Nejlépe hodnocené komentáře
Medal of Honor: Allied Assault - Spearhead
Medal of Honor: Allied Assault - Spearhead
Na začátku se ocitáte v letadle, ze kterého jako výsadkář musíte vyskočit a padáte na padáku do Normandie, kde vaše akce začnou. Po nějaké době se spojíte s Brity, kterým pomůžete čistit Němce. Poté si zastřílíte v Ardenských lesích poblíž Bastogne, kde se odehrává jedna z nejtěžších částí ve hře, při které jsem měl často choutky se hrou seknout. Nakonec si v poslední misi zastřílíte i s ruskými zbraněmi, zajezdíte v ruském tanku a tím tento datadisk končí.
Když už jsem se zmínil o ruských zbraních, tak bych chtěl dodat, že ve hře jsou nově i Britské zbraně jako Enfield nebo Sten. Také z ruských zbraní zde najdete nejznámější z nich, jako PPSh-41 nebo Mosin Nagant.
Počet nových zbraní patří rozhodně k jednomu z kladů této hry, alespoň pro mě. Dalšími jsou rozhodně zlepšené efekty, hlavně efekty výbuchů. Například v porovnání s původní hrou, když jste jeli tankem, efekty výbuchu střelby byly prakticky nulové. V tomto datadisku už jde vážně poznat, že střely dopadají a vybuchují. Předposledním plusem, který bych zde zmínil, je možnost osedlat skoro všechny stacionární zbraně, které najdete. Například Flak 22, Flak 88, polní raketomet a další. No a jako poslední bych chtěl uvést pro mě asi nejzásadnější „novinku“, možnost bashovat každou zbraní, ne jen pistolí, jako tomu bylo v původní hře. Toto beru asi za největší plus ve hře, neboť mi to často přišlo vhod, když mi docházela munice.
No, a že té munice bylo vážně nedostatek. Často se mi stávalo, že mi zůstalo jen pár nábojů do jedné zbraně, jelikož munice bylo v okolí jako šafránu, anebo se stávalo, že jak jsem zabil nepřítele, jeho zbraň záhadně zmizela, popřípadě nešla sebrat. To samé bylo s lékárničkami, kterých bylo snad ještě méně, než munice. Často se mi proto stávalo, že jsem hrál na hranici života a smrti, kdy jsem měl kolem 5% hpček. Toto se stávalo taky díky velmi špatné AI, která měla stejně jako v původní hře neskutečně přesnou mušku. Tyto 3 věci beru za hodně velký mínus. Věcí, která ne že by mi nějak hodně vadila, ale neměla by v této hře být, je dle mého názoru špatná optimalizace, kdy při nastavení všech grafických možností na maximum a při zapnutých komplexních stínech se dokázaly fpska propadnout až na 20 snímků za sekundu, což mi na hru z roku 2002 přijde velmi podivné. Poslední výtku bych měl ještě k náplni misí, které byly často bohužel dosti nudné, krátké a v některých případech i dost těžké.
Tímto jsem shrnul vše a závěrem bych chtěl jen dodat, že hra má 3 akty, tudíž půlku z původní hry a herní doba se taktéž pohybuje někde v půlce herní doby původní hry, tzn. něco kolem 5 hodin. Suma sumárum, hře uděluji 65% a to hlavně díky již zmíněným nedostatkům, které mě ve hře bohužel hodně vadily. V porovnání s datadiskem Breakthrough považuji Spearhead za slabší.
Délka:
3 akty, 10 misí, herní doba asi 5 hodin na střední obtížnost
HW nároky:
91 fps stabilně (omezeno), občasné pády fps. Problém s komplexními stíny jsem již popsal v textu.
