Pro pohodlnější navigaci i přístup k pokročilým funkcím Databáze-her.cz doporučujeme povolit si ve svém prohlížeči JavaScript.

Nejlépe hodnocené komentáře

Superbrothers: Sword & Sworcery EP

  • PC 65
Hra, která původně vyšla na zařízení pro lidi, kteří se většinou jejich vlastněním chtějí cítit vyjíměční. V podstatě přesně pro takové lidi tahle hra je. Hipsterský výstřelek líbivé retro grafiky a hudby s frikulínsky (neobvykle, chcete-li) vyprávěným příběhem.

No, abych hře vyloženě nekřivdil - věřím, že na dotykové obrazovce by to mohlo být docela fajn, ale s myší je to tak trochu nuda. Zabugovaná. Silně doporučuju neklikat na nic během skriptovaných animaček. A pak je tu ta věc, že x dní místo hraní čekáte na real-life úplněk. (Lze obejít podváděním s datem, nebo nějakou blbinou, která je ale přístupná jen v době, kdy to člověk ještě nepotřebuje.)

Velká část pozitiv je holt spjata s povahou mateřské platformy a na PC se kouzlo jednoduše ztrácí. Pokud tam vůbec někdy bylo - objekty s nakousnutým jablíčkem konec konců nevídám u lidí, které je problém potěšit.
+11

Spellcross: Poslední bitva

  • PC 70
70% dávám jako ne-fanoušek strategií, zvláště tahových (vedou u mně HOMAMy a Jagged Alliance 2, takže snad chápete:).

Z historického hlediska se jedná o jeden z prvních zářezů našich sesterských zemí (i když především Slovenska - česká strana přispěla snad jen dabingem a distribucí;) v zahraničí (Mobygames uvádí recenze v němčině a údajně se prodávala i ve Velké Británii). Jakožto strategický elév musím pochválit zvláště originální námět a hudbu. Rovněž taky přítomnost "hrdinských", tedy pojmenovaných, neanonymních postav.

Vydáno též jako cover CD v magazínu Excalibur v roce 1999 (i s poměrně rozsáhlým manuálem přetištěným v časopise).
+11 +14 −3

Rise of the Argonauts

  • PC 50
Vezmu to jen stručně protože předchozí komentáře popisují víc než dost ze hry.
Jako fanoušek řecké mytologie ( Starořecké báje a pověsti bylo moje nejoblíbenější čtení asi od druhé třídy ) jsem se docela těšil že uvidím některé z bájných postav. Co ale americký mišmaš provedl s postavami a bájemi bylo dost drsné.

Nicméně hlavní výtku mám k samotnému hraní. Tutoriál byl ještě obstojný a potěšila grafika, jenže v dalších částech hry bylo snad méně boje než v tutoriálu. Jediná bojově zajímavá část tak byla gladiátorská aréna a finální boje v poslední úrovni. Zbytek bylo poměrně dost nudné pobíhání tam a zpět při řešení tradičních "rpg" questů velmi pochybné kvality.

Vyzdvihl bych snad jen řešení politického souboje, zbytek hry byla těžká nuda občas proložená minutou zajímavého souboje.

Pro: Grafika, povedený soubojový systém

Proti: Chození, nuda, chození, nuda, málo nepřátel.

+11

World of Magics and Heroes

  • PC 5
No definitivně to nejvydařenější RPG které jsem hrála. Skyrim se může jít zahrabat :D Snažila jsem se to dohrát ale neměla jsem na to sílu. Stejně si myslím že si zasloužím zaškrtnout si 'dohrál jsem hru' alespoň za snahu, stálo mě to hodně sil. Mimochodem ty povolání jsou velmi nápaditá: Válečník, kouzelník, a (a teď se všichni podržte) záhadný cizinec, óóó! Promiňte, možná jsem moc tvrdá ale ta hra (bylo to kvůli mé vlastní demenci ale stejně mě to naštvalo) mi po... ehm, 'pokazila' rozlišení a já teď nevím jak to spravit. Navíc mám neblahé tušení že mi i zavirovala můj milovaný notebook. Takže asi tak.

Pro: Snaha byla.

Proti: Dialogy dementní, systém boje dementní, bug se zdravím a mohla bych pokračovat :D

+11

R.U.S.E.

  • PC 80
Podobně jako jsem to měl u World in Conflict, budu to mít i zde. Je třeba totiž zmínit, že strategie tolik nevyhledávám, i když si u nich vždycky užiju pořádného, velitelského rozhodování, u komentářů nevím, kde začít! Takže asi takhle ...

Jelikož mi v poslední době 2. světová válka poměrně chybí, odhodlal jsem se vyzkoušet něco "nového", než je pro mne zvykem. RUSE jsem měl v hledáčku už poměrně dlouho, tudíž jsem neváhal a vyzkoušel jej s vidinou uspokojení mé "druhoválečné krize" :)

Asi největším kladem RUSE pro mě je, že se všechny mise odehrávají na pozadí skutečných událostí (bitva o Arnhem, vylodění v Normandii, bitva o výběžek u Bastogne, ...), tudíž mi ani tolik nevadilo, že samotné bitvy jsou spíše smyšlené.

V prvních misích mě poměrně iritovalo, že jsem omezen pár tanky a několika četami. Posily sice občas přicházeli, ale celkově jsem potřeboval boj mít ve vlastních rukách. Oproti World in Conflict je na tom RUSE trošku chytřeji. Nestačí jen likvidovat nepřátele – získáváte za ně sice zkušenosti body – ale abyste mohli posílat do boje další jednotky a vehikly, je nutné vytvořit si zásobovací základny, které vás budou držet nad vodou. Samozřejmě je potřeba tyto základny chránit, nepřítel po nich jde jak po flusu! Párkrát se mi i stalo, že jsem misi musel splnit s omezenými zdroji, což občas dokáže pěkně pozlobit, zvláště v pokročilých fázích mise.

