Pro pohodlnější navigaci i přístup k pokročilým funkcím Databáze-her.cz doporučujeme povolit si ve svém prohlížeči JavaScript.

Nejlépe hodnocené komentáře

2004: Vesmírná Becherovka

  • PC 75
Zatraceně vtipná adventura. Příběh je opravdu vtipný a dobrý, moc jsem se zasmál (Obývák Kenobi:-D). Graficky je hra taky na dobré úrovní až na ty pomalé animace. Jediné co bych hře vyčetl, je pasáž v tunelech, kde člověk bloudí jak magor a nedá se v nich vyznat. Já osobně jsem si kreslil šipky na papír.
Dále bitka s Drátem Vejdrem, kde jsem šermoval jak idiot 20 minut:)

Povedená adventura, která zabaví a nepustí dokud ji nepřejedete.

Pro: Grafika, vtipný příběh parodující scifi filmy,

Proti: Pasáž v tunelech, nějaké ty chytáky, zvuk

+15

Command & Conquer: Generals - Zero:Hour

  • PC 80
Datadisk, který kromě velmi krátké kampaně přidává řadu zajímavých jednotek a generálských schopností, ale taky herní mód challenge.
Musím říct, že nové jednotky se opravdu povedly. Těžká upravitelná helikoptéra Helix Číně opravdu chyběla a dobře pasuje do její strategie, stejně tak motorky a bitevní autobusy GLA, nebo Avenger a Microwave tank USA. V Zero Hour se navíc již známé tři strany rozdělují každá na tři různé generálské frakce, jejichž jednotky a generálské schopnosti jsou unikátní. Například za laserového generála USA jsou běžné tanky Crusader vybaveny místo klasického děla laserem, nebo letadla čínského nukleárního generála mohou být vybavena jadernými zbraněmi.
Bohužel kampaň je ještě kratší než v původních Generals - pohých 5 misí za každou stranu. Naštěstí obtížnost je už od první mise o něco vyšší, takže celkem mi kampaň trvala přibližně stejně dlouho. Zdá se mi ale, že v ní autoři nedostatečně využili nový obsah. Je docela škoda, že v kampani nejsou vůbec využity generálské frakce.
Na ty se zaměřuje především nový herní mód challenge. V něm si vyberete jednoho z generálů a bojujete postupně v několika speciálních mapách proti ostatním generálským frakcím. Bohužel challenge už po projití tak se třetím generálem začne být dost repetivní, protože každý generál, proti kterému bojujete, je pokaždé na své unikátní mapě, která se nemění.

Pro: Nové jednotky a generálské schopnosti, mód challenge

Proti: Krátká kampaň, nedostatečné využití nového obsahu v kampani

+15

Conflict: FreeSpace - The Great War

  • PC 100
Ačkoliv vesmírné simulátory nepatří mezi moje nejoblíbenější záležitosti, Freespace jsem dohrál 4x :) Příběh, který si nezadá s největšími Hollywoodskými trháky, atmosféra tak hutná, že by se dala krájet, překvapení čekající na každém kroku a vesmírný dogfight, ze kterého stříká adrenalin na všechny strany. Dodnes si pamatuju na to zoufalství, když jsem se vrhal s vlastní lodí mezi útočníky a konvoje abych uchránil co nejvíc civilistů, nehledě na to, že mám posledních 10% pancíře....

Pro: Atmosféra, příběh, skvělé modely lodí, skvělý HUD

Proti: Nic mě nenapadá....

+15

Test Drive

  • PC 80
Jedna z prvních závodních her, které jsem měl možnost hrát. Neobvyklá tím, že se nejela na okruhu, ale na běžné silnici, s rychlostními limity, za normálního provozu. Zajímavý námět, ze kterého tato série her těží dodnes...
Šlo o docela realistický závod, na skalním útesu. Realistický - mám na mysli jeho obtížnost, ne provedení hry samotné. Není tu žádný soupeř, jede se pouze na čas. Lepší čas v cíli = vyšší body. Přejetí okraje vozovky nebo naražení do stěny = okamžitá smrt. Taktéž jakýkoliv kontakt s cizím vozidlem, nebo přetočení motoru.
Hra měla ovšem dost velkou nevýhodu (jakýsi bug) v ovládání. Nešlo držet plyn a zatáčet zároveň, taktéž řadit nešlo pod plynem. Cokoliv se zmáčklo, okamžitě přestala reagovat předchozí klávesa... buď plyn nebo zatáčení. Výsledek bylo jakési přemačkávání kláves, na které si musel člověk nejdřív zvyknout. A ještě k tomu všemu se nevracel volant :( Co ale chtít po průkopnických hrách, že? ...
Na hře se mi líbily hlavně reálné kokpity vozů, hezky udělané a Corvette měla místo budíků LCD! Od té doby mě asi začali magicky přitahovat silniční čára a závodní hry kde máte palubní desku před sebou.

