Pro pohodlnější navigaci i přístup k pokročilým funkcím Databáze-her.cz doporučujeme povolit si ve svém prohlížeči JavaScript.

Nejlépe hodnocené komentáře

Stunts

  • PC 85
Naprostá klasika v závodních hrách. V tom jednoduchém editoru tratí tvořil nové kousky snad každý, koho znám. Můj nezapomenutelný zážitek byl najetí v obrovské rychlosti na skokánek. To by nebylo ještě tak světoborné, ale nějak se mi povedlo narazit do plotu, což mělo za následek vymrštění auta do vzduchu a do strany. Když se vzduchu dostalo auto k neviditelné bariéře kraje, stoupalo pouze do výšky, ale tak vysoko, že jsem trať snad ani neviděl. Celkově bylo auto ve vzduchu snad přes minutu. Jó, to byly časy.

Pro: Dokonalé vyblbnutí na skokáncích, editor tratí, parádní zábava.

Proti: Nic závažného.

+12

Microsoft Flight Simulator 2004: A Century of Flight

  • PC 100
Tak pro mě už asi čtyři roky naprosto okouzlující hra, mám nalétano x tisíc hodin, není nad to přistávat s boeingem 767 v Innsbrucku s pohledem na krásné hory,či letět přes karibik do Miami.Výborně propracovaná hra a adddony ve formě letadel a scenerii sou naprosto dokonalé.Opravdu sem téhle hře propadnul:)

Pro: Grafika,addony,propracovanost,zvuky

Proti: návykovost

+12

Assassin's Creed

  • PC 75
Od Assassin's Creed jsem si po shlédnutí videí velice sliboval, ne kvůli grafice, ale hlavně proto, že jsem čekal pokořitele her ze série Hitman. Bohužel tam, kde mě Hitman nutil hrát mise stále dokola, abych docílil toho, že zabiji pouze svůj cíl a vyzkoušel všechny možné a nemožné způsoby dokončení, Assassin's Creed zklamal na plné čáře. Co na tom, že se jedná o sandbox hru, kde máte jako v GTA možnost jít kam se vám zlíbí a dělat cokoliv, když hra těchto potenciálů nevyužívá. Hra dále nabízí neuvěřitelně zábavně vyvedený pohyb městem, ale pokud vám jde o tohle zkuste raději nějakou hru ze série Prince of Persia.

Jediným, co mě udrželo u této hry až do konce je příběh, pokud tedy uvažujete o pořízení, vybírejte opatrně mezi anglickou a českou verzí, protože když nebudete rozumět příběhu, budete hrát stále jednu a tutéž misi. Dle mého názoru je nejlepším důkazem repetetivnosti této hry to, že do dnešního dne stále neexistuje, a asi ani existovat nebude, žádné demo. Po projetí jediné mise v demu by totiž člověka už v plné verzi nic nepřekvapilo.

Pro: příběh, grafické zpracováni, pohyb městem a jízda na koni.

Proti: REPETETIVNOST, špatně strukturované menu.

+12

Gears of War

  • PC 100
Gears of War je pro mě nejlepší hrou svého žánru. Jen co jsem jí nainstaloval, projel jsem jí celou na jeden zátah a druhý den jsem pokračoval na vyšší obtížnost. A možnost hrát multiplayer jak proti sobě, tak v kooperativním módu zaručuje, že při ceně necelých 400,- se jedná o výbornou investici.

Díky tomu, že běží na Unreal 3 enginu vypadá skvěle. Akce je intenzivní v celém průběhu hry, a úplně člověka pohltí, takže zapomene, že jde stále jedním jediným koridorem. Příběh je výborně napsaný, i když se o GoW univerzu moc nedovíme, charaktery uvěřitelné a kamera ve videích na filmové úrovni.

Pro: intenzivní akce, grafika, filmová kamera, kooperativní multiplayer.

Proti: linearita, krátkost.

