Pro pohodlnější navigaci i přístup k pokročilým funkcím Databáze-her.cz doporučujeme povolit si ve svém prohlížeči JavaScript.

Nejlépe hodnocené komentáře

Bully

  • PC 90
Tak málo někdy stačí. Třeba nedělat hru z vesmíru plného krvežíznivých mutantů, ale z jedné střední školy a jejího přilehlého městečka plného míst k vyblbnutí. Nebo nemít za hlavní postavu miliontou kopii Arnolda v nejlepších letech, ale pubertální grázlíka, který jezdí na skejtu, strká šprty do koše, nosí cool hadry, hází sněhové koule po holkách a pak se s nima vodí za ručičku. A někdy taky chodí do školy.
+15

Vietcong 2

  • PC 60
Zklamani, velike zklamani...na pokracovani sem se tesil jako maly kluk, ale to co sem si potom zahral me nechalo az bolestne chladnym. Grafická stranka na muj vkus priserne hyrici barvami mi do tematu vietnamske valky prisla jako pest na oko, neuveritelne zpackana umela inteligence a pochybny level design Hra mi silne pripominala Man of Valor coz taky neni dobra hra....ale abych tu jenom nehanil tak prihodim i nejaky to plus za zbranovy arzenal, hra za Vietcong a obstojnou atmosferu. Priste se hosi z Pterodonu vic snazte a nenechte tak skvelou serii umrit :(

Pro: zbrane, atmosfera, kampan za Vietcong

Proti: hratelnost, AI nepratel, design levelu, misty prehnana obtiznost a bugy

+15

HeXen: Beyond Heretic

  • PC 80
Kvalitní střílečka která ve své době oživila hry na doom enginu. Neboť už nebylo potřeba jen střílet a přímočaře procházet úrovně. Naopak, autoři postavili před hráče důmyslně promyšlené a rozsáhlé epizody, kterými musel procházet, hledat v nich důležité předměty a poté je používat při řešení logických hádanek. Zanedbány přitom nebyly ani souboje s monstry. Jež nabídly adrenalinový zážitek díky používání rozličných středověkých zbraní, nebo třem herním charakterům. Klerik, Mág a Bojovník. Danému charakteru byla uzpůsobená celá hra a nikdy se tak nedělo nic totožně. Jelikož každý z nich používal jinačí zbraně a měl i odlišnou spotřebu many, nutné k používání některých zbraní. Tohle všechno byl Hexen který má co říci i dnes. A to díky mnoha portům umožňujícím jeho spuštění, v o něco lepší grafice než té původní (včetně rozlišení) i na současných PC sestavách.

Pro: Propracované úrovně, dlouhá herní doba, temná atmosféra středověku a dobová hratelnost.

Proti: Občasný respawn nepřátel, zastaralá grafika, nulová AI protivníků a přílišná obtížnost.

+15

Fallout 3

  • PC 75
Fallout.... Když se tohle slovo řeklo zhruba před dvěma lety byl to kult. Dnes při vyslovení tohoto slova se většině z nás vybaví spíše rozpory, názory ano či ne a podobně.
Fallout 3... když jsem se dozvěděl, že na Falloutu 3 pracuje Bethesda, tak musím přiznat, že jsem nevěřil ve šťastný konec. Deset let čekat na něco, co se může během pár chvil otočit z neskutečného snu v noční můru.
Od dob, co jsem sledoval každý nový artwork na oficiálních stránkách uběhla náká doba a teď jsem, jako všichni z vás, dostal příležitost okusit post-nukleární svět na "vlastní kůži a oči".
Po ňákym tom tejdnu hraní/testování musím dojít k názoru, že Fallout 3 opravdu není špatná hra. Není to Fallout, jak ho známe, ale proboha uteklo deset let. Tak jak nám Bethesda ukazuje Fallout 3 je ještě dost přijatelné i přes to, že jsem si za těch deset let zasloužili mnohem a mnohem víc!... Jasně na šestym levelu vystřílím celej kapitol plnej mutantů (a prakticky nic kromě XP z nich nekápne), neni tu cestování po mapě jako ve starym Falloutu, inventář je zatraceně chudej a problematicky řešenej, animace postav neudělaly od dob oblivionu ani krůček ke zlepšení (o mimice obličejé nemá cenu mluvit), hra se odehrává na úplně jiných místech než předchozí díly ale i přesto je (kupodivu) z celé hry cítit, že se vývojáři snažili dát nám fandům starého Falloutu co nejvíc z něj.