RUSE ale nestojí jenom na boji. Disponuje i speciálními lstmi, jako špionské odhalení nepřátel, rádiovým klidem a není od věci poslat falešnou ofenzívu v podobě náletu, či tankového útoků. Lsti se vám plní časem, tudíž nejsou ihned k dispozici, ale je třeba na jejich "dobití" počkat! Myslím, že není třeba dodávat, že takové odhalení nepřátel ušetří spoustu překvapení!

Co se týče grafické stránky hra překvapila maximálně, i když jsem hrál ve většině případů odzoomovaně, je možnost si hru i přiblížit. Na maximimální přiblížení je třeba i obyčejné městečko plné detailů a při té rozloze nezbývá než smeknout!

Negativ sice moc není, i když občasná obtížnost misí, které jsem splnil je díky "pokus, omyl". Možná to i byla nepochopenost, či princip dané mise. V předposlední misi se mi i stalo, že jsem misi nesplnil, přičemž si nejsem vědom žádné chyby, či nesplnění úkolu – opět pomohl "pokus, omyl".

RUSE: Dle výše vypsaného to vypadá, že hra nemá tolik negativ, ale hodnocení mezi 70-80% je pro ni adekvátní. Třeba u World in Conflict mě zaujal příběh, i když byl silně provařený! Tady sice nějaký náznak máme, ale nic zajímavého! I tak se přikloním k té lepší známce, jelikož mi RUSE nabídlo přesně to, co jsem hledal!

Pro: pozadí skutečných bitev, lsti, potřeba být ve střehu a sledovat dění po celé mapě,

Proti: slabší příběh, plnění misí stylem "pokus, omyl", občasná hektičnosti misí,

+11

Magicka: The Stars Are Left

  • PC 70
The Stars Are Left mě jako DLC docela překvapilo. Jednak proto, že paroduje Cthulhu a jednak proto, že se kvalitou úrovní vyrovná původní hře. Vylepšuje grafiku a přidává několik úrovní, tentokrát s mnohem nižší obtížností. V závěru ovšem stejně dokáže hráče pořádně naštvat agresivním bossákem. Pro dva je jeho porážka pořádnou výzvou a upřímně, sám bych ho sundávat nechtěl. Škoda jen, že celé dobrodružství o třech kapitolách skončí za 3-4 hodinky, ačkoli se to dá od DLC čekat. Koupil jsem ho za necelé kilo, což byla celkem férová cena.

Pro: nové dobrodružství, mírně vylepšená grafika a vše, co bylo dobré na původní hře

Proti: bugy, uvítal bych delší herní dobu

+11

Ancient Domains of Mystery

  • PC 95
Ti, kteří se nezaleknou ascii grafiky (jenž navíc ve výsledku zpřehledňuje a urychluje hraní), náročnějšího ovládání a z počátku častého umírání po čase zjistí, že ADoM je jedna z nejpropracovanějších RPG, kde úvod hry odhaluje jen špičku ledovce dobrodružství, které lze označit doslova za pohlcující. Začínáte na maličkém výseku mapy, nejste nic víc, než prapodivný @, ale s každým dalším questem se vám odhaluje barvitý fikční svět kotliny uzamčené v horském pásmu Drakalor Chain. A je to jen síla vaší fantazie, která nakonec transformuje ascii symboly do roztodivných příšer, bájných artefaktů, chmurných kobek a jeskyní, postav nabízejících vám pomocnou ruku a krajiny, kterou pomalu ale nezadržitelně zaplavují síly chaosu. Chaos přitom pomalu ovlivňuje i hráče, takže jak stoupá zamoření Drakalor Chainu objevují se u herní postavy nejrůznější mutace. Z těch vypečených je to například ta, kdy vaše ruce způsobují otravu, což sice můžete s výhodou použít proti nepřátelům, ale zároveň je také otrávené všechno, čeho se dotknete. Tedy i jídlo.

ADoM, jakožto roguelike, je postavený také na znovuhratelnosti, tudíž obsahuje náhodně generované dungeony. Některá místa však zůstávají vždy stejná. Je tak vyvážen podíl z touhy po neustálém objevování a z pocitu nostalgie při návštěvě starých známých míst (krajina Drakalor Chainu, vesnička Terinyo a mnohé další lokace, např. včetně kasína). Se znovuhratelností souvisí i zásadní vlastnost žánru roguelike a to tzv. permadeath. Pokud tedy v ADoMu zemřete, smaže se vaše jediná save pozice a vy musíte začít od začátku. Tato vlastnost (která zdánlivě vypadá jako šílené hardcore) však patří k logice žánru a chytře eliminuje stereotypní pilování lineárního postupu skrze save/load jako je tomu v jiných hrách, kde za chvíli víte, co vás za každým rohem čeká, a nutí vás k taktickému, opatrnému hraní. Zábavné tedy není pouze odhalování děje, ale v podstatě i umírání, neboť díky němu můžete zkoušet nové a nové taktiky v neperzistentním světě. Taktika je také podpořena tím, že hra je přísně tahová - jeden váš pohyb roztiká vnitřní hodiny Ancardie. A svět se pohne. A tak dál a dál až k branám Chaosu. V ADoMu je navíc každé hraní díky jeho komplexnosti skutečně jiné než předcházející a každá kombinace rasy a povolání vyžaduje díky různému mixu skillů, speciálních schopností a talentů jiný herní přístup.

