Pro pohodlnější navigaci i přístup k pokročilým funkcím Databáze-her.cz doporučujeme povolit si ve svém prohlížeči JavaScript.

Nejlépe hodnocené komentáře

Layers of Fear

  • PC 80
Ak nemáte radi v hororoch ľakačky, toto nie je hra pre vás. Je ich tu totiž neskutočne veľa. Je to niečo ako Dom hrôzy v zábavnom parku. Nie hocijaký, ale perfektne ozvučený, vizuálne prepracovaný a plný zákerného strašenia.

Layers of Fear je o šialenstve, strate inšpirácie, perfekcionizme, umení, nefunkčnej rodine, o sebadeštrukcii, alkohole a o strachu. Je to atrakcia plná vizuálnych nápadov, je pre milovníkov hororu, umenia a je aj pre hráčov, čo vyhľadávajú prepracovaný design úrovní plný detailov.

Je to hlavne celé postavené na desivý efekt, zosilnený zvuk, rušivá hudba, nepríjemné obrazy a nejaký rýchly objekt. Toto sa stále opakuje dookola, ale je to celé tak bohaté na nápady, na neustálu zmenu prostredia a vizuálu, že ma to bavilo až do konca. Nejdem viac prezrádzať, čím menej o tom pred hraním budete vedieť, tým lepšie.

Inak celý team autorov hry sa dá na konci nájsť v jednej knihe, hľadajte pozorne, tá kniha stojí za to.

Dohranie zabralo niečo cez 4 hodiny.
+15

The Walking Dead: Michonne - Episode 1: In Too Deep

  • PC 70
Tak a je tu další Telltale adventurní hra, nebo bych měl spíš říct akční hra? Vlastně hned začátkem příběhu Michonne na vás hra vybafne s hordou quick time eventů, asi na to aby nám ukázaly jaká je Michonne drsoňka. Hned po první hordě quick time eventů jsem si stejně jako Michonne chtěl vystřelit hlavu. Potom přijde příjemný oddech u vcelku pěkného intra a tádá zpátky do hry. Hra asi půl hodiny jede jako každá Telltaleovka. Mluvíte posloucháte a mluvíte. A pak vám hra řekne že by jste potřebovali další nášup Quick time eventů. Vy si to všechno spokojeně odklikáte a můžete se znovu pustit na to proč hru hrajete a to je samozřejmě příběh, ve kterém se už začíná něco pořádného dít. Pochopitelně vám o něm nebudu nic vyprávět ale shrnu vám nějaké mé pocity. Hra mě tentokrák celkem příjemně překvapila tím že jsem už konečně využil možnosti neodpovídat a to ne z důvodu že by odpovědi byli něják špatně napsané, ale proto že se mi nezdálo že bych měl zrovna mluvit. To bylo ale jediné čím mě hra hra překvapila,tedy kromě quick time eventů. Dále se mi nepodařilo sžít s charaktery ale jelikož mají na rozvinutí příběhu ještě dva díly tak to neberu vyloženě jako mínus. No to by bylo tak všechno. Jestli hledáte zázrak tak tady ho určitě nenajdete ale pokud jako já berete hry od Telltale spíše jako filmy tak vám to příjemně uteče. Je to pěkná výplň v týdnu když čekáte na seriál :)

Pro: Michonne, Příběh

Proti: Zbytečně moc quick time eventů

+15

Super Contra

  • PC --
#Herní výzva 2016 - bod č. 5

Tak tohle bylo tuhý jako kráva. Dost se mi hodil skill, který jsem nabral v jedničce, ale i tak byla Super C poměrně velká výzva. Váš avatar je pomalejší, ale tempo hry je zběsilejší. Neustále na vás někdo nabíhá z jedné či druhé strany a často po vás i něco střílí. Opět platí, že čím vícekrát danou mapu projdete, tím menší s ní máte při dalším pokusu problémy. Ovšem některé úseky jsou tuhé pořád. Například level 6 a jeho fialový tunel. Ten jsem bez ztráty prošel jen jednou za několik pokusů.

Fascinovala mě nápaditost vývojářů. Lokace se nepodobají těm z jedničky, i džungle vypadá jinak. A doupěte alienů si užijeme o poznání déle. Máme zde levely z ptačího pohledu, mezi-bosse, zemětřesení, výtahy... samé novinky, člověk se opravdu nenudí. Nepřátel je také opět několik druhů. Muzika brilantní. No prostě je to pecka, i když těžká. Bez rozprašovače bych to dohrál za mnohem déle.

Pro: nápadité levely, muzika, je to fakt výzva

Proti: lepší by to bylo ve dvou, pojmenování levelů není nápadité jako v jedničce

+15 +16 −1

That Dragon, Cancer

  • PC 40
"Váš syn má rakovinu a zemře". "Ah, tak to je na čase udělat videohru!".

TDC je jedna z nejdivnějších her, se kterou jsem kdy měl tu čest. Je klasickým zástupcem nové vlny adventur, které už vlastně nejsou úplně hry, ale spíše jakýsi interaktivnější typ média nesoucí určitý příběh. Zde se setkáme s hodně nepříjemným tématem - rakovina a smrt dítěte. To je samozřejmě obrovská tragédie a každý se s tím vyrovnává jinak, rodina Greenova se rozhodla svého syna zvěčnit a jeho příběh a svoje vzpomínky (včetně reálných dopisů a fotografií) vložit do hry a ukázat světu, což je z mého pohledu zvláštní rozhodnutí. Samozřejmě se na internetu našli i zlí jazykové tvrdící, že rodina využívá drsným tématem vyvolané halo okolo hry k vlastnímu finančnímu obohacení (90 minutovou jednohubku prodávají za $15), což považuji za nesmysl.

