či podobných volovin, kterých jsme si my milovníci adventurního žánru užili až až.

Conway je skutečně v tomto ohledu velmi pro-hráčská, a je radost hrou proplouvat k další a dalším detektivním úspěchům. Teda, spíš vrzavě popojíždět, hlavní hrdina je přeci jen na vozíku. Není to ale ledajaký vozík, skoro bych ho viděl na konkurenci koní ze Skyrimu, kteří také oplývali schopností stoupat po pravoúhlých šikminách rychlostí blesku, jen ten hill-assist měli lepší. Nerad bych vás však uvedl v omyl, tenhle typ hratelnosti ve hře opravdu nehledejte.

Hra se ovládá mixem kláves a myši, přesto většinou ovládání není frustrující. Ano, vozíkem se můžete občas zaseknout o kus nábytku, ale většinou je pohyb v místnostech frustration-free. S kamerou v malých prostorech se autoři vypořádali celkem obstojně, sice se úhle pohledu mění až nezdravě často, nikdy to ale není tak špatné, abyste z toho měli záchvaty vzteku. Autoři se dynamičtější kamerou snaží navozovat atmosféry, nebo přivést Robertův obličej do obrazu, když vede nějaký dramatičtější monolog. Velmi oceňuji také to, že se se změnou kamery nemění směr ovládání vozíku. V nastavení je spousta možností, jak si hraní ulehčit, případně jej zpřístupnit lidem, kterým by některé minihry mohly dělat potíže. Sám jsem neměl potřebu si hru nijak ulehčovat, ale je pravda, že odemykání zámků ve vás může vyvolat vzpomínky na hodiny klavíru, přestože jste nikdy žádné neabsolvovali.

Nevím, jak přístupné lidem na vozíku byly obvyklé budovy v poválečné Anglii, ale přišlo mi někdy až komické kolik ramp a výtahů se ve všech domech nacházelo.

Práce s inventářem je jednoduchá, je tam opravdu jen jako pomůcka, která nijak hráče nezpomaluje.  Podle zvuku při otevření inventáře si detektiv rozepíná poklopec, takže není pochyb o tom, kde všechny nalezené předměty skladuje.

Příběh je klasická detektivní zápletka, nejedná se o nic převratného. To, jak je budován postupným nacházením informací, a jejich následným skládáním a spojováním do větších celků, je jednou z nejsilnějších stránek hry. Opravdu jsem z toho měl pocit, že když se budu soustředit na nalezené stopy, a budu si číst všechny relevantní informace, tak můžu k závěru přijít sám. 

Postava detektiva je morálně trochu v šedé zóně, a rozhodně se s ním nedá úplně ve všem ztotožnit. Zestárlý invalida, kterému už asi i trochu straší, se rozhodne na vlastní pěst vyřešit zločin, který se mu udál pod okny. Zřejmě pod vlivem stařecké demence se to rozhodne provést pomocí metod, které by ho v realitě velmi rychle poslaly za mříže. Je pak trochu úsměvné, když si posteskne, že určitě půjde do pekla za to, že se vydával za policistu, přestože během svého dosavadního „vyšetřování“ poničil, rozbil a ukradl co mohl. Je na něm vidět, že jej celou tu dobu ženou kupředu emoce, někdy je to jeho vzdychání nad hroznými skutky jeho sousedů, a neustálé spojování každé prkotiny se zmizelou dívkou, až otravné. Působilo to však realisticky, asi bych takové chování od osamělého bývalého detektiva čekal.

Po technické stránce ke hře nemám žádnou výtku, nenarazil jsem na žádné bugy, a dokonce mi bylo dovoleno ji zapauzovat během konverzací. Dabing všech postav je skvělý, a stylizované obličeje nakonec ani moc nevadí.

Herní doba byla příjemná, dá se to dohrát za 2-3 krátké večery po práci. I za těch plných 30€ je to dobrá koupě. Znovu si to jen tak asi nezahrajete, ale myslím si, že se ke hře také jednou znovu rádi vrátíte.

Pro: práce s důkazy, dabing, technická stránka

Proti: příběh trochu obyčejnější

+12

Call of Duty: Black Ops - Declassified

  • Vita 65
Jedna ze tří FPS exkluzivit pro PS Vita. Singleplayerová kampaň a režim přežití se bohužel spíš nesou ve stylu výukového trenažéru pro multiplayer. Přes svojí solidní zábavnost je kampaň bohužel hodně krátká. Proti krátkým hrám nic nemám. Tohle ale budete mít dohrané, při pohodovém tempu, tak za dvě hodiny. Můžete si ještě dát na 20 minut trénink a režim přežití, který jsem měl hotový za cca. 45 minut. Vypadá to, že hra je zaměřená hlavně na multiplayer. Já ale nemám předplacený PS plus, takže smůla.

