Ta šablona pro všechny díly podle mě asi obsahuje:
-vyšinutý hlavní záporák
-likvidace drogových plantáží
-lezení na věže
-snové, drogové sekvence
-nějaké sbíratelné "vzácné" předměty rozházené po mapě
Ale protože jsem dřív trojku nehrál, nedalo mě to a zkusil jsem si sám. Nic jiného ani nezbývalo po přečtení všech těch oslavných recenzí jak je to nejlepší díl. Nebyl, je stejný jako všechny následující, jen byl tenkrát nový, neokoukaný.
Naprosto otřesné ovládání na PC, vyprázdnit položky v inventáři nejde hromadně. Takové nepotřebné listí z bylin musíte každé zvlášť odkliknout že chcete prodat a pak ještě potvrdit. Pořízením většího báglu se situace vyřeší jen na chvilku a záhy jste potrestáni tím že příští úklid inventáře bude trvat ještě déle než předtím. A to že jsem si pořád neúmyslně prohazoval zbraň ležící vedle mrtvoly kterou jsem chtěl prošacovat? To už mě fakt hodně štvalo, jako by nestačilo že ta animace trvá dlouho a pro její spuštění musíte taky dlouze držet klávesu "E".
Často jsem trpěl nedostatkem munice kdy hra neumožnila její doplnění, z nepřátel toho taky moc nevypadlo ale nekonečné vlny respawnujících se protivníků nekončily. Štvalo mě taky to že si rozhodně nemůžete misi udělat podle svého, někdy nesmíte použít ani získané skilly na tichou likvidaci, protože takhle to není naskriptované. Ale přitom máte být neodhaleni. Proč si nemůžu týpka nalákat do křoví, zabít ho tam a schovat? Musíte to udělat tak jak si vymysleli vývojáři... Jakýkoliv odklon nebo změna je potrestána nápisem "mise selhala". Navíc mě většina těch nabízených skillů přišla nezajímavá, nevyužitelná. Neměl jsem moc důvod utrácet kamkoliv body pro jejich odemčení.
Udělat checkpoint předtím než se postavy vykecají a provedou se animace? Takže jakmile dohovoří a vás za chvilku zastřelí, tak to vidíte a slyšíte vše znova a znova? Jako fakt? A ten Quick Time Event při boji s bossy? To už je na mě moc.
Zbytečně natahovaná hra, nudné mechaniky lezení na věže abyste získali přehled o mapě a místo pro rychlé cestování, sbírání bylinek na "vylepšovací" injekce, lov a stahování místní fauny aby člověk mohl z kůže vyrobit batohy a pobrat trochu více výbavy? Nuda která mě nebavila už ani v pozdějších dílech Assassins Creed. Je vidět že Ubisoft je už spíš jen továrnou na hry než inovativním studiem s originálními nápady. Navíc to dělají už tak dlouho že vykrádají sami sebe.
Pro: není to tak dlouhý na dohrání
Proti: stereotyp, nudné mise, malá potřeba dělat cokoliv navíc než hlavní dějovou linku