Pro pohodlnější navigaci i přístup k pokročilým funkcím Databáze-her.cz doporučujeme povolit si ve svém prohlížeči JavaScript.

Nejlépe hodnocené komentáře

Gomo

  • PC 40
Tvrdit, že se Gomo silně inspirovalo hrami od Amanita Design je možná pravdivé, ale trochu nefér, jelikož podobné 2D logické adventurky (hlavně flashovky zdarma) tady byly dávno před prvním Samorostem. Amanita na tenhle typ her nemá patent. Přesto však budu Gomo srovnávat právě s nimi, abych vám ukázal, proč to Amanita hrám tak vychází a Gomo/u/ě ne.

Stylizace:
- Amanita na ní stojí a tvoří velkou část zážitku. Každou hru považuji za malé umělecké dílo plnou originality. Dobře se na to kouká.
- Gomo je hnědý a nějaký.

Level design:
- Skoro každá obrazovka v Amanita hrách má své místo korespondující s dějem.
- V Gomo mi přišla většina obrazovek navíc, sloužící snad jen k natahování.

Hádanky:
- Amanita je má skvěle vybalancované. Nejsou těžké, ale zadarmo se nedají.
- Gomo je sice párkrát nelogický, ale naprosté minimum předmětů a aktivních míst nedá prostor pro delší přemýšlení. Většinou je máte do 20 sekund vyřešené. A to i ty nelogické.

Humor:
- Amanita hry jsou milé, nevtíravě vtipné a neprvoplánové.
- Gomo je infantilní, někdy až trapný a prvoplánový.

Příběh:
- Amanita hry nejsou žádné opusy, ale mají děj, který přirozeně plyne.
- V Gomo máte na začátku problém > jdete přes cca 20-30 obrazovek > závěr.

Shrnutí:
Gomo je srovnatelná s flashovými hrami zdarma, které nabízejí stejný a někdy dokonce i zajímavější zážitek. Z fleku mě napadá třeba Gretel and Hansel. Vím, je to prvotina studia, to ale nemění nic na faktu, že nepřináší nic nového ani zajímavého a hra vás začne nudit téměř hned po zapnutí.

4. bod herní výzvy 2017
+12

Matiční ulice

  • PC 10
CO NAPSAT O TÉTO HŘE? - no, asi že je to solidní blbost. Prostá stejně jako obdobný temelín. Na druhou stranu musím říct, že pár popisku mně docela pobavila, a instrumentálku z MASHE, podmalovávající prohru, jsem opravdu nečekal a srazila mně do kolen.

Tuhle hru nelze brát vážně, je urážlivá, chabá..... ale připomněla mi tu zlatou eru českých textovek a různých pseudoherních pokusů, jejichž nejlepší stránkou byla originalita mladých českých a slovenských autorů. Zvláště takovou hloupůstku jakou je "Zastřel si svého Kájínka"

V celkovém hodnocení se odprostím od samotného hodnocení rasismu a brutality, neberu v potaz (stejně jako u ZNK). Nesouhlasím s těmito složkami, ale i přes ně jsem hru dokončil. Takže co se týká herních prvků jako takových, zaujala mně grafika vytvořená v malování, zvuková stránka hry. Jinak je hra ale o ničem.

10%
+12

Bohemian Killing

  • PC 35
Hra a prvotina jednočlenného studia, kde autor nemá s děláním her valné zkušenosti a pilně studuje práva. Jo, tohle všechno je bohužel na hře znát.

Nápad je přitom skvělý: Stojíte před soudem za čin, který jste skutečně spáchali, ale svou výpovědí, kterou hraním rekonstruujete, se snažíte překroutit fakta tak, abyste neskončili na gilotině a nejlépe se dostali na svobodu. A to vše v mantinelech nevyvratitelných důkazů proti vaší osobě. Phoenix Wright naruby. Při prvním hraní tak máte pocit, že jste se ocitli na hřišti, kde má význam každý váš čin. Pak si to dáte podruhé, potřetí... a zjistíte jak prostá tahle hra vlastně je a jak s tímto fakt dobrým nápadem jen klouže po povrchu a párkrát ani pořádně nefunguje.

Vše se totiž odehrává na malinkatém prostoru s minimem možností. Jo, zprvu to na vás tak nepůsobí, ale celkem rychle hru prokouknete a přestože hra nabízí 8 konců + 1 bonusový (i když některé se od sebe liší jen minimálně), bude se každé další hraní odehrávat téměř identicky, se stejnými dialogy. Když nad tím přemýšlím, je to ve své podstatě jen walking simulátor, kde záleží především na tom, jak se na konci rozhodnete a jaké důkazy ve svůj prospěch ve hře najdete. To, že se nedotknete nože, na němž byli vaše otisky, že se vyhnete svědkovi, který vás viděl celého od krve, že s recepčním mluvíte o půl hodiny dříve, než vypovídal a že zabijete oběť v sebeobraně dřív, než bylo podle patologa možné, se ani moc ve hře pak neřeší. Stejně jsem vyšel ze soudní síně osvobozen. A tohle fakt programoval budoucí právník?

Audiovizuální stránka je pak na velmi bídné úrovní. Dabing téměř neposlouchatelný, animace směšná, ale to se dá ještě vzhledem ke zkušenostem autora pochopit.

Shrnutí:
Škoda. Na papíře to vypadalo senzačně, ve skutečnosti to ale tak zajímavá hra není. Z celého projektu je cítit nezkušenost. Kdyby se však nápadu chopila ruka profíka, byla by to bomba.

5. bod herní výzvy 2017
+12

Hero of the Kingdom

  • PC 70
Hoci je moje národnostné cítenie studené ako islandská voda v jazere vo febrúari, hernú výzvu 2017 "Nad Tatrou sa blýská!" som prijal so cťou. Kedže nesledujem každý pohyb na indie game poli, netušil som, že táto hra je slovenský produkt, no o jej existencii som nejaký čas vedel. Tak som toto klikacie peklo rozbehol na plné obrátky a i keď som po štyroch hodinách videl blackscreen s nápisom Konec, ďalšie 3 hodiny mi vzal sústredený lov všetkých achievementov (možno aj menej keby som skôr vedel, že po vypnutí hry sa reštartujú pozície hľadaných predmetov, vďaka čomu si ich môžete skôr všimnúť). Solídna porcia oddychovej fantasy zábavy za záchranou otca a neskôr aj celého herného sveta ma potešila a hlavne skutočne chytila, s malými prestávkami som si na hre zgustol v priebehu jedného dňa.

Nie je to stratégia, aj keď na prvý (izometrický) pohľad by sa tak hra mohla javiť, nie je to RPG aj keď máte plný inventár typickych predmetov práve pre tento žáner. Je to logická klikačka, v ktorej nehrozí žiadne nebezpečenstvo (nie je možné umrieť) akurát občas porozmýšľať kde a ako zarobiť nejaké zlaťáky, lebo aj týmto svetom samozrejme hýbu peniaze. Nemôžem si pomôcť ale zážitok z hry mi najviac vystihuje prívlastok; "príjemný" a som určite otvorený druhému dielu.