Samotné střílení v kampani je docela zábavné. Základní pravidlo je, být rychlejší než protivník. K tomu vám ve velké míře pomůže asistent míření, který bohužel(dík?) nejde vypnout. I s ním to není žádná procházka. Jakmile vás nepřítel zaměří první, bez okolků do vás přesně napálí celý zásobník. Obtížnost je na vysoké úrovni. Už na nejlehčí Regular se to nedá projít snadno. Hardened je, vzhledem k nemožnosti ukládat hru během mise, už dost frustrující obtížnost, takže delší hraní je vykoupeno spíše vztekem ze smrti. Nejtěžší obtížnost jsem radši ani nezkoušel. I přes časté opakování misí je to kampaň na dvě hodiny. Dvě hodiny misí, které na sebe nijak nenavazují a nejsou podbarvené žádným příběhem. Zkušený hráč, to může v klidu dát i za hodinu.

Režim přežití je zajímavý v tom, že neobsahuje asistent míření. Ve hře můžete splnit achievement: Přežij 13 vln v módu přežití.. Ani v jedné mapě jsem se zatím nedostal přes čtvrtou vlnu. Nechápu, jak je možné přežít 13 vln. To už musí mít člověk pořádný skill na malých páčkách ruční konzole. Když jsem u těch úspěchů. Po dohrání hry jsem měl jen 11% splněno. Má herní čest mi velí vytáhnout to alespoň na 30%. Declassified ale nedá nic zadarmo a chce po vás hodně opakování a drilování. Trofeje jsou nejjednodušší způsob jak donutit hráče, aby u toho vydržel o trochu déle.

Druhý způsob je pořizovací cena. Na PS Storu hra stojí 1399 korun. Dát za to takovou částku a hru po dvou hodinách odložit, je slušné spláchnutí peněz do záchodu. Nějaké slevy nečekejte. Vita je nevede. Já měl to štěstí, že jsem za pětikilo i s poštou vyhrál krabičkovou verzi bez krabičky na Aukru. Můžete to zkusit koupit v bazarech nebo od sběratelů i s krabičkou. Počítejte ale s tím, že pod 1400 to nepůjde. A to je ten důvod, proč to ještě nějakou dobu budu hrát. Hratelnost vlastně vůbec není špatná. Na dvaceti minutou cestu vlakem či MHD to zabaví.

31.03.2022: vytáhl jsem to na 43%. Hře, za krásné adrenalinové chvíle navíc, přidávám pět procent. Už mě to ale fakt nebaví.

Pro: zábavná kampaň, pocit ze střelby

Proti: neomluvitelně krátké, vysoká pořizovací cena, mise nemají pořádnou návaznost

+12

Spirit of the North

  • PS5 --
Augumentovaná liška nosí tyčky k mrtvolkám otců školastyků, aktivuje menhiry a postupuje islando-chorvatskou krajinou v Unreal enginu směrem k hoře, ze které stoupá červený dým. Příběh, vycházející ze severské mytologie, nemá naraci a je na představivosti hráče, aby si dokázal vymyslet nějakou solidní motivaci k postupu...

Relaxace? Může být. Soundtrack je fajn, klavír i smyčce se hezky poslouchají, ale zároveň se rychle oto. Oposlouchají. Původně jsem měl pocit, že půjde o jakousi animal exploration adventure, ale ze SofN se vyklube nepříliš povedená hopsačka s řídce rozesetými savepointy.

Autoři sice vytvořili krásné prostředí a soundtrack, ale už příliš nezapracovali na rozpohybování lišky. Ta je stejně toporná jako kůň ve Skyrimu, takže nemá problém stát ve 45° úhlu naprosto vzpřímeně. Pohyb po vertikálních překážkách není intuitivní, liška často levituje po hranici toho, kam už jí svět nepustí. Párkrát se mi podařilo se úplně zaseknout v terénu a platforming se tak stával spíše osinou v zadku, než zábavnou herní mechanikou.

Trochu mě zaskočila rozdílná cena PS4 a PS5 Enhaced verze. Detailnější grafika, plynulejší chod, ale zároveň nicotné využití dualsense ovladače, to všechno za dvoukilový příplatek u pětikilové hry? Novinkou je i možnost změny barvy lišky, ale každý správný chuchel ví, že jediná nerasistická barva je rezavá. A všichni fritolíni se budou muset smířit s tím, že chybí žlutá, i když ta je prý taky podle pravdy... říkal soused mykolog.

