Pro pohodlnější navigaci i přístup k pokročilým funkcím Databáze-her.cz doporučujeme povolit si ve svém prohlížeči JavaScript.

Nejlépe hodnocené komentáře

Tomb Raider: Underworld

  • PC 50
Tomb Raider: Anniversary je výborná hra, vážně. Pokud jste dosud žádný Tomb Raider nehráli a akčně-adventurní žánr vám není úplně cizí, sáhněte po Anniversary, s velkou pravděpodobností budete mile překvapeni, zejména tedy level designem, svižnou hratelností a - oproti starým Tomb Raiderům - lidským ovládáním. Ale ať vás ni nenapadne pokračovat v sérii a zkusit Underworld (momentálně mimochodem v průměru stejně dobře hodnocený).

Snad jediná věc, za co zaslouží Underworld pouze chválu, jsou prostředí, vypadá to prostě úžasně; při probíhání džunglí Lara rukama bojuje s všudypřítomnou vegetací, moře vás houpe na vlnách, zpracování zkrátka vytváří dobrý dojem, že okolní příroda žije... A asi netřeba dodávat, že i ty zapomenuté chrámy a jiné ruiny, které takhle uprostřed divočiny objevujete, skýtají též nejeden fantastický pohled.

Jenže ta hratelnost smrdí. Nedovedu pochopit, jak se Core- Crystal Dynamics podařilo pokazit kameru, která v Anniversary docela dobře fungovala; když jste se kupříkladu zavěšení na římse dívali za sebe, zpravidla se pohled natočil do takového úhlu, abyste viděli i místo případného doskoku. V Underworld to neplatí, kamera se sama nenatočí a myš můžete po stole prohánět jak o závod, ale - nepočítám-li tuhle lehkou fyzickou námahu coby zdravou dávku pohybu - bude vám to naprosto k ničemu. A ještě jedno důležité varování - nakolik je to jen možné, střežte se stísněných prostor, v opačném případě si zaděláte na infarkt.

Zamrzí výrazné snížení obtížnosti hádanek až k totální retardovanosti. Důkazem tohoto tvrzení budiž fakt, že jsem hru dohrál ve značně podnapilém/otupělém stavu. Přitom když si opět vzpomenu, jak dobře nadesignované byly úrovně v Anniversary, nezbývá mi, než jen nechápavě kroutit hlavou a ptát se na loňské sněhy. Zvláště jsem si tam oblíbil ty, kde bylo třeba k úspěšnému dořešení různě měnit hladinu vody. Netvrdím, že to byly kdovíjak promyšlené hádanky, ale skýtaly jistou výzvu a člověk musel aspoň trochu přemýšlet. V Underworld stačí prostě jít rovně anebo skákat jak divý (tedy divá), skvěle to ilustruje třeba lokace s vysokou věží otevírající Bránu mrtvých - vypadá to opravdu velice monumentálně, to bezesporu, ale ve finále jen skáčete z patra na patro a mačkáte tlačítka, tomu teda říkám zapeklitý hlavolam! A když už jsem u těch hádanek, nechybí ani sbírání tajných relikvií a artefaktů, kvůli nimž se Lara nezdráhá roztřílet nebo rozkopnout kdejakou zaprášenou a bezcennou vázu. Nutno však podotknout, že co se týče řemeslného zpracování, moc se v tomto ohledu zaniklé civilizace nevytáhly, všechny poklady totiž vypadají naprosto identicky (a zmínku o alespoň zajímavých popiscích už v téhle chvíli jistě nečekáte).

No, a pak je tu příběh. Místy sice dokáže hnát hru kupředu, ale ve výsledku je to naprostá fraška - a to mimochodem ještě nezapočítávám to znásilňování mytologie. Přirovnal bych to k nějakému odpolednímu sitcomu, kde se hádá banda hašteřivých ženských a přitom se jen tak mimochodem řeší záchrana/zničení světa. Tomb Raider: Underworld je asi zrovna tolik zábavný.
+11 +12 −1

Swigridova kletba

  • PC 25
Asi nejkratší placená adventura, kterou jsem kdy hrál. Graficky je na stejné úrovni jako o dva roky starší Oslí ostrov, takže tady body dolů. Swigridova kletba má ovšem dabing. Kvalit takové Dračí historie se však nemůže rovnat. Hudba není vůbec špatná. Bohužel použité "nástroje" jsou většinou hrozně nepříjemné a hudba obecně je příliš nahlas na úkor dabingu. Poměry hlasitostí samozřejmě ovlivnit nelze. Nějaké přidané zvukové efekty snad hra ani neobsahuje, nebo jsem si jich nevšiml. Rozhovory a popisky nejsou vtipné ani poutavé a je z nich cítit marnost. Zároveň je hra tak nějak podivuhodně křečovitá a rozhovory se odvíjejí šíleně pomalu, i když je člověk klikáním přeskakuje.

Samotné úkoly jsou v pohodě a logické. Otazník mi jen zůstává nad tím, že většina těch dobrých adventur používá adventurní principy (prozkoumej, vem, použij atd.) k tomu, aby vyprávěla nějaký poutavý příběh. Ze Swigridovy kletby jsem měl pocit, že adventurní principy nejsou prostředkem, nýbrž cílem, za kterým se nic neschovává a po dohrání a trapném konci zůstává jen sucho v ústech.

