Pro pohodlnější navigaci i přístup k pokročilým funkcím Databáze-her.cz doporučujeme povolit si ve svém prohlížeči JavaScript.

Poslední komentáře

Roblox

  • PC --
Teď vám napíšu recenzi o hře Roblox. Tato recenzi bude z mé zkušenosti.
Výhody/Nevýhody
takže teď začnu výhodama.
1. Hra je zadarmo takže nemusíš si Roblox kupovat za 400 KČ.
2. V Robloxu je spousta her i vy si přes Roblox studio na PC můžete udělat vlastní.
3. Můžete si najít kamarádi který pak nemáte protože to bude nějaký Pepa z Indie.
Nevýhody
1. Robuxy btw momentálně 25 R$ je 48 KČ
2. Když hrajete hru jako Brookhaven RP nebo dětský gambling Adopt me tak můžete narazit na server plný Rusů,Indů,Turků,Španělů,atd, hlavně kvůli jazyku a když se chcete připojit na EN server tak to něco potrvá.
3. Oblečení za Robuxy což je úplně normální že za bílé triko tam musíš dát 500 R$ to je jak v Dubaii :) (nebo i v Česku ?).
Hraní
No teda Roblox má docela dobrý ovládání které nejde změnit takže někom WASD a levý SHIFT a ještě když nějaká hra bude mít třeba nabíjení na R atd.
Hudba
Hudba tam skoro není a hra která má normální soundtrack s rádiem je Mad City bohužel tam nebudou žádný nový updaty ale to mě neovlivní vykrást banku a poslouchat soundtrack.
Grafika
Nějaký hry ho mají špatný a nebo dobrý (v nastavení si můžete změnit grafiku).
Lidé (Komunita)
komunita v Robloxu je na úrovni hráče LoLka hlavně v sekci 3
1. Normální lidé. No jsou to pohodáři a hru hranou jen pro pobavený.
2. Sprosťáci a úchyláci. U sporsťáků je to jasné samý Fu*k,ku**a,atd. Úchyláci se hlavně oběvují ve hrách kde jsou emoty který připomínají dělání no jedné věci která je od 15+. Takže se oběvují se ve hrách Brookhaven RP, hry o veřejných sprchách, záchodech.
3. Rage lidi. Klasika prohrajou a samí do chatu havker hacker hacker. A taky i rage lidi který jenom mlátí do klávesnice a do myší to jenom je asi silné slovo.
Závěť
Roblox je dobrá hra dokuď nenajdete lidi který jsem vám napsal.
Hratelnost
8,5/10
Komunita
6,5
Soundtrack v Mad City
8,0/10
Grafika
normal Roblox hra
6,5/10
u hry který se někdo snažil
7,5/10
Celkem ke hře dávám 8,5/10

Pro: Je to zadarmo

Proti: Většina komunity

+3 +9 −6

Assassin's Creed Origins - The Curse of the Pharaohs

  • PC 85
Druhé DLC do Assassin's Creed Origins je celkově lepší než to první. Příběh mi, ale přišel o trošku slabší než v první DLCčku. Za tu je zajímavější přidaná hodnota. A to větší prozkoumávaní egyptské mytologie a cestovaní do posmrtných světů. Objevují se tu i mytologičtí nepřátele, což je rovněž osvěžující. I když celkově toho egyptské mytologie nabízí více a mohlo to být pestřejší. Jinak za mě příjemné rozšíření.

Pro: Přidaná hodnota, egyptská mytologie, nový nepřátele, zajímavý bossové, první posmrtný svět je nádherný

Proti: Slabší příběh než v prvním DLC, z mytologie se mohlo čerpat více

+5

Age of Wonders 4

  • PC 75
Už dlouho jsem nehrál hru, které bych dal tolik šancí mě přesvědčit, že za to stojí. Age of wonders 4 mě v první řadě nalákalo svými tahovými souboji, magickým systémem, tvorbou vlastního vůdce a rasy. Stačilo dát hře pár hodin a nehorázně mě chytlo taktizování, kterou knihu kouzel si odemknu, abych získal dané vylepšení pro svou rasu. Celkem sranda, když svým půlčíkům přihodíte dračí křídla, ocelovou kůži a ještě je necháte jezdit na slonech. Bohužel magický systém a customizace vlastní frakce jsou tak nějak jediné věci u kterých mám málo co vytknout. Jediné co mě napadá je ztráta identity rasy jako takové, protože to že si vezmete půlčíky neznamená, že nemůžou být silní jak orkové nebo odolní jako trpaslíci, jelikož během jejich tvorby si je můžete vyloženě vytvořit k obrazu svému a to jak vizuálně rasa vypadá nemá ve výsledku na nic vliv. 

Celou hru u mě vyloženě položilo na prdel jakým způsobem AI ovládá vaše soupeře. Ani nevím jak se jim povedlo to takhle zmrvit, když dvacet let staré díly civilizace tohle dokázali dát dohromady daleko lépe. Když první mise šla nějak až moc lehce, tak sem si řekl, jo zkusím to hodit na hard, holt mě nepřítel sejme. No sejmutí se nekonalo, protože AI nebyla schopná ani poslat armádu, která by na mě zaútočila. Krásným příkladem bylo, když sem zaútočil nepříteli na hlavní město a během přesunu armád, jsem si všiml, že má nějaké jednotky kousek opodál, ale i přes to jsem se rozhodl, že mu to město začnu obléhat. Čekal jsem z toho nějaké sakra těžké souboje, protože zase tolik jednotek sem neměl, abych mohl sejmout jak obránce města, tak jednotky co měl na zbytku mapy. No žádné boje se nekonali, protože místo toho, aby začal stahovat jednotky zpátky ke svému hlavnímu městu, tak s nimi celou dobu jen stál na místě opodál, dokud sem mu to město nedobil. Po dobití hlavního města a sejmutí vůdce je každá frakce poražená, takže nejlepší taktika se po pár hrách ukázalo být prostě jít přímo po hlavním městě a zaútočit na něj se vším co máte, protože AI nikdy necítí potřebu si ho chránit s celou svou armádou, ale místo toho tam nechá jen část na obrany.

Nejvíc mě dorazilo, když jsem hrál příběhové scénáře a ten poslední u kterého by člověk čekal nějakou výzvu se ukázal být ten asi nejjednodušší. Z nějakého důvodu vývojáři měli potřebu vám dát čtyři spojence, kteří měli města dokola kolem vás asi pro případ, kdyby se AI rozhodla na vás zaútočit. No za celou hru si vybavím, že jednou mi na moje území vstoupil jeden z nepřátelských vůdců, ale zpětně si říkám, že spíš zabloudil.

