Pro pohodlnější navigaci i přístup k pokročilým funkcím Databáze-her.cz doporučujeme povolit si ve svém prohlížeči JavaScript.

Nejlépe hodnocené komentáře

Metal Gear Solid

  • PC 20
Metal Gear Solid do značné míry změnil můj pohled na hry i tvoření příběhů obecně. Je v podstatě syntézou toho nejhoršího, co může interaktivní zábava nabídnout, a to po stránce hratelnosti, ale především příběhu a herních charakterů. Je to nejhorší hra, s jakou jsem se dosud setkal, a pochybuji, že ji nějaká v budoucnu překoná. V anime světě jsem se setkal s mnohými zrůdnostmi a ve struktuře příběhu a vytváření emocí s nimi MGS vykazuje mnoho podobností, přesto je všechny předčí. Jak to Kodžima dokázal? Která zlovolná múza jej posedla a rozhodla se skrze něj ztrestat lidstvo?

Usmyslel si, že Velký příběh dělají Velká témata a čím víc Velkých témat, tím Větší příběh bude. Proto na sebe narouboval jaderné zbraně, genetické inženýrství, světovou politku, paranormální jevy... A Velký příběh také dělají Velké emoce – co jiného by hráčem mělo pohnout než záplava explicitních Velkých emocí? Tak zřejmě rozhodl nějaký manažer (anebo počítač) a amatérští scénáristé se dali do díla. Tak umělohmotně znějící dialogy a chatrnou příběhovou stavbu jsem jaktěživ neviděl, ve stavu vytržení jsem zíral na obludu, která se přede mnou vyjevila; jako by to byl sám Cthulhu, taková hrůza mne přepadla. Podstata dobrého příběhu tkví ve střídmosti a citu pro konkrétní situaci, což právě MGS fatálně postrádá. Je to jen na hromadu navalená kupa Velkých témat a Velkých emocí, která se okamžitě začala rozkládat a smrdět.

Pokud jde o herní náplň, MGS se odehrává na miniaturní ploše, kterou bych z jednoho konce na druhý přeběhl za 2 minuty. Z minima práce (kdo by se otravoval s návrhem úrovní?) je ale třeba vytěžit maximum, takže co uděláme? Ano, bossové! Spousta soubojů s bosssy! Nesnáším ve hrách souboje s bossy, o to víc, jsou-li neopodstatněné jako zde. Celá hra je vlastně jen o nich a krátkých (frustrujících) přeběhnutích mezi nimi. Co hůř, s každým je třeba utkat se několikrát, protože těsně před smrtí pláchne. Jak ubohé! Pořád však lepší s nimi bojovat, než poslouchat výblitky řinoucí se z jejich úst (vizte výše).

Samotný systém hry se pak opírá o řadu prasáren, majících opět natáhnout krátkou herní dobu, jako je nemožnost uložení pozice, respawnující se miny nebo vojáci přizpůsobující trasy svých obchůzek vaší aktuální pozici. O katastrofálním technickém zpracování, ovládání a nulové herní nápovědě, kvůli níž jsem objevoval herní mechanismy až za chodu, se netřeba více rozepisovat.

Pro: hudba; několik zajímavých přístrojků

Proti: vše ostatní

+11 +25 −14

Heavy Metal: F.A.K.K. 2

  • PC 90
Super hudba, sexy hlavní hrdinka, spousta zbraní a možnost používat v každé ruce jednu, ujetý bos, ujetí nepřátelé, ujetý příběh, ujeté postavy. To vše nabízí Heavy Metal F.A.K.K. 2. Mě osobně nikdy pořádně nechytil Tomb Raider, asi moc hlavolamů a nudné akce. F.A.K.K. 2 nabízí super hudbu, na svou dobu i grafiku a prim hraje akce, která nenudí. Hlavolamy se tu taky najdou, ale nikdy nejdo o nepřekonatelnou překážku. Jo jo, na tuhle pecku rád vzpomínám.

Pro: Julie, zbraň do každé ruky a hudba

Proti: dost krátké

+11

S.T.A.L.K.E.R.: Shadow of Chernobyl

  • PC 90
Pravda je, že hru nestihli dokončit a občas je to vidět... Ale prostě ta atmosféra.. Ta člověka umí naprosto chytit. Ať už je to kvůli tomu, že se částečně zakládá na pravdě, nebo dokonalému znázornění ponurosti zóny. Grafika je taky velice silnou stránkou hry. V podstatě hru vyzdvihují jen tyto 2 faktory. Atmosféra a grafika. Ostatní je dost nedoladěné. Ale ač je neduhů hodně, tyto 2 věci to prostě dokáží tak krásně překrýt, že jsem míň než 90% nemohl dát.
Dojem kazí pouze to, že buď jsou v zóně veškeré zbraně silné asi jako lví pšouk nebo nepřátelé mají přehnaně mnoho životů a nejdou ,,srozumitelně" zabít. Ve hře se taky nachází mnoho bugů a mnoho věcí není dodělaných.

Jinak dost názorově souhlasím s uživatelem WALOME. Ty špatný stránky vystihl dobře. Zóna nežije tak jak se tvůrci snažili předstírat. Nikdo nikam nechodí. Jen stojí jako sochy. Nikdy nikomu nedojde munice. Nikdy nenajdete mutanta na neobvyklích místech. Krom jedné invaze mutantů v armádních skladištích. Ta je náhodná a opravdu ohromující... Ale ač s tím vším souhlasím. Nic nemění na mém hodnocení. Hra mě defakto poznamenala na celý život. Po poravdě řečeno nevím čím. Ale je to tak. A to proto si zaslouží kvalitní ohodnocení.

