Pro pohodlnější navigaci i přístup k pokročilým funkcím Databáze-her.cz doporučujeme povolit si ve svém prohlížeči JavaScript.

Nejlépe hodnocené komentáře

Quake

  • PC 90
To si pamatuju jako první střílečka co jsem měl na tehdy nové nadupané mašině která byla osazena neuvěřitelnými 16mb RAM a procesorem AMD Cyrix 133mhz :-D Hdd byl 1.4 gigabajt :-D ale i přesto proti 386 co jsme měli předtím to byla pro nás revoluce. I tak si ale rád na Quake vzpomenu, měl jsem tu hru rád, byla to taková rychlá řezba, kterou jsme hrávali dlouhé zimní večery. Na Quake se mi líbilo že všechny objekty v něm byly plně 3D, žádné takové ty 2D textůry jaké jsme mohli znát z Djůka Ňůka a podobně. Grafika při větším rozlišení nebyla vůbec špatná a když se k tomu ještě přidala utilitka s podporou Glide nebo 3dFx (později jsem svojí patici na grafickou kartu osadil nadupaným grafickým akcelerátorem VooDoo 3 2000 :-D), tak hra vypadala ještě dvakrát lépe. Quake měl i dobrou ovladatelnost a až na občasně stereotypní prostředí se mi hra fakt zaryla pod kůži a nejspíš tam zůstane navždy.

Pro: Grafika, hratelnost, multiplayer

Proti: Občas stereotypní prostředí, nebylo to moc dlouhé

+11

World of Warcraft

  • PC 85
WoW nie je ani zďaleka originálnou hrou. Kombinujúc prvky mnohých onlinoviek a starších titulov Blizzardu (Diablo, Warcraft), je však výbornou zmesou rôznych prvkov a pôsobí tak veľmi sviežim a zábavným dojmom. Samozrejme ako to už pri onlinovkách býva, aj WoW vyžaduje celkom slušné množstvo času na to, aby hráč všetko vyskúšal/postíhal a dostal svoju postavu na 60. level.
K tomu okrem questov klasických (zabi x niečoho, pozbieraj y niečoho, poslíčkovanie), prídu aj questy menej klasické, aj keď tie sú najmä záležitosťou datadiskov. V otázke questov bol jedným dosť nepekným záporom fakt, že ak bol quest, na zhromaždenie napr. 15 kusov predmetov z nejakých konkrétnych nepriateľov, často bol droprate tak nepekne nízky, že hráč sa s questom babral zbytočne dlho. Na druhej strane sa hráč vďaka množstvu questov častokrát vyhne potrebe masívneho grindu, tak nutného v iných MMO:
Nechýba výber z 9 povolaní a možnosť hrania PvP (battlegroundy pre 10v10, 15v15 a 40v40 hráčov) ako aj PvE (dungeony pre 5 ľudí a raidy až pre 40 ľudí). Hráč samozrejme navštívi kopec lokácii a postáv, ktoré môže poznať zo strategickej Warcraft série a spolu s tým aj množstvo ingame kníh, mu konečne ucelý obraz a poznanie sveta Azerothu. Dungeony sami o sebe ponúkajú častokrát veľmi fajn zábavu a majú častokrát aj vlastný príbeh (napr. Uldaman, pradávne miesto pôvodu trpaslíkov, skrývajúce nejedno tajomstvo a veľmi pekný a vo svojej dobe náročný boss fight :) ), jediný problém spočíval v ich dĺžke, ak hráč jednoducho nemal čas investovať v určitú chvíľu pár hodin v jednom kuse, napr. notorické občas skoro trojhodinové prechádzanie dungeonu Blackrock Depths.
Grafické komixovo založené spracovanie nemusí sadnúť každému, ale mne napriek nie veľkej detailnosti textúr prišlo príjemne malebné, hlavne čo sa týka herných prostredí obsahujúcich džungle, lesy, púšte, zasnežené hory, lávou poničenú krajinu, pustatinu, alebo oblasti poničené nemŕtvou pliagou. Osobnou úchylkou sa mi stalo zbieranie mountov (zvierat na ktorých človek jazdí) a zvieracích minipetov, mazlíčkov. :)

Pro: hrateľnosť, variabilta prostredí a dungeonov, povolania, dobre fungujúce herné mechanizmy, nie je veľká nutnosť grindu

Proti: občas zdĺhavosť questov a dungeonov, najväčším mínusom môžu byť iní hráči, ktorí častokrát dokážu znepríjemniť človeku hru

+11 +13 −2

F.E.A.R.

