Pro pohodlnější navigaci i přístup k pokročilým funkcím Databáze-her.cz doporučujeme povolit si ve svém prohlížeči JavaScript.

Nejlépe hodnocené komentáře

Prince of Persia: The Sands of Time

  • PC 90
Mé první setkání s touto hrou bylo:"Wau, tuhle hru si prostě musím zahrát".

To se lehce řekne než udělá. Tehdy, ještě jako malý capart, jsem byl okouzlený touto hrou (to jsem i doteď). Jenomže zde byl první problém, jak hru sehnat, to se mi podařilo celkem snadno, když jsme jeli k příbuzným, zrovna měli originální CD, a já si ho půjčil (vlastně vzal, protože jsem ho ještě nevrátil). To bylo vcelku štěstí, jenomže další problém vyvstal, s tím, že na mém starém počítači, který to mimochodem měl v pohodě zvládnout rozeběhnout, to prostě nešlo. Instalace proběhla, ale pak to nešlo spustit. Zajímavé bylo, že pokračování Prince of Persia: Warrior Within, to bez problémů rozeběhlo. Poté jsem si od kamaráda hru půjčil na jiném CD, a najednou to šlo, že by zázrak. Tak jsem se do toho pustil.

Z celé hry, se mi nejvíce líbil ten začátek, kdy jste běhali po venkovních prostorách hradu, a bojovali s lidskými nepřáteli, ten začátek jsem hrál nesčetněkrát. Poté když jsem získal dýku času, získala hra jiné rozměry.

Příběh hry byl střižen jako pěkná pohádka 1001 noci. To mi bohatě stačilo, a já postupoval, tedy spíše přeskakoval a probojovával se do dalších a dalších překrásných místností a oblastí. Trochu zapeklité byly nějaké ty hádanky, ale ty jsem celkem zvládal s bravurou. Největší problémy, jsem měl asi s úseky pastí, kdy jsem neustále používal písky času, a musel to hrát na několikrát. Příjemným zpestřením hry byla kooperace s Farah, kdy jste ji museli někam dostat, aby vám otevřela dveře.

Souboje, kdy jste sice využívali pořád ty samá komba, byly i přesto kouzelné a bavily mě od začátku do konce. Prostě a jednoduše se mi líbilo přeskakování přes hlavu protivníků.

O nádherném prostředí, jsem již hovořil, a k tomu je potřeba i dokonalá hudba, která v této hře je, a skvěle doplňuje kouzlo hry.

Skvělé je i, jak se princ v průběhu hry mění, má více šrámů ze soubojů, a nevypadá tak jako na začátku hry. Musím ocenit, ukládání hry, kdy hru není možné uložit kdekoliv, ale pouze na místech, k tomu určených. To hře přidávalo na obtížnosti i prodlužovalo její hratelnost.

Na dokonalosti, hře ubírá místy chaotická kamera, díky které občas nevíte kam skočit nebo skočíte jinam než chcete.

Pro: Příběh, souboje, místa, hudba

Proti: Kamera

+16

Immortal Redneck

  • PC 65
Immortal Redneck by se dal asi nejlépe popsat jako mix Ziggurat, Rogue Legacy a Serious Sam. Jedná se o first person rogue-lite akci, hlavní hrdina má za úkol projít tři tématicky odlišné egyptské pyramidy (klasická, steampunk varianta a cyberpunková, inspirovaná Tron 2.0) s náhodným uspořádáním místností a v každé z nich porazit dva bossy (jednoho ve třetím a druhého v posledním sedmém patře). Po smrti je nutné vždy začít od začátku dané pyramidy, po poražení bosse ve třetím patře je možné začít
v patře čtvrtém (poražení bosse v sedmém odemyká další pyramidu v pořadí). Z nepřátel a vzácných beden (za určitých okolností i z všudypřítomných nádob) vypadávají peníze, za které je možné koupit permanentní upgrady (přízeň jednoho z osmi bohů, více životů, silnější účinek zbraní, častější kritický zásah atd.).

Po odemčení božské přízně ve stromu skillů je možné po smrti zvolit jednoho konkrétního boha místo základního rednecka, tato volba ovlivňuje statistiky (útok, obrana, počet životů, počáteční zbraně, jedna aktivní a jedna pasivní schopnost atd.) a
v podstatě funguje jako jakési "povolání" či "třída". Hlavní hrdina se může ohánět 52 různými zbraněmi, standardně ovšem unese pouze tři z nich (přízeň jednoho z bohů umožňuje nést čtyři, za jiných okolností se tento počet může dokonce zmenšit na jednu). V jednotlivých místnostech se také náhodně nacházejí různé svitky (100 druhů, padají z beden či nepřátel), jejich účinek je jak kladný (lepší vlastnosti, vyšší poškození zbraní, další skok, rychlejší střelba atd.) tak záporný (zpomalení pohybu, výskok ve vzduchu způsobuje poškození, náhodná změna všech zbraní za jiné, snížení přesnosti zbraní atd.). Při hraní se často zkombinují účinky zbraní a svitků zajímavým způsobem, stalo se mi třeba to, že jeden svitek mi zneviditelnil zaměřovač a pak jsem našel zbraň s laserem, svitek vypínající pasti naopak znemožnil doskákat ke dvěma bednám nebo všudypřítomné nádoby vybuchovaly (výbuch zraňuje i nepřátele, několik místností se tak téměř vyřešilo samo) a současné obsahovaly předměty.

Největším problémem Immortal Redneck je náhodnost (podle mého i s přihlédnutím
k subžánru). Bez určitých typů zbraní se někteří bossové porážejí dost obtížně (a není problém během jednoho běhu nenajít žádnou použitelnou zbraň, takže si člověk často musí vystačit s těmi pár základními dle příslušné božské přízně). Pokud z nepřátel nepadají steaky, tak se nevyléčíte (jen jeden ze všech bohů má léčení jako schopnost, ostatní jsou odkázáni právě na náhodné padání steaků). Pokud z nepřátel nepadá dost nábojů, tak skončí člověk bez nich, což prakticky znamená konec aktuálního běhu, protože pouhým házením zbraně toho člověk příliš nevyřeší (existuje pár zbraní, které náboje nepotřebují, ale ty musí mít člověk od začátku díky konkrétní vybrané božské přízni nebo mu musí náhodně padnout, nemluvě o tom, že jsou pochopitelně dost slabé). Nalezení určitého svitku může hru znepříjemnit natolik, že se člověk raději zabije a začne znovu (Caution, Wet Floor).

