Pro pohodlnější navigaci i přístup k pokročilým funkcím Databáze-her.cz doporučujeme povolit si ve svém prohlížeči JavaScript.

Nejlépe hodnocené komentáře

Alan Wake

  • PC 90
Táto hra ma dostala hneď, ako som začal hrať. Atmosféricky sa vyrovná napínavým trhákom od Stephena Kinga, ba dokonca to celé aj vo mne toho Kinga nejak evokuje. Hudba a efekty sú proste na vysokej úrovni a verte mi, že keď Vám začne nejaká hudba liezť poza chrbát, tiene sa nebudú báť plaziť pozĺdž ne. Pokiaľ milujete napínavé a hororové píbehy či už ste vášnivý čitateľ a hier sa dotknete len sporadicky - toto si určite nenechajte usjť!

Pro: - atmosféra, hudba a zvukové efekty, málo nábojov a málo bateriek :)

Proti: - objektívne ani subjektívne asi nič

+11

Thunder Wolves

  • PC 70
Příjemná oddychová arkáda. Thunder Wolves si nehrají na nic vážného, je to prostě banda žoldáků která plní mise a trousí tvrďácké hlášky. A do toho ze svých bojových vrtulníků chrlí enormní množství raket a dávek z kanónů.

Vrtulníky jsou různé typy které vychází z reálných předloh, a za úspěšně splněné akce hráč získává nové kousky. Bojové mise jsou celkem různorodé, kromě klasického ničení cílů a nepřátel po desítkách, jsou tu ochranné akce, transport jednotek či někoho zachránit.

Prostředí jsou celkem různorodá, a zběsilou akci vždy doprovází solidní hudební doprovod. Tato hra má v sobě zkrátka kouzlo jednoduché arkády, kdy si člověk vybere vrtulník a vyrazí ničit davy nepřátel a přinášet zkázu z nebes.

Herní doba je sice krátká ale znovu hratelnost díky novému výběru strojů a hledání secretů a plnění achivmentů, je celkem solidní. Je škoda že tato hra je docela zapadlá a neznámá. Jinak ve slevě není nad koupí potřeba váhat.
+11

Amnesia: A Machine for Pigs

  • PC 80
Původní Amnesii jsem nehrál, prestože jsem na ní slyšel a četl opravdu mnoho komentářů, tudíž nemohu srovnávat, ale zároveň nehrozí nějaké to zklamání oproti jakémusi očekávání. Očekáváním byla v mém případě pouze zvědavost.

Dá se říci, že většina lidí byla přinejmenším mírně zklamaná, ostatně tak tomu v mém připadě nebylo. Amnesia: A Machine for Pigs Vás staví do role muže, který pátrá po svých synech a při tom odhaluje příběh a hrůzy, které stojí příběhu a vůbec tomuto místo v pozadí. Osobně se mi líbila atmosféra, přestože ve výsledku nebyla tolik děsivá, jakou jsem očekával. Ostatně tady nutno dodat, že parádní atmosféru lze dosáhnout i bez lekaček nebo náhlých hlasitých zvuků, praskotů, úderů apod. Toto jsem na hře ocenil.

Temná interiérová (i venkovní!) prostředí, letmá světla pouličních lamp a zvuk větru doprovázaného prachovým a mlhovým oparem potemnělé prázdné noční ulice. Dovedete si to představit... Tohle vše dělá parádní atmosféru s kobinací vynikajícího soundtracku, který doslova padne jako ušitý, ale zároveň nijak neruší a objevuje se pouze tam, kde má.

Scenérie podzemí, továren, jatek a obrovských strojních mechanismů jsou vesměs originální a mají své kouzlo. Zvuky pístů a gigantických čerpadel Vás doslova vtáhnou dovnitř. Za velmi autentickou lze pokládat herní fyziku (např. zatopení různých míst, puzzly a další zajímavé nápady, kterými nechci spoilovat).

Žádný vyloženě zázrak se nekoná, nicméně hra určitě nezklamala a přinesla docela poutavý příběh, podbarvený parádní atmosférou, nápady, originálními scenériemi a opravdu hodně povedenou hudbou.

Pro: Atmosféra, scenérie, hudba, hra nenudí

Proti: Drobné bugy, omezenost prostor, přímočarost linie bez možnosti odbočit

+11

Deep Black: Reloaded

  • PC 35
Deep Black Reloaded začal svůj komplikovaný vývoj jako U-Wars / Underwater Wars, po vlažném přijetí původní verze Deep Black se tvůrci rozhodli hru předělat a vydat jako Deep Black Reloaded (aby se následně rozhodli hru předělat pomocí dalších patchů, v pozdějších verzích hry je na některých problémových místech méně nepřátel či chybí minimálně jeden souboj s bossem).

Hlavním tahákem hry jsou mise pod vodou a používání speciálního háku (hackování některých nepřátel, otevírání cesty dál či stahování nepřátel ze souše pod vodu). Jinak se jedná o klasickou střílečku s důrazem na střelbu z krytu, vetšina nepřátel totiž na obtížnost Normal vydrží až nepříjemně mnoho zásahů (někteří klidně 10 a více do hlavy). Hlavní hrdina disponuje třemi základními zbraněmi, jedna z nich je ovšem totálně nepoužitelná pistole, kterou bohužel nejde zahodit a tím vyměnit za jakoukoli použitelnou zbraň. Krom oné pistole lze najít obdobně nepoužitelnou brokovnici, velmi slušný samopal, silnou útočnou pušku, sniperku a dva druhy energetických zbraní, plus až osm granátů. Přechodně je také možné používat raketomet a rotační kulomet, hlavní hrdina se ovšem s těmito zbraněmi pohybuje nadmíru pomalu.

