Pro pohodlnější navigaci i přístup k pokročilým funkcím Databáze-her.cz doporučujeme povolit si ve svém prohlížeči JavaScript.

Nejlépe hodnocené komentáře

Rome: Total War

  • PC 90
KLADY:
+ Perfektní taktické orgie
+ Zábava na dlouhé týdny (popřípadě měsíce: Jednou z nej. předností RomeTW je slušná znovuhratelnost)
+ Historie "vykládaná" zábavnou formou (je přeci jen záživnější přímo se jí zúčastnit a třeba ji i změnit, než se "nudit" v hodinách dějepisu) - a ne, hnidopichové se obtěžovat nemusí, vím, že to není žádná virtuální exkurze do antického světa ve vší přesnosti... leč rozhodně si z toho něco odnesete a leckdy to může být i více, než z hodin dějáku - smutné, ale faktické:)
+ Velké množství nastavení, měl by to zvládnout legionář, centurión i Caesar:)... I když, pravda, zas tak těžké to ani na "těžké" není. Vlastně, je to spíš mínus.
+ Proslovy generálů (minimálně první dva tři dny vás to bude bavit.. pak budete spíše čekat na nějakou novou větičku)
+ Správní/vládní složka hry na velmi slušné úrovni, třebaže se jedná o primárně bojově zaměřenou gamesu
+ Zvuk a Hudba
+ Vlastnosti generálů!

ZÁPORY:
- Občas trošku stereotypní
- Nízká rozmanitost senátních misí
- Diplomacie mohla být propracovanější - všechny národy se zde chovají úplně stejně a často i nesmyslně - proč vás proboha napadne usmolená hrstka nepřítele i přesto, že: 1. Má dvě tři zabraná území a vy 20, 2. Nemá žádného spojence a vy jich máte několik, 3. Nejste na jeho území ani na území blízkém jeho, 4. Útočníci jsou i podle počítačové projekce sil armád slabší.. Na nejvyšší obtížnosti:((.. proč raději nejednají skrze diplomacii a nepokusí se vás, třeba za finance nebo území, přemluvit ke spojenectví.. škoda
- Pro někoho možná stárnutí generálů, které je sice realistické, ale moc nepotěší, když vám pojde dlouho šlechtěný bomber.. mně to ale nijak zvlášť nevadilo. Vysokou obtížnost mám rád a pokud vám desetihvězdičkový vojevůdce exnul na nepřátelském území před rozhodující bitvou, užil jsem si oné náročnosti dost a dost :)
- Obtížnost i při nejtěžším nastavení stále nedosahuje úrovně, která by po několika bitvách a zjištěních, jak se počítač (stále stejně, stejně hloupě) chová, představovala výzvu. Jste pak vlastně rádi, když vaše malé, slabé vojsko s neschopným vojevůdcem napadne z několika stran početně mnohem silnější nepřítel.. Podle mě byste si na "very hardu" měli v takové situaci povzdechnout, pokřižovat se a prohlásit, že "jste v prdeli".. a pak možná, při slušné dávce štěstí a především díky bezchybné strategii vyjít vítězně se zbytečkem armády... V Rome:TW jsou však tyto momenty po pár dnech hraní skoro jediné (mluvím stále o nejvyšší obtížnosti), jež vám rozproudí krev a donutí vás se trochu snažit.

CELKOVÉ HODNOCENÍ:
Jedna z nejlepších her daného žánru. Chyb si příliš nevšimnete, dokud vás bude Rome bavit (což bude jistě velmi dlouhá doba), štvát vás začnou až potom:) Od dob Shogunu velký skok kupředu, přesto je co zlepšovat - ne že by někdy nebylo...
+12 +14 −2

Daikatana

  • PC 75
Povedená hra (až na slabší první část), s technicky průměrnou grafikou, některými velmi dobrými nápady a povedeným level designem.

Problémem jsou chyby ve hře, slabá první epizoda, debilní způsob zlepšování vlastností Daikatany - tím mám na mysli to, že pokud zabíjíte Daikatanou, zlepšuje se pouze ona, nikoliv vlastnosti hlavní postavy - ovšem to trvá i v případě, že je Daikatana maximálně vylepšená... Což vyloženě potěší.