Samotná hra pak obsahuje snové lokace, kde se pohybujeme ve vzpomínkách obou rodičů a zkoumáme jejich myšlenky, naděje a obavy. Bohužel, nelze se pohybovat klasicky pomocí WASD, ale je nutné na obrazovce hledat aktivní body a klikat na ně. Na druhou stranu tento způsob ovládání umožňuje různé efektní průlety při přesouvání se v lokaci či např. převtělení se do holuba. Najdeme zde velmi dobrý dabing, hudba tiše hraje v pozadí a podbarvuje nepříjemnou atmosféru, celkové zpracování se mi i přes spartánskou grafiku líbilo.

Po poněkud rozpačitém úvodu, kdy jsem houpal synka na houpačce a krmil kačeny, mě hra začala docela zajímat. Vše mi ale znechutila poslední čtvrtina, kdy už se rodiče obracejí na Boha, modlí se, probírají Ježíše a předhazují nám svoje sáhodlouhé dopisy, které jsem neměl trpělivost číst.

Očekávám, že TDC se bude líbit fanouškům Dear Esther jakožto podobná hra-nehra a emocionálně silný zážitek.
+15

Spec Ops: The Line

  • PC 70
Komentář ke Spec Ops: The Line se bude psát těžko. Hra má svůj, díky námětu možná trochu kontroverzní, příchod na svět už dávno za sebou, ale s odstupem času se při dohánění herních restů dostala i do mého hledáčku. Jako u valné většiny her jsem před vlastním zahráním víceméně ignoroval veškeré preview, (před)prodejní hype, videa, recenze, návody a diskuse, které se kolem hry rojily a o The Line jsem tak věděl jen něco mále ve smyslu je to tak trochu jiná střílečka. Snažil jsem se prostě vědět co nejméně, abych si po zahrání udělal vlastní a ničím nezkreslený úsudek.

No a dopadlo to... pokud nic jiného, tak hodně dvojsečně. Asi nebudu první, kdo by hodnocení The Line rozdělil na dvě části - hra samotná a příběh. Tohle dělení se totiž přímo vybízí, protože mezi těmito dvěma "světy" je zcela propastný rozdíl.

Nebudeme zbytečně chodit kolem horké kaše, po stránce herních mechanik je The Line dost špatná hra. Koridor by člověk "moderní střílečce" i odpustil (zvlášť v tak zajímavých kulisách), ale tragicky (ne)fungující systém krytí nebo hodně nevyváženou obtížnost už méně. Ono opravdu vypadá divně, když člověk přežije dvě salvy z těžkého kulometu, ale když k němu doběhne šílenec s nožem, tak se poroučí po první ráně. "Mezihry" v duchu on-rail stříleček či stacionárních palebných věží jsem považoval za zlo všude a nejinak je tomu i zde. Velení jednotce a AI obecně je také na pováženou. Po udání pokynu se místo odstřelení sniperkou oba vaši tatrmani občas nesmyslně rozběhnou přes rozlehlý plac přímo mezi hordy nepřátel, kde zdechnou dřív než by člověk řekl švec a nezbývá nic jiného než reload od posledního checkpointu. A ano, checkpointy jsou taky zlo, cca stejné jako zprasené ovládání.

Zatímco jako hra The Line naprosto selhává, po stránce příběhové je to naprostá bomba! Mnohokrát jsem si při hraní říkal: "Tohle by byl výborný film," což se po zakončení příběhu ještě umocnilo. Mám opravdu rád hry, které člověka po příběhové stránce nevedou po jasně nalajnované cestě, ale člověk u nich musí i přemýšlet. Nabízí se díky tomu otázky: Je první část hry opravdu jen blouznění a rekapitulace posledních hodin před smrtí? Způsobila nehoda vrtulníku smrt a je druhá půlka hry opravdu jakási forma očistce? Kdy zemřel Konrad a co s tím má společného CIA? Odpověď na tohle se člověk nikde nedozví, je jen na něm, jak si věci přebere. Při zpětném pátrání vyplývá na povrch, že ani sami tvůrci (snad) nikdy nedali jasnou odpověď bylo to tak a tak. Je to zkrátka o tom, jak si to kdo chce vyložit, což beru jako obrovské plus. Trochu se mi do mysli vkrádá v jistém smyslu podobná Dear Esther, kterážto také vznáší výrazně víc otázek než na kolik je ve hře explicitně odpovězeno. Přesto je pro mě Dear Esther lepší hrou, protože se nesnaží naroubovat nenaroubovatelné, příběh je prim a ona "herní náplň" je mu zcela podřízena formou. Zde to tak úplně neplatí. Příběh je tu sice také prim, ale k němu je násilím přilepena nepříliš povedená herní variace na Gears of War.

Jakkoliv bych chtěl za příběh dát The Line vysoké hodnocení, pořád je to hra a v tomto ohledu The Line opravdu neoslňuje. Ba naopak, na to jak je hra krátká, jsem asi 2x kvůli technickým a herně-mechanickým problémům uvažoval o její odinstalaci a byl to pouze příběh, co mě u hry udrželo. Musím se tak smířit se 70%.

