Pro pohodlnější navigaci i přístup k pokročilým funkcím Databáze-her.cz doporučujeme povolit si ve svém prohlížeči JavaScript.

Nejlépe hodnocené komentáře

True Crime: New York City

  • PC 90
Tak tuhle hru jsem vůbec neznal. Až jsem na ni narazil v supermarketu. 200 korun? Hm, obrázky pěkné, stojí pakatel, koupím a uvidím.
Na rozehrání zjistím, že ovĺádání je rozhozené po celé klávesnici. Hrůza. Přenastavovat to nebudu, ani bych nevěděl jak si to pořádně rozvrhnout. A tak jsem střídal strany klávesnice. Hra mě zpočátku nešla a to hlavně důsledkem toho jeblého ovládání. Nicméně ruce si zvykly a já jsem hru dokončil na 100%. Líbilo se mi hlavně řešení pouličních zločinů a bitky. Hra je totiž klon GTA. Zároveň ale jezdíte pouliční závody, tuníte si káry, je tam stealth akce i bojovka ve stylu tekkena. Hračičkové můžou měnit účesy, hadry...
Hra sice má takový ten gangsta nádech, ale nepřehání to jako GTA: San Andreas.
Soundtrack kombinuje spoustu stylů a můžete si i dokoupit další skladby.

Pro: Zábavnější než San Andreas, soundtrack, dost herních módů, pěkná grafika, Reálný New york

Proti: OVLÁDÁNÍ! Sem tam nějaká chybka.

+11

Call of Duty 4: Modern Warfare

  • PC 90
Asi by to do mě nikdo neřekl, ale také jsem si tuto skvělou hru zahrála a pokosila pár nepřátel. Jak už zde bylo řečeno jde o linerní střílečku, ale ne tak ledajakou. Přistihla jsem se v jednom levelu převlečena za křoví :), že ani nedýchám. Ležela jsem v trávě a kolem projížděla kolona tanků a kolem ještě procháleli pěšáci.
Opravdu úchvatné. Takových momentu jsem měla několit. Poslední mise byla strhující!!!

Pro: atmosféra

Proti: snad to mohlo být delší

+11 +15 −4

Medal of Honor: Allied Assault

  • PC 100
Miluju ji, vsechno je pro me na spravnym miste..netreba dalsich komentaru :-D

EDIT 28.4.2009 : dobre sam sem uznal, ze muj komentar je az moc ultrakratkej a vystizne takze ho trosku prodlouzim :-)
Tak za prve na teto hre si nejvice cenim atmosfery, ktera je proste vynikajici. Neni to sice jako v CoD bitevni vrava kdy okolo vas svisti kulky a vy se bojite o zivot, ale dobu to vystihuje nebyvale skvele a celou dobu sem se citil jako bych tam byl. A to se moc casto nestava. Jistou a nezanedbatelnou roli na tom ma i vynikajici hudba, ktera jakoby vypadla ze Zachrante vojina Ryana a radim ji k tomu nejlepsimu co sem mohl ve hrach slyset.
O hratelnosti se nebudu moc rozepisovat...naslo by se par hluchych mist, ale vetsinu sem prolit s chuti...hlavne zasnezene mestecko bylo dechberouci a bylo v nem zabavene strilet fritze :-)
Co dodat na zaver - imho je tahle hra klasika zanru a spolu s datadiskem Spearhead nejlepsi druhovalecna FPS co jsem hral. Tecka :-)
+11 +16 −5

In Cold Blood

  • PC 85
Víceméně klasická adventura s trochu horším ovládáním (na gamepadu se někam přesně trefit chce hodně cviku, na klávesnici ještě více), překrásnými renderovanými prostředími i FMV sekvencemi a konečně také sci-fi příběh z blízké budoucnosti ve stylu Jamese Bonda.

Atmosféra hry se vskutku povedla na výbornou a i leckterá dnešní hra by se měla cítit zahanbená. Taktéž příběh působí profesionálně, jen škoda že místy se člověk cítí až příliš zmateně a pokud si z něj odmyslíme veškeré sci-fi prvky, mohl by začít působit trochu tuctově (tak či onak se ale ke hře hodí stejně jako vánoční stromeček na Štědrý den).

