Pro pohodlnější navigaci i přístup k pokročilým funkcím Databáze-her.cz doporučujeme povolit si ve svém prohlížeči JavaScript.

Diskuze

@Coldplaz (17.08.2018 17:58): můj koment na CAGED

Brilantně vystavěný únik z vězení. Asi hodinová záležitost, ale kurevsky dobrá. Osmdesátková hudba do hry sedne, level-design je pro HL universe parádní a jedinou výtku bych měl k bullet-sponge enemies, kteří toho i na Normal vydrží až moc. Proto doporučuji hrát na Easy (během hry nejde obtížnost změnit).

Autor modu do hry vložil i developerský komentář, který celému dílu přidává slušnou hodnotu. Slušná porce narážek a srandiček dokáže pobavit. Rozhodně stojí za to tenhle mod vyzkoušet.


ten Echoes fakt hodně ničí ty hororové pasáže. jinak by to byl unikát. jo a strašně mě tam srala tma. baterka nasvítí hovno a furt je tam tma. brightness a gamma na max a stejně vidím hovno
@Coldplaz (17.08.2018 17:45): pro HL1 je můj nejoblíbenější CAGED. Echoes by vyhrál, kdyby tam nebyly ty dementní rádoby hororové pasáže, ve kterých autor použil své vlastní assety a ty nejsou úplně top.
@Garret (17.08.2018 17:34): Teraz som videl túto recenziu na to a z technického hľadiska to vyzerá fakt neuveriteľne, tak detailné mapy a textúry som ešte nevidel.

A ktorý mod je prvý? Poke 646, Paranoia, They Hunger alebo Afraid of Monsters?

Ja som práve rozohral Life's End, je to fajn mod, len nabojov je tam menej, a je s nimi trba byť opatrný. Tak potom si určite dám tento.
Echoes dohraný, fakt dobrý mod. Vadilo mi jeho hororové ladění, ale jinak ten level-design je svým způsobem unikátní pro HL1. Místnosti jsou obrovské a odehrávají se v nich masové skriptované scény. Asi můj druhý nejoblíbenější mod pro HL1...
Dovolím si tu citovat uživatele Shepharda, který se o této nové modifikaci dnes rozepsal. Dost ho nadchla.