Pro: grafika, příběh, ATMOSFÉRA

Proti: neúčinnost zbraní, nedodělané, mnoho bugů

+11

Vietcong Red Dawn

  • PC 80
Tento maličký datadisk priniesol najmä vylepšenia do multiplayeru.
Škoda, že singleplayer obsahuje len 1 misiu.
Táto misia ináč mala byť v pôvodnej hre Vietcong, ale tam ju vystrihli a dali do tohoto datadisku.
Ale je to príjemné spestrenie Vietcongu.

Pro: nová misia, vylepšený multiplayer

Proti: len jedna singleplayerová misia

+11

Dragon Age: Origins - Witch Hunt

  • PC 35
• Herní délka není extrémně dlouhá, tak akorát (u mě 1h:17min), tudíž dungeony nejsou zdlouhavé, ani příliš krátké.

∙ DLC prý nevychází s českými titulky, nicméně je lze oficiálně stáhnout zde a doinstalovat.

◦ Celé DLC je jako když si koupíš knihu, ze které se chceš dozvědět něco nového o čem trochu víš, ale po přečtení zjistíš, že jde o to, co už dávno víš, jen je to jinak napsané. A potenciál byl. Ubohé.
◦ Nic originálního. Úkoly průměrné a prakticky jeden jediný - najít Morrigan.
◦ Jestli v původní hře byly NPC v partě nudné, tady jsou zabití totálně. Pes toho moc nepokazí, ale připojí se ještě 2 noví. Nudná elfí bojovnice a dětinský lidský mág. Během průchodu naštěstí chatují je mezi sebou a hráče příliš neotravují.

Pro: Herní délka (1h:17min)

Proti: Pointa je kde tam | O jednom ze zajímavějších charakterů se hráč nedozví vůbec nic

+11 +12 −1

Battlefield: Bad Company 2 - Vietnam

  • PC 95
Vietnam je podle mě tím nejlepším multiplayerovým DLC co kdy vyšlo a pokud se pletu, štípněte mě. Jak už název napovídá, vše se bude odehrávat ve Vietnamu, k dispozici máme pět více méně skvělých map, u kterých nelze nic moc vytknout, snad jen mírná nevyrovnanost mezi útočníky a obránci na některých mapách v módu rush, ale to je jen výmluva pro lamy. Dále nám Vietnam servíruje nový arzenál, u kterého jsem se těšil na to, jak si všechny zbraně postupně odemknu, avšak pokud už máte u všech tříd v Bad Company všechno odemknuté a máte nějakou tu vyšší šarži, automaticky se vám vše odemkne i ve Vietnamu, někoho to možná potěší, ale mě to docela naštvalo. Vyváženost mezi zbraněmi je znatelná, je jich málo ,ale každá je jiná a každá se hodí na úplně jinou situaci či mapu, víc zbraní by tomu podle mě jen víc uškodilo. Objeví se tu samozřejmě i nová vozidla, které mi připadaly více méně stejné, až na jednu výjimku a tou je vrtulník Huey který se podle mě ovládá mnohem lépe než ty velké létající krávy z Bad Company a navíc je úplně boží. Pokud se s ním naučíte dobře létat a manévrovat, seženete si "přesnou" posádku, tak se stanete naprosto smrtící a z taktického hlediska účinnou zbraní (pozor! ne však nesmrtelnou). DLC sebou přináší také jinou hratelnost, vše je orientované víc na blízko a vše je takové… nebezpečnější. Za zmínku taky stojí velmi kvalitní hudba, která úžasně dokresluje atmosféru drsné Vietnamské války.

Pro: Huey, vietnam, zbraně.

Proti: Ono to má své zápory, ale najít ty opravdu záporné, dá opravdu zabrat.

+11

Silent Hill 3

  • PC 80
Silent hill sérii musím poděkovat hlavně pro to, že mě naučila mít pevný nervy a projít kde jakou herní hororovou scénu. Silent hill 3 ve vás dokáže vyvolat dokonalý strach, že po každém vypnutí hry se budete přemáhat ji vůbec znovu zapnout. Obtížné ovládání a úhly kamer ještě více nahrávají pocitu že to nezvládnete. Souboje také nejsou silnou stránkou hry. Atmosféra a příběh to ovšem hravě umějí vyrovnat. Pravda je, že ona hororová atmosféra z valné většiny čerpá pouze z toho že jakákoliv zeď, kterou uvidíte je pocákaná krví a zpoza rohu kam kamera nevidí vždy musí znít zvláštní zvuky. V podstatě nic víc. Klasický survival horor s pěkným příběhem a ponurou atmosférou. Tak jak to má být.

Pro: strašidelná atmosféra, navazující příběh

Proti: stereotypní ovládání i celkové hraní

+11

Contract J.A.C.K.

  • PC 50
Představte si původní No One Lives Forever jako 2,5 hodinový film - zábavný, plný vtipných dialogů a originálních nápadů. NOLF 2 má oproti tomu stopáž řekněme 105 min., objeví se nové postavy a nápady, ale přestože je kratší, nepobavíte se u něj tolik. A teď si vezměte Jacka, to byste v kině strávili cca 50 min. a bylo by to zatracené nastavování kaše plné jen střílení. Ne, vážně, v celé hře jsou asi tak čtyři enginové animace a stejné množství hlavních postav!!! V podstatě jsem se u hry i do jisté míry bavil, ale jinak vedle předchozích dílů působí těžce chudým dojmem. Škoda.
+11 +14 −3

Gothic 3

  • PC 80
První dva díly považuji za dokonalé a vysloužily si u mě absolutní hodnocení. Proto jsem se na Gothic 3 velmi těšil. O to větší bylo mé zklamání, když jsem zjistil, že to na svém tehdejším pc nespustím. Dnes si uvědomuji, že to bylo spíše štěstí a ke Gothicu 3 jsem se dostal, až když byly na světě Community patche. Zde musím podotknout, že tvůrci patchů odvedli skutečně skvělou práci a vypracovali Gothic do hratelné podoby. Já sám jsem se za celou hru nepotkal s jediným bugem a hra mi ani jednou nespadla.

