Pro pohodlnější navigaci i přístup k pokročilým funkcím Databáze-her.cz doporučujeme povolit si ve svém prohlížeči JavaScript.

Nejlépe hodnocené komentáře

Stories Untold

  • PC 70
I když u této hry strávíte pár hodin, jedná se v podstatě o takovou nápaditou jednohubku, která začíná jako textová adventura, končí jako textová adventura, ale v rámci čtyř kapitol si zkusíte i průzkum po arktické stanici za sněhové bouři nebo rozšifrování morseovky. Přiznám se, že v rámci série nápadů, které tato hra nabízí, jsem byl opravdu velice překvapený.

Záměrně nebudu nic říkat o příběhu. Ten sám o sobě je mysteriozní až běda a díky němu jsem si hru opravdu hodně užíval. Nicméně začínáte coby klasická textová adventura, byť trošku atmosférická. Osobně mě překvapilo, jak moc takto statická hra je graficky náročná. Přitom není moc důvod. Na druhou stranu, atmosféra je tak výrazná, že veškerý výkon základní desky šel asi do ní. Po první kapitole se přesunete za doktorský stůl, kde testujete a zkoumáte a v podstatě se oprostíte od textu. Ve třetí kapitole se pak přesunete na ledovou základnu, kde na základě signálů z frekvencí luštíte a zjišťujete, co se ve vašem okolí děje. Snad nikdy jsem ve hře nepoužil morseovku, tak dneska můžu být chytrý, že mě počítačová hra dokonce i něco naučila.

Závěrečná kapitola je pak kombinací všeho a tak rozhodně doporučuji hru dohrát až do konce. Pěkně pouzavře tajemný příběh a hlavně si užijete parádní atmosféru, která ve hrách nemá obdoby. Stories Untold je prazvláštní jednohubka, ale na druhou stranu je to kousek, na který jen tak nezapomenu. Zajímavější „textovou“ adventuru jsem si jakožto setkání s tímto žánrem vybrat ani nemohl.

Pro: hutná atmosféra, námět, kopa nápadů, povinnost naučit se morseovku

Proti: vysoké HW nároky?, příběh je na můj vkus dost nejednoznačný

+16

The Silent Age

  • PC 70
Joe je dobrák. Ne zrovna nejostřejší tužka v penále, řeklo by se, o to sympatičtější mi byl pokaždé, když s bezelstností sobě vlastní jednal s lidmi a komentoval věci kolem sebe. Třeba jako když popisuje variaci na notorický Reutersvärdův trojúhelník: „It’s a triangle… made of cubes… going in circles.“

The Silent Age je point’n’click adventura ze staré školy opředená dystopickou zápletkou o cestování v čase. Právě zařízení, které vám umožňuje přehoupnout se z přítomnosti do budoucnosti a zase zpět, zpestřuje řešení jinak celkem přímočarých hádanek.

Zaujme vytříbenými dialogy, neotřelým smyslem pro humor, který vyplývá, jak ze situací, tak ze svérázného charakteru protagonisty, a výtečným soundtrackem.

Jsem moc rád, že se dánským House on Fire podařilo dostat tuhle hru i na počítače. Vřele doporučuji všem korporátním zaměstnancům.
+16

Nekopara Vol. 0

  • PC 50
Nekopara Vol. 1 byla dost švihnutá záležitost, tak moc kawaii, až se člověk stydí, že to vůbec zkusil. Takže bylo jasné, že jednoho dne vyzkouším jeden z dalších dílů!

Nekopara Vol. 0 je jen krátký příběh odehrávající se před prvním dílem, kdy byly ještě všechny Neko pod jednou střechou u Shigure doma. Jedná se vlastně o jeden den ze života kočičích dívek a vypráví o starostech, které s nimi Shigure má. Několik humorných scének, a to je vlastně vše. Sbírka průšvihů, roztomilých rozhovorů a hlášek.

Hráč (teda "hráč") se tedy jen dozví více o charakterech Neko a jejich vztahu k Shigure a Kashou. Herní doba je asi jedna hodina a stejně jako v ostatních dílech jde jen o sledování příběhu bez možnosti jej někam usměrnit.

Humor obsažený ve hře je fajn. Člověk se neubrání občasnému smíchu, charaktery jsou docela funny a každá z Neko je úplně jiná, ale přesto (nebo díky tomu) se hezky doplňují. Je tedy škoda, že je ve výsledku Nekopara 0 o ničem a jedná se vlastně jen o skeče. Navíc hudba je úplně stejná jako v jedničce a začala mě docela otravovat (ale lze vypnout).

Takže ve výsledku průměrných 50%.

Pro: Kawaii desu ne

+16

Max: The Curse of Brotherhood

  • PC 80
Poviem to hneď na úvod: Kto holduje hrám ako LIMBO, INSIDE, The Cave a im podobným, ten podľa mňa nemusí čítať ďalej a v tejto hre bude ako doma. Oproti LIMBO/INSIDE nie je problém ani s príbehom (áno INSIDE, najmä na teba myslím), je jednoduchý ako facka.
Max má nervy na svojho mladšieho brata Felixa a po chvíli googlenia použije “neškodnú” magickú formulku a … Felix je fuč. Vaša misia je jasná, zachrániť Felixa. Až také jednoduché to je. Táto správa sa zničí o 5…4…3…2…1…

Herne sa bavíme o plošinovke, ktorá je šmrncnutá veľkou dávkou logických problémov. Max má totižto špeciálnu ceruzku (možno fixku ?) a postupom času s ňou dokáže robiť rôzne psie kusy. Vytvoriť si plošinku, konár, lianu a ešte ďalšie 2 špecialitky, ale nechcem všetko vyzradiť (vodný prúd a fireball). Vďaka tomu si dokáže Max vytvoriť/vymyslieť vlastnú cestu. Netvrdím, že je to bomba originálne, ale ja som bol vďaka tomu furt (:)) v strehu

To, čo sprvoti vyzerá ako prechádzka ružovou záhradou časom trošku nabobtná a postup levelom sa spomalí. Miestami som zomieral podobne často ako v Limbe, najmä únikové pasáže a nutnosť reagovať veľmi rýchlo ma sem-tam vytrápili. Občas sa objavili aj nepriatelia, ale tí tam boli skôr do počtu. Frustrácia sa našťastie nedostavila, to zase nie, na to sú v hre checkpointy až príliš blízko seba. Tých cca 20 levelov rozdelených do 7 kapitol dá priemerný hráč za 6 hodín.