Byť se může ze začátku zdát ADoM nehratelný, lze postupně díky odhalovaní obrovského množství herních faset (pro představu: guidebook má přes 400 normostran prostého textu; hra samotná obsahuje cca 400 typů monster, 700 předmětů a 60 artefaktů) dospět až k tomu, že úvodní pasáže jsou pro hráče v zásadě velmi snadné. A právě v bohatosti vyváženého herního systému leží převeliký potenciál této hry. Když ji budete hrát málo, půjdete po povrchu. Ale čím více budete v hraní postupovat, tím budete nadšenější a nadšenější. Na internetu naleznete mnoho hráčů hrajících ADoM deset i více let, kteří na svých nabušených železech s několika procesory a gigabyty paměti stále znovu a znovu zdvihají jím kdysi hozenou rukavici. Co může být větším důkazem jeho kvality? Co může být větším důkazem jeho kvality, než to, že i deset let po ukončení jeho vývoje se našlo dostatečné množství fanoušků, kteří v kampani na serveru Indiegogo jeho vývoj obnovili? Osobně pro mne v žánru RPG byly mezníkem dlouho pouze dvě hry - Dungeon Master a Wizardry VII. Tou třetí se stala Ancient Domain of Mystery. Máte-li tedy času nazbyt: neváhejte!

Pro: komplexnost, znovuhratelnost, prvky vlastní žánru roguelike (permadeath, ascii, náhodně generované dungeony), příběh a vyváženost mezi příběhem a crawlováním

Proti: Do hry se déle/dlouho proniká

+11

Super Street Fighter 4: Arcade Edition

  • PC 70
Předem musím avizovat že s předcházejícími díly nemám žádné zkušenosti a první díl co jsem viděl byla klasická IV. Proto můj komentář může být zajímavým spíše pro lidi jako já spíše než pro ostřílené street fightery. Pokud bych měl charakterizovat změny oproti čtyřce tak jsou to především nové lokace, nové postavy a pro každou z nich nové kombo. Základ však zůstává stejný.

Hra je klasickou 2d bojovkou podobnou například staršímu Body Blows. První čeho si všimnete je grafika, ta je vykreslená pěkně do pseudo 3d komiksu. Postavy jsou pěkně vymodelovány a svižně se hýbou bez nějakých zádrhelů. Co se mi obzvlášť líbilo byly lokace, které jsou živé a v pozadí se furt něco hýbe, někdy i reaguje na dva bojující. Zvuková stránka je super, postavy jsou namluvené a každá má svůj hudební motiv. Některé motivy se dobře poslouchají i mimo hru a většinou jsou docela charakteristické. Oproti IV už zde není úvodní popová píseň, pro některé spíše plus.

Hra nemá s reálným bojem moc společného. Kromě různých magických komb tu jsou i takové perličky jako je kopaní s hlavou dolů nebo klouzání po zatvrdlé zemi. Do dokonalosti to přivedla nová postava T.Hawk, která se vrhá na soupeře ze všech úhlů se zakloněnou hlavou. Bojím se že kdyby se toto nějaký shaolin naučil, tak by to byl jeho první a poslední úder před zlomením krční páteře. Stranou není ani oblečení a účesy. Šatičky a dlouhé copy bych ještě přežil, tak holt holky přijdou o vlásky nebo o oblečení. Ovšem z nové postavy Makoto by měl především radost Agent 47, který by mohl doma zapomenout strunu a v klidu popadnout její dlouhý pásek uvázaný kolem krku.

Ovládání je přirozené a intuitivní, 3 tlačítka na kopy a 3 tlačítka na pěsti. S jejich kombinací se brzy naučíte zvládat všechny možné chvaty. Bez toho aby jste se naučili jejich kombinace, vhodné protiúdery a pohyby soupeře můžete na nějaký multiplayer nebo i na obtížnost medium ve hře zapomenout. Na klávesnici se dá většina komb dělat bez větších problémů, ovšem ne všechny. Dá se říct že některé postavy jsou dělané na klávesnici, zatímco jiné spíš na páčky.

Mít v bojovce nějaký příběh je možná zbytečné, přesto tu něco takového je. Každá postava má v turnaji intro a outro ve stylu anime vysvětlující její motivace. Bohužel tady to zůstalo na půl cesty. Nejen směšné, ale i ty potenciálně vážnější střípky (Guile, Cammy, Blanka) jsou povrchní a příliš krátké aby nějak zvlášť zapůsobily. Takže zůstáváme u klasického vyřazovacího kde je na konci arcizloduch.

Rozdílné postavy s rozdílnými styly jsou super. Každá má svého rivala a ke každému má v případě výhry svou hlášku. Trošku mě zarazilo, že asi 6 postav má dost podobné ovládání a pohyby. Jelikož jsou i docela jednoduché, tak je to ideální rozjezd pro začátečníky. Nové postavy se mi vesměs líbí, démonický Hakan s nezaměnitelným stylem tureckého zápasu, Juri s taekwondem či vězeň Cody jsou super. Vadil mi jen už zminěný T.Hawk a podivné zbytečné odvozeniny Oni a Evil Ryu. Trochu mi ve hře chybí postava ovládající klasickou Capoeiru. Velikým zklamáním je hlavní nepřítel, který je dobrý jen tím že ukradl nejlepší pohyby od ostatních a každé jeho kombo má přednost.

Street Fighter IV je nejlepší současnou bojovkou na PC. Ti, kteří nehledají reálnou simulaci zápasu budou nadmíru potěšení. Hra by mohla lépe vtáhnout nějakou příběhovou zápletkou, v dnešní době si dokážu i představit nějakou širší úpravu vzhledu a zastoupení bojových stylů, ale díky za to co vzniklo.

