Pro pohodlnější navigaci i přístup k pokročilým funkcím Databáze-her.cz doporučujeme povolit si ve svém prohlížeči JavaScript.

Nejlépe hodnocené komentáře

Celtic Kings: Rage of War

  • PC 70
Na keltské krále jsem narazil v jednom starším levelu kde byli jako plná hra. Hned na první pohled mě hra zaujala protože má kompletní lokalizaci a to včetně dabingu. Kampaň začínáte s maldým hrdinou Laraxem kterému teutoni zavraždily ženu a on se chce pomstít. Po cestě budete potkávát spousty postav, plnit úkoly či jen tak objevovat různé tajné cesty a podzemí. Ze začátku nemáte žádnou armádu, postupně se bez ní ale neobejdete a tak ji budete muset někde získat, obvykle za nějáký úkol. Hra má RPG prvky, hrdina se neustále zlepšuje, může nosit různé zbraně, amulety apod.

Krom kampaně jsou tu samozřejm také klasické bitvy kde začínáte se základnou (ve hře se nic nestaví, takže se můžete plně soustředit na boj) a máte za úkol zničit soupeře, ať už sám proti botům tak v multiplayeru. Dál ve hře naleznete různé další mapy se specifickými úkoly či mapy kde máte za úkol brnánit určitá místa apod.

Hrát lze za dva národy: Galy nebo Římany. Oba národy jsou vyvážené, římani jsou sice v základu silnější, galové se však můžou vycvičit na vyšší úroveň. Každá jednotka může získat nové úrovně bojem, buď cvičným nebo opravdovým. Na výcviku opravdu zaleží a zkušený voják může klidně porazit 5 nováčků stejné kategori. Jednotek je u každé strany asi 8 včetně bonusových (galové - viking, římani - liberát). Funkce jednotlivých budov jsou u každé strany taky trochu rozdílné, ale pokud umíte hrát za jednu stranu nebude vám druhá dělat problémy. Jednotky se řadí do oddílů, každý odíl má hrdinu kterého ovládáte vy a on pak dává příkazy ostatním vojákům. Pod každým hrdinou můžete mít max. 50 vojáků.

Graficky je hra velmi pěkná, zvuková stránka taky ujde. Jedna z největších chyb hry je ta, že obšas vojáci jen tak pobíhají a neví na koho nejdřív zaútočit. Dále pak vysoká obtížnost v kampani. Celtic Kings je pro mnoho lidí obyčejná či podprůměrná strategie, ale jilokož moc strategii nehraju tak asi proto se mi tak líbila.

Pro: RPG systém, grafika, výcvik jednotek, český dabing, hratelnost, multiplayer

+11

Secret Files: Tunguska

  • PC --
První polovinu hry jsem si užíval, všechno pěkně odsýpalo, ale ve druhé polovině vyžaduje řešení problémů poněkud MacGyverovský přístup pro svou nelogičnost a matoucí nahodilost. Situací, kdy se zoufale snažíte kombinovat všechno na všechno není málo. Použít zapalovač na prut jako návnadu na rybu... něco mi tady nedochází? Příběh mě nijak neoslovil a "vylepšené" zakončení s patchem 1.02 taky za moc nestálo. Jaké pak asi muselo být v původní verzi?? Procestujete snad celý svět, říkal jsem si, kdy se ještě podívám do Antarktidy a puff - je tam! Tahle velká výprava je někdy spíše na škodu.

Nakřáplý hlas Niny je maximálně nepříjemný na poslech (dokonce jsem kvůli němu už jednou hru odinstaloval) a ostatní postavy zní také, jakoby je dabovali nějací kolemjdoucí z ulice. Dokonce i namluvení starého profesora je provedeno nějakým mladým člověkem...

Pozadí jsou vyvedené opravdu pěkně, ve fixním rozlišení 1024x768 jsou postavy na lcd monitoru s vyšším nativním rozlišení trochu kostrbaté, ale není to nic, co by se nedalo přežít.

