Pro pohodlnější navigaci i přístup k pokročilým funkcím Databáze-her.cz doporučujeme povolit si ve svém prohlížeči JavaScript.

Nejlépe hodnocené komentáře

Abuse

  • PC --
Kultovní 2D plosinovka, mela skvele prostredi, vyvazene zbrane, napadity leveldesign a na svou dobu pokrokove ovladani (kombinace klavesnice a mysi - snad poprve ve 2D hre, ale nechci kecat). Bohuzel se nedokazala prosadit a tak jsme se nikdy nedockali dalsich dilu. Podle me to je velka skoda, treba takovy Rayman neprinesl nic noveho, jen to byl takovy pekne malovany detsky kyc a kolika pokracovani se dockal :X

Atmosferu hry bych prirovnal k druhemu dilu kultovniho sci-fi filmu Vetrelec. Vse se nori do tmy a vy se bojite, kdy se na vas zase vrhne mracno vetrelcu. Kdyz je nahodou rozsviceno, tak se klepete strachem, aby svetla nezhasla, protoze to pak bude teprv masakr, nebo jeste hur, zustane rozsviceno a vy budete muset bojovat proti bezpecnostnim systemum. No a obcas se vetrelci a stroji vyridi navzajem, pricemz vy jste uprostred toho vseho :)

Vizualni stranka je podle me nadcasova, ale to si myslim i o grafice Fallout 1 a 2, koukat se na to proste da i dnes.
+14

Tomb Raider III: Adventures of Lara Croft

  • PC 90
Sladké vzpomínky. Mé první setkání s Tomb Raiderem, i když jsem si tehdy přál čtvrtý díl a nakonec jsem byl o moc šťastnější, že to byla právě trojka. Můj nejoblíbenější díl a ještě doteď si pamatuju, jak jsem si kvůli tomu dával o prázdniny budika na šestou a pařil a pařil. Zábava a hlavně velice dlouhá zábava, nejvíce se mi líbilo, jak padnul ten první boss (doufám, že to byl první) a pak jsem měl možnost si vybrat kam dál, první jsem vždycky, doufám, volil Nevadu a pak Antarktidu... Zkrátka tohle byla paráda. Doufám, že si ještě najdu čas a zahraju si to xD. Ty levely byly super, hlavně ta Nevada.
+14

Soldier of Fortune II: Double Helix

  • PC 80
Dvojka bezesporu překonává jedničku po grafické stránce, je detailnější, porcování protivníků je mnohem drsnější, krev je víc krev... atd. Příběh ale kopíruje některé pasáže z jedničky, jako třeba likvidace helikoptér na střeše, nebo mise s japonskou Yakuzou. Ale proč ne, když je to v novém kabátě. Teroristů je na výběr opravdu hodně, stejně tak vašich jednotek a různých postav ve hře, v různých mundůrech. Je jich určitě přes sto. Jsou tam i uniformovaní vojáci ČSLA. Zbraně jsou pěkně modelované a již pouze reálné, žádné plazmomety apod. Teroristé na vás pálí buď z kalašníkovů nebo uzin, podle toho do jakých končin světa zavítáte a neustále něco pokřikují tou svojí hatmatilkou. Akorát nevím proč jednotky ČSLA mají samopal M3A1 a mluví rusky :) Ve hře už to není tolik o brokovnici, jako v jedničce, kde se s ní dalo projít každou mapu. Tady má dost krátý dosah, navíc hodně misí je venkovních, takže mnohem častěj je potřeba střílet z automatických zbraní. Ale ani ve dvojce neztratila svoje kouzlo a vyčistit s ní nějakej kumbál s teroristy je parádní. Přibyla automatická brokovnice se zásobníkem na 10 patron, asi nejbrutálnější zbraň ve hře. Dál přibylo pár druhů granátů. Krom nočního vidění máte k dispozici nově termobrýle alá Predator, se kterými vidíte přes zeď. Výborná věc při procházení budov. Mezi jednotlivými misemi jsou zde i jakési odpočinkové a tak se např. učíte v Shopu ovládat nově vyvinutou zbraň apod. Inteligence protivníků není moc vysoká. Většinou když vás zvětří, sami se rozutíkají k vám a běží přímo do rány, takže je to o tom líp zamířit a rychleji pálit. Ovšem v MP je tomu už jinak... Multiplayer k této hře je asi nejzábavnější, jaký jsem kdy hrál, je to hotový masokombinát. Už samotný herní základ obsahuje spoustu skinů postav a výborné mapy. Nehledě na to co vše už k tomu vzniklo a dá se stáhnout.

