Nejlépe hodnocené komentáře
Quake
World of Warcraft
K tomu okrem questov klasických (zabi x niečoho, pozbieraj y niečoho, poslíčkovanie), prídu aj questy menej klasické, aj keď tie sú najmä záležitosťou datadiskov. V otázke questov bol jedným dosť nepekným záporom fakt, že ak bol quest, na zhromaždenie napr. 15 kusov predmetov z nejakých konkrétnych nepriateľov, často bol droprate tak nepekne nízky, že hráč sa s questom babral zbytočne dlho. Na druhej strane sa hráč vďaka množstvu questov častokrát vyhne potrebe masívneho grindu, tak nutného v iných MMO:
Nechýba výber z 9 povolaní a možnosť hrania PvP (battlegroundy pre 10v10, 15v15 a 40v40 hráčov) ako aj PvE (dungeony pre 5 ľudí a raidy až pre 40 ľudí). Hráč samozrejme navštívi kopec lokácii a postáv, ktoré môže poznať zo strategickej Warcraft série a spolu s tým aj množstvo ingame kníh, mu konečne ucelý obraz a poznanie sveta Azerothu. Dungeony sami o sebe ponúkajú častokrát veľmi fajn zábavu a majú častokrát aj vlastný príbeh (napr. Uldaman, pradávne miesto pôvodu trpaslíkov, skrývajúce nejedno tajomstvo a veľmi pekný a vo svojej dobe náročný boss fight :) ), jediný problém spočíval v ich dĺžke, ak hráč jednoducho nemal čas investovať v určitú chvíľu pár hodin v jednom kuse, napr. notorické občas skoro trojhodinové prechádzanie dungeonu Blackrock Depths.
Grafické komixovo založené spracovanie nemusí sadnúť každému, ale mne napriek nie veľkej detailnosti textúr prišlo príjemne malebné, hlavne čo sa týka herných prostredí obsahujúcich džungle, lesy, púšte, zasnežené hory, lávou poničenú krajinu, pustatinu, alebo oblasti poničené nemŕtvou pliagou. Osobnou úchylkou sa mi stalo zbieranie mountov (zvierat na ktorých človek jazdí) a zvieracích minipetov, mazlíčkov. :)
Pro: hrateľnosť, variabilta prostredí a dungeonov, povolania, dobre fungujúce herné mechanizmy, nie je veľká nutnosť grindu
Proti: občas zdĺhavosť questov a dungeonov, najväčším mínusom môžu byť iní hráči, ktorí častokrát dokážu znepríjemniť človeku hru
F.E.A.R.
Pro: Grafika, ovládání, příběh, lekačky ujdou, AI, navyšování života, prudloužení bullet timu
Proti: stereotypní kanceláře
X-Men Origins: Wolverine
Uchvacuje zejména krásným všudypřítomným GORE - krev krásně cáká zatímco Logan masakruje, a na Loganovi samotném se vytvářejí přesvědčivé a pořádné šrámy (alespoň v tomhle je hra i originální). Bojový systém je výborný, ačkoliv komb je pramálo a speciálních fint vyžadujících rage ještě míň. Obtížnost hry je velmi nízká a jak v diskuzi Fg zmiňuje, na normal je Logan úměrně nesmrtelnej hajzl. Bohužel nějaký chytrák učinil rozhodnutí, že hard se odemkne až po dokončení hry, což je více než tupé rozhodnutí pro hru s takto nízkou znovuhratelností.
Největším kamenem úrazu je však kamera. Ta je zkrátka a dobře debilní, zejména pak při těch akčních adrenalinových sekvencích - nikdy nepochopím, jak si mohl nějaký tupec usmyslet, že když po mě střílí vrtulník a vyhazuje mi půdu pod nohama do povětří, tak že radši budu sledovat onen vrtulník a slepě navigovat pajduláka...někam, než abych normálně viděl před sebe. To by potom nemělo ty správný grády, že. Co na tom, že mě to neskutečně sere, hlavně, že je to efektní a cool. Taky mi scházely checkpointy uprostřed delších bitev s bossy - když je taková bitva rozdělená na části, a ke konci té poslední části s vámi opět vyjebe kamera a vy umřete, nutnost opakovat boj od úplného začátku skutečně potěší.