Pro: má to dabing, má to hudbu, je to naštěstí krátké

Proti: dabing je velmi nekvalitní, hudba je svými zvuky těžce stravitelná, je to opravdu velmi krátké, špatný příběh je velmi špatně uveden a ještě hůře ukončen

+11

Mass Effect 2

  • PC 95
Oproti jedničce je Mass Effect 2 neskutečný krok kupředu. Hra se oprostila od přílišného hašteření s rasami a dává Vám větší prostor zaměřit se na příběh než na studium toho, jak se nazývá ten či tamten potvorák z vesmíru.

Lehce mě iritovalo neustálé dokupování paliva a sond. Naopak mě potěšilo, když jsem zjistil, že nakoupené upgrady na mou loď přímo ovlivňují filmy a to, kdo mi z posádky přežije.

Styl takovéto open-world hry se mi velmi líbí. Je velice podobný KotOR a proto je mi tak sympatický. Nejedná se o žádný jeden velký svět jako je Skyrim, ale o spousty planet. Přitom oblasti na planetkách jsou malé, takže nebudete zbytečně běhat desítky kilometrů, aby jste splnili jeden úkol.

Romantické prožitky s vašimi oddanými kolegy přitom váš vztah ke hře ještě prohlubují.

Příběh bohužel neskýtá žádné významné kouzlo jako například právě KotOR - i proto dávám "jen" 95%.

Nicméně v dnešní době záplavy Assassínů, CoDů, Crysisů a dalších her bez větší hloubky se stává Mass Effect 2 jednou z nejlepších her, co jsem kdy hrál. Teď jen doufat, že se nebudou snažit na jeho konceptu v Mass Effect 3 nic moc "opravovat".

Pro: gameplay, romance

Proti: velmi povrchní story

+11 +15 −4

Grand Prix 3

  • PC 85
U této hry jsem strávil po Need for Speed: Porsche 2000 nejvíce času. Doteď ji beru jako skvělý simulátor F1, který si i v dnešní době moc rád zahraji.

Hra má vzhledově povedené a přehledné menu, vše se dá krásně najít. Licenci má na sezonu 1998, kdy v F1 vládly stáje McLaren a Ferrari a hlavně jejich stájové jedničky Hakkinen a M.Schumacher. I v této hře tyto dvě stáje pravidelně bojují o vítězství v závodech. Na stupních vítězů často nezbývá pro ostatní týmy místo.

Soupeři zde jsou velice inteligentní a často mezi nimi dochází ke kolizím (doteď si pamatuji, jak mi na Nurburgringu jednou spadlo vítězství do klína po kolizi dvou jezdců na čele, měl jsem z toho tenkrát obrovskou radost). Jízdní vlastnosti monopostů mi velmi vyhovovaly, na klávesnici tento simulátor ale rozhodně nedoporučuji hrát, jedině s volantem.

Grafika byla na tu dobu výborná, ani teď rozhodně neurazí. Monoposty a tratě se svým reálným předlohám věrně podobají. Šířka tratí je taková optimální, po trávě jsem jezdil minimálně. Okolí tratí je výborně zpracováno, poškození vozů je taktéž povedené. Zastávky v boxech už tak povedené nejsou, hlavně díky plochým mechanikům. Při jízdě jsem si všiml také plochých stromů a plochých traťových komisařů.

Ve hře se daly nastavit také různé mechanické poruchy, které vyřazují ze závodů i počítačové soupeře. Já je měl vždy všechny zaplé, díky tomu jsem si nebyl nikdy jist zda dojedu do cíle. Do závodů to vtáhne pořádné napětí až do konce.

Na závěr bych chtěl říct, že zábavnější simulátor F1 jsem nikdy nehrál.

Pro: zábavnost, HW požadavky, jízdní vlastnosti monopostů, optimální množství nastavení vozů, zvuky, inteligentní soupeři

Proti: ploché stromy a mechanici, dva roky stará licence

+11

Cave Story

  • PC 100
Nejznámější indie všech dob. Hra je to zajímavá, fantasy prostředí je celkem pěkně vyšvihnuté do našedlých (ale ne ponurých, spíš "posvátných") barev archeologického typu. Nepřátelé dělaní v podobném stylu, podle mě u nich jde víc než na prostředí poznat ta japonská kultura (třeba u té žáby). Zbraně jsou originální, ze začátku přijdou super, ale po delší době omrzí - no třeba ty ohnivý kuličky.
Je tam snaha o RPG styl, a sice že se expí, ale při zranění se síla zbraní a level snižuje, takže se musí ve stresu rychle najít další expy pro opětovné zvýšení. Tohleto bylo ve hře nutné; levelů je málo a levelů zbraní je taky málo. Bez tohoto "snižování" by ta hra byla ještě stereotypnější než je :)
Pak třeba jdeš do domu a vyjdeš a příšery oživený, což je náznak retro stylu, a je potřeba se s nimi porvat i když expy nejsou potřeba.

Hodnocení 100% protože hlavní charaktery vypadají hezky.