+12 +13 −1

Master of Orion II: Battle at Antares

  • PC 95
Dotažená strategie po všech stránkách. MoO2 byla hra, kterou jsem hrál nesčetněkrát, zkoušel jí rozehrávat za různé rasy a užíval si jejich výhod a nevýhod. Design lodí a jejich výbava byli famózně řešeny, každá loď měla nějaký prostor a vy jste do něj mohli narvat co se vám zamanulo (a co se tam vešlo :D ). Díky tomu každá loď byla unikát a měl jsem takto řešené pomocné lodě na obranu, tak jako extra silné útočné flotily. Stavba na planetách též byla vylepšena a potkat Antarany a nebýt připraven se rovnalo peklu. Galaktická rada a jejich politika taky byla zábava a různé pohromy, které jsem četl ve zprávách, co se kde stalo se mi zamlouvali pouze do té doby, dokud se neobjevili na mých planetách. Pak už sledovat zprávy tak zábavné nebylo :). Vynalézání též bylo řešeno velmi šikovně (rozdělování vědci / pracovníci bylo řešeno jako v Civilizaci) a věcí a technologíí, co jste mohli vynaleznout, bylo obrovské množství. Prostě, tahová strategie jako řemen. Ve své době ojedinělá hra.

Pro: Tahový systém, široké možnosti vědy a diplomacie, systém bojů, Antarani.

Proti: Nic výrazného.

+12

Portal

  • PC 90
Portal mě jako hra velice příjemně překvapil. Člověk by řekl, že v dnešní době už nebude inovace, že všichni vývojáři budou slepě plnit příkazy z vrchu, jen aby se toho co nejvíc prodalo. Portal je skvělím příkladem, že toto tvrzení není pravda. Hrátky s portálama jsou opravdu užasné, ještě teď si živě vybavuju, jak jsem se honil za vlastním zadkem nebo 10 minut v kuse propadával stejnou dírou, abych splnil achievment :D. Stejně tak si pamatuju na skvělé hlášky Gladosu a její poslední písničku (Still Alive). Tak jako námět se mi líbí i příběh, který se dobře nabourává do Half-Life a dělá si vrátka pro případné pokračování i pro skloubení Portalu do Ep3 popř. HL3. Výrazným negativem hry je však její nevyužitý potenciál a krátká hrací doba. Ale i přes to je to jedna z nejoriginálnějších her, co jsem hrál a těším se na pokračování.

Pro: Hraní si s portálama, Glados a její písnička, příběh

Proti: Hrací doba, málo oficiálních map

+12

Painkiller

  • PC 80
Ano, Painkiller, ta hra, u které jsem kamarádům ukazoval, jak sadistickej umím být, když mám v ruce něco jako sekačku na trávu a přede mnou běhají tupí a mrtví mniši a kostlivci a podobná havěť, a já z nich dělám guláš. Stejně tak jsem si zalíbil kolíkomet s cheatem na nemizení nepřátel, takže jsem si z krásné místnosti v kostele udělal výstavu propíchaných mrtvol, které jsem nakonec tak jako tak sekačkou rozsekal.
Painkiller jsem dohrál jenom díky bossům, kteří vždy stáli za to, jinak hra samotná už mě po několika misích přestala bavit. Poprvé je docela legrace dívat se na tu spoušť, ale když to stejné děláte po 30, už to není taková zábava. Nicméně tu osmdesátku sem šoupnu, protože je vidět, že ta hra si na nic nehraje, nikdo nesliboval super promyšlenej příběh a miliony inovací. Je to oldschool střílečka, ve stylu prvních Doomů a na zabití nudy funguje výborně.

Pro: Přibodávání, rozřezávání, střílení, zmrazování, rozstřelování, upichování nepřátel... no dobře, i ti bossové

Proti: Po chvíli stereotyp a nakonec nuda

+12

Assassin's Creed

  • PC 60
Assassin Creed jsem dohrál před cca 5 minutama. Co se mi na hře líbí je rozhodně příběh, který sice není podán nějak extrémně ohromujícím stylem, ale zaujal mě. Konec hry, když vynechám moderní dobu, se mi líbíl a to velice. Po procitnutí a prohlédnutí znaků na zdech a podlaze a následně nic nedělání, nikam nevedení opravdického konce, mé nadšení opadlo, ale konec příběhu kromě tohoto se mi líbíl velice. Kůň je ve hře téměř zbytečný, samožrejmě jsem se nechal přesunout v paměti předka tam, kam jsem potřeboval, než abych jezdil stále dokola stejnými lokacemi. Boje jako takové jsou lehké, jakmile člověk získá cit pro to, kdy má z útoku protivníka provést protiútokem jeho eliminaci, téměř není co řešit. Běhání po střechách super, město ale vypadá víceméně vždy až moc uniformě, stejně. Interakce s okolím je téměř nulová. Celkově ale hru hodnotím nadprůměrně, příběh mě zaujal, boje jsou velice atraktivní, byť jednoduché, pohyb hlavního hrdiny výborný. Co hodnotím na hře na výbornou jsou jednotlivé vraždy. Pokaždé jiná, pokaždé originální, pokaždé zábavná část hry. Škoda, že to samé se nedá říct o vyšetrováních. Každopádně, doporučuji.