Pro: Realita zásahů, špičkový multiplayer (ten hodnotím 100%)

Proti: Inteligence nepřátel

+14

Prince of Persia: Warrior Within

  • PC 95
Pro mě jasný vítěz této trilogie. Sands of Time byl na mě svou grafikou a podáním až moc pohádkový - souboje navíc stereotypní - a Dva trůny mi už přišly docela přeplácané.

U tohoto dílu je u mě nosná atmosféra, kterou perfektně vytváří skvěle podaný příběh spolu s hudbou, která jde podle mě ruku v ruce s tajemným noir-interfacem. Řízné kytary ale asi každému sednout nemusí, u mě je to ale pravý opak, k bojům se dle mě skvěle hodí, riffy jsou navíc nápadité :-))
Bojový systém byl skvěle rozvinut a nepůsobí tak fádně (oproti prvnímu dílu) ale stejně tak staré dobré PoP adventure prvky - nejednou jsem se musel ve hře vracet (občas i v čase:) a hledat správnou cestu. Abych ale jenom nechválil, musím říct, že právě tato herní vlastnost mě frustrovala; království (ostrov) je totiž opravdu rozlehlé a v některých místech jsem musel zapojit mozkové závity opravdu naplno.
Kamera také není nejsilnější stránkou. Řekl bych ale, že je to jenom otázka zvyku, i na klávesnici se pro mě stala hra brzy snadno ovladatelnou (resp. princ).

Když k tomu všemu přičtu perfektní bossy, tradiční princovskou akrobacii a konečně charismatického prince, kterému se ve výrazu objevil zlinčovaný veteránský výraz, pro který mám hrdiny tak rád, nemůžu jinak než 95%.

Pro: příběh, hudba, atmosféra, boje, logické hádanky

Proti: kamera, (místy ''příliš obtížné")

+14

Baldur's Gate: Tales of the Sword Coast

  • PC 70
Datadisk jak nemá být. Po velmi vydařeném prvním díle působí spíše jako snaha vytřískat dodatečné prachy z fanoušků. Hlavní chybou bylo nelogické vsazení děje datadisku před konec původní hry. Což povětšinou znamenalo, že Sarevok se svými noshledy práchnivěl v podzemním městě, zatímco Charname vesele cestoval po ostrovech a jeskyních.
Po pravdě jde i o datadisk trestuhodně krátký. Nicméně autoři fikaně natáhli hrací dobu díky pastem, které se nacházejí doslova ob metr (Durlagova věž je v tomto smyslu skutečným hráčským masochismem). Aby vás nenudili jen tímhle (a bídným dějem), připravili i několik tužších soubojů, přičemž ten závěrečný si nijak nezadá s modem Tactics do BG2.
Ve zkratce vás datadisk ničím příjemně nepřekvapí. Děj nezapadá a navíc stojí za starou bačkoru (vlastně přidává jen několik dungeonů), nenarazíte na žádná nová kvalitní NPC a nevyzkoušíte si příliš nových schopností. Vřele doporučuji dohrát základní hru a postavu střelhbitě přesunout do druhého dílu.
+14 +16 −2