Pro: Pěknej příběh, fantasy svět

Proti: Těžké, zdlouhavé, stereotypní

+11 +13 −2

Command & Conquer: Red Alert 3

  • PC 75
Zabili Einsteina. Koho? Neznám.

Příběhová kampaň třetího Rudého poplachu se dělí do třech alternativních minulostí. Ke globální nadvládě může hráč vystoupat s armádou Sovětů, Spojenců či Říše vycházejícího slunce. Za Rusáky má všechno ten správný red alertovský drive, hra odsýpá, tradičně přehrávané filmečky fungují dle nejlepší tradice série. Za spojence hra už taková zábava není a za Japonce jsem se těšil, jak bude krásné, až tohle bude za mnou.

Protože nejsem žádný zvláštní stratég, spíš ten typ casual hráče, co si kliká pevnost a pak se vydá s přesilou rozdrtit nepřítele, neocenil jsem nutnost neustále dávat na svoji nasyslenou armádu pozor. S principem kámen-nůžky-papír tady designérům trošku ujela ruka a nasypali nám tu ještě dalších deset ultimativ. Když vám zrovna schází ve smečce jednotek protisíla, může vás i osamělá jednotka nepřítele rozprášit na hadry. Tady pomůže jediné stáhnout ocas mezi nohy, zdrhat a promptně vyrábět co je zrovna třeba. Systém je to dobrý, ale je to prostě přítomno o 50% víc, než by bylo hratelné bezzákluzově. Díky tomu je i střední obtížnost tak akorát, aby člověk moc nepěnil (za kampaň jsem nadělal 45 savů).

V misích postupně dostáváte úkoly a při jejich plnění se odkrývá mapa. Kdesi jsem četl, že se stává, že postavíte obranu a mapa se odkryje opačným směrem. To musím vyvrátit, jestli se to stalo, tak jednou. Nepříjemný pro mě i ostatní stavitele z řad hráčů je vysoký podíl "commando" úkolů.

Bzzz a tady je další muška - filmečky vám zakryjí minimapu a animované sekvence vám seberou kontrolu, i když čas stále běží, to je ve spojení s nutností dávat na jednotky neustále pozor velmi nešťastné (samozřejmě i RA3 má bod zlomu, kdy vás už nepřítel neohrozí a můžete svou armádu přestat vodit tolik za ručičiku, mluvím teď o těch několika filmečcích v průběhu bojů).

Každá rasa má vlastní způsob stavění a každá jednotka má zvláštní schopnost, aktivovanou klávesou 'F'. Dobré je, že to nemusíte na klávesnici hledat, špatné, že je schopností tolik. Vlastně možná ne špatné, každopádně se to dlouho učí. V kampani použijete vlastnosti tří jednotek a s tím si vystačíte. Vítané je maximální využití elementu vody. Méně vítané zase to, že některé civilní stavby nejdou zbořit a terén kolem nich je zcela nepřístupný. Elektřina je opět přítomna, její nedostatek vypne věže, ale už neskryje minimapu, jak jsme bývali zvyklí.

K dispozici jsou pro každý národ dalekonosné superzbraně (známé již od dob Harkonnenů). A 15 slaboučkých generálských schopností ve třech učebních větvích.

Kdo po kampani nemá dost, může nastoupit na skirmish, který bývá u C&C her mimořádně výživný. Zatím jsem nezkoušel, časem doplním, ale řekl bych, že bude trpět stejným neduhem jako kampaň.

Hra má obsahovat kooperativní multiplayer, kvůli kterému jsem ji na Steamu pořizoval. Bohužel nepodařilo se přes EA servery z jedné lokální sítě spojit. Musel jsem se spokojit s počítačově řízeným parťákem, jemuž můžete zadávat rozkazy jako: přemísti sem svou armádu, vyzbroj se a napadni toto místo, ponech si kontrolu.
Parťák je dobrý tak k odvedení pozornosti a udržování cashflow - máte totiž sdílené zdroje. Aby byl debakl kompletní, jednou se mi stalo, že nenastartovala jeho AI.

Není to tak špatné, jak jsem myslel (vlastně přeze všechno hraje se to docela dobře), ale ani zdaleka tak dobré, jak jsem doufal. Strategická část je velmi slušná, prezentace taky, bohužel hra obsahuje domeček plný much. Doporučím příznivcům série diponujícím dostatkem času k doplnění vzdělání i trpělivému hráči, který má rád strategie na principu Duny2.

Pro: filměčky, premiér a prezident USA, narážky a úsměvné WTF momenty, voda

Proti: Přehnaný kámen-nůžky-papír, chybí encyklopedie jednotek, překvapivě špatný pathfinding

+11

Blood II: The Chosen - The Nightmare Levels

  • PC 55
Blood 2 byla docela slušná řežba, takže jsem byl na datadisk hodně zvědavý. Dva zdejší komentáře varovali nad krátkou hrací dobou. No, snad to nebude tak strašné. Říkal jsem si.