Herní svět je skutečně rozlehlý a graficky velmi hezky zpracovaný. Systém získávání reputace mi moc nesedl a jeho opakování v každém městě nebo vesnici mi přišlo spíše otravné. Questů je ve hře spousta a kromě typický přines tohle, zabij tamto se najde i pár originálních. Trochu mi vadilo, že není možné se napevno připojit k nějaké frakci jako v předešlích dílech a s tím spojené získání zbroje dané frakce. Zde si můžete na základě reputace klidně koupit paladinskou zbroj a pak sympatizovat třeba se skřety. K tomu si také nemůžete vybrat zaměření mág/bojovník, ale tak nějak můžete rozvíjet všechno, protože zkušenostních bodů je dostatek. Můj hrdina byl na konci spíše takový polobůh, který ovládá magii, boj s mečem i střelbu s lukem.

I přes jistá negativa a odklonění od konceptu předchozích dvou dílů je podle mě Gothic 3 stále kvalitním titulem. Myslím ale, že tímto dílem měl příběh Gothicu skončit, protože to co se z něj stalo dnes je otřesné. Ještě že tu máme Risen, který jde v jeho stopách.
+11

Zeno Clash

  • PC 70
Zeno Clash se svou krátkou hrací dobou bývá označována jako indie hra, mé hodnocení však prosím berte v kontextu AAA titulů. Hned na úvod tohoto svého neobvykle kritického hodnocení dávám varování: Není to střílečka, spíš mlátička ve zcela bizarním prostředí. Ono prostředí je taky to jediné, díky němuž hra vyčnívá a kvůli čemu jsem neztratil vůli ji dohrát.

Příběh raději schovám..
Budete vrženi do šílené země do společnosti jejích povětšinou šílených obyvatel s krví své Father-Mother na rukou a vašimi bratry a sestrami ve vašich zádech. Vlastní příběh se odehrává střídavě ve dvou časových rovinách: před otco-matko vraždou a po ní, kdy hlavní hrdina vypráví ve vstupech do období "před" své milé (která jej na útěku doprovází), co ho k vraždě svého rodiče přimělo.


Hru posunuje kupředu střídání kratičkých vyprávění příběhu a maličkých arén, ve kterých se střetáváte se svými protivníky. Často má aréna několik kol, každé trošku jiné, jiný počet a skladba nepřátel (zviřátka na jednu ránu, humanoidi na krátkou bitku, bossové na těžký biják). Aréna vás pustí dále až po zabití všech nepřátel v ní. V prostřední fázi hry se setkáte i s několika dalšími typy protivníků a s naoko odlišným principem výše zmíněného otevření arény.

V bitkách nejsou k dispozici složitá komba, spíš musíte taktizovat s překážkami v aréně, střelnými zbraněmi a silnými/slabými údery, krytím a úhyby. Střelné zbraně jsou slabší, ale taky ne úplně pro parádu. Lze použít i granáty kamuflované v lebkách. Útlocíťové jako já budou těžko přenášet před svá srdce kopání do ležících nepřátel. Stvoření jménem Corwid a členy rodiny pouze zmlátíte do bezvědomí a setkáte se s nimi opět znovu v některé z dalších arén. Léčení probíhá prostřednictvím několika citrónků, rozmístěných obvykle po aréně.

Mechaniky hry mohly být odladěny lépe, často se setkáte s nepříjemným chováním jako například:
- vstávající nepřátele nelze zranit.
- nepřirozeně daleký dosah bosů, delší než kam opticky dosáhnou jejich pěsti.
- zbytečná pauza mezi zabitím nepřátel a otevřením arény, zatímco běháte po aréně jako trotl a hledáte co dalšího byste zkopali do bezvědomí abyste mohli konečně dostat další dávku příběhu.
- bossové probíhají některými překážkami, aniž by se to na překážkách projevilo.
- nelze skákat a překonávat nerovnosti.
- a nejhorší ze všeho je stejné tlačítko pro sebrání vyražené zbraně a zaměření nepřítele pro pěstní souboj.

Nejsem velkým fandou kontaktního boje, mnohem raději si udržuji odstup, proto jsem ocenil, že na nejnižší obtížnost Normal je hra poměrně jednoduchá a vyprávění a poznávání krajiny tak odsýpá. Vývoj čehokoliv mimo příběhu není ve hře obsažen. Hudba "ladí" k prostředí - je dobrá a trochu praštěná. Save probíhá na začátku kapitoly, checkpoint je po každé vlně v aréně a load nabízí pouze dvě poslední pozice. Na závěr musím pochválit mimiku dvou hlavních hrdinů, zejména ty postranní pološílené a polodivoké pohledy, které po sobě vrhají a také jeden z nejlepších názvů hry - Zeno Clash, krásně se to říká, pamatuje a nebývale vystihuje povahu tohoto uměleckého kusu.

