Pro pohodlnější navigaci i přístup k pokročilým funkcím Databáze-her.cz doporučujeme povolit si ve svém prohlížeči JavaScript.

Nejlépe hodnocené komentáře

GTR 2: FIA GT Racing Game

  • PC 90
Absolutně geniální závodní simulátor. Důkaz toho, že pro vynikající závodní hru není potřeba spousta neonů (ala NFS) ani nablýskaný kabátek s famózním modelem poškození. Tyhle věci tu nenajdete (i když grafika má svoje kouzlo, hlavně při pohledu z kokpitu), přesto dokáže chytit a nepustit na hodně dlouho. Škoda jen omezení na závody spadající pod FIA GT (ale zase je to hezky ucelené).

PS: Bez volantu ani ránu, bez spojky taky ani ránu (ale dá se zvyknout i na spojku na tlačítku).
+11

Juiced

  • PC 50
Z prvních informací to vypadalo na moc pěkného konkurenta NFS Underground, bohužel díky protaženému vývoji hra vyšla tak nějak s křížkem po funuse (stejně jako letos druhý díl).
Samotné závodění bylo vcelku povedené, našlo se taky několik originálních nápadů, jenže jejich zapracování a celkové fungování už moc povedené nebylo. Hra neustále hráči házela klacky pod nohy a nebyl problém dostat se do stádia, kdy jste v půlce hry musely opakovat celou kariéru znovu.
+11

Operation Flashpoint: Cold War Crisis

  • PC 40
Velice otevřená hra, nabízející opravdu mnoho a mnoho možností jak dokončit danou misi / editor. Baví mě, že člověk se tu může doslova 'zvrhnout' a přistoupit k dokončení mise naprosto odlišným způsobem, než vývojář zamýšlel - a hra to uzná. Je velmi realistická v rámci svých možností a nebojím se ji označit jako měřítko pro ostatní válečné hry / simulace / arkády. Atmosféra nechybí.

To sebou ovšem přináší značnou část situací, kdy s přehršlem tolika cest už hra jednoduše nemůže uznávat naprosto všechny. Jsou to jen občasné chvilky, leč přesto např. samotná kampaň nebo dějová stránka není až na tolik zajímavá a příliš se utápí právě v OBROVSKÝCH technologických non-script možnostech vlastní hry. Kdy jednou poklepaný strachy utíkate před armádou v temném lese a dostanete to do zad, podruhé to samé už razantně ztrácí na realitě a vnímání Flashpointu jako 'realistické, leč přesto splnitelné hry'. Těhle situací není mnoho, ale o to víc každé 'load' bolí.

Pro: Defacto neomezený svět, který můžete neomezeně využít prostředky, které vám dodali vývojáři

Proti: Abstraktní realita, kde např. vznik vztahu 'počítačová figurka - hráč' končí ve chvíli, kdy dopadne náhodný granát a hra už další vývoj 'mrtvá počítačová figurka - hráč' tímhle směrem nerespektuje (obrazně řečeno)

+11 +12 −1

Max Payne 2: The Fall of Max Payne

  • PC 80
V prvom rade sa priznám, že prvý diel som nikdy nehral. Pred vydaním som sa naň tešil, ale po vydaní som nejak stratil záujem (sám neviem prečo). Keď však vyšiel diel druhý a proklamoval noir atmosféru, šiel som do toho. A rozhodne som sa nesklamal, príbeh temný ako sa patrí, upršaná atmosféra a chlapík v ktorého koži by som nemal byť prečo rád. To mi hra ponúkla hneď zo začiatku. Snové sekvencie prelínajúce sa do rovnako bezútešnej skutočnosti v hudobnom doprovode od Kärtsy Hatakka & Kimmo Kajasto ma naladil na správnu strunu (violončela). V bývalom funhouse plnom psycho "srandičiek" som si užil asi najväčšiu zábavu. Naozaj som sa bavil, no a čo, že ragdoll efekty sú nehorázne (Avšak efektne) prehnané, no a čo, že bullet time sa dobíja až nenormálne rýchlo. Pre dobrý zážitok to stačilo. Jediné v čom som sa cítil skutočne podvedený bola krátkosť celej hry, človek sa baví a ono to skončí. A ešte jedna vec ma štvala a to úroveň v ktorej Max bránil toho druhého gangstera v obleku baseballového panáka s tendeciou vybuchnúť, joj ten sa mi navybuchoval, čo som sa nanadával. Inak som takpovediac spokojný, len stále nechápem ten rozruch okolo. Max Payne. Príjemná noirová akcia. Niečo viac? Sotva.