Hra začíná rozprávkou u táboráku s buřty, kde si antihrdinové vypráví strašidelné zážitky z minulosti. Vtipný nápad. A hlavně má svůj pozitivní účel. A to takový, že chtě nechtě si vyzkoušíte hru za všechny postavy. Každá je trochu jiná a v té své úrovni střílí z trochu jiných zbraní. Díky táborákovému vyprávění historek se mění radikálně prostředí. Mise jsou dobře udělané a zábavné. Hlavně hra za Caleba, se kterým si užijete střílení se starými známými mnichy z jedničky.

V datadisku se dočkáte dvou nových zbraní, dvou nových nepřátel a trochu vylepšené grafiky. Humor zůstal pořád stejně vtipný. Bohužel zůstalo špatné technické zpracování a naprosto debilní AI. Bohužel jsem měl hru dohranou za nějaké 2 hodiny hrubého času. Alespoň se mi podařilo dohnat rest z původní hry a přiškrtila mě věc (ruka z Adamsovi rodiny).

Blood II: The Chosen - The Nightmare Levels je zatím nejkratší hrou se kterou jsem se setkal. A absolutně nechápu, jak to, že si můžou autoři dovolit chtít za hru platit. Kdejaké demo je délkou na srovnatelné úrovni.

Pro: nové mise jsou vtipné akční a zábavné, ale

Proti: je jich žalostně málo, pořád debilní AI a špatné technické zpracování

+11

Battlefield 3: Back to Karkand

  • PC 95
Máme prvé DLC pre BF3 z názvom Back to Karkand. Čo nám do hry prináša?

Prináša nám hlavne 4 mapy, ktoré určite každý pozná z Battlefield 2. Každá z týchto 4 mám je svojím spôsobom jedinečná. Narozdiel od pôvodných máp pre BF3, v BTK je deštrukcia dotiahnutá "takmer" k dokonalosti. Je to vidieť najmä na budovách. Dôležité je slovíčko takmer. Opäť sa nájdu veci, ktoré nezničíte ani tankom.

Do hry boli taktiež pridané 4 nové vozidlá, z ktorých posledné je povedzme "bonusové". Hovorím o malom žltom buldozéry, z ktorým je pri správnom použití kopec srandy. Poukazuje na to aj toto podarené video

Celkovo si myslím, že Back to Karkand sa podarilo. Vedel som, že pri kúpe neoľutujem, a tak sa aj stalo. Za tých cca 15 € to naozaj stojí. Takže ak niekto váha nad kúpou, vrele doporučujem.
Ak Vás baví základná hra, bude Vás baviť aj DLC.

Pro: Vydarené mapy, nové vozidla a zbrane, úlohy, vylepšená deštrukcia

Proti: Pre niekoho cena

+11

Vietcong Red Dawn

RC Cars

  • PC 80
Už si ani nepamatuji, kdy jsem měl u nějaké hry takovou chuť něco rozmlátit. Ne že bych něco takového vyloženě vyhledával, ale dnešní kousky i na nejtěžší obtížnost jsou poměrně jednoduchou záležitostí. Po dohraní většiny z nich se jaksi nedostává blaženého pocitu a hlubokého uvolnění typu “uff, je to konečně za mnou“. Ani frustrující, stále se opakující části, nejsou tím pravým - vše musí být pěkně vyváženo, potěcha z hry, výzva i správná míra frustrace. A toto myslím pěkně splňují právě RC Cars.

Z počátku se jeví hra jako poměrně jednoduchá závodní arkáda. V menu hry (přece nejsem žádný měkoň) ihned vybírám turnaj a bez nějakých dlouhých okolků přijmu i nabízené autíčko a šup do prvního závodu. První, co příjemně překvapí, je slušný grafický háv a dobře vybraný hudební doprovod, který správně přidává na pocitu rychlosti a přilívá notný kus adrenalinu do herního pole. K adrenalinu se váže také správné ovládání autíčka, i když zpočátku chvilku trvalo, než jsem se sním sžil - pak už nebyl problém dojet si pro své první vítězství a groše na konto.

Závod to nebyl těžký a tak si říkám, že není nutné vrážet do vylepšení (rozdělených na tři částí - motor, gumy, zrychlení), což se v pozdějších fázi hry jeví jako špatný tah, protože oponenti tak činí a stávají se čím dál lepšími - navíc se od druhého závodu za každý start platí (restart nebo něčeho podobného není v průběhu závodu možný). A právě v tuto chvíli přichází na řadu tréning, cvičné projetí tratí, naučení se všech pomůcek a zkratek, jenž je nutné využívat pro dosažení prvního místa na stupni vítězů.

Tratě, na kterých se závodí, jsou si hodně podobné svým vizuálem, točící se kolem pláže a vojenské základny, co ale tyto tratě ztrácí na rozdílnosti, dohánějí na záludných pasážích a elementech znepříjemňujících jednoduchý a hladký průběh (jak na vašem vozítku, tak i u soupeřů). Hráč má pocit objektivnosti, že vše zlé se neděje jen jemu a zdánlivě ztracený závod je možné ještě dotáhnout do vítězného konce. Platí ale i přesný opak - i téměř vyhraný závod se dá velmi rychle zkazit a stačí pouze malilinkatý hrbek, jáma, škeble nebo (mnou obzvláště nenáviděný) voják se zbraní a vše jde do kytek a občas do nervových stavů, lačnících po destrukci nejbližších věcí.

