Pro pohodlnější navigaci i přístup k pokročilým funkcím Databáze-her.cz doporučujeme povolit si ve svém prohlížeči JavaScript.

Nejlépe hodnocené komentáře

Vietcong 2

  • PC 40
Situace okolo Pterodonu, který se po sežrání 2K Games a "dodělání" hry rozpadl (nebo spíše byl rozpadnut), byla pro fanoušky, očekávající nástupce skvostného prvního dílu, k naprostému pláči.

Vzniknuvší "něco" totiž mělo s Vietcongem společný snad jen dobrý výběr hudby v hlavním menu hry, jinak nic. Po té, s jakým úsilím byly shromažďovány informace pro vznik nádherné herní džungle v prvním dílu, se jeví jako naprosto a totálně nepochopitelné její zahození a započetí prací na urbanistickém stylu hry, který... který byl u výsledku naprosto nepopsatelný. Bohužel v tom nejhorším slova smyslu.

A špatný nebyl jen výběr prostředí, špatného toho bylo víc a bylo vidět, jak se na hře spěchalo jen proto, aby hra už už byla venku a už už aby se mohly některé lidské zdroje využít jinde. Nějací čecháčci, odkudsi z jiné planety, a jejich hra už nebyly pro herního molocha tahounem. Mj. to tak zapříčinilo úpadek skvěle rozjeté herní série, která MĚLA budoucnost, ale pouze v myslích hráčů a možná i autorů, nikoliv však těch, kteří měli v tu dobu hlavní slovo.

Nedoladěná nedodělaná divně vypadající a chovající se věc tak na pár chvil spatřila světlo světa, než byla záhy, bohužel pravděpodobně navždy, pohřbena hluboko pod zem ke kostem jakéhosi Pterodona.

Pro: Skladba v menu hry.

Proti: Život není hra, už rozhodně ne Pterodonní.

+15

Mafia II

  • PC --
Mafia II
==========
Mafia II. Pre mňa najočakávanejšia hra. Na žiadnu inú hru som sa tak netešil ako na túto. Všetko čo povedali som im pekne zjedol aj s navyjákom. Veľké ohlasy že dokonca prekoná prvý diel som im uveril. To video s vianočnou atmosférou ma presvedčilo, že na túto hru sa bude ešte dlho spomínať.

Žiaľ v hre sa to nevyskytlo ako aj mnoho iných vecí čo nám autori nasľubovali. Čo ma najviac vytočilo bolo to, že sa tam ani nenachádzali ani bežné veci, ktoré boli v prvom dieli a na ktoré sme si tak zvykli. Zabudnite na strieľanie za jazdy alebo slávnu baseballovú pálku a celkovo zabudnite na zbrane na blízkosť. Potom už ani Nadzemka s nevyskytla v hre i ked bolo tam jasné, že sa tam mala aj nachádzať. Sľubi sa sľubujú a blázni sa radujú. Čo nám autori predhodili bolo len akási kostra + koža, ktorá sa dala ako tak hrať.

Príbeh bol pre mňa dobrý ale myslím si, že radšej nemali ani spájať s 1 dielom. V príbehu bolo trošku cítíť, že niekto strihal s veľkými nožnicami. Postavy ma celkom milo prekvapily a to hlavne Joe s dabingom Homera. Najprv som bol proti ale časom si ho zamilujete. Soundtrack skvelý ako sa na mafiu patrí. Dizajn mesta Empire Bay sa mi páčil a aj jeho možnosti. Boje a aj kricí systém bol skvelo spravený takže som nadmieru spokojný.

Modeli aut tiež v pohode takže žiadné výčítky, možno nie každému jazdný model padne do oka. Tunning alá San Andreas tu rozhodne vítam. Mesto v ktorom to to určite viac žilo ako v jednotke, takže žiadny pocit prázdnich prístavov a tak, Umelá inteligencia miestami nebola moc dobrá a to som si hlavne všimol u policajtov, ktorí sa občas správali ako pomätenci. Modeli okoloidúcich sa strašne opakovali čo sa mi moc nepáčilo. Škoda škoda keby viac využili potenciál hry takto mohla byť jasná stovka ale takto iba 80%. Viem, že ked prešli pod 2K tak na nich začali tlačiť a celkom zato nemohli a proste museli splniť to čo im niekto nadiktoval.

Pro: Príbeh, Postavy, Autá, Tunning, Mesto žije, Humor,

Proti: Opakované modeli postáv, krátkosť, miestami AI, nevyužitý potenciál,

+15 +16 −1

S.T.A.L.K.E.R.: Shadow of Chernobyl

  • PC 90
Hned na začátek musím říct že hra má obrovský potenciál který nebyl využit ale rozhodně stojí zato si jí zahrát.Zejména pokud máte rádi hororovou atmosféru které je ve hře opravdu dost.
Nad čím mi ovšem zůstává rozum stát je proč ve hře není možnost opravit si zbraň když tam už vývojáři daly jejich poškození?Proč na tak rozlehlou mapu nedaly vozidla?Proč si u ostatních stalkerů nemůžete skoro nic koupit když je tam možnost obchodovat?Ale abych nezůstal jenom u negativ tak trochu rozeberu kladné části hry.Tak na začátek uvedu již zminovanou atmosféru která by se dala krájet.Za pochvalu rozhodně stojí možnost přidat se k frakcím dle svého výběru.Potom jsou tu také RPG prvky Které hře přidají na reálnosti.Velkým kladem hry jsou nepřátelé v podobě mutantů kterých sice není přehršel ale většina vám dá pěkně zapotit.A nakonec sem si nechal zrádné anomálie kterými je zahlcena célá zona a jsou zrádné hlavně v noci.Jinak je můj pohled na hru velice kladný a pátrání po postavě přezdívané střelec je velmi zábavné ale to neznamená že hra padne každému do oka.

Pro: Atmosféra,množství zbraní,propracování nepřátel,frakce.

Proti: Opravdu hodně bugů,absence vozidel,nelze opravovat zbraně.

+15 +16 −1

Warcraft III: The Frozen Throne

  • PC 100
Warcraft III je jedna z mála her co nabízí singleplayer a multiplayer na výbornou. Tento datadisk se stal mezi hráči jasnou součástí základní verze a zdokonaluje vše co ještě dokonalé v původní verzi nebylo. The Frozen Throne (dále jen TFT) dělá z Warcraftu III jednu z nejlépe vybalancovaných strategií, co spatřil svět a kdo by to řekl, když poprvé vidíme ve strategii RPG prvky u hrdinů (to byla novinka).

Singleplayer
Pokračování kampaní je z časového hlediska stejně dlouhé jako Reign of Chaos, na který příběhově navazuje. Celou story pak rozšiřuje mnoho knih a hra dává člověku tu pravou představu o tom, jak warcraftový svět vypadá a funguje. Warcraftový příběh bych neznalým přiblížil k Lord of the Rings a jsou fámy o točení filmu.. no ale pořád nic. Každopádně hráči dychtící po příběhu tu najdou co chtějí.