Celkově je pro mě Tunguska spíše zklamáním pro svůj dabing (anglický), nelogické používání předmětů a clischovitý příběh, který postrádá gradaci.
+11 +12 −1

Fallout 3 - The Pitt

  • PC 65
Bethesda by si zaslúžila nakopať. Pri pohľade na tento DLC sa musí človek opýtať, kde je Knights of the Nine...aspoň čo sa relatívnej kvality týka. The Pitt je priemerný quest zasadený do časti zničeného mesta Pittsburgh. Pratkicky ním preletíte, ani nebudete vedieť ako - rozhodne sa dá prejsť rýchlejšie ako akčne ladená Operation Anchorage. Čo je divné.

Na výber vo svojom postupe, máte prakticky až ku koncu celého questu. Áno, obe možnosti sú morálne pochybné, ale stále je to "buď alebo..." a nič viac. Postup k cieľu je prakticky rovnaký.

Lenže atmosféru oni v Bethesde vedia, a tak aj napriek príbehovému nedostatku, je prechádzka po Pitt-e výborným zážitkom. So zaujímavými scenériami. Už je na každého peňaženke a vôli, či je ochotný dať niečo za pár nových zbraní, mierne upravených zbrojí, atmosferické prostredie a niekoľko nových perkov.

Pro: atmosféra, spracovanie trosiek - skrátka to, čo dopomáha atmosfére :-), morálne "nečisté"

Proti: krátke, bez väčších možností rozhodovať sa

+11 +12 −1

Starship Troopers

  • PC 50
Válka je jako první láska, když ji zažiješ, budeš na ní vzpomínat do konce života. Zrovna takovýma moudrama hýří moje mysl, když letím na akci. Na další akci. Nejsem moc starý a přesto bych mohl o válce vyprávět víc, než ledasjaký veterán, třeba když jsem musel sundat plazmového brouka, který se zakempoval v horách a naše letectvo na něj nemohlo. Tehdá jsem málem zařval, ale nakonec jsem ho s trochou štěstí oddělal. Nesnáším brouky! Nebo v pevnosti 29, tam to byl taky záhul, milióny těch všivých brouků se na nás hrnuli, vlna za vlnou, díval jsem se jak kamarádi z pěchoty kolem padají jak švestky. Spousta zelenáčů zpanikařilo a chtělo to vzdát. Velitel, ta sketa se někde zašil, všechno zůstalo na mně! Z bojovným pokřikem jsem vyrazil proti mohutné přesile, postřílel jsem snad miliardu těch bastardů, můj cíl byla věžička se stacionárním kulometem. Kousek před mým cílem mi došlo střelivo, ale nemohl jsem to vzdát! Vzpoměl jsem si na svou rodinu, kamarády, na všechny o kterě mně ti hnusáci připravili!
AAAAAAARGH! VY VŠIVÍ BASTARDI! Sám jsem se svého amoku lekl, ale zpátky jsem nemohl! Prvního parchanta jsem umlátil pažbou a na druhého hajzla, který mi stál v cestě jsem vyskočil, strčil mu ruku do jeho odporného chřtánu a vytrhl první věc, kterou jsem nahmatal. "TEĎ VIDÍŠ ZASRANČE, CO SE STANE, KDYŽ SI ZAČNEŠ S HVĚZDNOU PĚCHOTOU!!! Konečně jsem se dostal ke svému miláčkovi a tím broučí útok skončil, sejmul jsem je všechny. Nejvíc mně sere ten hajzl Houser od Psi-Ops, kolikrát jsem mu chtěl rozbít tu jeho slizkou držku! Měl jsem to udělat, tenkrát když jsme (díky mně) chytili BroukaX, tak jsme kvůli jeho pokusům málem všichni chcípli. Už dolétáme na místo a já hladím svého miláčka, samopal s granátometem. Možná budu znít jako blázen, ale říkám mu: "Nesmíš mně zklamat holka!"