Atlantis II

  • PC 100
Tahle hra se mi doslova vetřela pod kůži a po dohrání se mi dostala až k srdci. Nevím proč, ale ze všech tří dílů, které jsem dohrála se mi Atlantis II nejvíce zamlouval. Ano První díl byl zcela jistě v herním světě s jeho úžasnou grafikou (opovážím se napsat) unikátní, ale až druhý díl byl naprosto geniální. Hádanky byly propracovanější a co více, opravdu nás nutili myslet (mě). Celá hra mě do sebe opravdu vtáhla a tak jsem cestovala od Tibetu přes Střední Ameriku a Irsko. Mimochodem v části kde s hrdinou řešíte záhady v Irsku, mě ohromila hudba. A ať to byla možná samotná hudba ve hře, atmosféra různých částí světa, nebo přímo hláška ze hry„ tento formulář je špatně vypsaný“. Tuto hru prostě hodnotím 100%.

Pro: hudba, hádanky, grafika

+14 +15 −1

Medal of Honor: Allied Assault

  • PC 100
Myslím, že tato hra si zaslouží přízvisko legendární. A stále je na vrcholu mého žebříčku. Na svoji dobu, kdy vznikla, je to hra výtečná. Ani bych jí nevyčítal krátkost hlavní kampaně, hru jsem dohrál třikrát a mám pocit, že ji jednou dohraju znova. Člověk, který se alespoň zajímá o druhou světovou válku, mě jistě pochopí. Ve svém čase u počítače jsem nezažil lepší a nápaditější mise než v MoH AA. Jak v Norsku, tak v Normandii, o pláži Omaha ani nemluvím. A ta odstřelovačská mise spolu s geniálním soundtrackem Micheala Giacchina... Myslím, nejlepší FPS všech dob. Klasika nad klasiky! 100%

Pro: takřka celý singleplayer je jedno velké pro, slušná grafika (na svoji dobu), multiplayer, soundtrack, skvělá atmosféra

Proti: snad pouze krátkost kampaně

+14 +16 −2

Call of Duty

  • PC 90
Slavný díl pilotní válečné arkády ze světově známé série,jenž ukázala, že ve válce nebojujeme sami. Sice, co mise, to podoba s válečným filmem a seriálem, ale přesto se jedná o vynikající záležitost. Avšak, působení autorů z bývalého studia 2015 je zcela zřejmé a hra se tak nevyhnula misím "one man show", které patří, dle mého, mezi nejslabší a u takového bránění mostu Pegasus, útoku na Rudé náměstí či obraně St. Mere Eglise, se nevyjímá moc dobře . Ale z každé pasáže, u každého sriptu je cítit nápad a Infinity Ward v tomto směru naprosto excelují. počítaje i vynikající MP. I přes tu lineárnost, množství do očí bijících skriptů a krátkou hrací dobu nemám to srdce nedát tomuto kousku 90%.

Pro: Atmosféra, hratelnost, Multiplayer

Proti: Krátká hrací doba, některé mise nepůsobí zrovna fajnově,

+14 +15 −1

Brothers in Arms: Road to Hill 30

  • PC 90
Jediná FPSka odehrávající se během WW2, která svým vyprávěním, atmosférou a sledováním jednotlivých charakterů, připomíná seriál Band of Brothers. 8 dní prožijete zajímavý příběh velitele vyýsadkového družstva, který vede "třináctku" svých svěřenců bitvou v Normandii. Důraz kladen na realistické pojetí, působivý velící systém a vše se odehrávající v přesně vyobrazeném prostředí, jako v roce 1944. Téhle hře, i přes některé nedotaženosti, tleskám.

