Pro pohodlnější navigaci i přístup k pokročilým funkcím Databáze-her.cz doporučujeme povolit si ve svém prohlížeči JavaScript.

Poslední komentáře

Final Fantasy VI

Final Fantasy V

Final Fantasy IV

Final Fantasy III

Final Fantasy II

No Man's Sky

  • PS4 85
2016: První Verze (34%)
2016-2017: Opravy (56-70%)
2018-2019: Velké Updaty (85%)

Za těch 5 let co je hra venku se dočkala dost velkých vylepšení. V den vydání hra vypadala odporně a byla špatná. Ale postupně se hra začala vyvíjet z hrozně špatné na dost dobrou hru. Grafika je dobrá v dnešní době. V době vydání byla grafika extrémně špatná. Prostě teď můžu hru doporučit.
-5 +2 −7

BlackSoul

Black Mirror

  • PC 30
Vždycky jsem si myslel, že se jedná o kompletní remake prvního dílu. Myslím tím, že tvůrci vezmou původní příběh nebo alespoň jeho základní kostru a zpracují jej znovu. Po pár minutách hraní zjišťuji, že tomu tak není, protože se zde z příběhu jedničky pouze vychází. Je tu kletba mužských potomků rodu Gordonů, hrad Black Mirror a to je vlastně všechno. Hra se odehrává v jiné době, jsou zde logicky jiné postavy, hrad se nachází u  jezera a samotná kletba rodu Gordonů mi přijde taky trošku jiná.

Příběh mě moc nenadchnul, je tu na můj vkus jen několik málo postav, takže následné odhalení jejich jiných úmyslů není zase tak moc překvapivé a nečekané (obzvláště u komorníka). Ale musím přiznat, že jsem jako vraha čekal spíše Leah než advokáta. Dialogy jsou oproti původní trilogii strohé a nudné. Úplný závěr hry je pak všechno, jen ne napínavý nebo nepředvídatelný.

Hratelnostně mě zamrzel odklon od klasických adventurních prvků. Konkrétně mám na mysli používání inventáře, respektive jeho nepoužívání. Předmětů je málo a i ty stačí ve výsledku mít jen v inventáři a už se automaticky nabízí v akční nabídce. Nad logičností řešení některých věcí pak zůstává rozum stát (pálení pavučin, odrážení loďky autem). Naopak asi nejzajímavější věcí je univerzální klíč, který je potřeba vhodně nastavit. Jeho úprava podle tvaru zámku mě bavila, i když ovládání bylo na gamepadu příšerné. Pochválit pak musím ještě pár logických puzzlu ve formě jednoduchého skládání dopisu nebo hádání šifry. To bylo celkem fajn, ale chtělo by toho víc, hlavně v pozdější fázi hry.

Lokace hradu jsou dost tmavé a nepřehledné. 3D pohled na hru mi obecně nevadí, musí k tomu ale být dobře vyřešená kamera a právě to se zde bohužel neděje. Často se mi stávalo, že jsem někam šel, nastal střih kamery a následně jsem nevěděl, jakým směrem vlastně chci jít. Celkově mi tak docela dost dlouho trvalo, než jsem se v těch několika místnostech pořádně zorientoval. Pomalá chůze bez možnosti běhat (na hradě) a dlouhé načítání při přecházení mezi lokacemi tomu bohužel taky moc nepřidají. Třešničkou na dortu je potom situace v pozdějších kapitolách, kdy Davida doprovází Leah, která nese světlo. Bez světla totiž není skoro vůbec nic vidět a Leah se docela často někde zasekává, takže jsem ve výsledku často čekal, než se konečně dobelhá na místo, které si chci prohlédnout.

Lokací mimo hrad je jen velmi málo (zapomeňte na Willow Creek, Farnost Warmhill, apod.), ale naštěstí jsou trochu přehlednější a David dokonce běhá, takže se jejich prozkoumávání netáhne tolik jako na hradě. Vývojáři pak ještě nezvládli přechody mezi lokacemi, složitě se to popisuje, ale zkusím to. Středobod je skleník/dům zahradníka. Vydám se cestou vpravo a dům tedy obcházím z jeho pravé strany. Dorazím na pláž, kde pokračuji dál doleva, až se vrátím na středobod jakoby zespodu. Ale to nedává smysl, protože nalevo od skleníku je kostel, kolem kterého bych musel při své obchůzce jít. Ledaže bych šel někde pod útesem po pláži, ale je to prostě celé divné.