Parádní jsou 2 a 3 epizoda, sidekicks (kupodivu až tedy na chyby dost povedení, obzvlášť na svou dobu), zlepšování vlastností a Daikatany.

Pro: Design úrovní, sidekicks, RPG prvky (zlepšování statistik a Daikatany)

Proti: Zlepšování Daikatany, design nepřátel, závěrečná část hry

+12

Crysis Warhead

  • PC 75
Warhead je oproti svému předchůdci přímočařejší a akčnější, což uvítají příznivci frenetické akce, ale pokud oproti rambo stylu preferujete styl záškodnický, může to zamrzet. Na příběh je kladen větší důraz a je velmi pěkně zasazen do kontextu děje Crysis, ale je to pořád akční béčko a některé scény působí opravdu trapně. Ona béčkovitost je ale vlastně vyvedena velmi pěkně a někdo se v ní může docela dobře rochnit.

Mise krom toho, že jsou velmi lineární, jsou navrženy pro dojem atraktivity, ať už náplní, či grafikou. A třeba dodat, že tenhle přístup docela funguje. Ochrana džípu obrněným transportérem, nebo často zmiňovaný vlak, jsou sice svou podstatou naprosto tupé, ale příjemně se hrají a vybuchuje tam spousta věcí, což je fajn ;) (Jen fyzika vaší postavy se na vlaku chová naprosto nesmyslně - člověk by čekal že takové věci ten engine kurvit nebude)

Graficky nejpovedenějším úsekem budou patrně doly pro jejich detailnost zpracování a estetičnost. Kulervoucí lokace ve stylu vnitřku emzácké lodi z Crysis se tentokrát ale nekonají. Zaujala hudba, která je příjemně patriotsky drsná a dokonce mě to ani nesralo. Někoho by mohla mrzet herní doba, která je cca 6 hodin, ale beru ji jako přijatelnou. Přežil bych v klidu i další hodinu nebo dvě, ale alespoň je Warhead na rozdíl od Crysis celkem normálně zakončený.

Optimalizace. Všude tvrdí, že Warhead byl znatelně optimalizován, to ale potvrdit nemůžu - osobní zkušenost je taková, že při stejném nastavení (Very High / Enthusiast) dostávám zhruba stejné fps - někde vyšší, jinde nižší. Poměrně často jsem si také všímal doskakování textur, atp.

Ke grafice si dovolím tak trochu mimo téma takovou poznámku - jakkoliv je CryEngine2 technicky pokročilý, džungle v něm prostě vypadá docela blbě. Nechápu lidi, kteří nad tímhle slintají blahem. Ano, je to detailní a realistické (když pominu jak otřesným způsobem se dneska napodobuje pohyb listů ve větru - zkuste pozorovat vegetaci když stojíte na místě), ale z estetického hlediska je většina těhle džunglovitých lokací naprosto nezajímavá.
Celé tohle nadšení mi docela připomíná slintání nad 3D hrama pro mobily - jsou hnusné jak řiť, ale jistá sorta lidí nad tím slintá blahem, protože 3D je technicky "vejš".

Celkově vzato je Warhead lepší akcí než jakou bylo Crysis. Autorům se podařilo téměř vymýtit hluchá místa nahuštěním zajímavých úseků k sobě, variabilitou prostředí i hratelnosti. Hodnotím 75. Crysis jsem hodnotil stejně, Warhead má ale podstatně blíž k 80 a prakticky mu toto hodnocení uniklo jen o pár zdánlivě nepodstatných detailů. Hra mě mile překvapila a docela jsem zvědavý na příští díl.

Pro: vylepšení mechanismů proti prvnímu dílu, zajímavé a zábavné mise, větší důraz na příběh

Proti: pár slabších úseků, občas až trapně béčkovité

+12 +14 −2

Crysis

  • PC 85
Konvenční střílečka s průměrným příběhem, překvapivě zábavnou hratelností (díky nanoobleku) kterou z lehkého nadprůměru pozdvihává !!!naprosto neskutečná ultra-mega-hyper-giga!!! grafická stránka. Pokud na to máte HW. Já mám a všechny ostatní hry oproti tomu zpětně vypadají jako kozí prdel. To se prostě nedá Crysis odpárat, byť mi na grafice tolik nesejde. Tady je to ale takový pokoukání, že za to nahazuju 15% navíc.

