Pro pohodlnější navigaci i přístup k pokročilým funkcím Databáze-her.cz doporučujeme povolit si ve svém prohlížeči JavaScript.

Nejlépe hodnocené komentáře

Vietcong

  • PC 70
Vietcong má dobrý příběh, ale neseznámíte se podrobněji s postavami. Ve skoro každé cutscéně se objevuje velitelovo zadání mise jednotce a to mi připadá nudné. Některé mise byly pro mně obtížné a taky občas nudily. Ale samozřejmě se Českým vývojářům povedla džungle, která je na tu dobu krásně zpracovaná. A taky byla skvělá možnost být u sebe v pokoji a číst si tam svůj deník, záznamy o postavách, záznamy o zbraních (myslím, že celý deník sem nepřečetl, ale skoro celý) a hlavně poslouchat rádio. Závěr mohl být vzhledem k dobrému příběhu více dramatičtější, ale byl příliš obyčejný, prostě příběh končil a nic vážného, nebo něco filmového se nekonalo, asi sem od toho zakončení čekal filmový konec jaký měla Mafie, ale samozřejmě Vietcong patří mezi ty lepší České hry.

Pro: Příběh, džungle, deník, rádio, hlášky.

Proti: Některé mise nudily, cutscény, ke konci stereotyp, závěr.

+11 +13 −2

Tron 2.0

  • PC 75
Tak mám tohle unikátní dílko za sebou.

Musím začít grafikou, ta je sice originální, ale ne vždy koukatelná. Hlavně ze začátku mi vadila, připadal jsem si jak na diskotéce, "všude svítí barvičky", ale to se naštěstí časem zlepšilo (těžko říct jestli byly lokace temnější nebo jsem si jednoduše zvyknul).

Naopak první sběratelské nadšení z upgradů časem opadlo, poněvadž hra je dost lineární a málokdy se objeví nějaká odbočka. Upgrady nebyly vlastně ani schované, prostě jen tak ležely poházené kolem cesty. Jejich využití bylo ale výborné a rád jsem si neustále se měnící inventář upravoval.

Motocykly, tak téhle minihře jsem na chuť nepřišel. Jednou na začátku pěkné zpestření, ale časem to bylo spíš na obtíž. Ještěže jsou arény dost lehké, většinou stačí jen kroužit a nepřátelé se vyřadí sami.

Skoro vše ale vynahrazuje svižný boj. Především házení disku je parádně zpracované. Ostatní zbraně jsem skoro nepoužil. Využití zbraní v průběhu hry: 70% Disk, 25% "Cucpracka" a 5% "zeleň-raketomet". Také je zde použitý můj oblíbený systém vypadávání duší z nepřátel, kdy je potřeba se na bojišti otáčet a sbírat, dokud je co. AI mi přišla zdařilá, nepřátelé se hýbou, občas mě překvapili a velice často volali posily. V boji jsem měl jediný problém, když mi disk odlétl a třeba 10 vteřin se nevracel, to jsem se musel někde schovat než se mi uráčí vrátit do ruky nebo dát rovnou load.

Nejsem žádný ajťák a nejspíš mi uniklo pár technických souvislostí z příběhu, i přesto jsem se u Trona dobře bavil a i přes mé četné výtky nenacházím nic zásadního, co by kazilo výbornou hratelnost.

Pro: Zbraně (disk a cucpracka), AI, upgrady a vývoj postavy.

Proti: Neškodila by větší otevřenost světa, motocykly, občasné toulání disku.

+11

Soldier of Fortune: Payback

  • PC 60
Pokračovaní celkem povedené FPS Soldier of Furtune od "mistrů" ze studia Cauldron. Když byla hra ve vývoji měl jsem zkrátka pocit že to žádná pecka nebude, přecejen studio nemá za sebou snad ani jednu dobrou hru (minimálně za poslední dobu), navíc už pěkně posrali pokračovaná KOTT. Hra vyšla a už recenze napovídali, že svému jménu rozhodně čest nedělá...

SoF se vždycky zaměřoval ne detailní poškození protivníků, což v tomto díle samozřejmě nechybí, čímž se hra od ostatních béček alespoň takto odlišuje. AI nepřátel je na standartní úrovni, nechybí ani spousta skriptů, které jsou ale spíše na škodu. Dále tu očas narazíme na nějákého toho bose, kteří jsou samozřejmě odolnější (půl zásobníku z AK do hlavy a furt nic, co je sakra?), celkově ale těžká není a o životy se tady starat taky nemusíte. Arsenál zbraní je celkem slušný, nechybí ani multiplaayer který ale za nic nestojí.