A jak jsem psal výše, konec této hry přináší přesně ten kýžený pocit z dokončení a brutálně hluboký “UFF“ moment... Tedy pokud se konce ve svornosti dožijete vy i vaše PC.

Pro: pocit rychlosti, obtížnost, hudba, zvuky, vylepšení

Proti: infarktové stavy... :-)

+11

Mount & Blade

  • PC 85
Výborná, skvělá hra pro nadšence a fanoušky MB
nedotažená hra pro odpůrce MB

Já pátřím do první skupiny, hru jsem si zamiloval a hraji již několik let(když mam chuť si pořádně zarubat zapnu MB) Hra je naprosto originální a jedinečná a co vím neexistuje zatím žádná alterantiva. MB je simulací středověkých bojů a tak trochu i života, avšak po politické stránce dost omezeného. Datadisky dále hru rozvijí a fanouškovské módy obohacují. Máte chuť si dát bitvu u waterloo se 700 hráči po internetu? proč ne? Mod + datadisk warband, tuto možnost dávají a takhle bych mohl nekonečně pokračovat, jelikož módů do této hry je jak hub po stoletém dešti.

Já osobně tento nedotažený paskvil, který rozhodně není mainstreamová záležitost, miluju. Pro mne převládá to dobré nad tím špatným nedotaženým. Toho kdo to má jinak, předem lituji, jelikož se ochuzuje o mnoho hodin zábavy. Každopádně mi nezbývá než průkopníkům, tedy vývojářům MB poděkovat že na sebe vzali ten první rozhodující krok, pokud bude úspěch pokračovat, nebojte se ! Mainstremová verze hry pro průměrné masy(epická grafika, dětská obtížnost, dějová linie z pravidla max na 40 hodin), brzy vyjde pod záštitou tak na generování komerčního zisku závislých studií, jako jsou třeba Blizzardi, Ea atd., jistě na sebe dlouho nedá čekat :)

Pro: bojový systém, simulace středověkého "kapitána/bandity/kupce/šlechtice", hratelnost

Proti: místy nedotažené

+11 +13 −2

Midnight Nowhere

  • PC 45
Nepatřím zrovna mezi HCéčkaře adventurního žánru, to, co hry této kategorie dávají svým přístupem hráčům, mi ale připadá více než zajímavé. Adventury jsou oproti jiným o zklidnění, pomalém postupu, uvažování, vychutnání si příběhu a také většinou seberou více času na dokončení, než je u her běžné. A přesně s tímto jsem šel i do této hry. Kór když příběh zněl hororovým tónem, což je melodie, která láká mocněji než hlasy pověstných Sirén.

Antré příběhu a postava, trpící amnézií - to je samo o sobě dost okoukané zboží, závan mrazivé atmosféry po probuzení v márnici je ale z počátku potřebným hnacím motorem mé dychtivosti a vydrží až do odkrytí tohoto mystéria. Atmosféra pak ještě drží, potom ale hlavní hrdina promluví. Nejde ani tak o samotný dabing (celkem slušný), jde hlavně o reakci na vlastní podivnost situace - náš bezejmenný muž trpí ztrátou paměti, má ale neskutečně silácké kecy a s jistým cynismem v hlase okomentuje vše, aniž by se pozastavoval nad svou situací a děním v dané lokalitě (to se mi nezdá košer).

Lokalitou je v prvních čtyřech částech místní nemocnice, ve které začínáme nacházet střípky toho, proč a co se vlastně stalo a vesměs jde o nalezení klíče k opuštění tohoto prostoru (platí o všech částech). A tu je další kámen úrazu – prostředí, ač má své zvracené kouzlo, působí prázdným dojmem a až na pár výjimek, jako jsou toalety (kabinky) nebo místnost s magnetickou rezonancí a pár dalších, jde o generální jev. Možná je to také tím, že v nemocnici nenarazíte na živou duši, i přesto… Další části tvoří pak vězení a policejní stanice. Ve věznici sice už probíhají rozhovory, ale atmosféra zde hodně dostává na prdel a sklouzává až k parodii (nepřevtělila se tu hra do trampot o neohroženém policistovi Pankrácovi?). Také zde dochází k prvním závažným chybám, které můžou způsobit nutnost rozehrát hru od úplného začátku (u mě nakonec nehrozilo - díky ukládání do více savů - a nedošlo tak k agónii a urychlenému delete z disku). Nejen že se při takovém okamžiku nedal provést úkon, zapříčiněný nahlédnutím do návodu (kde jsem se mimochodem dočetl, že jsem to dělal správně), ale také to, že po nahrání uložené pozice jsem se opět objevil v nemocnici a to jsem byl prosím o dvě části dál.