A aby toho nebylo málo, tak jsem narazil na další nedostatky. Asi nejvíc mi vadil vzhled postav respektive jejich nulové emoce. Postavy se občas dostanou do situací, kdy jsou hodně naštvané, ale jejich vzhled a emoce vypadají, jako by se normálně bavily (nejvíc se tomu tak děje u Lady Margaret). Působí tak velmi prkenně. Pokud postava není pro postup příběhu potřebná, není obvykle na hradě nikde k nalezení. Občas se mi stalo, že postavy říkaly trochu něco jiného, než co ukazoval text a sem tam ujel i lip sync. Ale asi nejhorším nedostatkem byla situace, kdy jsem v pozdější fázi hry při záseku zavítal do lokace kostela, ze které se už ale nedalo nijak dostat pryč. Naštěstí má hra autosave, takže jsem nemusel opakovat příliš velkou část hry.

Co říci na závěr? Hra je docela krátká, naštěstí. Celkem zamrzí, že vzhledem k původu prvního dílu hry a vlastně celého příběhu neobsahuje ani české titulky, ale to se naštěstí dá překousnout. Každopádně hraní je jedna velká katastrofa, která kvalitou nesahá předchozím dílům ani po kotníky. Vrcholem všeho je fakt, že se i dnes, 4 roky po vydání, prodává za plnou cenu 30 €. Přitom mi přijde, že jsem se bavil u některých hidden object adventur mnohem víc a ty se dají koupit za pár desítek korun. Prostě od tohoto doporučuji dát ruce pryč.
+16

Wasteland 3: Cult of the Holy Detonation

  • PC 90
Hráno v co-opu:

Toto DLC vyšlo až po našem dohrání původní hry, a tak jsem oprášila staré savy a vydali jsme se splnit poslední misi Rangerů v Coloradu. Ačkoliv Wasteland 3 v průběhu hry upozorňuje na poměrně brzký "Point of No Return", nyní jsme se na mapu světa dokázali vrátit i z pozice těsně před finálním soubojem. Do DLCčka jsme tak šli s endgamovou výbavou a mnoho nových kusů vybavení bylo hluboko pod naší úrovní. Přesto se našlo pár předmětů, pro které jsme využití nalezli a ještě tak posílily naši skupinu.

Když jsem si poprvé četla o čem toto rozšíření má být, představovala jsem si silnou mysteriózní zápletku, za kterou by se nestyděl ani Stephen King. Skutečnost je jiná, příběh mnohem víc zapadá do světa Wastelandu, ale přesto je epičtější než hlavní quest původní hry. Nejedná se však o tak odlišný feeling ze hry, jako třeba v případě DLC Far Harbor k Falloutu 4.

Cult of the Holy Detonation má být výzvou a skutečně jsme se zapotili mnohem více než kdy předtím. Většinu soubojů zde nejde vyřešit pouhým poražením všech nepřátel, ale je nutné splnit vyznačené úkoly, aby se nepřátelé přestali neustále respawnovat či dokonce zcela utekli. Bylo tak třeba vymyslet vhodnou unikátní strategii čistě pro konkrétní souboj. Zde bych chtěla také pochválit autory za to, že již nepoužili otravně zdržující schopnosti nepřátel z The Battle of Steeltown a nepřátelé se podobali spíše těm z původní hry, jen jich bylo mnohem více.

Na druhou stranu bych si přála, aby i tyto "velké" souboje mohly být řešeny různými způsoby, stejně jako menší bojová střetnutí, kde můžete využít znalosti, stealth či hrubou sílu. Hlavní souboje tohoto rozšíření jsou sice zajímavě vymyšlené, dají se trochu zjednodušit důkladným exploringem, ale musí být vyhrány přesně dle předepsaného scénáře, postavy tak nemohou využít své přednosti a celkově DLC moc nenahrává replayabilitě. No a za to strhávám inXilu 10 bodů. 