Naštěstí hra nabízí celkem dobrou hratelnost, což ji zachraňuje a vytahuje z podprůměru, dál je to pěkná grafika a lokace. Celkově je Payback nadprůměrným počinem který se ale dostal do rokou těm nesprávným lidem, jinde by totož s velkou pravděpodobností dopadl jinak

Pro: celkem dobrá hratelnost, počet zbraní, model poškození nepřátel, grafika

Proti: bossové!!!, stereotyp

+11

Postal 2

  • PC 50
Nezapírám svou oblibu v PC akčňácích a virtuálním cákancích krve, Postal je ale až příliš. Možná je to částečně tím, že nepreferuju močení po lidech a ponižování sousedova psa, proto mi přišlo, že to chlapci z vývoje trochu přemázli. Dokážou pochopit, že se najde hafo lidí, který bude Postal bavit a nezanechá na nih žádné hlubší následky. Dostat se však do rukou nějakého morálně rozkolísaného člověka, mohla by docela slušne napáchat mnoho neplechy. Je to tak těch padesát na padesát.

Pro: Celá Postalova podstata.

Proti: Celá Postalova podstata.

+11

Syberia II

  • PC 90
Syberia 2 se od prvního dílu moc neliší. Ale už ta atmosféra je trochu jiná. Už nepůsobí moc smutně jak v jedničce. Na tom má zásluhu, asi prostředí, které je v podobném stylu jak první Syberia (opuštěné), ale už to nemá jaksi tu stejnou atmosféru. Problémy byly stejné jako u první Syberie, což je občasná nuda při běhání po lokacích, když sem nevěděl jak dál, a taky ta pomalost a zdlouhavost. Pokračování příběhu z jedničky je ovšem povedené, stejně jako jeho ukončení. Konec mohl být lepší, ale i tak byl pěkný.

Pro: Příběh, konec.

Proti: Pomalost a zdlouhavost.

+11 +12 −1

TimeShift

  • PC 70
Tuctová střílečka s pár zajímavejma nápadama pěknou grafikou a skvělou optimalizací. Od začátku nevíte kde jste a kam a proč jdete. Někdo ukradl oblek na cestování v čase a najednou jste ve válce s nějakým Kronem. Proč ho ukradl a co šlo se nikdy nedovíme. Kdo je hlavní hrdina už vůbec ne. No ale budiž je to střílečka. Hra je v podstatě jeden velký koridor což ale nevadí protože se kolem něj děje sposta efektních věcí. Rozhodně oceňuju zbraně, které se hodně povedli. Brokovnice, skvělá plazmovka a zapalovací kulomet s plamenometem nemaj chybu. Přestřelky jsou intenzivní. Hrátky s časem zábavné. Osobně by mi ale vyhovovalo kdyby byl efekt delší, aby se člověk víc vyblbnul. Skvělou hardwarovou optimalizci už jsem zmínil. Je to krátké. Jednou dohrát a navždy pryč z disku.

Pro: Skvělé zbraně, optimalizace, grafika, kradení zbraně

Proti: Absence vtáhnutí do příběhu (nevíte kdo jste, proč tam jste a co jde)

+11

F.E.A.R. 2: Project Origin

  • PC 40
Hmmm, tak jak mě demo docela příjemně překvapilo, plná to zase zazdila.Level design je o malej kousek lepší než v jedničce, to jo.Jenže zase na druhou stranu, spousta levelů je furt neuvěřitelně nezáživná.Kolik tam bylo ultranudnejch podzemních základen a podobnejch hovadin? Jízda na tom výtahu na konci, co to sakra mělo bejt? Nebo střílení turettem, prostě stojím na místě a střílím jak kachny v moorhuhnu.Totální nuda.Příběh nestojí za zmínku, samozřejmě naprostá sračka.Co mě ale fakt zklamalo, je naprosté posrání i samotných přestřelek! Zbraně ve dvojce nemaj narozdíl od jedničky žádnej "feel" ani "punch", prostě už mě tolik nebavily ani samotný přestřelky co zachraňovaly jedničku.I ti vojáci - žádný záchvěvy vychcanosti, nic.Prostě naběhnout a umřít.Za posledních 20 dohranejch her je Fear 2 první, kde jsem ani nevzdal hold autorům a neshlédnul titulky.Prostě shit.Nedokážu pochopit jak mohl tým stojící za inventivním Bloodem, perfektní LV-1201 v AvP2, padáním z letadla v NOLFu, či virtuálním světem v TRONu 2.0, vyplodit sračky typu Fear.To Monolith všichni ti talentovaní designéři opustili nebo co?