Pro: + Nové zbraně + Zlepšené efekty, hlavně výbuchů + Možnost osedlat stacionární zbraně + Bash s každou zbraní
Proti: - Nedostatek munice a lékárniček - AI - Podivné pády fps při zapnutých komplexních stínech - občasné nudné, krátké a těžké mise - stále chybějící zaměřovače
Anna
Vem to ale čert. Jak říkám, Anna má skvělou atmosféru, je do detailu vypiplaná a všechno to hezky vypadá a zní. Zakopla však hned o dva hlavní kameny úrazu. Jedním, tím menším z nich, je příběh, jenž se mi zdál vyprávěný spíš jen tak mimochodem a jestliže měl nějaký hlubší smysl, pak jsem onoho smyslu nenašel víc, než co by se za nehet vlezlo. Jakýsi muž zabil svoji ženu kvůli jakési... soše... která je ve skutečnosti bohyně? :-O
No a ten druhý, podstatně větší kámen úrazu je smysluplnost veškerého vašeho konání ve hře. Dle autorů hra nabízí tuším 4 až 6 hodiny hraní pro nováčka a circa 2 hodiny pro ty z nás, kdo už ví, co dělat. Nicméně nebýt návodu v některých částech, Anna by mi nejspíš vnutila přinejmenším 120 hodin "zábavy" a já bych ještě za dva roky někde v rohu sbíral jehličí. Můžu s naprosto klidným svědomím říct, že NAPROSTÁ většina hádanek absolutně pozbývá jakékoliv logiky. Respektive hra by mi pravděpodobně dokázala vysvětlit, proč dělám to či ono, jenže z mého pohledu, jakožto nezasvěceného smrtelníka, to všechno vypadalo jako příběh jako opilé Alenky v Říši divů. Přeju hodně štěstí všem, kteří se Annu zarputile pokusí dohrát bez nahlédnutí do návodu.
Takže tak. Neříkám to poprvé - Anna krásně vypadá i zní, má perfektní atmosféru a idea příběhu, který se celý odehrává v jednom domě, je moc pěkná, nicméně Italové z Dreampainters to celé jaksi zmotali a místo melancholicky-snové jízdy předložili milovníkům adventur dost důvodů, proč bít hlavou o zeď. Být Anna spíše příběhová procházka typu Dear Esther nebo kdyby věci do sebe alespoň trochu zapadaly, pak by to byl dozajista pěkný zážitek. V tomto případě se ale veškerý požitek nuluje oněmi zmíněnými strastmi.
Pro: výborná atmosféra; detailní grafika; vhodně vybraná hudba
Proti: pochybný příběh; nesmyslnost hádanek; optimalizace
I Am Alive
Protagonista, ať už se jmenuje jakkoliv, je prachsprostá bytost z masa a kostí a na rozdíl od desítek jiných hlavních hrdinů nemá nad ostatními nijak navrch. To znamená, že když mezi vámi a vaším cílem chybí kus mostu, rozhodně nebudete kráter přeskakovat saltem z patnácti metrů, nýbrž ho dosti pracně přelezete po tom, co vám okolí nabídne. A že to dá mnohdy dost zabrat! Taky si často po úspěšném překonání překážky vydechnete i za vašeho svěřence, jelikož ten, v rámci herního realismu, disponuje pouze určitou vytrvalostí, a na rozdíl od Ezia a Altaira se nedovede na římse pohupovat věčně. Mám ovšem za to, že tento mechanismus nedotáhli vývojaři tak úplně do konce. Sám totiž lezu a vím, co bych zvládl, tudíž mě občas zarazí, při čem všem se protagonistovi rozklepou ruce (například když leze po některých konstrukcích jako po žebříku). Na druhou stranu vám hlavní hrdina místy vyrazí dech při svých kouscích, na které by si netroufl snad ani David Belle.
Nu, co víc, jako by přírodní katastrofa nestačila, naplno se projevit musela i povaha některých lidí, a tak ve světě I Am Alive vládnou především ti nejsilnější. Tu a tam se stane, že narazíte na nějakého maniaka, což není zrovna příjemné, ale dá s ním relativně snadno vypořádat. Dost často ale se stává, že šlápnete do vosího hnízda a najednou jste takovými hrdlořezy vyloženě obklopeni a pak jde do tuhého. Někde pomůže předstírat, že jste zcela bezbranní a v pravou chvíli zaútočit, někdy je potřeba zaútočit ze zálohy nepozorován, v ideálním případě je možné se konfliktu vyhnout a proplížit se kolem, nicméně ze všeho nejhorší je, když se celá situace zvrhne v brutální šarvátku bez špetky důstojnosti. Pak vyhrává ten, kdo má zbraň, a když jich je víc, navrch má ten, kdo nejrychleji střílí. Anebo ten, kdo má náboje. A že jich není zrovna na rozhazování. Ke konci jsem sice měl snad čtyři náboje do pistole, pět střel v brokovnici a luk s dvěma šípy, nicméně většinu hry jsem si musel vystačit jedním či dvěma náboji a občas mi nezbylo než vyhrožovat prázdnou pistolí. Ačkoliv tento mechanismus dokázal být občas trošku frustrující, v podstatě to naplnilo moji představu o skutečně "survival hře", kde se s ničím nemůže plýtvat. Kdyby takhle vypadal Fallout 3 na nejvyšší obtížnost, asi bych si nestěžoval :).