Hernú dobu dokáže predĺžiť hľadanie 75 špeciálnych “očných rastlín” (našiel som asi 50) a 18 dobre schovaných úlomkov amuletu. To prvé nájdete ľahko (obtiažnejšie je nájsť cestu ku niektorým), to druhé už nie. Posledná možnosť sú zákysy a hoci som si poradil s každou hádankou, tak pri niektorých to bolo doslova o chlp. Hádaniek je podľa mňa veľa a ja za to dávam plusko.

Technické spracovanie je maximálne dostačujúce, hra beží na engine Unity a pozerá sa na ňu dobre. Neviem prečo, ale trošku mi pílila nervy hudba, takže som radšej behal v tichu.

Za jediný podstatný nedostatok (sorry, že tak neskoro) považujem presnosť ovládania. Je prijateľné, ale od plynulosti INSIDE má poriadne ďaleko. Najviac si to odniesla presnosť detekovania hrán, o ktoré sa dá zachytiť.
Taktiež som sa miestami pozastavoval nad tým, prečo je maximálna dĺžka vytvorených konárov alebo lián v leveloch rôzna, ale nie je to prvá ani posledná hra s účelovými level dizajn mechanikami :)

Zhrnuté a podčiarknuté: oddychová plošinovka ako vyšitá.

Pro: veľa hádaniek, únik pred lávou mal grády, (nízka ?) obtiažnosť, hrateľnosť

Proti: mne nesadla hudba, sem tam problém s detekovaním hrán, o ktoré bolo možné zachytiť sa

+16

Brány Skeldalu

  • PC 70
Brány Skeldalu jsou krokovací dungeon s tahovými souboji. Skoková podstata pohybu po světě svádí k myšlence že je tahovost pro žánr typická, ovšem ty nejznámější a nejlepší dungeony jsou realtime. Z proslavených se tahovými souboji vyznačují především série Wizardry, Might & Magic, The Bard's Tale a tuším že i Realms of Arkania. Tahle hra by ovšem byla výjimečná i tak. Je česká a také se může pochlubit nádhernou kreslenou grafikou. Díky tomu jí mnozí odpustili i spoustu drobných a některé větší chyby.

V první řadě mě zklamal svět, který sice vypadá pohádkově, ovšem působí sterilně a prázdně. Možná za to může chudá zvuková paleta, případně jde o důsledek prakticky neexistujího respawnu, kvůli němuž jsem po čase procházel pustou krajinou bez nepřátel. Lokace jsou dobře vymyšlené, i když úvodní Skřetí jeskyně je nejzajímavější a postupem hry zábavnost jen klesala. Orientaci pomáhá funkční automaping. Potěšilo mě, že se do vytvořených map dají vypisovat poznámky. Příběh nevybočuje z fantasy klišé. Neodehrály se v něm žádné dějové kotrmelce nebo překvapivá odhalení. Dá se relativně snadno sledovat a pokud by hráč náhodou zabloudil, vždycky se najde nějaké NPC ochotné poradit.

Sestavování party je specifické. Hra dává možnost naverbovat tři členy a další tři je nutné přibrat po cestě. Respektive mechaniky jedné hádanky vyžadují, aby byla skupinka dobrodruhů šestičlenná. Dá se to obejít, ovšem chce to hodně vynalézavosti a znalostí. Rozhodně je lepší jít s proudem a nepřidělávat si starosti. Na výběr je mezi několika bojovými a jedním kouzelným povoláním. Je bohužel pravdou, že kouzelníci jsou v boji téměř nepoužitelní. Prvních pár hodin mi mágové neustále umírali a pak jsem rezignoval a přijal taktiku s rozdělováním party. Systém vypadá neohrabaně a zdlouhavě, ale funguje naprosto hladce a po chvíli mi přišel přirozený. V praxi boj vypadal tak, že vpředu stáli dva bojovníci s naházenými buffy a zezadu je léčili tři kouzelníci. Jeden univerzální bitevní mág byl připraven jako záloha.

Levelování hraje jen vedlejší roli. Zdroje zkušeností jsou velmi omezené, takže i když je možnost trénovat za peníze u učitelů, z postav se neporazitelní supermani nikdy nestanou. Ten pravý rozdíl dělá vybavení. To nejlepší není k mání v questech nebo pokladech, ale netradičně u obchodníka. Rozdíl je doslova propastný a nákup kvalitnějšího meče může změnit hektický survival na příjemně náročné dobrodružství. Lukostřelba je užitečná zvláště v počátku hry. V pozdějších fázích už je příliš slabá. Obtížnost je dobře zvolená, takže hra při správném průchodu představuje výzvu, ale není frustrující. Nepřátelé jsou různorodí a někteří mě vyváděli z míry taktikou boje, případně trápili protekcemi.

Zamrzelo mě množství nedomyšlených či vyloženě mizerných mechanik. Automatické rozdělování party při otočení postavy mě přivádělo k šílenství. Okamžitá smrt zcela zdravého bojovníka při sebemenším namočení ve vodě také. Smlouvání jsem nikdy nedokázal využít ke svému prospěchu, protože lakomý obchodník odmítal slevit o víc než pár drobných. Dialogy jsou šroubované, prapodivně napsané a vytrhávají ze hry. Na druhou stranu hra oplývá spoustou skvělých nápadů typu Neviditelného města, případně cestování po loďce. Potěšila mě i slušná atmosféra a příjemná délka. Nepotěšily mě některé hádanky, protože se vzpíraly logice. Lahůdkou je třetí patro Bílé věže. Pokud tam uděláte chybu, hru nedohrajete. Já jsem si po několika dnech marných pokusů pomohl díky editoru map.

Brány Skeldalu za zahrání určitě stojí a to nejen pro fanoušky žánru. Je třeba se ovšem smířit s tím, že na nejlepší dungeony pořádný kus ztrácí.