Celá hra je jeden velký tunel, kdy není možné odbočit z připravené cesty (maximum je možnost odbočky do místnosti, ve které je možné sebrat náboje a pokračovat následně dále připravenou cestou). Narozdíl od kolegy Indiana se ovšem nedomnívám, že hlavním problémem hry je stereotyp (díky vysoké obtížosti, nutnosti krytí, pobytu pod vodou a bojům s bossy to není zase tak hrozné). Do tří čtvrtin hry se podle mého jedná o lehoučký nadprůměr, kdy člověk řeší "jen" problémy typu "opakování boje s jedním bossem po dvacáté" nebo "téměř nefunkční hackování nepřátel, u kterých autoři předpokládali jejich hackování". Problémy ovšem vygradují právě ve třech čtvrtinách hry, kdy se stává její dohrání na Normal nemožným úkolem (poprvé jsem přepnul na Easy kvůli pasáži se stacionární střílnou, kde boj s koleoptérou koření donekonečna nabíhající vlny nepřátel a tu tak není možné dostatečně rychle ustřílet). Volbu obtížnosti Insane tak považuji za špatný vtip (na Easy hrál i autor walkthrough na youtube).

Následují další i na Easy otravně obtížné pasáže, aby designérská blbost vygradovala tři kola před koncem. Jak jsem psal už v diskuzi, účelem je hacknout 4x body na dvou lodích a pak plavat pryč v "aréně", kde se dokola objevují podvodní roboti, co střílí plasmu (a u kterých nefunguje pořádně to hackování, které u nich pořádně fungovat má, protože strafují doslova jako o život). K tomu od začátku asistují dva odporně odolní raketometčíci a po hackování oněch bodů další roboti. Hnusná práce, více než hodina marných pokusů. Zbytek hry už je sice otravný méně, ale o Easy mám poněkud jiné představy.

Další problémy jsou proti výše uvedenému (celkem) banality. Boj nablízko je padlý na hlavu (po zmáčknutí jedné klávesy se spustí animace, u které je hlavní hrdina občas přihlížejícími rozstřílen na kaši, neb se není možné bránit), recyklace (a občas opět hloupý návrh) boje se stejnými bossy, střelba přes rohy betonových zdí (což občas dost pomůže), útoky některých nepřátel natolik rozhodí obraz, že se po dvou zásazích nedá mířit (což bývá občas osudné) a nepřátelé, objevující se odnikud po překročení čáry na zemi (případně totéž s jejich respawnem do překročení čáry na zemi, naštěstí vyjímečně). Bonusem je dost ošklivá grafika, módní rozmazávání kde čeho se na ní opravdu značně podepsalo.

Vyrobit po několika pokusech a re-releasech hru, která je (přes bezesporu zajímavé nápady) ve svých lepších momentech průměrná a v horších na Normal nehratelná je opravdu kumšt. Ale třeba bude Deep Black Reloaded Reloaded za další dva roky po překopání poloviny obsahu na alespoň 6/10.

Pro: nápaditost levelů pod vodou, pomalejší taktické přestřelky

Proti: otravná odolnost nepřátel, způsob jejich objevování, recyklace bojů s bossy, hrozná poslední čtvrtina

+11

CSI: Miami

  • PC 70
Typická CSI hledačka, stejné nástroje, stejné ovládání, ale jelikož jsem fanoušek nějak mi to nevadilo :-). Ale musím říct, že je to zatím nejhorší hra z této série - z technické stránky. Hrozně mě štvala grafika v nízkém rozlišení, neskutečně dlouhý loading každého případu/savu (potřebuje to snad 8gb ram?!) A co nejvíce - neskutečné množství bugů, například při snaze složit ve třetím případu jisté puzzle se stále objevoval error a vypínala se hra... poté co jsem nějakou chvíli hledala na internetu co s tím a zjistila, že toto se děje každému 2. hráči v různých částech hry a že je to přehlídnutý bug se kterým hra byla vydána, stáhla jsem si oficiální patch - který to stejně nespravil -, zkusila si stáhnout save, vykašlala jsem se na třetí případ, protože bug se pořád objevoval, vyřešila čtvrtý a při pátém případu se objevilo to samé, vzdala jsem to a hru jsem nedohrála -_-.

Doporučuju pro fanoušky TV show a pokud vás baví tahle herní CSI série, nechte si Miami až nakonec ;-)

Pro: příběh, hudba, dabing podle skutečných postav z TV show, nový tutorial, nové puzzle (skládání celků, dešifrování kódů), nový interface

Proti: grafika, technické zpracování, bugy

+11

Assassin's Creed: Brotherhood

  • PC --
Nakupy budov a jejich renovace a investice do nich a bankovní systém a získávání územního vlivu ničením rozhleden a drandění doupat Rumuluse a hledání symbolů odkrývající tajemství o Subjectu 16 a následné řešení vcelku náročných hádanek a vedlejší assassinace a pomoc obyvatelům a jejich záchrana a následný rekrut do řad assassínů a jejich trénink a levelování a jejich posílání na vzdálené mise a sbírání vlajek a truhel a peří a plnění vedlejších misí pro Leonarda a ničení jeho válečných strojů v rukou nepřítele a vedlejší mise o historii randění z dob druhého dílu a občasné vyskočení z Anima a procházky a skákání po střechách novodobého Monteriggioni a sbírání nezajímavých cetek... občas splnit i nějakou tu příběhovou misi. Smutné je, že než se přes všechen ten bordel dostanu k dějové lince, většinou zapomenu jména postav a jejich úmysly.

Assassins's Creed: Brotherhood aneb Jak Příběh a Hratelnost přemaštěná tunou nápadů, nulovou obtížností a minimální narací, byla.