  • PC 90
hororová střílečka jak má být, přestřelky zábavné,zbraně vyvážené, lekačky účinné pokud se hraje v noci a bydlíte sám, ovládání vynikajíci, hratelnost pestrá, sem tam na nějakej ten upgrade dokonce narazíte, na Almu narazíte a pěkně z vostra, AI nemá chybu a je tahákem týhle hry ale né že by byly nepřátelé nedobytný. Grafika špičková a zkušenosti Monolith v lati. Poznámka : Filmový průmysl by mohl použít Paxtona Fettela do svýho bijáku, protože v příběhu vyniká jako opravdu chytrý a slizký záporák, mohl by ho hrát jemu podobný Nicolas Cage.

Pro: Grafika, ovládání, příběh, lekačky ujdou, AI, navyšování života, prudloužení bullet timu

Proti: stereotypní kanceláře

+11 +14 −3

X-Men Origins: Wolverine

  • PC 70
Krátká, leč poměrně zábavná kravinka. Půl hodiny jsem se snažil vymyslet nějaký vhodný úvod, ale tahle hra se mi nějak blbě popisuje, takže ve zkratce: Wolverine je docela fajn hra podle filmu, která místy uchvacuje, místy nepříčetně rozčiluje.

Uchvacuje zejména krásným všudypřítomným GORE - krev krásně cáká zatímco Logan masakruje, a na Loganovi samotném se vytvářejí přesvědčivé a pořádné šrámy (alespoň v tomhle je hra i originální). Bojový systém je výborný, ačkoliv komb je pramálo a speciálních fint vyžadujících rage ještě míň. Obtížnost hry je velmi nízká a jak v diskuzi Fg zmiňuje, na normal je Logan úměrně nesmrtelnej hajzl. Bohužel nějaký chytrák učinil rozhodnutí, že hard se odemkne až po dokončení hry, což je více než tupé rozhodnutí pro hru s takto nízkou znovuhratelností.

Největším kamenem úrazu je však kamera. Ta je zkrátka a dobře debilní, zejména pak při těch akčních adrenalinových sekvencích - nikdy nepochopím, jak si mohl nějaký tupec usmyslet, že když po mě střílí vrtulník a vyhazuje mi půdu pod nohama do povětří, tak že radši budu sledovat onen vrtulník a slepě navigovat pajduláka...někam, než abych normálně viděl před sebe. To by potom nemělo ty správný grády, že. Co na tom, že mě to neskutečně sere, hlavně, že je to efektní a cool. Taky mi scházely checkpointy uprostřed delších bitev s bossy - když je taková bitva rozdělená na části, a ke konci té poslední části s vámi opět vyjebe kamera a vy umřete, nutnost opakovat boj od úplného začátku skutečně potěší.

Hra je vskutku krátká, ale v tomhle případě to nepovažuju za nedostatek, páč už tak mě hra od půlky moc nebavila a je možný, že kdyby byla delší, ani bych jí nedohrál. Skutečnost, že 80% hry se střídají dvě pro mě nezajímavá prostředí (nějaká základna a nějaký Africký ruiny) mě zklamala asi ze všeho nejvíc. Naopak nejlepší lokace hry, a sice zasněžené lesy, tam byla zase nejméně. Štístko. Ale jinak je ta hra fakt docela fajn. Nenáročná, hezky odsýpá, má hezkou grafiku, CGI filmečky jsou jedny z nejlepších, jaké jsem za poslední dobu viděl, nepřátel je druhů dost a vesměs jsou všichni liboví (až na ty pavoučí roboty, ty mě ani vteřinu nebavilo likvidovat). No na dva tři dlouhé zimní večery ideální guilty pleasure.

Pro: Gore, bojový systém, grafika, CGI

Proti: Od půlky mě to moc nebavilo, debilní kamera, strašlivě nudné opakující se prostředí, nízký počet komb, nízká obtížnost, neviditelné zdi jsou absolutně všude

+11

Stronghold

  • PC 85
RTS jiná, než většina ostatních. Už jen získávání surovin nebo cvičení vojáků, to vše probíhá jiným a pro mě neokoukaným způsobem.