Multiplayer
O kvalitě multiplayeru svědčí fakt, že se TFT držel v progamingu 8 let (dokud nevyšel SC2) jako král strategií. Pro hráče je přichystaný tzv. battle.net (4 servery - 4 kontinenty), na kterém měli hráči poprvé v historii her možnost hrát ladder, ze kterého šli statistiky na website, proto byl WC3 tolik oblíbený - ještě dnes hraje statísíce hráčů. TFT do battle.netu vkládá funkci zakládání klanů (skupiny hráčů s názvem). Battle.net pro každý stát nabízí speciální roomky, a tak vznikaly zahraniční ale i tuzemské komunity hráčů, kterým se dostávalo speciálních offline turnajů o skutečné ceny, kterými se mnoho z nich i živili (v Koreji a Číně je dodnes hraní WC3 považováno za národní sport a pracovní povolání, které je u nich populární jako u nás fotbal).

DotA
Celým názvem Defence of the Ancients je známým pojmem mezi online hráči. Není to tak úplně dílo Blizzardovských ručiček nýbrž jednoho z vášnivých fanoušků, co si hrál v editoru map. Ano, WC3 má svůj editor map a s možností vytváření skriptů. Díky téhle možnosti byly po necelém roce vydání TFT na světě dvě super hry v jednom datadisku (fanouška chtěl do týmu Blizzard, ale ten se rozhodl vydat vlastní hru DotA 2, mezitím hru kopíruje freeware LoL, HoN atd.). DotA je mapa, která má dvě frakce a za každou může hrát max 5 hráčů. Každý hráč si vybere jednoho ze sta postav a díky RPG prvkům v týmové spolupráci vylepšuje předměty v inventáři, které mají mnoho kombinací.

Grafika
WC3 je stále ve 3D prostředí. Někomu se nemusí prostředí líbit na první pohled, ale časem si každý hráč warcraftový svět zamiluje. Tady byl položen základní kámen designu pro dnešní World of Warcraft. Skoro se dá říct, že WC3 je WoW v pohledu strategie. TFT se ale žádným způsobem nepodílí na vylepšení grafiky.

Hudba
Každá ze 4 dostupných ras (lidi, orci, nemrtví a temní elfové) měla v základní verzi 3 své hudební doprovody, které vždy dobře ladiliy s danou frakcí. V TFT najde každý hráč další 3 nové instrumentály. Hudba hru nijak nekazí, ale osmým rokem hraní už to máte radši vypnuté a posloucháte si svoje.

Dabing
Stejně jako základní verze WC3 tak i TFT má český dabing, který se na první poslech zdá být vtipný nebo hezký, ale po 10 hrách vás opakované hlášky už nudí a v tom horším případě to i vadí. Neexistuje možnost přepnutí dabingu někde v nastavení. Naštěstí WC3 bylo vydáno ve 12 jazycích, a proto záleží na tom, kterou jazykovou verzi hráč vlastní. Ono by se to dalo zřejmě pokládat jako jediné mínus hry, ale dá se to tolerovat, když existuje vynikající anglická verze.

Co je tedy nového v TFT?
Kromě toho co bylo již zmíněno, TFT do hry přináší hlavně nové příběhové postavy, takže i nové herní hrdiny s novými kouzly. Stejně tak v balíčku hry jsou u každé rasy nové jednotky, vylepšení a několik desítek zajímavých map. Jsou upravené atributy původních jednotek. Blizzard si dal záležet na tom, aby rasy byly co nejvíce pro online hráče vybalancované, ikdyž se na vyšší úrovni hraní pohled na balance značně zužuje, ale Blizzard aktivně přepracovává tyto nedostatky.

Závěr
Nikomu bych nedoporučoval začít hrát WC3, protože v případě multiplayeru je to strašlivý žrout času, jak tomu bývá zvykem u Blizzardovských her. Rozšíření TFT je určitě povedené a dělá WC3 ještě zábavnějším než byl (já dávám kilo, protože mě TFT dostal, ale né každý má rád strategie..). WC3 je devátou nejprodávanější PC hrou historie a to už přece něco znamená ne?

Pro: kampaň, battle.net, 3D prostředí, RPG prvky, editor, balance

Proti: "žrout" času

+15 +16 −1

Medal of Honor: Allied Assault

  • PC --
Medal of Honor dlhodobý súper Call of Duty. Vždy som mal krásne spomienky na túto hru a hlavne legendárna misia Omaha Beach (Operácia Overlord), ktorú som si vždy chcel zahrať odvtedy, čo som videl film od Stevena Spielberga Zachraňte vojína Ryana. Hra ešte dňešným dňom nestráca na svojej atmosfére. Soundtrack velmi krásne dokresľuje celú hru a aj je typickým znakom tejto hry a jej datadiskov. Misie je sú rôznorodé od Afriky až po Nórsko.

Hra mi prišla celkom krátka a nemal som ju problém dokončiť za jedno popoludnie. AI má svoje muchy ale časom si zvyknete. Občas ma chytal aj stereotyp v misiách čo sú pri konci hry. Multiplayer bol úžasný na svoju dobu, ktorý si aj dnes rád zopakujem.

V dnešnej dobe hra slúži na príjemné spomínanie hlavne pre starších hráčov(mladší to už neocenia).

Pro: Omaha Beach, Skopčáci v skriniach, Psi, Soundtrack!, Multiplayer

Proti: AI, Krátkosť, Niektoré misie zbytočné, Stereotyp, Nemci majú výdrž

+15 +17 −2

Rayman Origins

  • PC 100
Bylo, nebylo....
Tak takhle nový Rayman nezačíná....jeho první slova by spíš měla být: byl, a je ZPĚT!!!

Je zpět a je vtipnější, akčnější, graficky krásnější, zvukově efektivnější a NÁVYKOVĚJŠÍ. Sedím u toho 3 hoďky denně (většinou od 22:00) ani na FB jsem nechodil, prostě jsem zapnul PC a okamžitě klikal na ikonu Raymana.

