V první řadě je však Soul Suspect přidělena úloha trochu nevýrazné, řemeslně však zvládnuté hry, která však kvůli jistým designovým rozhodnutím (ač z pohledu vývojářů zcela logických) již zapříčinila rozpuštění studia a v budoucnu si bude hra obtížně hledat i své hráče, jelikož s průměrnými až podprůměrnými známkami kritikové nešetřili. Ve svém jádru jde ale konceptem o bezproblémovou hru s nadprůměrně podaným příběhem (který je však dobře známou kompilací zažitých stereotypů detektivního žánru). Pokud z kraje nečekáte variaci na lehce mysteriózně a duchařské laděné L.A. Noire, nebo áčkově zpracovanou indie sérii Blackwell, ale vystačíte si s velmi jednoduchou adventurou ve značně malém prostředí (šest lokací), ale plnou detailů, tak by mělo Murdered zanechat pozitivní dojmy. Tento dojem můžou přese všechno ale zkazit akčnější pasáže, kterých je však až překvapivě málo a jdou obecně přesprintovat a tak rychle přeskočit; pokud na ně nemáte zrovna náladu. Pokud v tomto bodě nebudete mít problém, tak již vyloženě nepovedené prvky u Murdered hledat nelze. A to, i když celou interaktivitu titulu lze shrnout do dvou úkonů, a to doběhnutí na určené místo a následně hledání obvykle šesti až čtrnácti stop. Bezproblémová hratelnost, kdy na pocit "co dále provést?" prakticky nenarazíte jen umocní celistvost několika hodin dobře dávkovaného děje, jenž je sice variací na nahánění tajemné osoby, která se vyžívá v rituálních vraždách či propracované symbolice konaného (viz inspirace ve filmech Prisoners, Seven, Silence of the Lambs), ale v interaktivní formě přeci jen stále působí stále dostatečně zajímavě, aby utáhl hru i zcela sám o sobě.
To však plně neplatí v tomto případě, jelikož Murdered: Soul Suspect se vyznačuje i kvalitní technickou stránkou, která v jistých momentech může připomenout grafické zpodobnění v Alan Wake. Mnou obávaný backtracking zde nebyl přítomen, jelikož město bylo chytře navrženo na 200x200m nebo i méně. Zdejší Salem tak zcela ztrácí na jakékoliv autenticitě, ale kulisy v zájmu pohodlnějšího hraní v tomto případě jsou lepší variantou. A konečně - hraní za ducha, duši, a tedy (skoro) volné procházení, je zábavné a poměrně inovativní. A to i přes samozřejmé berličky v podobě "zablokovaných" domů či projekci minulosti, která přesně stojí v cestě, aby hráč nemohl na autory nepředpokládaná místa Salemu.
Nicméně, přes vydání na PS4/XONE a plnohodnotnou cenu, je Murdered: Soul Suspect spíše menší hrou vhodnou pouze k digitální distribuci. V tomto případě tedy měl vydavatel nasazeny růžové sklíčka od brýlí, pokud mohl čekat, že pětihodinová hra, jež nespadá zasazením a žánrem mezi nejprodávanější artikly, může v konkurenci více obstát a zafinancovat náročnější produkci.
Pro: zpracování, ovládání, detaily (animace postav), dabing
Proti: krátké, plně nyvužitý potenciál