Pro: Chytlavost, svět, řešení questů, strašně moc postav, snaha zachovat věci z předchozích dílu byť ořezané.

Proti: cestování po mapě, maximální level 20, obtížnost (snadnost), inventář, "oblivionský" rozhovory a animace, nemožnost zabíjet děti a získat tak perk vrah dětí. 8-)

+15

Left 4 Dead

  • PC 85
Naprostý nážez a pro mě překvapení roku. Moc jsem se o tuhle hru nezajímal, na multi zas tak nejsem, ale když jsme teď dali s kámošema LANku a udělali si Left 4 Dead víkend, musím říct, že tahle hra nemá v kooperaci valnou konkurenci.
Samotný single s BOTama není nic zas tak super (i když jejich AI je výborná), ale když sedíte ve čtyřech v jedné místnosti a plánujete strategii, tomu se nic nevyrovná.
Engine je výborně optimalizovaný, HW nenáročný a skvěle vyladěný na síťové věci. Okamžitě pozná, že někomu třeba spadla hra a jeho hráče okamžitě začne ovládat AI. Pokud se onen hráč opět připojí, vtělí se zase zpět bez sebemenších problémů.
Hra se sice bohužel celkem krátká (čtyři epizody, každá na 1-2 hodiny) a jednu dvě epizody navíc bych uvítal, ale i tohle stačí na pořádnou porci zábavy. Nejvíce mě bavily poslední levely, kde se po aktivaci rádia začnou rojit ohromné množství nepřátel a musíte vydržet, dokud pomoc nepřijde.
Hru bych jen vylepšil o několik málo drobností - za prvé má málo zbraní. Jistě, všechny se hodí (i když sniperku jsem nepoužil nikdy), ale pistole, dva samopaly, dvě brokovnice, výše zmíněná sniperka, molotov a granát není nic moc. Jeden dva kousky navíc by tu být mohly. Dále mě mrzelo, že všechny postavy jsou stejné, mohli každé dát nějakou unikátní vlastnost - např. někdo by mohl mít dvě lékárny, někdo dva granáty apod. Takhle je naprosto jedno, za koho budete hrát. Rovněž bych udělal několik minilevelů ve stylu závěrečných lokací, kde by se parta přeživších opevnila v domě a neustále by se bránila větším a větším hordám a počítal by se čas, dokud nepadnou. No, ale to jsou jen mušky, tahle hra je prostě nážez, už se nemůžu dočkat dalšího Left 4 Dead víkendu.
Edit: V jednom z updatů byl vydán mód Survival a moje poslední výtka tak neplatí.

Pro: V kooperaci nemá valnou konkurenci, vyladěný engine, atmosféra.

Proti: Málo zbraní, jen 4 epizody, postavy nemají žádné vlastnosti.

+15 +19 −4

Golden Axe

  • PC 95
"Jedině trpaslíka! Nebo nebudu hrát." Golden Axe bylo i ve svojí době legendou (natož dnes). S postavičkou, nejlépe s trpaslíkem - nejsilnější to postavou světa Golden Axe (počítám i bossy) - se při mlácení potvůrek musel bavit prostě každý. Hra to byla neskutečně návyková. Její síla byla v jednoduchosti, ale hlavně a především v atmosféře, kterou umocňovala nádherná hudba. V mezihrách při klepání skřítků s manou se zase všichni zasmáli hráčově postavičce, jak nestíhala vymlátit ze skřítka poslední lahvičku. Obtížnost se po čas vaší cesty úměrně zvyšovala, přičemž i skoky přes propasti nebyly zrovna jedním z nejlehčích úkolů. Pamatuji si, že jsem s hrou strávil spousty hodin. Dohrát se mi ji povedlo až jednou, kdy jsem na školním počítači se stejně kvalitním pařanem-spolužákem hráli v kooperaci - já za trpaslíka (při výběrz postaviček jsem byl rychlejší), on za barbara. K mému překvapení dohrání hry zabralo patnáct minut (?). Přesný čas si už nepamatuju, ale kolem čtvrt hodinky to bylo.

Pro: trpaslík

Proti: barbar, ženská verze Barbara

+15 +16 −1

Grand Theft Auto: San Andreas

  • PC 85
Rockstar neusnul na vavřínech a zase od minulého dílu přidává více možností, více rozlohy a více zábavy do už tak rozlehlého GTA univerza. Skvělé je, že je to stále zábavné. Horší je, že už to začíná být občas nudné a hlavně k uzoufání zdlouhavé. Hlavním nepřítelem San Andreas je jeho neskutečná monstróznost a kiksy spojené právě s ní. Mám tím na mysli především neúměrně dlouhé cestování mezi městy a vesnicemi (na mapě se najde pár hluchých míst) a nespočet repetitivních úkolů. Vedlejší a různé bonusové mise jsou zábavné a hru příjemně zpestřují, ale stále jsou v početní nevýhodě oproti hlavní příběhové lince. Vice City byla jedna velká nepřerušená jízda. K San Andreas potřebujete pár odpočívadel, abyste ten kolos vstřebali.