Pro: příběh, atmosféra, stylizace

Proti: herní mechanismy, "mezihry", nevyvážená obtížnost, ovládání

+15 +16 −1

Football Manager 2011

  • PC 70
Budějice ani v roce 2011 a ani letos ligu nevyhrály. Ale jinak mohu říct, že má první manažerská sezóna v klubu mého rodného města dopadla celkem úspěšně. Předsezóní cíle, tedy 4. kolo v poháru a střed tabulky v lize, se podařilo splnit, klub je s mým působením spokojen a hra mi sděluje, že mé pokračování ve funkci je "velmi jisté".

Je mi jasné, že odehrát ve FM jednu sezónu, je v podstatě jen začátek "hry". Na druhou stranu Steamem naměřených 97 hodin, je až až na žánr, který nepatří mezi mé oblíbené. Navíc ani samotný fotbal není sport, který bych zařadil mezi ty, co pravidelně sleduji. Do hry jsem se totiž pustil v rámci Herní výzvy 2016 v kategorii "Nejméně oblíbený žánr". A ze začátku to byl skutečně porod.

Nepřístupnost hry pro začátečníka je podle mě obří. A to byl také důvod, proč jsem kdysi hru po jejím zakoupení, hrál jen cca hodinu a pak zklamaně vypnul a až dosud se k ní nevrátil. Naprosto nemohu souhlasit s kolegou a jeho tvrzením, že "s orientací ve změti tabulek a čísel není větší problém" a česká lokalizace na tom nic nemění. Mimochodem na to, že by mělo jít o profesionální překlad, mi ta lokalizace přišla jako dost velká fušeřina, místy připomínající amatérské překlady her z dob minulých, kde se navíc překladatel potýkal s problémy typu, že se text musel shodovat počtem znaků s textem v angličtině, apod. Hra sice obsahuje nápovědu a různé tipy, ale ty absolutně nepomáhají v tom, udělat si nějakou počáteční představu o tom, co je důležité a co méně, co musím hlídat, a co můžu ponechat na ostatních zaměstnancích klubu. Prostě bez několika návodů na webu a pár konzultací na diskuzním fóru bych byl nejspíš totálně ztracen a frustrován.

Naprosto odlišná situace však nastává ve chvíli, kdy do hry začnete pronikat. Pokud přetrpíte tu nezábavnou počáteční práci s tím, že se naučíte alespoň v základu, co kde je, a co k čemu slouží a co jak funguje a hlavně co může dělat někdo jiný za vás. Začne to být i docela zábava. A rozumím tomu, že pro fotbalové fanoušky to bude zábava veliká. Mohu totiž potvrdit, že ačkoliv reálné Dynamo mi nikdy nijak k srdci nepřirostlo, a na fotbale jsem tam byl všehovšudy tak cca 5x za život, tak tenhle virtuální klub se stal skutečně můj, zápasy jsem prožíval naplno, a od počítače se ozývaly výkřiky radostné, neradostné a někdy i nepublikovatelné.

Hra toho v sobě obsahuje skutečně strašně moc, neuvěřitelně si tu vyhrajete s taktikou jak před zápasem tak během zápasu, samozřejmostí je pečlivý výběr sestavy odpovídající zvolené taktice, resp. naopak. K tomu vás hra zavalí hromadou charakteristik a vlastností jednotlivých hráčů. Důležitou součástí je skauting, a získávání vhodných hráčů pro klub. A samozřejmě se musíte starat i o chod samotného klubu, a to jak finanční tak i z pohledu výběru zaměstnanců.

V této oblasti mám ovšem i svou největší výtku ke hře. Přestože vás hra prostřednictvím klubového výboru omezuje jak v náboru zaměstnanců i výše jejich platů, vůbec se výbor nestará o celkové finanční zdraví klubu. Výbor vás sice okamžitě upozorní, jakmile překročíte rozpočet na mzdy hráčů, ale pokud ty jsou v cajku, tak je mu úplně ukradené, že z hlediska celkového rozpočtu, jsou přestřelené platy zaměstnanců a klub se v polovině sezóny dostane do ztráty. Naopak jsem byl celou dobu přesvědčován, že je výbor spokojen s tím, jak řídím finance klubu. Když jsem překvapeně zjistil, že cca za měsíc jsme v dluzích, už jsem neměl sílu na to, totálně překopat tým zaměstnanců a nechal situaci být, zvědavý zda klub zkrachuje, budu vyhozen, nebo co se stane. Bohužel nebo bohudík jsem se to nedozvěděl. Přišla totiž skvělá nabídka na přestup Tomáše Poláčka z nějakého norského klubu za 15 miliónů, což klubu jaksi vytrhlo finanční trn z paty a sezónu jsme v pohodě dohráli.

Ne nestane se ze mě milovník fotbalových manažerů, ale uznávám, že ta hra je propracovaná, má svou hloubku i zábavnou hratelnost. Jen si spoustu hráčů drží od těla svou nepřístupností. I když novější verze snad už i nějaký ten začátečnický mód mají, což je dobře. Byla to zajímavá zkušenost, i mě to na čas přitáhlo k fotbalu, takže účel této kategorie v herní výzvě byl beze zbytku splněn, ale celkově mi to asi stačilo.

Pro: Obří herní možnosti a hromada nastavení; Realizace fotbalových fanoušků; Dlouhá výdrž hry

Proti: Nepřístupnost pro nováčky; Grafika zápasů (chování hráčů často vypadá divně); Česká lokalizace

+15

The Fall: Last Days of Gaia

  • PC 85
Zozačiatku ma táto hra príliš neoslovovala, nevedel som prísť na chuť prostrediu, ktoré mi nepripadalo dostatočne postapokalyptické. Na nemecký dabing som si zvykol rýchlo, na neustále sa točiacu kameru už tak rýchlo nie. Chvíľku mi aj trvalo, než som sa naučil preklikávať postavy a mať v nich prehľad, lebo hra ponúka dosť možností.