Na závěr zmíním, že tento co-op se téměř obešel bez bugů, v což jsme ani nedoufali takto brzo po vydání, protože předchozí DLC a původní hra byly zpočátku v katastrofálním technickém stavu. Toto DLC nám zabralo necelých 10 hodin, což by mohla být zajímavá informace vzhledem k tomu, že stále ještě nemá svoji stránku na HowLongToBeat. A protože se dle autorů jedná o poslední DLC, tak ke svému komentáři Wastelandu 3 připojuji finální délku hraní.

Pro: Zajímavé souboje, obtížnost

Proti: Nízká variabilita

+20

Summer of '58

  • PC 60
Já mám ty hry od EMIKA_GAMES docela rád. Ono se tomu moc vyšší hodnocení dát nedá, ale je to slušná práce. Je to fajn v rámci horrových indie her, alespoň je tam vidět snaha.

Ono je dost vidět, že to dělá jeden člověk. Většinou je tam jeden/dva prostory které se dost opakují a jsou tam různé děsivé zvuky, lekačky a tak dále. Má to i poměrně dobré achievementy. Ty hry občas trochu působí stylem, že autor se hlavně trénuje v programování a chce si něco přivydělat, a poměrně to za to stojí.

Přesto je zde pár problémů. Z jeho tří her je tohle druhá, v které se na začátku nové kapitoly restartuje veškeré nastavení - grafika, rozlišení a tak dále. Musíte to tedy vždy nastavovat znova. Především ze začátku musíte po každé cutscéně hledat znova kameru a slovník, který potřebujete ke čtení nalezených textů.

Hra se totiž tentokrát odehrává v rodné zemi autora, Rusku, a ačkoliv je to i v angličtině tak tentokrát se rozhodl to pojmout trochu jinak, a originální texty jsou v azbuce zobrazují se vám se slovníkem v angličtině.

Příběh je tak trochu.... nedokončený, mám ten pocit, je toho hodně k domýšlení. Ačkoliv smutné a mrazivé jako vždy.

Obecně ale platí, že jsem se docela bál, tohle zas EMIKA_GAMES umí. Udržuje vás v nejistotě a přitom to nejsou úplně laciné lekačky.
+12

Cube Escape: Paradox

  • PC 100
Pokračování Cube Escape nezklamalo. Hrdě můžu prohlásit, že jsem Paradox dohrála bez nápovědy, a i když mi to trvalo téměř pět hodin, tak jsem i tak na ten výkon pyšná. Nevím, jestli bych vyloženě řekla, že je Paradox náročnější než jeho předchůdci, ale některé pasáže mi daly zabrat. Hlavně ke konci, kdy člověk musí cestovat mezi jednotlivými pod/vědomími hlavního hrdiny.

Od vývojářů Rusty Lake jsem k dnešnímu dni dohrála všechny jejich hry a musím říct, že tahle se opravdu řadí na vrchní příčky žebříčku mého hodnocení. Je opravdu vidět, že je hra vypiplaná do detailů, doprovodný krátký film taky neuškodil. Už jsem to myslím zmiňovala v nějakém jiném komentáři, ale tyhle hry dodají pocit, jako by byl člověk naprostý génius. A to i když se posune jen o chlup dál. Části hry, které málem zlomily mé odhodlání dohrát bez návodu: mysl složená z místností a promítací plátno.  

Takže opravdu vřele doporučuji a nemůžu se dočkat další hry, které RL vyplodí.
+13

Detektiv Kurzor

  • Browser 70
Tak jsem si říkal, co je vlastně ten Detektiv Kurzor zač a projel si tutoriálový případ. No a nakonec to dopadlo tak, že jsem dohrál i oba hlavní případy a usoudil, že na výtvor České Televize je to vlastně docela fajn detektivní hra na podzimní večer.

Detektiv Kurzor je mixem adventury se sbíráním důkazů a vizuální novely doplněnou o několik miniher. Čili máme případ, prohlédneme místo činu, vyslechneme svědky, snažíme se najít stopy a posouváme se tak dějem dále až do vyřešení případu. Případy mají překvapivě několik cest a různých způsobů vyřešení, nicméně všechny vedou ke zdárnému konci. Zaseknout se nikde moc nejde, prohrát nejde, zkrátka obtížnost se řadí mezi ty jednoduché. Ale tvůrcům se musí nechat, že se jim podařilo do hry dostat atmosféru detektivní práce - máme tu například sestavení identikitu, hledání vhodného záběru na kameře, získání otisku prstu a mnoho dalšího.