Příběh je zde spíše takovým doplňkem a nijak výrazně hře neškodí ani neubližuje.

Pro pacifisty je zde ekonomická kampaň - ale bojům se stejně bohužel nevyhnete, bandité útočí pořád.

Hru je tuším nutné opatchovat, poté už nemůžete kopiníky rozbořit vstupní bránu :

Pro: jiný přístup k rts principu; je zábavné vystavět si svůj hrad a poté ho bránit

Proti: nemám datadisk, takže to nemůžu hrát po netu :)

+11

Grand Theft Auto: Vice City

  • PC 85
Vice City je neuvěřitelné, jde ve šlépějích a stylu zlatých osmdesátých a už počáteční intro tomu napovídá. Po těch letech stále nabízí neutuchající zábavu, která mě dokázala opět pohltit. I když jsem u VC strávil tolik času, opět mi to nedalo a pustil jsem se do příběhu okolo vzestupu Tommyho Vercettiho. Začátek je sice strohý, ale to bohatě vynahrazují nápadité a zábavné mise, kterých je více než dost.

Oproti předchozímu dílu Grand Theft Auto III je VC daleko barevnější a nabízí více možností jako kupování nemovitostí, létání vším možným a další spoustu blbinek, které budete muset splnit, budete-li chtít hru splnit na 100%. Příběh je opět velmi jednoduchý, ovšem pořád má značnou sílu, především v misích a způsobu plnění. Už jen nestačí si zajet pro úkol, musíte také kupovat majetek a plnit mise, které jsou s tímto majetkem spojené (loupež banky, natáčení XXX filmu ;-) ,..).

Celkově vzato je Vice City pořád stále zábavné. Hlavní kampaň sice zabere něco málo přes 10 hodin, ale nebylo by to GTA, kdyby i po splnění hlavního příběhu nebylo co dělat.

Pro: zábavné a různorodé mise, kupování majetku, vlastní gang, stylový soudntrack, rádoby mobil :-)

Proti: kratší hlavní kampaň, minimální změny v enginu,

+11

Medal of Honor: Allied Assault

  • PC 80
Taková klasická klasika, která přišla s druhou světovou válku z konzole a způsobila na osobních počítačích poprask a roztrhla tak pytel s hrami z druhé světové.

I v dnešní době, když nasednete na korbu MoHAA, tak Vás hra strhne a nesesednete, pokud ji nepokoříte. Neuvěřitelná hratelnost a zábava s nacisty, jaká tu nebyla.

I když už más svá léta, pořád se slušně hraje a to se na kvalitním titulu vždycky pěkně pozná.

Pro: soundtrack, mise, klasika

Proti: Od Alžírska po Berlín s neohroženým hrdinou

+11 +12 −1

Medal of Honor: Pacific Assault

  • PC 70
Válka v Pacificu, přenesla sérii Medal of Honor zase o kousek výše. I když se nejedná o nic světoborného a oproti MoHAA se jedná o krok spíše vzad, Pacific Assault mne zaujal a chápu, že jsem jeden z mála. Protože některé chyby tam určitě jsou a mohly být odstaraněny, alespoň beta testem.

Pacific Assault je trošku jiný, i přesto se dobře hraje a nabízí jiného nepřítele a působí okázaleji.

Pro: soundtrack, válka v Pacifiku, slušná herní doba

Proti: prkenost,

+11

Manhunt

  • PC 75
Drsná, temná a bezkonkurenčí hra. Tak nějakými podobnými slovy se může "pyšnit" Manhunt. Pravděpodobně ta nejdrsnější a nejdrzejší hra, co kdy vyšla.

Pokud se jako hráč dokážete přenést přes tu hordu násilí, vyklube se z Manhunta docela slušná stealth akce. U které nikterak nehrozí, že se budete nudit.

Celkově nenabízí žádný originální děj, ale stejně budete potřebovat hru dohrát. A vědět, jak to asi skončí (kdyby to byl film, byl by děj předvídatelný ;)

Pro: Drsné, temné, originalita

Proti: drsné, není pro každého

+11

Chaser

  • PC 70
Tradičně netradiční FPS od slovenských sousedů, kteří se s tímto titulem opravdu namakali. Hra se slušnými prvky sci-fi, obyčejné městské řezaniny, stealth prvků a všemožných dějových miniher, mno klobouk dolů, ale skloubit takové možnosti a vytvořit takový mixík všeho, je opravdu troufalé.