Prvú hru som dal na easy obťažnosti, všetkých piatich spoločníkov som si najal hneď na Základni a rozdelil som im schopnosti viac-menej rovnomerne, čo spôsobilo, že som dlho nemohol otvárať zámky, kradnúť, plaziť sa, hádzať granáty a ani výhodne obchodovať. Človek sa z vlastných chýb učí, a tak ďalšiu hru, keď som už vedel, o čo ide, urobil som si kvalitný tým, hoci som si opäť najal všetkých už na Základni, iba Vasqueza som neskôr vystriedal. Bol drzí ako ploštica, tak som ho dobodal. Aj po prepustení z týmu stále patrí k vám a nebráni sa, takže si na ňom pokojne môžete vyskúšať rôzne zbrane. Zastúpil ho ďaleko výkonnejší snajper Keno.

Ostreľovačské pušky a ťažké zbrane sa stali obľúbené v mojom týme, ale je dôležité dôkladne prideľovať body každej postave do iných schopností. Treba tam mať hlavne jedného charizmatického obchodníka a rečníka, niekoho na používanie a zneškodňovanie výbušnín a na páčenie zámok, a niekoho na manuálne zručnosti, inak sa niektoré kľúčové úlohy ani nedajú splniť. Svetlou stránkou týmu bola lesbická vegetariánka Agneska - zlodejka a liečiteľka.

Pre zaujímavosť, ďalší vegetarián býva v dedine Tres Cabezas a volá sa Duncan, ale vyskytujú sa v pustatine aj iné zaujímavé postavy, napríklad vodca nomádov Joshua, ktorý vyzerá ako Charles Manson, alebo kanibali v Labyrinte. Vyskytli sa tam aj postavy, ktoré som chcel zabiť, ale nedalo sa. Našťastie, niektoré sa dali.

Na výber je dostatočný počet reálnych druhov zbraní a brnení, žiadne plazmové pušky, energo brnenia a roboty. Požadovanú ponurú atmosféru umocňujú niektoré songy podobné známym z Falloutov. Je rok 2083, šesť rokov po fallouťáckej globálnej nukleárnej vojne, provizórne dedinky a gangy sú ešte len vo váze vzniku... hru Last Days of Gaia som si dodatočne s radosťou zaškatuľkoval ako nultý, rozbehový diel série Fallout, a vôbec mi neprekáža, že vznikla neskôr.

Príbeh má nečakaný zvrat, a ja som bol za neho vďačný, pretože kto by nechcel zastreliť svojho prezidenta? Ešte väčším prekvapením bolo posledné miesto Biosféra... „To je (…) takový soběstačný životní prostor. Uvnitř je přesně vyvážená biologická cirkulace a je tam naskládán genetický fond více než 1400 (druhů) živočichů a rostlin (…) Kybernetické zařízení monitoruje biosystém a udržuje jeho rovnováhu (…) Jenže, celý ekosystém je (…) poháňen pro potřeby několika (druhů) rostlin a zvířectva. Celá ta věc se musí nastavit pro lidské osady.“ …Z toho mi vyplýva, že tam drsne chýba niečo ako Modifikovaný FEV vírus (keď už sme pri tom Falloute).

Objavil som 23 z 24 miest, splnil som 78 úloh, 5 úloh som nesplnil a bohvie koľko úloh som prehliadol, zabil som 398 nepriateľov a 102 zvierat (a to som zabíjal iba v sebaobrane - bylinožravce som nechal žiť). Hra je tak na 35 hodín, čo je akurát.

Pro: Biosféra („Ještě nikdy jsem tolik zeleně neviděl. Je to... ráj.“); lesbická vegetariánka Agneska; alternatívna medicína (aníz, medvedí cesnak, aloe vera, archangelika lekárska)

Proti: Anie (pomätená sestra hlavného hrdinu/hlavnej hrdinky); strieľanie medveďov, vlkov, dingov, wargov

+15

Vlak

  • PC 70
Má oblíbená hra z mého období na prvním stupni základky. Když jsem ji objevil na internetu, stáhl jsem si ji, abych zjistil, zda mě bude po 10 letech stále bavit.

A stále baví. Díky jednoduché grafice a principu známého Hada, kdy postupně sbíráte více surovin a předmětů(klidně i slony a žirafy) a dáváte pozor, abyste s rostoucím vlakem nenabourali, odolává hra zubu času.

Jediné, co může někomu vadit je starý zvuk, co vlak vydává stále dokola, pokud neudělá ,,bum´´.

Pro: Zabírá málo místa, jednoduché ovládání a zábava.

Proti: Otravný zvuk vláčku

+15

South Park: The Stick of Truth

  • PC 95
Jedna z najlepších hier, ktoré som mal možnosť za poslednú dobu hrať. Hra obsahuje takmer všetko čo by hráč a najmä fanúšik South Parku mohol od hry očakávať. SP:TSoT ma zatiaľ ani raz nenudil a prešiel som ju jedným dychom. Hru som si síce nastavil na najmenšiu obtiažnosť, no to len preto lebo som lenivec a nemám veľa času na taktizovanie. Hra ma neuveriteľný príbeh, ktorý je vidieť, že je napísaný tvorcami seriálu. Klobúk dole, South Park: The Stick of Truth je hra, ktorá si zaslúži mojich 95%! Som veľmi rád, že SP nakoniec vyšiel aj keď to s ním vyzeralo počas jeho vývoja všelijak! Dúfam v skoré pokračovanie.
A nezabudnite! Nikdy neprďte na niečie gule!