Puzzly jsou takové, jaké by se daly očekávat u adventury podobného ražení. Krom překonávání překážek, hlídkujících robotů (EMP miny jsou k nezaplacení) nebo vojáků, hledání klíčů, poznámek i předmětů, rozmlouvání s NPC atd. Zkrátka adventura jak se sluší a patří. K tomu ještě připočtěte různé časově omezené úseky (zneškodnění bomby, proběhnutí soustavou laserů), které vyžadují trochu trpělivosti a přesnosti.

Škoda jen již zmiňovaného ne zrovna pohodlného ovládání, s čímž souvisí i ne moc povedený systém střílení.

Kolem a kolem, moc her s podobným námětem se rozhodně neválí všude kolem a v podstatě žádná další s kvalitou srovnatelnou s ICB.

Pro: grafika, atmosféra, příběh, puzzly, FMV sekvence

Proti: ovládání

+11

6 ženichů a 1 navíc

  • PC 60
Tato hra se mi dostala do rukou tak, že jsem dostal od kamaráda nějaké vánoční číslo Levelu, který měl nedopatřením dvakrát. Hned podle názvu mi došlo, že se jedná o pokračování 7 dní a 7 nocí od Pterodonu. Humor v této "lechtivé" české adventuře nemusí samozřejmě každému vyhovovat, ale protože se jedná o hru se sexuální tematikou nepůsobí zde na mě sexuální vtípky vůbec zle a řekl bych, že jsou mnohem, mnohem chytřejší než v Poldovi 5. Navíc kdo by zapomněl na tuberáka s armádním (né vojenským!) nožem, jenž obsahuje vše od sady nožů přes houpací síť až po vodítko na psy. Grafika je typicky flashová ovšem věrná předchozí hře. 6+1 je tedy parádní freewarovka s povedeným dabingem a humorem, pokud vám nevadí trochu těch oplzlostí. Měl jsem možnost hrát i textovou verzi, která opravdu postrádá skvělou dikci Toníka, tuberáka a dalších.

Pro: Humor (jak pro koho), grafika, dabing

Proti: Kratší, otevřený konec a již dlouho se nic neděje

+11

Call of Duty 2

  • PC 65
Klasickej případ ,,vytřískat z toho, co se dá". Ano CoD2 mě bavilo, ale zdaleka ne tak, jako první díl. Stále stejnej design levelů mě ke konci začínal opravdu nudit. Dokonce jsem nenašel ani ty filmový zážitky, který byli rozesety po celým prvním dílu. Za naprostou katastrofu pak považuju vylodění v Normandii, protože, i když jsem tam nebyl, neřekl bych, že to bude jedna velká prázdná plocha.

Za velký mínus taky považuju naprosto stejný animace i německoamerický skřeky nácků. Hodně povedená je grafika, ale chybí ji nějakej fyzikální model. Na zabití nudy CoD2 funguje dobře, jednou jsem se prostřílel od začátku do konce, to mi stačí.

Pro: Grafika

Proti: Žádné inovace, už to není, co to bylo

+11 +15 −4

Quake 4

  • PC 75
Quake 4 je ve své podstatě jen vylepšenou kopií Quake II, je to poctivá rubačka v lehce futuristickém, industrálním prostředí. Nepřátelé nejsou příliš odolní a už vůbec ne chytří, ale nabíhají na vás v úctyhodném množství a člověk spíše než bystrý mozek upotřebí rychlou ruku, aby to všechno uklikal. Arkádovost, jednoduchost a přímočarost však nemyslím úplně jako černočerný zápor, má to svůj styl a ono "doomovské" kouzlo, na odreagování to poslouží výborně.

Mezi singleplayerové inovace patří občasné osedlání věrných mechanických ořů a pohodlné košení Strogů z jejich "sedla" a snad také mírné zaměření se na hru v týmu, ovšem to je jen tak aby se neřeklo. Co se však (naštěstí) nikterak nezměnilo je boží railgun, nebojte, dočkáte se jej. Zvláště pak v multiplayeru, který je v rámci všech 3D akcí určitě nadprůměrný, ovšem Quake III Arenu jaksi nepřekonal, což je docela zklamání. Svými zbraněmi, levely a systémem skákání připomíná opět spíše Quake 2, což je krok vzad, zejména co se rychlosti týče a to je škoda.