Přijde mi vyloženě tragické, že tohle je snad každá hra. Dohrál jsem osm map a jen jednou se mi stalo, že by na mě nějak intenzivněji někdo útočil a to bylo, když jsem vytvořil tzv. "Beacons of unity", které vás nechají po 15 kolech instantně vyhrát celou hru. Všichni vládci mi instantně vyhlásili válku. Bohužel jen dva se rozhodli poslat na mě nějaké armády, ale byla to alespoň nějaká změna. Při hraní téhle hry jinak máte občas pocit jako kdyby jste na mapě byli sami. 

Má asi nejoblíbenější ukázka inteligence AI byla, když na mě v jedné hře zaútočil dračí vůdce na město co jsem měl na pobřeží. Celá jeho armáda byla na lodích hned vedle mého města, mezitím co jeho vůdce – drak a pár dalších létajících jednotek se postavilo na pevninu. Bohužel pro něj pokud začnete boj, tak jednotky na vodě se musí vylodit, než s nimi můžete bojovat na pevnině, takže sem mu krásně sejmul vůdce, který si tam postával mimo armádu a zbytek armády pak šlo sejmout skoro zdarma. 

Dále jakékoliv defenzivní pakty, které mezi sebou vládci mohou dělat mi také přišly jako čistě kosmetické. Několikrát jsem zaútočil na vládce, který měl defenzivní pak s někým dalším a místo toho aby mu jel na pomoc, jen koukal jak sem mu bral město po městu. To platí i obráceně. Při jedné hře jsem vyloženě měl alianci s jiným hráčem a když sem začal obléhat jedno z měst soupeře, tak jsem si všiml jak některé jeho jednotky stojí opodál. Hned jsem měl radost, že mi jede pomoci, ale další kolo se s nimi jen otočil a jel domu. A tohle krásně vystihuje celé chování umělé inteligence v téhle hře. Jednotky si jen tak běhají po mapě a upřímně by mě zajímalo co tam na té mapě hledají.

Poslední krásný příklad špatně udělané AI je pokud si vytvoříte nepříběhový scénář, tak můžete dát "Brutal" obtížnost. No po příběhových misích jsem to zkusil a což o to vážně mi hra dala pár brutálních soubojů. Bohužel ne proti nepřátelských vládců, ale proti neutrálním jednotkám běhajícím na mapě. Hned od začátku tam narazíte na nepřátele na nejvyšších tierech, takže porazit je byla celkem makačka. Škoda jen že AI protihráčů prakticky nevěděla jak se s nimi vypořádat a po chvíli jsem zjistil, že mají města zamořená neutrálními jednotkami, které jim drancují provincie a jim je to jedno. Docela pak byla sranda, když si najede na score a zjistíte, že jste díky tomu nejsilnější vládce. Ve výsledku mi pak přišlo hrát na Brutal jednodušší, než na Hard, protože nepřátelé prakticky nemají jednotky, jelikož jim je kosí neutrálové všude okolo.

Je nehorázná škoda, jak moc AI shazuje hru, která by jinak měla tak moc potenciálu. Sranda je že při brouzdání po internetu jsem narazil na zmínky, jak moc se umělá inteligence od vydání zlepšila, takže se až hrozím v jakém stavu musela tenkrát být. 

I přes to jak moc tenhle koment zní negativně bych rád podotknul, že jsem ve hře nechal asi 60 hodin. Velká rozmanitost jednotek a kouzel žene Age of wonders 4 u mě hodně dopředu. Při každé hře jsem si zkoušel nějaká nová kouzla nebo jednotky a tvoření vlastní buildy v rpg stylu bylo vždycky něco co mělo bavilo, takže za mě velké plus. Tvůrci dělají jedno DLC za druhým, takže i do budoucna čekám, že o content nouze nebude, můžu ale jen doufat, že trochu víc zapracují na té umělé inteligenci, jinak si nejsem jistý jestli se mi vůbec bude chtít se k Age of Wonders 4 někdy vrátit.

Pro: Tvorba rasy, vývoj magie.

Proti: Tragická AI nepřátel.

+11

Ken Follett’s The Pillars of the Earth

  • PC 85
Po dlouhé době se to hře povedlo. A co vlastně? No zaujmout mne protože zrovna takový námět není pro mne lákadlem a nestává se to často, že takové náměty se mi opravdu líbí.

A jak, že se to vlastně tý hře povedlo? No v prvé řadě dějem a postavami. Budete se bát o postavy, budete se s nimi smát, budete smutnit nebo se veselit a být ve strachu, stejně tak jako oni. Ano, tohle je opravdu silná stránka hry a ukazuje, že tohle je její doménou. Postavy, jejich osudy a jejich vyprávění. Dokáže to opravdu vtrhnout a dokáže to člověka přikovat k obrazovce na těch cca 20 hodin jak nic.

Příběh jako takový je opravdu dlouhý, ano. Ale je to jen dobře. Hra totiž má co nabídnout a říct. A nenechte se zmást, to že tu hrajete za kněze, není to žádná pohádka. Hra má temnou atmosféru tamní doby a je naprosto precizně a detailně zpracovaná. Dlouho jsem nebyl svědkem tak dobrého středověku.

Ale jako středověk měl své metody, které měli svá ale, tak to má i tahle hra. Třetí dějství začínalo rozvážně, ne že by vyloženě nudilo, ale moc mne teda nebavilo. Dokonce i zrychlilo své vyprávění, ale jasně to chápu, jinak bychom to hráli asi do Vánoc. Ale dokonce jsem ve hře našel i pár bugů. Např. mi hra nešla uložit v určitých sekvencích a musel jsem vše dohrát do další kapitoly, aby to šlo. Systém urychlování rozhovorů je celkem ošemetný. I když zmáčknete tlačítko na urychlení, kolikrát mi přišlo, že se musí počkat až postavě skončí animace a text svítil dále, takže občas to nemělo žádný vliv. A jednou se mi dokonce stalo, že se mi prolínala hudba z předchozí kapitoly do nový. Ale jsou to bugy technického rázu a ani to mi zas tolik nezkazilo můj pocit hraní.

A pak samotný příběh má prostě pár děr. Ale co, jsou to věci, které se dají přejít protože oproti tomu všemu vás čeká opravdu emoční jízda. Jen nečekejte zběsilou kombinaci předmětů nebo že jich budete hodně sbírat. Vše tu má svůj smysl, takže věřte, že to co seberete, budete muset použít. A vše je tak nějak plynulý, logický a jen jeden zásek se mi stal a to ten, že jsem nemohl něco najít na obrazovce, takže díky bohu za učení pixelhuntingu, hodilo se to.

Jinak po delší době opravdu adventura, kterou mohu opravdu doporučit a je to hra, která donutí její instalaci znovu, protože občas ty rozhodnutí, které uděláte nebo neuděláte a hra vám to dá patřičné najevo, vás nenechají spát a budete chtít je odčinit či udělat jinak.