Hra je vskutku krátká, ale v tomhle případě to nepovažuju za nedostatek, páč už tak mě hra od půlky moc nebavila a je možný, že kdyby byla delší, ani bych jí nedohrál. Skutečnost, že 80% hry se střídají dvě pro mě nezajímavá prostředí (nějaká základna a nějaký Africký ruiny) mě zklamala asi ze všeho nejvíc. Naopak nejlepší lokace hry, a sice zasněžené lesy, tam byla zase nejméně. Štístko. Ale jinak je ta hra fakt docela fajn. Nenáročná, hezky odsýpá, má hezkou grafiku, CGI filmečky jsou jedny z nejlepších, jaké jsem za poslední dobu viděl, nepřátel je druhů dost a vesměs jsou všichni liboví (až na ty pavoučí roboty, ty mě ani vteřinu nebavilo likvidovat). No na dva tři dlouhé zimní večery ideální guilty pleasure.
Pro: Gore, bojový systém, grafika, CGI
Proti: Od půlky mě to moc nebavilo, debilní kamera, strašlivě nudné opakující se prostředí, nízký počet komb, nízká obtížnost, neviditelné zdi jsou absolutně všude
Stronghold
Příběh je zde spíše takovým doplňkem a nijak výrazně hře neškodí ani neubližuje.
Pro pacifisty je zde ekonomická kampaň - ale bojům se stejně bohužel nevyhnete, bandité útočí pořád.
Hru je tuším nutné opatchovat, poté už nemůžete kopiníky rozbořit vstupní bránu :
Pro: jiný přístup k rts principu; je zábavné vystavět si svůj hrad a poté ho bránit
Proti: nemám datadisk, takže to nemůžu hrát po netu :)
Grand Theft Auto: Vice City
Oproti předchozímu dílu Grand Theft Auto III je VC daleko barevnější a nabízí více možností jako kupování nemovitostí, létání vším možným a další spoustu blbinek, které budete muset splnit, budete-li chtít hru splnit na 100%. Příběh je opět velmi jednoduchý, ovšem pořád má značnou sílu, především v misích a způsobu plnění. Už jen nestačí si zajet pro úkol, musíte také kupovat majetek a plnit mise, které jsou s tímto majetkem spojené (loupež banky, natáčení XXX filmu ;-) ,..).
Celkově vzato je Vice City pořád stále zábavné. Hlavní kampaň sice zabere něco málo přes 10 hodin, ale nebylo by to GTA, kdyby i po splnění hlavního příběhu nebylo co dělat.
Pro: zábavné a různorodé mise, kupování majetku, vlastní gang, stylový soudntrack, rádoby mobil :-)
Proti: kratší hlavní kampaň, minimální změny v enginu,
Medal of Honor: Allied Assault
I v dnešní době, když nasednete na korbu MoHAA, tak Vás hra strhne a nesesednete, pokud ji nepokoříte. Neuvěřitelná hratelnost a zábava s nacisty, jaká tu nebyla.
I když už más svá léta, pořád se slušně hraje a to se na kvalitním titulu vždycky pěkně pozná.
Pro: soundtrack, mise, klasika
Proti: Od Alžírska po Berlín s neohroženým hrdinou
Medal of Honor: Pacific Assault
Pacific Assault je trošku jiný, i přesto se dobře hraje a nabízí jiného nepřítele a působí okázaleji.
Pro: soundtrack, válka v Pacifiku, slušná herní doba
Proti: prkenost,
Manhunt
Pokud se jako hráč dokážete přenést přes tu hordu násilí, vyklube se z Manhunta docela slušná stealth akce. U které nikterak nehrozí, že se budete nudit.
Celkově nenabízí žádný originální děj, ale stejně budete potřebovat hru dohrát. A vědět, jak to asi skončí (kdyby to byl film, byl by děj předvídatelný ;)
Pro: Drsné, temné, originalita
Proti: drsné, není pro každého
Chaser
Ale povedlo se, povedlo a vznikla celkem slušná hra, která nabízí chytrou hratelnost a docela neobvyklou obtížnost, která Vám dá někdy dost zabrat. Ale největším plusem téhle hry je její délka, opravdu jsem ještě nikdy neměl takový pocit ze hry, jako právě z Chasera. Hra je nehorážně dlouhá a její dohrání je opravdu na několik desítek hodin, zvláště když bloumáte a hledáte, jak dál :) Když už jsem si konečně myslel, že hra s ničím nevytasí, tak přišel závěr, já z něho byl mimo a byl jsem v hrozném rozpoložení, že hra která mi dala tak zabrat skončila právě takhle.