Pro: Stále příjemně návykové, svět neomezených možností

Proti: V mnoha ohledech přeplácané, nesourodě navrhnuté město, slabší rozjezd

+15

Need for Speed: Underground 2

  • PC 80
Snad každým komentem k NFS začínám slovy jako ,,první" nebo ,,poslední" a ani tady se tomu nevyhnu. NFSU2 je pro mě poslední díl, kterej opravdu stál za to, kterej jsem si užil a kterej jsem dohrál víc jak jednou a bavilo mě to.

Ano, jsou to NFSU 1.5, stejnej styl hraní, stejný auta na tunění, ale mnoho a mnoho inovací. Aut je dvakrát tolik, tunících dílů je nespočet, přibylo celkem dobré ladění výkonu auta (i když v takovéto arkádě to nemá moc smysl, na druhou stranu je legrace projíždět se s Nisanem ve 400 km/h). Přibyli i nějaké nové druhy závodů. Ovšem jejich přínos je sporný, hlavně URL závody. Jejich problém je, že jsou moooc dlouhý a hrooozně nudný, ale hlavně, jsou povinný k dalšímu postupu ve hře.

Jako další proti uvedu otevřené město. Je nanejvýš otravný jezdit pořád sem a tam, jen abych postoupil ve hře dál (hlavně trasy z toho velkýho kopce až do průmyslové čtvrti byli peklo). A krom tohoto ježdění pro závody nemá město žádnej jinej smysl (pro to v Most Wanted tento systém rychle zrušili).

Pro: Inovace proti U1, soundtrack, ladění aut

Proti: URL závody, ježdění po městě

+15 +16 −1

Grand Theft Auto IV

  • PC --
(předem říkám, že jsem hrál PS3 verzi a PC verze s sebou imho nenese nějaké zásadní změny)

GTA 4 bylo poněkud rozporuplným zážitkem. Nabídlo v rámci série zatím nejlepší scénář a o tom, že technické zpracování je mnohem dál, nemůže být pochyb. Propracovanost herního světa taky docela zaráží, i když osobně mi přijde, že všechny ty televizní kanály a radiostanice jsou plné hovadin. Ten druh humoru mi prostě nepřijde vtipný a za celou hru jsem se možná tak třikrát pousmál. Humor okolo příběhové linky a postav je pro změnu velmi kvalitní a když jsem se totálně na mol pokusil přejít se stejně postiženým bratrancem ulici k našemu bytu a následně vyjít po schodech nahoru, myslel jsem že smíchy umřu. (Akorát pokud jste opilí a sednete za volant, stačí abyste popojeli o centimetr a pokud vás zmerčí policajt, jde po vás. Absurdní.)K rádiím bych měl ještě malou výtku - ani jednu stanici mě nebavilo poslouchat a dobrých písniček bych za sebe napočítal tak půl tuctu, takže jsem ho měl většinou hodně ztlumené - snad máte na PC možnost udělat si vlastní. Potěšily mě minihry jako bowling, šipky, nebo kulečník.

Jinak mi ale v tomhle směru přišel silnější San Andreas - hlavně proto, že je v něm mnohem víc druhů oblečení. Tady máte na výběr prakticky mezi teplákama, oblekem a cca tím co má Niko na sobě na všech oficiálních materiálech. Sice je od toho několik variant, ale mě to přišlo hodně slabé. V čem San Andreas taky vede a co je podle mě mnohem důležitější, je originalita misí. Ta mi v GTA4 přišla někde na úrovni GTA3 - prostě takový standardní GTA nášup, skutečně originální až úchylné kousky ála San Andreas se tu moc nekonají. Navíc mezi důležitými příběhovými momenty je misí doslova mraky. Jen dohrát hru je skutečně na dlouho a vzhledem k tomu, že se schémata misí dost opakují, jsem se po cca 2/3 modlil ať už to proboha skončí. Začínala se dostavovat nuda a kdyby měla hra dalších x hodin, tak s ní asi seknu.