Hodnocení: ✰
+12

The Mirror Mysteries

  • PC 55
Po Záhadě vlaku Runaway Express, kde mě překvapila chytlavá hratelnost, jsem se rozhodl vyzkoušet i další záhadnou hledačku, tentokrát však se zrcadly. Před rozehráním jsem si říkal, že si jsou obě hry celkem podobné, včetně příběhu matky, která hledá své děti. Jak jsem následně zjistil, tím veškerá podobnost končí a Mirror Mysteries je na tom ve všech aspektech minimálně o stupeň hůře.

Není zde žádné vyšetřování, hádanek je jen pár (a celkem pitomých) a jedinou náplní je tak v podstatě jen hledání ztracených předmětů, které se navíc v inventáři sami zkombinují. Někdy umisťování předmětů v lokacích dávalo alespoň trochu smysl (sestavení brnění přes které se díky odrazu zapálí oheň), ale často jde o nesmysly, které jen natahují herní dobu. Je však fajn, že se za každým zrcadlem nachází jiný svět a dochází ke střídání prostředí.

Většinu předmětů jsem objevil i bez koukání na obrázky, protože bylo patrné, co je třeba hledat a na ty, které se hledaly obtížněji, jsem občas použil nápovědu. Tu jsem však využíval jen výjimečně, a pak jsem se praštil do čela, proč jsem to sakra přehlédl. S hledáním jsem opravdu problém neměl, což je dobře, protože dlouhé záseky by na celkovém zážitku určitě nepřidaly. Případným zájemcům o hledačky bych doporučil vyzkoušet spíše Runaway Express Mystery, což je určitě kvalitnější hra, než Mirror Mysteries.

Pro: hledání ztracených předmětů, rychlá nápověda, různorodá prostředí

Proti: hádanky, automatická kombinace předmětů, spousta zbytečných činností

+12

Minecraft: Story Mode - Episode 1: The Order of the Stone

  • PC 65
S Minecraftem jsem prožil 8 intenzivních let a bylo to hrozně fajn. Ale už jsem ho 2 roky prakticky vůbec nezapnul. Ne, že bych neměl nutkání, ale aby to stálo za to a abych tam něco zase vytvořil, tak by to sebralo minimálně 50 herních hodin a těch bohužel nemám na rozdávání. Proto jsem teď vzal za vděk touto sérií, která mi mé dovádění v Minecraftu aspoň trochu připomene.

Od Telltale jsem už odehrál takřka kompletní Walking Dead a vyzkoušel i série Back to the Future a The Wolf Among Us, ale ty jsem ještě z nějakých důvodů nedokončil. Takže jsem určitě nevstupoval do neprobádaných vod. A tak jsem to tedy spustil.

Ihned mi hra přišla mírně popírající zákonitosti Minecraftu, protože hrdinové jsou pořádné nuly, když mají pouze dřevěný meč, staví stavby jak pětileté dítě a zároveň jsou vyděšení z jednoho kolemjdoucího zombíka :) Přes tohle se hráč zkrátka musí přenést a brát hru jako zajímavý příběh, který se prostě odehrává v prostředí Minecraftu. Když jsem si na to po zhruba čtvrthodince zvyknul, tak se mi hra začala celkem líbit. Je tam hodně hlášek, které ocení jak hráč původní hry, tak i (myslím si) absolutní nováček v tomhle světě. I některé scenérie a situace jako např. most se zombíky a creepry, slavnostní tržiště, potemnělá knihovna... byly prostě krásně vymodelované a zahrané.

Příběh je trochu přitažen za vlasy a je spíš cílen na zhruba 8-13 leté mladé hráče, ale neurazí ani mě. Potěšil mě i prasečí společník Reuben, který hraje celkem významnou roli. Snad se v dalších kapitolách dočkám i svých oblíbených slimů. Bohužel s koncem úvodního dějství se nenačetly provedené volby a jejich statistiky u všech světových hráčů, jako to bylo za dob fungování studia zvykem, to mě celkem zamrzelo.

No jsem zvědav, jak to bude všechno pokračovat. Už to jdu pomalu pustit.

Pro: svět Minecraftu, některé zákonitosti Minecraftu platí, několik vtipných situací, Reuben

Proti: postavy jsou nuly, některé zákonitosti Minecraftu neplatí, určeno spíše mladším hráčům, nefunkční statistiky

+12

Martha is Dead

  • PC 70
Martha is Dead se mi dostala do rukou čistě náhodou. Předchozí prvotinu od studia LKA "Town Of Light" mi prozatím stále leží v knihovně ale nedostal jsem se k ní. Proto tato hra byla takovým mou první šipkou do vody. Nevěděl jsem, co od toho očekávat ba i jak moc detailně zpracované některé prvky jsou.