Pro: asi tak dvě mise

Proti: zzzzzzzzzzzzzzzzzzzzzzzzzzzzzzzzzzz

+11 +16 −5

S.T.A.L.K.E.R.: Shadow of Chernobyl

  • PC 90
A) Proč jen 95%, co tech 5?
-ozivovani zabitych stalkeru, staci 2-3 dny pockat a uz jsou zase mezi namy
-stamina vs. casove omezene ukoly, kdyz uz musim behat z jednoho konce sveta na druhej, tak by to apson mohlo trochu ubyhat bez neustalych prestavek
-zombie, jsou hloupe, porad huhlaji a desne se loudaji, to ze po me strili samopalem jeste zkousnu, ale ze na sebe nektere z niceho nic zacnou pokrikovat bojove pokyny..
-radiace je sice vsude, ale tech mutantu mi tam prislo proste malo
-raketomet, zbytecna to vec, nasel sem ho celkem 3x a raket do nej taky 3, jenze k cemu je, kvuli clobrdum ho tahat nebudu a na vrtulniky ani obrnence jaksi nefungoval
-malo moznosti co se tyce zapojeni k nektere z frakci a pocitu sounalezitosti s ni

B) Proč těch 95%
-všechno ostatni
+11 +14 −3

Tomb Raider II

  • PC 90
Druhej díl je ze série Tomb Raider stoprocentně nejlepší...oproti jedničce tu jsou mnohem propracovanější a nápaditější úrovně, což se už dalším sequelům zdaleka nepodařilo překonat! Dodnes si pamatuju řadu levelů a rád na ně s těžkou nostalgií vzpomínam. Trošku slabší je "inteligence" nepřátel, ale ty tu sou vlastně jen proto, aby to Lara neměla zas tak lehký :)

Pro: Hratelnost, nápaditost, design úrovní

Proti: AI nepřátel

+11

Mini Ninjas

  • PC 70
Docela zklamání. Demoverze na mě působila hodně pozitivně - příjemně lineární, líbivá grafika, různé herní postavy, různá kouzla, sbírání bylinek a alchymie - prostě nenáročná rubačka se spoustou extra blbinek.

Jenže tyhle blbinky jsou docela na nic. Ze začátku to nevadí, člověk si užívá grafiku, která sice vypadá, že s vypuštěním pár efektů by stejně tak běhala i na Wii, ale je prostě hezká. Postupuje dál hrou, zabíjí první vlny nepřátel a... to dělá vlastně dál a dál, a když ho to přestane bavit, (jakože přestane, protože ta hra je jednoduchá že by to dohrála snad i moje matka) zjistí, že všechny ty extra postavy a alchymie jsou na nic.

Postav je dohromady... e... no... 6? Teď nevim. Každopádně není důvod používat jinou než vašeho Hira - je dostatečně rychlý, velmi silný, jediný umí používat magii. Na obří protivníky se hodí tlusťoch s palicí, občas člověk využije maníka s lukem pro boj na dálku a párkrát jsem využil i speciální schopnost holky s flétnou. 99% času jsem ale strávil v kůži Hira - není prostě důvod měnit, hra vás k tomu prakticky vůbec nijak nenutí.

Alchymie - občas jsem si vyrobil pár healing potionů, ale jinak opět naprosto zbytečná - obtížnost je tak nízko, že nemá smysl se s ní zabývat.

Jediná kouzla mají nějaké to využití, hlavně to jedno vylepšené na nejvyšším levelu je pak docela ultimátní. Ovládací systém vám ale umožňuje mít rychle po ruce jen 5 kouzel/předmětů, naštěstí obvykle platí, že jistá kouzla jsou lepší než jiná. I tak ten rychlý výběr ale nechápu - hra se při výběru stejně zapauzuje, tak proč tam nemít po ruce všechno?

Taky je to asi první hra, kde mi opravdu občas vadilo chování automatické kamery a i ovládání je v některých situacích ne zrovna ideálně řešené.

Příběh je jednoduchý, dětinský - zlý samurai master chce ovládnout svět, ze zvířátek si tvoří armádu samurajů. Pro vás to znamená, že postupujete směrem dopředu, kosíte samuraje/zvířátka, při tom zabijete 4 bossy a nakonec i toho hlavního zmetka. A to je všechno.

Na jedno místě se vyskytuje minihra "sjezd hory unikajíce před lavinou", kde jsem suverénně chcípnul víckrát, než za celý zbytek hry. V některých částech sebemenší chybka zmanená smrt a po primitivním a bezproblémovém dosavadním hraní mě tahle část neskutečně nasrala. (Abych ji následující den projel na 5. pokus.)

No prostě myslel jsem že to bude jako pro děti jen vypadat, ale ne - je to odfláknutá hopsačka/rubačka s líbivou grafikou, kde většina nadstandardních herních prvků nemá hlubší význam, než to, že tam jsou. A je to opravdu škoda a u mě aspirant na zklamání roku, i když to není bůhvíjak blbá hra.