Pro: pútavá a zrorumiteľná hrateľnosť, príjemný herný svet a príbeh, 38 achievementov, ozvučenie, pomer cena/kvalita

Proti: zdĺhavý pixelhunting pri plnení "pozbieraj X vecí" výziev, všetky úlohy a situácie ste si už prežili nespočet krát v iných fantasy hrách

+12

American Truck Simulator

  • PC 90
Hra je mladší bráška Euro Truck Simulator 2, vlastní jeho geny a i přesto je zcela jiná.. Je na čase napsat první letošní komentář :)

Docela mě šokovalo herní menu, jako kdybych opravdu zapl ETS2. Dobře nevadí, ať si má menu jaké chce, však hra není o menu. A má to i klady, dobře se zorientujete, víte kde co je.

Prostředí mapy je opravdu krásné. Různorodá americká krajina plná převážně pouští je fantastická. Zpracování Slunce v těch rozpálených končinách je krása.
Města jsou obrovská a chvílí trvá, než se zorientujete. Musím pochválit, že Los Angeles se docela podobá městu z GTA V a San Francisco zase San Fieru z GTA SA

Tahače jsou propracované do posledního detailu. Bohužel jsou pouze čtyři kusy od dvou firem.

Hra se hraje relaxačně. Pustíte si rádio, vemete náklad prázdných palet ze supermarketu do skladu. Libí se mi, že ve hře jsou americké předpisy, tedy, že se může jet doprava na červenou, různé rychlosti v jednotlivých státech a podobně.
Dokonce jsou tam i ty záchytné místa pro zastavení rozjetého vozu z kopce. Další novinkou jsou policisté, kteří jsem někdy otravnější než v akčních hrách.

Sice to se hrou původně nesouvisí, ovšem patří to zde -> Achivimenty. Získat je je někdy výzva a hru to vylepšuje a okořeňuje.

Hru bych mohl skutečně doporučit.

A nyní nějaké negativa.
Nelibí se mi klasická westernová věc a tou je suchý chumáč trávy. Ve hře je zpracován ošklivě a kazí to dojem. Objevuje se náhodně (respektive se zničeho nic zjeví i uprostřed cesty, místo aby se přikutálel mimo kameru), jako částicový efekt, nejde srazit a vaším truckem prostě projde

Absence traktorů a zvěře.
Zní to absurdně, ale když mě na to značka upozorňuje, tak bych čekal, že se po cestě budou motat traktory (třeba v Euro Truck Simulator 2: Vive la France! jsou) a losy.
Vůbec ta lesní nebo pouštní zvěř chybí. Nejsem sice zastánce jejich zabíjení, ovšem k silnicím to bohužel patří.

Absence poškození a špíny - ale to omlouvá licence, protože by to výrobcům tahačů vadilo, jak zní z úst samotných vývojářů.


PS:
Brzy vyjde pro ATS i ETS2 nový update, který umožní měnit výšku náprav návěsů. Což ovlivní hratelnost. Pro ATS už běží veřejná beta, na steamu se můžete přihlásit.

Pro: Grafika, efekty, hratelnost, velká mapa, města, stream rádio, achivimenty, autoři dbají na názory komunity

Proti: Chumáče trávy, absence náhodných událostí, není živa mapa (mimo automobilový provoz, občas chodce)

+12

Rage

  • PC 60
Po hypu a vlně relativního zklamání a rozpitvávání grafických a enginových nedodělků jsem od hry nečekal příliš, ale čekal jsem, že to ve skutečnost nebude špatná hra. A ona není tak špatná, jen je v ní tolik drobných (v očích některých třeba i velkých) chyb a nedodělků, které ve skutečnosti výsledný dojem srážejí docela hluboko.

Příběh začíná slušně, ale po několika úkolech připadá tuctový, je zde pramalá možnost se ztotožnit s hlavními postavami a o odfláknutém konci (včetně outra, která trvá tak maximálně 30 vteřin a ukáže se, že tajemné kapsle s přeživšími jsou ve skutečnosti tak maximálně 50 metrů od sebe, pche) ani nemluvě. Příběh mě ve skutečnosti tak nudil, že jsem hru hrál snad na 4x v rámci dvou měsíců. Hra si sice hraje na open-world se spoustou možností, ale ve skutečnosti jsem měl pocit, že je ve hře všechno tak dvakrát, maximálně třikrát a dost (čest výjimkám). Takže tu jsou 2 oblasti, po kterých lze jezdit autem, 2 (no, 2,5) města, 3 auta, 3 úrovně brnění, 2 typy nábojů (čest kuši, která má 4) a takhle by se dalo pokračovat. Hra obsahuje ekonomiku, která je ve skutečnosti úplně k ničemu (prakticky nic není potřeba kupovat za peníze) a nesmí chybět ani vypečená karetní hra, protože to je přece in.

Co všichni v době, kdy hra vyšla, řešili, tedy grafika a tak dále, mi až na pár smutných situací (prázdné kouty jsou například záměrně ztmavené, aby to nebylo vidět, až to paradoxně strašně bije do očí) přišla úplně v pohodě i 6 let poté. Co mě ale totálně vytáčelo byl input lag (znatelný zejména v menu, kde myš vyloženě plavala kolem), neschopnost hry zapamatovat si mé rozlišení (nastavoval jsem ho snad 20x, všechno ostatní zůstalo uloženo), vypínající se vsync při přepnutí do Windows, klávesa Escape nezavírající inventář, ale otevírající hlavní menu přes něj a další naprosté drobnosti, které mě ale pily krev celou dobu.

Pro: Od všeho trochu

Proti: Od všeho trochu

+12

Warcraft III: Reign of Chaos

  • PC --
Dlouho ocekavany treti dil Warcraftu prinesl kyzenou 3D grafiku a zejmena dve nove rasy - Pohromu Nemrtvych a Temne Elfy. Dej se toci okolo navratu Plamenne Legie, ktera se vraci do Azerothu za ucelem jej naprosto pohltit. Hra vas vede pres zoufalou snahu lidi o odvraceni pohromy v Lordaeronu, vyvrazdeni Elfu v Quel Thalasu Pohromou Nemrtvych az pres zabydlovani Orske Hordy v Kalimdoru k porazeni Plamenne Legie Temnymi Elfy s pomoci Aliance Lidi a Orku. Hra skrz ctyri na sebe navazujici tazeni dokonale zabavi na desitky hodin. Na vyber mate dve obtiznosti, z nichz druha je v zaverecnych misich hotove peklo. Zejmena posledni mise braneni postupu Legie vstric Stromu zivota byla serii nekonecnych loadu. Kazda rasa dostala po vzoru Starcraftu unikatni a odlisne schopnosti kazde jednotky. Pribyl odvod surovin na udrzbu armady od 40, respektive 70 jednotek. Za velkou chybu povazuji vyrazeni boju na vode, ktere mi pri hrani chybely. Oproti tomu mate za kazdou rasu az dva hrdiny, kteri na rozdil od Starcraftu mohou zemrit a ozivite si je v Oltari bouri. Hra dostala paradne zpracovany cesky dabing s ucasti znamych ceskych daberu (napr. Martina Stranskeho nebo Jana Stastneho). Samozrejmosti je multiplayer pres LAN a battle.net. Suma sumarum dustojny nastupce predchozich dilu, ktery ale zklamal odklonem k pozdejsim hram typu DOTA.