Detektivní příběhy ve hře jsou takovou klasickou ČT detektivkou ze čtvrtečního večera, čili nelze očekávat nic světoborného, ale zároveň nic hrozného a sledovat se to dá. Případ o krádeži v muzeu se mi líbil o něco více než přepadení banky, kde mi přišla závěrečná finta na vylákání pachatele (jsou tedy i jiné možnosti jak se k odhalení dostat) přitažená za vlasy. Nicméně celkově je to fajn, hlavní postava mi přijde sice trošku jako trouba, ale tak co už, mladé ucho :) Potěší určitě dabing, který je překvapivě na vysoké úrovni. 

Jedná se určitě o slušné překvapení, nečekal bych od ČT takhle zábavnou a vlastně i docela propracovanou hru.

Pro: Pohodová hratelnost, dabing, minihry

Proti: Nízká obtížnost, scénáristicky "jen" lehký nadprůměr

+22

Knights of Pen and Paper +1 Edition

  • PC 75
Herní výzva 2021 - bod č. 2 Amerika, jak ji neznáte

Ke hře jsem přišel pouze s vědomím, že dostanu do rukou partu dobrodruhů, a že se děj odehrává ve fantasy světě. Někdy dávno jsem na tuto hru četl recenzi, ale absolutně vůbec nic jsem si z ní nepamatoval. Po zapnutí hry jsem byl docela překvapen její jednoduchostí, která mě dokázala vtáhnout a jen tak nepustit. Už je to docela delší doba, kdy jsem po vypnutí hry o ní neustále přemýšlel a měl nutkání jí zase zapnout. Tento stav mi bohužel vydržel jenom nějakých osm hodin (z celkových sedmnácti), poté jsem se spíš začal propadat do stereotypu, jdi tam, zabij toho a toho, promluv s tímhle chudákem, získej XP a jdeme na další quest.

Hra si bohužel neudržela své tempo ze začátku a také mi na konci přišel propastný rozdíl v soubojích, kdy jsem se musel vracet a zabíjet nepřátele jenom, abych získal peníze na nákup vybavení a získal novou úroveň u hrdinů. Možná to bylo mojí vlastní vinou, kdy jsem si vlastně příliš nenakoupil lepší předměty, které by mi zvyšovaly některé staty a musel jsem je dokupovat na konci právě neustálým opakováním soubojů.

Co mě velmi potěšilo bylo množství easter eggů a odkazů na další hry, filmy, seriály..., které krásně oživovaly statické obrazovky. Je to dobrý pocit, když přijdete do nové lokace, kde se objeví nový obrázek a po chvilkovém zkoumání během boje, mluvení s postavou nebo jiné činnosti si všimnete nějakého pěkného odkazu.

Pro: Jednoduchá hratelnost a pravidla, velké množství odkazů a easter eggů

Proti: Postupný přechod do stereotypu, kdy jsem se chtěl bitvám spíše vyhýbat, natahovaný konec

+10

CARRION

  • PC --
Už debut studia přiléhavě nazvaný Butcher, v němž se bez jakékoliv expozice hráč zhostil kyborga pověřeného vyhubením lidstva, se okázale vezl na vlně makabrálního '80s braku. Morbidní tématiku neopouští ani Carrion, jímž tvůrci zkusili zaujmout skutečně nelidskou perspektivu, opouštějící hratelnost za humanoida, který k likvidaci využíval obligátní motorové pily či palných zbraní.

Náplní je tentokrát růst a vyvíjet se v nebezpečnější a schopnější organismus, jenž je vzápětí s to využívat lidských těl k boji, obcházet jimi biometrická čidla a bezpečnostní senzory, dekomponovat svou biomasu a utvářet zámotky. Prostředí zahrnuje jak sterilní laboratorní a industriální střediska, tak svažité a členité scenérie tropů. Ovládání téměř výhradně myší je intuitivní a rozvržení obrazovek nanejvýš přehledné.