Post-apokalyptický svět I Am Alive však není pouze peklo na zemi. Čas od času se stane, že narazíte na někoho, kdo nemá v úmyslu vás okamžitě podříznout. Snad je to člověk, který s vámi nechce mít nic společného a pokud ho vyloženě nevyprovokujete, pak celá situace skončí pouze u výhružek. A když máte štěstí, dojdete mezi lidi, kteří si i na takové nehostinném místě uchovali zdravý rozum, jsou ochotni s vámi mluvit a občas vám i něco dají. Třeba krysu, co někde ulovili. A sem tam budete mít příležitost pomoct někomu vy. Všichni jsou zranitelní a někdo si například vykloubí kotník, někdo má infekci v ruce a někoho zavalí sutiny. Ovšem jestli chcete rozdávat svoje cenné zásoby cizím lidem, to je jen a jen na vás. No a konečně je ve hře i pár lidí, kteří vás mají rádi a snaží se vám pomoct. Na ty vám stačí prsty jedné ruky a bohužel se s nimi nesetkáte tak často, jak byste rádi. Ach ach!
Jak si tedy jistě dokážete představit, I Am Alive je zatraceně potemnělá díra. A tomu odpovídá i grafická stylizace. Všechno je jakoby rozostřené a téměř černobílé a do dálky není pořádně vidět. Dalo by se klidně říci, že po této stránce hra dosti zaostává za dnešní dobou, nicméně já nejsem z těch, co by jim na tom záleželo. Pravda však je, že zvyknout si tohle neotřelé zpracování dalo mým očím docela zabrat. Na druhou stranu, zvuková stránka je odvedena perfektně a rozhodně nelituju toho, že jsem si nedávno vysolil takové peníze za kvalitní sluchátka, protože tahle kombinace nebezpečného světa, zajímavé grafiky a skvělého zvuku tvoří atmosféru hutnou jako ten prach v ulicích, jako ta tma v haventonské podzemce.
Tolik tedy k I Am Alive. Je to výborná hra, kterou můžu doporučit všem, kdo od her čekají víc, než jen olbřímí zástupy nepřátel (ačkoliv zde jich taky není zrovna pár) a nikdy nekončící pocit hrdinství. Stejně jako v životě, ne všechno je vysvětleno a nemůžu říct, že by mě konec vyloženě nadchnul a zcela uspokojil, ale k I Am Alive padl jako ulitý a tak jak měl. Zkrátka a jasně, mám z téhle hry dobrý pocit.
Pro: neúnosná realita bytí v post-apokalyptickém světě; originální grafické zpracování; výborná atmosféra; skvělá zvuková stránka
Proti: trochu kostrbaté ovládání; znatelná technická zaostalost; místy nepřehlednost
The Walking Dead - Episode 4: Around Every Corner
I vlastní skupina má trhliny a postavy které v ní jsou těžce předvídatelné, ten kdo Vám jednou zachrání život nemusí být příště tak ochotný to udělat znovu, a zbabělost a strach často dají přednost před spoluprácí a udržování se navzájem naživu. Každá výprava dál, sice může přinést relativní bezpečí, ale hrozba ztráty dalších členů skupiny je vždy velmi reálná.
Hlavní postava Lee má za sebou opravdu těžká rozhodnutí a další ho jen a jen čekají. V tomto světě se dá těžko očekávat štastný konec pro všechny, ale jak to vlastně celé dopadne to si bohužel budeme muset ještě chvíli počkat. Přesto je už nyní jasné že série Walking Dead přinesla do žánru něco neskutečného, myšlenky a otázky kterých se ostatní vyhýbají jako čert kříži, jsou zde na denním pořádku. Poslední epizoda řekne jak moc autoři zajdou se svojí inovací daleko.
Pro: Další porce neskutečného napjetí a vize apokalyptického světa bez morálky, plná težkých rozhodnutí
Proti: Ach ano ta délka je opět nedostačující
Painkiller: Hell and Damnation
Celkem 10 klasických levelů z původní hry a datadisku smíchané dohromady + 4 souboje s bossy, které nepočítám jako regulérní level. To vše zkrácené o více jak polovinu. Čistá doba hraní ani né 5 hodin a to na Nightmare obtížnost!
Nebudu tady popisovat jaká hra vlastně je, protože si to nezaslouží a rovnou vás nasměruju na Black Edition, která přináší o 15 hodin delší hrací dobu, větší výzvu a je asi 4x levnější.
Přidám jen svoji úsměvnou zkušenost ze souboje s poslední bossem - ještě se mi nikdy nestalo, abych koukal na zbývající milimetrový health bar bosse s retardovaným výrazem a prázdným zásobníkem bez možnosti získat další ammo. Tohle se opravdu povedlo.