A ty celoobrazovkové bílé přechody pokaždé, když vjedu do menu, mapy nebo když se spouští animace? Sterilizujte někdo toho kreténa, kterého to napadlo, aby svou demenci nemohl šířit dál...
+11 +13 −2

Aliens vs Predator

  • PC 65
Aliení filmová série je pro mě lahůdkou (do třetího dílu), film Predator (s Arnoldem v nejlepší formě) mám v top 5. Jejich spojení filmové (Predator 2 ještě neberu jako právoplatný spojení, ačkoli právě v tomto snímku je prvně, pokud vím, ono propojení obou univerz nastíněno) - AVP ve filmu mě už nechalo chladným, AVP2 je neuvěřitelná sračka, jakožto i další snahy o remaky/pokračování. I tak jsou pro mě tyhle dvě monstra to nejmilejší, co "současná" sci-fi sféra může nabídnout.

Předchozí herní série AVP díly byly oba ve své době vrcholný hororový díla, do té doby nevídaný: strach tak jak sme ho na PC eště nezažrali, filmová hudba, dechberoucí grafika, tísnivá hutná atmosféra.
Velmi sem se tak těšil na třetí pokračování, navíc od studia Rebelion, který zmákli první díl:

No je to hrůza no. Tak a je to venku.

Příběh těží z příběhu z filmu AVP a okořeňuje to něčím z hry AVP2. Tenhle mix se navíc částečně odehrává (pro mě zcela nepochopitelně) v džungli a to za denního světla, což se zcela vymyká nastaveným standardům a na atmosféře, jak si lze domyslet, se to neprojeví vůbec dobře.

Konzolovistost hry je až rozčilující, například nápis PRESS MOUSE3 TO BLOCK přímo uprostřed obrazovky v divokých soubojích mi přijde jako trapnej fór, o animačkách "fatalitách" ani nemluvě. Všechny rasy mají v hudu zabudovanou šipku kam jít, přičemž nezabloudilo by zde ani 10tiletý děcko, natož dospělej, kterýmž je hra určena. No fuj.

ALIEN
Nejkratší kampaň. Zcela vynechána nejzábavnější část hry v roli facehuggera a chestbustera. Rovnou nás aliení vývoj dovádí k schopnému válečníkovi, pro něhož není problém zabít vše co potká a stealth prvky tak nejsou nutností. Slabá to vymlacovačka bez špetky něčeho zajímavýho. Nápis "PRES MOUSE3 TO USE THE VENT" komentovat radši ani nebudu.

PREDATOR
Odpornej HUD odrazuje hned v začátku, celou dobu je k dispozici většina zbraní. Průchod hrou velmi snadnej. Ztráta času.

MARINE
Detektor je na svým místě, ale tu šipku si mohli autoři odpustit, nebo ji alespoň dát volitelnou. Jinak jsem ze začátku hry celkem zaplesal, poněvadž začátek se neodvíjí špatně. Bohužel části v a po džungli už směřují trochu jinam - "alieni Flusači", roboti. Konec kde jsem zabil snad 4 matky (z toho dvě naběhly naráz!!!) už zhatil mé doufání, že aspoň jedna kampaň bude stát aspoň trochu za to. Navíc facehugger už neznamená rychlou smrt a vždylekající obrazovku a tak se jich není nutno už tak obávat. Památnej strach z těchhle malejch mršek se tak taky vytratil...

Celkově vzato: Jen alieno-predátorský univerzum mě směrovalo k povinnosti hru dokončit. Jediný pozitivní okamžiky jsou některý části mariňácký kampaně, kdy jsem po dlouhé době mohl procházet chodbou v očekávání alieního výpadu a netrpělivě poslouchat zvuk detektoru pohybu. To je dost málo.

65%

Pro: AVP, grafika

Proti: konzolovitost, hud, trapnej příběh a některý prvky, jednoduchý, krátký

+11

Call of Duty: Modern Warfare 3

  • PC 60
A budu zlý. Původně jsem hru ohodnotil 70%. Hra byla graficky o něco vypiplanější než MW2 (bodejť je o dva roky mladší), zvuky zbraní mi přišly lepší, animace postav ve hře, kdy při přebíjení vojáčci skutečně zahazovali zásobníky, mi přišla lepší a rozhodně mi přišlo lepší, že je zde více městských bitev a méně lození po jiných třetizemních místech planety.

Bohužel, tady soupis plusů končí. Definitivně.

Na úvod mě poněkud překvapilo, že zde není žádný úvod do příběhu. Mě to ještě tolik nebolelo, protože jsem hru hrál skutečně pár dnů po MW2, ale čekat na tohle dva roky, čekal bych nějakou variaci na "V minulém díle jste viděli...". Tady se skočí rovnou do pokračování už minule rozjetého příběhu. Ten se sice oprostil od množství informací, takže jej lze ještě sledovat, stejně tak se trochu zmírnilo v MW2 nastolené raketové tempo, nicméně nějaké kochání se krajinkou tu nehledejte. Zase se běží z A do C přes B1 a B2 a to zase za použití těch stejných otřepaných principů, kdy běžíte v Africe po plechových střechách a víte, že se zase propadnete a budete muset zmigat skrze slumy a vono taky že jo! Překvápko. Navíc mi přijde, že jak ubývá nápadů, o to více se ždímá CoD značka jména kapitána Pierce, který je tady snad všude a začíná být pomalililinku otravný.