Pro: Stylizovaná grafika, hudba, jednoduché ovládání , postavy

Proti: plytký příběh, nic moc arcizloduch, ne pro každého

+11

Xpand Rally Xtreme

  • PC 85
XRX jsem už kdysi rozehrál, ale ani nevím, proč jsem ji tehdy nehrál více. Nevadí, nyní si ji můžu "vychutnat" na plné detaily a zkrátka lépe. Proč jsem napsal uvozovky? Začněme tedy grafikou. Přišel vám Flatout 2 přeefektovaný? Přišel vám Dirt přefektovaný? To stále není nic proti XRX. Něco tak rozmazaného, přesvíceného, rozostřeného se jen tak nevidí. Pod hromadou filtrů se tedy skrývá jen poměrně jednoduchá grafika, vyzdvihnul bych snad jen rozostření kokpitu při vysoké rychlosti ala NFS Shift.

Zvuky motorů jsou dost slabé, celé ozvučení bych hodnotil spíše jako podprůměrné.

A co závodění? Na začátku hry si vybíráte, jestli chcete hrát "simulaci" nebo arkádu. Dle dalších uvozovek asi tušíte, že ona simulace není o nic reálnější než arkáda. Kdysi dávno jsem zkoušel simulaci, jenže když auto na rovném asfaltu nešlo při vyšší rychlosti udržet na silnici, věděl jsem, že arkáda bude lepší volbou. Nicméně jízda na asfaltu přesto zůstala poněkud nepříjemná a dost těžko popsatelná. Jízda na šotolině a podobných površích je ale poměrně zábavná. Hru jsem hrál s volantem, pohledem z kokpitu a manuálním řazením (mimochodem takhle špatnou automatickou převodovku jsem ve hře snad ještě neviděl), což byla poněkud masochistická záležitost. Sklo auta bylo jakoby špinavé, čili při jízdě proti slunci se onen prach rozzářil a vy jste neviděli nic. Pokud jste někde škobrtli a rozbilo se přední sklo, opět jste neviděli nic. Nehledě na to, že kamera je poněkud rozevlátá a ze začátku s ní jistě budete bojovat.

Zpočátku hra baví, nicméně otravný je systém tuningu a vůbec celá kariéra, která v podstatě nemá s jakoukoliv rally soutěží nic společného. Příjemným ozvláštněním byly checkpoint závody, kde jste se vydali i mimo silnice.

XRX není špatnou hrou, ale je to spíše průměrná záležitost. Časem se nechutně zvyšuje obtížnost a já proto s hrou skončím v symbolickém postupu kariéry - 66,6%.

Galerii mých obrázků naleznete zde.

EDIT: A ještě jedna věc, i při vynuceném Vsyncu se hra podivně cukala. Nebylo to nic, co by nešlo přežít, ale rozhodně tam cosi nehrálo. Takhle synchronizovaných 60 FPS prostě nevypadá.

EDIT2: Ještě na jednu věc jsem si vzpomněl. Příjemným zpestřením byla zvěř, která vám tu a tam proběhla před autem (nejde ji srazit, nemusíte se snažit :-) a taktéž zvědaví fotografové.

Pro: Pěkná prostředí, zpočátku zábavné

Proti: Přeefektovaná grafika, postupně příliš vysoká obtížnost, systém kariéry, ozvučení, tuning

+11

Powerslide

  • PC 95
Novice, Advanced, Expert, Insane jsou vzestupně seřazené obtížnosti a jejich nastíněním zahájím svůj text. Začátečník je takové seznámení se hrou, skončit ve finiši na prvním místě ve třech trasách je hračka. Advanced představuje první výzvu, nový hráč bude pravděpodobně potřebovat několik opakování, aby nabral něco zkušeností. Ovládání je netradiční a je třeba si na něj zvyknout, chování aut připomíná plochodrážní motorky. Teď přijde Expert (v mých devíti, kdy se mi hra dostala do rukou, jsem tady narazil na betonovou zeď, dál ani krok a ve slovníku jsem si našel, že slovo expert v češtině znamená -zručný). S delšími pauzami jsem se ke hře vracel a ve vrcholné formě jsem těch devět závodů, které je potřeba v expertním šampionátu vyhrát, trénoval bezmála měsíc. Pak se povedlo a já s dojetím koukal na trofej jak vyjíždí z mechanismu úkrytu (trofeje byly ztvárněny krátkou animací). Tento úspěch se mi později povedlo ještě jednou nebo dvakrát zopakovat, ale zde mé schopnosti až doposud končí. Úroveň Insane.... je šílená. Auta se rapidně zrychlí (vaše i soupeřů, těm zřejmě o něco více), AI "nedělá chyby" a zvítězit je takřka nemožné. Viděl jsem na YT video, kde to kdosi dokázal a dodnes uvažuji, jak dlouho vytvářel tak zdařilou videomontáž. Ne, to prostě nelze. :D

K výběru je několik typů aut, od sportovních bugin, přes třidu muscle, po různá experimentálně-futuristická vozidla. Do každého typu si můžete vybrat stylizovaného řidiče, o každém je k přečtení krátký bio odstaveček. Všímavější potěší bratrská dvojice Mad a Max (hra je značně inspirována filmy s Šíleným Maxem). Co se týká singleplayeru - jiný mód než Championship jsem prakticky nehrál, Single race ve mě nevzbuzoval ten adrenalin, kterého jsem mi v šampionátu dostávalo v koňských dávkách (jednotlivé závody NEBYLO možno restartovat).

Hra nabízí dva módy pro mulťas. Klasické závodění, které není třeba více rozebírat, ale je to fajn změna, proti AI protivníkům a režim Fox and Hounds - Hon na lišku. Jeden z hráčů je liška a ostatní jej nahánějí. Liška má za úkol udržet si svůj status po dobu čtyř minut. Přijde o něj tak, že do jejího auta narazí jiné auta nějakého Psa. Dosažený čas se lišce pozastaví a role se vymění.

