Pro pohodlnější navigaci i přístup k pokročilým funkcím Databáze-her.cz doporučujeme povolit si ve svém prohlížeči JavaScript.

Nejlépe hodnocené komentáře

Overclocked

  • PC 90
Presne ten typ adventury, ktorý mi pripomenul čo je dobré na počítačových hrách. Hru som si obľúbil už počas upršaného intra a jej spád ma tak chytil, že som ju dohral v podstate za pár dní. Drobné chybky sa nájdu, ale nestoja za zmienku. Hra v konečnom dôsledku ponúkla presne to čo som od nej očakával tak ako Scratches, Lost Crown, Barrow Hill či Darkness Within - pochmúrnu atmosféru, ponurné prostredie a mysteriózny dej.
+14

Project Nomads

  • PC 80
Čekal jsem tuctovou sci-fi akci s několika dobrými nápady, kterou rychle dohraju, udělím 60% a bude klid. To jsem si ovšem jen myslel.
Už po úvodním videu se začalo ukazovat, že je to překvapivě kvalitní a zábavná záležitost, ačkoli také pěkná šílenost, popírající pozemské fyzikální zákony. Vymyslet hru, kde máte tanky, nebo rytíře, prostě něco, co znáte, to zvládne každý. Ale vymyslet hru, která vytvoří vlastní svět, svět něco mezi werneovkami a sci-fi, ale tak, aby tomu hráč věřil a bavil se, to je hodné obdivu.
Až na nějaké drobnosti jsem byl hrou nadšený a když skončila, rovnou jsem to rozjel za druhou postavu. Zábavná šílenost, plná fantazie a hratelnosti. Prostě mě bavilo plout se svou bitevní lodí po místním světě, vykrádat poklady na cizích, dávno opuštěných ostrovech, vylepšovat si svou loď a budovy, bojovat s nepřítelem letadlem, těžkými zbraněmi, nebo vlastnoručně po svých a těšit se na další povedené mise.
Je to kus dobré práce, ale je tam i hodně navíc. Tahle hra si zaslouží hodnocení "rodinné stříbro" každého hráče.

Pro: Hratelná, plná fantazie a nápadů, které se jinde nevidí.

Proti: Zasekávání se o hrany terénu (bohužel pořád), příliš naskriptované (něco se nestane, dokud hráč něco neudělá), velmi krátké, slabé kanony (kromě Goliatha), příliš mnoho artefaktů, které není kam dávat.

+14

Prince of Persia: The Sands of Time

  • PC 85
Pravě jsem dohrál trilogii Písky času, Válečník, Dva trůny.

Zanechala ve mně silný dojem díky příběhu, skvělým animacím a možností vžít se do hl. hrdiny. Právě možnost vžít se do hrdiny a „žít“ příběh, na hrách oceňuji, člověk si tak udělá výlet ze své reality a to se této trilogii povedlo dokonale.

Během prvního dílu se ocitnete v pohádce-příběhu, který se díky vám stal, vámi je vypravován a v podobě postavičky prince, vámi ovládané uskutečňován.

V druhém dílu spadnete do drsné depresivní reality, kterou je nutnost vaší smrti, tu jste vyvolali hrátkami s časem v „Pískách času“.S pocitem marnosti se tuto nutnost snažíte ve tmě a krvi odvrátit.

V posledním dílu se návrat do pohádky nekoná, i když to tak na první pohled vypadá. Ztvárnění je milejší, než ve „Válečníkovi“, avšak pocit marnosti přetrvává, lidé umírají.

Písky Času
- čas od času si potřebuji odpočinout od „svých“ strategií chopím se gamepadu, šáhnu po nějaké akci a s radostí si zahraju na konzolistu. A princ je na toto to pravé ořechové. Na klávesnici prince nehrajte.