Ihned bez dlouhých reklam se objeví hlavní menu, kde hraje taková příjemná hudba na banjo. Hned jsem si nastavil rozlišení na 1920x1080 a pustil se do toho. Začlo intro a můžu říct, že ještě nikdy jsem se u žádnýho intra tak nenasmál jako u tohoto. To ozvučení, vážně jako v grotesce. Ty animace, ale NEJLEPŠÍ je prostě ta BÁBA ze zemi mrtvých. Prostě příběh pohádkovej a skvěle vytvořenej =D

Samotná hra se jen hemží vtipem =D na začátku jste u toho chrápajícího stromu a v jedný větvi je díra a tam něco kulatýho, jdete k tomu a nic. Tak teda odejdete a najednou se ta kulatá věc vystrčí a ona to je smrtka šklebící se na vás svým bezzubým úsměvem =D a poté ve hře zjistíte že jí musíte sehnat zuby =D =D

Hratelnost je parádní, postavička se skvěle ovládá, žádný bugy ani pády, prostě dotaženo k dokonalosti. Samotný postavičky mají fůru skvělých schopností, jako například umí skočit na zeď a odrazit se anebo fůru skvělých komb, kterýma odpálíte třeba 5 nepřátel naráz, když víte jak na to. Později se vám samozřejmě odemykají lepší, jako například létání pomocí známe Raymanovi vrtulky anebo plavání pod vodou. Ale nejvíce mě dostal level, kde potkáte známého moskyta z jedničky, kde mu skočíte na záda a jedete spráskat pár šmejdů =D. Ve hře jsou i bonusová kola, kde potkáte takovou truhlu. Truhla od vás nechce dostat do poklopu a tak začne zdrhat...no a vám nezbyde nic jiného než jí dohnat, a to jsou FAKT ZÁVODY S ČASEM. Jeden takový jsem dělal hodinu, protože stačí se zastavit na milisekundu a hned odznovu. Ale když truhličku zmlátíte tak si zahrajete na zubní vílu a jdete dát smrtce nový zoubek =D . Ještě parádní věc je, že když se načítá level, tak máte postavičku v pozadí a můžete si s ní dělat co se vám zamane.

Grafika je vykreslena v nejvyšší kvalitě snad. Je to nádhera, sice postavy jsou ve 2D ale okolí s objekty jsou už ve 3D což hře dává nový rozměr a proto se to i parádně hraje. Jsou zde i skvělé animace plné humoru, které najdete v celé hře. Prostě se nedá nic vytknout.

Zvuk...áááááh to zní mým uším jako hudba. Hudba zde hraje velmi důležitou roli, protože je vážně skvělá, jako kdyby jí dělal John Williams. Jakoby hudba hrála, přesně podle vašich pohybů. Protože třeba když honíte truhlu, tak třeba v částí kde musíte skákat, úplně se rozezní orchestr přesně do toho skoku a když třeba utíkáte začne se hudba zrychlovat atd. =)

Týhle hře se nedá nic vytknout. Vše je zde dokonalé....dokonalý příběh, dokonalá grafika, dokonalá hudba, dokonalá hratelnost, dokonalý zvuk, dokonalé postavy, DOKONALÁ HRA.

Pro: viz. poslední odstavec =)

Proti: NIIIIIIIIIC

+15 +17 −2

SimCity 2000

  • PC 100
Původní SimCity jsem hrával intenzívně už na svém 8-bitovém Didaktiku a byla to naprosto úžasná hra. Pak přišla konverze na PC, která v podstatě nepřinesla nic nového až.. Až se objevilo SimCity2000. Na svou dobu ve slušné grafice a hlavně s bezvadně fungujícími principy což se u budovatelské strategie rozhodně cení. Je zkrátka úžasné sledovat jak se z ničeho zvedají nejprve malé baráčky a později velké činžáky, jak se staví stále větší a lepší továrny či komerční centra. Pak přijde starost o dostatek elektřiny, vody, problémy s dopravou, lidi chtějí (potvory nevděčný) policejní či požární stanice, školy, nemocnice atd. atp. Zkrátka starostí až nad hlavu, ale odměnou je vám vaše vyrůstající město do krásy (nebo někdy i ošklivosti:). Touto hrou se dá zabavit opravdu na hodně dlouho a fajnšmejkři si můžou pomocí editoru připravit i vlastní terén pro své město. Tady můžu poradit jeden tip, postavte nejlépe v rohu hodně vysokou horu pokrytou tekoucí vodou - ráj pro vodní elektrárny a levnou energii:)

Pro: Zábavná a fungující budovatelská strategie. Editor.

Proti: Hra nemá cíl a v pozdějších fázích hry může i trochu nudit.

+15

Binary Domain

  • PC 65
BD nebylo killer titulem letošního roku, o to více mě potěšily veskrze pozitivní recenze a tak jsem se těšil na podobné překvapení jako u vynikající The Darkness II, které zatím válcuje nemastné neslané hry roku 2012. Už jen z tohoto důvodu jsem do hry šel. Hra to byla dobrá, ale mohla být daleko daleko lepší.

SEGA, tam vychází hry se zajímavým nápadem, ale jaksi se prostě nejsou schopni dotáhnout na tu nejvyšší ligu. Hru bych mohl přirovnat k podobné robo akci(taky od SEGY) Vanquish, jehož stín asi těžko překročí. Nu, ale spíš bych hru přirovnal k mixu Terminátora a Transformerů. Co se týče části Terminátora, hra je výborná, jak si ale začnem hrát na over the top momenty formou Transformers(což Japonci bohužel až moc zveličují), tak se začne pusa trochu křivit, jelikož to je ve hře zbytečné a nepůsobí to dobře ani herně(o tom níže). Hraje na vážnou drámu, ale pokud tam co chvíli nahazují panelákové roboty, tuhle masku to velmi rychle ztratí. Hra je tedy hodně v rozpolu, zda chce být komorním dramatem nebo obyčejnou japonskou řežbou. Japonci se od šíleností asi ale bohužel neodprostí.

A to je zatracená škoda! Proč? Jelikož na BD je nejzajímavější ústřední motiv. Nevědomá infiltrace robotů(nerozpoznatelných od lidí) do společnosti celého světa je přeci dosti silný na to, aby utáhl i více jak jednu hru. No a v tom vidím další problém. BD by byl skvělý úvod do trilogie, ale jako samotná hra selhává v důležitosti tématu a jeho osekání na naprosté minimum, jelikož prostor tu není. A to je chyba! Tohle téma je krásně rozvinutelné a oni si již v první hře zavřeli vrátka. Každopádně myšlenka "Jsem člověk, posledních pár desítek let jsem žil v tom, že jsem člověk, ale dnes jsem zjistil, že jsem robot, že celý můj život byla jedna velká lež!" je prostě naprosto odzbrojující. A na tom měli stavět. Měli stavět na dramatu, surovosti a ryzích emocích. Pak by příběh nepůsobil jen jako dobrý doprovod TPS akce.

