Pro pohodlnější navigaci i přístup k pokročilým funkcím Databáze-her.cz doporučujeme povolit si ve svém prohlížeči JavaScript.

Nejlépe hodnocené komentáře

The Blackwell Epiphany

  • PC 70
Prvá časť bola rozbehová. Rosa sa dozvedela o svojom „bremene“, spoznala nového nezvyčajného kamaráta Joeyho a pre hráča sa začala jedna veľmi pekná detektívna séria.
Druhá časť nám namiesto Rosy ponúkla ako hernú postavu jej tetu Lauren, ale inak išlo o to isté. Dokonca už ruku k dielu pridal aj Joey a hranie bolo opäť o niečo zaujímavejšie. Joey, napr. nepotrebuje riešiť žiadne otváranie dverí, on proste prejde :)
Už pri druhej časti je jasne vidieť, ako nám Dave Gilbert postupne odhaľuje pozadie jedného veľkého a najmä krásneho príbehu. Robí to decentne, netlačí príliš na pílu a nejaký ten wtf moment by mohli hráči prepáčiť.
Tretia časť bola najjednoduchšia. Hráč bol presne v strede Blackwell ságy a tak si mohol trošku oddýchnuť. Poznámky v notese už nebolo nutné kombinovať a kto chcel, ten sa mohol Joeyho spýtať na radu, ako ďalej. Rosa je späť.
Štvrtá časť bola najdlhšia (mne to trvalo 10.5 hod., predošlé časti trvali menej ako polovicu) a späť bolo aj kombinovanie poznámok. Rosa si už poznámky nepísala do notesu ale do mobilu. Koho napadlo, že možno v ňom mala aj internet a nemusela kvôli googleniu chodiť domov za PC, tak toho to napadlo veľmi dobre.
S rastúcou číslovkou hry rástol (resp. neklesá) aj počet prípadov, ktoré musela (čo musela ? Rosa chcela !) vyriešiť a nie raz sa mi stalo, že som s danou obeťou naozaj súcitil.
Piata časť bola predĺženou rukou 4. časti, všetko tam fungovalo na chlp rovnako aj dĺžka bola porovnateľná. O to menej ma potešilo, že príbehy duchov mi prišli málo zaujímavé. Lokácií bolo veľa, striedali sa príliš rýchlo, aj duchov bolo veľa, proste komornosť štvorky bola fuč. Scenár zostal silný ako vždy, autor dokonca nechal zomrieť dieťa, ale mňa zakončenie celej Blackwell ságy nejako neo(c)hromilo. Jasné, Rosa skončila tak, Joey zase inak, ale mňa to nechytilo až tak za srdce a to som mal tie postavy naozaj rád. Možno opakované hranie pomôže.
Adventúrna séria, ktorá rozhodne stojí za to. Odhaľovanie príbehov duchov, ich postupné rozkecávanie sa a konečná pomoc, aby odišli do večných lovíšť, je plné silných zážitkov. Koho neodradí grafika (jej kvalita stúpala s každou novou časťou) alebo úvod prvej časti, ten už prežije celú sériu. Držím palce.

Pro: príbeh, dialógy, dabing, grafika, logické riešenie problémov

Proti: občas nejaké to blbé mystično

+13

Call of Duty: Black Ops III

  • PS4 60
Nebude lhát, vždy jsem patřil mezi fanoušky této série. Samozřejmě vím, že se jedná o jednoduchou koridorovku, dělanou hlavně kvůli MP. No i tento díl se nese v podobném duchu, ale na mě je tu možná až moc jiný nádech, než jsem byl u této série zvyklý.

Já jsem se vlastně celkem dlouho držel. Vlastně až po Modern Warfare 3, mě všechny díly dost bavily a rád jsem si prošel single. Mulťák jsem opustil již u prvního MW. No, BO 3 bylo zdarma na PS4, tak jsem tomu dal šanci a... Nebylo to nejhorší, zase takový průser to není a vlastně jsem si místy hru užíval, ale, ač se mi tato věta často příčila, tak musím říct, že tohle už prostě není Call of Duty, jak jsem ho měl rád.

Tak za prvé. Je to už moc sci-fi. Příběh je celkem dost zamotaný, chvíli se jeví jako přeplácané sci-fi, kdy jde až moc za čáru a z klasické vojenské střílečky se snaží dělat něco víc. Vlastně už nemáte pocit, že jste voják, což jsem u předešlých dílů vždy měl. Jako on ten příběh není zase tak blbý, kor když jsem si po dohrání přečetl, jak to celé bylo myšleno, ale na sérii jako je CoD, to byl prostě lehký přestřel.

Pak jsou tu navíc nějaké podivné skilly. Zaprvé tu máte regulérní wallhack. Prostě si ho můžete zapnout a vidíte nepřátele přes zeď. Nechápu, proč. Hrozně to zjednodušuje hraní. Navíc jsou tu i různé schopnosti, kdy na dálku odpalujete nepřátele, vysíláte roj nanobotů apod. Jako zajímavé zpestření, ale vlastně se ptám, je to nutné?

CoD jsem si navíc vždy užíval i v tom, že jsme měli možnost cestovat po různých, dosti odlišných lokací. Tady jsme pořád ve městě, teda jakože dvou (dobře, tak třech, ale úvod a konec bych úplně nepočítal), ale působí to hrozně fádně a po chvíli nudně, takže po třetí misi už vám to tolik neříká. Škoda, těšil jsem se, kam se zase podívám.

Samotné hraní je poměrně lehké, což je způsobeno i tím wallhackem. Hrál jsem sice na střední (hard), ale na PS4, kdy jsem fakt levoň s gamepadem a hru jsem prošel relativně snadno, pouze s pár lehčími zákysy. Když jsem si po dohrání zkoušel nějaké trofeje, tak na easy to není příliš velký rozdíl, takže kdo chce výzvu, zkuste sáhnout rovnou po dvou nejtěžších.

Jako asi poprvé jsem si fakt říkal, že takové CoD nechci, tohle už je vážně asi zbytečně držení série jen kvůli dojení (dobře, to asi od třetího dílu, ale do té doby to pořád za něco stálo a mělo to tvář). Je to už velký mišmaš, zbytečně se tam cpou věci, které hra nepotřebuje. Ale nebudu lhát, i tak mě to celkem bavilo, hratelnost je chytlavá, ač přímočará. Na vypnutí docela dobrý.
+13

Homefront

  • PC 60
Homefront vydaný v roce v 2011 jsem rozehrál až 7 let po jeho vydání. Nevím, jak bych se tvářil v roce vydání na tenhle politováníhodný kousek, ale nyní byly chyby až příliš moc vidět. Nehledal jsem tam nějaký příběh a masivní cinematické scény, ale věřil jsem, že si užiju akci, poctivé střílení a občas nějakou drsňáckou hlášku. To co máme všichni rádi na akčních filmech 80. let minulého století.