Začnu teda grafikou. Hra sama o sobě nabízí spuštění i pro RTX / DX12 vykreslování a veškeré další grafické serepetičky. Já bohužel zůstal na středních detailech, neb by se můj PC uškvařil (i s tím médiem měl trochu občas problém). Během doby co hra vyšla, tak se již vydalo několik opravných patchů. Ať už na grafiku či jiné chyby. Musím uznat, že hru poladili a nenalezl jsem tam nějaké chyby, které při launch day kdysi byly. Hra nabízí fotorealistickou grafiku, kde si vývojáři v některých situácích až moc do detailů vyhráli. Trochu jsem tušil, do jakých vod se pouštím, ale že by to byl až takový gore galore jsem teda fakt nečekal. Na druhou stranu je krásné vidět, co ty nové herní enginy už dokáží vykreslit.

Zasazení a atmosféra byly klíčové důvody pro pozitivní recenzi. Nacházíme se ve válce spustošené Itálii, konkrétně v Toskánsku. Chvílemi jsem si říkal, jestli nehraji prequel ke Kmotrovi. Lokace byly nádherně zpracované a atmosféra venkova mě opravdu nadchla. Krom ní teda i hororové sekvence. Vždy jste poznali, že je něco zle, když jste slyšeli brnkat rozladěné ukulele, které nikdy nehrálo do rytmu.

Forma vyprávění z první osoby (Guilie) v originálním dabingu je opravdu vydařené. Dokázalo mne to vtáhnout do děje, jen sem a tam občas byla nějaká ta díra, kterou jsem musel přeskakovat a předstírat, že jsem jí neviděl. Přišlo mi to poněkud na sílu zamotané (a možná to taky bylo i kvůli tomu, že jsem nesplnil úplně všechny vedlejší úkoly). Každopádně občas vás hra hodila do sandboxu, kdy i přes to, že jste měli určený úkol, tak jste nemohli najít onen spouštěč či předmět. Občas se to spustilo i náhodně (například úkol s vránou) ale za mě osobně, když už vás hra takhle od začátku tahá za ručičku, mi to přišlo hodně kontraintuitivní.

Vyvrcholení příběhu bylo trochu na mě poněkud uspěchané a forma vyprávění se změnila v pořádnou nudu. Zrovna v bodě, kdy hra nabrala setsakramensky rychle tempo, tak vývojáři sáhli po záchranné brzdě. Nebo lepší přirovnání, ukázali nám obraz, který má způsobit šok, jenže formou jak jí představili bylo hrané loutkové divadlo (doslova). Chápu, že to přidává trochu ten insight do postavy, za kterou hrajeme ale když už, tak mohli využít potenciál enginu jako v gore scénách.

A já tu hru nenechám. Příjde mi, že tvůrci se nemohli rozhodnout, jestli udělají hororovku, nebo simulátor života na venkově. Nemohu si pomoct, ale některé funkce a minihry byly spíš zdržovací než poznávací. Ze začátku si sice řeknete, wow, tohle je vlastně dobrý ale zjistíte, že za 2-3 hodinky vás to začne poněkud deptat. K některým minihrám se ani nedostanete protože budete mít co dělat, abyste to dohráli.

No... suma sumárum. Pokud máte rádi walking simulátory s hororovým podtextem, nevadí vám gore a rádi nasáváte atmosféru, tak je to hra přesně pro Vás. Není vůbec zlá jen nepočítejte s nějakým přelomovým příběhem. Zvratů je tam sice dost ale forma podávání příběhu je celkem chaotická.

Pro: Realistická grafika, atmosféra, zasazení, dabing

Proti: Chaoticky postavený přednes zvratů v příběhu, některé minihry vás začnou nudit už napodruhé (i když jde o ukázku, jak věci fungují).

+12

Assassin's Creed Valhalla - Dawn of Ragnarök

  • PS4 85
Nejnovější DLC do Assassin's Creed: Valhalla s názvem Dawn of Ragnarök se na rozdíl od Wrath of the Druids a The Siege of Paris soustředí čistě na "fantasy" stránku hry. Hned pro začátek je proto dobré uvést, že vás rozšíření bude bavit v zásadě tak, jak jste si tyto mytologické části užívali v základní hře. Mně se osobně přístup, kterým zde tvůrci s mytologií pracují, velmi líbil.

Struktura samotného příběhu je základní hře také značně podobná. Jednotlivé podoblasti Svartálfaheimru mají vlastně své vlastní příběhy, které se na konci protnou, aby vám doručily epické finále. Rozdílem zde je, že tu v zásadě zmizela pořádná možnost volby. Ve hře máte opravdu minimum rozhodnutí a samotný výsledek příběhu bude proto vždy stejný. To neberu úplně jako mínus, protože sám osobně si myslím, že lineární příběhy sérii seděly více. Spíše mě tu mrzí to, že příběh nedokáže úplně správně vybudovat všechny emoce, jež nám chce prostřednictvím Ódina předat. Není žádným spoilerem, že tu hledáme svého syna, Baldra. Hra místy chce, abychom se o něj báli, stejně jako jeho otec. To je ale docela obtížné, když jsme ho vlastně pořádně nikde neviděli. U ostatních postav tohle ale funguje výrazně lépe. Jsou zde cítit určité vztahy, jenž byly vybudovány dávno před naším příběhem, a motivace pro chování každé z nich dává perfektně smysl. Celou tu pouť jsem si ve výsledku užil, jen škoda finále, které není tak uzavřené, jak bych asi chtěl.