Nevzpomenu si, jestli jsem na podobně pekelnou zábavu narazil v jiné závodní hře. Maximum hráčů, které jsem v multi zažil jest tři, já, bratr a otec, ale i v tomto počtu to byla zábava královská. Nahánění, těsné míjení se o centimetry, do toho jednoduché zbraně v podobě fireballů a jakýchsi hopkajících přízračných min. Krása... je mi líto, jak tento kousek upadl v zapomnění.

Dodnes si pamatuji, že se k nám dostala těsně po vydání: měli jsme štěstí, v JRC tehdy stála 1599,- to jsme na ní jen smutně koukali (před tím jsme hráli demoverzi) a měsíc na to nás čekalo naprosté překvapení, když hru slevnili na tehdy naprosto nestandardních 99,-. Hodně muziky, za fakt málo peněz. Ehrm, soundtrack taky stojí za zmínku. Techno skladby nesednou každému, ale krásně ladí s postapo atmosférou a ve mě jaksi probouzeli závodního ducha. Ještě zmíním, že grafika na svou dobu byla rozhodně našlapaná a detailní a ještě i dnes je to koukatelné, rozhodně neoslepnete, když se pokusíte zjistit, o co jste tehdy vlastně přišli.

EDIT: 4/9/2013, dnes jsem ten šampionát na Insane vyhrál. Jde to. Je to brutálně těžké, ale jde to.

Pro: grafika, obtížnost, soundtrack, ovládání, celková hratelnost

Proti: obtížnost, těžko někoho sehnat do multi

+11

Sniper Elite V2

  • PC 85
Sháněl jsem nějakou pěknou střílečku, nejlépe snipovací, ale ne moc prestealthovanou ani moc rambičskou. Mé přání bylo splněno tímto titulem.

Hru jsem prošel do Mission 7: Karlshorst Command Post na druhou nejtěžší, potom jsem zklamal a jel jsem na Custom (balistiku a všechno jsem nechal, akorát nepřátele jsem zhloupil).

HRA, HRATELNOST
Netajím se tím, že když hra není lineární a koridorová, tak se ztrácim... Ano, hoďte si po mě něčim, jsem takový. Naštěstí tato hra nabízí většinou několik koridorů, kudy jít, což mi vyhovuje.
Snipování jsem si užil. Už asi od třetí mise jsem docela dokázal odhadnout pokles a podobý věci, takže střelba a vše okolo ní mi vyhovolalo.
Pokud se zrovna nesnipilo, tak jsem s pochopitelnými důvody chodil s Welrodem. Taková parádní pistolka.
Pokud můžu dát radu těm, kteří chtějí hrát: Při Loadoutu si berte samopal té strany, o které víte, že se vyskytuje. Dostanete málo nábojů a pak je to těžký, když jste stealthový nemehlo jako já :D
Po hratelnostní stránce hře z mého pohledu nelze vytknout nic velkého.

GRAFIKA
Jak kdy... Někdy byla pěkná (třeba grafika postav se mi moc líbí), vozidel také, zbraní... Baráky taky občas ušly, ale co se jim nepovedlo byly ruiny a různě zbořený věci. Někdy na to nešlo koukat. A taky rostlinstvo... Fuj...
Ale kdytky jsou vedlejší, z grafickýho hlediska byl nejlepší jednoznačně asi takový ten znak SE:V2 Kulka skrz vnitřnosti! Nejsem takovej typ, ale když němčourovi ustřelíte koule tak se opravdu musíte pousmát :).
Občas se mi sice stalo, že zaměřim do okna, ve kterym jsou příčky - BUM - kulka letí úplně prázdnym oknem, mozek na zdi, pohled zpět, příčky zpět. To trochu ubírá...

ZVUKY
Se zvukama je to zvláštní... To bych napsal seminárku o zvucích SE:V2... To se mi nechce... Ve zkratce:Když zvoní zvon a bouchne tank, tak si toho nikdo nevšimne?! Good Job, Rebellion...
Úplný ticho a zvuk závěru pušky je hlasitější, než moje kroky? WTF?!
V přestřelce Němcové vs. Rusové jednou vystřelim a okamžitě znají moji přesnou polohu? Neztratil by se jeden výstřel pušky mezi ostatníma? Fuck logic...
Jinak výstřely, motory i hudba to trochu zachrání...
Zvuková stránka se vám moc nepovedla, kucí...

CELKOVĚ
Až na pár drobností mi těchto 6 hodinek přineslo dost zábavy... Hru vřele doporučuju, a komu se to nelíbí, ať ... si řekně, že Proti gustu žádný dišputát :)

85% celkově
95% hratelnost
90% grafika
70% zvuková stránka
+11 +12 −1

The Saboteur

  • PC 90
Viva la France!!! Ano, jak správně tušíte, hra se odehrává ve Francii za doby Druhé světové války. Ocitáme se v okupované Paříži, kde je nácků jako tácků a povstalci číhají na každém rohu. Píšou se 40. léta a válka je v plném proudu. Hlavní hrdina Sean Devlin, Ir, automechanik, se vydává do Francie. Hra začíná v jednom francouzském nočním podniku, kde Vás kontaktuje první z hlavních osob a to přímo vůdce pařížského odboje Luc. Za pár okamžiků už vyletí (jak jinak než Vaší zásluhou) do vzduchu nacistická zásobárna pohonných hmot, což vlastně můžete považovat za zahájení vaší sabotérské kariéry. Ano, jak už sám název uvádí, stane se z Vás sabotér, kterého budou nacisté nenávidět. Poté následuje to, kvůli čemu jste do Paříže přijeli, závod v Saarbrückenu. Mezitím se seznámíme s dalšími osobami, Vittorem, italským postarším automechanikem, Julesem, nejlepším přítelem Seana, Veronique, sestrou Julese a Skylar, britskou agentkou do Seana zamilovanou. Bohužel, jak se tomu stát nemělo, ale stalo se, jste později s Julesem zajati a Jules zabit. Od té doby provází Seanův život jen pomsta, pomsta za smrt svého nejlepšího přítele, který byl popraven nacistou Dierkerem. Postupem času se Sean přidává k francouzskému odboji, kde provádí různé sabotážní mise, od zabíjení nacistických pohlavárů po ničení železničních mostů. Abych už dále nespoiloval, nebudu už o příběhu nic psát. Poslední větou – příběh je opravdu plný zvratů.