Pro: Silniční závod s reálnými sportovními auty, palubní desky, honičky s policíí.

Proti: Bug v ovládání.

+15

Turok

  • PC 75
Turok mi jako hra přijde hrozně podceňovaný. Nenabizí sice nic moc extra proti konkurenci, ale je to skvělá střílečka. V dnešním světě FPS se každý snaží přidat nějakou hodnotu, tento postup je ale ve výsledku spíš na škodu, protože dává hlubší smysl tam kde není, zkouší příběh který neexistuje a vůbec sem strká prvky, které tu nemají co dělat. Pokud chcete hrát něco, u čeho si budete moci zapřemýšlet nad smyslem brouka, tak se po Turokovi ani nedívejte. Turok je takový akční film. Všude pobíhají nesmrtelní macho hrdinové, dinosauři se tu vraždí nožem a vůbec vše je hrozně macho. Každopádně to funguje. Potkat dneska dobrou klasickou Doomovku je malým zázrakem. Pokud si chce člověk jen tak pěkně zastřílet, nikde se nezasekávat a proběhnout si zajímavým prostředím s pěknou grafikou, tak je tahle hra ideálním kandidátem. Zahrajte si, odreagujte se, ale hlavně nehledejte ve hře to, co se vám ani nesnaží nabídnout.

Pro: Klasická old school akce

Proti: Klasická old school akce

+15

Call of Duty: World at War

  • PC 70
Zas taková katastrofa to není, záleží na tom, co čekáte. Já když jsem to rozehrál, tak jsem byl od zdejších "testerů" a nepříliš lichotivých recenzí docela pesimisticky naladěn, takže jsem věděl, kde se připravit na zklamání. Hru jsem dohrál na vyšší obtížnost už asi před 3 měsíci, takže se smiřte s tím, že to nebude úplně objektivní a k už pátému dílu Call of Duty přistupuji s odstupem.

Musím vám dát za pravdu v tom, že Modern Warfare byl kvalitativně úplně jinde. Obsahoval důkladně propracované prostředí, neškodící skripty a bezchybný gameplay. Některé tyto vlastnosti World at War spolehlivě zadupal do země, některé jenom utlumil. Je na to občas smutný pohled, když kolem sebe vidíte do dálky hustý prales, projít jim ale můžete jenom po úzké pěšince, kde samozřejmě čekají nepřátelé. U druhé části kampaní, u té ruské, to už tolik nevadí, přesto to občas praští do očí.

Jak už jsem řekl, kampaň se dělí na dvě části, na americkou v tichomoří a na klasickou ruskou zimnici. Ačkoliv je první zmíněná výborný nápad (a alespoň z mého pohledu jde o neobjevenou věc), tak se překvapivě lépe hraje za zemi dědy mráze. :) Už jenom proto, že jenom zběsile neplníte rozkazy, ale máte se na koho obrátit a častné unikání smrti víc zbližuje s hrdinou. Je to minimum, co pro nás scénáristi mohli udělat, ale alespoň za to jsem rád. Dále jsem tam našel mnohem vynalézavější a propracovanější výpravu a dekorace. Prosluněné úkryty japončíků začaly okamžitě nudit, kdežto obrazy jako zmasakrovaná fontána nebo potyčky v metru, to si klidně můžu vyfotit a dát jako wallpaper.

V počátečních hodinách hraní jsem zažíval zajímavý pocit déja vu - stejný engine jako ve čtvrtém dílu, ale zbraně jako z dílu druhého. Jednou na mě dokonce vyběhli psy, jenom tak pro působivost, dál ve hře už nefigurují a těch pět sekund laciného efektu za to nestálo. Už si nepamatuji, jak se to mělo s obtížností, ale nemohu si vzpomenout, že bych se výrazně zasekl. Pěkně to odsýpalo, konec ale přišel dřív, než bych si přál. Doba hraní je určitě neuspokojivá, vydávat necelých pět hodin hraní za plnohodnotný zážitek, to mi moc nevoní.