Navíc spousta misí trpí klasickým GTA neduhem: Jedete přes celé město někoho vyzvednout, pak s ním jedete přes celé město jinam, následuje velká přestřelka, zdrhání, jízda jinam. A pokud kdekoli v tomhle schématu exnete, zopakujete si to celé znovu. Sem tam se v tomhle schématu najde nějaký kritický bod a po pár pokusech budete proklínat autory, že se nevysrali ne realismus s nemocnicí atp. a nenarvali do těch misí sem tam nějaký checkpoint.

Ve všem ostatním je GTA IV při nejmenším právě tak kvalitní, jak fandové série můžou čekat. Osobně jsem měl ale raději GTA:SA, protože jakkoli GTA IV exceluje jako nová generace GTA her, je tady v porovnání s SA kladen důraz na realismus na úkor zábavnosti. Zážitek z hraní GTA4 bych celkově nejspíš přirovnal k o něco lepšímu zážitku, než který jsem měl z hraní GTA3.

Pro: příběh, postavy, humor, detailní živoucí město, některé nové featury (taxík), minihry jsou fajn, možnost ožrat se jak prase :)

Proti: rádia & televize, je to moc dlouhééé, absence checkpointů, vedlejší serepetičky jako např. oblečení mohly být propracovanější, menší rozmanitost misí proti SA

+15 +16 −1

Prince of Persia 2: The Shadow and the Flame

  • PC 90
Hodnotný nástupce prvního Prince. Grafika je mnohem lepší a detailnější a hlavně barevnější. A co bylo nejviditelnější? Stíny. V žádné hře předtím jsem neviděl, že by oheň házel na zeď mihotavé stíny. Herní systém zůstal beze změny, což je jedině dobře. Příběh je tu podáván mnohem lépe. Přibylo více úrovní a pastí, nepřátel, lektvarů. Všeho je prostě víc a všechno je lepší než v prvním díle, ale je to vykoupeno menší atmosférou. Prostě v prvním díle byla syrovější, temnější-jak to z pravidla u prvních dílů bývá. Přibylo i více zvuků (tak 8?) a nová hudba. Hodnotím stejně jako 1. díl, protože pokrok byl jen v technologii a nějaké věci navíc jsou samo sebou, když už je to pokračování. Ale opět zábava na dlouho dlouho.

Pro: Technologicky vyspělejší než předchůdce, propracovanější vyprávění děje, souboje.

Proti: Menší atmosféra.

+15

Soldier of Fortune

  • PC 95
Hrál jsem tehdy u kamaráda, neměl jsem ještě svoje PC, ale na SoF mám teda výborné vzpomínky. Perfektní vychytaná akce, kde jste nic nedostali zadarmo. Zásahový systém tehdy absolutní bomba, ani dnes nemá spoooousta her tuhle složku tak dokonale vychytanou. Nebo jestli ano, není to rozhodně poznat. Nejlepší boje byli proti zásahovým jednotkám (vypadali jako S.W.A.T.), slaňovali a skákali oknama do místností, mířili až nechutně přesně. Prostě parádní hra, dost brutální, ale ne bezhlavá. Přemýšlet se muselo, někam naběhnout Rambo stylem jednoduše nefungovalo. Nejlepší hra té doby bez pochyb.

Pro: Grafika, zásahový systém, účinek zbraní, tvrdá řežba bez milosti, krev.

Proti: Nic mě nenapadá.

+15

Pharaoh

  • PC 85
Pro mě osobně nejzábavnější z "civilizačních tycoonů" (Caesar III, Pharaoh, Zeus, Emperor). Může za to zřejmě stavba monumentů a následný pocit, že člověk tvoří opravdu něco výjimečného a zásadního, něco co přetrvá věky - přesně jak píše MCZ. Jednotlivé levely se tím také od sebe pocitově odlišují, není to jedno generické město za druhým jako třeba v Caesarovi. Grafické zpracování ještě spadá do zázračného období her, jejichž grafická stránka stárne jen nepatrně, což se třeba o remaku Children of Nile rozhodně říct nedá.
Z výraznějších mínusů co se nevejdou do shrnutí dole bych zmínil jedinou opravdu výraznou chybu na hratelnosti - nemožnost individuálně nastavovat přístup k obchodním a distribučním centrům, tedy přístavům a skladištím. Zejména v pokročilých fázích hry tím pak hrozně trpí komerce.
Stejně ale dodnes jednou za rok, rok a půl Pharaoha vytáhnu, nainstaluju, zamknu se doma a několik dní "stavím Egypt". Povyražení vpravdě královské!

