Pro pohodlnější navigaci i přístup k pokročilým funkcím Databáze-her.cz doporučujeme povolit si ve svém prohlížeči JavaScript.

Nejlépe hodnocené komentáře

Clive Barker's Undying

  • PC 100
Osobně tuhle věc řadím mezi nej hry všech dob. Recenzenty docela opěvovaná, hráči odvrhovaná. Přitom je to jedna z mála her, která dokázala výborně skloubit jak FPS, tak prvky RPG a střelné zbraně s magií, akci s hororem a silně jde poznat příběh od mistra hororu Cliva Barkera, který zapůjčil své jmého i do samotného titulu hry.
Netradiční ovládání zbraně levou rukou je za chvíli vysvětleno. Pravou sesíláte na nepřátele kouzla a pokud správně přidáváte nalazené posilovače, má kombo blesk + brokovnice dokonale smrtící účinek. Pak ale dostanete do ruky kosu a tu už nepustíte z ruky. Sice Vám trochu omezuje regeneraci many, ale na vytvoření štítu 4x za sebou postačuje. Zároveň můžete do zbraní nabíjet různé druhy municí, obyčejnou, stříbrné kulky s pomalejším nabíjením, ale neskonale vetší razancí nebo fosforové náboje do brokovnice.
K celkové atmosféře přispívá i množství kvalitního textu. Bohužel kdo neumí anglicky, tak bude připraven o pořádný prožitek. Sice se na poli amatérských češtin objevil celý překlad, ten byl ale bohužel dost nekvalitní. Doslechl jsem se ale, že před několika lety byla celá hra přeložena znovu a prý dost solidně.
O Undyingu by se dalo napsat množství textu, o rozmanitosti nepřátel, navštívených lokacích a cestování v čase a mezi dimenzemi, ale o tomhle se nedá číst, to se musí hrát a prožít.
Vřele doporučuju!

Pro: zbraně/kouzla, atmosféra, délka, nepřátelé

Proti: pro někoho složité a nudné

+13

14 hodín

  • PC 5
Neznámí vrahové stále unikají...

Policie nemá žádné stopy...

Martin S zmizel beze stopy...

"Byla vytvořena speciální vyšetřovací komise.", vyjádřil se náčelník policie...

Takových titulků byly plné noviny i televize a musím se přiznat, že mne tydlencty zprávy začaly už pěkně otravovat. Kam se člověk podíval, všude byly fotky a záběry obětí zabijáků, řádících v našem městě a okolí, fakt už mi to lezlo krkem, vždyť mně se sakra nic takového nemůže stát! I když...

I když jsem měl samozřejmě mrazivý pocit vzadu na hlavě, chcete-li strach, stejně jako asi každý v našem městě, protože vraždy přibývaly, policajti byli bezradní a mezi obětmi neexistovala žádná logická spojitost. Jednou to byl starý pán, který nedošel domů ze své pravidelné návštěvy oblíbené hospůdky, podruhé osmiletá holčička, která prostě zmizela, když si šla hrát ven. Nebo Václav K., ten pro změnu nedorazil domů z práce, kde na něj čekala teplá večeře připravená jeho ženou a dvě krásné dcerky. Den na to našel jeden pejskař při ranní procházce jeho zohavenou mrtvolu a podle jeho slov "nemohl uvěřit vlastním očím".Aspoň to tak psali v místním bulvárním plátku. Takže se tedy přiznám: "Ano, mám strach". Ale vždyť se mi to přece nemůže stát...

Chyba! Stát se to může každému, což pocítil na vlastní kůži i Caelos, když ho dva vrahové zavřeli do temné místnosti, ze které se musel do čtrnácti hodin dostat, jinak ho potká stejný osud jako ty, o kterých prozatím jen četl v novinách.