V porovnání s ostatními díly se mi na jedničce líbí jeho „jednoduchost“ v soubojích.(přehršle comb v dalších jsou také fajn). Zdůrazňuji uvozovky u slova jednoduchost – ta neznamená, že by souboje sami o sobě byli jednoduché, ale „comba“ jsou jednoduchá. Jde jen o úder dýkou a mečem, v kombinaci s pohybem – výskokem popř. odrazem, bránění. Hotovo. V jednoduchosti je síla a těchto pár pohybů budete muset ŠIKOVNĚ kombinovat, abyste vyhráli. Když k tomu připočteme schopnost dýky vracet a zpomalovat čas. Nuda-stereotyp nehrozí.
Další věc, co se týče soubojů, je jejich tempo. Je pomalejší, je nutné se mu přizpůsobit, chce to nic neuspěchat. Díky bohu neplatí, že čím rychleji budu mačkat tlačítko tím dřív a jednodušeji zvítězím. Nazval bych to jakýmsi taktickým šermem. Útok-bránit-bránit-vyčkat-útok – nevyšlo- tak znovu ale trochu jinak. Kdo nikam nespěchá, jistě to ocení.

Prince obdivuju jaký je to artista, kam všude vyleze, vyskočí a vypadá, že se vůbec nebojí ani v závraťových výškách.:)

Farah – princezna přeživší zkázu vyvolanou vypuštěním „Písků času“, která vás, ne stále, doprovází příběhem, je velice příjemným zpestřením ve hře. A je příjemné sledovat její postupné sbližování se s princem – vámi.

Do teď to vypadá, že je vše v pořádku, příjemně se to hraje, lehce se do příběhu vžije a vy si užíváte příjemný pohádkový příběh artistické výkony prince, ale pozor váš počítač je ohrožen!!! A může za to kamera, respektive se to na ni jednoduše svádí. Ukládat se dá jen na určitých místech proto, když po několika úspěšných skocích jste blahem bez sebe, že vás čeká jen poslední jednoduchý skok do bezpečí, zmačknete joypad oním směrem a…!!!! DO PRDELE! DO PICI KURVA! UZ ZASE …počítač vás pošle opačným, než si myslíte. No a chce se vám do něčeho praštit a co je po ruce – počítač. Takže pozor. Pokud to jde a je na to čas natočte si kameru, změňte pohled, ať skončíte, kde chcete.

Pro: pohádková atmosfera, akrobacie, tempo a jednoduchost souboju, farah, příběh

Proti: kamera, kamera = skoky do prazdna, o nervy (da se naučit)

+14

MechCommander 2

  • PC 50
Pokračování mého milovaného MechCommandera mě těžce zklamalo. A to skoro po všech stránkách

Ano, dá se říct, že velká část původního konceptu zůstala zachována, ale to zpracování je děsivé. Začneme už samotnou přípravou na misi: Na rozdíl od prvního dílu jsou od sebe všechny složky přípravy (mapa mise/úkoly, vybavování mechů a přidělování pilotů) výrazně odděleny, takže se nedá tak lehce přecházet od jednoho k druhému. Samotný interface, především vybavování, je navíc šíleně nepřehledný - například nevidíte výbavu mechu, dokud na něj nekliknete a nemůžete ji měnit, dokud se nepřepnete do speciálního menu. Navíc ani nejsou oddělené mechy, které používáte a ty v záloze.

Na druhou stranu abych jenom nehanila, vybavování mechů je tu o něco lepší než v prvním díle. Především je založeno na zabíraném místu a vydávaném teplu, místo na váze (kdy některé mechy nesmyslně mohly nést víc než samy vážily). Navíc díky vydávanému teplu je tu dobrý rozdíl mezi projektilovými (které zabírají víc místa, ale vydávají míň tepla) a energetickými zbraněmi. Škoda jen, že zbraní máte nekonečno a tudíž zmizelo pečlivé přerozdělování těch vzácnejších a strach, abyste o ně během mise nepřišli. Jakmile zde nějakou zbraň získáte, můžete ji používat do aleluja.