Pro: tahové souboje, krásná grafika, vhodně zvolená obtížnost, sympatická délka, atmosféra

Proti: nedotažené mechaniky, prázdnota světa, nelogičnost určitých hádanek, nevyváženost hry

+16

Red Dead Redemption 2

  • PS4 95
Začátek hry je hodně rozmáchnutej a ne úplně dobře se mi dostávalo do děje. Jak ale postupně plníte mise a postavy si cestou na misi povídají tak jsem se do příběhu dostal ani nevím jak. Zase ne tak velká mapa nabízí nepřeberné množství úkolů, nahodných událostí, vedlejších misí, výzev atd. V půlce hry jsem se rozhodl, že vedlejší mise nakonec nebudu dělat, protože bych u téhle hry mohl strávit veškerý svůj herní čas a to bych pak už nehrál tento rok nic jiného. Taky jsem byl překvapen s obrovského množství detailů a grafiky. Hra většinu času funguje plynule na obyč PS4 a to je co říct.
Tahle hra se mi dostala pod kůži a to nemám rád westerny:)

Pro: Grafika, nepřeberné množství úkolů a zábavy,

Proti: Fast traveling, horší optimalizace na obyč PS4

+16

MechWarrior 3: Pirate's Moon

  • PC 80
MechWarrior 3 jsem hrál asi rok po vydání. Tehdá jsem byl z hry unešený. Byl jsem tedy zvědavý, co to se mnou udělá po takové době. Musím říct, že je to pořád dobré. Některých nedostatků jsem si ale všímal o něco víc.

Nejvíc, čím MechWarrior 3 a jeho datadisk trpí je vyvážení zbraní. Ze začátku jsem se do toho vůbec nemohl dostat. Jak byly ve druhém díle nejultimátnější raketomety, tak tady byly celkem k ničemu. Chvíli jsem hledal co a jak a mezitím dostával docela na zadek. Přišlo mi to těžké. Nakonec jediná správná taktika je narvat do mecha tři nebo čtyři PPC, Target Computer, AMS (protiraketová ochrana) a co nejvíc Double Heat Sinků. V bitvě to nastavit, aby to střílelo všechno najednou. Nejlépe si ještě stoupnout do vody (voda krásně chladí) a rubat to z dálky co to dá. Ani není potřeba se zaměřovat na nohy.

Jenom pozor, ať se mech moc nepřehřeje. Mohl by vybouchnout. Po tomhle zjištění jsem prošel všema 20 misema jako nůž máslem. Ani jsem nepotřeboval otáčet tělem nebo nějak hodně komandovat spolubojovníky. Když jsem dostal přeci jenom nějaké zásahy, mobilní opravárna byla vždy po ruce. Škoda. Na zbraních a vybavení se mohlo víc zapracovat. Je jich tam tolik a většina je k ničemu.

Hra má ale stále skvělou atmosféru bitev obrovských kolosů. Mechové jsou detailní, končetiny pěkne odpadávají a je to správně těžkotonážní. Na úkor efektů a modelů možná trochu utrpělo jednotvárné a strohé prostředí. Úkoly jsou také nějak repetetivní. Co pamatuju, tak v původní hře bylo prostředí a úkoly v nich pestřejší. Možná to ale jen vidím přes růžové brýle.

Pocit po zničení nepřátelského mecha je pořád skvělý.

Pro: boje obrovských mechů, pocit uspokojení při výhře

Proti: nevyvážené zbraně, repepetivní prostředí a úkoly

+16

Resistance 3

  • PS3 65
Na završení trilogie o invazi chimérského šmejdu jsem se upřímně těšil. Hra se v druhém dílu posunula správným směrem a závěrečný cliffhanger velmi navnadil na možné epické vyústění v dílu třetím. A asi i právě proto mě Resistance 3 do určité míry docela dost zklamal.

Tentokrát už není hlavní postavou Nathan Hale, ale hrajeme za jeho bývalého spolubojovníka Josepha Capelliho. Populace pozemšťanů je prakticky vyhlazená, nad New Yorkem zeje ohromná červí díra, a hráč jen očekává příchod tajemných původních chimér. Zatímco dvojka jakoby prvnímu dílu z oka vypadla, třetí díl působí hodně jako jiná hra. Prostředí, kterými Joe prochází, jsou ryze postapokalyptická a zatímco první díly byly intezivní válečné hry, ve trojce je hráč na většinu věcí sám. A tedy v momentech, kdy hra měla dle mého spíše vrcholit a přinášet epickou poslední bitvu, se hráč plahočí v nekonečných podzemních tunelech a temných sutinách a celá hra je nepochopitelně spíše komorního rázu. Chiméry navíc vypadají docela jinak, mimozemské technologie úplně jinak a zbraně jakbysmet.

Podivné zásahy provedli tvůrci i do gameplaye. Vrátili do hry nošení všech zbraní, lékárničky a absenci auto-healu. Plynulost z hraní je rázem tatam a kvůli nízké výdrži hlavního hrdiny (na normální obtížnost) se ze hry stává poměrně frustrující záležitost. Lékárniček je málo, munice je málo a na některých místech se na hráče valí naprosto absurdní množství a oproti předchozím dílům o dost odolnějších nepřátel. Často mi ani nezbylo nic jiného, než zavřít oči a lokací prostě sprintem proběhnout. Kdo chce hrát obecně run'n'gun stylem, tak na to může rovnou zapomenout. A opatrný styl se také moc nenosí, protože jednak jsou nepřátelé až nechutně přesní, takže nějaké krytí za překážkami až tak dokonale nefunguje a jednak jich hodně nosí zbraně, se schopností prostřelit pevný povrch, takže chtě nechtě je potřeba být neustále v pohybu a být vystaven smršti kulek. Možná, že su prostě lama, ale takhle si zábavnou a férovou akci moc nepředstavuju.

A ve finále mě zklamal i samotný příběh, který to, co tvůrci nakousli finálním cliffhangerem ve dvojce, nakonec nestihli vůbec řešit. Namísto toho se snaží vydírat rodinným patosem, hráči se neustále předhazuje Capelliho ohavně vymodelovaná rodina (zejména Jack vypadá jak malej hitler) a tak celkově to na mě po emoční stránce vůbec nefungovalo a působilo jako nepochopitelný kvalitativní krok zpátky.