Pro: GRAFIKA, nano-suit, možnost vypráskat celou základnu v pokročilé fázi hry holýma rukama, level Assault

Proti: docela stereotyp, slabá tanková bitva, vševidoucí helikoptéry, slabší začátek

+12 +14 −2

Warcraft III: Reign of Chaos

  • PC 85
Warcraft III není hra okamžiku. Pravé dozvuky válečné vřavy ale přišly až několik dní po závěrečných titulcích, když jsem si uvědomil, jak moc propracované ty hry Blizzard má. Ne z formálního, ale z obsahového hlediska se před námi rýsuje vynikající zážitek. Příběh sice není tak brilantní, jak se může zdát (a je v něm vaty až běda), zároveň však dokazuje, že samotné hraní jedné blizzardovské hry je pouze malým střípkem do velké skládanky, skutečné extáze dosáhnete hraním všech souvisejících her za sebou - takže pokud vývojáři plánovali předem vydat World of Warcraft, kde se součástí tohoto vesmíru stanete snadno a rychle, spokojeně si s mým názorem můžou podat ruku a zkontrolovat obsah své peněženky.

Vlastní hra či editor světů nestojí příliš za řeč, po několika zkušenostech omrzí, zato kampaň přináší velký zážitek. Chytře kloubí hráčskou nenažranost s napětím z neznámého, takže na své si snad přijde každý. Ta lidská navodí dojem lehké strategie po děti, nemrtvá obrátí misky vah na opačnou stranu, někdy až moc tvrdě, orksé mise jsou dokonale vyvážené, na několika místech i hezky napsané a kampaň za temné elfy připomene lidské začátky, na triviálnost soubojů můžete ale zapomenout. Blizzard lákal i na filmová videa, ano, všechny berou dech, zároveň mi však do komiksového stylu Warcraftu neseděla a byla zatraceně krátká, to je ale jenom malá výtka, měli jste mě vidět, jak jsem hledal po skončení nemrtvé kampaně na zemi čelist.

Ostatní chyby jsou zanedbatelné a nepodstatné. Emocí jsem si v kombinaci s Frozen Throne odnesl vrchovatě. Vyloženě zklamán nejsem s žádným bodem. Ale na druhou stranu, po většinu času jsem ani nešílel. Asi stárnu.
+12 +14 −2

Far Cry

  • PC 90
Jack Carver je pro mě nezapomenutelný herní hrdina. Je to sice dokonalý prototyp obyčejného drsňáka a bouchače, ale artwork z obalu hry na mě nějakým záhadným způsobem zapůsobil a navždy si jej zapamatuji. Artwork samotný jinak celou hru vyobrazuje dokonale: voda, palmy a sluníčko, bohužel ale se samopalem v ruce. Graficky nejdokonalejší hra do loňského vydání Crysis, ovšem technologie bohužel dost převažuje nad kreativitou samotných artistů. Co ale chtít po precizních a strojených Němcích, kteří si všechno navíc žehlí naopak velmi vysokou kreativitou designérskou a především programátorskou (AI). Všechno dobré se tak nějak nejvíce skloubilo na začátku celé hry v levelu s lodí, kde ještě nestřílíte růžovoučké mutanťátka, nýbrž normální lidi. K dispozici máte veškeré dopravní prostředky a spoustu alternativních cest + se dočkáte monstrózního skoku na malý gumový člun nebo "velkolepého" zakončení celé mise. Jinak klasická "komplexová" střílečka s hromadou maličkých zlepšováků žánru.

Pro: Grafika, tehdy netradiční design, AI, malé zlepšováky FPS žánru (rogala, stacionární zbraně, zajímavé možnosti HUDu)

Proti: Mutanti, Krieger, nechali to zfilmovat Uwe (filtra) Bolla :-)

+12 +13 −1

Chicago 1930

  • PC 85
Zábavná hra, která mne chytla. Hezký, detailní design úrovní, vtip, dabing, hudba. Videa jsou hnusné.
Co si budeme namlouvat, nejedná se o žádno špičkovou hru, ale dobře se na to kouká, dobře se to poslouchá a některé mise je opravdu těžké si rozplánovat tak, aby byla úspěšná. Musím dodat, že kampaň za policii je 2x těžší než za Mafii.
Pokud jste nehráli a chcete vtipnou hru na pobavení, vřele doporučuji.

