Pro pohodlnější navigaci i přístup k pokročilým funkcím Databáze-her.cz doporučujeme povolit si ve svém prohlížeči JavaScript.

Nejlépe hodnocené komentáře

Diablo II

  • PC 95
Diablo2, hlavně s datadiskem Lord of Destruction, je opravdu příšerná hra... je brutální, repetivní, bezduchá a návyková, ale lepší hry se nehledají až tak snadno, hlavně co se hodin strávených hraním týče ;D U D2 (v kombinaci s Tibií )jsem strávil celou střední školu a část školy základní. Nakazil jsem dokonce i svého tatíka, který hraním obou dílů série Diablo strávil snad 10 let a super silných charakterů má tucty.

O hře samotné toho nemá cenu moc povídat. Diablo2 zná snad každý a kdo ho nezná, tomu ho ukažte!

Pro: Znovuhratelnost, 5 různých postav, každá se 3 stromy dovedností...

Proti: Návykovost, bezduchost, v podstatě se jedná "jen" o clickfest RPG

+15 +17 −2

Call of Cthulhu: Dark Corners of the Earth

  • PC 95
Jednoznačně jedna z nejlepších her, které jsem kdy hrál. Paradoxně celkem strohá grafika přispívá k výborné, ponuré a strašidelné atmosféře hodné povídek H. P. Lovecrafta. Zamrzí snad jen bug v poslední misi, kde vždy zemřete a musíte použít cheat, aby šla hra dohrát. Nicméně i přes tento průser hru považuji za opravdu skvělou.

Pro: Příběh, atmosféra, postavy, strohá grafika

Proti: Bug v poslední misi

+15

Kane & Lynch: Dead Men

  • PC 70
Kane & Lynch, ač má daleko k dokonalosti, zasluhuje obdiv za minimálně jednu věc - charaktery.Není moc her, v nichž by hlavní hrdinové byli naprosto amorální hovada neštítící se zabíjet nevinné policisty a občas i civilisty - a přitom za ně hrál hráč.Přitom ale nejsou úplně černobílé..
Jinak se tu dá najít misty naprosto boží level design (a místy podprůměrný) a solidní střílení.Snad jen ten konec mě (zase) zklamal - jak geniální závěr měl Hitman Blood Money, tak K&L od stejné firmy (ale pravděpodobně jiného interního týmu) má konec dost slabý.Ale celkově nadprůměrná solidní střílečka, 7/10 si zaslouží.

Pro: Několik božích misí (např. jedna jak z filmu Heat), příběh, originalita

Proti: Některé nic moc mise, krátkost, nezvládnutý co-op na pc, závěr

+15

Darklands

  • PC 90
V málokteré hře se podíváte do podrobně vytvořené středověké Evropy. V málo které hře máte místo magie modlitby k svatým a alchymii. V málokteré hře je tak dobře zachycená středověká atmosféra včetně účastnění se sabatu nebo vyvražďování vesnic plných hereticů. V málo které hře máte tak podrobnou tvorbu postavy která reálně odráží i její stárnutí.
+15

Doom 3

  • PC 75
Možná jsem svým názorem jinde než většina, ale mě Doom3 ve své době oslovil. Zpočátku jsem hru odmítal hrát jinak než ve dne a s přítelkyní v jedné místnosti se mnou :-). Oboje je ale pryč. Hra jako taková si pro mě zachovala občas lekavé momenty, graficky se mi líbíla a ano, souhlasím, že je to koridorová střílečka tělem i duší, ale bavilo mě to. Hra u mě bodovala temnou atmosférou, zoufalostí, tmou a strachem z toho co přijde dále. Nepřátele ale byli opravdu težce předvídatelní a tvůrci by za tohle potřebovali vytahat za uši... Obecně ale hodntím výše než většina.

Pro: Temná atmosféra, pocit samoty, občasné lekavé momenty,

Proti: linearita, předvídavost nepřátel, laciné triky (baterka vs zbraň, proč nemohla byt baterie na zbrani?)