Většina smolných problémů sice jde jakž takž ustát v rámci běžných místností, ale trvá klidně dvacet a více minut probojovat se desítkami místností k bossovi (u kterého člověk může mít nevyhovující zbraň, málo zdraví, špatný svitek, bez walkthrough trvá několik cyklů odkoukání taktiky), kterého jde málokdy porazit napoprvé. Řešením je zlepšování ve stromu skillů, ale to zase trvá dost dlouho na to, kolik obsahu hra ve skutečnosti nabízí. Dohrál jsem ji za 26 hodin (onsahu má podle mého tak na deset, repetetivní není zrovna málo) a to ještě díky tomu, že jsem od konce druhé pyramidy zálohoval po patrech save, protože už mě skutečně nebavilo hrát desítky minut, abych umřel na stejném místě (boss) a jel to celé znovu.

Celkově se jedná o velmi nápaditou hru, která má ovšem co dohánět stran vyváženosti.

Pro: Pestrost vybavení, z toho plynoucí spousta zajímavých herních kombinací a situací

Proti: Nevyváženost

+16

Uncharted 2: Among Thieves

  • PS4 90
Uncharted 2 je velice podobný dílu prvnímu. Nakonec proč měnit něco, co skvěle funguje. Opět se jedná zejména o akční hru, občas proloženou nějakým tím skákáním po římsách, či řešením nějakého toho puzzle. Akční pasáže ale opět dominují, a to výrazně. Nepřátelé stále chodí ve vlnách, levely jsou stále plné spousty zídek, kamenů, kmenů ... zkrátka všeho, za co se můžete schovat. Rozhodně ale nemůžu říct, že by druhý díl byl stejný jako ten první.

Už od první scény všechno působí epičtěji, pompézněji a megalomanštěji. Ve druhém díle zavítáte do mnohem různorodějších prostředí, přibylo výbuchů, záchran na poslední chvíli... mnohdy si tak připadáte skoro jako v hollywoodském blockbusteru. Změnila se částečně i hratelnost. Stealth přístup byl sice možný už prvním díle, ale nepatuju si, že bych ho někdy využíval. Plně jsem si tehdy vystačil s Rambo stylem. Ve druhém díle už je level design stealthu nakloněn více, byť Splinter Cell nečekejte. V jedné z úrovní ani jinou možnost než tichý postup mít nebudete, byť pro mě se stala s přehledem nejhorším zážitkem celé hry a klidně bych se bez ní obešel.

AI stále pokulhává, a to jak nepřátel, tak i Vašich spolubojovníků, kteří se občas také mihnou na scéně a pomáhají Vám. Co kvituji, tak fakt že jsou nesmrtelní, protože mnohdy si stopnou do té největší palby a bez krytu tam stojí a představa, že budu úrovně opakovat stále dokola kvůli jejich blbosti a z ní vedoucí náchylnosti k umírání, je děsivá. Občas také pobaví, kdy jste v křížové palbě, nevíte koho zabít dřív, ale oni už chtějí dál a čekají na Vás u dveří, což samozřejmě komentují slovy jako "Nate, pojď to otevřít. Nemáme na to celej den.". Tady rozhodně mezery jsou a dalo by se na tom zapracovat.

Moc jsem v tomto komentáři nechválil, ale to jsem zvládl už u prvního dílu a to dobré z něj zůstalo a troufám si tvrdit, že je to zase i o chloupek lepší. Potěšila lepší možnost využití tichého přístupu, což přeci jen trochu mění dynamiku hry.
Co budu dál říkat - je to jak jízda vlakem. Má to možná trochu pomalejší rozjezd, ale jamile se dostane do otáček, je těžké to zastavit a vyskočit z něj dřív, než budete v cíli. Úžasný zážitek.

Pro: poutavý příběh, efektní cutscény, různorodá prostředí, skvělá hratelnost, stealth

Proti: občas umělá inteligence všech na scéně kromě Vás

+16

Attack on Pearl Harbor

  • PC 80
Letecké simulátory jsou žánrem který mě vždycky regulérně míjel. Jednou jsem sice zkoušel jeden ze série Sturmovik ale víc než pár desítek minut mě nebavil. Když jsem si ale zahrál skvělou hru Aquadelic GT a zjistil že stejní vývojáři vyprodukovali i letecký simulátor z druhé světové, rozhodl jsem se dát letadlům znovu šanci.

Největším rozdílem oproti klasickým simulátorům je až na kost arkádové ovládání. Pro sváteční hráče žánru jako jsem já tedy zcela ideální. Velkým plusem je také možnost si v drtivé většině případů vybrat typ mise a to klasický dogfight, bombardování nebo torpédování lodí, které mě bavilo nejvíc. Celkově měli všechny mise správné tempo i délku a právě díky možnosti výběru úkolu se stereotyp prakticky nedostavil. Musím říct že hra má celkově dobrou atmosféru a častokrát jsem se přistihl že i když už mě odvolávali z mise kvůli poškození, pořád jsem se snažil sundat posledního nepřítele z nebe. Škoda je jen absence checkpointů u delších misí.

Pozadí hry, napadení Pearl Harboru, bitva o Okinawu atd. je všeobecně známé takže tady hra boduje hlavně u nadšenců do historie, což naštěstí jsem ;) ale nechybí ani klasický herní příběh točící se okolo dvou hlavních hrdinů Americké i Japonské kampaně. Nutno ovšem dodat že hodně klišoidní. Komixové zpracování cut scén je zato netradiční a dobře provedené a tak zamrzela jen menší úroveň detailů při přiblížení k zemi. Jinak je ale hra graficky na velmi slušné úrovni.

Attack on Pearl Harbor asi nepotěší hardcore nadšence do leteckých simulátorů ale běžným hráčům myslím sedne naprosto perfektně. Až na pár drobností se jedná o velmi kvalitní počin a k podobným titulům se určitě v budoucnu vrátím. TORA TORA TORA!
+16

Perfect Shot vs. Spiraling Monsters

  • PC 40
Hry tohoto typu příliš nemusím a nebýt DH Masters 2017, nejspíš bych Perfect Shot vs. Spiraling Monsters nikdy nespustil. Žádné překvapení se nekonalo a ani po vyzkoušení Akheřiny prvotiny jsem střílecím arkádám na chuť nepřišel.

Mé celkové skóre se nakonec zastavilo na čísle 451, a i když bylo v mých silách dosáhnout na vyšší hodnoty, neustálé umírání mě od dalšího hraní odradilo. Musím zmínit ještě hudbu, která je hodně povedená a krásně graduje s narůstající rychlostí replikace nepřátel

Pro: hezky to vypadá, hudba

Proti: nic pro mě

+16

Quantum Break

  • PC 75
Pokud je něco, co mám v příbězích velmi rád, tak je to manipulace s časem. A rád mám také Remedy - Alan Wake je srdcovka a Sam Lake je prostě týpek. Kvůli této hře jsem tehdy uvažoval o upgradu PC (věděl jsem, že to tam časem vyjde, jako Alan) a proto se ptám – jak se to sakra mohlo nepovést?