Pro: psychedelická grafika a svět, krátkost

Proti: neodladěnost, nelze skákat, krátkost

+11

Alter Ego

  • PC 80
Je to chvilka, co jsem tuto adventuru od českých vývojářů dohrál. Až na ten poněkud nudnější začátek jsem se vcelku bavil a líbila se mi o možnost hrát za dvě zcela odlišné postavy. Jen to překřížení mohlo být o něco lépe provedené. Bohužel mi chyběl český dabing, alespoň že ty titulky nedávno vyšly. Hra se mi vcelku líbila, ale mám několik poznámek, které už však přede mnou napsali jiní, takže není co dodat. Snad jen, že další adventura od Future games bude o něco zdařilejší, protože jejich styl her mi přirostl k srdci a na pocity při hraní Posel smrti jen tak nezapomenu. Každopádně dávám této hře dávám hezkých 80%.

Pro: Kvalitní příběh, působivá atmosféra, možnost hrát za dvě odlišné postavy, od českých vývojářů :-)

Proti: Délka, konec, absence miniher, téměř žádná hudba, chybí úplná česká lokalizace (pouze titulky)

+11

Quake III: Arena

  • PC 100
Běžím přes mapu, vidím odpalovačku, skáču na odpalovačku, krásně si letím prostorem, zbíhají se mi sliny na všechny pickupy, které mě ihned po přistání čekají, a pak je celá tahle švanda znenadání ukončená jednou dobře mířenou ránou přímo do mýho ksichtu railgunem. No nic, po respawnu na sebe pomsta nebude čekat dlouho a já ho právě tak sejmu railgunem, nejlíp tím od něj. Objevuju se s machine gunem v rukou, tak nezahálím a okamžitě jej využivám na dvou nejbližších ťulpasech, což snad způsobí, že příště se dobře rozmyslí, jestli se pokoušet zvýšit frag právě na mě. A ne, po rozstřílení se neskládají na zem, ale spíš tak adekvátně explodují v takovou menší krvavou fontánu (čemuž se dá zamezit přes konzoli, ale...proč? :)) Posléze probíhám tím rudým smokem, který za sebou zanechali, do ruky beru zmíněný railgun (který mi ochotně oni ťulpasi půjčili) a testuju jeho účinnost na každé viditelné hlavě na mapě. Možná se zdá, že hra nebude moc hodnotná pro jedince s necvičeným okem, ale tady kráčí především o tu satisfakci, kterou dodávají všechny ty krvavé výbuchy vašich nepřátel všude kolem, během čehož vy triumfálně probíháte mezi tím vším a skáčete na další odpalovačku, zatímco ten lahodný hlas oznamuje, že jste až nebezpečně blízko výhře.

Pro: Grafika, byť se asi nevyrovná Crysisu, byla ve svý době pěkně živoucí, hlas toho hlasatele hlásajícího konečný stav, nenahraditelný zvuk bazuky, žádný bugy

Proti: Po čase si na všechno dost zvyknete (ale teprv v tu chvíli to fakt začíná být zábava), pro dnešní hráče netknuté hrou v době své největší slávy asi už nemá moc co nabídnout

+11 +12 −1

Doom 3

  • PC 50
Z tehdejší "velké trojky" - Doom 3, Half Life2 a Far Cry to byl právě třetí díl kultovní FPS, který u mě chytil pověstného černého petra to s takovou přesvědčivostí, až jsem chvílemi nechápal. Šanci jsem mu dal několikrát, ale vždycky mě hra přestala bavit dost brzy.

Nechci říct, že by Doom 3 vypadal nějak zle, ale už tenkrát mi ta grafika přišla hrozně "plastová", a pro hru bylo jenom štěstí, že se všechny ty nedostatky částečně schovávají ve stínech a tmě. Té je tam požehnaně. Když jsem hru nainstaloval nedávno, protože jsem měl chuť na nějakou řežbu, tak v porovnání se Source enginem, který mi přšel hodně nadčasový vypadá D3 jako chudý příbuzný. Grafika samo není nejdůležitější a koukat se na to dá.

Co se moc nedalo bylo hraní samotné, "strašně lekající" momenty, které se po chvilce daly lehce odhadovat, celkem koridorový level design, nemožnost svítit a střílet najednou sice možná zvyšuje adrenalin, ale je lehce nelogická a po chvíli i otravná.

Hra očividně těží ze svého populárního jména, ale jinak jde o veskrze průměrnou střílečku ...

Pro: Hmm ... pro fanoušky série asi vše já, ačkoliv to není katastrofa jsem nic nenašel :)

Proti: Leveldesign, skritpy, nedůstojný nástupce předchozích dílů

+11 +17 −6

Sid Meier's Colonization

  • PC 95
Neuveriteľná nostalgia... Ani nie ako 10 ročný fagan som hrával túto pecku a hoci som nerozumel ani slovo, intuitívne a sčasti za pomoci brata som odklikával jednotlivé možnosti a na základe výsledkov neskôr zistil, o čom som vlastne rozhodol. Samozrejme k boju o nezávislosť som sa nikdy nedostal...

O to lepší bol pocit, keď som si Colonization pustil opäť po niekoľkých rokoch a zistil, že znalosť angličtiny tu je naozaj výhodou. Stovky hodín pri objavovaní Ameriky alebo Nového sveta som väčšinou odohral za Holanďanov (bolo to asi to Merchantou na začiatku) a pri rozvážnejšom budovaní som sa zrazu dopracoval k boju za nezávislosť a bol to pre mňa väčší zážitok ako pri nejakej súčasnej rádoby pecke.