Ale nic z toho jsem bohužel nenašel. Pocit ze střílení nulový. Okolní prostředí vypadalo jako kulisy někde v ateliérech Barrandov, motivace dohrát tento kus klesala a klesala. Naštěstí délka hry single kampaně není dlouhá a utrpení rychle skončí. Přesně takto se akční hry nemají dělat.

„Herní výzva 2018 – Nerozbalený dárek“

Pro: krátká herní doba, lokalizace

Proti: průměrná grafika, nulový pocit ze střílení, nesmyslný příběh

+13

Risen 2: Dark Waters

  • PC 70
Risen 2 mně bezpochyby zaskočil. Jak jsem si stěžoval na první díl, postradaje inovace, Risen dvojka mne přesvědčil, že Piraně stále nepatří do starého železa. Musím ale přiznat, že než jsem dokázal docenit novinky, utekla asi třetina hry. Takže jsem byl evidentně zkostnatělý pokrytec, který nadával na zastaralost jedničky, a zároveň mu atypické podání druhého dílu nebylo po chuti. :D

No co si budem, Piraně změnili hodně ze svého stylu a Risen 2 už nepůsobí jako původní Gothic. Zároveň ale přináší svěží hru s úplně novou hratelností, originálním podání skillů a emocionalnějším příběhem.

Konečně si v kombinaci atributů a talentů, volí hráč postavu na míru. A že je z čeho vybírat. Nepřátelé jsou obtížní a takový prvek jako pistole dostávají využití. Po prvním chrámovém pavouků, jsem všechny myšlenky odsuzujicí muškety zavrhl velice rychle. Bojový systém je zatím nejzdařilejší, co byly Piraně schopny nabídnout. Špinavé triky, odvetné údery či povalení monstra kopy - toto jsme tu ještě neměli. Souboje jsou už o umu, a zaměření na jeden bojový styl vyžaduje přemýšlení.

Potěší možnosti, jako je ochočení opice, která může vykradat obydlí. Zároveň soutěže ve střelbě, v pití - questy dostávají novou příchuť. Wodoo, které mi nesedělo asi nejvíc, udělá nakonec hru zábavnější.

Ostrovy mezi kterými hráč cestuje, jsou pestré a rozsáhlé. To co ale trochu drhne je nepřehlédnost mapy, bohužel se do některých lokací hráč dostane jen v rámci pozdějšího úkolů, náhodné bloudění nikam nevede. Zároveň, startovní lokace nenabízí nové questy v pozdější fázi hry, ale to lze přičíst nelinearitě hry.

Zpracování postav je opravdovejší, cutsceny mají epičtější formu. Trochu zamrzí, že tlachaní mezi npc je stále stejné ale vlastně co, nejsem tu abych postaval u skupiny pirátů a poslouchal je.

Risen 2 určitě stojí za vyzkoušení, sice trpí na krátkou herní dobu, a některé sběračské úkoly jsou pomalu nesplnitelné. Ale dokáže příjemně zaměstnat a uchvátit. Jsem zvědavý na třetí díl.
+13

Resistance: Fall of Man

  • PS3 70
Po Resistance, jednomu z launch titulů na PS3, jsem dlouhá léta pokukoval a po zakoupení konzole dal spíše přednost novějším exkluzivitám. Po jejich dohrání ale nastal čas dohnat i ty starší. Začal jsem survival hororem Condemned 2 a teď navázal střílečkou Resistance: Fall of Man.

Inu, nevím jestli je jako launch titul pro konzoli tehdejší nové generace vhodná úplně klasická střílečka. Jelikož to je moje první FPS odehraná na konzoli (v Condemned 2 se moc nestřílí), na ovládání jsem si musel dost zvykat. A ne, na ovladači se mi FPS prostě pohodlně nehrají. Na ovládání jsem si časem ale přeci jen navykl, naučil se nějaké tríčky, odpozoroval chování nepřátel a začal se solidně bavit.

Kolega Frit by tuhle hru určitě k smrti nenáviděl. Je to typická hra vydaná v počátcích předchozí generace. Mrňavé levely, šedivé a hnědé barvy, neostré textury. Při delším hraní je to vlastně docela stereotypní a ještě k tomu tvůrci vypráví ryze béčkový příběh skrze statické artworkové cutscény.

A přesto, nehraje se to špatně. Hra ničím vyloženě nevyčnívá a ani nic nedělá vyloženě blbě. Je to vlastně docela sázka na jistotu. Resistance opravdu ničím nepřekvapí, ale velice solidně si tam člověk zastřílí. No-brain akci mi trochu kazila nevyrovnaná obtížnost, obzvláště v poslední třetině hry, kdy začalo řádně přituhovat díky menšímu počtu lékárniček (resp. léčivého gelu?), otravným hojně se vyskytujícím nepřátelům střílejícím skrze zdi a především kvůli delším intervalům mezi checkpointy. Na střední obtížnost jsem na zásekové místo vyloženě nenarazil, ale naumíral jsem se opravdu hodně. Nutno dodat, že ale většinou vlastní neschopností něco trefit.

Zbraní je tuším něco okolo osmi, hráč využije všechny, ale na takové to řadové kosení jsem používal hlavně 2 základní a sniperku. V těch ostatních se buď rychle vystřílí munice a je záhodno si je šetřit na bossfighty nebo jsou nepřesné. To se ale bohužel týká i jedné z hlavních zbraní. Díky tomu jsou šarvátky s větším počtem nepřátel trochu únavné. Hráč se musí hodně krýt a zároveň být neustále v pohybu, jinak zhebne hodně rychle, kdežto i řadový emzák vydrží o dost víc jak hráč. Blízká setkání třetího druhu doporučuji raději nepraktikovat. Nejvíce se to projevilo klasicky v závěru hry, kdy už tvůrcům docházel dech jak po stránce dějové, tak po stránce hratelnosti. Hra je na poměry FPS fakt dlouhá a s blížícím se koncem jsem si čím dál tím více všímal až příliš primitivního designu a opakujících se asssetů (a to třeba i celých místností).