+15

S.T.A.L.K.E.R.: Shadow of Chernobyl

  • PC 95
Hra,která svého druhu nemá obdobu.Pro mě obrovské překvapení,o hře jsem před vydáním věděl,ale jen málo.Atmosféra Zóny mě naprosto pohltila a nepustila.Opravdu Stalker vyzařuje něco zvláštního,co mě dostává.Už jen to,že se ve hře mluví rusky,je geniální tah.Level design je úžasně reálný-pro našince důvěrně známý-stačí zajít k bráně Zetoru,kolem kterého rostou topoly-jedna z věcí,která je pro mě velice uvěřitelná a přirozená-proto tak zneklidňující při hraní.Velice hodnotím hororové situace v podzemí.Celkový příběh vymyšlen dobře-tvůrci udělali z Černobylu vlastně mystickou záležitost.Ale s náležitými dopady na lidstvo.Zbraní je tu nepřeberné množství+mnoho druhů munice.Výběr bojových obleků taky vyladěný.Prohledávání různých zákoutí,přináší spestření nejrůznějšími maličkostmi,nebo bonusy ve formě zbraní,munice,obleku,artefakru.Souboje velice náročné(střílet zejména do hlavy).Limit nosnosti postavy je omezení,které mě dohánělo k šílenství,ale to právě dělá tak pikantní atmosféru.Člověk si musí pečlivě vybrat,jestli vzít obvazy,munici,nebo vodku.Artefakty jsou velice důležitou složkou hry,využití je pěkně vyladěno,ne jen pro obchodní účely.Mimojiné,obchodování mělo být dotaženo mnohem dál,to je škoda.Volnost ve hraní je velká přednost Stalkera.Můžete se držet dějové linky,ale taky ne a chodit kde vás napadne.Nebo se přidat k nějaké frakci,nebo k žádné.Co bych chtěl především vyzdvyhnout,je zvuková složka hry.Zvukové efekty,jsou udělány naprosto geniálně,taktéž hudba,která vždy podtrhuje danou situaci,či pasáže bez hudby.Dále dynamické počasí,které překvapí při každé změně-bouřka je tady opravdu bouřka se vším všudy.Na nejvyšší detaily vrhají stíny i ptáci,kteří vám létají nad hlavou.Dále nebe,je zpracováno nejlíp,co jsem kdy viděl(myslím že mnohem výstižněji než v Crysis).Celkově ve mě Stalker zanechal obrovský dojem o který se strašně rád dělím s kamarády.Jediná hra svého sruhu,perla mezi hrami.Velice osobytá hra,která nemusí sednout každému.Bohužel dost zabugovaná,toť jediná výtka.

Pro: Grafika,hudba,zvuky,ruština,level design,zbraně,artefakty,ATMOSFÉRA

Proti: Bugy

+15 +16 −1

Die by the Sword

  • PC 90
Hra jeto nechutně těžká, ovládání složité, ale po jeho zvladnutí se meč stává smrtící a údy od těla oddělující zbraní :) Kombinace těhle věcí dělá z víceméně tunelové rubačky jedinečný zážitek, spolu s zástupem nepřátel s jedinečnými bojovmi styly.

Pro: ovládání, obtížnost, variablita nepřátel, usekávání údů

Proti: ovládání, obtížnost

+15

S.T.A.L.K.E.R.: Shadow of Chernobyl

  • PC 95
Nechci se slepě připojovat k davu, ale nemám jinou možnost - Stalker je pro mě nejlepší hrou roku 2007, i přes nedostatek času jsem ho dohrál 2x a jistě ne naposled a vzpomínám a něj s velkou láskou. Nejen kvůli skvělému příběhu, detailní grafice či mnoha možnostem, ale hlavně kvůli naprosto dokonalému designu herního prostředí, který je nejlepší, jaký jsem za svoji mnohaletou herní kariéru viděl. Ta, spolu s napínavou atmosférou, vás pohltí tak, že hře odpusíte těch několik chybiček a nedodělků, které obsahuje a budete si ji užívat plnými doušky. Super!

Pro: Dokonalý design světa, grafika, atmosféra, příběh, spousty zbraní a dalších předmětů.

Proti: Zdlouhavé cestování, několik drobných chybiček.

+15

Command & Conquer: Renegade

  • PC 75
Asi ne tak úplně geniální 3D akce jak se čekalo, ale minimálně dobře řemeslně odvedená práce. Hra dala fanouškům universa C&C možnost nahlédnou do jejich světa tak zblízka, jako nikdy předtím. Havok byl frajer a i když hra v některých pasážích nebyla zrovna dvakrát motivující, dohrál jsem jí, ať z důvodu, že se odehrávala v mém oblíbeném světě, nebo z toho, že ač hratelnost nebyla absolutně špičková, pořád byla zábavná.