Spustíme tedy misi. Jaké jsou úkoly? Z 24 misí tu máme 15x variaci na "znič tohle, tohle a tohle", přičemž vám nic nebrání prostě neohroženě postupovat od jednoho cíle ke druhému. Žádná taktika, nebo pečlivé plánování před misí nejsou potřeba. Zbylé zajímavější mise jsou kopiemi misí z prvního MechCommandera, akorát ochuzené o zajímavé prvky. Například mise zničení konvoje - zde jde konvoj přímo proti vám ve čtyřech vlnách. Nuda. V prvním MechCommanderu byla podobná mise ozvláštněna tím, že konvoj byl na druhé straně řeky, kam dostřelily jen zbraně s dlouhým dosahem, most byl až na konci mapy a mezi vámi a mostem bylo minové pole. Takhle se dělají zajímavé mise! Navíc s možností ukládat hru během mise nebo si kdykoliv přivolat opravářský vůz je obtížnost opravu minimální. Pokud si dobře vzpomínám, jen asi dvě mise jsem musela opakovat.

Co se technické stránky týče, ani zde MechCommander 2 zrovna nezazářil. Modely mechů jsou sice krásně detailní, ale na rozplizlé textuře terénu moc dobře nevypadají. Netvrďte mi, že je to stářím hry - už o rok starší Earth 2150 měl hezčí terén. Navíc všechno se zdá být osvětleno ambientnímm světlem a chybí tomu hloubka. Jediné, co grafiku zachraňuje, jsou hezké efekty zbraní. A taky aspoň ta hudba za něco stojí.

Pro: Vybavování mechů, je to MechCommander :)

Proti: Nepřehlednost menu, mise, nulové taktizování, část grafiky

+14

Painkiller

  • PC 65
V jednoduchosti je krása a přesně takhle jsem si zpočátku užíval hraní Painkillera. Žádné přemýšlení jen čisté masakrování nepřátel, kterých je opravdu požehnaně. V každé misi jsou nepřátelé různí a nestává se tak často, že by na Vás v další misi čekal stejný nepřítel, i když vlastnosti mají stejné. Povětšinou musíte vymydlit slabé nepřálele na které stačí jedná rána z brokovnice, či kolíkovače, po nich přichází někdo silnějším případně bossové. I když nemám rád souboje s bossy, právě v Painkillerovi mi nevadili. Každý má jiné slabiny, každý je jinak silný a na každého platí něco jiného a tak to má být. Všichni jsou přitom neuvěřitelně velicí, což Vám dává pocit malého brouka, kterého stačí jen zašlápnout ;-)

Na všechny tyhle pekelné nepřátele nebudete mít možnost použít hordu zbraní, ale budete si muset vystačit s pár kousky, mezi nimiž jsem si nejvíce oblíbil "bezbolestnou", která konečně dostala využití. Průběh misí není složitý, skvěle Vás zabaví a zpočátku nebudete dostávat slovo nuda na mysl, ovšem postupem času se mi všechno už tak nějak přejedlo a chtěl jsem změnu, která bohužel nepřišla. Všemu pak nasadil laťku závěrečný boj s Luciferem, který se zkrátka nepovedl. Boj se všemi ostatními bossy byl zajímavý, ale ten závěrečný zkrátka ne.

Painkiller má jednoduchý příběh s fajn myšlenkou, na které je postavena celá hra. Je mi jasné, že hra pro jednoho hráče je až na druhé koleji a spoustu prostoru zde bylo věnováno multiplayeru. Ale tak nějak mě to po těch cca. 9 hodinách už nebavilo. Ovšem se nejedná o stereotyp. Ale i přesto je Painkiller fajn drsným nářezem s parádním zvukovým doprovodem.