Hraní Resistance jsem si docela střídmě dávkoval a vydrželo mi skoro na měsíc. Herní dobu bych tipoval i k 15 hodinám (kdo není konzo-lama odkojená PC master race, tak možná k 12). Za ty prachy, co to dneska stojí, velmi solidní porce.

Pro: zasazení do alternativní historie po 1. světové válce, dlouhá herní doba, řemeslně dobře odvedená akce, ozvučení

Proti: po všech směrech až příliš generické a neinovativní, nevyvážená obtížnost, laciné cutscény, délka může být i zápor

+13

Killzone

  • PS3 70
Při hraní první mise jsem si nemohl nevzpomenout na Shellshock: Nam '67. Hra běží na stejném enginu a i ten pocit ze střelby je prakticky totožný. Jedná se o solidní retro a donutilo mě to zavzpomínat si na staré časy strávené u kamaráda při paření her na PS2.

Ale nechme nostalgie. Hrál jsem HD verzi, tedy remaster do 720p. Původní Killzone jsem v minulosti nezkoušel, ale Killzone HD vypadá velice solidně i dnes. Nemile mě však překvapily časté propady snímků (např. při pohledu na oheň, ale často i bezdůvodně). Ukazuje to na velice lajdáckou optimalizaci, obzvlášť když víme, co všechno stará PS3 dovede. U hry stavící na precizním ovládání je tohle problém.

Hra se skládá z 11 misí, navíc ještě rozkouskovaných do několika sekvencí rozdělených loadovacími obrazovkami. Zatímco v první polovině jsou tyto sekvence kratší, některé trvají dokonce okolo 5 minut, v pozdější fázi jsou o mnoho delší. Obtížnost je zprvu velice nízká a asi i díky naprosto vypatlané AI jde likvidace Helghastů jedna radost. Někde zhruba v polovině hry ale velmi přituhne. Základní bojovníky nahradí obrněnci, kteří vydrží klidně i celý zásobník z kulometu a zmrdi s granátomety, které jsem až do finální cutscény proklínal. Obtížnost je navíc zvýšena delšími misemi, přičemž některé jsou naprosto bez checkpointu a při neopatrném hraní není problém přijít třeba i o půlhodinový postup. Největší krize přišla v misi v bažinách, kde je obtížnost navíc zvýšena klasickým neduhem, který se objevuje u některých starších 3D her: mlha. Hráč totiž nevidí v mlze nic, AI vidí všechno. Přiletivší granát kdesi z dáli a jistý instakill tak mnohdy opravdu nepotěší.

Kdo čeká bezmyšlenkovitou rychlou FPS, tak bude nejspíš zklamán. Killzone je pomalá hra, kde nebezpečí představuje každý nepřítel, obzvlášť v pokročilých částech hry. Hráč je tlačen do opatrného postupu a preciznosti, což může být někdy u hraní s ovladačem problém. Nehledě na otravně nepřesné zbraně a již zmiňovanou optimalizaci. Naštěstí AI je natolik debilní (srsly, horší AI jsem v akční hře snad neviděl), že se i ty nejtužší situace dají nějakým způsobem zvládnout. Chce to ale určitou trpělivost. Hra se pak odmění parádním pocitem ze střelby (i animace zbraní jsou lahůdkové a nemohl jsem si nevzpomenout na Chasera) a syrovou atmosférou válečného konfliktu, který chvíli připomíná 2. světovou válku, chvíli zase Vietnam a přesto se odehrává na cizí planetě v daleké budoucnosti. Hra se ale velmi drží při zemi a kromě několika výsadkových lodí a zlovolného looku nepřátelských Helghastů to moc sci-fi hru nepřipomíná. Tím je ovšem paradoxně Killzone dost originální.

Potěší proměnné prostředí. Hráč navštíví jak ruiny města, tak třeba lesy, pustiny, polní tábory, džungli, ledové pláně a na závěr mají tvůrci připravené i malé překvapení. Design je zajímavý, občas málo členitý a neinteraktivní, ale to se dá od hry z roku 2004 očekávat. Herní náplň je prakticky jen o střílení, ale při správném dávkování nuda moc nehrozí. Příběh je velmi zapomenutelný a přišel mi i trochu nevyužitý. První Killzone působí spíš jako menší a komornější ochutnávka něčeho většího. Lore má rozhodně na víc.

Abych to shrnul. Chápu ony rozpačité recenze, které hra obdržela. Killzone má skutečně dost nedostatků. Od clunky ovládání a pohybu, určité pomalosti až po vypatlanou AI. Má ale i svá pozitiva. Takhle syrovou válečnou atmosféru hráč ve sci-fi střílečce jen tak nezažije a takhle poctivou a uspokojující střelbu jakbysmet. Kdo se obrní určitou trpělivostí, tak se mu hra odmění velmi dobrým 12h zážitkem ze staré školy.

Pro: syrová atmosféra, pocit ze střelby, hratelnost, solidní délka, vylepšená grafika, rozmanité prostředí

Proti: optimalizace, pitomá AI, občas uměle a neférově zvyšovaná obtížnost (mlha, granátomety, absence checkpointů)

+13

Medal of Honor: Pacific Assault

  • PC 55
Druhý díl Medal of Honor mě v hlavě moc neutkvěl, snad jen tím že mě to nebavilo. Není divu, druhý díl je průser jak prase, ve kterém tvůrci vyhodili všechno zajímavé z jedničky a přidali absolutně dementní snahu o realismus.

Přitom příběhově by to nebylo špatné. Jsou tu filmové sekvence střídané s dokumentárními scénami, čtveřice hlavních hrdinů s Vámi jde celou hrou. Je to sice klišé (všechny ty řeči o bratrství, vtípky, ukazování fotek milé) a kýč (americká vlajka na konci!) a hojně si to půjčuje s Pearl Harbour i Bratrstva neohrožených, ale čert to vem. Horší je, že narozdíl od jedničky v podstatě o nic nejde, prostě dobýváte nějaké bezejmenné ostrůvky uprostřed ničeho.

Graficky je to už horší. Ani jednička nebyla úplně zázrak, dvojka vypadá víceméně stejně a v konkurenci dalších 3D akcí roku 2004 vypadá jak chudý příbuzný.

Velkým průserem je samotná hratelnost. Ale začnu pozitivně tím co se mi líbilo. Neustále máte po ruce jednotku ve které je medik, který Vás párkrát za misi uzdraví a když máte štěstí tak i vyléčí. Členové jednotky můžou být zraněni, ale medik je dá dokupy, takže se o ně díkybohu nemusíte starat. Jednotka má občas světlé, občas horší chvilky, ale většinou se o sebe postará a nemáte pocit, že celou vesnici čistíte sami.