Pro: Noir atmosféra, príbeh a postavy Maxa a Mony, veľká chytlavosť a zábavnosť bojov včetne bullet timu a ragdoll efektov, výborná hudba, snové stavy a FunHouse

Proti: krátkosť, jedna prehnane náročná pasáž

+11

Descent

  • PC 90
Perfektní 3D akční hra, o které si myslím, že byla revolučnější než takový DooM. Na tehdejší dobu naprosto neuvěřitelné možnosti pohybu (jednalo se snad o první hru s možností plně 3D pohybu - omezení bylo jen ve zdech důlních komplexů), perfektní a živelná hratelnost a pro mne jen velmi těžko překonatelný coop multiplayer, kdy jsme s bráchou strávili šílených hodin u dvou 486tek propojených sériovým kabelem. Společně jsme hru dokonce dohráli, já sám rovněž došel až na konec. Proto hodnocení 90 %

Pro: Grafika, fyzika (na tehdejší dobu), živelná akce, neuvěřitelné možnosti pohybu

Proti: Snad jen složitost levelů, nebyl problém se tam ztratit

+11 +13 −2

Baldur's Gate

  • PC 100
Baldur's Gate je pravdepodobne jediná hra, ktorú som hral a dohral najmenej desať kráť a stále sa k nej vraciam. Nezabudnutelné postavy s výborným dabingom (Xzar, Xan, Montaron, Edwin, Coran, Tiax,...na "your voice is ambrosia" zrejme do smrti nezabudnem), graficky stále nadherné s použitím widescreen modu, a obrovské množstvo optional contentu v podobne desiatkach lokácií, ktoré nemajú nič s hlavnou dejovou línou, robia z Baldur's Gate 1 najlepšie RPG aké som kedy hral.



+11 +13 −2

Heroes of Might and Magic III: The Shadow of Death

  • PC 85
Druhý datadisk tvoří nejlepší tahovou strategii všech dob konečně kompletní. V prvé řadě přináší 7 masivních kampaní, které svou obtížností možná nepřekonají Armageddon's Blade, ale herní zábavy nabídnou minimálně stejně. Shadow of Death bohužel nepřináší žádnou novou rasu a celkově změn, které pocítíme v multiplayeru je dosti málo, ovšem jedná velká tady je a jmenuje se generátor náhodných map. Po generátoru jsem toužil už od dob Age of Empires II, protože scénáře se rychle opotřebují a v multiplayeru pak není co hrát. Konečně tak s protivníky můžete hrát neustále nové a nové mapy bez strachu, že je bude váš nepřítel předem znát. Škoda jen, že ani ten generátor není zdaleka dokonalý a občas vám může před hrad postavit hromádku vylepšených vampírů, či partu zuřivých pit lordů a pak nezbývá nic než dát re-game... Ovšem co bychom našemu milovanému Heroesu neodpustili, že?

Pro: Pořádná dávka nových a zábavných kampaní, generátor náhodných map.

Proti: Žádne signifikantní inovace, generátor náhodných map nepracuje vždy správně.

+11

Knytt

  • PC 90
Skvělá, zábavná a poměrně hodně netradiční skákačka. Netradiční proto, ze se v ní nedělá nic jiného než skáče tam a zpět v rozhlehlém a velmi hezky zpracovaném světě. Není nijak zvlášť těžká a proto se nedostaví frustrace z toho, že nevíte co a jak dál.
Skvělá hudba, která nádherně podtrhne určité pasáže a dobře naladí.
řekl bych, že stáhnutím nikdo neprohloupí.

Pro: Hudba, nápad, grafika

Proti: někoho nemusí bavit jen skákat

+11

Need for Speed: Underground 2

  • PC 85
Závodní hra, která nabízí volnost ve všem - v tom, který závod odjedete nejdřív, v tom, jestli vaše kára bude vánoční stromeček nebo trhač asfaltu a dokonce dává možnost fotit se na stránky fiktivních herních magazínů tak, jak se vám to bude líbit nejvíc. K dispozici máte velikánské (a krásné) město - jen jen na vás, jak ho ovládnete :). Kromě starších dílů CMR a Test Drive: Unlimited jsem žádnou zábavnější závodní hru nehrál. Graficky to vypadá dobře ještě dneska, soundtrack je naprosto nesmrtelný (naprostá legenda Raiders on The Storm, Snoop Dogg a The Doors, bože, to byl geniální nápad) , aut strašná hromada, závodů stejně tak. Akorát ty průjezdy zatáček stylem "sklouznutí po svodidlech" dávají jasně pocítit, že tohle je jen hra. Hra, u které se bohužel dodnes zaseklo dobré jméno značky Need for Speed.