Pro: BoB "feeling", originalita na poli válečných FPS, Bonusy za dohrátí

Proti: Některé nápady nedotažené do konce, opakovaná taktika

+14 +16 −2

Elasto Mania

  • PC 90
Elastomania aneb v jednoduchosti je krása. Nebo taky za málo peněz (Megabytů) hodně muziky... Hra, kterou mi dal někdo na disketě, mě bavila hodně dlouho. Asi proto, že nic podobného jsem předtím nehrál. Jediné co mi to připomínalo, jsou 2D závody v motokrosu se čtyřmi motorkami, přes překážky a hopsáky, to jsem hrál na nějakých TV hrách, nebo na Didaktik M. Ale Elastomania je Trial závod, taktické sjíždění překážek na čas. Je to zábavné, hratelné, je to skvělé! A vydrží to na hodně dlouho, některé levely trvají i 20 minut a víc. I zvuky jsou jednoduché a přitom dokonalé - bublající čtyřtakt po přidání plynu zaševelí a nabírá na otáčkách, Norton je oproti tomu hadra :) S úžasem jsme koukali na každej další level, se slovy "tohle už se nedá projet"! Elma je skvělá, hodně dlouho se z našeho pokoje ozývalo bublání čtyřtaktu a pískání tlumičů :) K té fyzice: pokud jde o hratelnost, je myslím dobře zvládnutá, akorát pomalejší než v reálu, aby se to dalo hrát. Vidlice kol se daly nereálně natáhnout až na několik metrů :)

Pro: Zábava, hratelnost, zvuk motorky

+14

Call of Duty 4: Modern Warfare

  • PC 95
Po dlouhé době jsem se vrátil opět k FPS, abych pořád jen nehrál RPG a RTS... tak si zapřemýšlel... hmmm tak co si zahraju... Crysis? Ne na to mi mašina nestačí ani mě to neláká. Call of Duty 5? 2 světové války bylo dost, taky ne... Doom 3? Ne to taky ne v noci se počůrávat nechci ( :) )... A co takhle CoD 4? Velmi opěvovaný titul z mého oblíbeného prostředí – moderní války. Nainstalováno, spuštěno, začínám kampaň. Ze začátku mě malinko naštval výcvik-zbytečně dlouhý. Tak konečně do akce... koukám z vrtulníku na loď a na Price jak kouří doutník. Vlítnu na loď postřílim vše co nemá high-tech vybavení a následuje útěk z lodi... the end... Nesmí to být moc dlouhé a tak:
Velmi mě potěšila mise v Černobylu, byla to změna oproti normální bitevní vřavě.
Dále sem se vyblbnul ve Bitevním letadle... byla to sranda sledovat bezmoc povtalců...
Takže:
Grafika je vynikající, atmosféra na jedničku, propracovanost zbraní také a obtížnost tak akorát....
Záporů je málo ale nějaké jsou...
např. Nepřátel je někdy opravdu moc, script, script a zase script a nakonec jsem někdy musel až moc mířit ale to je jen tak že jsem dlouho FPS nehrál.
Prostě tuto hru doporučuji každému hráči bez jakýchkoliv rozdílů.

Pro: grafika, atmosféra, skoro vše ostatní

Proti: Nepřátel je někdy opravdu moc, scripty= drobnosti

+14 +15 −1

The Elder Scrolls IV: Oblivion - Shivering Isles

  • PC 80
Celá hra je založena na dvou rozhodnutí buď pro mania nebo dementia žádná prostřední možnost není. Bavil sem se dobře, bohužel sem byl zklamaný na konci kdy jste sice silně odměněni, ale podle mne nedostatečně. Čekal sem například, že lidé na vás budou reagovat podle toho co jste.

Pro: nové neviděné věci

Proti: konec

+14

Age of Mythology

  • PC 90
Pro mě rozhodně nejlepší "Age of..." hra pod sluncem. Miluji řeckou mytologii - to už samo o sobě přidává spoustu kladných bodů. Jenomže pak také miluji krystalicky čistou hratelnost, která se na jazyku rozplývá jako cukrová vata a stejně dobře i chutná. Kampaň je skvěle udělaná, se spoustu zajímavých misí a skvělým příběhem, ale ještě lepší jsou pak skirmishe a online módy. Perfektně vyvážené a ďábelsky zábavné.

Pro: Hratelnost (jo, pojem to je děsně široký, ale to všechno je dobré!)