"Už jste hráli Half-Life Echoes? Vyšlo to před pár dny, po letech vývoje. Jeden z nejlepších modů, co jsem kdy hrál. Mapy nevybočují ze stylu Half-Life 1, ale přesto vypadají uvěřitelně, jako kdyby tam vážně žili a pracovali lidi, kteří se snaží po katastrofě zachránit. Použití světel a stínů navíc dodává modu úžasnou atmosféru. Tak úžasnou, že i PARANOIA, která se snaží být cíleně strašidelná, by mohla závidět. Leveldesign je tak dokonalý, že vždycky víte, kam máe jít. Žádný zásek, ani jednou. Sem tam nějaký ten puzzle pro zpestření. Navíc se často vracíte do míst, kde jste už byli (ačkoli to někdy ani není potřeba), ovšem mapy se mění. Ta samá chodba je např. napoprvé čistá, napodruhé plná mariňáků a napotřetí je hráč svědkem toho, jak jsou mariňáci vytlačováni emzáky a jak se rozrůstá Xeňanská fauna a flóra a prostředí se mění k nepoznání. Tenhle mod by klidně mohl být oficiální. Při srovnání téhle pecky s tou šíleně předraženou hrůzou Hunt Down The Freeman zůstává rozum stát, jak si vůbec někdo může dovolit nechat platit za podprůměrnej mod, když nádhery typu Echoes, PARANOIA nebo Poke646 jsou všechny zdarma. Echoes rozhodně všem doporučuji, lepší Black Mesu jste na GoldSrc enginu v životě neviděli a asi už nikdy neuvidíte."
@Charllize (02.08.2018 17:20): Díky! To by mě teda fakt nenapadlo, proč nejde napsat že nepoužívá úkroky? :-) Takhle vypadá dříve narozený jako mimoň.
Každopádně když si zavzpomínám na HF a jiné střílečky, tak pokud se s někým přestřelkuji na volné ploše, tak zásadně úkroky používám, bez toho to snad ani pořádně nejde.
Musím uznať, že s tými HD modelmi od Gearboxu to pôsobí takým "učesaným" dojmom. Predtým som to hral s pôvodným nastavením, tak som schválne prepol na tie staré a je to celkom značný rozdiel. Ani mi nevadí, že moju obľúbený MP5 nahradili M16kou. Neviem sa na ňu vynadívať. :D
@H34D (13.02.2018 15:22): nedá se než souhlasit, snad jeno to neustálé předhazování srovnání Doomu a HL (které ostatně v samotném komentáři ani nezaznělo) - celou dobu mluvím o výchozím bodu příběhu viz. " ...příběh mají co dohánět. Nehledě na to, že problém s teleportací a následné hašení problémů už bylo zpracováno mnohem lépe o pár let dříve."
Je tedy nesmyslné argumentovat herními mechanikami.
Co se týče na kolik procent komentář působí je hodně subjektivní, ikdyž je pravda, že jsem nedal plusům tolik prostoru kolik chybám. Ostatně většina výtek se týká příběhu a vzhledu monster což je pro střílečku dle mého méně důležité, než její hratelnost.
Osobně si myslím, že nejvíc pravdy měl H34D v poslední větě: pokud má někdo vzpomínky notně okořeněny nostalgií, jen težko přistupuje na pohled člověka, který vidí danou věc z jiného úhlu. Neříkám, že je pravda jen na mé straně. Nicméně víc než polovina komentáře se soustředí právě na objasnění mé pozice vůči hře. A proto: "Díky H34De, že jsi tooznačil za férové." takové diskuze si totiž vážím.
S Kunickem jsme to probrali osobně, takže nyní jen do víru diskuse přihodím svůj názor. HL a Doom samozřejmě něco společného má, obě dvě jsou střílečky z první osoby, kde hlavní postava bojuje proti mimozemské invazi. Jenže tohle je tak obecný popis, že je podle mě neúčelné nějakou podobnost vůbec zmiňovat. Je to jakobyste libovolnou závodní hru přirovnávali k libovolné jiné závodní hře - ano, mají něco společného, ale na poli PC her je to natolik obecný znak, že nemá smysl se jím zabývat. HL a Doom se hrajou docela jinak a pocit z nich je dost odlišný. Obecně bych řekl, že kdo přirovná HL k Doomu, tak asi moc FPS v životě nehrál (což je pro Kunicka spíše pravda). HL na svou dobu a svůj žánr má opravdu dobrý příběh, Kunick se zkrátka nevyhnul tomu, aby hru posuzoval přísným okem hráče z roku 2018, což ale koneckonců sám v komentu férově přiznal. Pokud HL po 20 letech v době existence her jako Prey obdrží od nepolíbeného hráče stále 80%, tak to vlastně není vůbec špatné, i když nás nostalgiky, kteří jsme si hru užívali už před 15-20 lety to samozřejmě provokuje. :)
@Gordon (11.02.2018 23:31): ne, nezajímalo. V momentě, kdy jsem ho viděl poprvé, tak mě napadlo - a kruci kuřák z Xfiles. Pak mi zamával přes dveře a já věděl, na čem jsem. Koncept loutkaře za oponou prostě není překvapivý. A ty věty, jasně jsou napsány tak aby šli snadno ohývat a pasovali tak na každé vysvětlení.
A cpeme se vždycky tam kam to neznáme, na tom je založena celá věda - viz F. Bacon a jeho citát o natahování přírody na skřipec. Prostě vychytané detaily - ANO, hluboký příběh - nic nového, takže za mě - NE.

@Gordon (11.02.2018 23:45): Takže ty celou dobu točíš o Lore v pozadí, které sice může být zajímavé (pro někoho), ale do samotného hrani se nijak zvlášť neprojevuje. Není žádny mind blow moment po outru - jen "hmm, tak zase za to jednou může někdo v pozadí" - nic, zero, nada - pokud tedy nepovažuješ laciné cliffhangery za vrchol scénáristického umění.
@Gordon (11.02.2018 23:45): No já předtím reagoval na to

"Příběh je krapet složitější než popisuješ. A v tom se mi to líbí, že to skoro nikdo nepochopí... :)"

...což je nesmysl když tam příběh prakticky není. Že se kolem vydařené hry (či jakéhokoliv jiného díla) hned rojí spekulace a teorie je pak normálka :-).
@Gordon (11.02.2018 23:31): Já si myslím, že v HL1 nikdy moc příběh nebyl. O nějaký rozšíření lore se postaraly teprve opposing force, blue-shift a pak samozřejmě především dvojka a její epizody + trochu Portal 2.

Si vem, kdyby si hrál jen HL1. Mimo ten rozhovor s G-Manem a pár hintů od vědců o Xenu tam není prakticky nic.
@Kunick (11.02.2018 23:27): A tobě to nepřijde divný? kdo je ten chlápek? proč tě sleduje? proč si tě zazálohuje v časoprostoru? proč Nihilanth řval na freemana ty věty? proč jsme se cpali někam kam nemáme? Nic? Jak říkám, šel si po kostře a abys to trochu začal vnímat chce to trochu vlastní energie aby sis odkryl i tu kůži, svalstvo, mozek, srdce.

a opět, Doom a HL se v ničem nepodobají,
@Gordon (11.02.2018 23:21): tak nastiň detaily, které tu kostru činí vyjímečnou. To že asi 4 za hru potkáš chlápka, který tě nakonec vezme na projížďku a udělá ti nabídku, která se neodmíta?

Tak nejde o hry, jde o příběh- a ten je víc než podobný, a dokonce i řešení problému je víc než podobné :D co se liší je jen naturel hlavního hrdiny.