Pro: Vtip, dabing, pěkné detailní lokace, mafiánská tématika

Proti: Nevyvážená obtížnost.

+12

Commandos: Behind Enemy Lines

  • PC 95
Na comandos se tehdy krásně koukalo. Originální, těžká hra, přejet ji nezvládne každý. Hra přišla s novátorským konceptem, nejlepší bylo, že se dalo dát vojákům tu výseč aby bylo vidět, kam koukají. Hra se dočkala stejně dobrého pokračování a dobrého, ale ne světoborného, pokračování ve 3D.

Pro: Hezká grafika, originální

Proti: Těžké

+12

Fallout 3

  • PC 75
Tak jak to dopadne, když licenci na jednu z nejlepších her, dostane do rukou partička z Bethesdy? Jako když banda psychopatů vtrhne do vašeho perfektně nadesignovaného bytu a začne vám ničit věci, tahat tam svoje krámy, různě přesouvat nábytek a sem tam něco pomazávat svými výkaly. Takové jsou pocity z Fallotu 3 jako z pokračování prvních dvou dílů. A jaké jsou pocity z Falloutu 3 jako z obyčejné hry? Celá hra stojí na opravdu povedeném prozkoumávání světa a soubojích. Ten zbytek jako zábavné questy a zajímavé postavy prostě Bethesda neumí.
+12 +17 −5

Daikatana

  • PC 75
Jakoby John Romero věděl, pro koho Daikatanu dělal. Neboť jde o nesmírně propracovanou a komplexní střílečku, že upřímně nechápu, proč se na ni celá herní veřejnost v době vydání vykašlala a tím de facto předurčila osud, který tuto hru potkal. Tehdejší hype a oznamování novinek na Internetu, v časech jejího vývoje, jsem nezažil a proto se zmiňuji jen o tom, jak na mě tato FPS, s mnoha prvky her ze staré školy, zapůsobila. A to po mnoha letech od jejího vydání, nikdy dříve jsem s ní neměl tu čest. Ničím jiným ani Daikatana není, jen čistokrevnou střílečkou vzdávající hold klasikám typu Qukae/Hexen/Heretic.

Zatímco první epizoda v Japonsku byla nesmírně temná, těžká a frustrující, tak v epizodě druhé už tomu bylo naopak. Díky relativní jednoduchosti, světlosti a osvěžující hratelnosti, pramenící z nových zbraní, nepřátel a prakticky všeho ostatního. Třetí z epizod byla opět o něco tužší, ale stále šlo o parádně zpracovanou a situovanou pasáž. Poslední čtvrtá epizoda v San Francisku na tom byla zábavou zhruba akorát, zbraněmi mě ale nijak neoslnila. Což mělo jediný důvod, můj meč, jenž byl v soubojích rychlejší a efektivnější, než většina střelných zbraní v této kapitole. V jednotlivých úrovních pramenila obtížnost z omezených možností ukládání a neustálé nutnosti s sebou vodit kolegy. V praxi se to projevovalo tak, že v průběhu hry bylo potřeba hledat ukládací kameny. Ty byly přitom mnohdy nevyváženě rozmístěny, na řadě krkolomně položených místech. Takže se nejednou stalo, že jsem měl jeden z těchto červených kamenů na dohled a šel si pro něj. Zrovna mě ale někdo přepadl, omylem jsem spadl a podobně, já si nestačil uložit a následoval game over. Následná pokažená nálada z představy opakovaně procházet tentýž úsek znovu, mi způsobovala mnohokrát frustraci a hru mi nezbylo, než vypnout a vrátit se k ní později.