Hra špatná určitě není, ale tam kde má Max správně cynickou náladu, perfektní hlášky a metafory – Jack nemá nic z toho ani z ničeho jiného - jako hlavní postava je hodně špatný. Tam, kde mě Alan přikoval k židli svým tajemným prostředím, objevováním světa, nalézáním manuskriptů – tam na mě QB nijak nepůsobil. Proč? Když už nic tak jsem očekával alespoň zajímavé TV pořady, hudbu, vtípky… vše je tu takové poloviční.

Snad JEDINÁ věc, která mi trochu připomněla rukopis Remedy byly nápisy na tabuli (ohledně vývoje Alana) a u konce rozkreslená celá časová osa – takový krásný cit pro detaily. Tam jsem viděl, že to opravdu dělali oni. Ale ke konci mě už nebavilo ani pročítat ty e-maily. To je špatné. U Alana jsem hrál těžší obtížnost, jen abych zkompletoval ten manuskript.

Hratelnost je dost slabá – se schopnostmi manipulace časem není kupodivu žádná (kladu důraz na OPRAVDU ŽÁDNÁ) legrace. Ty schopnosti suplují věci, které v jiných hrách jdou.
Chcete granát? Ty tu nejsou - ale máme tu pro vás schopnost jakési časové exploze!!
Chcete dát nepříteli po hubě, tak pozor! Máme pro vás díky manipulace časem možnost doběhnout k nepříteli a po té hubě mu opravdu dát!
Lékárničky? ty nevedeme, schovejte se v časové bublině.
A chcete poznat funkční PC od nefunkčních? Máme pro vás time vision! Již vám nic neunikne!
A aby toho nebylo málo, máme pro vás další variantu na sprint v čase, ale teď se podržte! Tentokrát bez možnosti dát někomu po hubě!

A využívání těchto schopností pro řešení „puzzlů“ je vyloženě urážející. Na jedno auto vylézt jde, na druhé už ne, protože ho musíte vrátit v čase do bodu, kdy tam nebylo. Po spadlé knihovně nevyšplháte, musíte ji zase vrátit v čase do doby, kdy stála. A co souboje bez časohrátek? Lze podivně střílet skrz zdi a z úhlů, kde vás nepřítel nevidí. To myslím vypovídá za vše. Na nejtěžší obtížnost jsem umřel snad jen 10x na konci a celkově asi 15x. Žádná výzva.

Spojení se seriálem není zrovna šťastné – ale beru to. Zkusili to a doufám, že už nikdy nezkusí. Kdyby to bylo víc civilní, víc emotivní, více morálních voleb. Takhle je to prostě souboj proti „zlé“ společnosti. Kdy zabijete 100+ nepřátel a jdete po šéfovi.

Zachraňuje to konec – který je asi „secret ending“. Nevím sice proč jsem ho dostal, ale je to 10% k dobru hry.

Pro: Grafika na PC

Proti: Optimalizace, časohrátky jsou nuda, příběh, bugy, seriál, postavy

+16

Jotun

  • PC 60
Krásná, ale poněkud prázdná hra.

Severská mytologie je zajímavá, a umělecké ztvárnění je úžasné. Graficky Jotun vyniká, vnitřní hlas je výborně namluven v severském jazyce (předpokládám švédštinu), a kouzlo přidává i pěkná hodící se hudba.

Herní mechaniky jsou na tom bohužel podstatně hůře. Pět světů, a každém z nich svět dvě mapy (takže celkem deset), ve kterých se bohužel téměř nic neděje, a každá trvá cca 20 minut (podle toho, jak moc chcete hledat skryté jablko či svatyni, přidávající bonusy). Svět se většinou skládá z nepříliš veliké mapy, ze které ovšem příliš nevidíte (protože kamera je extrémně přiblížená), a vy šmejdíte postavičkou ze strany na stranu tak dlouho, až najdete průchod k runě. Občas je někde pár nepřátel (málo maličko), občas je někde nutno něco zmáčknout/rozbít, ale nic co by zaměstnalo reflexy nebo kůru mozkovou. Takže se celou dobu jen kocháte grafikou a nesnažíte se myslet na to, že vás to tak trochu nudí.

Co mě na hře poměrně vadilo byla hodně přiblížená kamera (což ještě není takový problém), která se občas velmi pomalu posouvala (postavička byla u kraje obrazovky, a kamera se mi stále snažila zdůrazňovat něco uprostřed - což vadilo hodně), a navigační mapa každého světa, která dost často neodpovídala realitě (což nepovažuji za autorský úmysl ale za chybu). Docela mě překvapilo, že i na gamepadu na analogové páčce se postavička umí pohybovat pouze do 8 směrů.

Na konci každého světa je boss, který je mnohem zábavnější než svět samotný. Bossové nejsou nijak těžcí (až na toho závěrečného, šestého), ale mají svůj šarm a zajímavé schopnosti.

Technické zpracování výtečné, nezpozoroval jsem žádné problémy. Za chodu lze přepínat mezi klávesnicí+myší a gamepadem. Můj neznačkový Genius gamepad fungoval bez jakékoliv konfigurace okamžitě správně. To všechno v linuxové verzi hry z GOG.

Celkově se hra dá dohrát za cca pět hodin.

Celkové hodnocení: Dobrá

Pro: krasné umělecké ztvárnění, pěkná hudba, netypická "meditační" hra

Proti: prázdnost map a herních mechanik

+16

Call of Duty: WWII

  • PC 75
Herní výzva 2017 - 1. To je člen!

Herní série Call of Duty je pro mě svým způsobem povinností. Kromě třetího dílu, jenž vyšel pouze na konzole, jsem dohrál všechny a každý podzim se těším na nový díl. Ne že by to byly hratelnostně kdoví jaké perly, vlastně to jde rok od roku více do kopru, ale jednou za čas neuškodí si večer sednout, nalít si panáka whisky a bezmyšlenkovitě pokosit pár set nepřátel a pokochat se spektakulárními skripty.

Na letošní díl jsem se těšil dvojnásob, protože vývojáři konečně upustili od války v moderním hi-tech prostředí či dokonce sci-fi, ale vrátili se ke kořenům do prostředí 2. Světové války. A nácky já kuchám nesmírně rád.

Overall mě tento díl opravdu bavil (mluvíme o SP, MP mě naprosto nezajímá), graficky vypadá pěkně, misí je tak akorát, aby to nezačalo nudit a kromě pár nemastných neslaných klišoidních momentů (taková ta klasika - ovládání AA děl, jízda v tanku, ...) je hratelnost na výborné úrovni. Postavy jsou vykresleny dobře a třešničkou na dortu jsou příběhové animace před misemi.