*/5
Doom II: Hell on Earth
Pro: zvuky ,grafika (tehdy) ,obtížnosti ,Monstra ,Hra vás přímo jakoby vyzývá ´´zahraj si mě !´´
Proti: nothin bad for this
Far Cry
Příběh je spíše béčkovej, nic co by stálo až tak za to, ale udržel mou pozornost. Ačkoli konec mi přišel trochu moc natahovanej.
Před časem jsem zkusil rozject hru odznova - měl jsem pocit, že by to ještě jednou za to stálo. Nicméně skončil jsem hned v první misi. Nějak jsem neměl chuť zabíjet tuny vojáků v podstatě bez důvodu. Asi stárnu :(
Pro: prostředí, UI, více možností postupu, slušná akce
Proti: tlačítko WALK téměř nezpomalí pohyb, neustálé zabíjení bez jiné výraznější herní složky
Mafia II
Pro: Grafika ,dobové prostředí a hudba ,věznice sama o sobě ,atmosféra ,AI ,dabing a DLC
Proti: Moc krátký hlavní příběh
Deadlight
Plošinovky mám velmi rád. A když jsem shlédnul první gameplay Deadlightu byl jsem nadšen, trošku mi to připomnělo Limba a i-phone verzi Mirror's Edge. Temná atmosféra, parkour a horda zombíků, tomu říkám skvělý nápad. Deadlight je jedinečná hra ve svém žánru, ve které budete napjatí od začátku do konce.
Začneme s příběhem. Takto promyšlený příběh jsem dlouho neviděl. Je poutavý, zajímavý a temný. Příběh je vyprávěn pomocí jakoby komiksových obrázků, což je velice pěkné. S vaší postavou hledáte svoji rodinu a přitom i vzpomínáte jak to bylo s vaší rodinou než to vše začalo. Ke konci se to sloučí a odhalíte odpovědi na otázky, které vás po celou hru velice pálí.. Příběh ve mě zanechal velmi hezký zážitek a tleskám panu scénáristovi. Přišlo mi to jako pomalu odvíjející se film a přál jsem si aby nikdy neskončil, bohužel stalo se a bylo mi líto, že už rozbořený Seattle opouštím.
Hratelnost je parádní. Randall umí spoustu akrobatických kousků, ale bohužel má velice omezenou staminu. Takže sprint, ručkování či sekání sekerou nemůžete dělat do alelujá. Velice se mi líbil kousek, který se ve freerun světe nazývá Tic Tac, Spočívá v tom, že Randall běží ke zdi, skočí na ni a odrazí se na nějakou římsu. Hodně tento trik ve hře znamená.
Toliko k pohybu. Co se boje týče, jsem hodně potěšen, že když sekáte sekyrou, zasáhnete více stínů a ne jen jednoho, dokonce s ní můžete odstrkovat, nechat zombie spadnout a útéct, když nechcete bojovat. Střílení s revolverem je zábavné, zamíříte si laserem na hlavu a BANG, mozek vystříkne a dotěrný zombík spadne. Dále se mi líbilo, že s brokovnicí se dá, zasáhnout víc zombií na jeden výstřel. Toto vám velice pomůže když na vás běží hordy.
Lokace jsou nádherně zpracované a vymyšlené. vždy se jakoby střídá styl. Jeden úsek si přeskáčete a že to jsou kousky. Další budete muset proběhnout, například, když po vás střílí helikoptéra anebo když potulný zombie spustí autoalarm., no a další jsou většinou puzzly, které nejsou těžké a měl by je zvládnout každý. Mě osobně se líbil jeden úsek, kde jsou pastičky proti zombiím a váš přítel povídá: Pokud nejsi blbý jako stíny, měl by jsi se přes ně lehce dostat. Což o to, blbí nejste, ale úseky s pastičkami jsou většinou o rychlém reflexu. Vlastně o reflexu je většina hry.
Grafika je úchvatná. Rozbořený Seattle dodává hře tu správnou atmosféru. Přebíhání přes dálnici, která je plná vraků aut, rozbořené silnice, běh po jeřábu, rozbořený stadion. Parádní prvky v parádní grafice. Nelze si stěžovat, jistě chvílemi budete zírat s otevřenou pusou. Interiéry jsou skvělé, v místnostech můžete nalézt třeba černobílou telku a další prvky, které patří do domácnosti. Jde vidět, že si s tím vývojáři dali hodně práce.
