Už od začátku potěší, že se autoři rozhodně nové technologie nezalekli. Naopak by se dalo říct, že je hra do jisté míry takové technologické demo VR her a svým způsobem experiment, co přesně bude ve VR fungovat, jak takové hry vlastně designovat. Zejména Gravity Gloves je tedy určitě krok správným směrem, protože zvedat věci ručně je sice ze začátku ve VR až fascinující, po pár hodinách hraní ale totální opruz. Dále jsou ve hře opravdu vymazlené zbraně, chytře koncipované jako jednoruční a velmi elegantně ovladatelné. Pro mě jednoznačně nejlépe zpracovaný pocit střelby, jaký jsem kdy ve hře zažil, výborně okořeněný skutečným krytím se za překážkami a vrháním granátů. Některé další aspekty, jako strkání věcí do batohu hodem přes rameno, jsou spíš slepá ulička, ale na první pokus dobrý :)
Hodně povedené jsou hackovací minihry, které sice nejsou moc náročné, ale zajímavým způsobem využívají možnosti 3D prostoru. Zapojování obvodů ukrytých všemožně za zdmi mi pak připomnělo výborný The Witness.
Co bohužel tak úplně dobře nefunguje, je samotný pohyb. Zkoušel jsem vícero způsobů, nakonec zůstal u teleportování se, jelikož z toho mi alespoň nebylo blbě. Dále pak vůbec nefungují jakékoliv šikmé plochy, žebříky, snížené stropy apod. Navíc vlastně pořád řešíte hranice svého herního prostoru, což totálně narušuje ten pravý pocit virtuální reality. Dokud nepůjde do samostatného stroje jako Oculus Quest, narvat dostatečný výkon, aby na něm šlo hrát takto náročné hry, tak prostě ještě nejsme vývojově tam, kde bychom chtěli. Do té doby musíte být svázáni káblem se svým výkonným PC, ale to je snad jenom otázka času.
Co se týče příběhu, je podle očekávání z velké části vlastně docela nezajímavý. Respektive jako prequel k HL2 neměl moc potenciál přinést nějaký další vývoj. Naštěstí zvrat na konci značí solidní naději, že se konečně dočkáme pokračování navazujícího na Epizodu 2 a na to se teda těším náramně.
Pro: Hezká grafika; intuitivní malování; česká lokalizace; příjemná atmosféra; kouzelné malůvky; téma příběhu
Proti: Místy jalová hratelnost; malé využití malování v hádankách; občas hře dochází dech i přes její relativní krátkost