Pro: pěkná - sic jednoduchá - grafika

Proti: reptetivní, odfláknuté - silně nevyužitý potenciál, řada featur naprosto zbytečná (skoro všechny), příbeh stojí za prd, kamera občas naštve

+11

FIFA 10

  • PC 30
V konkurenčním PESu 09 (dal jsem 75 %) jsem si velmi oblíbil "Become a Legend" mod, kde se ujmete jednoho hráče a prožijete s ním celou jeho kariéru, od úplných začátků, kde dlouho jen trénujete a nedostáváte příležitosti v A týmu, až po vrchol kariéry, kdy se stáváte tahounem mužstva. V podstatě jsem se téměř úplně oprostil od standardní hry, kde ovládáte všechny hráče. Ve Fifě 10 najdeme v podstatě to stejné, mod se akorát jmenuje "Be a Pro" a jeho kvalita je tedy pro moje hodnocení velice důležitá. Bohužel, je naprosto tragický.

Hlavním p*ůserem, proč se Be a Pro prostě nedá hrát, je naprosto, ale naprosto příšerná AI, která je pro tento mod klíčová. Ono když ovládáte jen jednoho hráče, tak se prostě na AI spoluhráčů musíte spolehnout - že zbytek týmu bude dobře bránit, nahrávat vám, nebude moc ztrácet míče a dělat chyby.

Bohužel, ani jedno AI nezvládá. Míče naprosto lacině ztrácí, špatně přihrává, dělá obrovské chyby, které vedou ke golu, velmi často vás vynechává z kombinace. Když přihrajete útočníkovi, tak dotyčný vezme míč a bezhlavě se rozeběhne na bránu, načež pokud neudělá kličku (což většinou neudělá), tak následuje ztráta míče (zase), protože míče se tu vypichují opravdu dětsky snadno. Stačí se jen přiblížit k hráči s míčem zepředu a máte téměř vyhráno. To vše ústí v opravdu velkou frustraci, protože například jakožto záložník získáváte míče, které spoluhráči za pár vteřin zase ztratí, snažíte se přihrát útočníkům, kteří míč hned lacině ztratí. A sami míče ztrácíte, když se snažíte hrát na 120%, protože spoluhráči jsou neschopní a nedokáží nic vymyslet.

Hloupé je, že už od začátku se svým mladým a "nevyvinutým" hráčem (samozřejmě zde ze zápasů získáváte xp a vylepšujete si schopnosti) hrajete v základu. Ono když si vytvoříte Pepu, kterej má hodnocení 60 a dáte ho do týmu, kde jsou samé 80+, tak to vypadá opravdu debilně. Tady mi daleko víc vyhovuje systém z PESa, kde se musíte do A týmu propracovat. Další nesmysl je, že v tomto modu se nestřídá a hrajete stále se stejnou sestavou. Nebo když se v repre týmu dostanete aspon na střídačku, tak vám hra po stisknutí Play akorát oznámí, že nehrajete a zápas přeskočí - wtf?

V Be a Pro se objevují tzv. Team task a Player task - před každým utkáním vám hra oznámí, že máte udělat tohle a tohle a pokud to splníte, tak dostanete důležité xp. Tímto způsobem vás má hra učit/motivovat dělat různé věci, bohužel se mi tento způsob vůbec nezdá. Hraju docela krátké zápasy (defaultně nastavená délka), protože u jednoho zápasu nechci moc vytvrdnout a na plnění těchto občas nesmyslných úkolů nemám moc času. Bohužel, pokud je nesplníte, tak přijdete o docela hodně xp, a tak jste do toho víceméně nuceni. Nezbývá nic jiného, než 3x vystřelit z absolutně nevýhodné pozice, protože to hra chce a já chci xp.

Dost už ale Be a Pro, shrnu to tak, že to je pro mě nehratelný mod, u kterého jsem vydržel jen 10 zápasů, než mi ruply nervy a šel jsem zkusit něco jiného. Naštěstí jsou tu ještě "The Season" a "Manager Mode". V "The season" si klasicky vezmete tým a projdete s ním celou sezonu, přičemž můžete měnit sestavu, určovat taktiku, nebo zápas nechat odsimulovat. Nic nového. Nejzajímavější volbou vzhledem k tragickému "Be a Pro" je tedy "Manager Mode".

Manager Mode přináší možnost v podstatě kompletně ovládat tým - určovat sestavu, podepisovat nové smlouvy s hráči, kupovat hráče, hrát zápasy, simulovat zápasy, atd. Však to znáte, takže rovnou k dojmům. Zaprvé - je to strašně mělké a povrchní. Jakožto hráč odkojený propracovaným Football Managerem mi ty možnosti prostě nestačí. Kdyby tady byl aspon nějakej ukazatel formy, kterej by ovlivnoval výkon hráčů v simulovanejch zápasech... Přesto, jedná se o nejlepší a nejhratelnější mod. Při ovládání všech 11 hráčů zčásti odpadá stupidní AI a už se to dá aspon trochu hrát, dokonce se občas objeví i nějaké světlé momenty.