Starship Troopers není špatná hra. Graficky je určitě pěkná, válečná vřava funguje, brouků je hodně a bitvy jsou celkem monstrózní. Jenže! Jenže hra je strašně špatně optimalizovaná co se týče obtížnosti. Jednodušší brouci toho příliš nevydrží, jenže je jich hrozně moc, na druhou stranu "lepší" brouci jsou zase přehnaně silní a spotřebujete na jednoho náboje ve všech zbraních, krát osm. Film Hvězdná pěchota nebyl žádný zázrak, ale byla to řežba, stejně jako tato hra. Jenže kdyby byli brouci ve filmu stejně silní jako ve hře, tak by trval 10 minut, poněvadž by za tu dobu brouci všechny herce zabili. A to počítám i titulky. Ale zase si postupem hrou odemykáte úseky z filmové předlohy a mise se filmu také drží. Nebýt té šílené obtížnosti, byla by to nadprůměrná hra. A nic mi nebrání říct, že hra je hrozně zabugovaná:D

Pro: Atmosféra bojů je opravdu intenzivní,

Proti: jen je škoda té obtížnosti.

+11

Moto Racer 3

  • PC 75
Motoracer 3 - jak rychle u mně nabyl, tak lehce pozbyl... Příjemná arkádová hra, která dovede vtáhnout. Bohužel hře asi chybí nějaký hlubší smysl a mě osobně ježdění brzo omrzelo. Na vině je především nízký počet tratí, ke každé disciplíně jen 3! Taky závodních modů mohlo být víc (championát apod.) V podstatě jde jen o to, aby jste vyhráli pár závodů a za utržené body si odemkli zbývající zamčené části hry, jako jsou tratě, silnější kubatůra atd. Za pár dní není co řešit...
Potěšila celkem grafika i solidní zvuky motorek. Tratě jsou docela bohaté na detaily, hlavně na Trialu nebo v Aréně si připadáte opravdu jako v reálu. Co vás určitě nezklame, tak počet motorek. Těch je zde naopak spousta. 3D modely jsou pěkné, na úrovni a určitě si každý najde tu svoji - s jedním světlem, se dvěma, dvojitej výfuk, oboustranej apod. Dá se i ladit jejich výkon, můžete měnit výkonovou křivku, odstupňovat převodovku, také si nastavit tlumiče, brzdy, zvolit pneumatiky... Při Traffic módu potěšila i možnost zvedat mezerníkem přední kolo. Škoda jen že po dohrání MR3 máte pocit, jakoby jste hráli jen demoverzi :)

Pro: Několik "her" v jedné hře, modely motorek, dobrá ovladatelnost, hratelnost.

Proti: Málo tratí, zábava jen na krátkou chvíli.

+11

Sins of a Solar Empire

  • PC 95
Velmi zajímavá a značně návyková hra. Nikdy předtím žádnou 4X strategii nehrál, takže je můj pohled trochu zkreslený, ale Sins of a Solar Empire mi učarovaly. Pěkná grafika, obzvlášť modely lodí. Působivá hudba, přehledný interface, možnost nastavit si spoustu věcí tak, jak chci. Řemeslně je to velmi dobře udělané a neméně dobře se to i hraje.

Zpočátku jsem se celkem bál real-timu, ale naštěstí hra není nijak hektická, takže je i čas rozhodovat se. Je sice k vzteku, když vám nepřítel rabuje kolonie a vy čekáte a čekáte než dorazí posily, ovšem to není chyba hry :)
Co mě obzvlášť potěšilo, byla přítomnost velkých bitevních křžníků. Ty nejen že oproti standardním lodím vynikají drtivou silou. Ještě ke všemu získávají zkušenosti, zlepšují se jim statistiky a dostávají nové schopnosti. Bravo.

Stručně vzato, jsem nadšený. Po dlouhé době se objevila hra, která mě přikovalak monitoru tím způsobem, že ve 2 ráno jsem si říkal: už jdu spát, ale ještě předtím musím založit kolonii na téhle vulkanické planetě! No a ještě k tomu postavit na orbitě obranné satelity ... a těžební modul ... a ... atd :D
Zkrátka vřele doporučuji.