Zase ale nechci zpochybňovat zábavnost celého projektu. To, co jsem dostal, bylo řemeslně kvalitní a obrazová stránka byla impozantní (neplést s grafikou, ta zůstala na úrovni Modern Warfare), nedotaženost z hlediska lineárnosti a AI je ale na pohlavek. Nebo rovnou facku, jestli chcete. :) Existovala ale jedna pasáž, kdy jsem se těmito problémy zabývat nemusel a užíval jsem si plnými doušky. LETADLOVÁ MISE, která předčí cokoliv z CoD 2 i 4. Konečně jsem měl na chvilku v ruce pořádnou řežbu! :)
+15

F.E.A.R. 2: Project Origin

  • PC 90
F.E.A.R. je jedna z mých nejoblíbenějších her, proto jsem na regulérní druhý díl čekal s netrpělivostí dítěte u vánočního stromku..

Dáreček jsem si rozbalil a instalací jsem byl "mírně" konsternován (neměl jsem zatím zkušenost se službou Steam). Ale čert to vem, pojďme na hru samotnou.

Příběh:
Krásně se nám tu rozvíjí původní příběh, první díl byl vlastně jen takové malé nakousnutí problému kolosálního rozsahu. Chvílemi by se člověk mohl ztratit v názvech projektů jako je Origin, Harbinger apod., ale vše do sebe zapadá dobře. Příběh se mi prostě líbil a zaujal mě. Opět podáván kuse, zprávami, které do sebe zapadávají postupně (pomocí telefonů to bylo ale stylovější)..Nic převratného se nekoná, ale to jsem ani nečekal, naprostá spokojenost.

Level design:
Standardní tunel-a to je pravý F.E.A.R.!! Je rozmanitější, více krabic :-)),venkovní lokace jsou výborné. Naprosto si nemohu stěžovat, naopak. Vývojáři si dali více záležet a přitom zachovali původní "look" hry.

Grafika:
Původní "starý" engine je tu opravdu znát, ale je samozřejmě vyladěn a optimalizován. Hra šlape naprosto na jedničku i s nejjvyšším nastavením. Bohužel mi dost vadí dnešní výstřelky moderní doby jako je HDR, Bloom apod. První díl se mi opravdu graficky líbil více, jelikož obraz byl jednoduše ostrý a čistý, tady je to prohnáno filtry i bez zapínání nějakých efektů, takže prostě obraz není ostrý. Při bojích v Mechovi je obraz ještě 2x horší. Rozmazání obrazu při otáčení apod. vítám, to se mi líbí. Osobně by mi vůbec nevadilo, kdyby grafika zůstala úplně stejná jako ve F.E.A.R..

Fyzika:
Opět spokojenost, všechno lítá, rozbíjí se, sloupy se rozpadají, těla se čtvrtí, ruce nohy lítají, krása.:-))

Zvuk:
Stejný "sound" jako v jedničce, což je z mého pohledu jedině dobře. Zvuky ostré, nervy drásající, zvuk zbraní ale poněkud slabší.. Jinak naprostá spokojenost.

Zbraně:
Standardní výbava dnešních FPS. Už to ale nebyl ten hukot co v jedničce, pistolí počínaje, pulzní puškou konče. Viz odstavec zvuk a hratelnost. Škoda...

Hratelnost:
Co mi bije do očí je nový interface. Brýle, které polopatě ukazují v barevných rámečcích zbraně, lékárničky apod. si mohli klidně odpustit, nejsem analfabet. Při zpomalení času se vojáci rozsvítí jak neonová reklama (čímž se pro mě paradoxně stávali hůře viditelnými).. Nad tím jen kroutím hlavou...absence výklonů je podle mě hrubka a neodpustitelná chyba u FPS hry stylu F.E.A.R. Použil bych je asi tak milionkrát, zejména na nejvyšší obtížnost... Nemám slov.(že by na to nebyli na joypadech příslušná tlačítka?). První díl měl jednu obrovskou devizu oproti jiným FPS, a to je pocit ze střelby. Tady se nám tak nějak napůl vytratil, ne úplně, ale dost.. Baterka už nikdy nezhasíná, škoda..