Zvukové efekty jsou v poměrně dobré kvalitě. Randallovo výkřiky na lákání zombií je vážně dobrý krok. Na ostatní zvuky jako borcení budovy a střelba si prostě nemůžu stěžovat. Velké plus pro Deadlight je dabing. Randall má úžasný, sympatický hlas, který si prostě zamilujete. Zde vývojáři sáhli po dobrém hlasu. Hudba kvalitní, apokalyptická do hry se hodí a to je hlavní.
Deadlight je famózní hra se skvělým příběhem, temnou grafikou a luxusní hratelností. Velice rád se k ní budu vracet a hltat úžasný příběh znovu a znovu.
Pro: PŘÍBĚH!, atmosféra, hl. hrdina, dabing, grafika, hratelnost, parkour, skvělé lokace
Proti: Možná jen pár úseků na reflex, ale to se vsákne ;)
Medal of Honor
Pro: pekna grafika, snaha tvorcov priniest do hry nieco, cim sa odlisi od predoslych dielov
Proti: nizka narocnost, privela nudnych videosekvencii na ukor hry, hra je prilis coop
Saints Row: The Third
Co říct na závěr. Asi jen to, že je to moc hezká hra, ale ke konci hry zjistíte, že Steelport není tak zajímavý jako Steelwater. A taky zjistíte, že Saints Row 3 je pekelně nadupaná pecka, při které Vám budou, ale jen někdy, lézt oči z důlků. Jo a hlavně nezkoušejte potom kýchat s otevřenýma očima, jak říká jiný herní hrdina z jiné herní trilogie: vytrhnuté oční bulvy už zpátky nedáš. Jo a na úplný závěr, tahle hra vážně, ale smrtelně vážně není pro mladší 15 let a taky pro epileptiky, jelikož dokonce vyšel i odcenzurovací patch a ten není, jak pro epileptiky, tak pro mladší 15 let. Dodatek či dovětek - to by mě zajímalo, co se bude psát k Postal 3, asi něco jako: Od 21 s přihlížením rodičů.
Celou moji recenzi si můžete přečíst zde - http://www.vytukej.cz/novinky/saints-row-the-third-recenze/
Pro: Čistě ryzí zábava, Ultra šílené mise, Vynalézavé zbraně, Kooperační mód, Skvělý soundtrack a dabing, České titulky, Spousta vylepšování, Vtipné momenty, Obrovská volnost, Nabušené autíčka, Široká škála oblečení
Proti: Pár nudnějších vedlejších misí, Méně zajímavé město, Trošička grafických chybiček, Na konci hry stereotyp, Řidiči totálně mimo
The First Templar
Hlavní hrdina na své pouti projde dvacet různých lokací, od středověkých měst (ať už evropských nebo na Blízkém východě) přes lesy, bažiny a podzemní tunely až po hrady, citadely a tajné chrámy. A přestože se jedná o akční hru, tak se autoři nebáli zařadit i několik úrovní zcela bez nepřátel, ve kterých je třeba se primárně vyhýbat pastem a řešit jednoduché hádanky. Pasti se občas nacházejí i v úrovních plných bojů, v lese je například možné se chytit do želez. V každé úrovni se také nachází několik poschovávaných truhel, ať už s částí vybavení nebo takových, co dají postavám do konce úrovně nějaký speciální bonus (okamžité vyléčení, speciální útok, vyšší rychlost pohybu atd.). Kromě truhel je možné najít různé do kamene vytesané záznamy, které dokreslují celý příběh, případě plnit bonusové úkoly nebo dokonce stopovat, což pomáhá právě při plnění bonusových úkolů a hledání předmětů.
Změnám lokací odpovídá také skladba nepřátel, základní mečem ozbrojené bandity střídají mečem nebo halapartnou ozbrojení členové městských hlídky, kušiníci, rytíři v plátové zbroji, hašašíni a dojde i na pár bossů. Samotné boje jsou poměrně jednoduché až arkádní (v podstatě není třeba používat komba, občas člověk použije power attack proti protivníkovi se štítem), ale autoři opět přichystali několik zajímavých osvěžení. V bojích hráči asistuje druhá postava (do které je možné se kdykoli přepnout) a dlužno dodat, že počítač ji ovládá více než obstojně. Ležícího nepřítele je možné dorazit ranou z milosti, velmi dobře funguje krytí (je třeba správně vybrat směr útoku, proti kterému se postava kryje), je možné se kotoulem dostat z dosahu nepřátelských zbraní, základní útok nepřítele lze odvrátit útokem vlastním (což nefunguje proti speciálním útokům, které je naopak nutné krýt nebo jim uhnout). Pokud o hráči nepřátelé ještě nevědí, nastupuje stealth složka, kdy se postavy za nepřítele připlíží a zlomí mu vaz. Hra Vás ale do stealth postupu nijak netlačí.