Proti: až si vzpomenu na něco závažnějšího, napíšu

+14

Baldur's Gate II: Shadows of Amn

  • PC 90
Od BG 2 jsem bohužel čekal mnohem víc, než se nakonec ukázalo. Přeci jen má provázanost s předchozí hrou byla tak značná, že jsem se od ní nedokázal odpoutat a neustále jsem srovnával téměř nesrovnatelné. Sice se na první pohled může zdát, že jsou obě hry naprosto totožné, ale už první momenty hry jasně dají najevo, že se BG2 ubírá naprosto jiným směrem.
Místo bezbřehého putování otevřenou krajinou se vše smrsklo na pár, sice velkých lokací, ale celou dobu jsem měl pocit, že jsem se vlastně nehnul z místa a kolikrát se dostavil spíše pocit frustrace, pobíhat z jednoho koutu města do druhého a to třeba několikrát za sebou.
Větší interakce postav s příběhem a mezi sebou v partě byla naopak velmi příjemná, protože silný příběh a postavy s ním svázané je jedna ze základních pilířů dobrého RPG. Nicméně pokud vám nějaká postava odejde, kdy se jí zachce, má člověk akorát zlost.
Co se týče bojů, tak ty mě moc nenadchly. Po chvíli člověk zjistí, že jsou jen dva způsoby boje - proti bojovníkům a proti mágům, k tomu se váže pouze pár typů kouzel, zbytek jich člověk stejně nepoužije za celou hru, max. jen kvůli exhibici a tím celá bojová věda končí.
Graficky je na tom hra velice dobře, zejména vyhlazení efektů pomocí FSAA. Hudba je standartně na vysoké úrovni, stejně tak zvuky.

Celkově vzato je BG 2 důstojným nástupcem BG, ale já osobně se vždy s větší radostí vrátím právě ke hře původní.
+14 +15 −1

Baldur's Gate II: Throne of Bhaal

  • PC 90
Musím se přiznat, že mě tento datadisk velice příjemně nadchl, hlavně pokračováním příběhu a velice překvapivým vyvrcholením. Jako by člověk tušil již od prapůvodního Baldur's Gate, co se to kolem vaší postavy rozehrává za mašinerii, kdy Gorion, Elminster a Sarevok byli jediní, kdo o vás věděli víc, než ostatní svět a ještě tím víc, kdy má první hlavní postava a také nejmilejší, byl trpaslík klerik, následně povýšený na kněze Lathandera - To je pak vaše usednutí na Baalův trůn opravdovou třešničkou na dortu.

I když je zde oproti předcházejícím dílům více bojů, nejsou vůbec jednoduché a finální souboj je opravdu hra o nervy, teda pro mě byla, podle pravidel AD&D, jinou obtížnost jsem ani zkoušet nechtěl. Na škodu to však není a to zejména díky neskutečné nádherným exteriérům i interiérům, které jakoby byly předurčené pro dynamičtější akci.

Sarevok, toť kapitola sama pro sebe, jak člověk dychtil dostat se mu v první hře na kobylku a hle, nebyl to poslední moment, kdy jsme se s ním měli vidět. Ovšem to, co přišlo zde, by mě ani ve snu nenapadlo. Ovšem nemohl jsem ho vzít do party s dobrým knězem, to by nešlo! Inu, rozehrál jsem znovu první díl, tentokrát se zlým gnomem iluzionistou a došlo na spojení sil. Jaký to blažený pocit, stát bok po boku s hlavním záporákem původního příběhu na Mečovém pobřeží.

Vůbec celá série Baldur's Gate je na poli RPG má nejoblíbenější a dohrál jsem ji snad nejvícekrát, co si pamatuji. Cca 7 rozličných hlavních postav jsem si vytvořil a různě kombinoval společníky do party, vždy podle uvážení, jak by se k sobě dostali v reálu a jak by spolu mohli vycházet. Ač jsem poznal neskutečnou řadu všemožných i nemožných RPG, nikde, opravdu nikde jsem nezažil tak skutečný pocit z přítomnosti příběhu a světa, jako zde. A právem můj dík patří na konec toho všeho, k tomuto datadisku.
+14 +17 −3

Doom 3

  • PC 70
Doom 3 podle mě v prvé řadě dojel hlavně na tom, že od něj lidi čekali až moc. Za vývojáře měli borce, kteří prakticky definovali FPS a fanoušci tak jak jaksi zapomněli na to, že se doba změnila. Ale i tak byl Doom 3 přeci super hrou. Parádní atmosféra, skvělé technické provedení, dlouhotrvající hratelnost, peklo bylo úplně super... jen to holt nebyla revoluce jak všichni doufali.