Nemůžu říct, že by Resistance 3 byl špatná hra. Pořád je to docela zábavná střílečka se snahou vyprávět i nějaký ten příběh. Problém vidím především v nevhodně nastavené obtížnosti, která mi bránila si akci užít a v nedůstojném dějovém zakončení téhle do poslední chvíle poměrně zajímavé mimozemské invaze.

Pro: grafika, místy prostředí, místy hratelnost, slušná délka, hudba

Proti: nevyvážená, často frustrující obtížnost; absurdní respawn, podivný příběh, nehezké modely postav, nekonzistence a nevyužití lore, fps dropy

+16

Oink Royale

  • PC 30
Oink Royale je jistě zaslouženým vítězem Ludum Dare 44, kde porazila dalších 720 her v přísnější kategorii Compo. Vzhledem k pravidlům soutěže je to vynikající hra: jeden vývojář, 48 hodin, externí zdroje jen jako základ další tvůrčí práce (textury, samply bicích) a navíc s patřičnou licencí pro modifikaci. Nedovedu si představit, že by se za tak krátkou dobu dalo naprogramovat něco lepšího.

Je to ovšem vynikající hra i bez ohledu na okolnosti, za kterých vznikla? Trochu se rozepíšu, než vám prozradím, že ne. Grafice lze vzhledem k použití enginu Unity těžko co vytknout navzdory tomu, že je postavená na jednom jediném modelu spořícího prasátka, zvuky a hudba jsou „v pořádku” - při hraní neruší, ale OST bych si úplně stahovat nemusel. Základní herní koncept bytostí vzájemně si škodících na malém prostoru bude vždy zábavný, ať už se jedná o Cervii, Bomberman, Quake Live nebo tedy Oink Royale. Herní mechaniky v rámci tohoto konceptu už pokulhávají, protože střílet po ostatních svými životy, jen aby pak kořist padla do hladového bříška někoho jiného, se nevyplatí, jak ostatně ukázali soutěžící v turnaji DH Masters, kteří nestříleli většinou vůbec. Založit skóre na uplynulém čase a ne na nasbíraných mincích je u chodících pokladniček už trestuhodné, ale zřejmě pramení z tématu soutěže - život jsou peníze. Konec hry nastává teprve s nulou na kontě, takže jinak než časem se výkon hodnotit nedá. Stručně řečeno - meh. Že se dá zásadně pokazit hratelnost u hry, kde se jen chodí do čtyř směrů a střílí-nestřílí mince, to jsem dosud netušil. Možná měl autor místo přehnaných animací výbuchů prasátek investovat o hodinku víc tady. Mantinely kruhové arény vůbec nekloužou, což při WSAD pohybu znamená věčné zasekávání. Vystřelená mince někdy skončí cíli pod nohama, místo aby ho zasáhla. Ležící mince někdy nejde sebrat, když leží nějak nakřivo. „Zasáhnout” hráče mohou i mince, které už téměř stojí a ke kterým hráč dokonce přijde zezadu, takže vlastně zasáhne on je. Zvukově není rozlišeno, zda minci bere hráč, nebo protivník. Na ležících mincích není poznat, kolik času jim zbývá do zmizení - buďto blikají, nebo neblikají. A ten čas je tak jako tak hrozně krátký. Umělá inteligence je tak hrozná, že by mohla leda rozeznávat fake news na facebooku. Ve hře chybí možnost restartu nebo ukončení. VE HŘE CHYBÍ MOŽNOST RESTARTU NEBO UKONČENÍ!. Zde mohu výčet ukončit, protože nic dalšího už hra neobsahuje.

Takže sečteno a podtrženo - opravdu ne. Více než možnost obdivovat autora pro jeho schopnosti práce pod tlakem hra nepřináší a i tak dokáže zabavit jen na nepatrný zlomek času, za který vznikla.

Pro: Zajímavé okolnosti vzniku, líbivá grafika, podpora ovladače

Proti: Vše ostatní

+16

Colony 28

  • PC 70
Herní výzva 2019 - 2. "Čapkův odkaz": Dohraj hru, ve které je robot hlavní postavou hry.

Colony 28, taková česká arkáda, kterou jak se zdá skoro nikdo nehrál. Nějak jsem si na tuhle hru bůhví proč vzpomněl a rozhodl se ji zkusit, protože před dávnými lety mě demo moc bavilo.

Colony 28 není totiž tak úplně vzdálená adventurám. V jádru je to tradiční arkáda - procházíte obrazovky, bojujete s různými roboty. Máte energii, štíty které slouží jako náhradní energie. V přestřelkách se můžete podobně jako v Blackthorne krýt, pálit ze základní zbraně (která má tři druhy nábojů) a v každém z 8 levelů máte nějakou silnější, bonusovou zbraň. Přestřelky jsou tuhé jak prase, roboti Vám uberou všechny životy ani nevíte jak tak musíte být vynalézaví - schovat se a pěkně srabsky napálit zmetkovi salvu do zad. Tvůrci díky bohu zabudovali možnost ukládání kdekoliv, jinak bych se nedostal přes první kolo. Hrdina může kromě toho běhat, skákat, i když skákání si tu moc neužijete.

Jak jsem říkal, Colony 28 je trochu i adventura, takže v každém kole musíte najít nějaké předměty a na určitém místě je použít, abyste se dostali dál. Nic závratně složitého, ale občas se může stát, že něco přehlédnete. Celý systém hraní tak připomíná hry jako Flashback či Blackthorne, jen bez toho skákání. V orientaci v bludišti Vám dokonce pomáhá automapa.

Grafická stránka je na českou hru docela povedená - prostředí jsou zajímavé a každý úkon či posun ve hře provází rovněž celkem povedené animace. V posledním řekněme bonusovém kole se hra dokonce přepne do 3D a nabídne Vám jakýsi pseudo dungeon.

Příběh nemá moc cenu zmiňovat - lidstvo zotročili mimozemšťani, z lidí udělali roboty jen hrstka odolává... a jeden robot si vzpomene kým byl a v 8 kolech se musí probojovat na mateřskou loď mimozemšťanů a zničit ji. Nic světoborného, ale pro arkádu bohatě stačí.