Pro: nebezpečně návykové

Proti: absence příběhu

+11

Enclave

  • PC 70
Enclave je zajímavá hra. Už samotné prostředí je plné různých druhů zajimavých nepřátel či budov. Navíc jsou ve hře i nějáké ty RPG prvky a velké množství postav (na 80% misí je nejlepěí ale stejně válečník). Postavu si můžete mezi misemi vylepšit za zláťáky které najdete v misích. Samotný boj je proveden vcelku dobře, sice to není tak propracované jako u KOTT (které je mimochodem od stejného studia) ale zase máte na výběr mnoho charakterů mezi než patří např Druid, kouzelník či technik.

Samotná kampaň se dělí na dvě části - první je za dobro (pokud chcete hrát druhou musíte ji dohrát) a druhá za zlo. Hra je teda dost dlouhá, a pokud by jste chtěli najít všechny zlaťáky tak herní doba se bude pohybovat nad 20 hodin, takže o nějáké krátké hře se zde nemůžeme vůbec bavit. Škoda jen absence multiplayeru.

Pro: Příběh, spousta charakterů, dvě kampaňe, grafika

Proti: absence multiplayeru

+11

Neverwinter Nights 2: Mysteries of Westgate

  • PC 80
Mysteries of Westgate, slušný príbeh v kulisách mesta v známom systéme Neverwinter Nights 2. V prvom rade, platí to, čo u všetkého v prípade NWN2 - pokiaľ vás systém, engine, čokoľvek na hre odraďovalo od hrania (myslím hlavne technického charakteru), tak tento "adventure pack" to nijak nezmení. Nemá ako, nie je to datadisk, je to prídavné dobrodružstvo.

Potešujúci je veľmi dobre napísaný príbeh, kvalitné dialógy a relatívne dobré využitie postáv v rámci družiny. Systém "vplyvu" tú hrá tiež svoju úlohu, a je veľmi dobre napasovaný na celkový príbeh, resp. rozhodnutia, ktoré musí hráč urobiť. Ossian Studios sa podarilo opäť vytvoriť skvelý celok, ktorý výborne funguje.

Medzi menšie nedostatky možno zaradiť polo-ozvučené dialógy, čo je vážne škoda, pretože tam, kde dabing je, opäť funguje veľmi slušne. Nevadí to, avšak práve oná nejednoznačnosť - čo bude nadabované a čo nie - trochu zráža atmosféru hry. Pre fanúšikov RPG je tak MoW zaujímavá voľba (pokiaľ už nie sú unavení svetom Forgotten Realms a D&D pravidlami), za necelých 10 dolárov dostanú prídavok hodný pozornosti. Avšak, treba rátať s tým, že všetko má pod palcom Atari a tak nepriatelia debilných DRM, by mali byť na pozore. 3 aktivácie, bez možnosti reaktivovania...je niečo, čo vôbec nie je pekné. A zodpovední by si zaslúžili nakopať...

Pro: príbeh, hudba, dobre napísané dialógy,

Proti: nie všetky dôležité dialógy sú nahovorené, choroby enginu NWN2

+11 +12 −1

Assassin's Creed

  • PC 80
Je pravda, že úkoly jsou pořád stejné, ale i přesto mě kupodivu hra bavila až do konce. Velikou zásluhu na tom určitě má i kvalitní příběh, který mě hnal dopředu.

Pořád stejné animace při boji mě celkem štvaly, některé úkoly byly pitomé ("po cestě jsem poztrácel vlaječky, najdi je do tří minut"), další pro mně nesplnitelné ("NEPOZOROVANĚ zabij do tří minut tři templáře, kolem kterých pořád obchází alespoň pět vojáků" jak to mám sakra udělat???). A navíc jste za většinu úkolů dostali informaci, která vám byla celkem k ho*nu. Praporků bylo na moje gusto příliš moc (a to jsem tenkrát vysbíral celé San Andreas) a za jejich sbírání jsem nic nedostával. Popravdě se zabití cíle nijak moc nelišilo od zabití nějakého lučišníka na střeše až na příšerně dlouhé video po asasinaci. Videa obecně měla někdy až nesnesitelnou délku, což ještě zhoršoval pokus o starověké nářečí vyvinutý českým dabingem (o něm později), takže jsem měl vždy při ruce mobil s Pro Evem.
Pár zbraní navíc by také neuškodilo. Nepochopil jsem taky podivné vypínání hry (a s tím většinou problém nemám), které by vystačilo na samostatný komentář.