Stylem tato hra z velké části připomíná nedávno vydanou Mafii 2 nebo dobře známou sérii GTA, jelikož nabízí volnost pohybu po nádherně vymodelované Paříži. Pro plnění misí si můžete vždy vybrat, jestli půjdete tiše a nenápadně převlečení za nacistu, či vletíte rovnýma nohama a všechno vystřílíte. Misí je ve hře asi 50, přičemž jsou rozděleny na Prolog a 3 další akty. Mezi misemi můžete plnit další vedlejší mise, za které budete získávat kontraband, což je v této hře obdoba peněz. Jako třešnička na dortu je zde sabotování nacistických zařízení, od protiletadlových děl po tlampače propagandy, za což dostáváte taktéž kontraband. Těchto zařízení je ve hře troufám si říct celkem asi tak 500 – 1000, takže o zábavu nebudete mít nouzi. Krom oblasti Paříže, která je ve hře rozdělena na 3 části, se budete také často pohybovat na venkově, kde si také s chutí „zasabotujete“. Jelikož je většina věcí vysoko, budete se taky muset pohybovat po střechách Paříže, přičemž zde si autoři vzali evidentní inspiraci u hry Assassin’s Creed a zmákli tento systém na jedničku.
Abych to tak řekl, tato hra toho má velmi hodně co nabídnout. Vezměte si vozový park, vozidel je ve hře asi tak 50, přičemž nechybí ani závodní speciály ani specialitky v podobě německého experimentálního dvouhlavňového tanku. A ano, ve všech vozidlech se můžete svést. A v tanku to teprve stojí za to. Další za zmínku rozhodně stojí arzenál. U sebe můžete mít najednou 2 zbraně, přičemž si můžete vybrat z asi 40 nejznámějších zbraní druhé světové války a několika experimentálních zbraní. Abych pravdu řekl, tak mým neocenitelným pomocníkem byla pistole s tlumičem, která vyřešila vše a vždy jednou tichou ránou do hlavy.

Tímto se pomalu dostávám k závěru, kde bych ještě chtěl zmínit dobře propracované statistiky, kde můžete najít prakticky vše, na co si vzpomenete. Nejspíš posledním (snad jsem na nic nezapomněl) zajímavým prvkem je systém perků, za jejichž plnění dostáváte bonusy k Vašim schopnostem nebo odemykáte nová auta a zbraně.
V předposlední části mého shrnutí bych se ještě ohlédl za zpracováním hry, které je uděláno hodně zajímavě, a dosud jsem se s ním v žádné jiné hře nesetkal. V částech města, kde je vliv nacistů hodně silný, je hra stylizována do černobílé ponuré atmosféry, která vlastně vyjadřuje ducha této oblasti. Naopak v částech, kde je silný odboj a nacisté už nemají takovou moc, je hra stylizována do barevna a příjemné atmosféry. Po grafické stránce si na nic nemůžu stěžovat, taková noční Paříž vypadá nádherně, avšak i přesto grafika nijak nevybočuje z dnešního průměru.

Ačkoliv to tak nevypadá, tato hra má bohužel i své malé neduhy. Mezi hlavní patří ovládání, jelikož je tato hra odvozená z konzolí, ale na toto se dá zvyknout. S tímto také souvisí občasné poklesy FPS a v poměru ke grafice dle mého názoru větší hardwarová náročnost. Pak jsou zde i nedostatky, přes které jsem se tak lehce, ba dokonce vůbec nepřenesl. Jsou to nemožnost ukládat v průběhu mise i přes možnost rychlého uložení, které však bohužel nefunguje. Jako druhý neduh bych rozhodně vyzdvihl zpracování mapy, které je hrozné a v mapě se nedá absolutně vůbec orientovat. Za celou hru jsem mapu použil asi tak 3x a cestování bylo tímto hodně zdlouhavé a většinou jsem dlouho hledal cestu, kterou se mám vydat. Posledním, asi nejmenším neduhem, je jízdní model, který se moc nepovedl, a model poškození, který ve hře prakticky není.

Co bych řekl závěrem. Už dlouho mě žádná hra nevzala tolik jako Saboteur. Hlavní příběhovou linii + pár vedlejších misí jsem dokončil za nějakých 15 hodin, když si k tomu navíc připočítáte další vedlejší mise a aktivity, skončíte hravě někde u 20 – 25 hodin herního času, což se u dnešních her tak často nevidí. Abych pravdu řekl, nebylo zde pro mne žádné slepé místo, kde bych se vyloženě nudil a také musím zdůraznit, že jsem během hraní nezaznamenal téměř žádné bugy, což je u dnešních her taktéž vzácnost. Nebýt těch několika malých neduhů, dal bych hře bez otálení 10 z 10.