A moc se mi líbil nápad se skrytými úkoly a hrdinskými činy, na základě čehož Vám přibývají medaile a památeční předměty, o to více mě naštvalo, že celá mise Guadalcanal je zabugovaná a z 8 splněných vedlejších úkolů se započtou tři.

Horší je samotné prostředí, většinou jdete pořád tou samou džunglí, kterou střídají chatrče a ve finále se podíváte pro změny mezi zákopy a ruiny. Ani stopa po rozmanitosti prostředí jedničky či nedejbože zajímavých úkolech, z 99% budete prostě ničit.

A naprosto zásadní průser je samotná akce, kterou zabíjí nedomrlý pokus o realismus. Takže unesete jen dvě zbraně a když si tvůrci usmyslí, tak strávíte půlku jedné celé kampaně s naprosto nepoužitelnou puškou. Většina zbraní má hned pryč zásobník, ale nepřátel je hodně a zatímco NEKONEČNĚ dlouho přebíjíte, vrhnou se na Vás japončíci ze všech stran s bajenoty.

A především netrefíte ani vrata od stodoly! Než se dostanete stabilně k samopalům, budu se Vám stávat, že zaměříte puškou nepřítele, budete ho mít v kříži, vystřelíte a nic. Když už jsem netrefoval pomalu ani na dva kroky, popadlo mě zoufalství a začal jsem likvidovat nepřátele bajonetem. Nefungují ani ostatní věci - zaměřování přes hledí Vám zakryje zbraní půlku výhledu, stacionární zbraně jsou ještě nepřesnější než ty obyčejné a navíc se při palbě bůhvíproč rozostřuje obraz. Navíc nepřátel je opravdu hodně, zhusta se respawnují, v džungli nejsou většinou ani pořádně vidět a tak místo na své schopnosti budete často spoléhat na jednotku a hlavně na medika.

Aby to nebyla nuda, tak první mise (útěk z Pearl Harboru) je jiná, ale je to totální chaos, navíc jeden z vedlejších úkolů je sestřelit 60 Zer (a realismus dostává pěknou sadu). A pak si pro změnu vyzkoušíte pilotování letadla (jako mariňák, realismus je definitivně v prdeli), se kterým máte třeba potopit křižník a letadlovou loď. Špatně se to ovládá a se 4 bombami a torpédem se mi to ne a ne podařit a tak sem si asi po 100 pokusech odletěl do dáli a začal pálit kulometem, aby zničil otravné věžičky - a najednou asi po minutě je loď v plamenech!! Chachá, prej realismus.

V druhé půlce se dostanete k samopalům a ke konci to zaměřování nějak zázračně začalo fungovat (nebo jsem si zvykl), takže mise na Guadalcanalu a hlavně celá poslední brutální řežba na Tarawě mě celkem bavily. Ovšem i přes pár zajímavostí je dvojka jen slabým odvarem prvního dílu s naprosto nefuknčním bojem.

Pro: Filmový nádech, medik a jednotka o které se nemusíte starat

Proti: Nefukční míření, pomalé přebíjení a vůbec nefunkční boje. Stále stejné prostředí i úkoly.

+13 +14 −1

Silent Hill 2

  • PS2 70
Jelikož jsem tady ani v té hromadě komentářů nenašel žádný, který by dostatečně vyjádřil mé pocity ze hry, jsem nucen napsat další, vlastní. Hrál jsem PS2 Director's Cut ne-HD verzi s gamepadem v emulátoru a to hned po dohrání prvního dílu, se kterým budu trochu srovnávat.

Obě hry od sebe dělí jen 2 roky, ale rozdíl v grafickém zpracování je velmi znatelný a to hlavně z důvodu, že SH1 vyšel pro PS1 a dvojka už jen pro PS2. Příběhově na sebe oba díly nenavazují, samozřejmě stále jsme v městečku Silent Hill, ale sledujeme úplně jiný příběh, který se netýká tajemného kultu, ale soustřeďuje se více na témata psychologie postav, konkrétně deprese, pocitu viny, ztráty partnera, myšlenek na sebevraždu, hledání nového začátku a ve vedlejších postavách, které postupně potkáme, nalezneme i témata sexuálního zneužívání (Angela) a šikany (Eddie).

Díky zamotanému a matoucímu podání příběhu a výborné hudbě se podařilo navodit specifickou mysteriózní a hororovou atmosféru, která spolu s těmito dospělými, a ve hrách v té době moc neviděnými tématy, dává hře jakýsi punc výjimečnosti. Proto asi chápu ta častá stovková hodnocení, zvlášť když zde najdeme pár silných momentů úspěšně útočících na emoce hráče.

Jenže.

Pokud odhlédnu od těchto pozitiv, zůstane mi nedobrý zbytek. Na nevyladěné ovládání, běsnící kameru a omezenou viditelnost se dá zvyknout. Jenže co ve hře vlastně většinu doby děláme? Většinu času běháme po temných interiérech nějaké budovy, od dveří ke dveřím a kontrolujeme, které se dají otevřít. Otevřeme mapu a koukneme, kde jsme ještě nebyli. Nakonec sebereme 3 předměty, někam je strčíme a vyřešíme puzzle. A tak pořád dokola.

Souboje jsou špatné, nepřátelé nejsou příliš nebezpeční (spíše bojujeme s úhlem kamery, než s nimi) a v exteriérech nemá vůbec cenu se jimi zabývat, stačí jim utéct. To stejné bossové, na něž vždy funguje taktika "střílej brokovnicí co nejrychleji a pokud je třeba, jdi v klidu do zapauzovaného inventáře a použij lékárničku". Potěšilo mě alespoň, že gamepad začne vibrovat, pokud máte málo životů (cítíte tlukot vlastního srdce).

Na exteriéry se úplně rezignovalo, v prvním díle mi přišly zajímavější. Zde jsou prázdné a slouží jen jako spojnice mezi budovami. Vadilo mi i recyklování lokací, kdy nejdřív budovu projdete v normálním světě a hned potom je nutné vše projít znovu v "otherworld" verzi. Diskutabilní jsou i faktory, které ovlivňují, jaký konec hry dostanete. Jedná se o maličkosti, které hráče nenapadnou a pokud chcete získat určitý konec, v podstatě se musíte kouknout na internet.

Samozřejmě jsem po dohrání dohledával dodatečné informace na otázky, které mi zůstaly nezodpovězeny. A musím říct, že po důkladné analýze jsem trochu zklamaný a první Silent Hill hodnotím příběhově o něco výše. Oba díly jsou každopádně světelné roky nad filmovým zpracováním z roku 2006, které se vůbec nepovedlo.