Předchozími díly nastolené nesmysly se vymýtit nepodařilo, protože Rusové na ruském území mezi sebou mluví chabou angličtinou (?), hra je znovu briskně konzoloidně interaktivní, takže věc, co by šla řešit jedním tlačítkem, se řeší čtyřmi různými tlačítky měnícími se dle situace, ale poněkud bez zřejmého důvodu, nebo zbytečně interaktivní ve chvíli nutnosti trápit chudinku myš překlikáváním v zájmu lezení a využívání okolního haraburdí k osobnímu prospěchu (tím myslím finále), které nenavozuje atmosféru nebo urgentní nutnost s vypětím sil dospět nějakého cíle, ale stručně a jednoduše prudí a doslova ruší hru. Pro autory jsem pro celou hru znovu nesvéprávný, protože si nepamatuji, jak jsem si namapoval klávesy a tak mi to musí přes půl obrazovky v nutných situacích (čti: skoro pořád) rvát před oči. A checkpointy jsou téma samo o sobě. Navíc si připočtěte tentokrát značně zbytečně hlasitou hudbu, kterou nelze zeslabit samotnou, protože ovládat lze pouze celou hlasitost hry, tedy i včetně zvuků střelby, okolí a mluvení postav. Díky hudbě jsem mnohdy neslyšel ani dění okolo mě a ani rozkazy a navigaci od parťáků.

Přesto se to celkem hrálo, městské bitvy měly šmrnc a jako DLC k MW2 by si to těch 70% skutečně zasloužilo.

A v tom je ten problém. MONSTRÓZNÍ problém! Tohle nebylo DLC, ale celé kompletní hra. Žádný úvod do děje, rovnou skočit do pokračování, rovnou za těmi stejnými nedávno opuštěnými postavami a dějem. Nedávno pro mě. Čekat na tenhle díl celé dva roky od vydání MW2 a v nedočkavosti za to vyplácnout nějakých 50 nebo 60€, neumím slovy vyjádřit psychický stav, teplotu krve ani napjatost nervů ve chvíli, kdy bych hru dohrával krátce po jejím nainstalování s vědomím, že mi celá kampaň této dva roky očekávané a vytvářené filmově epické hry trvalo projít 4 hodiny! To je snad můj rekord :-o Vydávat tohle za plnohodnotnou hru je zvěrstvo. Sice si pak mohu zahrát nějaké speciální mise v singlu, které odkazují na příběh hry, jen z pohledu očí jiné osoby, ale tam jsem sám samotinký bez jakékoliv atmosféry probíhajícího konfliktu, tudíž jsem nenašel důvod něco takového vůbec hrát.

Díky tomu ode mě MW3 dostává -10% a i tak si myslím, že jsem ji lehce přecenil. Pro mě zatím nejhorší CoD díl série. A teď 'hurá' na Black Ops 2.

PS: Multiplayer znovu nehrán a tedy nehodnocen.

Pro: Vizuál; zvuky zbraní; městské bitvy s puncem konfliktu, ve kterém nebojuji sám

Proti: Popisovat hrací dobu jako krátkou by bylo urážkou významu toho slova; zase ta konzolovitost; to, že je na klávesnici cca 102 kláves, ještě neznamená, že je všechny musím využít pro konání takřka stejných akcí!

+11 +13 −2

Counter-Strike

  • PC 90
Na Counter-Strike má asi každý jiný pohled. Mě to chytlo a nepustilo. Samotná hratelnost, zbraně, milion map i grafika je na svou dobu slušná. HW je také v pohodě. Rozjedete v pohodě na slabších strojích.

GRAFIKA: Průměrná. 13 let starý :) tak se není čemu divit. Na hraní to stačí.

HRATELNOST: Bombová. Samozřejmě je velký rozdíl, jestli hrajete singla nebo server s cízími lidmi nebo kotelnu s kámoši. S kamarády si můžete vyřídit účty :D, pobavit se a to věčné nadávání kdo je kdo. Hrajeme s kámoši furt. Nejčastěji jsme hráli a hrajeme Deathmatch, Mega pub 1 a 2, Deathrun nebo Paintball. Připomínalo mi to jak s kámoši hrajeme Airsoft. I když z Airsoftu máte úplně jiný požitek je zde hodně adrenalinu a ten pocit když koupíte pecku do zadku kuličkou z několika metrů, super :). Hratelnost skvělá

ZBRANĚ: Ákáčko 47, Snajperka (úplně nejlepší, zamíříte a protivník je mrtev). Kromě zbraní si můžete koupit v obchodě granáty (3 druhy), vestu s helmou, nebo když jste poliš taktický štít. Zbraní je dostatek.

Takže CS je skvělá hra i když na stovku to prostě není, hodně se ke hře vracím.
90%.

Pro: hratelnost, zbraně, hodně map, zábava s tím spojena prča s kámošema

Proti: grafika ;), bugy

+11 +12 −1

Batman: Arkham City

  • PC 95
Hra, ktorá mi priniesla mnoho radosti. Stáva sa mi to skutočne raz za uhorský rok, aby som hru prešiel za dva dni z čistého závisláctva a zamilovanosti do dokonalosti vo forme Batmana. Možno, že hodnotenie vyplýva aj z mojej zaujatosti, ale o to ide, o subjektívny pohľad na vec. Jednoducho táto hra od začiatku až do konca ťahá Vaše mysle skrz atmosférický príbeh plný zvratov, ba čo naviac, aj side questy Vás prevedú cez akési minipríbehy a nie sú to len také povinné bokovky na zaujatie hráča. Svet je pochmúrny ako vždy, a to hre pri svojom príbehu len pomáha. Vytknúť sa nedá nič ani len po technickej stránke, všetko vyzerá fantasticky. Dokresľuje to štandardne perfektná hudba, ktorá Vás úplne rozseká v tých správnych momentoch.

Pro: - hudba; celková neprekonateľná atmosféra; pekná vizáž

Proti: - čo ja viem?

+11

Crysis 2

  • PC 80
Zásadní zlepšení oproti prvnímu dílu, ne jen graficky, ale také proto, že akce je na každém kroku a nemusíte běhat přes půl ostrova než si teda vystřelíte.