Ale povedlo se, povedlo a vznikla celkem slušná hra, která nabízí chytrou hratelnost a docela neobvyklou obtížnost, která Vám dá někdy dost zabrat. Ale největším plusem téhle hry je její délka, opravdu jsem ještě nikdy neměl takový pocit ze hry, jako právě z Chasera. Hra je nehorážně dlouhá a její dohrání je opravdu na několik desítek hodin, zvláště když bloumáte a hledáte, jak dál :) Když už jsem si konečně myslel, že hra s ničím nevytasí, tak přišel závěr, já z něho byl mimo a byl jsem v hrozném rozpoložení, že hra která mi dala tak zabrat skončila právě takhle.

Pro: příběh, zbraně, mix různých žánrů,

Proti: dlouhé a těžké minihry

+11

Saints Row 2

  • PC 70
Že prý je na světě kopie San Andreas? Sem s ní! Plagiátorství mě v tuto chvíli nezajímá, já si chci hrát! A skutečně, hra má pár výborných nápadů, koncept San Andreas vykrádá sice mohutně, ale v závěrečném verdiktu jí to vůbec nevyčítám. O výtky se totiž postarají úplně jiné věci, ale nepředbíhejme...

První věcí je zastaralá grafika, která jen tak tak překonává San Andreas díky lepším světlům/stínům a detailnějšímu destrukčnímu modelu, ovšem HW nároky se rovnají GTA IV a to jsou, prosím, nebe a dudy... Další, co udeří každému nezdrogovanému hráči do očí je naprosto (excuse my french) domrdané ovládání - auta jsou jak z gumy, ale jaksi "neelastické" gumy - velice podivně se zatáčí, brzdění je nerealistické a fyzika taktéž dostává na zadek.

Zvyknout se však na to dá a to hlavně proto, že Saints Row 2 není hra dělaná pro detail (není propracovaná), to se tady prostě neřeší. Na veselé brouzdání po městě zapomeňte, v Saints Row 2 se frčí jen z jednoho místa na druhé a plní úkoly, jinak to skutečně nemá smysl. Město působí na první pohled vcelku pěkné, ale je povrchní, neměl jsem naprosto žádnou motivaci v hledání skrytých CD (ekvivalent balíčků), či sprejování nápisů apod. A vzhledem k nezajímavému a trapnému příběhu jsem po chvíli začal přeskakovat i in-game videa. Pro ochutnávku: (a nebudu to dávat do spoileru, protože tím fakt o nic nepřijdete) v jedné z finálních misí máte zabít určité šikmoočko, prostřílíte se k němu přes hromady stráží, načež vám zmizí všechny zbraně a hra po vás chce, abyste ho zabili katanou. Bohužel enemy je schopen vás porazit bez jediného zásahu mečem pouze tím, že vás bude neustále přehazovat přes rameno. Ok, přijdete na určitý systém, rozsekáte ho na párky a pak se objeví video, kde katanový souboj PROHRAJETE a těsně před smrtí ho zastřelíte pistolí...

Obecně hlavní mise jsou dost slabé, všechny se odehrávají v identickém schématu: někam zajít a vystřílet určitý a neskromně velký počet nepřátel, žádná nápaditost. Navíc přestřelky jsou strašně triviální, může do vás střílet i 5-6 vojáků najednou a nestihnou vám ubrat zdraví na nulu dřív, než je bez krytí odděláte 1 ranou do hlavy. Pak stačí zalézt za rok a během pár sekund jste zregenerovaní na max... Alternativní úkoly, to už je jiná, ty pokrývají stupnici od slušné zábavy až po nečekaný záblesk geniality. Mým favoritem je určitě Insurance Fraud, kde se vrháte pod koly aut s cílem vytahat co nejvíc penízků z pojišťovny. Pak jsem si královsky užil jízdu v hořícím obleku ve snaze zapalovat okolní lidi a v neposlední řadě také stříkání sraček z hovnocucu, které je vtipně doplňováno o super hlášky vašeho řidiče.