Stejně jako v předchozích DLC nám i zde přibývají schopnosti, zbroje i zbraně včetně nového typu. Společně s tím získávají i nepřátelé další typy útoků. Novinkou jsou také speciální runy, které můžete ale vsadit jen do vybavení vylepšeného na novou divine úroveň. Dokonce tu nechybí ani unikátní typ elementálního poškození a úplně nové typy mechanik, jež se pak dají využít jak v řešení logických hádanek, tak v navigaci ve Svartálfaheimru. Nechci v tomhle ohledu prozrazovat o moc více, protože je přeci jen poměrně brzy po vydání a pro mě osobně bylo objevování nových možností tím nejzajímavějším na celém DLC. Shrnul bych to tedy tak, že zde lze vytvářet opravdu šílené kombinace, které jsou tím pravým endgamem Valhally (a to jsem za endgame považoval už Paříž).

Svět samotný zde má do značné míry odlišnou strukturu od toho, co jsme ve hře viděli doposud. Vzhledem k novým možnostem je jeho struktura více vertikální, podobně jako tomu bylo u The Fate of Atlantis: Fields of Elysium, jenom tu tentokrát nejsou žádné teleporty. Po obsahové stránce, co se vedlejších aktivit týče, je to v podstatě podobné jako základní hra s tím, že tu přibylo pár nových aktivit, nebo se obměnil způsob, jak k nim přistupovat. Největší novinkou je zde aréna, za níž jsem opravdu rád. Možnost jen tak si ve Valhalle zabojovat, aniž bych musel hledat pevnosti, kde se od mé předchozí čistky respawnuli nepřátelé, jsem dost postrádal. Nyní jsem sem konečně dočkal a ještě navíc s možností obohatit si svůj zážitek o některý z modifikátorů a zasloužit si tak větší odměnu.

Poslední věcí, na kterou bych asi chtěl narazit, je poměr herní doby v porovnání s cenou. Před vydáním Dawn of Ragnarök se všude mluvilo o tom, jak by DLC mělo nabídnout obsah až na 40 hodin, takže cena 40 Euro je naprosto adekvátní. Po vydání se tak nějak ukazuje, že ten údajný čas byl dost přestřelený. Hlavní příběh podle mě dokončíte maximálně do 15 hodin a s čistěním mapy to celé stihnete do 30. Za mě je částka vzhledem k novým možnostem i tak adekvátní, to ale už nechám na posouzení každého.

Na úplný závěr bych chtěl připomenout, že je to stále Valhalla. Pokud jste hráli základní hru a nebavila vás, nečekejte, že tohle všechno změní a bude to návštěvě severské mytologie, na kterou budete dlouho vzpomínat. Pokud jste si ale základní hru užili a chcete se do jejího světa vrátit, potěším vás tím, že se jedná o jedno z nejpestřejších DLC, které jsme v sérii viděli.

Pro: nové herní mechaniky, zbraně, schopnosti, útoky nepřátel, zpracování severské mytologie, více vertikální svět, aréna, v zásadě dobré postavy, ten správný endgame hry

Proti: ne úplně uspokojivé finále, pro někoho cena

+12

Tukoni

  • PC 70
Tato adventurka se zvláštním názvem se hodně podobá tvorbě Amanity a je také zhruba stejně dlouhá, jako první počin českého studia Samorost. Hra se spustila v azbuce, ale proklikal jsem se i na češtinu. Je to však úplně fuk, stačí kliknout na první možnost v menu a samotná hra již žádný text neobsahuje.

Za těch dvacet minut se toho moc neudálo, ale všechno, včetně animace a ozvučení, je tu roztomilé, a to já čas od času tuze rád. Jak jsem zjistil, tahle hříčka vznikla na motivy knížek pro děti a vytvořila jí samotná autorka a ilustrátorka původem z Ukrajiny Oksana Bula. Jelikož knížky vyšly i v češtině, asi je pořídím dětem.

Pro: animace, ozvučení, dostupné zdarma

Proti: krátké

+12

Syberia: The World Before

  • PC 90
Konečně po dlouhé době adventura, která má kvalitní a strhující příběh. Škoda že už je poslední. Já prostě miluji Steampunk a v Syberii jsem si připadal, jako v ráji. Příběh kvalitní a dojemný, herecké výkony byly dobře nadabované, grafika nádherná a nostalgie pro první díl byla všude možně.