Pro: Grafika SP, Hrateľnosť, zábava, vtípky, dvojzmysly, odkazy na iné hry, odkazy na spoločenské udalosti

Proti: Treba rýchle reakcie v súbojoch na čo som niekoľko krát zabudol :-D

+15

Samorost 2

  • PC --
V životě jsem snad nehrál hru s horším poměrem cena/výkon. Za 5€ ani né hodina "hraní". Oproti jedničce obtížnost dost narostla, ačkoli jediný challenge hra poskytuje v podobě nutnosti klikání po celé obrazovce a hledání aktivního místa. Z herního hlediska se nejedná o nic zajímavého, zůstává tak jen nápadité technické zpracování.

Na samotném konci jsem s hraním seknul. Samotnou nudou a zkoušení všeho na všechno mě Samorost 2 ubil.

Oproti jedničce, která byla zdarma, je tohle docela průšvih.
+15

Child of Light

  • PC 85
Jsem si naprosto vědom stereotypních soubojů a kýčovitosti. Nebudu si nic nalhávat. Tak trochu mě přemohla nostalgie. Vzpomněl jsem si u hry na atmosféru Final Fantasy, které jsem kdysi hrával a vyrůstal na nich. Child of Light má totiž stejné kouzlo, kterým vás dostane. To dítě ve vás se probudí a chce víc. Tu pohádku prostě musí slyšet a hrát. Převážně díky soundtracku se navodila atmosféra takové novodobé pohádky, která je ne jen pro dospělé. Přesto je to klasický souboj dobra se zlem, ale naprosto skvěle zpracován. Veršované pasáže díky češtině již nejsou problém a tak si mohou hru plně užít i hráči, kteří nedisponují angličtinou na tak vysoké úrovni.
Teď k tomu horšímu. Systém boje je z počátku perfektní. Po velmi krátké chvilce se však dostaví velmi ošklivý stereotyp a zjistíte, že vlastně moc takticky bojovat nemůžete. Zbývá vám tedy sledovat lajnu "nabíjení" schopností a zaútočit ve správný čas. Pak lisknete elementální útoky skrz okuly a máte tak nějak vyhráno. Převážně v kombinování okulů se brzy stane chaos. Ten systém mi asi nesedl. Přestože je primitivní, tak sbíráte tolik elementálních kamenů, že brzy přestanete propočítávat co komu a jak.
Parta také není složená s nějakých skvělých osobností. Chybí jim větší propracovanost stejně jako celému systému levelování. Neustále dostáváte totiž další úrovně a tak necítíte nějakou motivace dále bojovat. I při dosažení další úrovně není moc co volit. Pouze naklikáte skilly tak, jak vám sedí a moc nad tím nemyslíte. Je to škoda, protože si myslím, že se z taktického boje dalo vytěžit o dost více.
Je to jednoduše ten typ hry, která má duši. Budete na ní dlouho vzpomínat i když víte, že mechanismy moc nefungovali a děj byl vlastně jedno velký klišé. Vzpomenete si však na soundtrack, zpracování, grafiku a celkovou kouzelnost, která ze hry svítí všemi směry.
Nutno ještě dodat, že Child of Light je pro specifické publikum. Nejlépe pro oblíbence JRPG, kteří chtějí zkusit, jak by tento systém fungoval vytvořený v jiné zemi. Také neuškodí, když budete mít rádi pohádky a nenásilné příběhy.
Složité doporučit, ale ze subjektivního hlediska mi Child of Light naprosto sedlo a velmi jsem se bavil.
Hrací doba je krátká (okolo 10h), takže neinvestujete moře času, jako do propracovaných JRPG. Pořádně promyslete, jestli chcete zrovna tohle. Pokud ano, tak je to nejlepší, co můžete najít.

Pro: soundtrack, grafika, podání příběhu, prostředí, ten soundtrack je fakt parádní :)

Proti: stereotypnost, kýčovitost, nepropracovanost, chaotické a nedotažené mechanismy hry

+15

Broken Sword: The Sleeping Dragon

  • PC 70
Na jednu stranu bylo prijemne, setkat se znovu s Georgem a Nicco. Na strane druhe, prevedeni do 3D kabatku pomohlo mozna cutscenam, ale gameplayi rozhodne ne. Bedny bych jeste prezil, co mi ale nehorazne pilo krev, byly pokusy o plizeni. Uz dlouho jsem tak casto neloadoval - a ze je tu tech pasazi povic.

Co se pribehu tyce, rozhodne nema na prvni dil a navic mi prijde, ze se tu autori snazili celkem dost napodobit Gabriela Knighta (predevsim trojku), ale presto jsem si ho uzil - nebyt pribehu, asi bych se hrou seknul pomerne brzy.

Co se delky tyce, prijde mi cca 10,5 odehranych hodin v dnesni dobe celkem primerene. Kazdopadne si nemyslim, ze bych si trojku jeste nekdy zahral.
+15

D4: Dark Dreams Don't Die: Season One

  • PC 90
Tato hra je takové jedno velké WTF. Příběh, postavy, průběh vyšetřování i situace, do kterých se dostanete, jsou jedno absurdnější než druhé a upřímně jsem se místy fakt nechytala. Zato jsem se ale kolikrát opravdu ze srdce nasmála a to bych viděla asi jako největší klad. Pokoušet se tento kousek pochopit totiž opravdu nemá cenu, takže nejlepší je nad tím moc nepřemýšlet a prostě se jen bavit.