Co hru bohužel hodně sráží jsou bugy. Po každém třetím-čtvrtém nahrání pozice hra zamrzne, jindy se rozpadne obraz, nebo přestanou fungovat klávesy na krytí a střelbu. Většinou pomůže jen vypnout celý DosBox. Nakonec jsem měl podobný bug i během závěrečné animace, takže jsem nezjistil, zda se hrdina z lodě dostal či ne.

Každopádně pokud máte náladu na nějakou oddechovku, která Vám zabere pár hodin na dohrání, která není extra těžká, ani dětsky snadná a která zajímavě kombinuje žánry, Colony 28 není špatná volba.

Pro: Grafika a animace, skloubení arkády s adventurními prvky, sci-fi feeling, ukládání, mapa.

Proti: Bugy, souboje jsou dost těžké.

+16

Quake Mission Pack No 2: Dissolution of Eternity

  • PC 75
Druhý datadisk Quaka se designem ještě víc odchýlil od původní hry. Hra je ještě přímočařejší. Víc než hledání klíčů si tady užijete hledání spínačů. Zajímavé je zasazení hlavně druhé epizody. K Egyptským reáliím to nemá daleko a celkově se autoři snažili někam posunout architekturu. Bohužel to také působí trochu klaustrofobičtějším dojmem.

Tři nové druhy nepřátel jsou fajn. Hlavně duch je docela nebezpečný. Hned jde k vám a jeho výbuch je překvapivě ničivý. Co se týče nových nepřátel, tak ale vyhrál předchozí datadisk, který byl přeci jenom pestřejší. Nové zbraně se tady nekonají. Jen silnější munice do starých zbraní. Sice to není nic moc novátorského a tvůrci si to tím vlastně zjednodušili. Na druhou stranu tentokrát všechno najde využití a je to díky tomu jednodušší.

Moc mi nesedlo propojení "reality" z fantaskním světem. Tentokrát se portál, co vás přenese "někam jinam" nekoná. Namísto toho jsou nepřátelé namícháni z obou světů najednou. Člověk by čekal, že alespoň po sobě automaticky půjdou. Tak daleko ale ještě Quake není. Zato přibylo spoustu pastí, zemětřesení a někdy hra vyžaduje vyřešit i nějaký ten hodně elementární puzzle.

Celkově bych řekl, že hra trochu ztratila atmosféru původní hry. Už to není tak kulervoucí, i když akce je samozřejmě pořád stejně skvělá. Strážci na konci některých levelů byli fajn. Hlavní boss byl jen o málo nebezpečnější, než minule a hudbu jsem zase vypnul. Přijde mi, že ta neustálá smyčka dělá ze hry komedii.

Předchozí datadisk byl maličko lepší.

Pro: pořád výborná akce, nová architektura, snaha to celkově posunout dál

Proti: hodně úzkých chodeb, ztráta atmosféry

+16

Golden Sun

  • GBA 65
Ak by ste si chceli zahrat Golden sun tak musíte vedieť, že sa jedná o typické oldschool rpg s kladmi ale aj zápormi.

Medzi tie podarené prvky považujem príbeh, ktorý aj keď v tejto dobe nie úplne prekvapí, ale je určite príjemný a zaujímavý. V ňom vás budú sprevádzať sympatickí hrdinovia a množstvo NPC postáv. Tie často prichádzajú so zaujimavými príbehmi a vtipnými dialógmi.

Ďalší aspekt, ktorý by som vyzdvihla bol súboj a používanie takzvaných džinov. Asi do polovice hry som ich vôbec nepoužívala a nejak som nevenovala pozornosť,že niečo vôbec môžu robiť. Našťastie som si neskôr uvedomila,že bez nich to nepôjde a súboje sa stali pestrejšími. Niekedy aj s nimi boli veľmi náročné a vedeli potrápiť. Bolo fajn,že ste ich brali ako výzvu.

No a napokon sa mi páčila rozmanitosť prostredia, oblastí kam ste sa vybrali pozrieť a hudba, ktorá sa medzi nimi mení.

Medzi negatíva by som zaradila neustále narážanie na nepriateľov. Idete mapou a každú chvíľu vás nejaký napadne. Aj keď som pred chvíľou písala,že boje sú fajn, ale skôr tie s bossmi a pod. Tieto malé sú po čase veľmi otravné a aj keď použijete item, s ktorým máte väčšiu šancu, že na náhodné súboje tak často nenarazíte, aj tak je to príliš často.

Ďalším, nie príliš podareným prvkom, sú veľmi dlhé cutscény bez možnosti si hru uložiť. Ja mám rada tkz "kecacie" hry ale tu je toho príliš aj na mňa. Ak hráte hru v nejakom dopravnom prostriedku a za chvíľu musíte vystúpiť tak je možné že danú scénu buď preklikáte bez čítania dialógu a uložíte alebo si nintendo ds nebudete môcť zatvoriť a dokončíte to niekde inde.

Poslednou vecou, ktorú by som vytkla je malý inventár. Vkuse budete musiet rozmýšľať čo použiť, čo predať aby ste mali miesto na nové veci. Taktiež systém toho,že niektorí z vašich hrdinov majú k dispozícií špeciálne schopnosti po aktivovaní určitého predmetu a ten predmet vám teda stále zaberá miesto v inventári, nie je veľmi šťastný.

Hru hodnotím jemne nadpriemerne. Priniesla mi hodiny zábavy ale aj množstvo frustrujúcich momentov.