Taká prepracovanosť sa len tak nevidí a o to viac ma potešilo neskoršie pokračovanie Civilization IV: Colonization, ktoré sa síce nevyrovná tunajšiemu zážitku, no aspoň čiastočne poteší.

Pro: prepracovanosť, Inkovia & Aztékovia, rozmanitosť a veľkosť máp, boj za nezávislosť...

Proti: závislosť :)

+11

SimCity 4: Rush Hour

  • PC 60
Po několikátém rozehrání původní hry jsem si nainstaloval i tento přídavek, ve kterém lze řídit několik dopravních prostředků a plnit s nimi různé mise. Tuto možnost jsem moc nevyužíval, protože ovládání vozidel bylo těžkopádné a většina misí se hodně podobala.

Co jsem naopak uvítal, byly nové čtyřproudé silnice, které mi pomohly s dopravními kolapsy v centru města. S řešením dopravní situace mi pomohl i vlak, který může nově sloužit jako nadzemka, nebo její dražší sestřička podzemka. Přes řeky a jezera se zase obyvatelé mohou dostat na trajektech, jenž jsou o poznání levnější než mosty.

Datadisk Rush Hour ke hře SimCity 4 sice přináší nové možnosti ve formě řízení vlaků, aut, lodí či letadel a přidány zde byly i nové stavby, ale možná i kvůli těmto novým možnostem jsem se při hraní místy ztrácel a nevěděl co dál. Moje město se tak nikdy nedostalo na úroveň, které dosahovalo v původní hře, a tak až budu SimCity 4 hrát příště, určitě se obejdu bez tohoto datadisku.

Pro: čtyřproudé silnice, nadzemka a podzemka, trajekty

Proti: plnění misí s dopravními prostředky, místy nepřehledné

+11

Sid Meier's Pirates!

  • PC 85
Sid Meier's Pirates! je hra, která sází především na jednoduchost, svižnost akce a humornou nadsázku. Kromě cestování s vaší lodí po moři a hodně zjednodušeného obchodování se herní náplň skládá z nejrůznějších miniher jako jsou šermířské souboje, tancování, námořní bitvy, hledání pokladů na souši, dobývání kolonií atp. Prostě přesně to, co byste čekali od běžného odpoledne průměrného piráta. Hra má velmi osobitý styl, odpich a šmrnc, rychlé tempo, je pozitivně laděná, pořád se v ní něco děje a je na ni radost pohledět.

Osobně mě nejvíce oslovila estetická taneční minihra. Ne snad, že by bylo nějak extrémně zábavné ji donekonečna opakovat s každou dcrerou každého guvernéra v každém městě, ale její provedení je opravdu líbezné a propracované. Tancování probíhá sice z velké části automaticky a ovládání je stále stejné, ale jednotlivé menuety se od sebe mohou odlišovat krokovými variacemi, tříčtvrtečním nebo čtyřčtvrtečním taktem a také vaše partnerky tancují odlišně podle stupně jejich atraktivity. Až jsem se sám divil, jakou si s tím někdo dal práci. Navíc při správném načasování úkroků doplňuje pár své taneční variace o obraty a piruety a ty pak působí ve spojení s krásnou hudbou až neskutečně ladně a půvabně. Při správném tancování byl pro mě dovádivý smích partnerky častokrát lepší odměnou než úspěšně dokončená minihra.

Po delším souvislém hraní ale začínají být všechny herní mechanismy bez rozdílu už hodně repetetivní a naplno se tak projeví nedostatky; především tedy absence jakékoliv hlubší koncepce. Asi jediné, co hra z dlouhodobého hlediska může nabídnout je zkoušet hraní na vyšších obtížnostech a donekonečna si pilovat své schopnosti v několika minihrách. Na druhou stranu ten čas, který jsem u Pirátů strávil, jsem se bavil více než dobře a rozhodně jej nepovažuju za promarněný.
+11

Mass Effect 2: Normandy Crash Site

  • PC 35
Sentimentálny nápad s obhliadnutím sa za minulosťou je v každom druhom americkom filme, no v hrách väčšinou chýba. Aj preto beriem ako +, že sa preň konečne v hre miesto našlo i keď v podobe DLC. A to síce DLC, ktoré je zdarma, ale až nechutne krátke (možno tak na 10 minút). Zároveň je to riadny rýchlokvašok v zlom prevedení. Miesto sentimentu sa tak dostaví skôr spomienka na otravné zbieranie dog tagov a bezpríbehových achievement itemov na sterilných planétach z prvého Mass Effectu. A to nie je niečo, na čo by som chcel spomínať.