Nevím sice jak jsem přišel na to, že se vrahové vrátí do čtrnácti hodin, ani proč hodiny ve hře utíkají tak rychle, že nevydrží ani zdaleka čtrnáct minut. To jsou prostě věci mezi nebem a zemí, které nehodlám řešit. Nicméně neuškodí menší statistika:

-hru jsem jednou instaloval a jednou dohrál
-u hry jsem se jednou zasmál a to když jsem dal exit. Objevilo se Nie a Áno, seriem na to, což mne donutilo se mírně pousmát.
-hru jsem přesně 3x opakoval, většinou ne mou vinou.
-přesně jednou jsem byl překvapen položkami v menu "Uložit" a "Nahrát" (Na co?)
-u hry jsem se přesně jednou lekl

Hra běží na wintermute enginu, který znám, poněvadž jsem se v něm jednou pokoušel spískat hru a vlastně ani nevím, proč jsem ji nedodělal (ještě že tak, mohl jsem stvořit něco podobného:). To je ale vedlejší, důležité je to, že v téhle hře se máte dostat do časového limitu z místnosti, toť vše. Kdyby byl aspoň nějaký kratičký příběh jako na začátku mého komentáře, ale ne, není. Najdete pouze dvě věty, ve kterých se dozvíte, že vás unesli dva vrahové (kde?kdy?proč?nač?s kým?) a zavřeli do místnosti. Vskutku chytří vrahové, když vás nechají v místnosti s baterkou, nožem, motorovou pilou...

14 hodín je blbá hra, nicméně ne tak, aby mne alespoň svou blbostí pobavila. Je spíše otravná, nudná a přejel jsem ji jen proto, že to jde tak nějak samo.

Pro: Délka

Proti: Velmi krátká "herní" doba, otravné, nudné. Špatně se zaměřuje kurzorem na předměty, člověk po nich musí jezdit jak idiot.

+13

F.E.A.R. 2: Project Origin

  • PC --
Na druhý díl jsem se docela těšil. Jednička patří k tomu nejlepšímu z FPS co jsem za poslední leta hrál a to především kvůli skvělé AI nepřátel, která dělala ze hry neskutečně intanzivní zážitek.

Takže jsem se ihned po vydání pustil do hraní. První věc, která mě zrovna nenadchla je zrnění obrazu, které se v základní, neopatchované verzi hry nedalo vypnout. Druhá věc jsou časté loadingy spojené s vytěžujícími checkpointy. Hra tedy nešla uplně plynule. Checkpointy zde nahrazují možnost savu, jsou ale rozmístěné velice dobře, takže mi zde manuální save vůbec nechyběl. A další mrzutost v podobě nemožnosti výklonu zpoza překážek. Pravděpodobně kvůli vydání hry i pro next-gen konzole.

Hratelnost je ale stále velice intanzivní. Nepřátelé vám nedají chvíli pokoj a i přesto, že se mi zdáli možná trošku 'hloupější' než v jedničce, stále patří k tomu nejlepšímu. Přestřelek je zde ale přespříliš. Občas by mohli autoři dát vyniknout atmosféře, ne jen posílat za každým rohem nové a nové nepřátele. Později se z toho stale vyloženě rutina a hra začne docela nudit. Boje s mechy se odehrávají krom jediného případu z útrob vlastního stroje a protože AI mechů místy dosti hapruje, není to zrovna zábavné. Mezi nepřáteli přibyly 'zombie' kteří svou stupiditou dají hráči příjemný oddych.

Level design je jen lehce kvalitnější než v jedničce. Sice se zde konečně objeví pár venkovních lokací, ale nemohl jsem se zbavit dojmu, že se jedná jen o takové otevřenější interiéry. Zázrak to tedy není. Přesto některé dobré lokace projdete. Škola je stylová a rozbořené město ke konci se mi obzvlášť líbilo.

Atmosféra zde už není tak kvalitní jako v prvním díle. Alma se objevuje příliš často a většinou v odhadnutelných situacích, přechody mezi reálným světem a imaginací nejsou nic moc a vůbec to celkově nepůsobí příliš celistvě. Filmový nádech zde nehledejte. Krve je zde více než v prvním díle, ale ani tak to nepůsobí přehnaně a nevkusně. Narozdíl od Barkerova Jericha.