Grafické zpracování je s nejnovějším HD Texture patchem a DirectX 11 luxusní, střílení je zatím nejlepší, jaké jsem ve hrách viděl, avšak největším problémem této hry je příběh, respektive zápletka.

Zápletka je poněkud klišoidní, i když u takovýchto FPS her není tak podstatná, ale něco vás dopředu hnát musí. Je to jedna z her u kterých jsem se těšil na konec, ale ne z důvodu ukojení mé nedočkavosti na to jaký konec to asi bude, nýbrž z toho že hra mě prostě netáhla dopředu a jediné co mě táhlo trochu kopalo byly nové upgrady zbraní, nanokatalyzátory a stupňující se akčnost. Toť k příběhu vše.

Grafické zpracování a fyzika je důkazem toho, že Cry Engine 3 bude ještě dlouho IN. Nanooblek je určitě základní věc a snad jediná, ve které se hra odlišuje od většiny ostatních FPS her. Jsem za to rád, protože to již z počátku byl skvělý nápad a úpravy v ovládání oproti prvnímu dílu jsou příjemné.

Pocit ze střelby je hned po grafickém zpracování největší přednost této hry. Zvuky zbraní, zpětná ráz, účinnost zbraní, ale i jejich detailnost se podílí na tom, že tato hra vám poskytne unikátní pocit ze střílení. V tomto ohledu by se mohla ostatní vývojářská studia od Cryteku učit.

A ještě je tady soundtrack, který pochází ze zlatých Frankfurtských ručiček Hanse Zimmera, Myslím, že tato hra získývá své poměrně dobré hodnocení (i když si to spousta lidí neuvědomuje) právě kvuli soundtracku. Ten všechno dává dohromady. Někdo ani neví, že tam je, ale je tam, a na hru má zásadní vliv.

Na vzdory mému, poměrně kritickému komentáři dávam 80%, protože to je FPS a není příběhové, tak tam ani ten příběh být nemusí.

Pro: soundtrack, pocit ze střelby, rozmanitost zbraní

Proti: příběh, obšas chybující umělá inteligence

+11 +12 −1

Batman: Arkham City - Harley Quinn's Revenge

  • PC --
Toto DLC mám jako součást GOTY edice ze Steamu.

DLC se odehrává pouze v Ocelárnách. S Batmanem si chvilku nad nimi polétáte a na konci poběháte v nové budově. Ale více prostoru má Robin, se kterým se pohybujete pouze v té nové budově. Takže hodnotit mechaniky je zbytečné, když je to stejné jako v AC. Nové jsou pouze pohyby a udělátka Robina, které jsou jako výzva také v původní hře (alespoň v GOTY jsou přímo).

(Následující spoilery se týkají hlavní hry.) Hra je rychlá, krátká, jednoduchá. Příběh jako epizodka k CA fajn, ale žádné nové nápady oproti AC. Jako vedlejší misi můžete ničit balónky. A i tentokrát si poskoci (kteří mají tentokrát nový make-up se smutným výrazem, slzou a smuteční páskou na ruce) mezi sebou povídají (nebo s rukojmím), takže si mj. můžete vyslechnout názory na smrt Jokera, na Robina nebo co budou dělat teď, když je Joker mrtvý.

Někteří si stěžovali na problémy s hrou. Mně se nevyhnuly. Je to krátké, tak to dohrajte na jeden zátah a snažte se nic nezkazit a neumřít. Já jsem předčasně vyřadil v souboji muže, který měl informace, a po opakování hra spadla při prvním pokusu o autosave. Stejný problém měli jiní (v jiných situacích). Tak jsem rozehrál novou hru (další save-pozice). DLC bylo přístupné rovnou, tak jsem ho pak dohrál bez problému, i když jsem hru vypnul a znovu zapnul. Kromě toho mi párkrát zazlobily textury. Nic závažného, jen se asi dvakrát pár stěn nezaostřilo.

S Robinem je zábava mlátit kolem sebe, ale Harley jako hlavní záporák moc nepředvedla.

Pokud máte toto DLC v GOTY edici nebo je zrovna ve slevě, je to fajn.

Pro: Nezklamalo, výborné propojení s hlavní hrou

Proti: Nenadchnulo, bug znemožňující dohrát DLC, pokud ji neodehrajete na jeden zátah

+11

SpellForce: The Breath of Winter

  • PC 90
Tak mam za sebou další nášup tohoto skvělého strategického RPG. Datadisk toho moc nového nepřinesl. Jedině snad nových věcí do inventáře přinesl hodně. Hlavně dřív opomíjené bodné zbraně tu dostali pořádnou záplatu. Pak je tu pár nových kouzel. No, a nová kampaň. To je vše. Vše ostatní při starém.

Původní hru jsem chválil do nebe. Tady platí úplně to samé. Takže bych se pro změnu mohl rozepsat o věcech, které mi během dlouhého hraní začali vadit. Tak převším je to nemožnost zrychlit si hru. Někdy je hra pekelně zdlouhavá. Hlavně ke konci hry, kdy strávíte spoustu času už jenom výrobou armády. Postava je pomalá a mapy velké. Nešikovný autosave. Umřete a při znovuobjevení a odpočtu zkušeností se hra autosejvne, a když jste zapoměli ručně uložit, tak smůla.

Magické jednotky mají sebevražednou vlastnost. Po vykouzlení many chytí hůlku a běží se nechat zabít vtváří vtvář nepřítelem, místo toho aby v bezpečí počkali až se jim dobije. Hrdina se nezapojuje do boje. Klidně si nechá nakládat od jednotek na dálku a nic nedělá. Jednotky nejdou dát do formací. Dalo by se tím určitě víc taktizovat v boji. Skirmish mapy jsou nudné a zbytečné. Vypadá to, že jsou tam jenom aby se neřeklo. Dají se hrát jedině postupně, podle toho co Váš hrdina zvládne (jejich úrovně se zvětšují). Akorát u toho chybí příběh.