Pro: Príbeh, súbojový systém

Proti: Inventár, náhodné súboje, cutscény

+16

Darksiders III

  • PC 90
Dostal jsem co jsem čekal. Skvělé pokračování této série, která se se pro mě stala konkurencí série God of war.
Tak a teď si řekneme klady. Jedním z prvních je hezky stylizovaná grafika, stejně jako v předchozích dílech a dobrá optimalizace. Ke grafice se dá přidat hezký Design světa, který je pěkně různorodý a na každém rohu na vás čeká nějaké to překvapení. Pak bych zmínil příběh, který mě prostě bavil a nemám k němu žádné výtky. Jako další tu je soubojoví systém, který je lehce předělaný od minulého dílu a zároveň obtížnost je vyšší a občas mi to připomínalo Dark Souls. Další tu jsou zbraně, kterých není tak mnoho jako ve dvojce ale stačí to ke každé zbrani teda kromě biče a vrhacího disku pojí jedna podoba Fury kterých je 4 a každá má své pro i proti a v různých lokacích je musíte kombinovat například v podzemí, kde je je láva je sám hodí ohnivá podoba a nebo v lokaci kde je voda se vám hodí třeba ledová aby jste mohly chodit po zamrzlé vodě. Pak tu jsou postavy ty jsou všechny skvělé hlavní hrdinka se sympatický obchodník Vulgrim je správný zmetek a nebo samotný hříchy, který jsou hlavními nepřátelé. K obyčejným nepřátelům, které potkáváte pořád tak řeknu, že je dost druhu a některý vám dají zabrat.
A co bych dal jako zápor tak hudbu protože jsem zažíval to samé co u jedničky, když chodíte po lokacích tak ujde ale v soubojích tomu chybí šťáva co byla ve dvojce. Tak a na závěr je to skvělé pokračování a už se nemůžu dočkat 4 dílu 90%

Pro: Příběh, postavy, grafická stylizace, optimalizace. prostředí. soubojový systém, obtížnost, zbraně, druhy nepřátel, bossové.

Proti: Bohužel hudba.

+16

FlatOut 3: Chaos & Destruction

  • PC 0
Hodnocení 0/10 , Splněné Achievementy 1 z 46 , Curator

Na flatoutech jsem vyrůstal. Byla to jedna z nejoblíbenějších her a mohl jsem ji hrát stále dokola a dokola. Dokonce mám doma účtenku z roku 2006 tehdejší krabicové verze. Takže když se mi naskytla šance získat další díl za dobrou cenu, neváhal jsem a hru si pořídil. Sice jsem slyšel, že to šlo celkem do kopru, ale říkal jsem si jsou to Flatouti! No, měli jste vidět mé zděšení poté co jsem natěšeně hru poprvé spustil…

Hned po zapnutí mě zarazilo samotné menu hry. Nikde žádná kariéra, tedy žádné závodění, ničení v derby a vůbec prokousávání se postupně hrou, natož nějaké vylepšování aut. Jakože cože? To, na čem skoro celá hra stála tu není? Místo toho hra nabízí různé módy, které můžete hrát stále dokola. Ok, takže jsem zkusil mód Race a přišlo druhé zděšení, a to grafická stránka hry, která odpovídá cca roku 2003, tedy je příšerná.

Co se týče samotného závodění fyzika aut velmi utrpěla. Jízdní model je hrozný. Auta jsou neohrabaná, dosahují nemožných rychlostí nebo příliš snadno vybuchují. Většinu času strávíte mimo cestu zaseklí o nějaký keříček, zatímco vybetonovanou zeď hravě prorazíte. Chování vašich protihráčů je absolutně nepředvídatelné, agresivní a hloupé. Pokud byste si chtěli normálně zazávodit, není to podle mě ani možné.

I když Flatout je přeci i o ničení ne? No to by získávané škody, museli mít aspoň trochu nějakou logičnost. Poškození auta je totiž tak nějak náhodné. Přistanete s Monstertruckem na střeše vašeho protivníka a nic moc mu to neubere. Naopak když o vás lehce ťukne malé auto jste skoro zničení.

Celou tuhle katastrofu podkresluje stále se opakující, nervy drásající hudba.

Suma sumárum, pokud jste fanoušky série Flatout, hru raději nezapínejte. Pokud o Flatoutech nic nevíte můžete se o to pokusit, ale ne nadarmo je tato hra nejhůře hodnocenou hrou na celém Steamu.
A co se vlastně stalo? Proč je Flatout najednou tak špatný? Odpovědí je změna studia. Za prvními velmi úspěšnými díly stálo studio Bugbear Entertainment. Poté však vývoj převzalo Team 6 Studios. No a výsledek je zde…
+16

Sniper: Ghost Warrior 3

  • PC 80
Sniper Ghost Warrior 3 je z mého pohledu velmi zábavná hra, nejlepší díl série a dosud nejlepší hra od CI Games. Měl bych ale zdůraznit pár věcí:

1) hrál jsem ji až 2 roky po vydání, takže zásadní bugy, na které si mnoho lidí stěžuje, byly opravené
2) nesnažil jsem se moc o stealth postup za každou cenu, takže nemůžu moc posoudit stealth mechaniky a jejich fungování (přišly mi ale průměrné)

Jistě, hra má nějaké zjevné mouchy: Obsahuje zbytečné mechaniky typu craftování; dále pak mechaniky, které nevyužijete; mechaniky, které jsou špatně implementované (degradace tlumičů, které lze ovšem snadno opravit, takže je to spíš jen otrava) a zbytečný, prázdný otevřený svět. Jenže tohle jsou věci, které lze vytknout i některým AAA hrám (dívám se na tebe, Rage 2), přičemž je nutné mít na paměti, že Sniper Ghost Warrior 3 je pořád malá hra od malého týmu.

Za mě jde sice o poněkud repetetivní, ale stále velmi uspokojující zážitek podpořený solidním technickým zpracování (grafika, zvuky).

Pro: grafika a zvuky, atmosféra, v porovnání s předchozími díly vítaný posun k sandboxu

Proti: špatně implementované / zbytečné mechaniky, příliš velká snaha kopírovat AAA hry, po čase stereotyp, propady FPS v interiérech

+16

Rage of Mages

  • PC --
Mix jednoduchého RPG a strategie s velmi návykovou hratelností.

Podobně jako v Invictus: In the Shadow of Olympus zde ovládáte menší počet hrdinů, které postupně vylepšujete, a k tomu do jednotlivých misí najímáte nejrůznější další jednotky. Když zemře jeden z hrdinů, hra končí. Když zemře najatý žoldnéř, v příští misi už si ho nenajmete.

Čím déle jsem hrál, tím více jsem si uvědomoval, jak je hra podobná prvnímu Baldur's Gate - resp. jeho lesním mapám. Pokud vás bavilo prozkoumávat tamější lesy, zbavovat je nepřátelské havěti, hledat skryté poklady a vedlejší minipříběhy, je tato hra pro vás jako stvořená.