Pro: příběh, zbraně, mix různých žánrů,
Proti: dlouhé a těžké minihry
Saints Row 2
První věcí je zastaralá grafika, která jen tak tak překonává San Andreas díky lepším světlům/stínům a detailnějšímu destrukčnímu modelu, ovšem HW nároky se rovnají GTA IV a to jsou, prosím, nebe a dudy... Další, co udeří každému nezdrogovanému hráči do očí je naprosto (excuse my french) domrdané ovládání - auta jsou jak z gumy, ale jaksi "neelastické" gumy - velice podivně se zatáčí, brzdění je nerealistické a fyzika taktéž dostává na zadek.
Zvyknout se však na to dá a to hlavně proto, že Saints Row 2 není hra dělaná pro detail (není propracovaná), to se tady prostě neřeší. Na veselé brouzdání po městě zapomeňte, v Saints Row 2 se frčí jen z jednoho místa na druhé a plní úkoly, jinak to skutečně nemá smysl. Město působí na první pohled vcelku pěkné, ale je povrchní, neměl jsem naprosto žádnou motivaci v hledání skrytých CD (ekvivalent balíčků), či sprejování nápisů apod. A vzhledem k nezajímavému a trapnému příběhu jsem po chvíli začal přeskakovat i in-game videa. Pro ochutnávku: (a nebudu to dávat do spoileru, protože tím fakt o nic nepřijdete) v jedné z finálních misí máte zabít určité šikmoočko, prostřílíte se k němu přes hromady stráží, načež vám zmizí všechny zbraně a hra po vás chce, abyste ho zabili katanou. Bohužel enemy je schopen vás porazit bez jediného zásahu mečem pouze tím, že vás bude neustále přehazovat přes rameno. Ok, přijdete na určitý systém, rozsekáte ho na párky a pak se objeví video, kde katanový souboj PROHRAJETE a těsně před smrtí ho zastřelíte pistolí...
Obecně hlavní mise jsou dost slabé, všechny se odehrávají v identickém schématu: někam zajít a vystřílet určitý a neskromně velký počet nepřátel, žádná nápaditost. Navíc přestřelky jsou strašně triviální, může do vás střílet i 5-6 vojáků najednou a nestihnou vám ubrat zdraví na nulu dřív, než je bez krytí odděláte 1 ranou do hlavy. Pak stačí zalézt za rok a během pár sekund jste zregenerovaní na max... Alternativní úkoly, to už je jiná, ty pokrývají stupnici od slušné zábavy až po nečekaný záblesk geniality. Mým favoritem je určitě Insurance Fraud, kde se vrháte pod koly aut s cílem vytahat co nejvíc penízků z pojišťovny. Pak jsem si královsky užil jízdu v hořícím obleku ve snaze zapalovat okolní lidi a v neposlední řadě také stříkání sraček z hovnocucu, které je vtipně doplňováno o super hlášky vašeho řidiče.
Celkově tedy nemohu říct, že bych se nudil, to bych hru asi nedohrál a fakt, že tento žánr a herní styl mám moc rád (viz moje herní topka, kde z 15 her jsou 4 GTAčka) hraje také nesmírně velkou roli, ostatní si však z mého hodnocení klidně 10-15% uberte...
Pro: Koncept GTA, alternativní úkoly, relativní možnost se vyřádit
Proti: Grafika, ovládání aut, stupidní příběh, sem tam nějaký menší bug, i GTA 3 je lepší
Freedom Fighters
Freedom Fighters je parádní koktejl mixující prvky taktické akce a rádoby rádoby RPG prvku v podobě získávání parťáků do party. Umělá inteligence fungovala na překvapivě dobré úrovni a vychytralí parťáci leckdy hráli prim. Ale i tenhle chvalozpěv má nějaké mezery, především nepřátelé vylézající ze zdí (WTF?!) mne nejednou překvapily, naštěstí jen velmi ojediněle. Snad jen škoda, že nevyšlo to pokračování, velmi rád bych si to zahrál v uber-cool next-gen grafice.
Pro: Parádní hudba, velmi svižně se to hraje, AI, netradiční námět
Proti: Kratší hrací doba, plechové zvuky (především zbraní), nepřátelé vykukující ze zdí
Prototype
Pro: Akce, hudba, příběh, schopnosti, dynamika, hutný souboje, New York, létání ve vrtulníku
Proti: grafika, přílišná obtížnost a přehnanost některých misí, někdy ukládání
Halo 2
Marně jsem se snažil ve dvojce zjistit, v čem přesně tkví ta jedinečnost hry. O nekvalitním portováním se ani nemá cenu rozepisovat, ale samotná náplň a design se portem prostě nezkazí a jak je pak možné, že onen killer titul Xboxu v tomto dle mého projíždí na celé čáře.