Takže alt-tabnout hru, alespoň u mě, nešlo. Dalším zklamáním je potom technické zpracování, kdy dochází ke kolizím s předměty, 2D pozadí působí zase amatérským dojmem (zvláště v době kdy, vznikla třeba Syberia 2) a samotný pochyb 3D postav se mi zdál přemíru prkenný. Zvuk (u hudby nevím, nepodařila se zprovoznit) sice třeba nebyl špatný, ale s občasným přeskakováním v hlase dabérů jsem spokojený nebyl. Také ovládání nic moc - je hodně krkolomné a ikonky znázorňující úkony jsou IMHO trochu matoucí. V prostředí navíc dochází k zákysům a pixel huningu, protože jste na předmět nenajeli s tím správně vybraným úkonem (a to je pakárna nehorázná). Pokud tak totiž neučiníte, předmět zůstává skryt. Hodně zabolí (zachybí) také nemožnost dvojkliku pro rychlé opuštění místa.

Abych jen nehanil, ve hře je pár úsměvných momentů, jako když jsem při procházení složek v počítači našel adresář s hrami. Po kliknutí na jednu z nich se vždy objevila hláška, připomínající doby herní historie (nedostatek EMS). Mimo to se některé hádanky dají považovat za zdařilé (mají zajímavou pointu), některé části rozhovorů za vtipné a zapomínat nesmíme na celou myšlenku příběhu, která žel zůstala nevyužita.

Pro: narážky na herní historii, myšlenka příběhu, občas výborná atmosféra

Proti: bugy, hlavní hrdina, předvídatelnost, graficky nepěkné

+11

Cities XL 2012

  • PC 65
Mám to štěstí, že jsem se se sérií Cities nikdy nesetkal. Respektive jsem o ní věděl, ale nikdy jsem jí z žádného pracného důvodu nehledal. Jenže pak přišla doba, kdy já potřeboval odreagovat a odpočinout si od strastí reality a tak přišla řeč na nějaký simulátor, co jiného, než nejlépe města.

Co se týče simulátorů, tak mám největší vzpomínky patrně na Simcity. Kdo také ne. A upřímně Vám můžu říct, že Cities i po všemožných úpravách ve mně nevyvolala takové pocity, jako to tenkrát dokázalo Simcity 3000. Ano, v vině může být fakt, že jsem byl mladší, ale také i to, že Cities XL 2012, ať už je jakákoliv verze, má neuvěřitelné množství chyb. Co naplat, že kameru můžu přiblížit až do města a kliknout si na jakékoliv auto, které jede po silnici a sledovat okolí, když mi to auto může kdykoliv zmizet.

Celá ta hra je jednoduše neuvěřitelně nedotažená. Vůbec nebere v potaz postavy, které v tom městě žijí. Prostě jenom řekne, že je potřeba nových kvalifikovaných, popřípadě nekvalifikovaných pracovníků a pokud je nepostavím tak přes to nejede vlak.

Cities XL 2012 se tak jeví velice hezky, ale komplexně je neuvěřitelně mimo a po chvíli začne nudit svojí stereotypností. Simcity, ať už bylo jakékoliv, vždy překvapilo něčím, co dokázalo být odlišné. A to tahle hra prostě nedokáže a to i v případě její bůhví kolikáté verze. Nicméně nemůžu říct, že bych se v ní nevyřádil. Vyřádil, ale myslel jsem si o ní svoje. Proto hodnotím právě 65ti procenty.

Pro: Pro odpočinek naprosto ideální

Proti: Řada odporných a zbytečných bugů, které zkazí radost z postaveného města

+11

TOCA 2: Touring Cars

  • PC 85
Na demoverzi této hry jsem narazil roku 2004, byla obsažena v CD přiloženému k časopisu PPK, obsahovala dva vozy a jednu trať. Tehdy jsem byl nadšen ze systému poškození vozů, pohledu z interiéru a především z velkého množství počítačem řízených soupeřů, se kterými bylo zpočátku těžké držet krok i na střední obtížnost. Tehdy jsem neměl volant, pouze klávesnici, na které se vozy ovládaly dost obtížně, po každém trochu delším podržení směrové šipky následoval těžko kontrolovatelný smyk. Později jsem hru hrál s volantem při pohledu z interiéru, s volantem se zde vůz ovládá mnohem příjemněji.

Plnou verzi jsem hrál až roku 2007, zpočátku jsem se od ní nemohl odtrhnout, strašně moc mě bavila. Nejraději jsem jezdil s Fordem Mondeo, líbilo se mi jeho modrobílé zbarvení. Hra obsahuje velké množství různých šampionátů, mimo jiné i Formula Ford Cup či Ford Fiesta Cup. Hlavní soutěží zde je BTCC, kterému tehdy vládly bílé vozy Nissan Primera. Hra nabízí velké množství tratí, většina z nich tvoří kalendář BTCC, ostatní jsou smyšlené. Nejraději jsem měl Brands Hatch společně s Doningtonem. V Brands Hatch jsem měl moc rád klesající první zatáčku, kterou je těžké správně projet, v Doningtonu zase šikanu před cílovou rovinkou. Před závodem se jede jednokolová kvalifikace. Po prvním závodě v šampionátu jsem byl poněkud zaskočen diskvalifikací, neboť jsem neabsolvoval povinnou zastávku v boxech, myslel jsem si, že jsou nepovinné. Samotné zpracování zastávek je velmi zdařilé. Moc se mi líbilo proměnlivé počasí během závodů, díky včasnému zastavení v boxu pro mokré gumy jsem nad soupeři párkrát získal mírný náskok.