Carrion těží ze své přiměřenosti. Být o něco kratší, působila by nevyužitě, být o něco delší, zdlouhavě a vyčerpaně. Surový dojem nastolený dravým začátkem polevuje, až je nahrazen úsměvnou narativní variací na pomstu – zjednanou ve jménu v útrobách skalisek odpočívajícího živočišného druhu, kterého ze spánku vyrušila dotěrná lidská zvídavost.
+20

Pokémon Shield

  • Switch 80
Na Pokémon Shield jsem se těšila především z toho důvodu, že sliboval trochu volnější průzkum v otevřeném světě než předchozí díl od Game Freak a také jsem byla zvědavá na novou generaci Pokémonů.

Co mi ovšem lehce znechutilo mé první minuty ve hře, tak byl můj rival Hop. Už od prvních minut jsem se chtěla pustit do prozkoumávání světa, a to nejlépe o samotě a přesně tohle jsem dělat nemohla. Musela jsem si vyslechnout několik monologů někoho neskutečně otravného a co víc, doprovázel mě po nějakou dobu i po světě. Je pravda, že jsem v tomhle asi byla netrpělivá, ale na druhou stranu jsem snad ve hře nikdy nezažila postavu, kterou jsem měla okamžitě chuť praštit kyjem po hlavě, aby zmlkla a nejlépe navždy. Nakonec jsem se dostala do chvíle, kdy jsem si zvolila svého startéra Scorbunnyho a mohla se konečně vydat do světa. Samozřejmě jsem na Hopa narážela po celou dobu hry, což bylo doprovázeno mým výkřikem "Ne, už zase." a tak podobně. Mimo něho jsem potkávala i jiné postavy, ale naštěstí už o něco méně, takže mě tak moc neotravovaly. S postavami se pojí i příběh, který mě bavil i díky dějepisným vsuvkám z minulosti regionu Galar a díky propojení s Dynamax energií.

Svět se mi líbil a ráda jsem ho prozkoumávala. Jen moje kochání kazila vizuální stránka hry, kdy mě tu a tam až velmi nemile překvapilo, jak ošklivě hra vypadá. Bohužel si velikost oblastí vybrala daň v podobě očím nepřívětivé grafické stránky a tuto skutečnost ještě podtrhovalo to, jak hra neběžela moc plynule. Na druhou stranu musím říct, že lokace byly rozmanité a nejvíce se mi líbila tmavá lesní oblast (která ovšem byla zase krátká) a pak Wild Area.

A teď k tomu nejdůležitějšímu, Pokémoni. Nejdříve jsem byla překvapená, že se změnil systém chytání od minulého dílu, ale nakonec jsem si na něho zvykla a vyhovoval mi více. Jen občas mi cukalo oko z toho, jak často mě divocí Pokémoni lovili a projít některými oblastmi s "čistým štítem", tedy bez interakce s Pokémony, bylo naprosto nemožné. Chtěla jsem uběhnout pár metrů, ale co chvíli jsem musela vstoupit do boje s Pokémonem, přehrály se animace (ale myslím, že se dají vypnout) a zase utéct pryč. Samozřejmě lze použít repel, který divoké Pokémony odhání, ale dala jsem přednost jinému předmětu. Boje mě jinak bavily a až do konce hry se mi neomrzely. Zvlášť jsem si užívala souboje o odznaky, kdy jsem měla možnost Dynamaxu u mých Pokémonů. Tyhle zápasy měly opravdu skvělou atmosféru.

Nad čím jsem se možná až dětinsky rozplývala, tak byl kemp, ve kterém jsem pro ty moje příšerky vařila šlichty (kari), házela jim míček nebo je zpovídala, jak se mají. Obvykle mi říkali, jakého Pokémona z party se bojí, kdo je cool a kdo je jejich kamarád. Postupně jsem s nimi budovala hluboké vztahy (pokud jsem je tedy nevyměnila za jiné Pokémony a už si na ně ani nevzpomněla), a tak ke mně promlouvali, jak jsou se mnou šťastní, jak se mnou chtějí být navždy nebo že chtějí být pohlazeni. Zvlášť poslední věc mi sdělovali v nevhodných chvílích, a to třeba kdy jsem stála proti bossovi a rozmýšlela se, jakou taktiku zvolím... Ale jinak byla tato mechanika opravdu fajn a jsem za ni dost ráda.