Atmosféra:
Super!! Infarktové situace jsou už lépe předvídatelné, ale někdy taky ne.:-)) Opět jsem si zažil mnoho "skvělých" momentů. Halucinace na jedničku. Tohle se povedlo.. Alma je mimochodem pěkná svině.:-))

Celkově:
Je to výborná hra. Zbytečně vyumělkovaná a ne tak syrová jako první díl, ale i přes první rozčarování a drobné nedostatky (změny) jsem se královsky bavil, moje očekávání bylo naplněno. Délka hry je bohužel kapitola sama pro sebe. Ale svých peněz rozhodně nelituji, škoda že není více takových her...

Pro: Atmosféra, příběh, zvuk, otevřený konec.

Proti: Vyumělkovaná grafika, zbraně a dnes už klasicky délka hry..

+15 +16 −1

Wolfenstein 3D

  • PC 60
Jsem asi jediný, koho Wolf nikdy moc nebavil. Jistě, nelze mu upřít novátorství a obrovskou zásluhu na poli akčních her, ale stereotypní design, pouze čtyři zbraně a hrozné zvuky PC Speakeru (kdo měl tenkrát zvukovku, byl král), to prostě nebylo nic pro mě. Právě ty zvuky speakeru při sebemenším dotyku se zdí na mě působily jako pěst na oko a brzo mě z nich bolela hlava. Wolfa mám propařeného skrz naskrz, ale nikdy jsem u něj nevydržel dlouho. Častokrát, ale po malých dávkách :)

Pro: Byl to prostě Wolf :)

Proti: Stereotyp, málo zbraní, zvuky speakeru.

+15 +18 −3

F.E.A.R.

  • PC 80
Tak tahle hra mě uchvátila v prvé řadě svojí „hororovou“ atmosférou (inspirace Japonskými horory jí celkem sluší), i když osobně jsem se příliš nebál, ale i tak to byl opravdu nezapomenutelný zážitek a takové to mrazení v zádech jsem občas pociťoval. Grafika je celkem pěkná, zvuky velmi kvalitní, i když občas působí trochu předimenzovaně, ale k téhle hře se to opravdu takhle hodí. Docela se mi líbil i příběh, který sice byl pořádně vysvětlen až na samém konci hry, ale byl celkem zajímavý. Velmi dobře byl zpracovaný i bullet-time, fyzika nepřátel a nádherné atmosferické vize hlavního hrdiny. Často mi to spíše připadalo jako koukání na film, než hraní :), ale určitě to stálo za to.

Pro: Grafika, fyzika, zvuky, příběh

Proti: větší variabilita prostředí by neškodila

+15 +17 −2

Crysis

  • PC 85
Tak kde začít :) Na tenhle titul jsem se dost těšil pač jsem ujetej na grafiku .)
A u tohoto titulu jsem nebyl vůbec zklamán ! Herní doba sice zhruba dosahuje osmi hodin v průměru,když někdo jako já nestojí hodiny na pláži a zírá na moře :D
Ale i umělá inteligence nepřátel je tu jedna z nejlepších co je dnes možno k vidění a to i přesto že Alienská část protivníků kolikrat vypadá že jí moc nepobrala.

Příběh neni nic originálního ale přesto zaujme a pobaví! Po grafický stránce tomuto titulu nejde nic vyčítat.Grafíka je naprosto úchvatná a člověk prostě strávý nepřeháním hodiny a hodiny jen rozímaním nad padajícím stromem, o jehož korunu se láme světlo :)
Hratelnost je hodně kladnou částí hry a to jak díky nanosuitu tak díky obrovské volnosti pohybu.
A zvuková stránka Crysis je skvělá! ozvučení jungle a všeho okolo co na ostrově je působí skvělým dojmem.

Ale abych ho moc nepřechválil tak co mě zklamalo byl konec hry. I když ten posední level je fakt epickej po grafický stránce tak ale završení děje mi moc nevyhovovalo.