Pro: příběh, postavy na kterých vám bude záležet, emoční jízda, nádherná grafika, soundtrack, nezvyklý téma, systém rozhodnutí, přes svou délku hra opravdu nenudí, temná atmosféra, parádně zpracovaný středověk

Proti: systém rozhodnutí, občas nelogický zmatky v ději, hra obsahuje pár bugů technického rázu, třetí dějství působí dělané na rychlo

+15

Alan Wake II: Night Springs

  • PC 75
Vždy je tak trochu průšvih, když musím napsat „toto lze hodnotit ze svou různých pohledů.“ Protože tak by to být nemělo. Hry by měly být dobré komplexně, jinak je tu problém a toto DLC má extrémní nevyvážení příběhu a hratelnosti. Zatímco první je poměrně skvělé, druhé je nic moc.

První DLC k Alan Wakovi II. Jsou ve své podstatě tři epizody in-universum seriálu o záhadách, Night Springs, přičemž v každém budeme hrát za jinou postavu a v podstatě každá má jiný styl. 

První epizoda, Number One Fan, je extrémní jízda, a v tomto ohledu jsem ochotný odpustit i mnohé chyby. Tato část je ve své podstatě špatně napsaná fanfikce převedena do hry a tvůrci se skutečně nedrželi zpátky a některé dialogy mě donutili se nahlas smát. Není divu, že se chopíme role Rose Marigold, která sama byla vždycky trochu… přehnaná. V první epizodě se už setkáme s problémem, které má celé DLC – a to je poněkud nevyvážené souboje. Ale protože je první epizoda tak specifická parodie, lze to odpustit. 

Ne už tak v druhé epizodě, North Star, kterou bych asi vesměs považoval za nejhorší část DLC. A tohle jsem upřímně nečekal, protože na setkání s Jesse Faden, hrdinkou z Control, jsem se vážně těšil a vlastně to byla poměrně zábava, ale příběh zde byl velmi limitovaný – cítím, že se zde snažili tvůrci něco sdělit, ale na mě fakt působilo jako epizoda mystery seriálu bez hlubšího spojení s lore. Plně se navíc ukazuje, že souboje jsou v tomto DLC jen aby se neřeklo a jsou to otravné překážky abyste se dostali dál.

V třetí epizodě, Tima Breaker, se ujmete role… Tima Breakera a to způsobem který byste nečekali. Toto DLC je skutečně jedinečné, ale ačkoliv problém se souboji zůstává, nabízí pár skvělých hádanek, a hlavně takové ponoření do lore, že je to až neuvěřitelně. Druhá polovina je skutečně originální a kdyby nic jiného, tohle byste si zahrát měli. 

Vesměs je problém Nigth Spring to, že to jsou v zásadě tři povídky převedené do hry. To z toho činí dobrý příběh, horší hru. Pokud ale máte rádi Alana Waka, rozhodně to za to stojí.
+12

Minecraft

  • PC --
  • Android --
  • WPhone --
Hru hraju hrál jsem a budu. K Minecraftu jsem se dostal v dětství coš asi každý když jsem to poprví hrál na mamčině mobilu jak jinak a pak na svůj tablet byli to super zážitky kdy jsem třeba postavil hotel a letiště dohromady a pak velký barák žádný zázrak. Počítačová verze: Bedrock Edition. Na této verzi jsem nahrál hodně hodin takže stavění atd. Java Edition: doslova jsem na tom hrál jenom servery. Konec

Pro: Super hra

Proti: Rok čekámí na nový update

-3 +2 −5

Cognition: An Erica Reed Thriller - Episode 1: Hangman

  • PC 85
Jedná se o hodnocení celé série.

V roce 2004 se dala dohromady partička adventurních nadšenců a vytvořili Phoenix Online Studios. Jejich prvotinou byla epizodická hra ve stylu King’s Quest s názvem The Silver Lining, hned poté se vrhli do kickstarterové kampaně na thrillerovou adventuru Cognition: An Erica Reed Thriller. V ní se netajili inspirací tvorbou Jane Jensen, autorky série Gabriel Knight či adventury Gray Matter. Ve finále se pak tato inspirace prohloubila ještě více, než sami autoři čekali. Každopádně, s kickstarterem uspěli a získali tak možnost vytvořit své vysněné dílo.

Stáváte se Ericou Reed, agentkou FBI v americkém Bostonu, která před třemi lety ztratila svého bratra. Ten byl zabit sériovým vrahem, který nebyl nikdy dopaden, i když se o to Erica vytrvale snažila. K tomu všemu má ještě speciální parapsychologické schopnosti, kdy se jí vyjevuje minulost související s určitou událostí. Případ bratrovy smrti je k její velké nelibosti oficiálně uzavřen – nedá se tedy nic dělat, je potřeba se posunout dál a společně se s parťákem Johnem McCoyem vrhnout do nového pátrání. Bude i zde Erica nacházet spojitost s vraždou svého bratra?

Základní premisa příběhu zní hodně zajímavě. Podíleli se na něm Cesar Bittar, Katie Hallahan, Nick Bryan a jako konzultantka také již zmíněná Jane Jensen. A právě její styl je z celého vyprávění cítit na sto honů a jde vidět, že si všichni dokázali padnout na stejnou notu a vytvořit opravdu propracovaný zajímavý příběh s postupně pečlivě budovanými vztahy mezi jednotlivými postavami. Hra je rozdělena do čtyř epizod, které vycházely samostatně. Každá z epizod má ale svůj vlastní případ, takže předěly mezi jednotlivými díly nepůsobí tak useknutě, jako tomu bývá u jiných epizodických děl. Hlavně se ale pořád něco děje, každá epizoda se věnuje jinému případu, každé vyšetřování probíhá trochu jinak. Samozřejmě, je tu základní linka, která se více či méně viditelně vine všemi epizodami a není tak úplně předvídatelná. Tvůrci si na tom dali hodně záležet a tak na řadu přichází i několik neočekávaných zvratů, což vše vyústí v napínavé a temné finále.