Zdraví postav je znázorněno ukazatelem, když se tento celý vyčerpá, tak postava přijde o jeden kroužek zdraví (těch je možné mít po nakoupení příslušné schopnosti až pět). Když takto postava přijde o všechny kroužky, tak je vyřazena z boje a parťák musí bojovat sám. Takto vyřazenou postavu je možné přímo v boji "probrat" pomocí speciální schopnosti, ale chvíli to trvá a hrozí nebezpečí, že na tuto akci parťák doplatí. Zdraví je možné doplňovat pomocí speciální schopnosti hlavního hrdiny (stojí energii, stejně jako komba), pomocí různého jídla a pití, které se vyskytují v úrovních v poměrně hojném počtu, případně pomocí provádění speciálních útoků. Podobně to platí pro energii, která se doplňuje pomocí různých akcí v boji (krytí, zabití nepřítele atd.). Za boje a plnění úkolů dostávají postavy zkušenosti, ty je možné investovat do vylepšení zdraví (zvýšení počtu kroužků), energie, útoků nebo speciálních komb. Na konci je ovšem zkušeností tolik, že budete mít pravděpodobně nakoupena vylepšení všechna. Druhá drobná výtka spočívá v tom, že vylepšení jsou znázorněna stromově ve tvaru kříže a u těch, která si ještě nemůžete pořídit (nemáte koupené jejich předchůdce), jsou skryty jejich vlastnosti, takže při vedení vývoje postavy koukáte do walkthrough.
Hra má samozřejmě i své stinné stránky. Z technického hlediska je trochu problém grafika, je příjemná, nejedná se o špičku, ale hlavně obsahuje prapodivný bug, který nastane, nemáte-li v ovladačích natvrdo vynucený antialiasing (pokud máte zaškrtnutou volbu "Application orientated" nebo něco podobného). Je také třeba se hlásit při každém spuštění k síti vydavatele Kalypso Media, což zejména u digital varianty, koupené přes Steam, nechápu. Z herního hlediska by možná mohla některým hráčům vadit nízká obtížnost, na normal hra připomínala spíše easy, z jedenácti hodin jsem loadoval poslední pozici asi 3x. Nicméně nemusí se nutně jednat o zápor. Někomu bude také možná vadit přílišná principiální jednoduchost soubojů, komba není potřeba používat vůbec, jen občasným protivníkům se štítem je třeba tento nejdříve zničit pomocí silného útoku, zbytek se dá zvládnout pomocí útoku základního. Hra je také těžký koridor, neviditelné zdi nejsou žádnou výjimkou, stejně jako to, že k některým situacím nedojde, dokud člověk neudělá něco jiného (například nejde otevřít truhlu, protože s tím autoři ještě nepočítali a je třeba jít nejprve jinam). Nalezené vybavení má dvě nevýhody, pro jeho použití musíte najít kompletně celý set, roztroušený po několika úrovních a herně se změna vybavení naprosto neprojeví.
Celkově se jedná navzdory průměrným recenzím o velmi příjemnou záležitost s neuvěřitelným spádem. Na Steamu je hra ještě více než den za 3,49€, pokud vás baví středověké rubačky, kterých je nejen dnes žalostně málo, tak není nad čím váhat.
Pro: variabilita prostředí, AI parťáka, vývoj postavy, bonusové úkoly, důraz na prozkoumávání prostředí
Proti: principiální jednoduchost, koridorovitost, mírné technické problémy
The Walking Dead - Episode 5: No Time Left
Celkově se ale také zvyšuje emotivní zátěž, autoři se nebojí zajít až za hranici toho, co si troufne drtivá většina jiných tvůrců (zabití dítěte, smrt sympatické osoby nebo řezání vlastních končetin).
Zakončení bylo dojemné, ale délka byla žalostná. The TTG si za to prakticky můžou sami svou dementní episodickou strategií - vyjít to všechno najednou, nepřijde mi to tak krátké a naopak budu kvitovat příklon k rychlejšímu spádu. Tak by to totiž u adventur mělo být.
***/5
Cabela's Dangerous Hunts 2013
Nepatřím mezi lidi, kteří by nějak hodnotily hry hlavně podle toho jak vypadají, ale po mých zkušeností s jinými Cabelas loveckými hrami, musím zatleskat. I když hra vyšla nedávno a s mým počítačem na dnešní poměry už díry do světa rozhodně neudělám, tak zdejší engine jsem si oblíbil. Ne že mi šlapal plynule už na nejvyšší rozlišení ( 1920*1080 ) a detaily po celou dobu hraní ( 60 FPS ), ale i skvěle vypadal, což rozhodně potěší.