Celkově jde o příjemnou hru, i co se týče grafiky, Doom 3 engine, byť na jemná a detailní vyobrazení se příliš nehodí, ještě nepatří do starého železa... Jen smůla, že stá variace na Doom je už v dnešní době poněkud překonaná.

Pro: Stará dobrá arkádová střílečka na odreagování, působivá proměna hlavní postavy

Proti: Triviální a překonaná hratelnost, multiplayer nesplnil očekávání

+11 +12 −1

Shadowgrounds Survivor

  • PC 60
Na Survivora jsem se po výborném prvním dílu dost těšil a o to víc mě zklamal, přestože se jedná prakticky o to samé v bledě modrém. Důvody jsou hlavně dva:
- Za prvé je to implementace PhysX, která se na samotném gameplay prakticky nijak nepodepisuje, za to neskutečně vytěžuje CPU. Takže ačkoliv Survivor vypadá skoro stejně jako první díl, tak i na nejnižší detaily běží hůř než jednička na max.
-Za druhé je to rozdělení hry do víc postav. Jako nápad je to hezké, ale v praxi to autoři dojebali. Každá z nich má totiž k dispozici třetinu původního arzenálu, čímž se úspěšně redukovala zábavnost, navíc jedna z postav disponuje zbraněmi, které jsou proti hordám emzáků celkem na hovno. A tohle nezachrání ani nějaká ta speciální fičura. I když musím přiznat že ožralý ruský dědek byl celkem fajn. (A s ním víceméně třetina hry. Ožralí ruští dědci jsou vždycky fajn, specielně když dostanou nejsilnější arzenál.)

Leveldesign mi přijde proti jedničce spíš slabší a i atmosféra dostává nejen díky všemu zmíněnému na frak, ale to už je při hraní s mizernými postavami a rozplizlou grafikou při nízkých fps celkem jedno. Shadowgrounds Survivor přinesl několik zajímavých nápadů, ale prakticky všechny je neskutečně zpackal. Survivor na mě působí tak, že se autoři rozhodli udělat dvojku propracovanější a zábavnější, ale chvíli po započetí prací si to rozmysleli a rozhodli se pro rychlý a snadný zisk. Škoda..

Pro: um... pár efektů?

Proti: všechny nové prvky autoři dokurvili, několik starých dobrých vypustili a další odflákli, nesmyslný nárůst hw nároků

+11

Dead Space

  • PC 95
Konečně hra,u které se člověku drží tlak na horních hranicích únosnosti. Sledoval jsem info už dlouhou dobu před vyjitím, ale postupně jsem ztrácel naději. Další z řady krváků, který chce šokovat, ale jinak nenabídne vůbec nic. NAOPAK!
Úvod je vymyšlen parádně. Intro toho ukáže dost, aby Vás navnadilo, ale ne tolik, aby jste si byli schopni udělat jakýkoli obrázek o situaci. Ovádání je trochu těžkopádnější, vzniká z toho mírná flustrace, ale kdyby jste chodili ve vesmírném obleku, vážícím několik dost kilo, tak by jste neběhali jako králík v době rozmnožování.
Nedostatek zbraní a munice je logický, přece jen jsme na těžařské lodi. Zbraně samotné mají nápad, nezvyklý tvar, funkce, které lze navíc upgradovat a tak i z obyčejné pistolky (zde řezačky na horniny), jde udělat solidní kanón. Později lze získat lepší kousky, ale tady nastává dilema. Čím víc zbraní máte, tím víc rozdílné munice nacházíte -> nemáte skoro čím střílet a vylepšení dáváte do všech, takže nemáte vlastně ani jednu silnou zbraň. Doporučuju nosit 2, nanejvýš 3 kousky.
Skvěle je udělaný HUD. Veškeré info ohledně Isaaca máte na samotném obleku (který lze také upgradovat). Počet nábojů máte zobrazeno na samotných zbraních. Suma sumárum, informace jsou podávány nenásilně, nezakrývají obrazovku a působí logicky.
Hra navíc postrádá hluchá místa a pokud se někdo pomalu začíná nudit při likvidaci nepřátel nebo ho přestává bavit prostředí, změní se. Protivníci jsou ze začátku hodně tuzí a místy spíše utíkáte, naštěstí se s upgradováním stává likvidace spíše zábavou. Bohužel/bohudík stísněného pocitu z kdekoliv číhající smrti se nezbavíte. Atmosféru navíc podtrhuje skvělé ozvučení. Mění se když vstoupíte do vakua, je krásně prostorové, prostě vymazlené.
Pro mne je tenhle počin rozhodně GotY loňského roku!

