Pro pohodlnější navigaci i přístup k pokročilým funkcím Databáze-her.cz doporučujeme povolit si ve svém prohlížeči JavaScript.

Diskuze

@Tainaru (19.07.2024 13:50): Jsem taky houby plošinovkář, ale někdy se hecnu a rád si nějakou dám, obzvláště metroidvaniovku. Pokud tě ten Ori bavil dost, tak Hollow Knight tě bude bavit taky. Je to společně s Ori to nejlepší v žánru. Byť Super Metroid a Castlevania: Symphony of the Night zůstávají podle mě stále nepřekonány.
@Tainaru (19.07.2024 11:10): No a teď si dej Hollow Knighta a zjistíš, že obtížnost může jít ještě dále :-) Ori jsem dohrál, Hollow Knighta po dlouhatánských hodinách bohužel ne a nevím, jestli to ještě někdy vůbec dotáhnu.
@Letící Orel (22.01.2024 13:17): Spíš bych to řekl obráceně, proč mají ještě někteří chuť se trápit s hrou na klávesnici, když je dělána na ovládač, tím pádem lépe vyladěná na ovládač.
Je príma mít volbu, proto hraji na PC ale dělat si to těší nepotřebuji.
Nečekal jsem, že mě nějaká hra donutí pořídit si gamepad. Orimu se to povedlo už po pár hodinách xD
@AlieN (28.01.2021 16:42): Za dítě se považuju jen někdy :D .. s pavouky moc problém nemám, ale grafika této hry mi maličko připomíná svět tima burtona. - to není právě můj favorit... ale třeba nakonec překonám prvotní nechut se do limba pustit a nakonec si ji užiju.
@RomcaT (28.01.2021 18:56): Jestli je to o poznání lepší s gamepadem, to jsem rád. Jak jsem psal jinde, koupil jsem si nedávno ten od nového Xboxu a pak jsem zjistil, že na Steamu ani nemám žádné větší hry, které bych s ním hrál. :-)