Jinak je datadisk opět skvělá, návyková a časově náročná hra. Hratelnost se nezvrhla do stereotypu. Je tu spoustu nových, svěžích nápadů. Kratší délka je jí ku prospěchu. Pořád je to dost dlouhá hra. A ještě je tu jeden přídavek.

Pro: nová kampaň, nové nápady, nepolevující zábava

Proti: nemožnost zrychlit hru, nečinnost hrdiny, sebevražedné sklony některých jednotek, zbytečné skirmish mapy

+11

XCOM: Enemy Within

  • PC 85
Nové mise a lokace řeší některé z hlavních neduhů původní hry a v podstatě nemá smysl hrát nový XCOM bez tohoto rozšíření, díky kterému je celá kampaň výrazně rozmanitější ve své náplni, ať už na základně nebo v terénu.

Obtížnost zůstává cca stejná. Ubylo misí se záchranou civilistů (a vůbec zdaleka nepotkávám tolik Chrysalidů), což v podstatě vítám, protože záchrany civilistů byly obvykle značně frustrující. Ale je pravda, že být jich trošku víc, nezlobil bych se.
Ze začátku jsem trpěl nedostatkem peněz, než mi došlo že mám tři prdele materiálů, které můžu prodat.

Od posledně jsem narazil na pár extra nastavení (ačkoliv ty jsou možná už přidané nějakým patchem původní verze, netuším):

Například si můžete si nechat randomizovat seed, takže provedení stejného postupu po načtení hry může přinést jiné výsledky.

Hodně jsem ocenil možnost povolit šanci na zásah víc ovlivnitelnou pozicí vůči cíli. V původní hře mě dost vytáčelo, když jsem poslal vojáka na podle mě výhodnější pozici a šance na zásah při tom zůstala stejná, ne-li horší - s příslušným zatržítkem už se šance zlepší víceméně podle očekávání.

Negativa... už jsem poslal do PSI Labs všechny svoje jednotky, ale potenciál projevily jen ty jednotky, které tak de facto byly (v nových příběhových misích) představeny. Snad jsem měl jen pech, protože jestli je to záměrně, přijde mi to trochu sprosté.

Ale v podstatě není tomuto přídavku moc co vyčítat - původní hru celkem jednoznačně a výrazně vylepšuje. Pokud hodláte hrát XCOM:EU, rozhodně do toho skočte rovnou i s tímhle.

Pro: nové mise, schopnosti, upgrady, lokace, nepřátelé, vylepšené mechanismy

Proti: možná cenu bych si představoval nižší

+11 +12 −1

Mafia II: Joeova dobrodružství

  • PC 75
Z DLC obsahu pro Mafii 2 je tento asi nejlepší. Sice pořád je tu zachován takový silně konzolový způsob hraní, ale DLC zapadá do příběhu Mafie a vypráví nám příběh Joea, když je hlavní postava Vito za mřížemi. Tohle doplnění příběhu není zlé, a celkově mne tento doplněk bavil. Navíc přidává další várku erotických časopisů ;-) Kvalitě a zábavnosti originální hry se to nevyrovná, nicméně je to slušný přídavek, který prodlouží zážitek ze hraní Mafie 2.

Ale za klasickou formu hraní bych byl raději.

Pro: Doplnění příběhu, prodloužení herní doby.

Proti: Mohlo to být lepší.

+11

Mafia II: Jimmyho Vendeta

  • PC 55
O tomto DLC se dá říct prakticky úplně to samé, jako o druhém Jimmyho přídavku. Je zde drobné vylepšení, objevil se tu drobný příběh, ale příliš to nezachrání, jinak se jedná opět o samé arkádové ježdění, opět samé opakování úkolů. Postava Jimmyho je zapomenutelná, a i přes občasné dobré hlášky se s ním prostě nesžijete jako s Vitem. Osobně bych uvítal raději datadisk s novým příběhem navazujícím na původní hru a stejným stylem hraní.

Nebýt kvality původní hry, zapadl by tenhle kousek úplně do zapomnění.

Pro: Drobné zlepšení oproti předchozímu Jimmymu.

Proti: K Mafii by sedl jiný datadisk.

+11

Clive Barker's Undying

  • PC 90
Přehlížený a pozapomenutý klenot. Zajímavě a originálně pojatá výtvarná stránka, neskutečná atmosféra. Příběh dle mého zase až tak moc silný není (resp. je docela standardní), za to je však výborně dávkován, což ještě více umocňuje atmosféru. Plno znamenitých nápadů (viz kouzlo, díky kterému vidíte či slyšíte věci minulé, tleskám).Jen škoda toho ne vždy dobrého level-designu, který připomíná klasické Doomovky. Chtělo by to remake, třeba v Source enginu...

Pro: Atmosféra, výtvarná stylizace, originální nápady.

Proti: Level design, ke konci začíná trošku nudit.

+11

Chaser

  • PC 40
Je veľký rozdiel písať názor na hru, ktorá je tesne po dátume vydania, prípadne sme ju v tej dobe hrali a po (v tomto prípade 10tich) rokoch si ju z nostalgie prejdete opäť, aby ste si pripomenuli tie skvelé, bezstarostné časy a medzi tým, že sa pustíte do titulu, ktorý sa už dá bez výčitiek označiť za starý a vy len nemo pozeráte, že čo to za skameneliny sa kedysi nadšene hrali.