Ruku v ruce se skvěle prezentovaným příběhem plným emocí přichází i herní prvky. A i zde se autoři inspirovali v těch pravověrných point and click adventurách. Hra je sice pojata hodně filmovým stylem, přesto nechybí detailně vedené rozhovory, prohledávání databází, čtení dokumentů, používání předmětů, propracované puzzly. Po dlouhé době jsem si dokonce psal na papír poznámky k vyšetřování. Ve hře se vyskytuje i pár QTE sekvencí, jenž jsou ale pojaté úplně jinak, než bývají klikací orgie od Telltale. Samostatnou kapitolou jsou pak paranormální psychické schopnosti, pomocí kterých se může Erica dívat do minulosti. V úvodu se tyto výjevy objevují jen sporadicky a vůbec je nedokáže kontrolovat, s postupujícím časem se je však naučí ovládat a rozvíjet. Postupně tak bude získávat další a další schopnosti. Díky tomu, že je každá kapitola ozvláštněna novými schopnostmi, tak se hra nedostává do stereotypu, jednoduše se pořád něco děje. A pořád je to něco nového. Je pravdou, že občas jsem se v těch schopnostech ztrácel, kdy jsem nevěděl, v jakém časovém období zrovna jsem (obzvlášť, když je později možné přepínat i mezi postavami), ale ve finále mi to vůbec nevadilo. Všechny úkoly jsou navíc celkem logické a zaseknutí hrozí jen při nedostatku důvtipu či přehlédnutí některé indicie. Pokud si navíc nebudete vědět rady, můžete napsat SMS svému otci o nápovědu.

O hlavní charakteristiku vizuálního zpracování se postaral známý holandský komiksový tvůrce Romano Molenaar a byla to jednoznačně vydařená volba. Ve svém zpracování tak hra mixuje animované sekvence v podobě uměleckých komiksových obrázků s klasickým 2,5D prostředím a do něj zasazených postav. Někomu se může zdát nahrazení obvyklých videosekvencí obrázky lacinou náhradou, ty si však dokáží držet svůj jedinečný charakter a dokáží udržet hráče v tom správném rozpoložení i napětí. Grafická stránka celkově dopadla velmi slušně, autoři se nemají zač stydět. Podobně je na tom i hudba, kterou stvořil Austin Haynes, jehož melodie správně zapadají do vytvořeného prostředí a dotváří ponurou atmosféru celého díla. Jednu ze skladeb stvořil i manžel Jane Jensen Robert Holmes, kterou nazpívala jeho dcera Raleigh společně s její kapelou Scarlet Furies. Raleigh se navíc zhostila i dabingu role hlavní postavy a i zde to dopadlo na výbornou, stejně jako dabing všech ostatních postav.

Cognition je napínavý thriller s umně napsaným tajemným příběhem o pátrání po sériovém vrahovi, paranormálních schopnostech, rodinných vztazích a sourozenecké lásce. To vše zaobalené v líbivém audiovizuálním zpracování a klasickou adventurní hratelností.
+13

Alan Wake II: Night Springs

  • PC 65
Když ohlásili Night Springs, tak jsem jásal. Prostor vydat se trochu "švihlejší" povídkovou cestou, možná si vzít nějakou inspiraci z podcastu "Welcome to Nightvale" který si myslím musí Sam Lake poslouchat ve dne v noci. Hezky v retro stylizaci. A začalo to vskutku super - Mr. Door jako vypravěč perfektní a přesně ten Twilight Zone feeling.

Ale to je tak vše. Epizody jsou tři, a každá má do hodinky a pocitově je to ještě míň. Nápady tu jsou špatné, jakoby se jednalo o ty horší díly nějaké antologie. Jasně - grafika, stylizace a barevná paleta jsou stále skvělé, takže pastva pro oči to bude opět - ale v první epizodě mě postihlo EXTRÉMNÍ zklamání v podobě hlavního padoucha. Se smutkem v oku jsem vzpomínal na Alan Wake's American Nightmare. Tohle udělat Scratchovi. Fuj! Ale tuhle epizodu chápu - prostě tak trapné, až se musíte smát. Takže ač nejblbější, myslím že tu paradoxně má největší místo - kdyby však byly další epizody alespoň o něčem jiném.

Druhá je totiž o něco horší - krátká epizoda v zábavním coffee parku. Hlavní myšlenka mohla být dobrá, ale jistý prvek hlavní postavě nedovolí jít do hloubky ústřední záhady a tak kráčíme po povrchu. Hraje se zde za Jesse z Controlu a hráč si připomene skvělé vtipné plakáty a různá varování, kterými byl Control plný. A tak.. se smutkem v oku vzpomínáte na Control. Ještě když vás navádí ten grafický efekt Polarisu.

Třetí epizoda to celé zachraňuje, ale ani tak není moc dobrá. Nebudu k ní nic psát. Protože věřím, že to pro mnohé bude taky trochu záchranou celého DLC.

Tak jako tak... herně nic moc. Máte neustále stovky nábojů a je nemožné umřít.

Nejhorší na tom celém je, že nevíme, zda se aktivně dělá Alan Wake 3, nebo alespoň Control 2. Začali skvěle a já chci ať v tom pokračují, zároveň mě ale děsí představa, že tohle bude na dlouhé roky z toho multiverza vše.. Já už chci v kůži Alice s foťákem v ruce rozjíždět podobné mindfuck věci, jako když Alan přepisuje realitu.
+17

Layers of Fear

  • PC 45
Tuhle hru jsem si z nějakého důvodu odkládal - nemám rád hororovky a bál jsem se, že se budu bát. Takže hned v úvodu řeknu co je na tomhle walking simulátoru fajn. Určitě prostředí, grafika, atmosféra, zvuky. V první části i celkem poutaví příběh o umělci a šílenství. Perfektní práce s proměnou prostředí a detaily. Opravdu oceňuji DLC, které nás zavedou do stejného světa z pohledu dalších členů rodiny. Práce s prostředím a to jak se mění byla a je ve své době opravdu skvěle udělané.

No. Ale co ten příběh? Dopředu je potřeba říct, že nemám absolutně nic proti walking simulátorům - uplně vpohodě, rád se nechám vést a jenom víceméně koukat co se děje kolem. Průser je a to mi nikdo nevymluví, když dokážete i ve walking simulátoru bloudit. A to tak že hodně. To už ale předbíhám.

Příběh je.. meeeeh. Velice meeeh. Skládáte si střípky dohromady ale vlastně víte oč jde už od začátku a upřímně - nic moc mě nepřekvapilo. Nebo jinak - v průběhu hry jsem se k příběhu stal tak nějak otupělý. Už mě to vůbec nezajímalo. Proč? Způsob vyprávění pomocí textových poznámek je stupidní. Není na tom nic chytrého a o co tak nějak jde pochopí člověk hrozně rychle.

Co zůstane? Parádně vymodelovaný barák. Pak už ale jenom držíte šipku dopředu, dokud se nedostanete do nějaké dementně nadesignované části, kde se ztratíte. Ano, ve walking simulátoru se ztratíte. A stalo se mi to v průběhu celé hry asi 5x, kdy jsem někde zapomněl zatáhnout za neviditelnou páčku.

Proč je příběh stupidní? Protože je prostě strašně jednoduchý, ale autoři se ho snaží zabalit do obrovské koule balastu, který nic neříká a je tam jenom jako výplň. Navíc naprosto chaotická a nic neříkající výplň. Ve snaze udělat z toho 20 hod. hru se rozhodli autoři prostě udělat nicneříkající zmatek, který dává smysl asi jim, ale pro příběh nemá absolutně žádný smysl. Výsledkem je příšerná nuda.