Pro: lepsi grafika, dve nove rasy, najimani zoldaku, zvraty v pribehovych liniich, paradni profesialni cesky dabing, hrdinove

Proti: vyrazeni boju na vode, odklon z RTS smerem k MOBA

+12 +13 −1

S.T.A.L.K.E.R.: Call of Pripyat

  • PC 90
Po dohrání dvou parádních předchozích dílů série S.T.A.L.K.E.R., jimiž jsou Shadow of Chernobyl [komentář] a Clear Sky [komentář], jsem se neuvěřitelně těšil na zakončení série v podobě třetího dílu s podnázvem Call of Pripyat. A hned z úvodu musím říct, že Call of Pripyat naprosto předčil má očekávání a oproti předchozím dílům jde nyní už opravdu o dokonalou hru.

Armáda se po neúspěších u Černobylské elektrárny rozhodne vyslat ještě jeden vojenský výsadek. Do Zóny je vysláno několik vrtulníku Mi-24, ale vše končí nezdarem a z akce se nevrátí ani jeden vrtulník. K tomu všemu je ztracen veškerý kontakt s výsadkáři, a tak jste do Zóny vyslán vy jako major Děktarjev v podobě obyčejného stalkera, a vaším úkolem je zjistit, co se s vrtulníky a výsadkáři vlastně stalo. Příběh má z úvodu pomalejší rozjezd, postupem hrou ale nabírá spád. Co se ale nedá zapřít je to, že je nejodfláklejší ze série, stejně tak i jeho ustřižené zakončení.

Po povedeném úvodním intru jste vypuštěni do první ze tří rozlehlých map, mezi které patří Zaton, Jupiter a Pripyat. Na těchto mapách se můžete bez omezení volně pohybovat a na nějaké otravné loadingy mezi lokacemi známé z předchozích dílů, můžete zapomenout. To co ocení snad každý Černobylař je to, že většina lokací ve hře má i svou reálnou předlohu. Za zmínku stojí rozhodně stanice Janov, továrna Jupiter, vesnička Kopači nebo samotná, konečně naprosto detailní Pripyat, ve které lze jmenovat např. kino Prométheus nebo rozpadlé křídlo školy. Některé z lokací dokonce ani nebyli pořádně ve hře využity, což je škoda. Na každé z map leží i hlavní tábor stalkerů, jako je tanker Skadovsk nebo zmíněná stanice Janov. V těchto táborech naleznete různé frakce, skupinky stalkerů nebo i hlavní charaktery, které vás budou doprovázet po celou dobu hry. Pro ně budete moci dělat úkoly za nemalou finanční odměnu, nebo si u nich můžete nechávat opravovat či vylepšovat zbraně a vybavení, kupovat nebo jim prodávat zásoby nebo artefakty. Jednotlivé charaktery postav jsou zajímavé a jsou doprovázeny zajímavými dialogy. Mezi nejzajímavější postavy mohu zmínit např. Váňu, poručíka Sokolova, Zulu nebo Strejdu Jara. Mezi stalkery si také můžete udělat přátele, díky čemuž můžete získat např. slevy na jejich služby. Oproti původním dílům přibyla funkce spánku, takže si během dlouhých nocí můžete v klidu prospat v jednom z táborů. Budujete si v Zóně i vlastní pověst. Já jsem např. do konce hry vydržel s pověstí Lovec, kdy jsem pomáhal ostatním stalkerům zlikvidovat život ohrožující monstra.

Jak hlavní, tak dokonce i vedlejší úkoly jsou velmi zábavné, propracované a různorodé. Call of Pripyat se stala jednou z mála her, ve které jsem se vážně snažil splnit co nejvíce vedlejších úkolů, u kterých jsem se snad ani jednou nenudil. Za velmi atmosférickou a nezapomenutelnou záležitost považuji misi, kdy jste se v temném podzemí museli proplížit s parťákem mezi spícími Bloodsuckery. Atmosféra tohoto úkolu by se již dala srovnat s momenty v sérii her Metro. Kromě plnění úkolů se dá za jednu z vedlejších činností také započítat lovení artefaktů. Pokud se nebojíte brouzdat uprostřed vizuálně nádherných, ale za to nebezpečných anomálií s detektorem v ruce, bude vás hledání artefaktů sakra bavit !

Už v mé recenzi několikrát padlo slovo atmosféra, a tou hra opět, jako každý díl série, přetéká. Vrací se nám opět parádní hororové prvky, a to především v nostalgickém podzemí laboratoří. Všemu tomu přidává i živost Zóny, ve které se stále něco děje. Cestou k danému cíly jednou z dálky spatříte skupinku stalkerů bojující s bandity, cestou zpět najdete tu samou skupinku skládající se už jen mrtvol obležených mutanty. Mutanti jsou nově mnohem děsivější, unikátnější a dokáží vám pořádně zatopit. Boje s nimi nejsou vážně jednoduché a je potřeba na ně mít již patřičné vybavení. Přestřelky jako takové jsou velmi zábavné a hratelnost zde dovršila vážně dokonalosti.

Grafické zpracování je rozhodně nejlepší ze série, bohužel jeho vizuál kazí krátká dohlednost, a to se na otevřených pláních projevilo mnohem více než v předchozích dílech. Rozhodně musím ale z grafického zpracování vypíchnout sluneční paprsky, stínování, dynamické změny počasí, dne a noci, atmosférické blowouty či vizuál bouře, kdy noční Zóna osvícena pouze blesky je pastvou pro oči. Ozvučení hry je opět jako u přechozích dílů naprosto dokonalé a je nedílnou součástí herní atmosféry.

Call of Pripyat zakončuje sérii v té nejlepší formě, využil všeho dobrého z předchůdců a dotáhl to k dokonalosti. Ať je řeč o hratelnosti, atmosféře, zábavnosti či vizuálnímu zpracování. Jedinou nedokonalostí je slabší příběh, ustřižený konec a krátká dohlednost, která kazí jinak špičkový grafický dojem. Všem pravým fanouškům hry, které by zamrzel brzký konec hlavního děje, se ke všemu otevírá celá Zóna, a tak si své stalkerovské dobrodružství můžete ještě trochu prodloužit vlastní formou nebo plněním vedlejších úkolů. Právě Call of Pripyat a kompletně série her S.T.A.L.K.E.R se stala jednou z mála her, při které jsem po skvělém závěrečném outru několik minut koukal nehybně na titulky, poslouchal parádní závěrečný song a říkal si, že jsem dohrál hru, která se stala pro mě jednou z nejlepších vůbec.