Co musím pochválit je spousta hratelných lig a týmů včetně české ligy + výborný soundtrack. Naopak grafika je průměrná i na nejvyšší detaily, obličeje hráčů jsou velmi nepřesné, člověk by čekal, že aspon v těch top klubech budou hráči perfektně zpracovaní a 100% rozeznatelní, ale občas jsem se divil co to tam běhá za ksichta.

Stále je to hodně slabé a vypadá to, že mým favoritem i pro tento rok zůstane PES.

Pro: Licence, výborná hudba, komentář

Proti: Be a Pro mod, tragická AI, průměrná grafika, málo změn oproti předchozímu ročníku, paskvil ve srovnání s konzolovou verzí

+11 +13 −2

Knights and Merchants: The Shattered Kingdom

  • PC 100
Kdysy dávno, když jsem nosil ještě hrací plenky, hrál vlak bat atd... tak mě můj o 7 starší kamarád odpojil od DOSu :-) a pustil Knighty....

Byl to šok...

Po dvou dnech strávený pařením jsem proklínal Prince, děkoval Laumberkovi a nenáviděl barbary.

Ale teď zpět k hodnocení: + příběh - rytíři, válka co si více můžete přát, oproti
age of empires nebo settlerům vás vtáhne do
sebe
+ ekonomika - nejvíce promakaná ve své éře
+ dabing - BOŽŽÍ jinak bych to v 7 nedohrál
+ taktika - zde nefunguje horda, ale i s domoodranou a
lučištníki můžete rosekat jízdu
- posun jednotlivců - tože nemůžete tomu flákajícímu
dělňasovi vysvětlit že to musí obejít je peklo

Zhodnocení:
Zamiloval jsem se, a po 10 letech se nic nezměnilo, taktiku překonal pouze Medivall 2 (mimochodem další láska). jinak asi není co měnit :-).

Pro: příběh, dabing, ekonomika, grafika, taktika a další

Proti: občas zabednění občané

+11

Mortyr III

  • PC 60
O Mortyrovi som predtým čo to počul, ale trojka je prvý diel série, ktorý som vôbec hral. Keďže hru vydáva CITY Interactive a navyše so sloganom: "kvalita za rozumnú cenu", vedel som čo mám od hry očakávať.

Prvé čo by som mal spomenúť, je že hra oproti predchodcom beží na chrome engine, ktorý si s mojím kompjútrom práve naviac nerozumie (neviem, či to je použitou zostavou alebo optimalizáciou hry). Ale na druhú stranu, grafika je celkom vydarená, takže nemám nejaké veľké námietky.

Druhá vec je podľa mňa pomerne originálny, alebo aspoň "nieažtakčastovidený" príbeh. Konečne som mal v nejakej WW2 hre možnosť hrať v službách partizánov.
Prichádzate ako ostrieľaný agent na pomoc odboju. Náplň misií je pomerne rôznorodá, takže sa nezačnete tak skoro nudiť. Alebo ani nestihnete. V niektorých momentoch sa hra inšpiruje sériou Medal of honor, jedna misia, teraz si nespomeniem ktorá konkrétne, mi pripomenula pasáž z Medal of Honor: Frontline a taktiež záver hry je vyriešený podobne ako ako v provom dieli MoH na PS1, ale to je len taký detail.

Ak by som už mal niečo vyložene proti, tak to bude AI, ktorá ako spomenuli kolegovia v komentároch nižšie pomerne, .... ehm .... zaostalá!

Hre bola dosť vytýkaná krátkosť hry. Ja si myslím, že tých 8 misií je úplne dostačujúca doba, pretože byť hra dlhšia, možno by som ju ani nedokončil. To je už ale vec názoru.

Na záver dodám, že Mortyr nie je žiadna revolučná alebo megaúspešná hra, ktorá dokázala pritiahnuť masy. Je to len klasická WW2 FPS, ktorá si medzi konkureciou ide svojou vlastnou cestnou. Ak si myslíte, že je to kombinácia, ktorá by Vám sadla, tak do toho, možno si prídete na svoje. Ostatní nech si to radšej premyslia.


Pro: Prostredie, grafika, tempo

Proti: Bugy, AI

+11

Star Wars: The Force Unleashed

  • PC 70
Tahle hra mě z počátku neuveřitelně nasrala a chtěl jsem ji odstřelit s nějakými 30% coby další konzolovou zhovadilost. Ale jsou to přece jen Star Wars, tak jsem ji dal ještě pár šancí a ono to po čase kupodivu začalo bavit.

Nicméně i tak ale zdaleka nejde o dokonalou (nebo aspoň výbornou) záležitost. Na vině je zejména port z konzolí, který hru obdařil mnoha roztomilými vlastnostmi. První věc, která mě praštila do očí, je totální absence jakékoliv možnosti nastavit kvalitu grafiky. V Aspyru (porteři na pc) jsou asi pěkně líná a neschopná verbež. Já měl štěstí, že mi hra šlapala plynule, ale co chudáci se slabšími pc, kterým je odepřena volba snížit detaily? Prostě demence. Navíc možnost nastavit lepší vzhled než na konzolích, by skutečně bodla, protože hra je opravdu (na poměry roku 2009) hnusná.