Tedy game design absolutně tragický. Nechápu, proč do walking simulátoru cpou tyhle rádoby "hádanky".

Další problém je v neúměrně roztahaných zbytečných a hloupých chodbách, prostě jsem si říkal mnohokrát - už mě sakra nechte jít někam dál... né, jen chodby, otáčení zbytečných klik, čtení nic neříkajících ústřižků.

A to ani nemluvím o hlavním bubákovi, který má být co? Jakože je vám málo bloudit zbytečně chodbami, tak vám tam dáme bubáka, který ale není absolutně nijak nebezpečný, stačí na něj posvítit a on se rozplyne. Takže proč tam do prkýnka vůbec je?

No a pak přijde asi tedy druhý díl na lodi. Umíral jsem nudou. Už k tomu asi ani nic nechci říkat. Ale tak obrovské zklamání jsem nečekal.

45%

Pro: grasfika, atmosféra

Proti: všechno ostatní

+10 +11 −1

Alien Assault

  • PC 70
Je to Space Hulk alebo to nie je Space Hulk? Aby sa v tom jeden vyznal. Po pravde, ja to hrávam práve ako fanúšikmi vrátený/upravený Space Hulk. Ak ste už niekedy hru z tejto série hrali, tak potom viete presne čo vás čaká. Náročný prechod cez spleť chodieb k cieľu. Niekedy je to vyzdvihnutie objektu, niekedy prežitie jedinca a niekedy vymazanie všetkých špinavých xenos.

Podstatné je, že aj v tejto jednoduchšej podobe hra perfektne funguje. Nepotrebujete žiaden „first-person“ pohľad, stačí klasický top-down a... umierať budete viac než by sa vám páčilo. Lenže to je práve idea hry. Ona je tak trocha na oko voči vašim mariňákom nefér, ale... dá sa. Po mnohých pokusoch prídete na úspešnú stratégiu ako level prejsť a prežiť. A v tom to je. Pokiaľ vás toto nechytá, tak potom určite to nie je hra pre vás.

A musím povedať, že i to jednoduché grafické spracovanie má čosi do seba. Samozrejme ak chcete niečo moderné, tak je tu Space Hulk Tactics. Vizuál sa zmení, ale imho hrateľnosť ostane stále rovnako solídna ako ju ponúka Alien Assault. A v Tactics si nezahrám za vlastnú kapitulu, takže... Je to fajn.

Pro: Space Hulk, tradičnejší než samotná tradícia, jednoduchý a prehľadný vizuál, ťažké jak tri svine

Proti: Space Hulk až si ho človek vráti fanúšikovskými modmi :-), ťažké jak tri svine

+7

Assassin's Creed Origins - The Hidden Ones

  • PC 80
Tohle DLC není špatné, ale chybí mu něco nového, nějaký prvek, který by mu dával smysl existence. Zase na druhou stranu působí kvalitou a přístupem na rovné úrovní jako základní hra. Když si vzpomenu na DLCčka k nějakým starším Assassin's hrám, tak ty často působila laciněji a odflákleji. Musím pochválit příběh, který je poměrně silný. Prostředí sinaje, je uděláno docela líbivě. Není to přehnaně dlouhé. Ve výsledku to zabaví dobře.

Pro: Kvalita zpracovaní na úrovní základní hry, není to odflákle, silný příběh, zpracovaní prostředí

Proti: Chybí nějaká nová featura, bez žádného zpestření

+5

Horizon Zero Dawn

  • PC 70
Herní výzva 2024 - Tenkrát v Hollywoodu 

Tak dohráno a ani to nebolelo. Ačkoliv mám ke hře spoustu výhrad a její až téměř božský status mezi PSkaři nesdílím, tak jsem se vlastně po celou herní dobu bavil. Skutečně se za celých 50 hodin nestalo, že bych se do hry musel nutit či se přemáhat, ačkoliv to skoro nikdy nebyl takový ten nadstandardní herní zážitek.

Začnu asi ostrým odplivnutím. Tvl, tohle je ubisofťárna jak vyšitá a ve spoustě směrech vlastně i horší. Obří mapa v krásném světě s obrovským potenciálem zabitá nudnými copy paste side questy a tunou sbírání všeho možného, za což se nám dostane nijaké odměny. Celý svět kolem vás působí hrozně uměle, taková moc povedená Potěmkinova vesnice. A valná většina postav patří do kategorie nezapamatováníhodných budižkničemu.

Já vlastně chápu i nechápu vytváření obřího světa, který člověka ohromí a dodává takový ten pocit velkoleposti a v rámci hlavního příběhu i naléhavosti. Během pár minut přejdete z ledových hřebenů, přes džungli do vyprahlé pouště (nechám na vás, jak moc reálně to na vás působí). Pak ale nechápu, proč ten svět působí vlastně hrozně prázdně, nenaplněně, je to jen vlastně obrovská kulisa. Mám pocit, že by hra možná i fungovala lépe na třetině své velikost a bylo by mi úplně jedno, že se obětuje lokace v džungli či poušti.

Nicméně pocit z prvotního exploringu ve světě byl skvělý. Fáze, kdy skutečně musíte dojít po svých z bodu A do bodu B a prodírat se světem, ve kterém jste ještě poměrně nicka, je super. Dost to umocňuje i to, že než dostanete souboje do ruky, tak na vás robotičtí nepřátelé budou budit velký respekt a často se objevíte v situaci, kdy budete vymýšlet, jak dané místo obejít, abych se souboji vyhnul. To se samozřejmě s postupem hrou bude přelévat do situace, kdy si to budete bezstarostně rázovat po světě a ničit vše kolem. Ale ta cesta k tomu byla opravdu velmi zábavná.

Tady se dostáváme k nejsilnější stránce celé hry a vlastně i důvodu, proč mě hra bavila od začátku až do konce. To je souboj. Už hodně jsem si neužil v AAA hře souboj tak, jako tady. Hra je skvěle vyvážená v tom, že začínáte jako nýmand, který si musí souboje pečlivě vybírat a končíte jako badass postava, která se nebojí žádného nebezpečí. Souboje jsou přiměřeně dlouhé a vyžadují určitou dávku chytrosti a taktiky. Navíc vám nezevšední, vizuálně jsou výborné a vy si budete užívat ničení obrovských nepřátel. Navíc je tu skutečně důležité využívat nabízený arzenál, abyste si souboje ulehčili, případně vás čeká piplačka. Do toho můžete i často zapojovat vaši chytrost, kdy si najdete výhodné postavení, ze kterého budete postupně nepřítele likvidovat.