Pro: Grafická stránka, zábavné boje, zajímavý příběh, atraktivně řešené vraždy hlavních padouchů.

Proti: Hra vykrádá sama sebe, neustále se opakující nápady, nelogičnosti v podobě altánků na střechách.

+12

Anachronox

  • PC 90
Na Anachronoxu mi vadí spoustu věcí. Autoři jako by se celou tu dobu vývoje nemohli rozhodnout, jestli hra bude vážná nebo komická. Stejně tak nejasně působí svět Anachronoxu, ve kterém je splácáno všechno možné, včetně fantasy-like prvků. A k tomu navíc není hra příliš user friendly. (Příklad za všechny – Když potřebujete parťáka, který s vámi právě není, tak musíte zpět k lodi, s ní odletět na jinou planetu a tam dojít do hospody, kde ostatní členové party zevlují. A pak zase celou cestu zpět.)

Jenže Anachronox mě i přes to všechno pohltil. Má svou poutavou atmosféru, zajímavě vyprávěný příběh, perfektní postavy, dobré nápady a úžasnou rozlehlost. Prostě parádní RPG.
+12

Syndicate

  • PC 80
Hra, na kterou se hned tak nezapomíná. Na rok 1993 obsahuje opravdu slušnou (byť stále se opakující) grafiku. Celkem solidní obtížnost, spoustu zbraní a hlavně fungující koncept zabírání území pomocí diverzních akcí. Kyborgové a jejich vylepšování jsou zde hlavní "atrakcí". Vyšším druhem v hejnu plebsu. Fragilní civilisty ovšem nebylo radno střílet - ubíralo to peníze.
Nicméně celé to není jen o grafice - to by bylo až příliš laciné. Náplň úkolu bylo tím, co Syndicate nejvíce pohánělo. Infiltrace, vraždy, diverzní akce. Vše bylo nutné dobře naplánovat a cest často bylo více. Proč například riskovat přímý střet, když často stačilo "cíl" jen srazit autem?
Trochu bych se ale ohradil proti poslední misi, která opravdu nebyla žádný med.

Pro: Grafika, atmosféra, celkový koncept

Proti: Slabší ozvučení, ale co v roce 1993 čekat?

+12

Teen Agent

  • PC 75
Ve své době byl Agent Mlíčňák výbornou adventurou. Výborné hlášky a humor typu, když jsem kliknul na jednu vránu, a Kevin řekl "Ta je nebezpečná jako Jackonovo Dangerous", poté kliknu na druhou a hláška "Ta je nebezpečná jako Roxetťácké Dangerous" me opravdu pobavila. Podobných slovních hříček, nebo i humoru kresleného, je hra plná. Grafika příjemná. Hrálo se to prostě dobře, jedna z her mého mládí.

Pro: Grafika, humor, ulítlost.

+12

Wolfenstein 3D

  • PC 100
Jelikož Wolfensteina považuju za hru, která po všech stránkách exceluje - ať už mám na mysli geniální 3D stylovou grafiku, ovládání, zbraně, nepřátele, tajné chodby, hlášky, zvuky, HRATELNOST a ZNOVUHRATELNOST (minimálně pětkrát hru projetou mám), stylizaci či atmosféru a nevím, co ještě; prostě všechno, nemůže to skončit jinak než plným hodnocením. Vedle prvního dílu Heretica se jednoznačně jedná o to nejlepší, co jsem kdy v žánru her viděných z prvního pohledu hrál.

Pro: ikonka ukazující zdravotní stav B.J.-e

Proti: průkopník čítování > ILM

+12 +16 −4

Need for Speed: Underground

  • PC 85
Jeste nez sem tudle hru hral,tak kazdy rikal jak to hral cely den a nemohl se od toho odlepit....sem si rikal ze zrovna auta a tak pritahnout a nejak sem tomu neveril.Ovsem jake bylo me prekvapeni po nainstalovani:).Byla to prvni hra sveho druhu co se tyce tunningu,mestskych zavodu atd...Tuneni,kupovani aut,barveni s ruznymi motivy to vydrzelo opravdu dlouho.Super mestske zavody,ale myslim,ze nejvetsi inovace(a co me opravdu nejvice bavilo) byly dragy.Nikdy nebylo jasne jestli vas nahodou ze strany nevezme vlak,nebo zadrete motor,ci nejaka kolize,taktika v pouziti nitra,sice snadne ale zato intuitivni ovladani.Opravdu vyborna zavodni hra.A abych nezapomel....vynikajici hudba(ikdyz v te dobe niggove se mnou mavali:D-to sem byl este mala lamka,ale i tak....)