Pro: Ohromná hratelnost, komplexnost, mise mají víc možných způsobů řešení, dodnes velmi slušné grafické zpracování, fascinující pocit budování neméně fascinující civilizace.

Proti: Poněkud otravná hudba, nedořešené boje, občasné kiksy s dostupností služeb, občas chybí podrobnější management.

+15

Chrome

  • PC 80
Ke hře Chrome jsem se dostal úplnou náhodou v době, kdy jsem se ukrutně nudil a neměl zrovna na co kliknout ( bez dvojsmyslu ). Pravda je to už nějaký ten pátek takže si ze hry až tak mnoho nyní nepamatuju, ale za to jsem zjistil, že jsem ujetý na tzv. Chrome engine, který byl použitý třeba i ve hře Call of Juarez. Přirovnal bych to například k nějakému herci či režisérovi, který když něco nového natočí ikdyž se jedná sebevíc o špatný film tak vy ho prostě musíte vidět za každou cenu. Takhle u mě figurují na prvních příčkách i hry běžicí na tomto polském enginu.

Pokud si prohlídnete obrázky či videa z průběhu hraní, tak zjistíte, že největším tahounem hry je jednoznačně grafika. Zvláště exteriéry jsou dech beroucí a po Far Cry či Crisis má hra nejhezčí zobrazenou jungli jakou jsem doposavaď viděl. Interiéry sice taky nevypadají špatně, ale spadají do temného průměru, proto jsem si mise venku užíval daleko více než uvnitř budov či lodí.

Příběhově se hra v celku taky vydařila a není se na co vymlouvat. Zvraty tam jsou včetně zajimavých situacích a když si přičteme i tři rozdílné konce, máme o zábavu postaráno.

Po hratelnostní stránce bych hru přirovnal ke Crisis a je to možná ode mě trochu troufalé, ale posuďte sami. Ovladatelná vozidla, čluny i roboti tu jsou, speciální vlastnosti obleku taktéž, detajlní zobrazení jungle jakbysmet, jen ty stromy mají větší výdrž.

Zbraně sice mají oblečený lehký sci-fi kabátek, ale po patřičném osahaní zjistíte, že se jedná o klasické známé samopaly, sniperky či raketomety.

Multiplayer jsem měl taky možnost vyzkoušet až v 6ti lidech najednou a rozhodně se nudná podivaná nekonala. Multiplayer se zase nese lehce ve stylu Battlefieldu 1942 a to díky vozidlům i hracím modům. Nechybí zde však ani klasický DM či TDM, ale pravá sranda se dostaví až u Conquest a Capture Flag. Nahánět buginu s vlajkou v močálové jungli mělo prostě své kouzlo.

Podle mě těch 66% co tu právě v celkovém součtu hra vyfasovala mi připadá strašně málo a zaslouží si narozdíl od jiných tady přehodnocených her alespoň minimálně 75%.

Pro: Grafika exteriéru, volnost pohybu, ovládatelná vozidla, tři rozdílné konce hry, docela povedený příběh, multiplayer.

Proti: Někdy podle mě zbytečně zdlouhavé cesty z bodu A do bodu B, chudší na oko grafické znázornění interiérů.

+15

Enter The Matrix

  • PC 20
Jediná koupě, které dodneška lituju. EtM jsem si kdysi kupoval za nehorázných 1199 Kč a stejně tak jsem mohl svýh 1199 Kč hodit do hajzlu. Hra je to od základu tak debilní, až je to k pláči a nebýt obrovskýho hypu a hraných filmečků s hercama z filmu, tak po tom neštěkne ani pes.

Hra je jednoduchá, prostě taková, aby to ty masy lidí, rozrušených z filmu neodradilo dohrát. Výběr za dvě postavy nemá moc smysl.. i když se nějaký mise trochu liší, určitě nestojí za to, abyste tu hru protrpěli znovu. Souboje, který jsem z Matrixu měl nejradši, se tu jaksi nekonají. Většinou u sebe máte hromadu bouchaček s miliardou nábojů, které nemáte šanci vystřílet. Takže hra je jen o tom, že jdete jednou cestou dopředu a držíte levý tlačítko myši. A takovýhle hry mě opravdu neberou.