Pro: Možnost využívat dopravní prostředky z C&C her, jiný pohled na svět který známe ze strategíí, některé akční pasáže.

Proti: Občas hra ztrácela tempo, engine hry nebyl úplně ideální.

+15 +16 −1

Lemmings

  • PC 95
Legendární záležitost, jednoduchý jasný a stručný koncept, který funguje na výbornou, kdo by čekal tolik zábavy s haldou zelenovlasých tlouštíků, kteří pochodují na smrt:) Map bylo velké množství, některé celkem těžké. Chválím taky výborné melodie, které se mi nevím proč nikdy nezprotivily jako v jiných hrách. Vytknul bych možná kolikrát obtížné zaměření určitého lemídka, když byli blízko u sebe, ale na druhou stranu, nenapadá mě jak jinak pořešit lepší výběr a zaměřování konkrétních lemídků.

Co je ale skutečně výborné na téhle hře je možnost hry ve dvou hráčích. Hráli jsme to tenkrát s bráchou na Mega Drivu, a byla to neskutečná sranda až jsme se váleli po zemi, neni nad to druhýmu rozkopat, rozmlátit, rozežrat a rozmombardovat pracně vytvořené cestičky svými záškodníky:D Mapy pak vypadaly skutečně výborně, kolikrát byla obrazovka skoro prázdná, úplně vykousaná a rozvrtaná. Hra ve dvou byla na téhle hře to nejlepší:)

Pro: koncept a nápad, hudba, hra ve dvou, spousta zelených afro hlaviček:)

Proti: nic co by stálo za zmínku mě nenapadá

+15

Freelancer

  • PC 100
Létáni vesmírem vážně nemusím, ale když už se mi jednou tato hra dostala do ruky, řekl jsem si, že ji dám šanci. A udělal jsem dobře, poutavý příběh mě dostal už od začátku a nedokázaly mě od něj odradit ani stále se opakující mise.

Rozhodně mi sedlo ovládáni, které bylo čistě pomocí myši a tlačítka plynu. Ideální pro mě, jako hráče preferujícího střílečky. Poté, co jsem tuto hru dohrál, hledal jsem stejné ovládáni i u dalších vesmírných simulátorů, ale u žádné hry jsem něco podobného nenašel a tak jsem na ně zcela zanevřel.

Myslím, že nejlepší ukázkou kvalit této hry je to, že jsem se k ní asi po roce znova vrátil, jen kvůli příběhu, a celou jí projel.

Pro: příběh, v té době grafika, obrovský vesmír, ovládáni, dabing (pokud si dobře vzpomínám hlavního hrdinu daboval Ian Ziering z Beverly Hills 90210)

Proti: repetetivnost misí, občas příliš zdlouhavé přesuny.

+15 +16 −1

Still Life

  • PC 80
Dlouho jsem přemýšlel jaké hodnocení dát téhle hře. Je pravda že mě bavila, jak se říká - nemohl jsem se od ní odlepit. Atmosféra výborná, lokace ponuré, všechno podbarvuje plíživá hudba, vyšetřování vražd prostitutek a objevování nových mrtvol je příjemně nepříjemné. Na adventuru je obtížnost dost nízká, vždy budete vědět kam jít a co dělat, takže příběh se plynule odvíjí a vy si ho užíváte. Žádný pixelhunting se nekoná.
Na druhou stranu minihry mi tu připadaly nesmírně nudné a stupidní, většinou jsem je řešil pomocí návodu. Příběh je pěkně zamotaný a někdy jsem se v něm trochu ztrácel, postav bylo na můj vkus až moc. Naštěstí si vše podstatné můžete přečíst ve svém deníku, kde máte také záznam konverzací.
Zajímavé je, jak autoři vykreslili Prahu, kde se odehrává polovina hry (hrajete zde za Victoriina dědečka). Vše je špinavé, hnusné, temné a lidé divní. Za vše mluví lokace kam se dostanete - bývalý kostel kde je ted márnice, skládka s krvelačným psem, vyhořelá čtvrt, kanalizace, atd.
Co mě ale nejvíce zklamalo byl závěr hry. Místo aby autoři hru velkolepě ukončili a odhalili vraha, tak všechno podělali. Jakoby si na poslední chvíli usmysleli že udělají druhý díl a tak předělali posledních 10 minut hry.