Mizerné ovládání jsem tak nějak očekával, ale skutečnost předčila moje nejhorší očekávání. Kolikrát jsem měl pocit, že si ten panák dělá, co chce a dělá to jenom proto, aby mě nasral. Frustraci z hraní pak dovádí do nebeských výšin rozložení checkpointů, které je tak skvělé, že jsem kolikrát musel opakovat klidně dvacetiminutový úsek plný nepřátel a často jen proto, že mi panák sám vlezl do propasti (přeci sek mečem musí VŽDY doprovázet i krok vpřed, ne?).

Takže negativa technického rázu se ve většině pojí s odfláknutým portem. Bohužel jsem ale našel i pár záporů v herním konceptu samotném. Souboje s Jedi a jinými bossy mi přišly naprosto příšerné, nudné a kupodivu docela primitivní. „Mačkací“ momenty mi pak přišly už jako zcela debilní a nevim, proč se probůh těší takové oblibě.
Chtěl jsem ještě napsat, že je to jen tupá lineární rubačka, ale neudělám to. Současně s Force Unleashed jsem totiž hrál i Jedi Academy a musím říct, že je to stejná tupá lineární rubačka (leč na rozdíl od SWFU pekelně zábavná), jen o nějakých 6 let starší. Tudíž i dementní řezanice automaticky neznamená, že to bude nuda.

Přes všechna negativa ale nemůžu tuhle hru zatratit, protože jsem se vážně docela bavil. Grafika je sice hnusná (no jo dobře, zas tak strašné to není), ale některé úseky jsou vizuálně velmi pěkně nadesignované. Pobíhat mezi Imperiály a masakrovat je Silou je taky docela sranda (jen ty odporné zelené kuličky, které panák absorbuje ze zabitých nepřátel, si mohli autoři odpustit). Upgradování Síly je další příjemná motivace v hraní, snad mám jen (stokrát omílanou) výtku, že panák na to že jde jen o učedníka, dělá se silou neuvěřitelný věci.

Hlavním důvodem, proč jsem u hry zůstal i přes její příšerný rozjezd (kdo neviděl první level za Vadera, nepochopí) byl ale skvělý příběh, který je (kupodivu) plný zvratů a pěkně, jak už je u SW titulů zvykem, doplňuje a rozvíjí příběhové pozadí celého univerza. Navíc podání příběhu je velmi kvalitní a okořeněné přítomností hollywoodských herců (ovšem žádná 1. liga, navíc Carrie Fisher ani James Earl Jones se nekonají), kteří postavám poskytli nejen svůj hlas, ale i obličej.

Sečteno a podtrženo jde o klasický příklad, kdy ke své ohromné radosti zjistíte, že ta hnědá hromada na vašem talíři není produktem něčího rekta, ale že jde o vynikající čokoládový dezert.
+11

Neverwinter Nights 2

  • PC --
NWN2 mě pořadně nasrali. Co mi je do toho, že hra pěkně vypadá když základní pravidla stanovená v Baldurech, přítomná i v Icewind Dale, tady prostě neplatí. Upíři. Co že to dělali v Baldurech? Ááá, no přece vysávali urovně. Tak to sem nedáme to je příliš složité. A co lich? Takových kouzel? Pro krista, to přece nejde! Dejte mu pár základních a dejte mu tak druhou úroveň ať se proti tomu dokáže zachránit i dýchavičný revmatoidní vepř. Ilithidi? Beholdeři? Vymazat! Nahradit hordou zlodějů. A co předměty? Všichni chtějí magické předměty. Tuny předmětů! Dejte všemožné zbraně +3 a víc do každé bedny/truhly ať hráč nemá problémy se zaměřením. A co imunity nepřátel a ochraná kouzla? Osekat, osekat, osekat. Škoda.

Takže co nám tu zbylo? Stále docela velké množství nepřátel, kteří vesměs všichni dělají to samé - jen zraňují. Krom toho jsou skupiny opravdu skvěle navržené. Co nějací lučištníci v zadu? Nějaký naspídovaný trpaslík v přední linii? Mág, metající ohnivé koule na potkání? Pfff! Pět zlodějů, pět zlobrů s palicema nebo pět ještěrů a šmitec. Souboje nejsou až na výjímky žádnou výzvou. A ty která výzvou jsou? Inu, je tomu tak proto, že je hráč nějakým způsobem hloupě omezován. Buď nemůže kouzlit, nebo nemůže odpočívat (ve finále je potřeba vymlátit celé patro na jeden zátah - žádné obnovení kouzel, pokud si to vyplácal na začátku, jsi v prdeli) apod. Buďme štědří, i pár skutečně vynikajících soubojů se tu najde.