Ale aspoň už jsem takhle v lednu stihl dohrát dvě kratší - GRIS a Journey, přičemž tu druhou bych klidně doporučil i @Bmojja, jen jsou opravdu krátké (a snadné).
@MCZ (28.01.2021 17:15): je to o nervy ;o) první díl jsem hrála na klávesnici a to bylo šílený, pak jsem si připojila gamepad a bylo to poznání lepší. Nicméně třeba ta část jak utíkáš před vodou to prostě je hodně o nervy ;o)
@MCZ (28.01.2021 17:15): Tak chápu, že člověku, který zas moc nahraného nemá, to může přijít těžší. Minimálně ty naskriptované části, kde musíš utíkat, daly určitě zabrat i zkušenějším hráčům.
@Fritol (28.01.2021 14:59): Díky, určitě se nechám inspirovat.. můj žánr je přesně, jak jsi odhadl... pro oko přívětivé plošinovky/aventury se zajímavým příběhem. .. synátor tomu říká "hry na dětské motivy" :D. Každopádně, díky za tipy
Na Oriho jsem narazila celkem náhodou musím říct, že mě uchvátil... místy bych sice s chutí rozšlapala gamepad a pc hodila z okna, ale v tom je ta krása a to vás nutí se ke hře s radostí vracet. Ujíždím na hrách typu rayman, spyro, harry potter..... zkrátka spíše hádankové, úkolové s cílem splnit zadání co nejlépe. Ori mě nadchnul jak grafikou, tak příběhem..... nemáte proto PROSÍM někdo tip, na podobně laděnou hru, do které bych se mohla pustit dál? PS: Bitevní strategie ani dobyvatelské strategie mě neba a "hororovým" motivům (zombie) se raději vyhýbám.
@petaSk (21.07.2020 13:05): já taky píšu někdy všemi deseti a Diablo II, Torchlight jedničku i dvojku a další hry jsem odehrála na notasovi jen na touchpadu... A po prvním Orim na klávesnici jsem se přesvědčila že toho už jen s gamepadem. Asi záleží jakej máš, já dostala novej bezdratovej od Xbox a super
@RomcaT (19.07.2020 21:56): já mám doma Gamepad, ale zatím jsem se s tím nedokázala u žádné hry sžít. Možná ho mám blbě nastavený. Uvidím, no. Do dvojky Oriho asi půjdu, a znovu to zkusím s gamepadem, ale bojím se, že zase skončím u klávesnice :-D
Klávesnice u mě není zase takový problém, ale já jsem zvyklá psát i všemi deseti, tak možná je to tím :-)
@petaSk (komentář): kvůli Orimu jsem si pořídila gamepad. První díl jsem hrála taky na klávesnici a bylo to děsně těžký. Pak jsem si to dala znova na gamepadu a super. Dvojka úplná dokonalost. Až si od toho odpočineš, pořiď ovladač a zkus to znova a třeba dáš i větší hodnocení ;o)
@Steve (08.06.2020 18:20): tak páčka je skutečně to jediné, ale zase mi přijde o tolik méně přesná než myš, že jsem to jako výhodu nikdy nebral. Ale chápu zásadní nevýhodu klávesnice v tom, že jsou tam jenom tlačítka, tedy něco co umí jen vypnuto/zapnuto. Úplně nevím vlastně, proč se běžně na herních klávesnicích nedělá nějaká ta páčka taky a tím by odpadla jediná možná výhoda gamepadu.
@Dan9K (08.06.2020 18:09): Zrovna u Oriho tu výhodu taky fakt nevidím. Obvykle to spočívá ve větší flexibilitě směrů - páčka v. WASD. Ale tady to ještě jistí myš, tak nevím.
Já jsem zase nepochopil nikdy, v čem je ovládání na gamepadu jednodušší, když tam má člověk k dispozici jen prioritně palce a pak eventuálně ukazováček a možná prostředníček, ale to je všechno. Na klávesnici si rozložím všech pět prstů a jedu (ale tak hraju 25 let na klavír, tak mám asi nefér výhodu). A jak už jsem psal v komentáři, hlavní práce je na levé ruce, což může být pro někoho problém.
Klávesnice je na hraně. Chtít po mě mačkat ještě jednu klávesu navíc, tak už mám problém a je fakt, že přítelkyně která není tolik kovaná ve WASD hraní to po čase vzdala.
Tvůrci ale to rozložení zmákli bravůrně a tak jsem nějakej handicap oproti ovladači nevnímal (zkoušel jsem oboje). Přitom to u některých skákaček říct nemůžu...
@raisen (08.06.2020 11:34): mě to nešlo na klávesnici vůbec, nakonec jsem to dala ale jako už jsem s tím málem sekla. Teď když mám ovladač to je něco jinýho...Zrovna hraju dvojku a včera jsem pokořila taky jednu pasáž, kde se zdrhá před lavinou a šlo to jako po másle. Mám teda normální obtížnost.
Část s vodou je za mnou. Sice jsem si říkala, že by autoři nemuseli dávat do hry nekonečné úseky (aspoň tam mi to připadalo, že to nemá konce), ale nakonec to zabralo jen dvacet minut. Pro mě je to jen, protože plošinovky vůbec nehraji.
@MCZ (01.04.2020 18:28): tak to mi mluvíš z duše ;o) to se mi stává poměrně často ;o)

Jinak já jsem ty lokace tak nějak průběžně s novými schopnosti procházela, protože mě věčně chyběla ta energie tak jsem si ji chodila nasbírat do již prošlých lokací, takže jsem se pak dostala postupně kam to šlo už během hraní.
@Cobot (01.04.2020 18:11): :-))

Tohle je vždycky nejhorší, když si necháš zbytek na druhý den a za pár minut je hotovo - sebelepší konec pak vyzní trochu naprázdno. Opačným extrémem jsou pak samozřejmě situace, kdy si o půlnoci řekneš, že tu poslední část už přece dohraješ celou a najednou je pět hodinou ráno.
@MCZ (01.04.2020 18:05): jj přesně. Já si ještě nechal po pár pokusech poslední únik na druhej den. Celkem překvápko když jsem druhej den po zapnutí koukal po deseti minutách na titulky. :)
@Cobot (01.04.2020 08:15): Úplně to samé. Mám za to, že do těch lokací se můžeš dostat až později za pomoci některých schopností. Jen já si teda taky myslel, že vzhledem k tomu, že mi ještě k odemčení zbývaly dvě tři schopnosti, bude ještě času dost, abych se pak při hledání videonávodu ke třetímu "úniku" dozvěděl, že jde o finále...