Halo 2 by měl dostat kromě všech těch uznání a cen i cenu za nejpříšernější map-design všech dob. Je neuvěřitelné jak může mít na hráče obrovský dopad chabě navržené prostředí..Halo 2 povyšuje pojem "nic okolo mě" do nové úrovně, zvláště pak v interiérech a krásná hudba, některé světlejší momenty v přestřelkách v exteriérech či pro někoho příběh, dle mého objektivně hru nespasí a už vůbec ne, do podoby údajných killer a must have titulů..(To už byl totiž i ten Unreal 2 skoro zajímavější)
Pro: Příběh, zbraně, vozidla, občas příjemný pocit válčení. Na druhou stranu kdo ví, zda jsou tyto mise opravdu tak světoborné, když jim předchází nejhorší mise všech dob. Člověkovi pak ono "lepší", po tom "špatném", připadá obvykle jako "skvělé"..
Proti: zdaleka nejpříšernější design úrovní, zkažený port
Prince of Persia: Warrior Within
Po příjemné atmosféře, po "školní" lásce prince - princezně Farah, po kouzelné atmosféře, ve druhém díle se jakoby slehla zem a vývojář nám tak připravil hru, v přesně opačném duchu. A přesto.. Tenhle díl byl skvělý, stylový, propracovaný a až do poslední sladké tečky (ano, myslím tím alternativní závěrečné video:-) ), také naprosto nezapomenutelný..
A fakt, že šlo cílením hry o prachbídné přiblížení se zájmu masám, o snahu výrobců, sledováním tehdejšího trendu, co nejlépe lidem tuto hru prodat, ve finále nakonec vůbec nevadilo..Jednalo se totiž o natolik vyjímečný titul, že veškeré souběžně vydané hry obdobného zaměření té doby, nakonec svou kvalitou spíše sám zastínil..
Pro: Atmosféra, Dahaka, souboje, temné prostředí a styl
Proti: Velmi důkladné gameover sdělení, místy obtížnější a snad až příliš velká odbočka od původního konceptu. Ale holt...bussiness je prostě bussiness..
Star Wars: The Battle of Endor
Na druhou stranu je škoda, že hra obsahuje opět pouhých 6 levelů a filmového finále v podobě zničení druhé Hvězdy Smrti se nezúčastníte. Ne že by destrukce Executoru byla nicotnou satisfakcí, ale co by autorovi udělalo obdařit pokračovaní své hry alespoň jednou úrovní navíc? Stejně tak opět zamrzí chybějící multiplayer, který by obzvláště v kooperativním módu stál za hřích. Druhý díl je v několika podstatných aspektech lepší než předchůdce, ale stále je zde obrovský prostor pro zlepšení.
Pro: zpracování, grafika, hudba, hratelnost, vyváženost, sekundární zbraň, megalomanštější než předchůdce
Proti: malý počet úrovní, žádný multiplayer, stále malý počet voleb, pochybné finále
Sherlock Holmes versus Jack the Ripper
Quake 4
Doom 3 byl okouzlující svou atmosférou a lokalitami, jednoduše se jednalo o poctivou starou školu s fajn hrdinou. Quake 4 na to jde jinak, příběh je na vedlejší koleji a primárně nám předhazuje neustálé likvidování Stroggů (ale několik zajímavostí v příběhu přeci jen je). Stroggové jsou prazvláštně přetvořenými lidmi a jsou napojeni na systém zvaný Nexus a jak už tak bývá, hlavní nápní je Nexus vypnout. V kůži desátníka Kanea, který je nováčkem v jednotce Rhino, se tak budete potýkat s běžnými úkoly, povětšinou dojít vytyčeným koridorem k tlačítku, to zmáčknout a zase běžet zpátky! Hm, pardon, ale tohle opakovat ve hře nesčetněkrátje opravdu opovážlivé. To tvůrci nemohli, nebo se nesnažili vymyslet něco zajímavého? Nebudu tu na ně plivat, jen kvůli maličkosti, která trápí většinu her a radši se pokusím vystihnout atmosféru Quake 4.
Quake 4 je lineární, místy zábavný, v některých chvílích neuvěřitelný, záhy opakující se. Chvíle ve stroggské lékařské stanici k nezaplacení a ovládání všemožných pohyblovátek je super. K tomu si připočtěte pár zajímavých bossů a je z toho zajímavůstka na pár večerů.