Zkrátka a dobře se letošní CoD povedlo a návrat ke kořenům této sérii jenom prospěl, protože ty sci-fi hnoje už začaly být opravdu nuda. Letos jsem spokojený.

Pro: Návrat do 2. SV, hratelnost, audiovizuál.

Proti: Některé klišoidní momenty.

+16 +18 −2

Portal 2

  • PC 75
Herní výzva 2017: "Zapomenutý kousek"

Kategorie zapomenutý kousek byla pro mě celkem jednoduchá na výběr. Už dlouho mi ležel knihovničce (asi 2-3 roky) Portal 2 a i přesto, že jsem třikrát dohrál jedničku, která mě docela bavila, nějak mě dvojka netáhla a to i přes vysoké hodnocení.

Začneme pěkně od začátku a to příběhem. Jako testovací subjekt, hlavní hrdinka jedničky, se probouzíme v bytě. Po krátkém tuťíku se nám tam vkrade jednoočko Wheatly a všechno se pokazí. Wheatly se s námi skamarádí a velkou část hry nás bude provázet. Pak se setkáme i se starou známou Glados, která nám po minulých událostech bude chtít pěkně znepříjemnit život. Příběh je jednoduchý, čeká nás jeden výraznější zvrat ale to je tak vše. Ve výsledku pro mě nebyl příliš zajímavý stejnětak kecy Jeskynního Johna mě vůbec nezajímaly. Jediné co mě bavilo byly hlášky Glados a Wheatlyho, kteří byli i skvěle nadabovaní. Jen je škoda, že hlavní hrdinka nepromluví.

Co se týče hratelnosti, tak je totožná s prvním dílem. Máte portálovou zbraň, kdy můžete vytvářet 2 portály pro řešení různých hádanek na kterých hra staví. Oproti prvnímu dílu zde máme i různé věci navíc. Kromě krabic a střílen autoři zpestřili hratelnost o lasery, mosty, kulové mosty, čtyři druhy gelů (vodní, skákací, rychlostní a portálový). Hra tímto dostane úplně nový nádech a hlavně s gely je radost pracovat. Hra má devět kapitol. Prvních pět se skládá z místností podobných prvnímu dílu, které mě velmi bavily. Pak se dostaneme do jeskyní, kde se mi hra zhnusila. Hra se rázem velmi znepřehlední a v této fázi jsem občas musel šáhnout po návodu. Celá tato pasáž se mi hrála ztěžka a přál jsem si aby to skončilo. Naštěstí to skončilo a to v polovině sedmé kapitoly kdy se mi hrála hra zas jako na začátku. Opět jsem byl spokojený a s radostí hru dohrál. Hádanky jsou dobře promyšlené a levely jsou pěkně navržené (až na část v jeskyních). Herní doba se pohybuje okolo 5-6 hodin podle rychlosti vašeho přemýšlení.

Technicky je na tom hra suprově. Graficky velmi pěkné a i starší stroje rozjedou Portal na nejvyšší detaily. Hold source engine. Zvukově je taky na tom dobře, ale hudba se mi zdála dosti nevýrazná. Co mi velmi pilo krev bylo načítání, které je dlouhé a velmi časté.

Ve výsledku tedy podle mě Portal 2 není tak skvělá hra, jak si všichni myslí. Sice v žánru logických her je to špička a nejspíš i jedna z nejlepších her, né-li nejlepší. Já moc na logické hry nejsem, sice jsem se bavil, ale velkou část jsem se štval s tím, že nevím jak dále a část v jeskyních, jak už jsem psal se mi nelíbila. Dvojka je třikrát delší Coop jsem nehrál ale věřím že bych se hodně bavil proto za tuto featuru přidám 5% k dobru. Oproti jedničce je to ale rozhodně posun vpřed a pro nenáročné hráče, co rádi přemýšlí, je to rozhodně skvělá hra.

Pro: hratelnost, grafika, coop, design většiny levelů

Proti: časté a dlouhé načítání, část v jeskyni, nemluvná hlavní hrdinka, nevýrazná hudba

+16

The Evil Within 2

  • PS4 85
‘Enough of this shit!’

Jedničku jsem si zamiloval. Byla to otravně nekonzistentní omáčka hrozné střelby a trapného stelfu, ale taky to byla vytříbená oslava těch nej (horších nebo lepších, co na tom sejde) vlastností západně japonských hororů, což tomu dodalo koňskou dávku neodolatelného šarmu, a taky to z toho učinilo jednu z nejzábavnějších, nejnávykovějších her posledních let. Mno a dvojka si onen šarm udržela, přičemž je navíc i kouzelně konzistentní, pro změnu přitažlivě sebevědomá se svou výpravou a tónem, a prostě celkově unf.

A jelikož je tři čtvrtě na 3 ráno, jsem v práci, jedná se o jednu z posledních nocí před soudruhem Santou (takže je docela živo), a skoro celý tenhle text jsem už měl napsaný (4k znaků, dood), když v tom se mi povedlo jakési záhadné abrakadabra a všechno se smazalo a již to nešlo vrátit (kor na tomto pracovním kompjůtru, na kterém si ani neotevřu cmd), tak teď už jen v líných bodech:

- Třetí kapitola je geniální. Ryzí surovej survival, muah. Jen je věčná škoda, že po ní už nic tak vynikajícího, velkého, rozsáhlého, parádně nadyzajnovaného nepřišlo. Nechápejte mě zle, ten následný ‘zbytek hry’ je pořád skvělý, nicméně jsem toho názoru, že hra svého vrcholu dosáhla de facto hned na začátku. Což se svým způsobem váže na tu nabytou konzistenci, a na tu skutečnost, že se nabyla na úkor variability. A toto je jen má osobní domněnka, ale nemám důvod si ji sám sobě vyvracet, víme – mnohé pozdější kapitoly na mne působily značně usektnutým dojmem, skoro jakoby je drazí developéros původně plánovali prodloužit nějakým tím smělým mišuge.

- Konzistence a variabilita a délka třetí kapitoly a všecko se vším – aby si to hráč opravdu užil a patřičně ocenil, musí se věnovat nepovinnému obsahu. Toho tu je vpravdě až nezdravé množství. Mně, jakožto někomu, kdo už nějakou tu středu má tendenci prozkoumávat všechno na cimprcampr, to vlastně nemá proč vadit, ale z principiálního hlediska mi to pod knír rozhodně nejde – půl bídy, že bez četných odboček člověk mine hromadu skillů, upgradů, a dokonce i většinu samotných zbraní, ale že i důležitá příběhová linka, kterou Sebíkova minulost rozhodně je, dostane sidequest kůru, to…to mi nějak hejbe žlučí.