I přes popsané nepříjemnosti byla Daikatana ale skvělá, k čemuž přispívaly i časté a propracované sekvence. Několik poznatků z její opatchované verze, jak si šlo výrazně ulehčit hraní. V první epizodě stačilo mnohé roboty udolat holýma rukama, když byly někde za rohem, dveřmi a podobně. Na omezené ukládání šlo několikrát vyzrát následovně: V rámci mise jsem procházel tam a zpět do předešlé úrovně. Tak se mi přepsala poslední uložená pozice a hra se uložila. Při tomto postupu bylo vždy nezbytné se, po vyčištění části úrovně, jen vrátit na začátek, takže byl-li se mnou kolega, čekal na mě na startu úrovně. A já ho tak nemusel ze zmíněného důvodu neustále brát s sebou. Stručně řečeno, nejlépe se mi hrály druhá a třetí epizoda. Z důvodů čistě nostalgických, připomněly mi totiž dvě starší klasiky, Hexena 2 a Rune. Jak známo, tyto hry se odehrávaly ve středověku a nejinak tomu bylo i ve zmíněných epizodách Daikatany. Mám zkrátka raději procházení úrovní v různých středověkých kulisách. V této střílečce od Iom Stormu jsem si ze zbraní oblíbil hlavně používání disku a meče Daikatany. Prvně uvedená zbraň byla mým neocenitelným pomocníkem ve druhé epizodě ze starého Řecka a druhá zbraň našla, z mého pohledu, nejlepší uplatnění v zasněženém Norsku ve třetí epizodě. Při hraní jsem samozřejmě neopomenul i ostatní zbraně z nabídky, jako různé kuše, kladiva, magické zbraně a v epizodách 1 a 4 i různé moderní pistole, granáty a brokovnice. Už ale nebyly tolik preferované jako ty dvě ve zmíněných epizodách.

V dnešní době, kdy už žádné střílečky ze staré školy nevychází a redakce Levelu považuje za FPS kde co, včetně Strike Force a Sniper Elite - zdůrazňuji, že nejde o čistokrevné FPS, bylo pro mě hraní této Romerovy hry velkou výzvou. Která mi dávala vzpomenout na doby dávno minulé a poskytla mi nesčetně hodin u ní strávené. V jednom totiž současné FPS oproti těm starým zaostávají, herní délce. Nikdy jsem nebyl příznivec her s pouhými pěti hodinami pařby na jeden zátah, a i proto k této hře z roku 2000 vzhlížím s respektem a nemám jediný důvod ji nesnášet, jako skoro každý, kdo si kdy zkusil alespoň její demoverzi. Děkuji tímto tvůrcům Daikatany za její stvoření, a že jsem měl možnost si ji zahrát. Dále redakci mého oblíbeného plátku o hrách patří také dík, a to za její umístění na DVDčko v čísle 93 – 10/2002.

Pro: Druhá a třetí epizoda, na dnešní poměry slušná délka a hodně tuhej souboj s bosem na konci.

Proti: První tři úrovně ve hře, nutnost v průběhu hry vodit a ochraňovat sidekicky, nemožnost neustále ukládat a z toho pramenící frustrace z častého opakování několika herních pasáží.

+12

Chaser

  • PC 80
Nedoceněná střílečka která nebyla vůbec špatná. Na české respektive slovenské poměry jde o dobře zvládnutou FPS. V níž je nutné občas zapojit i mozek, což má sice za následek časté bloudění. Mě ale vůbec nevadilo. Dle některých právě tahle vlastnost způsobuje to, že nejde o střílečku ale chodičku. :) Jenže s tím nesouhlasím. Neboť měla rozlehlost hry a její náplň své opodstatnění v kvalitně podaném příběhu a i celkově se mí líbila, díky rozmanitým misím, víc než jiné zahraniční střílečky obdobného typu, např. Red Faction.
+12 +13 −1

Counter-Strike

  • PC --
Hrál jsem nesčetněkrát na LAN párty. Zde souhlasím s Pipboyem, hru kazí Terminátoři a Supermani, kteří se trefí naprosto vším, vždy, všude, do všeho, na jakoukoliv vzdálenost a znají mapy po slepu. Jinak by to byla docela dobrá odreagovačka, ale tímto se CS degraduje na výplach mozku, v mých očích roven demenci zvané Travian. Nebudu hodnotit CS čísly, zbytečně bych snižoval celkový průměr hodnocení, protože bych jí musel dát tak 20%.. A to za naprostou výplachovost a neoriginalitu. Stále to stejné dokola, nikdy nekončící. Pouze modaři podporují CS mohutně, ale, to mě nijak neobrací na víru v CS. Pro mě je i F.E.A.R. Combat MNOHEM zábavnější, než tohle, pocit ze střelby je tam takřka hmatatelný, ale tady?? Pche.. Pokud jedu na LAN a uslyším, že se tam bude hrát CS, tak jednoduše nejedu. CS je fenomén, svého času nejhranější MP na světě, mistrovství světa v CS to dokazují, ale to z něj ještě nedělá dobrou hru.