Pro: zábavné střílení nepřátel, fyzika, hudba, změny prostředí, videa, spousta nepřátel,

Proti: mise na sebe nenavazují, boj s Luciferem,

+14

Gothic II: Night of the Raven

  • PC 100
Noc havrana je pro mě nejlepší (nebo jeden z nejlepších) datadisků co jsem kdy hrál. Tenhle skvělý datadisk do hry přidává několik nových věcí ( předměty, nové možnosti plnění úkolů, nové postavy), ale hlavně novou část herního světa - Jhakendar. V tomto novém tropickém světě potkáme spoustu zajímavých postav, nové frakce (bohužel se k nim nemůže napevno přidat) a také zde potkáme naše nové nepřátele - jak zlého bývalého rudobarona Ravena a jeho pomocníky, tak hromadu nových monster - přerostlé kudlanky, luční mrchožrouty, břitvy. Herní krajina je úchvatná a působí nádherným pohádkovým dojmem.
Škoda je, že po splění naší ,,mise" v Jhakendaru se zde již nic nového nestane a my už nemáme důvod se sem vracet.
Do starého herního světa přibyli vodní mágové a záhadný kruh vody, nové cesty k splnění úkolů, nové postavy, předměty, ale původní herní svět i herní děj zůstal stejný, ,,jen" si hru spestříme výletem do exotiky. Datadisk zvyšuje obtížnost hry, nyní hodně dovedností a atributů stojí více dovednostích bodů, ale zase získáme o hodně více zkušeností díky Jhakendaru.

Pro: Jhakendar, nové vychytávky, nové možnosti plnění úkolů

Proti: zase to dlouhé běhání tam a zpět

+14 +15 −1

The Horde

  • PC 95
The Horde byla jednou z prvních her, co jsem hrál a i když sem se dostal nejdál tuším jen do třetího levelu, dodnes patří k mým nejoblíbenějším. Hrával jsem jí za časů Dooma, Duka a Heretica, kterým sice nemohla být příliš velkým konkurentem, ale přesto měla jakési kouzlo, díky kterému si ji zahraji i dnes.

Říkáte si, jaké že kouzlo může v sobě tahle obyčejná arkáda se strategickými prvky skrývat? Odpověď je jednoduchá, žádná jiná hra mi neposkytne větší dávku odreagování než The Horde. Určitou roli hraje jistě nostalgie, ale zabíjení příšer mečem tak, že se otočíte o 360 stupňů (při třech za sebou následovaných pokusech se vám dokonce zatočí hlava), je prostě geniální myšlenka, jenž mě vždy rozesměje. Celá hra je podbarvena vynikající hudbou, kterou doporučuji k poslechu z Gameplaye.

Vlky, jak jsme s bratrem The Horde přezdívali, jsem nemohl dlouho sehnat právě kvůli již zmíněnému vymyšlenému názvu, ale nakonec se to podařilo a můžu si díky programu DOSBox znovu vychutnávat staré známé herní okamžiky.

Snad jediným záporem je neexistence remaku, protože bych se strašně rád podíval na hordy příšer ve 3D zobrazení.

Pro: parání odreagovačka, hudba, znovuhratelnost, hordy příšer a jejich zabíjení

Proti: neexistence remaku

+14

Half-Life 2: Lost Coast

  • PC 70
Kratičká ukázka, co všechno umí autoři v source enginu, tenkrát v době vydání šlo hlavně o HDR, které se zrovna dostávalo do kurzu a jako ve všech hrách, kde se tehdy začalo objevovat, je to s ním i zde trochu přehnané. Naštěstí grafika o po těch letech vypadá pořád dobře.

Kdo hrál HL2 bude tu jako doma, kdo nehrál tak skoro taky, k dispozici jsou snad všechny zbraně a udělat si kolečko nahoru přes kostel, do toho zabít pár nepřátel a v kleci zase dolů zabere tak maximálně 20 minut.

Tenkrát v době Hal Life 2 mánie to byla skoro povinnost, dnes když na to narazíte, klidně si to zahrajte, ale jinak je to vzhledem k délce mrtvá záležitost :)

Pro: Cena, stejně dobré jako původní HL2, HDR

Proti: Strašně krááááátkéééé, HDR

+14

Tom Clancy's Rainbow Six: Vegas 2

  • PC 75
Dlouho jsem se snažil odolat téhle hře, ale nakonec mě kamarádi přemluvili, za což bych jim měl nejspíš (ne)poděkovat. Tahle hra je totiž plná paradoxů a věcí, které jdou proti sobě.