Pro: nápad

Proti: prevedenie, krátkosť

+11

Saints Row 2

  • PC 70
Saint´s Row 2,tak se jmenuje mou osobou dnes komentovaná či chcete-li hodnocená hra,jde o poměrně rozporuplný kousek a důvody proč z něj mám takové smíšené pocity popíšu právě zde.. Předem se omlouvám za velkou délku mého komentáře snažil jsem se obsáhnout co nejvíce ze hry..Děkuji za pochopení.. Tak tedy,prvně je si třeba říci že hra Saint´s Row2 vychází z prvního dílu který byl ovšem jen na konzole,přesněji začíná pár let po konci prvního dílu který jak zjistíte ihned z komentáře dvou vězeňských švestek (promiňte mě ten "gangsta" výraz :D) končil pro hlavního hrdinu (antihrdinu) hry krátkým randevú s bombou na lodi..Ona bomba zřejmě neshledala kapitána hlavního městského gangu ve Stillwateru dostatečně zábavným a tak dobrovolně ukončila svou existenci efektní detonací při níž se snažila ze světa smazat i ubohého kapitána..Částečně uspěla,kapitán gangu Saint´s je tak dopaden a v bezvědomí uvězněn ve Stillwaterském vězení nacházejícím se pár "mil" od pobřeží města..Hra tedy začíná právě tam,jen o pár let později s tím že kapitán saint´s se probudil z kómatu a je na něm aby utekl a znovu vybudoval celý gang který se mezi tím rozpadl a město se rozdrobilo mezi tři gangy-jmenovitě jsou to Roninové (Japonská mafie),Synové Samediho (zkouřenky) a Bratrstvo (drsoňové s úchylkou na teréní vozidla)..Město je mimo jiné složeno ze dvou ostrovů (a dalších dvou miniatůrních na nichž se nachází vězení a atomová elektrárna)a tyto dva hlavní ostrovy jsou členěny na 45 oblastí které reprezentují městské čtvrtě.Ty jsou rozebrány mezi ony tři gangy,po pár úvodních misích je už můžete pomocí misí s názvem "pevnost" pomalu začít přebírat (stejně jako v Gta San Andreas a podobně jako v něm se občas konkurenční gang rozhodně zaútočit na vámi vlastněnou čtvrť a vy je pak musíte odrazit)..Podobně "zabíráte" čtvrtě i po každé splněné příběhové misi..Každá čtvrť pak denně přináší do vaší kapsy nějaké ty dolary (na zabraných čtvrtích ještě můžete zakoupit některé nemovitosti jako třeba benzínka nebo obchod z hadry které pak dávají další dolary navíc).. Aby jste mohli plnit příběhové mise proti gangům musíte ovšem mít také jistý respekt,ten získáváte skrze mise vedlejší,každá taková vedlejší mise se prezentuje krátkým videem proč to a to děláte a pak už usedáte třeba za fekální vůz a znehodnocujete pozemky ve městě (mise fekální mstitel) za každou dokončenou úroveň je něco málo respektu,peněz a na třetí a šesté úrovni dostanete i nějaký ten bonus například v podobě větší či dokonce nekonečné běžecké výdrže (šestá je zároveň poslední úroveň za kterou dostanete u onoho zadavatele nějaký respekt,poté získáváte již jen finance,pokud chcete respekt musíte na mapě započít vedlejší misi jinou (klidně jiného fekálního mstitele,na mapě je stejných úkolů vícero) Výši získaného respektu můžete ještě znásobit tím že v zakoupených skrýších kupujete lepší dražší vybavení nebo lepší dražší oblečení pro vaši postavu.. Po získání dostatečné částky respektu pak tedy můžete přikročit na plnění dalších příběhových misí,důležité je říci že dokud nezískáte všechny čtvrtě patřící tomu kterému gangu nemůžete přikročit k "deratizační" misi při níž musíte odstranit jejich vůdce.. K deratizaci protivníků pak slouží zbraně,těch je ve hře poměrně dost..Nějakých 10 od zbraní na blízko (nože,kladiva,pepřové spreje,takové ty elektrické mrchy a tp),4 pistole,asi 5 automatických pušek,1 raketomet,1 odstřelovací puška a pak nějaké ty bonusové zbraně které dostanete jako formu odměny za splnění nějaké mise (například rotační kulomet) Stejně tak jsou ve hře i bonusová vozidla a bonusové oblečení..
Při misích si můžete na pomoci vzít 1,2 a později i 3 členy gangu Saint´s ,ti moc nevydrží ale zase po jejich smrti máte 28 vteřin na to aby jste je "uzdravili" a opět postavili na nohy,uzdravovat je mimo jiné můžete do nekonečna a není to omezeno ničím,jen musíte dojít k ležícímu pomocníkovy a ošetřit ho (ošetření je okamžité) Vaše zdraví pak disponuje automatickým uzdravováním (takzvaný autoheal) kdy stačí aby jste se na chvíli schovali před střelbou a zdraví se doplní (zase,jde urychlit doplnění když splníte určitou vedlejší misi nebo pokud sníte nějaké jídlo z inventáře,vzhledem k autohealu to ovšem moc nevyužijete a jídlo budete pravděpodobně využívat jen při vedlejší misi s pěstními souboji kdy autoheal nefunguje) Ve hře se setkáte s pár známými postavami z předchozího dílu,také s několika novými z nichž nejlepší mě přišli Shaundi a hiphoper Pierce které vás doprovází v několika misích a většinu příběhových misí vám právě oni "zadají" (Shaundi zadává mise vztahujcí se k Synům Samediho,Pierce pak pár misí k bratrstvu a roninům..)

Herní mechanismy jsou poměrně snadné na pochopení a například helikoptéry a lodě se ovládají naprosto v pořádku..Zde se ale dostávám k prvnímu většímu problému a to je ovládání vozidel..Silniční vozidla jsou jak přilepené k vozovce,je jedno jakou rychlostí jedete stále zatáčí s neuvěřitelnou rychlostí,obvzláště je to problém u sportovních vozů či u motorek kdy je naprosto nemožné se s těmi vozidly pohybovat tak jak chcete vy,rovná jízda je neproveditelná a s každým malým ťuknutím do klávesy určené pro zatočení auto poskočí o obrovský kus)