Co se týče lokací a všude přítomné agresivní zvěře, tak až na závěrečné mise, které už se mi zdálo, že hodně vaří z vody, se mi celá hra jako taková zamlouvala. Všech 14 misí odsýpá rychle a za celou dobu hraní jsem se zasekl snad pouze jedinkrát a to ještě díky mé nepozornosti.
Zbraní sice není na výběr moc a hlavně kuše se mi zdála býti úplně zbytečná, ale u takové to hry je to stejně jedno. Možná jen by se hodilo příště do ruky vměstnat i něco na způsob nože jako byl použit třeba ve hře Turok, protože sem se nejednou dostal do situací, které byly prostě zbytečně zdlouhavé na to řešit je obyčejnou pistolí.
Největším problémem bych viděl asi jen senzitivitu u počítačové myší, která očividně není ideální. Poznáte to hlavně u módu Shooting Galleries, kde ovládáte pouze terčík na obrazovce a to jeho zanášení je už od prvních chvil hodně otravné. Když už ani netrefíte splašenou antilopu z metra, tak je to hodně špatné, nemyslíte?
Pro: Optimalizace, grafika, atmosféra, bossové.
Proti: Délka hry, chybí nějaká zbraň na způsob nože, závěrečné mise už trochu ztrácí dech.
Alley Cat
Pro: jednoduchost, animace, nenáročná zábava
Proti: obtížnost, zákeřnost
Assassin's Creed III
Asi takto. Dlouho dopředu jsem věděl, že tuhle hru si předobjednám, hned co mi přišla a dostala se na můj HDD, tak jsem s ní strávil x hodin velké zábavy. Vše jsem hltal, vše se mi líbilo, užíval jsem si herní zážitek. Nic méně od dohrání celé hry a tím pádem i udělení většího počtu procent mě odvedlo něco jiného a sice Far Cry 3. A to mě přivedlo na myšlenku, že asi něco bude špatně. U hry jsem se sice bavil, ale jen co vyšel nový titul, na který jsem se těšil, tak jsem po AC3 ani nevzdechl. A zde je podle mě ten problém...
Co se týče hry jako takové, tak zajeté assassíny nic extra nepřekvapí, ani nezklame. Herní mechanismy jsou v jádru stejné. Stejně zábavné. Souboje se dočkaly úprav, které dle mého jsou rozhodně přínosem, vše se tak nějak lépe a intuitivněji ovládá i když některé zabijácké techniky jsou tabu, protože oproti přechozím dílům je jejich ovládání tak trošku zmršeno. Ale základy ohánění se sekerkou jsou řešeny dobře. I viziální stránka je hezká, i když pořád dost stejná, opakují se pořád stejné problémy, jako je prolínání textur atd... Na druhou stranu zpracování detailů, jak stopy ve sněhu jsou opravdu moc hezké.
K samotnému hrdinovi celého dílu bylo už také hodně řečeno. V celku je to sympaťák :), ale ta povaha... Když někdo na povel bez mrknutí oka zabije 50 rudokabátníků, tak se pak přece nemůže tvářit a vést dialogy jako hrozný svatoušek a moralista.
A teď to nejdůležitější, čím jsme byli po celou dobu kampaně hry krmeni - PŘÍBĚH. Ten je totiž opravdu velmi dobře vymyšlen. Ale! Vše je takové předvídatelné, neuvěřitelné, až trochu dětinské. Ale přesto celkem zábavné. No řekněte, ve které hře se setkáte s tolika historickými osobami. Nicméně myšlenka, že by indiánský kluk kvůli záchraně své vesnice putoval tak daleko a dostal se až do boje po boku George Washingtona je přehnaný, ale na druhou stranu. I o tom hry jsou :).
Abych to tedy shrnul. Hra to rozhodně není špatná, nedělá celé sérii ostudu a je dobře, že se vývojáři konečně odvážili po tolika dílech k nějaké větší dějové inovaci. Ale něco tomu prostě chybí. Takový ten správný tahák, který Vás na začátku hry chytne a pustí u závěrečných titulků.
Iron Storm
Na výběr máte z dvou pohledů. Pohled z třetí osoby neni pro akci moc praktický. Terčík mizí v dáli. Vy potřebujete mít co nejrychlejší reflexy, a v tomto pohledu se mi nějak zvlášť nedařilo. Dobře se dá využít výklon zpoza zdi. Další specifikum je, že ve hře můžete nosit jenom omezený počet zbraní. Design misí je někdy navržen tak, že musíte přemýšlet, jakou zbraň si nechat.