První věc, která mě upoutala je samozřejmě tvorba charakteru, kterou bych u hry tohoto typu zrovna nečekal. Není sice moc z čeho vybírat a pokus o vytvoření tváře pomocí webky taky zrovna nevyšel, ale jako převážně RPG hráče mě to potěšilo. Výběr zbraní je taky velký a každý si pravděbodobně najde tu svou, což platí vlastně i o výzbroji.

Příběhovou kampaň jsem hrál v coopu, ale nijak zvlášť mě nenadchla. Rádoby taktizování s kamarádem sice působilo stylově, ale pokud druhý hráč ví, co má dělat, není to potřeba. A radši ani nezmiňuji, že celou zápletku jsem jaksi nepochytil.

Terrorist Hunt už je jiné kafe. Pokud se sejde partička dobrých kamarádů, dá se zažít hodně srandy, která taky nějakou tu hodinu vydrží. Líbilo se mi především, že na mapách je mnoho možností postupů a záleží už jen na fantazii týmů, jak s tím naloží. Obzvlášť Calypso Casino bylo v tomhle mistrovské. Mnohem horší je to s Versusem, který prakticky nenabízí nic extra a je to nekonečná nuda.

Ještě dvě zásadní věci se zaslouží zmínit, hodnosti a systém krytí. Hodnosti začínají být pomalu všude, ve Vegas 2 jsou ale zbytečné. Zbraně za ně nedostanete a výzbroj začne být potom odlišná jen kosmeticky. Pokud tedy nelpíte na taktických brýlích a baretu... Systém krytí je asi hlavní důvod, proč už tato hra nezabírá posvátné místo na mém HDD. Přechod do třetí osoby a zase do první není tak hrozný, jak jsem očekával, ale celý systém krytí je příšerně zabugovaný. Míření do zdi, nemožnost vyklonit se, "teleportování" mezi stranami dveří atd. Ostatně celá hra je hodně zabugovaná, a když vystřílíte celý zásobník zblízka do nepřítele, tak aspoň já očekávám, že se sesune k zemi a nebude umírat stářím.

Dobrá oddychovka, ale znovu už se k Vegas 2 nevrátím. Za vyzkoušení to stojí, ale to je tak vše.

Pro: výběr zbraní, coop, tvorba charakteru

Proti: bugy, stereotyp, Versus

+14 +15 −1

Tasty Planet

  • PC 90
Hru si užije nejlépe ten, který od ní nic nečeká. To byl i můj případ. Narazil jsem na ní tady na DH v rubrice "Náhodná hra z databáze", a po tom, co jsem si přečetl zdejší stručný popis, tak jsem si řekl, že na zabití času to může být dobré.

Od začátku mě začala hra skvěle bavit. Vše se podobalo buněčné fázi ve Spore , která se mi tehdy líbila asi nejvíce. Hra je pěkně rozdělena do jednotlivých levelů, podle toho, co už váš hrdina dokáže sežrat. Je však nutné uznat, že od doby, kdy dosáhnete velikosti, když už máte na svém jídelníčku lidi, hra začíná být stereotypní a ke konci už dosti nudná (hru dohrajete jen kvůli dohrání). Za zmínku stojí i zajímavý příběh dokreslující postup, ač je dost stručný.

Hru nelze hodnotit optikou nastavenou na AAA tituly. Je nutné přimhouřit oči. Když se k ní však dostanete, tak si ji zahrajte!

Pro: nápad, zábava na několik hodin, vtipný příběh

Proti: cena, nuda na konci

+14 +15 −1

Mutarium

  • PC 45
Asi nejvytvrdlejší strategie, kterou jsem kdy hrál. Alespoň podle toho, že většina lidí se nikdy nedostala ani přes první level - tudíž jsem tvrdší než většina hráčů, páč já první level udělal, heč:)

Upřímně řečeno, jsem byl z Mutária vždycky trochu rozpačitý. Na jedné straně mi lichotilo, že je hra ryze česká, že má možnost stavět si vlastní roboty a na tehdejší dobu i docela zajímavé intro, na straně druhé mě neskutečně štvalo, jak byla nevyvážená a nadržovala AI, jak bylo intro a celý "příběh" od sebe odtržené a jak měla neskutečně ošklivou grafiku....