Celkově tedy nemohu říct, že bych se nudil, to bych hru asi nedohrál a fakt, že tento žánr a herní styl mám moc rád (viz moje herní topka, kde z 15 her jsou 4 GTAčka) hraje také nesmírně velkou roli, ostatní si však z mého hodnocení klidně 10-15% uberte...

Pro: Koncept GTA, alternativní úkoly, relativní možnost se vyřádit

Proti: Grafika, ovládání aut, stupidní příběh, sem tam nějaký menší bug, i GTA 3 je lepší

+11

Freedom Fighters

  • PC 90
IO Interactive dokázali světu, že umí dělat i jiné hry, než tituly ze série Hitman. Spolu s Jesper Kydem za zadnicí stvořili něco, co mě dokázalo spolehlivě přikovat k monitoru. Ačkoliv americký patriotismus nemusím a docela se mi hnusí, když na každý dřevěný boudě vlaje vlajka, tady mi to nevadilo. Údajně proto, že se to tu s ním nepřehání. Už podle názvu musí být každému jasně, že bojujete za svobodu ve vytoužených Spojených státech, naštěstí těch typických amerických keců jsem se dočkal jen pomálu, díkybohu.

Freedom Fighters je parádní koktejl mixující prvky taktické akce a rádoby rádoby RPG prvku v podobě získávání parťáků do party. Umělá inteligence fungovala na překvapivě dobré úrovni a vychytralí parťáci leckdy hráli prim. Ale i tenhle chvalozpěv má nějaké mezery, především nepřátelé vylézající ze zdí (WTF?!) mne nejednou překvapily, naštěstí jen velmi ojediněle. Snad jen škoda, že nevyšlo to pokračování, velmi rád bych si to zahrál v uber-cool next-gen grafice.

Pro: Parádní hudba, velmi svižně se to hraje, AI, netradiční námět

Proti: Kratší hrací doba, plechové zvuky (především zbraní), nepřátelé vykukující ze zdí

+11

Prototype

  • PC 90
Neuvěřitelně rozmanitá a příběhově strhující hra disponující infarktovou a nezastavitelnou akcí ve který rozsekáváte nepřátele na ty největší sračky za pomocí svých super schopností, ze kterých by byl na měkko i Superman. A kdyby vás snad už akce štvala neni problém popadnout osobu z neuvěřitelně hutnejch davů lidí (tolik lidí a monster na jednom místě jsem nikdy neviděl) a vstřebat jí do sebe, čímž způsobíte svojí přeměnu po který se vypaříte svým nepřátelům. No a v případě, že by vám ve hře cosi chybělo, dali tvůrci hlavní postavě snad dvě stovky různých schopností, za pomocí kterých se vypořádáte i s těmi největšími monstry. To všechno doprovázený perfektní a naléhavou hudbou. Škoda slabšího grafickýho zpracování, který je ovšem absolutně přebito veškerým děním. Jedna z nejzábavnějších her, jaký jsem v poslední době hrál.

Pro: Akce, hudba, příběh, schopnosti, dynamika, hutný souboje, New York, létání ve vrtulníku

Proti: grafika, přílišná obtížnost a přehnanost některých misí, někdy ukládání

+11

Halo 2

  • PC 60
Nejsem zrovna dvakrát příznivce série Halo, 1. díl jsem nehrál vůbec, 3. díl jsem dohrál, 2. díl taktéž a po těchto zkušenostech můžu suverénně říct, že mi Halo bohatě stačilo a ten "halo" humbuk kolem jakbysmet..

Marně jsem se snažil ve dvojce zjistit, v čem přesně tkví ta jedinečnost hry. O nekvalitním portováním se ani nemá cenu rozepisovat, ale samotná náplň a design se portem prostě nezkazí a jak je pak možné, že onen killer titul Xboxu v tomto dle mého projíždí na celé čáře.

Halo 2 by měl dostat kromě všech těch uznání a cen i cenu za nejpříšernější map-design všech dob. Je neuvěřitelné jak může mít na hráče obrovský dopad chabě navržené prostředí..Halo 2 povyšuje pojem "nic okolo mě" do nové úrovně, zvláště pak v interiérech a krásná hudba, některé světlejší momenty v přestřelkách v exteriérech či pro někoho příběh, dle mého objektivně hru nespasí a už vůbec ne, do podoby údajných killer a must have titulů..(To už byl totiž i ten Unreal 2 skoro zajímavější)

Pro: Příběh, zbraně, vozidla, občas příjemný pocit válčení. Na druhou stranu kdo ví, zda jsou tyto mise opravdu tak světoborné, když jim předchází nejhorší mise všech dob. Člověkovi pak ono "lepší", po tom "špatném", připadá obvykle jako "skvělé"..