To je tak vše odemně ke Crysis
PS:Zpracování vody Je naprosto skvělý už jen chybí physx a poupravení říček :D

Pro: Grafika,Hratelnost,Zvuk,Inteligence lidských nepřátel

Proti: Krátká doba,Inteligence Emzáků,Klíšé příběh

+15 +19 −4

Aliens versus Predator 2

  • PC 80
Zajímavá FPS, která je originální hlavně díky rozdílnému hraní za 3 různé charaktery: Hra za nebezpečného netvora Aliena (lezení po stěnách, ukusování hlav), za Predátora (být nebezpečným lovcem, v pozdější fázi hry i být loven:)) a pěkné atmosferické a strašidelné (ala survival horor) hraní za mariňáka. Bohužel hra je docela krátká a po čase trochu stereotypní (téměř se nedá hrát vícekrát). Hlavním pilířem této hry je ovšem multi-player, který je hlavně díky velkému výběru postav (Alien, Mariňák, Predátor) tak zajímavý, není nad to neviditelny kosit houf mariňáků, nebo nenápadně ze stropu překvapit nepřítele Alienem. Jako plus bych určitě přidal i skvělou Atmosféru, při které jsem si často vzpomněl na starý dobrý film Alien:) (a nebylo to pouze tím, že tam občas pobíhali vetřelci:)). Zkrátka kvalitní hra a jedna z mých nejoblíbenějších co se multi-playeru týče.

Pro: Multi-player,Atmosféra, Hra za Aliena a Predátora (originalita) a kvalitní hororová akce za mariňáka.

Proti: délka hry, znovuhratelnost(prakticky není).

+15

Vietcong: Fist Alpha

  • PC 85
Je pravda že Douglas už nebyl takovej frajer jako Hawkins,ale pořád to byl frajer. Datadisku se jako datadisku nedá skoro nic vytknout, přinesl nové zbraně,nové lokace a multiplayer, kde hrát za žluťásky byla vcelku sradna:)

Pro: nová vylepšení

Proti: délka hraní

+15 +16 −1

Crysis

  • PC 90
Na hru jsem se také velice těšil, jelikož se mi velice líbilo i Far Cry. Hra zachovává svůj volný styl, což je na ní asi největší plus. Oproti FC je značně vylepšen příběh (btw všiml sem si, že tu doktorku dabuje Claudia Black) a celkové zasazenení o budoucnosti je skvělá volba.
Od obyčejných FPS hru odlišuje (krom výše zmíněné volnsti) mnoho drobností, jako třeba přizpůsobování zbraní vlastnímu stylu hry nebo že skoro každou věc můžete uchopit a mrštit sní.
Potěšil mě i nanosuit, který ale stejně máte většinu času zapnutý na zvýšenou odolnost. Na druhou stranu pokud používáte i ostatní scopnosti nanosuitu, má to na styl hraní docela vliv.
Naopak mi zůstával rozum stát nad malým dostřelem zbraní a ještě více nad Norrisovskou výdrží nepřátel. Výběr zbraní by také mohl být pestřejší, ale díky jejich předělávatelnosti se to dá přehlédnout.
Znám několik lidí, kterým se hra nelíbí a je to proto, že u hry nedokáží využít a docenit její unikátní způsob volnosti řešení. Poté se pro ně stává obyčejnou střílečkou.

Pro: příběh, grafika, volnost, hratelnost, drobnůstky

Proti: výdrž nepřátel, trošku sliby chyby ;-)

+15 +16 −1

ÜberSoldier

  • PC 80
Střílečka, která neurazí a hlavně ji projedete jako nuž máslem...neskutečně frenetická hra a až po okraj nadupaná adrenalinem :-) když překousnete i opravdu jednoduchý příběh. Pro všechny vyznavače oldschool řezeb povinost.
+15 +16 −1

Advent Rising

  • PC 80
Dokážete si představit, jaké to je býti bohem? Jaké to je, když vás má celý vesmír za boha? Já tedy vůbec ne. Je mi jedno, že je příběh dle některých klišovitý, já jsem se do něj zažral, a zase tak velké klišé to není, příběh ke konci graduje a když jsem na konci viděl: "Pokračování příště", tak jsem v nervách málem roztrhal klávesnici. Příběh se mi velice líbil a doufám, že se dočkám pokračování, abych se dozvěděl jak to s hlavními hrdiny dopadne. ALE...

Vždycky je nějaké ALE, nějaký háček, nic totiž není dokonalé a tato hra z technického hlediska už vůbec ne. ALE proč? Do prdele proč? Vždyť to mohl být jeden z klenotů herní scény, ambice na to rozhodně má. Jenže to asi někdo podělal. A kde je zakopaný pes? Je toho více, negativa tedy rozkouskuji v bodech.