Další věc, kterou musím kvitovat a týká se objevování, tak je, že nám autoři nedávali zbytečné slepé překážky na mapě a vy tak můžete vylézt horu svou cestou! Ano, i taková blbost může hráče potěšit, protože se zdaleka nejedná o samozřejmost v open world hrách a díky tomu je pak samotné prolézaní mapy mnohem zábavnější. Navíc to rozšiřuje i samotné taktické možnosti v soubojích. Díky tomu mě vlastně i bavilo vysbírávat jednotlivé collectibles, kterých na dnešní poměry vlastně není zase tolik…

No, ale pak tu máme takové věci, jako je příšerný crafting a looting, kdy musíte sbírat (především ze začátku hry) nekonečné množství ptákovin, abyste si vůbec něco vyrobili. Do toho vás omezuje itinerář, což vlastně ani nedává smysl, protože nikdy nebudete mít pocit nedostatku, ale budete neustále muset reorganizovat, vyhazovat a prodávat, aby bylo místo zrovna na tu rybí kost, kterou potřebujete. Opravdu mi ze začátku hra přišla, jako simulátor sběrače. Autorům se rozhodně nepovedlo vytvořit nějaký pocit obav z nedostatku, kdy si musíte opatrně managovat své zásoby, ale jen otravnou nutnost.

Další slabou stránkou hry je i to, jakým životem hra žije. Ve městech vypadá všechno hrozně nepřirozeně a uměle. Stejně tak funguje interakce s postavami. Hodně slabé jsou i vnitřní lokace, které jsou absolutně nezajímavé (stačí si projít vždy jednu od každého druhu, pak už je to trapný copy paste – ano, zdravíme Ubi). Něco působí až vyloženě úsměvně, kdy máme finálovou epickou bitvu, kde se mají shromáždit armády, aby zastavily nebezpečného nepřítele a po vašem boku tak bojují 3-5 spojenců. Hra se snaží být neskutečně epická, ale komornost by jí slušela mnohem víc, případně by se to muselo udělat pořádně.

Nezmiňoval jsem ještě hlavní příběh, ale není potřeba nic moc dodávat. AAA klasika se záchranou světa. Není to úplně blbé, ale ani to určitě nepatří k nejsilnějším stránkám hry. RPG prvky jsou ve hře taky jen z důvodu, protože je to dnes moderní. I přes všechny negativa jsem si hru dost užíval a rozhodně bych jí doporučil všem nenáročným hráčům.

Pro: souboje, prvotní exploring, nepřátelé, originální svět, obecně vizuální stránka

Proti: vedlejší postavy a questy, prázdnost, looting a crafting

+15 +16 −1

Game of Thrones: A Telltale Games Series – Episode Six: The Ice Dragon

  • PC 60
Jedná se o hodnocení celé série. 

Musím se přiznat, že nejsem příznivcem univerza Hry o trůny. Knížku jsem nečetl a seriál mě při pár náhodných shlédnutích taky nezaujal. Obdobně na tom bylo i Walking Dead, kde se však tvůrcům podařilo vytvořit skutečně zajímavý příběh, který hráče vtáhl dovnitř. A i když to tehdy nezměnilo můj názor v podobě nezájmu o sledování seriálu, hra byla skutečně vydařená. Podařilo se Telltale se Hrou o trůny to samé?

Když se hráč v současnosti pouští do kterékoliv série z dílen Telltale Games, již při pořízení má zevrubnou jistotu. co jej čeká. Interaktivní film okořeněný několika adventurními prvky a mnohdy vlezlými QTE. Jako vždy u epizodických her jsem si počkal, až budou všechny díly vydány a mohl si tak vychutnat kompletní příběh na jeden zátah.

A přesně to, co jsem čekal, jsem také dostal. Obzvláště v první epizodě je pro člověka neznalého prostředí a různých osob celkem obtížné se v ději zorientovat. S postupem času se to však daří a tvůrci rozehrávají dějové linky několika postav z rodu Forresterů. A postupují klasickými prvky platnými jak pro hry Telltale, tak nejspíše i pro seriál.

Děj všech postav je propracován velice zajímavě, leč v drtivé většině případů hodně negativisticky. Prakticky žádné postavě se život nedaří a spadají do většího či menšího průšvihu. Proto ani nepřekvapí, že hratelné i nehratelné postavy postupně odpadávají (umírají). Samotný konec je završením tohoto veškerého zmaru, opět však není kompletně dokončený a odkrývá přeživší osoby pro druhou sezónu.

Hra o trůny je vydařený interaktivní film z dílny Telltale se všemi klady i zápory. I tentokrát je vše zaměřeno hlavně na QTE eventy, rozhovory a více či méně důležité volby, samotného adventuření je málo. Zajímavý příběh stojí za zahrání, můj nezájem o seriál i celý svět Hry o trůny to však nezmění.
+12 +13 −1

Assassin's Creed Origins

  • PC 90
Origins je v rámci série plný výrazných změn oproti minulým dílům. Už to není klasická akční adventura, ale je to společně s tím RPG. Ano, asi je to pořád víc akční adventura než RPG, ale přesto zajímavý krok. Další velká změna je soubojový systém, který víc než starší díly připomíná ten z Dark Souls. Což je taky pěkně osvěžující. Hlavní hrdina je asi nejvýraznější od dob Ezia. Musím říct, že příběh je solidní a výrazně mě bavil. Co se týče vedlejšího obsahu tak kromě hledaní pokladů a truhel, synchronizovaní viewpointu nebo obsazovaní pevností je tu spousta vedlejších úkolů, které mají svůj vlastní minipříběh a byla jim dopřána stejná péče jako hlavním úkolům. Svět hry je zpracován dobře a působí na poměry série velice uvěřitelně. To co mi docela vadilo bylo, že je hra zbytečně velká se zbytečným množstvím obsahu. Ale jinak jsem hodně spokojen. Legendární čtverku to sice u mě nepřekonalo, ale je to hned za ní.

Pro: RPG prvky, soubojový systém, hlavní protagonista, příběh, vedlejší úkoly, svět, grafika

Proti: Zbytečné velká mapa a zbytečně moc obsahu, systém levelovaní

+6

Super Seducer: How to Talk to Girls

  • PC 20
S flákotou na jednu noc je každá minuta vybavování navíc ztracený čas. Druhý den po ní stejně zbyde jenom čárka v notesu, takže je lepší přejít bez okolků k věci. Vhodnou kandidátku proto vybírám nejrychlejším možným způsobem. Po konverzačním maximu - zlato, pojď na to - si prostě rovnou šáhnu. A když ruka šátralka nenajde v gaťkách ani jeden chlup delší jak měsíc, tak nemá smysl v milostných avantýrách dál pokračovat.  