Trocha hloubky a rozmanitosti by jí ale jen prospěla.
+16

Deep Sky Derelicts

  • PC 70
Jestli vás bavil Darkest Dungeon, ale připadal vám příliš těžký a náročný na micro management, DSD je hra pro vás. Inspirace DD z téhle hry jen čiší, ale není to na škodu a nepůsobí to jako naprostá kopírka.

Celkově bych hru rozdělil na dvě cca poloviny. Ta první je super. Průzkum je docela náročný, kdy balancujete na hraně s penězi, energií, vybavením i silou nepřátel a má to díky tomu slušnou šťávu. Žádná procházka růžovým sadem, nic jednoduchého, ale o to víc potěší každý nový kus výzbroje, level up či vyhraný souboj.

Postupně se z vás ale v té druhé polovině (alespoň s moji partou) stane naprostý tank, který nepřátele kosí jako Číňan rýžové klasy, energie máte nekonečno na průzkum celé lodi a na většinu vybavení už ani nekoukáte, protože jste stejně už tak OP, že většina soubojů končí v prvním, maximálně druhém kole.

Díky tomuhle absolutnímu nevyvážení mě konec už prakticky ani nebavil a dohrával jsem to spíš jen ze setrvačnosti, protože mě zajímalo, jak bude vyřešeno zakončení. Co si budeme povídat. Je něco shnilého ve státě Dánském, když jsem závěrečný boss fight vyhrál v prvním kole a stačily mi na to dvě postavy...

Pro: art, stylizace, character build, souboje (v první polovině hry)

Proti: nevyvážená obtížnost, repetitivnost

+16

God of War: Ascension

  • PS3 75
Finální díl série God of War z předchozí generace konzolí s podtitulem Ascension mě překvapil v tom ohledu, že se vlastně tak úplně nejedná o plnohodnotné pokračování. Plnohodnotná hra to bezesporu je, ale Ascension je jakýmsi prequelem, který osvětluje pouto, které Kratos choval k Bohu války. Příběh je bezesporu nejslabším článkem Ascension a dost možná i ten nejméně zajímavý v sérii. Zejména asi proto, že ve hře nefigurují známá místa a mytologické postavy, ale hra se zabývá méně profláklými částmi mytologie. Poprvé jsem tu již pociťoval jistou únavu materiálem a i když jsem se během hraní stále bavil náramně, měl jsem pocit, že série na tomto místě hodně vaří z vody. A nejspíše to cítili i tvůrci a proto se díky bohům rozhodli pro restart.

Souboják je stále super. Tvůrci se konečně vykašlali na množství přebytečných zbraní a namísto toho dali čepelím chaosu možnost přepínat mezi elementy. Ale stejně bych kecal, kdybych říkal, že jsem po 90 % hry nevyužíval pouze klasickou ohnivou variantu. Nechybí ani nějaké speciální schopnosti potřebné pro postup prostředím a kouzla, která jsou tentokrát specifická pro každý element.

Vizuálně je hra vytuněná úplně do mrtě a je to určitě jedna z nejlépe vypadajících her na PS3. Oproti trojce tvůrci mákli především na pozadí, která již nejsou 2D, ale většinou plně 3D, což dodává prostředí hloubku a ještě větší monumentálnost. S level designem je to už ale horší. Tvůrci hodně ustoupili modernímu publiku a hra je ještě lineárnější, než kdy dřív. Ascension hodně cílí na vizuální wow efekt hry jako celku, ale samotný gameplay je velmi zjednodušený. K mému potěšení přibyly hopsací pasáže, které již nejsou jen čutáním čepelemi po zdi, ale Kratos se po vzoru Uncharted nebo Tomb Raidera zachytává za konkrétní plošinky. Tvůrci i zároveň hru naředili množstvím puzzlů, což je určitě fajn a oživuje to hratelnost, ale jak řiká PanMrkvička pode mnou, jejich design je občas docela nešťastný a párkrát jsem vůbec netušil, která bije a co se po mě vůbec chce.

Ve finále je to solidní přídavek do série, ale jsem rád, že Kratos udělal v dalším pokračování tak velký krok kupředu. Bylo to už potřeba.

Pro: hratelnost, vizuál, kamera, stabilní vysoký framerate, hopsací pasáže, některé puzzly, vyvážená obtížnost

Proti: příběh už hodně vaří z vody, některé puzzly, někdy až příliš oddálený pohled a určitá nepřehlednost dění,

+16

Grey Goo

  • PC 75
Herní výzva 2019 - Barevný svět

Kopírka Starcraftu? S největší pravděpodobností ano. Vadí to něčemu? S největší pravděpodobností ne. Poslední hra herní výzvy 2019 je za mnou a nutno podotknout, že ani tentokrát se nejednalo o vůbec špatný herní zážitek.

Jak moc je tohle kopírka SC se mi těžko určuje, neboť jsem ho nikdy nehrál, nicméně mám docela dost nakoukáno v rámci esportu a na první dobrou musím říct, že to vypadá jako bráška, v podstatě dvojvaječné dvojče, této vynikající série. Nicméně je fér hned na úvod podotknout, že to absolutně ničemu nevadí, neboť hra sama o sobě funguje velmi dobře.

Můj první dojem byl, ještě než jsem hru spustil, že se jedná o takovou lacinou kopírku, přeci jen se to vzal v rámci nějakého levného bundlu, takže očekávání byla velmi nízká, nicméně hned první videjko mě vyvedlo z omylu. Samotné filmečky totiž působí velmi dobře a pěkně. Ostatně obecně grafická stránka je na velmi solidní úrovni. Všechno vypadá hezky, správně sci-fi exoticky.

Jednotlivé frakce jsou v rámci hry originální a s každou se hraje dost jinak. Nicméně opět na mě dolehl závan SC, jelikož všechny tři se nechaly inspirovat z této série. Je moc fajn, že kampaň vlastně funguje jako takový tutoriál k tomu, jak se za jednotlivé frakce hraje a připravuje vás na pravou zábavu v rámci multiplayeru. Otázka ovšem je, jestli není rovnou lepší si zahrát SC a jak moc šlape MP v této hře (ještě jsem nezkoušel).