Tohle hra mohla - a měla - nějak naznačit, že teď je nejvyšší čas nebo tak...
@Cobot (01.04.2020 10:32): To mě tenkrát taky zmátlo, pořád jsem čekal, kdy mě do té lokace příběh zavede a najednou byl konec. Tak jsem si ji taky dodatečně prošel a šel s novými schopnostmi procházet místa, kam jsem se předtím nedostal.
@Cobot (01.04.2020 08:15): Hrál jsi Definitive Edition? Ty dva skilly přibyly až v ní. Přesně si to nepamatuji, ale myslím, že se tak obě nachází v nové lokaci, která taky přibyla v téhle edici.
Tak včera dohráno. Hra je to moc pěkná, ale pro mě těžká. V některých pasážích to bylo hodně na hraně zda s tím neseknout. V jakýhkoliv hrách nesnášim opakování úseků. Trochu zamrzelo, že jsem po dohrání zjistil, že nemám odemknuté dvě schopnost. Konkrétně Lght Burst a Dash. Nevím jak, ale asi jsem na začátku hry minul lokaci, kde se tyhle dvě schopnosti odemykají. Škoda, protože zvláště s tou druhou by byl průchod hrou snažší. Produkční hodnoty má Ori fakt parádní. Nainstaloval jsem rovnou pokračování. Možná si ale dám pauzu,. Každopádně to rozjedu na easy. Mají tam být v některých náročnějších lokacích checkpointy. Nervy mám jen jedny.
@Cobot (26.03.2020 17:42): Mám to stejně jako ty. Hrál a dohrál jsem to na klávesnici (kterou ještě pořád mám) a přišlo mi to jako jediný nedostatek celé hry, zato opravdu výrazný. A ještě k tomu je to tam třikrát. Poslední takovou posáž jsem prostě vyřešil tak, že jsem se podíval na gameplay video a podle toho to pak dohrál, protože nevidím nic zábavného na tomhle "objevování".
@Cobot (26.03.2020 17:32): jo, tohodle neduhu s rychleji stoupající vodou jsem si taky všiml. Aneb jestli si myslíš, milý hráči, že s lepším výkonem získáš výhodu, pleteš se, budeme tě stresovat do poslední chvíle :)!
@Fritol (26.03.2020 17:45): Ani to nebude ono. Hraju to přes xbox klienta s kopií xbox ovladače... Co tam máš dál... A dokonce mám aktuálně gamepass nezaplacenej (včera skončil) a hra pořád funguje :)

A evidentě to zvládám. To ale neznamená, že ke hře nemůžu bejt kritickej. Celkově mě to baví. Graficky krásný a herní mechaniky super. Byť teda z toho ňuňu dabingu se mi chce taky zvracet :)
@Cobot (26.03.2020 17:42): Problém bude tedy v tom, že to hraješ na Steamu a ne na MS Store přes Xbox klienta a s Xbox ovladačem. Ideálně přes Gamepass. Phil ti tedy nedodává sílu abys to zvládl.
@Fritol (26.03.2020 17:35): Ne hraju na gamepadu. Frustrujíci je všechno co tě nutí procházet nějakou pasáž xkrát. Víš jak to udělat jen to vlastní ruce podělaj. V dnešní době, kdy není čas na nic fakt nechci ztratit hodinu času něčím podobným. V okamžiku kdy to člověk udělá se nedostavuje pocit jakej jsem dobrej, že jsem to udělal, ale spíš doprdele konečně mám ten sranec za sebou a můžu zase hrát. Tedy aspoň u mě.

Ta voda byla samozřejmě hodně o přesnosti, ale i o náhodě. Navíc jí není podle mě možné udělat jí napoprvé, protože nejdřív musíš zjistit co tě čeká a připravit se na to.

Docela by mě zajímalo jakk se na tohle kouká z game designu. Nevim kolik lidí se přes tohle nedostalo, ale umim si představit, že pár jich bylo. Ti lidé tu hru kvůli takové pasáži nikdy nedohrajou. Není to škoda? Ale nevim no třeba to uděla každej.
Já nevím, mně to nikdy tak hrozné nepřišlo, frustrující bych to nenazval též. Že vy to hrajete na klávesnici?
No nakonec jsem tu vodu dal i když teda nechápu k čemu jinému než k frustraci tyhle pasáže jsou. Navíc když hra podvádí v tom, že voda "doteče rychlejc" když jste rychlejší. Takže vlastní rychlostí vlastně žádnou výhodu nezískáváte.

No smutný bylo, že po tom co jsem tu vodu udělal a hra mi v nové lokaci napsala Game Saved jsem to vypnul. Nedělal jsem ruční save. Po znovuspuštění jsem byl opět před vodou... No naštěstí podruhý už to šlo rychlejc.