Hratelnost je vskutku originální. Sice ze začátku je to docela boj, ale brzo se naučíte reagovat automaticky. A hlavně (narozdíl od všech ostatních her) quick time eventy jsou tady naprosto geniální (jenom je celkem náročné zároveň sledovat co dělají postavy, co máte dělat vy a jaký pohyb přijde dál). Audiovizuál se mi taky moc líbil (skvělý soundtrack), i když občas se objevil nějaký ten problém technického rázu, ale to mi naštěstí kompenzoval hlavní hrdina, do kterého jsem se zamilovala hned v prvním záběru. :D

S délkou hry je to takové složitější. Pokud jedete vyloženě jen podle hlavní příběhové linie, dá se to v klidu zvládnout za nějaké 2-3 hodinky. Ale pokud všechno prozkoumáváte, s každým se bavíte a plníte úkoly a achievementy, najednou se vám herní doba protáhne ani nevíte jak a jako bonus se vám také můžou vyplnit některé mezery v příběhu.

Pro: FIGHT V LETADLE, HUMOR, originalita, postavy, soundtrack, hratelnost, grafika

Proti: není pokračování

+15

Mass Effect: Bring Down the Sky

  • PC 70
"ME: Bring Down the Sky" jsem hrál s posledním patchem, zhruba v první čtvrtině hry celého ME. Vedle několika slabších vedlejších úkolů, na mě zapůsobila tato mise velice pozitivně. Intenzita děje - asteroid letí proti planetě a arogantní otrokářští Batariané, jen tak zabijí, nebo prodají kohokoli. Ačkoli, kromě konce, toto DLC není časově omezeno - pocit spěchu je cítit všude.

Mise jako taková, mi ale přišla dost krátká a je škoda, že toto DLC nepřináší ještě něco navíc. Intenzita - vztek a agrese spojené s počínáním Batarianů - mě však dostala.
Při volbě jestli zachránit zbytek výzkumníků, nebo sejmout zbytek Batariánských pirátů - no váhal jsem..

70% - jo, zas tak moc tato mise nevybočuje. Jo, na DLC je toho tam docela málo, ale co naplat, já se "sakra" bavil.

Pro: Proč si lehce neprodloužit hru, o kvalitnější vedlejší misi.

Proti: Na DLC je toho trochu málo...

+15 +16 −1

The Lost Valley

  • PC 10
NEKUPUJTE TO! Ani v akci, tohle nestojí ani za €0,99. Po graficky vypiplaném Ethan Carterovi se mi dostalo do rukou TOHLE a já brečím. Brečím krev, tak moc to bolí. To, co tady provedla dvojice maníků s CryEnginem, je totiž něco, za co by měl CryTek požadovat stažení hry ze Steamu pro negativní reklamu.

Než se hra spustí, vykvete vám v kávovaru celá nová plantáž. Nastavení hra má, byť minimální, ale i když o sobě tvrdí, že nabízí až 4k rozlišení a dokonce i ultra-width, tak o 16:10 dosud neslyšela, děkuji. Už v hlavním menu začíná něco smrdět - ačkoliv si nastavíte ultrahigh grafickou kvalitu a větráček karty se rozezvučí, vy koukáte ze shora na les plný jehličnanů, které vypadají jak vystřižené z papíru a klátí se ve větru naprosto nerealisticky. Spustíte hru a tenhle jediný obrázek vypadá nejlépe z celé hry. Zbytek je totiž na míle daleko i medium kvalitě grafiky z prvního Crysis. Všechno to tu totiž vypadá, jak když se někdo učil v editoru, vytvořil nesmyslnou cestičku, osázel kolem ní dost nemotorně přírodu, dosadil i mimózně se objevující divně nascriptovanou a chovající se zvířenu a začal za to chtít peníze. Vypadá to děsně a ve videích si raději pusťte dvanácti minutový gameplay. Všechno vypadá tak... lacině pustě, trávu reprezentují ve větru se ohýbající jednotlivé trsy všude stejné trávy, cesty vypadají jak chodníky, voda na nich nereálně stojí, stromy se hýbou nereálně, všechno je to špatně a tfujky. Do toho je na zemi velká želva, co se stále hýbe, ale je na místě, pak nějaká srna, krokodýl na místě, dvě slepice, asi na dvou místech vážky, pak se mihnou ptáci, všechno se to hrozně divně leskne, vypadá plastově a vůbec, ty vole, já žasnul. Po Carterovi s jeho UE4 je tohle jak nečekaná facka. Navíc podle popisu byste se měli dostat od nehody skrze údolí pryč, takže jsem čekal že do civilizace nebo najít někoho... ale závěr mi přišel, že si dělají autoři fakt prdel, špatnou, a navíc i tady to vypadá hnusně.

Hra má, řekněme dva módy - jednou se procházíte v létě, kdy prší a všechno je lesklé a mokré. Druhou variantou je zima, kdy prší a všechno je lesklé, mokré, ale navíc je země trochu víc bílá (a je bílá i přesto, že je na ní voda), krom deště sněží a některé listy a kameny mají trochu bílý poprašek. Mnoho keřů a stromů jsou ale stále zelených, asi zrovna začalo sněžit dřív, než mělo. Jenže mě to stačilo jednou. Za možná ani ne pět minut jsem prošel od startu k cíli a opakovat těch pět minut se mi fakt nechtělo, nebyl k tomu vůbec žádný důvod. A těmi nejsou ani dokola se furt opakující se dva hudební motivy.