Grafické zpracování je nadprůměrné. Nejedná se sice o kdovijak realistickou grafiku, ale neurazí, nepohorší. Audio také kvalitní.

FEAR2 je staromódní FPS, která ale svou intenzitou na těch sedm hodin přeci jen docela zabaví.

Pro: AI, intanzita přestřelek, audio/video

Proti: atmosféra horší než jedničce, level design nesplnil očekávání, špatné využití mechů

+13

Tom Clancy's Splinter Cell

  • PC 80
Šest let, co první Splinter Cell vyšel, a já ho dohrál až teď.Ikdyž před těmi šesti lety jsem se dostal někam do předposledního levelu a z bůhvíjakého důvodu jsem ho nedohrál.Teď ano, a musím říct - ani ta hra moc nezestárla.Grafika je velice koukatelná (po zapnutí realtime stínů v ini souboru, protože gtx280 podporovaná nativně není), lokace atmosférické, a vloupání se do centrály CIA se prostě jen tak neomrzí, zvláště s tím sexy termálním viděním alá predátor.Docela často jsem byl nucen využívat i všelijaké hightech vychytávky - např. kamerku na odlákání pozornosti - to takhle střelím kamerku do zdi, udělám s ní zvuk hvízdnutí, strážnej to jde prozkoumat a tou samou kamerkou ho uspím vypuštěným plynem : ).Příběh vcelku standardní Clancysque thriller, ale alespoň ten Fisherův humor to lehce kořenil.Michael Ironside byla mimochodem geniální volba dabéra, stejně jako např. u Hitmana David Bateson.Co dodat, fandové stealth žánru už mají dávno dohráno, a nefandové na to nemají trpělivost, takže není moc komu doporučovat : ).
+13

Syberia

  • PC 90
Hru doprovází smutná atmosféra společně se smutnou hudbou a to je jedině dobře, protože to zdobí velkou část hry. Také příběh je krásně propracovaný a některé filmečky byly hodně povedené. Ovládání není složité, je takové jaké má u adventury být. Jediné co mi vadilo bylo pomalé a zdlouhavé chování všech. Ale to není zas tak důležité. V těch nejdůležitějších věcech jako je příběh, atmosféra a hudba Syberia jednoznačně vyniká a to je na tom pro mě hlavní.

Pro: Příběh, atmosféra, hudba.

Proti: Pomalé a zdlouhavé chování všech.

+13

Medal of Honor: Allied Assault - Breakthrough

  • PC 70
V herním konceput MoH se nic nezměnilo, proto je docela těžké, aby Breakthrough přišel s něčím novým. Prostředí misí nové je, dostaneme se na poušť a do neokoukaných lokací, ale stejně začne mít člověk občas pocit, že něco hodně podobného už hrál. Navzdory tomu si však na kvalitu kampaňe nemohu příliš stěžovat, atmosféra válečného bojiště funguje, hraní je v rámci možností věohodné a arkádové střílení je taktéž zábavné.

Pokud však nechcete Breakthrough jen přímočaře proběhnout, můžete narazit na pár menších nelibostí, hodně událostí je silně scriptováno, lidi kolem vás umírají a nehledě na to jak dobře hrajete, nemůžete je zachránit a vliv kolem sebe ovlivnit, většinu druhé světové tak uhraje jeden voják - vy. Pokud hrajete na těžší obtížnost musíte si v několika situacích určitý script událostí zapamatovat, samozřejmě pomocí metody save/load, a až potom se vám podaří úkol splnit.

Graficky hra stále využívá modifikovaný Quake 3 engine, ale myslím, že je tentokrát vyždímán ještě víc a vypadá o malinko lépe.

Pro: Opět kvalitní zpracování druhé světové, chytlavá a zábavná kampaň

Proti: Hlavně příliš krátké, pak pár drobností ve scriptování, respawnování nepřátel uprostřed ničeho apod.