Pro: + strhující příběh se spoustou zvratů + herní doba + náplň misí, vedlejší mise a aktivity + mnoho zbraní a vozidel + volnost herního světa a systém lezení po budovách + nádherné zpracování Paříže a okolí + systém dvoubarevného podání světa

Proti: - konzolové ovládání - jízdní model a model poškození - nemožnost ukládání během mise - velmi špatné zpracování mapy

+11 +12 −1

Sphere

  • PC 85
Jak už jsem psal v popisku, jedná se o takový Portal ale bez portálu. V této hře však hráč dostane do ruky jakousi kouli. A vy jakožto hráč s tou koulí můžete hodit a vytvořit tak trajektorii, kterou lze poté opsat. Díky této hodně originální funkci hra skýtá neuvěřitelný potenciál. Dokázal bych si Sphere představit jako AAA titul, rozhodně by na to měl. Navíc pokud by se přidal příběh jako třeba ve zmiňovaném Portalu, byla by to určitě výhra. Tato hra je však freeware, ale to neznamená, že není dost dobrá. Graficky vypadá pěkně, gameplay je podbarvený zajímavou hudbou, která dotváří prazvláštní atmosféru. Samotné mechanismy mi však nepřijdou zcela využité, rozhodně by z nich šlo vytřískat mnohem víc. To by ale hra nejspíš musela mít větší rozpočet. Takhle je to prozatím "jen" hodně dobrá logická hříčka. Uvidíme, zda tvůrci mají ještě nějaké další plány...

Pro: originální nápad, hratelnost, zajímavé prostředí, hudba

Proti: ne zcela využitý potenciál

+11

Fallout 3 - Operation: Anchorage

  • PC 25
Příšernost na druhou. Ze začátku mi to přišlo zajímávé(ačkoliv doteď nechápu, jakou souvislost má simulace a ten trezor. Mohli vymyslet lepší důvod proč jít do té simulace, než jen k tomu, abych otevřel trezor pěkné prostředí a zajímavý úkol. Ten se ale v polovině změní v noční můru. Tento přídavek je koridorovka, kde máte za úkol zabít vše, co se hýbe a mluví čínsky. Naprostý protiklad RPG. Nejhorší na tom je, že simulaci nemůžete opustit, dokud ten úkol nedokončíte.(Taky nemáte žádné vaše původní vybavení a stimpaky ani neuvidíte) Přiznám se, že jsem si po dvou hodinách zapnul cheat na nesmrtelnost, abych to měl rychleji za sebou. Aspoň že ta odměna stála za to. Gaussova puška a energozbroj, která se neničí

Pro: Pěkné prostředí, slušná odměna

Proti: příběh, koridorovost,

+11 +12 −1

Bastion

  • PC 85
O Bastionu by se dalo napsat, že je to pohádkové RPG ale byla by to lež. Tato rádoby pohádka je dost ponurá až se mi to nechtělo věřit. Hlavní věc která to mu hodně přispívá je hlas vyprávěče děje. Který je hrubý jak struhadlo a hodně temný... Samozřejmě i daný děj pomáhá odskočit pryč od šťastné pohádky.
Grafické zpracování je hodně barevné a velmi pěkně nápadité, které by právě sedělo pohádce ale tady to vůbec nevadí.
Hratelnost je dobrá a obtížnost se dá říct, že si jí určujete sami. Zapínáním Idolů ve svatyni, čím zdokonalujete protivníky.
Jinak je zde několik zbraní a výzev. Zatím jsem splnil pouze dvě a musím říct, že jsem měl co dělat.
Mé hodnocení je 85%. Jelikož mne absolutně okouzlil hlas vypravěče! Ostatní si mohou tak odečíst 10% ale i tak je to pořád nadprůměrná hra, která má co říct.

Pro: hratelnost, vizuální pojetí, hlas vypravěče.

Proti: občasná nepřehlednost v bojích.

+11

Left 4 Dead 2

  • PC 55
Skvělá zábava jako v jedničce. Hlavně v kooperaci více lidí. Stejně jako v jedničce. Dobrá atmosféra a neustálá akce, stejně jako v jedničce. Jediný a hlavní problém s touhle hrou mám v tom čísle, co následuje za názvem hry "Left 4 Dead". Pod slovem "dva" si představuju něco zdaleka jinýho, než doslova copy/paste jedničky se vším všudy + pár map, zbraní a nepřátel navíc. Zdráhal bych se to nazvat i datadiskem. Nejspíš DLC by bylo nejpřiléhavější. Ale tohle za cenu, jakoby šlo o regulérní pokračování ???

Pro: vypilovanější verze Left 4 Dead 1

Proti: mizivá přidaná hodnota

+11 +12 −1

Mass Effect

  • PC 95
Pre mna toto bola prva hra z novej generacie Bioware hier (po Baldursgatova doba).

Mal som kupeny KOTOR 2, ku ktoremu som sa ale vyse 2 rokov nevedel dostat a ked som si kupil Mass effect tak som ho hned rozbehol naplno. Bolo to super, postavy, partia na vyber, zlepsovanie skillov, sposob managementu druziny.... Ked som potom asi rok po dohrani ME rozbehol KOTOR2 zazil som akesi Deja-vu. Potom pri hrani Dragon Age som pochopil ze to je proste Bioware system manazmentu druziny a systemu hry. Je celkom dobry tak naco ho nejako v zakladoch menit ze ano.

Mna osobne hra bavila cely cas a presiel som ju 2 krat, ako Paragon a Renegade. Tak som mal aj savegamy do ME2 s roznymi rozhodnutiami. Pri prvej hre som obetoval pri bombe zensku, pri druhej toho manika a tak podobne takze bolo to fajn. Aj ked arachnidsku kralovnu som zabil vzdy to sa proste nedalo nechat na zive :-).