Pro: český dabing, zajímavý nepřítel, zbraňové vybavení, bossové, pohyblovátka,
Proti: lineární, skripty, místy jednoduchost,
World of Warcraft: Wrath of the Lich King
Progressovanie raidov týždne a mesiace tiež zmizlo, všetko je naozaj jednoduchšie a pravdupovediac nie vždy je to na škodu, vyžaduje to síce menej hráčových schopností, ale aj menej času a teda človek toho môže viacej stihnúť. Samotné raidy však nie sú dostatočne originálne, možno s výnimkou Malygosa a naposledy doplneného Icecrown Citadel, kde v zábavnosti dominuje najmä boj medzi vzducholoďami aliancie a hordy. V samotných dungeonoch sa občas ukáže príjemný prvok, osobne mám rád Oculus, a ktorý veľa ľudí nadáva (zrejme preto,že tam treba používať aj mozog a nielen stláčať tri tlačidlá útoky). Ide v ňom o využívanie dračích mountov v boji. Ďalším zjednošením a zároveň + je svižnosť dungeonov, ktoré sa nehrajú hodinu ako kedysi, ale ak sa fakt nelamí, človek to prejde tak za 20 minút (pri veľmi kvalitnej výbave dokonca 10 minút).
Blizzardom vysoko hypované nové hrdinské postavy sa nakoniec cvrkli na pridanie "obyčajného" Death Knighta, ktorý je však na druhú stranu veľmi zábavný a sprevádza ho aj vlastný príbeh, rozprávajúci príbeh o tom, ako sa vlastne pridal na stranu tých dobrých. S tým súvisí ďalšie + a to, že Blizzard sa poučil z toho, že keď už raz zabíja známe warcrafťácke postavy ako napr. Illidan v The Burning Crusade, zabitie bossa a následne rozdelenie si lootu jednoducho nestačí. Preto v druhom datadisku kladie dôraz na príbehové pozadie a dej ako taký (aj keď stále by sa na tom dalo zapracovať) a dokonca sa stretneme v hre aj s dvoma ingame animáciami.
Ďalším + a žrútom času je pridanie systému achievementov, ktorý dnes už nájdeme skoro v každej hre. Samotné WoW má momentálne cez 1000 splniteľných achievementov, pričom za niektoré z nich sú odmeny ako tituly alebo špeciálni mounti (prevažne draci). Pre ľudí, ktorí prešli dungeonmi ako nôž maslom, sú taktiež veľmi príjemnou výzvou.
K mínusom by som ešte pridal nehorázne vysokú infláciu, či degradáciu výbavu, kto si spomenie na TBC alebo pôvodné WoW vie, že takzvané Tier sety boli čosi ako menšie sväté grály pre hráčov. Dnes sú to jednoducho "len" veľmi kvalitné itemy na ktoré si nafarmí emblémy každý chudák.
Ďalšou hypovanou zložkou bolo world pvp so strojmi a zničiteľnými budovami. To nakoniec síce existuje v podobe malej oblasti Wintergrasp, ale je to tak trochu fraška, pretože zničiteľné sú fakt len vežičky a múry hlavnej pevnosti a človek má pocit, že sa len jedná o nejakého toho (ne)útočiaceho bossa vo forme steny alebo budovy. Druhým problémom je fakt, že oficiálne servery (!)častokrát nezvládajú nápor hráčov v týchto oblastiach a napriek neskôr zavedeným obmedzeniam počtov neustále výrazne sekajú.
Poslednou záležitosťou ktorá stojí za spomenutie je Looking For Group systém, ktorý enormne urýchlil systém hľadania si družiny na 5man dungeony. Človek sa prihlási a je len otázkou niekoľkých minút (alebo sekúnd ak človek hrá postavu tanka alebo healera), kým mu herný systém nájde spoluhráčov.
Suma sumárum to nemusí vyzerať priveľmi kladne, ale pravdupovediac ono sa to hrá stále veľmi dobre.
Pro: LFG, Death Knight, achievementy, pár inovácií v rámci 5man Dungeonov, príbehovosť, svižnosť, heirlooms,
Proti: nehodnota equipu, neodladený herný systém (wintergrasp a "cannot launch additional instances)
Aliens versus Predator
Ti, kteří dokázali dohrát na všechny obtížnosti všechny levely si říkávali UniversalHunters
Pro: motivace ke hře na vyšší obtížnost bonus levely, 3 naprosto rozdílné herní zážitky
Proti: vysoká obtížnost, chcete-li hru vidět celou
Pro: Grafika, hratelnost, multiplayer
Proti: Občas stereotypní prostředí, nebylo to moc dlouhé