Pro: Hororová atmosféra, zábavné hlavní i vedlejší úkoly, hratelnost, lovení artefaktů, vylepšování zbraní a vybavení, tři živé rozlehlé mapy, většina lokací má svou reálnou předlohu, detailní Pripyat, dynamické změny počasí, dne a noci, vizuální zpracování,

Proti: Slabší příběh, krátká dohlednost kazící jinak pěkný grafický dojem, ustřižený konec

+12

Enemy Engaged: Apache V Havoc

  • PC 85
Když jsem Enemy Engaged: Apache vs Havoc někdy okolo roku 2000 poprvé spustil, okamžitě mi učaroval. První let v legendárním americkém bitevním vrtulníku AH-64 Apache (kdo viděl film Ohnivá Eskadra tak ví o čem mluvím) byl nezapomenutelným zážitkem.

Grafické zpracování bylo neuvěřitelné! Všechny ty detailně zpracované vrtulníky od bitevních, až po transportní Mil Mi-6 (svého času největší vrtulník na světě), téměř fotorealistické kokpity a detaily veškeré pozemní techniky by si nezadaly s regulérním tankovým simulátorem!

Grafika hráči uměla vyrazit dech, a to obzvláště, když jsem se poprvé proletěl nad rozsáhlou vesnicí nebo městem! Tolik různých detailů (odlišných podle architektury konkrétního bojiště) to byla pastva pro oči, a navíc vynikající a naprosto nutná možnost krytí pro vrtulník.

Poprvé jsem měl pocit, že letím s vrtulníkem nad reálným městem nebo vesnicí. Grafika prostředí nebyla sice fotorealistická (dle mého názoru není fotorealistická grafika úplně vhodná pro vrtulníkové simulátory obecně) ale spíše schématická, tzn., že např. lesy byly zpracovány formou zvýšené úrovně (textury) na jejíž okrajích byly stromy, které lemovaly lesy po všech stranách a např. lesem vedla cesta. To bylo velmi přirozené a perfektně vhodné pro úkryt Vašeho vrtulníku, který je velmi zranitelný.

A když Vám řeknu, že v okamžiku kdy se poprvé rozpršelo a já zjistil, že si mohu zapnout stěrače čelního skla, a ty fungují jak očekáváte, tak to už mě skutečně spadla čelist! Na tehdejší dobu něco neuvěřitelného. Samozřejmě nechyběly nezbytné dráty a sloupy vysokého napětí, apod.

Terén byl velice členitý a detailní. Důležité ale bylo, že všechna ta grafika a její detaily tam nebyly bezdůvodně, ale naprosto účelně, a nezbytně nutné pro let vrtulníku a jeho krytí. Vrtulníky totiž běžně létají v režimu NOE (česání země) a používají taktiku jako tankisté, tzn. využívají každého kousku terénu, který lze použít ke krytí a zamaskování pohybu před finální střelbou na cíl.

Další bod, ve kterém EEAH bodoval byly dynamické kampaně. Velký výběr různých misí a pocit, že kolem Vás probíhá virtuální válka, je umocněný obrovským množstvím pozemní a vrtulníkové techniky, letadla nevyjímaje. Pozn., v té na Kubě najdete i Fidelovu (diktátorovu) podobiznu na výškových budovách ve městech!

Mimochodem, ve hře je i pěchota a to i pěchota z ručními protiletadlovými střelami, takže máte zaděláno na vážný problém. Ve hře je velké množství SAMs a AAA, takže osobně jsem si nejvíce užíval Recon nebo SEAD mise. Ničení postavení SAMs a AAA, to je hra na kočku a myš, které neuvěřitelně graduje atmosféru, ovšem pozor nezapomeňte na kanony BMP, plus těžké kulomety většiny tanků a dalších obrněných vozidel.

Letový model AH-64 a jeho ruského protějšku Mil Mi-28 byl v době vydání s několika chybami (které např. zmínil Lukáš Codr v recenzi v Gamestaru), ale které všechny byly opraveny ve finálním patchi 1.1E. Ovládat vrtulník není nic snadného, obzvláště s nastavením letového modelu na max. realitu. Bez pedálu nebo kroutícího joysticku se každopádně neobejdete. Taktéž avionika je poměrně věrně a detailně zpracována a naučit se jí ovládat dá chvíli zabrat. Zcela reálně dynamicky se měnící počasí (a to i během jedné mise) má vliv např. na FLIR nebo laser jehož dosah je výrazně nižší.

Jak už to tak v leteckých simulátorech chodí, lety k cíli bývávají občas nudné a dlouhé ale to rozhodně není důvod jim za to dávat minusové body, jako to dělali někteří doboví recenzenti. Prostě k realistickým vrtulníkovým simulátorům, kam EEAH bezesporu patří, to je prostě standard.

Co by se dalo EEAH vytknout je nejspíše fakt, že radio komunikace byla omezená, včetně schopnosti ovládat wingmany. Oba nedostatky napravilo pokračování v podobě Enemy Engaged: RAH-66 Comanche vs. KA-52 Hokum se kterým jde EEAH propojit a užít si tak kampaně z EEAH v EECH se všemi výhodami, které z toho plynou.

Málem bych zapomněl na to co je na vrtulníkových simulátorech nejzajímavější, samozřejmě let v noci. Až uvidíte všechna ty světla v okolí včetně hvězd a měsíce, parádní nasvícení Vašeho kokpitu, záblesky ze všech těch zbraní - vašich i protivníkových a kouřové stopy z raket, které osvětlují noční oblohu, tak v ten moment pochopíte co některé z nás tak baví na létaní s vrtulníkem v režimu NOE (těsně nad zemí) a navíc v noci!

EEAH, stejně jako pokračování EECH lze zakoupit na GOGu a navíc pro oboje existuje perfektní free rozšíření EECH v1.16 odkaz díky němuž si můžete zalítat v Mil Mi-24, AH-1Z nebo Kiowa a to vše ve výrazně vylepšené grafice, plus vylepšeného letového modelu, avioniky a zbraní. Především díky faktu, že Razorworks uvolnil zdrojové kódy.