Pro: je to RPG aj naozaj nie len marketingove keci, Zabavne od zaciatku az do konca

Proti: Prislis otravne donekonecna zdlhave zmeny komponentov v inventary, az moc nastavene na sniper-rifle, ktora sa da v podstate pouzivat stale a vsade na vsetko

+11 +13 −2

Ethnic Cleansing

  • PC 0
Legrace stranou. Četl jsem Turnerovy Deníky i Lovce od Andrew MacDonalda, kterého očividně autoři zcela adorovali.
Co se příběhu týká, je až s podivem, jaký paskvil splácali právě na motivy obou jmenovaných knih. Nechci tvrdit, že knihy jsou nějaké veledílo - nejsou, jde o průměrný až podprůměrný literární zážitek, který je zajímavý právě a jen tím, jak je kontroverzní, přesto obsahuje alespoň nějakou vnitřní logiku. Ethnic Cleansing se ničím podobným neobtěžuje a v zásadě tak potvrzuje očekávání většinové společnosti, že nácek a podobná verbež je tupý vepřožrout, který touží po násilí.
A přesně v tomto duchu se to hraje. Nezáleží na kvalitě 'zážitku', nepřátel, příběhu, feelingu ze zbraní či čehokoli jiného, než právě onoho zabíjení 'rasově podřadných'.
Tato hra, podobně jako zmíněné knihy, se hrála a hraje, stahovala a stahuje jen kvůli kontroverzi, kterou vyvolává, a tím je 'hra' pasována na jakéhosi zlo-fantoma mobilizujícího nácky po celém světě. Pravdou však je, že tohle dílko nedovede zverbovat více nevinných bílých židobijců do neonacistických kruhů a inspirovat je k násilí. Jednoduše proto, že dokončit druhou úroveň se rovná nejvyšším levelům sebemrskačství v některých sektách kolem katolické církve.
A že tenhle komentář neobsahuje žádný popis gameplaye? To se zkrátka nedá hrát - žádná fyzika, AI na úrovni Space Invaders, cíle mise prakticky neexistují.

Ačkoli pravda... Když mě po stopadesáté zabil ortodoxní žid, leccos mě napadlo. Hm. Kde mám pušku? A kde mám pět kamarádů - chci své homofotky! Chci protestovat proti Prague Pride! Iane Stuarte Donaldsone, jak hluboce tě miluji a natočím o tom píseň!

Pro: Stoprocentní důvod vychechtat se dosytosti na téma 'náckové'

Proti: Herně všechno, morálně, politicky i jinak jakbysmet.

+11

Payday: The Heist

  • PC 65
Payday: The Heist je vlastně absolutně průměrná hra. Prostě hráčovi rozloží okamžitě na začátku veškerá svá esa a pak je to jenom na něm, jestli ho takovýhle nápad pohltí nebo ne.

Vlastně svoje podstata této hry není vůbec špatná. Hrajete za špatného. Kolikrát se Vám to ve hrách naskytne? Hra nabízí několik map, které jsou primárně určené pro hraní v síti v kooperaci s parťáky po Vaší pravici či levici. Není to nejhorší myšlenka, ale podle mě tenhle nápad opravdu funguje jenom u jedné mapy z celé hry. A to právě u loupeže banky, která je na celé hře to nejlepší. Zbytek je taková omšelá směs různých map. Loupež banky má opravdu něco do sebe a nejkrásnější je ten dynamický přesun atmosféry z poklidné na brutálně pekelnou, čemuž nádherně pomáhá naprosto skvělá hudba. Tohle všecko podle mě ale opravdu funguje akorát u přepadení banky. Zbytek je prostě rutina.

Ve výsledku musím říct, že přepadení banky jsem si opravdu užil. Hrál jsem to nespočetně krát a pořád se neskutečně bavil. S parťáky to prostě nemá chybu. Jenže je opravdu velká škoda, že na celé multi-kooperační akční hře mě zaujme akorát jedna mapa. Každopádně hru mám pořád v hlavě a to se také počítá. Její atmosféra opravdu nemá chybu.

Pro: Výborné houstnutí atmosféry, přepadení banky, grafika, kooperace

Proti: málo zajímavých misí

+11

Company of Heroes

  • PC 100
Pre mna je to cista 100% a vobec sa nerozpakujem tolko nahodit bez rezervy ako pri 95%.

Tato hra ukazala ze v nekonecnom stereotypnom dune2-C&C klonovani na milion a jeden rovnaky konecny sposob sa da urobit aj nieco uplne originalne a navyse genialne. Bravooo, kampan je vyborna a zabavna, a ta misia kde treba branit ten kopec a niekde vpravo dole su 88-tky to bola asi najtazsia misia celej hry... a momenty kedy Nemecke raketomety vychrllia salvu a zdecimuju cenne jednotky, ou yea...

Multiplayer musi byt uzasny, uz proti pocitacu je to dost tazke na "skirmishi". Vylodenie v Normandii je proste uplne naherne, hned prva misia uplne navnadi hraca svojou efektnostou. Vyborne jednotky kde vsetko je proti niecomu a zaroven ma svoju nemesis jednotku... ziadny ultimate-unit neexistuje co je dobre, predsa len ono monotonne build 50 mammoth tanks and roll over enemy je casom velky stereotyp co v tejto hre fakt nehrozi.

S prehladom najlepsia takticka hra od cias prveho C&C (aj ked mam rad Generals). Aj ked hru postihol typicky a casty osud skutocnych ultra-mega-super hier - nie moc miliardove predaje (a co te[rve System Shock 2 ze). Nepochopitelne ale je to fakt.

Nastastie som aj majitelom datadisku, ktory som ale este bohuzial nezacal naplno hrat. Ale viem ze to bude skvela zabava.

Pro: Originalne, roztomila grafika a detaily, vyvazene jednotky, minometcici su vyborni sluhovia a odporni pani,

Proti: Ziadny pribeh ? blbost, predsa ideme zabit Hitlera tak aky pribeh sakra!

+11