Oceňuji také možnost jezdit na kole po světě, i když by se mi asi více líbilo se nějakého Pokémona osedlat. Což mi připomíná pro mě naprosto nepochopitelné rozhodnutí, že možnost toho, aby se mnou jeden Pokémon putoval bok po boku, přidali až v rozšíření. Online funkce jsem velice nevyzkoušela a na doupě určitého Pokémona jsem zkoušela zaútočit s partou NPC, kdy jsem tak měla možnost získat candy, které mi pomohly zvyšovat úroveň nově nabraným Pokémonům. Tato doupata byla příjemným obohacením hratelnosti.

Shield/Sword se dle mého povedl, chytil mě a bavil. Jen je škoda, že grafická stránka hry je jaká je a že většina postav byla spíše otravně infantilní a interakce s nimi jsem přetrpěla.

Pro: Pokémoni, kempování, svět, příběh, Dynamax, zápasy

Proti: grafická stránka hry, optimalizace, postavy

+15

Dyna Blaster

  • PC 75
Hra postavená na jednoduchých, až triviálních principech, přesto nabízí skvělou hratelnost. Netřeba číst žádné manuály ani absolvovat tutoriál (který ve hře stejně není), člověk na vše přijde velmi rychle sám. Obtížnost je tak akorát, aby se šla hra dohrát a přitom stále znamenala určitou výzvu. Krom toho lze ještě využít multiplayer (hot seat), který je velmi rychlý a docela zábavný.

Pro: hratelnost, obtížnost tak akorát

Proti: možná hudba či spíše ozvučení, to je ale poplatné době vzniku

+13

Dungeons & Dragons: Dark Alliance

  • XboxX/S 45
Všechno špatně. Vůbec mi nevadila myšlenka udělat něco jako Warhammer Vermintide v D&D hávu, ale D&D: Dark Alliance smrděla průšvihem už od prvního traileru. Četné varovné znamení se mi však povedlo úspěšně ignorovat... a výsledek byl přesně takový, jaký se dalo čekat. I přes roční odklad působí Dark Alliance jako zcela nedodělaná hra, která sotva drží pohromadě. Herní náplň je repetitivní, nenápaditá a především plná bugů. 

Už jen samotné souboje, a to nejen v multiplayeru, provází naprosto příšerný lag. V launchové verzi jste tak například sekli do nepřítele, přehrála se animace útoku, dvě sekundy se nic nedělo a až potom se ubraly HP. To nejen vypadá hrozně, ale i značně komplikuje snahy o dodge a parry a patche vylepšily situaci jen částečně. Podobně zpomalená je i umělá inteligence. K řadě nepřátel včetně bossů můžete prostě přijít, začít do nich mlátit a než si uvědomí, že se něco děje, jsou už téměř mrtví nebo zaseknutí v stunlocku. A i když už něco začnou dělat, občas nepřátelé prostě ztratí vůli žít a zatuhnou i během boje. Nedá se jim divit – i virtuální smrt je lepší, než sloužit jako NPC v Dark Alliance. Soubojový systém by potenciálně mohl být docela dobrý, nabídka různých pohybů a komb je široká, ale v praxi působí prostě hrozně a zoufale potřeboval dalších pár měsíců vývoje.

Druhý velký problém hry je nepochopitelné škálování obtížnosti. Každá úroveň obtížnosti má v každé misi specifické doporučené gear score. Pokud budete hrát mise na obtížnost odpovídající vaší výbavě, nejspíš je projdete s prstem v nose. Pokud obtížnost zvednete byť jen o jeden stupeň, připravte se na to, že obyčejné nepřátele budete rubat několik minut a sundají vás zhruba na dvě rány. Občas. Občas to je to jen o trochu těžší než doporučená obtížnost, jak by to asi správně mělo být, a občas pro vygenerování jednodušší mise stačí i pouhý restart. Nutno dodat i to, že bonusy k statistikám, které dává lepší vybavení, rozhodně neodpovídají propastným rozdílům mezi úrovněmi obtížnosti. Jinak řečeno, hra prostě cheatuje a obtížnost zvyšuje uměle (a ještě navíc blbě).