1)OVLÁDÁNÍ-je vidět, že hra je dělaná na konzole (konkrétně na XboX) a pro PCčkáře není zrovna optimální. Teď nemám na mysli ani tak čudlíky, to je prostě myš, WASD a pár čudlíků kolem. Spíše je hodně blbě řešeno zaměřování, na které jsou konzolisté možná zvyklí, ale já teda ne. Ono ani tak nejde o střelbu ze zbraní, to jsem si rovnou zapnul automatické zaměřování, ale jde spíše o zaměřování zvláštních schopností, zvlášť u jednoho bosse (asi to bude ten o kterém píše Pivo), tam jsem onen tentononc, kterým mu mám jednu ubalit, vůbec nemohl zaměřit, ani jsem nevěděl že to jde. Z toho pak vznikl zákys (o těch později) nad kterým jsem si lámal hlavu asi hodinu. Zkoušel jsem různé taktiky, kombinace, kolečko na myši jsem ze samého míření málem ukroutil, a nic. Až po zmíňené hodině jsem přišel na to, jak to udělat, a vězte, že to nebylo ve mně, ale v tom zaměřování, vím to.

Pohyb hlavního hrdiny byl mírně nereálný, ale možná to bylo tím, že má nepřirozeně dlouhé nohy.

Ovládání vozidel myší stylem, já doprava, auto o 180, taky není moc šťastné řešení, byť je k vidění i v jiných hrách, nikdy mi nesedl. Na létající vozidla budiž, ale pozemní vozidla se mi takhle ovládají špatně.

2)CO MÁM SAKRA DĚLAT?! - Dle mého názoru největší negativum hry. Nevím jak je to řešeno na XboXu, ale tady to není řešeno nijak. Hodně času jsem strávil zmateným pobíháním, nadáváním a boucháním do chudáka klávesnice. Hra nutně potřebuje nějakou mapu, či nějaký systém navádění, protože zvlášť v rozsáhlejších levelech se dá pěkně bloudit. Vlastně i zadání úkolů bylo občas nic neříkající, ale to možná bylo češtinou. Celý bod 2 mi hodně kazil zážitek ze hry, i u těch bossů by se malá nápověda šikla.

3)BUGY, TECHNICKÁ STRÁNKA - při hře až tak moc nepřekáží, ale jsou. Třeba zasekávání se v objektech, to se mí stávalo, ale naštěstí jsem se z něj vždy dostal. Ale dovedu si taky představit že ne. Také jsem se někdy dostal na místa, kde prostě končily textury a byla tam růžová, nebo bílá? (nevím) pláň, do které jsem raději ani nezkoušel vstoupit. Autoři zřejmě předpokládali, že se na takové místa hráč nedostane, ale jde to pomocí schopností. No, z levelu jsem málem vyskočil, ale na menší schůdek už ne. To je taky problém, můj pajdulák normálně nemohl vylézt v jedné části schody!!! Dokonce je nemohl ani vyskákat (důchodce)!!! Musel jsem po nich vyskákat takovými MaxPayneovskými skoky alá úhybný manévr. Taky jsem se nemohl zachytit za celkem nízké okraje, i když se normálně chytat dalo, přitom jsem věděl, že tudy musím pokračovat. To byl fakt opruz.

Chyb bylo asi víc, ale už si nevzpomínám, to bych si musel u hraní dělat poznámky:) (což někdy dělám:-)

4)STŘÍLENÍ, SCHOPNOSTI A OBTÍŽNOST - Tak za prvé, nemám rád různé pulznífůznílaserové superpušky, potřebuju pořádný kulomet u kterého mám pocit, že s ním opravdu střílím. Jenže tady jsem dostal pušky od Matella, ve kterých vlastně není rozdíl, střílí se s nima divně. Navíc po získání jedné, dvou schopností, je můžete hodit do nejbližšího kontejneru, protože se z vás stává neporazitelný rambonátor, od kterého odlétává vše, co se k němu přiblíží. Z toho samozřejmě plyne, že obtížnost je jako horská dráha, chvílemi vysoko, chvílemi nízko.

Schopnosti jsou bomba, ale využití si najdou všehovšudy 3, zbytek jsem moc nepoužíval, snad jen při zkoušení taktiky, která by mohla platit na bosse.

Teď se nabízí otázka: Proč jsem dal celkem vysoké hodnocení?

Odpověď je samozřejmě velice jednoduchá, hra má samozřejmě své klady a až na bod 2 ty zápory nemají na hraní nějaký fatální důsledek.