Pro: Masová hratelnost, výborný engine, jak v1.6, tak Source, modařská komunita.

Proti: Výplach a´la Travian (hnus), nekonečnost, stále to stejné dokola, terminátoři a supermani v CS.

+12 +15 −3

Alone in the Dark

  • PC 90
Alone in the Dark jsem hrál až po Resident Evil 1,2. Ale i přesto, možná právě proto mě tolik bavil. Strach a atmosféra je zde hlavní průvodcem ruku v ruce s nedostatkem nábojů. Zbraní není mnoho, ale někteří nepřátelé stejně ani zabít nejdou, takže po dlouhých chvílích likvidace zjišťujete, že jste vyplýtvali všechno úplně zbytečně. Takže LOAD a znova. Každý posun příběhu přinesl velkou radost a zadostiučinění vůči vynaloženému úsilí. Hra je to těžká-prostě survival horor. Tehdy se slovníčkem v ruce po nocích, parádní zážitek. Dnes asi nic nenabídne, ale já jsem rád, že jsem tuto legendu žánru hrál. Hodnotím zde hlavně leveldesign, který je velice realistický a deprimující. Zvuky taktéž, velice vydařené. Jediná výtka je kamera, sice jsem byl zvyklý z RE série, ale tady místy opravdu nešlo vidět nic. Za zásadní chybu bych to však nepovažoval, občas to jen zazlobilo..

Pro: ATMOSFÉRA, zvuk, grafika (tehdy), leveldesign.

Proti: Kamera, ale jen místy.

+12 +13 −1

Need for Speed II

  • PC 90
NFS2 jsou vůbec první ,,spýdy" co jsem kdy hrál. A popravdě, užil jsem si s nima asi nejvíc zábavy. Pravdou je, že jsem byl malej klučina, ale nezapomenu na Splitscreen závody se strýcem (nejlépe nacheatovaný pioneerem, takže auta pak byli ještě rychlejší). Taky pamatuju na závod ve sněhu, kterej byl dost těžkej (protože se tam dalo vypadávat z tratě a já jako malej jsem neznal brzdu, takže se mi to stávalo dost často :-D). Těžko k této hře napsat víc, prostě je to klasika a klasikou zůstane.

Pro: Velký výběr aut, dobře udělané tratě, split-screen mod

Proti: Nic mě nenapadá

+12

Stubbs the Zombie in Rebel Without a Pulse

  • PC 85
V prvé řadě musím hře vyčíst stereotyp alá Painkiller. I když oproti Painkillerovi mne hra bavila dvakrát víc a sice
1)Architektura, vozidla, hudba, lidé, všechno vypadá tak, jak si v roce 1959 lidé představovali budoucnost. Graficky je to velmi pěkné, po této stránce nelze nic vytknout.
2) Vozidla, která můžete ovládat, jsou hodně netradiční, stejně jako všechno v téhle hře.
3)Příběh tam je, profesionálně nadabovaný, originální a na konci s překvapivým rozuzlením.
4) Takové "zbraně" jaké používáte v této hře jste ještě neviděli.
5) Lokace se mění a jsou ze začátku velice nápadité.
6) Některé ůkoly vás dokážou překvapit. Např. čůrání do...

Náramně jsem se u téhle hry pobavil Stubbs hází perfektní ksichty, je to frajer. Opravdu za zahrání to stojí.
Jediné proti je fakt ta stereotypnost doprovázená ke konci nudou. Ale až ke konci. Stejně to už dotáhnete do konce, jen aby jste věděli jak to dopadne.

Pro: Zábavná mlátička v pěkném prostředí s dobrou hudbou.

Proti: Stereotyp, ale ozvláštněný o různé úkoly a dá se říct i puzzly.