Pro: Atmosféra, dlouhotrvající hratelnost, technické zpracování

Proti: Člověk aby chodil pozadu, protože odnijud potvory snad ani nelezly...

+14 +16 −2

Gothic 3

  • PC 85
Bylo by pokrytecké na Gothic 3 házet špínu kvůli katastrofálním bugům, nulové optimalizaci a strašné spoustě gameplay kixů, když jsem s ním strávil obrovskou spoustu hodin a dohrál ho dvakrát a to hned po sobě, což se mi ještě u žádné jiné hry nestalo. Tím chci naznačit, že jsem se královky bavil, i když jsem se nespočetněkrát vztekl a chtěl ho smazat.
+14 +15 −1

Battlefield 2

  • PC 100
Spolu s Mafií zatím jediná hra, které dávám 100%. Myslím si, že hra která mě už třetím rokem dokáže do sebe vtáhnout klidně na několik hodin každý den, si to zaslouží.

Tímto dílem udělala série Battlefield obrovský skok kupředu. Základ hry zůstal stejný ale vývojáři k němu přidali velké mnozštví nových věcí a vychytávek. Například systém velení, víc heních tříd, kde každá se hodí na něco jíného a žádná není jenom do počtu, rank systém atd. Navíc tato hra není ani moc těžká a není potřeba u ní sedět pořád, aby člověk nebyl furt ta největší lama. Určitě je ale potřeba spolupráce týmu, protože člověk sám nic nezmůže. Když se sejdou dobří hráči ochotní spolupracovat, hra se posune ještě o stupínek výše.

Pro: mapy, spolupráce v týmu, rank systém

Proti: něco by se určitě našlo ale nic mě nenapadá

+14

Ishar 3: The Seven Gates of Infinity

  • PC 85
Ishar 3 je stejne jako predchozi dily defakto umelecke dilo na poli pocitacove grafiky. Je mozna trochu nezvykle zacit hodnocenim grafiky, ale Ishar 3 stejne jako minule dily nijak neexceluje po rpg strance a jeho hratelnost je uz tradicne misty trochu tezkopadna. Vse je postaveno na zvlastni atmosfere, kterou jsem u jinych her nezazil. Isharu 3 by se stejne jako minulym dilum dalo vytknout mnoho chybicek a chyb, ale vse prebiji dokonaly feel a pocit z nadherne stylove grafiky. Krome toho, ruzne pihy na krase jsou zpusobene spise originalnim pristupem autoru k zanru. Cela serie Ishar, vcetne predchudce Crystals of Arborea totiz vypada jinak a hraje se jinak, nez vsechny ostatni dungeony.