Ve hře, kde je naprostá většina času věnovaná soubojům, nemá příliš smysl řešit cokoliv jiného, ale celková odfláknutost se projevuje i ve všech dalších aspektech. Nejvíce práce si tvůrci zjevně dali s designem úrovní, které jsou na co-op rubačku překvapivě otevřené a plné drobných hádanek a poschovávaných pokladů. Akorát trochu chybí mapa a orientace v složitějších úrovních tak působí mírně chaoticky. Ale dál už je to jen marnost. Příběh je mizerný a působí jako parodie knížek o Drizztovi (jinak si "humorné" repliky nepřátel vysvětlit neumím). RPG prvky a loot jsou nudné a troufnu si říct, že kdyby ve hře nebyly, možná by pro tvůrce bylo jednodušší vybalancovat obtížnost a hra tak mohla být celkově lepší.

Shnilou třešničkou na dortu jsou různé bugy a nedodělky, jako například textury a efekty směle konkurující Revelations 2012 (například láva), mizerné animace a můj oblíbený bug, kdy, pokud se vám povede umřít v bossfightu, tak občas loading screen prostě zamrzne a zůstane na obrazovce i několik minut, zatímco do vás boss na pozadí vesele buší. Hru jsme hráli několik měsíců zpátky, takže něco z toho, co jsem zmiňoval, už možná je vyřešené, ale zcela upřímně, nehodlám se o tom přesvědčovat. A vám bych to taky nedoporučil.
+22

Severed Steel

  • PC 50
Severed Steel staví na akrobatických kouscích typu skluzů, double jump nebo wall run v kombinaci se zpomalováním času. Hlavní hrdinka se hýbe svižně a přestřelky vypadají na první pohled velmi cool.

Problém spočívá v tom, že je to to jediné, co hra nabízí a současně zbytek osekává na dřeň. Díky tomu, že hlavní hrdinka vydrží velké kulové a nepřátel jsou v miniaturních levelech často desítky, tak v podstatě není možné hrát hru jinak, než pořád dokola používat skluz nebo nějaký druh skoku + pro jistotu zpomalování času. Po dobu trvání kaskadérských kousků je totiž hlavní hrdinka nesmrtelná. Průchod libovolným levelem (celkem je jich 31) se tak smrskává na spamování akrobacie a střílení v ten moment bezradných nepřátel. Což baví tak první půl hodiny ... a zbylou hodinu (ano, kampaň má naštěstí délku celovečerního filmu, čemuž ovšem těžce neodpovídá základní cenovka 21 Eur) nastupuje těžká nuda v podobě střílení stále stejných generických panáčků stále stejným způsobem v principiálně (až na doslova pár výjimek) stále stejných levelech.

SUPERHOT byl fajn, tohle je krok mimo.

Pro: akrobacie, styl

Proti: naprosté vítězství formy nad obsahem

+18

The Last of Us Part II

  • PS5 100
Joelovo rozhodnutí na konci prvního dílu má svůj následek a je tak motorem pro toto pokračování a vypraví nám příběh o pomstě, ale ne jen z jedné strany, ale z obou stran a musím říct, že na mě to fungovalo perfektně a vůbec mi nevadilo, že jen půlku hry hraju za Ellie, dokonce bych i řekl, že část hranou za Abby jsem si užil o něco víc. Za Ellie jde vidět, že i když její cesta a cíl je jasný, tak to co musí dělat po cestě má na ni vliv. Hraní za Ellie je velmi brutální.

Ať už hrajete za Ellie nebo Abby, tak se střídají akčnější pasáže s těmi horrorovějšími a třeba pasáže, kdy Abby prochází mrakodrapem a pak spodními patry nemocnice, kde se potkáte a utkáte i pacientem číslo 0, považuji za to nejlepší v celé hře. Pořád se jedná o lineární koridorovou hru, ale vývojáři nám teď nabídli trošku otevřenější svět, kdy máme víc prostoru na prozkoumávání a zjišťování, co se stalo a co se děje tentokrát v Seattlu, kde se odehrává většina hry. Pasáže, kdy jste museli přijít na to, jak dostat dál, které byly v prvním díle v podstatě zmizely a ty které zůstaly, slouží spíš o to, se dostat do nějaké zavřené místnosti či budovy a nasbírat už tak cenné suroviny pro Vaše přežití. Jestli mi něco připomínalo první díl, tak to byla část hraná za Abby, kdy se objeví žebříky, prkna, kudly, které je si třeba odemknout a vyrobit, abyste si mohli poradit s nepřáteli, ať už s těmi, kteří se nákaze zatím vyhnuli nebo s těmi, kteří takové štěstí neměli.