- Nicméně jet striktně hlavní linku, ignorovat většinu skillů a upgradů, a udělat si tak hru těžší, to by možná nemuselo být striktně od věci. Pozdější vercajk a mozkové augmentace, v kombinaci s obyčejnými poznatky (namátkou třeba to, jak absurdně zcvrklé mají enemáci periferní vidění, a jak snadno a rychle může hráč zdrhnout z jejich aggra) totiž většinu potyček šílené trivializují a redukují v naprosto směšné záležitosti. Zatímco v prvních hodinách by mi pohled na skupinku pěti svačících zombíků velmi razantně proluftoval trávicí ústrojí, s takovými dvěmi vylepšenými kouřošípy je jejich likvidace otázkou deseti vteřin. A když šípy zrovna nemám, no tak na sebe upozorním, nechám se dvě vteřiny honit, oni ztratí aggro, já se zádelí nalepím na prdel opodál stojící dodávky, počkám si na příchod zvídavého nemrtvého, a pak při jeho akční investigaci doručím, skrze jeden stelfskill, smrtící ránu. Což mě přivádí k tomu, že…

- …voni vůbec beztak věděli, proč ze stealth oproti prvnímu dílu udělali takto životaschopnou fíčurku. Museli totiž vědět, že opět, stejně jako posledně, programují dosti tvarůžkový bojový systém. Dvakrát po sobě to prostě nemůže být opomenutá chyba, podruhé to musí být účel. Byť gunplay notně vylepšili, zbraním přidali na váze a pocit ze střelby je tím pádem hned šťavnatější, to míření je prostě rozbitý. A nevím, jestli je to jen ten nevkusně přestřelenej zoom, nebo vadnej crosshair, nebo šmrncovní kombinace obého. A na té jejich tunější střelnici jsem si to nepopiratelně potvrdil (a jo, zabil jsem tam nechutný kvanta času, ale já prostě musel mít všechny odměny. A taky že mám, tedy kromě té poslední za Very Hard galerku, bo fok dát bulšit, kor s unstable 30fps a analogovou páčkou, pór favor) – někdy se prostě trefím, přestože křížek v okamžiku výstřelu zevluje dobré tři cenťáky mimo, a někdy se prostě netrefím, přestože křížek je přesně na cíli. Se pak můžu divit, že až do konce hry si střelba naprosto suverénně udržela absolutní nespolehlivost, a že stealth jest vskutku tou správnou volbou, přestože jsem se přitom kolikrát cítil jako děsnej čítr s tím, jak mizivou šanci proti mě většina těch rozkládajících se hulibrků měla, pobrecitos.

- Nesouvislý tampónek: Červené závěsy na začátku hry na mě vyloženě řvaly Twin Peaks, a pak mě s nima jistá trofej vyloženě liskla přes hubu. Good stuff, +100 bezvýznamných bodů k dobru.

- A jinak je to prostě super. Našlapaný audiovizuál hraje atmosféře mistrně do karet, díky čemuž to tentokrát umí občas být i poměrně děsivé (a naprosto brilantní využití repráčku na DS4 zajistilo tak intenzivní chvilkový strach, že jsem snad regulérně rád, že jsem to hrál právě na péeskovi). Storytelling je střízlivější a přímočařejší, což mu nijak neubírá na zábavnosti, ale citelně přidává na pochopitelnosti, a rozhodně to pomáhá budovat a následně udržet zájem o postavy a dění kolem nich. A jo, náběh do finiše a finiš samotný byl boží, chci trojku, a nechť je to míření pořád rozbitý a Sebík nechť pořád neumí normálně uskočit, touhle dobou jsem na tento herní styl natolik zvyklý, že jsem si jej snad vyloženě oblíbil. :(

Dohráno na Survival za necelých 23 hodin, staty z poslední uložené pozice (těsně před posledním bossfajtem). Já snad prubnu i ten Classic tvl.
+16

Batman: Arkham City

  • PC 80
Herní výzva 2017: "Only the best!"

Výzva dokončena, jupíííí. Posledním dílkem si bylo zahrát jednu ze 100 nejlepších her na databázi. Před rokem jsem na vánoce dostal Batmana a jelikož jsem ho pořád neměl čas zapnout, teď byla ta správná chvíle, jelikož je náhodou jedna z nejlépe hodnocených her na databázi.

Příběh začíná zajmutím Batmana doktorem Hugem Strangem, který ví, že Batman je Bruce Wayne. Odklidí ho do Arkhmského Města vybudované přímo pro zločince. Setkáte se zde s padouchy jako je například Dvě Tváře, Ras Al Ghoul, Tučňák nebo Joker. Joker je nemocný a vy budete nakaženi stejnou nemocí. Musíte proto najít lék a zjistit co se děje. To by byl v krátkosti nastíněn děj. Oproti předchozímu dílu, který byl komorněji laděný se mi zde příběh líbil více a narazíme zde na několik pěkných zvratů. Postavy jsou dobře prokresleny, jen se mi charakterem nelíbil právě Barman, protože svým dogmatickým nikoho nezabíjím, mě teda hodně štval. Masový vrah uteče několikrát z vězení, aby mohl opět rozpoutat zabijácké peklo, ale Batman ho odveze zpátky do basy, aby se kolotoč mohl roztočit znova. Pak je zde ještě Selina aka Kočičí žena, za kterou budeme v pár misích hrát a ta mi rozhodně sedla více a to jak charakterem, tak hratelností, která byla svižnější, rychlejší a tím i efektivnější.

Soubojový systém je podle mě největší výhodou této hry. Nejde ani tak o komba, ale o jednoduchost tohoto systému. Stačí mačkat jedno tlačítko pro útok, druhé pro protiútok a případě tlačítko pro omráčení na náročnější nepřátele. Jakmile začnete útočit rozjede se efektivní kolotoč na který je radost pohledět. Postavy jsou rozpohybované parádně a všechno působí plynulým dojmem. V arzenálu máme ještě různé vychytávky jako je například batarang, explozivní gel, dekodér a mnoho dalších, které na určitých místech musíme použít, abychom jsme se dostali dále. Co se týče prostředí budeme se pohybovat v otevřeném městě, které je věčně ve tmě, ale tomu rozumím, protože je tím podložen příběh. Budovy jsou goticky laděny, v kanálech či metru je to, co bychom čekali a tak dále. Bossfighty jsou nápadité, ale je jich málo. Všudyvšeho jsem jich napočítal čtyři. Dokonce soupeříte s méně známými nepřáteli a s těmi kultovními se setkáte pouze v cutscénách. Délka hry je solidních 6-7 hodin bez plnění vedlejších misí, což je solidní nášup. Jak jsem psal výše, můžete hrát i za Kočičí ženu. Jen je škoda, že hlavních misí s ní je jen velmi málo. Věc, která mě nadmíru štvala, byla absence minimapy nebo čehokoliv, co by mi ukázalo směr bez toho, abych musel otevírat mapu, což obnášelo stisknou SELECT a 2x LB abych se k mapě dostal.