Příběh totiž není použit s citem, je hodně předvídatelný(i včetně twistů), představoval jsem si to jinak. Je to v podstatě jen jedna mise, jeden úkol, Tokio- no a běž(nebo to byl zkrátka už předpřipraveno na epický 2hý díl). S postavami je to podobné, po čase jsou sympatičtí, jenže volba parťáků pro misi s navyšujícím se počtem rozmělní pocit, že aspoň jednoho trochu znáte. Beztak každý ze začátku bude chodit s holkama a pak případně si nechá Faye(je fajn, že nejpříjemnější side kick je Číňanka) a doplní ho Cainem(btw moc cool french robot! :). Takže zase to chtělo více dialogů mezi protagonisty. Což souvisí i s délkou, tohle je hodně komplexní téma a vyžaduje si to hodně prostoru na příběh a postavy, proto se zase vracím k původní myšlence trilogie. S parťáky jsou spojeny fajn funkce - trust level a hlasové příkazy. Mno po pár hodinách zjistíte, že teda spíš na papíře. Hlasové příkazy vás skvěle vtáhnou do hry, jenže parťáky byste v podstatě ani nepotřebovali, takže příkazy jsou jen takový doplněk, nic moc funkčního, taktická hra to není. Z čehož vyplivá, že trust level nebyl taky využit, tak jak měl být. Smyslem je loajalita k hl. hrdinovi a následné plnění/neplnění příkazů, které tedy nejsou zcela potřebné. Tím odkazuji na rozhovory s parťáky, kde vybíráte z odpovědí. Ovšem ze situace občas nejde pochopit, jak to myslí nebo jsou některé odpovědi absolutně se nehodící. No pak jsem zkoušel odpovídat sarkasticky/ironicky, jenže na to hra nehraje a tak mi šel u některých členů level párkrát dolů (kór v jedné situaci s holkama):D. Takže pak se poslušně naučíte poslušně odpovídat jako suchar a štve vás, že nemůžete jokovat nebo vzdorovat veliteli/poslat ho do oněch míst. Takže moc nezáleží koho si vezmete(kvůli "spešl ebilitýs"), jak budete odpovídat, zda budete rozkazovat....

Gameplay? Dobrý, ale ne vyšperkovaný. Co chcete převratného vymyslet na cover TPS? No nic moc...takže hra se až na výjimky ovládá dobře, jako každá druhá TPS. Otáčení je občas divné, ale spíš mne štvalo čas od času automatické přilepování, pokud jsem byl u objektu blízko, naštěstí to udělá jen párkrát a není to průser jako v Operation Raccoon City. Možná bych ocenil otevřenější lokace, ale i tak se to hrálo dobře. Hra nabízí skvělý pohled na svět roku 2080, zajímavé nápady do povedeného sci-fi. Střílet roboty na nejmenší kousíčky, nebo jim ustřelovat končetiny bylo vůbec to nejzábavnější. Když se na vás hrnou hordy kovu, z kterého mile rádi uděláte šrot. Všude se plazí beznohé skeletony a vlny neustávají, někdy ale až příliš. Tahle ta "Terminator" part byla fajn. No ale pak je tu taky dost velká a podstatná část ala "Transformers". Kdo hrál demo, asi ví. Zkrátka velké 2+ nohé vysoké monstra. Ono by to bylo i zábavné, jenže bossáci většinou chodí za vámi, pak na vás letí rakety ze všech stran, oléčíte se, ale než se stačíte zvednout, máte tam další, případně provede fyzický útok. Tyhle souboje jsou tak spíše otravné a zdlouhavé. Kdyby se vše řešilo z dálky a s odstupem, bylo by to zábavnější. Já bych osobně spíše volil komornější sci-fi drama bez zbytečně předimenzovaných a občas absurdních robotů.

Pokud nejste pedantně příběhový, neřešíte skupinu a rádi velké Transformery, tak si hned užijete více. Hra párkrát měla velmi dobrou "kameru" se zajímavými záběry. Hra byla klasicky krátká a zrovna u téhle hry bych ocenil to prodloužit alespoň o 2 hodiny na rozvití všeho potřebného. Flashbacky bych nahradil misemi v armádě, či pro jednotku anti robotů. Když už mu dají přezdívku "Přeživší" měli ukázat pár takových příkladů - změnily by se lokace + zžití se s postavou a hře by to obrovsky pomohlo.

MP je ovšem průser. Je dobrý ale bohužel ho po pár týdnech od vydání ani nikdo nehraje a to jsem se občas připojil jen ve Versus módu, PC na tom nebude líp...

Překvapila mě opravdu hezká a koukatelná grafika, která rozhodně neurazí.

No nebo toho chci právě moc, chtěl jsem komplexní hru na skvělé neokoukané téma, nejlépe do trilogii rozloženou. Dostal jsem kvalitní TPS s dobrým příběhem. Pokud nehledáte nic víc dobře se na těch pár hodin pobavíte.

Prodeje jsou katastrofa, moc velká škoda! Kapitola sama pro sebe…

Když se ohlédnu ovšem zpátky za závěrečné titulky a poslední animačku, musím si říct "Sakra! Tohle mohla být skvělá trilogie". Na další díl bych se moc těšil, škoda, že BD zůstane jen u tohohle solidního úvodu do zajímavého světa :/ neb smutná doba, jak zajímavé projekty o5 končí a CoD(a jeho klony) jede stále dál bez sebemenší změny. No ale vývojáři jen dělají to, co si kupujeme, ale já většina nejsem.
Za odvahu s novou značkou 66%.(tohle je pro mne sakra dobré hodnocení).

Pro: roboti, roboti, roboti, příběh, Cain, Faye, svět, příjemné sci-fi, grafika

Proti: nedotaženost na více fronách, bossové, prázdný MP

+15

Warhammer 40,000: Space Marine

  • PC 75
Napriek všeobecnej popularite univerza, sa WH 40K hry nevidia každý deň. Za posledné roky sme ich videli najmä v podobe RTS (aspoň čo sa týka kvalitných využití licencie) od Relic ent. A sú to práve Relic, ktorí touto hrou nezmenili setting len žáner.

Ako je už v profile hry spomenuté, najjednoduchšie sa hra prirovná k sérii Gears of War avšak bez krytia, s väčšou kvantitou (a aj kvalitou) bojov na blízko a hlavne so sympatickou hlavnou postavou. Pred hraním som bol pomerne skeptický a čakal som rovnakú nesympatickú gorilu bez mozgu s hustými hláškami, ako v prípade Gears of War, bol som však milo prekvapený, pretože kapitán Titus nielen mozog má, ale ho počas hry aj používa (väčšinou) a na drsňácke hlášky si priveľmi nepotrpí, nehovoriac o tom, že veľké plus celej postave dáva pokojný, vyrovnaný hlas, pripomínajúci Marka Stronga....ktorý naozaj patrí Markovi Strongovi. :)

Od samotnej hernej náplne nemožno čakať viac než poriadnu rubačku/strieľačku, zbrane sú pomerne zábavné a odlišné, častokrát vyrovnane efektívne, len pre rôzny typ boja a nestalo sa tak, že slabšie zbrane boli časom do počtu (možno s výnimkou základnej pištole, čo je ale pomerne logické) a doslova si občas vytrhnúť z podstavca nejaký väčší kúsok alebo si zaskákať s jump packom, bolo vždy osviežením. I napriek tomu som však býval z hrania unavený, za asi hlavne mohli obrovské návaly nepriateľov a savovanie hry len formou checkpointov. Vzhľadom na to, že som hral na najťažšej obtiažnosti mi miestami vadilo, že sú dosť "všelijako rozmiestnené" - častokrát sa hra ukladala až po niekoľkých vlnách nepriateľov a potom sa dokázala uložiť aj len po pár kúskoch, prípadne som zažil 3-4 savy v priebehu 5 minút a inokedy žiaden počas 15 min. trvajúcej akce. S tým súviselo aj ich rozmiestnenie, to, že som umrel mi ani tak nevadilo, ako to, že bol checkpoint v mieste, kde som si nanovo musel pozbierať zbrane a náboje a prebehnúť istý úsek k nepriateľom.
Liečenie pomocou špeciálnych popráv nepriateľov najprv pôsobilo zábavne, no pozerať sa na 2-3 tie isté skripty dookola, zatiaľ čo do vás nepriatelia pália malo v konečnom dôsledku viac mínusov ako plusov.