Pro: Grafika, letový model, avionika, možnost létat a uplatňovat postupy jako reálný pilot bitevního vrtulníku

Proti: Radiokomunikace, ovládání wingmanů

+12

Life is Strange - Episode 2: Out of Time

  • PC 90
Druhá epizoda Life Is Strange na mě zapůsobila ještě lépe, než ta první. Je tomu tak zejména proto, že příběh tak nějak lépe drží pohromadě a nejsou v něm hluchá místa. Také ústřední postavy, se v příběhu tak nějak usadily a hráč už ví, co od nich čekat. Plusové body musím připsat za jejich pořádné prokreslení; neexistuje postava, ke které bych si nevybudoval nějaký vztah a dokonce i zakřiknutá Max mi přirostla k srdci.

Opět se mi moc líbily volby, které Max musela učinit, a také o mnoho zásadnější problémy, které jimi řešila. Druhá epizoda nejen, že neodpověděla na žádné z otázek, ale ještě jich pár přidala, čímž mě nadobro přikovala k židli. Skládám poklonu výbornému scénáři a přímo nakažlivé hratelnosti.

Začínám mít pocit, že Life Is Strange se zapíše do mé soukromé síně slávy.

Pro: Scénář, hratelnost, zásadnější volby, zvuková stránka, atmosféra, všudypřítomná každodennost

+12

Life is Strange - Episode 3: Chaos Theory

  • PC 95
Neuvěřitelné, začíná mě mrzet, že celek má jen 5 částí. Je tu další porce lehkých i těžkých rozhodnutí. Začínám tenhle koncept, kdy hra hráči všechno dříve či později omlátí o hlavu, doslova milovat. A protože neexistují dobrá nebo špatná rozhodnutí, je stále těžší se rozhodovat. Když už si člověk osvojí koncept hry, musí přemýšlet, koho vlastně rozhodnutí ovlivní a to mi neskutečně imponuje.

Ve třetí epizodě zažijeme nejen běžné denní situace, ale i trochu vyhrocenější momenty, které bez problému zamotají hlavu. A ano, mluvím zejména o konci, kdy Chloe přijela na vozíku. V tu chvíli by se ve mě krve nedořezal. Je zvláštní, jak se autorům vyplácí to netlačení na pilu. V jednom momentě hráč dokonce musí donést suroviny na palačinky a v rámci příběhu tyhle naprosto nevýznamné detaily dávají perfektní smysl.

Max také začíná dále prohlubovat své schopnosti a já se nemohu dočkat další epizody, abych zjistil, kam až se posune. Celá záhada Blackwellu také začíná nabývat na rozměrech a v této části už se povedlo spojit pár linek, ale...kdo ví, jestli to k něčemu bude? Tahle hra je klenot. Už dlouho mě něco tak nenadchnulo.

Pro: Scénář, atmosféra, zvuková stránka, volby, hratelnost

+12

Star Wars: The Old Republic - Shadow of Revan

  • PC 70
SoR je solidní přídavek. Rishi samotná mě tolik nezaujala. Ovšem je třeba ji ocenit jako alespoň pokus "o něco jiného". Pravděpodobně nejlépe by do ní pasoval Smuggler. Dobrý je i mandalorianský flashpoint, který vás příliš nezatěžuje "havětí", neb jdete prakticky z jednoho boss fightu do druhého.

Lepší byl rozhodně Yavin. Jde o relativně malou planetu, ale má velmi pěknou atmosféru a na každém rohu jsou divocí Massassi. Poprvé se zde také stanete vykonavatelem vůle aliance Republiky a Impéria. Oproti Rishi pomaleji přibývají planetární reputační body. Odměny jsou ovšem už lepší (zejména onen Mech).

Ziost má skvělou atmosféru. Celkově jde ale o kratičkou planetu a místní dailies nejsou moc dobře provedené. Je to spíše tedy takový malý bonus.

Celkově je SoR dobrý přídavek. Ale neubráním se pocitu, že bylo možné jednu či dvě planety vynechat a raději se věnovat dopracování jedné. Prostředí všech třech je ale pěkné a stále dopadly lépe než nešťastný Manaan.

Pro: nové zajímavé planety a příběh

Proti: celé by to mohlo být propracovanější

+12

Anna

  • PC 80
Herní výzva 2017, č.7 - No fujtajbl!

Hrána "Extended edition"

I když je Anna momentálně na 81. místě ve "100 nejhůře hodnocených her na databázi", vůbec nelituju toho, že jsem si ji zahrál.
Hra mě očarovala hned od samého začátku, kdy se objevíte u staré dřevěné pily uprostřed krásné prosluněné krajiny a do toho začne hrát nádherný soundtrack. Postupem času atmosféra houstne a vy se pomalu a jistě dozvídáte strašlivou pravdu o tom, co na tomhle místě děláte a co se tam vůbec stalo. A nebo taky ne... hra má totiž několik možných konců, které ovlivníte svým pátráním, řešením puzzlů a všímavostí.
I když se v průběhu hry pořád dokola vracíte do stejných lokací, téměř pokaždé se tam něco změní a překvapí vás (párkrát jsem se hezky lekl :-) ).
Co mě ovšem hodně otravovalo byl fakt, že když jsem skočil do inventáře, nemohl jsem už pohybovat kamerou, takže abych použil nějaký předmět, musel jsem znovu inventář vypnout, najet kamerou na určité místo a znovu inventář aktivovat. Pro někoho by taky mohlo být mínus, že se musíte nejdříve zaregistrovat na stránky hry, aby vás to vůbec pustilo hrát.
Celkově jsem si hru užil. Ano, má své mouchy. Ano, mohla být lepší. Ale vzhledem k místnímu hodnocení jsem čekal spíše odpad, místo toho jsem byl velice mile překvapen.

Pro: soundtrack, atmosféra, příběh

Proti: inventář, někdy nelogické puzzly

+12

Gore: Ultimate Soldier

  • PC 55
Herní výzva: "Kamarád doporučuje!"
Od mvp23 jsem dostal za úkol podívat se na zoubek téhle hře. Zcela jistě by se tohle dalo zařadit do kategorie dohraj za jeden den. Dejme tomu, že začnete ve dvanáct a v sedm hodin s jednou hodinou pauzy máte hotovo. Je to sice primárně multiplayerová střílečka, ale projít takhle rychle všechny arény i s příběhem je dost málo.

Naštěstí je hra docela zábavná. Ničím jiným, než střílením vás nezatěžuje. Díky designu a celkově vypadající grafice jsem si chvílemi připadal jak v Quake 2. Hry jsou si dost podobný. Akorát druhý Quake vyšel o pět let dřív. Hrou se prochází jako nůž máslem. Pokud zvládnete headshot, tak nemáte problém. Teda, až do předposlední úrovně. Tam obtížnost hodně naroste.

Největší slabina Gore je určitě Umělá Inteligence. Nepřátelé jsou tak blbí, že vám to dost ulehčují. Jestli budete někdy nadávat na UI třeba v Soldier of Fortune, tak to jste nehráli Gore. Úplně stejně je na tom inteligence vašich spolubojovníků. Klidně vás rozstřílejí, když jim stojíte v cestě. A zaslouží si headshot, když stojí v cestě vám v úzké uličce.