@Fritol (26.03.2020 17:19): Bezva, už se nemůžu dočkat...
@MCZ (22.02.2020 14:03): zasekl jsi se na vodě? Já to hraju znova a jsem těsně před vodou. A asi proto že vím něco mě čeká mi nejde odbouchnout před tím ta zaterasa z pravé strany ;o)))
@RomcaT (28.12.2018 21:58): Jo ten run pred vodou byl super. Na gamepadu to nebyl takovy problem a i kdyz jsem se tam par pokusu zdrzel, ta paradni hudba u nej zahnala jakekoli znamky vzteku, ktere bych jinak u toho mohl mit.
Když jsem to nechal hrát přítelkyni, tak napřed měla tendenci ovládat Oriho na šipkách. Tak jsem ji říkal, ať si na to nezvyká, protože pak na některý klávesy nedosáhne a v pravé ruce bude muset držet myš. Samozřejmě mi pak o 2h později vzteklá volá, jak to má asi všechno stíhat mačkat :D.
@Ringo (28.12.2018 17:19): ten právě mám ;o) jako ten Ori na klávesnici byl otřesnej...fakt to člověk mačkal x tlačítek v různých kombinacích a bylo to samo o sobě dost těžké natož se soustředit na něco ve hře....třeba když si vzpomenu na ten run před vodou.....jak jsem se tam musela odrážet od nepřítel a tam to bylo vypočítaný na sekundy. Jako jsem fakt děsně natěšená jaké tahle část bude s gamepadem. Určitě u ní budu taky nadávat. Jinak nejdřív jsem si propojila pc s tv jen přes zrcadlení obrazovek což na seriály a filmy je super ale na hraní to nešlo, mělo to mikrosekundové zpoždění které mě neustále zabíjelo. Takže jsem natáhla přes obývák hdmi kabel a to už šlape ;o)
@RomcaT (28.12.2018 13:18): Já si to bez gamepadu představit neumím teda. Stejně tak Hollow Knight, na gamepadu je to takové intuitivní, je to v ruce, prstoklad na klávesnici je u těchto her pro mě smrtící :-) Budu muset vymyslet, jak na Dust an Elysian Tail, který mi nebere můj Logitech, já si kvůli tomu budu muset asi koupit XBOXácký gamepad na PC.
@RomcaT (28.12.2018 13:18): Chápu...už jsem si ji taky stihl zahrát...cítím to stejně. Velká televize se u (některých her) nedá s monitorem srovnat. Třeba Assassin Creed Origin: v téhle hře mně prostě jen tak baví chodit po starověkém Egyptu, a to, že po padesáté vymlátím tábořiště banditů: TAK NA TO se*e Bílý tesák.
dostala jsem k ježíšku Gamepad xbox one a novou velikou telku. Takže včera jsem propojila pc s televizí, zapojila gamepad, zaplula na gauč a pařila jsem znovu tuhle pecku ;o) a nutno říct že teda se to hraje podstatně lépe s tím gamepadem než jen na klávesnici. Tam jsem myslela, že mě to ovládání odrovná. A na úhlopříčce 126 cm je to krásnej zážitek ;o)
Dohráno, tahle hra se jednoznačně zapisuje do mé pomyslné TOP 10 nej her, co jsem kdy hrál. Jinak ale ta obtížnost pasáží na čas, to byl masakr, nejtěžší plošinovka, jakou jsem kdy dohrál :-)
Tak první dojmy z hraní - naprostá pecka, moc jsem si od toho nesliboval, protože mám zažité, že Super Metroid je Super Metroid a každý to maximálně jen nějak napodobí, maximálně se přiblíží a kdo ví, jestli ta moderní grafika tomu může dát takovou atmosféru a vůbec prostě že krále žánru nemá šanci nic sesadit. Ori je velmi milým překvapením, o sesazování bych samozřejmě nehovořil, na to je brzy, ale jestli má v dnešní době her vyjít něco v Metroidvania stylu, tak by to mělo vypadat přesně takhle. Jsem rád, že vznikajítyhle věci a není to všechno jen o těch 3D srágorách, kterými zaplevelili Castlevania sérii, že už bylo na čase těm posledním hrám této série dávno změnit název, aby nemátli hráče.
@morlun (23.02.2018 07:53): Já mám definitive edition, ale jakmile byla dokončena poslední cut scena a konečné titulky, tak hra zůstala uložena jakoby těsně před koncem, odkud už nelze nikam odejít a tak se nikam nedostanu. Hledala jsem to i na internetu a nikde sem možnost nenašla, než si to zahrát znova.
@Strady (23.02.2018 07:36): V základní hře některá místa zpětně navštěvovat nešla. Spousta hráčů si na to stěžovala, i proto vývojáři v nové verzi hry (definitive edition) toto umožnily a už lze cestovat všude. Definitive edition není aktualizace, ale "nová hra", která se prodává samostatně. Takže kdo má původní hru, do starých lokalit se nedostane (ale myslím že ta se už neprodává, na steamu určitě ne).