U hry jsem se vždy výborně bavil, dobří soupeři mě nutili k bezchybné jízdě, nutnost zastavit v boxech zase k přemýšlení nad strategií. Pro mě nezapomenutelný automobilový simulátor, který si kdykoliv rád zahraji.

Pro: zábavnost, licencované vozy, systém poškození, pěkné intro i menu, jízdní vlastnosti vozů, vysoká obtížnost, proměnlivé počasí, zastávky v boxech, jednokolová kvalifikace

Proti: moc těžké ovládání vozů na klávesnici

+11

Dungeon Defenders

  • PC 60
K této hře jsem se dostal po dohrání Orcs Must Die! na doporučení, že jde o lepší tower def. hru.
S tím rozhodně nemůžu souhlasit, protože jedinné + pro DD je, že jde hrát co-op. Zbytek je daleko za OmD!
Začátek vypadá slibně, domluvíte se se s kamarády, nebo se někam lognete na obtížnosti normal a hrajete, sbírate nové itemy, levelujete a postupně zvedáte obtížnost. Expy letí celkem rychle, takže faktor zábavy je na maximum, pobíhate jako magoři a likvidujete monstra.
Pak to ale příjde. Jeden z největších kiksů hry. lvl. 70, celkem silná výbava, obtížnosti jako je normal/hard/insane splněny a před vámi je poslední obtížnost nightmare. S výbavou, co máte je tato obtížnost defacto nemožná udělat, takže nezbývá nic jiného, než připojit se k jiným hráčům s vyššíma lvl. Celkem super nápad, ale háček je v tom, že vás po zhlédnutí vašich statů a výbavy okamžitě kicknou, protože příchodem dalšího hráče se zvedá počet enemy na vlnu, tudíž jste přítěží.
Pak je zde další možnost, a to v obchodech kupovat od těhle highskillerů výbavy, které oni prodávají za brutální ceny. Zde se začíná faktor zábavy blížit k nule, protože obtížnost insane je taková nuda a many(měna ve hře) je strašně málo za splněné kola. Což by se ještě dalo unést, ale každý předmět jde upgradovat od jednoho bodu(ty horší) až po 300 upgradů, kdy cena každého bodu upgrade se zvyšuje.(pro představu, věc s 240 upgrady vyjde na 2 milardy many) a abyste mohli hrát NM, tak ty věci musíte mít upgradované, jinak kick.
Pak je zde poslední možnost, asi ta nejjednodušší a to je použít hack na manu. Nikdo to nezjistí, dokonce se po tom ani nikdo nepídí, takže proč to hrát jak magor donekonečna, když si můžete hacknout 2mld. many během okamžiku. Dokonce jdou hackovat i itemy ze hry (jejich staty)
To už je faktor zábavy v mínusových hodnotách, protože hra jako taková ztrácí smysl.
Další ojeb je, že nejvíce preferované povolání jsou stavitelé, protože jen oni umí zastavit hordy enemy v NM. Takže rangeři/barbaři, atdd. jsou v hajzu, protože jejich pasti a skilly nikdo nepotřebuje, takže vás kicknou, ikdyž máte staty velmi dobré.
Kouzelník patří do skupiny builder, ale upozorňuji, že tahle postava vás dokáže připravit o zrak. Jeho věže plivou různobarevné střely (dle elementu) a když jich je hodně a že jich musí být hodně, tak se budete i hodinu dívat na stroboshow gigantických rozměrů.

Samotné stavění není nijak složité oproti OmD! , kdy jsem musel mapu procházet a plánovat kde co postavím a kde zatarasím. Množství pastí u DD je opravdu chabé a narozdíl od OmD! nezajímavé.
+11

Insanely Twisted Shadow Planet

  • PC 70
Shadow Planet nenudí. Hraje se dobře, ve správně načasovaných intervalech střídá různá prostředí a přidává nové vybavení. Jenže na druhou stranu ani ničím neohromí. Hádanky jsou primitivní s průměrnou zajímavostí, akce je slušná, opravdovou výzvou jsou jen někteří bossové.

Čekal jsem, že největší předností bude atmosféra, ale ta mi zde nakonec přijde jako nejslabším prvkem. Hra na mě nedokázala prakticky vůbec zapůsobit. Vzhledově je určitě pěkná, zajímavá i unikátní, ale i když proti mému létajícímu talířy stojí gigantické monstrum nebo obří přístroj, hra to prostě neumí působivě podat. Pochopitelně ve chvíli kdy mluvíme o atmosféře, jde o silně subjektivní pocit a těžko přesně definovat, kde je problém. Mým hlavním podezřelým, minimálně s největším podílem viny, je nevýrazné ozvučení v celé hře a to jak zvukové efekty i hudba. Skoro jako by nejvýraznějším zvukem bylo vrčení mého létajícího talíře.

ITSP je dobrá, nepříliš rozsáhla hra, která zabaví. Rozhodně stojí za zahrání. Rád jsem u ní strávil čas, ale příliš mě neohromila. Škoda, osobně jsem právě od tohoto kousku čekal víc.
+11

MechWarrior 3

  • PC 90
Do téhle hry jsem se svého času strašně zažral. Už jenom to skvělé intro. Pouštěl jsem si ho stále dokola a řekl bych, že lepšího není.