Po rozehrání nové hry, vás okamžitě ohromí vesmírná stanice na oběžné dráze planety, kde si můžete pro zábavu zalítat s lodí, která se pohodově ovládá a celé je to nádherné. Opravdu mne to ohromilo a byl jsem hodně překvapený, že létání ve vesmíru už dále ve hře není (je to škoda, obrečel jsem to). Přistanete na famózní vesmírné stanici plné života. Zatím paráda, a víc vyzrazovat nebudu.

Celá hra je protkána vynikající hudbou, která jen umocňuje příběh, který je podáván bezvadnými videi. Je jich dost a jsou fakt celkem parádní a jelikož už jsem vypsal zápory, jsou s příběhem to hlavní co vás nutí hrát dál a dál. Samozřejmě i samotné hraní je paráda, ale pro mne graduje až po získání schopností, protože pak jsem se mohl opájet mocí z toho, jaký jsem frajer. Schopnosti jsou sice trochu říznuté Star Wars, ale ne všechny a v kombinaci přináší skvělou zábavu. Některé mise byly opravdu skvělé, výpravné a graficky povedené, ale na druhou stranu, některé na tom byly hůř.

KONEČNÝ VERDIKT? Advent Rising je rozhodně velice zajímavá hra a pokud máte chuť na scifi filmový zážitek, vřele doporučuji. Jen je škoda nedotaženosti a chyb. PS: Na konci je překvápko

Pro: Příběh, nádherná hudba, fungující svět, schopnosti, videa, grafika, pocit moci:)

Proti: To co píšu v komentu, čili, chybí mapa, technické chyby, apod.

+15

Burnout Paradise

  • PC 80
NFS série hnije v pekle, Flatouty už dohráli všichni arkádoví závodníci čtyřikrát tam i zpátky a tudíž je ani chystaný remake vůbec nezajímá, a tak není s podivem že je Burnout Paradise ze současných her tím nejzajímavějším arkádovým závoděním jaké se na PC dá najít. Není to ale ani trochu nezasloužené, protože je vážně skvělé... a vlastně jediné co mi subjektivně vadilo byla "až moc velká" arkádovost - žádná kontinuální kampaň s NFSkovým pseudopříběhem, žádné závody na uzavřených tratích které by bylo potřeba aspoň trochu řidičsky vypilovat... prostě jen sedněte do auta a jezděte si do zblbnutí po městě. Což je ale v rámci žánru super.

Důležité je že ježdění je maximálně zábavné, destrukce maximálně destruktivní (i když... doslova přepůlit žádné auto bohužel nejde) a město je opravdu velké a opravdu hodně propracované, se spoustou skrytých cest, skoků, zničitelných bilboardů a další havěti, přičemž za všechno co v něm uděláte a vyzkoušíte přijde odměna v podobě nějaké té vytuněné káry. Takže motivace k ježdění je určitě docela velká, nehledě na samotný postup ve hře se získáváním lepších řidičáků (= lepší a auta a přituhující obtížnost) a ze hry se tak stává solidní vrah na volný čas, já osobně jsem tedy k Burnoutu utíkal možná až moc často.

Na odreagování je tedy tato arkáda vynikající a kdo si rád čas od času zablbne s autíčky které na reálno fysiku zvysoka kašlou, nemůže s Burnoutem udělat chybu. 80%

Pro: hratelnost, hudba, model poškození, dobře zpracované město, nízké hw nároky i přes velmi slušnou grafiku