Pro: Hmm.. scéna, kde se Niobe líbá s Monikou Belluci je hodně sexy

Proti: Koment mluví za vše

+15

Need for Speed: Most Wanted

  • PC 85
Najlepšie NFS novej generácie? Asi áno. Takto si predstavujem pravú arkádu, ktorá je zábavná a tak skoro neomrzí. K tomuto dielu som pristupoval s menšou skepsou, pretože ešte pred Most Wanted som skúsil Carbon a ProStreet. Z týchto dvoch dielov som bol poriadne sklamaný – a úvod MW mi veľa optimizmu do žíl nevlial. Takto rozkúsovaný, s nejakými in-game videami, ktoré vlastne ani nedávali nejaký zmysel – toto nie, EA, toto nie.

Akonáhle sa však konečne začne pravá hra, keď si kúpite prvé auto a začnete jazdiť, to je paráda. Pocit z rýchlosti, ktorý si síce v prvých fázach hry nejako extra neužijete, je fantastický. Občas sa okolie pri vysokej rýchlosti atmosfericky rozmaže, a to pôsobí kladne. Vynikajúcemu pocitu z jazdy pridáva aj skvelý soundtrack. Techno a hip-hop trikrát nemusím, ale pri takejto jazde mi to paradoxne nevadilo. Dokonca ma niektoré techno vypaľovačky potešili! A čo je vašim cieľom? Dostať sa na prvé miesto zoznamu pretekárov nelegálnych závodov v meste Rockport a pomstiť sa najväčšiemu kápovi, Razorovi. Samozrejme to treba urobiť tak, aby vás nechytila polícia.

Hra ponúka mnoho typov závodov, od klasických okruhov, cez knockouty, šprinty z bodu A do bodu B, dragy (pekná sprostosť, to sa musí uznať), speedtrapy až po tzv. Toolboth mód, teda jazdu na checkpointy. Najzábavnejšie mi pripadali šprinty a knockouty, najmä v neskorších častiach hry, keď sa protivníci naučia podvádzať lepšie, to dá aj trochu zabrať. Áno, ak spomínajú niektorí ďalší, AI súpera vie parádne podvádzať. Situácia, jazdíte pohodlne na čele, náskok pol kilometra, no v nejakých 80% trate spravíte menšiu chybičku - a voala, verte či nie, ale za pár sekúnd vás súperi dobehnú. To je jedno, že dovtedy ste pohodlne navyšovali náskok, zrazu začnú jazdiť bezchybne a pokojne môžte jazdiť takto aj vy, je vám to xxx platné. Ale aby som hre nekrivdil, aj protivníci vedia urobiť hlúpe chyby - mne takto pomohol piaty člen Blacklistu, Webster, keď som si pohodlne narobil 20 (!) sekundový náskok po tom, čo narazil do stromu.

Samostatnou kapitolou sú naháňačky s políciou. Je poriadne vychcaná, najmä v neskorších fázach hry, keď po vás ide nielen množstvo vozidiel, ale aj vrtulníky... Spočiatku je to zábava, no len približne do polovice hry. Najmä povinné úlohy, ako nech trvá naháňačka pätnásť minút a uteč, znič tridsať policajných áut a podobne, to nie je veľmi vtipné a zábavné už tobôž. Výber áut je vynikajúci – nechýbajú v ňom známe značky, ja som si veľmi obľúbil Lamborghini Gallardo, Corvette C6 či starého dobrého Caymana.

Verdikt? Skvelé. Vydrží dlho a je to zábava.

Pro: Grafika, hrateľnosť, arkáda, výber áut, skvelý soundtrack, trvanlivosť, jednoduchosť princípov, tuning

Proti: Naháňačky s políciou sú otravné, protivníci podvázajú, Razor Callahan je neskutočne nesympatický

+15

Tomb Raider: Legend

  • PC 80
Tomb Raidera sem nikdy moc neprožíval a vlastně ani nikdy pořádně nehrál, ale tohle bylo vážně super. Perfektně odsejpající příběh, neustálé střídání lokací, hezká grafika a ještě hezčejší Lara.
Člověk to vážně hraje jedním dechem a neustále postupuje dál a dál. Prakticky žádný záseky u hádanek, žádný náročný hopsací pasáže. Jednou, dvakrát si možná něco zopakujete, ale jinak projíždíte hrou jako nůž máslem. Všechno je otázkou půl minuty a tak se ani nestačíte rozkoukat a je tu konec. Finální čas byl 6:54:49 a 86% hotové hry (100% je po nalezení všech schovaných bonusů). Abych pravdu řek, tak mě ale konec dost překvapil. Negativně i kladně. Kladně v tom, že Lara byla opravdu výborně nasraná a má charakter. A negativně v tom, že by mě jaksi nenapadlo že hned potom na mě vyskočí závěrečný titulky... takhle nehorázně ufiklej konec bez jakýhokoliv pořádnýho vyústění sem fakt nečekal. Je to hrozná škoda. Tak krásně gradující příběh a oni si to jen tak ufiknou. Doufám, že na něj aspoň Underworld nějak pořádně navazuje a ne že bude zas úplně o něčem jiným.