Proti: zdaleka nejpříšernější design úrovní, zkažený port

+11

Prince of Persia: Warrior Within

  • PC 90
Druhý díl mojí nejoblíbenější TPS trilogie se po geniálním prvním dílu zprvu jevil spíše jako velké zklamání. pohádkový duch jedničky byl ta tam a místo něj nastoupil princ drsnější než šmirgl papír, prohánějící bestie v silně, ale silně beznadějném ponurém prostředí. Do toho ten proradný zhmotnělý osud Dahaka, jenž Prince nikdy neponechal náhodě a nekompromisně ho pronásledoval v každé, jen trochu možné "černobílé" chvíli, aby konečně zpečetil jeho jasně daný osud..

Po příjemné atmosféře, po "školní" lásce prince - princezně Farah, po kouzelné atmosféře, ve druhém díle se jakoby slehla zem a vývojář nám tak připravil hru, v přesně opačném duchu. A přesto.. Tenhle díl byl skvělý, stylový, propracovaný a až do poslední sladké tečky (ano, myslím tím alternativní závěrečné video:-) ), také naprosto nezapomenutelný..

A fakt, že šlo cílením hry o prachbídné přiblížení se zájmu masám, o snahu výrobců, sledováním tehdejšího trendu, co nejlépe lidem tuto hru prodat, ve finále nakonec vůbec nevadilo..Jednalo se totiž o natolik vyjímečný titul, že veškeré souběžně vydané hry obdobného zaměření té doby, nakonec svou kvalitou spíše sám zastínil..

Pro: Atmosféra, Dahaka, souboje, temné prostředí a styl

Proti: Velmi důkladné gameover sdělení, místy obtížnější a snad až příliš velká odbočka od původního konceptu. Ale holt...bussiness je prostě bussiness..

+11

Star Wars: The Battle of Endor

  • PC 80
The Battle of Endor, dle mého skromného názoru, napravuje podstatnou chybu předchozího dílu a přihazuje pár kladů navrch. Hratelnost je obdobně slušná, ale postup ve hře už není na 100% ovlivněný jen vaším nadlidským úsilím. Příjemným faktem je i to, že se bojiště o dost zvětšilo a počty plavidel na obou stranách dosahují autentických (filmových) počtů. Při tak ohromných a hektických vesmírných dogfightech už nemáte dojem, že veškerou zodpovědnost nesete vy, ba naopak. Na výběr je z více strategií a s každou je možné hru bez větších problémů dohrát.

Na druhou stranu je škoda, že hra obsahuje opět pouhých 6 levelů a filmového finále v podobě zničení druhé Hvězdy Smrti se nezúčastníte. Ne že by destrukce Executoru byla nicotnou satisfakcí, ale co by autorovi udělalo obdařit pokračovaní své hry alespoň jednou úrovní navíc? Stejně tak opět zamrzí chybějící multiplayer, který by obzvláště v kooperativním módu stál za hřích. Druhý díl je v několika podstatných aspektech lepší než předchůdce, ale stále je zde obrovský prostor pro zlepšení.

Pro: zpracování, grafika, hudba, hratelnost, vyváženost, sekundární zbraň, megalomanštější než předchůdce

Proti: malý počet úrovní, žádný multiplayer, stále malý počet voleb, pochybné finále