Líbilo se mi, že se ve hře měnilo docela často prostředí. Bylo to takové svěží. Zbraně, až na rotačák, nejsou moc zapamatovatelné. Hodně rychlý pohyb po vzoru Quaka 3 je určitě super. Hra se snaží být co nejvíc brutální. Vypadá to ale dost směšně, když brokárnou rozstřelím tlusťocha na oblak krve. Ale co, hra je to rychlá, odsýpá, baví a rychle skončí. A je zadarmo!

Jen ten hlavní boss mohl být trochu zábavnější. Celý ten konec vyjde tak nějak do ztracena. Nechce se mi věřit, že by mulťák byl o dost větší nářez.

Pro: rychlá hratelnost, zábavné střílení, měnící se prostředí

Proti: extrémně krátké, nezajímavé zbraně, nudný hlavní boss, totálně debilní UI

+12

Dirty Split

  • PC 75
Na tuto adventuru jsem narazil zcela náhodou. O to víc mě očarovalo, že má "oficiální" češtinu (nebo spíš připravenou ve spolupráci s vývojáři). Ocitnete se v kůži soukromého detektiva, který má vyšetřit vraždu plastického chirurga. Spousta věcí se ale v případu zdá podivných a případ je vlastně daleko komplikovanější, než se může z počátku zdát.

Na to, že se jedná o freeware, má hra opravdu hezkou grafiku. Z počátku mě ale zaskočilo velké množství možností v rozhovorech. Hned na druhé herní obrazovce jsem se zdržel celých 15 minut proklikáváním rozhovorů. To, že je hra tak ukecaná, ale ani nevadí, jelikož má velice zdařilý anglický dabing, který netahá za uši. Ovšem font písma, který zobrazuje text titulků je absolutně strašný. Vůbec se nehodí k hezké grafice a představoval bych si místo něj něco více "veselého".

Menší výtkou může být i lehká obtížnost celé hry a kratší herní doba (ve hře jsem strávil hodinu a půl času), která je však pochopitelná, jelikož se jedná o hru zdarma. Přesto je její zpracování velice zdařilé a vůbec bych nebyl proti, kdyby se z tohoto konceptu vyvinula nějaká plnohodnotná áčková adventura s delší hratelností.

Pro: grafika, dabing

Proti: lehká obtížnost, font písma

+12

Borderlands 2

  • PC 100
Tak jo, podíval jsem na hodnocení ostatních a musím se taky vyjádřit. :)
Nechápu některé starší komentáře, asi by se nemělo komentovat hru a pronášet moudra jen po dohrání první obtížnosti. (to vlastně borderlands 2 vůbec nehráli)
Sice chápu že každý má jiný vkus ale statistiky hovoří jasně:
na steamu 102 000 pozitivních hodnocení
ku 3 000 negativních
v týdnu 8000+ lidí ve hře(od víkendu 10 000+), to je pět let po vydání hry více než dobré.

Borderlands 2 je podle mě by se dal nejvíce připodobnit k Diablu kdy hrajete pořád dokola, farmíte bossy ve snaze získat konečně tu legendárku :) jen prostě tentokráte v kabátu střílečky.
BL 2 rozhododně není datadiskem prvního dílu,na to je se všemy DLC a a přidanými misemi přílíš rozsáhlý. Grafika maličko hezčí a zbraně jsou více vyvážené než v prvním díle( i když mi trochu chyběl rachot explozivního SMG :) ) systém teleportů (checkpointů) ty jsou teď už skutečně na každém rohu a můžete si portit kam zrovna máte chuť i ve všech DLC. Příběh je zábavný, velice hratelný. Nepřeberné množství vedleších questů, kterých je tolik že je na první dvě obtížnosti nemá cenu všechny plnit.
Osobně doporučuji splnit hlavní příběhovou linii na první dvě obtížnosti a po dosažení 50 levelu okamžitě přejít na třetí. Pravá zábava začíná až na ULTIMATE VAULT HUNTER MODE :) Kdy je level protivníků vždy o několik levelů vyšší než váš (nebo nejvyšší level postavy ve skupině).

6 hratelných postav kdy si určitě vyberete která vám sedí nejvíce. (všechny samozřejmě jdou hrát různými buildy)
Tolik zbraní že až se vám z nich bude točit hlava :)
6 druhů zbraní: pistole: brokovnice,sniperky, smg, assalut rifle a raketomety
od 8 výrobců zbraní kdy se každý specializuje na něco jiného
+ unikátní zbraně od postav Mad Moxxi a Tiny Tina
4 druhy elementů: elektřina, oheň, koroze, exploze a slag

Ohnivé zbraně se nejvíc hodí na lidi, roboti a jiné obrněné cíle jsou zase hákliví na korozovní útoky, elekřina je ideální na shazování štítů. A samozřejmě slag, bez něj si na poslední obtížnosti moc neškrtnete :) ten "obarvuje" a takhle obarvený cíl dostává několika násobné poškození od jiné neslagovací zbraně.
různé vzácnosti zbraní o obyčejných bílých, přes zelené, vzácnější modré, fialové, růžové seraph, přes oranžové legendární až k hodně vzácným "perlovým" zbraní. I když nejdůležitější je samozřejmě level zbraně.
Granáty jsou konečně k něčemu a módy granátů budou tvořit podstatnou část vaší výzbroje.
hromady štítů
kvantum nepřátel
spousta humoru, dabéři se skutečně vyřádili a odvedli skvělou práci.
Je to skvělé i jako single player ale hrejte co nejvíce s přáteli, zvedne se tak obtížnost, šance na lepší loot a hlavně zábava.
Napůl kreslená grafika se někomu nemusí líbit ale na mě působí velice mile a není ani náročná na HW.
Maličko může být problém že drop je pro všechny stejný tak se může nastat situace kdy se pohádáte o nějakou zbraň (oproti třeba Diablu 3 kdy každému padá něco jiného :) ) ale stejně ve hře je zbraní tolik že jsem spíš nevěděl co s nimi.

Badass rank je skvělý nápad kdy vás hra odměnuje za plnění různých výzev, mnohem lepší nápad než v prvním díle kdy jste si jen trénovali zbraně jejich používáním. Donutí vás alespoň používat všechny zbraně, štíty atd. :) a když už máte splneněno 90% výzev na nějaké postavě tak si to můžete zresetovat a díky tomu to můžete hrát prakticky do nekonečna :) A samozřejmě Baddass rank se sčítá na všech vašich postavách, takže čím déle hrajete tím jste maličko silnejší.

Maximální level postavy je sice 72 ale ve hře můžete jestě splnit quest v lokaci Digistruct peak a zvednout si level protivníků až na OVERPOWER LEVEL 8 a získávat tak ještě lepší výbavu. V praxi to znamená nepřátelé a vybavení level 80. Kam se hrabe normal obtížnost :D se slaboučkými chcípáčky.