Každopádně, kdybych ji nedostal k Excaliburu, asi (určitě) bych si ji nekoupil...a ani dnes nemám chuť zkoušet, jestli bych ten první level dal ještě jednou...
+14

Castle Strike

  • PC 80
Další z řady výborných leč neprávem zapomenutých her. Tentokrát se jedná o realtime strategii která zapadla do nevědomí kvůli tomu, že se vizuálně podobá Strongholdu, Age of Empires či sérii Total war.

Přitom jde o skvělou strategii z období vrcholného středověku, kdy ovládáte armádu pěchoty, jízdy a časem i artilerie, stavíte hrady a hlavně žijete příběh který je jako vystřižený z dobrodružného románu. Kam se hrabe Ivanhoe.

Boje jsou tu tuhé a musíte přemýšlet co kde nasadit, vše je navíc okořeněno možností používání panáků na různé úkoly. Takže třeba když vám umře jednotka pavézníků, můžete použít nepotřebné šermíře aby se chopili popadaných štítů. Pokud vám umře jezdec, stačí dát rozkaz a jiný panák místo něj vyleze do sedla. A zase naopak, pokud pod vámi někdo postřílí koně, nemá zdaleka vyhráno, protože se na něj sesype parta nasraných ex-jezdců. To vše platí samozřejmě i obráceně.

Prostě si Castle strike zahrajte, ta hra si to zaslouží...tak mě napadá, proč já jsem to vlastně nedohrál? Kdeže mám to DVDčko...?:)

Pro: Atmosféra středověku, příběh...

+14

Zeno Clash

  • PC 90
O hře Zeno Clash jsem nevěděl vůbec nic až do chvíle, kdy se objevila v akci na Steamu za 3€. Nad koupí jsem chvíli váhal, ale po prohlédnutí několika obrázků a videorecenzí jsem usoudil, že to za těch pár korun určitě stojí. A výsledek? Zklamaný rozhodně nejsem.

Zeno Clash není vlastně o mnoho víc než rubačka z pohledu první osoby. Na tom by nebylo nic objevného, pokud by vše nedržel pohromadě opravdu zvláštní příběh v naprosto úchvatném (a úchylném?) světě. Vizuální zpracování je zkrátka fantastické a ačkoliv ZC možná nemá miliony polygonů a třeba ani nepoužívá super nejmodernější všelicos shadery, jedná se o opravdu parádní podívanou. K celkovému dojmu ze hry nemalou měrou přispívá i výborná hudba.

Možná by stálo za to říct pár slov i k herní náplni samotné. ZC rozhodně není hra pro milovníky volnosti. Lokace, kterými procházíte, jsou opravdu malé, zato však krásně zpracované. Nepřátel je většinou přesila, takže nezbývá než trochu taktizovat a popřemýšlet, koho je dobré odstranit jako prvního. Samotný boj je vcelku akční, komba jsou dostatečně efektní, nicméně občas (zejména při velké přesile) může celý souboj působit dost nepřehledně. Naštěstí variabilita prostředí i nepřátel je dostatečná a vzhledem ke krátkosti hry se nedostaví stereotyp, takže rubání hlava nehlava je zábava v podstatě od začátku do konce.

Když jsem přemýšlel, co bych hře vytknul, moc mě toho nenapadlo. Nejvíc mi vadila asi ona občasná nepřehlednost a místy docela tuhá obtížnost (a to i na nejlehčí obtížnost).