Čo sa týka samotného sveta WH 40K - určite potešili kulisy Ajakis Manufactorium, rôzne katedrálovité ruiny honosiace machine-goda emperora, ale i tak mi prišlo, že sa dalo rozhodne vyťažiť viac, nielen z hľadiska prostredí, ale i jednotiek (či už nepriateľských alebo našich) a hlavne príbehu, kde som zvrat čakal už od nejakej piatej kapitoly. :)

Bez silnejšieho využitia settingu, pridania nejakých kombo útokov pre boj na blízko (hra si to úplne pýtala), či viacerých boss fightov a spestrení ako napr. likvidácia orkských skyboyz, je Space marine len nadpriemernou záležitosťou, ktorá dokáže zabaviť, ale i priebežne unavovať stereotypom. Nič, čo by si chcel človek zahrať dvakrát.

Pro: univerzum wh 40k, zbrane a na určitú dobu zábavný boj

Proti: stereotyp, ach tie checkpointy, nedostatočné využitie prostredia a slabší príbeh

+15

Trine 2

  • PC --
Fluidní hratelnost z jedničky byla nahrazena krkolomnými pasážemi s „hádankami“, jejichž řešení je často věcí náhody. Akce je více nárazová a když už k ní dojde, je jí tolik, že začne nudit. Bossové nepředstavují žádnou výzvu a nepřátelé celkově jsou jen osinou v zadku. A to jen díky systému checkpointů, který je ještě štědřejší než v jedničce. Checkpointů je hodně. Více než hodně. Postavy se u nich respawnují a dostanou plnou nádrž zdraví. Často skáču s checkpointu přímo do bitvy nebo do hádanky. Hra nepředstavuje prakticky žádnou výzvu, protože je lepší vychcípat a respawnout se znovu o 5cm zpět, než se snažit o nějaký další progress pouze se dvěma postavami.

Některé nové hrátky s fyzikou jsou fajn, minimálně hrátky s tekutinami a jumpery byly originální. Naopak Portal like hádanky do hry příliš nezapadají.

Celkově 13 achievementů, to není ani třetina počtu z jedničky. Přičemž 8 z nich jsem dostal, aniž bych se jakkoli snažil. Hanba.

RPG prvek z prvního dílu je pryč. Zmizel inventář i předměty, zmizela dokonce i mana a jednotlivé schopnosti postav se dají resetovat(!!!), což totálně zakopává jakoukoli snahu o sbírání zkušeností. Místo toho sbírám v bednách hloupé básničky a obrázky, které nemají na hratelnost žádný vliv.

Autoři se až příliš soustředili na celkový umělecký dojem, protože jediný důvod, proč si dvojka zaslouží alespoň jednu hvězdičku, je nádherná grafika a poslední level, resp. souboj s bossem. Oproti zbytku hry se vymyká tím, že není tak úplně jednoduchý a boss je vzhledově vskutku impozantní.

Nevyvážený poměr soubojů/hádanek/hopsání, chybějící RPG element a nízká obtížnost dělá z Trine 2 mnohem horší kousek, než byl první díl. Frozenbyte by si měli uvědomit, že grafika není všechno a že na to jejich třidé sere pes.

*/5
+15 +24 −9

Warrior Kings

  • PC 75
Docela mne zaráží velice nízké hodnocení této hry, která si dle mého tohle nezaslouží. Je to sice již nějakou dobu zpátky, co jsem jí hrál a dohrál ale to snad nevadí. Kampaň, která se hrou vine (a vypráví nám příběh o zradě a pomstě) je docela dlouhá a náročná což je dáno docela vysokou obtížností hry, mnohdy bojujeme proti velké přesile či jsme znevýhodněni nedostatkem zdrojů. Zajímavostí je, že se v průběhu hry můžeme rozhodnout, kam budeme směřovat vývoj našeho národa, necháme barbary na našem území v klidu žít a budeme s něma spolupracovat? V tom případě budeme mít k dispozici barbarské válečníky a úplně jiný strom technologického vývoje, nebo barbary zahubíme a budeme šířít svojí víru? Tím se zase dostaneme na vyšší technologickou úroveň a budeme mít k dispozici kanóny..To vše je možné, na základě našeho rozhodnutí se pak odvíjí styl staveb, jednotek a i monstra, které si můžeme v pozdější fázi hry vyvolat ( já byl ten hodný, tak jsem měl k dispozici mega archanděla s plameným mečem, to byla radost sledovat tu zkázu kterou páchal v nepřátelských řadách :)) ), samozřejmě vše má své pro a proti a při dalším hraní tak máme možnost vybrat si jinou cestu. Ke strategii patří i stavění, kterého si tady užijeme docela dost při stavbě našeho hradu a opevnění.

Velice dobře a jednoduše je zpracován interface, pomocí kterého se hra snadno ovládá, grafika která je kompletně ve 3D si myslím neurazí ani dnes ale samozřejmě je poplatná době svého vzniku.

Doporučují čtyři vlci z pěti :)

Pro: Zábava, znovuhratelnost, kampaň, množství jednotek a vynálezů, velikost map

Proti: Dneska snad jen ta grafika? Pro někoho to může být obtížné

+15

Atlantis III: The New World

  • PC 70
Rád bych jednou prozkoumal okolnosti vzniku této hry, protože zatím to vypadá jako šílený vanity project s Chiarou Mastroianni (dcera Marcella Mastroianniho a Catherine Denevue, jestli někomu ta jména něco říkají) v hlavní roli (vzhled hlavní představitelky a dabing anglické verze (i když bych se vůbec nedivil, kdyby se dabovala i ve francouzské a italské verzi. Francouzská vznikla nabeton).

Mohl bych tu házet pojmy jako impresionismus a francouzské neobaroko, ale asi by to nemělo moc smysl. Takže ve zkratce: v pořadí třetí Atlantis od Crya byla napsána opět dvorním Cryo scénáristou Johanem Robsonem a nacházíme zde ještě méně pojítek s předchozími díly: zůstává létající loď, místo tří světů z Atlantis II se nabízejí opět tři, ale jsou nepoměrně kratší a navíc první (egyptský sen) musí být dokončen jako první. Dalšími pak jsou pravěká Sibiř a příběh zloděje z Tisíce a jedné noci. Po absolvování všech částí (v každé z nich opět získáte část informace vedoucí k tajemnému místu, tentokrát vám je bude dávkovat mluvící delfín v bludišti v křišťálové lebce (!) budete opět posláni do nové lokace, jejíž jméno je vám tentokrát zatajeno (opět Shambhala?).