Dobre, žiadne urážky takto od začiatku, Chasera som po prekvapivo dlhých 15tich hodinách dohral a ak chcem byť v jeho zhrnutí objektívny, jediným možným merítkom sú hry rovnakého žánru z rovnakého roku. Rok 2003 priniesol prvé Call of Duty, český masterpiece Vietkong, originálnu XIII a napríklad Monoliťácky Tron 2.0...
Môžem skončiť? Treba povedať viac? Už pred 10timi rokmi vznikali výborne vyzerajúce a hratelné hry, ktoré sa stali legendami a vznikol aj slovenský Chaser, ktorý dohrať je istá národná povinnosť.

Sci-fi zápletka z neďalekej budúcnosti je načrtnutá v popise a len zvedavosť Vás núti zistiť niečo viac o minulosti Johna Chasera, nie nejaké ohúrenie. Nijako tomu nepomáhajú ani infantilné cut-scény, ktoré sú dabované a napísané horšie ako treťotriedny Céčkový americký akčný film. Všetky tie zrady, intrigy, ach... Nehovorím, že svetlé momenty sa neobjavia, ale chýba im "predohra", priestor aby vás nejaká situácia skutočne chytila za srdce. Nepríjemnou bodkou je bodka záverečná. Či už hrateľnostná (to kde musíte vliesť aby ste sa dočkali záverečnej cut-scény, je proste zlý vtip) ako aj príbehová. Niekto to nazýva otvorený koniec, ja by som sám seba nazval asi blbcom, lebo mi to fakt celé doteraz nedochádza.
V poriadku, je mnoho strieľačok, čo to na skvelý príbeh neuhrávajú a predsa ich zachraňuje to najpodstatnejšie a to gameplay.

Zachráni(l) aj Chasera?

Hrdina, ktorého dostávate pod myš a klávesnicu je zbraň hromadného ničenia, proste bytosť, ktorá by mohla ovládnuť celý vesmír a brutálny masový vrah, ktorého takto tituluje ďalšia vlastnosť hry, ktorá nenadchne a to umelá inteligencia. Umelá neinteligencia, umelá demencia, nájdime si najlepší výraz. B*tch please! Zakrývať tupotu AI masívnym množstvom oponentov, to sa hodí v Painkillerovi alebo Serious Samovi, kde sa na Vás nepriatelia aspoň rútili a je zábava ich znášať zo sveta, tu sa však ani nepokúšajú Vás prenasledovať (občas majú nejaké waypointy a niekam dôjsť dokážu, ale pravidlom to rozhodne nie je). Výzvu predstavuje akurát to, že v menších priestoroch je ich muška celkom presná.

Dvojsečnou zbraňou, no tentoraz skôr pozitívnou je možnosť spomalenia času (aj keď Max Payne 2, ktorý vyšiel v rovnakom roku je skrátka lepší aj v tomto smere), ktorá hru na jednej strane o dosť uľahčuje, no na strane druhej prináša zábavný element, ktorý Vám dáva možnosť, po vstupe do miestnosti so troma-štyrmi nepriateľskými jednotkami, rozpútať na pár sekúnd skutočne medový balet. Vyhýbanie sa letiacim raketám má svoje čaro tiež.

Zase prejdime k tomu ku kritike, ktorá tentoraz padne na grafickú stránku hry, mnohí sa vyjadrujú v tomto smere o hre pozitívne, avšak osobne tomu nerozumiem, pretože ako som hore spomenul, v porovnaní s vtedajšími hrami je Chaser nepekný, prázdny, repetetívny (čo je cítiť hlavne pri dĺžke úrovní, ktorá je netradične... ehm... dlhá), hranatý... To že nám tvorcovia poskytnú možnosť pozrieť sa skutočne na rôzne miesta; od Marsu po tundru, nie je žiadny zázrak, o tri roky starší No One Lives Forever to dokázal tiež a lepšie. Osobne by som ocenil viac kvality na úkor kvantity.

Samostatnú kapitolu si zaslúži design jednotlivých úrovní. Ten sa delí na dve kategórie; priamočiary postup shoot'em up! a zúfalé blúdenie. Budete skutočne prekvapený čo všetko dokážete, kam a po čom dá liesť a mnoho krát niečo vykonáte len jediný raz za celú hru, čiže zvykať si na nejaké postupy je úplne zbytočné, sám som musel nazrieť aj do walkthrough-tu na youtube a skutočne som "čumel" ako *****. Vedel by som vyselektovať pár dobrých momentov (útok na pevnosť rebelov na Marse nasledovaný kráterom ktorý prekonať bolo ako pokus o vlámanie sa do extrémne zabezpečeného post-apokalyptického vaultu...), vynechať dosť veľa vaty a bola by to dobrá hra.

Nejaké pozitívum na záver? Už len v krátkosti; výber zbraní, super... Na Zemi a Marse sa arzenál príjemne kozmeticky mení a nie často si máte možnosť zastrieľať s puškou OICW, tu si ju užijete! A soundtrack, áno hudba je skvelá a keď už si pustím čisto len soundtrack, niečo to znamená...
Vidím, že som sa opäť celkom rozpísal, no snáď som priniesol cenné subjektívne svetlo do (snáď už navždy uzavretého) prípadu Chaser.

Pro: spomaľovanie času, variabilita prostredia, výber zbraní, soundtrack, pár pekných momentov, nadštandartná herná doba, i keď v tomto prípade si nie som úplne istý, či je to "Pro"

Proti: spôsob rozprávania príbehu, kvalita dialógov a dabingu, grafika, umelá demencia, dizajnové kixy spôsobujúce blúdenie, skutočne divný koniec, automatické zatváranie všetkých dverí v hre je hrozne otravné, často headshotom zo sniperky nezabijete nepriateľa

+11 +12 −1

The Catacomb Abyss

  • PC 60
Jedna ze starých klasik, které byly pověstné svojí atmosféričností hororovostí. Dnes už to asi nikomu tak nepříjde ale v roce 99, na monitoru s prachbídným rozlišením 640x480, to bylo děsivé dostatečně.