+11

Sherlock Holmes versus Jack the Ripper

  • PC --
Překvapivě velmi dobrá adventura. Sherlock Holmes jak ho ve starších filmech či ve hrách vykreslují (tedy jako gentlemana znalého pravidel etiky) rozhodně není hlavním tahákem hry, ale je to především tajemná postava Jacka Razparovače a její zvrácená vražedná mysl . Situace kolem těhto chladnokrevných vražd je více než zajímavá a autorům se to povedlo velmi vkusně zachytit ve své hře. Atmosféra chudinské čtvrti Londýna je zvládnutá na jedničku v grafickém podání pro adventury více než dostačujícím. Puzzly, rébusy, hádanky či jak všechny adventurní prvky nazvat jsou zde vesměs zábavné a i když se autorům nepodařilo vyvarovat se přešlapů, nejde o nic tak závažného, aby to stálo za zmínku. Krom klasikcých seber-zkombinuj-použij je hra obohacena o dedukční tabule, časové osy či rekonstrukce zločinů, které sice nejsou žádnou makačkou na mozek, ale dodávají hráči pocit skutečného detektiva. Často je ke splnění některých hádanek potřeba zalistovat historií rozhovorů či pročíst si znovu uložené dokumenty - věc vcelku nevídaná, ale pro mě osvěžující změna. Snad jedinou chybou hry je místy až směšně nízká obtížnost.
+11

Quake 4

  • PC 65
Nebudu porovnávat neporovnatelné, i když na první pohled toho má Quake a Doom spoustu společného, hraní je úplně odlišné. V obou hrách bojujete s nějakým svinstvem ve vesmíru a snažíte se spasit svět.

Doom 3 byl okouzlující svou atmosférou a lokalitami, jednoduše se jednalo o poctivou starou školu s fajn hrdinou. Quake 4 na to jde jinak, příběh je na vedlejší koleji a primárně nám předhazuje neustálé likvidování Stroggů (ale několik zajímavostí v příběhu přeci jen je). Stroggové jsou prazvláštně přetvořenými lidmi a jsou napojeni na systém zvaný Nexus a jak už tak bývá, hlavní nápní je Nexus vypnout. V kůži desátníka Kanea, který je nováčkem v jednotce Rhino, se tak budete potýkat s běžnými úkoly, povětšinou dojít vytyčeným koridorem k tlačítku, to zmáčknout a zase běžet zpátky! Hm, pardon, ale tohle opakovat ve hře nesčetněkrátje opravdu opovážlivé. To tvůrci nemohli, nebo se nesnažili vymyslet něco zajímavého? Nebudu tu na ně plivat, jen kvůli maličkosti, která trápí většinu her a radši se pokusím vystihnout atmosféru Quake 4.

Quake 4 je lineární, místy zábavný, v některých chvílích neuvěřitelný, záhy opakující se. Chvíle ve stroggské lékařské stanici k nezaplacení a ovládání všemožných pohyblovátek je super. K tomu si připočtěte pár zajímavých bossů a je z toho zajímavůstka na pár večerů.

Pro: český dabing, zajímavý nepřítel, zbraňové vybavení, bossové, pohyblovátka,

Proti: lineární, skripty, místy jednoduchost,

+11

World of Warcraft: Wrath of the Lich King

  • PC 85
Druhý datadisk ukazuje smerovanie Blizzardu - už aj tak veľmi masívnu základňu hráčov a snažia sa loviť vo vodách casualov. Ako sme na to reagovali? Najprv rozhorčenie, potom sme si zvykli. V dungeonoch sa prestalo používať Crowd Control (tzn. kúzla, ktoré immobilizovali nepriateľov ako napr. premena na ovcu, omráčenie, ľadová pasca a podobne) a až na výnimky v taktike na bossoch a určitých grupách nepriateľov sa začal ísť čisto nuke (maximálný útok), tankovanie sa zjednodušilo nielen tým, že výbava skutočne dvíha hit pointy a defense do závratných výšin oproti minulému datadisku, ale aj schopnosti majú väčší dosah, väčší damage a zasiahnu viacej nepriateľov. V rámci zjednodušovania dungeonov, ale za + považujem fakt, že na dosahovanie reputácie už človek nepotrebuje chodiť určitý typ dungeonu súvisiaci s danou frakciou, ale jednoducho si oblečie tabard konkrétnej frakcie a za tú mu v dungeonoch nabiehajú body reputácie.