Kampaň má i docela fajn příběh, je to trochu takové sci-fi klišé, ale funguje dobře, neustále vás bude zajímat, co se to vlastně děje, neboť většina věcí bývá jen lehce naznačována a hlavní zápletka se rozplétá velmi postupně. Hudební podkres je také velmi fajn a dodává takovou tu epickou šťávu, jakou má správné sci-fi mít.

Velké zápory vidím v tom, že tu jsou opravdu dlouhé loadingy (i na poměry mého želížka), občas hra hůř nabíhala, jednou-dvakrát spadla (herní doba 12 hodin) a místy dropovaly FPS. A hra se někdy neskutečně dlouho ukládala.

Herní doba není nikterak závratná, za 12 hodin dáte 15 misí a celou hlavní kampaň (pak je ještě nějaká bonusová mise a DLC). Hrál jsem srabácky na easy a musím říct, že až na poslední misi to byl hladký průchod, nicméně poslední mise mi to dala dost vyžrat.

Celkový dojem shrnu tak, že se jedná o velmi zdařilý klon Starcraftu 2, který není po technické stránce úplně nejodladěnější. Kdo je fanoušek sci-fi RTS, tak ať určitě dá téhle hře šanci.

Pro: Hudba; vizuální stránka; dobře navržená kampaň, který funguje jako výuka

Proti: Je to něco, co už tu dříve bylo; technická stránka

+16

Bulletstorm

  • PC 80
Tohle jsem přesně po těch x letech nedohrání ničeho potřeboval. Stačila k tomu souhra "nešťastných" náhod. Přestal se mi spouštět Steam kvůli hlášce, že v cílovém adresáři nelze dohledat soubor Steam.exe. Nefungovalo nic, ani reinstall, ani vyčištění počítače všemi možnými softwarovými utilitkami. Zkrátka a dobře, přestal jsem hrát multiplayerové hry a podíval se do šuplíku, jaký to nerozbalený CDčko na mě vypadne. Nahmatal jsem tento kulervoucí skvost, který jsem neustále odkládal, jako kdyby mi za zahrání ani nestál. Přesto mě ve skrytu duše již dříve lákalo se do téhle řežby pustit, ale strach z tuposti a bezbřehé jednoduchosti mi nedovolil. Nyní, když jsem neměl co žrát, pardon, co hrát, nepohrdnul jsem a udělal jsem dobře. Nejdříve jsem musel stáhnout crack či jakousi obelstívku Games for Windows Live, které již asi "25 let" nefunguje. Hru se mi podařilo rozchodit a já si den co den po malých doušcích začal užívat totální řezničiny po vzoru všech Doomů a Quaků dohromady. Nejvíce mi učaroval systém zabíjení, parádní level design a hudba. V tomto ohledu je i dnes, po 8 letech na co koukat, co poslouchat a čím se bavit. Kopance ve slowmotion, trefa do řiti za bodíky a následné upálení, nabodnutí, rozsekání či elektrický šok jsou běžnou součástí každého z asi milionu zabití žoldáků, mutantů, minibossů a jejich různých variant. Smrt má zde mnoho podob a je osvěžující vědět a zažít ji z tolika možných perspektiv. Překvapuje mě, že těchto principů v FPSkách nevyužívá mnohem více her - fakt, že okolní prostředí hraje s vámi, respektive je možné využít ve váš prospěch. Se slzou v oku vzpomínám na Dark Messiah of Might and Magic, kde podobná nabodeníčka nepřátel bylo možné také provádět a to díky fyzice zabudované v Source enginu. Zde je vše mnohem rychlejší, brutálnější a často k odemykání nových achievementů vede náhoda, kdy se vám podaří nakombinovat hned několik zbraní, kopnutí a přitažení nebožáka zpět elektrickým lasem. Pestré, krvavé a uspokojivé. Dalším hnacím motorem byl pro mě level design a jeho nápaditost. Jasně, je to chytře vymodelovaný koridor, ale s mnoha krásnými scenériemi a pohledy. Ačkoliv nikam mimo nemůžete, atmosféra postapokalyptické budoucnosti tady zkrátka je všudypřítomná. Lidožravé rostliny se svojí památnou bossyní jsou svěžím doplňkem tohoto jinak pochmurného světa. Zbraně mají díky svému charge módu grády a je jen škoda, že jich v ruce můžete mít jen trojici. Nakonec to u mě sklouzlo ke samopalu, pistolce zapalovačce a vícehlavňové brokovnici "rozpůlímtěnadvakusyjednouranou". Další zbraně jsem využíval jen minimálně, přestože jejich nápaditost zpracování a fungování byla pozoruhodně zábavná - ostřelovačka ve stylu Sniper Elite tady je taky. O příběhu se skoro nemá cenu zmiňovat až na jeden příjemný fakt - je to až nečekaně ukecané a černým humorem protkané. Hratelnost oživují primitivní quick time eventy, které snad ani nemají žádný řád a objevují se pravidelně nepravidelně. Díky tomu se jich člověk nepřejí a pomáhají k získání dojmu pestrosti v jinak opakující se hratelnosti. Hru jsem dohrál po xx půl hodinách. Víc jsem zkrátka nemohl této hře denně věnovat. A vůbec to nevadí. Jak se říká, dobrého pomálu a Bulletstorm je sakramentsky dobrá FPSka ze staré školy, která i dnes může naučit pár triků své mnohem mladší sourozence. P.S.: Kdo si počkal na závěrečné titulky a pečlivě v nich očima listoval, musel si všimnout jedné zajímavosti. Hudba byla nahrána Slovenským symfonickým orchestrem v Bratislavě. Mimochodem, je vynikající. P.S.2: Kéž by People Can Fly, potažmo Epic Games udělali dvojku. Potitulkový závěr totiž naznačuje, že to celé masakroidní dobrodružství a honba za pomstou tak úplně neskončilo.

Pro: Kulervoucí killing fest, pestrý level design, prostředí hraje s vámi, nepřátelé se mění, minibossové a bossové, výborný soundtrack, hlášky, stále je koho zabíjet a navíc kreativně.

Proti: Jen tři zbraně v ruce, umělá inteligence nepřátel moc nepobrala, otravné nakupování munice, po chvíli repetetivní - nutnost dělat pauzy.

+16