Za 20 let hraní PC her tuhle považuju za nejlepší a nejpovedenější co jsem kdy hrál, výlet na Pandoru vám všem mohu jen doporučit. Pozor dosti návykové :)
Pokud nevěříte mě, máte napsat mému kolegovi ze hry LelereyCZ a ten vám to vysvětlí a potvrdí. :)
Snad chystané BL 3 alespoň bude stejně dobré jako druhý díl. Můžeme jen doufat.

Edit: na jaře 2018 vyšel nový patch od komunity, který upravuje zbraně a výbavu. Díky tomu je hodně zbraní třeba hratelnějších a nestojí tolik za prd jako předtím, rozhodně doporučuji.

osobní statistiky k 18.6.2018:
1377 hodin ve hře
Badass rank 115830 (což je 17-19% ke všem statům)
69 ze 69 achievmentů

72 Maya OP 8
72 Caige OP 4
72 Axton
59 Zero
31 Krieg
54 Salvador

Pro: Všechno viz komentář :D neskutečně zábavné

Proti: návykové, loot je společný pro všechny ale tolik to zas nevadí

+12 +13 −1

The Banner Saga

  • PC 90
O Banner Sáze jsem nevěděl mnoho. Znal jsem ji spíše okrajově a věděl jsem jen cosi o tom, že její vývoj byl podpořen na Kickstarteru. Co ale podporovatelé vlastně podpořili? To jsem se vydal zjistit po doporučení od BINGMANa. A ze srdce mu za to děkuji.

Zprvu mě trochu děsil taktický tahový boj. Na první pohled bylo všude spoustu značek a tlačítek, které něco znamenaly, a já vlastně nerozuměl, co se po mně chce. Natož pak abych chápal pravidla, která mi byla hned na začátku pracně vysvětlována. Po nějaké době se ale ta hustá mlha zapříčiňující mou dezorientovanost rozplynula a já si mohl začít naplno užívat děj a hratelnost této skvostné hry.

Hned na začátek (bloody hell, to už je to třetí odstavec?) musím říct, že něco tak výjimečného jsem opravdu nečekal. Grafické ztvárnění, zvuky, příběh a nakonec i ty je taktické boje mi přišly skvělé. Pravda je, že kolikrát jsem si řekl něco ve smyslu: "Umm, tady by to šlo vylepšit. Tohle bych udělal trošku jinak. Něčeho bych ubral a něčeho zase přidal." Ale i tak hra ve svém konečném stavu působí nanejvýš dobře.

Užil jsem si spoustu zvratů, kdy vlastně nevíte, na čem jste a komu můžete věřit. Bavilo mě potulování nebo spíš utíkání? obrovských světem s bohatou historií. Velkým plusem (i když mě to moc nepotěšilo) bylo nekompromisní usmrcení postav, i když jste si je po celou dobu pracně levelovali a třeba jim i koupili drahý předmět. To všechno zabalené v úžasné grafice, na kterou se chci dívat znova a znova. Všechno má ale své mouchy. Ocenil bych více animací, ne jen jednu a tu samou postavu na rozmazaném pozadí. Bylo by fajn, kdyby vás hra o trochu víc trestala, když se vám boj nepovede. Člověk by se musel trochu víc zamyslet nad tím, jestli má další boj ještě cenu. A takových věcí, kdy si tohle řeknete, je tam prostě trochu víc. A to je možná škoda.

Ve výsledku ale ani nic z toho neubírá hře kvality. Ačkoliv je to hra jednoduchá a nestojí na žádném velkém geniálním nápadu. Moc věcí, které ve hře budete dělat, taky není. Všechny jsou ale zvládnuty s takovou lehkostí, že nejde jinak, než si hru užít od začátku až do konce. A hlavně pro milovníky Game Booků... tohle bude něco pro vás. Já si chrochtal. A chci vědět, co bylo dál.

Pro: grafika, příběh, atmosféra

Proti: pár věcí, které by chtělo trochu vylepšit

+12

Hitman: Codename 47

  • PC 75
Trochu až ironie že s prvním Hitmanem jsem se setkal až jako s posledním po dohraných čtyřech dílech (Contracts asi jen do čtvrtky dohranej). No a musím říct že jsem asi neměl čekat tak dlouho. Přece jen 3D hry v tu chvíli byly stále v dost hustejch plenách a na těch starších zub času kousal (a kouše) každej rok víc než na starých 2d hrách. No a bohužel se tomu nevyhnul ani tenhle milovanej plešoun.

Když hru poprvé zapnete, tak prostě poznáte že byla dělaná v roce 2000. Oblek hodně jednoduchý, pleška která je dnes jak naleštěná se nachází v rozkostičkavaném stavu, no a čárový kód na zátylku by jen stěží šel namarkovat, navíc agent v rozlišení 640x480 vypadá jak kdyby vyšel z mekáče.

No a když se podíváte na to prostředí, dojde vám jak ta technologie byla tehdy omezená. Prázdné lokace které jsou úplně nejvíc do očí bijící hlavně v Hong Kongu, který byste si normálně představovaly přemnožený lidma tak, že byste byly rádi, kdyby se vůbec dostlaly k targetu. No tady jste rádi když narazíte alespoň na víc jak jednu dobrou duši. Dohlednost tu je taky dost mizivá. Nejspíš se snažili aby ten Hong Kong měl alespoň ten smog.

Celkově to tak trošku vypadá na dnešní dobu jako fanouškovský projekt. Moc mi od tohle názoru nepomohl ani dabing. David Bateson bez kterého bych si dnes už hitmana nemohl představit, moc na poprvé neoslovil. Občas mi to přišlo až trochu komické. Např. jsem se dost zasmál u věty, když si jdete pro klíče na záchod k barmanovy.("I need to use a bathroom"). Tahle věta už mi v hlavě zůstane.

No ale hraje je vlastně i přes toto vše vážně dobrý stealth. Je to stealth který se s vámi nemazlí a díky nemožnosti uložení vám prakticky neposkytuje možnost udělat chybu. ÁÁÁNO je tu něco ve stylu takového postiženého checkpointu, který vás po smrti vyhodí zpět na určité místo. No ale strážní už o vás stejně ví, takže se to hodí tak maximálně když už potřebujete jen vypadnout. Takže to že vám hra nic moc neodpouští stále platí.

Další věc co se mi na hře líbí i když by asi nemělo, je ten trošku(ale vážně jen trošku) neucelený charakter prvního dílu. Jsou tu i ty střílecí pasáže které mám pocit vážně nejdou zahrát jinak než pořádnou přestřelkou. (Triády co se vás snaží zastřelit když bloudíte po ulicích Hong Kongu a snažíte se najít to prokletý auto ve kterém ujedete, vystřílení skladu pro to aby jste mohly uskutečnit předání s ukradeným kufříkem s ukrytým vysílačem, či snad finální řežba u taťky v laborce) Podle mě tyto přestřelky trochu oživují hratelnost a vůbec by mě nevadilo kdyby se v rozumné míře objevovaly v dalších a dalších hitmanech.