Simulátor svádění SUPER SEDUCER se rozhodl jít cestou dlouhého vykecávání a hlavy oblbování. Není to realita, ale jenom hra, takže proč ne? Perfektní nápad jak se vydovádět s kopcem chrochro srandy, kdyby ho ovšem nerealizovala banda impotentních kazišuků. Mohlo to být provokativní, zábavné a vtipné. Ale je to zoufalé, nudné a trapné. Balící situace postrádají přirozenou přesvědčivost, šmrnc a ladnost odpichu. Jsou plné retardovaných dialogů a pitomých možností jak z bryndy ven.  

Jako nabíječ s velkým kvérem a burácející mašinou za zády jsem nad stupiditou předloženého konceptu opakovaně upadal v němý úžas. Potkám kočku, něco plácnu a následuje poučování od fousatého floutka, proč jsem to plácat neměl. Jeho blábolení mě přivádělo až k horám šílenství. Během hraní jsem se musel několikrát schovat pod postel, aby nikdo neviděl, jaké hovno jsem rozšlápl. Když mě našli, chtěl jsem předstírat vysavač, ale měnit podobu v reálném světě Snapchat stále ještě neumí.

Rozumy rozdávající Ríša se snaží působit seriózně, ale vypadá jak Richmond Avenal po kastraci. Evidentně je to nenažranej troll a záměrně radí nesmysle, aby zbylo co nejvíc masa pro něho. Používání jakýchkoliv jeho plků a slintů v praxi proto důrazně nedoporučuji. Pokud chceš na děvče udělat dojem, ale nevíš co říct... kopni do sebe dvanáctku a zkus jí hodit šavli na dekolt. Když se nechytne a po zblití přijde zbití, tak budeš mít alespoň návštěvu S/M salůnu v ceně piva. A to se vyplatí.  

Žádný sorry jako, protože v zájmu budoucích generací to muselo ven. Zvlášť když se z kanálu zcela nečekaně ozvaly další dva šplouchy. U všech paroháčů, kdo to hraje? Jaká je cílovka? Schválně jsem se podíval na DH seznam hodnocení dvojky a trojky. Ať vím komu nevolat, když budu chtít vyrazit na tah. Snad není nikdo tak blb... a sakra, takže Drolby a Mat bez Pata? To máme ale partičku. A oba svorně třikrát ňufíka smočili. Píšu si... kkt, teda vlastně SPKK - Sdružení přátel kapesního kulečníku 
+11

Bramble: The Mountain King

  • PC 95
Bramble: The Mountain King je pro mě taková splněná noční můra. Nikdy jsem nebyl příznivcem ani těch tradičních z českých filmových pohádek a maloměšťácky žoviální tvorbě ČT vyhýbám se tudíž tuplem jako vkus a pussy Troškovi. Ale od dětství miluji děsuplný folklór různých koutů světa, kdy mě rovněž fascinuje mnohdy až exoticky odlišná morální perspektiva. Srbské pohádky, kde se hlavy koulí jako dělové koule u Waterloo a největší heroj je ten nejvíce bezskrupulózní vrah a lupič, zlomené srdce z příběhů Andersena nebo překrásné ilustrace příběhů bratří Grimmů, to vše formovalo mou imaginaci.

Bramble stojí na lidové slovesnosti germánské a především skandinávské, jež mě esteticky ohromuje snad nejvíce. Nejsem v tématu nijak zvlášť erudován, tudíž netuším, nakolik ukrutnou podobu severských pohádek tak, jak je známe dnes, formovala přímo ústní tradice a nakolik až jejich zapsání snad někdy v 19. století, každopádně hovoříme o folklóru tematicky velmi temném, plném zlovolných přírodních duchů a predátorských stvoření, neštítících se se smrtelníky manipulovat jako příšerní loutkaři. Bramble pak geniálně využívá celé obrazotvorné šíře, jež se v této chladné lesní studánce odráží: zdejší příroda ukazuje svou nádhernou tvář, aby o chvíli později nastavila tu druhou, tvář bezcitné smrti a indiference rozkladu.

Náš hlavní hrdina, chlapec Olle, vydává se po boku milované sestry Lillemor na dobrodružství, na kterém díky svému čistému srdci pozná nové přátele, rovněž však hluboký zármutek z tragédií, drtících bezbranné lidské životy neúprosně v prach. Olleho provázíme čarokrásnými scenériemi, přičemž jsem se často tázal, zda jsem někdy ve hrách vůbec střetl autorsky silnější art direction; dech mi bralo nasvícení scén, pestrá kompozice záběrů, návrhy prostředí i děsivých monster, stejně jako kreslířsky nesmírně precizní ilustrace zdejších knih, sloužících jako narativní vsuvky v gesci intonačně báječné vypravěčky. Vskutku se nebojím prohlásit, že Bramble považuji za nejkrásnější hru všech dob - ať žije král hory!

Četl jsem občas kritiku samotného gameplaye či přesněji řečeno jeho poměrně elementárních mechanik, dovolím si ovšem oponovat. Upřímně totiž nevím, co by lidé chtěli do cca pětihodinového platformeru vše narvat, aby byl uspokojen jejich herní snobismus. :D Olle má k dispozici jako zbraň pouze kouzelné světýlko a sem tam může něco hodit, přičemž většinou je nucen spíše k tichému postupu mimo zraky svých predátorů, jak se sluší na pořádný survival horror. A jak příjemné to bylo proti všemu ukoktanému craftění a přepínání zbraní a druhů munice jiných her! 

Lehce minimalistický gameplay považuji za neustále svěží skrze jeho dynamizování geniálním designem, všemi těmi změnami prostorové hloubky lokací, přepínáním na tu horizontální, tu příznačně horrorově vertikální osu, jednou velmi fluidním, jindy téměř statickým postavením kamery. Právě orientace v prostředí v rámci těchto skvěle rytmizovaných změn patří k poněkud latentním herním mechanikám, jež zůstávají některými asi nepovšimnuty. Kvituji rovněž adventurní minihry a zapojení hráče do Olleho fyzického úsilí namačkáváním různých kombinací ovládacího vstupu. Myslím, že tady by se mnohé hry měly spíš co učit, než že bych zde viděl nedostatky.

A vím, je to nuda, ale pochválit musím rovněž hudbu, celkově atmosférický audio design a skvěle vybalancovanou (jedinou) úroveň obtížnosti. Většinou tedy ve hrách opravdu nemusím souboje s bossy, minimálně dva zdejší ale řadím k těm vůbec nejlepším a místo frustrace mě jen a pouze bavily. Jako snad jedinou chybu spatřuji možná až příliš volně pojatý narativ, když se mi párkrát nepozdával přechod mezi jednotlivými lokacemi, potažmo jejich příběhy. Přesto dokážu bez problému přistoupit na onu hru, že Bramble je jako oživlá sbírka pohádek - a tou lze občas trochu prolistovat.