Pro: atmosféra, příběh, Praha, plynulost

Proti: zakončení, minihry

+15

The Terminator: Future Shock

  • PC 90
Hru The Terminator: Future Shock postihl osud, který je v tomto interaktivním odvětví příznačný. V proudu času upadla do hlubokého zapomnění a dnes se jí nevěnuje už ani symbolická pozornost. Jak nespravedlivý úděl! Vždyť vedle legendárního Wolfensteinu, Doomu či System Shocku tvořila jeden ze základních kamenů žánru FPS. Future Shock byla vůbec první střílečka, která se neomezila pouze na úzké chodby a uzavřené místnosti, ale nabídla i rozlehlá venkovní prostranství. Ohromující scenérie zdevastovaného Los Angeles, které naplňovaly současné úzkostí i úžasem. Hlavní hrdina se zde také poprvé přepravoval automobilem nebo vznášedlem a nepřátele poprvé disponovali skutečnou umělou inteligencí. Vynikala i na svou dobu nadstandardním příběhem a originálním postapokalyptickým settingem z filmového Terminátora. To vše potom bylo vyvedeno v ještě dnes přijatelné grafice, za doprovodu realistických zvuků a podmanivých hudebních motivů, jež pospolu daly vzniknout doslova pohlcující atmosféře. Do pekla se všemi Elder Scrolls, toto je hra, kvůli níž Bethesda zasluhuje nesmrtelnou slávu.
+15

Call of Duty 4: Modern Warfare

  • PC 100
Bezkonkurenčně nejlepší střílečka, co jsem v poslední době hrál. Akce od začátku až do konce se skvělým příběhem a neuvěřitelnou variabilitou, výborně napsanými dialogy a na nejvyšší obtížnost je to pravý old-schoolový hardcore.

Grafika je super a výborně optimalizovaná. Přidejte k tomu skvěle hratelný multiplayer, ve kterém získáváte bonusy za to jak jste dobří a není co řešit. Tohle musíte zkusit!

Pro: atmosfére, akce, variabilita, design úrovní, grafika, optimalizace, multiplayer.

Proti: neskutečný požírač času!!!

+15 +16 −1

Icewind Dale

  • PC 85
Ačkoliv mnoho lidí nepovažuje oba díly Icewind Dale zrovna za vrchol série izometrických RPG od Black Isle Studios (potažmo Bioware), je třeba si přiznat, že tyto hry odehrávající se na dalekém Severu úplně nezklamaly. Jistě, příběh nedosahuje kvalit Baldur's Gate nebo Planescape: Torment, avšak v ničem jiném ID nezaostává. Pro fanoušky RPG je to povinnost, pro ostatní "jen" doporučeno.

Pro: povinnost pro fanoušky Infinity enginu

Proti: zaměření na boje, slabší příběh, bez interakcí v partě - tvoříte si ji sami

+15

Anachronox

  • PC 80
Anachronox je pravděpodobně nejdelší hra, kterou jsem kdy dohrál. Její příběh je sice opravdu dobrý, ale ne moc dobře dávkovaný - zpravidla se posouvá ve dvou- až desetihodinových intervalech (a to je ho v Anachronoxu údajně pouze polovina z původně plánovaného).
Je to přesně ten typ velkolepé hry, která by nefungovala na kapesním zařízení - dlouhou kampaní jsem byl způli protlačen neochotou ji vzdát (potřetí) a způli protažen poutavostí stylových lokací. Sunder, Bricks, Hephaestus, Whitendon a koneckonců i Sender Station jsou opravdu nezapomenutelná, osobitá místa. Přidejte k tomu sci-fi zasazení a humor a máte hru, kterou prostě chcete vidět celou. Mám ale pocit, že by mi to možná stačilo i formou filmu (Anachronox dal vzniknout jedné z prvních dobrých machinim). Neinteraktivní sekvence renderované v realném čase jsou mimochodem sice nepočetné, ale vpravdě "filmové" (v dobrém významu toho slova). Ale co si budeme povídat, dobré (klasické) RPG dělá dobrý soubojový systém, a ten mi v Anachronoxu moc nesedl, především díky špatnému provedení (ze soubojů jde vyskočit pouze shozením programu, přeskakování velkolepých animací útoků je nemožné nebo problematické (už si bohužel nepamatuju) a celkově nemám JRPG soubojové systémy v lásce) - proto jsem si opravdu užíval zhruba hodinový adventurně laděný pobyt ve Whitendonu.
V Anachronoxu se mi líbilo i celkově nevážné ladění - ať už jde o netradiční výběr hrdinů (typicky Democratus), ladění většiny lokací (typicky Hephaestus) nebo obyčejné vtípky v řeči postav, všechno svým způsobem dává smysl a baví. Nedá se ale říct, že by to do sebe zapadalo - styl hry je roztrhaný, jako by každou část podle svého dělal jiný člověk - tímhle (a použitím létajících aut) mi Anachronox připomněl podobně šílený film Pátý element.