Pro: Propracovaný příběh a způsob jeho podání, unikátní atmosféra, hudba, volba obtížnosti ovlivňuje řešení puzzlů

Proti: Jádro hry spočívající v ubíjejícím repetitivním běhání od dveří ke dveřím, souboje a neschopní nepřátelé, recyklování lokací, běsnící kamera, nevyladěné ovládání, způsob určování konce hry

+13

Voyeur

  • PC 20
Voyeur je jedním z nejznámějších a nejklasičtějších zástupců interaktivních filmů, adventurního subžánru, zjevivšího se ruku v ruce s rozšířením CD-ROM mechanik na začátku 90. let minulého století, který v zásadě velmi pragmaticky zaplnil vzniklou mezeru na trhu s hrami, kde chybely tituly čistě na CD s obsahem, který by obhájil nutnost vydání hry na CD a podpořil tak prodej CD mechanik. Tím obsahem byla videa a zatímco si tehdy běžně vydávané tituly, sázející na animované sekvence, vystačily s několika disketami, videa měla znamenat budoucnost pro herní průmysl. Nicméně se tak nestalo a velmi brzy se i v souvislosti s boomem 3D grafiky vydávaly na CD všechny hry a nad interaktivními filmy se začala stahovat mračna ani ne rok po jejich slavném uvedení na trh.

Zatimco tituly jako Under a Killing Moon, The Pandora Directive nebo Phantasmagoria využívaly FMV jako zajímavý doplněk hry, běžný interaktivní film si obvykle vystačil s nijak komplikovaným klikáním na videa a nejinak je tomu i v případě Voyeura, což z interaktivních filmů dělá klasický příklad produktu, u kterých jejich nešťastný majitel ziská za hodně peněz opravdu velmi málo muziky. Příběh hry, byť slovo "hra" by se zde možná měla dát do uvozovek, přitom není úplně nezajímavý. Hráč je umístěn do pokoje naproti rezidenci kandidáta na prezidenta USA a jeho úkolem je natočit diskreditujíci video, které by kandidátovu kampaň zhatilo a díky tomu nejspíš došlo k záchraně světa nebo něčemu podobnému.

Hráčova interakce vypadá tak, že je možné v omezeném časovém limitu klikat na jednotlivá okna několikapatrového domu a spouštět víceméně nudná a občas i rádobylechtivá videa, pokud v pokoji nekdo je, nebo si prohíižet pokoj a nějakým záhadným způsobem na dálku nahlížet do strategicky pohozených dokumentů, které občas přinesou nějakou informaci o rodinných poměrech hlavního antagonisty, vetšinou ale nepřinesou nic a pro dohráni Voyeura nejsou vůbec důležité, protože jediným způsobem, jak hru úspěšně dokončit, je náhodou natrefit na jedno z potenciálně kompromitujících videí v posledním časovém úseku hry a následně jej jako správný novinář dodat policii, případně varovat jednu osobu před možným zavražděním. Celé to trvá zhruba 20 minut a když se nějakou náhodou úspěšné dohrání nepovede napoprvé, je nutné začít znovu a absolvovat z velké části již jednou viděné a k uzoufání nudná videa podruhé, což můze být poněkud frustrující. Na druhý pokus by již měl kladného konce dosáhnout kazdý a nevidím důvod, proč by se po jeho dosažení k Voyeurovi kdokoli vracel, protože Voyeur je naprosto tuctová záležitost, není na něm nic zajimavého a i herecké výkony jsou profesionální, ostatně účinkuje zde i několik známých jmen jako například Grace Zabriskie, tudíž se ani nelze pobavit nechtěně špatnými hereckými výkony jak tomu bylo u produkce American Laser Games a pokud si někdo Voyeura za nemalé peníze pořídil, což se vzhledem k existenci druhého dílu jistě mnohokrát stalo, nejspíš si ještě v den pořízení a následného rychlého dohrání dával prodejní inzerát do annonce a doufal, že na to nějaký podobný zoufalec skočí.

Pro: cheesy námět

Proti: herní doba 30 minut, nulová znovuhratelnost, nudná videa

+13

Super Mario 3D Land

  • 3DS 100
Většina z nás ještě nebyla na světě a videohry s Mariem se už prodávaly jako housky na krámě. A té době pak odpovídá i vzhled, který mám s tímhle italským truhlářem, později instalatérem neodmyslitelně spojený (nebo za to mohou spíš levné vietnamské kopie konzolí od Nintenda?). Možná právě proto, jsem se dílům ve 3D dlouho vyhýbal.

Odvahu jsem našel až teď a ani jednou jsem nelitoval, tedy minimálně do doby než jsem splnil vše na 100%. A čirou náhodou si stejné hodnocení zaslouží i tahle hra. I když nejsou jednotlivé levely příliš dlouhé, nikdy jsem neměl pocit, že jejich překonání je snadné, a ani na samém konci jsem neměl pocit, že by autorům docházely nápady. Hlavně z počátku mi, pro mě v plošinovkách nové, 3D zobrazení způsobilo spoustu nesnází a často vedlo k nepřesnostem a pádům, ale rychle jsem si zvyknul a zjistil, že je to stále ten starý Mario jak si ho pamatuju z dětství. A úplně stejně jako tenkrát jsem se i bavil.

Mě přibylo pár let, jemu zase nějaké ty power-upy, ale ten pocit, když jsem zjistil, že" Princess is in another castle", ten zůstal.


Herní výzva 2018, kat. 8

Pro: Skvělá zábava na cesty,

Proti: u které hrozí nebezpečí, že přejedete svou zastávku.

+13

Black The Fall

  • PC 70
Black the Fall radím do skupiny hier podobných LIMBO. Väčšinu času držíte šípku doprava a cestou riešite problémy.
Na konci hra vytiahne zakončenie, ktoré je príbehovo nedostačujúce a núka opakované hranie, ale ani opakované hranie vám nič nepomôže. Nie tak pri BTF. Príbeh je konečne oveľa jasnejší, než je to napr. pri INSIDE alebo Little Nightmares. Rumunsko – utláčanie ľudu – revolúcia.

Hrou sa tiahne slušná atmosféra a prispieva k tomu aj bežné pravidlo, že 1 krok vedľa = smrť. Ešte že checkpointy sú tak blízko seba, že hráča nemusí smrť toľko trápiť, ale niekto to bude považovať za mínus, pretože tak klesá výzva.