Hopsací pasáže byly moc fajn, sice díky namlsání demem Underworldu byla hodně znát absence některých cool pohybů, ale i tak se na to krásně koukalo (podržení mezerníku při zvedání z římsy je naprosto awesome :) Někdy dost haprovalo míření skoků, protože Lara se třeba na rampouchách neotáčí "skokově", ale plynule, takže bylo docela těžký se někam trefit.
Kamera haprovala jen v akčních pasážích, kterých tady bylo možná (nebo spíš určitě) až moc. Docela otravní byly bossaci, ktery bych klidne ozelel.
Oproti tomu perfektní byly arkádový jízdy na motorce, který sice byly naprosto primitivní, ale o to zábavnější. Krásně se na to dívalo.

A krásně se dívalo na celou hru.
+15 +16 −1

Thief: Deadly Shadows

  • PC 80
Pokud bych měl do detailu popsat, co všechno mi při hraní třetího Thiefa vadilo, psal bych značně dlouhý seznam a nakonec bych vypadal jako příšerný rejpal-stěžovatel. Jenže i když jde často jen o drobnosti, ošklivě tříští plynulost hraní stejně jako atmosféru, ve které má jinak hra velice slušně našlápnuto. Nepochybně jako hráče, který si oblíbil předcházející díly, mě dráždily některé změny. Jenže jsou tu další věci, které by mi vadily, i kdybych před tím o žádného Thiefa nezavadil. Jde o různé bugy, nedomyšlenosti, konzolová omezení, i podivně působící věci, které jsou prostě "by design".

Nejvýraznější změna, nový systém, kdy namísto po sobě jdoucích klasických misí nyní hraje ve hře svojí roli i celé město, působí více nešťastně než povedeně. Tato snaha o větší uvěřitelnost a celistvost se tu zvrhla spíše v opačný efekt. Město jsou jen nepřesvědčivé kulisy, které musíte několikrát dokola probíhat kvůli kdejaké prkotině, jako je prodej nakradeného zboží, nákup vybavení apod. Jen občas se ve městě odehrává něco zajímavějšího. Rozsekání města na malé mapy a nutnost tak přetrpět neustálé loadingy dobrému dojmu taky nenapomáhá. Přidaný bonus v podobě hrátek s reputací u Hammeritů a pohanů působí trapně a naprosto tyto dvě frakce degraduje. Klidně je vesele okrádejte, stačí zabít pár brouků, i Hammeriti pak budou s Garrettem největší kamarádi!

Deadly Shadows je přese všechno hodně dobrá hra, protože hratelnostní základ Thiefa v ní zůstal. Kdybych měl ale tento třetí díl poměřovat jen s ostatními hrami série, snížil bych hodnocení o 5 až 10 procent.
+15

Soldier of Fortune

  • PC 90
Z dnešního pohledu již slabší grafika, prostředí ve kterém se pohybujete není nijak rozsáhlé, malý dohled, vše působí poněkud rozměrně. Tipnul bych si že engine, na kterém hra běží, je na úrovni Quake 2... Levely nejsou nijak složité, ale docela dlouhé. Většinou vede jedna cesta k cíli, na které se nedá zabloudit, sem tam se dá si nadběhnout, např. prolezením klimatizace vykosíte místnost, do které by jste normálně šli dveřmi apod. Úkoly jsou jednoduché, vyskákat po bednách, přelézt trubku, otočit někde kohoutem, zmáčknout tlačítko... Dnes je to fakt nehratelný, až skoro nudný. Není divu, psal se rok 2000 když tahle hra vyšla a tenkrát to byla opravdu vyjmečná FPS. SoF měl za úkol určitě ukázat něco jiného, než promyšlenost levelů a to také splnil. Protivník se po zabití nesložil ve hromadu sraček jako doposavaď, ale reálně odlétával, otáčel se ve vzduchu, přišel o hlavu nebo nohu, realita byla dost věrohodná. Zbraň nebyla jen mrtvý klacek, Mullins si ji neustále prohlížel, šteloval, nebo si s ní můžete stiskem spec. klávesy i házet. Výborná byla rychlost se kterou Mullins zbraně nabíjel, takže se vám nestalo, že vás někdo oddělal při výměně zásobníku. Zvuky zbraní jsou na dobré úrovni. Za zmínku stojí brokovnice, pistole .44 nebo MG, s němi je radost hrát. Naopak zbraně jako plamenomet, mikrovlnka, jsou spíše nepoužitelný, škoda že granátomet má tak malou účinnost. Hudba je poměrně jednoduchá až trapná, ale co vás 100% na ní dostane je přimíchávání druhé dramatizující hudby při přesile protivníků a zhoršování vaší situace, naopak zklidňování a návrat do normálu po vyhrané přestřelce. Je specifická a vždy dobře zapadá do prostředí, ve kterém se právě ocitáte. Ve hře jste neustále navigováni vysílačkou a některé hlášky mě docela rozesmáli, vzpomínám si např. na latríně při střelení do hovna právě zabitého teroristy vás Hawk okřikne: rozpočet Shopu není tak velký, abys mohl střílet municí i do hoven :) Nebo když u závěrečného bosse zabijete všechny jeho zbývající vojáky, zahlásí naštvaně: co si člověk neudělá sám, to nemá. Vytáhne zbraň a jde vás kosit :) Atmosféru to má výbornou a věřím, že kdo si to zahraje i dnes, tak neprohloupí, nakonec vás to stejně dostane.