Problémy s umělou inteligencí nebo s kamerou nejsou nijak velké. Celkově se hra ovládá docela slušně. Jen některé speciální útoky by se mohly dát navolit na quick bar a zaměřování cíle je taky dost otravné. Hra je možná až příliš přeefektovaná což často vede k naprosté nepřehlednosti bojiště. Herní panely nejsou nijak vázané, takže si je můžete po obrazovce všemožne posouvat, můžete jich mít otevřeno víc přes sebe (velmi užitečné), ale nic to nemění na tom, že jsou všechny špatně navržené. Dialogové okno je malé, inventář nepřehledný (V NWN2 bych byl víc než kde jinde vděčný za textový inventář), mapu nelze zvětšit na celou obrazovku apod.

Prezentace? Málo z celkového počtu rozhovorů je nadabováno, žádné animace při rozhovorech, žádné vyjimečné lokace, špatně navržené dungeony. Na hráče to působí tak, že s přiloženým toolsetem by kde kdo dokázal vytvořit úplně to samé. Dabing je vcelku slušný, hudební doprovod také, dialogy jsou velmi slušně napsané a ač je příběh plný fantasy klišé s tunou zbytečných informací, nenudí. i když.. v jedné fázy hry musí hráč plnit úkoly pro jednu ze dvou stran jen proto, aby se dostal do další části města. Tomu říkám smrtelná rána pro konzistenci příběhu. Dobře napsaný deník by to spravil, žel, takový tu není. Kde jsou ty časy prvního baldura.

NWN2 jsou relativně kvalitním oldchool rpg v překrásné grafice. I přes omezení schopností nepřátel, špatné rozvržení nepřátelských skupinek (případně jejich levelů) a nezajímavý level design, dokáže NWN2 po většinu času slušně zabavit. Rozhodně však nejde o tříáčkový titul.

Pro: grafika, možnosti povolání, zajímavý děj, slušné ovládání, toolset

Proti: příliš mnoho omezení a zjednodušení

+11 +12 −1

Wars and Warriors: Joan of Arc

  • PC 50
Zajímavý pokus o skloubení dvou rozdílných žánrů v prostředí stoleté války. Škoda, že ztroskotal na velkém množství chyb, které kazí celkovou hratelnost. Ono prvních pár misí je opravdu zábavných. Hráč vybíjí nabíhající anglické hordy, řetězí za sebou komba, vylepšuje svou vlastní postavu a o ostatní generály se nemusí starat, protože ve většině případů dokážou vyváznout sami. Pak ale přijdou první souboje s bossy, kde se musí chtě nechtě taktizovat. Jenže pro AI spřátelených postav se nejspíš taktika rovná sebevražednému útoku (tzn. útočí i když je zrovna boss odolný proti jakémukoliv zranění). Takže nezbývá nic jiného než nechat ostatní někde daleko od souboje, abyste mohli vyhrát bez větších ztrát. A čím více přituhuje, tím více se ztrácí smysl 4 postav, jelikož se o každou musíte zvlášť starat.

Druhá rána přichází v podobě přidání žánru strategie. Pokud se pokusíte hrát Joan of Arc opravdu jako strategii, přeju pevné nervy. Důvod je jednoduchý – pathfinding jednotek je jeden z nejstrašnějších, co jsem kdy viděl. Vojáci se různě zasekávají o rohy budov nebo o schodiště, provádí různé kiksy (kanóny přijedou těsně před zeď a začnou pálit, místo toho aby ji ostřelovaly z dálky), anebo absolutně odmítají poslechnout rozkaz. Navíc minimapa se nedá posouvat a je zafixovaná na hlavní postavu, za kterou hrajete, což jenom přidává na nepřehlednosti bojiště. Kombinovat strategii a bojovku není výhodné, protože v momentu přepnutí mezi oběma mody postava na chvíli zamrzne a to vás klidně může stát život. V čisté bojovce zase chybí možnost jakkoliv rozkazovat.

Na celé hře je cítit opravdu nízký rozpočet a to nejen v samotném konceptu ale i v dabingu (La Hire se skotským přízvukem je k pousmání). Paradoxně ale neutrpěla hudba, která příjemně zapadá.
+11 +12 −1