Pro: dragy,tunning,mestske zavody,navykove v tehdejsi dobe

Proti: navykove v tehdejsi dobe:o)

+12

Diablo II: Lord of Destruction

  • PC 100
Toto je hra her.Nic lepšího jsem snad opravdu nehrál.Odehráno,tak 2-3 roky s přestávkama.Zahrané všechny charaktery.Dokonce se tato hra podílela na volbě jména mého psa.Nezabývám se tím jestli je to RPG,či ne,je to prostě rubačka statisíců kreatur a honba za novými itemy,což žene člověka dál a dál,až zjistí,že je třeba 1:00 ráno
+12 +13 −1

Iron Storm

  • PC 80
Neviem čím to bolo, ale Iron Storm ma zaujal. Dobrá atmosféra, nepriatelia sú vcelku inteligentní. Taktiež by som vyzdvihol rôznorodosť prostredí. Škoda len niektorých chýb, ako napríklad chýbajúci ukazovateľ úloh, vďaka čomu poriadne neviete, čo máte urobiť.

Pro: atmosféra, AI, prostredia

Proti: bugy, občasná dezorientácia

+12

Beyond Good & Evil

  • PC 95
Tedy, abych se přiznala, i přes všechny klady, které tahle hra má, jsem ji nedokázala dohrát. Jsem totiž malinko cholerik a zničení posledního bosse bylo nad mé síly. Ale i tak snad můžu říct, že BGE je hodně povedená, originální hra. Třeba právě ono zmíněné fotografování - jednoduché, ale zábavné a neotřelé. A taková je celá hra (tedy, není přímo jednoduchá, viz třeba zrovna ten závěrečný bossák ;)
+12

Warcraft III: Reign of Chaos

  • PC 60
Další díl ukázal, že Blizzard dělá i hry totožné jen s daleko odpornější grafikou. Kampaň překvapí snad jedině tím, že vůbec ničím nepřekvapí. Arthas-Kerrigen se časem přidává na stranu zerg-nekromantů. Povrch jejich "základny" naštěstí není fialový. Už by to asi byla příliš velká podobnost.

Autoři předem dokázali rozšířit blud, že jednotky sestavené z obalů od krabicového mléka vypadají komixově. A hle, povedlo se!

Spoilery - Hlavní hrdina prvních kampaní podléhá své temné stránce snad tím nejvíce klišoidním způsobem - pomsta. A to dokonce takovou rychlostí, že už od prvních misí není pochyb, že nemá všech pět pistolníků pohromadě. Aby nevybočoval, tak obdobné gumy jsou i ostatní "hrdinové".

Tuhle hrůzu kampaně za lidi má zachraňovat technicky výborně zvládlá animace s naprosto otřesným obsahem. Prázdnou ulicí hlavního města jde drsňák v černé zbroji. Na každou stranu z ní kouká minimálně jedna lebka. Někdo mu dláždí cestu růžemi, ale čert ví kdo. Jde přece jen o efekt. Tatínek už čeká na konci v hradu bez stráží, kam si jeho mazánek přitáhne prokletý obouručák. Pomalu se došourá až k němu, probodne ho a pak se pravděpodobně zase odšourá pryč. V animaci neviděné stráže měly pravděpodobně rozkaz držet pozici. Tak jí držely jak ve Žvahlavovi od Monty Pythonů.
Vykresluji jen první kampaň. Snažil jsem se vydržet i další, ale někdy ke konci nekromantských jsem s tím flákl. Vím, pak celý svět zachrání orkové... :-)

Závěrem - nekromanti se už těší na vaše geny!

Pro: Nemusím to kupovat a už ani hrát

Proti: Grafika, příběh, jednotky, hrdinové a jiné věci, které chválí ostatní

+12 +25 −13

Deus Ex

  • PC 70
Well, tak co s tebou... Začátek naprosto skvělý, pak to jde celkem z kopce. Hmm... Z očekávaného RPG téměř nic nezbylo (resp asi stejně jako v Jedi Academy bo Jedi Outcast). Možné odlišné cesty se povětšinou zase vrací do jediné příběhové linie. Hlavní hrdina inteligence zrovna nepobral. Hackováním cizích počítačů v UNATCO se leccos dozvíte ještě před dějovým zlomem, nicméně JC na to nereaguje. Naopak zůstává stále stejným troubou.