Ještě podotknu že puzzly byly výborně zpracované.

Musím říct, že Sokal může být spokojený ikdyž se bohužel této hry a jejího vydání už nedožil. :-(

Já jsem spokojen a proto dávám 90%.

Pro: Nádherný a poutavý příběh, grafika a vyzuální stránka hry.

Proti: Mohlo to být delší, poslední díl série.

+12

Dance of Death: Du Lac & Fey

  • PC 75
Hru hodnotím ve stavu v jakém je teď, neberu ohledy na to že byla rozbitá, že tam chyběl obsah apod. Tak jen aby jste mě tu neukamenovali, za to že to chválím a přitom vy jste tam před několika lety měli bugů jak nasráno.

Hned na začátku musím ale říct že jsem byl opravdu překvapen, jedná se totiž o zajímavý mix Jacka Rozparovače a legendě o Artušovi. Což může pro některé znít komicky, ale opravdu si s tím v příběhu tvůrci zajímavě a zábavně pohráli. Hrajeme tu totiž za Lancelota a Morganu která kvůli Merlinovi byla prokletá do psí formy. Společně cestují a snaží se pomáhat lidem proti silám zla, až jednoho dne objeví stopu, která je zavede do Londýna, ve kterém by se údajně měl nacházet Merlin.

Morgana proto donutí Lancelota jí následovat a oba dva se záhy ocitnou ve víru vražd Jacka Rozparovače. Příběhově se opravdu jedná o dospělý, místy i černo-humorný Mystery/Thriller. Což znamená že se tu explicitně ukazuje život v té době a to i ve stylu prostituce, rasismu apod. Opravdu všechna prostředí na mě dýchala tou špinavou, bahnitou atmosférou a já se jí nemohl nabažit. To hlavně díky vizuální stránce, kdy prostředí jsou kreslená, i spolu s obyvateli (kteří tvoří křoví). Důležitější postavy už mají klasické 3D modely, která taky nevypadají špatně a dle mého se i jejich mimika či animace v cut-scénách povedli. To platí i pro soundtrack a dabing.

Bohužel, jak asi někteří víte, hra nebyla ze začátku bez porodních bolestí ani po pár letech ze hry nevyprchali úplně. Co vás asi hned praští do očí je poměrně krkolomný pohyb postav, který jde ruku v ruce i s tím že někdy postava jde jinudy než vy chcete a nebo se vám bude stávat, že narazíte do NPC a omylem ho začnete odsouvat z bodu kde stojí. Což naštěstí nějak neovlivní váš postup ve hře. Poté je tu hodně textu které jsou psané staro-angličtinou britskou, plnou slangu a abych byl upřímný místy mi to dělalo dost problém, tedy u dopisů či knih. Jelikož i písmo bylo špatně čitelné a slang tomu taky nepomohl. Co se týče slangu, tak i když umím dle mého skvěle anglicky, tak tady jsem místy měl prostě problém, nevím zda to bylo únavou, ale toho slangu fakt je tolik že já nedokázal bystře vnímat furt. Což jako zápor neberu, šlo o autentičnost, ale bylo to těžký. Poslední co mi lehce bylo líto, je fakt že mi přijde že do hráče tvůrci valí až příliš informací, ale hodně jich nedokáží pořádně vysvětlit nebo je jen krypticky naznačí. Nemluvě o tom že v přehršelu informací a postav se vám to občas vše smíchá v jeden maglajz. Jo a to nemluvím že hra je prakticky filmová adventura, což mě nevadí, na to jsem měl zrovna chuť, ale dejte bacha že tohle není typická adventura. Spíš to je Life is Strange, kdyby mělo point and click interface!

Abych neskončil negativně, tak chci pochválit i vývoj postav či trochu rozhodování v dialozích, sice to neovlivní konec a dá to do příběhu jen kosmetické změny, ale i tak. Takže jo, užil jsem si to, byl jsem místy lehce zmaten, ale příběh mě bavil, postavy taky a celé to fakt mělo skvělou atmosféru, CHCE TO DVOJKU.

Pro: Příběh, postavy, dabing, humor, nulová obtížnost

Proti: Bugy, někdy mi přišlo že příběhu chyběla dramaturgie a bylo toho až moc, nulová obtížnost, závěr hry

+12

Stories: The Path of Destinies

  • PC 60
Nečekal jsem od "časové smyčky" v podání malého studia vůbec nic, ale díky vypravěči a větvení příběhu jsem Reynardovo dobrodružství až hltal. Vypravěč zvládal popisovat příběh, namlouvat dialogy a nutit mě zpochybňovat svá rozhodnutí naprosto skvěle. Jeho popisování mého chování ve hře mi nejednou vyvolalo úsměv na tváři. 