Perfektní se mi naopak zdálo grafické zpracování, a to především města Acre a postavy asasína. Tvůrci na jedničku zvládli i ovládání myší a klávesnicí (toto je můj názor).

Podle mě český dabing nic nezlepšil ale ani nezhoršil. Některé fráze zní jako z elektronického překladače a až na opakující se hlášky chodců a pocit, že ve studiu měli k dispozici dva muže a jednu ženu mě nic z hraní nevytrhlo.

Pro: grafika, příběh, stylizace, ovládání

Proti: představte si, že po každé dohrané úrovni tetrisu vám pustí další kousek nějakého filmu

+11

Return to Castle Wolfenstein

  • PC 90
Návrat starého známého špiona Blazkowicze. Hru jsem dohrál dvakrát. Jednou někdy v době kdy vyšla a podruhé někdy v roce 2006.
V době po všech těch Hiddenech a Medalech jsem již nečekal, že se setkám s něčím takovým jako nácky, zombíky a Heinrichem dohromady.
Takže začneme dojmy: Co mě opravdu potěšilo byl začátek. Konečně jsem viděl začátek v pohyblivých barvách :) Hned po odpravení prvního nácka můžete opodál vidět pokusy na nebohých obětech, se kterými se v pozdější fázi hry setkáte. Hra nabízí slušnou hratelnost, ať už v akčních či stealth misích, výbornou grafiku a v neposlední řadě pestrou škálu zbraní od neefektivní kudličky, kopu či uchopeného kusu nábytku, přes FG42 (mimochodem má nejoblibenější) až po prototyp rotačního kulometu VENOM.
Zmínil jsem uchopení některých předmětů. Ano tohle byla nová vymoženost, kterou jiné hry na Q3 enginu neměly, a která tak dotvořila atmosféru - mohli jste převrhnout stůl a krýt se za něj a při těch zběsilých přestřelkách padalo brnění a lítali třísky židlí.
Další věcí, která je super je systém lékárniček, v tomto případě jídel. Ve všech ostatních střílečkách máte např. 81% zdraví, lékárna dá 25% a tak přes ní prostě přejdete a zmizí a vy máte stovku. Jídlo v RTCW zůstalo na talíři v nedojedené porci a dalo se pro něj tedy vrátit,pokud jste utrpěli další menší zranění za rohem.

Bohužel zombíci mi k srdci nějak nepřirostli. Když se vynoří z těch kobek, vydrží nemálo zásahů ze Stenu, který u sebe v té době nejvíce máte a ještě vyčarovávají život velmi rychle ubírající magické formule.
Takže nemrtvé bych z téhle hry vyhostil a spíš bych přidal, ještě více nepřátel na téma übersoldatů, které se náckové pokoušeli v laboratořích oživit. Hra sice obsahuje tvrdě naskriptované situace, ale ty v tomto případě dotvářejí výborný dojem ze hry. První setkání s monstrem, které se pohybuje pomocí rukou a z dolní části těla mu šlehají blesky bude navždy v mé paměti.

Na Wolfenstein (2009) se samozřejmě těším, už jen proto, že to vypadá na začátek nové série a dokonce založenou legendárními Raven Software.

Pro: vylepšený Q3 engine, výběr zbraní, projekty

Proti: zombies, Heinrich - to podsvětí s historií mi nesedlo

+11 +12 −1

Vietcong: Fist Alpha

  • PC 70
Vietcong je povedená akce z Vietnamu a tak jsem po jeho dohrání hledal podobnou hru. Nemusel jsem čekat dlouho, za necelý rok vyšel datadisk a tak hurá na něj. Co tedy nového přináší?