+12

Jazz Jackrabbit 2: The Secret Files

  • PC 50
Jsou datadisky, bez kterych si puvodni hru nedovedeme predstavit (Armageddon`s Blade k HOMAM3), vetsina datadisku pak pridava nasup novych tezkych misi a bohuzel existuji i datadisky, ktere jsou nehoraznym tahanim penez ze zakazniku a jejich sestaveni nemohlo trvat dele nez 1 den. The Secret Files je bohuzel priklad prave takoveho datadisku. Jedina novinka stojici za rec je pridani 1 noveho charakteru, za ktery jde hrat - roztomile blond zajecice Lori. Tot vse. Ona slavna nova epizoda je pouze snuskou nekolika po vzoru puvodni verze druheho Jazze neuveritelne snadnych levelu, ktere jsem na nejvyssi obtiznost dokoncil za 2 hodiny bez ztraty zivota. Designove neprinaseji absolutne nic noveho a co je nejhorsi, neni v nich ani zadny boss, proste nic! K dovrseni vseho na konci ceka pouze cedule se suchou informaci o dokonceni epizody... Datadisk dale obsahuje urovne od fanousku, ktere byly k dispozici zadarmo (!) na internetu, ktere onu ubohost puvodnich autoru povetsinou strkaji do kapsy a nabizi konecne trochu vyzyvajici obtiznost. Jazz by si rozhodne zaslouzil neco lepsiho...

Pro: hratelnost puvodniho jazze 2, nova hratelna postava

Proti: zadne animace, zadni bossove, zadny pribeh, nulova obtiznost

+12

Heroes of Might and Magic V

  • PC 80
Keď sa nejaká slávna herná séria so silnou fanúšikovskou základňou dostane do rúk vývojárom, ktorí s predošlými hrami série nemajú nič spoločné, fanúšikom sa zatají dych strachom. A to mnohokrát oprávnene. Určite by bolo nosením dreva do lesa, ak by som obšírnejšie mal spomínať, že v prípade HOMAM IV, sa ešte pôvodní vývojári NWC rapídne odklonili od štýlu hry, čo spôsobilo rozporuplné reakcie.
Možno práve preto nechceli Nival Interactive, ktorí majú za sebou tvorbu dvoch dielov Etherlords - hier nie nepodobných HOMAM, nechať nič na náhodu a štýl hry a nápady čerpali predovšetkým z najuznávanejšieho HOMAM III.
Preto možno niekto namieta, prečo by tá hra mala byť dobrá, ak ide v podstate len o prerábku tretieho dielu do novej 3D grafiky (ktorá tiež nesadne každému)? Dôvody sú hneď dva:
1.Lebo je to skrátka HOMAM, nepoznám inú návykovejšiu ťahovú stratégiu, kto zažil ten faktor "ešte jeden ťah a idem spať", tak vie o čom vravím. Nival jednoducho pripravili novú porciu zábavy z tých najosvedčenejších ingrediencií. Máme tu hrady a upgradovanie jednotiek, existuje tu slušný balanc (narozdiel od HOMAM IV), dobýjanie hradov aj kúzlenie sa vrátilo do normálu, dokonca ani z hrdinu nie je nesmrteľný avatar, ktorý ani nepotrebuje armádu.
2.Nie je pravda, že piaty diel je bez noviniek. Okrem spomínanej 3D grafiky s čím súvisí aj zintenzívnenie dejového prežitku z kampaní pomocou cutscén v engine hry, prichádza aj jedna nevýhoda, vďaka možnosti natočenia uhlu a smeru pohľadu na mapu a 3D zobrazenia objektov sa stáva občas mapa neprehľadná a človek nemusí napríklad zbadať na mape suroviny a podobne, na celkovú orientáciu na strategickej mape si rozhodne treba zvyknúť. Azda najlepšou novinkou je zaradenie bojového "poradovníka". Počas boja je v dolnej časti obrazovky pomocou ikon zobrazené poradie v ktorom hráčove aj súperove jednotky budú útočiť a hráč si môže lepšie usmerniť svoje ťahy. Čo však nepochopím je jedna zmena v rámci stavania budov v meste: Hráčovi sa od začiatku neukazujú všetky budovy ktoré môžu byť v danom hrade postavené. Hra mu ukazuje len tie čo postavené má a tie čo si môže postaviť (napriek tomu, že nemá na ne dostatok surovín či peňazí).
Tak či onak je piaty diel plnohodnotným pokračovaním série a fanúšika rozhodne nemá čím sklamať a zároveň dokáže zaujať aj nových hráčov, azda najmä pre nižšiu obtiažnosť oproti minulým dielom.