+13

Liero

  • PC 60
V hodinách informatiky to byla rozhodně jedna z nejlepších her, která měla obrovskou výhodu v tom, že ke hraní stačil jeden PC. Hratelnost byla na dobré úrovni, navíc tu je spousta zbraní a zničitelné prostředí. Grafika je sice hodně jednoduchá, ale hra je díky ní přehledná a to že nevidím detailně svou žížalu mě moc netrápilo. Efekty některých zbraní jsou udělány celkem pěkně, fyzika se mi líbila. Když to porovnám s Worms musím říct že Liero asi vyhraje, v reálném čase mě to prostě bavilo víc.

Pro: výborná zábava ve dvou lidech, velký počet zbraní, náhodné mapy

Proti: pro jednoho hráče nemá co nabídnout

+13

Half-Life: Blue Shift

  • PC 60
Do druhého datadisku božské hry, která se stala takřka okamžitě legendou, Half-Life, se vkládalo spoustu nadějí, proto zklamání bylo o to více hořké. Jakkoliv byl Opposing Force důstojným pokračovatelem, Blue Shi(f)t nepřináší kromě nové singleplayerové kampaně žádná (slovy: žádná) vylepšení. Ani jedná nová zbraň, či příšera, dokonce ani žádný závěrečný boss.

Kampaň bych přesto neoznačil jako odbytou, má unikátní atmosféru, nepřináší megalomanské bitky o záchranu světa, nýbrž cestu jednoho malého hrdiny s pistolí. Ze samotného hraní jsem nebyl nijak zklamán, ale je ostuda, že tento datadisk přináší tak málo, zvlášť když vememe v úvahu, že řada modů (Azure Sheep, They Hunger atd), které jsou zdarma poskytují mnohem víc novinek, vylepšení i herní délky.

Pro: Hraje se příjemně, minimalistická a příjemná atmosféra.

Proti: Žádné reálné inovace, nové zbraně, přišery, boss, prostě nic.

+13

Spider Solitaire

  • PC 70
Spider Solitaire má jednu obrovskou výhodu - zahrajete si ho kdykoliv a kdekoliv kde máte PC protože je už nějáký ten rok vždy součástí windows. Princip je jednoduchý a celkem zábavný (viz popis). Téměř ideální hra pokud instalujete nějákou velkou hru nebo se prostě jen nudíte. Ne nějáké dlouhé hraní to ale není

Pro: lepší než klasické solitare, nenaročná chvilková zábava

Proti: hrát to vícekrát po sobě bych nemohl

+13 +14 −1

Tetris

  • PC 70
Tetris je jedna z her které hrál snad každý. Hra je o sice jednoduchá, ale také zábavná. Dřív jsem ji hrával na PC, teď na mobilu a myslím si že je to jedna z her které tu s námi budou ještě hodně dlouho.

Pro: jednoduchá a zábavná hra

+13

Plane Arcade

  • PC 75
Leteckým simulátorům moc neholduju, tento mě však zlákal tím slůvkem Arcade ve svém jméně. A nezklamal, jednoduché ovládání, nekonečno munice a na konci misí se nemusí přistávat (což mi někdy dělá problémy).

Náplň misí je až na pár výjimek vcelku jednotvárná, ono taky není moc co vymýšlet, úkoly mi svojí krátkostí a akorát nastavenou obtížnosti sedly.

Ovládání letadla je slušně zvládnuté a manévrovací schopnosti rozhodně postačí na zdolání méně obratných protivníků. Tady musím zdůraznit jedno velké ALE, soupeři jsou totiž na vás většinou těsně nalepení a pokud jich je roj (3 a víc), skončí vzdušná vřava většinou srážkou (aspoň 80% všech mých restartů mise bylo zapříčiněno právě kolizí s jiným érem). Se střelbou jsem problém neměl, možná tak s pouštěním bomb, které jsou nepřesné/neúčinné a protivzdušná obrana vám jejich používání rychle vymluví, na vše mi tedy stačily kulomety.