Po stránce hratelnosti, ovládání a prostředí se toho moc nezměnilo. Příběh začíná ještě před stavbou vašeho tábora a tak jste ze začátku na jiné základně. Náplň misí je podobná, dabing je opět vynikající hratelnost taky. Multiplayer dostal některá vylepšení a nové zbraně. Zkrátka Fist Alpha je povedený povedený datadisk který přinesl několik novinek a hraje se minimálně stejně dobře jako jeho předchůdce

Pro: vylepšení, nové mapy, lokace, hudba, grafika, příběh

Proti: docela krátké

+11

You Probably Won't Make It

  • PC 60
Zkušení horalové mě varovali, nelez na tuhle skálu, je obtížná a nejeden hráč si na ní vylámal zuby. Okolní hřebeny se pyšní mnohem hezčí grafikou a některé je i zábava lézt... Tahle hora je jiná. Škaredá, nezábavná, místy cukaná, ale hlavně obtížná! Obtížnost je ale to, co mě přivábilo pod tohle nezdolné skalisko, jen si klepejte na čelo, já tuhle obludu pokořím...

A tak jsem se vypravil na dlouhou a trnitou cestu... První levely byly brnkačka, jen pár krvavých šrámů a modřin, později ovšem začlo přituhovat, level 14 mě značně zaměstnal, víc jak hodinu jsem zde potil vnitřnosti. Ale ten osvobozující pocit, když jsem skočil na poslední plošinku a konečně se schoval do bezpečí (dvířek)! Uff, stálo to za to. Poté jsem v rychlém sledu jako kamzík proskákal 15,16,17... a přede mnou se objevil bájný level 18, hroty skály jako čepele mi brání v další cestě. Co teď? Nejstatečnější dobrodruzi o těchto místech bájí, prý je to konec, dál to nejde, a já tomu nevěřil. Už věřím. Ale co teď? Zabalit to? 3 levely před koncem? Pro dnešek dost, rozbiju zde tábor a zítra budu pokračovat...

Pro: Výzva (To jediné co může hra nabídnout)

Proti: Obtížnost, grafika od 8letého klučíka, hardwarové nároky.

+11

Fallout 3 - Broken Steel

  • PC --
Kdyby Broken Steel neobsahoval tak markantní vylepšení původní hry, jednalo by se o dost podprůmerný DLC. Ale posunutí level capu na 30, "odemknutí" hraní i po skončení hlavní příběhové linie, velká spousta nového vybavení a taky pár nechutně silných monster, to je zatraceně velké pokušení.

Samotná hratelnost Broken Steelu je založená hlavně na akci, ale taky na opruzujícím cestování z jednoho konce mapy na druhý (pokud někdo necheatuje s Fast Travel). Akce je tady tolik, že je to až na škodu. Jeden silný protivník střídá druhého, ke konci už to jsou opravdu neřízená jatka - máte k dispozici to nejlepší vybavení, munice je všude v množství větším než velkém a vaše postava už jistě dosáhla třicátého levelu.

Mezi DLC přídavky pro Fallout 3 tak moje očekávání splnil jen vynikající The Pitt.
+11

Scarface: The World Is Yours

  • PC 80
Scarface - opět další TPS hra, tentokrát velmi podobná sérii GTA. Upozornění na ostrý jazyk hry je na místě - extrémně šílený anglický dabing, perfektní hlášky, nadávky apod. Tak, jako v GTA, i v Scarface máte neuvěřitelně otevřené město, můžete jezdit 200 km/h v nadupaném autě, můžete si uložit peníze v bance, můžete vyhrožovat, střílet a nadávat. Velmi pestrou funkcí hry je pak stupeň nadávek, jenž může vést nejen k bitce, ke které můžete použít jak baseballovou pálku, tak boxer, ale i ke střílečce, ke které máte k dispozici plný arzenál. Velmi příjemné překvapení počíná ve skvělém příběhu o pomstě, díky němuž se do hry perfektně vcítíte. Od grafiky jsem opět nic moc nečekal, nicméně mě vůbec nezklamala. Město vypadá dobře, auta mají sice pár těch chyb (což v GTA bylo taky), ale jinak je všechno v pohodě. Asi jedinným velkým záporem Scarface je neuvěřitelné množství bugů, ať už ve videí, nebo ve městě. Nicméně vynikající hratelnost vše přebýjí.