Velké změny se dostalo v soubojovém systému při boji zblízka, kdy je třeba se útokům vyhýbat a třeba i několikrát za sebou a teprve pak zaútočit. Určitě to není tak snadné jako v prvním díle, což se mi moc líbilo. Obě postavy, Ellie i Abby, mají svůj strom/stromy na základě kterých si vylepšují své schopnosti, to co si můžou vytvořit a jak si můžou vylepšit své zbraně. Nějaké věci se prolínají, některé jsou v podstatě to samé, ale podané jiným způsobem, např. luk vs kuše, atd. Nakažení jsou doplněni o nové verze, a jestli v prvním díle byli pro mě nejhorší clickeři, tak v tomto díle, jsem hlavně zápasil se stalkery, na které jen kudla rozhodně nestačila.

Hra na PS5 vypadá nádherně, hraje se nádherně a jediný problém jsem měl, že se mi jednou nepodařilo vystoupit z loďky a musel jsem nahrát uloženou pozici a pak už se vše podařilo jak mělo.

Pro mě skvělý příběh, který sice fanoušky rozděluje, ale určitě je dobře, že vývojáři si jsou za svým a uvidíme, co nám přinese další díl, pro který by měl být příběh už načrtnutý.
+19

Lost in Random

  • PC 85
Lost in Random mě nadchlo už kdysi při svém představení. A nadchlo mě i ve chvíli, kdy se mi (k mému nadšení) dostalo do rukou. Netajím se tím, že mám ráda podobné výtvarné přístupy, ale tady nejde jen o to, půvabný vzhled se snoubí se zábavným gameplayem a poutavým příběhem. A tohle vše mi zde, respektive ve světě Random, náramně sedlo. Pominu-li počáteční rozmrzení z ovládání na klávesnici a myši, celou tu zhruba třináctihodinovou pouť jsem si opravdu užívala. Způsob, jakým je na první pohled klasický příběh o záchraně a spoustě překážek odvyprávěn, činí hru něčím víc. Zde se totiž mísí kreativita s jistotou a hlavně jsou veškeré nápady dotahovány až do konce – jenže tyto nápady by byla škoda jen tak vyzradit ve dvou řádcích textu. V klidu pokecat s každým o všem, vyslechnout jejich útrapy či historky, prozkoumat svět (ač jde o koridor), vyřešit nějaké ty problémy a zrubat nepřátele. Tak to chodí v tomto číselném světě, v němž vám navíc společnost dělá velice pohotový a humorný vypravěč, který se nebojí jít za čtvrtou stěnu. Ale nebojte se, že vše je jen o povídání, kdepak. Soubojů tu je dostatek a jejich kořením jsou kartičky a házení kostkou. A když toto nestačí, přidají se do toho deskovky. Nebudu lhát, někdejší rozpačitost z toho, jak asi bude tento mechanismus společně se soubojovým systémem fungovat, byl rázem pryč. Je vydařený a velice dobře se hlavně hraje. Přihodím k tomu nádherný soundtrack a velice povedený voice-acting, a vy byste měli na oplátku zvážit, že se na tuto hru alespoň mrknete. Je to opravdu krásný kousek.

Pokud vám toto mé básnění nestačilo, můžete mrknout zde, kde jsem se rozepsala ještě o něco více. V každém případě však doporučuji hru vyzkoušet, pokud je podobný typ her vaší krevní skupinou:
https://www.vortex.cz/recenze-lost-in-random/

Hodíte si též kostkou?

Pro: poutavý příběh, chytře napsané dialogy; atmosféra a výtvarná stylizace včetně animací; hudba, ruchy a výborný dabing; zábavné souboje; rozmanitost karet; funkce vypravěče; řada nápadů a dotaženost

Proti: pvládání na klávesnici a myši; příliš viditelné opakování modelů postav; nesedící lip-sync

+15