Pro: zdravé jadro prebraté z HOMAM 3, "bojový poradovník", príjemná 3D grafika, dobre spracovaní hrdinovia

Proti: mierny chaos v orientácií na mape spôsobený prechodom do 3D

+12

Tony Hawk's Pro Skater 3

  • PC 90
Tony Hóka 2 mám hodně rád. Třetí díl ho sice nepřekonal, ale zároveň neudělal sérii ostudu. Jednotlivá kola byla originální, velmi dobře udělaná. Bohužel téměř vymizela jakási reálná základna, která byla ve druhém díle. Abysme si rozuměli, ježdění po letištní hale, nebo po sněhu a stromech mi nepřipadá moc reálné. Ne že bych to vyžadoval, ale přece jenom budu každý díl Tonyho srovnávat s dvojkou. Zatím to žádný díl nepřekonal. Ale ke trojce:
Graficky to není nic moc, ale dá se na to koukat. Hudba je skvělá, navíc je fajn, že stačí přepsat koncovku souboru a můžu si hudbu ze hry vytáhnout, či si vložit vlastní. Ovládání na numerické klávesnici je na prd, z dvojky jsem zvyklý na šipky, space a c,v,b. Ale i na to se dá zvyknout, popř. připojit joypad. Ve hře oproti minulému dílu přibylo značně různých pitomostí, hlavně bonusové postavy. Darth Maul, Wolverine či bezďák a mnoho dalších, za ty všechny můžete hrát. Navíc mají ty postavy své speciální triky. Tohle je dobrý. Až odemknete všechny levely, začne hra trpět častou nemocí PC her, a sice stereotyp, respektive nuda. Pořád prostě jezdíte a skáčete.

Každopádně se jedná o zábavnou hru a doporučuji zahrát. Pro mne je druhý díl společně s o trochu horší trojkou nejlepší z celé série.

Pro: Zábavné, zajímavé lokace, hudba, bonusové postavy.

Proti: Po čase stereotyp, ucházející grafika, nerealističnost.

+12

Pariah

  • PC 90
Tahle hra byla jako příloha u časopisu. Nečekal jsem od ní nic, předpokládal jsem, že ji vyzkouším a pak odložím na později. Nicméně, jak píší kolegové pode mnou, hra mě chytla a nepustila, dokud jsem ji nedohrál. Jedná se o scifi střílečku v celkem zajímavém prostředí, s dobře udělanými zbraněmi. Až na tu plazmovou pušku nebo co to bylo za sračku, tu jsem používal jen když jsem neměl náboje do ostatních. Ve hře jsou i ovladatelná vozidla, ale moc jich neužijete. Jen když musíte. Grafika je celkem dobrá, ale všechno je takové lesklé, nepřirozené. Zvuk a všechno mi jelo normálně (viz. komentář níže).

Konečný verdikt? Zajímavá, zábavná, dobře udělaná hra, které musíte dát šanci a ona vás chytne a nepustí.

P.S. Opomenul jsem zmínit editor, který není nijak složitý a na chvíli zabaví.

Pro: Zábavné, pěkně to vypadá.

Proti: Plazmová puška, nikde jsem nenašel zapnutí titulků.

+12 +13 −1

Call of Duty: World at War

  • PC 70
Tak jsem konečně našel dostatek času dohrát tuhle hru. Asi by možná stačilo napsat po svěží změně Call of Duty 4: Modern Warfare je toto velké zklamání. Hra sama o sobě nuda. Mise tu už několikrát byly. Za američany to byla bída, nepřehledné, japonská přesila byla až dětsky naivní i to jejich věčné běhání do zad s puškou s nasazeným bajonetem, AI spolubojovníků i nepřátel bídná ( nepřátelé čučeli i když jsem stál kousek od nich a nic nedělali), respawn a zase respawn, bez logiky (i když téhle sérii nic zvláštního). Už by taky konečně mohli udělat, aby kulomety nebyly co vylezete z krytu permanentně zaměřeny na vás.

Pro: jen málo momentů,některé mise za rusy

Proti: 2. světová válka, krátké, nepřehledné a nudné.

+12 +13 −1