Proti: jen na odreagování, po pár hodinách vkuse je tedy vcelku stereotypní

+15

Assassin's Creed

  • PC 50
Příšerným způsobem zprasená geniální hra.
Tak nějak by se dal Assassin's Creed nejlépe popsat, protože potenciál který vytvořené prostředí a hlavní postava tak očividně nabízí je vskutku nezměrný a dalo by se do něj nacpat cokoli od dravé a dynamické akční jízdy, přes složité adventurní sci-fi s výborným příběhem, či třeba intelektuální zamyšlení se nad problémy náboženské xenofobie v historii a dnes (já vím, v tomhle už bych počítačovým hrám trochu moc fandil, ale proč ne, snad jednou...).
Jenže místo toho není Assassin's Creed vůbec ničím, protože do onoho geniálního obalu někdo zapomněl dát hru. K čemu je dobré že se můžete neomezeně pohybovat obrovským a visuálně kulervoucím prostředím, když můžete dělat dohromady jen tři různé úkoly, které se následně opakují stokrát dokola. K čemu je dobré že města přímo kypí reálně se chovajícím životem, když brzo zjistíte že jsou tam všichni ti lidé jen jako úplně zbytečný kompars na pozadí, kterého si při hraní takřka nevšimnete a který na hráčskou postavu a její akce má zhruba stejný vliv jako kámen zavazející v cestě. Proč se každou chvíli musíte přepínat do "budoucnosti", když přitom nějaký příběh ve hře takřka neexistuje a i to minimum je tak stupidní a klišé, že to neopodstatní vůbec nic... a jestli to autoři zamýšleli jako originální způsob jak vyřešit menu hry, tak je to přímo hovadské.
K čemu jsou vlastně ve hře všechny ty venkovní lokace a ježdění s koněm? Vždyť hráč nemá naprosto žádný důvod tohle zkoušet víc než jednou. Po pár hodinách nadšeného objevování okolí prostě jen zjistí že je to zbytečné a tak jen skáče z města do města, všude plní ty stále se opakující úkoly, zmlátí hromadu lidí, proběhne se po střechách, poslechne si další idiotský dialog a opakuje do zemdlení.

Samotné nájemné vraždy jsou tu zastoupeny víceméně jen ve velmi minimálním počtu a jsou často tak nastavené, že i přes gigantické prostředí ve kterém by jste mohli oběť zabít jakkoli, vám stejně vždycky autoři nalinkují jen jednu jedinou cestu ze které nemáte kam uhnout. Co zbývá kromě nich? Jen nekonečné, zpočátku zábavné, ale časem vcelku otravné souboje... a parkurové běhání po městě, které se snad jako jediná složka hry omrzet nedokáže ani po mnoha hodinách hraní. Ale stačí tohle za ty hodiny repetivní nudy?
Mé prvotní nadšení vyprchalo hodně rychle a dohrál jsem to jen s velkým sebezapřením.

Pro: Obrovské volné a živé prostředí, parkurové běhání po střechách, grafické ztvárnění, zajímavý a v rámci počítačových her i originální svět

Proti: stereotyp, dementní příběh, stereotyp, místy dosti vadná umělá inteligence, stereotyp... a stereotyp

+15 +17 −2

Stubbs the Zombie in Rebel Without a Pulse

  • PC 65
Být zombie neznělo vůbec jako špatný nápad. Vše přeci vypadá tak stylově. Stubbs, "zbraně", prosředí - budoucnost z pohledu člověka tehdejší doby a stím spojená hudba.
Ze začátku sem se dobře bavil, ale s každým dalším vykousnutým mozkem a patřičným protestem majitele sem marně hledal něco co by mě dokázalo udržet u monitoru. Příběh mě od začátku nechytl, takže mě nic nehnalo kupředu. Obrovské prosředí, které je navíc umocněné Stubbsovou pomalostí a celkově na mě působilo dosti prázdným dojmem. Po delší době nuceného hraní jsem vrátil Stubbse zase pod drn s tím, že život zombie přeci jenom není taková zábava. Je tam sice pár skvělých momentů, ale ani ty to nedokázaly zachránit.

Nechť se Stubbsovi v zemi hezky hnije.

Pro: nápad, hlášky obětí, zbraně, hudba

Proti: stereotyp, prázdná prostředí

+15

Knytt Stories

  • PC 90
To že se hra neřadí mezi obvzláště složité záležitosti jí nic nebrání být stylovým, atmosférou překypujícím a obvzláště skvěle se hrajícím počinem. Celkově kladný dojem ještě podtrhuje příjemná hudební složka :-).
+15

RollerCoaster Tycoon

  • PC 80
Spolu s Zoo Tycoon podle mě nejlepší tycoon vůbec. Velké množství objektů k postavení, velký počet atrakcí, možnost postavit si vlastní dráhu.... - tahle hra toho zkrátka nabízí hodně. Mise jsou sice občas až moc těžké, na druhou stranu obvykle jsem si stavěl vlastní zábavní park a na nějáké mise se vykašlal. Je toho opravdu hodně a není nad to postavit si vlastní zábavní park. Grafická stránka taky není nejhorší, hlavně je všechno krásně přehledné a i po devíti letech hra dokáže skvěle pobavit, za co má u mě velké plus

Pro: Obrovský počet atrakcí, spousta možností, grafika, hudba

Proti: po čase omrzí

+15