Scarface je hra podle špičkového filmu Scarface z roku 1983. Má výbornou hratelnost, perfektní dabing a hlášky, velikou volnost pohybu a drsnou postavu hlavní postavu. Pokud máte GTA SA dohranou a nevíte co s časem, pak se vžijte do Scarface a perfektně se pobavíte.

Pro: Volnost pohybu, hlášky, dabing, grafika ...

Proti: Bugy ...

+11 +14 −3

EcoQuest: The Search for Cetus

  • PC 75
Ač se může z obrázku na krabici a z popisu hry zdát, že jde o infantilní zábavu pro malé dětičky, není tomu tak :) Příběh je realizován docela pěkně a i když je ze hry cítít důraz na ekologii, je tento podán rozhodně vkusnou a zábavnou formou. Hádanky jsou v drtivé většině logické (až na existenci profláklého slider puzzlu) a hra má slušný spád.

Pro: příběh, spád hry

Proti: slider puzzle

+11

Star Wars: Episode I - Racer

  • PC 70
Zábavná závodní hra ze světa star wars která se inspiruje závody z epizody 1. Celá hra se odehrává v rychlém tempu (700km/h není problém), do něčeho narazit má obvykle za následek zničení vaší lodi (naštěstí se ale loď opraví a můžete pokračovat). První závod je ten který jste viděli ve filmu, samozřejmě je tu ale také spousta nových tratí a lodí.

Star Wars: Episode I - Racer jsou kvalitní závody které jsou pro fanoušky SW poviností, pro ty ostatní jen příjemnou závodní hrou.

Pro: hratelnost, grafika, počet map, je to star wars

+11

Quake Mission Pack No 2: Dissolution of Eternity

  • PC 65
Druhý datadisk mě docela zklamal - důraz Quake na přímočarost a účelnou jednoduchost tu bere za své - nové zbraně jsou spíš na obtíž, munice je přebytek, mapy jsou zbytečně komplikované (něco jako osadit dálnici sérií retardérů), noví nepřátelé nějak zvlášť nezaujmou a obtížnost je oproti Scourge of Armagon (a nejspíš i původnímu Quake) nižší.

Pořád je to tedy Quake, ale hratelností už je u mě někde na pomezí zábavy a hraní z pocitu povinnosti. Kolem a kolem spíš ztráta času (pokud tedy člověk nemá chuť zahrát si FPS, nic jiného není po ruce a Quake (případně Scourge of Armagon už jsou moc obehrané)).

Pro: No, je to pořád tak trochu Quake, Grappling hook je přínos.

Proti: Odchýlení od jednoduchosti Quake - nové zbraně jsou zbytečné, mapy jsou zbytečně velké.

+11

Grand Theft Auto

  • PC 85
Hra prolezlá černým humorem až na půdu a s atmosférou, na kterou můžou poslední díly jen zbožně koukat. 3D prostě ne vždy znamená lepší a první GTA je toho důkazem.

Pro: Spousta možností co dělat, volnost, spousta "rozmanitých" úkolů, pohled shora

Proti: Nepřehlednost měst, chtělo by to mapu...