Pro: atmosféra, nepřátelé, zbraně, optimalizace

Proti: délka, ale delší by asi ubrala na atmosféře

+11 +12 −1

Need for Speed: Carbon

  • PC 40
Nijaké & krátké NFS. Ne, že bych od téhle série čekal něco závratně nového, nebo -nedej bože- inovativního, ale tohle byla drzost. Když jsem měl nový Xbox tak jsem si ji koupil z bazaru za 400, takže jsem alespoň moc neutratil. Zbytečně uměle natahované souboji o teritoria, opět noční závodění (zajímalo by mne, který chorý mozek to v EA napadlo), ale HLAVNĚ: Je to furt stejný, už čtvrtej rok v řadě furt ta samá hra. Tuning, ilegální závody, šíleně se lesknoucí všechno, atd..
NEBRAT!

Pro: Alespoň to pěkně vypadá

Proti: Souboje o teritoria, noc, křečovitý příběh, délka.............

+11

Becherov

  • PC 60
Zprvu to vypadá zajímavě - jezdím si kvalitně zpracovaným městem za objednávkami a snažím se auto nerozflákat, ale po čtvrté misi zjišťuju, že se začínám nudit a nastává stereotyp (neustále ježdění z jednoho konce města na druhý mě akorát štve). Vrchol absurdity je, že si musíte zapisovat kolik čeho musíte vyzvednout, protože se špatným množstvím musíte jet celou misi od začátku.

Pro: dobře zpracované město

Proti: stereotyp

+11

Prince of Persia: The Sands of Time

  • PC 95
Čerstvo dohrané a s českým dabingom. Je síce pravda že to má svoje "muchy" a tá kamera je občas až neznesiteľná ale je tu skvelá atmosféra, skákacie pasáže sú vynikajúce a súboje sa mi taktiež páčili. Pripočítajte si k tomu filmový príbeh a dostanete, síce nie dokonalú ale určite veľmi zábavnú a chytľavú hru.

Pro: atmosféra, skákanie, súboje, príbeh

Proti: občas chaotická kamera

+11

Full Spectrum Warrior

  • PC 85
FSW je hra, která se může pyšnit přízviskem originální. Na tento mix strategie a taktické akce jsem se velmi těšil(navnazen z různých preview a trailerů). Originálním se ale rozhodně nedá nazvat klišovitý příběh o amerických zachráncích arabského státu, který trpí pod útlakem krutého diktátora... tohle se opravdu moc nepovedlo, ale na druhou stranu to je prkotina. Hráč musí být nějak uveden do hry a v průběhu hraní už o nějakém příběhu nemůže být řeč, což je asi dobře.

Teď už k samotné hratelnosti - hra je chytlavá, ovládání přejde rychle do krve a zhruba prvních pět misí kampaně jsem se výborně bavil. Jenže poté, co nadšení z úvodu hry opadlo, se začal pomalu dostavovat stereotyp. Přece jen se pořád dokola opakuje postup: tým A pálí na nepřítele, tým B postoupí dál, tým B pálí na nepřítele, tým A postoupí dál a zabije nepřítele... trochu jsem se ve druhé třetině hry už nudil(i kvůli opakujícím se městským prostředím) a přiznám se, že jsem poprvé hru ani nedohrál, což byla chyba, protože poslední 3-4 mise kampaně jsou to nejlepší co FSW nabízí. V těchto misích se už nebojuje proti pár nepřátelům, kteří se dají lehce obejít. Nepřátel je mnohem víc a jsou ve velmi výhodných pozicích, navíc se začne hojně vyskytovat nepřátelská obrněná technika, kulometná hnízda a snipeři, což už je pro hráče pořádná výzva. Velké plus posledních misí je taky možnost ovládat tým Rangerů, kteří bojují a postupují trochu jinak než základní týmy a výrazně oživí hru.