Vizuál hry vypadá stále znamenitě, i když v době vydání to muselo být teprve žrádlo. Hudba má něco do sebe, ale není ani zdaleka tak pamětihodná jako u prvních dvou dílů - ostatně, Pierre Estéve ani Stephane Picq už se potřetí nevracejí.

Bugy. Možná za to mohl můj počítač, možná nové vydání na DVD pod hlavičkou The Adventure Company, ale delší animace se mi sekaly, v části se zlodějem se pro jistotu nepřehrávaly vůbec a navíc mi až do konce hry zmizelo namluvení. Naštěstí (nebo naneštěstí?) je hra tak krátká, že to zase tak moc nebolelo... no, bolelo, kdybych za to dal tisícovku a ne dvě stovky v kolekci s Atlantis: Evolution...:)

Nejlepší puzzle za hodně dlouhou dobu: mýtus o Osirisovi. Nejhorší puzzle: kouzelníkova věž (jedno vedle druhého, včetně deskové hry!); dědeček s babičkou vypravují o Tajemství.

Finále: nepříliš důstojný třetí díl série, "příběh" jako když do vody plivne, spíše než hra pořádná snobárna. Ale přece jen to něco do sebe má - a nebo jsem tak trochu snob;)
+15

15 Days

  • PC 40
15 Days mě zaujal už svým námětem. Prožít příběh party zlodějíčků mě velmi lákal a ve výsledku ani tolik nezklamal. Samotná hra je na tom už ale hůře.

První chvilky jsou příjemně, avšak záhy je poznat strašná osekanost herních prvků. 15 Days se snaží být za každou cenu filmová hra, ale k tomu ji chybí několik zásadních věcí. Prvně bych zmínil engine, na němž hra běží. 15 Days se totiž hraje jako obyčejná adventura s neduhama s tím spojenýma: primitivní animace, dlouhé pauzy mezi dialogy a hlavně strašně vypadající mimika postav a jejich pohyby. A to je základním kamenem úrazu. Už jen proto to nemůže fungovat tak, jak by tvůrci chtěli. Příběh je přitom docela zajímavý, i když je plný logických děr. Postavy jsou velice slušně napsány a dokázal jsem se s nimi sžít.

Jak už jsem říkal: ve snaze zachovat filmovost a dynamiku hry je adventurní část osekána na naprosté minimum. Aktivních předmětů je žalostně málo, s jejich kombinací se dokonce skoro nesetkáte. Má to jednu velikou výhodu a to velice nízkou obtížnost. Hru jsem profrčel prakticky bez jakéhokoli zákysu. Proto bych ji mohl doporučit naprostým začátečníkům v tomto žánru. Na druhou stranu vyvstává otázka, zda by je 15 Days spíše neodradil.

Grafika hry je spíš podprůměrná a měl jsem hlavně pocit, že to tvůrci dost odflákli. Jednak se dá narazit na pár docela ošklivých bugů a jednak to na velkém monitoru prostě nevypadá moc hezky. Dnešní technologie jsou úplně někde jinde. Pochválit naopak musím kvalitní dabing a dobré zvuky.

Verdikt: 15 Days je spíše podprůměrná adventure, já se u ní místy dost dobře bavil a proto bych ji mohl i doporučit. Ale popravdě: na trhu se dají nalézt i mnohem lepší tituly. 40%

Pro: atraktivní námět, dobře napsané dialogy a postavy, rychle to odsejpá

Proti: osekanost, technicky nezvládnuté, pár bugů; stupidní puzzly, které jsem vůbec nepobral (ještě, že šly přeskočit)

+15

Tron 2.0

  • PC 75
Původní komentář se mi smazal, tak teď už jen stručně.

Shlédl jsem oba filmy a řekl jsem si, že by nebylo na škodu vyzkoušet i hry, zejména když je tato tak dobře hodnocena.

A hned ze začátku hra opravdu zapůsobila. Srovnám-li ji s prvním filmem, vypadá mnohem lépe, vše je krásně barevné, neonové a tak trochu tajemné. Co se grafiky týče, měl jsem problém s vynucením AA, později pomohl až FXAA. Co se týče šírokoúhlých monitorů, patch existuje.

Samotná herní náplň spočívá v plnění úkolů, hledání různých věciček poschovávaných po úrovních, nějakém tom střílení a místy také zručném hopsání. Celé je to pěkně vyvážené, střílení není přehnaně moc. Nejvíce mi hra připadala jako kombinace NOLF a Portalu. Podobností s NOLF tam je několik, s Portalem je zase podobná atmosféra.

Celé je to podbarveno příběhem, který je nám vyprávěn pomocí cut scén a po úrovních rozházených emailech. Já se přiznám, že jsem příběh časem přestal sledovat. Hra byla moc dlouhá a událostí příliš na to, abych byl schopen si to pamatovat a v hlavě z toho udělat celistvý příběh. Navíc ani z hlediska angličtiny mi to nepřišlo zrovna snadné.

A dostávám se ke věci, která mi vadila nejvíce, a sice herní doba. Ne, není příliš krátká. Naopak, je na můj vkus příliš dlouhá a rozhodně ne adekvátní herní náplni. Myslím si, že hra měla skončit tak ve dvou třetinách a bylo by to tak akorát. Pořád by šlo o dlouhou hru, ale alespoň by se ke konci nedostavovala neustálá touha po konci.

Tron 2.0 je velmi dobrou volbou pro ty, kteří shlédli film a chtěli by si zážitek prodloužit. Já hru hrál měsíc, takže si připravte hodně času.

Tady je galerie obrázků http://steamcommunity.com/profiles/76561 ... &filter=shortcut_113

Pro: Zábavnost, level design, grafika

Proti: Přílišná délka, někdy otravné motorky a bossové

+15 +17 −2

Alarm für Cobra 11: Nitro

  • PC 65
Kobra 11 je trochu netradičná hra. V kariére ide hlavne o chytanie zločincov, záchranu civilistov a podobne. Misie sa bohužiaľ až príliš často opakujú. Po pár hodinách začne byť hra stereotypná. Veľkým negatívom hry je nulový príbeh a spracovanie mesta ("papierový" chodci na uliciach). Našťastie je lacná a s CZ dabingom. Hra má so seriálom spoločné len pramálo. Odporúčam nenáročným hráčom.

Pro: cena, CZ dabing, misie (až kým sa nezačnú opakovať), multiplayer

Proti: spracovanie mesta, žiadny príbeh, AI, úlohy sa často opakujú

+15

Syndicate

  • PC 60
Nafouknutá bublina, to je Syndicate. Která ovšem rychle splaskne. O poctě původně hře nelze vůbec mluvit, ta má s hrou společný opravdu jen název a kulisy které se snaží vytvářet. Přitom vše mohlo dopadnout lépe, jen kdyby to dostal někdo schopný pod ruku.

Příběh je o ničem, postavy které se v něm objevují jsou s vyjímkou jedné, ploché a nezajímavé, ani angažovanost skutečných herců tento trapas nezachrání. Boj korporací a soupeření agentur zní na papíře dobře, jenže ve hře jen čistíte různé koridorové oblasti od jinak oblečených panáků. Až ke konci hry(konec má překvapivě lepší atmosféru než většina hry) se teprve objevuje náznak skutečné války mezi agenturami. Smutné.