Hra běží na Unreal Enginu 3 a je vidět, že ho tvůrci značně modifikovali a grafika je na výši. Krásně se na to dívá a skvěle to běží. Co mě hodně vytáčelo je, že většina příběhových cutscén jsou předrenderovaná videa běžící na 30 fps s viditelnou kompresí. Tyto přechody zbytečně ruší a pak se vám celá cutscéna zdá sekavá, protože přecházíte z 60 do 30 fps. Nechápu záměr tvůrců, ale tyto cutscény by podle mě jeli perfektně i v enginu hry, viz jakákoliv hra od capcomu, kde předrendery v enginu MT Framework nepoužívali, stejně tak například první Mafia. Dabing je perfektní, hlavně Mark Hammil v roli Jokera. Hudební doprovod je také báječný a připomínal mi ten od Dannyho Elfmana z původního Batmana.

Ve výsledku jsem se velmi bavil. Jen to chování Batmana mě vytáčelo. V Arkham Asylum jsem to tak nevnímal, ale zde mi to připadalo jako pěst na oko. Oproti předchozímu dílu je toto pokračování lepší ve všech ohledech, ale přeci jen ta komornější atmosfera Asulumu mi byla bližší a také se mi předchozí díl zdál delší. V každém případě pokud máte už dost assassínů, tak Batman je hned bojovka "number one", kterou si po něm zahrát.

Pro: příběh, grafika, hudba, soubojový systém

Proti: chování batmana, předrenderované cutscény, neexistující minimapa

+16

StarCraft II: Wings of Liberty

  • PC 85
Nemá cenu hodnotit technický stav u hry, která dostává pravidelnou péči i 7 let od vydání. A na hodnocení balancu jednotek a ras jsou zde také jiní a bezpochyby povolanější.
Co však stojí za komentář je příběh hry. Ne, že by nebyl ohraný, plný žánrových klišé, s očekávatelnými zvraty a čitelnými postavami. Ne, opravdu nečekejte nic nového. A vůbec to nevadí. Dokonce si myslím, že to byl záměr. Často jsou totiž postavy tak schématické, že by klidně mohli vypadnout z nějaké sci-fi varianty commedia dell´arte, a parodující, že připomínají všemožné archetypy jak vystřižené z šestákových románů. Vlastně PARODIE je slovo, které příběh takřka dokonale vystihuje. To "takřka" je tam schválně. Scénáristé totiž umně balancují na té tenoučké hraně, která odděluje bezduchou taškařici a vzdání holdu velkému vzoru. A daří se jim to. Jeden by skoro řekl, že jim do toho kecal Tarantino.

Herní výzva 2017, kat. 3

Pro: Skvěle odvyprávěný příběh,

Proti: občas až moc odlehčený.

+16

Choice of Robots

  • PC 80
Pokud jste z telltaleovek zvyklý na mnoho možností, ale pouhou iluzi volby, nebo alespoň z vizuálních novel na pár příběhových větví, asi vás Choice of Robots překvapí svým širokým rozvětvením a obrovských počtem možností.

Sám jsem donedávna bral textové adventury spíš jako takové lacinější vizuální novely, ale tohle mě přesvědčilo, že právě absencí vizuálu lze nabídnout až neuvěřitelnou příběhovou interaktivitu, která by ve vizuálních novelách nikdy nebyla možná, protože pouhý text je na vývoji nejlevnější a můžete si s ním tak dovolit mnohem více.

Po prvním dohrání jsem byl nadšen. Vydal jsem se po "love route" s robotem, a konec mě krásně dojal. A to byl jen jeden z mnoha. Při dalších průchodech však už nadšení začalo pomalu opadat. I když bylo spoustu nového zajímavého textu a voleb, něco se mi přestávalo pozdávat.

A to, jak podivně lehce se mi daří vše splnit. Došel jsem k tomu, že je to spíš takový příběhový sandbox. Cokoli chcete, to se vám podaří, neexistují zde skoro žádné překážky (snad jen v tom, že se v jednom průchodu nemůžete soustředit na vše, ale jen na určitou část robotiky).

Chcete si vytvořit robotí sektu? Stačí kliknout na tlačítko a bum, v dalším odstavci máte informace, jak krásnou sektu se vám podařilo vytvořit. Chcete létající auto? Bum, máte ho. A obdobně je to u všeho, cokoli chcete, toho dosáhnete, ať je to třeba ovládnutí světa, nebo nesmrtelnost.

Neříkám, že je to kvůli tomu špatné, jen že je zde pořád prostor pro zlepšení. Osobně mi v té interakci chyběla nějaká výzva, donutit hráče přemýšlet nad tím, které možnosti volit, aby dosáhl toho, co chce, trošku mu to ztížit, házet klacky pod nohy, aby odměna po úspěchu byla o to větší. Ale místo toho je výběr docela očividný a cestu k úspěchu tak přímo vydlážděna.

I s ohledem na to, jsem pořád rád, že jsem vyzkoušel (tímto děkuji uživateli Josef za doporučení do herní výzvy, bez toho bych se k tomu nejspíš nedostal), a kdo má rád sci-fi knihy (jako třeba Asimova) tomu mohu doporučit také.

EDIT: Tak jsem četl nějaké jiné komentáře a prý je možné (a stává se), že se vám vůbec nic nepovede :D Takže ten 4-6 odstavec brát trochu z nadhledem, možná tomu tak úplně není, ale nechávám to tam, protože v mých průchodech tomu tak bylo, a přesně takový pocit jsem z toho tedy měl.
+16

Seasons after Fall

  • PC 50
Herní výzva 2018 #3

Abych nezačal hned hejtem, tak pochválím práci grafiků, kteří si se Seasons After Fall fakt vyhráli. To je zřejmé už ze screenů, které nalákaly i mě. A v tom hra určitě určitě nezklamala – každá lokace vypadá skvěle ve všech čtyřech ročních obdobích, všechny jsou krásně detailní, plus hudba je taky pěkná – radost pohledět a poslechnout. Docela příjemný je i příběh, který je sice taková jednoduchá pohádka, ale je namluvený dvěma kvalitními vypravěči a pro účely hry to určitě stačí. A dál...