No prostě tragédie, ruce, nohy, uši i oči od toho. To už fakt určitě raději toho Cartera. Nebo Dear Esther. Nebo Tetris. Canastu. Člověče, nezlob se. Slovní kopanou. Defragmentaci disku...

Pro: Ukázka toho, co všechno se může skrze Greenlight dostat do Steam distribuce.

Proti: Nevím, jak dostatečně výstižně popsat "Všechno". Tohle mělo zůstat jen na YouTube a i tam by to po chvíli upadlo v digitální zapomnění.

+15

The Evil Within

  • PC 90
Po viacmenej vlažných kritikách som nečakal veľa, o to viac som prekvapený ako dobre som sa celý čas bavil. Evil Within je hnusný, čvachtavý a nepredvídateľný horor, ktorý pravidelne prekvapoval a strašil. Nebál som sa síce permanentne, ale bolo mi občas veľmi nepríjemné ísť v hre ďalej. Pravidelný nedostatok nábojov a života spôsoboval naozaj napínavú atmosféru.

Čo sa mi páčilo?
Je to naozajstná hororová AAA produkcia, podobných hier nie je v poslednom čase veľa a o to viac poteší, že to pôsobí naozaj veľkolepo. Design úrovní sa veľmi vydaril, prostredia sa striedajú a občas mi normálne padala sánka z toho, čo sa dialo na obrazovke. Usmieval som sa často aj z tých nechutných nápadov, naozaj je takmer každá lokalita niečím výnimočná a o prekvapenia nie je núdza.

Ďalšou svetlou stránkou sú nepriatelia z ktorých ide rešpekt. Sú hnusní a veľmi agresívni. Keď dôjdu náboje a nejaký nebezpečný zmrd sa za vami rozbehne s hlasným škrekotom a za burácajúcej nepríjemnej hudby, potom spoznáte čo je to naozajstný adrenalín.

Nepredvídateľnosť. Naozaj som nevedel, čo sa bude diať ďalej a aké monštrá sa ešte ukážu. Bol som veľmi zvedavý a občas som sa pristihol, ako sa pri hre spokojne usmievam.

Čo sa mi nepáčilo?
Príbeh bol nakoniec lepší ako som čakal, ale je až príliš chaotický. Dialógy sú tiež dosť slabo napísané a občas aj hlavná postava hovorí veci, čo nedávajú na základe udalostí veľmi zmysel. V každom prípade ten príbeh nebol na horor až tak zlý.

Ďalšou vecou, čo mi išla na nervy bolo ovládanie. Taký hod granátom je veľmi riskantný a zle zvládnutý. Síce sa pri hode zvýrazní, kam granát dopadne, no pri hode urobí postava nejaký nemotorný krok dopredu a môže tak spadnúť alebo ho hodiť inak ako bolo ukázané. Pravidelne sa mi stávalo, že som si nechcene hodil granát pod nohy a zabil som sa s ním asi 5x. Podobne nemotorne je na tom aj boj na blízko.

Zhodnotenie
Z herných hororov som sa takto dobre bavil celú hernú dobu len pri Resident Evil 2. Musím sa priznať a možno to bude znieť na základe hodnotení kontroverzne, ale Evil Within je najlepší horor, aký som v posledných rokoch hral. Dlhá herná doba, takmer neustále dusná atmosféra, množstvo dobrých nápadov, vydarené zmeny prostredí, zákerní nepriatelia a dokonca mi sadol aj posledný boss a záver. Veľká spokojnosť.

Doba hrania - takmer 20 hodín
Počet úmrtí - 71

Pro: Nápady, nepredvídateľnosť, dlhá herná doba, vydarení zákerní nepriatelia, hnus na každom kroku, design úrovní, atmosféra

Proti: Chaotický príbeh, ovládanie boja na blízko a hod granátom

+15

The Witcher 3: Wild Hunt

  • PC 100
No musím říct že po dvojce která mě zklamala tak tohle je se z Assassin's Creed IV: Black Flag nejlepší hra všech dob jsou tam takový drobnosti jako že Geraltovy rostou vousy, ale takových věcí tam je víc, dokonce mě baví dělat vedlejší aktivity které mě ve dvojce nebavily. No řeknu tohle Zaklínač 1 byla výborná hra dvojka mě sice zklamala, ale je to dobrá hra za 70%, a tento díl zkombinoval vše dobré z obou dílů a vznikla z toho dokonalá a nepřekonatelná hra no prostě ten kdo si tuhle hru nezahrál jakoby nebyl nejlepší hra desetiletí. Když jsem hru dohrál chtělo se mi brečet protože tohle je dokonalé završení série a a také velká rozlučka z Geraltem. Zaklínači vítej v síni slávy.

Pro: příběh, grafika, humor, atmosféra, prostředí, nepřátele. velký a otevřený svět, řada vedlejších úkolů, malé drobnosti například Geraltovy rostou vousy. no prostě celá hra.

Proti: nic

+15 +22 −7

Call of Duty: Black Ops III

  • PC 60
CALL OF DUTY: BLACK OPS 3 bola prvá hra zo série CALL OF DUTY , ktorú som hral.

Kampaň resp. príbeh som hral co-operačne s mojím bratrancom.Bola to sranda.On s odstreľovacou puškou na strechách zabíjal nepriateľov a zároveň ma kryl, lebo ja som so samopalom rovno nabehol tam kde bolo najviac nepriateľov. Takmer vždy mal viac ,,killov" v štatistikách ako ja.