Pro: Volnost, město, spousta aut, soundtrack, grafika, možnosti tuningu

Proti: Auta jako beton, chybí mi pohled z místa řidiče

+11

Chasm: The Rift

  • PC --
Zajímavá a zábavná hra, která, bohužel, zapadla mezi profláklými kousky jako byl například Quake, přičemž, dle mého názoru, má lépe koukatelnou grafiku a zajímavější prostředí. Mojí oblíbenou zbraní se stal vrhač cirkulárkových kotoučů, se kterým sem si užil v prvních úrovních mnoho legrace.

Pro: Grafika, atmosféra, zbraně, hratelnost, prostředí.

Proti: Nic.

+11 +12 −1

Submarine Titans

  • PC 80
Toto je trochu starší hra, která proběhla bez povšimnutí, což je škoda, protože je v určitých ohledech lepší, než mladší a profláklý Tiberian Sun.

Hra má tři strany konfliktu a každá je jiná a má své speciální budovy a technologie. Zvlášt Silicons (ufoni) jsou skvěle vytvoření. Na začátku se sice trochu zapotí, ale pak už jsou velmi silní. Black Octopi (eko-teroristé) jsou silní na začátku, ale slabší na konci. No a White Sharks (armáda) jsou vyrovnaní.

U hry sem se skvěle bavil a dohrál ji jedním dechem za všechny strany. Takhle kvalitní a originlni hru sem už dlouho neviděl a jsem rád, že jsem sehnal original za 199 Kč.

Pro: Originalita, 3 rozdílné rasy, hratelnost, grafika, příběh.

Proti: Místy vyšší obtížnost.

+11

Disciples II: Dark Prophecy

  • PC 70
Opravdu dobra hra, ktera stavi na overenych principech slavnych Heroes a presto je natolik jina :)

Skvely pribeh, ktery do sebe jak hrajete jednotlive akty za jednotlive strany skvele zapada. Neustala pritomnost neceho temneho v pozadi, co naseptava, ze vsechno asi neni uplne tak, jak vypada. Nechybi necekane zvraty.

Jako plus hodnotim i mnohem syrovejsi a temnejsi grafiku/atmosferu oproti Heroes.

Snad jedine minus spociva v absenci nejakeho mechanismu, ktery by hrace nutil "expit" vice hrdinu, se zaverecnymi levely se pomalu strategie meni v rpg se skvelym pribehem a jednim hlavnim hrdinou, kdy budete neohrozene (nebojte, boje to budou porad tvrdy) postupovat od bitvy k bitve s jedinym hrdinou a k nemu prirazenou armadou.

Pro: pribeh, grafika, jeste jednou pribeh

+11

Fahrenheit

  • PC 70
Interaktivní film, určitě. Cca. první polovina hry je geniální, příběh, atmosféra, hra je plná detailů, věci každodenního života, které dělat můžete, ale nemusíte, dokonalost. Druhá polovina hry - příběh začně být divný. Propracovanost, detailost mizí - autoři už evidentně neměli čas. Ovládání během akčních scén je zvláštní, konzolové, ale nenapadá mě lepší řešení při zachování efektnosti.

Pro: první polovina hry

Proti: druhá polovina hry

+11

Quake

  • PC 85
Quake 1 si nezískal oblibu hráčů ze dne na den, jak se dnes může zdát, jeho první kontakt s hráči mohl být leckdy rozpačitý. Technická úroveň, tedy grafika byla díky geniálnímu Carmackovi samozřejmě na špici, ale do pochmurného, gothického designu levelů bylo potřeba nejprve proniknout a bohužel to když už se konečně stalo, hra byla rázem dohraná. Mě osobně stačily nějaké 4 hoďky a to jsem nikam nespěchal. V singleplayeru zkrátka přímá konkurence, Duke Nukem 3D, vítězí, ovšem v multiplayeru se karta rázem obrací.

Hlavním přínosem Quake byla neuvěřitelná rychlost, už nestačilo jen dobře mířit, člověk musel neustále běhat, skákat, popř. nově také raketově skákat, efektivně se přemísťovat po mapě, hlídat si klíčové pozice s důležitými zbraněmi a třeba si i v duchu počítat sekundy, kdy se objeví Quad Damage. Vedle Quake vypadaly všechny tehdejší hry jako starý dědek o holi pokoušející se zaběhnout maraton... Konečně už nevítězila náhoda, ale trénovaný hráč a tak není divu, že Quake vlastně stojí za vznikem celého progamingu, kdy řada hráčů přestala hrát další a další hry, jak to bývalo zvykem, ale místo toho se soustředili jen na jednu - Quake. Takto silná hráčská základna taktéž upoutala pozornost tvůrců a sám si nedovedu představit jak milé překvapení muselo být, když na historicky první, oficiální hráčskou sešlost, pojmenovanou QuakeCon, zcela bez oznámení přišli i chlapíci z ID Software... Škoda, že v té době jsem hrál tak akorát Maria a Contru na Nintendu.