Největším nedostatkem hry, vyjma trapného příběhu, je podle mě prodleva mezi vydáním a splněním rozkazu. U přesunů by to až tak nevadilo a dá se to pochopit, ale u střelby se tato prodleva často ukázala jako smrtící a nejednou jsem kvůli ní přišel o několik členů týmu a následoval load(systém ukládání je vyřešen formou checkpointů). Opravdu by se hodilo občas převzít jednoho člena týmu do svých rukou(podobně jako ve SWAT 4) a vyřešit situaci rychleji, než by ji vyřešili vojáci, ale hře by to asi víc uškodilo než pomohlo. Přímo se dá ovšem ovládat vrhání granatů a střelba z granátometu a to je vyřešeno výborně.

Pro: Snadné a intuitivní ovládání, originalita, dlouhá kampaň.

Proti: Pár nedostatků v herním systému, repetitivní prostředí.

+11

Dead Space

  • PC 90
Dead Space je kvalitní kousek se šťavnatou atmosférou, dobrým příběhem, několika svěžími nápady a velmi povedeným zvukem.

Trochu mě iritovala nízká sensitivita myši i při jejím maximální možném nastavení, ale nakonec jsem si zvykl a užíval si tuhle pecku několik nocí s minimálním světlem a volumem na max.
+11 +13 −2

Advent Rising

  • PC 65
Tak jsem využil přítomnosti Advent Risingu u posledního Levelu a dojmy bych shrnul nějak takhle:

Hudba mě praštila přes nos jako první, je skvělá. Hned na to mě zaujala prezentace - autoři se snažili o filmový feeling a víceméně se jim to imho povedlo. Všechno se tvářilo velkolepě (první co mě napadlo byla Final Fantasy, později spíš Halo) a prostě jsem si řekl, že tohle by mohlo být něco epického.

Co je horší, je samotná hratelnost - líbí se mi systém vylepšívání skillů se zbraněmi, ale jinak... Souboje jsou nepřehledné - nepřátelé splývají s okolím, které je ostatně nepřehledné taky - level design je docela mizerný a nepokouší se hráče nějak směrovat, krom několika "this way" panáků na úplném začátku hry. Vůbec co se týče herních mechanismů, měli tvůrci imho nějaké dobré nápady (i pár blbých), ale nedokázali je zapracovat tak, aby to bylo hratelné a zábavné. Tyhle nedostatky pak už jen podrtrhuje ovládání postavy, které je s klávesnicí sice použitelné, ale hra jakoby celou dobu řve, že bych si na ni měl vzít gamepad. Pohyb panáka na mě taky nepůsobil zrovna... ee... vhodně.

No. Advent Rising je zajímavá hra, ale pro mě bohužel jen pro její cut-scény. Všechno ostatní je průměrné, nudné, nezáživné, a než jsem hru po nějaké (pravda celkem krátké) době vypnul a odinstaloval, vybočovala tohoto schématu spíš směrem dolů.

Asi budu doufat, že jsou někde na netu sestříhané cut-scény, bo ty dlouhé pasáže mizeného hraní mi za to z toho co jsem viděl nestojí.

Pro: hudba, cut-scény, zajímavý příběh, atmosféra

Proti: prakticky všechno ostatní je děsně odfláknuté

+11

Medal of Honor: Pacific Assault

  • PC 70
Oproti předchůdcům celkem dobrá změna co se týče prostředí. Jinak je hra chvílema nudná a nereálná. Největší nudou byl pro mě asi trénink. Zbytečně dlouhý. Nereálná hra byla při útoku na Pearl Harbor, kdy cestou k jedné lodi sestřelíte Thompsonem víc japonských stíhaček než ve skutečnosti celá americká armáda. Skoro celá hra se odehrává v dzungly. Jen chodíte, zabíjíte a sem tam něco odpálíte. Jako zajímavá mise mi přišla mise ve stíhačce, ta mě celkem bavila.

Pro: Jedna z prvních her z období druhé sv. války z Pacifiku.

Proti: Hra je chvílema nudná a nereálná. Hratelnost neni sice nejhorší, ale nejlepší taky ne.