Pro: výtvarný styl, hudba, příběh, svět

Proti: občas nepřehledné, obtížnost

+14

4x4: Hummer

  • PC 25
Hra vyšla na DVD příloze mého oblíbeného časopisu a tak jsem jí nainstaloval. Mám na nějaké offroady delší dobu chuť. Musím říct, že nečekal jsem moc, ale takovou s prominutím sračku už vůbec ne. Když se mi konečně podařilo hru spustit (blackscreen, vyřešila kompatibilita s XP), nastavil jsem parametry, kupodivu v nabídce není rozlišení 1280x1024 (pouze x960), což mě nakrklo. Na začátek je solidní výběr mašin. Máme na výběr mezi Šampionátem, Rychlým závodem a mulťákem (bez serverů, nikdo to nehraje). Vydal jsem se na první závod. Tady selhává snad všechno. Sice ostrá, ale zato hnusná a odfláklá grafika. Blbé textury bych ještě překousl, ale ten jízdní model. To je vážně mega sra*ka. Nechápu, jak tohle může někdo vypustit. Jako freeware chápu, ale ne, jako né zrovna levnou hru. Auto drží na zemi jak přibité, neskáče. Každou chvílí se zasekne, zatímco si protivníci jedou svým skriptovaným tempem v klídku a zlehka dál. I když by design tratí nemusel být špatný, fyzika to prostě pohřbívá až na herní dno. Zajel jsem jednu trať a následoval uninstal. Tuto závodní arkádu opravdu nedoporučuju.

Pro: docela dost aut, design tratí není úplně marný, rychle se to odinstalovává

Proti: grafika, jízdní model, hratelnost, zvuky, hudba - vlastně skoro vše

+14

Fahrenheit

  • PC 85
S Fahrenheitem jsem se poprvé setkal tuším na PS2, kdy se mi dostalo do ruky demo, které bylo přiloženo u časopisu OSP2, který jsem občas kupoval. Pamatuji si jen, že bylo velice krátké a já jsem si tenkrát hodně dlouho nevěděl rady s jeho ovládáním. Po několika letech jsem Fahrenheit objevil jako přílohu u Levelu, nebo Score a tak jsem si řekl, že to tedy zkusím.

Hned na začátek musím podotknout, že rozhodně nelituji. "Historie" se ale přece jen nakonec opakovala a já si opět nevěděl rady s ovládáním, tak jsem si chtě, nechtě musel spustit tutorial, abych se poučil. Ihned na začátku tutoriálu mne překvapilo jeho podání a zpracování, jelikož vás tutoriálem provází samotný tvůrce hry (samozřejmě v "kreslené" podobě). Ihned po tutoriálu jsem se tedy vrhl na první kapitolu.

Hra mne po pár minutách velice překvapila svou atmosférou a já měl pocit, že si ná svém počítači v podstatě hraji film. Toto vše bylo doprovázeno skvělou hudbou, dobře propracovanými dialogy, dabingem a solidní grafikou.

Abych zde ale jen nechválil, tak snad jedinou věcí, která mi vadila a byla zde již zmíněna byly otravné a hlavně ze začátku dost složité minihry, ve kterých musíte mačkat směrové klávesy a číslice (respektive "jen" 2,4,6,8).

Pro: Filmovost, atmosféra, hudba, dabing

Proti: Minihry

+14

Archibald's Adventures

  • PC 75
Archibald's Adventures je výborná logická hra. Popravdě jedna z mála logických her, co jsem opravdu poctivě dohrál do konce. Ok, přiznám se, asi 5-6 lvl jsem obšlehl z walkthrough videí na YT. Nižší obtížnost je dána linearitou celé hry. Pro někoho je to mínus, ale pro mě osobně plus, protože nejsem příliš na tento typ her stavěný (ježka jsem z klece nikdy nevytáh, rubikovu kostku nesložil,...) Celkově tedy jde v Archibald's Adventures spíše o zručnost a přesnost v ovládání, než o nějaké pekelně náročné hádanky. Ano, jsou tu, ale většinou jsou lehké, až středně těžké. Já měl tedy opravdu radši levely bez hádanek.