Pro: Arkádovost

Proti: Soupeři kroužící kolem vás, neúčinné bomby

+13

Vietcong

  • PC 90
Jedna z nejlepších, ne-li nejlepší, FPS z Vietnamské války.
Určitě se budu opakovat, ale hra má opravdu výborný spád a hlavně velmi (ale opravdu velmi :-) ) dobře vymyšlené mise. Zároveň se snaží o nějaký příběh, což se jí docela vede. Také mě potěšily detaily - váš ''pokoj'' v Nui Pek, deník či dokumenty o zbraních.
Vietcong není klasická střílečka, snaží se i o jakýsi rozvoj vědomostí u hráče.
Dále i dabing stojí za to, semtam oplývajícími slušnými hláškami.
Celkově je hra hlavně povedená svoji atmosférou, ta je i v souvislosti se ''smradlavou a zatuchlou'' džunglí nezaměnitelná.

Pro: nápadité mise, atmosféra, dabing, detaily (výše popsáno), slušný zvukový doprovod

Proti: téměř nic - možná jen několik bugů a tunelová mise

+13

Ni.Bi.Ru: Posel bohů

  • PC 90
Absoultní špička ve světě adventur. Při hraní hry jsem nebyl schopen dýchat, byl jsem uchvácen úžasnou atmosférou a unesen působivou hudbou. Jakmile jsem hru zpustil, byl jsem přímo nadšen z perfektního českého dabingu a grafického zpracování. Praha a další lokace jsou nádherné, podkresluje je opravdu hutná atmosféra a silná hudební stránka hry. Příběh je zajímavý a mě vtáhl do hry téměř okamžitě.

Velmi mě potěšila část v podzemí, ve které byla temná atmosféra opravdu na místě a já měl divný pocit prakticky po celou dobu hraní. Grafické zpracování je nádherné - postavy sice mírně zklamou, ale okolí a další drobnosti za jedničku.

NIBIRU je úžasná hra a jedna z nejlepších adventur, co jsem kdy hrál. Nabízí snad vše, co se od správné adventury dá očekávat - nebýt té nělogičnosti a nevkusnému konci, bylo by mé hodnocení úplné - další srdeční záležitost.

Pro: Grafika, atmosféra, dabing, příběh ...

Proti: Konec, nelogičnost ...

+13 +18 −5

Shade: Hněv andělů

  • PC 75
Výborná adventura skloubená s akčními prvky. Shade nabízí slušnou grafiku, perfektní akci, zajímavý příběh, šikovnou hratelnost a další drobnosti, které zkrátka potěší. Navíc, hra je obohacena skvělým českým dabingem a působivou hudební stránkou. Velmi mě potěšily animace, nepřátelé a okolní prostředí. Oblíbil jsem si i herní maličkosti, jako pochodeň, kterým jste mohli zapálit okolní pochodně a získat světlo. Ovládání postavy bylo naprosto bezproblémové a arzenál dostatečně vyhovující.

Velmi nadprůměrná záležitost a působivá akcí nabitá adventura od českých tvůrců.

Pro: Grafika, soundtrack, akce, dabing, příběh ...

Proti: Na první pohled hororová hra, bohužel zdání klame ...

+13

Clive Barker's Undying

  • PC 75
Důrazem na příběh, atmosféru, roztodivné nepřátele a používání zbraní s kouzly mě hra příjemně překvapila. V podstatě šlo o klasickou střílečku s hledáním artefaktů, řešením hádanek, střílením nepřátel a procházením rozmanitých úrovní. Horší už to ale bylo s vracením se do již navštívených míst, souboji s bossy nebo nedostatečným počtem strašidelných lokací a situací.

Díky zmíněnému příběhu se koncept úrovní držel častého vracení se a pokračování dalšími dveřmi nebo bránou dál, prostřednictvím nově získaného klíče. Což jsem v oblibě kvůli nepřehlednosti neměl. Naštěstí ve většině plnohodnotných misí byla tato nutnost, k mé spokojenosti, eliminována na minimum.