A závěrem si zadoufám, že Dimfrost studio (nově tedy Maximum Entertainment) vytvoří ještě nějaký obdobný titul takových uměleckých kvalit, protože tohle bylo pro mě skutečně zjevení. Smekám gnómský klobouček.
+9

Animal Well

  • PC 70
I když metrojdmánie moc nepreferuju, nechal jsem se zlákat a dobře jsem udělal. Animal Well se překvapivě dobře vyhýbá elementům tupého pobíhání z jednoho konce mapy na druhý, a pro ty kteří ho preferují má nachystané tajné konce které si ostatní můžou nechat ujít.

Pixel art je nejprofláklejší grafická stylizace, proto mě překvapilo jak inovativní na tomto poli studna zvířátek je. Efekty kouře, mlhy, trasované světlo (!) -- a samozřejmě spousta zvířátek, od roztomilé veverky přes kočkopsího démona až po nejděsivějšího jezevčíka v historii videoher. K tomu stejně retro a stejně vydařený sound design dokončuje povedenou stylizaci.

Herně je to dost podobný jak například Ori and the Blind Forest -- chodíte po mapě, odemykáte nové schopnosti díky kterým se dostanete na více míst, a vašim cílem je navštívit čtyři rohy mapy a následně porazit finálního šéfa. Důraz je tady ale hlavně na preciznost skákání a občas se objeví i trochu zapeklitější hádanka, naopak nějaké bojování s nepřáteli se konat nebude, před těmi se jenom utíká.

Ke konci jsem sice strávil už trochu frustrující chvilky hledáním neprobádaných škvír v mapě a nacházením způsobu jak se dostat k poslednímu ohýnku, ale celkově hra plynula hladce (i když ne natolik abych měl moc chuť se vracet k dohledání zbylých tretek a nalezení zbývajících konců). Lehce mě zklamalo že hra nemá moc příběh ani "lore", za celou dobu se nedozvíte proč vlastně že děláte co děláte, nezbývá tedy než vajbovat s estetikou.

Pokud jste na vizuálně pěkné skákačky, musím Animal Well jedině doporučit.
+6

Strange Horticulture

  • PC 30
Přijde zákazník, požaduje květinu, typicky celým názvem ale občas lehce nekonkrétně. Vy pak musíte po jedné projít vaši kolekci a dle značně nekonkrétní encyklopedie identifikovat o jakou kytku z vaší kolekce se jedná. Občas na připepření dostanete dopis s popisem lokace, kam máte zajít (kliknout do mapy), a najdete možná novou květinu. "Hádanky" dosahují vrcholu v podobě karet které nějak lehce krypticky naznačují lokaci na mapě. Textíky a dialogy se snaží o budování atmosféry, ale tupá opakující se hudba ve spojení s tupou opakující se herní smyčkou to úplně pohřbívají. Pozitivní hodnocení této hry ze všech stran mě překvapuje, až jsem si musel najít walkthrough abych pochopil zda se nestane nějaký Frog Fractions moment, ale ne, je to furt to samý. Existují mnohem lépe zpracované "úřednické hry", v čele s Papers, Please, kterému tato nesahá ani po kotníky.
+2

The Abbey

  • PC 60
Jedna z kategorií Herní výzvy vybízí k hraní hry, kde ovládáme náboženského představitele. A právě v této adventuře se ujmeme role mnicha Leonarda, který má za úkol vyřešit záhadu ohledně jedné nehody.

Jak již je popsáno v popisu této hry, příběh je značně inspirován románem Jméno Růže, který jsem nečetl, ani jsem neviděl jeho filmové zpracování. Nemohl jsem tak posoudit, jak moc autoři kopírovali původní příběh. První polovina příběhu mi přišla dost nudná a až zbytečně ukecaná. Později to ale začalo být mnohem zajímavější, zvláště při odhalení pravdy ohledně bratra Arcadia a jak se vlastně opat stal opatem. Tahle linka příběhu se už ale moc nerozvíjela a samotný závěr s pokusem o upálení a samotném odhalení vraha už zase byla šíleně zmatená.

Mnich Leonardo, který se snaží bez předsudků a na základě faktů vyjasnit pravdu ohledně oné podivné nehody, mi celkově nijak nepřirostl k srdci. Naopak na mě působil až moc noblesně, možná i namyšleně, jakoby během vyšetřování vždy věděl o něco víc, než jsem se jako hráč dozvěděl. Plus jeho chování k Brunovi mi taky několikrát přišlo až za hranou. Celkově vzato, spousta postav se ve hře chovají celkem divně a zmateně, až jsem občas pochyboval, že by v takovém klášteře vůbec dokázali spolu vyžít.

Líbilo se mi grafické zpracování ve stylu pohádek od Disney, vypadá to fakt dobře. Hra je kompletně nadabovaná, avšak i hlas hlavní postavy mi přišel značně nesympatický. Hratelnost mi přišla průměrná, zamrzelo mě však, že zde není možné zvýraznit jednotlivé předměty na obrazovce a že pohyb v jednotlivých lokacích byl kvůli absenci rychlejší chůze či běhu až příliš zdlouhavý. Naštěstí zde funguje alespoň dvojklik na exit grid pro rychlý přesun do jiné lokace.

Bohužel jsem narazil i na pár problémů s technickým stavem hry, kdy mi Steam verze několikrát padala kvůli nedostupnosti některých systémových souborů, které měly ve svém názvu španělské znaky, což Steam z nějakého důvodu nepřechroustal. Plus se mi asi v polovině hry smazaly savy, tak jsem to musel celé proklikat znovu. Tímto samozřejmě nekritizuji hru jako takovou.

Celkově se hrou nejsem moc spokojený. Příběh mi moc nesedl, postavy také ne, dialogů mi přišlo až příliš. Snad jen ta grafika byla fajn, ale ta celou hru neutáhne.
+13

Sleeping Dogs: Year of the Snake

  • PC 60
DLC navazuje na hlavní příběh hned po jeho skončení. Stáváte se "řadovým" policistou, který pokutuje, chytá zločince atd. (jen v cutscéně) než se všechno zkazí a na scéně vystoupí kultisti se svou hrozbou odpálení města. Je na vás, abyste je pochytali a plán jim překazili.
Úkoly jsou tady oproti předchozímu DLC rozmanitější, ale nemohl jsem se zbavit dojmu, že ke konci hry už tomu docházel dech. Jako bych pak už plnil vedlejší mise z hlavní hry hozené do příběhu. Alespoň, že ta rozmanitost tam jakž takž zůstala. Jen to mohlo být klidně kratší, protože závěr působil oproti roztahanému prostředku snad až moc uspěchaně a vlastně se nedostavil ani žádný pocit zadostiučinění.

Pro: Soubojový systém, přestřelky, rozmanitější než předchozí DLC

Proti: Mdlý příběh, hluchá místa, místy nudné

+6