Druhý problém vidím v samotných charakterech,konkrétně hlavního hrdiny a jeho pravé "ruky" Johnnyho Gata..Vy sice víte že hra není myšlena vážně přesto je prostě nemožné se nějak sžít s postavami či si je nějak oblíbit (až ke konci si na ně člověk možná trochu zvykne) .Tam kde jste u GTA věděli že hlavní postavy nejsou zas tak hrozné a ač vám nijak nebránily v zabíjení civilistů stále jste z videí věděli že nemají zrovna ve zvyku zabíjet nevinné civilisty tam vám Saint´s Row2 servíruje postavy J.Gata a hlavního hrdiny u nichž z videí ihned pochopíte že jsou to prostě svině které naopak zabíjejí až moc rádi a je jedno zda jde o mafiána či stařenu která brzdí dopravu ve městě pomalou jízdou.. Také jinak,hra v tomto směru podle mě již překročila jisté meze vkusu,a to že není myšlena vážně na tom nic nemění.. A jak jsem napsal,nejedná se jen o způsoby kterými zabijí své mafiánské oponenty (pravdou je že válku s nimi začnete právě vy takže vy jste vlastně ta nejhorší postava hry) Ale jde i o některé vedlejší mise-konkrétně jde o vedlejší mise při níž obléknete nehořlavou vestu,zapálíte se a jezdíte mezi civilisty s cílem co nejvíc jich zabít.. Nevím jak vy ale v tom zábavu nevidím a hlavní postava tím u mne naopak ztratila.Podobně "odporným" způsobem ukončuje životy i některých příběhových postav (to raději dám do spoileru) například vezmete stále živého nepřítele (syna šéfa Roninů) a pohřbíte ho za živa v rakvi (hra ještě ukáže i záběr na onoho pohřbeného křičícího nepřítele.Nebo jiný případ kdy do kufru auta vložíte přítelkyni jednoho z šéfů gangu a poté jí dopravíte i s vozidlem na "zápasy" monstertrucků kde zrovna jede onen šéf gangu,samosebou že ji rozdrtí a vaše postava mu jen hodí klíčky od onoho rozdrceného vozu a v klidu odejde.. prostě vaše postava je bezkonkurenčně největší svině v celé hře. Naopak vtipné jsou právě již zmíněné postavy Shaundi a Pierce které mají i vtipné dialogy Tím raději zakončím tuto část komentáře a přejdu k další..


Ve hře je editor postavy takže na začátku hry při prvních vteřinách příběhu máte možnost si postavu upravit přesně podle svého vkusu..Na výběr máte klasicky muž/žena ,rasu,barvu pleti (od nezdravě bledých po nezdravě opálené) a pak velice široký výběr možnosti upravení vzhledu který je velice obsáhlý (tvar každičké části obličeje a někde i těla) a vytvořit tak lze téměř kohokoli..Editor vám dokonce umožňuje vybrat na kolik je vaše postava muž a na kolik žena což už je poměrně extrém.Můžete si vybrat i hlas,styl chůze nebo posunky ( ve hře pak lze navštívit plastického chirurga a znovu postavu kompletně předělat) Problém je že hra vaši postavu bere stále jako muže i když je to žena od počátku hry takže to mnohdy vypadá dosti podivně když se ženská postava chová jako nějaký chlapský rváč..

Dále a zkráceně- Grafická stránka byla již v době svého vydání poměrně zastaralá,rozhodně se nedá rovnat s GTA4 které je o světelné roky hezčí,celkově bych souhlasil s uživatelem H34D že grafika je jako lepší GTA San Andreas.. Ozvučení je takové normální,v rádiích ve vozidlech lze pustit několik rádiových stanic (různé hudební styly) ovšem celkové pojetí je převážně hip hopové a rapové..Komu ona hudba vadí (třeba mě) je to značně otravné.. Hledání cdček a tagování je podle mne k ničemu a pravděpodobně se nebudete po městě pídit po dalších cd a budete je sbírat jen pokud vám přímo "vlezou" do cesty Hra jako taková tedy není hratelně vůbec špatná problém je že jí musíte dát šanci a prokousat se k tomu přes ohavnosti typu ovládání vozidel a nechutné chování hlavního hrdiny,když vám ale kruťas hrdina nevadí a ovládání moc neřešíte pak mohu hru doporučit a hodnocení dávám mezi 75-80 Pokud jste ale v jádru duše pacifisté pravděpodobně se vám hra nebude moc líbit a hodnocení pro vás bude spíše někde u 50-60

Upozornění na závěr-titulky na konci hry lze urychlit tlačítkem "nahoru" a naopak pozastavit (silně zpomalit) tlačítkem dolů..

A pokud by vás to zajímalo píseň jež hraje v titulkách hry je skladba Women od kapely Wolfmother ..:D:D A to bude vše.

Pro: Nebere se vážně,humor není špatný,editor hrdiny,zábavné mise a poměrně zábavné vedlejší mise

Proti: Trochu moc přehnané v oblasti násilností ale to je podle vkusu hráče,grafika a náročnost na hw,ovládání automobilů a motorek

+11 +13 −2

Drakensang: The River of Time

  • PC --
- Přeskočte na poslední větu, nechce-li se vám číst ta omáčka kolem...

- Dávám přednost skutečným hráčovým schopnostem, než hromadě statistik, vypočítávající úspěšnost všeho. Ale to není stížnost. Nikdy jsem pravidlům DaD nerozuměl a do dnešních chvíle jim nerozumím, nevím, jaký je rozdíl mezi sekerou s dmg 1d+6 a 2d+3 a nedokážu si přečíst "AR+(SP*/4+1), TA Willpower+(SP*+1),(SP*/3+1)" (tj. efekt kouzla Ice Cold Warrior).