I tak je ale začátek perfektní. Jen škoda, že se z toho časem stane celkem běžná akce, kde si můžete vybrat tak leda zda půjdete vlevo či vpravo (všechny cesty samozřejmě vedou to téhož "Říma"). Tím se dostáváme k sterotypu a nudě. Pravděpodobně největším zklamáním pro mě byly rozhovory, které zrovna mnoho k "vyřádění se" nenabízí. Zvláště, když hrdina je i přes vyhackované informace stále stejným snadno manipulovatelným panákem. S tím kontrastuje velmi slušný závěr (závěry), kdy konečně hrdina taky o něčem doopravdy rozhoduje.

Umělá iteligence taky mohla být o něco lepší. Alespoň po žebřících mohli ti vojáci umět šplhat. Vypadá to blbě, když je párkrát trefíte, pak se stáhnete a dotyční se s povzdechem "...asi krysa" opět začnou dloubat v nose. Rovněž tak dokud ještě máte nějakou základnu, kam se vracíte, tak by v ní alespoň mohli zůstávat věci, které odložíte. Zvlášť ve vaší vlastní kaceláři. Ale jinak hudba, některé lokace (bohužel opravdu zejména počáteční) no a občas i děj (-záporáci!) dobré.

P.S. Abych nezapoměl. Ty závěrečné "animace" - to je fakt trapas. Ne že bych si na nich nějak potrpěl, ale ta cca minuta (x3) je naprosto neuspokojivá a málo vypovídající o důsledcích hrdinova rozhodnutí.
+12 +20 −8

Hellgate: London

  • PC 65
Prvá hodina hrania celkom zábava, potom prudko nasleduje konštantná nuda, ktorá je svojim poňatím podobná tak Diablu, ako je to najviac možné. Jediný rozdiel je v 3D zobrazení. Dokonca ani filmečky medzi kapitolami nie sú natoľko zaujímavé, aby hráča držali pri hraní (tak ako to bolo v prípade druhého Diabla). Veľká škoda, že hrateľnosť tejto hry je postavená na rokmi prekonanom koncepte vybíjania stoviek monštier, opakujúcich sa úlohách a neschopnosti vymyslieť čokoľvek nové. Obávam sa, že lepšie to už v tejto hre nebude - skrátka cesta od jednej stanice k druhej, stále s rovnakými úlohami. Dokonca ani to prostredie nie je nijak pestré a zaujímavé.

Pro: aspoň chvíľu zaujímavý setting postapokalyptického Londýna

Proti: klon Diabla, repetitívna hrateľnosť, opakovanie sa úloh, po veľmi krátkom čase hrania zakrádajúca sa nuda

+12

The Elder Scrolls III: Morrowind

  • PC 55
Morrowind mohla být v rukou rozumého lead designera celkem cool hra, ale to by její decentní kvality nesměly být roztahány na území přibližně o velikosti Sovětského svazu - z kvalitní a drahé kůže natáhnuté na skřipec, aby byla delší, taky dostanete po zásluze jen paskvil. Asi nemá cenu dodávat, že je to ryze můj osobní názor, ale nejzábavnějším elementem pak zůstávají malé milé věci dotvářející (nebo spíš vytvářející?) svět Morrowindu - hledání různé fauny a flóry, brození se deltami řek za účelem slídění po rozsekaných pirátských korábech, objevování kobek (ale už NE otevírání jejich zpravidla nudného obsahu) atd atd. A knihy, knihy do ruky vůbec nebrat. Suma sumárum jde sice o desítky hodin potenciální zábavy, ovšem s tvrdě dekadentní tendencí.

PS: designér dementního Vivecu by za trest už nikdy neměl byť jen sáhnout na žádnou formu RPG projektu. Nebo pár století válet kámen místo Sisyfa. Nebo obojí.

PPS: i těch mrzkejch 60% pro mě téměř ve všem stačí na sequel Oblivion. Kdyby se stalo něco tak politováníhodného, že bych se stal skalním TESařem, dovedu si představit, že bych autory za osekání (sic roztahaného, ale pořád ještě) RPG do akční podoby z duše nenáviděl.
+12 +16 −4