Pro: nezapomenutelná atmosféra některých lokací, výborná hudba, dobrý příběh

Proti: překombinovaná pravidla soubojů, otravné respawny nepřátel, nedokončenost příběhu, špatná základní hratelnost

+15 +16 −1

Cold Fear

  • PC 80
Cold Fear je paradni hra, kterou kazi jeden ultranedostatek - ma opravdu zmrsene ovladani, ktere chce trochu cviku. Zkousel jsem ji kdyz vysla, shlednul paradni intro a po cca 5-10 minutach ji odinstaloval. Pak mi kamos rikal, ze je to parada, at to zkusim znova, tak ja teda jo a stejnej vysledek. Kdyz mi opet onen kamos zacal basnit, ze to dohral a ze to byl mazec, ale to ovladani musim prekousnout a bude to v pohode, zatnul jsem zuby a nainstalovat hru potreti. Nelituju toho, protoze kamarad mel pravdu. Pokud pretrpite zmateny zacatek a naucite se ovladani, ani se nenadejete a budete na konci. Ta hra ma skvelou atmosferu a opravdu skvele se hraje. Navic luxusne vypada, ty obrovsky vlny narazejici do lodi nebo zamerovac na pistoli, to je husty.

Pro: Grafika, atmosfera,

Proti: Ovladani.

+15

Half-Life

  • PC 80
Osobně nevím, proč je i teď po letech okolo této hry takový humbuk. Jasně, přišla s něčím novým, hratelnost byla super, stejně jako AI a vše ostatní, ale i tak si myslím, že měla své vady jako některá hluchá místa nebo trapný Xen. Jako akční hra je nadprůměrná, jízda ve vlaku na začátku prostě nemá chybu, stejně jako spousta paradních "scén za sklem" i když těch mohlo byt více, ne jen na začátku. Celkově bomba, ale nejlepší akční hra všech dob? Pro mě teda ani náhodou.

Pro: Hratelnost, originalita, atmosféra, AI.

Proti: Xen, par hluchých míst v designu.

+15 +18 −3

Incubation: Battle Isle Phase Four

  • PC 95
Naprostá bomba! Tahle hra mě tak pohltila, že i dodnes si některé okamžiky pamatuju. Perfektní tahový systém, postupné povyšování vojáků a nakupování lepších zbraní, se kterými se objevovali noví a noví protivníci (nikdy nezapomenu na ty bestie, co šly zlikvidovat jen zezadu), atmosféra každého tahu se dala krájet, prostě paráda. Za kvalitní remake bych vraždil. Škoda, že jsem nikdy nesehnal datadisky.

Pro: Fantastická hratelnost a atmosféra.

Proti: Zaseknutí zbraně bylo často o rozflákání klávesnice :-)

+15

Mortal Kombat

  • PC 90
Naprosto ultimatni bojovka, ktera vysla presne v pravy cas. Kdyz jsem ji tenkrat hral poprve na skolnich 386, byl jsem naprosto unesen a kdyz jsem ji po case hral u kamose rovnez na 386, ale se zvukovkou, malem jsem si vykloubil celist, jak mi rychle klesla. Prvni dil ma podle me unikatni atmosferu, kterou podtrhuje skvela grafika (samozrejme na tehdejsi dobu), zvuk a mnozstvi pohybu. Kdyz jsem poprve videl fatalitu (od ty mrchy Sonyi), bylo to neco nepopsatelneho. Dodnes umi snad vsechny specialni pohyby, vcetne fatalit (krome Liu Kangovy, ktery ji mel takovou divne haluzackou) a to uz o necem svedci :-).

Pro: Skvela grafika, hudba, mnozstvi pohybu, atmosfera.

Proti: Postav mohlo byt vic.

+15