Na několika místech jakoby mi myšlenky četl a položil jen tak do placu otázku, která mě také zrovna napadla. Třeba ohledně level designu nebo příběhu. Odpovědi jsem se sice nikdy nedočkal, ale líbilo se mi, že neduhy světa brali vývojáři v potaz. 

Potěšil mě i soubojový systém, který je velmi jednoduchý, ale zábavný. Díky několika pohybům a háku měly souboje skvělé tempo. Kvůli pár (opravdu jen pár) druhů nepřátel bylo i nutné promyslet další svůj krok. 

Stories je opravdu malá hra a právě kvůli tomu mi přišly její největší plusy zároveň největšími mínusy. Kvůli nutnému opakování neměnících se úrovní a soubojů s nepřáteli jsem po pár hodinách pocítil únavu materiálu. Příběh se stále větvil, ale aby se mohl větvit, musel jsem dělat už jednou zkoušená rozhodnutí a to znamená znovu poslouchat už několikrát slyšené věty. Nechal bych se klidně opít jinými podkresovými obrázky a byl bych spokojenější.

Stories The Path of Destinies je roztomile jednoduchá rogue lite, která si mě získala na skvěle vyprávěný příběh skrz vypravěče, který mi jakoby myšlenky četl. Vývojáři ve Spearhead Games museli udělat něco dobře, protože po dohrání jsem se okamžitě vrhl na Omensight a mám sice ve hře pár hodin, ale už teď mě baví, jakým způsobem posunuli svůj styl ze Stories o několik úrovní dál.  

Herní výzva 2022 - 10. Vzhůru do oblak
+12

APE OUT

  • PC 70
Ape Out je zábavná arkádová hra…která se po chvíli hraní stane adrenalinovým nášupem.

Herní výzva 2022 - 4. Zvířecí instinkt Hardcore ---> Odůvodnění: Hrajete za opici.

Jednoduchá hratelnost jde krásně ruku v ruce s jednoduchým uměleckým ztvárněním a peckovým hudebním doprovodem. Hudbu a zvuky musím hodně vyzdvihnout, bubínky krásně dokáží navodit akční atmosféru a ozvučení je úžasné, kdy rozbíjení skel, výbuchy, výstřely z pušek a ozvěnový zvuk při nárazu do lodní stěny je prostě parádní. Potěšilo mě i místy proměnlivé prostředí a s ním spojené změny v hratelnosti. Například při zhasnutí světel na Vás nepřátelé nenabíhají hlava nehlava a lze se jim vyhnout, nebo při padání bomb se musíte držet co nejdále od bomby a podobné věci. Nepřátelé byli různorodí a hráč se jim musel také přizpůsobovat, což též oceňuji.

Avšak, i přes vypsané klady, je pro mě osobně hra až moc jednotvárná. Chápu, že jednoduchý námět je účelem, ale místy to jest až moc jednoduché. Hratelnost mohla být trochu více obohacena. Ocenil bych třeba kdyby šlo házet s více předměty, než jen s nepřáteli, ocelovými dveřmi a výbušninami. Bonusové herní módy jsou fajn, ale hru nevytrhují.

Hru každopádně doporučuji. Jako arkádová jednohubka je parádní. Na takové zábavné večery ve více lidech je určitě ideální.

Pro: Umělecké ztvárnění, jednoduchá hratelnost, hudební doprovod, ozvučení, proměnlivé prostředí

Proti: Jednotvárnost

+12

Shadow of the Tomb Raider - The Price of Survival

  • PC 70
V štvrtom príbehovom DLC sa Lare dostane do rúk kamenné šifrovacie koleso patriace Amaruovi - vodcovi kultu známeho z pôvodnej hry. Lara hádanku rozšifruje a vydá sa hľadať význam tohto kolesa.

Prvá časť je zameraná na nenápadné likvidovanie členov kultu. Samozrejme, že je možné sa nimi prestrieľať, ale pravá zábava je pokúsiť sa využiť dobre nadizajnované prostredie vo svoj prospech a nepriateľov likvidovať tajne.
Ďalšia časť dodatku preverí vaše myslenie a lezecké schopnosti. Hádanka je zameraná na otváranie a zatváranie brán, cez ktoré sa do miestnosti vlieva voda. Na otváranie brán musíte využiť otáčajúce sa pasce s čepeľami. Táto hádanka bola spracovaná výborne a patrí k tomu najlepšiemu čo hra ponúka. V poslednej sekvencii musíte správnym nastavením starodávnych diel prekonať jamy plné toxického plynu tvoreného červenými hubami.