Pro: Technický pokrok, inovace v multiplayeru, zejména rychlost

Proti: Krátký singleplayer

+11

Painkiller: Battle Out of Hell

  • PC 60
Vcelku průměrný datadisk, co nepřidává ke hře nic moc nového. Nový nepřátelé a dvě zbraně jsou sice fajn, ale i v původní hře jste nepotkali jednoho nepřítele dvakrát. Herní doba je tak na jedno, dvě odpoledne, zůstávají herní systémy. Jedinou výzvou jsou snad tarotové karty, které je velmi těžké získat, ale objedete se i bez nich. Jsou zde zábavné momenty, stejně jako ty špatné, hodně mě iritovalo, když se hra chovala skoro jako Tomb Raider, skákání přes propasti v Coloseu mě vážně pěkně štvalo (když se k tomu přidá na slabších sestavách dlouhé nahrávání, tak je to vážně opruz). Pokud máte po dohrání původní hry málo, chybu neuděláte, chcete-li však nějakou inovaci, tak hledáte marně.

Pro: Drží se v duchu původní hry.

Proti: Slabá herní doba, skákačky, dlouhé loadingy.

+11

Crysis

  • PC 85
Konvenční střílečka s průměrným příběhem, překvapivě zábavnou hratelností (díky nanoobleku) kterou z lehkého nadprůměru pozdvihává !!!naprosto neskutečná ultra-mega-hyper-giga!!! grafická stránka. Pokud na to máte HW. Já mám a všechny ostatní hry oproti tomu zpětně vypadají jako kozí prdel. To se prostě nedá Crysis odpárat, byť mi na grafice tolik nesejde. Tady je to ale takový pokoukání, že za to nahazuju 15% navíc.

Pro: GRAFIKA, nano-suit, možnost vypráskat celou základnu v pokročilé fázi hry holýma rukama, level Assault

Proti: docela stereotyp, slabá tanková bitva, vševidoucí helikoptéry, slabší začátek

+11 +13 −2

Tropico

  • PC 80
Výborná politicko-ekonomická stratégia s kvantom možností a extrémnou znovuhratelnosťou. Prekvapivé RPG vlastnosti vášho diktátora, ktoré umožnujú desiatky možností ako riadiť tropický ostrovček. Tropico 1 ma nesmierne bavilo a aj po rokoch sa k nemu občas vraciam.
+11

Mafia: The City of Lost Heaven

  • PC 100
Mafia, nejlepší česká hra. Stačilo se jen podívat na intro a byl jsem unešen. Následným hraním jsem se jen rozplýval blahem. Jako většina lidí jsem ji dohrál xkrát a pořád nemám dost. Po prvním dohrání a shlédnutí závěrečné sekvence jsem měl opravdu na krajíčku, u žádné jiné hry se mi to nestalo a to už sakra něco znamená. Může ji překonat snad jen druhý díl.

Pro: Grafika, příběh, český dabing, originalita, hratelnost.

Proti: Opakující-se hudba, musíte ji dohrát :-)

+11 +16 −5

Ignition

  • PC 95
Dostala ode mne stovku za to, že v té době jsme se každý na své půlce monitoru královsky bavili. A design a stavba úrovní, společně s pastmi alá traktor, vlak, lavina, a další, byl velice nápaditý a hezký. Až na Tokyo. To bylo takové divné, zvláštní.

Pro: Zábava v multiplayeru, vtip, nápadité okruhy

Proti: Dnes už zastaralé, ale pořád stejně zábavné, hra mi často padala.

+11

Red Orchestra: Ostfront 41-45

  • PC 100
Můj favorit co se FPS onlinovek týče a zároveň nejlepší hra z prostředí druhé světové války. Nikde jinde jsem nenašel tak dobře vybalancovaný realismus a zábavu zároveň. Red Orchestra se sice odehrává jen na východní frontě, ovšem ke stáhnutí jsou i dost povedené módy, které vás zavedou na jiná bojiště - Normandii nebo Ardény můžete zkusit v módu DarkestHour a boje v Africe v modu Mare Nostrum.

Pro: realismus, atmosféra, zvuky, tankové souboje, spolupráce autorů s fanoušky

Proti: problémový systém zvedání zbraní ze země, který vás nejednou bude stát život :), zpočátku bude trvat dlouho, než si na hru zvyknete, chce to trpělivost

+11