Design je hodně originální. Ze začátku se může zdát, že hra je hodně lineární, ale zdání klame. Několikrát se stane, že projdete dlouhou scenérii plnou odboček a zákrůtu, kde se budete pořád vracet a objevovat, abyste splnili logický problém. "Jak mám sakra zničit tanky, když na to nemam prostředky a brání mi v cestě? Musím se vracet takovou dálku, abych vypnul proud zase někde jinde?". Design má svou logiku. Párkrát se mi ale stalo, že jsem přehlíd maličkost či odbočku, a pak jsem dlouho tápal jak dál.
Celou hrou se nese atmosféra bezútěšné války a smrti. Jste daleko za nepřátelskými liniemi, a kromě občasných nápověd z rádia, jste na to sami. Už od prvního odpálení zákopu za vámi. Hra má slušný příběh. Rozhodně se vyplatí vychutnat si rozuzlení na závěr. Grafika je dost rozporuplná. Na jednu stranu tu máme pěkně objekty (prostředí vesnice vypadá malebně). Na druhou stranu ošklivé modely postav, které se často propadají do ze mě a některé nepěkné scenérie. Autoři použili vlastní engine. Grafika je taková alternativní. Občas začne problikávat z nutností restartovat hru, ale jinak je funkční.
Zvuky jsou standardní. Co se nepovedlo, jsou proklaté skripty, které vehementně přemýšlejí za hráče. "Proč sakra nemůžu zabít vojáka, když do něj nasypu klidně všechny náboje? Aha, já to musim obejít a zabít ho z druhé strany, jinak je nesmrtelný." Někdy je to až otravně zapeklitý. Aspoň, že jsem nemusel šetřit náboje. Jinak je hratelnost hodně pestrá a stealth mise tu opravdu znamená stealth. Prostředí je různorodé, a nedá se zapadnout do nějakého stereotypu.
AI je na slušné úrovní. Nepřátelé nelelkují, uhybají, kryjí se, hází granáty, po mrtvém parťákovi používají kulomety atd.. Jenom se občas zaseknou, a často rádi běhají přímo do rány. Neni to ale tak stašné. Hra je zábavná po celou dobu hrání. Délka je tak akorát. Rozhodně za to stojí. Jenom potřebuje trochu trpělivosti.
Pro: netradiční design, slušna AI, atmosféra, příběh, pestrá hratelnost
Proti: některé nezvládnuté skripty, rozporuplná grafika, občasné tápání nad maličkostí
Red Faction II
Na začátku jsem si musel zvykat na dost konzoloidní, až automatové rozhraní. Myš ale funguje skvěle. Grafika je taková, dobrá. Textury žádný zázrak nejsou. Převládá šedivá. Dají se ale pěkně rozstřelit. Modely postav jsou na tom o poznání lépe. Příjemným překvapením byla pro mě AI. Pokud si v té vřavě všimnete, tak nepřátelé se rozhodně nechovají jak tupí panáci. Občas sice klasicky naběhnou do rány, ale jinak se kryjí, uhýbají ustupují a využívají všech vlastností své zbraně. Zvlášť dobře jsou na tom elitní vojáci ke konci.
Příběh je klasický. Béčkového typu, z jedním klasickým zvratem. Nic extra. V takovéhle střílečce by jsme snad ani nemohli chtít víc. Bohužel v žáru střílení se zapomnělo na nějakou atmosféru. Celé je to takové prázdné, ploché a krátké. Hra je to opravdu krátká. Tak na dva, tři večery. Celkově oproti jedničce působí takovým levnějším dojmem.
Zábava je to naštěstí dobrá. Bohužel hra časem trochu ztrácí dech. Ke konci se až moc zaměřuje na někdy trochu frustrující boje s bossy. Zvlášť ten poslední mě moc nebavil. Těžký jak svině. Spíš než o taktice to bylo o náhodě.
Pro: destrukce, oddychový výplach, střílení, AI, mezihry v dopravních prostředcích
Proti: délka, žádná atmosféra, ke konci hře dochází šťáva
Kulivočko 1. kapitola
Pro: je to zdarma, grafika, příjemný dabing, pohádková atmosféra a absence násilí/vtipné popkulturní odkazy -> u hry se tedy pobaví jak děti, tak dospělí
Proti: kraťoučké
Pro: rozmanité mise, starý dobrý engine a grafika, stále aktivní multiplayer a nové módy