Ishar 3 zacina masivnim renderovanym intrem s drakem v hlavni roli, se kterym budete mit tu cest v samotnem (a vpravde impozantnim) zaveru. Pribeh je nicmene stejne jako v minulych dilech pouze nastinen, coz zase prispiva k tajemne a zasnene atmosfere hry. V uvodnim menu se nachazi prvni velka zmena oproti minulym dilum - moznost generovani kompletni party jakozto jakysi posun v neprilis user friendly pristupu autoru, coz nicmene nebylo zrovna to prave orechove vzhledem k tomu, ze kompletovani druziny po hospodach a hledani oblibenych charakteru (Targhan, Zeloran etc.) patrilo k tomu nejlepsimu, co tato serie nabizela. Je zde samozdrejme i moznost zacit pouze s hlavnim hrdinou druheho dilu Zubaranem, nebo export cele party z minuleho dilu, nicmene vzhledem k uz tradicne pomerne velke fluktuaci postav ve vasi druzine v Isharech je lepsi nepestovat si vic postav, nez 3 a zbytek nabirat podle potreby. I zde pak dochazi k situacim, kdy je treba vymenit v polovine hry nektere postavy ze sve druziny za jine, nutne pro dalsi postup v pribehu. Jednou vyhozene postavy pak nejdou znovu najmout, coz je k vzteku. Vztahy mezi charaktery v druzine patri k trademarkum tehle serie a Ishar 3 samozdrejme neni vyjimkou. Kdyz jsem hru dohraval, tak jsem mohl utocit pouze 3 cleny party, ostatni 2 utocili vyhradne na sebe navzajem, vyhodit je z party neslo, protoze s tim nesouhlasili zbyli clenove druziny a zabit je mi bylo lito. S druzinou v Isharech proste neni nikdy nuda a to i kdyz najimate pouze ta povolani a rasy, ktere by spolu meli vychazet.

Ishar 3 se prakticky cely odehrava ve meste Koren-Bahnir, ktere je tim nejlepsim mestem, ktere jsem v RPG zazil az do prichodu Baldur`s Gate. Je proste nadherne, deli se na chudinskou a bohatou cast, kam se jen tak nedostanete. Samozdrejmosti jsou stejne jako v minulem dile hospody, obchody nebo treba banka. Navrat bohuzel opet nehlasi ruzne skoly magie a jinych dovednosti, ktere byly pouze v prvnim dilu. Pribeh se toci kolem cestovani casem a v jeho prubehu se v zavislosti na vasich akcich meni i vzhled mesta. Podivate se nejen do dzungle nebo do nadherneho podzimniho lesa, kde je carodej zaklety do podoby myvala, ale i na stare zname zasnezene hory, kde grafika primo exceluje. Obtiznost je tradicne nekde mezi stupni "vysoka" a "hardcore". Moznost zakysu hrozi velmi casto a to zejmena v dungeonech, situaci hracum nezlehcuje ani trochu netradicni zpusob kouzleni a alchymie, ktere ale maji neco do sebe a fakt, ze spat je mozne pouze v hospode. Za objektivni chybu by se dal povazovat fakt, ze banditi ve meste leveluji spolecne s hracem.

Serie Ishar a jeji bohuzel posledni dil je pro me osobne jakysi predchudce serie Baldur`s Gate nejen v tom smyslu, ze se prakticky cela odehrava pod sirym nebem a jsou zde prekvapive vyrazne naznaceny vztahy mezi cleny vasi druziny, ale i v tom, ze pred serii BG byla serie Ishar mou nejoblibenejsi RPG serii vubec.

Pro: neopakovatelna atmosfera, lahudkova grafika, obrovsky vyber npc, nadherne stredoveke mesto

Proti: dabelska obtiznost, nutnost vyhodit nektere postavy z druziny, levelovani banditu

+14 +15 −1

Mutant

  • PC 30
No, tedy moje první hodnocení bylo poněkud přehnané, 60% si hra opravdu nezaslouží. Ona si vlastně nezaslouží ani těch 30, protože na ni plně sedí titul blbá hra.

A proč ta změna? Inu, to je jednoduché, protože jsem si ji nainstaloval. A je to děs.

Koncept hry není špatný, teda jistěže podobných stříleček jsou kvanta, jenže se mi líbil nápad s čtyřrukým hlavním hrdinou. Ono mít možnost mít v každé ze čtyř hnát jinou zbraň zní dobře a nebýt toho, co už píše musa, byla by to aspoň průměrná hra. O obtížnost ani tak nejde, jde o to, že prostě nevíte o co jde. Jste vhozeni do města s příkazem: HREJ! Ale co? Co mám hrát? Člověk neví kam jít, proč tam jít a když tam dojde, tak mu chybí střelivo a zemře.

Pro: Netradiční možnost používat 4 zbraně naráz

Proti: Přečtěte si PRO, no a zbytek je proti.

+14