+11 +14 −3

Dark Sector

  • PC 75
Tak Dark Sector pokořen a mám z něj rozpačité dojmy.
Hru jsem sledoval od prvního trajleru a těšil jsem se na sci-fi vesmírnou steatlh akci. Změna v čistou akčňárnu, odehrávající se na Zemi mě nemile překvapila a skoro jsem ji za to zavrhnul. Vyjití si skoro ani nepamatuju a nebýt recenze pro doupě od kamaráda, tak bych si ji nechal ujít úplně. Videa byla ale celkem lákavá, tak proč za to nedat momentální 4 stovky.
Takže popořadě. Po otevření krabičky mě nemile překvapil manuál, sice lokalizovaný, ale ty 3 stránky ohledně licenční smlouvy a výpisu ovládání není zrovna to, co od manuálu čekáte. No je i v elektronické podobě, tak jsem koukl na tam a..., světe div se, opět ty 3 stránky.
No nic, tak si nepočtu a jal jsem se instalovat. Po instalaci jsem změnil rozlišení na nativ monitoru a obraz zůstal pořád mírně roztáhnutý nahoru. Ovladače na grafiku nové, firmware na monitor taky aktuální, patch na hru jsem nikde nenašel, tak mi nezbývalo to překousnout.
Následoval velice rychlý loading a šlo se hrát.
Za co musím vývojáře pochválit, je tutoriál, provedený v černobílých barvách a formou prequelu celého příběhu. Trošku mi nesedlo ovládání, nemožnost skákat a docela hodně omezený pohyb, myslím tím neviditelné "zdi", za které se Hayden nedostane. Jasně, nemusíte se bát, že někam spadnete, ale aby byly i před troskmama a kupama haraburdí...?
Opět nevadí, akce se rozjížděla slibně, nové možnosti taky bavily, prostědí sice stereotip, ale nenudilo a glaive byl zábavný. Trošku snad zamrzela praktická nemožnost získávat náboje od zabitých nepřátel, ale aspoň to nutí používat glaive a jiné praktitky k zabíjení. Velké rozčarování jsou ale těžké zbraně. Sice jich není ve hře moc, ale jsou prakticky nepoužitelné. Než s nima něco trefíte, tak je lepší použít ty svoje. Ušetříte čas, nervy a zdraví, které se ale doplňuje docela rychle.
Všude kolem se navíc válejí peníze a různá vylepšení zbraní, které je možno utrácet v obchodě. Sice jsem využil asi třetinu nalezených peněz a dost dobře nechápu některé funkce obchodu a nemožnost nainstalovat ty vylepšení, které chcete zrovna pro tuhle zbraň, ale pro zpestření fajn.
Bossové jsou rozporuplní. Je jich přiměřeně, pořádně ale zatopí jenom jeden. Paradoxně mi finálový přišel asi jeko nejlehčí.
K záporům, nechci začít obligátní větou, je to port z konzolí a nepovedl se, ale po celou dobu hraní jsem tenhle pocit měl. Trochu divné rozvržení kláves, které ale jde změnit, sekvence s mačkáním tlačítek jsou naštěstí časově zvládnutelné a sand se mi nestalo, že bych to nestihl. Co je ale opravdový problém, je prolínání textur. Není problém, aby se nepřítel prostřílel skrz zátaras nebo aby sem tam vykouknul přez zeď nebo do ni dokonce částečně zalezl. Stejně tak jako vy se v klidu "schováte" v rohu budovy, zvlášť když máte nějakou těžší zbraň. Několikrát se mi stalo, že mrtví nepřátelé zůstanou nepochopitelně viset ve vzduchu, dokonce směrem ke stropu, nohou zachycenou přez dveře.
Přez všechny zápory, je to zábava a o to jde hlavně. Prostě se nenudíte.

Pro: glaive, loading, optimalizace, puzzle s glaivem

Proti: chyby v enginu

+11

Vietcong

  • PC 70
Vietcong má dobrý příběh, ale neseznámíte se podrobněji s postavami. Ve skoro každé cutscéně se objevuje velitelovo zadání mise jednotce a to mi připadá nudné. Některé mise byly pro mně obtížné a taky občas nudily. Ale samozřejmě se Českým vývojářům povedla džungle, která je na tu dobu krásně zpracovaná. A taky byla skvělá možnost být u sebe v pokoji a číst si tam svůj deník, záznamy o postavách, záznamy o zbraních (myslím, že celý deník sem nepřečetl, ale skoro celý) a hlavně poslouchat rádio. Závěr mohl být vzhledem k dobrému příběhu více dramatičtější, ale byl příliš obyčejný, prostě příběh končil a nic vážného, nebo něco filmového se nekonalo, asi sem od toho zakončení čekal filmový konec jaký měla Mafie, ale samozřejmě Vietcong patří mezi ty lepší České hry.

Pro: Příběh, džungle, deník, rádio, hlášky.

Proti: Některé mise nudily, cutscény, ke konci stereotyp, závěr.

+11 +13 −2