Graficky je hra spracovaná do tmavých odtieňov, ale po čase sa paleta pekne zafarbí. Keď som hru ukázal mojej dcére a uvidela prechod z tmavej do farebnej, tak povedala uznanlivé „wau“ a ja som s ňou musel súhlasiť.

Hádanky krásne odsýpajú, opakujú sa len výnimočne a to je pri počte hádaniek v tejto hre naozaj dobrá vizitka. Zamrzí len fakt, že autori na niektorých miestach vyžadujú použiť techniku, ktorú do daného miesta vôbec nepoužijete a je z toho zákys. Takých situácií je našťastie len pár.
Ide o prvotinu štúdia Sand Sailor Studio, takže chybky sú prípustné a ja sa teším na ich ďalší výtvor.
+13

Neighbours from Hell 2: On Vacation

  • PC 60
Neighbours from Hell 2 už mě nebavil tolik, jako první díl. Herní principy se v podstatě nezměnily, ale novinek je samozřejmě celá řada, už jen z toho důvodu, že jsem tentokrát neškodil sousedovi u něj doma, ale zajel jsem mu zpříjemnit jeho dovolenou.

Záškodnictví je tu znovu v plném proudu, a tak jsem strčil kraba do chladícího boxu, nasadil žraločí ploutev na miniponorku, dal petardu místo párku do rohlíku, přibil vodní lyže na molo nebo nastražil pružinu pod skákací prkno.

Za naštvání souseda získávám místo sledovanosti jakési mince a nakonec i zlatou sošku, což mi nepřišlo jako nejlepší odměna. Navíc jsem si musel hlídat ještě sousedovu matku, což byl v některých lokacích vcelku oříšek. Sice je dvojka o něco delší, ale přišlo mi to spíše zbytečně nastavované, pokud si některý díl zahraji znovu, bude to jednička.

Pro: trápení souseda, některé pasti, některé lokace

Proti: občas zbytečně uspěchané, sousedova matka, odměna za naštvání

+13

Tetris

  • PC 60
Tetrisky, jak se přezdívalo kapesní mašince s několika digitálními hrami, měl ve své době asi každý. Dnes se uvádí, že obsahují 9999 her, ale ve skutečnosti jich není ani deset (mimo Tetrisu jsou to tanky, Arkanoid, formulky, Space Invaders, Had nebo Frogger) a ostatní jsou pouze mírně se lišící variace. A nejvíce variací je právě na legendární skládání kostiček, které padají dolů či nahoru nebo třeba při otáčení mění tvar.

Já hrál Tetris poprvé právě na výše zmíněné "konzoli" a na počítači jsem ho zkoušel jen párkrát. Nápad je to geniální, poskládat kostičky různých tvarů tak, aby vytvořily celistvou řadu, která následně zmizí a dojde k navýšení skóre.

Na mě ale zapůsobil jen v přenosné variantě, protože na počítači existuje mnoho lepších titulů. V dnešní době chytrých telefonů a přenosných konzolí s výbornými hrami už ale ani toto moc neplatí. Stále se však jedná o nejdostupnější zařízení, které se dá sehnat za padesát korun. Tetris navíc i v dnešní době vychází v podobě různých napodobenin a často se objevuje v podobě miniher v adventurách nebo logických hrách.

Pro: legendární titul, geniální nápad, skvělé na přenosném zařízení, stále se hraje

Proti: na počítači se nejedná o žádný zázrak

+13

Tiny & Big: Grandpa’s Leftovers

  • PC 50
Kedysi som spozornel, keď vyšlo prvé Red Faction. Ona formulka "vytvor si svoju cestu" rozhodne neplatila, ale práca s prostredím bola zábavná. Tiny and Big to potiahli oveľa ďalej. S prostredím môžete robiť prakticky hocičo. Ho-ci-čo.

Logicky z toho teda vypadla logická plošinovka, v ktorej hrá prím vytváranie vlastnej cesty. Toto sa hre podarilo. Lozíte prostredím, tešíte sa z toho, ako ste sa vďaka rezaniu a posúvaniu skál dokázali vyštverať až niekam do oblakov a snažíte sa nikde nestratiť, lebo prostredie je veľmi uniformné.

Je veľká škoda, že hra odhalí všetky tromfy hneď v úvode a potom už len stále robíte to isté. Rozrezať šutre, potiahnuť šutre, rozrezať stĺp, potiahnuť stĺp a takto všetko až do konca, ku ktorému sa podľa spôsobu hrania dostanete za max. 3-4 hodiny. Rýchlici kľudne za dve.

Občas sa vám do cesty pripletie Big, s ktorým je nutné "bojovať". Mierne to oživuje hrateľnosť, ale inak je to bieda.
A o čom to vlastne je ? Big vám ukradol spodky vášho dedka a vy ich chcete späť. Áno, je to blbé, keď to čítate a rovnako blbé aj počas hrania, ale o príbeh aj tak nejde. Je to logický rýchlik, nič viac nič menej.

Technické spracovanie má 2 protipóly. Na jednom je grafická štylizácia, ktorá mi príliš nesadla (pozrite na screeny), ale na druhom je hudba s veľkým H. Čím viac som ju počúval, tým viac sa mi páčila a bez nej by som hru dohrával s menším zápalom.

Takže takto. Pripomína mi to situáciu okolo Portalu. Aj ten svojím prvým dielom len poodkryl základnú myšlienku a pokračovaním to dotiahol takmer do dokonalosti. Potešil by som sa, keby niečo podobné stretlo aj pokračovanie Tinyho.

Pro: hudba, vytváranie vlastnej cesty

Proti: nevyužitý potenciál, grafická štylizácia, krátke

+13

Reprobates

  • PC 80
Na tuhle hru moc ráda vzpomínám. Grafika je také moc povedená. Nejlepší je dabing. Zajímavé je zjišťovat proč mizí lidé a nový se zase objevují. Chvílemi mi až naskakovala husí kůže. Adamovo noční můry jsou také docela děsivé. Nelepší byla ta atmosféra hry která mě nutila dál a dál zjišťovat co se vlastně stalo. A jak to celé dopadne.

Pro: Dabing. Atmosféra. Mizení a Objevovaní lidí. Grafika.

Proti: Chvílemi je hra až moc zdlouhavá.

+13 +14 −1

Space Quest: Chapter I - The Sarien Encounter

  • PC 65
Po dohrání většiny ze série King`s Questů jsem se pustil znovu do dalšího dobrodružství - série Space Quest. Místo pohádek se tahle série soustředí už podle názvu na sci-fi, půjčuje si, paroduje i oslavuje různé slavné filmy i náměty a v hlavní roli je nenapravitelný looser Roger Wilco, vesmírný uklízeč.