Mechwarrior se odehrává v daleké budoucnosti, kde války vypadají úplně jinak. Dominují obrovské stroje ovládané lidmi, a až po okraj nabouchané kanóny. Atomovky už nejsou v módě, protože by už pomalu neměli co ničit. Ani by to nebyla taková zábava.

Hra samotná je náramně vtahující. Začínáte s průměrným mechem, a postupem ve hře si odemykáte lepší zbraně či větší a větší mechy. Platí tu, že čím máte větší stroj, tím jste silnější. V téhle hře se nehraje na nějaké malé, rychlé skákavé pidižvíky. V tomhle případě stačí jedna salva řízených raket.

Super je, že hra se zaměřuje čistě jen na boj. Většinou na rozlehlých pláních. Žádné hádanky, či bloudění v koridorech se tu nekoná. Ono by to ani jinak nešlo, protože v téhle hře je opravdu všechno megalomanské. S tím souvisí hlavně fyzika. Než rozkmitáte, do slušného pohybu nějakou velkou krávu, tak to dá dost práce. Stroje jsou strašně nemotorné, takže by nějaké překážky akorát překážely zábavě.

Grafika je skvělá. Z dnešního pohledu by se mohla zdát dost archaická, ale umí krásně vykreslit megalomanskou atmosféru bojů v obrovských arénách. Působí tak nějak autenticky a uvěřitelně. Stejně jsou na tom i zvuky. Všechno navíc precizně zpracované, bez chyb. Umělá inteligence se chová tak jak má. Běhá okolo Vás, a jakmile je na dostřel, pálí ze všeho co má k dispozici.

Jediné co mi vadilo. V pozdějším stádiu hry zjistíte, že nepotřebujete nic jiného, než čtyři PPC. Nasadit si Target Computer a na zbytek stroje narvat co nejvíc chlazení. Potom stačí na dálku protivníkovi zaměřit nohu, ze všeho najednou vypálit, a je po boji. Nějak mi chybí využitelnost ostatních zbraní a vybavení. Po tomhle se stává z hry procházka růžovou zahradou.

No nic, stejně mě to strašně bavilo. Připadal jsem si jako absolutní král..ha, ha, ha. Kdo se mi teď postaví!

Pro: megalomanské zpracování, boje, boje, pocit z bojů

Proti: nevyvážené zbraně, po zjištění správné taktiky, velká jednoduchost

+11

Team Fortress 2

  • PC 90
Přes 50 odehraných hodin a dostávám se ke komentu až teď. Takže ve zkratce: obrovská rozmanitost jednotlivých povolání a týmová soudržnost dělá z TF2 jednu z nejlepších tučňákových stříleček. Každé povolání má své specifika a Valve šlo až tak daleko, že i svůj nezaměnitelný ksicht a hlášky. Jednotlivá představení v krátkých filmečcích je něco tak krásně inovativního a hravého, že se člověk až nad tím rozplývá. Hravost a nadsázku podporuje ještě krásně kreslená grafika. Škoda jen, že není víc zajímavých módů (všechny se de facto točí okolo jedné a té samé premisy) a některé z nich se zvrhnou na prachobyčejný TDM. Záleží také na zkušenosti svých spoluhráčů a týmové spolupráci, protože u útočící strany u Paylodu tři inženýři a žádný medic není to pravé ořechové. Poslední dobou hrozně návykové a navíc: kerá multiplayerová hra má tak úžasný soundtrack? Ze Spy Theme mi běhá mráz po zádech...

Pro: Návyková a jednoduchá hratelnost, rozmanitost postav, soundtrack a péče Valve (filmečky, vylepšení)

Proti: Stereotyp jednotlivých módů, hodně záleží na týmové spolupráci, kolegiálnosti a kompromisech

+11

Adrenalin: Extreme Show

  • PC 50
Zo začiatku hrania si poviete: Vau, dobrý nápad (aj keď nie zrovna originálny), pekná grafika a zaujímavé spracovanie za nízku cenu. Neskôr vám dojde, že kupovať (sťahovať, inštalovať) túto hru bol OMYL. Už po pár desiatkach minút nastáva neskutočná nuda, otrava a stereotyp. Neodporúčam túto hru nikomu

Pro: nízka cena, spočiatku zábava

Proti: amatérske spracovanie, stereotyp

+11

Dawn of Magic

  • PC 45
Dawn of Magic je podľa mňa jedna z najslabších "diabloviek". Ako už názov hovorí, budete v nej používať hlavne mágiu. Kúziel je obrovský počet a niektoré naozaj stoja za to. Zaujímavé je aj to, že s naučenými kúzlami sa mení vzhľad vašej postavy. Čo sa mi na hre naozaj nepáči je slabý príbeh, zlé spracovanie, grafika a hlavne nulová zábavnosť. Mňa táto hra vôbec "nechytila". Odporúčam len "diablovkárom", ktorých najviac baví hra za mága.

Pro: počet kúziel a ich spracovanie, meniaci sa vzhľad hrdinu

Proti: príbeh, spracovanie , nuda, grafika, rozľahlé no prázdne mesto, chyby

+11