Hra je čistý koridor. Ze světa cyberpunku toho moc neuvidíte, jelikož většina scén je přesvícená až běda. Nepřátelé nabíhají ve vlnách, a dokáži znepříjemnit život, díky svým enormním počtům, pak je ještě veseleji když se objeví na zpestření nějaký ten silnější protivník který má brnění a štíty. Takže hráč běhá mezi překážkami a hraje na schovku před těmi tužšími protivníky. Na ty klasické jsem používal metodu zabití zblízka, kdy jsem hopsal mezi nima lámal jim vazy, kopal je či jinak vesele posílal k zemi. Dojde i na souboje s bossy, které reprezentují konkureční agenti. Zde opět dochází na hru kočky a myši, kdy hráč běhá a běhá, dokud se mu nepoadří protivníka zneškodnit. Navíc je opět hlavní hrdina jen loutkou která nemluví, nemá žádný charakter a jen slepě běží za světlem v tunelu.

Hacknutí a schopnosti agenta se bohužel používájí méně často než by si hráč přál. Hacknutí střílen či jiných zařízení je poskrovnu, schopnosti co má hlavní hrdina k dispozice je potřeba používat v těžších situacích jelikož se dobíjí adrenalinem celkem dlouho. Tyto schopnosti jsou fajn věc, a je zábavné a nutné je používat. Pak jsou zde i vlastnosti které se získávání za nalezené čipy, zlešpují hráčovi ability jako výdrž, zdraví, poškození které obdrží nebo kolik unese munici či jak rychle bude přebíjet. Pocit ze samotných přestřelek je dobrý díky tomu, že těla nemizí jak je ve hrách zvykem, a občas dojde i na situace kdy je kolem spousta civilistů kteří se budou nedobrovolně plést do cesty kulkám a granátům.

Grafika je průměr, jen zamrzí to přehnané přesvětlení většiny scén. Hudba a dabing klasický průměr, až na perfektní song Skrillex. Prostředí je až nepříjemný tunel a nedává žádnou možnost sejít nedejbože z předem dané cesty.

Je škoda vidět jak byl veškeré potenciál nevyužit, jak z perfektní předlohy je udělán nic neříkající příběh na který rádi zapomenete. Syndicate je teda krátkou lehce nadprůměrnou střílečkou, ze které je cítit že měla zkrátka navíc.

Pro: Schopnosti a hackování, zůstávají těla zabitých nepřátel, krátkost, přestřelky jsou dobré, song Skrillex

Proti: Příběhová stránka hry, koridor, cyberpunkový svět prakticky nevyužit a neukázán, přesvícenost scén

+15 +16 −1

The Elder Scrolls V: Skyrim

  • PC 95
Edit: 12.5. Totální předělání.
Oukej máte pravdu! "Kometář o ničem" takže ho celý překopu.

Při hraní Skyrim sem se opravdu královsky bavil, ten svět, ta volnost, ta možnost vybrat si z nepřeberné možnosti věcí mě opravdu bavila. Otevřený obrovský svět, který překypuje možnostmi mě jako (ne)hráči RPG velice imponoval a dodal chuť k hraní. Všichni milovníci fantasy a zejména pak série The Elder Scrolls můžou bouchnou šampaňské, protože tohle stojí za to.

Hned co člověk sedne k hlavní příběhové lajně hned míjí "Odbočky", které nejsou jenom nějakým malým zpestřením hlavní příběhové lajny. Právě, že naopak! Dávají hráči možnost, aby rozhodl jakým směrem se bude jeho postava ubírat a pokud se rozhodnete zajít si na odbočku na nějaký vedlejší úkol můžete dát hlavnímu příběhu čau třeba i pár hodin. V tom se mi Skyrim vážně líbil ten neuvěřitelný herní čas, který u této hry strávite. To je to co dnešní hráč v dnes čistě marketingovém herním průmyslu potřebuje. A dostal to! A to hned pořádnou nálož.

"Páni to jsou, ale panoramata", povzdechne si asi každý při pohledu na krásně designově propracovaný svět Skyrimu. Ta grafika! To bylo něco! Volný obrovský svět, no prostě paráda!

Příběh je lepší než u předcchozích dílů série, ale stále úplně nemotivuje hráče, aby seděl jenom u hlavního příběhu a sjel hru za pár hodin. A tak to má být! Skutečný život taky přece není předem určený, taky musí člověk počítat s těžkými rozhodnutími, životními problémy nemůžete si zkrátka jít jenom za tím svým vytyčeným cílem a to přesně Skyrim umí a dokazuje, že toto je potřeba v herním průmyslu jako sůl.

Skyrim se hrál parádně! I když (jak už sem říkal) RPGčka nejsou můj šálek čaje tak jsem se Skyrim během asi 2 hodinek hrát naučil. No hrát ? Hrát asi tak abych nemusel po pěti minutách nahrávat předchozí uložený bod. A to je to co se mi na Skyrimu líbilo nejvíc.
Samozřejmě nesmím zapomenout na souboje s draky, které sem sice ze začátku jako TESový nováček nezvládal, ale stačila trochu cviku a šípů a šlo to.

Celkově je pro mě Skyrim opravdu jednou ze srdcových záležitostí a už nedočkavě vyhlížím další titul.
P.S Omlouvám se za ten předchozí koment už nikdy nevypustím svoje nedotažené nápady na DH.

Pro: Grafika, příběh, vedlejší úkoly,možnosti

Proti: Skoro nic nějaké malé chybky, ale to se takkové hře odpouští.

+15 +21 −6

Batman: Arkham City

  • PC 90
Černý kůň to je pro mně Batman: Arkham City. Nečekal jsem, že by pokračování skvělého prvního dílu mohlo dopadnout až tak parádně, jak se nakonec stalo. Strach z otevřené hratelnosti, nevyužitý potenciálu a promarnění šance se naštěstí nekoná.

Arkham City je neskutečnou podívanou, celé město nabízí úžasnou atmosféru a každá čtvrť je nečím specifická. Zde se rozhořel boj o moc mezi hlavními záporáky kdy pěšáci Jokera, Two-Faceho a Tučnáka kontrolují oblasti a snaží se zvítěžit nad svými rivaly. Postavy v Batmanovském universu jsou obrovským tahákem hry, objeví se zde opravdu spousta zajímavých padouchů, ať již přinesou do příběhu větší či menší účast. Dabing a ztvárnění těchto charakterů, přispívá k neskutečnému zážitku, Hamil opět v roli Jokera exceluje. A zvraty které se během hraní stanou, některé bych opravdu nečekal.