Pro: Realita zásahů, rychlost akce, napětí, mraky nepřátel, zbraně-rychlý reload, zvuky, hudba stupňující napětí.

Proti: Grafika z dnešního pohledu již zastaralá, levely a úkoly poměrně jednoduché.

+15

King's Bounty: The Legend

  • PC 90
King's Bounty vdechuje život do zahnívajícího konceptu Heroes of Might and Magic!

Všechny HOMAM hry, které jsem kdy hrál, mě vždy na začátku ohromně nadchly, ale brzy začaly neuvěřitelně nudit, protože jde pořád dokola o ty samé souboje bez větší variability. A raději než kampaň jsem si zahrál skirmish v co největší mapě, kterou jsem v klidu celou objevoval. Pojetí King's Bounty mi prostě sedlo perfektně. V základu hratelnosti jsou ty samé souboje (s nějakými těmi vylepšeními), ale proti stereotypu účinně bojují zajímavé úkoly, touha prozkoumávat mapy a chuť vylepšovat svojí postavu. Neotravujete se s žádným hradem a několika postavami. Máte jen jednoho svého hrdinu, u něhož je toho ale možné dostatečně dost vylepšovat. Změny u hrdiny a obměňování armády pak mění i samotné souboje.

King's Bounty má ten typ návykové hratelnosti, kdy je těžké hru vypnout a vy si pořád říkáte: "Ještě jeden souboj a pak už to opravdu vypnu!" Bavil jsem se výborně od začátku do konce několik desítek hodin. Je úžasné, že snad vše, co hra obsahuje, je přítomno v obrovském množství a přesto si tvůrci dali záležet i s kdejakým detailem. To celé je v lehce humorném a pohádkovém pojetí, které jen podtrhuje rozmilá grafika a skvělá hudba.
+15

Atlantis II

  • PC 85
Atlantis II je bezpochyby kvalitní hra, ale oproti jedničce ztrácí v mnoha směrech. A to zejména v neuceleném příběhu, malé souvislosti se samotnou Atlantidou, nemožnosti ztotožnění s hlavní postavou, nižší hratelnosti a absenci napínavých či akčnějších okamžiků, což všechno se vším souvisí. Grafika se vůbec nezměnila (je možná i horší než v jedničce), ale pořád to znamená grafické orgie. Jedna z mála věcí, která se opravdu zlepšila, je hudba a to už v jedničce byla skvělá, skladby jako Sunriders, Am ma Eya či Dark Spirits byly úžasné. Ale to, co předvedl Pierre Esteve ve druhém díle, je až neskutečné, skladby jako Rainbows Bridge, Highlands, Tepec či vůbec nejvíce Rhea's Garden, mohu poslouchat neustále. Oh, pardon, nechal jsem se trochu unést těmi měsíci čistého času, které jsem u soundtracků těchto dvou dílů strávil. Jako celek na mě ale Atlantis II nepůsobí kompaktně, za hlavní postavu hrajete mnohem méně, než za ostatní tři vedlejší, což je absurdní, konec je víceméně odfláklý, některé pasáže hry nejsou zábavné, dokončení několika zcestných úkolů je čistě náhodné. Celkově ale mám pro tuhle sérii slabost, jakož i pro většinu ostatních adventur od bohužel již neexistující společnosti Cryo a jejích přidružených výrobců.
+15