Progressovanie raidov týždne a mesiace tiež zmizlo, všetko je naozaj jednoduchšie a pravdupovediac nie vždy je to na škodu, vyžaduje to síce menej hráčových schopností, ale aj menej času a teda človek toho môže viacej stihnúť. Samotné raidy však nie sú dostatočne originálne, možno s výnimkou Malygosa a naposledy doplneného Icecrown Citadel, kde v zábavnosti dominuje najmä boj medzi vzducholoďami aliancie a hordy. V samotných dungeonoch sa občas ukáže príjemný prvok, osobne mám rád Oculus, a ktorý veľa ľudí nadáva (zrejme preto,že tam treba používať aj mozog a nielen stláčať tri tlačidlá útoky). Ide v ňom o využívanie dračích mountov v boji. Ďalším zjednošením a zároveň + je svižnosť dungeonov, ktoré sa nehrajú hodinu ako kedysi, ale ak sa fakt nelamí, človek to prejde tak za 20 minút (pri veľmi kvalitnej výbave dokonca 10 minút).

Blizzardom vysoko hypované nové hrdinské postavy sa nakoniec cvrkli na pridanie "obyčajného" Death Knighta, ktorý je však na druhú stranu veľmi zábavný a sprevádza ho aj vlastný príbeh, rozprávajúci príbeh o tom, ako sa vlastne pridal na stranu tých dobrých. S tým súvisí ďalšie + a to, že Blizzard sa poučil z toho, že keď už raz zabíja známe warcrafťácke postavy ako napr. Illidan v The Burning Crusade, zabitie bossa a následne rozdelenie si lootu jednoducho nestačí. Preto v druhom datadisku kladie dôraz na príbehové pozadie a dej ako taký (aj keď stále by sa na tom dalo zapracovať) a dokonca sa stretneme v hre aj s dvoma ingame animáciami.
Ďalším + a žrútom času je pridanie systému achievementov, ktorý dnes už nájdeme skoro v každej hre. Samotné WoW má momentálne cez 1000 splniteľných achievementov, pričom za niektoré z nich sú odmeny ako tituly alebo špeciálni mounti (prevažne draci). Pre ľudí, ktorí prešli dungeonmi ako nôž maslom, sú taktiež veľmi príjemnou výzvou.

K mínusom by som ešte pridal nehorázne vysokú infláciu, či degradáciu výbavu, kto si spomenie na TBC alebo pôvodné WoW vie, že takzvané Tier sety boli čosi ako menšie sväté grály pre hráčov. Dnes sú to jednoducho "len" veľmi kvalitné itemy na ktoré si nafarmí emblémy každý chudák.

Ďalšou hypovanou zložkou bolo world pvp so strojmi a zničiteľnými budovami. To nakoniec síce existuje v podobe malej oblasti Wintergrasp, ale je to tak trochu fraška, pretože zničiteľné sú fakt len vežičky a múry hlavnej pevnosti a človek má pocit, že sa len jedná o nejakého toho (ne)útočiaceho bossa vo forme steny alebo budovy. Druhým problémom je fakt, že oficiálne servery (!)častokrát nezvládajú nápor hráčov v týchto oblastiach a napriek neskôr zavedeným obmedzeniam počtov neustále výrazne sekajú.

Poslednou záležitosťou ktorá stojí za spomenutie je Looking For Group systém, ktorý enormne urýchlil systém hľadania si družiny na 5man dungeony. Človek sa prihlási a je len otázkou niekoľkých minút (alebo sekúnd ak človek hrá postavu tanka alebo healera), kým mu herný systém nájde spoluhráčov.

Suma sumárum to nemusí vyzerať priveľmi kladne, ale pravdupovediac ono sa to hrá stále veľmi dobre.

Pro: LFG, Death Knight, achievementy, pár inovácií v rámci 5man Dungeonov, príbehovosť, svižnosť, heirlooms,

Proti: nehodnota equipu, neodladený herný systém (wintergrasp a "cannot launch additional instances)

+11 +12 −1

Aliens versus Predator

  • PC 95
Hru zbožňuju. K ostatním komentářům dodám, že po dohrání toho kterého charakteru se odemknou bonusové levely, na vyšší obtížnost další, až si hru odehrajete ve všech lokacích za všechny charaktery. Tím se počet SP misí ztrojnásobí a doba hraní pekelně naroste. Už jen proto, že na nejvyšší otížnost (Directors Cut) hra neumožňuje ukládání.
Ti, kteří dokázali dohrát na všechny obtížnosti všechny levely si říkávali UniversalHunters

Pro: motivace ke hře na vyšší obtížnost bonus levely, 3 naprosto rozdílné herní zážitky

Proti: vysoká obtížnost, chcete-li hru vidět celou

+11