+11 +12 −1

Vietcong 2

  • PC 65
Nebýt osudové chyby, kterou byl přechod z džungle do města, a nátlaku vydavatele na brzké vydání, mohl být Vietcong 2 důstojné (ba v mnoha aspektech lepší) pokračování prvního dílu. Potenciálu měli dost, např. rozšířit škálu zbraní o mnoho nových kousků, což se jim také povedlo (sa-58 forever :)), a nebo multiplayer, ten se sice povedl, ale jelikož nespustili své slibované online statistiky, tak se velké slávy nedočkal.
Hra je však plná bugů, mizerné optimalizace, nic moc grafiky a, a spouty dalšího brajglu zbytečno vyjmenovávat, škoda, škoda.
Mrzí mě, že se Pterodon rozpadl a já se už asi důstojného nástupce nejlepší FPS z vietnamu nedočkám. A jedinou nadějí je mi doufat v to, že 2K Czech třeba jednou tuto sérii oživí, a já si opět ve vietnamské džungli zabojuji.

Pro: Zbraňový arzenál, multiplayer

Proti: Špatná optimalizace, přebugováno, grafika

+11

The Legend of Kyrandia

  • PC 65
Pohádkový příběh a barevné lokace, hra příjemně odsýpá než se ovšem objeví první zákysový problém. A pak další... Některé hádanky se zde neřeší logickým uvažováním, ale jen zkoušením všech možností, což je při desítkách variant celkem frustrující.
Hledání správné kombinace k adventurám prostě patří, ale né v podobné míře jako tady, Holt stará tuhá obtížnost, někomu to sedne, mně ne.

Pro: Pohádkový příběh.

Proti: Některé kombinační puzzly.

+11

Command & Conquer: Generals

  • PC 95
Velmi povedená strategie série Command & Conquer. Velmi pěkně utvořená technika jako napriklad F-22 Raptor. Tři hratelné strany jsou také drobným přínosem... u Command & Conquer jsme meli skoro vždy jen dvě... (změnil to TW 3 a RA3) obvzláště povedená mi připadá U.S.A – hraji jen za ně. Možná si vývojáři mohli trochu vic pohrat s vzhledem pěchoty... ta není moc zářná po přiblížení ale to je jen drobnost... dále musím pochválit nápad Generals Ability... je to opravdu obrý nápad který mi parkrát pomohl zvrátit průběh bitvy. Soundtrack je opravdu (co se týče U.S.A) povedený i když se myslím pořad dokola u každé strany opakují dvě písničky... občas sem se prostě neudržel a když se soundtrack pořádně rozjel vypadal sem jako při hře na rockovou kytaru... :) co se týče MP ten je celkem povedený a fan základna neustále vytváří nové mapy... na AOD sem se vyblbnul hodně.
Jen mě občas mrzelo že nejdou vypnout super zbraně (pokud jdou nekamenujte mě). Je škoda že nejde bojovat na vodě ale to oželím. A pak AI... u easy je celkem dost jednoduché ale u přílezitostního hráče který přepne na normal je vidět rozdíl ale tohle jsou jen takové blbosti...
Abych to schrnul: Command & Conquer: Generals doporučuji každému hráči co u her aspoň trochu rád přemýšlí.

Pro: Design Vozidel, 3 strany, U.S.A, Generals Ability, Soundtrack

Proti: AI, někdy sper zbraně, mohlo se trochu válčit na vodě

+11 +12 −1

Croc 2

  • PC --
Croc 2 je jedna z her, kterou mám doma už roky a za tu dlouhou dobu jsem nikdy nebyla schopná se dostat ani do druhé vesnice.
Croc má být hrou pro děti, ale nenechte se ošálit roztomilou grafikou, tahle hra je jedna z nejtěžších hopsaček, co znám. Nevím, jestli je to divným ovládáním, mýma gramlavýma rukama nebo náročností hry, ale po chvíli hraní jsem vždycky měla dojem, že mě hra nenávidí a snaží se mi za každou cenu znepříjemnit život. Nikdy jsem se nedokázala srovnat s ovládáním, takže krokodýlek si pokaždé šel svou vlastní cestou, nejlépe rovnou do jezírka s lávou. Po chvíli hraní jsem byla tak frustrovaná, že jsem hru nespustila minimálně další měsíc, nebo jsem ji rovnou odinstalovala...

Pro: hezká roztomilá grafika

Proti: podivné ovládání, přílišná obtížnost

+11