Batman se opět stává predátorem, proti nepřátelům opět skvělě využívá své vychytávky, v pěstních soubojích opět roztáčí na monitoru balet přesných ran a úderů, a tato podívaná je neskutečná. Proti střelným zbraním je Batman opět v nevýhodě, takže nastupuje útok ze stínů, schovávání se, plížení se v tichosti za protivníkem a zneškodnění ho co nejtiššeji. Tyto souboje a pasáže s likvidací nepřátel ze zálohy, jsem si neskutečně užíval, navíc nepřátelé postupně získavájí nové zbraně a vybavení, stejně tak i Batman díky získaním zkušenostem za úkoly a zneškodnění protivníky. Navíc vedlejší questy nabízí solidní rozšíření příběhu, Riddlerovi hádanky jsou zde ještě ve větší míře. A možnost projít si i město v kůži Catwoman a sledovat část příběhu z jejího pohledu, to je příjemným zpestřením.

Graficky hra vypadá nádherně, a pohled na město a jeho zničené čtvrti je zkrátka úchvatný. Anglický dabing opět výborný, je vidět že si zde autoři taky dali záležet. Stejně tak soundtrack zní až filmově a skvělě podbarvuje atmosféru. Pro někoho bude ale mínusem absence češtiny.

Batman: Arkham City se stal neskutečným překvapením, splnil více než jsem od něj čekal, a přinesl parádní herní zážitek. Teď již očekávám nový díl s opravdu velkou nedočkavostí.

Pro: Arkham City, postavy, soubojový systém, stealth pasáže, hádanky, vedlejší mise, dabing, hudba, grafika a styl hry

Proti: Krátkost, absence češtiny

+15

F1 2011

  • PC 85
Až do vydání F1 2012 jsem tuto hru považoval za nejlepší simulátor monopostů formule 1. Jak již z názvu vyplývá, hra má licenci na sezonu 2011, kdy celé F1 vládl Sebastian Vettel jezdící za stáj Red Bull, které na paty šlapaly stáje Ferrari a Mclaren. Novinkou pro tuto sezonu byl systém rekuperace kinetické energie (KERS), systém pro snížení odporu zadního křídla (DRS) a hlavně nový dodavatel pneumatik Pirelli, který měl za úkol zatraktivnit závody F1. Oproti minulému roku přibyl jeden nový okruh v Indii (Buddh) a Hockenheim se vystřídal s Nurburgringem.

Oproti předchůdci je zde kladen větší důraz na reálné jízdní vlastnosti vozů, díky pneumatikám Pirelli (které se rychle opotřebávají) zde jsou časté zastávky v boxech, jejich zpracování je na vysoké úrovni. Pneumatiky se zhruba dvě kola dostávají do provozní teploty, poté je možno s nimi jezdit naplno, průměrně mi vydržely asi devět kol jízdy, po překročení životnosti pneu potká tzv. totálka, kdy je skoro nemožné vůz ovládat. Hra samozřejmě obsahuje i DRS a KERS, použití DRS v zatáčce moc nedoporučuji, neboť se vůz vždy dostane do smyku. KERS je nejefektivnější používat ne rovinkách. Velmi příjemným překvapením pro mě byla přítomnost safety caru, který bohužel vyjíždí dost ojediněle, mezi počítačovými soupeři dochází k nehodám minimálně (i reálná sezona 2011 byla na nehody celkem chudá). Samotný systém poškození je pěkně zpracován, s poškozeným předním křídlem monopost hůře sedí na trati.

Monoposty jsou graficky nádherně zpracovány, při jízdě s nimi je na výběr z pěti pohledů kamery, nejraději jsem využíval TV kameru umístěnou nad hlavou jezdce. Mezi monoposty je velký výkonnostní rozdíl, například s vozy týmů Virgin, HRT či Lotus je na nejvyšší obtížnost nemožné bodovat, s vozy týmů středu pole (Williams, Sauber, Force India či Torro Rosso) je zase na nejvyšší obtížnost téměř nemožné dojet na stupních vítězů. Na trati se nejlépe předjíždí v DRS zoně, mimo ni pouze s využitím KERSu to je docela těžké. Během jízdy se mi zdálo, že ve hře téměř nefunguje snížený odpor vzduchu při klasické jízdě (bez DRS) těsně za vozem, například v F1 Challenge '99-'02 je tento efekt mnohonásobně výraznější. Při nastavení počasí na dynamic je možné, že se závod odstartuje za příznivých podmínek a během závodu se spustí dešťová přeháňka. Ozvučení vozů i všeho ostatního je na vysoké úrovni.

Jsem velmi rád, že se v Codemasters rozhodli vydávat licencované simulátory Formule 1 a navázat tak na úspěšnou sérii F1 od Electronic arts.

Pro: výkonnostní rozdíly mezi vozy, grafické zpracování, ozvučení, simulace pneumatik Pirelli, safety car, licence na sezonu 2011

Proti: málo efektní snížený odpor vzduchu při klasické jízdě těsně za vozem

+15

Sinking Island

  • PC 70
Benoît Sokal je v oblasti adventur velmi známé jméno a ač jsem od něj jeho nejznámější sérii - Syberia – ještě nehrál, jeho věhlas byl příslibem kvalitní hry. A Sinking Island v mnoha ohledech kvalitní je, ale zároveň v několika věcech dost skřípe.

Začněme tedy příběhem. Právě ten mě na Sinking Island lákal ze všeho nejvíce a ve finále nezklamal. Trochu mě překvapilo, že se jedná o čistou detektivku bez prvků nadpřirozena. Rozhodně hra na to na první pohled nevypadá. Art deco styl prostředí ve mně silně evokoval Posla smrti. A o to víc mě potěšilo logické rozřešení. Bohužel tak story trpí jedním neduhem a to nulovou gradací. Přesto je však až neskutečně chytlavá. Postavy jsou napsány výborně, někdy jsem měl ale pocit, že se vyjadřují až moc spisovně a chladně. Chtělo by to více emocí!

Adventurní část mě zklamala asi ze všeho nejvíce. Aktivních míst je minimum a ještě jsou často tak špatně viditelná, že není problém je přehlédnout. Díky tomu jsem až nepříjemně často nakukoval do návodu. S počtem předmětů se tvůrci rovněž moc nepřetrhli a hádanky tam radši nedali vůbec. Za to tam frkli hromadu lokací, které pro potřeby hry nejsou vůbec potřeba a akorát zbytečně zdržují. Naštěstí postupem hry obrazovek ubývá…

Po grafické stránce je Sinking Island průměr. Není na pohled nijak zvlášť hezký, ale zároveň ho nemohu nazvat odpudivým. Prostředí je navrženo a vyrenderováno moc hezky, avšak 3D objekty a zejména postavy vypadají dost bídně.

Verdikt: Sinking Island je hra trpící mnoha drobnými nedostatky a je jen na vás, zda vám budou vadit či ne. Chvíli mi trvalo do hry proniknout a přiznám se, že jsem ze začátku se hraním málem seknul. Ještě, že jsem tak neudělal, protože SI je vlastně dost dobrá adventure. Jen ji musíte dát šanci.

Pro: zajímavá detektivka, originální prostřední, výborně napsané postavy, logika

Proti: hromada drobných nedostatků

+15