Má oblíbená kratochvíle při eliminaci bossů byla v této hře dost podkopána a degradována na mou neschopnost je udolat. Neboť k tomu často byl zapotřebí daný postup s konkrétní zbraní či kouzlem. A přestože byly nakonec ty kombinace celkem v pohodě, nechtělo se mi rozhodně přemýšlet nad tím co na kterého bosse uplatnit a ke slovu tak přišlo nahlédnutí do návodu, což obvykle nemám při soubojích zapotřebí.

Zřejmě díky nevhodným podmínkám při hraní za denního světla, popř. se zataženými žaluziemi s minimem doby strávené u hry při parných letních nocích v potemnělém pokoji, jsem si Undying ani moc neužil a marně v něm hledal dechberoucí, hororový okamžik. Při kterém bych se hodně lekl nebo bál. I tak ale byla jeho atmosféra výborně ponurá a podtrhávaly to dále i mnohé situace, např. ty s hromadným nabíháním dotěrných potvor.

Oněch 75% jsem hře udělil nakonec za její old-school nádech, stylové zpracování hodné Clive Barkera a keltskou kosu. Zbrani upřednostněné před ostatními na časté porcování nepřátel, což bylo zábavnější než do nich střílet. Nejvíce cool mi ale přišlo rozostřené vidění, po zásazích od špičáků nebo intuitivní ovládání pro navolení dané zbraně a kouzla, přes klávesy E, R a kurzor myši.

Pro: Atmosféra, příběh, zbraně, kouzla, akce a Unreal engine.

Proti: Souboje s většinou bossů, vracení se, málo strašidelné.

+13

Worms

  • PC 85
Kultovní wormsíci, koncept hry je inspirován hrou Scorched Earth, ale je vylepšen o větší svobodu pohybu (lana, teleporty, létání), vyváženější zbraně, variabilnější hratelnost a možnosti, sympatičtější grafiku a hlášky samotných červíků... Tedy o dost.

Hra je milejší, zábavnější, taktické možnosti jsou širší a záleží taky nejen na přesnosti s jakou hráč umí střílet, ale i na tom, jak dokáže útok zkombinovat a obratně se přemísťovat s lanem.

Opět největší kouzlo hry je v multiplayeru s kamarády tlačícími se u jednoho PC. Mnohdy takové srazy s hraním Worms znamenaly mnohem víc, než jen společné hraní počítačové hry...

Pro: Ve všech směrech lepší Scorched Earth, strategická i čistě zábavná hra...

Proti: Nic závažného, ale vylepšení není nikdy dost...

+13

Sinking Island

  • PC 55
Od natolik dobře hodnocené hry jsem, upřímně, čekal mnohem víc. Neoriginální, christieovské pojetí příběhu mě štvalo nejméně. Zásadní chyby v logice ovládání (od typického používání nože na jedno a šroubováku na druhé, ač je to v reálu zaměnitelné, po fakt, že jediným rozumným řešením dialogů je říkat všem okamžitě všechno a všech se na všechno ptát), přes zavádějící metodu vyšetřování (nakombinovanější a inteligentnější vývoj by měl rozhodně větší smysl) až po naprosto stupidní součásti hry, které vás teleportují uprostřed důležitého rozhovoru (telefonáty s manželkou, obědy).
Smrt de Nolenta je opravdu spíše komickou reakcí na stokrát opakovanou situaci svědka zabitého v noci po tom, co se snažil sdělit podrobnosti, nehledě na to, že mi trochu uniká, proč jej vlastně Marco, jenž o jeho svědectví nevěděl, zabil. Jako reakce na dopis mi to vážně nesedí.

Na druhou stranu, poslední dobou vychází velmi málo adventur a budu-li vycházet z toho, že hodnocení 50% je průměr, Sinking Island si určitě nadprůměrné hodnocení zaslouží. Bohužel to ale zdaleka není proto, že dokázal využít - nebo nedejbože předčít - svůj potenciál, ani proto, že má úžasnou atmosféru nebo překvapivý příběh, ale protože je lepší, než ostatní blbosti na trhu. Achjo, starý dobrý Zork.