- Na začátku na mě hra vybafne asi triliardu schopností, vlastností, talentů a bonusů a to vše si můžu ještě v hardcore modu vylepšit ve stylu házení kostek. Dvě třetiny všeho prakticky nepoužiju a nedovedu si představit, že by to někdo s nějakou postavou vůbec využil (etiketa, lidská povaha, trpasličí nos atp.). Přeci jen jsou zásadní především bojové schopnosti, teprve až ty rozhodují. Popisky u každé ze schopností jsou navíc nedostačující a svou obecností mi prakticky nic neřeknou, přičemž jedna vlastnost ovlivňuje druhou a naopak – mám v tom solidní mrdník.

- Začínám hrát – poněkud slideshow, dokud neslevím z detailů z už tak chudé grafiky. Neva. První rozhovor s otřesným hlasem, ale snad bude líp. Postav s mizerným dabingem přibývá, jednu postavu dokonce nejde skoro vůbec slyšet. Hlasový projev aktérů je nedostačující, ale brzy nad tím mávám rukou. Rozhovory jsou málo větvené, mnohdy nemám na výběr více jak jednu možnost odpovědi.

- Jako battlemage se dostávám ke svému učiteli, který má dokončit můj trénink. Plním pro něj tři primitivní úkoly a puff – je to! Sem hotovej. Wow. Než se stačím zabydlet ve svém pokoji, odcházím dál. Dostávám se na scestí tří hlavních hrdinů a pomáhám jim v jejich úkolu, i když jsou mi vlastně úplně ukradení.

- Jestli jsem u COD soptil, když jsem nemohl přeskočit plůtek, tak tady přímo zuřím, když nemohu sejít malý schůdek a musím si kvůli tomu slimáčím během obejít půl chrámu! Procházím jakýmisi ruinami, hodinu, dvě... Jedna místnost za druhou a všechny vypadají podobně. Souboj za soubojem, zbytečná váza za zbytečnou vázou, plné zbytečného harampádí.

- Vzpomněl jsem si na Overlord, kde byli elfové prezentovaní jako banda buzen. Tady je to podobné, jen jsou tam ještě afektované elfice, které se jen při pohledu na mě rozechvějí a pálkují mě pryč, protože jsem děsný badass a ony žijí v harmonii a hledají písničky a já jim kazím auru.

- Velkou předností Drakensangu jsou vedlejší úkoly. Skutečně masité questy zabírají klidně i několik hodin, odehrávají se ve vlastních lokacích, jsou dlouhé, obtížné a vždy s pěknou odměnou na konci. Nejedná se tedy o žádné generické nesmysly ve stylu Dragon Age. Takto skvělé vedlejšáky jsem ještě v žádném RPG neviděl. *potlesk*

- Potěšil mě také příběh, který se vlastně točí kolem malé věci a nějaký ten humor se taky najde (kouzelník s Parkinsonem, trpaslíci a jejich ochlupení, Rumpo Prznič-vdov...).

- V momentě, kdy jsem měl pocit, že se věci dávají do pohybu a že mě tahle hra opravdu baví, jsem začal plnit Final Quest. Hlavní příběhová linka je neskutečně krátká. Můžu sice po dohrání pokračovat v plnění vedlejších úkolů, ale na to už nejsem dostatečně motivován.

Začátek se nese v mírně ospalém duchu, později se hra rozjede a na konci už jsem byl nadšený. Některé pasáže jsou hodně stereotypní, několikrát jsem měl nutkání se na hraní vykašlat a hru smazat. Přesto jsem vydržel a odměnou byl vskutku kvalitní RPG zážitek. Oblíbil jsem si postavy a bylo mi zatěžko se s nimi rozloučit. Čeká mě první díl – Drakensang The Dark Eye, kterému dávám druhou šanci...

Doporučuji všem jedincům frustrovaným ze směru, kterým se dnešní RPG hry ubírají.

***/5
Obtížnost: Normal
Battlemage; 11. level
+11

Skunny Kart

  • PC 85
Jóó, s touhle věcičkou jsem si užil mega zábavy. Nostalgicky zatlačím slzu když si vzpomenu, jak jsem bratrovi, dělíce se o jednu obrazovku i klávesnici, sestřeloval balónky na motokáře a v případě jednotlivých závodů porážel toho zatraceného čipmanka nebo veverku (titulního Skunnyho), který měl první pozici jaksi předplacenou ´no matter what´. A pokud se nedařilo, klávesnice úpěla pod mými údery a sousedi prchali před strašlivým rykem (nesoucí se v duchu sloganů o z**rvené kuně).

Nejradši jsem jezdil za krokodýla, ale zkoušel jsem i hrocha, který mi trochu špatně bral zatáčky. Otázka je, jestli nešlo o optický klam, protože se mi zpětně nechce věřit tomu, že by měl každý z motoristických živočichů (záměrně říkám živočichů, protože jedním z jezdců bylo i slunéčko sedmitečné – vidět ty červené krovky před sebou bylo potupné, indikovalo to špatnou, nemedailovou pozici) své specifické nastavení.

Tratě nebyly jen tak na sucho, byly nápadité (tropická dráha, ledový koridor...) dalo se na nich najíždět na skokánky, zrychlovat, skrze projetý fialový budík ubírat čas (a tím lámat rekordy), přes červený jej naopak zhoršovat, chytat smyka na olejové skvrně nebo sbírat rakety a pálit je po soupeřích (nejčastějším terčem byl právě věčně první Skunny).

Jednoduché, skvěle hratelné a výtečné na odreagování. Na hru vzpomínám opravdu rád.

Pro: děcká zábava, hratelnost, balonkový multiplayer

Proti: každý závod má stejné závěrečné pozice

+11