Technicky se jedná o plošinovku, spíš bych ji ale nazval 2D walking simulátorem, protože v ní neexistuje jediná část, kde by nějak záleželo na vaší hráčské zručnosti. Nemůžete umřít, nic není na čas a když spadnete z plošinky, ztratíte akorát pár vteřin progresu. K tomu je ovládání nerezponzivní a lišák se občas pohybuje dost toporně.

Puzzly jsou podobně jednoduché a všechny jsou jen o tom přepnout na správné roční období, které aktivuje objekt, co vám umožní cestu dál – ať už je ten objekt gejzír, co je třeba zmrazit, poupě, co je potřeba rozkvést nebo list, který je potřeba zvednout větrem. Až na jeden na úplném konci, kde je třeba vytvářet obrazce z elektřiny, ten byl nejzajímavější z celé hry.

A tahle vražedná kombinace jednoduchých puzzlů a jednoduchého platformování společně s nutností projít každou část hry třikrát (s obměnami) a absencí mapy dělá dohromady velmi, velmi stereotypní hru, která po prvotním wow efektu nemá co nabídnout. Smysl ji hrát bych viděl, pokud hledáte vysloveně chill meditační zážitek a okouzlil vás grafický styl, případně by se mohla zalíbit mladším hráčům.

Podobné pocity jsem měl i z prvotiny studia Swing Swing Submarine jménem Blocks That Matter, která mě unudila podobným způsobem. Tu jsem ale nedohrál a bez Výzvy bych asi nedohrál ani Seasons After Fall. Asi prostě nejsem cílovka, co naplat.
+16

The Typing of the Dead

  • PC --
Kdysi dávno jsem se to pokoušel hrát, resp. psát, ale neměl jsem dostatečný typing skill. Navíc mi dělaly velký problém apostrofy a když se k tomu přidaly ještě čísla, byl jsem v prdeli. Dneska už je to jiná písnička. Asi tak v půlce jsem zjistil, že hra nijak nereflektuje používání mezerníku a velkých písmen, takže je možno to tam mastit hlava nehlava a přidat si pár pikovteřin k dobru. Zřejmě kvůli bugu bylo potřeba pro psaní číslice 3 přepnout v rychlosti klávesnici na anglickou a poté zase zpátky, jinak ji nešlo psát ani přesto, že s ostatními číslicemi problém nebyl.

Poprvé jsem se zasekl ve čtvrté úrovni u bosse Magiciana, na kterého jsem se musel řádně natrénovat v jiném modu, dovolujícím si nacvičit souboje s bossy. Mimochodem těch modů je tady víc, včetně tréninku - mám ale pocit, že minimálně základy prstokladu by člověk měl zvládat i před samotným tréninkem, protože hra nedokáže suplovat profi programy na psaní. To jen pro ty, co by snad měli v plánu se na TTotD naučit psát...

Příběh je naprosto patetický, přes příšernou hudbu nejde slyšet ještě příšernější dabing, vůbec celé je to jedna velká groteska, která trvá sotva hodinu, takže jsem to dohrál hned dvakrát. Poslední level už představoval docela solidní výzvu v délce slov a jejich významu, kterému jsem často absolutně nerozuměl.

Vyměnit rozžhavené laufy za klávesnici a začít zombíky a jinou havěť upísmenkovávat, to byl opravdu hodně zhulený nápad. Ale geniální! Ačkoli je TTotD zoufale špatná hra, její unikátnost a originalitu jí nikdo neodpáře.
+16

The Count Lucanor

  • PC 80
Splnené v rámci HC módu hernej výzvy 2018 - "V zemi nikoho".

The Count Lucanor je jedna z tých hier, ktorá ma dokázala prekvapiť svojou komplexnosťou na malom priestore cca 4-5 hodín hernej doby (v záležitosti od toho, či snoríte v každom kúte a skúšate viacero koncov, ktorých je dokopy 5).

Napriek veľmi jednoduchej grafike, vie kombinácia hudby/zvukov s nedostatočným osvetlením a putovaním so sviečkou v ruke navodiť naozaj peknú, strašidelnú atmosféru. Pripomenulo mi to niektoré pasáže z Dobšinského rozprávok (Zakliata hora a rôzne prekliate zámky, ktoré sú cez deň prázdne, v noci sa s úderom hodín zrazu objavujú ich obyvatelia a nikdy sa z nich ešte nikdy nevrátil), čo bol pre mňa samozrejme výrazný plus. Je pravda, že minimálne prvých pár minút (úvodný dialóg s matkou je našťastie asi jediný naozaj slabý moment) príbehu pôsobí ako klišé, ale obsahuje viacero pekných zvratov. Tie momenty Lucanora, ktoré sa v rozprávkach dajú považovať za klišé, sa naopak v hrách pričasto neukazujú. Hororovosť a nemožnosť uložiť hru hocikedy taktiež pomáhajú atmosfére, no hra nie je natoľko prísna, aby týmto mechanizmom hráča frustrovala a zabíjala pričasto. Aj keď to samozrejme z časti záleži od schopností hráča a ako veľmi počúva/číta, čo mu postavy hovoria.

Jednotlivé puzzly nie sú veľmi ťažké, ale sú zábavné, zvyčajne sa vyskytujú 1-2x počas celej hry, takže nie sú ani stereotypné, takisto ako slovné hračky a nápovedy, ktoré nie sú vždy povinné na priechod ďalej, ale ak chcete najlepší koniec alebo objaviť čo najviac z príbehu, určite sa oplatí byť pozorný.

Čo zamrzí je absencia dabingu, práve takýto typ hry by s ním vyslovene vynikol. Taktiež druhov "obyvateľov" zámku mohlo byť viac a neviem odkiaľ prečo si autori mysleli, že ak bude Hans hovoriť v dialógoch "Zowie!" bude to cool. Nie, nebolo. Ale to sú naozaj maličkosti.

Vo výsledku bol pre mňa The Count Lucanor veľmi pozitívnym prekvapením od ktorého som čakal slabší zážitok ako ten, ktorý som dostal.