Mne sa osobne páčil aj zombie mod, kde som čistil mesto od zombíkov.

Skvelý bol aj multiplayer. Tam sa mi najviac páčili epické mapy a postavy so špecíalnymi schopnosťami.
Bol som uchvátený tou grafikou, výbuchmi, prestrelkami....

Dosť bolo vychvalovania.

Pre mňa ako nováčika v CALL OF DUTY sa mi mnoho vecí nepáčilo. Osobne sa mi najviac nepáčilo to , že hra na ktorú som sa tešil mala krátky a nebojím sa povedať , že mega-krátky príbeh. Kôli tomu som napísal aj krátku recenziu.

Pro: výbuchy, multiplayer, grafika, prestrelky, zbrane, schopnosti....

Proti: krátky príbeh.......

+15 +16 −1

Counter-Strike

  • PC 95
Counter Strike jsem poznal v době, kdy ještě existovaly herny, kde nebyly automaty pro poťapané mládežníky, co kradou peníze tatovi a mamě. Byly tam právě počítače, kde se hrálo po Lanu několik her. Například právě CSko 1.6. A přesně tam jsem ho poznal v celé své kráse. Tomu je již více než deset let.
Hráli jsme tam de_dust a mě se hodně líbil štít od CT. Nevím proč, ale dal jsem tomu přezdívku lednička. A strašně jsem tím bavil kolektiv a občas si na to vzpomeneme i po letech. Doma jsem měl tehdy slabší pc a CS mě tam nešel.

Později, jsem získal lepší pc a já si vzpomněl na tu hru z herny. A chtěl si jí zase zahrát a zkusit on line. Kdysi fungovalo Soe a tam jsem začínal. Odjakživa mám v CS nick Gruntz, třeba jsme se někdy setkali. Hrál jsem classic a později i knife servery. Později jsem objevil server, který nevím jak se jmenoval původně, ale přejmenovali ho na Prysk. Bohužel je dnes mrtvý, ale tam jsem poznal CS jako takové.
Dalo se tam močit na mrtvoly, nebo dokonce ejakulovat, ozvalo se "headshot", "multikill", "ultrakill" a jiné hlášky. Po výhře hráli punkové songy a při načítání serveru hrála nesmrtelná písnička "Pošli mi jointa"
Hrál jsem tam mnoho let až do doby kdy mě CS přestával bavit. Tady se dostaváme k mínusku.

CS jsem tedy odložil a opět zapl, a odložil a zapl a většinou jsem zkoušel mody různé. Bavil mě fotbal, jailbreak ale i schovka (původní hide'n'seek, kde se měníte za poklop kanálu, kytku, krabičku od cigaret a podobně - to dodnes občas hraju).
Nesmím zapomenout na fun servery, a na mapy, které jsem už neviděl ani nemamatuji - fun_allinone a fun_coaster. Moc rád bych si tyto mapy zahrál :)

Hold diktatura Gamesites je ale nemá, a vlastně má samé VIP servery (krom snad dvou classic, kde je málo map). Nevím nevím, vip je fakt pro ty největší trosky co existují. Ale servery z toho těží penízky.

Musím vzpomenout mou touhu si zahrát i předešlé CS, zajímalo mě, jak vypadá CS 1.0. Byla tam mapa, co má tři planty (hraje se dodnes je to de_foption), plantovat se dalo za chůze a dost zbraní chybělo.

Díky CS jsem poznal i Half-Life.

Snad jsem na nic nezapomněl. CS je skoro jako droga. Baví vás, ale někdy prostě nudí a odpuzuje. Hra trpí silným stereotypem. Hrál jsem snad všechny mody co jsou, nejvíce mě tedy bavil Classic, fun, fotbal, zombie, jailbreak, hns (puvodni) a to je asi vše. Kdysi mě to i dobře šlo na knife serveru i dokonce na awp, ale už na to nemám odvahu :)

Pro: Hra je čistě o vašem skillu, zajímavá grafika, na nic si nehraje, zvuky zbraní a jejich fyzika

Proti: Bugy, stereotyp, boti

+15

Saints Row: The Third

  • PC 95
Ze série Saints Row jsem hrál skoro všechny díly kromě jedničky která se nedá sehnat. Tenhle díl mě bavil nejvíce dvojka je výborná hra ale trojka spojila vše co bylo na dvojce skvělé a dala to do tohoto dílu, a čtyřka je kapitola sama pro sebe. Musím pochválit detailní tvorbu postavy kde si můžete svojí postavu vytvořit do posledních detailů. Příběh je perfektně šílený a nerealistický jako kdyby to měl pod palcem můj oblíbený režisér Michael Bay samá akce, vtípky, a noho dalšího. Vedlejší postavy jsou perfektní a vtipný mezi nejlepší kladné postavy patří Piercem, Shaundi, a váš vytvořený hrdina, padouši jsou taky skvělý je to taková míchanice je tam počítačový nerd a drsný svalovec tyhle dva tvoří výborné protiklady. Grafika je velice slušná je to takový správný styl který vypadá trochu jako vybarvovaný omalovánky a to je skvělý. No jak jsem řekl hraj je skvělá plná akce a humoru, neříkám že se musí líbit všem ale jako průměrnou jí snad označí každý.

Pro: šílený příběh, humor, akce, RPG úpravy postavy, šílený zbraně a jejich úpravy, vozidla. velikost města.

Proti: umělá inteligence nepřátele jsou blbý jak necky.

+15