Jenže v prvním díle moc z toho co si pamatuju není. Roger se probouzí po proflákané směně v údržbářském kumbále na lodi Arcada a zjistí, že zákeřní Sarieni povraždili celou posádku a ukradli Star Generator, stroj který může zničit celou planetu. A tak jako hrdina proti své vůli musí uniknout z lodi, projít planetu Kerona a dostat se na Sarienský křižník Deltaur, kde Star Generator je. Po splnění nás čeká pěkná gratulačka s předáním vyznamenání.

Oproti King Questům je ovládání celkem snadné, nejsou tu žádné vražedné schody atd.. umírat tak budete spíše při setkáních s nepřátelskými tvory či strážnými. Problém je spíše v tom, že některé předměty nejsou vůbec vidět (střep u lodi) a ve většině případů netušíte vůbec co vlastně napsat, abyste se dostali dál (např. u mříže ve ventilaci). A když už kouknete na návod, zjistíte že hra je vlastně velice krátká.

Je tu jeden hezký odkaz Mos Eisley ze Star Wars, dvě minihry (automat, jízda ve vznášedle) a ke konci dostanete bouchačku. Grafika mě přišla o fous horší, než u ve stejném roce vydaném King`s a ten mě i přes frustraci s časovým limitem bavil přece jen o něco více, takže Space Quest 1 více jak 65% nedostane.

Pro: Minihry, jednoduché ovládání, pár odkazů

Proti: Krátké, většinou netušíte co vlastně hra chce abyste udělali.

+13

Shadow Warrior 2

  • PC 85
Upozornění: Tento komentář bude obsahovat pubertální a pro někoho možná ofensivní humor.

V práci se po Vás vozí šéf a stará se Vám vozí po šéfovi? Váš život stojí za pendrek? Bojíte se močit na veřejných záchodech, protože máte malý penis? Nevadí, je tu totiž Shadow Warrior 2!
Představte si Borderlands s koulema a ještě větším množstvím lootu. Přidejte pubertální humor a 80.tkový gimmick. Takhle bych asi nejlépe popsal Shadow Warrior 2.
Nebudeme si ale nic nalhávat. Rozhodně to není chytrá hra. Nebál bych se ji označit i za hloupou, ale už z prvních minut ve hře si ihned uvědomíte, že na tohle se tady nehraje. Nestydí se být hloupou a pubertální hrou. Dá před Vás stovky démonů, které máte pokosit a velice úctyhodný arzenál zbraní, které můžete použít. Je to ale zatraceně zábavná činnost. Vzpomínáte třeba na Diablo? Jak jste slepě ničili herní myš a sem tam si přiřadili bodík do stromu schopností popřípadě aktivovali runu? Je to podobně očišťující. Nesmíte se ale zamyslet. Jakmile totiž začnete trochu uvažovat nad příběhem nebo hláškami, tak celou hru degradujete. Berte to spíše jako ultimátní vyblbnutí testosteronu. Nic víc to nemá. Možná je to škoda, ale rozhodně se nestihnete za celou herní dobu nudit. Neustále jste v akci a koho by nebavilo kosit zástupy zlobivců pomocí parádního prasečáku?
Jak to je ale s tím RPG systémem a přemírou lootu, která je všude zmiňována? Pokud se budete soustředit na každičký předmět a začnete zkoumat každý upgrade, který vezmete, tak automaticky hra ztratí svojí hlavní sílu. Bez svižnosti totiž pomalu začíná bublat na povrch to, že Shadow Warrior 2 je víc kvantita, než kvalita. Můžete tedy hrotit celý systém lootu a upgradů, ale taky se můžete rozhodnout právě pro ignorování většiny věcí a něco do svých zbraní prostě naházet. Pomocí šikovných filtrů totiž můžete s inventářem manipulovat podle svého vkusu. Co takhle dát zranění elektřinou na motorovku? Nemusíte se brodit v děsivě rostoucím počtu předmětů. Jednoduše vyberete, co si přejete na svou zbraň dát a tím to může skončit. Dokážu si ale také představit, že budete tento systém ignorovat úplně, když snížíte obtížnost. Tím se ale zase připravíte o zajímavou variabilitu vašeho arzenálu. Vše má pro a proti.
Je tedy jasné, že se o Shadow Warrior 2 nebude nikdy mluvit jako o skvělé hře kvůli příběhu. Pokud chcete hlubší osvětu, tak sáhněte po něčem inteligentnějším. Pokud ale chcete übercool akci, která necílí na dětské publikum, tak nemůžete sáhnout vedle. Prostě vypněte mozek a pokoste tu hromadu nepřátel katanou. Jestli něco takového dokážete, tak se rozhodně budete bavit.
Co se týče humoru, tak je to věc vkusu. Někdo má rád takový pubertální a přímočarý humor a někdo zase ne. Jestli totiž nepřijmete tento jednoduchý humor Lo Wanga, tak se raději hře vyhněte. Hlášky padají totiž pořád a dokážu si představit, že kvůli něčemu takovému hru hrát prostě někdo nebude.
Takže vyjdu trochu z davu a nadělím vyšší hodnocení právě pro konstantní no-brain akci, která maximálně sedla. Nic víc ale od Shadow Warrior 2 nečekejte.

Pro: no-brain akce, pocit dominance, obrovský a nápaditý arzenál, chladné zbraně, soundtrack, pubertální humor

Proti: přemíra efektů, enormní množství nezajímavého lootu, pubertální humor, absolutní dutost celé hry, nezajímavé questy, slabý příběh

+13

Space Quest III: The Pirates of Pestulon

  • PC 75
Třetí díl mě zatím bavil nejvíce. Opět navazujeme tam kde skončil předchozí díl - Roger je unášen vesmírem únikovým modulem a dostává se na starou odpadkovou loď ovládanou roboty. Poté co opravíte a získáte loď můžete zkoumat několik světů (lávovou Ortegu, pouštní Phleebhut a vesmírný mekáč Monolith Burgers) s cílem dostat se na Pestulon a zatnout tipec jedné softwarové společnosti Scumsoft vedené teenagerm Elmo Pugem.

Příběhově je to tentokrát slabší, chyběl mi pořádný záporák, o co jde se dovíte v půlce. Zato zakončení bylo parádní Roger zachrání dvojici programátorů, černou dírou proletí k Zemi, kde programátoři nastoupí u Sierry :) a protože uklízeče nikdo nepotřebuje, letí dále. Hra obsahuje i pár hezkých animací, grafika vypadá taky o fous líp (zhruba na úrovni King Quest 4).