No sečteno podtrženo, tak věřím v to že každý kdo tohoto plešouna má v lásce, i přes technické nedostatky na dnešní dobu nebude zklamán a užije si vážně dobrý stealth který vznikl na přelomu tisíciletí a začal psát příběh nejlepšího zabijáka na světě.

Pro: Stelth, obtížnost, plešounek

Proti: Grafika, 640x480, asi i ten dabing

+12

The Technomancer

  • PC 85
The Technomancer je nejvíce podceňovaná hra, kterou hodnotí lidé, kteří ji nepochopili. Ale to nevadí, to se stane. V první řadě je třeba si uvědomit, co jste dostali do rukou, že ano. :)
The Technomancer je skvělý cyberpunková hra a abyste dokázali pochopit cyberpunkovou hru, musíte chápat cyberpunk! Tahle hra je dělaná pro naší cp komunitu a proto je naše hodnocení diametrálně odlišné. (Protože my víme, co v takových hrách hledat, jak si příběh spojit, kde číst mezi řádky...)

Hrozně moc lidí kritizuje příběh, že je mělký a nudný. A já si říkám, jestli tu hru vůbec hráli. *SPOIL* Žijete na Marsu, kde si lidstvo z místních obyvatel tzv. “mutantů”, udělalo otroky na práci. (Nepřipomíná vám to něco?). Ocitnete se v kůži sympatického klučiny jménem Zachariah a stanete se technomancerem, což znamená, že dokážete pracovat s elektrickou energií. Zaměstnaný jste u policie a myslíte si, že jste ten hodnej, ale když dostane za úkol navštívit pracovní “tábor” stávkujících mutantů, kde je máte donutit zase makat, i kdybyste měli použít hrubou sílu, moc dobře se za tou klávesnicí necítíte.

Že se jedná o RPG, to všichni víme. A i to se stalo terčem kritiky, že prý je to úplně zbytečný a nemá to na nic vliv. Omyl! Něco uděláte špatně, nebo pošlete do prdele někoho, koho jste neměli, už vám bude chybět důležitá spojenecká jednotka.
“Ty ses vykašlal na záchranu našeho člověka? Fakt, tak s naši jednotkou nepočítej!”
A víte co? Můžete mít dokonce romanci! Sice máte na výběr jenom 3 možnosti, ale i na tak malou hru je to docela úspěch. Co musím přidat jako velké plus, jedna z těch možností je dokonce muž, takže mysleli i na gay hráče a šílený ženský jako já. (♥)
Dokonce si můžete upravit i vzhled postavy, pokud se vám hraje raději s upraveným ksichtem. (Ale raději mi to neříkejte :C )

Co taky musím pochválit, tak je velká svoboda v souboji. Máte na výběr 3 stromy dovedností, ten nejdůležitější je styl vašeho boje, buď si můžete vybrat jeden ze tří, které vám hra nabídne, nebo kombinujte všechny možnosti. Záleží na preferenci. (Ale nejlepší je ta technomancerská badass tyč!) Další strom je pak o zlepšení vašich potřeb, jako je síla, damage a pod. No a posledním stromem je něco jako RPG strom, kde si vybíráte dovednosti, co vám mohou pomoct při rozhovorech. (Například, pokud se někoho snažíte přesvědčit a chcete na to jít přes vědu, bez schopnosti vědy máte 25% šanci, že osobu přesvědčíte, rozšířením schopnosti se pak šance procentuálně zvyšuje; 25%, 50%, 75%, 100%. A nemyslete si, že když máte 75%, tak to musí vyjít… nevyjde. :C)
BTW, když už jsem u toho, hodně hejtovaný dabing je pořád lepší než u poloviny her. A naše hlavní postava má sakra úžasnou barvu hlasu!

Co je na celý hře ale absolutně nejlepší, tak ta atmosféra. To prostředí Marsu na vás dýchá postapokalypticky a design je udělaný naprosto krásně. A ta atmosféra se vás jen tak nepustí, naopak postupně ve hře na vás upadá větší a větší deprese z toho, co se tam vůbec za zády lidí děje.

CPAF! ♥

(Moje recenze z fb stránky Videohráč, nechtělo se mi to psát znova.)
+12 +13 −1

Tomb Raider III: Adventures of Lara Croft

  • PC 80
Tomb Raider 3 je vrcholem megalomanství tvůrců. Ti vytvořili 20 monumentálních levelů rozesetých po celém světě, napěchovali je dějem od začátku do konce, ale zároveň naprosto brutálně přestřelili obtížnost do prakticky nehratelné. Bez návodu si ani neškrtnete a dokonce i s ním budete bloudit, padat a umírat.

Lara se rozehřívá v indické džungli, kde nachází tajemný meteorický artefakt a následně je najata doktorem Willardem, aby našla jeho další tři části, které jsou schopny urychlit evoluci. Cesta ji zavede do Nevady, kde nechybí obrovské kaňony, vězení i Oblast 51 (ano i mimozemšťanů se dočkáme). Pokračujeme do Jižního Pacifiku, kde se setkáme s domorodci, ztroskotanými vojáky a úžasnou scénou boje s raptory. Dále se pak vydáváme do Londýna, plného skání přes střechy, vražedných průchodů metrem a konec je v mrazivé Antarktidě a jejích dolech, kde nechybí jeden očekávaný zvrat i indianajonesovské důlní vozíky.

Je toho hodně, bohužel kola jsou opravdu obrovské a co hůře absolutně nelogické. Zejména při nekonečném cestování kolem obří řeky či v Londýně jsem si říkal, jestli se level designer nezbláznil.

Nepřátel není tolik co ve dvojce a tvoří je vojáci, zvířata i různá monstra, mezi zbraněmi přibyl mocný Desert Eagle a raketomet a Lara se už konečně zvládne přikrčit a plazit, čímž přibývá dalších možností jak zabloudit v nekonečných šachtách. Nechybí ani nová vozítka k řízení, zejména ale jízda neovladatelným kajakem je fakt za trest. Odměnou za secrety je kromě zbraní a léčení také tajný level, kde se Lara snaží v katedrále najít poklad a ano, i tento level je příkladem frustrujícího a nelogického level designu.

Grafika je opět hezčí, zaoblenější, ale stále to není ještě úplně ono.

Celkový pocit? Monumentální, výpravné pokračování plné děje i v rámci jednotlivých kol, ale příšerně obtížné a to tak, že celou dobu bojujete s frustrací a neschopností dostat se dál.

Pro: Větší, lepší, velkolepější...

Proti: ...ale také tužší, obtížnější, nelogičtější.

+12