A poslední rejpnutí - v té hře krucinál leje jako z konve a řádí hurikán, stojí na tom půlka příběhu, tak kde se tam, krucinál, berou ty stopy v písku a otisky prstů???

Pro: rozumné tempo, jen velmi málo lehce zásekových míst, slušné vykreslené vztahové principy

Proti: neoriginální, neatmosferické, spousta nelogičností, krátké, jen jedna dějová linka, nudný konec, příliš Agathy Christie, nevýrazný soundtrack...

+13 +14 −1

Diktátor

  • PC 60
Diktátor je podle mě nejlepší hra, kterou za svou existenci Mystery studio vyprodukovalo. Níkdy jsem ji nedohrál (údajně je to lehký a pokud bude člověk dotovat některé části tak je to záležitost na pár minut), ale mnohokrát jsem si ji s chutí zahrál. Spolu s Barmanem je to nejlepší textová hra kterou jsem kdy hrál. O čem hra je se rozepisovat nebudu, už jsem všechno napsal do popisu takže pokud vás to zajímá mrkněte tam.

Pro: nápad, spousta možností

+13

Half-Life 2: Episode One

  • PC 90
Naprosto nechápu, co mě na tomhle "dílu" Halfu tak bavilo. Pořád jsem si říkal: "Je to zase koridorovka! Je to zase koridorovka!", ale je tak neskutečně chytlavá, že jsem po dlouhé době něco dojel na jeden zátah. Sice mi to trvalo jen 6,4 hodiny, stejně to byl velice příjemně strávený čas.

Nepřátelé, postavy, nic se nemění, dokonce hratelnost se drží pořád na vysoké úrovni. Opravdu sand není co vytknout. Ikdyž něco by se našlo. Určité pasáže, kde opakujete stále stejnou věc Třeba vodění zbylých obyvatel na vlak mi přišlo jako vyložené protahování herní doby.. Taky mi přišlo zbytečné, mít ke konci kompletní zbraňový arzenál, který nemáte vůbec šanci využít.

Nicméně to jsou věci, kterých si při samotném hraní opravdu nevšimnete a dojdou Vám až po dohrání. Koncový filmeček k Ep2. Vás jenom natěší na pokračování...

Pro: atmosféra!!!

Proti: těžko říct, něco se najde, ale prakticky to nevadí

+13 +14 −1

Will Rock

  • PC 60
Docela ucházející střílečka s neokoukaným starořeckým prostředím, kde je jedinou starostí držet tlačítko pro střelbu.

Procházení rozlehlých chrámů a typických antických arén mě bavilo, občas se lokace opakují, ale nic hrozného. Stejně tak jsem s radostí kosil originální nepřátele (na střílečku). Bohužel ne všechny nestvůry se povedly. Bossové působí obyčejně a není potřeba na ně vymýšlet speciální strategii. Nejzpackanější nepřátelé jsou ale amorci (či co to je), nejen že mi nezapadli mezi kostry a dvouhlavé psy, ale vydávají dětské vzlykání. Není nad to slyšet výstřel z brokovnice a pak pláč dítěte... Proč místo nich autoři nezvolili třeba harpyje, mi je záhadou.

Zbraně jsem si do sytosti užil (nafukování, zapalování a zkameňování je super). Malá poznámka k brokovnici, která se pyšní až neskutečnou přesností a dá se s ní i dokonale sniperovat. Zato titánské síly jsem nevyužil ani jednou, hra je jednoduchá i bez nich.

Největší problém jsem měl se zjevováním monster přímo před obličejem a za zády. Občas prázdné lokace jednoduše čekaly až zajdu na určité místo (většinou jich bylo víc), aby se mohli objevit nepřátelé a po jejich likvidaci se teprve otevřela cesta dál. A nakonec pár nepatrných budgetových chybek. Proč pod vodou stříká krev? Proč stříká krev z koster? Proč pod vodou lítá hmyz nad mršinami?

Pro: Antika, zbraně, pernamentní střelba

Proti: Amorci, zjevování monster, stereotyp, pernamentní střelba

+13