Odmenou za zdolanie DLC bude skill Oko raptora - obrysy nepriateľov uvidíte aj cez steny, pištoľ s tlmičom a nový odev. Zároveň dodatok prináša možnosť vyskúšať si sedem hrobiek z pôvodnej hry v režime Time attack.

The Price of Survival je pre mňa doteraz najlepšie DLC. Namiesto jednej náročnej krypty ponúka hneď dve oblasti, ktoré výdatne potrápia vaše mozgové bunky. Príbeh sa rozvíja pútavo a jeho záver je konečne zaujímavý. Rozširuje lore pôvodnej hry, čo je podľa môjho názoru zaujímavejšie ako priniesť celkom nový príbeh. Vizuálna stránka nových lokalít je taktiež na vysokej úrovni. Len je opäť problém kratučká herná doba.

Pro: príbeh, zaujímavé puzzly, audiovizuál

Proti: herná doba, cena

+12

Sherlock Holmes Chapter One

  • PC 75
Hrál jsem všechny díly Sherlocka Holmese které vyšli v češtině a pokusím se zde shrnout můj názor na poslední díl. Jelikož studio Frogwares nezpracovává hru inspirovanou Sherlockem Holmese poprvé a mají značné zkušenosti z předchozích dílu, očekával bych že budu vědět do čeho jdu z dalším dílem. Bohužel to tak jasné není a upřímně nevím co si s toho vzít.

Tento díl je velkou změnou a je to dobře hrozně moc se mi líbí prostředí a inovace které zde jsou. Titul vás vezme na fiktivní ostrov Cordona který je spravován jako open world a vůbec to neškodí. Ostrov je zpracován velmi dobře a dýchá na vás atmosféra 18st. někde ve středomoří. Tohle vnímám jako pozitivum i když grafika není vše podle čeho by se hra měla hodnotit. rozvržení budov a prostředí je super a opravdu mi to připomínalo město která si rádi projdete a budete ho chtít prozkoumat. Hlavní změnou je též věk Sherlocka jste zde jako mladý začínající detektiv. Společnost vám dělá kamarád John a bude vás doprovázet celou hrou. Narazíte zde na velmi skvěle zpracovaný příběh a to je na tomto díle asi to nejlepší. Příběh má zvraty, odbočky a doplňující časti. Máte zde hlavní linii i plno vedlejších úkolu, tohle se opravdu moc povedlo a nebudu k tomu říkat o co jde doporučím si příběh projít a nechat se okouzlit protože je to jako by jste četli knihu a to doslova jelikož v tomto díle je opravdu hodně čtení oproti předchozím dílům. Zůstalo zde několik osvědčených herních mechanik které jste viděli už v minulých dílech a to je paměťoví palác a rozhodování v cestě důkazu a domněnek. Také zde budete mít možnost zjišťování tekutin v laboratoři formou pokusu, rovnic a různých činidel. Přibylo vizuální poskládání běhu události v daném místě nebo případu. Také přibyl soubojoví systém který je zpracován moc dobře a bavilo mě dosáhnout cíle bez zabití protivníku, to bych nechal jako jedinou možnost protože zabíjení samotné my tam nesedělo tak jsem vždy jen využíval systém beze smrti. zavedení soubojového systému osobně vítám ale vím že ne každému to sedne.

Tady končí můj pozitivní vhled a pokud bych hru hodnotil jako samostatný titul byla by to super hra kde je skvělé prostředí, super příběh, krásná grafika i inovativní věci jako soubojoví systém nebo systém dedukce. pro nováčka série určitě krásná hra a vřele doporučuji.

Zde ta kritika proč dávám 75%. Hra se smrskla jen na abnormální povídání kde už jsem myslel že nehraji ale jen čtu nějakou knihu. Také dokola se opakující poskládá váním událostí co se kde stalo a analýzu chemikálii systémem matematického výpočtu a pár soubojů. Ano předchozí pozitiva se z druhého pohledu dají brát i jako negativa protože v tomto titulu nic víc neděláte. jestli jste hrávali předchozí díly každý díl měl plno hádanek, otevírání zámku a různé hlavolamy a to jsem čekal že zde bude také a ono ouhle ani jedna hádanka hra se smrskla na analýzu rozhovoru a pročítáni nekonečného množství dopisu. Také nechápu proč zmizel ukazatel lupy u prozkoumaní prostředí, ano vím že to nepřinesl tento díl ale z předchozího dílu kde lupu nahradilo kolečko zde udělají čtvereček no asi mam v sobě moc nostalgie. Za mě kvalitní hra pro nové hráče a Pro lidi co měli rádi rébusy tu zase trochu něco schází ale pořad je to kvalitní hra co doporučuji a věřím že plno z vás udělá radost.

Pro: Prostředí, příběh, zasazení a soubojoví systém

Proti: Mnoho rozhovoru, žádné hlavolamy a rébusy

+12