Graficky není hře co vytknout. Perfektní ostrá 2D grafika postavená na stabilním enginu (?) - dá-li se to tak říci. Hudební doprovod neotravoval. Přesto jsem si radši pustil vlastní hudbu. Mile mě překvapilo pár easter eggů, z nichž si hlavně pamatuju pohřbenou Hvězdnou bránu, jelikož jsem veliký fanoušek tohoto seriálu. Díky mému oblíbenému časopisu! Bez něj bych se k této hře vůbec nedostal... 75%

Pro: grafika, hratelnost, délka, obtížnost je tak akorát

Proti: občas některé těžší levely

+14

Wolfenstein

  • PC 70
Trochu jsem se bál, jaké vysvědčení dovalí nový Wolfenstein, ale nakonec to na akci z "druhé světové" nedopadlo vůbec špatně. Grafika za dvě, level design za dvě (kombinace volnějšího města a lineárních misí s tajnými a jinými bonusy pro čmuchaly, to já můžu), akčnost za dvě (svižné přestřelky a solidní AI), nepřátelé za dvě, zbraně s odřenýma ušima taky chvalitebně (zachránily to upgrady), snad jen tu novinku s amuletem se nepodařilo vyvážit. Jo, přiznávám, jakmile jsem si zvýšil kapacitu zásobníku amuletu, už jsem nazelenalý svět v podstatě neopustil. Jen občas, abych se pokochal zajímavou lokací.

Hra nepřináší takovou revoluci (Wolfenstein 3D) ani ryzí hratelnost (Return to Castle Wolfenstein) jako předchozí díly, takže za dalších 9 let ho nikdo ve své topce mít nebude, přesto se pořád jedná o slušnou střílečku, která mne na pár dní skvěle odreagovala.
+14

Plants vs. Zombies

  • PC 85
Bohudík o sobě mohu tvrdit, že nejsem na ničem závislý. Ale když jsem spustil PvsZ stal jsem se závislákem, který potřebuje sázet, sázet a zachránit si tak svůj nebohý mozek před hromadou zombie. PvsZ je totiž droga, hrozná droga, kterou musíte pořád hrát, dokud se neuhrajete k smrti :D

Když napíšu, že PvsZ jsou nápadití, chytlaví, jednodušší a zábavní, tak to pravděpodobně nikoho nepřekvapí. Za svou cenu nabízejí poctivou "kampaň", která svou délkou jednoduše převyšuje ta všechna CoDčka a jím podobná. Hromada miniher Vám i po dohrání kampaně zaručí zábavu, podobně jako multiplayer. Spuštění PvsZ je jako výhra v loterii.

Pro: jednoduchost, originalita, délka hry, minihry, vyvážená obtížnost,

Proti: je to žrout času :-)

+14

Doom 3

  • PC 80
Doom 3 byla jedna z mých prvních her na mé současné PC a dodnes na něj velice rád vzpomínám. Hlavně kvůli jeho atmosféře, kterou skvěle doplňovala (na dobu vzniku) perfektní grafika a zvuky. Ze začátku jsem se sice trochu bál (stejně jako u Doomu II), ale můj strach velice rychle opadl, jen, co jsem zjistil, jak na nepřátelé. Hlavně jednodušší zombies mne pak spíše pobavily. Nutno dodat, že ve hře není o nepřátelé nouze a druhů je zde více než dostatek. Toto se bohužel nedá říci o zbraních, kterých mohlo být dle mého názoru ve hře o pár kousků více. Snad jedinou větší nevýhodou je podle mne po nějákém čase stereotyp, který ale trochu "zahánějí" bossové, kteří mi dali opravdu zabrat. Nevím, co více bych dodal, snad jen to, že mne celkem mrzí, že jsem se včas nedostal k datadisku Resurrection of Evil.

Pro: Grafika a zvuk, atmosféra, bossové a nepřátelé

Proti: po delší době trošku stereotyp, o trochu více zbraní by neuškodilo

+14 +16 −2

Another World

  • PC 90
Stejně jako u literatury a filmů, kvalitu díla prověří jen čas. Čert vem dobovou grafiku, hratelnost je to podstatné. Klasická plošinkovka podmalovaná příběhem, která díky své atmosféře posouvá tenhle trochu bezduchý žánr výš. Už jen to úžasné intro...

Pro: atmosféra, intro

Proti: obtížnost

+14