Vzniknuvší "něco" totiž mělo s Vietcongem společný snad jen dobrý výběr hudby v hlavním menu hry, jinak nic. Po té, s jakým úsilím byly shromažďovány informace pro vznik nádherné herní džungle v prvním dílu, se jeví jako naprosto a totálně nepochopitelné její zahození a započetí prací na urbanistickém stylu hry, který... který byl u výsledku naprosto nepopsatelný. Bohužel v tom nejhorším slova smyslu.
A špatný nebyl jen výběr prostředí, špatného toho bylo víc a bylo vidět, jak se na hře spěchalo jen proto, aby hra už už byla venku a už už aby se mohly některé lidské zdroje využít jinde. Nějací čecháčci, odkudsi z jiné planety, a jejich hra už nebyly pro herního molocha tahounem. Mj. to tak zapříčinilo úpadek skvěle rozjeté herní série, která MĚLA budoucnost, ale pouze v myslích hráčů a možná i autorů, nikoliv však těch, kteří měli v tu dobu hlavní slovo.
Nedoladěná nedodělaná divně vypadající a chovající se věc tak na pár chvil spatřila světlo světa, než byla záhy, bohužel pravděpodobně navždy, pohřbena hluboko pod zem ke kostem jakéhosi Pterodona.
Pro: Skladba v menu hry.
Proti: Život není hra, už rozhodně ne Pterodonní.