A hratelnost? Obtížnost šla dolů, na většinu věcí by šlo přijít i bez návodu i když je tu pár brutálních podrazů jako neviditelné cesty či spínače (vypnutý most). Hra obsahuje něco málo humoru (zejména při umírání)i dost odkazů TIE Fighter či Enterprise, plakát Arakisu, po krku Vám půjde terminátor. A především je tu pár miniher - zatímco arkáda s přistávajícím kuřetem je neskutečně otravná (a musíte ji vyhrát, abyste se posunuli v příběhu), bitva mechů na konci je super. A navíc je tu poměrně komplexní ovládání lodi - můžete vzlétnout i přistát, skenovat okolí, nastavovat kurz a dokonce je tu i vesmírná bitva s přepínáním štítu, zaměřováním lodí a jejich ničením.

Zkrátka díl od dílu je tahle série lepší, ale přece jen už se těším na díly s VGA grafikou a ovládáním kurzorem.

Pro: Parádní vesmírný simulátor, více planet, bitva robotů, o fous lehčí a hezčí než předchozí díly

Proti: Otravná arkáda, slabší příběh a záporák.

+13

Quake Mission Pack No 2: Dissolution of Eternity

  • PC 40
Na rozdíl od prvního mission packu, který si drží styl a kvalitu designu původní hry, je Dissolution of Eternity spíše slabota.
Nové přídavky působí spíše splácané na koleni, třebaže jich je poměrně mnoho (bonusové střelivo, pár nových a několik přeskinovaných nepřátel). Level design, jakkoliv se zdá zpočátku zamotaný a komplikovaný, je vesměs vlastně docela lineární, hra vás celou dobu vede jednou cestou a když už tedy na konci těch dlouhých koridorů najdete klíč, objeví se někde teleport, který vás prostě k oněm zamčeným dveřím sám pošle (případně se nějakým zázrakem otevře „tajný“ průchod, kterým se stejně dostanete zpátky) a tak vlastně úplně odpadá nutnost přemýšlení nad level designem a zapamatování si důležitých bodů na mapě. Občas jsem měl spíše pocit, že hraji trochu složitějšího Serious Sama, než Quaka. Dobře, jakože aby to nebylo už moc, občas tam autoři vhodili nějakou menší spleť chodeb, v níž máte pomačkat čudlíky k otevření cesty dál, avšak Quakovská volnost se již nekonala.
Nadto ty levely ani nevypadají moc hezky a jedná se fakt jen o ty šedé/hnědé strohé chodby, nebo nějaký neurčitý mišmaš.
Se sourodostí levelů si taky autoři příliš hlavu nelámali a prostě tam naprali, co je zrovna napadlo a že už se to ke Quake stylu moc nehodí, to vem přeci čert. Takže tu máme Egyptské chrámy, Mayské zigguraty či levely s Řeckou tématikou, sem tam nějaké nudné jeskyně a Elemental Fury byl pak úplně nějaký prapodivný joke.

Hra je navíc díky overpoewered alternativnímu střelivu příliš jednoduchá (i na hard obtížnost), navíc vám hází pod nohy až přehršle munice (a to i té speciální) a lékarniček a ani před vás příliš často nestaví ta (nej)silnější monstra (která teda ale beztak padnou po pár zásazích multiraketama či menší salvě nažhavených hřebíků během chvilky).
Finální boss fight je pak fail jak hovado, nejen, že se do démonického Quake 1 universa ani vůbec nehodí, ale především vydrží jak kráva, zásahem vás vymrští přes půl mapy, při samotném souboji se třese země, čili to vypadá, že má hlavní hrdina nějaký pokročilý stupeň Parkinsonovi choroby a nadto samozřejmě zákeřní autoři nezapomněli narvat lávová jezírka, kam je zrovna napadlo, aby toho Parkinsona nějak „smysluplně“ využili.

Pravda, že několik málo levelů za to docela stálo, ale jinak imo naprosto mizerný slepenec všeho možného i nemožného s mnohdy nic moc level designem. Jakkoliv si původní Quake a první mission pack kdykoliv rád zopakuji, druhý mission pack už nikdy více, děkuji.
+13

Leisure Suit Larry in the Land of the Lounge Lizards

  • PC 60
Takže po Space Questech a King Questech jsem se pustil znovu do další Sierácké série. Musím říct, že celý Larry je ze všech sérií asi mým nejmíň oblíbeným, už jen proto že narozdíl od pohádek, sci-fi, hororů, fantasy či policejních příběhů je tohle tak nějak... o ničem.

Larry je tragéd, osmatřicetiletý panic s mrňavou postavou, prořídlými vlasy a zkaženým dechem a jednoho dne se to rozhodne změnit. A tak ho čeká noc, kdy se pokouší sbalit nějakou holku, přičemž k příšerné vizáži přidává i příšerné balící hlášky. Kupodivu na to jak je líčen v dalších dílech to nedopadne úplně špatně jedna holka ho sice ukázkově využije, obere o všechno a sváže, další si při balení vzpomene na přítele (story of my life :D) Ale jinak zvládně ojet prostitutku a na konci mu holka skočí do postele víceméně sama

A jak se to hraje? No v podstatě máte jen pár lokací (bar, diskotéka, obchod, kasino) mezi kterými projíždíte taxíkem. Ten stojí peníze a ty se vydělávají v kasinu a bacha na to, přijít o prachy znamená konec. Ve většině lokací nemáte tušení co dělat, protože i při prohlédnutí okolí se spousta věcí nehlásí (kondom), životně důležité předměty nemusíte získat, protože jsou podmíněny tím že se někdo v lokaci objeví (jablko). Je tu i pár úmrtí, pár vtípků (co probíhá při restartu, telefon na Sierra linku), ale většinou mi humor přišel dost trapný a to i když jsem hru hrál prvně někde před 100 lety. Navíc se nějakého zajímavého záběru fakt nedočkáte, i "akce" je odbytá černým čtverečkem censored.

Každopádně sérii jsem kdysi projel celou a protože tenhle díl si pamatuju nejvíce a z úcty k tomu jak je to starý a jaká to ve své době musela být pecka 60%.

Pro: Pár vtípků, pár decentních obrázků krasavic, na svou dobu odvážné.

Proti: Kraťoučké, víceméně trapné, hrát to bez návodu musí být peklo.

+13