Pro: neopozeraný rozprávkovo-hororový setting, atmosféra, 5 koncov, príbeh

Proti: málo druhov "nepriateľov", absencia dabingu, mohlo to byť dlhšie, úvodná časť príbehu

+16 +17 −1

Brütal Legend

  • PC 85
Konečně pořádná hra pro metalisty.:) Ne, určitě není žádné pravidlo, aby vycházely hry přímo zaměřené ne nějakou cílovou posluchačskou skupinu. O to víc je potřeba si vážit Brutal Legend, které se právě na headbangers zaměřuje. Zahrát si ji samozřejmě mohou i ostatní, nicméně ty, které neoslovuje metalová hudba a kultura, těžko hra skutečně osloví. A to je právě ten háček, proč se nejspíš jen stěží dočkáme druhého dílu.
Hra samotná je zajímavým mišmašem mezi openworld akcí a strategií. Přiznávám, že zrovna strategiím nejsem zrovna nakloněný, ale zde to funguje.
V kuži Eddieho (ztotožnění Jacka Blacka) se pustíte do záchrany metalového světa. Nasednete do svého autíčka, které si nadále můžete postupem hrou tunit, a s pomocí kumpánů se vydáte do boje proti Doviculusovi. A že se octnete mezi smetánkou je více než jasné. Po boku stanete s Lemmym Kilmistrem, Robem Halfordem nebo třeba Ozzym Osbournem.
Svět je dostatečně rozlehlý a nápaditý. Co chvíli postupujete krajinou, která se neustále mění. Louky střídají zasněžené planiny, ty zase džungle atd.
Úkoly povětšinou nejsou příliš nápadité, ale i přesto zabaví. K dispozici dostanete samozřejmě i sidequesty, kterých však není mnoho a dost se opakují.
Co je zde opravdu skvělé je bezpochyby soundtrack. Jak by taky nemohl být s přítomností těch známých postav. Rozepisovat se zde nebudu, ale každý si přijde na svoje hlavně díky spoustě zastoupených žánrů a více jak 100 skvělým skladbám. Ale pozor - všechny vám nebudou hrát ihned. Musíte si je prve pěkně poodemykat.
Brütal Legend není hra bez chybky a také ne pro každého. Pokud vám však tématika něco říká, určitě by byla škoda ji minout.
METAAAAAL!

Pro: METAL, soundtrack je opravdu famózní, humor, osobnosti, nepřátelé, různorodý svět

Proti: RTS souboje, opakující se sidequesty

+16

Deadly Premonition

  • PC --
Oukej oukej co to jako do prdele je?! Z intra to vypadá jako dramatická detektivní hra. Snová část těsně před opravdovým hraním jako něco od Lynche. Už to zase vypadá jako detektivní hra s prďáckým hlavím hrdinou, co si zapálí cígo, i když se málem zabil v autě. Teď je to ale trošku strašidelný. Tyvole celkem nechutný zombíci. Najednou je to akční. To ovládání je strašně debilní. Chození labyrintem chodeb a zapínání generátorů, aby se mi otevřely dveře, je celkem pruda. Mám schizofrenního hrdinu nebo si fakt s někým povídá skrz vysílačkou v uchu? Vtipné představení vedlejších postav - kozaté asistentky šerifa a hustokrutého šerifa s knírem. Aha, prošel jsem prolog, teď to začne být vážné... Tak ono je to fakt Twin Peaks, když chce hlavní hrdina furt chlastat kafe. Ale celkem mě sere, jak moc bloudím tím hotelem. Kristepane, rozhovor s majitelkou hotelu má tak legrační hudbu a celkově se u něj strašně chlámu. Oukej, jdu ven. Óóó, můžu řídit auto. Tybrďo, ono je to open world. A s autem můžu dokonce houkat a auta uhýbají (a propadají texturami). Dokonce speciální ovládání pro blinkr... škoda, že se to i tak strašně kravsky ovládá. Ježiš, ono se tu může i závodit!

TEXT JSOU DOJMY Z HODINY (!!!) HRANÍ VE STŘEDNĚ PŘIOPITÉM STAVU!

Ta hra je tak strašně špatná a zároveň tak děsně dobrá...
+16

Archibald's Adventures

  • PC 80
Velké herní překvapení po všech stránkách. Při klasických instalacích (a okamžitých odinstalacích) některých her na Steamu, které ani skoro nejdou hrát, jsem nalezl tento český nevybroušený klenot. Na první dojem může hra působit dětsky, možná jednoduše a nezajímavě. Opak je ale pravdou. Náhodná instalace se proměnila v 17. hodinovou jízdu plnou řešení logických hádanek.

Hra vám od začátku vše smysluplně vysvětluje. Vyzkoušíte si základní principy, párkrát selžete a pokračujete dál. Ze začátku levely sviští jako vítr. Posléze se začnou měnit pravidla, přidávat nové funkce a hra začne být o něco složitější, ale naštěstí ještě daleko více zábavná. Pocit z úspěšného vyřešení je pak vyloženě pohlazením po egu, kdy si říkáte: "Jsem fakt dobrej, takhle to určitě nikdo nevyřešil!" a prostě se pustíte do další úrovně.

Jednotlivé levely jsou zařazeny do kapitol, které spolu tak trochu příběhově souvisí. Příběh však vážně trochu připomíná zápletku dětského seriálu, ačkoliv hra pro ně určitě určená není. Jde o nadsázku, kterou zároveň doprovází spousta easter eggů propletených celou hrou.

Hra vám dá sice zabrat, ale lze ji zvládnout dohrát téměř na 100%. Přiznám se, že jsem na pár nedořešených levelů, které mi po dohrání hry zbyly, použil nápovědu. Sice se zde najde pár oříšků, které dají práci rozlousknout, ale jinak hra není nemožně těžká, jak se někdy může zdát. Doporučuji!

Pro: leveldesign, nápady, easter eggy, dobře nastavená obtížnost

Proti: někdo nemusí mít trpělivost

+16

Batman: Arkham Knight - A Flip of a Coin

  • PC 70
Arkham Episodes je série krátkých příběhových DLC ke hře Batman Arkham Knight, situovaných většinou před událostmi hlavní kampaně hry.

Hlavní úlohu tentokrát vyplní Robin, mladší a neustále přehlížený Batmanův souputník a chráněnec, jenž bojuje s Two-Facem. První stealth mise spočívala v likvidaci nepřátel v továrně na praní špinavých peněz. Jakkoliv bylo prostředí vizuálně atraktivní, tak v mém případě se hra zvrhla v zakempování v kanalizační šachtě a postupné likvidaci postupně přicházejících zločinců. Takto si to autoři zřejmě nepředstavovali.

Další postup vyžadoval přemýšlení, jak se dostat přes střílnami bráněný vstup do Two-Faceho úkrytu. Pak vás čeká již jen souboj s několika vlnami nepřátel.
Prostředí je opět poměrně zajímavé, souboj se střílnami jsem musel absolvovat na několik pokusů, než jsem přišel na fígl, jak je obejít. A pak už šlo do konce vše jako po másle.

Robin je opět slabší kopií Batmana. Až na některá nová udělátka, jako je štít proti kulkám, je hraní identické jako za jeho mentora. Jinak DLC nic zásadního nepřináší, ale hru jsem si příjemně užil. Jako součást Season Packu jde o příjemné obohacení obsahu základní hry, pro samostatnou koupi je DLC příliš krátké.

Pro: Atraktivní prostředí

Proti: Krátké. Chabá AI v první misi.

+16