Hra začiná pěkně z vesela, přicházíte na hřbitov a začíná se stmívat. První co každého napadlo, bylo proč se ten debil neotočí a nejde pryč, dál na ten hřbitov přece nepolezu. Ovšem polezete, nic jiného Vám nezbude.

Musí se nechat, že takové prvky jako zombie vyhrabávající se ze země, či kostlivci vybíhající ze stěn jsou velice děsivou a povedenou podivanou. Zvlášt když se pořád hráč rozhlíží, odkud přicházejí (dokud nezískáte určitý krystal, nevidíte je na mapě).

Tato cesta pokračuje dál množstvím různorodých prostředí, bohužel se liší jen textury, zatímco mapa je vždy klasické bludiště. Na svých cestách, těmito prostorami narazíte na škálu různorodých nestvůr. Díky ruzným barevným krystalům, se vám později zobrazují nepřátele, coby barevné tečky na mapě.

Co do dalších herních prvků, hlavní postava má základní útok coby hozený fireball rukou. Dale může nalézat dvě kouzla, první střelí tři firebally za sebou, zatímco druhé vystřely čtyři do stran. Hráč dále nalézá lečivé elixíry, nebo magické hodiny, které dokáží zastavit čas.

Catacomb je zkrátka akční hra, která klasické tvůrce z ID software nezapře. I když tato hra již není pod tímto studiem. Ve své době to byla dost děsivá a nepříjemná záležitost. Zpětně už tak bohužel nepůsobí. Nekonečné bloudění a hledání klíčů, aby pak hráč hledal zase ty správné dveře, je prostě nekonečné a nezáživné.

Avšak vzhledem k tomu jak jsem to cítil tehdy, tak dávám 60%

Pro: Atmosféra, zpracování okolí

Proti: Neustálé bludiště, defacto další klon Wolfenstein 3D, i když tentokrát s firebally

+11

DmC: Devil May Cry

  • PC 90
U této hry jsem si nebyl jistý, co mám očékavat. Předchozí díly jsem hrál a velice se mi líbily, proto nový díl, který hlásal změny (jak grafické, tak co se universa týče), nevypadal úplně vábně. Ovšem platí, že s kritikou můžu přijít až po dohrání a tudíž jsem si tuto hru zahrál.

První co mě příjemně oslovilo, byla solidní hratelnost na Pc. Předchozí dva díly, které byly na Pc předělány, měli ovladatelnost horší. Respektive třetí díl strašnou a ve čtvrtém se to místy taky mlelo. Ale není se čemu divit, tato série je původně konzolová. Ale tady hráči vystačí myš a pár kláves.

Přiběh, ač jsem se obával komerční slátaniny, je kupodivu dobrý. Hra se pěkně rozjíždí a děj je výborně posunován. Koncept Danteho napůl démona, napůl člověka byl sice překopán (stejně jako historie a vliv jednotlivých postav), ale nadruhou stranu je to všechno velice zdařílé a hlavně nápadité. A i když skalní fanoušci řeknou novému DMC "ne", já musím říct "ano". Podobně jako u předchozích dílů jsem se pekelně bavil.

Oproti původnímu DMC, toto Devil may cry disponuje techničtějším světem, podobnějším tomu našemu. Toho, že vypustili původní fantasknější svět jsem se obával, ale brzy se mi ten nový zalíbil a musím jen konstatovat, že je velice zdařilý.

Hra je samozřejmě konzolového typu co se týče způsobů boje a celého průběhu hry. Ovšem, jak už jsem zmínil výborná hratelnost poskytuje tento zážitek i nekonzolovým hráčům. Ve hře se zachovaly takové prvky, jak orby a magické, či life hvězdy. A velice pěkným způsobem jsou tu zavedeny tajné levely, tedy spíše bonusové levely.
Velkým plusem je vyřešené skákání. Hráč se tu přemisťuje hlavně pomocí háků, tudíž odpadávají takové zákysy, kdy hráč nedokáže přeskákat létající plošiny, což je jednou ze specialit předchozích dílů (vskutku nenáviděných specialit).

Výborně jsou tu vyřešeny zbraně a jejich přepínání, při originálním nastavení Vám totiž stačí tlačítka na myši. Hráč tak rychle může zjistit, co na nepřítele zabírá, v předchozích dílech to bylo poněkud problematičtější.

Dalším velice pozitivním faktem, je to že hráč se může stále zdokonalovat. Jako většina konzoloidních her, i zde má přehled o svém skore atd. Každá mise lze projít na vyšší obtížnosti, za lepší čas, se všemi splněnými bonusy. Tento fakt natahuje celou herní dobu na dlouhé hodiny, což je velkým plusem, uvážím-li, že kampaň je tak na 12-15 hodin hraní.

Závěrem můžu říct, že u nového DMC jsem se výborně bavil. Je výborné, že konečně vytvořili čistě počítačovou verzi, s příjemnou ovladatelností. Nekonzolový hráči by si jinak žádné DMC pořádně nezahrály. Nové DMC (aspoň podle mě) nikoho neurazí. Mám jenom dvě připomínky:

Zaprvé původní Dantův design a svět, prostě schází. Příběhová nesourodost s předchozími díly zabolí.

Zadruhé jsem čekal od příběhu trochu více. Čekal jsem, že bude uchopeno a dovýprávěno trochu více informací

Ovšem za sebe dávám 90%

Pro: Výborná akce, konečně čistě i pro Pc, s výborným příběhem

Proti: Nesourodost s předchozími díly. Příběh mohl být delší a hra tak rozsáhlejší.

+11