Alone in the Dark

  • PC 90
Musim ucinit pokani, pratele. Kdyz jsem pred vice nez rokem psal na novy Alone in the Dark review a ohodnotil jej znamkou 8/10 (mimochodem ve srovnani s kolegy uz tak jedno z nejvyssich hodnoceni), byla to chyba. Cas uzral, vzpominky se ulezely, ja se muzu ohlednout s odstupem zpet a najednou vim... citim, ze tahle hra je klasika. Z Call of Duty 4: Modern Warfare a jemu podobnych sucharin si pamatuji par stripku (bez urazky). Pokud zminite Alone in the Dark, hlava se mi doslova zaplavi vzpominkami na to, co jsem s touto hrou zazil - jakoby to bylo vcera. Vzpominkami na filmovou atmosferou, dokonaly soundtrack, ktery si rad prehravam dodnes, zbesile jizdni sekvence (napr. rozpadajicim se New Yorkem), survival prozkoumavani nocniho Central Parku. Ovladani rozhodne neni tak spatne, jak se vam mnozi snazi licit. Je jine a je treba si na nej zvyknout, to ano. Ale spatne ne. Old-school kmeti s timto nebudou mit po pul hodine nejmensi problem. Nebudu to protahovat. Omlouvam se klukum z Eden Games, udeluji jejich dilu cestny metal in memoriam a hodnotim cislem, ktere si opravdu zaslouzi.

Pro: atmosfera, ORIGINALITA, leveldesign, soundtrack, grafika

Proti: nepovedene zavrseni pribehu

+11

Spellcross: Poslední bitva

  • PC 90
Jak je psáno níže pode mnou, Spellcross je špičková tahová strategie a nejenom v mých očích vrchol své kategorie. Pro mě osobně se jí po bok může postavit pouze UFO: Enemy Unknow, pokud vynechám fantasy turn-based strategie. Ať tak nebo jinak, systém velení, upgradů jednotek, příběh držící kupodivu logicky pohromadě, vývojem a hlavně, nepřekonatelnou atmosférou, toto vše činí tuto hru v mých očích nesmrtelnou a všem milovníkům tahovek ji vřele doporučuji...

Pro: Atmosféra, dabing, atmosféra, systém povyšování, atmosféra, systém velení, atmosféra.

Proti: Hromada map jde dohrát stylem "Zakopu vše co mám, průzkumníkem nepřítele vyprovokuji, a pak postřílím ze zákupů..."

+11 +12 −1

Neuro Hunter

  • PC 85
Tak tahle hra mi přijde veřejnosti ne příliš známá, což je velká škoda. Já o ní vlastně také neměl ponětí. Až do doby, kdy jsem si zakoupil časopis Score, ke kterému byla přiložená jako plná hra právě Neuro Hunter. U hraní jsem se neskutečně bavil. Nepatřím mezi rejpaly a vyhledávače chyb v grafice. Mě se hra po grafické stránce líbila hodně. Příběh je solidní a putování po podzemí mě bavilo. Navíc hra překvapí zajímavými minihrami při hackování různých počítačových terminálů, které otevírají další vchody, nebo třeba vypínají lasery. Také mě zaujala možnost sestavování různých zbraní z nalezených předmětů (od kuše, přes "tlakovou zbíhečku", rotující kotouč...). Hra má ovšem také nějaké vady. V určitých situacích, nebo místech se mi stalo, že má postava se prostě zasekla třeba ve dveřích nebo i při boji. Což dokáže naštvat, když je poslední save v nedohlednu. Ale jako celek musím říct, že jde o velmi dobrý kousek a opomenout ho by byla škoda. O Neuro Hunter se také tvrdí, že je to takový klon Deus Ex. Jestli lepší, nebo horší, to ať už posoudí jednotlivci.

odkaz
LP serie

Pro: rozličné zbraně, příběh, oponenti, minihry

Proti: nesmyslné záseky v místech, kde to nečekáte

+11

Prokletí Eridenu

  • PC 60
Opět jedna z dávných, dalo by se říci téměř pravěkých vzpomínek. Demo hry jsem nalezl na svém prvním Levelu s CD přílohou v roce 1997. Absolutně mi tehdy nedocházelo, že je to můj první kontakt s dungeonem a hru jsem tak bral jako velmi podezřelou Doomovku. Dnes už je jasné, že Prokletí Eridenu díru do světa neudělalo, ale dřív byla jiná doba a koho zajímaly názory jiných, hlavně když bylo co hrát. Co v paměti uvíznout prostě musí, je ona magická hudba. Když ji dnes s odstupem slyším, vybaví se mi ta (má) pionýrská doba „hrátek“ s PC.

Eriden ničím zvláštním nevynikal a skončil po právu na smetišti herního průmyslu. To ovšem nic nemění na tom, že ještě dnes, když zaslechnu tu mysteriózní hudbu, začne mě hlodat pokušení vydat se za dobrodružstvím do podzemí zakletého království Eridenu. Za tento pradávný a přesto stále živý a vzrušující pocit si pro mne titul vysloužil pěknou šedesátku. S podprůměrným hodnocením většiny, ovšem musím objektivně souhlasit.

Pro: hudební stránka, pěkná grafika, výběr postav, zajímavý systém magie

Proti: ani sebemenší inovace umírajícího žánru, systém soubojů, přilíš strohé a sterilní i oproti mnohem starším hrám ze stejné kategorie

+11